Het was even naar aanleiding van Albayrak, die heeft als geėmancipeerde vrouw een turkse importbruidegom laten invliegen. Wilde weten of dat ook geldt voor Aboutaleb (die naam klinkt trouwens als The Return of the Mummie deel III).quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:42 schreef Floripas het volgende:Je kunt beter gewoon onderzoek doen naar dat soort dingen in plaats van halve beschuldigingen te posten op een forum.
Over namen gesproken...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:44 schreef schoelje het volgende:
[..]
Het was even naar aanleiding van Albayrak, die heeft als geėmancipeerde vrouw een turkse importbruidegom laten invliegen. Wilde weten of dat ook geldt voor Aboutaleb (die naam klinkt trouwens als The Return of the Mummie deel III).
In ben van mening dat de gemeenteraad iemand moet kiezen. Dan krijg je minder gekonkel en is het meer openbaar hoe het proces loopt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef schoelje het volgende:
[..]
Dit lijst is voor mij een eye-opener en schokkend te noemen. Dat burgemeestersreferendum moet er echt snel komen want zo gaat het niet langer.
Is Nederland echt zo racistisch denk je? Volgens mij valt hij wel goed bij de Rotterdamse bevolking.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef rednajt het volgende:
iK vind inderdaad dat dit niet kan gezien de stand van zaken rond de marokkaanse gemeenschap in Nederland. Lijkt me heel onverstandig om dan een marokkaanse burgemeester in Rotterdam te hebben. Ik denk dat er maar iets moet gebeuren dat met een marokkaan te maken heeft in Rotterdam dat deze burgemeester in een moeilijke positie kan komen vanwege zijn afkomst.
Ik denk dat de pvda deze gast aangewezen heeft in de hoop buitenlandse stemmetjes te winnen tijdens de volgende verkiezingen. Waarschijnlijk hoopt de pvda dat marokkanen en turken de overstap van Groen links naar PVda sneller zullen maken. Gezien het feit dat rotterdam volgens mij de meeste buitenlanders wonen.
Ander Punt, Rotterdam is gewoon een stad van Rotterdammers, als je de rotterdamse mentaliteit kent, dan weet je gewoon dat er een verschrikkelijke hekel is tegenover de hoofdstad. En dat heeft niet eens iets met Feyenoord te maken en de rivaliteit met ajaks. Het kan gewoon niet dat je een amsterdammer burgemeester van Rotterdam maakt, of die turks, marokkaans of surinaams is.
Ik denk dat de nederlandse bewoners helemaal niet een marokkaan als burgemeester willen hebben in Rotterdam.
Die man heeft nu al 2 dingen tegen: Zijn afkomst en zijn amsterdammerschap.....kan nooit goed gaan in een stad als Rotterdam
Paar punten: allochtonen stemmen nauwelijks op GroenLinks; ik denk dat juist omdat Rotterdam zo'n allochtonenstad is Aboubou op z'n plek is daarzo; daarnaast is-ie vrij rechts en arbeideristisch, dat past ook bij die stad.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef rednajt het volgende:
iK vind inderdaad dat dit niet kan gezien de stand van zaken rond de marokkaanse gemeenschap in Nederland. Lijkt me heel onverstandig om dan een marokkaanse burgemeester in Rotterdam te hebben. Ik denk dat er maar iets moet gebeuren dat met een marokkaan te maken heeft in Rotterdam dat deze burgemeester in een moeilijke positie kan komen vanwege zijn afkomst.
Ik denk dat de pvda deze gast aangewezen heeft in de hoop buitenlandse stemmetjes te winnen tijdens de volgende verkiezingen. Waarschijnlijk hoopt de pvda dat marokkanen en turken de overstap van Groen links naar PVda sneller zullen maken. Gezien het feit dat rotterdam volgens mij de meeste buitenlanders wonen.
Ach gedonder en slechte verliezers zul je ook dan houden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
In ben van mening dat de gemeenteraad iemand moet kiezen. Dan krijg je minder gekonkel en is het meer openbaar hoe het proces loopt.
Ik vind je niet erg realistische wat zijn afkomst betreft. Ik geloof er ook in dat iemand als Wilders hiervan zal profiteren in een stad als Rotterdam onder de autochtonen bewoners.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Is Nederland echt zo racistisch denk je? Volgens mij valt hij wel goed bij de Rotterdamse bevolking.
Je bedoelt de Engelse hoogleraar van Turkse komaf?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:44 schreef schoelje het volgende:
[..]
Het was even naar aanleiding van Albayrak, die heeft als geėmancipeerde vrouw een turkse importbruidegom laten invliegen.
Bedoel je niet: als jood? En Cohen hardquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:51 schreef rednajt het volgende:
Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander.
De Burgemeester van Amsterdam houdt het anders tot nu toe ook bij alleen uitspraken, die doet voorlopig nog weinig. En dat Aboutaleb zich hard durft uit te spreken tegen Marokkaanse raddraaiers heeft hij al lįng bewezen!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:51 schreef rednajt het volgende:
[..]
Ik vind je niet erg realistische wat zijn afkomst betreft. Ik geloof er ook in dat iemand als Wilders hiervan zal profiteren in een stad als Rotterdam onder de autochtonen bewoners.
Ik denk echt dat deze man een probleem heeft omdat hij een marokkaan is. laten we reeel zijn marokkanen zijn niet erg geliefd in de Nederlandse samenleving. Misschien heeft deze man voor de rest gewoon uitstekenden kwaliteiten, ik denk dat er toch te weinig acceptatievermogen zal bestaan.
Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander. Kan een marokkaanse burgemeester dit straks ook in Rotterdam en durft hij zijn eigen bevolkingsgroep straks echt aan te pakken en niet alleen van die loze kreten te doen...
Ik denk dat deze maar iets fouts hoeft te doen en hij wordt helemaal kapot gemaakt, heb het ook met andere buitenlanders gezien in de nederlandse politiek, bijvoorbeeld Singh Varma
Ja...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:52 schreef Floripas het volgende:Je bedoelt de Engelse hoogleraar van Turkse komaf?
Ik ben een autochtone Rotterdammert en ben erg blij met deze keus.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:51 schreef rednajt het volgende:
[..]
Ik vind je niet erg realistische wat zijn afkomst betreft. Ik geloof er ook in dat iemand als Wilders hiervan zal profiteren in een stad als Rotterdam onder de autochtonen bewoners.
Ik denk echt dat deze man een probleem heeft omdat hij een marokkaan is. laten we reeel zijn marokkanen zijn niet erg geliefd in de Nederlandse samenleving. Misschien heeft deze man voor de rest gewoon uitstekenden kwaliteiten, ik denk dat er toch te weinig acceptatievermogen zal bestaan.
Juist hij kan dit zeggen, juist omdat hij Marokkaan is. Hij is zelf helemaal niet mild tegenover de rellende jeugd, ik denk dat dit allemaal maar positief uit kan pakken.quote:Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander. Kan een marokkaanse burgemeester dit straks ook in Rotterdam en durft hij zijn eigen bevolkingsgroep straks echt aan te pakken en niet alleen van die loze kreten te doen...
Je kan ook de man op zijn kwaliteiten beoordelen of bekritiseren ipv alleen maar jezelf blind staren op het feit dat hij van Marokkaanse afkomst is.quote:Ik denk dat deze maar iets fouts hoeft te doen en hij wordt helemaal kapot gemaakt, heb het ook met andere buitenlanders gezien in de nederlandse politiek, bijvoorbeeld Singh Varma
Het blijft een importbruidegomquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:58 schreef Floripas het volgende:Oh ja, da's echt een drama voor ons land, als er zoieman komt wonen
Ik denk dat Aboutaleb de harde aanpak onder zijn eigen bevolkingsgroep minder schuwt dan menig allochtoon EN zijn mening daarin ook gerespecteerd en niet direct als racistisch afgedaan zal worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:51 schreef rednajt het volgende:
[..]
Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander. Kan een marokkaanse burgemeester dit straks ook in Rotterdam en durft hij zijn eigen bevolkingsgroep straks echt aan te pakken en niet alleen van die loze kreten te doen...
Ik denk dat deze maar iets fouts hoeft te doen en hij wordt helemaal kapot gemaakt, heb het ook met andere buitenlanders gezien in de nederlandse politiek, bijvoorbeeld Singh Varma
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1998 2002 2005 2008 CDA 43,8 36,3 37,2 30,3 33,5 28,7 34,3 30,4 PvdA 29,2 37,3 31,0 38,9 29,7 35,6 26,3 30,8 VVD 19,6 20,1 21,9 23,7 24,2 26,1 26,1 26,4 Groenlinks 0,4 0,2 1,2 0,5 1,8 0,9 2,1 2,0 D66 4,8 4,7 6,3 5,3 5,5 5,1 6,2 6,7 Chr. Unie 1,0 0,3 1,6 0,8 1,3 0,8 1,8 1,8 SGP 1,1 0,9 0,6 0,3 1,1 0,6 1,1 0,7 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |