Ik heb zelf godzijdank geen dieet nodig maar las dat ergens en moest er aan terugdenken , hoezo slechte vetten in margarine dan?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:29 schreef mspoez het volgende:
super: als je dan toch vet moet dan GOED vet
Waarom frituren we dan tegenwoordig bijna allemaal in plantaardige olieen en word het ossewit zoals we dat vroeger kende niet of nauwelijks meer verkocht?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:30 schreef kwakveense het volgende:
iets met transvetten in margarine die slechter zijn dan dierlijke vettern/gewone verzadigde vetten in roomboter....gok ik...
Ja dan mioet je op SHE wachten , de goeroe herself...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:31 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ik heb zelf godzijdank geen dieet nodig maar las dat ergens en moest er aan terugdenken , hoezo slechte vetten in margarine dan?
Een bron zou leuk zijn
omdat plantaardige olie iets anders is dan chemische margarine op basis van plantaardige vetten....quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:32 schreef Superfast het volgende:
[..]
Waarom frituren we dan tegenwoordig bijna allemaal in plantaardige olieen en word het ossewit zoals we dat vroeger kende niet of nauwelijks meer verkocht?
I trust cows more than I trust chemists.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:27 schreef Superfast het volgende:
En ik vraag me af waarom SHE roomboter prefereert boven halvarine of margarine.
Ben even gaan kijken in de koelkast , maar mijn kuipje halvarine (LIDL eigen merkquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:39 schreef kwakveense het volgende:
[..]
omdat plantaardige olie iets anders is dan chemische margarine op basis van plantaardige vetten....
vloeibaar plantaardig vet is t beste, maar we gaan niet allemaal olie op ons brood smeren of vloeibare dieetmargarine.
verder weet ik er weinig vanaf en gebruik ik niks op brood, dus ik laat t verder leker aan SHE over (weet wel dat de gehaltes transvetten in margarines lang niet zo hoog meer zijn als ze vroegah waren (van 50% naar 2%))
Bij jou gaan er geen belletjes rinkelen bij het woord 'gemodificeerd'?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:48 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ben even gaan kijken in de koelkast , maar mijn kuipje halvarine (LIDL eigen merk) zitten geen rare dingen in enigste wat ik lees zijn plantaardige vetten , wel raar "gemodificeerd aardappelzetmeel
" Dan zal dat het wel zijn dat slecht is?
geen suikers zitten erinoverigens
Bovendien staat er dat het in een cholestrol verlagend dieet en glutenvrij dieet past en dat zie ik op mijn pakje botergoud nu niet direct staan![]()
Enfin wacht wel op SHE met uitleg.
Vind de menu's die zij aanraadt ook niet echt verantwoord , de hoeveelheid olijfolie die daar dagelijks gebruikt word gaat ver over wat men als verantwoordelijk ziet.
Je poept vast wel lekker enzo maar je verstoort ook je natuurlijke darmflora door het gebruik van dergelijke (laxerende) producten
Je slaat er zeker niet groen van uit, maar gezond is het allerminst.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:07 schreef loveli het volgende:
Wat betreft zetmeel is gemodificeerd meestal een vrij onschuldig woord. Vaak is er door een zuur iets veranderd aan het zetmeel waardoor het stabielere eigenschappen krijgt wat betreft vocht vasthouden. Zonder het zetmeel zouden er waarschijnlijk waterdruppels op de halvarine liggen.
Mensen die te sterk overtuigt zijn van zichzelf heb ik sowieso al mijn twijfels bijquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:58 schreef SHE het volgende:
[..]
Bij jou gaan er geen belletjes rinkelen bij het woord 'gemodificeerd'?
Aardappelzetmeel is overigens een waardeloze toevoeging.
Daarbij ben ik benieuwd hoe je erbij komt dat olijfolie laxerend is? en dat er uberhuapt zoiets is als een 'verantwoorde' dosering.
En je darmflora in de war? Door wat precies?
Mijn schema is foolproof, scienceproof en natureproof. Geen speld tussen te krijgen, trust me.
Margarine is beter hoor , helemaal producten van Becel .quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:47 schreef MissBliss het volgende:
Mspoez
Ik dacht juist het goed te kiezen door margarine te nemen met goede vetten enzo, maar dat is dus niet waar?
Tuurlijk. Jarenlang was bekend dat Becel misschien wel cholesterolverlagend was, maar veel transvet bevatte en daardoor ook kankerverwekkend was. Toch bleef Unilever het door de strot van mensen duwen. Inmiddels is het aandeel transvet drastisch afgenomen vergeleken met vroeger, maar het is nog steeds niet vrij van transvet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 02:46 schreef Superfast het volgende:
[..]
Margarine is beter hoor , helemaal producten van Becel .
Denk je dat zorgverzekaars zomaar geld uitcashen om mensen dergelijke producten te laten gebruiken
Wat denk jij dat She gelijk heeft en de rest van de medische wereld er geen reet van begrepen heeft ?![]()
Gewoon logisch blijven nadenken , je hebt vast dat gezegde van als een ander de sloot in fietst........wel eens gehoord
Unilever!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 02:41 schreef Superfast het volgende:
Als je voor de gein kijkt op de flessen van Bertolli (of elk ander willekeurig zichzelf respecterend merk)
Toch even mee bemoeienquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 02:41 schreef Superfast het volgende:
[..]
Mensen die te sterk overtuigt zijn van zichzelf heb ik sowieso al mijn twijfels bij![]()
En waarom zeg je eerst dat er belletjes moeten gaan rinkelen bij het woord 'gemodificeerd' en vervolgens zeg je in een latere post dat het allemaal wel meevalt?
Als je voor de gein kijkt op de flessen van Bertolli (of elk ander willekeurig zichzelf respecterend merk) dan staat er duidelijk op de verpakking dat wordt afgeraden dit dagelijks te gebruiken terwijl het in de voorbeelden die jij geeft voor een verantwoord dieet dagelijks voorkomt.![]()
Feit is gewoon dat roomboter meer Kcal bevat en meer verzadigde vetten .
Dat er in margarine of halvarine teveel omega 6 vetten zouden zitten is ten dele waar maar weegt niet op tegen de (extra) nadelen die aan roomboter zitten toch?
Anyways ik ben wel benieuwd naar welke olie jij adviseert voor bakken?
Olijfolie is bij verhitting minder geschikt als vetbron dan bijvoorbeeld arachideolie hoor.
in feite is olijfolie in normale toestand beter geschikt (pindaolie (arachide) bevat 30% MOV
olijfolie 8% MOV) maar na verhitting heb je hetzelfde probleem als met zonnebloemolie namelijk dat die MOV ontzettend toenemen (tot wel 60 %) en het peil van arachide-olie constant rond die 30 % blijft zitten
Zag ik gister nou voorbij komen dat je een baan hebt?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:39 schreef Goodbye het volgende:
GoeiemorgenIk ga straks lekker shoppen en ben van plan vééééél te gaan kopen, ik ben nu echt nog niet klaar voor de winter
Ik wil ook uitgebreid shoppen, maar ik heb geen geldquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:39 schreef Goodbye het volgende:
GoeiemorgenIk ga straks lekker shoppen en ben van plan vééééél te gaan kopen, ik ben nu echt nog niet klaar voor de winter
Ik zometeen ook niet meerquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wil ook uitgebreid shoppen, maar ik heb geen geld.
Fijne dag mop!quote:Tevens tvp. Ik heb vandaag even geen zin in de pc, dus fijne dag allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |