DE OP IS HIER TE VINDEN! 
Eens. En niet elke TS gaat al die info opzoeken en de OP aanpassen. Dat houdt een keer op. Plaatje is zat. Schema en uitslagen kun je zelf lekker opzoeken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 01:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!! Dat zoek je zelf maar OP.
Scrollops zijn.
Plaatje, programma is prima. Maar iets als het psv topic is gewoon kut
Je hoeft alleen maar dat .txt bestandje te kopieeren. Alles wat daarin staat pas ik aan en hoeft de TS niet te doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Eens. En niet elke TS gaat al die info opzoeken en de OP aanpassen. Dat houdt een keer op. Plaatje is zat. Schema en uitslagen kun je zelf lekker opzoeken.
Had gelezen op ajaxmedia dat eredivisielive en at5 over de rechten beschikken?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:07 schreef StarGazer het volgende:
Baal nog steeds dat de wedstrijd niet live wordt uitgezonden
Fijn dat je er zoveel moeite in hebt gestopt, maar deze OP is echt VEEL te lang!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:01 schreef toma het volgende:
Gefeliciteerd jasza
De nieuwe OP is hier te vinden.
Urby die Agbonlahor uitschakeltquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:30 schreef Cyberia18 het volgende:
Als Urby Agbonlahor weet uit te schakelen en SIlva Young komen we al een eind. Maar dat is een behoorlijke klus.
En congrats Jasza.
achja, niet alles hoeft erin. Als jullie graag willen dat het 1 en ander eruit gaat dan doen we dat toch gewoonquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Fijn dat je er zoveel moeite in hebt gestopt, maar deze OP is echt VEEL te lang!
Wat voor nut heeft het om alle selectiespelers op te sommen? De mensen die het boeien weten het... Waarom de opsomming van die prijzen? Kan toch gewoon op het plaatje zoals Twi het toen had gedaan?
Met alle respect, als ik een Ajax topic open ga ik de helft gebruiken iig.
Waarom foto plus alle namen? Sowieso, de volledige selectie opsommen?
Heb het vertrouwen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:31 schreef toma het volgende:
[..]
Urby die Agbonlahor uitschakelt![]()
raap me op.
quote:Huntelaar kijkt uit naar Engelse sfeer
Amsterdam, 22 okt 2008
Wanneer Ajax donderdagavond Villa Park betreedt voor de UEFA Cupwedstrijd tegen Aston Villa, is Klaas Jan Huntelaar een tevreden mens. De aanvaller heeft er immers nooit een geheim van gemaakt te genieten van de entourage rondom het Britse voetbal.
,,De sfeer die daar normaal gesproken hangt bij de wedstrijden is niet te vergelijken met die in andere landen", meent de aanvaller. ,,Mensen kopen daar van hun laatste geld een seizoenkaart. Ik heb er wel zin in: een mooie ambiance, een mooi stadion en een goed veld, denk ik." Huntelaar weet waarover hij praat. Enkele jaren geleden maakte hij met Jong Oranje zijn opwachting tegen de Engelse leeftijdsgenoten. ,,En met Heerenveen heb ik in de UEFA Cup gespeeld tegen Newcastle United", blikt de international terug op het seizoen 2004/2005. ,,We werden toen uitgeschakeld. In de thuiswedstrijd scoorde ik, uit niet."
Over de kansen van Ajax tegen Aston Villa is Huntelaar voorzichtig. ,,Aston Villa is gewoon echt een goede ploeg, die aardig draait in Engeland. Het zal zeker niet makkelijk zijn", zegt hij over de huidige nummer zes in de Premier League. ,,Ik denk dat we vooral compact moeten spelen en de kansen die we krijgen goed moeten benutten. Meestal heb je tegen Engelsen wel ruimte tussen de linies. Bovendien geloof ik dat Nederlandse clubs in het verleden wel redelijke resultaten hebben behaald tegen Engelse teams."
Huntelaar krijgt in Birmingham vermoedelijk het meest te maken met de Deense verdediger Martin Laursen. Geconfronteerd met de bijnaam van zijn mogelijke opponent, Lionheart, reageert de Achterhoeker droogjes: ,,Dan moet ik ook maar een leeuwenhart tonen. Je weet dat er bij Engelse clubs vaak een paar slagers achterin staan. Wat dat betreft is het ook wel weer een uitdaging daar tegen te spelen. Laursen is toch een speler die al lang voor het nationale elftal uitkomt. Hij heeft bij goede clubs gezeten, dus we zullen zien", toont hij zijn kennis over de voormalige verdediger van onder meer AC Milan.
Drie dagen na de eerste confrontatie in de groepsfase van de UEFA Cup neemt Ajax het in de competitie op tegen NEC. Die wedstrijd in de Amsterdam ArenA heeft voor Huntelaar een speciale betekenis. Kort na zijn overstap van Heerenveen naar Ajax, in januari 2006, maakte hij zijn competitiedebuut thuis tegen de Nijmegenaren. ,,Ik weet nog dat ik in de eerste minuut een kopkans kreeg die net over ging", herinnert hij zich nog. ,,Ik was bij mijn debuut gelijk gevaarlijk, dus dat was een leuk moment. Daarna waren we niet echt meer gevaarlijk." Het duel eindigde uiteindelijk in een teleurstellende 1-1 door treffers van Rob Wielaert (NEC) en Markus Rosenberg (Ajax). Ondanks dat 'The Hunter' die middag droog bleef staan en zijn ploeg kostbare punten verspeelde, kon de dag niet meer stuk voor de topschutter. ,,Het was toch een mooi moment. Ineens sta je daar in een Ajax-shirt in een volle ArenA."
Ben benieuwd hoeveel er naar Hamburg gaan.quote:Ajax kan donderdagavond in de UEFA Cupwedstrijd tegen Aston Villa rekenen op flink wat steun van het publiek. Ruim duizend Ajax-supporters hebben een kaartje voor het duel in Birmingham.
De selectie van Ajax vliegt woensdag naar Engeland. De wedstrijd tegen Aston Villa wordt donderdag gespeeld om 21.15 uur Nederlandse tijd.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:48 schreef Nashje het volgende:
Ja gvd, wáár wordt Aston - Ajax nou uitgezonden? Dan weer RTL, dan weer EL, dan weer AT5, dan weer RTVN, dan weer helemaal niet.
Uitvak vol.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:44 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel er naar Hamburg gaan.
nee hij is ook niet helemaal goed zie ikquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:17 schreef DuvelDuvel het volgende:
Mooie OP!!!
begrijp de grafiek alleen niet echt
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:17 schreef DuvelDuvel het volgende:
Mooie OP!!!
begrijp de grafiek alleen niet echt
quote:'Ambities belangrijker dan geld'
Met een andere instelling had Luis Suárez dit seizoen in Turkije of Rusland gevoetbald. De Uruguyaanse aanvaller van Ajax werd in de afgelopen transferperiode benaderd door Fenerbahçe en Zenit Sint Petersburg, maar liet de geïnteresseerde clubs weten dat hij Ajax alleen wil verruilen voor een Europese topclub. Dat beweert de aanvaller in een interview met Sportweek. Suárez beleefde een uitstekend eerste seizoen bij Ajax. De dribbelaar, die vorig jaar met veel bombarie werd overgenomen van FC Groningen, scoorde zeventien competitiedoelpunten en was bovendien belangrijk met diverse assists. De Zuid-Amerikaan speelde zich in de kijker van Fenerbahçe en Zenit Sint Petersburg, maar de Champions League-deelnemers werden bedankt voor de moeite.
“Er lag daar enorm veel geld voor me klaar, maar daar wilde ik echt niet naar toe”, laat Suárez optekenen. “Als ik een keer een mooie kans krijg, dan grijp ik die graag. Dan moet het wel een echt grotere club zijn dan Ajax, ik denk daar hetzelfde over als Klaas-Jan Huntelaar. Dan heb ik het echt over teams als Real Madrid, Barcelona, Liverpool en AC Milan. Geld is niet het belangrijkste: ik wil voetballend triomferen.”
De pas 21-jarige Suárez weet nog niet wanneer hij de stap naar het buitenland wil maken. ''Ik wil in elk geval tot de zomer bij Ajax blijven. Het is ook niet fijn om halverwege een seizoen over te stappen, het is dan lastig om je aan te passen bij een nieuwe club. Maar begrijp me goed, ook komende zomer hoef ik niet weg”, aldus de veelbesproken dribbelaar.
Volgens hem is dat geen probleem. Zijn collega kan de kaarten makkelijk regelen of reserveren.quote:Hoe kom je via het HSV-vak aan kaarten dan? Lijkt me dat dat ook redelijk snel uitverkocht is..
Daar ben ik het niet mee eens, Enoh is een zeer goede speler maar ik vind Gabri slimmer, fanatieker en hij heeft meer ervaring op het hoogste niveau. Maar Enoh is er wel één met een goede toekomstquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:56 schreef Dvm86 het volgende:
Wat had ik graag gezien dat Enoh morgen mee zou kunnen doen... liever nog dan Sulejmani eigenlijk.... Ik hoop niet dat ze, net als tegen Groningen, pas bij de verdediging de bal gaan trachten te heroveren. Enoh is zo'n agressieveling die ballen op het middenveld afpakt en blinkt daar echt in uit in vergelijking tot Gabri, Vertonghen en helemaal in vergelijking tot Lindgren.
Gabri deed dat prima zaterdag, maar die rent natuurlijk ook weer een keer z'n kop voorbij.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:56 schreef Dvm86 het volgende:
Wat had ik graag gezien dat Enoh morgen mee zou kunnen doen... liever nog dan Sulejmani eigenlijk.... Ik hoop niet dat ze, net als tegen Groningen, pas bij de verdediging de bal gaan trachten te heroveren. Enoh is zo'n agressieveling die ballen op het middenveld afpakt en blinkt daar echt in uit in vergelijking tot Gabri, Vertonghen en helemaal in vergelijking tot Lindgren.
de Jong zit vreemd genoeg niet eens bij de selectiequote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:08 schreef versteegrob het volgende:
Iedereent hoopt op de De Jong maar het is toch onwaarschijnlijk dat hij uberhaupt speeltijd krijgt van Van Basten?
Hoeveel wedstrijden heeft hij dit seizoen nou gespeeld? 1 , 2? En is hij wel eens in de basis begonnen? Nee toch, wel erg jammer. Ben dan ook benieuwd hoe Van Basten het gaat doen met Aisatti
Ik denk morgenavondquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:11 schreef Triptamine het volgende:
Mooie op!
Word het vanavond nu nog ergens op een stream ofzo uitgezonden?
quote:Beste heer/mevrouw,
De NOS zendt donderdag in het kader van UEFA Cup voetbal SC Heerenveen - AC Milan uit. Een heel mooi affiche en ik begrijp deze beslissing, in tegenstelling tot onze vrienden van RTL.
RTL heeft Franse roots en gaat aankomende donderdag voor zo min mogelijk kijkcijfers door Nancy - Feyenoord uit te zenden. Leuk om Feyenoord vernederd te zien worden, maar ik zie toch liever een mooie pot voetbal die dan bezig is in Engeland.
Ik hoor van verschillende kanten dat Eredivisie Live de wedstrijd Aston Villa - Ajax gaat uitzenden. Dat zou niet alleen geweldig zijn, nee, dat zou een perfect moment zijn om RTL voorbij te streven kwa kijkcijfers. En dat voor een betaalbare zender.
Mijn vraag is dus eigenlijk of Eredivisie Live Aston Villa - Ajax voor zijn rekening neemt.
Ik hoor graag spoedig meer van u.
Met vriendelijke groet,
Dirk Kuijt
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:17 schreef Nashje het volgende:
Ik heb maar gemaild, want ik wordt helemaal ziek van al die geruchten.
[..]
met vriendelijke groet,
Dirk Kuijt
[..]
Mjah dat dusquote:
[..]
Hahaha raap me op.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:17 schreef Nashje het volgende:
[..]
Als je zo denkt kan je beter gelijk uit de UEFA cup stappenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:06 schreef BB-boy het volgende:
Aston Villa is een maatje te groot voor ons denk ik.
Ik heb maar gemaild, want ik word helemaal ziek van al die geruchten.
[..]
Villa staat gelijk met Manchester United. Ze hebben begin dit seizoen met 4-2 van Man. City gewonnenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:45 schreef Pritt het volgende:
Onderschat Villa niet hoor, die zijn dit seizoen echt goed bezig, staan niet voor niets in de top 5 (?).
Engelse clubs thuis zijn sowieso altijd goed bezig.
Ik kan me nog herinneren dat AZ in Newcastle werd afgedroogd terwijl het thuis andersom was.
Ja en, wij met 4-1 van FC Borac. Uit!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:49 schreef toma het volgende:
[..]
Villa staat gelijk met Manchester United. Ze hebben begin dit seizoen met 4-2 van Man. City gewonnen
Morgen avond, vast welquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:11 schreef Triptamine het volgende:
Mooie op!
Word het vanavond nu nog ergens op een stream ofzo uitgezonden?
Rommedahl is geen eens meequote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:10 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vermeer
Oleguer-Van de Wiel-Vermaelen-Vertonghen
Gabri-Lindgren
De Jong
Rommedahl(Martina)-Huntelaar-Suarez
Vind dat we ons wel moeten aanpassen aan VIlla. Emanuelson en vd Wiel zijn goede spelers maar wel kwetsbaar als backs.
Dat is nog een kutklus met al die geblesseerdenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:13 schreef Aanvoerder het volgende:
Bij de selectie tussen haakjes achter de namen van de geblesseerden zetten wanneer ze weer terugkomen?
Valt wel mee, je zet gewoon neer wat voor blessure het is en de verwachte datum dat ze weer fit zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:18 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dat is nog een kutklus met al die geblesseerden.
Volgens mij was het sarcastisch bedoeld omdat Ajax zoveel blessures heeftquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:20 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Valt wel mee, je zet gewoon neer wat voor blessure het is en de verwachte datum dat ze weer fit zijn.
http://www.fcupdate.nl/buiten_spel/quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:23 schreef toma het volgende:
[..]
Volgens mij was het sarcastisch bedoeld omdat Ajax zoveel blessures heeft
Maar dat zal ik wel doen
Misschien dat iemand een lijstje heeft met de huidige blessures? etc.
quote:Van Basten neemt Alderweireld mee
Geschreven op woensdag, 22 oktober om 14:37
Marco van Basten heeft Toby Alderweireld een groot plezier gedaan. De verdediger van Jong Ajax is bij het vlaggenschip gehaald voor de UEFA Cup-ontmoeting met Aston Villa. De 19-jarige mandekker, die nog wacht op zijn debuut in het eerste, is meegevolgen naar Birmingham, zo weet De Telegraaf.
Mogelijk maakt hij zijn eerste speelminuten in een Europees duel. Van Basten heeft Alderweireld, die indruk maakt bij Jong Ajax, uit voorzorg bij de selectie gehaald. Het is niet duidelijk of dit iets verklapt over de intenties van Van Basten in de lastige uitwedstrijd tegen Aston Villa.
De oefenmeester kan in dit duel ook een beroep doen op Dario Cvitanich. De Argentijn ontbrak in de wedstrijdselectie tegen FC Groningen (1-0 zege) vanwege een hamstringblessure, maar is inmiddels weer opgelapt. Ajax speelt donderdagavond om 21.15 tegen Villa.
Ik heb pasgeleden nog een lijstje gepost. Waar precies stond wanneer ze de blessure hadden opgelopen, en hoeveel weken ze eruit liggen, maar ik kan het nu al niet eens meer terugvindenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:23 schreef toma het volgende:
[..]
Maar dat zal ik wel doen
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:25 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
http://www.fcupdate.nl/buiten_spel/

Waaromquote:
Olequer zou niet helemaal fit zijn. Daarnaast is zo'n ervaring alleen maar goed voor zijn ontwikkeling.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:29 schreef toma het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
WaaromAlle verdedigers zijn fit, zou vd Wiel dan spelen ipv Silva? En wil v. Basten een extra centrumverdediger erbij?
meen je nietquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:49 schreef Urquhart het volgende:
Eredivisie Live gaat Twente uitzenden
19.55-20.45 - LIVE FC Twente-Racing Santander 1e helftquote:
Weet je waar ik de hele selectie kan vinden. Benieuwd wie er dan mee zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:22 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Rommedahl is geen eens mee!
Mooie OP
HUH??quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:49 schreef Urquhart het volgende:
Eredivisie Live gaat Twente uitzenden
Nee staat alleen dat Alderweireld en Cvitanich erbij zijn.Maar zie net dat De Jong en Rommedahl er niet bij zijn wat opzich wel apart is. K snap niet wat van Basten tegen De Jong heeft.quote:
quote:Cvitanich reist mee naar Birmingham
Amsterdam, 21 okt 2008
Dario Cvitanich keert terug in de wedstrijdselectie van Ajax. De Argentijn is hersteld van een blessure aan zijn hamstring en maakt deel uit van de achttienkoppige selectie die het donderdagavond in Birmingham opneemt tegen Aston Villa.
Naast de terugkeer van Cvitanich is ook Gregory van der Wiel weer van de partij. De verdediger was voor de wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen FC Groningen geschorst. Cvitanich en Van der Wiel nemen de plaatsen in van Dennis Rommedahl en Siem de Jong.
De complete wedstrijdselectie voor het duel met Aston Villa (donderdag vanaf 21.15 uur in Villa Park) ziet er als volgt uit:
Kenneth Vermeer
Hans Vonk
Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Urby Emanuelson
Klaas Jan Huntelaar
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Gabri
Dario Cvitanich
Leonardo
Evander Sno
Jeffrey Sarpong
Vurnon Anita
Robbert Schilder
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67779quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:08 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Nee staat alleen dat Alderweireld en Cvitanich erbij zijn.Maar zie net dat De Jong en Rommedahl er niet bij zijn wat opzich wel apart is. K snap niet wat van Basten tegen De Jong heeft.
Nee.... Althans, ik neem aan dat je De Jong bedoelt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef Nashje het volgende:
[..]
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67779
Daar staat gewoon de selectie die mee is hoor..
quote:Naast de terugkeer van Cvitanich is ook Gregory van der Wiel weer van de partij. De verdediger was voor de wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen FC Groningen geschorst. Cvitanich en Van der Wiel nemen de plaatsen in van Dennis Rommedahl en Siem de Jong.
Neequote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee.... Althans, ik neem aan dat je De Jong bedoelt.
[..]
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:01 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Weet je waar ik de hele selectie kan vinden. Benieuwd wie er dan mee zijn.
Check.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:22 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee. Mijn reactie was een reactie op:
[..]
Was idd sarcastisch bedoeldquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:23 schreef toma het volgende:
[..]
Maar dat zal ik wel doen
²quote:
Anders ik wel. Morgen met 3 andere Ajacieden, 2 Slavia-fans, een ManU-fan en nog wat anderen hier in Praag de wedstrijd kijken.quote:
Channel 5 geloof ik. In ieder geval echt wel zat buitenlandse zenders.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:35 schreef Suijk het volgende:
Op een schotel zal ik het toch wel ergens moeten kunnen volgen?
Nouja, we zien het morgen wel!
Nee, alleen FC Twente zenden ze uitquote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:57 schreef GGMM het volgende:
Wordt het nu op eredivisie live uitgezonden of niet? Blijf maar tegenstrijdigheden horen.
Je moet een grapje maken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee, alleen FC Twente zenden ze uit
Daar zit ik ook aan te denkenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:57 schreef DJ_Ryow het volgende:
alle vorm van media en communicatie uitzetten tot 22:45
Is er ook een Britse radiozender met liveverslag?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:11 schreef ASroma het volgende:
wordt een stream dus... http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=21935&part=sports
van Basten ziet het denk ik gewoon niet zitten in de Jong want in de voorbereiding speelde hij ook zeer weinig. De wedstrijden dat hij speelde dit seizoen waren ook dramatisch, maar ik vind wel dat hij bij de selectie hoort te zitten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:07 schreef toma het volgende:
Snap niet waarom Sno wél meegaat naar Engeland en de Jong niet.
ja die grafiek is er ook uitgehaald.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:46 schreef kalinho het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe moet ik dit zien???
Dat we na 7 wedstrijden 10e staan?
Oh wacht nu zie ik het pas. Het staat voor winst-verlies-gelijk.
Is het niet handiger dan om de ranglijst erin te verwerken ipv resultaten?
quote:Van Basten wil sterk positiespel tegen Aston Villa
Geschreven op woensdag, 22 oktober om 21:26
Donderdag vangt Ajax de groepsfase van het UEFA Cup-toernooi aan met de op het eerste oog lastige uitwedstrijd tegen Aston Villa. De ploeg van manager Martin O’Neill doet het alleraardigst in de Premier League en is, zo meent Van Basten in De Telegraaf, Ajax de baas op het fysieke vlak.
“Ons positiespel moet gewoon heel goed verzorgd zijn”, zegt de oefenmeester van de hoofdstedelingen aan de vooravond van het duel. “Dan hebben we best wel een kans. We zijn niet meer in het voordeel als het op fysieke strijd aankomt. Zo simpel is het eigenlijk.” In psychologisch opzicht kunnen de Villans buigen op een betere reeks wedstrijden dan Ajax; de ploeg won tot nu toe de helft van haar Premier League-duels en staat verdienstelijk zesde.
Ajax daarentegen vindt zichzelf terug op een negende plaats, al moet daarbij gezegd worden dat de club twee duels minder speelde dan de Engelse opponent. “Aston Villa heeft veel goede en ervaren spelers”, geeft Van Basten aan. “Daarbij speelt de club wekelijks op het hoge niveau van de Premier League. Dat is een groot verschil met Ajax, dat met veel talenten in de eredivisie acteert. Op basis van de budgetten zijn Aston Villa en Hamburger SV ook de favorieten in onze poule.”
Het moet dan ook vooral van het positiespel komen op Villa Park, meent Van Basten. Dat was de afgelopen wedstrijden niet zoals de trainer het graag zou zien. “Vooral in uitwedstrijden was ons positiespel niet goed en werden we soms onder de voet gelopen. Ik heb daar geen verklaring voor.”
Als we er maar niet veel om de oren krijgen... Ik zie ons ook niet echt vaak scoren met een uit-vorm zijnde Huntelaar. Hopelijk 1-1 of 1-2 voor Ajax!quote:
Ik wil ook goed positiespel van Ajaxquote:
Precies! Veel minpunten kan ik niet opnoemen van Siem. Hij mis natuurlijk een hoop ervaring maar dat is bij Sarpong hetzelfde geval. Het overzicht van Siem en zijn keuzes zijn vaak wel beter dan van Sarpong. Alhoewel hij minder goed kan schieten en minder snel is dan Sarpong zie ik toch liever Siem in de basis.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:44 schreef finsdefis het volgende:
Siem de Jong hoort echt in de selectie thuis, is volgensmij echt iemand die vertrouwen moet krijgen. Ik heb 'm geniale acties zien maken vorig seizoen en z'n techniek en handelingssnelheid zijn best hoog voor iemand van zijn ervaring en dat kan je het beste stimuleren door 'm vertrouwen te leveren. Ik zie 'm liever dan Sarpong op 10 bijvoorbeeld. Vertrouwen krijg je niet door alleen kleine wedstrijden mee te spelen, en zo'n groot verlies is het missen van Sarpong nou ook weer niet
het was de hele wedstrijd toch?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:04 schreef Houniet het volgende:
Geachte Supportersvereniging Ajax,
Allereerst dank voor uw mail. U bent uitstekend geïnformeerd, lees ik al, dus waarschijnlijk kan ik u niets nieuws vertellen. Wij hebben de rechten van Nancy - Feyenoord verkregen en daarmee ook een live uitzendverplichting. In een later stadium bleken ook de rechten van Aston Villa - Ajax beschikbaar. Wij hebben als RTL Nederland toen aangeboden in ieder geval de samenvatting uit te zenden, anders was deze wedstrijd helemaal niet te zien geweest. Het is helaas voor ons logistiek niet mogelijk om twee wedstrijden tegelijk uit te zenden, wij kunnen u en de overige Ajax-supporters in deze dus niet verder tegemoet komen dan de samenvatting. Hoop u in ieder geval hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Vriendelijke groet,
RTL Nederland
quote:Beste,
Eredivisie Live gaat de wedstrijd Aston Villa - Ajax helaas niet uitzenden. We hebben de rechten op deze wedstrijd niet kunnen verwerven.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Eredivisie Live
Op de site van EL niet, opmerkelijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:42 schreef finsdefis het volgende:
Die persconferenties die altijd gehouden worden door van Basten en co. op dinsdag, zijn die nog ergens te bekijken trouwens?
Als nog niet vastgelegd is waar het uitgezonden wordt is het best mogelijk dat je het wel te weten kan komen door te mailen (aangezien websites ook niet altijd up-to-date zijn), ookal ben je dan ongeduldig. Provoceren is ook een kunstquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nog nooit van teletekst of tvgids.nl gehoord? Of anders ff de site van eredivisielive checken? Echt waar
Wat is de frequentie van deze zender via de satelliet?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:14 schreef Devz het volgende:
De wedstrijd komt live op Channel 5.
UEFA Cup Football (Sport)
Time - 20:10 - 22:20 (2 hours and 10 minutes long)
When - Thursday 23rd October on five
Aston Villa v Ajax.
Live UEFA Cup football action from matchday one of the group stages as Aston Villa welcome Dutch giants Ajax to Villa Park. Colin Murray presents, while Tony Jones provides commentary. Kick-off is at 20.15.
(Subtitles)
Dan kijk ik daar wel
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:01 schreef AssyriskaFF het volgende:
[..]
Wat is de frequentie van deze zender via de satelliet?
quote:Ajax bevestigt gesprekken met Van den Boog
Amsterdam, 22 okt 2008
Ajax bevestigt dat er gesprekken worden gevoerd met Rik van den Boog (49) over het algemeen directeurschap van Van den Boog bij de Amsterdamse club.
Via google wordt ik ook niets wijzer. Ik heb thuis alleen Hotbird en Astra. Volgens mij kun je die frequentie niet eens bereiken.quote:
Misschien heb je hier wat aan.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:26 schreef AssyriskaFF het volgende:
[..]
Via google wordt ik ook niets wijzer. Ik heb thuis alleen Hotbird en Astra. Volgens mij kun je die frequentie niet eens bereiken.
Engelsenquote:Stan Collymore believes the mouth-watering clash with Ajax has the potential to be the biggest Villa Park clash for a decade
Hadden we ons maar voor de CL moeten plaatsen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:42 schreef sjimz het volgende:
Wel bagger dat het morgen dus niet live op TV komt
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:35 schreef M0NTANA het volgende:
Mooie OP.
Vanavond gaat het lastig worden. Zal wel een 4-4-2 worden met Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suárez voorin, maar zonder flanken of diepte vanaf het middenveld.
Urby - Agbonlahor wordt een spannend duel........quote:Ajax in dezelfde opstelling tegen Villa
woensdag 22 oktober, door SV, Amsterdam, 21:39u, NOS
Marco van Basten houdt voor de uitwedstrijd tegen Aston Villa vast aan dezelfde opstelling als waarin hij tegen FC Groningen afgelopen zaterdag speelt. Hij hamert bovendien op het positiespel.
Volgens de trainer heeft Ajax in de voorgaande uitwedstrijden te slecht positiespel laten zien. 'Ons positiespel moet gewoon heel goed verzorgd zijn', benadrukt Van Basten. 'Met name in de uitwedstrijden was ons positiespel niet goed en werden we soms onder de voet gelopen. Ik heb daar geen verklaring voor'.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Vermeer; Silva, Oleguer, Vermaelen, Emanuelson; Gabri, Lindgren, Vertonghen; Suarez, Huntelaar en Sarpong.
Dan zie ik liever:quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:27 schreef BoNi het volgende:
[..]
[..]
Urby - Agbonlahor wordt een spannend duel........
Zou je Vertonghen en Vermaelen dan niet omdraaien?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dan zie ik liever:
Vermeer
Silva-Oleguer-Vertonghen-Vermaelen
Gabri-Lindgren-Sarpong-Emanuelson
Suárez-Huntelaar
Luis Suárez die het veld aan de rechterkant breed houdt en Urby Emanuelson de linkerkant.
Nope. Vermaelen kan niet inschuiven en deed het bij België goed als linksback.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:55 schreef Rumille het volgende:
[..]
Zou je Vertonghen en Vermaelen dan niet omdraaien?
En ik zie liever Cvitanich op de buitenpositie in plaats van Sarpong op het middenveld.
Dat slaat inderdaad nergens op.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Pfff, f'noord live op RTL, Twente op Eredivisie live en Ajax alleen op een of andere stream?
Vage shizzle....
Nee, dat ze F'noord uitzenden en Ajax niet is op de een of andere manier nog wel begrijpelijk, maar Twente wel en Ajax niet, die mogen ze kijkcijfergewijs even uitleggen....quote:
Vind ik niet eigenlijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat ze F'noord uitzenden en Ajax niet is op de een of andere manier nog wel begrijpelijk
Ja tuurlijk, maar Feyenoord heeft nog steeds een grote groep thuisblijvers, dus die gaan ook allemaal TV kijken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:35 schreef PyTh het volgende:
[..]
Vind ik niet eigenlijk.
Villa - ajax spreekt toch 10x meer aan dan Nancy - feyenoord.
waarschijnlijk hadden ze zich eerder al verbonden aan Twente? Of vroeg Villa teveel geld voor de rechten?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat ze F'noord uitzenden en Ajax niet is op de een of andere manier nog wel begrijpelijk, maar Twente wel en Ajax niet, die mogen ze kijkcijfergewijs even uitleggen....
Het probleem ligt bij RTL. Die hebben de rechten van Villa - Ajax, dus Eredivisie Live mag Ajax niet eens uitzenden volgens mij.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat ze F'noord uitzenden en Ajax niet is op de een of andere manier nog wel begrijpelijk, maar Twente wel en Ajax niet, die mogen ze kijkcijfergewijs even uitleggen....
Wat, die 2 a 3 duizend man extra. Die nu wsl massaal een kroeg induiken?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:47 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar Feyenoord heeft nog steeds een grote groep thuisblijvers, dus die gaan ook allemaal TV kijken.
die 2 a 3 duizend man voegt qua kijkcijfers echt niks toequote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:47 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar Feyenoord heeft nog steeds een grote groep thuisblijvers, dus die gaan ook allemaal TV kijken.
RTL heeft vier (?) zenders. Dan moet het toch ook beide kunnen? Heb je een marktaandeel van 60%.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:35 schreef PyTh het volgende:
[..]
Vind ik niet eigenlijk.
Villa - ajax spreekt toch 10x meer aan dan Nancy - feyenoord.
Ik denk inderdaad dat de rechten voor Villa - ajax een stukje prijziger zijn dan de rechten voor FCT - Santander...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:49 schreef Prosac het volgende:
[..]
waarschijnlijk hadden ze zich eerder al verbonden aan Twente? Of vroeg Villa teveel geld voor de rechten?
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=21935&part=sportsquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:08 schreef Scorpie het volgende:
jammer dat het niet live te zien is.
Ben jij nou devv05 of niet? Elke keer als ik je zie posten vraag ik het me afquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:06 schreef Devz het volgende:
Het Engelse Channel 5 zendt de wedstrijd live-uit, maar die kan ik zelfs via satelliet niet ontvangen.
Vorige week bedoel je denk ik? Of heb jij zon vooruitziende blik dat je weet dat hij volgende week slecht gaat spelen? Dan mag je me ook gelijk wel vertellen hoeveel het wordt vanavond, hoef ik er ook niet voor op te blijven, graag met details van score, kaarten etc.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:15 schreef versteegrob het volgende:
Zou Sarpong echt weer spelen? Kan toch niet na volgende week? En als die dan ook weer zulke kansen gaat missen wordt het niks met hem.
Nice. Ga ik gewoon eerst Heerenveen kijken en zorg ik dat ik de uitslag nog niet weet, en daarna Ajax.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:24 schreef Parttimeboterham het volgende:
22:45 RTL Voetbal: UEFA Cup Aston Villa - Ajax
00:15 RTL Poker: World Series of Poker
Zo staat het op www.tvgids.nl bij RTL 7. Ze zullen dus wel de HELE wedstrijd in de vertraging uitzenden, maar zonder rust, scheelt ook weer reclame
Ze zullen of weet je dat zeker?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:24 schreef Parttimeboterham het volgende:
22:45 RTL Voetbal: UEFA Cup Aston Villa - Ajax
00:15 RTL Poker: World Series of Poker
Zo staat het op www.tvgids.nl bij RTL 7. Ze zullen dus wel de HELE wedstrijd in de vertraging uitzenden, maar zonder rust, scheelt ook weer reclame
Goed idee, ga ik ook doenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nice. Ga ik gewoon eerst Heerenveen kijken en zorg ik dat ik de uitslag nog niet weet, en daarna Ajax.
Ik kan dat echt niet, hoe graag ik het ook zou willen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nice. Ga ik gewoon eerst Heerenveen kijken en zorg ik dat ik de uitslag nog niet weet, en daarna Ajax.
Kijk eens naar de start en naar de eindtijd. dit is exact 90 minutenquote:
Ik kan het ook niet, je weet gewoon dat ze bezig zijn en je móét het wetenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik kan dat echt niet, hoe graag ik het ook zou willen.
Gegarandeerd dat ik de wedstrijd "live" ga volgen...
1e helft vatten ze volgens mij samen en 2e helft in zijn geheel.. weet niet meer waar ik dat lasquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik ga ook gewoon milan-heerenveen kijken en dan hopen dat RTL de wedstrijd uitzend, maar gezien de hoeveelheid tijd die rtl ervoor uitgetrokken heeft lijkt het me een lange samenvatting met nabeschouwing...
Ik begrijp de kritiek op Sarpong, helemaal na de wedstrijd tegen Groningen waarin hij simpelweg dramatisch speelde.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:32 schreef Scorpie het volgende:
Sarpong laten spelen? Wil van Basten niet winnen ofzo? De grootste miskleun tot nu toe. Gozer raakt geen peper noot.
Inderdaad zeg.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:32 schreef Scorpie het volgende:
Sarpong laten spelen? Wil van Basten niet winnen ofzo? De grootste miskleun tot nu toe. Gozer raakt geen peper noot.
quote:Van Basten op de bres voor ‘kwakkelende’ Huntelaar
Geschreven op donderdag, 23 oktober om 08:38
Ajax-coach Marco van Basten heeft er alle vertrouwen in dat zijn eerste spits Klaas-Jan Huntelaar dit seizoen nog tot grote hoogten zal stijgen. Tot op heden trof de Oranje-klant pas twee maal doel in de eredivisie, en dat is tegen de verwachtingen in van het hooggespannen voetbalpubliek. De coach denkt dat de doelpunten vanzelf weer zullen komen.
”Hij is een goede spits met een ‘nose for the goal’, die makkelijk en veel doelpunten maakt”, dichtte de oefenmeester van de Amsterdammers het journaille toe aan de vooravond van het UEFA Cup-treffen met Aston Villa. Volgens de voormalig bondscoach van het Nederlands elftal wordt er dan ook te veel de nadruk gelegd op wat de Achterhoeker níet kan.
”In de samenvatting van Ajax-FC Groningen wordt er – omdat hij voor zijn doen weinig heeft gescoord – een situatie uitgelicht dat hij in volle snelheid op het doel afkomt en de bal achterloopt. Het is niet juist om daar de aandacht op te vestigen, want daar ligt niet Klaas-Jan’s kracht. Je moet in zo’n geval heel zuiver, in een kleine ruimte, een keeper omspelen. Voor de rest kan ik me niet herinneren dat hij een kans heeft gemist.”
Precies. Bovendien hoor je het misschien de commentator of stadionspeaker bij Heerenveen wel omroepen ofzo, zit je dan met je goeie gedrag.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:37 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet, je weet gewoon dat ze bezig zijn en je móét het weten
Dat ben ik jaquote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:02 schreef Silenus het volgende:
[..]
Precies. Bovendien hoor je het misschien de commentator of stadionspeaker bij Heerenveen wel omroepen ofzo, zit je dan met je goeie gedrag.
Trouwens Dennis, heb gisteren bij De Slegte een mooi boek gekocht, "De godenzonen van Ajax, tien jaar later", en je speelde (het moet wel haast dat jij het bent) toch een aardig grote rol in het hoofdstuk over Davids. Wel jammer dat je van 'm verloor met FIFA, maar erg leuk om te lezen!
Ja prima dat hij zijn minuten maakt, maar laat hem dat doen tegen FC Volendam en niet tegen Aston Villa als hij zwaar door het ijs heen gaat zakken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:56 schreef koningdavid het volgende:
Wat zijn veel mensen hier toch altijd goed in mensen vroegtijdig afschrijven.
Hoeveel Heitinga's, Babels en Urby's hadden we eigenlijk niet al voor een appel en ei moeten verkopen?
quote:De trainer van Aston Villa, Martin O’Neill, heeft in The Times vol lof gesproken over Ajax, vandaag de opponent van de Engelse subtopper in de groepsfase van de UEFA Cup.
"Ik heb ze de afgelopen tijd vaak bekeken en vind ze, zoals het een Ajax-team betaamt, erg sterk in balbezit. De UEFA Cup geeft iets extra’s aan ons seizoen, zeker als we deze teams op bezoek krijgen. Ajax is synoniem voor Europees voetbal, aldus O’Neill, die in 2001 in dienst van Celtic Ajax versloeg in de voorronde van de Champions League.
De trainer van de Engelse club denkt dat Villa in staat is om zich, in een groep met naast Ajax ook Hamburger SV, MSK Zilina en Slavia Praag, te plaatsen voor de volgende ronde. "De UEFA Cup gaat na de winterstop verder en dan hopen wij er nog bij te zijn."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdomde eigenwijs
Viva la afca
Tja, daar gaan al niet twee topics over ofzo...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:55 schreef HansvanOchten het volgende:
Mwjah maar de wedstrijd is toch al om 21:15? Dan wordt feyenoord live uitgezonden en ajax erachteraan als de wedstrijd al klaar is?
Wat een baggerzooi
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:56 schreef Noshiba het volgende:
pssttSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Snap ik ook niet. Als mijn cluppie speelt wil ik per minuut weten hoeveel het staatquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:01 schreef Bullebak het volgende:
Ik snap niet dat mensen de uitslag niet willen horen en vervolgens onwetend een halve samenvatting willen zien @ 22:45
Same, daarom gaat er hier gewoon een stream aanquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Als mijn cluppie speelt wil ik per minuut weten hoeveel het staatof ik nu kan kijken of niet.
Ik ken het gevoel. Maar als ik nou toch aan het werk ben, kan ik wel ff wachten dit keerquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Als mijn cluppie speelt wil ik per minuut weten hoeveel het staatof ik nu kan kijken of niet.
Is het nou een samenvatting of de hele wedstrijd?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:01 schreef Bullebak het volgende:
Ik snap niet dat mensen de uitslag niet willen horen en vervolgens onwetend een halve samenvatting willen zien @ 22:45
Hoe kom je erbij dat het een halve samenvatting is? De wedstrijd wordt toch geheel live uitgezonden.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:01 schreef Bullebak het volgende:
Ik heb er niet zoveel moeite mee. Ik heb het vroeger altijd veel gedaan als ik 's avonds weg moest, dan nam ik de wedstrijd op en keek ik het als ik terugkwam zonder dat ik de uitslag wist.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Wel lastig om die uitslag te ontwijken lijkt me? Deed het vroeger nog wel eens, toen er nog geen Eredivisielive/Sport1 enzo bestondquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel. Maar als ik nou toch aan het werk ben, kan ik wel ff wachten dit keer.
helemaal mee eens, anders raak ik echt in de stressquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Geheel live?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:16 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het een halve samenvatting is? De wedstrijd wordt toch geheel live uitgezonden.
Kijk maar in de gids
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:19 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel moeite mee. Ik heb het vroeger altijd veel gedaan als ik 's avonds weg moest, dan nam ik de wedstrijd op en keek ik het als ik terugkwam zonder dat ik de uitslag wist.
En op zondag zit ik vaak in de kerk als er gespeeld wordt, dan zorg ik er ook voor dat ik de uitslag niet hoor als ik het later nog ga kijken.
Uitvak zal wel vol zitten in Nancy.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:24 schreef Damzkieee het volgende:
Anyway, ik zie het nog wel voor me dat als je Nancy-Feyenoord zit te kijken, dat die Feyenoordsupporters dan zingen "Helemaal niets in Amsterdam"Dan weet je genoeg
haha ik wou net zeggen ja, welke supporters?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Uitvak zal wel vol zitten in Nancy.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:25 schreef BB-boy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"En laten we bidden dat Ajax z'n 1-0 voorsprong behoudt"
"Amen!"
Heb een keer meegemaakt dat de dominee een voetbaluitslag vanaf de preekstoel meedeelde. Was met het Nederlands Elftal op het EK in 2000 (6-1 tegen Joegoslavië). Althans, dat hoorde ik van mijn ouders omdat ik zelf de wedstrijd aan het kijken was.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:25 schreef BB-boy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"En laten we bidden dat Ajax z'n 1-0 voorsprong behoudt"
"Amen!"
Ajax.nlquote:Aston Villa - Ajax om 22.45 uur op RTL 7
Amsterdam, 23 okt 2008
De UEFA Cupwedstrijd van vanavond tussen Aston Villa en Ajax is vanaf 22.45 uur op RTL 7 te bekijken.
Doordat de wedstijd om 21.15 uur op Villa Park in Birmingham begint, zal de televisiezender de uitzending starten met een samenvatting van de eerste helft. Direct daarna wordt de tweede speelhelft integraal uitgezonden.
Waarom niet gewoon een laatste half uur live?quote:
www.kijkajaxlive.nl.ttquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:55 schreef toma het volgende:
word weer lekker kloten met streams dus.
Lees het topic eens door zou ik zeggen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:18 schreef Svnn het volgende:
als je digitale tv hebt.. kan je ajax dan wel ontvangen?
Opstelling klopt niet helemaal. Young is rechtsback dacht ik. En Barry middenvelder.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:18 schreef Nashje het volgende:
Villa tegen Portsmouth afgelopen weekend:
Friedel
Cuellar - Davies - Laursen - Barry - Milner
Reo-Coker - Petrov - Young
Agbonlahor - Carew
Ik weet niet of er een opkomende verdediger is, maar als ze daadwerkelijk met 5 verdedigers pur sang spelen mag Van Basten toch wel met een extra aanvaller komen. Met Klaas en Suarez red je het dan simpelweg niet.
Mandekken (en er ook vast op, geen metertje ruimte, nee, vast erop) met Vermaelen, Oleguer, Vertonghen en Gabri. Lindgren de ruimte geven.
gedaan op channel 5.. maar dan vraag ik als nog.. heb ik die zender op digitale tv?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees het topic eens door zou ik zeggen.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 07:37 schreef sjimz het volgende:
Even wat dingen opgeruimd hier.
Heerlijk zo al die liefde als je wakker wordt
Misschien hier ergens?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:45 schreef Svnn het volgende:
[..]
gedaan op channel 5.. maar dan vraag ik als nog.. heb ik die zender op digitale tv?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:54 schreef bemskiller het volgende:
vermeer
vdwiel oleguer vermalen vertongen
gabri lindgren
de jong
leonardo suarez sarpong
is vermoedlijk de opstelling
Klaas Jan...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:54 schreef bemskiller het volgende:
vermeer
gabri lindgren
de jong
leonardo suarez sarpong
barca-kloonquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:54 schreef bemskiller het volgende:
vermeer
gabri lindgren
de jong
leonardo suarez sarpong
En dat terwijl De Jong niet eens mee isquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:54 schreef bemskiller het volgende:
vermeer
gabri lindgren
de jong
leonardo suarez sarpong
quote:MARCO'S MANCO - LEKKERE KOP IS DAT
Deze week in de REVU (voorheen Nieuwe Revu) een verhaal over Marco van Basten. 'Spelers en kenners over het opereren van de Ajax-trainer' staat er op de cover. Ik ben blijkbaar 'kenner' want als Ajaxcolumnist voor Het Parool is ook om mijn mening gevraagd.
Zoals bekend: ik ga elke dag, met uitzondering van het weekend, naar de training van Ajax kijken. Als ze twee keer trainen op een dag, ga ik meestal maar één training bekijken. "Van alle buitentrainingen ziet hij zo'n tachtig procent, rekent Rijsman voor," staat er in het artikel. Dat lijkt me een redelijke inschatting. Ik durf wel te beweren dat ik van alle journalisten, met uitzondering van de huisjournalisten bij Ajax, de meeste trainingen zie. Dan mag je, dunkt mij, wel iets zeggen over Marco van Basten. Althans, over hoe hij op mij, op afstand – want er zit altijd nog een hek tussen ons – over komt.
Zo zeg ik ook in het artikel: "Van Basten praat wel degelijk met zijn spelers." Ik geef een voorbeeld over zijn gesprekken met Evander Sno. In het begin van het seizoen zag ik beiden regelmatig met elkaar praten op het trainingsveld. Ik wilde het maar gezegd hebben omdat de journalist in kwestie werkte met de aanname dat Van Basten een communicatief probleem heeft. Noem het een hypothese. Niks mis mee. Maar als geïnterviewde moet je dan wel oppassen dat je quotes niet in dat malletje worden gegoten. Je zou zomaar verkeerd begrepen kunnen worden. Door de lezer.
Ik zal je eerlijk zeggen: Ik heb geen idee of Van Basten een communicatief probleem heeft. Ik kan alleen zeggen wat ik zie. En dat is nooit de hele waarheid. Bovendien: behalve dat mijn waarheid selectief is, is ze bovendien gekleurd. Of zoals Stephen R. Covey in zijn boek '7 habits of highly effective people' schrijft:
"We see the world, not as is it is, but as we are – or we are conditioned to see. When we open our mouths to describe what we see, we in effect describe ourselves, our perceptions, our paradigms."
Zo zeg ik ook over Van Basten: "Soms staart hij naar zijn spelers als een leraar die over je schouder meekijkt tijdens een proefwerk. Dat lijkt mij geen prettig gevoel, omdat je niet weet wat er iemands hoofd omgaat. Doe je het nu goed of niet? Je weet het niet. Dat geeft een unheimisch gevoel." Moge duidelijk zijn dat dit een persoonlijke interpretatie is van een observatie. Misschien vinden de spelers van Ajax de methode Van Basten wel erg prettig. Dat geven enkele spelers later in het artikel ook aan. Ook Kees Jansma en de communicatie-afdeling van Ajax krijgen de kans om de persoonlijkheid van Van Basten te duiden. Wat dat betreft is het artikel mooi in balans.
Ook ik probeerde duidelijk aan te geven dat mijn blik niet verder reikt dan het trainingsveld. "Hoe Van Basten zich in de kleedkamer manifesteert weet ik niet. Misschien is hij daar wel een groot tacticus of spreker. Op het veld vind ik hem niet charismatig overkomen," staat er uit mijn mond opgetekend. Net als: "Tot die ontnuchterende conclusie moet ik komen." Die laatste opmerking laat duidelijk zien dat ik met een bepaald verwachtingspatroon naar Van Basten kijk. Ik ben ook ooit begonnen als voetballiefhebber, voordat ik er in de media over ging schrijven. Urby Emanuelson slaat wat dat betreft de spijker op zijn kop in het artikel. "Mensen denken dat Marco, omdat hij zo'n groot voetballer is geweest, als mens ook heel bijzonder is. Daardoor zien ze hem wellicht op een andere manier. Als afstandelijk misschien. Maar hij is juist heel benaderbaar." Zo is het misschien ook: het is even wennen iemand als uitermate kalm en bedachtzaam gade te slaan – dag in, dag uit – terwijl hij vroeger een van de meeste elegante spelers ter wereld was.
Van Basten is wel gewend dat er wat over hem geschreven of gezegd wordt. Uiteindelijk moet je hem alleen beoordelen op het resultaat. Wordt Ajax wel of geen kampioen? Dat is zo fijn aan sport: er is altijd een winnaar en verliezer aan het einde. En de winnaar heeft altijd gelijk. Pas als er verloren wordt, gaan we zoeken naar een oorzaak. Wellicht dat we dan alsnog eens met elkaar moeten praten over die nieuwe hoofdtrainer die telkens met één hand in de broekzak op het trainingsveld staat.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:54 schreef bemskiller het volgende:
vermeer
gabri lindgren
de jong
leonardo suarez sarpong
Ashley tenminste. Luke Young is back, dacht ik?quote:
Yep. Sinds zijn tijd bij Charlton al.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ashley tenminste. Luke Young is back, dacht ik?
Verdomme wat scherpquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Uitvak zal wel vol zitten in Nancy.
Barca?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:54 schreef bemskiller het volgende:
vermeer
gabri lindgren
de jong
leonardo suarez sarpong
quote:Suarez schwalbes hebben geen zin!
donderdag 23 oktober, door Robertoow, Camarles, 16:41u, Sportweek
Suarez: "Schwalbes hebben toch geen zin"
Luis Suarez had anderhalf jaar tijd nodig om er achter te komen, maar nu beseft ook hij dat schwalbes geen zin meer hebben. De Ajacied zegt dan ook zich niet meer met opzet te laten vallen.
"Soms overdrijf ik", zegt Suarez in gesprek met Sportweek. "Maar bijvoorbeeld tegen Feyenoord was het een honderd procent penalty en de scheidsrechter fluit niet omdat hij denkt dat ik me altijd laat vallen. Maar dat doe ik niet meer, die manier van voetballen heb ik afgeleerd."
"Sinds maart, april dit jaar maak ik geen schwalbes meer. Schwalbes hebben toch geen zin. Het heeft wel anderhalf jaar geduurd voordat ik daarachter kwam", aldus de Uruguyaan.
De 21-jarige Suarez is in Amsterdam aan zijn tweede seizoen bezig. Tot dusver maakte hij dit jaar twee doelpunten (zes wedstrijden).
Wat een nietszeggend berichtquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:45 schreef versteegrob het volgende:
Herstel Aissati verloopt goed
Het herstel van Ismaïl Aissati verloopt goed. De middenvelder van Ajax werd een maand geleden geopereerd aan zijn rechterknie en ligt op schema.
* »Reacties (1)
* Print artikel
* Stuur naar een vriend
* Contact!
Herstel Aissati verloopt goed
galleria zoom
*
*
*
De zomeraankoop van Marco van Basten raakte eind september geblesseerd aan zijn knie in een duel met Jong Ajax.
Op dat moment had Aissati nog geen officiële wedstrijd gespeeld voor de Amsterdammers. De voorbereiding was de Marokkaanse middenvelder eerste keus, maar tijdens de seizoensouverture tegen Willem II(2-1 verlies) zat hij negentig minuten op de bank.
Ajax laat vandaag in een reactie tegenover Goal.com weten dat het herstel van de middenvelder 'goed' verloopt. De club wil geen datum noemen waarop de 20-jarige zijn rentree kan maken.
Goed nieuws!
Inderdaadquote:
Vooral dit maakt het geloofwaardigquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:03 schreef Nashje het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is nieuws, maar er staat niets nieuws in. Zo kan ik ook wel artikelen verzinnen.
quote:Ajax laat vandaag in een reactie tegenover Goal.com weten dat het herstel van de middenvelder 'goed' verloopt. De club wil geen datum noemen waarop de 20-jarige zijn rentree kan maken.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:17 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Geen supporters mee naar Eindhoven dit jaar.
ik heb de primeur![]()
quote:Ajax in april zonder supporters naar PSV
Geschreven op donderdag, 23 oktober om 17:16
De wedstrijd staat voorlopig nog niet op het programma, maar Ajax weet nu al dat het op zondag 19 april zonder supporters naar de topper tegen PSV afreist. De Brabanders laten donderdagmiddag op de officiële website weten dat het in ieder geval dit seizoen geen Amsterdamse fans toelaat in het stadion. PSV gaat samen met Ajax kijken hoe het stadionbezoek in de toekomst veilig kan lopen. De regerend landskampioen nam het rigoureuze besluit naar aanleiding van de laatste ontmoeting tussen beide clubs in het Philips Stadion. Aanhangers van Ajax vernielden tijdens de wedstrijd een deel van de afscheidingswand rondom het bezoekersvak en gooiden voorwerpen richting PSV-supporters, stewards en medewerkers.
De Eindhovenaren reageerden geschrokken op de rellen en besloten om voorlopig geen Ajax-fans toe te laten in het stadion. De club gaat in gesprek met Ajax om tot een model te komen waarin dusdanig veel waarborgen besloten zijn, dat eventuele toekomstige bezoeken wel geordend en veilig verlopen. Tot die tijd zijn Ajax-supporters niet welkom in het Philips Stadion.
Inderdaad.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:25 schreef Kopbal het volgende:
Wat een huillies in Eindhoven.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:34 schreef Noshiba het volgende:
Godverdomme kom er nu door de OP pas achter dat psv-ajax op m'n verjaardag is. Nouja al is de wedstrijd om half 1 prima dan vier ik m'n verjaardag wel s'avonds maar t is godverdomme om half 5
Elk nadeel heeft zijn voordeel toch?quote:
Ben benieuwd naar de kwaliteit, verwacht niks goeds. Dus dan wordt het eerst Heerenveen vs Milan en dan Ajax om 22.45quote:
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:21 schreef _Mike_ het volgende:
Beter komen die tering boeren bij ons er ook niet in....
Onee die komen sowieso niet
Wat een stumperds daar zeg.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:36 schreef Noshiba het volgende:
KUTPSV
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |