Echt lastig, vooral omdat ik nu vrees enkele namen te zijn vergeten. Maar goed, schiet me nog een te binnen, dan verander ik het nog wel.
1. Hans Wiegel Trofee - Beste discussievoerder.
Lastige categorie, maar ik ga voor
dVTB. Verder is RM-rf met zijn juridisch-achtige onderbouwingen ook goed als discussievoerder. Lithion en Monidique zijn ook noemenswaardig in deze categorie.
2. Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder.
Hier zijn nogal wat kandidaten voor te vinden.
PJORourke is mijn eerste keus. Daarnaast komen SCH, lionsguy18 en sanniejj ook hoog op mijn lijst.
3. Gerrit Zalm Trofee - User met meeste "dossierkennis".
Freako steekt imho met kop en schouders boven de rest uit. Weet altijd met zijn kennis een topic te verdiepen of fouten van anderen te corrigeren en doet dat altijd op een zeer positieve manier. freako is meer de man voor de echte dossierkennis van zowel binnenlandse en buitenlandse politiek, daarnaast zijn Kaalhei en Parabola op economisch gebied (ook belangrijk in de politiek) zeer kundig.
4. Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
Lastig. 2 namen die vrij veel topics met bestaansrecht openen zijn accelerator en BHFH. accelerator is teveel gefixeerd met op anti-links topics, en BHFH heeft ... ja BHFH-topics zegt genoeg. Voor de rest zijn er niet echte bekende topicopeners meer... Maar ik kies
BHFH dan maar, die het mag ien als aanmoedigingsprijs om toch zijn topics niet zo BHFH-erig te maken.
![]()
5. Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl.
Een mooie schrijfstijl kom je niet zo vaak (meer) tegen, maar ze zijn er nog wel. Ryan3 en sjun bijvoorbeeld. Sjun vind ik toch meer iemand die met veel woorden heel weinig kan zeggen, in tegenstelling tot
Ryan3.
6. Elco Brinkman Trofee - Meest geschikte 'kroonprins' (oftewel toekomstige mod).
Pfff, lastig... Er steekt niet iemand echt bovenuit. Ik kies maar voor
ExtraWaskracht , maar ook namen als freako, Flumina en dVTB zouden goede kandidaten zijn denk ik. Monidique mischien ook nog wel.
7. Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
George-Butters. Zit tevaak in de slowchat ipv andere discussies, jammergenoeg.
8. Pim Fortuyn Trofee - Wie mis je het meest?
Kozzmic. Hij is nog maar sporadisch te vinden nadat hij stopte als mod.
![]()
Een andere gegadigde is Rechtse_Mensen. Parabola is gelukkig weer terug na zijn afscheidstopic.
9. Paul van Buitenen Trofee - Beste nieuwkomer.
Pff, lastig, ook omdat nieuwkomer erg relatief is. Ik laat het nog even open...
10. Boris Dittrich Trofee - Beste vrouwelijke user.
Miss_User11. Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
Mike, mod van FTR is ondanks zijn werk als gemeenteraadslid vrijwel nooit te bekennen in POL. Daarnaast is I.R.Baboon ook nog te weinig in POL aanwezig.
12. Prinses Irene Trofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
Bluesdude 13. Joop den Uyl Trofee - Meest dogmatisch linkse user.
SCH 14. Joseph Luns Trofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Tikorev 15. Joop Glimmerveen Trofee - Grootste xenofoob
gtotep Zijn Marokkanen-topicvan deze week zegt genoeg.
![]()
16. Frans Weisglas Trofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt
Monidique17. Ad Melkert Trofee - De zuurste user
Lithion Maar ook Verbal kan soms erg verzuurd reageren.
18. Strom Thurmond Trofee - De oudste rot in het vak
Tsja, lastig. Onder andere Lithion, freako, sizzler, parabola, Ryan3, Verbal, du_ke en ondergetekende zijn mensen die vanaf de oprichting van POL (of zelfs daarvoor) al politieke onderwerpen bediscussieren. "Oudste rot" is ok niet echt een kwestie van smaak, en dus kan ik niet kiezen.
19. Jan Marijnissen Trofee - User die de meest nutteloze topics opent
Er is niet echt iemand die vaak nutteloze topics opent. De tijd van pberends die allerlei pbagger-topics opent is wel voorbij. Maar als er dan toch 1 moet worden gekozen, kies ik voor
Johan_de_With vanwege de vele POL-SC-topics die hij opent.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders