abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:14:45 #1
163650 Greys
pi_62475072

Het vorige deel: Slank de herfst in # 275 - Hoe leuk wil je 't hebben?

Voor wie is "Slank de herst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:15:53 #2
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_62475104
Hoe lief....
Prrrrr
pi_62475108
MsPoez, ik heb geen idee van wat je schreef. Maar: sterkte! Het is een kutsituatie, maar laat je niet onderuit vegen door zijn fouten
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:17:41 #4
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_62475145
CF ik heb mijn posts ook al weer gewist; maar dankjewel en ik hou me overeind...
Prrrrr
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:20:13 #5
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62475201
voor mspoez
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:20:40 #6
163650 Greys
pi_62475217
Mspoez, ik zie dat je je posts hebt weggehaald, wil je dat ik een TT wijziging aanvraag?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62475229
Hmmm, zal ik nog even de stad ingaan? Ik heb de hele avond gewerkt, idioot die ik ben
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:23:15 #8
163650 Greys
pi_62475272
Ik heb zo'n leuke avond in het theater gehad. Klein zaaltje, leuke oude motown en mutsenmuziek.
Heb nu de hele tijd You are everythingggggggggggg and everything is youhouhouuuuuuuuuuu en Going loco, down in Acapulco in mijn hoofd
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:25:26 #9
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_62475317
Nee hoor Greysie ik voel me vereerd door de TT. Ik red het, met mijn virtuele vriendinnetjes. Jullie zijn lief!
Prrrrr
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:27:13 #10
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62475349
morgen eerste dagje klussen in mn huisje! alles schoonmaken en afnemen met st marc. wie weet kom ik al aan een laagje grondverf op t houtwerk in de woonkamer toe...

concert was leuk vanavond (www.padam.nu), heb ondanks dat ik snipverkouden ben echt lekker gezongen word ik altijd zó blij van!

nu lekker slapen, morgen vroeg weer op!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:27:42 #11
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62475361
En ik vraag me af waarom SHE roomboter prefereert boven halvarine of margarine.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:29:32 #12
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_62475395
super: als je dan toch vet moet dan GOED vet
Prrrrr
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:30:18 #13
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62475406
iets met transvetten in margarine die slechter zijn dan dierlijke vettern/gewone verzadigde vetten in roomboter....gok ik...
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:31:21 #14
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62475428
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:29 schreef mspoez het volgende:
super: als je dan toch vet moet dan GOED vet
Ik heb zelf godzijdank geen dieet nodig maar las dat ergens en moest er aan terugdenken , hoezo slechte vetten in margarine dan?

Een bron zou leuk zijn
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:32:29 #15
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62475446
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:30 schreef kwakveense het volgende:
iets met transvetten in margarine die slechter zijn dan dierlijke vettern/gewone verzadigde vetten in roomboter....gok ik...
Waarom frituren we dan tegenwoordig bijna allemaal in plantaardige olieen en word het ossewit zoals we dat vroeger kende niet of nauwelijks meer verkocht?
  Vis een optie? zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:34:14 #16
70532 loveli
N
pi_62475479
Omdat Unilever.
crap in = crap out
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:34:43 #17
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_62475492
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:31 schreef Superfast het volgende:

[..]

Ik heb zelf godzijdank geen dieet nodig maar las dat ergens en moest er aan terugdenken , hoezo slechte vetten in margarine dan?

Een bron zou leuk zijn
Ja dan mioet je op SHE wachten , de goeroe herself...
Prrrrr
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:39:18 #18
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62475587
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:32 schreef Superfast het volgende:

[..]

Waarom frituren we dan tegenwoordig bijna allemaal in plantaardige olieen en word het ossewit zoals we dat vroeger kende niet of nauwelijks meer verkocht?
omdat plantaardige olie iets anders is dan chemische margarine op basis van plantaardige vetten....

vloeibaar plantaardig vet is t beste, maar we gaan niet allemaal olie op ons brood smeren of vloeibare dieetmargarine.

verder weet ik er weinig vanaf en gebruik ik niks op brood, dus ik laat t verder leker aan SHE over (weet wel dat de gehaltes transvetten in margarines lang niet zo hoog meer zijn als ze vroegah waren (van 50% naar 2%))
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:42:57 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62475641
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:27 schreef Superfast het volgende:
En ik vraag me af waarom SHE roomboter prefereert boven halvarine of margarine.
I trust cows more than I trust chemists.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:48:13 #20
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62475749
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:39 schreef kwakveense het volgende:

[..]

omdat plantaardige olie iets anders is dan chemische margarine op basis van plantaardige vetten....

vloeibaar plantaardig vet is t beste, maar we gaan niet allemaal olie op ons brood smeren of vloeibare dieetmargarine.

verder weet ik er weinig vanaf en gebruik ik niks op brood, dus ik laat t verder leker aan SHE over (weet wel dat de gehaltes transvetten in margarines lang niet zo hoog meer zijn als ze vroegah waren (van 50% naar 2%))
Ben even gaan kijken in de koelkast , maar mijn kuipje halvarine (LIDL eigen merk ) zitten geen rare dingen in enigste wat ik lees zijn plantaardige vetten , wel raar "gemodificeerd aardappelzetmeel " Dan zal dat het wel zijn dat slecht is? geen suikers zitten erinoverigens

Bovendien staat er dat het in een cholestrol verlagend dieet en glutenvrij dieet past en dat zie ik op mijn pakje botergoud nu niet direct staan

Enfin wacht wel op SHE met uitleg.
Vind de menu's die zij aanraadt ook niet echt verantwoord , de hoeveelheid olijfolie die daar dagelijks gebruikt word gaat ver over wat men als verantwoordelijk ziet.
Je poept vast wel lekker enzo maar je verstoort ook je natuurlijke darmflora door het gebruik van dergelijke (laxerende) producten
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:56:21 #21
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62475909
je weet niet hoe je een etiket moet lezen, maar je weet wel wat teveel olijfolie is?

de hoeveelheid transvetten staat niet zo aangegeven als "ingredient" op een kuipje margarine van de lidl....

(ik ben trouwens niet zo anti margarine en pro roomboter ofzo...ik doe ook geen SHE dieet....maar je komt hier dingen vragen en vervolgens wel slim doen over dingen die je blijkbaar ook niet helemaal snapt)

enfin: ik zeg, google er op los, over margarine en transvetten, en ik ga slapen...
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:58:30 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62475962
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:48 schreef Superfast het volgende:

[..]

Ben even gaan kijken in de koelkast , maar mijn kuipje halvarine (LIDL eigen merk ) zitten geen rare dingen in enigste wat ik lees zijn plantaardige vetten , wel raar "gemodificeerd aardappelzetmeel " Dan zal dat het wel zijn dat slecht is? geen suikers zitten erinoverigens

Bovendien staat er dat het in een cholestrol verlagend dieet en glutenvrij dieet past en dat zie ik op mijn pakje botergoud nu niet direct staan

Enfin wacht wel op SHE met uitleg.
Vind de menu's die zij aanraadt ook niet echt verantwoord , de hoeveelheid olijfolie die daar dagelijks gebruikt word gaat ver over wat men als verantwoordelijk ziet.
Je poept vast wel lekker enzo maar je verstoort ook je natuurlijke darmflora door het gebruik van dergelijke (laxerende) producten
Bij jou gaan er geen belletjes rinkelen bij het woord 'gemodificeerd'?
Aardappelzetmeel is overigens een waardeloze toevoeging.

Daarbij ben ik benieuwd hoe je erbij komt dat olijfolie laxerend is? en dat er uberhuapt zoiets is als een 'verantwoorde' dosering.
En je darmflora in de war? Door wat precies?

Mijn schema is foolproof, scienceproof en natureproof. Geen speld tussen te krijgen, trust me.
  Vis een optie? zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:07:43 #23
70532 loveli
N
pi_62476135
Wat betreft zetmeel is gemodificeerd meestal een vrij onschuldig woord. Vaak is er door een zuur iets veranderd aan het zetmeel waardoor het stabielere eigenschappen krijgt wat betreft vocht vasthouden. Zonder het zetmeel zouden er waarschijnlijk waterdruppels op de halvarine liggen.
crap in = crap out
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:16:51 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62476287
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 01:07 schreef loveli het volgende:
Wat betreft zetmeel is gemodificeerd meestal een vrij onschuldig woord. Vaak is er door een zuur iets veranderd aan het zetmeel waardoor het stabielere eigenschappen krijgt wat betreft vocht vasthouden. Zonder het zetmeel zouden er waarschijnlijk waterdruppels op de halvarine liggen.
Je slaat er zeker niet groen van uit, maar gezond is het allerminst.
Het voegt geen jota toe.
  Vis een optie? zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:20:17 #25
70532 loveli
N
pi_62476339
Vetten bestaan uit lange ketens, transvet is een keten met een kink erin. De smeerbaarheid van een vet hangt af van de lengte van de ketens en van het aandeel onverzadigd vet. Vet dat bestaat uit lange, gelijkvormige ketens is hard en slecht smeerbaar, transvet verlaagt het smeltpunt (eigenlijk smelttraject) waardoor de smeerbaarheid verbetert.

Meestal is onverzadigd goed, maar dat geldt niet voor transvet omdat het kankerverwekkend is. Het verschil tussen vet en olie is simpel: als iets in het land van herkomst vloeibaar is, heet het olie.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')