abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62451800
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 08:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom hoepel je zelf niet op? Aan racisten heeft Nederland helemaal niets.
Aan landverraders nog minder.
pi_62452039
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 08:39 schreef sgeitgeit het volgende:

[..]

Aan landverraders nog minder.
Inderdaad, dat ben ik dan ook niet. Ik zet me in voor nederland, zonder aanzien des persoons.
pi_62452072
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef schoelje het volgende:

[..]

Dit lijst is voor mij een eye-opener en schokkend te noemen. Dat burgemeestersreferendum moet er echt snel komen want zo gaat het niet langer.
Tja en bij het gemiddelde referendum komt anderhalve paardekop opdagen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_62452160
Vind je het gek dan als je gigantische keuzemogelijkheid bestaat tussen hutspot en hutspot uit dezelfde kookpan?
pi_62452262
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:Tja en bij het gemiddelde referendum komt anderhalve paardekop opdagen.
Ja, maar de mensen die wel komen hebben er dan in ieder geval over nagedacht Kwaliteit boven kwantiteit dus!

Agema gisteren: Aboutaleb laadt met zijn 2 paspoorten op zijn minst de schijn van een dubbele nationaliteit op zich
pi_62452269
Is er eigenlijk een ander sentiment of reden dan zijn Marokkaan zijn om tegen Aboutaleb als burgemeester te zijn? Ik vind de reacties nogal verkrampt, eigenlijk is er weinig om op te gen te zijn - het is natuurlijk lastig om hardop te zeggen dat je geen allochtoon als burgemeester wilt, eigenlijk past hij wel goed bij al die Leefbaren, dus gaan we maar een beetje morren over 'carrierepoltiicus' en ineens over de procedure, omdat we liever onze eigen kandidaat hadden gehad?
pi_62452298
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:08 schreef schoelje het volgende:
Agema gisteren: Aboutaleb laadt met zijn 2 paspoorten op zijn minst de schijn van een dubbele nationaliteit op zich
En Sorensen riep 3 x bij NOVA: hij moet het paspoort voor de camera's in een enveloppe doen en er Marokko opzetten
pi_62452321
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:08 schreef SCH het volgende:
Is er eigenlijk een ander sentiment of reden dan zijn Marokkaan zijn om tegen Aboutaleb als burgemeester te zijn? Ik vind de reacties nogal verkrampt, eigenlijk is er weinig om op te gen te zijn - het is natuurlijk lastig om hardop te zeggen dat je geen allochtoon als burgemeester wilt, eigenlijk past hij wel goed bij al die Leefbaren, dus gaan we maar een beetje morren over 'carrierepoltiicus' en ineens over de procedure, omdat we liever onze eigen kandidaat hadden gehad?
Wat zit je weer te zeuren zeg.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:11:22 #209
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62452339
Wat een reacties weer, en die Obama maakt in dat racistische Amerika geen kans natuurlijk, ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan de ruimdenkende Nederlanders
pi_62452346
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:09 schreef SCH het volgende:

[..]

En Sorensen riep 3 x bij NOVA: hij moet het paspoort voor de camera's in een enveloppe doen en er Marokko opzetten
Dat zou dan een kleine eerste stap zijn.
pi_62452371
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Tja en bij het gemiddelde referendum komt anderhalve paardekop opdagen.
Wel als je het zo regelt zoals het hier in Utrecht geregeld was. Dat was vragen om problemen, wat later in Eindhoven nog even werd overgedaan. Toen vroeg ik me echt af of ambtenaren en politici uberhaupt een lerend vermogen hebben.

Maar goed; echte burgemeesterverkiezingen die open staan voor kandidaten van ALLE partijen en onafhankelijken, ik denk echt dat veel mensen daar wel iets in zien.
pi_62452424
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:08 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ik hoorde het haar ook zeggen

Fail.
pi_62452445
quote:
Hij hangt de islam aan, en je kunt veel over de islam zeggen maar niet dat het een democratische religie is En het is leuk dat hij een moslim is maar ruim de helft van de immigranten in Nederland heeft helemaal niets met die godsdienst. Een andere reden is dat rotterdam enkele jaren geleden zwaar de PvdA op de kloten heeft gegeven. Okay, bij de laatste verkiezingen zijn ze weer op plek 1 beland maar veel mensen hebben de overtuiging dat leefbaar rotterdam zwaar is zwart gemaakt in de pers.
pi_62452492
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:09 schreef SCH het volgende:
Aboutaleb zei dat hij al 20 jaar twee keer rood is. Eén keer vanwege zijn PvdA-overtuiging, de tweede keer vanwege het rood van het nederlands paspoort. Die man denkt zeker dat wij niet weten hoe de marokka anse vlag eruit ziet.
pi_62452506
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar goed; echte burgemeesterverkiezingen die open staan voor kandidaten van ALLE partijen en onafhankelijken, ik denk echt dat veel mensen daar wel iets in zien.
Verkiezingen wel ja, maar goed, D66 werd door iedereen uitgelachen toen het werd voorgesteld.
pi_62452535
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:17 schreef schoelje het volgende:

[..]

Aboutaleb zei dat hij al 20 jaar twee keer rood is. Eén keer vanwege zijn PvdA-overtuiging, de tweede keer vanwege het rood van het nederlands paspoort. Die man denkt zeker dat wij niet weten hoe de marokka anse vlag eruit ziet.
Waarom zou iemand niet een goed burgemeester van een Nederlandse stad kunnen zijn, en tegelijkertijd trots op zijn afkomst en geboorteplaats (die in dit geval dan toevallig in Marokko ligt?).
pi_62452665
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:19 schreef LangeTabbetje het volgende:Waarom zou iemand niet een goed burgemeester van een Nederlandse stad kunnen zijn, en tegelijkertijd trots op zijn afkomst en geboorteplaats (die in dit geval dan toevallig in Marokko ligt?).
Aboutaleb is een uitstekende kerel en ik geloof van harte dat hij een zeer capabele burgemeester van Rotterdam zal worden. Maar we hebben ook te maken met de bevolking van Rotterdam. Men zal zich betrokken moeten voelen bij een stad, en zich moeten inzetten om er wat van te maken. Door iemand met een driedubbele loyaliteit (hij is behalve marokkaan ook ajaxiet) bevorder je die betrokkenheid niet.
pi_62452687
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 08:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom hoepel je zelf niet op? Aan racisten heeft Nederland helemaal niets.
Ik laat me niet uit mijn stad wegjagen door de eerste de beste cowboy uit Casablanca.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:28:25 #219
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62452734
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:25 schreef schoelje het volgende:
Door iemand met een driedubbele loyaliteit (hij is behalve marokkaan ook ajaxiet) bevorder je die betrokkenheid niet.
Mensen die een burgemeester afrekenen op de voetbalclub van zijn voorkeur zijn natuurlijk al te dom op te poepen. Net als mensen die niet verder kijken dan een tweede nationaliteit. Xenofobie ten top.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:28:47 #220
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62452743
quote:
Het is een PvdA politicus uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester. Niet vreemd dat daar weerstand tegen komt.
pi_62452748
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:26 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ik laat me niet uit mijn stad wegjagen door de eerste de beste cowboy uit Casablanca.
Goed zo. Ga maar gezellig met hem praten.
pi_62452762
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:28 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het is een PvdA politicus uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester. Niet vreemd dat daar weerstand tegen komt.
Ja hoor, alsof de weerstand daar vooral mee te maken heeft.
pi_62452789
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:28 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En boven alles heeft hij volgens mij niks met Rotterdam. Maargoed laat hem zelf maar komen vertellen op tv of in de krant wat die met Rotterdam wil (hoor en wederhoor zeg maar)
pi_62452807
Sneu, dit soort reacties. De een vindt het te gek omdat hij een Marokkaan is, en dus is het een prachtig statement naar mensen die niks anders doen dan kankeren op alles dat Marokkaans is - triomfantelijk om iets waar ze part noch deel aan hebben. De ander zoekt naar allerlei stokken om mee te slaan: hij is alleen burgemeester uit carriërebejag, hij vertegenwoordigt een criminele bevolkingsgroep en hij heeft twee paspoorten - en dus twee loyaliteiten. Naar mijn mening wordt dat Marokkaans zijn veel te zwaar gewogen.

Hij is een soort icoon van dat je, ongeacht je afkomst, in Nederland wel degelijk wat kunt bereiken (de slachtofferallochtonen hebben nu een probleem...) maar volgens mij worden zijn prestaties gewoon overschat. Echt veel heeft hij niet bereit in Amsterdam of op Sociale Zaken (daarom is 'ie ook geen minister geworden).

Maar ja.
pi_62452831
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:28 schreef Copycat het volgende:
Mensen die een burgemeester afrekenen op de voetbalclub van zijn voorkeur zijn natuurlijk al te dom op te poepen. Net als mensen die niet verder kijken dan een tweede nationaliteit. Xenofobie ten top.
Dat kan best zijn maar domme mensen horen er nou eenmaal ook bij in de samenleving. Een stem van iemand met met de hakken over de sloot op de ITO is net zoveel waard als die van beatrix en dat is maar goed ook! Je kunt niet zeggen: je bent stom, je mag niet meer stemmen en wat je zegt is niets waard, we luisteren niet naar je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')