abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62380883
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:12 schreef Meki het volgende:
Waarom moet ik aan jou bewijzen wie ik ben, moet ik hier openlijk afstand nemen van Marokkaanse relschoppers. Ik neem afstand van elke relschopper. Maar ik ga hier niet net als iedereen Nederlands probleem een Marokkaans probleem maken. Het is Nederlands probleem en daar moet een oplossing vandaan komen. en niet zoals nu generaliseren.
Het gaat hier concreet om Marokkaans straattuig dat buurten in Gouda, Gorinchem en tal van andere steden, zoals Amsterdam, Utrecht, Ede en Den Haag terroriseert. Spekman geeft heel duidelijk aan dat de goeden niet onder de kwaden moeten lijden, maar jij windt je vooral op dat Spekman het beestje bij de naam noemt. En dat vind ik veelzeggend. Opkomen voor de eigen bevolkingsgroep is voor jou belangrijker dan een daadwerkelijke oplossing voor het probleem. Uit je eerste reactie wordt al pijnlijk hoe weinig afstand je neemt van je gewelddadige broeders. Wat je verder nog uitkraamt, is eigenlijk overbodig.
pi_62381015
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:15 schreef Meki het volgende:
Ik heb niet gezegd dat je die jongeren moet erkennen als jou medeburgers. Ik heb gezegd dat iedereen in Nederland die woonbaar hier is , jou medeburgers zijn. je zal elke Marokkaanse of Turkse Nederlander moeten erkennen als jou medeburger. doe je dat niet dan zal je deze probleem niet kunnen oplossen

En kijk aub hoe de Allochtonen zich moeten overleven met hun armoede. kijk hoe zij leven. een groot verschil. jij hebt makkelijk praten met 3000 netto per maand, hun moeten het doen met 1100 NETTO
Ik bestrijd met klem dat iedereen die in Nederland woonachtig is, mijn mede-burger is. Met klem! Medeburgers zijn mensen die zich fatsoenlijk houden aan de wetten en regels en die zich inspannen om van Nederland iets goeds te maken. Marokkaanse en Turkse Nederlanders die zich netjes gedragen, erken ik onmiddelijk als medeburgers. Over Turken ben ik sowieso niet zo negatief: die doen het in Nederland veel beter dan Marokkanen. Daar zitten namelijk erg veel rotte appels tussen: tuig dat zich misdraagt. Weg ermee. Aangezien de dubbele nationaliteit door Marokko in stand wordt gehouden, ben ik groot voorstander van het afpakken van het Nederlandse paspoort. Laat dit tuig maar in Marokko de 'mede-burger' gaan uithangen.

Mijn maandelijkse netto-inkomen zit beduidend dichter in de buurt van de 1100 dan van de 3000 euro netto die jij noemt. En ja, ik werk gewoon 38 uur per week. Ik kom niet elke maand bij een loket om mijn hand op te houden. Met een beetje huursubsidie moet je trouwens van 1100 euro netto heel aardig kunnen rondkomen. Belachelijk dat je zoiets 'armoede' durft te noemen. En nog erger dat die zogenaamde armoede dan maar een vrijbrief moet zijn om onschuldige burgers lastig te vallen en winkels te beroven.
pi_62381038
Gouda is zelfs in m'n huiskamer TS! Regelmatig last van hangmarokkanen aldaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62381054
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waarom doen de Marokkanen dat dan niet ?
Omdat jij blindelings de media gelooft
jij trapt er blindelings in onwetenheid van jou
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:58:00 #55
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62381101
quote:
En kijk aub hoe de Allochtonen zich moeten overleven met hun armoede. kijk hoe zij leven. een groot verschil. jij hebt makkelijk praten met 3000 netto per maand, hun moeten het doen met 1100 NETTO
Wat is dat voor een rare stelling ?
Bestaan er geen autochtone putjesscheppers, kabeltrekkers, monteurs, postbodes en wat dan ook ?
Zijn alle autochtonen per definitie rijk, en krijgen we allemaal 5000 netto per maand van de staat ?

Vertel jij eens, wie denk je dat er 3000 netto per maand (of meer hoor) verdient ?
a) iemand die spijbelt, weigert normaal nederlands te praten en de buurt terroriseert
b) iemand die de universiteit heeft afgemaakt en geen strafblad heeft

Denk er maar eens over na, ik kan me voorstellen dat het een moeilijke vraag is.
zzz
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:01:22 #56
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_62381185
Mocht willen dat ik 3000 per maand verdien
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:02:27 #57
31101 _Led_
pi_62381215
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:01 schreef Darklight het volgende:
Mocht willen dat ik 3000 per maand verdien
Neuh, niet echt
zzz
pi_62381268
Ik heb trouwens nog even een korte chronologie gemaakt met betrekking tot de zaak Gouda:
quote:
Donderdag 18 september 2008:
Premier Jan Peter Balkenende heeft Geert Wilders vandaag tot twee keer toe gekapitteld over de wijze waarop de PVV-leider Marokkanen verantwoordelijk houdt voor criminaliteit en problemen in Nederland. „U moet niet één bepaalde groep in de hoek zetten.” Het Tweede Kamerlid verwijt Balkenende dat hij de ogen sluit voor de werkelijke problemen in de samenleving. „U kent niet de werkelijkheid van de man op straat”, aldus Wilders.

De PVV stelt dat er twee werelden zijn ontstaan: het Nederland zoals het kabinet dat graag ziet en het Nederland waar mensen worden geterroriseerd door „Marokkaans tuig op straat”. Volgens Wilders komt het kabinet met „nul komma nul” maatregelen om problemen op te lossen.

Balkenende reageerde dat hij een grens wil trekken bij het aanwakkeren van tegenstellingen. „Onze kracht ligt niet in het propageren van tweedeling. Ik vind het heel erg als één bepaalde groep in de hoek wordt gezet”, zei Balkenende. Een groot deel van de Kamer roffelde instemmend op de tafel.
(Bron: De Telegraaf)
quote:
Vrijdag 19 september 2008:
Ondanks de belaagde journalisten van De Telegraaf zegt de gemeentewoordvoerder dat ‘de rust is teruggekeerd in de wijk.’ ‘En wat is er eigenlijk nu allemaal gebeurd? Ik wil de incidenten niet bagatelliseren, maar uiteindelijk zijn er maar twee incidenten, waarvan aangifte is gedaan,’ aldus de woordvoerder, doelen op de beroving van de buschauffeur.

Ook minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) zegt, na PvdA-burgemeester Wim Cornelis van Gouda te hebben gesproken, dat het weer rustig is in Oosterwei.Ze heeft de indruk dat de burgemeester en partijgenoot 'hele adequate maatregelen' heeft genomen om een einde te maken aan de onrust door jongeren in de buurt. Zo heeft Cornelis gesproken met zeventig onruststokers en met de Marokkaanse gemeenschap. ‘Het is heel rustig nu in Gouda', zei Ter Horst.
(Bron: Elsevier)
quote:
Vrijdag 3 oktober 2008:
Korpschef Jan Stikvoort van de politie Hollands-Midden verwijt de Tweede Kamer dat het de problemen met Marokkaanse reljongeren in Gouda heeft ‘opgeklopt’. Volgens Stikvoort heeft het parlement een ‘verkeerd beeld’ gegeven van de Marokkaanse hangjongeren in Gouda. Zowel links als rechtse partijen hebben ‘een klein incident opgeklopt’ tot grote proporties om kiezers voor zich te winnen.
(Bron: Elsevier)
quote:
Dinsdag 7 oktober 2008:
Burgemeester Wim Cornelis van Gouda wil dat de Tweede Kamer ‘de toon in het debat over de Marokkanen in zijn stad tot wat normalere proporties terugbrengt’. Hij schrijft dat in een brief aan de fractievoorzitters van de Kamer, aldus de gemeente. Eerder hekelden andere politici al de toon van het spoeddebat. Volgens NRC Handelsblad zei minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie afgelopen zaterdag tijdens een toespraak voor CDA-bestuurders dat de alarmerende toon van de Kamerleden niet wordt gerechtvaardigd door enige echte dreiging.
(Bron: Volkskrant)
quote:
Dinsdag 14 oktober 2008:
De gemeente Gouda gaat met een ‘anti-aso-beleid’ hard optreden tegen Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken. Ook hun ouders krijgen intensievere begeleiding, met meer nadruk op repressie.

Burgemeester Cornelis noemt reacties van de landelijke politiek ‘te dwaas voor woorden’. Sommige Kamerleden lijken niet te beseffen dat zij met hun uitspraken medebepalend zijn voor het klimaat tussen de verschillende etnische bevolkingsgroepen in een stad als Gouda, stelt hij vast. ‘De leider van de PVV is mede onderdeel van dit probleem.’ Niettemin telt Oosterwei circa tachtig Marokkaanse jongeren, in leeftijd variërend tussen acht en vijftien jaar oud, die structureel overlast veroorzaken.

Oosterwei telt volgens de calculaties van Cornelis vier of vijf Marokkaanse gezinnen, waarvan de kinderen feitelijk gestimuleerd worden om de verkeerde kant op te gaan. Vooral voor die laatste groep roept Gouda nu de ‘gezinsmanager’ in het leven, een projectleider die rechtstreeks onder de burgemeester valt en die als taak heeft te voorkomen dat de grootste raddraaiers van Oosterwei hun buurt blijven verzieken. Om dit doel te bereiken zal de gemeente de randen van de wet opzoeken, zei Cornelis. Indien nodig worden de grootste probleemgezinnen Gouda uitgezet.

Wil het plan van aanpak kans van slagen hebben, dan zal het kabinet met geld over de brug moeten komen. Cornelis rekent minimaal 10 miljoen euro extra nodig te hebben voor de bekostiging van de gezinsmanagers in de komende vier jaar.
(Bron: Volkskrant)

Het is eigenlijk toch wel bizar, als je het zo terugleest. De problemen met straattuig komen onder de aandacht omdat Connexxion na bedreigingen niet meer door de wijk wil rijden. Daarna zijn alle politiek-correcte gezagsvoerders er als de kippen bij om te vertellen dat het probleem reuze meevalt, dat er eigenlijk niks aan de hand is en dat extra aandacht door politiek en media alleen maar stigmatiserend werkt. Cornelis en Stikvoort vielen zowat over elkaar heen om te zeggen dat de problematiek enorm werd opgeblazen. Maar nu moet er toch ineens 10 miljoen euro op tafel, om problemen op te lossen die er kennelijk TOCH zijn. Best gek: zo veel geld besteden aan het oplossen van situaties waarbij er eigenlijk niks aan de hand is.

Stikvoort en Cornelis hebben een brevet van onvermogen afgegeven. Ze hebben de problemen niet in de hand kunnen houden, ze hebben jarenlang onvoldoende opgetreden, waardoor het probleem nu dusdanig uit de klauwen is gelopen dat ze extra geld en middelen nodig hebben om het in te dammen. Dit heet ook wel: FALEN.
pi_62381281
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:58 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wat is dat voor een rare stelling ?
Bestaan er geen autochtone putjesscheppers, kabeltrekkers, monteurs, postbodes en wat dan ook ?
Zijn alle autochtonen per definitie rijk, en krijgen we allemaal 5000 netto per maand van de staat ?

Vertel jij eens, wie denk je dat er 3000 netto per maand (of meer hoor) verdient ?
a) iemand die spijbelt, weigert normaal nederlands te praten en de buurt terroriseert
b) iemand die de universiteit heeft afgemaakt en geen strafblad heeft

Denk er maar eens over na, ik kan me voorstellen dat het een moeilijke vraag is.
Ik denk dat je eerst moet bekijken wat een armoede kan betekenen voor een hele familie een hele gezin die er onder leidt
en een 1100 is nog veel hun , sommige verdienen niet eens 800 euro per maand
en de huur is al 600 euro voor een 4 kamer woning en dan komt er nog vele lasten erbij.
Voor de allochtonen is het erg moeilijk om vanuit de armoede te komen.

Ik heb zelf onder de armoede geleefd.
pi_62381296
quote:

[..]

Ik heb niet gezegd dat je die jongeren moet erkennen als jou medeburgers. Ik heb gezegd dat iedereen in Nederland die woonbaar hier is , jou medeburgers zijn. je zal elke Marokkaanse of Turkse Nederlander moeten erkennen als jou medeburger. doe je dat niet dan zal je deze probleem niet kunnen oplossen

Fucking boehoe Meki, ik heb ook niet echt veel meer dan 1100 en dan werk ik nog gewoon 40 uur ook.

Slaat totaal nergens op wat je nu zegt.
pi_62381333
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat hier concreet om Marokkaans straattuig dat buurten in Gouda, Gorinchem en tal van andere steden, zoals Amsterdam, Utrecht, Ede en Den Haag terroriseert. Spekman geeft heel duidelijk aan dat de goeden niet onder de kwaden moeten lijden, maar jij windt je vooral op dat Spekman het beestje bij de naam noemt. En dat vind ik veelzeggend. Opkomen voor de eigen bevolkingsgroep is voor jou belangrijker dan een daadwerkelijke oplossing voor het probleem. Uit je eerste reactie wordt al pijnlijk hoe weinig afstand je neemt van je gewelddadige broeders. Wat je verder nog uitkraamt, is eigenlijk overbodig.
Waarom geloof je dat direct wat de media zegt ??
pi_62381350
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
Gouda is zelfs in m'n huiskamer TS! Regelmatig last van hangmarokkanen aldaar.
Gooien ze ook jouw ruiten in? Plunderen ze al je voorraadkastjes? Word je uitgescholden en bedreigd? Of komen ze alleen gezellig op de thee en een beetje rondhangen?

Als het bij hangen bleef, was dit hele topic er niet.
pi_62381407
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Fucking boehoe Meki, ik heb ook niet echt veel meer dan 1100 en dan werk ik nog gewoon 40 uur ook.

Slaat totaal nergens op wat je nu zegt.
Ik heb het over een algemene Nederland
niet over een paar mensen etc.
Ik werk zelf 40 uur en krijg ikzelf 1400 euro netto. waar ik me zelf moet onderhouden en me ouders help ermee. en mijn familie
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:09:55 #64
8898 Darklight
pi_62381423
Dan gaan ze maar niet in een flat wonen die 600euro kost als je maar 1000 verdient
pi_62381469
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:06 schreef Meki het volgende:
Waarom geloof je dat direct wat de media zegt ??
Omdat ik de Nederlandse media geloofwaardiger vind dan jou; heel simpel. En ook omdat de berichtgeving dusdanig massaal wordt opgepakt door de media, dat er weinig gelogen aan kan zijn. Legio cameraploegen zijn de wijk in geweest (en daar bedreigd en mishandeld) en ook menig inwoner van Gouda heeft op het nieuws gereageerd: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7075 (En voordat je die link aanklikt: die reacties zijn een stuk minder mild dan de berichtgeving in de meeste media).

Een stad als Gouda schijnt al 20 jaar te kampen met de overlast die Marokkaanse probleemjongeren veroorzaken. En al die tijd is er veel te weinig aan gedaan, waardoor het compleet uit de hand is gelopen. De bewijzen daarvan zijn gewoon zichtbaar op straat. Of je denk je soms dat de buschauffeurs van Connexxion gewoon verzinnen dat ze worden bedreigd. Of dat de winkeleigenaar gewoon verzint dat zijn winkel wordt geplunderd?
pi_62381496
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb het over een algemene Nederland
niet over een paar mensen etc.
Ik werk zelf 40 uur en krijg ikzelf 1400 euro netto. waar ik me zelf moet onderhouden en me ouders help ermee. en mijn familie
Het valt mij vaak op dat gezinnen met geldproblemen vaak hordes kinderen hebben, waarom 8 kinderen nemen als je het nooit kunt betalen?

Wat denk je anders dat de reden is dat veel mensen maar 2 of 4 kinderen nemen?
pi_62381519
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef Darklight het volgende:
Dan gaan ze maar niet in een flat wonen die 600euro kost als je maar 1000 verdient

Zo makkelijk gaat het niet
ze hebben geen keus
pi_62381521
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef Darklight het volgende:
Dat dus.
pi_62381542
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:13 schreef Meki het volgende:

[..]

ze hebben geen keus
Zoals ik al zei minder kinderen nemen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:15:18 #70
31101 _Led_
pi_62381556
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerst moet bekijken wat een armoede kan betekenen voor een hele familie een hele gezin die er onder leidt
en een 1100 is nog veel hun , sommige verdienen niet eens 800 euro per maand
en de huur is al 600 euro voor een 4 kamer woning en dan komt er nog vele lasten erbij.
Voor de allochtonen is het erg moeilijk om vanuit de armoede te komen.

Ik heb zelf onder de armoede geleefd.
Nogmaals, zijn er geen autochtonen in die situatie ? Krijgen wij allemaal zomaar duizenden euro's van de staat ofzo ?

Is dat een valide reden om je als een straatterrorist te mogen gedragen ?
"Nou m'n vader is arm dus ik mag dingen in de fik steken en mensen bedreigen !" ?

Zomaar een idee, maar als je arm bent kun je beter zorgen dat je een goede baan krijgt, dat werkt beter om uit de armoede te komen dan straatterroristje uithangen en je eigen bevolkingsgroep enorm impopulair maken - zegt men.
zzz
pi_62381642
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat ik de Nederlandse media geloofwaardiger vind dan jou; heel simpel. En ook omdat de berichtgeving dusdanig massaal wordt opgepakt door de media, dat er weinig gelogen aan kan zijn. Legio cameraploegen zijn de wijk in geweest (en daar bedreigd en mishandeld) en ook menig inwoner van Gouda heeft op het nieuws gereageerd: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7075 (En voordat je die link aanklikt: die reacties zijn een stuk minder mild dan de berichtgeving in de meeste media).

Een stad als Gouda schijnt al 20 jaar te kampen met de overlast die Marokkaanse probleemjongeren veroorzaken. En al die tijd is er veel te weinig aan gedaan, waardoor het compleet uit de hand is gelopen. De bewijzen daarvan zijn gewoon zichtbaar op straat. Of je denk je soms dat de buschauffeurs van Connexxion gewoon verzinnen dat ze worden bedreigd. Of dat de winkeleigenaar gewoon verzint dat zijn winkel wordt geplunderd?
Nederlandse media ( tokkieskrant Telegraaf voornamelijk ) is de enige krant in de hele EU die de feiten omdraait in leugens en zo jou propogandeert. waar de krant jou wil laten zien dat de Marokkanen niet duegen. Het vrije volk is niet serieus te nemen. die lees ik dus niet.

Nederlandse media zijn kapatalisten. ze zoeken dagelijks naar hebzuchtige nieuws en maken van allerlei nieuws een mug een olifant van.

je moet nieuws brengen en geen propoganda die van Wilders komt
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:19:40 #72
8898 Darklight
pi_62381662
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:13 schreef Meki het volgende:

[..]

ze hebben geen keus
Keus is er altijd
pi_62381665
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Het valt mij vaak op dat gezinnen met geldproblemen vaak hordes kinderen hebben, waarom 8 kinderen nemen als je het nooit kunt betalen?

Wat denk je anders dat de reden is dat veel mensen maar 2 of 4 kinderen nemen?
Carriere en hebzucht en kapatalisme is de reden daarvan
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:20:30 #74
31101 _Led_
pi_62381683
Dus Meki, er is volgens jou niks aan de hand - geen Marocs die een supermarkt hebben geplunderd, geen bedreigingen, die reporters zijn niet beroofd in gouda, ik ben ook nooit met een mes bedreigd bij station Muiderpoort, allemaal niks aan de hand - het is gewoon die nare Telegraaf ?
zzz
pi_62381713
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:15 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nogmaals, zijn er geen autochtonen in die situatie ? Krijgen wij allemaal zomaar duizenden euro's van de staat ofzo ?

Is dat een valide reden om je als een straatterrorist te mogen gedragen ?
"Nou m'n vader is arm dus ik mag dingen in de fik steken en mensen bedreigen !" ?

Zomaar een idee, maar als je arm bent kun je beter zorgen dat je een goede baan krijgt, dat werkt beter om uit de armoede te komen dan straatterroristje uithangen en je eigen bevolkingsgroep enorm impopulair maken - zegt men.
Nou dat heb ik niet gezegd. maar er zijn onderzoekers die dat hebben vastgesteld waarom de criminaliteit zijn,

neem even een kijkje in het westen van US
en vele landen die ermee te kampen hebben
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:22:58 #76
31101 _Led_
pi_62381752
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Carriere en hebzucht en kapatalisme is de reden daarvan
Wacht even, nou wordt ie helemaal mooi !

Eerst zeg je dat allochtonen het zo moeilijk hebben omdat ze weinig geld hebben,
maar als we zeggen dat veel autochtonen misschien meer geld hebben omdat ze minder kinderen hebben is dat stom van die autochtonen ???

Je moet gewoon niet meer kinderen nemen dan dat je (goed) op kunt voeden !
Waarom 6 kinderen nemen als je maar 1100 verdient en je maar voor 1 of 2 kinderen kunt betalen ?
Vind je dat zelf niet een recept voor armoede en ongeluk ?
zzz
pi_62381761
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:20 schreef L.Denninger het volgende:
Dus Meki, er is volgens jou niks aan de hand - geen Marocs die een supermarkt hebben geplunderd, geen bedreigingen, die reporters zijn niet beroofd in gouda, ik ben ook nooit met een mes bedreigd bij station Muiderpoort, allemaal niks aan de hand - het is gewoon die nare Telegraaf ?
Vele nieuws worden zelf gemaakt
dus voor mij is er niks aan de hand
criminaliteit moet worden bestreden.
pi_62381788
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:22 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wacht even, nou wordt ie helemaal mooi !

Eerst zeg je dat allochtonen het zo moeilijk hebben omdat ze weinig geld hebben,
maar als we zeggen dat veel autochtonen misschien meer geld hebben omdat ze minder kinderen hebben is dat stom van die autochtonen ???

Je moet gewoon niet meer kinderen nemen dan dat je (goed) op kunt voeden !
Waarom 6 kinderen nemen als je maar 1100 verdient en je maar voor 1 of 2 kinderen kunt betalen ?
Vind je dat zelf niet een recept voor armoede en ongeluk ?
Nogmaals waarom de autochtonen 2 kinderen nemen, is te schrijven naar weinig tijd , carriere hebzucht kapatalisme op het werk
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:24:48 #79
31101 _Led_
pi_62381798
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou dat heb ik niet gezegd. maar er zijn onderzoekers die dat hebben vastgesteld waarom de criminaliteit zijn,

neem even een kijkje in het westen van US
en vele landen die ermee te kampen hebben
Dat er overal domme mensen zijn die denken dat armoede een excuus is om te mogen moorden en stelen wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk een excuus is.

Als jij wordt beroofd en de dader zegt "Tja, maar mijn vader was arm !", zeg jij dan "O, nou ja, okee, dan mag je mensen beroven !" ?
zzz
pi_62381837
Nee maar daarvoor moet er oplossingen komen.
pi_62381861
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Nogmaals waarom de autochtonen 2 kinderen nemen, is te schrijven naar weinig tijd , carriere hebzucht kapatalisme op het werk
Nee dat is omdat je gewoon geen geld hebt om 8 kinderen te onderhouden en goed voor te kunnen zorgen.

Heeft niets maar dan ook niets met hebzucht te maken.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:27:15 #82
31101 _Led_
pi_62381879
quote:

[..]

Aha
Dus dat heeft niks te maken met het feit dat ze misschien nadenken "Hmmm, hoeveel geld verdien ik, zou ik ook nog kunnen rond komen als ik 4 kinderen heb ?" ?

En misschien zou het dan goed zijn als allochtonen ook wat meer aan geld en carriere dachten.
JIJ begon immers te klagen "Ja maar we zijn zo arm !",
maar een beetje logisch nadenken ("Nou, als ik nou 2 ipv 4 kinderen neem scheelt dat 14000 per jaar") schijnt moeilijk te zijn
zzz
pi_62381902
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:18 schreef Meki het volgende:
Nederlandse media (tokkieskrant Telegraaf voornamelijk ) is de enige krant in de hele EU die de feiten omdraait in leugens en zo jou propogandeert. waar de krant jou wil laten zien dat de Marokkanen niet duegen. Het vrije volk is niet serieus te nemen. die lees ik dus niet.

Nederlandse media zijn kapatalisten. ze zoeken dagelijks naar hebzuchtige nieuws en maken van allerlei nieuws een mug een olifant van. je moet nieuws brengen en geen propoganda die van Wilders komt
Wat bedoel je? Dat overlast door Marokkaans straattuig zo vanzelfsprekend en normaal is geworden dat het geen nieuwswaarde meer heeft? Helaas voor jou is het niet alleen de Telegraaf die aandacht besteedt aan de misstanden in Gouda en tal van andere steden; alle media doen dat. Van Volkskrant tot Elsevier, van AD tot NOS. En de Tokkies, hoe asociaal ook, zijn heel wat minder erg dan het tuig dat jij hier verdedigt.

Je hoeft het Vrije Volk niet te lezen, maar de reacties geven een goed beeld hoe de normale man op straat tegen de problematiek aankijkt. ZIJ zijn degenen die last hebben van het tuig. Maar ja, zij hebben natuurlijk geen recht van spreken. Het is allemaal propaganda om te zeggen dat je ruit net is ingegooid door een 12-jarig Marokkaans snotaapje. Dat verzinnen ze allemaal maar.

Het hele punt van dit topic is nou JUIST dat het geen mug is waar een olifant van wordt gemaakt. Het IS een olifant. Niet voor niets is de uitspraak: Gouda is overal. Overal dus, waar straattuig de dienst uitmaakt en buurten terroriseert. En ook in Gouda zelf is er kennelijk toch een olifant, want er moet 10 miljoen euro op tafel komen om de problemen op te lossen. Zo veel geld uittrekken voor alleen een 'mug' ?

En dan ook nog de schuld geven bij een volksvertegenwoordiger die de misstanden aankaart en actie wil. Wilders heeft 500 procent gelijk in deze kwestie.
pi_62381942
quote:

[..]

En de kinderen van Marokkaanse komaf die haast op straat leven; kinderen van tien of elf jaar die om 11 uur of 12 uur 's avonds nog steeds op straat hangen en geen opvoeding genieten is, omdat hun ouders zoveel tijd hebben?
Verklaar dat eens dan in dezelfde logica.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_62382002
Ik moet weg nu
k kom zometeen weer
pi_62382058
Het Vrije Volk, sorry hoor...maareh ben je serieus Elfletterig?
Allah Al Watan Al Malik
pi_62382172
Het gaat, volgens mij, om de selectie van reacties op de uitlatingen van Stikvoort.
Daar verwijst hij immers naar.

NB het betreft dus reacties die niet van HVV zelf afkomstig zijn.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:38:39 #88
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_62382213
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:14 schreef huhggh het volgende:

[..]

Laatste maal:
Het Marokkaanse jeugdprobleem is zo'n apart verhaal ten opzichte van alle andere probleemjongeren.
Dat weet je donders goed.
Tenzij je ergens op de Veluwe woont natuurlijk.
Omdat het zo'n apart verhaal is verdient het ook speciale aandacht. Los van de andere jeugdproblematiek.

Het apart je pijlen richten op deze Marokkaanse probleemjeugd is niet zogen voor meer ellende.
Dat klinkt tevens als een soort chantage:
Niet ons specifiek benoemen, anders gaan we nog meer rotzooi trappen.
Zo werkt dat natuurlijk niet in de echt wereld lieverd.
Overigens schoppen ze nu al teveel rotzooi om ongenoemd te laten.
De kop in drukken dit probleem, linksom of rechtsom.
Ik woon in Den Haag en er is inderdaad problematiek rond marrokaanse jongeren, maar net zo goed zijn er ook best problemen onder duindorpjongeren die tot 12 uur rondhangen.

De kop indrukken, maar focus alsjeblieft niet op de marokkanen daar krijg je alleen maar nutteloze discussie's over discriminatie enzovoorts zoals hier op Fok al menig maal gevoerd is. Kom met oplossingen!
pi_62382949
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Nederlandse media ( tokkieskrant Telegraaf voornamelijk ) is de enige krant in de hele EU die de feiten omdraait in leugens en zo jou propogandeert. waar de krant jou wil laten zien dat de Marokkanen niet duegen. Het vrije volk is niet serieus te nemen. die lees ik dus niet.
Ach gu .. Fok's eigen huistroll is er ook weer..
met zijn constante gejank over de bron

Elke krant staat er vol van tegenwoordig, gek he
En Gouda heeft ook al weer 10 miljoen gevraagd voor een niet bestaand probleem ...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_62382970
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
Het Vrije Volk, sorry hoor...maareh ben je serieus Elfletterig?
Die website neem ik niet zo bijster serieus, WEL de reacties die ze vanaf ANDERE websites hebben verzameld. Het gaat namelijk om reacties van mensen die zelf in Gouda wonen en de problemen van dichtbij ondervinden. Het zal jouw auto maar zijn die gemold wordt, of jouw huis waar een steen door het raam vliegt.
pi_62383058
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:07 schreef Meki het volgende:

[..]

[u][b]Het probleem is heel makkelijk op te lossen
Racisme bestrijden
Er is nauwelijks racisme in Nederland, zeker niet in een mate dat je als buitenlander niet goed zou kunnen functioneren, hoogstens dat het een tikje lastiger is, maar dat geld net zo goed voor lelijke mensen.

[quote] Werkloosheid bestrijden
Er zijn nog nooit zoveel openstaande vacatures, maar goed als men liever op straat hangt, en geen diploma haalt, dan wordt het nooit wat.
quote:
Armoede bestrijden
Armoede is relatief, er gaat in ieder geval niemand dood van de honger, en iedereen kan naar school.
quote:
Ongelijkheid bestrijden
Ah dus we schaffen al die multikul shit af? Dus geen aparte Buurthuizen voor allochtonen, etc, etc?
quote:
en de allerbelangrijkste
ERKENNING VAN MEDEBURGERS
Erkenning verdien je, dus begin je eigen mensen eens duidelijk te maken, dat als een substantieel deel van die groep zich niet weet te gedragen, dat ze de hele gemeenschap een slechte naam bezorgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_62383244
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die website neem ik niet zo bijster serieus, WEL de reacties die ze vanaf ANDERE websites hebben verzameld. Het gaat namelijk om reacties van mensen die zelf in Gouda wonen en de problemen van dichtbij ondervinden. Het zal jouw auto maar zijn die gemold wordt, of jouw huis waar een steen door het raam vliegt.
Waarom denk jij dat ze op die website deze specifieke reacties verzamelen. Hun doel is iig bereikt en jij bent onbewust het stromannetje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62383337
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom denk jij dat ze op die website deze specifieke reacties verzamelen. Hun doel is iig bereikt en jij bent onbewust het stromannetje.
Tuuurlijk jongen. Wat een stuitende naïviteit zeg. Ga jij even 100 honderd reacties verzamelen van inwoners van Gouda die vinden dat er niks aan de hand is; praten we dan verder.

In plaats van mij de stroman te noemen (lekker makkelijk), zou je je ook eens kunnen afvragen waarom het gemeentebestuur nu ineens met een groot plan van aanpak komt, dat 10 miljoen euro moet kosten. Al dat geld en al die menskracht investeren in een niet-bestaand probleem?

Maar blijf vooral jezelf lekker voor de gek houden joh
pi_62383480
quote:

[..]

Mijn vader heeft heel lang een gezin moeten onderhouden van nog veel minder (later gaan studeren). En ik heb een tijd lang een gezin moeten onderhouden van 950 euro, dus kom me niet aan met dat kattengejank. Zoek naar een oplossing. Al dan niet met de kinderen (die vaak ook wel een krantenwijk kunnen lopen)

Ik word zo triest en misselijk om de schuld altijd op anderen af te schuiven. Accepteer dat je geen drie keer per jaar op vakantie kunt, of je familie in Marokko honderden euro's kunt sturen. Accepteer dat je het moet doen met wat je hebt en kijk eens niet naar die witte Hollander die het volgens jou zo goed heeft. Kijk eens naar de Hollander die het nog slechter dan jou heeft (en die zijn er echt wel) die niet voor subsidies in aanmerking komen voor de positieve discriminatie. Die niet gratis een cursus Arabisch kunnen doen in Utrecht omdat het geen allochtoon is.

Kijk daar eens naar, i.p.v elke keer maar weer naar de mensen te kijken die het beter hebben dan jou of de medelanders.

Ik word zo gallisch van dat rechtpraten wat gewoon fout is. Niets geeft je het recht andermans spullen te vernielen of mensen die andere mensen in NOOD willen helpen het werk te belemmeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Waterwereld op 14-10-2008 18:46:52 ]
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_62383580
Je zou je moeten afvragen waarom zij wel 3000 verdienen en de allochtoon maar 1100.
Overigens grappig om te zien dat de meeste succesvolle marokanen gewoon erkennen dat succes een keuze is, en dat je met hard werken ook als allochtoon de top kan halen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_62383660
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:41 schreef raptorix het volgende:
Je zou je moeten afvragen waarom zij wel 3000 verdienen en de allochtoon maar 1100.
Overigens grappig om te zien dat de meeste succesvolle marokanen gewoon erkennen dat succes een keuze is, en dat je met hard werken ook als allochtoon de top kan halen.
Wereldvreemd zeker? Nog student? Er zijn maar weinig mensen die 3000 binnen krijgen hoor
Of je moet als stel werken en dan vaak ook nog fulltime (belasting enz)
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_62383847
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:37 schreef Waterwereld het volgende:
Ik word zo gallisch van dat rechtpraten wat gewoon fout is. Niets geeft je het recht andermans spullen te vernielen of mensen die andere mensen in NOOD willen helpen het werk te belemmeren.
En zo is het!
pi_62383865
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tuuurlijk jongen. Wat een stuitende naïviteit zeg. Ga jij even 100 honderd reacties verzamelen van inwoners van Gouda die vinden dat er niks aan de hand is; praten we dan verder.

In plaats van mij de stroman te noemen (lekker makkelijk), zou je je ook eens kunnen afvragen waarom het gemeentebestuur nu ineens met een groot plan van aanpak komt, dat 10 miljoen euro moet kosten. Al dat geld en al die menskracht investeren in een niet-bestaand probleem?

Maar blijf vooral jezelf lekker voor de gek houden joh
Waarom zou iemand uit Gouda iets moeten posten over "dat er niets aan de hand is". Mensen posten doorgaans alleen als er wel iets aan de hand is. Probleem is, dat jij overdrijft. Mensen die genuanceerd willen posten verwijt je dat ze het probleem als "niet bestaand' zien. Ondertussen maak jij zelf van een mug een olifant. Dat grootse plan van aanpak betreft feitelijk 10 tot 20 fucking gezinnen, was net op het nieuws. Treurig is het niet? 10 tot 20 fucking gezinnen, als je sommige mensen hier moet geloven, is er een heel leger Marokkanen van 3 miljoen geland in Gouda en moet het Nederlandse leger uit Afghanistan komen om met de vijandelijke kolonisten alhier te vechten.

Doe eens normaal man, of wil je dat niet? Wil je gewoon gillen? Het is een serieuze vraag, want dan hoef ik het voortaan nooit meer te vragen. Wil je gillen of wil je serieus, normaal, rationeel, zonder bullcrap van het vrije volk of andere shit discussiëren over een mogelijke oplossing, zonder te doen alsof de fucking wereld vergaat.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:02:38 #99
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62384143
tvp
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:02:48 #100
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62384157
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ondertussen maak jij zelf van een mug een olifant. Dat grootse plan van aanpak betreft feitelijk 10 tot 20 fucking gezinnen, was net op het nieuws. Treurig is het niet? 10 tot 20 fucking gezinnen
Vooral geloven wat burgemeester Cornelis zegt
Het is zo lekker makkelijk als burgervader, tien tot twintig gezinnen aanwijzen als rotte plek op de appel. Kan je makkelijk wegsnijden, blijft de appel goed. Wel, elke Gouwenaar kan je vertellen dat het linkse multikul is die Cornelis de rest van Nederland aansmeert. Loop eens door onze wijken, vraag de mensen over overlast. Afgaande op wat de burgermeester ons voorhoudt, kan je ervan uitgaan dat er zo'n vijftig Marokkanen stennis schoppen. Niets van waar. Reken liever op het tienvoudige.

Tachtig procent van de misdaad in Gouda wordt gepleegd door een bevolkingsgroep die 15% van de Goudse bevolking uitmaakt. 10 tot 20 'fucking' gezinnen? Fuck that.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')