Spannend spannend!!!quote:De gemeenteraad van Rotterdam draagt
vanmiddag een nieuwe burgemeester voor.
De raad kiest tussen staatssecretaris
Ahmed Aboutaleb van de PvdA of Gerd
Leers van het CDA,die nu burgemeester
van van Maastricht is.Dat hebben
betrouwbare bronnen gezegd.
De kandidaten zijn voorgedragen door
een vertrouwenscommissie.Een andere
kandidaat,de vroegere wethouder Wim van
Sluis,zou zijn afgevallen.De voordracht
die de gemeenteraad vanmiddag doet,moet
nog door de minister van Binnenlandse
Zaken worden goedgekeurd.
Burgemeester Opstelten neemt eind dit
jaar afscheid als burgemeester.
quote:Leers niet naar Rotterdam
Burgemeester Gerd Leers van Maastricht gaat niet naar Rotterdam. Dat heeft hij bevestigd tegenover de Limburgse kranten. De Rotterdamse gemeenteraad heeft gekozen voor PvdA-staatssecretaris Aboutaleb, als opvolger van burgemeester Opstelten. Leers en Aboutaleb waren door de vertrouwenscommissie geselecteerd.
In een poll van RTV Rijmond kreeg Leers overigens verreweg de meeste stemmen.
Je hebt twee grote blokken in Rotterdam, Leefbaar en de PvdA... No way dat Aboutaleb geschikt is om boven die partijen te staan.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:57 schreef kingmob het volgende:
Een CDA'er in rotterdam had ik eerlijk gezegd ook wel wat raar gevonden. Beiden lijken me overigens geschikt om objectief boven de partijen te kunnen staan.
Sinds wanneer moet een burgemeester uit de stad zelf komen? Volgens mij gaat het toch vooral om bestuurlijke kwaliteiten en gevoel voor wat er leeft enz. Ik denk dat Aboutaleb wel bewezen heeft dat hij feeling heeft met de grote stadsproblematiek.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:04 schreef Pool het volgende:
Aboutaleb als burgermeester van Rotterdam, die kerel is toch hartstikke Amsterdams? Als Marrokaan een minister in Nederland worden, dat is helemaal prima, maar een Amsterdammer als Rotterdamse burgemeester...![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je hebt twee grote blokken in Rotterdam, Leefbaar en de PvdA... No way dat Aboutaleb geschikt is om boven die partijen te staan.
Ik vraag me juist af of Leers wel zo geschikt is. Hij was een heel erg flets kamerlid en heeft in Maastricht natuurlijk vooral een thuiswedstrijd gespeeld. Maar of zo'n zachtaardige Limburger in het harde Rotterdam nou op zo'n plaats zou zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:05 schreef marcodej het volgende:
Gemiste kans voor Rotterdam als Leers het niet wordt...
Hoezo?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:05 schreef marcodej het volgende:
Gemiste kans voor Rotterdam als Leers het niet wordt...
Leers is echter niet bepaald een stereotype CDAer. Hij is niet voor niets een van de weinige CDAers waar ik nog wel sympathie voor heb.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:57 schreef kingmob het volgende:
Een CDA'er in rotterdam had ik eerlijk gezegd ook wel wat raar gevonden. Beiden lijken me overigens geschikt om objectief boven de partijen te kunnen staan.
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar een Amsterdammer in Rotterdam is niet zomaar iemand uit 'een' andere stad.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet een burgemeester uit de stad zelf komen?
Volgens mij is dat snel vergeten als je het gewoon goed doet en je snel in zo'n stad aanpast.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:09 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar een Amsterdammer in Rotterdam is niet zomaar iemand uit 'een' andere stad.
Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.quote:
Ach so, belangrijk zeg.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.
Hoezo? Ik denk dat de Leefbaren blijer met hem zijn dan met Leers.quote:Het gaat wel vuurwerk opleveren met Leefbaar, dat dan weer wel
Ik weet het zo net nog niet hoor. Aboutaleb heeft meer niet lullen, maar poetsen mentaliteit dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.
Het gaat wel vuurwerk opleveren met Leefbaar, dat dan weer wel
Tja, ik snap wel dat je dat ene woord eruit haalt, maar het was toch echt als een opsomming bedoeld. Al die losse dingetjes bij elkaar zorgen voor een achterstand voordat ie begonnen is. Daarvan is zijn PvdA-lidmaatschap de grootste factor en zijn Amsterdammerschap de kleinste. Dat Islamitische zit er ergens tussenin.quote:
Wellicht, na verloop van tijd. Maar nu bepaald nog niet.quote:Hoezo? Ik denk dat de Leefbaren blijer met hem zijn dan met Leers.
Je had wat anders verwacht?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:57 schreef SCH het volgende:
Wat een treurigheid toch weer, al die racistische reacties op Telegraaf.nl
Ik denk het wel, anders is het raar dat Abou aan een meerderheid is gekomen in de Rotterdamse raad.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Wellicht, na verloop van tijd. Maar nu bepaald nog niet.
Nu.quote:AMSTERDAM - PvdA-staatssecretaris Ahmed Aboutaleb wordt de nieuwe burgemeester van Rotterdam. Dat heeft zijn tegenkandidaat, de Maastrichtse burgemeester Gerd Leers, donderdag bevestigd.
Leers heeft dat donderdagmiddag bevestigd. "Ik ben om twee uur gebeld door de gemeente Rotterdam om te horen dat ik uit de race ben", aldus de burgemeester van Maastricht.
In de de Limburger zegt Leers zich te kunnen vinden in de keuze voor Aboutaleb. "Een prima vent. Hij past goed bij Rotterdam." Aboutaleb heeft nog niet willen bevestigen dat hij de nieuwe burgemeester wordt.
De Maastrichtse burgemeester is niet van plan een gooi te doen naar andere burgemeestersposten. Wat hij wel gaat doen is nog niet bekend. Zijn tweede termijn in Maastricht maakt hij in elk geval niet af.
Opstelten
In maart diende de huidige burgemeester van Rotterdam, Ivo Opstelten, zijn ontslag in. Opstelten zit nog op zijn post tot eind dit jaar.
PvdA, GroenLinks en SP hebben samen al een meerderheid.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk het wel, anders is het raar dat Abou aan een meerderheid is gekomen in de Rotterdamse raad.
Bron: ADquote:ROTTERDAM - Ahmed Aboutaleb wordt zeer waarschijnlijk de nieuwe burgemeester van Rotterdam. De gemeenteraad zou de voorkeur hebben gegeven aan de PvdA'er boven Gerd Leers, burgemeester van Maastricht.
Gerd Leers wordt niet de nieuwe burgemeester van Rotterdam. Dat heeft hij donderdagmiddag te horen gekregen, zo laat Leers het AD weten.
,,Heel jammer dat ik het niet geworden ben. Ik heb mijn best gedaan om mijn ideeën over Rotterdam zo goed mogelijk naar voren te brengen’’, aldus Leers.
Eerder vandaag meldden goed ingevoerde bronnen dat de gemeenteraad zou kiezen tussen Leers en Ahmed Aboutaleb, de huidige staatssecretaris van Sociale Zaken. Dat Aboutaleb de nieuwe burgemeester wordt, is echter nog niet bevestigd. Aboutaleb zelf laat telefonisch weten dat hij niet kan reageren.
Later meer.
Bekijk hier live de buitengewone raadsvergadering.
Die zullen zeker zeggen. Islamisering bereikt top Rotterdamquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:12 schreef franknitty het volgende:
Jij bent blij maar iedereen die ik er hier over heb gehoord vind het niet zo fijn. ik zal me maar netjes houden.
Jij roept ook maar wat, zeg. Als er iemand is die kankert op marokkanen dan is het wel Aboutaleb.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:19 schreef Afgoderij het volgende:
500 miljoen laten verdwijnen, zeggen dat Nederlanders zich aan de islam moeten aanpassen
Die gast is een kruizing tussen Bush en een KKK leider.
Klein verschilletje tussen jou en mij is dat ik mensen liever beoordeel op hun woorden en acties. Jij beoordeeld ze zo te zien het liefste op genetische kwaliteiten.quote:
Ga jij je maar eens snel goed verdiepen in Marokko voordat je zomaar uit je mond lult.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:22 schreef Afgoderij het volgende:
Nu een blanke heiden als leider in Marokko
ohnee, dan ineens weer niet heh
Is een blanke Jood als adviseur van de koning ook goed?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:22 schreef Afgoderij het volgende:
Nu een blanke heiden als leider in Marokko
ohnee, dan ineens weer niet heh
Volgens mij heb jij de verkeerde voor, bedoel je niet Osama bin Laden?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:19 schreef Afgoderij het volgende:
500 miljoen laten verdwijnen, zeggen dat Nederlanders zich aan de islam moeten aanpassen
Die gast is een kruizing tussen Bush en een KKK leider.
Precies, hij is behoorlijk on-Amsterdams, zeg maarquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:53 schreef Monolith het volgende:
Ik weet het zo net nog niet hoor. Aboutaleb heeft meer niet lullen, maar poetsen mentaliteit dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar.
Och, ik vind Aboutaleb wel man en paard noemen eigenlijk. Ik vind hem meer on PVDA's en denk eigenlijk dat hij wel eens de brug zou kunnen zijn tussen die 2 blokken.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je hebt twee grote blokken in Rotterdam, Leefbaar en de PvdA... No way dat Aboutaleb geschikt is om boven die partijen te staan.
Nee joh, als het aan de bevolking hier had gelegen had Femke Halsema burgemeester van Rotterdam geworden (die stond op 1 bij de keuze van het publiek). Dan liever Aboutaleb. Maar ik sta nog niet te juichen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:16 schreef Brammetje het volgende:
Ik had het beter gevonden als de bevolking van Rotterdam had gekozen, ipv wat hoge heren in een achteraf kamertje.
Als Rotterdam dat had gewild, prima toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh, als het aan de bevolking hier had gelegen had Femke Halsema burgemeester van Rotterdam geworden (die stond op 1 bij de keuze van het publiek).
Ik had er niet aan moeten denken, mag ook toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als Rotterdam dat had gewild, prima toch?
Goed zo, en nou op de inhoud.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:24 schreef sgeitgeit het volgende:
Mijn god, een riffijn, moslim, zoon van een imam en als eerste paspoort marokkaan.
Tuurlijk! Maar dat maakt deze wijze van burgemeesters aanstellen nog niet wenselijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had er niet aan moeten denken, mag ook toch?
Zolang er geen burgemeesterverkiezingen bestaan waar iedereen zich verkiesbaar kan stellen zal je het moeten doen met een opgedrongen persoon.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Alsjeblieft, geen Aboutaleb. Zijn er niet nog andere kandidaten?
Joequote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:26 schreef Greys het volgende:
Laat ie als Amsterdammer maar snel het Feijenoord lied gaan leren trouwens
Hij gaat gewoon doodleuk met Ajax sjaal naar De Kuipquote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:26 schreef Greys het volgende:
Laat ie als Amsterdammer maar snel het Feijenoord lied gaan leren trouwens
Goed uitgebouwd argumentquote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Alsjeblieft, geen Aboutaleb. Zijn er niet nog andere kandidaten?
Nou meen ik me toch te herinneren dat Amsterdam de laatste 5-6 jaar net zoveel te vertellen had op voetbalgebied als Rotterdam....helemaal geen ene flikker. De baas op dat gebied ligt enkele mijlen verder zuidwaarts.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:37 schreef Adidah het volgende:
[..]
Hij gaat gewoon doodleuk met Ajax sjaal naar De Kuip. Op voetbal gebied was Amsterdam al de baas, maar nu heersen ze ook op bestuurlijk niveau
![]()
.
http://www.ad.nl/binnenla(...)as_in_Rotterdam.htmlquote:Aboutaleb baas in Rotterdam
ROTTERDAM - Ahmed Aboutaleb wordt de nieuwe burgemeester van Rotterdam. Dat is aan het begin van de avond bekendgemaakt.
De huidige staatssecretaris van Sociale Zaken volgt Ivo Opstelten op per 1 januari volgend jaar.
De Rotterdamse gemeenteraad stemde, na een urenlange vergadering, in meerderheid voor Aboutaleb. Wie de andere kandidaat was, is nog onduidelijk.
De grootste oppositiepartij in de Maasstad, Leefbaar Rotterdam, is diep teleurgesteld over de gang van zaken. Fractieleider Sĝrensen stelt dat de mening vam de inwoners van Rotterdam er kennelijk niet toe doet voor de regenten.
Voorzitter Oosterhoff van de vertrouwenscommissie, de club die met alle sollicanten heeft gesproken, roemt het ’ lef-profiel’ van de staatssecretaris. „Ook heeft hij liefde voor het lokale bestuur,’’ verwijst Oosterhoff naar ’s mans wethouderschap in Amsterdam. „Aboutaleb kan volgens ons goed aansluiting vinden bij de twee biotopen (allochtonen - autochtonen, red.) in deze stad. hij heeft het lef en de moed om op een Rotterdamse manier aan te pakken.’’
Eerder werd al bekend dat de huidige burgemeester van Maastricht, Gerd Leers, was afgevallen als kandidaat. ,,Heel jammer dat ik het niet geworden ben’’, laat Leers aan het AD weten. ,,Maar ik respecteer deze beslissing. Aboutaleb is een fantastische vent. Hij is een hele goede burgemeester voor Rotterdam.’’
Aboutaleb zelf wilde nog niet reageren.
Oh, wat kan Aboutaleb dan goed volgen sjou en wat heeft Rotterdam nodig?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:10 schreef Meki het volgende:
Rotterdam heeft echt veel aan Aboutaleb en Aboutaleb kan veel voor Rotterdam betekenen.
Als er eentje kritisch kijkt naar zich misdragende Marokkanen is het wel Aboutaleb.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:10 schreef Napalm het volgende:
[..]
Oh, wat kan Aboutaleb dan goed volgen sjou en wat heeft Rotterdam nodig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |