teeveepee! (ik ga zo weg, schilderen!!!)quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoe ga je na die 10 dagen verder? of eigenlijk hetzelfde als in die 10 dagen?
En is wok 2 go wel minder kcal rijk dan patat (zonder mayo enzo) ?
Maar kip mocht toch juist wel?quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:23 schreef Viking84 het volgende:
[...] vanavond even stout, want dan worden het kippenpoten![]()
. Maar als ik daar morgen van aangekomen ben doe ik morgen wel weer even heel rustig aan met eten
.
[...]
Het vel is vet, denk dat ze dat bedoelt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:07 schreef mspoez het volgende:
Goedemorgen dames!
[..]
Maar kip mocht toch juist wel?
Joh, ook als jij je te barsten vreet ben je morgen toch wel weer een halve kilo kwijtquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
Hier vandaag ook kip...
en lasagne en wraps en patat en turks brood met aioli en capresestokjes en gevulde eieren en gevulde tomaatjes en en en
ik ga me inhouden, echt!!
Het vel is juist het allerlekkerste van de hele kipquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:36 schreef kaasplankje het volgende:
Choco-ijs![]()
ik wil ook!!
![]()
Ja kippepoten zijn heul ni vet.Trouwens: vel is is viessss
Nou die van mij mag je hebben brrrquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het vel is juist het allerlekkerste van de hele kip. En het wordt zo'n lekkere smeerboel altijd
.
Waar denkt iemand 't recht vandaag te halen om commentaar te hebben op wat jij wel en niet eet??quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:03 schreef kwakveense het volgende:
na de wok wilde ik en ijsje toe nemen (soms he dan sta ik mezelf weleens iets klein lkkers toe, een klein softijsje bijvoorbeeld - maar mensen die weten dat ik op mn eten let/vinden dat ik dat zou moeten doen snappen dat dan niet) dat werd me dus hardhandig uit mn hoofd gepraat door iemand die mee eten was.
Volgende keer doe ik wat jij zegt popjequote:Op zondag 19 oktober 2008 09:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zal nog eens mijn mening geven zeg. Pfft.
Oh, je gaat nog zo'n spijt krijgen van deze uitspraak, dat zweer ik jou!quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:04 schreef Laureline het volgende:
[..]
Volgende keer doe ik wat jij zegt popje
quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:39 schreef Laureline het volgende:
Ja, de discipline is bij de meesten even helemaal zoek hier(mijzelf incluis). De amandelspijsrollen, speculaasstroopkoeken, liters bier, wijn, friet, chocola en chocoladedebroden vliegen je om de oren
Hear hear!quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou die van mij mag je hebben brrrik krijg het niet weg
met die stoppels erop *huivert*
Bindt een plastic tasje over je Uggs!quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:36 schreef k_i_m het volgende:
SFU.
Ik moet zo de hele rits met opa's en oma's weer af. En weer tien wassen opvouwen, en het kind wil maar niet slapen en mijn wederhelft zit voetbal te kijken
. En ik moet zo douchen en dan moeten mijn Uggs uit
.
Oh die heb ik ook gezien! Die bruine zijn heel mooi! Die zwarte zien er een beetje raar uit, alsof er slakken overheen gekropen zijn en een spoor hebben achtergelatenquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:47 schreef Merel het volgende:
Ik wil deze, met glimmende print
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik ben arm
En je hebt niet zoiets van "Wederhelft, kan jij tijdens het voetbal kijken niet even een paar wassen opvouwen?". En is dat elke zondag verplichte kost, de opa's en oma's af? Kan je ze niet gewoon bij jou thuis uitnodigen (en een was in de handen duwen?)quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:36 schreef k_i_m het volgende:
SFU.
Ik moet zo de hele rits met opa's en oma's weer af. En weer tien wassen opvouwen, en het kind wil maar niet slapen en mijn wederhelft zit voetbal te kijken
. En ik moet zo douchen en dan moeten mijn Uggs uit
.
Nee, het is niet elke zondag -thank godquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:52 schreef Greys het volgende:
[..]
En je hebt niet zoiets van "Wederhelft, kan jij tijdens het voetbal kijken niet even een paar wassen opvouwen?". En is dat elke zondag verplichte kost, de opa's en oma's af? Kan je ze niet gewoon bij jou thuis uitnodigen (en een was in de handen duwen?)
Héél lief van je mamsquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:53 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nee, het is niet elke zondag -thank god. - maar het was alweer een tijdje geleden. En hier thuis en tegelijk heb ik ook liever niet
. Mijn moeder vouwt heel vaak mijn was op als ze hier komt oppassen en ik veel was heb liggen. Lief he?
.
Oh nee viel zeker niet tegen, zat rond de 22%, maar vroeg me af hoe realistisch dit is. Mijn vet zit vooral in mn bovenbenenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Viel het tegen?![]()
Als je echt je vetpercentage wilt meten moet je dat door iemand laten doen die op verschillende plekken op je lichaam met een soort tang je vetkwabben meet.
Nouja, ik mag niet klagen hoor. Hij kan geen was opvouwen, maar verder is ie keurig in het huishoudenquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Héél lief van je mams
Was je wederhelft maar zo behulpzaam
Die van mij is dat ook niet hoor, troost jeIk vraag me nu al af hoe het huis er uit ziet als ik na een week Egypte met zusje terug kom
Mark gooit alle schone was in een doos en vist daar elke ochtend een schone onderbroek uitquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:55 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nouja, ik mag niet klagen hoor. Hij kan geen was opvouwen, maar verder is ie keurig in het huishouden. Alhoewel ik me soms toch wel eens afvraag hoe hij die was vóór mij dan toch opgevouwen in de kast heeft gekregen
.
Bizar he?quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:55 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nouja, ik mag niet klagen hoor. Hij kan geen was opvouwen, maar verder is ie keurig in het huishouden. Alhoewel ik me soms toch wel eens afvraag hoe hij die was vóór mij dan toch opgevouwen in de kast heeft gekregen
.
Jeetje. Dit was mijn tweede samenwoon pas...en ik heb echt het idee dat ik een relatiehopper ben, maar dat valt dus wel meequote:Op zondag 19 oktober 2008 15:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Terwijl de beste man al twee keer eerder heeft samengewoond (net als ik) maar toch tussendoor ook alleen heeft gewoond en zichzelf toen ook in leven kon houden...
Meestal is de afspraak hier dat hij de was doet, en dat ik het opberg. Alleen zijn eigen overhemden mag hij zelf opvouwen, want dat kan ik niet.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:55 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
Dat vat ik ook absoluut niet onaardig op hoorquote:Op zondag 19 oktober 2008 15:15 schreef mspoez het volgende:
[..]
Jeetje. Dit was mijn tweede samenwoon pas...en ik heb echt het idee dat ik een relatiehopper ben, maar dat valt dus wel mee![]()
(Niet onaardig bedoel overigens Greysie)
I hear yaquote:Op zondag 19 oktober 2008 15:44 schreef SHE het volgende:
Overigens klinkt de fase 'spontane acties zijn goed' mij bijzonder bekend in de oren.
Ik ben er nog steeds in blijven hangen
En je wilt natuurlijk zoveel mogelijk halen uit je laatste 15 minuten online, waardoor je best wel veel typo's hebt gemaakt in deze postquote:Op zondag 19 oktober 2008 15:59 schreef Tinkepink het volgende:
Zo, we zijn weer terug.
De dagschade tot nu toe:
- 3 pannenkoeken (dun) met jam
- stukje camenbert
- stukje kipfilet
- 1 witte worst met zoete mosterd
- een liter bier
- een halve haxe
- een brezel
- een augurk
- zuurkool met aardappelpuree
Ik wil geloof ik neit weten hoeveel calorien dat waren. Overigens heb ik gisteren mij ladekabel laten vallen en die is nu stuk. Waarschijnlijk dus geen Fok! meer straks. Ik kan nu nog 15 minuten online zijn, en dan maar afwachten wanneer ik de boel weer kan opladen.
Wat is een Haxe? En een brezel?quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:59 schreef Tinkepink het volgende:
Zo, we zijn weer terug.
De dagschade tot nu toe:
- 3 pannenkoeken (dun) met jam
- stukje camenbert
- stukje kipfilet
- 1 witte worst met zoete mosterd
- een liter bier
- een halve haxe
- een brezel
- een augurk
- zuurkool met aardappelpuree
Ik wil geloof ik neit weten hoeveel calorien dat waren. Overigens heb ik gisteren mij ladekabel laten vallen en die is nu stuk. Waarschijnlijk dus geen Fok! meer straks. Ik kan nu nog 15 minuten online zijn, en dan maar afwachten wanneer ik de boel weer kan opladen.
Een haxe is een gebraden hammetje met een groot stuk bot en een brezel een krakeling van brood en loog.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:04 schreef mspoez het volgende:
[..]
Wat is een Haxe? En een brezel?
En opladen kan vaak ook met een gewone trafo, die heb je vast nog wel ergens in de schuur liggen Tinkie!
Join the club. Als ik eenmaal begonnen ben vind ik het enorm interessant, maar daarvoor...quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:37 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben opeens misselijk. En ik moet leren maar geen zin
.
Ik hou van opdrachten maken. Kennis toepassen. Nu moet ik stomme formules uit mn hoofd gaan lerenquote:Op zondag 19 oktober 2008 16:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Join the club. Als ik eenmaal begonnen ben vind ik het enorm interessant, maar daarvoor...
Waarom begin ik ook altijd te laat
Hihi, succes! Ik heb nog tot morgen 12 uur, maar ik heb van 9:00-10:00 een luistertoets in het PC Hoofthuis en mag daarna door naar het USC (aan de De Boelelaan, bij station Zuid WTC).quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:49 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik hou van opdrachten maken. Kennis toepassen. Nu moet ik stomme formules uit mn hoofd gaan leren. Als ik ze nodig heb zoek ik ze wel op! Maar helaas, dat kan niet. Dus zit ik nu al 2 dagen te SOGgen
. Heb nog tot morgenochtend 9 uur en heb nu al 12 blz geleerd van de 85.
Ook echt dat muziekje erbijquote:
Is je OV-probleem ook opgelost!!quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Over samenwonen, ik kreeg vrijdag de sleutels van de kamer van vriendje
Dat voelde wel even officieel![]()
Taco doet het ook, maar dan anders. Als ik om een hoekje ga staan loeren, loert 'ie heel erg terug, maar ipv dat 'ie, zoals de kat uit het filmpje, stap voor stap komt aangeslopen, springt hij meteen op mij afquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ook echt dat muziekje erbij
Ik zie mijn katten dit niet doen, Mini iig niet. Die kan niet jagen, die komt overal blij op af gehuppeld, kwispelend als een hondje en schuddend met haar kont
Sasha gaat eerst heel stil zitten (net zoals de kat in het filmpje) en enorm gefixeerd loeren op het doelwit van de aanval (meestal Mini) en dan gaat ze met een noodsprong erop afquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Taco doet het ook, maar dan anders. Als ik om een hoekje ga staan loeren, loert 'ie heel erg terug, maar ipv dat 'ie, zoals de kat uit het filmpje, stap voor stap komt aangeslopen, springt hij meteen op mij af.
Oh wat leukquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Over samenwonen, ik kreeg vrijdag de sleutels van de kamer van vriendje
Dat voelde wel even officieel![]()
Ha, het duurde nog lang voor die vraag kwamquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef conleche het volgende:
Ik wil niet heel erg betweterig zijn (benk natuurlijk stiekem wel), maar moet chocoladeijs niet met een streepje ertussen?
Ja, dat doet Taco dus ook. En nét voordat ie springt, gaat 'ie ff enthousiast met z'n kontje wiebelenquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Sasha gaat eerst heel stil zitten (net zoals de kat in het filmpje) en enorm gefixeerd loeren op het doelwit van de aanval (meestal Mini) en dan gaat ze met een noodsprong erop af![]()
Hahaquote:
Als ik ga roepen helpt dat niet; wel als ik ze ga aaien. Maar van mij mogen ze best op de kast.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat doet Taco dus ook. En nét voordat ie springt, gaat 'ie ff enthousiast met z'n kontje wiebelen(doet 'ie ook als 'ie op de kast oid wil springen, dus dat kan ik dan nog even voorkomen met een streng 'Nee Taco!
'.
Wat doet de Kamasutra daar?quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:58 schreef Ewelina het volgende:
PF, dat is idd leukIk kan het me ook nog goed herinneren toen ik de sleutels van de woning van mijn
kreeg. Heel bijzonder, omdat hij eigenlijk zelden mensen binnenlaat in zijn huis (het is er een groooooote teringzooi
)
En katten zijn geweldig. Ik kan echt uren naar mijn dames kijken
En omdat ik nog steeds zo blij ben met mijn Amsterdam-boek, hier een foto van de 3 delen in de kast
[ afbeelding ]
Ik heb twee kasten. Op de ene mogen ze wel, maar op de andere niet, want daar ligt van alles op en dan gooien ze dat naar beneden, gaan ermee voetballen etc.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:59 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Als ik ga roepen helpt dat niet; wel als ik ze ga aaien. Maar van mij mogen ze best op de kast.
Ehh... je bedoelt Het mysterie van de verdwenen bordelen ? (rechts van de Amsterdamboeken)quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat doet de Kamasutra daar?.
Ik luister naar de nieuwe cd van Danny de Munk. "Tokkiemuziek," zegt MoBlo
.
Om die reden ligt er ook alleen maar zwaar spul op mijn kastenquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb twee kasten. Op de ene mogen ze wel, maar op de andere niet, want daar ligt van alles op en dan gooien ze dat naar beneden, gaan ermee voetballen etc.
quote:Hij gaat mij nog missen
Oh, dat had ik niet eens gezienquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:01 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ehh... je bedoelt Het mysterie van de verdwenen bordelen ? (rechts van de Amsterdamboeken)
Dat wist ik ook wel. Maar toevallig stond er idd wel een boek op de foto dat wel iets te maken heeft met seks. Al gaat dat boek over de 19e eeuw.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, dat had ik niet eens gezien. Maakte maar een grapje
.
Er is geen plek meer in mijn andere boekenkastquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:43 schreef Chicolate het volgende:
In mijn boekenkast staan bijna alleen maar kinderleesboeken. En een paar reisgidsen/woordenboeken en mn leerboeken. Verder staat er algemene troep in
. Maar Ewelina, zou je de boeken niet wat hoger zetten, dan kan je ze echt showen
.
Bedankt!quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:10 schreef Ewelina het volgende:
1. Weet je wel zeker dat je 2000 kcal per dag binnen krijgt?
Maar het kan wel, dat je juist door wat meer te eten, ook meer afvalt, juist omdat je lijf niet meer in spaarstand staat. Maar heel precies weet ik het niet, ik denk eigenlijk dat je het beste naar een dokter / diëtiste kunt gaan. Zeker als je een eetstoornis hebt gehad (ik weet niet of dat het geval is).
Andere manier om aan te komen is trainen... spieren wegen veel.
Succes ermee
Ik vroeg me al af waar jij was, 't is zondagavond, zo voor de TV kruipen!quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:47 schreef kwakveense het volgende:
helleu!!
LOL ik was ook een nerd toen ik 12 wasquote:Op zondag 19 oktober 2008 19:53 schreef Merel het volgende:
Willen jullie lachen trouwens? Dit was ik in groep 6Gelukkig is het goedgekomen!
Schattigquote:Op zondag 19 oktober 2008 19:53 schreef Merel het volgende:
Willen jullie lachen trouwens? Dit was ik in groep 6Gelukkig is het goedgekomen!
O, Clairequote:Op zondag 19 oktober 2008 18:54 schreef conleche het volgende:
Kim, ik heb je nog nooit ontmoet irl, maar die rooie dochter in SFU doet me zo aan jou denken. Okay, whatever...
Aaaahw Kwak leest verhaaltje voor het slapengaan voor aan de kat?quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:47 schreef kwakveense het volgende:
helleu!!
zo, ik heb 7 uur staan schilderen en poetsen, en ben nu he-le-maal kapot...
nu lekker vegeteren op de bank, maar ik zal eerst een 16-jarige froukje bij julie achterlaten. die is bijna t zelfde maar dan met meer pukkels en minder lijntjes...oh en met veel minder zlefvertrouwen/grotere complexen
[ afbeelding ]
en eentje toen ik nog lief en klein was, dit is tevens de laaste foto voor ik een dikkerdje werd (hier zaten mn amandelen er nog en was ik altijd ziek dus viel ik alles weer af wat ik er bij at aan lekkers)
[ afbeelding ]
Wat coolquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:54 schreef conleche het volgende:
Kim, ik heb je nog nooit ontmoet irl, maar die rooie dochter in SFU doet me zo aan jou denken. Okay, whatever...
eh ja, daar kom ik vandaan, en ik doe niet eens aan carnavalquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Kwakveen dat klinkt me trouwens bekend in de oren
je, hij was ziek (blaasontsteking) dus deed ik m tussen twee servetjes.... ik kon al lezen en was dol op hardop voorlezen (was hier net 4) aan mn broertje, op een cassettebandje, en voor de kat dusquote:Chicolate schreef:
Aaaahw Kwak leest verhaaltje voor het slapengaan voor aan de kat?
Heeft je laptop het begeven? Er was toch iets met de lader? Wat balen zegquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:23 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn laptop heeft het dus officieel begeven (de tweede binnen iets meer dan een jaar![]()
![]()
) en ik baal flink. Volgens mij is de garantietermijn net een week verstreken ofzo.
Jullie zullen me dus een stuk minder online zien, omdat ik nu naar een speciaal computerkamertje moet waar de desktop op een iets te hoog bureau staat en waar het koud is.
HP Paviljon.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heeft je laptop het begeven? Er was toch iets met de lader? Wat balen zeg. De tweede in iets meer dan een jaar, dat gaat rap
. Welk merk?
Tink, dan is die accu toch niet goed. Als er niks gebeurt krijgt ie gewoon geen stroom, dan is de rest waarschijnlijk nog gewoon goed! Dit als kleine opbeurende gedachtequote:Op zondag 19 oktober 2008 21:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
HP Paviljon.En ja, ik dacht dat het de lader was. Die liet ik gisteren vallen terwijl de stekker nog in het stopcontact zat. Gevolg: kortsluiting. Vanmorgen deed mijn computer het nog gewoon, alleen de accu laadde niet meer op. Vandaar dat ik dacht dat het de lader was. Toevallig hadden we nog een vergelijkbare lader én accu liggen, maar de laptop krijg ik niet meer aan
DAt was mijn opbeurende gedachte ook, totdat de reserve-accu óók niets deed.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:41 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Tink, dan is die accu toch niet goed. Als er niks gebeurt krijgt ie gewoon geen stroom, dan is de rest waarschijnlijk nog gewoon goed! Dit als kleine opbeurende gedachte.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:43 schreef mspoez het volgende:
Terugaan met die laptop. EEn laptop mag het niet begeven binnen zo korte tijd., ook al is degarantie verstreken. neem even contactop met consumentenbond, die weten dat!
Heeft ie lang niet gewerkt? Dan kan het zijn dat hij echt he-le-maal leeg is en moet je hem vaak een tijdje aan de lader hangen voordat er weer wat gebeurt. Maarrrr, HP is nogal goed in het maken van dingen die erg op elkaar lijken, maar niet met elkaar werken. Zo heb ik ooit eens de boel bijna in de fik gezet doordat ik per ongeluk een verkeerde lader gepakt had -die precies hetzelfde was- maar kennelijk een ander voltage gebruikte omdat het model net iets afwijkend wasquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
DAt was mijn opbeurende gedachte ook, totdat de reserve-accu óók niets deed.
Ook leuk: ik heb in twee dagen tijd minimaal 7000 kcal gegeten/gedronken. Waarschijnlijk 10.000 kcal, want ik heb het stokbrood met kruidenboter en de kassler van gisteren nog niet eens meegerekend. Nouja, het was erg gezellig zullen we maar zeggen
Doe net als ik: gewoon altijd zorgen dat je weg bentquote:
Nou, dan ga ik morgen maar eens bellen. HOpelijk zijn ze een beetje lief voor mequote:Op zondag 19 oktober 2008 21:51 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Heeft ie lang niet gewerkt? Dan kan het zijn dat hij echt he-le-maal leeg is en moet je hem vaak een tijdje aan de lader hangen voordat er weer wat gebeurt. Maarrrr, HP is nogal goed in het maken van dingen die erg op elkaar lijken, maar niet met elkaar werken. Zo heb ik ooit eens de boel bijna in de fik gezet doordat ik per ongeluk een verkeerde lader gepakt had -die precies hetzelfde was- maar kennelijk een ander voltage gebruikte omdat het model net iets afwijkend was. HP is wel goed met garantie en dingen maken trouwens
.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:46 schreef Laureline het volgende:
Ga het land uit! Doet mijn moeder ook altijd. Liefst naar een niet-kerstgezind gebied
Volgens mij word ik daar nog depressiever van, in m'n eentje ergens géén kerst vieren. Godsamme zeg, 't duurt nog meer dan twee maanden voor het zover is, maar ik voel me nu al kut vanwege alle familieperikelen en single-heidquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:52 schreef ColdFeet het volgende:
Doe net als ik: gewoon altijd zorgen dat je weg bent
Het is niet dat ik alle kerstigheid vermijd (hemel, in Berlijn en Praag en Parijs kun je dat echt schudden), maar ik heb gewoon geen zin in die feestelijkheid. Van die gespannen feestjes bij mijn ouders, mijn schoonmoeder die demonstratief meldt dat zij feestelijk eten onzin vindtquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:02 schreef Merel het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij word ik daar nog depressiever van, in m'n eentje ergens géén kerst vieren. Godsamme zeg, 't duurt nog meer dan twee maanden voor het zover is, maar ik voel me nu al kut vanwege alle familieperikelen en single-heid
Allemaal bezet, allemaal familieverplichtingenquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:05 schreef ColdFeet het volgende:
Geen vriendinnen die ook geen zin hebben in kerst?
Gekquote:Je mag ook wel met ons mee op vakantie
Maar je zit toch inderdaad niet vast aan je familie? (ik weet niet meer precies hoe oud je bent)quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:10 schreef Merel het volgende:
[..]
Allemaal bezet, allemaal familieverplichtingen
[..]
Gek
Ik zou er wel over willen vertellen hier, maar ben bang dat hier toevallig familie rondsurft die het verhaal herkent. Dat je net mensen afkraakt die dan denken "Hé dat gaat over mij!". Maar 't is gewoon niet normaal dat je twee maanden van tevoren al zit te janken vanwege het vooruitzicht van kerst, stom gedoe*grom*
Nee, dat lijkt me nietquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:10 schreef Merel het volgende:
Gek
Ik zou er wel over willen vertellen hier, maar ben bang dat hier toevallig familie rondsurft die het verhaal herkent. Dat je net mensen afkraakt die dan denken "Hé dat gaat over mij!". Maar 't is gewoon niet normaal dat je twee maanden van tevoren al zit te janken vanwege het vooruitzicht van kerst, stom gedoe*grom*
Oh dat lijkt me wel watquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:23 schreef AKnynke het volgende:
He bah Merel, wat een soap zeg!
Neem een vriendin mee en verklaar dat je lesbisch bent, om de hele boel wat te shockeren!
Dit heb ik gedaan op mijn diplomauitreiking van de middelbare schoolquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:23 schreef AKnynke het volgende:
He bah Merel, wat een soap zeg!
Neem een vriendin mee en verklaar dat je lesbisch bent, om de hele boel wat te shockeren!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die blikken waren onbetaalbaar
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
O gatver, herkenbaarquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:28 schreef Merel het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me wel wat
Weet je, ík vind het nog niet eens zo'n ramp dat ik met kerst single ben hoor, ik red me welMaar 't is zo irritant dat andere mensen er moeilijk over doen
En ik kan dus niet tegen het getrek, dat je móét komen. M'n ouders zijn dus gescheiden en daar heb ik totaal geen problemen mee, maar met kerst krijg je toch altijd loyaliteits-issues en dat is niet leuk!
Maargoed, ik hou er nu over op. Ik neem nog een handje amandelen van de Lidl die nog lekkerder zijn dan de AH ook
Morgen tandarts
Is niet expres hoor, maar als kind vóélt het gewoon zo. Ook alsof eerste en tweede kerstdag dan een rangorde aangeeft ofzo. Maar ik maak me misschien ook wel te druk en doe er te moeilijk over.quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:30 schreef Ewelina het volgende:
O gatver, herkenbaarDat getouwtrek is idd naar.
Klinkt goed! Zo'n aanloopdiner helemaal, volgens mij wordt zo'n mengelmoesje van mensen juist heel gezelligquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:38 schreef conleche het volgende:
Ideaal, want ik kan dan de hele 2e kerstdag het diner voorbereiden en hoef me niet te haasten en zulks...
Ja, dat klopt, en dan dat gemier als je dan de 1e kerstdag weg was.quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:40 schreef Merel het volgende:
[..]
Is niet expres hoor, maar als kind vóélt het gewoon zo. Ook alsof eerste en tweede kerstdag dan een rangorde aangeeft ofzo. Maar ik maak me misschien ook wel te druk en doe er te moeilijk over.
En nu wil ik Uggs kopen zodat ik me beter voel. Alleen kan dan ik de rest van de maand geen eten meer kopen. Moeilijke afweging!
Wat is SFU?quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:54 schreef conleche het volgende:
Nou eh, ik wou nog even verder als je het niet erg vindtquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:15 schreef mspoez het volgende:
Kerst is k*t. Sint ook.
Laat de wereld maar vergaan op 1 december ofzo.
Wat eet je precies dan?quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:01 schreef -Luxury- het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb even snel een vraag tussendoor. Het heeft niets met afvallen te maken, maar juist met aankomen. Omdat een aantal van jullie erg veel over voeding en stofwisseling weten en het me zinloos lijkt om een heel topic voor deze ene vraag te openen, hoop ik dat jullie mij kunnen en willen helpen.
Ik heb een BMI van ongeveer 15,2 (zwaar ondergewicht dus) en ben aan een streng dieet begonnen waarbij ik mijn voeding moet opbouwen tot minimaal 2400 kcal per dag. Dat is veel meer dan ik in eerste instantie at. Het is ook de bedoeling dat ik, op een gezonde manier, het liefst boven de 2400 kcal kom.
Sinds ik met dit dieet ben begonnen (wat ik per dag heb opgebouwd tot ongeveer 2000 kcal nu) ben ik alleen maar afgevallen. Ik dacht dat mijn lichaam in spaarstand zou staan vanwege het lange (~ 2 jaar) te weinig eten, maar mijn stofwisseling lijkt juist sneller te gaan gezien ik afval.
Kan iemand misschien verklaren hoe het kan dat mijn lichaam niet alle calorieen desperate als vet opslaat? Is de kans aanwezig dat ik ook niet aankom als ik op 2400 kcal per dag zit? Zou ik meer kans maken dikker te worden als ik van de een op de andere dag van ~ 2000 kcal naar, zeg, 2800 kcal zou gaan?
Alvast bedankt, want ondergewicht is voor mij een groot probleem.
(Oh, en sorry; het zijn 3 vragen).
Ik kreeg vroeger 1x perongeluk met sinterklaas een kadootje dat voor mn verjaardag was en andersomquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:31 schreef Merel het volgende:
SInterklaas is dan juist wel weer gezellig
En een paar dagen daarna ben ik jarig.
Dat was vroeger altijd zo handig, dan wilde ik Barbie én Ken. En dan kreeg ik Barbie voor Sinterklaas, en dan wist ik dat ik een paar dagen later Ken heus ook nog wel zou krijgen. Dat hadden m'n ouders namelijk goed afgestemd met Sinterklaas
Ik ben niet jarig in december hoor, dat is Merelquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:38 schreef mspoez het volgende:
kusje voor SHE
en fijne sint voor iedereen die het leuk vindt.
en mooie verjaardag dan in december voor Greys.
en voor de rest: laat mspoeZ dan maar vergaan op 1 december.
Dat is precies de reden waarom ik de opa's en oma's hier graag gescheiden houquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:27 schreef SHE het volgende:
[..]
Dodelijk vermoeiend....mijn vader zat op de spreekstoel, de vader van mijn schoonzusje ook en volgens mij deden ze wie het hardst en meest kon lullen.
Zó akelig dat je een kind zijn moeder wilt ontnemen?quote:
Niemand?quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:18 schreef SHE het volgende:
Niemand lukt dat.
Jij was al verpest to begin with...met je Uggsquote:
Je mag heus zeuren. Wij zeuren ook zo vaak.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:15 schreef mspoez het volgende:
en wederom sorry
Ik voel het wel, ik weet ook wel dat het niet niks is maar ik wil niet weer instorten. De pijn is er zeker en ook heel echt en het verdriet is ook niet bedacht, maar ook de wil te overleven en er sterker uit te komen is héél erg sterk. Diep zuchten en verdergaan. Lieve SHE, lieve andere dames in SLANK, het spijt me dat ik zoveel heb gezeurd, ik zal het niet meer doen.
Dat is spreektaalquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:32 schreef mspoez het volgende:
Schatjes, schatjes, nou voel ik me schuldig.
Ik wil jullie niet upsetten.
SHE waarom huilde je man vanmiddag?
Ex zei me vrijdag dat hij sinds vorig jaar zomer niet meer blij met me was; dat is, sindsik weet dat hij met mannen neukt. Daarna heb ik hem niet meer in mijn leven toegelaten en vond hij me dus steeds minder leuk. EIgenlijk is het dus best simpel.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:35 schreef SHE het volgende:
[..]Ik ben me de laatste tijd wat van hem aan het losmaken en dat doet ook bij hem wat. Volwassen relaties zijn maar gecompliceerd. Ik ben gecompliceerd.
Omdat dat beter voor mij is. Ik ben de 30 voorbij en ik moet beslissen wat ik wil, welke kant ik op wil en of hetgeen ik om mij heen heb verzameld ook wel het juiste is.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:46 schreef mspoez het volgende:
Maar SHE. je wilde met hem verder, waarom maak je je los?
Uiteraardquote:Op maandag 20 oktober 2008 07:18 schreef vamperotica het volgende:
Mogguh dames en heren...
Hier zit de herfstvakantie voor de kids er weer op.... En natuurlijk kunnen zij die de hele afgelopen week vóór zevenen al wakker waren nú hun bed niet uit.![]()
Ik heb ook een hekel aan kerst. Zie er ook al tegenop. En volgens mij wordt het dit jaar kutter dan ooit, want Zij gaat lekker kerst vieren met Haar Gezinquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:10 schreef Merel het volgende:
[..]
Allemaal bezet, allemaal familieverplichtingen
[..]
Gek
Dan moet je ook iemand uitzoeken die níet aan een gezin vast zit!quote:Op maandag 20 oktober 2008 08:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan kerst. Zie er ook al tegenop. En volgens mij wordt het dit jaar kutter dan ooit, want Zij gaat lekker kerst vieren met Haar Gezin. Maar goed, beide kerstdagen zitten traditioneel vol met gezinsdingetjes (en Mark en ik kopen kerstcadeautjes voor elkaar
Nu lijken we zeker weer net een getrouwd stel?
), dus ik overleef het wel weer. Maar ik wil ook wel eens een romántische kerst meemaken. Gewoon niks met familie doen, maar met je
voor het knapperende haardvuur zitten, terwijl het buiten sneeuwt
(niet dat het hier ooit sneeuwt, maar goed, het gaat om het idee).
Nou ja, iig, ik weet hoe je je voelt![]()
. Ik haat de jaarwisseling ook, misschien zelfs nog wel meer dan kerst
. Met de millenniumwisseling lag ik om 22 uur al op bed
.
Paradisoquote:Op maandag 20 oktober 2008 09:13 schreef Liejannuh het volgende:
Sinterklaasavond is een uitstekende avond om naar een concert te gaan!
Succes met je tentamen MoBlo!
En MsPoez, doe gewoon rustig aan! December is voor de kinderen een hele leuke en spannende maand en kan voor jou een goede afsluiting van het jaar zijn! Januari is voor de nieuwe starts!
True, truequote:Op maandag 20 oktober 2008 00:27 schreef SHE het volgende:
[..]
Jij was al verpest to begin with...met je Uggs![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:14 schreef Laureline het volgende:
En ik zet thuis met de mini een kerstboom op tot het plafond vol met allerhande kitch, gekleurde lichtjes, veren, kraaltjes, spiegeltjes, roze olifanten en zijden bloemen, tot het er zo waanzinnig uitziet dat volgens mijniedereen die onze creatie ziet spontaan gay wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meneer C. is de schuldige aan die tosti, want toen hij belde om te vertellen dat hij een pain au chocolat zou meenemen duurde het nog op zijn minst 3 uur voordat hij thuis zou komen en dat duurde natuurlijk veel te lang en zodoende ben ik maar mijn eigen pain au chocolat gaan brouwen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:48 schreef Greys het volgende:
Co!Een chocolade-tosti (hoe verzin je het!?
) en pain au chocolat. Hahahaha!
Ben blij om te lezen dat ook jij wel eens een slippertje maakt
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Zaterdagavond heb ik met mijn nachtblinde hoofd een paaltje niet gezien en ben verschrikkelijk had gevallen.
Op mijn gezicht natuurljik.
Ik zie er echt verschrikkelijk uit.
Een dik blauw oog, opgezet gezicht en meerdere schaafwonden.
En mijn knieen zijn ook bont en blauw.
Mijn eetlijstje bestaat nu dan ook uit elke twee uur een aspirine.
Gelukkig niet, ik vond het in mijn eentje al genant genoeg.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:59 schreef Merel het volgende:
Auw! Was er zaterdag wel iemand bij die je meteen kon helpen? Wat een schrik zeg!
Nee, zo goed kende ik haar niet. Volgens mij is het ook in besloten kring, maar ze melden het wel altijd even voor de collega's die de overledene mogelijk gekend hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:24 schreef SHE het volgende:
@ Welletje: Sterkte joh!
@ Kim: Dat zuigt. Gaan jullie naar de begrafenis of wil je dat niet?
Ik heb tot dusver voorbeeldig gegeten, 2 eitjes en broodje rauwkost.
Verder ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een vreselijk aanmatigend, gold-diggend en oppervlakkig wezen ben.
Ik ging een lijstje maken van de aspecten die ik zocht in een man, maar dan goudeerlijk.
Dit was 'm:
- financieel onafhankelijk Stinkend rijk
- goed verzorgd Boeien, zie punt 1
- Sexueel inventief Bloedgeil en altijd bereid MIJ te pleasen
- Moet een passie hebben voor esthetiek Moet een schitterend huis hebben en vooral veel cadeautjes aan mij geven.
- Hij moet mij vertrouwen Hij moet mij zijn cc geven.
- Moet vriendelijk zijn van aard en heel populair
- Zet zijn ego nooit in, in een ruzie maar geeft mij gelijk om er af te zijn.
- Is intelligent
- Is ontzettend grappig
Ik ben echt niet normaal hoorAls ik het zo lees dan zou ik mezelf ook niet daten, alhoewel ik mezelf dan wel weer stiekem heel eerlijk en interessant vind.
Ijdelheid, hebzucht...en ik vind het niet eens leeg!
Zou jij niet een implantaat krijgen? Of ben ik nu echt helemaal in de war met iemand anders??quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:26 schreef Viking84 het volgende:
-knip-
Voor zover het medische verhaaltje. Nu zit ik onder de rode schuurplekken van de elektroden. Net alsof ik eoa besmettelijke ziekte heb
. Zo maar even insmeren met wat zalf
.
Waarom zou je voor minder gaan?quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:24 schreef SHE het volgende:
@ Welletje: Sterkte joh!
@ Kim: Dat zuigt. Gaan jullie naar de begrafenis of wil je dat niet?
Ik heb tot dusver voorbeeldig gegeten, 2 eitjes en broodje rauwkost.
Verder ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een vreselijk aanmatigend, gold-diggend en oppervlakkig wezen ben.
Ik ging een lijstje maken van de aspecten die ik zocht in een man, maar dan goudeerlijk.
Dit was 'm:
- Moet een passie hebben voor esthetiek Moet een schitterend huis hebben en vooral veel cadeautjes aan mij geven.
- Is intelligent
- Is ontzettend grappig
Ik ben echt niet normaal hoorAls ik het zo lees dan zou ik mezelf ook niet daten, alhoewel ik mezelf dan wel weer stiekem heel eerlijk en interessant vind.
alleen de eerste keer een beetje, en wel van de lunges en de squats die ik doe. ik ga binnenkort ook de zwaardere gewichtjes uit t setje pakken.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:31 schreef Miss_S het volgende:
ben ik trouwens de enige die spierpijn kreeg van het sportschema van SHE?
wou vandaag gaan hardlopen maar dat zal dan rustig aan moeten
Ik voel het ook in mijn kont das wel grappigquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:34 schreef kwakveense het volgende:
[..]
alleen de eerste keer een beetje, en wel van de lunges en de squats die ik doe. ik ga binnenkort ook de zwaardere gewichtjes uit t setje pakken.
goed stretchen helpt wel echt! heb mn benen niet genoeg gestretcht eergisteren denk ik, en dat voel ik nu...
Ja daarom heb ik hem ook strakker gekocht anders is ie weer meteen te grootquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:33 schreef kwakveense het volgende:
@ miss s: dat loopt met een uurtje of twee wel uit, toch?
ik ben vereten te ontbijten, verdorie..zat zo met mn hoofd in de administratie en energieleveranciers enzo...
Die zwarte met die slakkensporen?quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:33 schreef SHE het volgende:
Oh en ik heb de barok-style Uggs besteld
De lichte en de zwarte. De chocs zagen er shabby uit vond ik.
Nee, dat ben ik. Ik noem het alleen 'ooroperatie' ipv 'implantaat', want dat is gemakkelijker voor de n00bsquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:29 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Zou jij niet een implantaat krijgen? Of ben ik nu echt helemaal in de war met iemand anders??
Die vonnik eik ook wel leuk jahquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:46 schreef SHE het volgende:
[..]
Jonguh!!!! Geloof mij nou maar dat die er IRL het tofststst uit zien
Schat van je moeder. Ik heb ze afgelopen zaterdag in mijn handen gehadquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:46 schreef SHE het volgende:
[..]
Jonguh!!!! Geloof mij nou maar dat die er IRL het tofststst uit zien
quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:50 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Schat van je moeder. Ik heb ze afgelopen zaterdag in mijn handen gehad. Ze zijn ook helemaal niet zacht door die opdruk
.
Het probleem is wel dat het bij mannen net zo gaat als bij de weegschaal in Kleine Sofie en Lange Wapper: als er iets is dat je graag wil, is er iets anders wat daardoor dus juist nìet meer mogelijk is.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:24 schreef SHE het volgende:
Dit was 'm:
- Is intelligent
- Is ontzettend grappig
Ik wil de zandkleurigequote:Op maandag 20 oktober 2008 12:58 schreef k_i_m het volgende:
Op het plaatje lijken ze allemaal wel mooi, maar zo onder TL licht vond ik de bruine varianten erg mooi. Vooral die hele lichte. Waarschijnlijk omdat de opdruk daar donkerder is dan de schoen zelf, waardoor je goed kan zien wat het voor moet stellen. Bij de zwarte is de opdruk bijna niet te zien, en wat je ziet, ziet er gewoon vies uit. Dan kan je beter hele zwarte kopen zonder opdruk.
Gaaf!quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:04 schreef Anosmie het volgende:
Goeiemiddag poopetjes.
Ik heb zo'n leuk gesprek gehad vanmorgen!
Morgen hoor ik of ik door mag voor gesprek 2.
Gosh, ben er helemaal nerveus van, hihi.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:04 schreef Anosmie het volgende:
Goeiemiddag poopetjes.
Nou, dááromquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:06 schreef AKnynke het volgende:
ik snap niet dat jullie van die uggs willen, ik vind ze zooo godsgruwelijk lelijk!
Alhoewel ze me wel lekker warm lijken voor de winter!
Sollicitatie? Weg bij de Gestapo?quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:04 schreef Anosmie het volgende:
Goeiemiddag poopetjes.
laat het mij dan ook even weten??quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
waar kan ik ergens motivatie en een briljant brein kopen?
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:06 schreef AKnynke het volgende:
Oh, en over mannen: ik heb een vrij simpel lijstje:
- intilligent
zodra ik het heb gevonden stuur ik je het linkjequote:
En ook net dát woord hèquote:
mijn lijstje:quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En ook net dát woord hè.
Mijn lijstje:
- intelligent
- taalvaardig, dus leuk en foutloos kunnen schrijven
- slimmer zijn dan ik, want ik houd niet van mensen die ik van alles moet leren
- ouder zijn dan ik (5 - 10 jr ongeveer)
- een beetje kunstzinnig
- niet teveel claimen. Ik schrok me rot toen ik na een avondje bioscoop 5 sms'jes had van Dinges. Ik vond dat gewoon eng, brrr.
- en - niet geheel onbelangrijk - er leuk uit zien
De dames die aan dit lijstje voldoen: reactie in mijn pm-box gaarne.
Behalve dat we nog geen kinderen hebben en ik kook (maar dat doe ik graag, en hij doet dan de afwas, waar ik een enorme hekel aan heb), heb ik er eigenlijk ook zo eentje.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:13 schreef Laureline het volgende:
En mijn mannen zijn noooooit rijk of heel mooi, ik val altijd op een beetje vervaarlijk uitziende types. Ik ben nu gegaan voor:
- mij aanbidden en op een voetstuk plaatsen
- sociaal en gezellig
- goddelijk koken
- geweldige sex
- geweldige vader
- merendeel in het huishouden doen
En dan doe ik gewoon zelf dat schitterende huis bij elkaar verdienenBeetje emancipatie, dames!
Awwww, wat liefquote:
Ik wil ook zulke benenquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Mzpoezz een dikke knuffel
ik heb gister de allerallerbeste workout voor mijn bovenarmen\schouders gehad
(reanimatie)
en het was beredruk en heb de hele avond lopen rennen en vliegen... daardoor te weinig gegeten.. (foei) en teveel calorieen verbrand...
maaaar ik voel me goed...
heb net een nieuwe foto gemaaktmet mijn nieuw spijkerrokje...
[ afbeelding ]
op de andere foto lijken ze nog langerquote:
thxquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:26 schreef k_i_m het volgende:
Nouja, die van mij zijn ook lang, maar ik doelde meer op de verhouding. Niet te dun dat je van die prik knietjes krijgt, maar ook niet te dik dat je ziet dat het stevige benen zijn.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:24 schreef SHE het volgende:
- financieel onafhankelijk -
-. goed verzorgd
- Moet een passie hebben voor esthetiek
- Is intelligent
- Is ontzettend grappig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |