Spannend spannend!!!quote:De gemeenteraad van Rotterdam draagt
vanmiddag een nieuwe burgemeester voor.
De raad kiest tussen staatssecretaris
Ahmed Aboutaleb van de PvdA of Gerd
Leers van het CDA,die nu burgemeester
van van Maastricht is.Dat hebben
betrouwbare bronnen gezegd.
De kandidaten zijn voorgedragen door
een vertrouwenscommissie.Een andere
kandidaat,de vroegere wethouder Wim van
Sluis,zou zijn afgevallen.De voordracht
die de gemeenteraad vanmiddag doet,moet
nog door de minister van Binnenlandse
Zaken worden goedgekeurd.
Burgemeester Opstelten neemt eind dit
jaar afscheid als burgemeester.
quote:Leers niet naar Rotterdam
Burgemeester Gerd Leers van Maastricht gaat niet naar Rotterdam. Dat heeft hij bevestigd tegenover de Limburgse kranten. De Rotterdamse gemeenteraad heeft gekozen voor PvdA-staatssecretaris Aboutaleb, als opvolger van burgemeester Opstelten. Leers en Aboutaleb waren door de vertrouwenscommissie geselecteerd.
In een poll van RTV Rijmond kreeg Leers overigens verreweg de meeste stemmen.
Je hebt twee grote blokken in Rotterdam, Leefbaar en de PvdA... No way dat Aboutaleb geschikt is om boven die partijen te staan.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:57 schreef kingmob het volgende:
Een CDA'er in rotterdam had ik eerlijk gezegd ook wel wat raar gevonden. Beiden lijken me overigens geschikt om objectief boven de partijen te kunnen staan.
Sinds wanneer moet een burgemeester uit de stad zelf komen? Volgens mij gaat het toch vooral om bestuurlijke kwaliteiten en gevoel voor wat er leeft enz. Ik denk dat Aboutaleb wel bewezen heeft dat hij feeling heeft met de grote stadsproblematiek.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:04 schreef Pool het volgende:
Aboutaleb als burgermeester van Rotterdam, die kerel is toch hartstikke Amsterdams? Als Marrokaan een minister in Nederland worden, dat is helemaal prima, maar een Amsterdammer als Rotterdamse burgemeester...![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je hebt twee grote blokken in Rotterdam, Leefbaar en de PvdA... No way dat Aboutaleb geschikt is om boven die partijen te staan.
Ik vraag me juist af of Leers wel zo geschikt is. Hij was een heel erg flets kamerlid en heeft in Maastricht natuurlijk vooral een thuiswedstrijd gespeeld. Maar of zo'n zachtaardige Limburger in het harde Rotterdam nou op zo'n plaats zou zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:05 schreef marcodej het volgende:
Gemiste kans voor Rotterdam als Leers het niet wordt...
Hoezo?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:05 schreef marcodej het volgende:
Gemiste kans voor Rotterdam als Leers het niet wordt...
Leers is echter niet bepaald een stereotype CDAer. Hij is niet voor niets een van de weinige CDAers waar ik nog wel sympathie voor heb.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:57 schreef kingmob het volgende:
Een CDA'er in rotterdam had ik eerlijk gezegd ook wel wat raar gevonden. Beiden lijken me overigens geschikt om objectief boven de partijen te kunnen staan.
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar een Amsterdammer in Rotterdam is niet zomaar iemand uit 'een' andere stad.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet een burgemeester uit de stad zelf komen?
Volgens mij is dat snel vergeten als je het gewoon goed doet en je snel in zo'n stad aanpast.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:09 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar een Amsterdammer in Rotterdam is niet zomaar iemand uit 'een' andere stad.
Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.quote:
Ach so, belangrijk zeg.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.
Hoezo? Ik denk dat de Leefbaren blijer met hem zijn dan met Leers.quote:Het gaat wel vuurwerk opleveren met Leefbaar, dat dan weer wel
Ik weet het zo net nog niet hoor. Aboutaleb heeft meer niet lullen, maar poetsen mentaliteit dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.
Het gaat wel vuurwerk opleveren met Leefbaar, dat dan weer wel
Tja, ik snap wel dat je dat ene woord eruit haalt, maar het was toch echt als een opsomming bedoeld. Al die losse dingetjes bij elkaar zorgen voor een achterstand voordat ie begonnen is. Daarvan is zijn PvdA-lidmaatschap de grootste factor en zijn Amsterdammerschap de kleinste. Dat Islamitische zit er ergens tussenin.quote:
Wellicht, na verloop van tijd. Maar nu bepaald nog niet.quote:Hoezo? Ik denk dat de Leefbaren blijer met hem zijn dan met Leers.
Je had wat anders verwacht?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:57 schreef SCH het volgende:
Wat een treurigheid toch weer, al die racistische reacties op Telegraaf.nl
Ik denk het wel, anders is het raar dat Abou aan een meerderheid is gekomen in de Rotterdamse raad.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Wellicht, na verloop van tijd. Maar nu bepaald nog niet.
Nu.quote:AMSTERDAM - PvdA-staatssecretaris Ahmed Aboutaleb wordt de nieuwe burgemeester van Rotterdam. Dat heeft zijn tegenkandidaat, de Maastrichtse burgemeester Gerd Leers, donderdag bevestigd.
Leers heeft dat donderdagmiddag bevestigd. "Ik ben om twee uur gebeld door de gemeente Rotterdam om te horen dat ik uit de race ben", aldus de burgemeester van Maastricht.
In de de Limburger zegt Leers zich te kunnen vinden in de keuze voor Aboutaleb. "Een prima vent. Hij past goed bij Rotterdam." Aboutaleb heeft nog niet willen bevestigen dat hij de nieuwe burgemeester wordt.
De Maastrichtse burgemeester is niet van plan een gooi te doen naar andere burgemeestersposten. Wat hij wel gaat doen is nog niet bekend. Zijn tweede termijn in Maastricht maakt hij in elk geval niet af.
Opstelten
In maart diende de huidige burgemeester van Rotterdam, Ivo Opstelten, zijn ontslag in. Opstelten zit nog op zijn post tot eind dit jaar.
PvdA, GroenLinks en SP hebben samen al een meerderheid.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk het wel, anders is het raar dat Abou aan een meerderheid is gekomen in de Rotterdamse raad.
Bron: ADquote:ROTTERDAM - Ahmed Aboutaleb wordt zeer waarschijnlijk de nieuwe burgemeester van Rotterdam. De gemeenteraad zou de voorkeur hebben gegeven aan de PvdA'er boven Gerd Leers, burgemeester van Maastricht.
Gerd Leers wordt niet de nieuwe burgemeester van Rotterdam. Dat heeft hij donderdagmiddag te horen gekregen, zo laat Leers het AD weten.
,,Heel jammer dat ik het niet geworden ben. Ik heb mijn best gedaan om mijn ideeën over Rotterdam zo goed mogelijk naar voren te brengen’’, aldus Leers.
Eerder vandaag meldden goed ingevoerde bronnen dat de gemeenteraad zou kiezen tussen Leers en Ahmed Aboutaleb, de huidige staatssecretaris van Sociale Zaken. Dat Aboutaleb de nieuwe burgemeester wordt, is echter nog niet bevestigd. Aboutaleb zelf laat telefonisch weten dat hij niet kan reageren.
Later meer.
Bekijk hier live de buitengewone raadsvergadering.
Die zullen zeker zeggen. Islamisering bereikt top Rotterdamquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:12 schreef franknitty het volgende:
Jij bent blij maar iedereen die ik er hier over heb gehoord vind het niet zo fijn. ik zal me maar netjes houden.
Jij roept ook maar wat, zeg. Als er iemand is die kankert op marokkanen dan is het wel Aboutaleb.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:19 schreef Afgoderij het volgende:
500 miljoen laten verdwijnen, zeggen dat Nederlanders zich aan de islam moeten aanpassen
Die gast is een kruizing tussen Bush en een KKK leider.
Klein verschilletje tussen jou en mij is dat ik mensen liever beoordeel op hun woorden en acties. Jij beoordeeld ze zo te zien het liefste op genetische kwaliteiten.quote:
Ga jij je maar eens snel goed verdiepen in Marokko voordat je zomaar uit je mond lult.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:22 schreef Afgoderij het volgende:
Nu een blanke heiden als leider in Marokko
ohnee, dan ineens weer niet heh
Is een blanke Jood als adviseur van de koning ook goed?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:22 schreef Afgoderij het volgende:
Nu een blanke heiden als leider in Marokko
ohnee, dan ineens weer niet heh
Volgens mij heb jij de verkeerde voor, bedoel je niet Osama bin Laden?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:19 schreef Afgoderij het volgende:
500 miljoen laten verdwijnen, zeggen dat Nederlanders zich aan de islam moeten aanpassen
Die gast is een kruizing tussen Bush en een KKK leider.
Precies, hij is behoorlijk on-Amsterdams, zeg maarquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:53 schreef Monolith het volgende:
Ik weet het zo net nog niet hoor. Aboutaleb heeft meer niet lullen, maar poetsen mentaliteit dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar.
Och, ik vind Aboutaleb wel man en paard noemen eigenlijk. Ik vind hem meer on PVDA's en denk eigenlijk dat hij wel eens de brug zou kunnen zijn tussen die 2 blokken.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je hebt twee grote blokken in Rotterdam, Leefbaar en de PvdA... No way dat Aboutaleb geschikt is om boven die partijen te staan.
Nee joh, als het aan de bevolking hier had gelegen had Femke Halsema burgemeester van Rotterdam geworden (die stond op 1 bij de keuze van het publiek). Dan liever Aboutaleb. Maar ik sta nog niet te juichen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:16 schreef Brammetje het volgende:
Ik had het beter gevonden als de bevolking van Rotterdam had gekozen, ipv wat hoge heren in een achteraf kamertje.
Als Rotterdam dat had gewild, prima toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh, als het aan de bevolking hier had gelegen had Femke Halsema burgemeester van Rotterdam geworden (die stond op 1 bij de keuze van het publiek).
Ik had er niet aan moeten denken, mag ook toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als Rotterdam dat had gewild, prima toch?
Goed zo, en nou op de inhoud.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:24 schreef sgeitgeit het volgende:
Mijn god, een riffijn, moslim, zoon van een imam en als eerste paspoort marokkaan.
Tuurlijk! Maar dat maakt deze wijze van burgemeesters aanstellen nog niet wenselijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had er niet aan moeten denken, mag ook toch?
Zolang er geen burgemeesterverkiezingen bestaan waar iedereen zich verkiesbaar kan stellen zal je het moeten doen met een opgedrongen persoon.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Alsjeblieft, geen Aboutaleb. Zijn er niet nog andere kandidaten?
Joequote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:26 schreef Greys het volgende:
Laat ie als Amsterdammer maar snel het Feijenoord lied gaan leren trouwens
Hij gaat gewoon doodleuk met Ajax sjaal naar De Kuipquote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:26 schreef Greys het volgende:
Laat ie als Amsterdammer maar snel het Feijenoord lied gaan leren trouwens
Goed uitgebouwd argumentquote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Alsjeblieft, geen Aboutaleb. Zijn er niet nog andere kandidaten?
Nou meen ik me toch te herinneren dat Amsterdam de laatste 5-6 jaar net zoveel te vertellen had op voetbalgebied als Rotterdam....helemaal geen ene flikker. De baas op dat gebied ligt enkele mijlen verder zuidwaarts.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:37 schreef Adidah het volgende:
[..]
Hij gaat gewoon doodleuk met Ajax sjaal naar De Kuip. Op voetbal gebied was Amsterdam al de baas, maar nu heersen ze ook op bestuurlijk niveau
![]()
.
http://www.ad.nl/binnenla(...)as_in_Rotterdam.htmlquote:Aboutaleb baas in Rotterdam
ROTTERDAM - Ahmed Aboutaleb wordt de nieuwe burgemeester van Rotterdam. Dat is aan het begin van de avond bekendgemaakt.
De huidige staatssecretaris van Sociale Zaken volgt Ivo Opstelten op per 1 januari volgend jaar.
De Rotterdamse gemeenteraad stemde, na een urenlange vergadering, in meerderheid voor Aboutaleb. Wie de andere kandidaat was, is nog onduidelijk.
De grootste oppositiepartij in de Maasstad, Leefbaar Rotterdam, is diep teleurgesteld over de gang van zaken. Fractieleider Sĝrensen stelt dat de mening vam de inwoners van Rotterdam er kennelijk niet toe doet voor de regenten.
Voorzitter Oosterhoff van de vertrouwenscommissie, de club die met alle sollicanten heeft gesproken, roemt het ’ lef-profiel’ van de staatssecretaris. „Ook heeft hij liefde voor het lokale bestuur,’’ verwijst Oosterhoff naar ’s mans wethouderschap in Amsterdam. „Aboutaleb kan volgens ons goed aansluiting vinden bij de twee biotopen (allochtonen - autochtonen, red.) in deze stad. hij heeft het lef en de moed om op een Rotterdamse manier aan te pakken.’’
Eerder werd al bekend dat de huidige burgemeester van Maastricht, Gerd Leers, was afgevallen als kandidaat. ,,Heel jammer dat ik het niet geworden ben’’, laat Leers aan het AD weten. ,,Maar ik respecteer deze beslissing. Aboutaleb is een fantastische vent. Hij is een hele goede burgemeester voor Rotterdam.’’
Aboutaleb zelf wilde nog niet reageren.
Oh, wat kan Aboutaleb dan goed volgen sjou en wat heeft Rotterdam nodig?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:10 schreef Meki het volgende:
Rotterdam heeft echt veel aan Aboutaleb en Aboutaleb kan veel voor Rotterdam betekenen.
Als er eentje kritisch kijkt naar zich misdragende Marokkanen is het wel Aboutaleb.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:10 schreef Napalm het volgende:
[..]
Oh, wat kan Aboutaleb dan goed volgen sjou en wat heeft Rotterdam nodig?
Hij stond nog nèt niet te huilen en/of te vloekenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:49 schreef SCH het volgende:
Die boosheid van Leefbaar Rotterdam zo net bij het RTL nieuws
was weer topquote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:49 schreef SCH het volgende:
Sorensen
Zelden een zo'n verbitterd (links=zuur, rechts=verbitterd) politicus gezien, die arme man zat er echt doorheen. Kan me dat ook wel voorstellen, als er één partij is die het verdiend om te lijden aan het Calimerocomplex dan is het LR. Een zeer capabele man, ik bedoel Marco Pators is op schandalige wijze door de kamertjespolitiek in Nederland opzij geschoven. Nu zien ze een burgemeester aantreden die is wat hij volgens LR juist zou moeten bestrijden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:49 schreef SCH het volgende:
Sorensen. Hij 'kookte van woede'.
Hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:04 schreef schoelje het volgende:
Nu zien ze een burgemeester aantreden die is wat hij volgens LR juist zou moeten bestrijden.
Nou LR is niet bepaald pro-PvdA is het niet?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:11 schreef SCH het volgende:Hoe bedoel je dat?
Ik denk dat je het wel erg zwart-wit ziet. LR werd door zowel allochtoon als autochtoon gesteund en hebben het zeker niet slecht gedaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:49 schreef SCH het volgende:
Sorensen. Hij 'kookte van woede'. Zogenaamd omdat Aboutaleb een carrierepoliticus is. Zeg dan gewoon dat je geen moslim of allochtoon wilt.
Na het nogal mislukte werk-leerplichttraject? Ik ben blij dat-ie opdondert.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:19 schreef rubbereend het volgende:schandalig dat Aboutaleb nu alweer stopt als staatsecretaris
Ze zijn nog steeds een belangrijke factor in Rotterdam. Ik had ze echter nu wat volwassener gedacht dan die eeuwige verongelijktheid. Volgens mij is dit de uitkomst van een democratisch proces en ik ben het met die user eens die zegt dat ze het waarschijnlijk geen probleem hadden gevonden als het hun eigen kandidaat was geworden. Het vervelende aan die Pastors en Sorensen vind ik dat ze altijd boos zijn, altijd zo verongelijkt. En vaak dat smalende toontje, dat had Pastors in Buitenhof ook weer afgelopen zondag. Het komt zo onvolwassen over.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je het wel erg zwart-wit ziet. LR werd door zowel allochtoon als autochtoon gesteund en hebben het zeker niet slecht gedaan.
Ik vond hem wel goed als staatssecretaris.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Na het nogal mislukte werk-leerplichttraject? Ik ben blij dat-ie opdondert.
Dat is wel een minpunt hieraan inderdaad. Maar ik denk wel dat hij als burgemeester van Rotterdam meer kan betekenen. Maar al dat tussentijdse ge-verhuis is niet zo sterk idd.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:19 schreef rubbereend het volgende:schandalig dat Aboutaleb nu alweer stopt als staatsecretaris
Vertel eens dan, google vindt niks.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Na het nogal mislukte werk-leerplichttraject? Ik ben blij dat-ie opdondert.
zo snel kan echt niet. Met pijn en moeite moest hij uit Amsterdam worden losgeweekt en nu is het ineens heel makkelijkquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is wel een minpunt hieraan inderdaad. Maar ik denk wel dat hij als burgemeester van Rotterdam meer kan betekenen. Maar al dat tussentijdse ge-verhuis is niet zo sterk idd.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:23 schreef SCH het volgende:
En bovendien denk ik dat Aboutaleb wel eens verrassend sterk op 1 lijn kan zitten met LR als het om sommige zaken gaat, misschien meer dan met de Rotterdamse PvdA.
Daarom snap ik die verontwaardiging ook niet zo. Aboutaleb reageerde er trouwens heel goed op. Die man is echt heel diplomatiek.quote:
Het is nog in volle gang, maar ik vind het voornamelijk niks, vandaar "mislukt".quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:27 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vertel eens dan, google vindt niks.
Hij zit dan ook helemaal aan de rechterkant.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:23 schreef SCH het volgende:
En bovendien denk ik dat Aboutaleb wel eens verrassend sterk op 1 lijn kan zitten met LR als het om sommige zaken gaat, misschien meer dan met de Rotterdamse PvdA.
Waarschijnlijk is die discussie al op de achtergrond verdwenen na dit geruchtmakende interview met Teun van Os, scheidend voorzitter van de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken. Ten onrechte overigens, een dubbele loyaliteit kan in bepaalde zaken klemmen. Weet iemand of Aboutaleb ook eenimportbruidje heeft laten invliegen?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:30 schreef SCH het volgende:Ik hoop van harte dat dat hele dubbele paspoortengezeik neit weer de kop op steekt. Dat vond ik zo genant.
stad nummer 5 ook sowiesoquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:33 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Waarom nou weer een PvdA'er. Is Rotterdam niet de stad naar. Van de 4 grote steden heb je er nu geloof 4! van de pvda. Over dictatuur gesproken.
Het lijkt idd wel een laatste stuiptrekking van de geminimaliseerde PvdA.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:33 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Waarom nou weer een PvdA'er. Is Rotterdam niet de stad naar. Van de 4 grote steden heb je er nu geloof 4! van de pvda. Over dictatuur gesproken.
Den Haag is VVD. Maar met de burgemeestersbenoeming is vanalles mis, ja.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:33 schreef Jeanne_Darc het volgende:
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:33 schreef Jeanne_Darc het volgende:
En PvdAburgemeester nummer vijf ook:quote:
quote:Rotterdam krijgt meestal PvdA-burgemeester
ROTTERDAM (ANP) - Met Ahmed Aboutaleb krijgt Rotterdam voor de vijfde maal in zijn geschiedenis een PvdA-burgemeester. De laatste rode burgervader was Bram Peper, die in 1999 werd opgevolgd door VVD'er Ivo Opstelten.
Daarvoor leidden sociaaldemocraten André van der Louw (1974-1981), Willem Thomassen (1965-1974) en Gerard van Walsum (1952-1965) de havenstad. Bovendien is Aboutaleb de eerste Nederlandse burgemeester van Marokkaanse afkomst. Opvallend is dat het CDA, de grootste regeringspartij, momenteel geen enkele burgemeester levert in de vier grote Nederlandse steden.
De PvdA levert nu drie van de 'grote' burgemeesters: ook in Amsterdam (Job Cohen) en Utrecht (Aleid Wolfsen) staat een PvdA-politicus aan het roer. Alleen Den Haag kent sinds dit jaar met Jozias van Aartsen een burgemeester van liberale signatuur.
Klinkt als een goed idee, nu de leeftijd om verplicht te gaan werken nog omhoog naar 65.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is nog in volle gang, maar ik vind het voornamelijk niks, vandaar "mislukt".
Meer info: http://www.fnvjong.nl/Werkleerplicht/default.asp
Je kunt beter gewoon onderzoek doen naar dat soort dingen in plaats van halve beschuldigingen te posten op een forum.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:34 schreef schoelje het volgende:
Ten onrechte overigens, een dubbele loyaliteit kan in bepaalde zaken klemmen. Weet iemand of Aboutaleb ook eenimportbruidje heeft laten invliegen?
Ben geen fan van 020, maar hij lijkt me een hele goede.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Het is godverdomme nog een landverrader ook hij hoort in of Marokko of Amsterdam!
Dit lijst is voor mij een eye-opener en schokkend te noemen. Dat burgemeestersreferendum moet er echt snel komen want zo gaat het niet langer.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:40 schreef borisz het volgende:
Provinciehoofdsteden.
Groningen → PVDA
Leeuwarden → PVDA
Assen→ PVDA
Zwolle → VVD
Lelystad → PVDA
Haarlem → PVDA
Utrecht → PVDA
Den Haag → VVD
Arnhem → VVD
Den Bosch → CDA
Middelburg → VVD
Maastricht → CDA
Van de provinciehoofdsteden 5maal PvdA.
En natuurlijk Amsterdam en Rotterdam ook PVDA.
overige steden
Tilburg --> PVDA
Almere --> CDA
Bij eerdere berichtgeving vanavond kwam Sorensen uitgebreid aan het woord. En die stond ècht te trillen van woede, geloof me. Over dat hij NIETS mag zeggen, dat pas over 75 jaar naar buiten zal komen wat er 'binnen allemaal gebeurd is' (quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij zit dan ook helemaal aan de rechterkant.
En wat is dat met dat "trillen van woede"? Ik zag alleen maar een zure Pastors die verontwaardigd was dat híj niet mee had mogen beslissen. Tsja, dat wist je van te voren ook wel.
Zie kleine update van die post. Paar kleine foutjes.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef schoelje het volgende:
[..]
Dit lijst is voor mij een eye-opener en schokkend te noemen. Dat burgemeestersreferendum moet er echt snel komen want zo gaat het niet langer.
Het was even naar aanleiding van Albayrak, die heeft als geëmancipeerde vrouw een turkse importbruidegom laten invliegen. Wilde weten of dat ook geldt voor Aboutaleb (die naam klinkt trouwens als The Return of the Mummie deel III).quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:42 schreef Floripas het volgende:Je kunt beter gewoon onderzoek doen naar dat soort dingen in plaats van halve beschuldigingen te posten op een forum.
Over namen gesproken...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:44 schreef schoelje het volgende:
[..]
Het was even naar aanleiding van Albayrak, die heeft als geëmancipeerde vrouw een turkse importbruidegom laten invliegen. Wilde weten of dat ook geldt voor Aboutaleb (die naam klinkt trouwens als The Return of the Mummie deel III).
In ben van mening dat de gemeenteraad iemand moet kiezen. Dan krijg je minder gekonkel en is het meer openbaar hoe het proces loopt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef schoelje het volgende:
[..]
Dit lijst is voor mij een eye-opener en schokkend te noemen. Dat burgemeestersreferendum moet er echt snel komen want zo gaat het niet langer.
Is Nederland echt zo racistisch denk je? Volgens mij valt hij wel goed bij de Rotterdamse bevolking.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef rednajt het volgende:
iK vind inderdaad dat dit niet kan gezien de stand van zaken rond de marokkaanse gemeenschap in Nederland. Lijkt me heel onverstandig om dan een marokkaanse burgemeester in Rotterdam te hebben. Ik denk dat er maar iets moet gebeuren dat met een marokkaan te maken heeft in Rotterdam dat deze burgemeester in een moeilijke positie kan komen vanwege zijn afkomst.
Ik denk dat de pvda deze gast aangewezen heeft in de hoop buitenlandse stemmetjes te winnen tijdens de volgende verkiezingen. Waarschijnlijk hoopt de pvda dat marokkanen en turken de overstap van Groen links naar PVda sneller zullen maken. Gezien het feit dat rotterdam volgens mij de meeste buitenlanders wonen.
Ander Punt, Rotterdam is gewoon een stad van Rotterdammers, als je de rotterdamse mentaliteit kent, dan weet je gewoon dat er een verschrikkelijke hekel is tegenover de hoofdstad. En dat heeft niet eens iets met Feyenoord te maken en de rivaliteit met ajaks. Het kan gewoon niet dat je een amsterdammer burgemeester van Rotterdam maakt, of die turks, marokkaans of surinaams is.
Ik denk dat de nederlandse bewoners helemaal niet een marokkaan als burgemeester willen hebben in Rotterdam.
Die man heeft nu al 2 dingen tegen: Zijn afkomst en zijn amsterdammerschap.....kan nooit goed gaan in een stad als Rotterdam
Paar punten: allochtonen stemmen nauwelijks op GroenLinks; ik denk dat juist omdat Rotterdam zo'n allochtonenstad is Aboubou op z'n plek is daarzo; daarnaast is-ie vrij rechts en arbeideristisch, dat past ook bij die stad.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef rednajt het volgende:
iK vind inderdaad dat dit niet kan gezien de stand van zaken rond de marokkaanse gemeenschap in Nederland. Lijkt me heel onverstandig om dan een marokkaanse burgemeester in Rotterdam te hebben. Ik denk dat er maar iets moet gebeuren dat met een marokkaan te maken heeft in Rotterdam dat deze burgemeester in een moeilijke positie kan komen vanwege zijn afkomst.
Ik denk dat de pvda deze gast aangewezen heeft in de hoop buitenlandse stemmetjes te winnen tijdens de volgende verkiezingen. Waarschijnlijk hoopt de pvda dat marokkanen en turken de overstap van Groen links naar PVda sneller zullen maken. Gezien het feit dat rotterdam volgens mij de meeste buitenlanders wonen.
Ach gedonder en slechte verliezers zul je ook dan houden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
In ben van mening dat de gemeenteraad iemand moet kiezen. Dan krijg je minder gekonkel en is het meer openbaar hoe het proces loopt.
Ik vind je niet erg realistische wat zijn afkomst betreft. Ik geloof er ook in dat iemand als Wilders hiervan zal profiteren in een stad als Rotterdam onder de autochtonen bewoners.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Is Nederland echt zo racistisch denk je? Volgens mij valt hij wel goed bij de Rotterdamse bevolking.
Je bedoelt de Engelse hoogleraar van Turkse komaf?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:44 schreef schoelje het volgende:
[..]
Het was even naar aanleiding van Albayrak, die heeft als geëmancipeerde vrouw een turkse importbruidegom laten invliegen.
Bedoel je niet: als jood? En Cohen hardquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:51 schreef rednajt het volgende:
Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander.
De Burgemeester van Amsterdam houdt het anders tot nu toe ook bij alleen uitspraken, die doet voorlopig nog weinig. En dat Aboutaleb zich hard durft uit te spreken tegen Marokkaanse raddraaiers heeft hij al láng bewezen!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:51 schreef rednajt het volgende:
[..]
Ik vind je niet erg realistische wat zijn afkomst betreft. Ik geloof er ook in dat iemand als Wilders hiervan zal profiteren in een stad als Rotterdam onder de autochtonen bewoners.
Ik denk echt dat deze man een probleem heeft omdat hij een marokkaan is. laten we reeel zijn marokkanen zijn niet erg geliefd in de Nederlandse samenleving. Misschien heeft deze man voor de rest gewoon uitstekenden kwaliteiten, ik denk dat er toch te weinig acceptatievermogen zal bestaan.
Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander. Kan een marokkaanse burgemeester dit straks ook in Rotterdam en durft hij zijn eigen bevolkingsgroep straks echt aan te pakken en niet alleen van die loze kreten te doen...
Ik denk dat deze maar iets fouts hoeft te doen en hij wordt helemaal kapot gemaakt, heb het ook met andere buitenlanders gezien in de nederlandse politiek, bijvoorbeeld Singh Varma
Ja...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:52 schreef Floripas het volgende:Je bedoelt de Engelse hoogleraar van Turkse komaf?
Ik ben een autochtone Rotterdammert en ben erg blij met deze keus.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:51 schreef rednajt het volgende:
[..]
Ik vind je niet erg realistische wat zijn afkomst betreft. Ik geloof er ook in dat iemand als Wilders hiervan zal profiteren in een stad als Rotterdam onder de autochtonen bewoners.
Ik denk echt dat deze man een probleem heeft omdat hij een marokkaan is. laten we reeel zijn marokkanen zijn niet erg geliefd in de Nederlandse samenleving. Misschien heeft deze man voor de rest gewoon uitstekenden kwaliteiten, ik denk dat er toch te weinig acceptatievermogen zal bestaan.
Juist hij kan dit zeggen, juist omdat hij Marokkaan is. Hij is zelf helemaal niet mild tegenover de rellende jeugd, ik denk dat dit allemaal maar positief uit kan pakken.quote:Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander. Kan een marokkaanse burgemeester dit straks ook in Rotterdam en durft hij zijn eigen bevolkingsgroep straks echt aan te pakken en niet alleen van die loze kreten te doen...
Je kan ook de man op zijn kwaliteiten beoordelen of bekritiseren ipv alleen maar jezelf blind staren op het feit dat hij van Marokkaanse afkomst is.quote:Ik denk dat deze maar iets fouts hoeft te doen en hij wordt helemaal kapot gemaakt, heb het ook met andere buitenlanders gezien in de nederlandse politiek, bijvoorbeeld Singh Varma
Het blijft een importbruidegomquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:58 schreef Floripas het volgende:Oh ja, da's echt een drama voor ons land, als er zoieman komt wonen
Ik denk dat Aboutaleb de harde aanpak onder zijn eigen bevolkingsgroep minder schuwt dan menig allochtoon EN zijn mening daarin ook gerespecteerd en niet direct als racistisch afgedaan zal worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:51 schreef rednajt het volgende:
[..]
Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander. Kan een marokkaanse burgemeester dit straks ook in Rotterdam en durft hij zijn eigen bevolkingsgroep straks echt aan te pakken en niet alleen van die loze kreten te doen...
Ik denk dat deze maar iets fouts hoeft te doen en hij wordt helemaal kapot gemaakt, heb het ook met andere buitenlanders gezien in de nederlandse politiek, bijvoorbeeld Singh Varma
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1998 2002 2005 2008 CDA 43,8 36,3 37,2 30,3 33,5 28,7 34,3 30,4 PvdA 29,2 37,3 31,0 38,9 29,7 35,6 26,3 30,8 VVD 19,6 20,1 21,9 23,7 24,2 26,1 26,1 26,4 Groenlinks 0,4 0,2 1,2 0,5 1,8 0,9 2,1 2,0 D66 4,8 4,7 6,3 5,3 5,5 5,1 6,2 6,7 Chr. Unie 1,0 0,3 1,6 0,8 1,3 0,8 1,8 1,8 SGP 1,1 0,9 0,6 0,3 1,1 0,6 1,1 0,7 |
Zo deed hij het inderdaad voorkomen. De wereld verging volgens mij nog net niet.quote:
Nee, liever iemand waarvan je er op aan kunt dat hij zal kiezen voor ontwikkeling van Rotterdam tot een groot zakencentrum en dat men er op in zou zetten wederom de grootste haven ter wereld te worden. van Sluis, van LR, lijkt mij wat dat betreft een zeer geschikt persoon. Bij Aboutaleb en zijn PvdA zijn toch vaak mensen die liever naar het verleden kijken in plaats van naar de toekomst, het zijn geen mensen met durf. Hij zal nooit als doel stellen om van Rotterdam in 2020 hét zakencentrum van de Benelux te maken. Verder heeft Aboutaleb eigenlijk helemaal niks met Rotterdam, hij zal de stad net zoveel waarderen als Utrecht, Groningen, of Enschede.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:44 schreef Klopkoek het volgende:
Goed uitgebouwd argument![]()
Wat had je dan gehad? Een Veu Veu Deu er?
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:54 schreef Meki het volgende:
Ik heb Job Cohen vandaag persoonlijk gezien.
in Podium Mozaiek.
Waarom zouden die er komen?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:17 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik ga mee als er protestmarsen komen!
CDA is vooral op plattelandsgemeentes waar ze vaak ook één van de grootste partijen zijn. Zoals hier.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:22 schreef Floripas het volgende:
[ code verwijderd ]
Links percentage aantal gemeenten, recht percentage naar inwoneraantal.
CDA lijkt me vooral oververtegenwoordigd, maar de PvdA kan er ook wat van.
En WTF - geen SP'ers.
Ongelooflijk zeg. Geen enkel argument. Hij kent Aboutaleb ook niet, hij heeft hem net even gegoogeldquote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:40 schreef Strooper het volgende:
Wat een loser zeg die Sorensen bij Nova..
Waarom precies?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:41 schreef Vodkadruppel het volgende:
Ik ben vrij sceptisch.
Het CDA toont zich wel een sportieve verliezerquote:CDA respecteert democratisch besluit Rotterdam Gerelateerde artikelen
DEN HAAG - De CDA-fractie in de Tweede Kamer had liever een partijgenoot gezien als beoogd nieuwe burgemeester van Rotterdam, maar ze zegt de democratische keuze voor PvdA’er Ahmed Aboutaleb te respecteren. “We feliciteren Rotterdam met haar nieuwe burgemeester. De gemeenteraad heeft deze voordracht gedaan en dat respecteren we”, aldus een fractiewoordvoerder donderdag.
Sinds het CDA niet langer de burgemeester van Den Haag leverde, was duidelijk dat de christendemocraten er veel aan gelegen was om ’Rotterdam’ binnen te halen. Amsterdam en Utrecht zijn al in PvdA-handen.
Eerder meldden ingewijden dat CDA’er Hans de Boer, oud-voorzitter van MKB-Nederland, op verzoek van premier Jan Peter Balkenende solliciteerde in Rotterdam. CDA-burgemeester in Maastricht Gerd Leers maakte donderdag aan het begin van de middag zelf bekend dat hij het niet was geworden.
Premier Balkenende wilde donderdag niet reageren op het dreigende vertrek van Aboutaleb uit zijn kabinet. Hij wil de formele procedure eerst verder doorlopen, wat betekent dat het kabinet zich binnenkort over de voordracht buigt en de koningin de benoeming uiteindelijk formeel maakt.
Het schijnt dat Aboutaleb op het ministerslijstje van Fortuyn stond.. Dus hij maakt zich compleet belachelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:45 schreef Greys het volgende:
Sorensen laat zich echt vreselijk kennen. Wat een afgang.
Dat gerucht heb ik toendertijd ook gehoord ja.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Het schijnt dat Aboutaleb op het ministerslijstje van Fortuyn stond.. Dus hij maakt zich compleet belachelijk.
Is dat nou het enige wat je interesseertquote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, liever iemand waarvan je er op aan kunt dat hij zal kiezen voor ontwikkeling van Rotterdam tot een groot zakencentrum en dat men er op in zou zetten wederom de grootste haven ter wereld te worden. van Sluis, van LR, lijkt mij wat dat betreft een zeer geschikt persoon. Bij Aboutaleb en zijn PvdA zijn toch vaak mensen die liever naar het verleden kijken in plaats van naar de toekomst, het zijn geen mensen met durf. Hij zal nooit als doel stellen om van Rotterdam in 2020 hét zakencentrum van de Benelux te maken. Verder heeft Aboutaleb eigenlijk helemaal niks met Rotterdam, hij zal de stad net zoveel waarderen als Utrecht, Groningen, of Enschede.
Neuh, zo is Sorensen altijd al geweest.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:45 schreef Greys het volgende:
Sorensen laat zich echt vreselijk kennen. Wat een afgang.
Er is als voorwaarde gestelt dat het huidige veiligheidsbeleid wordt voortgezet, Aboutaleb had daar geen enkel probleem mee dus de vrees dat hij te soft zal zijn deel ik niet, met name ook gezien zijn verleden.quote:Ik denk dat hij te soft is voor Rotterdam.
Maargoed, daar valt nog vrij weinig over te zeggen.
Daar valt toch wel het nodige over te zeggen? Hij heeft niet het imago van soft. Maar ik ben vooral benieuwd hoe hij het als bestuurder gaat doen op allerlei vlakken. Tegenwoordig wordt nogal eens gedaan alsof integratie en allochtonen het enige item zijn maar hij krijgt veel belangrijker zaken voor zijn kiezen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:52 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik denk dat hij te soft is voor Rotterdam.
Maargoed, daar valt nog vrij weinig over te zeggen.
God zoekt Sörensen wrs.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:04 schreef IHVK het volgende:
Wat een bliksem hier in Rotterdam, al heel de tijd.
Straf van God voor het kiezen van Aboutaleb.
ja inderdaad want een succesvol rotje knor waar veel werk is zal het achterlijke standaardvolk natuurlijk niets aan hebben. oh wacht, achterlijk standaard volk. nvm.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is dat nou het enige wat je interesseert![]()
Duidelijk dat jij de overheid ziet als een instrument dat de elite moet dienen.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:06 schreef IHVK het volgende:
En ja hoor!
PVV wil debat over voordracht Aboutaleb
Uitgegeven: 16 oktober 2008 23:29
Laatst gewijzigd: 16 oktober 2008 23:31
AMSTERDAM - De PVV wil in een debat met het kabinet proberen de benoeming van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) tot burgemeester van Rotterdam tegen te houden.
ANP
PVV-Tweede Kamerlid Fleur Agema maakte dat donderdagavond duidelijk in het tv-programma Pauw & Witteman. De Rotterdamse gemeenteraad heeft Aboutaleb voorgedragen.
De PVV is tegen omdat Aboutaleb behalve een Nederlands een Marokkaans paspoort heeft en de partij vindt dat niet kunnen bij overheidsfuncties. Eerder poogde de PVV Aboutaleb al uit het kabinet te krijgen vanwege zijn dubbele nationaliteit.
http://www.nu.nl/news/179(...)racht_Aboutaleb.html
Terechtquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:06 schreef IHVK het volgende:
En ja hoor!
AMSTERDAM - De PVV wil in een debat met het kabinet proberen de benoeming van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) tot burgemeester van Rotterdam tegen te houden.
ANP
PVV-Tweede Kamerlid Fleur Agema maakte dat donderdagavond duidelijk in het tv-programma Pauw & Witteman. De Rotterdamse gemeenteraad heeft Aboutaleb voorgedragen.
De PVV is tegen omdat Aboutaleb behalve een Nederlands een Marokkaans paspoort heeft en de partij vindt dat niet kunnen bij overheidsfuncties. Eerder poogde de PVV Aboutaleb al uit het kabinet te krijgen vanwege zijn dubbele nationaliteit.
Helemaal terecht.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:06 schreef IHVK het volgende:
En ja hoor!
ANP
Idd.quote:
Die reacties bij dat nieuwsbericht.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:43 schreef Neontetra het volgende:
http://www.rtvrijnmond.nl/
Bent u het eens met de keuze voor Ahmed Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam?
Ja: 22.04 %
Nee: 77.95 %
quote:Rotterdam is dood ! Ik pleur op doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Wimpie, Rotterdam 17 oktober 2008 om 00:49
Tja.... In Frankrijk kan iemand President worden met ook nog de Hongaarse nationaliteit. (*) In Groot Brittanie kan een Pakistani met twee paspoorten zonder problemen deelnemen in het House of Lords. In de VS kan Madelain Allbright met twee paspoorten het schoppen tot Secretary of State, en heeft Barack Obama officieel gezien ook nog de Indonesische nationaliteit naast de Amerikaanse, en is daarmee op zijn minst Senator geworden, en misschien wordt ie zelfs President.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:06 schreef IHVK het volgende:
Alleen kan de beste man zelf wel zijn paspoort verscheuren ende verbranden..... maar daarmee is ie nog niet af van de Marokkaanse nationaliteit. En moet ie echt afgerekend worden op een niet-Nederlandse wet? Het lijkt me toch wel redelijk duidelijk gezien zijn loopbaan dat hij voor Nederland gekozen heeft, alleen dat de koning uit zijn geboorteland daar anders over denkt. Dat is niet zijn schuld natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:30 schreef El_Matador het volgende:
Als je kiest voor Nederland, kies je voor Nederland. En dan verscheur je Marokko.
Net zoveel als in Islamsterdam en de kamer. Dus NIETS.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:41 schreef Vodkadruppel het volgende:
Ik ben vrij sceptisch.
Nu maar afwachten wat hij gaat presteren.
Zelden zo'n lulverhaal gezien uit de Joe Naait Steeds van de achterlijken maar daar moet je dan ook een Nederlander voor zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... In Frankrijk kan iemand President worden met ook nog de Hongaarse nationaliteit. (*) In Groot Brittanie kan een Pakistani met twee paspoorten zonder problemen deelnemen in het House of Lords. In de VS kan Madelain Allbright met twee paspoorten het schoppen tot Secretary of State, en heeft Barack Obama officieel gezien ook nog de Indonesische nationaliteit naast de Amerikaanse, en is daarmee op zijn minst Senator geworden, en misschien wordt ie zelfs President.
Maar een Marokkaan die in Nederland burgemeester wordt, en twee paspoorten heeft? Moord, brand, nee DAT kan natuurlijk niet!.
(*)En laat de vrouw van Wilders toevallig ook de Nederlandse EN Hongaarse nationaliteit hebben....
Bij mijn weten heeft hij als kind zowel de Hongaarse als Franse nationaliteit gehad en nooit officieel de Hongaarse nationaliteit afgestaan, en je kunt niet vanzelf de Hongaarse nationaliteit verliezen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:34 schreef sgeitgeit het volgende:
Een paar feitjes, Sarkozy heeft geen dubbele nationaliteit
Wellicht. Maar Meneer Wilders is dan wel zo hypocriet dat Marokkanen het niet mogen, maar zijn vrouw wel....quote:en de vrouw van Wilders bekleedt geen bestuurlijke functie.
Wellicht is het tijd dat je je wat meer verdiept in wetten met betrekking tot de dubbele nationaliteit, en het feit dat een Marokkaan, zelfs als deze in Nederland is geboren, de Marokkaanse nationaliteit niet kan afstaan, zelfs als ie dat wil.quote:Enneh, een Marokkaan die geboren en getogen is in Marokko, en dan kan hij wel een N.L. papiertje hebben maar hij is een Marokkaan die een bestuurlijke functie bekleedt bij een vreemde mogendheid.
Het gaat de PVV dan ook over meervoudige nationaliteit en overheidsfuncties.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:55 schreef maartena het volgende:
Wellicht. Maar Meneer Wilders is dan wel zo hypocriet dat Marokkanen het niet mogen, maar zijn vrouw wel....
Ik heb ook even wat reacties gelezen. Er zitten pareltjes tussen hoorquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:56 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Die reacties bij dat nieuwsbericht.
[..]
En de eerste drie regels die daar op volgen.quote:Cas wat een enorm dom wezen ben jij.
Ik heb zelden iemand zijn eigen betoog zo snel onderuit zien halenquote:Jij verlochent net als vele hier je volk en vaderland. Met deze man aan hetr roer komen er nog meer moskeen bij. Barst het binnenkort van de hoofddoekjes bij gemeentelijke instellingen en al wat niet meer.
Plaats feiten en geen aannames.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft hij als kind zowel de Hongaarse als Franse nationaliteit gehad en nooit officieel de Hongaarse nationaliteit afgestaan, en je kunt niet vanzelf de Hongaarse nationaliteit verliezen.
[..]
Snap je het nog niet?quote:Wellicht. Maar Meneer Wilders is dan wel zo hypocriet dat Marokkanen het niet mogen, maar zijn vrouw wel....
[..]
Die wetten zijn inmiddels bekend bij iedere idioot.quote:Wellicht is het tijd dat je je wat meer verdiept in wetten met betrekking tot de dubbele nationaliteit, en het feit dat een Marokkaan, zelfs als deze in Nederland is geboren, de Marokkaanse nationaliteit niet kan afstaan, zelfs als ie dat wil.
Nee, want we hebben geen flikker te maken met een achterlijk marokkaanse wet net zo min dat marokko geen flikker te maken heeft met nederlandse wetten.quote:En in principe ben je er dan voorstander van om alle Marokkaanse te weigeren voor officiele functies, gebaseerd op een Marokkaanse wet. Zijn we dan zelf in Nederland niet een beetje idioot bezig?
NL is geen pakistanquote:Waarom zou een Pakistani zonder problemen met twee paspoorten lid kunnen worden van het House of Lords,
omdat hij op de eerste plaats MAROKKAAN is.quote:en zou een Marokkaan niet fatsoenlijk zijn functie kunnen uitvoeren van burgemeester van Rotterdam?
Dan weet je er geen donder vanaf.quote:In Nederland ben je als je de Nederlandse nationaliteit draagt, eerst Nederlander, de andere nationaliteit doet totaal niet ter zake.
Misschien dat veel allochtonen die site niet bezoeken maar het is natuurlijk ook hun burgemeester.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:43 schreef Neontetra het volgende:
http://www.rtvrijnmond.nl/
Bent u het eens met de keuze voor Ahmed Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam?
Ja: 22.04 %
Nee: 77.95 %
Waarom hoepel je zelf niet op? Aan racisten heeft Nederland helemaal niets.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Als die gasten eerst Nederlander zijn waarom dragen ze dan veel (dus niet iedereen en altijd) Marokaanse kledij? Waarom lopen ze bij sport voor Oranje altijd met verwijzing naar Marokko?
Laat ze ophoepelen!!
Aan landverraders nog minder.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom hoepel je zelf niet op? Aan racisten heeft Nederland helemaal niets.
Tja en bij het gemiddelde referendum komt anderhalve paardekop opdagen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ja, maar de mensen die wel komen hebben er dan in ieder geval over nagedacht Kwaliteit boven kwantiteit dus!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:Tja en bij het gemiddelde referendum komt anderhalve paardekop opdagen.
En Sorensen riep 3 x bij NOVA: hij moet het paspoort voor de camera's in een enveloppe doen en er Marokko opzettenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:08 schreef schoelje het volgende:
Agema gisteren: Aboutaleb laadt met zijn 2 paspoorten op zijn minst de schijn van een dubbele nationaliteit op zich
Wat zit je weer te zeuren zeg.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:08 schreef SCH het volgende:
Is er eigenlijk een ander sentiment of reden dan zijn Marokkaan zijn om tegen Aboutaleb als burgemeester te zijn? Ik vind de reacties nogal verkrampt, eigenlijk is er weinig om op te gen te zijn - het is natuurlijk lastig om hardop te zeggen dat je geen allochtoon als burgemeester wilt, eigenlijk past hij wel goed bij al die Leefbaren, dus gaan we maar een beetje morren over 'carrierepoltiicus' en ineens over de procedure, omdat we liever onze eigen kandidaat hadden gehad?
Dat zou dan een kleine eerste stap zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:09 schreef SCH het volgende:
[..]
En Sorensen riep 3 x bij NOVA: hij moet het paspoort voor de camera's in een enveloppe doen en er Marokko opzetten![]()
Wel als je het zo regelt zoals het hier in Utrecht geregeld was. Dat was vragen om problemen, wat later in Eindhoven nog even werd overgedaan. Toen vroeg ik me echt af of ambtenaren en politici uberhaupt een lerend vermogen hebben.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Tja en bij het gemiddelde referendum komt anderhalve paardekop opdagen.
Ik hoorde het haar ook zeggenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:08 schreef schoelje het volgende:
[..]
Agema gisteren: Aboutaleb laadt met zijn 2 paspoorten op zijn minst de schijn van een dubbele nationaliteit op zich
Hij hangt de islam aan, en je kunt veel over de islam zeggen maar niet dat het een democratische religie isquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:08 schreef SCH het volgende:
Is er eigenlijk een ander sentiment of reden dan zijn Marokkaan zijn om tegen Aboutaleb als burgemeester te zijn? Ik vind de reacties nogal verkrampt, eigenlijk is er weinig om op te gen te zijn - het is natuurlijk lastig om hardop te zeggen dat je geen allochtoon als burgemeester wilt, eigenlijk past hij wel goed bij al die Leefbaren, dus gaan we maar een beetje morren over 'carrierepoltiicus' en ineens over de procedure, omdat we liever onze eigen kandidaat hadden gehad?
Aboutaleb zei dat hij al 20 jaar twee keer rood is. Eén keer vanwege zijn PvdA-overtuiging, de tweede keer vanwege het rood van het nederlands paspoort. Die man denkt zeker dat wij niet weten hoe de marokkaquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:09 schreef SCH het volgende:
En Sorensen riep 3 x bij NOVA: hij moet het paspoort voor de camera's in een enveloppe doen en er Marokko opzetten![]()
Verkiezingen wel ja, maar goed, D66 werd door iedereen uitgelachen toen het werd voorgesteld.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar goed; echte burgemeesterverkiezingen die open staan voor kandidaten van ALLE partijen en onafhankelijken, ik denk echt dat veel mensen daar wel iets in zien.
Waarom zou iemand niet een goed burgemeester van een Nederlandse stad kunnen zijn, en tegelijkertijd trots op zijn afkomst en geboorteplaats (die in dit geval dan toevallig in Marokko ligt?).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:17 schreef schoelje het volgende:
[..]
Aboutaleb zei dat hij al 20 jaar twee keer rood is. Eén keer vanwege zijn PvdA-overtuiging, de tweede keer vanwege het rood van het nederlands paspoort. Die man denkt zeker dat wij niet weten hoe de marokkaanse vlag eruit ziet.
Aboutaleb is een uitstekende kerel en ik geloof van harte dat hij een zeer capabele burgemeester van Rotterdam zal worden. Maar we hebben ook te maken met de bevolking van Rotterdam. Men zal zich betrokken moeten voelen bij een stad, en zich moeten inzetten om er wat van te maken. Door iemand met een driedubbele loyaliteit (hij is behalve marokkaan ook ajaxiet) bevorder je die betrokkenheid niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:19 schreef LangeTabbetje het volgende:Waarom zou iemand niet een goed burgemeester van een Nederlandse stad kunnen zijn, en tegelijkertijd trots op zijn afkomst en geboorteplaats (die in dit geval dan toevallig in Marokko ligt?).
Ik laat me niet uit mijn stad wegjagen door de eerste de beste cowboy uit Casablanca.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom hoepel je zelf niet op? Aan racisten heeft Nederland helemaal niets.
Mensen die een burgemeester afrekenen op de voetbalclub van zijn voorkeur zijn natuurlijk al te dom op te poepen. Net als mensen die niet verder kijken dan een tweede nationaliteit. Xenofobie ten top.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:25 schreef schoelje het volgende:
Door iemand met een driedubbele loyaliteit (hij is behalve marokkaan ook ajaxiet) bevorder je die betrokkenheid niet.
Het is een PvdA politicus uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester. Niet vreemd dat daar weerstand tegen komt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:08 schreef SCH het volgende:
Goed zo. Ga maar gezellig met hem praten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik laat me niet uit mijn stad wegjagen door de eerste de beste cowboy uit Casablanca.
Ja hoor, alsof de weerstand daar vooral mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is een PvdA politicus uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester. Niet vreemd dat daar weerstand tegen komt.
En boven alles heeft hij volgens mij niks met Rotterdam. Maargoed laat hem zelf maar komen vertellen op tv of in de krant wat die met Rotterdam wil (hoor en wederhoor zeg maar)quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is een PvdA politicus uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester. Niet vreemd dat daar weerstand tegen komt.
Dat kan best zijn maar domme mensen horen er nou eenmaal ook bij in de samenleving. Een stem van iemand met met de hakken over de sloot op de ITO is net zoveel waard als die van beatrix en dat is maar goed ook! Je kunt niet zeggen: je bent stom, je mag niet meer stemmen en wat je zegt is niets waard, we luisteren niet naar je.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:28 schreef Copycat het volgende:
Mensen die een burgemeester afrekenen op de voetbalclub van zijn voorkeur zijn natuurlijk al te dom op te poepen. Net als mensen die niet verder kijken dan een tweede nationaliteit. Xenofobie ten top.
Je moet je gevoelens niet presenteren als een feit.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:25 schreef schoelje het volgende:
[..]
Door iemand met een driedubbele loyaliteit (hij is behalve marokkaan ook ajaxiet) bevorder je die betrokkenheid niet.
Bij mij wel in ieder geval. Ik denk echt dat het voor de stad (met zo'n verscheurde gemeenteraad) niet goed is dat je nu een PvdA burgemeester hebt. Helemaal als die geen ervaring als burgemeester of een band met de stad heeft.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof de weerstand daar vooral mee te maken heeft.
Het is in ieder geval nu al duidelijk dat het met de onwillige honden van Leefbaar Rotterdam kwaad hazen vangen zal zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:34 schreef Hephaistos. het volgende:
Bij mij wel in ieder geval. Ik denk echt dat het voor de stad (met zo'n verscheurde gemeenteraad) niet goed is dat je nu een PvdA burgemeester hebt. Helemaal als die geen ervaring als burgemeester of een band met de stad heeft.
Die gemeenteraad was sowieso wel verscheurd geweest, het is hun eigen verantwoordelijkheid om zich volwassen te gedragen. Die band zie ik niet als zo'n probleem. Bovendien is er in het verleden veel vaker in het begin wat weerstand geweest. Bijvoorbeeld bij Andre van der Louw - heel omstreden en later enorm geliefd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bij mij wel in ieder geval. Ik denk echt dat het voor de stad (met zo'n verscheurde gemeenteraad) niet goed is dat je nu een PvdA burgemeester hebt. Helemaal als die geen ervaring als burgemeester of een band met de stad heeft.
Die scheuring was er ook onder Opstelten, maar die wordt wel algemeen erkend als een goede burgemeester. Bij Leers was dat er ook vrij snel geweest, bij Aboutaleb bepaald niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Die gemeenteraad was sowieso wel verscheurd geweest, het is hun eigen verantwoordelijkheid om zich volwassen te gedragen. Die band zie ik niet als zo'n probleem. Bovendien is er in het verleden veel vaker in het begin wat weerstand geweest. Bijvoorbeeld bij Andre van der Louw - heel omstreden en later enorm geliefd.
Zou kunnen gebeuren, maar wiens "schuld" is dat dan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:50 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat maakt de kans ook gelijk een stuk groter dat je gemeentelijk beleid lam wordt gelegd omdat je in symboolpolitiek terecht komt. Leefbaar gaat problemen zoeken in wijken, legt dat publiekelijk op het bordje van Aboutaleb, en die moet dan weer gaan bewijzen dat ie heus wel doortastend kan zijn. Leuk voor de krant, slecht voor de stad.
Dat is de schuld van Leefbaar dan ja, al verwacht ik dat de achterban het alleen maar mooi vindt als ze eens flink tegen de nieuwe burgemeester aanschoppen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zou kunnen gebeuren, maar wiens "schuld" is dat dan?
Als LR zich als een onhandelbare kleuter gaat gedragen zou ik dat heel jammer vinden en dan mag ik alleen maar hopen dat ze daar bij de volgende verkiezingen op worden afgerekend.
Waarom ga je er er van uit dat nationaliteit en loyaliteit altijd zo een-op-een te koppelen is? Bij sommige mensen is dat zo, maar ik denk dat het bij hem nogal meevalt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:25 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ga je gang zou ik zeggen. Maar aangezien deze partij nauwelijk meer groter is dan de Christen Unie vind ik het een beetje zonde van de energie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:15 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het prachtig deze megarel.Dat wordt weer lekker ouderwets PvdA-bashen de komende tijd.
![]()
het is ook niet jou stad. Rotterdam is voor alle Rotterdammers.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik laat me niet uit mijn stad wegjagen door de eerste de beste cowboy uit Casablanca.
Maar wel met 5 burgemeesters in de 6 grootste steden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:20 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ga je gang zou ik zeggen. Maar aangezien deze partij nauwelijk meer groter is dan de Christen Unie vind ik het een beetje zonde van de energie.
Hoe ver moet je daarin gaan dan? Alleen LR heeft een probleem met Aboutaleb en als ze weer de grootste partij worden (wat ik onwaarschijnlijk acht overigens) en aangeven niet met de burgermeester door een deur te kunnen dan zullen ze vermoedelijk buitenspel worden gezet door de andere partijen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat is de schuld van Leefbaar dan ja, al verwacht ik dat de achterban het alleen maar mooi vindt als ze eens flink tegen de nieuwe burgemeester aanschoppen.
Maar het punt is dat de weerstand van Leefbaar tegen Aboutaleb door iedereen te voorspellen was. Ik snap dan niet waarom een vertrouwenscommissie niet meer waarde heeft gehecht aan het boven de partijen staan van een burgemeester. De kans is zeker aanwezig dat Leefbaar weer de grootste gaat worden de volgende verkiezingen en de stad weer gaat besturen. Dat zou dan moeten gebeuren onder Aboutaleb? Tja, niet handig...
Dat zou nou eens een steekhoudend argument kunnen zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ruik ik hier jaloeziequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Als die gasten eerst Nederlander zijn waarom dragen ze dan veel (dus niet iedereen en altijd) Marokaanse kledij? Waarom lopen ze bij sport voor Oranje altijd met verwijzing naar Marokko?
Laat ze ophoepelen!!
Om die reden is het daar ook zo'n $%^#@-zooitje.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:21 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar wel met 5 burgemeesters in de 6 grootste steden.
Je was wat vergetenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:15 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het prachtig deze megarel.Dat wordt weer lekker ouderwets ongefundeerd PvdA-bashen de komende tijd.
![]()
Immigranten uit marokko zullen nooit terug gestuurd worden (allemaal wetjes voor enzo). Ik vind het hebben, en vooral houden, van een dubbele nationaliteit een teken van niet willen intergrerenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:24 schreef schoelje het volgende:
Overigens ben ik voorstander van een dubbele nationaliteit. Dat vergemakkelijkt straks de terugkeer naar marokko voor mensen die niet willen integreren.
Dubbele nationaliteit zal altijd blijven bestaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:27 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Immigranten uit marokko zullen nooit terug gestuurd worden (allemaal wetjes voor enzo). Ik vind het hebben, en vooral houden, van een dubbele nationaliteit een teken van niet willen intergreren
Wat is dat nou weer voor onzin, dr zijn genoeg dingen die LR heeft gedaan die absoluut niet afkomst/regligie gerelateerd zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:27 schreef Meki het volgende:
LR is gebasseerd op haat , niks minder dan haat
ze spelen het graag op persoon,afkomst en religie
Dubbele nationaliteit moet ook zeker blijven bestaan, want over een paar jaar flikkeren we iedereen die tuig is en een dubbel paspoort heeft, het land uit.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Dubbele nationaliteit zal altijd blijven bestaan.
Wen er maar aan. Iedere buitenlander westerse en niet-westerse hebben 2 paspoorten
Amerikaanse burgers of Chineze werkers hier hebben allemaal 2 paspoorten
wen er maar aan.
Het is trouwens nog mooier:quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:21 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar wel met 5 burgemeesters in de 6 grootste steden.
Dat verklaart een hoopquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Het is trouwens nog mooier:
1 Amsterdam 750.771
2 Rotterdam 582.736
3 Den Haag ('s-Gravenhage) 478.948 VVD
4 Utrecht 296.305
5 Eindhoven 210.876
6 Tilburg 201.936
7 Almere 184.414 VVD
8 Groningen
9 Breda 171.132
10 Nijmegen 161.177 D66
De 10 grootste gemeenten (bron: wikipedia). Alleen de dikgedrukte gemeenten hebben géén PvdA-burgemeester.![]()
Flikker toch op man. Je bent waarschijnlijk veel te jong om te kunnen weten wat een landverrader is. De vrijheidsstrijders van weleer zouden zich in hun graf omdraaien als ze zouden horen hoe deze term tegenwoordig door rechts misbruikt wordt. Populistisch gepeupel, dat is het.quote:
Kijk aub alleen zijn uitspraken van die ezel op NOVA TV.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:29 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin, dr zijn genoeg dingen die LR heeft gedaan die absoluut niet afkomst/regligie gerelateerd zijn.
In Algerije zijn in de jaren 1920 ook de lastige marokkanen teruggestuurd en daar heeft niemand ooit moeilijk over gedaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:27 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Immigranten uit marokko zullen nooit terug gestuurd worden (allemaal wetjes voor enzo). Ik vind het hebben, en vooral houden, van een dubbele nationaliteit een teken van niet willen intergreren
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dubbele nationaliteit moet ook zeker blijven bestaan, want over een paar jaar flikkeren we iedereen die tuig is en een dubbel paspoort heeft, het land uit.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:38 schreef schoelje het volgende:
[..]
In Algerije zijn in de jaren 1920 ook de lastige marokkanen teruggestuurd en daar heeft niemand ooit moeilijk over gedaan.
Moet jij eens opletten vriend, als je 10 jaar geleden zou zeggen dat een Wilders groot zou worden, zou ook niemand het geloven.quote:
Ja dat zijn we zeker weten.quote:en is Nederland wel zo'n land
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten vriend, als je 10 jaar geleden zou zeggen dat een Wilders groot zou worden, zou ook niemand het geloven.
[..]
Ja dat zijn we zeker weten.
Tijden veranderen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders is niet groot, 4 % van NEDERLAND
Wist niet dat de NVU nog radicaler kon worden. Wat gaan jullie straks doen? Allochtonen levend verbranden?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tijden veranderen, iedereen wordt steeds radicaler, zowel de theeleuten van de linkse kerk, als wij.
Is dat niet een beetje oppervlakkig om je mening te vormen op basis van wat nova erover te zeggen heeft? Woon je in rotterdam, weet je wat er de afgelopen 4 jaar veranderd is?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Kijk aub alleen zijn uitspraken van die ezel op NOVA TV.
Ik hoor niet bij de NVU. En er wordt geen geweld gebruikt, maar de lieden die bewezen tuig zijn en een dubbel paspoort hebben, trappen we enkel en alleen straks het land terecht uit, daar kan helemaal niemand tegen zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wist niet dat de NVU nog radicaler kon worden. Wat gaan jullie straks doen? Allochtonen levend verbranden?
Geen idee waar jij wel of niet bijhoort. Boeit me verder ook niet. Ik speculeer er gewoon even lustig op los, net zoals jij vaak doet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik hoor niet bij de NVU. En er wordt geen geweld gebruikt, maar de lieden die bewezen tuig zijn en een dubbel paspoort hebben, trappen we enkel en alleen straks het land terecht uit, daar kan helemaal niemand tegen zijn.
Hij is de leider van de partijquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje oppervlakkig om je mening te vormen op basis van wat nova erover te zeggen heeft? Woon je in rotterdam, weet je wat er de afgelopen 4 jaar veranderd is?
En je hebt het nu over 1 iemand (geen idee wie je in dit geval bedoeld met 'die ezel') en in je vorige post ging het over een hele politieke partij
Dan zijn we het toch helemaal eens.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb trouwens niets tegen tuig-allochtonen het land uit trappen, hoe eerder hoe beter zelfs.
Wat een onzin. De VVD heeft er decennia lang bij staan kijken en niets tegen gedaan. Het was vooralsnog de SP die zich voor het eerst kritisch uitliet over allochtonen, wat pas 10 jaar later werd opgepikt door Pim Fortuyn. De meeste extreem-rechtse organisaties die er wel wat tegen wilden doen zijn bovendien in al hun andere opvattingen erg links, wat ze voor mij behoorlijk onaantrekkelijk maakt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik hoor niet bij de NVU. En er wordt geen geweld gebruikt, maar de lieden die bewezen tuig zijn en een dubbel paspoort hebben, trappen we enkel en alleen straks het land terecht uit, daar kan helemaal niemand tegen zijn.
En geloof mij nou maar, die tijd gaat echt wel komen.En de schuld daarvan ligt niet bij ons, maar bij de linksekerk, want zonder de linksekerk had het nooit zover hoeven komen en daar hebben wij jarenlang voor gewaarschuwd, maar ze wilden maar niet luisteren.
Ben jij een leider van een extreem rechte groepquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En geloof mij nou maar, die tijd gaat echt wel komen.En de schuld daarvan ligt niet bij ons, maar bij de linksekerk, want zonder de linksekerk had het nooit zover hoeven komen en daar hebben wij jarenlang voor gewaarschuwd, maar ze wilden maar niet luisteren.
Nee ik kijk alleen naar de mensen die een dubbel paspoort hebben en zich zwaar misdragen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Hij is de leider van de partij
die kijkt niet naar kwaliteiten maar kijkt alleen op persoon,afkomst en religies
Pas maar op dat AIVD dit niet leest.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ontkennen . waarom ga je hier nou iets ontkennen waar hij in het openbaar daarover heeft uitgesproken. het gaat hem dergelijk om afkomst en religiequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik kijk alleen naar de mensen die een dubbel paspoort hebben en zich zwaar misdragen.
We gaan natuurlijk niet omdat iemand een rolletje drop steelt het vliegtuig in trappen.
Als we al die lui met een dubbel paspoort en zich zwaar misdragen het land uit trappen, wordt de werkdruk van de AIVD ook lager.quote:
Het gaat niet om afkomst en religie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:58 schreef Meki het volgende:
[..]
ontkennen . waarom ga je hier nou iets ontkennen waar hij in het openbaar daarover heeft uitgesproken. het gaat hem dergelijk om afkomst en religie
Op welke manier heeft Aboutaleb zich zwaar misdragen dan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik kijk alleen naar de mensen die een dubbel paspoort hebben en zich zwaar misdragen.
Aboutaleb mag natuurlijk blijven.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op welke manier heeft Aboutaleb zich zwaar misdragen dan?
hebben we t hier over geert wilders of marco pastors?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Hij is de leider van de partij
die kijkt niet naar kwaliteiten maar kijkt alleen op persoon,afkomst en religies
een pot natquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:01 schreef VeerMans het volgende:
[..]
hebben we t hier over geert wilders of marco pastors?
Dat is het probleem van Den Haagquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als we al die lui met een dubbel paspoort en zich zwaar misdragen het land uit trappen, wordt de werkdruk van de AIVD ook lager.
En ook een Amsterdammer, een PvdA-er en een concurrent van Gerd Leers.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:09 schreef Monidique het volgende:
Zo'n Sorensen is ook wel een sneue, minne man, hè. Eerlijk op zich, maar toch. 'Ik wil Aboutaleb niet want het is een Marokkaan.' Tsja...
En een Ajacied. Welke droeftoeter gebruikt dat nou als argumentquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En ook een Amsterdammer, een PvdA-er en een concurrent van Gerd Leers.
Ik geloof best dat hij geen theedrinker is, maar dat zijn de blanke politiek correcte mensen die hem aansturen wel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:28 schreef Meki het volgende:
Ik ken Aboutaleb persoonlijk ook.
En hij is absoluut geen theedrinker maar een aanpakker, laat ik het alleen daar bij houden
Nee hoor. Hij zal worden tegengewerkt worden door lieden als LR en Pastors.. ze zullen op de persoon spelen en niet op kwaliteit.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik geloof best dat hij geen theedrinker is, maar dat zijn de blanke politiek correcte mensen die hem aansturen wel.
En als Aboutaleb op eigen houtje gaat handelen, dan volgen er sancties of misschien wordt hij zelfs wel geroyeerd, dus hij zit in een moeilijk pakket.
En in al die steden is het een zooitje.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:31 schreef IHVK het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Maar goed, onterechte kritiek. Want de PvdA heeft de laatste gemeenteraadsverkiezingen enorm veel stemmen gekregen. Door heel Nederland. En men kiest de burgemeester via de gemeenteraad. Dus niks meer dan logisch.
De mensen die Aboutaleb het meeste zullen tegenwerken wanneer hij op eigen houtje gaat handelen, is zijn eigen partij.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij zal worden tegengewerkt worden door lieden als LR en Pastors.. ze zullen op de persoon spelen en niet op kwaliteit.
*proest* Een burgemeester wordt benoemd door de Koningin en kan net zo lang blijven als de gemeenteraad en hijzelf wil. Als men Aboutaleb zou royeren dan wordt hij bij iedere andere partij (behalve de PVV en TON natuurlijk) met open armen ontvangen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:31 schreef JohnDope het volgende:
Ik geloof best dat hij geen theedrinker is, maar dat zijn de blanke politiek correcte mensen die hem aansturen wel.
En als Aboutaleb op eigen houtje gaat handelen, dan volgen er sancties of misschien wordt hij zelfs wel geroyeerd, dus hij zit in een moeilijk pakket.
Ik vind het niet zo'n zootje hoor, hier in Eindhoven.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:36 schreef JohnDope het volgende:
En in al die steden is het een zooitje.
Ja maar als Aboutaleb wordt geroyeerd en elders wordt binnengehaald moet hij weer onderaan beginnen met opbouwen van zijn eigen carrière.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*proest* Een burgemeester wordt benoemd door de Koningin en kan net zo lang blijven als de gemeenteraad en hijzelf wil. Als men Aboutaleb zou royeren dan wordt hij bij iedere andere partij (behalve de PVV en TON natuurlijk) met open armen ontvangen.
hehe ik kon er op wachtenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n zootje hoor, hier in Eindhoven.
Momenteel is t ook goed te doen in Rotterdam hoorquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n zootje hoor, hier in Eindhoven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |