Ja dus? Die mensen doen ook heel wat anders dan de hele dag maar een beetje in een bankje hangen en zeiken op iets wat je niet zint. Veel meer verantwoordelijkheid dan een of ander kamerlid. Volledig terecht dan zij meer verdienen. Bovengrenzen stellen aan salarissen gaat alleen maar ertoe leiden dat niet de beste mensen op die functie gaan zitten (omdat ze in het buitenland niet met jaloerse sukkels te maken hebben die menen een maximum te moeten stellen).quote:Hij vindt het terecht dat Bos in ruil voor de steun veel zeggenschap krijgt. De bewindsman gaat alleen niet ver genoeg met het schrappen van de bonussen van de ING-top. Ook de 'buitengewoon heftige' salarissen moeten volgens Vendrik aan banden worden gelegd. Hij pleit voor een Enthoven-norm, in verwijzing naar de nieuwe bestuurder van ABN Amro/Fortis. Die krijgt een salaris van 'slechts' negentig duizend euro per jaar, evenveel als een officier van justitie. De top van ING toucheert volgens Vendrik miljoenen.
Dan kom ik ze kopen...quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:59 schreef kraaksandaal het volgende:
Sell, sell, sell.....
Ja, want dat weet je namelijk echt niet.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:03 schreef NJ het volgende:
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten wat dat aandeel morgen gaat doen..
Je weet 't nooit.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:03 schreef NJ het volgende:
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten wat dat aandeel morgen gaat doen..
Wat denk jij dan?quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:03 schreef NJ het volgende:
Ik heb ze al een tijd geleden van de hand gedaan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:03 schreef LXIV het volgende:
Goed, kraaksandaal. Gooi jij je aandeeltjes alvast maar voorbeurs eruit. Voor 8 euro ofzo!
Dan valt er voor jou ook niks meer te sellen, right?quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:05 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik heb ze al een tijd geleden van de hand gedaan.
Je beseft toch wel dat Wouter Bos op een volstrekt illegale manier aan zijn spaarcenten komt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:55 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval zal ik deze nacht héél wat beter slapen dan afgelopen nacht! Met dank aan Woutertje!
short sellquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan valt er voor jou ook niks meer te sellen, right?
wat een redenering. Kun je nagaan hoeveel de koers kan dalen nu iedereen het weet. Ook een kromme redenering.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:04 schreef henkway het volgende:
ja voor 7 euro zijn er kopers zat
instap morgen zal zeker 10 euro zijn
bedenk dat donderdag de koers al van 12,60 naar 10,20 gekomen was op voorwetenschap
[ afbeelding ]
Ik beschreef de waarschijnlijke stemming onder de aandeelhouders die relatief goedkoop ingestapt zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan valt er voor jou ook niks meer te sellen, right?
Dat is maar een heel klein percentage van de handelaren hoor! Hoeveel van de marktkapitalisatie is vrijdag verhandeld? 1%? (En dan tel ik dubbelverkopen door daghandelaren niet eens mee!)quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:10 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik beschreef de waarschijnlijke stemming onder de aandeelhouders die relatief goedkoop ingestapt zijn.
Ik denk stijgen. Want de onduidelijkheid wat er te gebeuren stond is de markt uit, het EV van ING is versterkt en de deal was beter dan verwacht (geen Fortis-deal)quote:
Daar heb je wel een punt, degene die niet hoeven te verkopen blijven zitten met deze koers.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:14 schreef LXIV het volgende:
Het gros zit in zijn aankopen vér boven de 10 euro.
Fortis-deal was in eerste instantie toch ook niet slecht? 49% staatsbelang, flinke kapitaalinjectie zoals nu bij ING dus. Aandeel Fortis ging toen flink omlaag.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:15 schreef LXIV het volgende:
Ik denk stijgen. Want de onduidelijkheid wat er te gebeuren stond is de markt uit, het EV van ING is versterkt en de deal was beter dan verwacht (geen Fortis-deal)
Die zullen ook begrijpen dat als de staat voor 10 miljard zelf risico loopt, dat de volgende 10 miljard klaar staat en een complete overname dan in de maak is.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kortstondig stijgen, vooral direct in de opening. Tegen volgend weekend de volgende geruchten.
Vleesch noch visch, en een onbetrouwbaar bestuur, zal de algemene conclusie van met name USA beleggers zijn.
Dat is het zure van bijkopen om te middelen. In de veronderstelling dat de koers toch écht niet lager dan dit kan, zit je op een gegeven moment met véél te veel in je maag. En je durft niet te verkopen omdat je óf helemaal niet weet wat er aan de hand is (zoals afgelopen vrijdag), óf bang bent de stijging mis te lopen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:15 schreef dvr het volgende:
Ik zou trouwens niet lekker slapen als ik bankaandelen had hoor. Met gerede kans op een economische crisis en op een meltdown van het wereldfinanciële stelsel zou dat wel het laatste zijn waarin ik wil beleggen. Nou ja, of hooguit in voedselbanken zodra die een beursnotering hebben..
als klant ben ik blij, waarom moet ik als belegger blij worden?quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:21 schreef henkway het volgende:
[..]
Die zullen ook begrijpen dat als de staat voor 10 miljard zelf risico loopt, dat de volgende 10 miljard klaar staat
omdat de klant blij isquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
als klant ben ik blij, waarom moet ik als belegger blij worden?
Uhh, het belang wat Bos heeft overgenomen, zit niet meer in het aandeel Fortis.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Fortis-deal was in eerste instantie toch ook niet slecht? 49% staatsbelang, flinke kapitaalinjectie zoals nu bij ING dus. Aandeel Fortis ging toen flink omlaag.
Fortis was toch een heel andere situatie. Die hadden de financiering van ABN nog niet eens rond en hadden ook nog een dochter met miljarden aan slechte leningen. Toen dat boven water kwam was er geen redden meer aan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Fortis-deal was in eerste instantie toch ook niet slecht? 49% staatsbelang, flinke kapitaalinjectie zoals nu bij ING dus. Aandeel Fortis ging toen flink omlaag.
De algehele dienstverlening mag ook nog een rol spelen in de bank-klantrelatie.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
geen gelukkigere klant dan een ABN AMRO / Fortis klant.
Ben ik 't wel met eens maar aan de andere kant moeten ze nog intregeren met de postbank, al die positieve cijfers daarover geloof ik even niet meer en hoeveel stierenpoep staat daar op de balans?quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:24 schreef LXIV het volgende:
ING was in principe solide, door de bijzondere marktomstandigheden en verscherpte eisen vanuit wall-street was er de behoefte het EV te verhogen, wat met hulp van Bos gebeurt is. Een heel ander verhaal toch.
Dat zou je ook niet meer lukken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:20 schreef ItaloDancer het volgende:
* staat ook klaar om ING op te pikken morgenochtendniet tegen het slot van vrijdag though.
LOL, de echte vraag is juist hoeveel er NIET op de balans staat.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:26 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ben ik 't wel met eens maar aan de andere kant moeten ze nog intregeren met de postbank, al die positieve cijfers daarover geloof ik even niet meer en hoeveel stierenpoep staat daar op de balans?
In eerste instantie nog wel.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:23 schreef kraaksandaal het volgende:
Uhh, het belang wat Bos heeft overgenomen, zit niet meer in het aandeel Fortis.
Waarom dan hulp van Bos? En waarom geeft Bos die hulp? Het feit dat het juist ING was die geld van de overheid nodig had en dat andere banken die hulp niet nodig hebben toont in ieder geval aan dat ING minder solide is dan deze andere banken. Hoe solide precies kun je niet zeggen omdat daar geen definitie van bestaat.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:24 schreef LXIV het volgende:
ING was in principe solide, door de bijzondere marktomstandigheden en verscherpte eisen vanuit wall-street was er de behoefte het EV te verhogen, wat met hulp van Bos gebeurt is. Een heel ander verhaal toch.
Ja, maar dan nogmaals: ING had die hulp dus niet nodig om te kunnen blijven draaien als bank.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom dan hulp van Bos? En waarom geeft Bos die hulp? Het feit dat het juist ING was die geld van de overheid nodig had en dat andere banken die hulp niet nodig hebben toont in ieder geval aan dat ING minder solide is dan deze andere banken. Hoe solide precies kun je niet zeggen omdat daar geen definitie van bestaat.
Ik wilde niet teveel paniek maken met dingen die tegen elkaar weggestreept worden en andere boekhoudkundige trucjes.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
LOL, de echte vraag is juist hoeveel er NIET op de balans staat.
Daar ben ik ook benieuwd naar....quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
LOL, de echte vraag is juist hoeveel er NIET op de balans staat.
Want daar is nog niemand aan toegekomen. Alleen beperkte afboekingen op onbalance shit. Daarom kijk ik uit naar de 20-F over Q3 van ING. Kijken of daar niet opeens een offbalance special purpuse fund uit de lucht komt vallen nu Ernst & Young de duimschroeven van deze high risk client aandraait.
Nou, dat is dus ook helemaal geen molensteen!!quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef NiTiN het volgende:
wat ik dan niet snap, en hopelijk kan iemand hier kort uitleg over geven:
sinds het ontstaan van ING, toch al flink wat jaar geleden, is dit het eerste kwartaal waarover ze een verlies bekend maken?
Toen ik daar 2 jaar geleden stage liep, was er 4 miljard!! winst in een half jaar. Waarom zijn die, in verhouding, lousy 500 miljoen dan nu een soort van molensteen?
quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef NiTiN het volgende:
sinds het ontstaan van ING, toch al flink wat jaar geleden, is dit het eerste kwartaal waarover ze een verlies bekend maken?
Toen ik daar 2 jaar geleden stage liep, was er 4 miljard!! winst in een half jaar. Waarom zijn die, in verhouding, lousy 500 miljoen dan nu een soort van molensteen?
Omdat de afboekingen een veelvoud van dit bedrag zijn. Die brengt ING echter niet ten laste van haar winst, maar rechtstreeks ten laste van het vermogen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef NiTiN het volgende:
En dat heeft weer met vertrouwen te maken, aangezien elke bank zulke trucjes toepast is dat zoek.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Winst of verlies is zo een boekhoudig fictief begrip geworden, wat niks zegt over hoe een bedrijf er echt voor staat.
Nah, de koers komt vast niet in de buurt van een koers waarbij ik m'n aandelen van de hand wil doen.quote:
Maar natuurlijk. De verscherpte rating regels gelden alleen voor ING.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
De regels voor hoeveel vermogen je moet hebben liggen om als bank de status AA te krijgen (in principe de hoogste status voor beursgenoteerde banken) zijn aangescherpt.
[..]
Door de nieuwe regels echter vielen ze nu buiten de boot. Ze hadden dus extra kapitaal nodig, wat ze van Bos gekregen hebben.
Totale onzin natuurlijk, ING had niet voor een maximaal rendement moeten gaan als dat ten koste ging van hun betrouwbaarheid (afgemeten aan de kredietwaardigheid). Dat is nu juist de kern van mijn verhaal. ING ging onzorgvuldig om met haar betrouwbaarheid, en daarmee is ING een slecht bankier.quote:Omdat ING altijd voor een maximaal rendement ging, zetten ze hun vermogen zo efficient mogelijk in.
Je snapt toch zelf hoop ik wel dat dit een nogal kromme vergelijking is. De beleggingen zijn mijn bezit, de broker beheert ze, koopt ze aan en verkoopt ze. En als de broker de mogelijkheid geeft om een beleggingsrekening te openen en ik heb daar niet belegd geld op staan dan geven ze eventueel een kleine rente. De broker beheert dus juist mijn bezit en zodoende zal het hen ook geen fuck uit maken wat mijn kredietwaardigheid is.quote:Vergelijk het met je margin op je beleggingsrekening. DIe gebruik je deels, en het gaat ook goed met je beleggingen. Nu verandert Binck (of Alex) de margin op financials omdat er zoveel onrust is op de financiele markten. Daardoor heb je te weinig vermogen over. Je pa stort echter 10K op je rekening zodat Alex stopt met zeuren. Die 10K die staan daar, en als de rust is wedergekeerd stort je ze weer terug. Dan heb je genoeg winst gemaakt om weer voldoende margin te hebben.
vrijdag is t volume van de ING aandelen van 500.000 naar 75 miljoen gegaanquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is maar een heel klein percentage van de handelaren hoor! Hoeveel van de marktkapitalisatie is vrijdag verhandeld? 1%? (En dan tel ik dubbelverkopen door daghandelaren niet eens mee!)
Het gros zit in zijn aankopen vér boven de 10 euro.
Dat zegt niet alles omdat er ook steeds nieuwe beleggingsconstructies op losgelaten worden.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:48 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
vrijdag is t volume van de ING aandelen van 500.000 naar 75 miljoen gegaan
en anderen hebben goedkoop heel veel stukjes opgepaktquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:48 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
vrijdag is t volume van de ING aandelen van 500.000 naar 75 miljoen gegaan
nu ben ik betrekkelijk leek maar ik mag aannemen dat nu ook een aanzienlijk deel van de beleggers toch eieren heeft gekozen
Oftewel: even flink omhoog, daarna wat afvlakken en wachter op meer richtinggevend nieuws?quote:ing groep 9,36 pre-opening** 2,025 27,61 - 0,00 0,00 7,335 130.032
hoeft ook niet, we hebben de tijd naar de 15 euro over drie jaarquote:Op maandag 20 oktober 2008 07:49 schreef SnuggLe het volgende:
Via DFT.nl:
[..]
Oftewel: even flink omhoog, daarna wat afvlakken en wachter op meer richtinggevend nieuws?
Verwacht niet dat ze over de 10 gaan vandaag.
Dan is het volume nog extreem gestegen. Dus waar er eerst een half miljoen onopgepakte stukjes ING op de plank lagen, liggen er nu 75 miljoen. Dat dat niet alles zegt snap ik maar er zijn grote jongens die het toch maar af laten weten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 07:27 schreef henkway het volgende:
[..]
en anderen hebben goedkoop heel veel stukjes opgepakt
Taiwan is overigens het probleemkindje van ING. Ze hebben daar ooit dingen verkocht die mensen voor de rest van hun leven 8% rendement geven, terwijl de normale rente daar nu 2% ofzo is. Maar ik denk niet dat dat valt onder het stuk dat ze nu wegdoen.quote:ING: verkoop Taiwanese tak helpt kapitaalpositie
AMSTERDAM (AFN) - De verkoop van de Taiwanese levensverzekeringsactiviteiten helpt de kapitaalpositie van ING versterken. Dat de verkoop samenvalt met de kapitaalinjectie van 10 miljard euro van de Nederlandse staat, is toeval.
,,We waren al maanden bezig met de transactie in Taiwan'', aldus een woordvoerder van ING maandag. De bank en verzekeraar maakte in de nacht van zondag op maandag bekend de levensverzekeringstak in Taiwan voor 600 miljoen dollar (447 miljoen euro) te verkopen aan het Taiwanese Fubon Financial.
De levensverzekeringsactiviteiten in Taiwan voldoen niet aan de rendementseisen die de bank en verzekeraar aan zijn bedrijfsonderdelen stelt. ING lijdt een boekverlies van 427 miljoen euro op de verkoop.
Het Nederlandse concern houdt voet aan de grond in Taiwan door een belang van 5 procent in Fubon Financial. ING begon in 1987 met levensverzekeringen in Taiwan.
quote:20-10-2008 09:53:00 MARKET TALK: ING advies omlaag naar hold van buy bij WestLB
20-10-2008 09:39:00 MARKET TALK: ING steun verwatert winst met slechts 10% - Rabo
20-10-2008 09:37:00 MARKET TALK: ING koersdoel verlaagd naar EUR18 - KBC
20-10-2008 09:00:00 MARKET TALK: ING verhoogd naar buy van hold bij Petercam
20-10-2008 08:54:00 MARKET TALK: Aandeel ING aantrekkelijk op EUR7,34 - Bernstein
nee, komt goedquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:46 schreef dvr het volgende:
Ik denk dat ING, of misschien wel het hele Europese bankwezen, het aandeel zit te steunen, ook in aanloop naar de opening in NY. Het zou nogal een blamage (en risico) zijn als na zo'n injectie de koers niet flink omhoog gaat.
Eurobenchquote:(Correctie van eerder gepubliceerd bericht 'AFM onderzoekt ING-handel vrijdag, mogelijk marktmisbruik', om aan te geven dat de AFM niet kijkt naar mogelijk marktmisbruik door ING, maar naar mogelijk marktmisbruik door marktpartijen die vrijdag in ING hebben gehandeld.)
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Autoriteit Financiele Markten (AFM) onderwerpt de handel in het aandeel van ING Groep nv van afgelopen vrijdag aan een nauwkeurig onderzoek en kijkt ook naar mogelijk marktmisbruik door handelende partijen. De koers daalde die dag met 27%, door ongerustheid in de markt dat ING aandelen zou moeten uitgeven of zijn dividend schrappen om de kapitaalpositie te versterken.
"Ik kan zeggen is dat we de aandelenhandel in ING van vrijdag nauwkeurig onderzoeken. We onderzoeken ook of sprake is van marktmisbruik", zei AFM-woordvoerder Imre de Roo maandag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.
De Roo wilde verder geen details verstrekken over het onderzoek.
Vlak voor het sluiten van de markt vrijdag maakte ING bekend dat voor het derde kwartaal een nettoverlies van EUR500 miljoen wordt verwacht, als gevolg van afwaarderingen in verband met de toenemende marktturbulentie.
De Nederlandse vereniging van aandeelhouders VEB deed eerder maandag een oproep aan de AFM om de communicatie door ING van afgelopen vrijdag te onderzoeken, voorafgaand aan het nieuws op zondag over een kapitaalsinjectie van EUR10 miljard aan overheidsgeld.
Het aandeel ING noteert vrijdag rond 17.00 uur 26% hoger op EUR9,24, terwijl de AEX met 6% stijgt.
ik heb er vrijdag leuk wat op kunne pikkenquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:08 schreef LXIV het volgende:
Die mensen die met voorkennis nog nét even short zijn gegaan voor sluiten beurs zijn nu wel zuur. Die hebben vandaag moeten terugkopen voor +29% meer.
*kuch* internet *kuch*quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
K*t Postbank beleggingslijnIk wilde voor negenen aandelen ING kopen, maar ze waren werkelijk 40 minuten in gesprek
binck ??quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
K*t Postbank beleggingslijnIk wilde voor negenen aandelen ING kopen, maar ze waren werkelijk 40 minuten in gesprek
Weet ik, maar bij de PB moest daar een of andere zeur-vragenlijst invullen en daar had ik ff geen tijd voor.quote:
Nee dat hoefde niet. Die heb ik ook gehad, maar na 3 rappels kreeg ik een brief dat het ze duidelijk was dat ik geen beleggingsprofiel vast wilde leggen en dat ik dan zelf maar verantwoordelijk wasquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Weet ik, maar bij de PB moest daar een of andere zeur-vragenlijst invullen en daar had ik ff geen tijd voor.
Tja,,,
Terwijl het vuurwerk al voorbij is..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pff, eindelijk dan maar via het internet geplaatst...
Een snelle stijging hoef je inderdaad niet meer te verwachten. Aegon kan nog wel een mooie stijging gaan maken, maar ik verwacht niet veel meer eigenlijk qua snelle stijgingen (dalingen daarintegen sluit ik zeker niet uit).quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:51 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Terwijl het vuurwerk al voorbij is..
Ik denk dat de koers wel wat zal fluctueren en tegen het weekend zal er misschien nog gereageerd worden op geruchten, maar ondanks dat verwacht ik een structuele stijging.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:54 schreef existenz het volgende:
[..]
Een snelle stijging hoef je inderdaad niet meer te verwachten. Aegon kan nog wel een mooie stijging gaan maken, maar ik verwacht niet veel meer eigenlijk qua snelle stijgingen (dalingen daarintegen sluit ik zeker niet uit).
Dus vandaag nog aandelen IGN kopen is de moeite waard?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:24 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Ik denk dat de koers wel wat zal fluctueren en tegen het weekend zal er misschien nog gereageerd worden op geruchten, maar ondanks dat verwacht ik een structuele stijging.
Is dat IGN een nieuw bedrijf die naar de beurs is gegaan??quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dus vandaag nog aandelen IGN kopen is de moeite waard?
IGN.com Jeweetz!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Is dat IGN een nieuw bedrijf die naar de beurs is gegaan??
Als je naar advies zit te vissen of iets van een bevestiging kun je dat beter niet op het Fok! forum doen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dus vandaag nog aandelen IGN kopen is de moeite waard?
Idd, met dank aan de Postbankquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:51 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Terwijl het vuurwerk al voorbij is..
Waarschijnlijk ligt het aan jouquote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:47 schreef Vincenski het volgende:
Ligt het aan mij of liggen al de beurssites platWat moet ik nu doen tijdens mn studie ontwijkend gedrag
Edit: Damn RTLZ doet het ook niet, tis een complot denk ik
raar dat ze dat doen na een storting van 10 mrdquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:48 schreef LXIV het volgende:
De beurs was sowieso slecht vandaag, en Moodys heeft de credietrating voor ING een beetje verlaagd.
Ik ook! Maar gister ook al een bups gekochtquote:
jamaar, er was toch helemaal niks mis met ing? Niets mis + 10 mrd extra = downgrade ?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:37 schreef LXIV het volgende:
Anders was het misschien nog erger geweest.
Voor kennis dat kan. Want Lodewijk de Waal is per direct RvC-lid van ING geworden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:46 schreef Arcee het volgende:
11% omlaag vandaag (8.33 euro nu) en net als vrijdag in de laatste minuten is er nog een enorm volume verhandeld.
Weer voorkennis?
Mhaow, ik verwacht ING eind 2009 wel weer op 18 euro ofzo. Das toch een mooie winst. ING kan vast nog wel dalen naar een euro of 6, maar dan koop ik weer een hussie aandelenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ook! Maar gister ook al een bups gekocht
Het slot in Amsterdam was 8,32.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:06 schreef rednajt het volgende:
ING staat op Wallstreet op een verlies van 9% op dit moment
omgerekend staat de koers nu rond 8.40
ik denk dat morgen een nieuw dieptepunt bereikt kan worden voor ING
7,34quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:00 schreef pberends het volgende:
Hoeveel stond ING op zijn laagst? 7.95 toch?
klopt, maar ik denk dat de flinke koersval van de dow jones index en waarschijnlijk ook de aziatische beurzen vannacht alle europese koersen weer mee omlaag zullen trekken morgenochtend .. Ik denk dat ING rond de 7.25 komt morgen......quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:14 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het slot in Amsterdam was 8,32.
we zullen zien...quote:
Intraday low op AEX voor ING was vandaag 7.60.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:12 schreef rednajt het volgende:
op de dow jones op dit moment staat ing op 7.84
jammer voor je.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ook! Maar gister ook al een bups gekocht
gaat omlaag, net als nu overigens.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:34 schreef pberends het volgende:
Wat gebeurd er met het aandeel ING als ING genationaliseerd wordt?
Net als mittal, en Aegon, dat dalerslijstje staat inmiddels in de monitors gegraveerdquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:36 schreef indahnesia.com het volgende:
gaat omlaag, net als nu overigens.
Long term zeker wel... Al die mensen die short term winst dachten te gaan maken dumpen nu de aandelen.. En ING wordt echt niet genationaliseerd.quote:
Onbegrijpelijk... Want iedereen die nu verkoopt, maakt verlies.....quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:18 schreef existenz het volgende:
[..]
Long term zeker wel... Al die mensen die short term winst dachten te gaan maken dumpen nu de aandelen.. En ING wordt echt niet genationaliseerd.
Ergens tegen 13:15 ineens een piek naar 700kquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Onbegrijpelijk... Want iedereen die nu verkoopt, maakt verlies.....
Blijkbaar ook weer wat grote partijen aandelen aangeboden. 155.000 stuks. Zie http://www.eurobench.com/forum/onderwerp.aspx?Id=1183036#lastpost
Mooi toch als je voor 30 euro gekocht hebt en nu voor 6 euro alles voor appel en ei verkooptquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk... Want iedereen die nu verkoopt, maakt verlies.....
Blijkbaar ook weer wat grote partijen aandelen aangeboden. 155.000 stuks. Zie http://www.eurobench.com/forum/onderwerp.aspx?Id=1183036#lastpost
Dan grijpt Bos wel in... ING omvallen zou desastreus zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:10 schreef Dave7 het volgende:
Als het mis gaat met ING, grijpt de nederlandse staat dan in op een vergelijkbare manier als bij Fortis? Of kan je dan lang wachten als je daar je spaargeld hebt staan?
Dat gaat dan zeker gebeuren denk ik inderdaad. Chinees of olie geld...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:15 schreef star_gazer het volgende:
Ben bang dat er Chinees kapitaal gezocht moet worden voor ING als het echt mis gaat.
Doe maar Chineesquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:16 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat gaat dan zeker gebeuren denk ik inderdaad. Chinees of olie geld...
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:12 schreef pberends het volgende:
Lijkt me niet dat de overheid ING helemaal overneemt zoals bij Fortis het geval was. Dat kan de staat misschien niet eens betalen. Maar wel dat de overheid compleet garant staat voor het spaargeld plus leningen.
Schijnt dat de top van ING laatst nog 2500 euro heeft uitgegeven aan een afhaal-Chinees, terwijl het aandeel die dag 10% gedaald was...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:16 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat gaat dan zeker gebeuren denk ik inderdaad. Chinees of olie geld...
Ik zou nog wat maanden wachten, kijken of er meer duidelijkheid komt, en kijken of de AEX zelf ook nog een bodem bereikt onder de 200 punten, dan is het misschien leuker om ING te kopen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:34 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ja, of enkel de goedlopende dingen inkopen en de rest als kanker weg laten snijden. Mijn reden om geen ING te kopen.
dan ben je ze kwijt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:34 schreef pberends het volgende:
Wat gebeurd er met het aandeel ING als ING genationaliseerd wordt?
25 aandelen ING is (met de huidige koers) niet zo'n groot kapitaal.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zou nog wat maanden wachten, kijken of er meer duidelijkheid komt, en kijken of de AEX zelf ook nog een bodem bereikt onder de 200 punten, dan is het misschien leuker om ING te kopen.
Ik zit echter vuistdiep in ING met m'n 25 aandelen.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:03 schreef Light het volgende:
[..]
25 aandelen ING is (met de huidige koers) niet zo'n groot kapitaal.
Lang genoeg om te weten dat de aandelen ING ook zo rond de 30 euro hebben gezetenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:05 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
hoe lang zit je al op FOK! Light?
Nee, als je dat al vuistdiep noemt, zit ik er tot voorbij m'n ellebogen in.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:14 schreef pberends het volgende:
Ik had 25x ING voor 8,40 euro, niet echt een drama dus.
Ik ookquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:34 schreef Light het volgende:
[..]
Zit ik er tot voorbij m'n ellebogen in.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:34 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, als je dat al vuistdiep noemt, zit ik er tot voorbij m'n ellebogen in.
quote:ING freezes fund redemptions
October 24, 2008 9:29pm
ING Funds Management has suspended all applications and redemptions from its Mortgage and Income Plus funds, effective immediately.
The Income Plus funds invest substantially in mortgages.
ING said in a statement the Federal Government's recent decision to provide an unlimited guarantee on bank deposits has created uncertainty in the market.
It said this had resulted in unprecedented levels of redemption requests in the mortgage fund sector, causing a number of fund managers to suspend redemptions.
"Importantly, the funds will continue to pay distributions and the change does not affect the capital position of investors in the funds," ING said.
"It is ING's intention to allow quarterly redemptions to investors based on the level of funds available as securities mature within the portfolio."
ING said it took the action to protect the best interests of all investors in the funds.
"This suspension announcement has nothing to do with the strength and quality of the funds," director of ING Funds Management Ross Bowden said.
"Rather, this is a decision based on protecting the interests of our investors as a result of the large increase in redemptions we have received due to the uncertainty created by the Federal Governments bank deposit guarantee."
Earlier today, AXA Asia Pacific chief executive Andrew Penn said its decision to freeze customer funds was not easy but prudent due to current economic conditions,
AXA's mortgage fund management company, along with Perpetual and now ING, join several investment houses that have frozen billions of dollars of investor funds to curb customer withdrawals.
The move follows the government's guarantee of bank deposits, which excludes funds held with investment companies.
Willem Middelkoopquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:19 schreef AQuila360 het volgende:
Net zat Middelkoop weer bij ''De wereld draait door'' en hij zag het allemaal weer somber in! ING zou nog voor de kerst genationaliseerd zijn.
Ik vind/vond hem ook altijd tofquote:
Het blijkt niet onterecht te zijn. Zo pessimistisch is hij overigens niet, hij had zelf wel voorspelt, maar ook niet verwacht dat allerlei banken zo snel zouden omvallenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik vind/vond hem ook altijd tofMaar elke keer dat hij daar is is die echt heel erg pessimitisch en of dat handig is weet ik niet.
had je vooraf moeten doen, spreiden over telecom, financieel, chemiequote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:41 schreef pberends het volgende:
Is dit scenario verstandig: stel dat je veel aandelen ING hebt, is het dan verstandig om op dit moment 80% van deze aandelen te verkopen en dat geld daarvoor te spreiden over andere fondsen?
Ja, maar nu?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:49 schreef henkway het volgende:
[..]
had je vooraf moeten doen, spreiden over telecom, financieel, chemie
Het gaat niet om mij, maar een kennis van me. Die heeft alleen aandelen ING, stuk of 1000 dacht ikquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:57 schreef LXIV het volgende:
Met 25 aandelen heeft spreiden niet direct veel zin.
als je nou eens de moeite doet om de hele persberichten te lezen, zul je zien dat de cijfers niet goed zijn, maar goed lijken omdat de lijken niet via de verlies- en winst, maar via het vermogen afgeboekt worden. En dat zijn dan nog alleen maar de on balance lijken. Daarnaast wekt een directie die telkens weer op haar woorden moet terugkeren niet alleen weinig vertrouwen, maar ook deja vu'squote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:12 schreef LXIV het volgende:
ING wordt niet genationaliseerd. Het is allemaal pure paniek. De cijfers van ING zijn gewoon goed, als er toch iets is dan zijn er valse cijfers gepubliceerd, en dat is uiterst onwaarschijnlijk. Het is geen Fortis.
Bovendien vallen er geen gezonde delen uit ING te snijden, want het hele bedrijf is gewoon gezond. Dus blijft de integriteit gewaarborgd.
het zijn overigens verliezen op die geweldige Alt-A paketten, je weet wel, die paketten die een maand geleden nog van ongenaakbare kwaliteit waren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:34 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het billijk om verliezen op subprimepaketten niet op de verlies- en winstrekening te zetten maar direct af te boeken op het vermogen. Netto maakt het toch niet uit, en dit soort verliezen zie je toch over de gehele breedte.
Ja, ik heb aandelen. Niet van ING, wel van andere bedrijven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:00 schreef karim. het volgende:
Zucht, al dat gelul van de negatievelingen.
Heb je aandelen Dinosaur_Sr? Zo nee waar maak je je zorgen om? Laten we het lekker afwachtten en als ING valt kun jij lachen, zo niet kunnen wij lachen.
De cijfers van ING zijn absoluut niet schokbarend vergeleken met het gros van de andere banken. Paniek heerst en Middelkoop moet zn smoel houden.
Dik rijk worden met forex handel op de dollar. "De val van de dollar" Whatever
Alsof de euro zo'n goede munt is. Wat een gezeik allemaal!
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:14 schreef karim. het volgende:
.
Anyway, we zullen zien hoe het gaat de komende dagen. T enige waar ik een beetje moe van wordt zijn alle bashende 'profeten'!
Hoeft niet perse. AEX gesloten op 245 (VS stond toen al op ca 250pt verlies), omgerekende koers AEX na handel NY slechts half puntje lagerquote:dow jones index sloot -312 lager, betekend maandagochtend zeker weer lagere koersen
als je logische redeneert en ook azie gaat bekijken zondagnach, dat weet je gewoon dat die rode cijfers op wallstreet gewoon de boel weer naar beneden mee gaat trekken, zeker met 300 verlies....quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:46 schreef HansAEX het volgende:
[..]
Hoeft niet perse. AEX gesloten op 245 (VS stond toen al op ca 250pt verlies), omgerekende koers AEX na handel NY slechts half puntje lager
Dat wordt dan een portefeuille met "alt A" hypotheken en wat cashquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:51 schreef AQuila360 het volgende:
De voorgaande weken ging ING toch steeds hard op maandag? Maar dat kwam ook wel door het nieuws steeds in het weekend.
Stel dat ING wordt genationaliseerd wat gebeurt er dan concreet met de aandelen ING die je hebt?
voor waainigquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:02 schreef digitaLL het volgende:
[..]
De "goeie" delen neemt Bos graag over![]()
Waarom nemen Chinese bedrijven niet gewoon AEX-bedrijven over? Die zijn nu te koop voor een prikkie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:07 schreef SeLang het volgende:
Als er nog een keer 10 miljard bijmoet dan gaat dat zeker weten tegen slechtere voorwaarden en zal het grootste deel van ING effectief in handen van de staat zijn (= niet meer van de zittende aandeelhouders).
Volgens mij komen daar de grote dalingen van de laatste dagen vandaan. Beleggers kijken nog eens goed naar wat ING op de balans heeft staan en prijzen een groot risico in dat er een substantiele aandelen verwatering gaat optreden door een verdere herkapitalisatie.
Ze zijn niet meer zo duur, maar echt ziek goedkoop is het ook niet hoor.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom nemen Chinese bedrijven niet gewoon AEX-bedrijven over? Die zijn nu te koop voor een prikkie.
Heeft dat niet te maken met de lange termijn visie van de Chinezen en dat ze zich daarom niet kunnen vinden in de relatief korte termijn strategie van westerse bedrijven?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:49 schreef LXIV het volgende:
De Chinezen zijn gewoon erg conservatief met hun beleggingen. Als Chinees zou ik het wel weten echter!
Als dit werkelijk gebeurd, zullen de financials wel omhoog spuiten a.s. maandag.quote:Overheid VS overweegt steun verzekeraars
Uitgegeven: 25 oktober 2008 10:41
Laatst gewijzigd: 25 oktober 2008 11:10
WASHINGTON - De Amerikaanse overheid overweegt kapitaalinjecties in grote Amerikaanse verzekeraars. De Amerikaanse krant The Wall Street Journal meldde zaterdag dat de regering geld uit het steunfonds voor de financiële sector hiervoor wil inzetten.
ANP
In ruil voor het extra kapitaal zou de Amerikaanse staat aandelen in de verzekeraars krijgen. Eerder werd door middel van deze constructie al 125 miljard dollar in negen Amerikaanse banken gepompt.
Klik hier!
Het steunfonds van 700 miljard dollar was oorspronkelijk bedoeld voor het opkopen van slechte bezittingen van banken. Nadat Europese landen, waaronder Nederland, echter waren overgegaan tot kapitaalinjecties, volgde de Amerikaanse regering dit voorbeeld en paste zijn reddingsplannen aan.
Schuldpapier
Tot nu toe leek de verzekeringsbranche de kredietcrisis beter te doorstaan dan de bankensector. Door de dalende aandelenkoersen en het afnemen van de waarde van schuldpapier van bedrijven, zijn de balansen van veel verzekeraars de laatste tijd echter geraakt.
Volgens de krant zouden Amerikaanse verzekeraars de injecties kunnen gebruiken om hun financiële positie te verbeteren, zonder dat ze verliezen op papier door verkopen hoeven om te zetten in verliezen in geld.
Nederland
In Nederland kunnen verzekeraars net als banken een beroep doen op een steunfonds van 20 miljard euro van de Nederlandse overheid.
Verzekeraar Aegon bestudeert op dit moment nog of en onder welke voorwaarden het bedrijf van het fonds gebruik zou willen maken. Vorig weekeind kreeg bankverzekeraar ING een lening van 10 miljard euro uit het fonds.
Laten we het hopenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Als dit werkelijk gebeurd, zullen de financials wel omhoog spuiten a.s. maandag.
Waarom zullen chinese bedrijven geinteresseerd zijnin AEX-bedrijven? Zij zullen eerder geinteresseerd in amerikaanse, duitse, engelse bedrijven lijkt mij.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom nemen Chinese bedrijven niet gewoon AEX-bedrijven over? Die zijn nu te koop voor een prikkie.
Waarom dan? Lijkt mij dat ze geinteresseerd zijn in ondergewaarde bedrijven, daar valt winst te maken. Of het nu Timboektaanse bedrijven zijn of Britse, het lijkt mij niet uit te maken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:13 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Waarom zullen chinese bedrijven geinteresseerd zijnin AEX-bedrijven? Zij zullen eerder geinteresseerd in amerikaanse, duitse, engelse bedrijven lijkt mij.
Ja end e RABO ook.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:38 schreef pberends het volgende:
Willem Middelkoop zei afgelopen De Wereld Draait Door wel heel stellig dat ING voor de kerst genationaliseerd wordt, tot 3 keer toe.
zo heel gek is dat dan ook nietquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja end e RABO ook.
maar dat gaat me wat ver allemaal
maar het begint wel aardig op een dertiger jaren scenario te lijken
maar ik wilde gisteren naar de sauna, maar die was helemaal volgeboekt
dus geld voor uitgaan is er nog genoeg onder de mensen
Dat is nog maar de vraag. Wat moeten die verzekeraars daarvoor betalen? De prijs die ING betaalde was in elk geval hoog.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Als dit werkelijk gebeurd, zullen de financials wel omhoog spuiten a.s. maandag.
ING knalde in eerste instantie omhoog maandag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Wat moeten die verzekeraars daarvoor betalen? De prijs die ING betaalde was in elk geval hoog.
Zeker van het geld van verkochte aandelen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:56 schreef henkway het volgende:
[..]
maar ik wilde gisteren naar de sauna, maar die was helemaal volgeboekt
dus geld voor uitgaan is er nog genoeg onder de mensen
En toen moest iedereen vervolgens de eindejaarsrekeningen gaan betalen....quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:56 schreef pberends het volgende:
[..]
ING knalde in eerste instantie omhoog maandag.
geen twijfel dat dit het walhalla is voor daghandelarenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:56 schreef pberends het volgende:
[..]
En eindigde vrijdag lager dan de vrijdag voor de injectie.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:56 schreef pberends het volgende:
Wat was dat scenario dan?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:56 schreef henkway het volgende:
[..]
maar het begint wel aardig op een dertiger jaren scenario te lijken
Als ING weer 20% ofzo omhoog spuit verkoop ik m'n 25 aandelen ook weer.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
geen twijfel dat dit het walhalla is voor daghandelaren
Doe dat nou niet, van die winst kun je nog geen zak drop dalen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Als ING weer 20% ofzo omhoog spuit verkoop ik m'n 25 aandelen ook weer.
Ik wacht dan nog wat maanden, en koop weer ING. Ik ben een flipflopper.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Doe dat nou niet, van die winst kun je nog geen zak drop dalen.
Als ING overleeft komt er binnen een jaar wel 200% bij.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Als ING weer 20% ofzo omhoog spuit verkoop ik m'n 25 aandelen ook weer.
Ik denk dat ik gewoon de helft ga verkopen bij een eventuele stijging maandag want ik was altijd wel heel stellig dat ING niet gaat omvallen maar ik weet het nu echt niet meer.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
De reden dat ING zo onwaarschijnlijk laag staat is juist dat er zoveel angst in de markt zit. Dus ook bij jou!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat ik gewoon de helft ga verkopen bij een eventuele stijging maandag want ik was altijd wel heel stellig dat ING niet gaat omvallen maar ik weet het nu echt niet meer.
Maarja wat is nu verstandig om te doen of hang dat van het aantal af?
lijkt me wel heel erg optimistischquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
6,50 -> 13,00 -> 26. Hmm is dat niet bijna even hoger (of hoger?) dan voor de crisis? Ja, dat is inderdaad erg optimistischquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:06 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
lijkt me wel heel erg optimistisch
Of de reden is dat je jarenlang verneukt bent. Of niet. Natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
De reden dat ING zo onwaarschijnlijk laag staat is juist dat er zoveel angst in de markt zit. Dus ook bij jou!
Nu komt het op stalen zenuwen aan. Volhouden en overwinnen! Of niet.
De pest is dat je het niet weet. Ik niet en jij ook niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Of de reden is dat je jarenlang verneukt bent. Of niet. Natuurlijk.
Graag gedaan.
Of ING gedeeltelijk verkopen en in andere aandelen stappen. Ben je iig beter nationalisatie-proof dan wanneer je bij ING blijft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
De reden dat ING zo onwaarschijnlijk laag staat is juist dat er zoveel angst in de markt zit. Dus ook bij jou!
Volhouden gaan we! Nee ik weet niet kijken wel even wat maandag doetquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. Maar als het toch 1 dag omhoog spuit is het een mooi verkoopmoment.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
En eindigde vrijdag lager dan de vrijdag voor de injectie.
je bedoelt 19.50quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:12 schreef existenz het volgende:
[..]
6,50 -> 13,00 -> 26. Hmm is dat niet bijna even hoger (of hoger?) dan voor de crisis? Ja, dat is inderdaad erg optimistisch
30% meer aandelen dus het dividend moet onder 130% aandeelhouders verdeeld wordenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:05 schreef Amokzaaier het volgende:
de grote vraag: in hoeverre verandert ING door inmenging van de staat. Is daar al wat duidelijkheid over? en wat gebeurt er als de staat haar aandelen weer verkopen wil ( als de rust er weer is?)
Kijk nu eens wat een koersbewegingen het aandeel afgelopen jaar gemaakt heeft. En dan wil jij het binnen één dag verkopen? Dat is toch waanzin, een pure gok.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Klopt. Maar als het toch 1 dag omhoog spuit is het een mooi verkoopmoment.
Ik kijk morgen ook even en mocht het dan toch weer stijgen dan verkoop ik ook wel een gedeelte! Want je weet het nu toch niet meer de een zegt er is niets aan de hand en de ander zegt dat ING voor de kerst is genationaliseerdquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kijk nu eens wat een koersbewegingen het aandeel afgelopen jaar gemaakt heeft. En dan wil jij het binnen één dag verkopen? Dat is toch waanzin, een pure gok.
Op de kast leggen. Niet meer aankomen. Over vijf jaar weer eens naar kijken.
Of je gelooft niet in het aandeel, dan dump je het ongeacht het stijgt of daalt. Of je gelooft er wel in en je houdt het. Maar om het nu voor één dag te verkopen... En zeker met het uiterst geringe aantal aandelen dat jij hebt, je betaalt meer aan transactiekosten dan je verdient!
nee omvallen gebeurt niet meer, een van de grootste banken ter wereldquote:Op zondag 26 oktober 2008 09:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik kijk morgen ook even en mocht het dan toch weer stijgen dan verkoop ik ook wel een gedeelte! Want je weet het nu toch niet meer de een zegt er is niets aan de hand en de ander zegt dat ING voor de kerst is genationaliseerd![]()
Als ik zeker wist dat die niet omviel dan gooi ik ze idd op de plank en kijk ik over 5 jaar nog eens wat het is!
Dus gewoon afwachten? Verwacht je trouwens dat die morgen nog fors gaat dalen?quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef henkway het volgende:
[..]
nee omvallen gebeurt niet meer, een van de grootste banken ter wereld
Het probleem is alleen dat als ING hun aandeelhouders een schadevergoeding moet betalen, deze aandeelhouders dat natuurlijk gewoon zelf betalenquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:44 schreef Bankfurt het volgende:
Het bestuur van ING heeft de ING groep verkwanselt door hun hachje te redden middels de regeling met Wouter Bos.
De Nederlandse belastingbetaler heeft hier zeer wellicht een groot voordeel van ten koste van de aandeelhouders van ING.
Dat de aandeelhouders van ING dit zomaar over hun kant laten gaan lijkt mij onwaarschijnlijk.
Ik verwacht dat diverse instanties zoals Amerikaanse beleggers, VEB en SOBI van Pieter Lakeman voor de aandeelhouders een keiharde lijn gaan volgen met wellicht strafrechtelijke consequenties voor een deel van de top van ING, nog veel verder dan wat er met grote bedrijven in Amerika is gebeurd.
Die Tilmant van ING zal niet meer lang lachen denk ik.
Hoeft niet hoor, een beetje slimme groep beleggers kan het ING-bestuur persoonlijk aansprakelijk stellen en al hun prive vermogens in beslag nemen. Amerikaanse beleggers zullen dit zeker overwegen,.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat als ING hun aandeelhouders een schadevergoeding moet betalen, deze aandeelhouders dat natuurlijk gewoon zelf betalen
Ze kunnen proberen om wat bonussen terug te vorderen enzo, maar dat is maar een druppel op een gloeiende plaat.
Nog los van de vraag hoe groot de kans is dat dat gaat lukken in het geval van ING (nihil imo, hooguit als je ronduit fraude kunt bewijzen), hoeveel cent levert dat op per aandeel, na aftrek van processkosten e.d.?quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:54 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, een beetje slimme groep beleggers kan het ING-bestuur persoonlijk aansprakelijk stellen en al hun prive vermogens in beslag nemen. Amerikaanse beleggers zullen dit zeker overwegen,.
ik geloof het niet.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:43 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dus gewoon afwachten? Verwacht je trouwens dat die morgen nog fors gaat dalen?
Ik verwacht dat ING morgen niet fors gaat dalen, waarschijnlijk stijgt het zelfs. Dit omdat veel beleggers hun aandelen vrijdag dumpten juist om ze niet mee het weekeinde in durfden te nemen, uit angst voor een Fortis-deal. Die is achterwege gebleven.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:43 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dus gewoon afwachten? Verwacht je trouwens dat die morgen nog fors gaat dalen?
Het gaat al lang niet meer om het stijgen of dalen van afzonderlijke aandelen. Dat is geheel afhankelijk van het sentiment van de totale markt.quote:
En die is slecht, want Azie is eindelijk wakker geworden...quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:01 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Het gaat al lang niet meer om het stijgen of dalen van afzonderlijke aandelen. Dat is geheel afhankelijk van het sentiment van de totale markt.
Inderdaad.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:04 schreef existenz het volgende:
[..]
En die is slecht, want Azie is eindelijk wakker geworden...
Zie de nieuwsberichten van gisteren over de olie landjes en de reacties op de aziatische beurzen de afgelopen dagen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:59 schreef ItaloDancer het volgende:
Eindelijk wakker geworden? Wat bedoel je? 26-year-low voor de Nikkei en 65% verlies voor de Hang Seng in een jaar?
Nou ja, dat is ieg het sentiment op de europeze beursen momenteel blijkbaar, want het werd gisteren als groot nieuws gebracht.... En verrassend (not) blijkt het dus al een lange trend te zijn aldus jou. Wel in lijn met het tot op heden gespeelde paniekvoetbal.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt... De Aziatische markten zakken al het hele jaar net zo hard (of nog harder) als wij in Europa. Waarom zijn ze nu "wakker geworden"
Hij doelde niet op vandaag oid, maar de afgelopen periode, denk ik.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt... De Aziatische markten zakken al het hele jaar net zo hard (of nog harder) als wij in Europa. Waarom zijn ze nu "wakker geworden"
Japanners zijn gewoon helelangetermijnbeleggers (geworden).quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:40 schreef SeLang het volgende:
Die arme Japanners stonden in 1989 nog op bijna 40.000, nu 19 (!) jaar later op 7163
quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:55 schreef henkway het volgende:
alle broekpoepers zijn uitgestapt en de echte mannen hebben bij gekocht
Een voordeel is, is dat we echt met zn allen gaan.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:40 schreef SeLang het volgende:
Die arme Japanners stonden in 1989 nog op bijna 40.000, nu 19 (!) jaar later op 7163
Wat hebben zij dan gekocht ? Toiletpapier bij Ahold ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:55 schreef henkway het volgende:
alle broekpoepers zijn uitgestapt en de echte mannen hebben bij gekocht
Toen ik het zei was het iets van -5% maar hey dat is nog goed te noemen in deze tijdenquote:
Wat een grapjassen zijn het toch ook, die rating agenciesquote:Fitch verlaagt vooruitzichten ING
(Novum/Dow Jones) - Fitch verlaagt de vooruitzichten voor ING Groep, ING Bank en ING Verzekeringen van stabiel naar negatief en verlaagt de rating voor ING Bank naar B van A/B. Dat maakt de kredietwaardigheidsbeoordelaar maandag bekend.
De negatieve vooruitzichten weerspiegelen het slechtere economische klimaat in Nederland en de mogelijke negatieve impact op de resultaten van de financieel dienstverlener.
ING Groep heeft aangekondigd in het derde kwartaal circa 500 miljoen euro verlies te zullen lijden, na afwaarderingen ter waarde van 1,6 miljard euro voor belastingen.
Fitch stelt dat verdere afwaarderingen niet kunnen worden uitgesloten als de marktomstandigheden verslechteren. Met name een eventuele toename van wanbetalingen van hypotheekpremies in de VS kan een negatieve impact hebben op ING's portefeuille van Alt-A-hypotheekeffecten, die een brutowaarde heeft van 28 miljard euro.
Vorige week liet Fitch zich nog positief uit over de impact van de kapitaalinjectie van 10 miljard in het kernkapitaal van ING door de Nederlandse overheid.
Die kunnen een bedrijf zo makkelijk naar de afgrond brengenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat een grapjassen zijn het toch ook, die rating agencies
ik denk dat ze met deze aankondiging expres gewacht hebben op een redelijk stabiel moment, dus nuquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat een grapjassen zijn het toch ook, die rating agencies
Mwah, ING gaat denk ik niet kapot, maar wordt mogelijk wel 100% eigendom van BV-Nederland (BV-Bos)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:08 schreef LXIV het volgende:
Als ING kapot gaat, of gemaakt wordt, wie zal het zeggen, is dat ook het failliet van de BV-Nederland. Dat moet men zich wel realiseren!
In het kader van "niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen" kunnen we er op rekenen dat ING binnenkort genationaliseerd wordt.quote:(Herhaling van vrijdag gepubliceerd bericht)
Door Maaike Noordhuis
Van DOW JONES NIEUWSDIENST
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het ministerie van Financien heeft geen plannen om ING Groep nv te nationaliseren. Dat heeft woordvoerder Remco Dolstra van het ministerie vrijdag gezegd tegen Dow Jones Nieuwsdienst.
"We rekenenen op een rustig weekend. Er is niks waar we mee bezig zijn", aldus de woordvoerder.
Afgelopen weekend meldde ING een kapitaalinjectie van EUR10 miljard te ontvangen van de Nederlandse staat, gebruikmakend van een onlangs door De Nederlandsche Bank opgericht steunfonds voor de financiele sector van EUR20 miljard.
Daarnaast schrapt ING het eindejaarsdividend. Het aandeel ING sloot vrijdag 11% lager op 7,20, nadat het eerder tot 22% verloor, terwijl alle financials in Europa klappen incasseerden.
Een week eerder kelderde het aandeel ING ook al, door geruchten over een kapitaalinjectie van de overheid. ING maakte later die dag bekend in het derde kwartaal een verlies te zullen boeken van EUR500 miljoen.
Jouw vertrouwen is weg. Het vertrouwen van de normale burger zal alleen maar groeien. Die geeft geen moer om of iets op de beurs is of niet, alleen om zijn centen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:14 schreef LXIV het volgende:
Ja, dan hebben we in Nederland nog alleen maar staatsbanken en is het vertrouwen van de burger in de beurs voor de komende 15 jaar verdwenen.
Zie Fortis, die kregen ook eerst 4 miljard. Ja, ook na een miljardeninjectie kan het goed mis gaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:17 schreef denizi het volgende:
kan ING nog in de problemen raken, na de miljardeninjectie van de overheid, of is dat uitgesloten.. zo ja als gevolg waarvan kan het misgaan met ING?
Voor de miljardste keer: ING zit in een totaal andere situatie dan Fortis. Je kunt ze dus niet vergelijken op die manierquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zie Fortis, die kregen ook eerst 4 miljard. Ja, ook na een miljardeninjectie kan het goed mis gaan.
De aandelenkoers heeft meestal niet echt veel invloed op een bedrijf, echter, als de aandelenkoers zeer laag blijft of zelfs nog verder daalt dan kan bij rekeninghouders wel eens ontstaan dat zij toch het zekere voor het onzekere nemen en hun geld bij ING weg halen. Als dat gebeurt, en misschien gebeurt dat zelfs al, dan zou ING snel in de problemen kunnen komen want ook ING heeft maar een lage voorziening om dat op te vangen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:23 schreef denizi het volgende:
als gevolg waarvan kan het dan slecht gaan.. heeft een daling van de aandelenkoersen daar ook mee te maken..
Mwah, als ING echt zo'n gezond bedrijf was, dan was het nu niet in de problemen gekomen en had het niet bij de Nederlandse overheid aan hoeven kloppen. Ook miljardensteun is geen garantie voor een gezonde continuïteit, Fortis mag wat dat betreft best als voorbeeld gebruikt worden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:27 schreef existenz het volgende:
Voor de miljardste keer: ING zit in een totaal andere situatie dan Fortis. Je kunt ze dus niet vergelijken op die manier
Lees even de vorige 2 topics terug. Ik ga het niet allemaal herhalen wat al 40x gezegd is daarover.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mwah, als ING echt zo'n gezond bedrijf was, dan was het nu niet in de problemen gekomen en had het niet bij de Nederlandse overheid aan hoeven kloppen. Ook miljardensteun is geen garantie voor een gezonde continuïteit, Fortis mag wat dat betreft best als voorbeeld gebruikt worden.
Tja, Aegon krijgt kapitaalinjectie en mensen met kromme gedachtes dumpen dan ook ING maar weer....quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:33 schreef AQuila360 het volgende:
Kloot ING![]()
De rest van de bedrijven waar ik aandelen in heb stijgen lekker vandaag maar dat ING moet weer als een baksteen doorvallen!
Nog ff en ik doe ze weg dan maar verlies maar dit schiet toch niet op
Ik weet ook wel dat er tal van josti's zijn die claimen dat ING een gezond bedrijf is, en dat ING geld moest hebben om een A-status bij de kredietbeoordelers te behouden. Sommigen zien dat als een excuus voor het aannemen van 10 miljard overheidssteun, ik zie dat anders. Als ING niet in die verdorven hypotheek producten (Alt-A portefeuille) dan had ING die steun nooit nodig gehad omdat zij dan niet fors af had hoeven schrijven op deze producten. Er is geen enkel excuus voor het aannemen van die 10 miljard van de overheid anders dan dat ING de situatie verkeerd ingeschat heeft en dat de continuïteit door de verkeerde beslissingen geen redelijke garantie meer had. Een gezond bedrijf maakt geen verkeerde beslissingen die de kans op continuiteit sterk verminderen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:33 schreef existenz het volgende:
Lees even de vorige 2 topics terug. Ik ga het niet allemaal herhalen wat al 40x gezegd is daarover.
Ja, dat zou voor een groot probleem zorgen. En mogelijk lijken die er nog in de kast zitten kunnen voor problemen zorgen, maar daar zijn nog weinig/geen aanwijzigen voor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:36 schreef denizi het volgende:
so let me get this straight, de enigste oorzaak waardoor het slecht kan gaan met ING als iedereen zijn geld tegelijkertijd wil opnemen.. zijn er verder geen andere mogelijke oorzaken waardoor het met ING slecht kan gaan?
Aah, jij werkt bij ING omdat jij weet dat het een verkeerde beslissing was....quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat er tal van josti's zijn die claimen dat ING een gezond bedrijf is, en dat ING geld moest hebben om een A-status bij de kredietbeoordelers te behouden. Sommigen zien dat als een excuus voor het aannemen van 10 miljard overheidssteun, ik zie dat anders. Als ING niet in die verdorven hypotheek producten (Alt-A portefeuille) dan had ING die steun nooit nodig gehad omdat zij dan niet fors af had hoeven schrijven op deze producten. Er is geen enkel excuus voor het aannemen van die 10 miljard van de overheid anders dan dat ING de situatie verkeerd ingeschat heeft en dat de continuïteit door de verkeerde beslissingen geen redelijke garantie meer had. Een gezond bedrijf maakt geen verkeerde beslissingen die de kans op continuiteit sterk verminderen.
Mwah, ik vind het wel verstandig. We weten allemaal hoe de Nederlandse overheid met het bezit van aandeelhouders om gaat... voor je het weet is het weggeroofd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:35 schreef existenz het volgende:
Tja, Aegon krijgt kapitaalinjectie en mensen met kromme gedachtes dumpen dan ook ING maar weer....
Waarom zou ik bij ING moeten werken? Ik kan het zo ook wel zien dat het instappen in die Alt-A hypotheken een buitengewoon slecht idee was, anders zou je er niet miljarden op af hoeven schrijven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:40 schreef existenz het volgende:
Aah, jij werkt bij ING omdat jij weet dat het een verkeerde beslissing was....
Gelukkig schrijft elke bank momenteel miljarden af en heeft dat dus helemaal niets met alleen ING te maken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou ik bij ING moeten werken? Ik kan het zo ook wel zien dat het instappen in die Alt-A hypotheken een buitengewoon slecht idee was, anders zou je er niet miljarden op af hoeven schrijven.
No shit, Einstein!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou ik bij ING moeten werken? Ik kan het zo ook wel zien dat het instappen in die Alt-A hypotheken een buitengewoon slecht idee was, anders zou je er niet miljarden op af hoeven schrijven.
Echt onzin. Er zijn tal van banken die geen afschrijvingen hoeven te doen, ze hebben nooit in deze slechte producten geïnvesteerd en hebben geen leningen verstrekt die ze nooit meer terug zien. Ik denk dan aan een groot aantal Rabo-bank filialen en ik denk aan kleinere regionale banken (Triodos-bank bijvoorbeeld). Het zijn de grote multinationale banken die met een hype mee zijn gegaan en daarmee de continuiteit en nog veel erger het vertrouwen van hun rekeninghouders op het spel hebben gezet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:42 schreef existenz het volgende:
Gelukkig schrijft elke bank momenteel miljarden af en heeft dat dus helemaal niets met alleen ING te maken.
Heel veel ondernemingen, personen, toezichtghouders hebben lopen kloten. Maar om daarvoor ING te laten doodbloeden is zeker geen optie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Echt onzin. Er zijn tal van banken die geen afschrijvingen hoeven te doen, ze hebben nooit in deze slechte producten geïnvesteerd en hebben geen leningen verstrekt die ze nooit meer terug zien. Ik denk dan aan een groot aantal Rabo-bank filialen en ik denk aan kleinere regionale banken (Triodos-bank bijvoorbeeld). Het zijn de grote multinationale banken die met een hype mee zijn gegaan en daarmee de continuiteit en nog veel erger het vertrouwen van hun rekeninghouders op het spel hebben gezet.
http://www.fd.nl/artikel/10389555/ing-fortis-gelijker-dan-anderenquote:ING en Fortis: gelijker dan anderen?
28 oktober 2008, 7:22 uur | FD.nl
Door: Jan Maarten Slagter
Jan Maarten Slagter is directeur van de Vereniging van Effectenbezitters.
Valt u ook een patroon op? Op vrijdag 26 september kwam Fortis met een persbericht waarin de (toen nog) Nederlands-Belgische bank-verzekeraar zichzelf omschreef als “solide”. Zowel de kapitaalspositie als de toegang tot financiering was op dat moment in orde. Een kapitaalsuitbreiding “werd niet voorzien”. ’s Avonds trad de ceo af en maandagochtend bleek de onderneming ruim euro 11 mrd aan nieuw kapitaal te hebben aangetrokken van de Benelux-overheden.
Daarmee leek Fortis gered. Minister Bos verdedigde de operatie in de Tweede Kamer. Ondertussen tikte hij onder de regeringstafel zijn duimen blauw op zijn Blackberry. Op vrijdagavond bleek de Nederlandse staat alle Nederlandse Fortis-onderdelen, inclusief de Nederlandse romp van ABN Amro, te hebben gekocht. Zondag volgde het Belgische deel richting de Belgische staat.
Op vrijdag 17 oktober kwam ING met een persbericht waarin de Nederlandse bank-verzekeraar zichzelf omschreef als “solide”. Zowel de kapitaalspositie als de toegang tot financiering was op dat moment in orde. Eerder die dag was de koers met 20% geduikeld op basis van het gerucht dat de onderneming een miljardeninjectie van de Nederlandse overheid zou vragen. Hierover was het persbericht kort maar vaag: de merites van het ‘potje van Bos’ zouden worden bestudeerd zodra hier meer details over bekend waren. Geen haast, kortom.
Zondagavond bleek het potje voor de helft (euro 10 mrd) in ING te zijn gestoken. Volgens ceo Michel Tilmant waren de marktomstandigheden de laatste weken zo dramatisch veranderd dat ING niet anders kon dan zijn kapitaalspositie aanmerkelijk versterken. De speciaal voor de gelegenheid uitgevonden ‘effecten’ leveren de staat een aantrekkelijk rendement op van minimaal 8,5% (mits er in het betreffende jaar dividend wordt uitgekeerd), met een interessante exitmogelijkheid: als ING de stukken wil inkopen betaalt ze 150% van de uitgifteprijs. Met twee overheidscommissarissen, ook een niet in de ING-statuten voorziene vondst, staat ING voortaan onder curatele van Bos.
Wanhopige tijden vragen om wanhopige maatregelen, zeggen de Engelsen. Maar de gang van zaken bij beide financials roept een fundamentele vraag op over wat beleggers mogen verwachten van de bedrijven waar ze hun geld aan toevertrouwen. Zowel in het geval van Fortis als in dat van ING is mijn sterke indruk dat beleggers bewust niet de volledige waarheid is verteld. De gedachte daarbij was vermoedelijk dat een leugen om bestwil gerechtvaardigd was om erger te voorkomen: het mogelijk omvallen van een grote financiële instelling met alle schade voor het financiële systeem van dien.
Dat zou betekenen dat voor financials een andere standaard geldt dan voor de rest van de beurs. Als dat zo is, moet dat via de reguliere democratische kanalen worden vastgelegd in regelgeving. Tot het zover is, beschouw ik iedere openbare bevestiging van de goede gezondheid van een bank of verzekeraar als een verkoopsignaal.
Das echt geen geld, ik vermoed dat Bos nog een paar weken wacht tot ING op 3 euro ofzo staat, en dan een meerderheidsbelang inkoopt voor een prikkie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ze hebben 2,16 miljard aandelen, laat zeggen 6 euro p stuk. Dat is bijna 13 miljard. Kan je voor 13 miljard dus 51% aandelen creëren en klaar is Wouter.
Alles kan in paniek.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:09 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.fd.nl/artikel/10389555/ing-fortis-gelijker-dan-anderen
Als zelfs de VEB-directeur het ergste vreest...
We zitten nu toch al onder de 6?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:20 schreef karim. het volgende:
ING zal echt niet worden overgenomen door de staat, wellicht nog een injectie, en een koers onder de 6. Maar nationaliseren? Neuh
Daar is ING natuurlijk niet mee geholpen. ING heeft gewoon een kapitaal injectie nodig en dat bereik je niet door aandelen op de beurs te kopen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:03 schreef LXIV het volgende:
Het is een vicieuze cirkel waarin ING zich bevindt. Het vertrouwen van spaarders stijgt natuurlijk ook niet wanneer de beurskoers zakt. Als de lage beurskoers het probleem is dan kan Bos natuurlijk óók gewoon marktaandeel verwerven door op de beursvloer te kopen, maar dat zou dan uniek zijn.
Je praat alsof ING een drug addicted patient is die weer een shot nodig heeft. Niet gek, deze vergelijking.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar is ING natuurlijk niet mee geholpen. ING heeft gewoon een kapitaal injectie nodig en dat bereik je niet door aandelen op de beurs te kopen.
Dat weet ik natuurlijk niet, maar als je ziet wat anderen aan Atl-A moesten afboeken + waarschijnlijk enorme verliezen op beleggingsportefeuilles (zie pensioenfondsen) dan is er een redelijke kans dat ING meer nodig heeft. Speculatie dat er meer nodig is is denk ik de hoofd reden voor de daling van ING. Btw: met de eerste kapitaalinjectie had de markt ook gelijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:11 schreef LXIV het volgende:
Waarom heeft ING (weer) een kapitaalinjectie nodig dan? Waar haal je dat vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |