abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62643492
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:03 schreef Light het volgende:

[..]

25 aandelen ING is (met de huidige koers) niet zo'n groot kapitaal.
hoe lang zit je al op FOK! Light?
pi_62643563
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:05 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

hoe lang zit je al op FOK! Light?
Lang genoeg om te weten dat de aandelen ING ook zo rond de 30 euro hebben gezeten Toen kocht ik ze.
pi_62643774
Ik had 25x ING voor 8,40 euro, niet echt een drama dus.
pi_62646121
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:14 schreef pberends het volgende:
Ik had 25x ING voor 8,40 euro, niet echt een drama dus.
Nee, als je dat al vuistdiep noemt, zit ik er tot voorbij m'n ellebogen in.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:36:03 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_62646175
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:34 schreef Light het volgende:

[..]

Zit ik er tot voorbij m'n ellebogen in.
Ik ook

En dan kun je maar beter dit topic niet lezen want daar wordt je niet vrolijker van
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_62647574
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:34 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, als je dat al vuistdiep noemt, zit ik er tot voorbij m'n ellebogen in.
.
pi_62649038
Bosz zegt dat hij dit weekend geen geld in ING gaat pompen, totaal niet nodig volgens hem...
pi_62649719
Mijn Engels is nou ook weer niet zó goed. Kan iemand mij de strekking van dit artikel uitleggen?

http://tools.themercury.com.au/stories/8693591-national-news.php
(australie)
quote:
ING freezes fund redemptions

October 24, 2008 9:29pm

ING Funds Management has suspended all applications and redemptions from its Mortgage and Income Plus funds, effective immediately.

The Income Plus funds invest substantially in mortgages.

ING said in a statement the Federal Government's recent decision to provide an unlimited guarantee on bank deposits has created uncertainty in the market.

It said this had resulted in unprecedented levels of redemption requests in the mortgage fund sector, causing a number of fund managers to suspend redemptions.

"Importantly, the funds will continue to pay distributions and the change does not affect the capital position of investors in the funds," ING said.

"It is ING's intention to allow quarterly redemptions to investors based on the level of funds available as securities mature within the portfolio."

ING said it took the action to protect the best interests of all investors in the funds.

"This suspension announcement has nothing to do with the strength and quality of the funds," director of ING Funds Management Ross Bowden said.

"Rather, this is a decision based on protecting the interests of our investors as a result of the large increase in redemptions we have received due to the uncertainty created by the Federal Governments bank deposit guarantee."

Earlier today, AXA Asia Pacific chief executive Andrew Penn said its decision to freeze customer funds was not easy but prudent due to current economic conditions,

AXA's mortgage fund management company, along with Perpetual and now ING, join several investment houses that have frozen billions of dollars of investor funds to curb customer withdrawals.

The move follows the government's guarantee of bank deposits, which excludes funds held with investment companies.
pi_62651265
De Australische regering heeft de garantie op spaarrekeningen versterkt waardoor mensen hun geld liever op de bank zetten dan in een beleggingsfonds. Als gevolg daarvan haalden veel mensen hun geld bij een bepaald ING-fonds weg. In antwoord daarop heeft ING daar nu beperkingen aan gesteld.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:19:43 #160
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_62651542
Net zat Middelkoop weer bij ''De wereld draait door'' en hij zag het allemaal weer somber in! ING zou nog voor de kerst genationaliseerd zijn.
pi_62651585
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:19 schreef AQuila360 het volgende:
Net zat Middelkoop weer bij ''De wereld draait door'' en hij zag het allemaal weer somber in! ING zou nog voor de kerst genationaliseerd zijn.
Willem Middelkoop .
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:34:04 #162
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_62651841
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Willem Middelkoop .
Ik vind/vond hem ook altijd tof Maar elke keer dat hij daar is is die echt heel erg pessimitisch en of dat handig is weet ik niet.
pi_62651978
Is dit scenario verstandig: stel dat je veel aandelen ING hebt, is het dan verstandig om op dit moment 80% van deze aandelen te verkopen en dat geld daarvoor te spreiden over andere fondsen?
pi_62652016
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik vind/vond hem ook altijd tof Maar elke keer dat hij daar is is die echt heel erg pessimitisch en of dat handig is weet ik niet.
Het blijkt niet onterecht te zijn. Zo pessimistisch is hij overigens niet, hij had zelf wel voorspelt, maar ook niet verwacht dat allerlei banken zo snel zouden omvallen .
pi_62652185
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:41 schreef pberends het volgende:
Is dit scenario verstandig: stel dat je veel aandelen ING hebt, is het dan verstandig om op dit moment 80% van deze aandelen te verkopen en dat geld daarvoor te spreiden over andere fondsen?
had je vooraf moeten doen, spreiden over telecom, financieel, chemie
pi_62652312
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:49 schreef henkway het volgende:

[..]

had je vooraf moeten doen, spreiden over telecom, financieel, chemie
Ja, maar nu?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:57:08 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62652394
Met 25 aandelen heeft spreiden niet direct veel zin.
The End Times are wild
pi_62652473
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:57 schreef LXIV het volgende:
Met 25 aandelen heeft spreiden niet direct veel zin.
Het gaat niet om mij, maar een kennis van me. Die heeft alleen aandelen ING, stuk of 1000 dacht ik .

Kijk, aan de ene kant denk je : ING nu verkopen? Je zou wel gek zijn met die lage koers.

Maar wat als ING genationaliseerd wordt, wordt het aandeel dan ook een euroknaller?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:12:56 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62652787
ING wordt niet genationaliseerd. Het is allemaal pure paniek. De cijfers van ING zijn gewoon goed, als er toch iets is dan zijn er valse cijfers gepubliceerd, en dat is uiterst onwaarschijnlijk. Het is geen Fortis.

Bovendien vallen er geen gezonde delen uit ING te snijden, want het hele bedrijf is gewoon gezond. Dus blijft de integriteit gewaarborgd.
The End Times are wild
pi_62653315
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:12 schreef LXIV het volgende:
ING wordt niet genationaliseerd. Het is allemaal pure paniek. De cijfers van ING zijn gewoon goed, als er toch iets is dan zijn er valse cijfers gepubliceerd, en dat is uiterst onwaarschijnlijk. Het is geen Fortis.

Bovendien vallen er geen gezonde delen uit ING te snijden, want het hele bedrijf is gewoon gezond. Dus blijft de integriteit gewaarborgd.
als je nou eens de moeite doet om de hele persberichten te lezen, zul je zien dat de cijfers niet goed zijn, maar goed lijken omdat de lijken niet via de verlies- en winst, maar via het vermogen afgeboekt worden. En dat zijn dan nog alleen maar de on balance lijken. Daarnaast wekt een directie die telkens weer op haar woorden moet terugkeren niet alleen weinig vertrouwen, maar ook deja vu's

Binnen een paar weken de tweede 10 mrd erin.

En over de onwaarschijnlijkheid van 'valse' cijfers. Het is allemaal interpretatie. De Q3 filing bij de SEC vertrouw ik meer dan het summiere persbericht. Wedden dat ze tegen medio november als ze eindelijk de Q3 cijfers klaar hebben, er toch weer wat nieuwe 'foutjes' gevonden zijn? Het probleem met de salami tactiek van ING is dat je nooit weet wanneer die onzin nou eens ophoudt. DAT is wat het vertrouwen aanvreet, en wat de paniek veroorzaakt bij het minste of geringste.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:34:39 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62653364
Ik vind het billijk om verliezen op subprimepaketten niet op de verlies- en winstrekening te zetten maar direct af te boeken op het vermogen. Netto maakt het toch niet uit, en dit soort verliezen zie je toch over de gehele breedte.
The End Times are wild
pi_62653691
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:34 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het billijk om verliezen op subprimepaketten niet op de verlies- en winstrekening te zetten maar direct af te boeken op het vermogen. Netto maakt het toch niet uit, en dit soort verliezen zie je toch over de gehele breedte.
het zijn overigens verliezen op die geweldige Alt-A paketten, je weet wel, die paketten die een maand geleden nog van ongenaakbare kwaliteit waren.

maar gelukkig begrijp je nu wel waarom Bos c.s. tegen een vergoeding van 16% per jaar vermogen bijpluggen, het vermogen van ING smelt langzaam weg.

kun je nou nog eens uitleggen precies waarom die cijfers goed waren?
pi_62654171
Zucht, al dat gelul van de negatievelingen.

Heb je aandelen Dinosaur_Sr? Zo nee waar maak je je zorgen om? Laten we het lekker afwachtten en als ING valt kun jij lachen, zo niet kunnen wij lachen.

De cijfers van ING zijn absoluut niet schokbarend vergeleken met het gros van de andere banken. Paniek heerst en Middelkoop moet zn smoel houden.

Dik rijk worden met forex handel op de dollar. "De val van de dollar" Whatever
Alsof de euro zo'n goede munt is. Wat een gezeik allemaal!
Wishing doesn't make a poor man rich
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:07:26 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62654364
Als er nog een keer 10 miljard bijmoet dan gaat dat zeker weten tegen slechtere voorwaarden en zal het grootste deel van ING effectief in handen van de staat zijn (= niet meer van de zittende aandeelhouders).

Volgens mij komen daar de grote dalingen van de laatste dagen vandaan. Beleggers kijken nog eens goed naar wat ING op de balans heeft staan en prijzen een groot risico in dat er een substantiele aandelen verwatering gaat optreden door een verdere herkapitalisatie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62654393
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:00 schreef karim. het volgende:
Zucht, al dat gelul van de negatievelingen.

Heb je aandelen Dinosaur_Sr? Zo nee waar maak je je zorgen om? Laten we het lekker afwachtten en als ING valt kun jij lachen, zo niet kunnen wij lachen.

De cijfers van ING zijn absoluut niet schokbarend vergeleken met het gros van de andere banken. Paniek heerst en Middelkoop moet zn smoel houden.

Dik rijk worden met forex handel op de dollar. "De val van de dollar" Whatever
Alsof de euro zo'n goede munt is. Wat een gezeik allemaal!
Ja, ik heb aandelen. Niet van ING, wel van andere bedrijven.

En ik lach niet, ongeacht waar de koers naartoe jojo'ed. Dat heeft een vrij onvoorspelbaar verloop.

Kan alleen slecht tegen bullshit. Heb wel al jaren de jaarcijfers van diverse financiele (PS voor er misverstanden ontstaan: niet die van ING) en niet financiele beursfondsen gemaakt. Misschien komt het daarom dat ik aan de bullshit limiet zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')