abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62443882
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:42 schreef Floripas het volgende:Je kunt beter gewoon onderzoek doen naar dat soort dingen in plaats van halve beschuldigingen te posten op een forum.
Het was even naar aanleiding van Albayrak, die heeft als geėmancipeerde vrouw een turkse importbruidegom laten invliegen. Wilde weten of dat ook geldt voor Aboutaleb (die naam klinkt trouwens als The Return of the Mummie deel III).
pi_62443900
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef schoelje het volgende:
want zo gaat het niet langer.
Het is een ramp inderdaad.
pi_62443920
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is een ramp inderdaad.
Het is een schande
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 20:47:37 #129
163650 Greys
pi_62443956
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:44 schreef schoelje het volgende:

[..]

Het was even naar aanleiding van Albayrak, die heeft als geėmancipeerde vrouw een turkse importbruidegom laten invliegen. Wilde weten of dat ook geldt voor Aboutaleb (die naam klinkt trouwens als The Return of the Mummie deel III).
Over namen gesproken...

Was vanavond even een nieuw paspoort ophalen hier in het gemeentehuis (Lansingerland, tegen Rotterdam aan). En dat was nčt nadat bekend geworden was wie de Burgemeester zal worden. Ik vroeg of de dames het al gehoord hadden dat Aboutaleb het was geworden. Reactie van beide baliedames: "Abboe Taalep? *schouderophalend en lege blik* Wat een gekke naam!".

Ze bestaan dus echt, mensen die nooit het journaal zien en nooit een krant inkijken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62443969
iK vind inderdaad dat dit niet kan gezien de stand van zaken rond de marokkaanse gemeenschap in Nederland. Lijkt me heel onverstandig om dan een marokkaanse burgemeester in Rotterdam te hebben. Ik denk dat er maar iets moet gebeuren dat met een marokkaan te maken heeft in Rotterdam dat deze burgemeester in een moeilijke positie kan komen vanwege zijn afkomst.

Ik denk dat de pvda deze gast aangewezen heeft in de hoop buitenlandse stemmetjes te winnen tijdens de volgende verkiezingen. Waarschijnlijk hoopt de pvda dat marokkanen en turken de overstap van Groen links naar PVda sneller zullen maken. Gezien het feit dat rotterdam volgens mij de meeste buitenlanders wonen.

Ander Punt, Rotterdam is gewoon een stad van Rotterdammers, als je de rotterdamse mentaliteit kent, dan weet je gewoon dat er een verschrikkelijke hekel is tegenover de hoofdstad. En dat heeft niet eens iets met Feyenoord te maken en de rivaliteit met ajaks. Het kan gewoon niet dat je een amsterdammer burgemeester van Rotterdam maakt, of die turks, marokkaans of surinaams is.

Ik denk dat de nederlandse bewoners helemaal niet een marokkaan als burgemeester willen hebben in Rotterdam.

Die man heeft nu al 2 dingen tegen: Zijn afkomst en zijn amsterdammerschap.....kan nooit goed gaan in een stad als Rotterdam
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:48:06 #131
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62443970
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef schoelje het volgende:

[..]

Dit lijst is voor mij een eye-opener en schokkend te noemen. Dat burgemeestersreferendum moet er echt snel komen want zo gaat het niet langer.
In ben van mening dat de gemeenteraad iemand moet kiezen. Dan krijg je minder gekonkel en is het meer openbaar hoe het proces loopt.
pi_62444027
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef rednajt het volgende:
iK vind inderdaad dat dit niet kan gezien de stand van zaken rond de marokkaanse gemeenschap in Nederland. Lijkt me heel onverstandig om dan een marokkaanse burgemeester in Rotterdam te hebben. Ik denk dat er maar iets moet gebeuren dat met een marokkaan te maken heeft in Rotterdam dat deze burgemeester in een moeilijke positie kan komen vanwege zijn afkomst.

Ik denk dat de pvda deze gast aangewezen heeft in de hoop buitenlandse stemmetjes te winnen tijdens de volgende verkiezingen. Waarschijnlijk hoopt de pvda dat marokkanen en turken de overstap van Groen links naar PVda sneller zullen maken. Gezien het feit dat rotterdam volgens mij de meeste buitenlanders wonen.

Ander Punt, Rotterdam is gewoon een stad van Rotterdammers, als je de rotterdamse mentaliteit kent, dan weet je gewoon dat er een verschrikkelijke hekel is tegenover de hoofdstad. En dat heeft niet eens iets met Feyenoord te maken en de rivaliteit met ajaks. Het kan gewoon niet dat je een amsterdammer burgemeester van Rotterdam maakt, of die turks, marokkaans of surinaams is.

Ik denk dat de nederlandse bewoners helemaal niet een marokkaan als burgemeester willen hebben in Rotterdam.

Die man heeft nu al 2 dingen tegen: Zijn afkomst en zijn amsterdammerschap.....kan nooit goed gaan in een stad als Rotterdam
Is Nederland echt zo racistisch denk je? Volgens mij valt hij wel goed bij de Rotterdamse bevolking.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:49:57 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62444036
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef rednajt het volgende:

Paar punten: allochtonen stemmen nauwelijks op GroenLinks; ik denk dat juist omdat Rotterdam zo'n allochtonenstad is Aboubou op z'n plek is daarzo; daarnaast is-ie vrij rechts en arbeideristisch, dat past ook bij die stad.
pi_62444053
leuk, totdat men er achter komt dat ook hij op de loonlijst staat van marocco.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_62444054
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

In ben van mening dat de gemeenteraad iemand moet kiezen. Dan krijg je minder gekonkel en is het meer openbaar hoe het proces loopt.
Ach gedonder en slechte verliezers zul je ook dan houden.
pi_62444098
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Is Nederland echt zo racistisch denk je? Volgens mij valt hij wel goed bij de Rotterdamse bevolking.
Ik vind je niet erg realistische wat zijn afkomst betreft. Ik geloof er ook in dat iemand als Wilders hiervan zal profiteren in een stad als Rotterdam onder de autochtonen bewoners.

Ik denk echt dat deze man een probleem heeft omdat hij een marokkaan is. laten we reeel zijn marokkanen zijn niet erg geliefd in de Nederlandse samenleving. Misschien heeft deze man voor de rest gewoon uitstekenden kwaliteiten, ik denk dat er toch te weinig acceptatievermogen zal bestaan.

Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander. Kan een marokkaanse burgemeester dit straks ook in Rotterdam en durft hij zijn eigen bevolkingsgroep straks echt aan te pakken en niet alleen van die loze kreten te doen...

Ik denk dat deze maar iets fouts hoeft te doen en hij wordt helemaal kapot gemaakt, heb het ook met andere buitenlanders gezien in de nederlandse politiek, bijvoorbeeld Singh Varma
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:52:03 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62444100
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:44 schreef schoelje het volgende:

[..]

Het was even naar aanleiding van Albayrak, die heeft als geėmancipeerde vrouw een turkse importbruidegom laten invliegen.
Je bedoelt de Engelse hoogleraar van Turkse komaf?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:53:18 #138
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62444135
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:51 schreef rednajt het volgende:
Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander.
Bedoel je niet: als jood? En Cohen hard

Aboutaleb is in Amsterdam altijd veel harder geweest over Marokkaanse probleemjongeren dan Cohen.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:53:59 #139
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62444152
Vind ik mezelf verdomme in dit topic die rasbestuurders van een Albayrak en een Aboutaleb te verdedigen, alleen omdat zo veel mensen hun feiten niet op orde hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 20:54:26 #140
163650 Greys
pi_62444165
quote:

[..]

Ik vind je niet erg realistische wat zijn afkomst betreft. Ik geloof er ook in dat iemand als Wilders hiervan zal profiteren in een stad als Rotterdam onder de autochtonen bewoners.

Ik denk echt dat deze man een probleem heeft omdat hij een marokkaan is. laten we reeel zijn marokkanen zijn niet erg geliefd in de Nederlandse samenleving. Misschien heeft deze man voor de rest gewoon uitstekenden kwaliteiten, ik denk dat er toch te weinig acceptatievermogen zal bestaan.

Laats zag ik die burgemeester van amsterdam nog op tv, die zei letterlijk dat marokkaanse draaicriminelen keihard aangepakt diende te worden Hij kon dit als Nederlander. Kan een marokkaanse burgemeester dit straks ook in Rotterdam en durft hij zijn eigen bevolkingsgroep straks echt aan te pakken en niet alleen van die loze kreten te doen...

Ik denk dat deze maar iets fouts hoeft te doen en hij wordt helemaal kapot gemaakt, heb het ook met andere buitenlanders gezien in de nederlandse politiek, bijvoorbeeld Singh Varma
De Burgemeester van Amsterdam houdt het anders tot nu toe ook bij alleen uitspraken, die doet voorlopig nog weinig. En dat Aboutaleb zich hard durft uit te spreken tegen Marokkaanse raddraaiers heeft hij al lįng bewezen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 20:55:11 #141
163650 Greys
pi_62444192
Oh. Ja. Wat Floripas ook al zei dus.
<-- Spuit 11
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62444228
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:52 schreef Floripas het volgende:Je bedoelt de Engelse hoogleraar van Turkse komaf?
Ja...
pi_62444252
quote:

[..]

Ik ben een autochtone Rotterdammert en ben erg blij met deze keus.
quote:
Juist hij kan dit zeggen, juist omdat hij Marokkaan is. Hij is zelf helemaal niet mild tegenover de rellende jeugd, ik denk dat dit allemaal maar positief uit kan pakken.
quote:
Je kan ook de man op zijn kwaliteiten beoordelen of bekritiseren ipv alleen maar jezelf blind staren op het feit dat hij van Marokkaanse afkomst is.
ijs_beer fan!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:58:23 #144
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62444272
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:56 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ja...
Oh ja, da's echt een drama voor ons land, als er zoieman komt wonen
pi_62444338
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:58 schreef Floripas het volgende:Oh ja, da's echt een drama voor ons land, als er zoieman komt wonen
Het blijft een importbruidegom
pi_62444551
Wie herinnert zich Bram Peper nog? Was geen succesnummer van de pvda (understatement). Dus hou maar op met 'pvda brengt goeie bestuurders'. PvdA heeft net als de meeste partijen gewoon een geilheid naar burgemeestersposten en macht bovenaan staan.
pi_62444679
Ik ga mee als er protestmarsen komen!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 oktober 2008 @ 21:20:23 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62444754
quote:

[..]

Ik denk dat Aboutaleb de harde aanpak onder zijn eigen bevolkingsgroep minder schuwt dan menig allochtoon EN zijn mening daarin ook gerespecteerd en niet direct als racistisch afgedaan zal worden.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:22:10 #149
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62444804
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tabel 1. Burgemeesters naar politieke partij 1998-2008
              1998                  2002                2005                2008

CDA               43,8 36,3      37,2 30,3       33,5 28,7       34,3 30,4
PvdA              29,2 37,3      31,0 38,9       29,7 35,6       26,3 30,8
VVD               19,6 20,1      21,9 23,7       24,2 26,1       26,1 26,4
Groenlinks        0,4 0,2          1,2 0,5          1,8 0,9            2,1   2,0
D66                   4,8 4,7         6,3 5,3           5,5 5,1            6,2   6,7
Chr. Unie        1,0 0,3            1,6 0,8          1,3 0,8             1,8   1,8
SGP                1,1 0,9            0,6 0,3          1,1 0,6             1,1   0,7

Links percentage aantal gemeenten, recht percentage naar inwoneraantal.
CDA lijkt me vooral oververtegenwoordigd, maar de PvdA kan er ook wat van.
En WTF - geen SP'ers.
pi_62445050
Gelukkig, dat er meer allochtonen en moslims met name Marokkanen mogen volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')