Ja dus? Die mensen doen ook heel wat anders dan de hele dag maar een beetje in een bankje hangen en zeiken op iets wat je niet zint. Veel meer verantwoordelijkheid dan een of ander kamerlid. Volledig terecht dan zij meer verdienen. Bovengrenzen stellen aan salarissen gaat alleen maar ertoe leiden dat niet de beste mensen op die functie gaan zitten (omdat ze in het buitenland niet met jaloerse sukkels te maken hebben die menen een maximum te moeten stellen).quote:Hij vindt het terecht dat Bos in ruil voor de steun veel zeggenschap krijgt. De bewindsman gaat alleen niet ver genoeg met het schrappen van de bonussen van de ING-top. Ook de 'buitengewoon heftige' salarissen moeten volgens Vendrik aan banden worden gelegd. Hij pleit voor een Enthoven-norm, in verwijzing naar de nieuwe bestuurder van ABN Amro/Fortis. Die krijgt een salaris van 'slechts' negentig duizend euro per jaar, evenveel als een officier van justitie. De top van ING toucheert volgens Vendrik miljoenen.
Dan kom ik ze kopen...quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:59 schreef kraaksandaal het volgende:
Sell, sell, sell.....
Ja, want dat weet je namelijk echt niet.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:03 schreef NJ het volgende:
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten wat dat aandeel morgen gaat doen..
Je weet 't nooit.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:03 schreef NJ het volgende:
Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten wat dat aandeel morgen gaat doen..
Wat denk jij dan?quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:03 schreef NJ het volgende:
Ik heb ze al een tijd geleden van de hand gedaan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:03 schreef LXIV het volgende:
Goed, kraaksandaal. Gooi jij je aandeeltjes alvast maar voorbeurs eruit. Voor 8 euro ofzo!
Dan valt er voor jou ook niks meer te sellen, right?quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:05 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik heb ze al een tijd geleden van de hand gedaan.
Je beseft toch wel dat Wouter Bos op een volstrekt illegale manier aan zijn spaarcenten komt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:55 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval zal ik deze nacht héél wat beter slapen dan afgelopen nacht! Met dank aan Woutertje!
short sellquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan valt er voor jou ook niks meer te sellen, right?
wat een redenering. Kun je nagaan hoeveel de koers kan dalen nu iedereen het weet. Ook een kromme redenering.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:04 schreef henkway het volgende:
ja voor 7 euro zijn er kopers zat
instap morgen zal zeker 10 euro zijn
bedenk dat donderdag de koers al van 12,60 naar 10,20 gekomen was op voorwetenschap
[ afbeelding ]
Ik beschreef de waarschijnlijke stemming onder de aandeelhouders die relatief goedkoop ingestapt zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan valt er voor jou ook niks meer te sellen, right?
Dat is maar een heel klein percentage van de handelaren hoor! Hoeveel van de marktkapitalisatie is vrijdag verhandeld? 1%? (En dan tel ik dubbelverkopen door daghandelaren niet eens mee!)quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:10 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik beschreef de waarschijnlijke stemming onder de aandeelhouders die relatief goedkoop ingestapt zijn.
Ik denk stijgen. Want de onduidelijkheid wat er te gebeuren stond is de markt uit, het EV van ING is versterkt en de deal was beter dan verwacht (geen Fortis-deal)quote:
Daar heb je wel een punt, degene die niet hoeven te verkopen blijven zitten met deze koers.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:14 schreef LXIV het volgende:
Het gros zit in zijn aankopen vér boven de 10 euro.
Fortis-deal was in eerste instantie toch ook niet slecht? 49% staatsbelang, flinke kapitaalinjectie zoals nu bij ING dus. Aandeel Fortis ging toen flink omlaag.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:15 schreef LXIV het volgende:
Ik denk stijgen. Want de onduidelijkheid wat er te gebeuren stond is de markt uit, het EV van ING is versterkt en de deal was beter dan verwacht (geen Fortis-deal)
Die zullen ook begrijpen dat als de staat voor 10 miljard zelf risico loopt, dat de volgende 10 miljard klaar staat en een complete overname dan in de maak is.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kortstondig stijgen, vooral direct in de opening. Tegen volgend weekend de volgende geruchten.
Vleesch noch visch, en een onbetrouwbaar bestuur, zal de algemene conclusie van met name USA beleggers zijn.
Dat is het zure van bijkopen om te middelen. In de veronderstelling dat de koers toch écht niet lager dan dit kan, zit je op een gegeven moment met véél te veel in je maag. En je durft niet te verkopen omdat je óf helemaal niet weet wat er aan de hand is (zoals afgelopen vrijdag), óf bang bent de stijging mis te lopen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:15 schreef dvr het volgende:
Ik zou trouwens niet lekker slapen als ik bankaandelen had hoor. Met gerede kans op een economische crisis en op een meltdown van het wereldfinanciële stelsel zou dat wel het laatste zijn waarin ik wil beleggen. Nou ja, of hooguit in voedselbanken zodra die een beursnotering hebben..
als klant ben ik blij, waarom moet ik als belegger blij worden?quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:21 schreef henkway het volgende:
[..]
Die zullen ook begrijpen dat als de staat voor 10 miljard zelf risico loopt, dat de volgende 10 miljard klaar staat
omdat de klant blij isquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
als klant ben ik blij, waarom moet ik als belegger blij worden?
Uhh, het belang wat Bos heeft overgenomen, zit niet meer in het aandeel Fortis.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Fortis-deal was in eerste instantie toch ook niet slecht? 49% staatsbelang, flinke kapitaalinjectie zoals nu bij ING dus. Aandeel Fortis ging toen flink omlaag.
Fortis was toch een heel andere situatie. Die hadden de financiering van ABN nog niet eens rond en hadden ook nog een dochter met miljarden aan slechte leningen. Toen dat boven water kwam was er geen redden meer aan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Fortis-deal was in eerste instantie toch ook niet slecht? 49% staatsbelang, flinke kapitaalinjectie zoals nu bij ING dus. Aandeel Fortis ging toen flink omlaag.
De algehele dienstverlening mag ook nog een rol spelen in de bank-klantrelatie.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
geen gelukkigere klant dan een ABN AMRO / Fortis klant.
Ben ik 't wel met eens maar aan de andere kant moeten ze nog intregeren met de postbank, al die positieve cijfers daarover geloof ik even niet meer en hoeveel stierenpoep staat daar op de balans?quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:24 schreef LXIV het volgende:
ING was in principe solide, door de bijzondere marktomstandigheden en verscherpte eisen vanuit wall-street was er de behoefte het EV te verhogen, wat met hulp van Bos gebeurt is. Een heel ander verhaal toch.
Dat zou je ook niet meer lukken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:20 schreef ItaloDancer het volgende:
* staat ook klaar om ING op te pikken morgenochtendniet tegen het slot van vrijdag though.
LOL, de echte vraag is juist hoeveel er NIET op de balans staat.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:26 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ben ik 't wel met eens maar aan de andere kant moeten ze nog intregeren met de postbank, al die positieve cijfers daarover geloof ik even niet meer en hoeveel stierenpoep staat daar op de balans?
In eerste instantie nog wel.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:23 schreef kraaksandaal het volgende:
Uhh, het belang wat Bos heeft overgenomen, zit niet meer in het aandeel Fortis.
Waarom dan hulp van Bos? En waarom geeft Bos die hulp? Het feit dat het juist ING was die geld van de overheid nodig had en dat andere banken die hulp niet nodig hebben toont in ieder geval aan dat ING minder solide is dan deze andere banken. Hoe solide precies kun je niet zeggen omdat daar geen definitie van bestaat.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:24 schreef LXIV het volgende:
ING was in principe solide, door de bijzondere marktomstandigheden en verscherpte eisen vanuit wall-street was er de behoefte het EV te verhogen, wat met hulp van Bos gebeurt is. Een heel ander verhaal toch.
Ja, maar dan nogmaals: ING had die hulp dus niet nodig om te kunnen blijven draaien als bank.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom dan hulp van Bos? En waarom geeft Bos die hulp? Het feit dat het juist ING was die geld van de overheid nodig had en dat andere banken die hulp niet nodig hebben toont in ieder geval aan dat ING minder solide is dan deze andere banken. Hoe solide precies kun je niet zeggen omdat daar geen definitie van bestaat.
Ik wilde niet teveel paniek maken met dingen die tegen elkaar weggestreept worden en andere boekhoudkundige trucjes.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
LOL, de echte vraag is juist hoeveel er NIET op de balans staat.
Daar ben ik ook benieuwd naar....quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
LOL, de echte vraag is juist hoeveel er NIET op de balans staat.
Want daar is nog niemand aan toegekomen. Alleen beperkte afboekingen op onbalance shit. Daarom kijk ik uit naar de 20-F over Q3 van ING. Kijken of daar niet opeens een offbalance special purpuse fund uit de lucht komt vallen nu Ernst & Young de duimschroeven van deze high risk client aandraait.
Nou, dat is dus ook helemaal geen molensteen!!quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef NiTiN het volgende:
wat ik dan niet snap, en hopelijk kan iemand hier kort uitleg over geven:
sinds het ontstaan van ING, toch al flink wat jaar geleden, is dit het eerste kwartaal waarover ze een verlies bekend maken?
Toen ik daar 2 jaar geleden stage liep, was er 4 miljard!! winst in een half jaar. Waarom zijn die, in verhouding, lousy 500 miljoen dan nu een soort van molensteen?
quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef NiTiN het volgende:
sinds het ontstaan van ING, toch al flink wat jaar geleden, is dit het eerste kwartaal waarover ze een verlies bekend maken?
Toen ik daar 2 jaar geleden stage liep, was er 4 miljard!! winst in een half jaar. Waarom zijn die, in verhouding, lousy 500 miljoen dan nu een soort van molensteen?
Omdat de afboekingen een veelvoud van dit bedrag zijn. Die brengt ING echter niet ten laste van haar winst, maar rechtstreeks ten laste van het vermogen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef NiTiN het volgende:
En dat heeft weer met vertrouwen te maken, aangezien elke bank zulke trucjes toepast is dat zoek.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Winst of verlies is zo een boekhoudig fictief begrip geworden, wat niks zegt over hoe een bedrijf er echt voor staat.
Nah, de koers komt vast niet in de buurt van een koers waarbij ik m'n aandelen van de hand wil doen.quote:
Maar natuurlijk. De verscherpte rating regels gelden alleen voor ING.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
De regels voor hoeveel vermogen je moet hebben liggen om als bank de status AA te krijgen (in principe de hoogste status voor beursgenoteerde banken) zijn aangescherpt.
[..]
Door de nieuwe regels echter vielen ze nu buiten de boot. Ze hadden dus extra kapitaal nodig, wat ze van Bos gekregen hebben.
Totale onzin natuurlijk, ING had niet voor een maximaal rendement moeten gaan als dat ten koste ging van hun betrouwbaarheid (afgemeten aan de kredietwaardigheid). Dat is nu juist de kern van mijn verhaal. ING ging onzorgvuldig om met haar betrouwbaarheid, en daarmee is ING een slecht bankier.quote:Omdat ING altijd voor een maximaal rendement ging, zetten ze hun vermogen zo efficient mogelijk in.
Je snapt toch zelf hoop ik wel dat dit een nogal kromme vergelijking is. De beleggingen zijn mijn bezit, de broker beheert ze, koopt ze aan en verkoopt ze. En als de broker de mogelijkheid geeft om een beleggingsrekening te openen en ik heb daar niet belegd geld op staan dan geven ze eventueel een kleine rente. De broker beheert dus juist mijn bezit en zodoende zal het hen ook geen fuck uit maken wat mijn kredietwaardigheid is.quote:Vergelijk het met je margin op je beleggingsrekening. DIe gebruik je deels, en het gaat ook goed met je beleggingen. Nu verandert Binck (of Alex) de margin op financials omdat er zoveel onrust is op de financiele markten. Daardoor heb je te weinig vermogen over. Je pa stort echter 10K op je rekening zodat Alex stopt met zeuren. Die 10K die staan daar, en als de rust is wedergekeerd stort je ze weer terug. Dan heb je genoeg winst gemaakt om weer voldoende margin te hebben.
vrijdag is t volume van de ING aandelen van 500.000 naar 75 miljoen gegaanquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is maar een heel klein percentage van de handelaren hoor! Hoeveel van de marktkapitalisatie is vrijdag verhandeld? 1%? (En dan tel ik dubbelverkopen door daghandelaren niet eens mee!)
Het gros zit in zijn aankopen vér boven de 10 euro.
Dat zegt niet alles omdat er ook steeds nieuwe beleggingsconstructies op losgelaten worden.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:48 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
vrijdag is t volume van de ING aandelen van 500.000 naar 75 miljoen gegaan
en anderen hebben goedkoop heel veel stukjes opgepaktquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:48 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
vrijdag is t volume van de ING aandelen van 500.000 naar 75 miljoen gegaan
nu ben ik betrekkelijk leek maar ik mag aannemen dat nu ook een aanzienlijk deel van de beleggers toch eieren heeft gekozen
Oftewel: even flink omhoog, daarna wat afvlakken en wachter op meer richtinggevend nieuws?quote:ing groep 9,36 pre-opening** 2,025 27,61 - 0,00 0,00 7,335 130.032
hoeft ook niet, we hebben de tijd naar de 15 euro over drie jaarquote:Op maandag 20 oktober 2008 07:49 schreef SnuggLe het volgende:
Via DFT.nl:
[..]
Oftewel: even flink omhoog, daarna wat afvlakken en wachter op meer richtinggevend nieuws?
Verwacht niet dat ze over de 10 gaan vandaag.
Dan is het volume nog extreem gestegen. Dus waar er eerst een half miljoen onopgepakte stukjes ING op de plank lagen, liggen er nu 75 miljoen. Dat dat niet alles zegt snap ik maar er zijn grote jongens die het toch maar af laten weten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 07:27 schreef henkway het volgende:
[..]
en anderen hebben goedkoop heel veel stukjes opgepakt
Taiwan is overigens het probleemkindje van ING. Ze hebben daar ooit dingen verkocht die mensen voor de rest van hun leven 8% rendement geven, terwijl de normale rente daar nu 2% ofzo is. Maar ik denk niet dat dat valt onder het stuk dat ze nu wegdoen.quote:ING: verkoop Taiwanese tak helpt kapitaalpositie
AMSTERDAM (AFN) - De verkoop van de Taiwanese levensverzekeringsactiviteiten helpt de kapitaalpositie van ING versterken. Dat de verkoop samenvalt met de kapitaalinjectie van 10 miljard euro van de Nederlandse staat, is toeval.
,,We waren al maanden bezig met de transactie in Taiwan'', aldus een woordvoerder van ING maandag. De bank en verzekeraar maakte in de nacht van zondag op maandag bekend de levensverzekeringstak in Taiwan voor 600 miljoen dollar (447 miljoen euro) te verkopen aan het Taiwanese Fubon Financial.
De levensverzekeringsactiviteiten in Taiwan voldoen niet aan de rendementseisen die de bank en verzekeraar aan zijn bedrijfsonderdelen stelt. ING lijdt een boekverlies van 427 miljoen euro op de verkoop.
Het Nederlandse concern houdt voet aan de grond in Taiwan door een belang van 5 procent in Fubon Financial. ING begon in 1987 met levensverzekeringen in Taiwan.
quote:20-10-2008 09:53:00 MARKET TALK: ING advies omlaag naar hold van buy bij WestLB
20-10-2008 09:39:00 MARKET TALK: ING steun verwatert winst met slechts 10% - Rabo
20-10-2008 09:37:00 MARKET TALK: ING koersdoel verlaagd naar EUR18 - KBC
20-10-2008 09:00:00 MARKET TALK: ING verhoogd naar buy van hold bij Petercam
20-10-2008 08:54:00 MARKET TALK: Aandeel ING aantrekkelijk op EUR7,34 - Bernstein
nee, komt goedquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:46 schreef dvr het volgende:
Ik denk dat ING, of misschien wel het hele Europese bankwezen, het aandeel zit te steunen, ook in aanloop naar de opening in NY. Het zou nogal een blamage (en risico) zijn als na zo'n injectie de koers niet flink omhoog gaat.
Eurobenchquote:(Correctie van eerder gepubliceerd bericht 'AFM onderzoekt ING-handel vrijdag, mogelijk marktmisbruik', om aan te geven dat de AFM niet kijkt naar mogelijk marktmisbruik door ING, maar naar mogelijk marktmisbruik door marktpartijen die vrijdag in ING hebben gehandeld.)
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Autoriteit Financiele Markten (AFM) onderwerpt de handel in het aandeel van ING Groep nv van afgelopen vrijdag aan een nauwkeurig onderzoek en kijkt ook naar mogelijk marktmisbruik door handelende partijen. De koers daalde die dag met 27%, door ongerustheid in de markt dat ING aandelen zou moeten uitgeven of zijn dividend schrappen om de kapitaalpositie te versterken.
"Ik kan zeggen is dat we de aandelenhandel in ING van vrijdag nauwkeurig onderzoeken. We onderzoeken ook of sprake is van marktmisbruik", zei AFM-woordvoerder Imre de Roo maandag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.
De Roo wilde verder geen details verstrekken over het onderzoek.
Vlak voor het sluiten van de markt vrijdag maakte ING bekend dat voor het derde kwartaal een nettoverlies van EUR500 miljoen wordt verwacht, als gevolg van afwaarderingen in verband met de toenemende marktturbulentie.
De Nederlandse vereniging van aandeelhouders VEB deed eerder maandag een oproep aan de AFM om de communicatie door ING van afgelopen vrijdag te onderzoeken, voorafgaand aan het nieuws op zondag over een kapitaalsinjectie van EUR10 miljard aan overheidsgeld.
Het aandeel ING noteert vrijdag rond 17.00 uur 26% hoger op EUR9,24, terwijl de AEX met 6% stijgt.
ik heb er vrijdag leuk wat op kunne pikkenquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:08 schreef LXIV het volgende:
Die mensen die met voorkennis nog nét even short zijn gegaan voor sluiten beurs zijn nu wel zuur. Die hebben vandaag moeten terugkopen voor +29% meer.
*kuch* internet *kuch*quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
K*t Postbank beleggingslijnIk wilde voor negenen aandelen ING kopen, maar ze waren werkelijk 40 minuten in gesprek
binck ??quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
K*t Postbank beleggingslijnIk wilde voor negenen aandelen ING kopen, maar ze waren werkelijk 40 minuten in gesprek
Weet ik, maar bij de PB moest daar een of andere zeur-vragenlijst invullen en daar had ik ff geen tijd voor.quote:
Nee dat hoefde niet. Die heb ik ook gehad, maar na 3 rappels kreeg ik een brief dat het ze duidelijk was dat ik geen beleggingsprofiel vast wilde leggen en dat ik dan zelf maar verantwoordelijk wasquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Weet ik, maar bij de PB moest daar een of andere zeur-vragenlijst invullen en daar had ik ff geen tijd voor.
Tja,,,
Terwijl het vuurwerk al voorbij is..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pff, eindelijk dan maar via het internet geplaatst...
Een snelle stijging hoef je inderdaad niet meer te verwachten. Aegon kan nog wel een mooie stijging gaan maken, maar ik verwacht niet veel meer eigenlijk qua snelle stijgingen (dalingen daarintegen sluit ik zeker niet uit).quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:51 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Terwijl het vuurwerk al voorbij is..
Ik denk dat de koers wel wat zal fluctueren en tegen het weekend zal er misschien nog gereageerd worden op geruchten, maar ondanks dat verwacht ik een structuele stijging.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:54 schreef existenz het volgende:
[..]
Een snelle stijging hoef je inderdaad niet meer te verwachten. Aegon kan nog wel een mooie stijging gaan maken, maar ik verwacht niet veel meer eigenlijk qua snelle stijgingen (dalingen daarintegen sluit ik zeker niet uit).
Dus vandaag nog aandelen IGN kopen is de moeite waard?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:24 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Ik denk dat de koers wel wat zal fluctueren en tegen het weekend zal er misschien nog gereageerd worden op geruchten, maar ondanks dat verwacht ik een structuele stijging.
Is dat IGN een nieuw bedrijf die naar de beurs is gegaan??quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dus vandaag nog aandelen IGN kopen is de moeite waard?
IGN.com Jeweetz!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Is dat IGN een nieuw bedrijf die naar de beurs is gegaan??
Als je naar advies zit te vissen of iets van een bevestiging kun je dat beter niet op het Fok! forum doen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dus vandaag nog aandelen IGN kopen is de moeite waard?
Idd, met dank aan de Postbankquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:51 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Terwijl het vuurwerk al voorbij is..
Waarschijnlijk ligt het aan jouquote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:47 schreef Vincenski het volgende:
Ligt het aan mij of liggen al de beurssites platWat moet ik nu doen tijdens mn studie ontwijkend gedrag
Edit: Damn RTLZ doet het ook niet, tis een complot denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |