abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:15:31 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_62172761
Het grote kleine babietjes topic deel 159

Babietjes

22 oktober 2007: Anna Sophie, dochter van rodesappigeaardbei
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
20 januari 2008: Finn, zoon van SaiG
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
***01 juli 2008: Koen Jurriaan, zoon van LovelyLady***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 10-10-2008 10:42:31 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:16:48 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_62172791
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:46 schreef Nijna het volgende:
Er zit hier een klein meisje MIJN tosti te verorberen. Haar eigen boterhammetje met kaas was niet lekker genoeg... Oh en wat ze nog in haar hand had zit nu in haar haar... ZIjn dit "bijna-1-streken" ? .
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:53 schreef Troel het volgende:
Ik denk het wel, als tenminste 9 maanden zijn ook onder de bijna 1 valt

Dikwijls probeert Ruben een greep te doen van mijn bord of Berts bord
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:08 schreef Ticootje het volgende:
Daar zit Jen tever voor weg. Ze kan niet bij de tafel. Maar ik merk nu wel steeds meer dat Jen "het-zelf-wil-doen". Dus prak eten met een lepel is niet leuk, zelf happen wel.
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:14 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft soms het zelfdoeneffect, maar ook gevoerd worden lukt gelukkig nog wel. Maar daar ben ik ook heel simpel in, sommige dingen zijn niet zelf te doen en dan krijg je het niet als je niet gevoerd wil worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:20:45 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62172896
Wij eten niet tegelijk met Sasha. Hij zit gewoon met zijn tripp-trapp bij de bank en krijgt daar zijn prakje gevoerd. We zijn nog niet overgestapt op 'aan tafel eten'.
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:26:14 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_62173017
Wij eten eigenlijk altijd aan tafel, alhoewel ik soms echt wel de behoefte heb om gewoon op de bank te zitten. Meestal is dat dan het geval als Bert er niet is of pas laat thuis is. Ruben zit wel gewoon aan tafel en eet ook gewoon mee. Soms is dat hetzelfde, soms zit hij gewoon een boterham te verorberen terwijl wij aan de pizza zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:28:29 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_62173075
Oja, wat ik wilde vragen:

Ruben heeft last van walletjes onder zijn oogjes. Niet echt gek, zijn vader heeft dat ook eigenlijk altijd wel, maar ik vind het zo sneu staan. Hij slaapt prima en ook wel goed, maar het zou natuurlijk kunnen dat hij van het weekend gewoon te weinig slaap heeft gehad. Heeft het zin om hem nu eerder op bed te leggen in de hoop dat hij bijslaapt of moet ik gewoon zijn schemaatje aanhouden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:30:35 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62173134
Ehm... Da's een kwestie van proberen toch?
Hier gaat Sasha vaak wel rond dezelfde tijden naar bed, maar komt het eens anders uit, dan komt het anders uit.

Als jij denkt dat Ruben echt moe is zou ik hem lekker in bed leggen. Maar aan de andere kant, als hij echt zo moe was geweest, had hij dan vanmorgen al niet langer geslapen? Althans, Sasha slaapt echt wel langer als hij moe is volgens mij. Soms een uurtje, nu net bijv. weer 2 uur omdat we een wat lange ochtend hadden zeg maar.
pi_62174022
Met Jen hou ik echt een ritme aan qua slapen. Na het ontbijt, na de lunch en voor het avondeten moet ze gewoon even slapen.

Wij eten bijna altijd met zn allen aan tafel. Behalve als Jen nog slaapt en dus later eet, dan eet ze apart. Dan zit ik, heel opvoedkundig, op de bank voor de tv met haar op haar stoel eten te geven.

Wat betreft zelf doen. Ik word er gewoon heel handig in. Gister aten we bij mijn ouders. Jen wilt dan niet van de lepel eten, Opa heeft verder weinig ervaring wat betreft kinderen voeren. Dus resultaat Jen eet niet. Oplossing: Geef Jen een sperzieboon in haar hand, en op het moment dat ze de boon naar haar mond brengt schuif je gewoon snel een hap naar binnen. En zo eet ze dan toch een heel bordje prak leeg. Natuurlijk tussendoor ook echt zelf eten, dus ze mag het boontje echt wel happen, maar ook happen die mama gaan gewoon goed naar binnen. Als ze vol zit laat ze dat ook echt wel merken, dan krijg je echt niets meer naar binnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62174123
wat gruwel ik toch van het gebruik van de term voeren, beesten voer je. baby's, gehandicapten en andere die het niet zelf kunnen help je met eten.
pi_62174243
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:08 schreef p_iglet het volgende:
wat gruwel ik toch van het gebruik van de term voeren, beesten voer je. baby's, gehandicapten en andere die het niet zelf kunnen help je met eten.
Dat zeg ik: voeren
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:19:20 #10
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62174436
hier geen probleem met voeren, meneer vind het allemaal best, als ie zijn eten maar snel genoeg krijgt. Fles houd ie zelf vast, maar dan wel lekker bij mama op schoot hangen. Laatste hapjes(als zijn honger weg is) doet ie vaak zelf met een lepeltje klooien, en krijgt dan toch nog een beetje binnen(meeste beland net naast de kinderstoel)

eten jatten word hier heel veel gedaan. Michelle eet s'ochtends haar boterhammetje op de bank, en dennis krijgt een papfles en mag daarna lekker spelen, 9 van de 10 keer kruipt ie snel naar michelle's bord toe om daar brood te jatten. Maar als ik hem een boterham geef in plaats van pap hoeft ie dat niet. Daarin tegen wil michelle ook altijd een hapje van dennis zijn fruithap enz.

met slapen ben ik heel makkelijk, is ie moe? dan naar bed. normaal slaapt ie zo'n 1,5 a 2 uur, als ie echt moe is haalt ie de 3 uur wel.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_62174518
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zeg ik: voeren
Mijn lief vraagt ook doodleuk: hoe laat moet Jasja gevoederd worden?
Waarop ik antwoord: ze is geen nijlpaard in Artis.
'Hoe laat krijgt ze haar fles' klinkt toch iets gezelliger.
pi_62175069
Vanmorgen werd ik weer heerlijk wakker door Jen. Die begint rond half 7 hele verhalen te vertellen. Ze begint zachtjes maar binnen een kwartier is het hele huis wakker. (Niet huilen hoor)

En dan even drinken bij mama en weer verder vertellen. Het is zo'n heerlijk meiske.
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:14:02 #13
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62176073
Ik kreeg afgelopen weekend op een feestje ineens de vraag waarom ik mijn kind de fles gaf. Want dat was vreselijk slecht, of ik dat wel wist .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:14:17 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_62176080
Tja, ik roep hier altijd naar Bert naar boven dat het voedertijd is Ik krijg ook commentaar dat ik Ruben soms gewoon "het kind" noem. Tja, dat hoort gewoon bij mij

Maar eigenlijk heb je gelijk hoor p_iglet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:16:51 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_62176165
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:14 schreef k_i_m het volgende:
Ik kreeg afgelopen weekend op een feestje ineens de vraag waarom ik mijn kind de fles gaf. Want dat was vreselijk slecht, of ik dat wel wist .
Nouja, je kan er beter de fles geven dan niets toch? Kom op zeg

Ik ken iemand die heeft d'r kind borstvoeding gegeven en ging daarna met zes maanden over op gebakken banaan, gefrituurde garnalen, kroepoek en babi pangang en nasi met satesaus. Dan liever flesvoeding hoor

(en nee, ik zou in zo'n geval ook niet weten wat te zeggen hoor, maar ik heb het gelukkig nog niet echt meegemaakt, meestal ben ik degene die vind dat een ander het anders (lees: slechter) doet )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:21:17 #16
14746 k_i_m
pi_62176320
Nouja, ik heb gewoon gezegd dat na een pre-natale depressie ik niet zo op een post-natale depressie zat te wachten. En dat je beter een moeder kan hebben die vrolijk en gezellig is en de fles geeft, dan geen moeder die de fles geeft. En toen was ze al afgeleid door iemand anders die wel borstvoeding had gegeven, dus toen was ik ervanaf .

Maar serieus. Dat is toch niet normaal?
In my life
Why do I smile
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:44:34 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62177082
Ik zou dat mens geloof ik alleen maar aangestaard hebben en het verder echt genegeerd hebben. Waar halen mensen toch het lef vandaan!

En over mee-eten gesproken, Sasha kwam hier net even stukjes van mijn mandarijn meesnoepen!
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:55:03 #18
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62177400
Oef, leuk zo'n vraag en dan meteen een oordeel erbij Ik zou ook niet zo de behoefte gehad hebben om mijn keuze uit te leggen aan zo iemand denk ik.

Weinig Isis-nieuws verder. Ze drinkt nog steeds ongeveer hetzelfde deel van d'r flessen zelf en de stand van het neusbrilletje met zuurstof is nogal wisselend. Ik ben benieuwd wat de kinderarts morgen zegt. Deze week heb ik zelf een beetje het gevoel dat ze stilstaat, maar dat ligt misschien vooral aan m'n eigen ongeduld.

Heb trouwens nog steeds moeite om me in dit topic thuis te voelen. Op de één of andere manier realiseer ik me nog steeds niet helemaal dat we straks ook weer zo'n ukkie thuis hebben en eerste hapjes gaan geven en al die andere eerste keren mee gaan maken. Misschien ook een stukje zelfbescherming uit angst dat al die dingen niet gaan komen ofzo.
pi_62177828
Koen is weer goedgekeurd met zijn 6690 gram en 64.5 cm
  maandag 6 oktober 2008 @ 17:22:49 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_62178150
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:55 schreef Jojogirl het volgende:
Oef, leuk zo'n vraag en dan meteen een oordeel erbij Ik zou ook niet zo de behoefte gehad hebben om mijn keuze uit te leggen aan zo iemand denk ik.

Weinig Isis-nieuws verder. Ze drinkt nog steeds ongeveer hetzelfde deel van d'r flessen zelf en de stand van het neusbrilletje met zuurstof is nogal wisselend. Ik ben benieuwd wat de kinderarts morgen zegt. Deze week heb ik zelf een beetje het gevoel dat ze stilstaat, maar dat ligt misschien vooral aan m'n eigen ongeduld.

Heb trouwens nog steeds moeite om me in dit topic thuis te voelen. Op de één of andere manier realiseer ik me nog steeds niet helemaal dat we straks ook weer zo'n ukkie thuis hebben en eerste hapjes gaan geven en al die andere eerste keren mee gaan maken. Misschien ook een stukje zelfbescherming uit angst dat al die dingen niet gaan komen ofzo.
Tuurlijk ga je die dingen wel meemaken, eerste lachje, eerste woordje, eerste hapjes (hoogstwaarschijnlijk in andere volgorde) Ik snap heel goed dat je toch een beetje voorzichtiger bent, maar volgens mij doet Isis het toch hartstikke goed?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62178521
Geef het maar even wat tijd Jojo, je gaat je hier vanzelf thuisvoelen als je hummeltje lekker thuis is
pi_62178652
Mirte is heel wisselend in eten qua zelf doen of toch geholpen worden. Er is geen pijl op te trekken eigenlijk. We gaan vanavond maar weer een prakje proberen, omdat bietjes met de hand mij persoonlijk niet zo heel succesvol lijkt... maar of ze het ook wil... dat zal straks blijken. Sowieso pas de tweede keer bietjes dus ben benieuwd.
Fake it till you make it...
pi_62178804
Oh ik voeder mijn kind altijd hoor, als een klein vogeltje gaat dat kwekkie open
Jojo..ik denk dat het voor jouzelf gewoon tijd nodig heeft
Saartje
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:26:00 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62179774
Jojo, alles op zijn tijd. Kom maar gewoon binnenvallen als je er zin in hebt, niks is verplicht.
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:34:12 #25
4177 Jojogirl
pi_62179994
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Tuurlijk ga je die dingen wel meemaken, eerste lachje, eerste woordje, eerste hapjes (hoogstwaarschijnlijk in andere volgorde) Ik snap heel goed dat je toch een beetje voorzichtiger bent, maar volgens mij doet Isis het toch hartstikke goed?
Ja, ze doet het goed en is na d'r eerste uur nooit echt meer in levensgevaar geweest. M'n verstand weet het ook wel, dat al die dingen heus gaan komen, m'n gevoel alleen nog niet helemaal. Ik voel me wel helemaal haar moeder, maar dan wel een ziekenhuismoeder en niet een moeder die gezellig een kindje thuis heeft en hele gewone dingen meemaakt.

Krijg het niet beter verwoord dan dit momenteel
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:43:33 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62180217
Gewoon nog even een dan hoor. Lijkt me heel begrijpelijk.
Vorige week zei je iets over 2 weken, is daar nog steeds sprake van?
pi_62184381
tvp, even zo de handen vol met Ben de laatste dagen dat ik niet vaak aan posten toekomen
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:14:48 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_62185329
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:34 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ja, ze doet het goed en is na d'r eerste uur nooit echt meer in levensgevaar geweest. M'n verstand weet het ook wel, dat al die dingen heus gaan komen, m'n gevoel alleen nog niet helemaal. Ik voel me wel helemaal haar moeder, maar dan wel een ziekenhuismoeder en niet een moeder die gezellig een kindje thuis heeft en hele gewone dingen meemaakt.

Krijg het niet beter verwoord dan dit momenteel

Je hoeft het niet beter te verwoorden Ik denk dat iedereen hier je wel begrijpt, ook al is het misschien moeilijk te begrijpen omdat we niet in jouw situatie zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62185717
Jojo . Het is ook niet leuk om ziekenhuismoeder te zijn . We duimen allemaal dat je snel thuis van haar kan gaan genieten.
pi_62186617
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:21 schreef k_i_m het volgende:
Nouja, ik heb gewoon gezegd dat na een pre-natale depressie ik niet zo op een post-natale depressie zat te wachten. En dat je beter een moeder kan hebben die vrolijk en gezellig is en de fles geeft, dan geen moeder die de fles geeft. En toen was ze al afgeleid door iemand anders die wel borstvoeding had gegeven, dus toen was ik ervanaf .

Maar serieus. Dat is toch niet normaal?
Tuurlijk is dat wel normaal. Als je in zo'n geval wel bv geeft krijg je ook gezeur omdat je beter de fles kunt geven. En omdat je dan wel medicijnen mag. En omdat je dan wel ineens spontaan vrolijk bent en blij en gelukkig. En omdat het beter is een blije moeder te hebben (die je dan spontaan bent) dan bv te geven. Oftewel: als je depressief bent en bv geeft ben je een chagerijnige (?) slechte moeder.

Je krijgt altijd gezeik. Wat je ook doet.

Jojo. Wat moeilijk zo, je kleine meisje zo ver weg en niet in jullie huis, waar ze hoort.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:04:41 #31
14746 k_i_m
pi_62187201
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:49 schreef YPPY het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat wel normaal. Als je in zo'n geval wel bv geeft krijg je ook gezeur omdat je beter de fles kunt geven. En omdat je dan wel medicijnen mag. En omdat je dan wel ineens spontaan vrolijk bent en blij en gelukkig. En omdat het beter is een blije moeder te hebben (die je dan spontaan bent) dan bv te geven. Oftewel: als je depressief bent en bv geeft ben je een chagerijnige (?) slechte moeder.

Je krijgt altijd gezeik. Wat je ook doet.
Nou, dit was voor mij de eerste keer. Ik moet zeggen dat ik er niet erg van gecharmeerd was.
In my life
Why do I smile
pi_62193383
Jojo:

Ik heb gelukkig nog nooit gezeik van anderen gehad. Hoop dat het zo blijft maarja...

Maarten kan zelf staan in de box
Nu nog zelf weer gaan zitten
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:24:09 #33
4177 Jojogirl
pi_62193629
Ik vind de vraag naar fles of borst nog niet zo gek (al zou ik die ook niet zomaar aan iedereen durven stellen), maar om er meteen een keihard oordeel bij te geven vind ik echt not done.

Ardenlyn, wat stoer dat Maarten kan staan. En wat zijn ze dan zielig als ze niet zelf weer kunnen gaan zitten

En onze achtbaan gaat verder: durfde ik gisteren nog niet eens te posten dat Isis d'r zuurstof op 21% zat (= normale lucht) omdat het voor mijn gevoel ook zo weer op 30 kon staan (zat al de hele week tussen de 25 en 32), gisterenavond hebben ze d'r neusbrilletje er dus helemaal afgehaald en ze doet het hartstikke goed zonder hulp Toen we op de HC kwamen zat ze vrolijk op schoot bij één van de verpleegsters en ze had dus ook al in een wipstoeltje op de balie gezeten We werden al gewaarschuwd dat ze nu verreweg de beste van de HC is (die helemaal vol ligt) en dat ze dus elk moment naar een gewoon ziekenhuis overgeplaatst kan worden. En ze dronk dus ineens ook d'r fles leeg op 4 cc na
Echt bizar, alsof ik een film zit te kijken en er ineens iemand zapt naar een light-versie van dezelfde film op een ander kanaal.
Vanmiddag dus nog wel een gesprek met de kinderarts, ik ben benieuwd wat die ervan zegt.
pi_62193712
Hij was heel erg zielig en sip aan het huilen maar het is gelukt ook al heb ik een beetje meegeholpen
Normaal laat ik hem het zelf proberen maar deze keer even niet

Dat is fijn Jojo!!
Lijkt mij zo naar dat je meisje niet thuis is. Het is een sterk meisje zo te lezen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:41:01 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62193822
Jojo, wat goed zeg! Zet hem op Isis!

Ardenlyn, het duurt even, maar hij leert het als het goed is vanzelf.
Sasha kan het wel inmiddels, maar hij vergeet het soms.
pi_62193861
Klopt en normaal laat ik heb zelf prutsen maar hij moest ook een schone luier en hij was zo moe

Ook iets leuks.
Als hij iets vast heeft en ik zeg "dankjewel" dan geeft hij het
Is toch best snel?
Ik ben bezig gegaan met asjeblieft en dankjewel maar dat hij het zo snel door heeft had ik niet verwacht.

Edit: Het grappige is dat hij dus ook iets geeft wat hij zelf heel erg leuk vind en dat word dus huilen zodra ik het in mijn handen heb
Maar hij geeft het zelf

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2008 08:45:50 ]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:47:45 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62193921
Aggos, wat schattig!
pi_62193940
Jojo, klinkt goed!
pi_62193950
Jojo, goed nieuws !
Maarten grote knul !

De tijd dat Jasja 's ochtends lekker na de ochtendfles bij mij in bed nog tot 10 uur doorronkte is voorbij . Ze was vannacht om 3 uur en om 6 uur wakker (en dan op 1/3 van het flesje weer in slaap kachelen ), en om 8 uur had ze het gehad. Bij mij in bed nemen werkte ook niet. Ik ging dus maar met haar naar de woonkamer en een kwartier later ligt zij te slapen in de box en zit ik met een duf hoofd op de bank. Overleggen weer naar bed gaat niet lukken vrees ik, dan is de gelijk wakker de boef .

Ik moet vanmiddag met haar naar het CB, de eerste prikjes, maar ben zelf niet zo lekker. Vannacht liggen klappertanden in bed en vanmorgen alleen maar aan het zweten. Ik doe het maar even rustig aan, wellicht voel ik me dan over een paar uurtjes weer beter .
pi_62194022
Madelieve: dekentje over Jen heen in de box en zelf even weer gaan pitten een idee?

Hier ook niet zo lekker. Genoeg geslapen, dat wel, maar behoorlijke koppijn. Misschien te lang in bed gelegen. Vanavond maar niet weer om 9 uur er in
pi_62194035
En beterschap Madelieve natuurlijk
pi_62194396
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 08:43 schreef Ardenlyn het volgende:

Edit: Het grappige is dat hij dus ook iets geeft wat hij zelf heel erg leuk vind en dat word dus huilen zodra ik het in mijn handen heb
Maar hij geeft het zelf
Heel erg herkenbaar. Ze begint soms zelfs al te huilen als we het nog niet eens hebben aangepakt . Al lijkt ze nu inmiddels ook te gaan beseffen dat ze dingen die ze weggeeft ook weer terug kan krijgen en dan is het een stuk minder drama.
Ze deelt ook hapjes appel uit, of eigenlijk steekt ze de appel naar je uit en als je dan zogenaamd een hapje wil nemen stopt ze het gauw in haar eigen mond, en lachen dat ze erbij doet .

Jojo, wat klinkt dat goed, de beste van de HC . Isis laat ze maar zien wat je kan meid
pi_62194399
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 08:54 schreef freecell het volgende:
Madelieve: dekentje over Jen Jasja heen in de box en zelf even weer gaan pitten een idee?
pi_62194475
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:21 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Kan ik het nog op ontzwangeren gooien? Jen is van Tico, dat weet ik ook heus wel
pi_62194599
Maakt niet uit hoor.

Ik ging vanmorgen Jen wegbrengen naar het kdv. En ik blijf altijd even praten, lekker rustig aan. Dus ik had Jen tegenover een leeftijdsgenootje gezet (iets ouder wel). Dus die 2 zitten lekker tegenover elkaar. Begint het jochie "baba" en Jen terug "baba". Echt zo leuk. Ze waren echt aan het "praten". Een heel gesprek werd er gevoerd. Heerlijk.
pi_62194691
Jojo wat een goed nieuws zeg!

En Kim, jezus zeg, sommige mensen ..ik had er niet eens antwoord op gegeven denk ik.
pi_62194902
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Kan ik het nog op ontzwangeren gooien? Jen is van Tico, dat weet ik ook heus wel
Van mij mag het meis , heeft iedereen wel eens last van

@ ticootje... wat lijkt me dat heerlijk om te zien, zo schattig
pi_62195692
Het was echt heel lief. Ik ga nu echt merken dat ze haar naam doorheeft. Ze gaat steeds meer reageren op wat ik zeg, hoe ik iets zeg. Liedjes zingen... Echt leuk.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:30:10 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_62195763

Tja, dat kruipt onhandig en lekker zitten daar kun je ook wel vergeten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:36:34 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62195898
Haha!
Bekend idd. Onder het televisie-meubel. Omhoog komen en dan *pok*...
pi_62195914
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:30 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]

Tja, dat kruipt onhandig en lekker zitten daar kun je ook wel vergeten
Whehehe, lastig zo'n box op hoge pootjes
pi_62198310
Kim wat een reactie :|. Fles of borst, je doet toch gewoon waar je je goed bij voelt? Vind dat het niet aan andere mensen is om daarover te oordelen!

Jojo wat ongelofelijk goed nieuws weeral ! Jouw meisje gaat echt met grote sprongen vooruit, voor je het weet is ze weer thuis!

Troel! Hilarisch !

Ook dat kijk-ik-kan-staan-maar-hoe-ging-zitten-ook-alweer .
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:31:23 #53
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_62199101
Jojo, wat een goed nieuws over je flinke dochtertje! Fijn!

Troel, wat een leuke foto. Arm venteke

Hier gaat alles super met Junah. Ze eet flink, ze slaapt flink. Kortom ze is gewoon een heel flinke meid! Vorige week wel ziek geweest. Wat wil je met twee broers die constant microben binnenbrengen. Daardoor zijn haar tweede reeks prikjes naar volgende week uitgesteld. Ben benieuwd of ze daar ook weer koorts op zal maken. De vorige keer had ze er wel last van, arme schat.
pi_62199594
Ahhh Ruben toch

Vandaag heeft mijn man in z'n pauze een fietszitje gekocht!!
Heb er zo'n zin in!! Met windscherm enz
Morgen testen!!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:12:17 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62200063
Oh leuk Ardenlyn!
Sasha zat gisteren heel lief te brabbelen op de fiets! Het is zo leuk, saampjes fietsen. En zo stoer, ik voel me heel erg 'kijk mij eens met mijn kind fietsen' dan!
pi_62200149
Kan niet wachten
ben heel erg benieuwd wat Maarten ervan zal vinden

We hebben een Bobike voorzitje in de kleur Starlight Aqua/Blue en de scherm in dezelfde kleur.
Zei al tegen mijn man van kies zelf maar de kleur. Opzich leken mij die andere kleuren ook leuk maar ik vind het ook fijn als papa iets uitkiest.

Nu nog geduld hebben tot morgen
pi_62200628
Ardenlyn, leuk! Ik denk dat je dezelfde kleur hebt van fietsstoeltje als wij hebben. Helemaal blits!
Fietsen is zo leuk . Ik duim voor lekker fietsweer!

Ruben, dat wil niet zo goed he...
Mirte doet wel eens haar hoofd onder de bank, maar dat lukt alleen als ze haar hoofd heeft alsof ze op haar zij ligt. Als ze dan rechtop gaat met haar hoofd, komt ze niet meer terug. Blijft ze steken, drama .
pi_62200763
Ruben
Zoontje van een kennis van ons leert nu ook net kruipen, achteruit wel te verstaan Zijn papa moet hem dus ook steeds redden als hij weer onder de bank zit oid.
pi_62202052
Nijna: Fietsen is inderdaad erg leuk Het erge is dat ik een jaar of zelfs meer voor het laatst heb gefietst

Maarten is nog steeds aan het tijgeren en ik vind het wel prima!
Gaat allemaal al zo snel.

Gisteren ook 2 van die stapelbekers van Maarten op elkaar gedaan en iets er bovenop gedaan...gaat hij ineens eronder kijken om die bekers te zien
Zo leuk om die ontwikkeling te zien
pi_62202926
mhhh Gabi had nete en harde keutel in hara luier zitten...dat lijkt me niet goed...
ze heeft wel afgelopen 2 dgn 2 x een fruithapje met banaan gehad en we doen sinds kort rijstebloem in haar laatste fles...

zou het aan die banaan liggen of de rijstebloem? of allebei
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:22:34 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62203151
Kwestie van uitproberen... wij kunnen niet bij haar binnen kijken.

Probeer eens een paar dagen het een en niet het ander, en andersom.
pi_62203182
Ik zou zeggen banaan. Hoelang geef je haar nu bijvoeding? Ben je er net mee begonnen kan het ook een reactie zijn op bijvoeding an sich.
Heeft ze er last van?

Als ze echt verstopt zit kan je ook de bijvoeding even staken en proberen voorzichtiger weer te introduceren.
pi_62203463
we zijn nu 2 wkn bezig met bijvoeden dus is dat niet een beetje late reaktie daarop?....
oooh ik hoor dat ze weer aan het poepen is... momentje ga even kijken
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:59:05 #64
14746 k_i_m
pi_62206349
Wij doen hier geen twee dagen pure banaan achter elkaar, want je merkt het gelijk. En het liefst ook nog om de dag iets "laxerends", zodat het in evenwicht blijft. Nu moeten we ook groente geven, dus kunnen we de banaan ook met de groente wat opheffen.

De combinatie banaan/appel/banaan/appel werkt hier ook stoppend!
In my life
Why do I smile
pi_62206361
Hier is banaan heel berucht. We geven eigenlijk nooit meer dan een halve banaan per dag. Bij een hele hebben we een poepvrije dag..
Wat wel weer handig is bij dunne-tandjes-luiers, dan lijkt het weer wat op normale substantie
pi_62207203
Zat ik op zwemles met middelste, kwamen opa en oma daar aangewandeld. Opa werkt daar en oma heeft geen rijbewijs. Ik zeg 'goh, ik wist niet dat je zou komen?' 'Nee' zegt ze, 'ik zou eerst niet komen want het is ver fietsen en ik hoest me helemaal suf de laatste week, dus ik ben met opa meegekomen' UCHEUCHEUCHE*roodaanloopt* UCHEUCHE Hey Saartje *handjes beetpakt*
AAAAARGHG dood en verderf! Blijf met je bacillentengels van de handen van mijn kind af Ze steekt ze de hele dag in haar mond!
Saartje
pi_62207466
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Haha als dat je ergste blunder is valt het erg mee hoor . Ik had laatst een collega op kraambezoek die zelf 18 weken zwanger was en dat was ik dus totaal vergeten, heb helemaal niet gevraagd naar haar zwangerschap . 's Avonds bedacht ik het ineens, heb de volgende ochtend met het schaamrood op mijn kaken gebeld, ik had er helemaal slecht van geslapen, vond het zo erg. Toevallig was zij degene die mij juist had voorbereid op dit soort dingen. Toen ze bevallen was van haar eerste en er kwam kraamvisite en haar man vroeg 's avonds: en, hoe bevalt Pietjes nieuwe baan? moest ze dus bekennen dat ze dat helemaal vergeten was te vragen aan Pietje. Ze nam al lachend de telefoon op toen ze zag dat ik belde want ze begreep wel waar ik voor belde.

Vanmiddag naar het CB geweest, 60 cm en 5090 gram, netjes op schema maar minder hard aangekomen dan de vorige keer, niet zo gek als ik zie hoe slecht ze heeft gegeten de laatste 2 weken. Ik ga over 2 weken zelf even wegen voor de zekerheid. We gaan nu ipv 5 flessen van 150 4 van 180 proberen, kijken of dat beter gaat..
pi_62207579
O ja, en ze heeft dus haar prikjes gehad. Mijn lief was mee en die werd er helemaal naar van zijn dochter zo verdrietig te zien , ik ben in dit soort gevallen altijd de flinkste van de 2

Maneki, herkenbaar! Vorige week was ik bij mijn ouders en daar was veel visite die om een of andere duistere reden (ik doe dat zelf echt niet bij kindjes) allemaal Jasja's handjes moesten beetpakken. Na afloop gelijk even gewassen want het zat me helemaal niet lekker, ga het gelijk helemaal visualiseren hoe die bacillen overspringen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:45:56 #69
14746 k_i_m
pi_62207675
Wat hier geholpen heeft met slecht eten was een speen met een gaatje extra. Wij hebben hier twee keer echt een drama gehad (met ongeveer drie maanden en met bijna 6 maanden) met halve flessen laten staan en dat was elke keer opgelost door een grotere speen .

Ik werd er in ieder geval goed gestoord van, dat slechte eten .
In my life
Why do I smile
pi_62207925
Lastig dat handjes beetpakken.
Hier verdwijnt er nog wel eens een pink van willekeurige mensen in Leander als hij huilt, dan vraag ik ook echt om dat niet te doen (of iets subtieler: 'geef hem zijn speentje maar' werkt ook meestal)

Vandaag vroeg onze schuinbovenbuurvrouw of haar kindjes Leander even mochten bekijken (we kwamen elkaar tegen in het trappenhuis en ik was met de wagen) Dat was prima natuurlijk. Die kindjes deden écht lekker voorzichtig met hem en dan nog zei de mama: "voorzichtig, niet aankomen, kijken" En pas toen ik zei dat ze hem wel even over zijn hoofdje mochten aaien deden ze dat. Super netjes van de buuf!
pi_62208051
da`s beter dan van dat snotgrut wat hun eigen afgekloven meesleur_snottebellen_knuffel meteen in het gezicht van je kind duwt. ieuw!
Saartje
pi_62208062
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:02 schreef Maneki.Neko het volgende:
da`s beter dan van dat snotgrut wat hun eigen afgekloven meesleur_snottebellen_knuffel meteen in het gezicht van je kind duwt. ieuw!
Precies Gewoon echt goed opgevoed wat dit betreft
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:45:08 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62209021
Toch wel fijn dat dat idd ook nog kan.
Bij ons kwam toen de buuf met haar zoontje kijken, Daan was zo nieuwsgierig, maar ook superverkouden dus die moest op afstand blijven van zijn moeder en ze zijn ook niet lang gebleven. Vond ik wel heel fijn ook toen.

Dat van die Oma snap ik echt niet. Natuurlijk kunnen ze best een kou-tje krijgen, maar om er zo duidelijk niet bij na te denken.
pi_62209570
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:45 schreef k_i_m het volgende:
Wat hier geholpen heeft met slecht eten was een speen met een gaatje extra. Wij hebben hier twee keer echt een drama gehad (met ongeveer drie maanden en met bijna 6 maanden) met halve flessen laten staan en dat was elke keer opgelost door een grotere speen .

Ik werd er in ieder geval goed gestoord van, dat slechte eten .
Daar zat ik ook over te denken maar we zijn pas net van speen 1 naar nummer 2. Om nu al met 3 te beginnen is misschien wat vroeg.... ik vroeg het vanmiddag maar ze raadde het niet aan. Ik heb van de week alvast wel speen 3 gekocht dus als het niet verbeterd ga ik het zeker proberen want ik wordt er ook niet helemaal bien van . Gewoon halverwege die fles of in slaap kachelen, of breed gaan grijnzen zodat die speen werkeloos in haar mond ligt of zo gaan klieren met haar tong dat die speen eruit gaat.

Ze ligt nu bij me op de bank en is niet in haar hum, lijkt toch last te hebben van de prikjes dus ik ga er denk ik maar een paracetamol aan wagen..
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:17:31 #75
14746 k_i_m
pi_62209897
Het kan ook best zijn dat ze nog even aan de grotere speen moet wennen, bij Lilah duurde dat ook altijd eventjes. Meestal totdat het CB weer de opdracht gaf om er een schep bij te gooien in het flesje. Kreeg ze net alles op, zat ik weer met een overschot .

Zielig van de prikjes! Ik hoop dat ze er snel geen last meer van heeft .
In my life
Why do I smile
pi_62210675
Net terug van vakantie en wel bijgelezen, maar te veel gebeurd om op te reageren!
Even snel een paar die ik onthouden heb:

Jojo, het lijkt me ook heel moeilijk dat Isis nog niet thuis is! Je bent haar mama en je wilt natuurlijk zo graag je kindje bij je hebben. Fijn dat ze het zo goed doet en hopelijk is ze snel thuis!

Mooie actie Ruben

Fijn dat het zo goed gaat met Jasja, en prikjes zijn gewoon stom en zielig..

Wij zijn een weekje weggeweest naar een park van Landal. Ging heel goed met Lotte, alleen was ze het vanaf vrijdag zat, kon ze niet meer echt in haar ritme komen 's avonds. 's avonds was het dus veel brullen en uiteindelijk bij mij aan de borst in slaap vallen.
Gistermiddag weer thuis gekomen en vandaag heeft ze bijna de hele dag geslapen
Als ze wakker was kon ze het hooguit 3 kwartier tot een uur volhouden en dan werd er alweer in de oogjes gewreven, dus weer naar bed.
Even bijtanken dus..
Wel is ze volgens mij blij weer in haar vertrouwde omgeving te zijn, alles wordt weer uitgebreid toegelachen
De afgelopen dagen begint ze steeds meer geluidjes te produceren, erg lief

Morgen moeten wij weer naar het CB, ze krijgt dan ook de 2e prikjes. Ben benieuwd hoe zwaar ze is!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:18:49 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62213824
Dat bijslapen had ze dan idd zeker nodig!

Hier had ik me helemaal zitten verheugen op naar huis gaan vandaag, lekker even spelen en knuffelen. Was het arme kind zo moe van de creche en hij had ook nog eens vroeg geslapen daar dat hij na het eten gelijk naar bed gegaan is.
En meestal wordt hij dan nog wel wakker om een uur of 8 voor een uurtje, maar deze keer ook niet hoor...
Ik hoor hem af en toe kuchen door de babyfoon en verder tukt hij lekker verder.
Hij is zo verkouden dat hij ook nog eens 2 ontstoken/snotterige oogjes erbij heeft.

Gelukkis is het al 'bijna' 11 uur. Tijd voor de late fles. Kan ik nog even kroelen.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:22:34 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_62213968
Achja, die verschillen heb je altijd. Waar ik dus iedereen gewaarschuwd heb toen Ruben krentenbaard had, vond mijn schoonzusje het heel normaal om niet te waarschuwen dat ze daar allemaal verkouden waren toen ze graag wilden dat we op neefjes eerste verjaardag kwamen toen Ruben net 2 weken was. Als ik dat geweten had, was Ruben echt niet daarheen gegaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:58:07 #79
4177 Jojogirl
pi_62215308
Ruben

Morgen wordt Isis echt overgeplaatst naar een gewoon ziekenhuis (als er geen spoedgevallen tussenkomen waardoor de ambulance bezet zou zijn) Helemaal super, maar ook best vreemd.
Voor haar lijkt het me nu ook echt beter, want ze is elke dag wakkerder en levendiger nu en zo geïnteresseerd in alles om d'r heen dat ze op de HC met alle drukte en piepjes volgensmij te weinig rust krijgt. Ze is nu rustig 2 uur achter elkaar wakker en dat vind ik voor een baby van 3 weken best veel, zeker als je ziet wat ze allemaal meegemaakt heeft en dat ze eigenlijk nog niet sterk genoeg is om d'r hele fles netjes leeg te drinken.
Oja, vanochtend koste het me iets van 4 luiers om er eindelijk 1 schoon om d'r billen te krijgen Luier 1 moest verschoond, dus alles gepoetst, gedroogt, luier 1 weg, luier 2 eronder. Oops, net in die ene seconde bed volgeplast. Naja, luier nog droog, dan zo bedje maar verschonen, maar eerst nog even temperaturen. Thermometer erin.... spuitpoep eruit. Ach ja, bed was toch al vies Alles weer even schoonpoetsen, vieze luier weg, schone eronder, even nog wat creme voor d'r rooie billen. Oops, weer poep en weer luier vies Enzovoort dus En Isis daarna maar kijken met zo'n blik van "Ik deed niets hoor"
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:03:03 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62215514
Haha, hou jij je moeder maar bezig meisje!

Wat goed dat ze morgen al overgaat naar een gewoon ziekenhuis zeg!
pi_62215765
Fijn Jojo! Is dat ziekenhuis ook dichter in de buurt voor jullie?
Jasja flikte het in het ziekenhuis om zowel voor als na het badje alle handdoeken onder te poepen . Heb haar toen wel even gewaarschuwd dat ik het niet zo op prijs stelde als ze dat thuis ook ging doen

Ze heeft trouwens behoorlijke last van de prikken of misschien van de paracetamol. Ze ligt naast me op een kussen en zakt in slaap om vervolgens heel verwilderd en paniekerig weer wakker te worden. Is nu al 3x gebeurd, een keer terwijl ze nog geeneens haar ogen dicht had. Dan moet ik haar echt oppakken en stevig beethouden om haar weer rustig te krijgen. Arm ding.
pi_62216444
Isis, wat heb je je mama bezig gehouden, gniffel gniffel .
Wauwie, je mag verhuizen naar een gewoon ziekenhuis, weer een stapje dichter bij huis! Zet em op en laat ze allemaal maar versteld staan .

Madelieve voor jasja.
pi_62217079
Wat fijn dat Isis dichterbij huis komt Jojo!
Weer een stap dichter bij haar eigen bedje thuis!

Lotte is ook elke keer zo moe als ze van de creche komt BE, doet toch wel heel veel met ze dus!

Vandaag zag het er ongeveer zo uit:
8:45 wakker, 9:30 naar bed
12:30 wakker, 13:30 naar bed
15:30 wakker, 16:15 naar bed
17:30 wakker, 18:45 naar bed
en nu slaapt ze nog, zometeen wakker maken voor de laatste voeding
pi_62222833
mhhh we hebben inderdaad appel/banaan/appel/banaan/appel/banaan de laatste tijd aangehouden...
Maar sinds gisteren is er iets nieuws PEER.. en vandaag ook were worteltjes...
vanochtend nog een harde klei-ige keutel...ben benieuwd of het nu wat minder wordt
pi_62223396
Super Jojo! Het gaat de goede kant op met die sterke meid van jullie.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62223507
Jojo wat super!!!

Tinny: Jeutje wat veel banaan
Ik zou het een weekje even niet geven.
Maarten geef ik soms banaan. Misschien 1x in week/anderhalf.

Edit: Gisteren het zitje op m'n fiets gedaan maar ik kon echt niet opstappen
Heb het zadel omlaag gedaan en nu lukt het wel alleen het is wel erg wennen.
Normaal doe ik 1 voet op een trapper en stapstapstap met de andere voet en dan pas zitten.
Nu moet ik al wat op de zadel zitten. (hmmmzz erg duidelijk is het niet zeker?)

Moesten jullie ook wennen eraan?
En hoe stappen jullie op de fiets met een voorzitje?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2008 08:50:36 ]
pi_62223733
Ik wring mezelf eerst tussen zadel en fietszitje door, doe dan een beetje peddelen met m`n voet om vaart te maken en fiets dan weg
Met een rokzadel heb je wat meer ruimte trouwens, en er bestaan dacht ik ook zadelpennen met een bocht er in, zodat je meer ruimte hebt omdat je zadel wat naar achteren geplaatst is
Saartje
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:10:37 #88
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62223918
wij hebben gewoon een moederfiets gekocht, op mijn oude fiets had kon ik niet eens op het zadel komen, nu pas ik gewoon tussen zadel en fietsstoeltje en kan ik idd gewoon afzetten met 1 voet. Maar echt makkelijk gaat het niet.
pi_62223991
Kijk mijn kleine spekkie gaan
Ik heb die naaimachine meteen weggehaald hoor, luisteren werkt nog niet zo goed bij madam
Saartje
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:18:44 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62224109
Ik hang ook half op het zadel scheef zodat ik gelijk op de trappers kan. Er tussendoor zoals vroeger gaat niet. En ik heb geen geld voor een mama-fiets.

Die haartjes! Zo lief! Wat een bos al zeg!
Knap hoor, dat rollen! Zo kom je ook waar je zijn wil!
pi_62224459
AHA!! ben dus niet de enige die er zo'n moeite mee heeft
Dacht echt dat ik zo'n krom lijf had of een rare fiets maar het is dus normaal
Rokzadel is niks voor mij want ik glij eraf na een tijdje. En het zit ook niet echt lekker.

Rot regen!! Ik wil fietsen!
Straks broodje eten met Maarten en als het nog aan het spetteren is dan maar in de regen fietsen.

Dat filmpje!!
Lief!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2008 09:34:09 ]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:37:19 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_62224565
Ik heb Ruben achterop de fiets zitten en heb dus niets hoeven veranderen aan mijn fietsstijl
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62224572
1 woord, bakfiets

Nooit problemen met opstappen, of omvallen bij het opstappen.
pi_62224676
Tinny, ik zou wat minder banaan ook proberen. Ik geef het hier 1 a 2 keer in de week. Ligt er een beetje aan hoe makkelijk ze poept...

Ardenlyn, ik wurm mn been naar de andere kant, probeer op het zadel te gaan zitten, beetje afzetten en fietsen maar... Wel ff wennen, zadel omlaag is wel handig, kan je blijven zitten als je voor het stoplicht staat... Heeft Maarten al meegefietst? Ik lees van niet... balen van het weer van vandaag... Bij Hema hebben ze van die leuke jip en janneke regencapes, gaan wel pas vanaf maat 86/92 maar ach, het valt er toch overheen. Erg handig hoor .

Maneki, dat rollen is handig he... zo kom je overal . Heeft Mirte ook heel lang gedaan.
Dat staartje erbij, fantastisch!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:42:18 #95
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62224677
Saartje Wat doe je dat goed!

Ik wil een pauze-knop op mijn kind En wel nu
Ik vind 't niet normaal en leuk dat op 6 maanden er eentje al probeert te gaan zitten! Gelukkig lukt het nog niet en valt ze om op d'r rug maar ik vind echt dat ze veel te snel gaat.
Kruipen lijkt ook te gaan lukken, op handen en knieeen heen-en-weeren en dan af en toe je handjes en knietjes verzetten en dan verwonderd opkijken dat je een stukje verder bent.. Duurt niet lang voor ze beseft dat ze dar dus mee vooruit komt en dat dat makkelijker is dan tijgeren.

What's next? Fietsen op d'r eerste verjaardag?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62225616
ET dat gaat wel hard idd

Hier een drama dag. Leander is moe, huilerig, gaat niet slapen, zelfs niet in de draagdoek, heeft ook geen honger en heeft me de halve nacht wakker gehouden
Op zich niet zo'n drama, ware het niet dat we vanmiddag nog verlate kraamvisite krijgen en vanavond zelf weg moeten. Pfff.
pi_62225637
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:42 schreef Nijna het volgende:
Tinny, ik zou wat minder banaan ook proberen. Ik geef het hier 1 a 2 keer in de week. Ligt er een beetje aan hoe makkelijk ze poept...

Ardenlyn, ik wurm mn been naar de andere kant, probeer op het zadel te gaan zitten, beetje afzetten en fietsen maar... Wel ff wennen, zadel omlaag is wel handig, kan je blijven zitten als je voor het stoplicht staat... Heeft Maarten al meegefietst? Ik lees van niet... balen van het weer van vandaag... Bij Hema hebben ze van die leuke jip en janneke regencapes, gaan wel pas vanaf maat 86/92 maar ach, het valt er toch overheen. Erg handig hoor .

Maneki, dat rollen is handig he... zo kom je overal . Heeft Mirte ook heel lang gedaan.
Dat staartje erbij, fantastisch!
Jawel!! gisteren (papa heeft meteen een aanhangding voor zijn fiets meegekocht zodat Maarten ook bij hem erop kan) hebben we het stoeltje bij papa op de fiets gedaan en daar wilde het wel in 1x
Dus Maarten heeft een blokje om gefiets met papa
Maar ik baalde wel omdat het niet bij mij wilde maar hopelijk vandaag.

Die regencape lijkt mij erg fijn want ik wil heel graag fietsen ook in de regen (ok niet een stortbui)
Van het weekend maar even kijken in de Hema oid.

Straks denk ik proberen op de fiets Dan maar wat nat.
pi_62225745
Veel plezier Ardenlyn!!!
pi_62226259
wat fijn jojogirl dat ze overgaat naar een gewoon ziekenhuis
mama van 3 kids!
pi_62229462
Het was nog wat aan het sputteren maar hop op de fiets en het ging prima!!
Ik vond het doodeng (heb ik mijn redenen voor) maar ben heel blij dat ik toch eerst een voorzitje gedaan heb.
Kon hem in de gaten houden en makkelijk wat tegen hem iets zeggen oid.
Later komt het achterzitje en dan zal papa een probleem hebben omdat hij eerst z'n been over de fiets zwiept.

Erg leuk!!! Ben zo blij dat ik hem heb
Morgen denk ik weer!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:46:16 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62229526
Wat goed dat er een update topic is, kan ik mooi Jojo even feliciteren met de verhuizing. Fijn hoor!

En ik zag tijdens het scrollen een erg lief S(t)aartje voorbij rollen.
Wat luistert ze goed zeg!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62229862
Saar heeft goed door dat rollend ook overal komt!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:25:39 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_62230441
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:37 schreef p_iglet het volgende:
1 woord, bakfiets

Nooit problemen met opstappen, of omvallen bij het opstappen.
Ik kan een bakfiets niet kwijt in de schuur
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62230684
Isis
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62230750
Ahw, kreeg vandaag "het dagboek van Frummel" over de post. Heeft mn moeder gemaakt met foto's en stukjes die ik geschreven heb op Mirte haar site vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Bijzonder
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:01:58 #106
4177 Jojogirl
pi_62231404
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:10 schreef Madelieve het volgende:
Fijn Jojo! Is dat ziekenhuis ook dichter in de buurt voor jullie?
Ja, maar het is lood om oud ijzer. We hebben het geluk dat we in Leiden wonen en dat daar in het academisch plek was voor Isis toen ik beviel, dus dat is hier 10 minuten vandaan. Ziekenhuis waar ze heen gaat is 5 minuten van ons huis. Allebei dichtbij dus.

En het is nu weer even onduidelijk wanneer ze overgeplaatst wordt Er is nl. ineens geen plek in het andere ziekenhuis (daar hadden ze er vannacht kennelijk veel kindjes bijgekregen), dus het is nu weer even afwachten geblazen.

Leuk dat het goed ging Ardenlyn.
Fietsen met een voorstoeltje gaat op mijn fiets trouwens ook niet (krijg mezelf er ook niet tussen gewurmd), dus Finn heeft eigenlijk totdat ie in een achterstoeltje kon, altijd alleen bij papa op de fiets gezeten. Hoe we dat straks met 2 ukkies gaan oplossen weet ik niet. Denk dat Isis door d'r veminderde spierspanning ook pas later mee mag in een stoeltje, dus misschien gaan we dan wel voor een bakfiets. Als we verhuizen (november/december) hebben we ook de ruimte om zo'n ding ergens te laten gelukkig.

Wat een snelle dame is Nienke, E.T. Kan me voorstellen dat het je wat te hard gaat

Freecell Morgen gaat het vast weer makkelijker.
pi_62232708
Bakfiets lijkt mij ook erg leuk maar geen ruimte ervoor en ik geniet hier zo van
Ben net weer weggeweest

E.T.: inderdaad die pauzeknop zoek ik ook nog steeds
pi_62236438
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:37 schreef Nijna het volgende:
Ahw, kreeg vandaag "het dagboek van Frummel" over de post. Heeft mn moeder gemaakt met foto's en stukjes die ik geschreven heb op Mirte haar site vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Bijzonder
Dat heeft TARA zijn moeder ook voor mij gedaan, met onder andere stukjes van FOK! van Freecell. Weet ik dus ook dat ze mee leest. (nu ff niet, ze zit 3 weken in het buitenland)
Ik heb het op een CD-rom en het heet 'dagboek van een oma' me hoela, ik heb alle tekst zo ongeveer geschreven.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:33:06 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62240113
Ik zit te twijfelen of ik Sasha niet een dagje thuis zal houden morgen.
Gisterenavond koorts, vanmorgen niks, nu net flinke verhoging, veel snot, veel hoesten en 2 ontstoken oogjes.
Hij is verder wel goed te pas en niet huilerig ofzo, maar hij snottert nu al zo lang dat ik het eigenlijk wel welletjes vind.

Aan de andere kant. Wat is het verschil tussen hier thuis op de grond dweilen en bij het kdv...
Maar eens even kijken wat de nacht brengt.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 08-10-2008 20:35:41 (Ieks dikke d-fout!) ]
pi_62241582
Het verschil is dat hij bij jou niet tussen de rest van de snotterende kindjes zit en dus even lekker kan opknappen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:36:52 #111
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62242142
Jojogirl, ik hoop dat je meisje toch mag verhuizen morgen, is toch een stapje vooruit dat dat mag!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62242296
Jojogirl, hopelijk is er snel plaats voor Isis lekker dicht bij jullie! Grappig verhaal van de luiers, dat durft Ben ook wel eens. En dan vooral die blik hé!

Maneki, wat kan jij lief "nee" zeggen, en idd wat luistert Saar goed !
  Jubileum moderator woensdag 8 oktober 2008 @ 20:41:55 #113
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62242312
Jojo ontzettend goed nieuws dat Isis het zo goed doet! Ik hoop dat er snel een plekje voor haar is in het andere ziekenhuis.

Rollende Saartje wat een lief pakje heeft ze aan Maneek.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62244398
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:41 schreef OooLizaooO het volgende:
Jojogirl, hopelijk is er snel plaats voor Isis lekker dicht bij jullie! Grappig verhaal van de luiers, dat durft Ben ook wel eens. En dan vooral die blik hé!

Maneki, wat kan jij lief "nee" zeggen, en idd wat luistert Saar goed !
Ik heb dan ook vééél geoefend
En dat luisteren wat ze doet is niet echt luisteren naar het neewoord hoor, tis meer dat ze enorm nieuwsgierig is en bij elk geluid kijkt naar waar het vandaan komt.
Ik maak me geen illusies iig
Saartje
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:10:47 #115
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62245622
Wat fijn Jojo dat het zo goed gaat met Isis. Kan ze in het LUMC niet naar een andere afdeling of wordt er dan teveel met haar heen en weer getild?

Wat gaat Nienke snel ET Hier wordt nog niet eens gerold...nou ja, 1 keer per ongeluk. Maar hij maakt dat wel goed met veel en prachtig lachen.
Lekker douchen!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 06:42:22 #116
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62251524
Saartje rollend door de kamer , wat ziet dat er lief uit (in een waar goodmoodkidspakje )
En Sasha al voor op de fiets . Wat heerlijk brighteyes, wat moet dat gezellig zijn .
En Isis dichterbij . Hopen dat ze nu hééél snel gewoon lekker naar huis mag. Poeh, wat lijkt me dat toch zwaar als je je moppeke niet bij je thuis kunt hebben.

Even een update over Stella.
Ze tijgert de hele kamer door , dat is leu-euk!!! Ook maakt ze aanstalten om te kruipen. Op handjes en knietjes heftig van voor naar achter bewegen, maar geen milimeter verplaatsen .
Ze kan weer normaal kletsen ipv gillen, dadadadadada, zoals het een echte baby betaamt .
Ze eet sinds twee dagen ineens van een lepeltje alsof ze nooit anders gedaan heeft, dus mama hier kan zich uitsloven met overheerlijke fruit- en groentehapjes .
Ze heeft vannacht geslapen van 19.15uur tot 5.45uur, ZONDER AVONDFLES VAN 23.00UUR ...

Oh en ik laas laatst weer eens in de oei ik groei, volgens mij heeft Stella echt haast nooit hangerige periodes of iets dergelijks. En ze is ook nog steeds niet eenkennig, terwijl ik alsmaar hoor dat dat een goed teken van hechting zou zijn . Maar ze is wel een knuffelkontje en houdt mij gelukkig ook wel in de gaten als ze bij anderen zit, dus dan zal het wel goed komen toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door Guuzewuus op 09-10-2008 06:52:08 ]
pi_62252079
wat me gisteren ovekwam... gaat ineens de bel in de middag staat er een dame in een raar mantelpakje op de stoep en die zegt dat ze van "Felicitas" oid is.. of ze even binnen mag komen en ons een doos vol kadotje voor de kleine mag aanbieden...
Pleurt op gek mens? wat doe je ongevraagd aan mijn deur? We kunnen ons niet herinneren dat we ergens iets hebben ingevuld dat we dit wilden of zo...
pi_62252173
Iemand anders kan je ook opgeven voor felicitas
pi_62252206
Ik zie nu trouwens het filmpje pas

Die fisher-price zonnen zoek ik nog trouwens, iemand enig idee waar die nog te koop zijn?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:15:16 #120
3011 E.T.
pi_62252774
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 08:33 schreef freecell het volgende:
Iemand anders kan je ook opgeven voor felicitas
en tijdens de zwangerschap heb je dan ws ook een doos met leuke dingen op kunnen halen bij de Etos
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:15:54 #121
3011 E.T.
pi_62252790
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 08:36 schreef freecell het volgende:
Ik zie nu trouwens het filmpje pas

Die fisher-price zonnen zoek ik nog trouwens, iemand enig idee waar die nog te koop zijn?
volgens mij heb ik ze laatst nog gewoon bij BartSmit zien liggen (weet niet zeker trouwens)
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:30:42 #122
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62253116
Hahaha Tinny woon jij soms bij mij in de buurt ofzo?

Gistermiddag stond hier ook een dame van Felicitas ongevraagd aan de deur dat ze nu toch in de buurt was en of ik even tijd heb. Ik stond met kind in de cosi en 1 aan de hand aangekleed en wel op het punt om de deur uit te gaan dus nee het kwam zeker niet uit. Ja maar het duurt maar een uurtje (ondertussen kindjes alvast buiten geparkeerd) en mag ik u dan bellen voor een afspraak? Ja hoor dan kan ik meteen zeggen dat ik geen interesse heb.

Ik wilde het net gaan tikken en toen las ik even terug en ik zie dat gisteren niet de enige was.

Overigens geen Etos doos gekregen of gehaald of iets dergelijks...
pi_62253333
Ik was best blij met de felicitasmevrouw en de doos! Zat een hele hippe korting in voor Center Parks. Ik ben nog nooit in centerparks geweest, maar daar gaan we nu dus sinterklaas vieren, mét mijn papa en mama.

De felicitasmevrouw probeerde me ook niks aan te smeren en was eigenlijk gewoon een gezellig mens. En ze was na een half uurtje echt wel weg hoor!

En de bijbehorende etosdoos tijdens de zwangerschap was ook leuk!
pi_62253452
Rollende Saar !

En ook een voor Isis die ietsje dichterbij komt (of toch net zo ver als ze nu is zo te lezen). Hoe gaat het met de kleine dame en moeders?

Ik ben echt een ontzettende non-fietser (ik heb dat ding al jaren niet aangeraakt) maar durf ook absoluut niet met een kind voor of achter op de fiets. Vind het doodeng. Ooit eens geprobeerd met Morgaine maar ik zat zelf te shaken op de fiets van angst. Bakfiets lijkt me juist weer heel erg zwaar sturen, misschien ben ik wel gewoon niet gemaakt voor een fiets.

Oh en ik was het vergeten maar Nathan is vrijdag door de keuring van het CB gekomen Hij woog op 10 gram na net geen 10 kilo en is 75 cm lang. En hij staat in bed om vervolgens over het randje heen te gaan hangen We hadden het bed al een stuk naar beneden gedaan maar hij moet nu echt helemaal naar de bodem. Morgaine ging pas klimmen en gek doen toen ze kon lopen, Nathan begint al met klimgeit spelen alvorens hij kan lopen. Volgens mij zijn jongetjes nog een tikkie erger dan meisjes ??
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:56:58 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62253647
Ik heb bewust die etosdoos niet aangevraagd omdat ik heel slecht ben met dat soort aansmeer-mensen!

Sasha werd vanmorgen om half 6 wakker, heeft toen een uur bij ons liggen miepen. Toen een fles en daarna viel hij weer in slaap. We zijn dus lekker met z'n drietjes tot 8 uur blijven liggen. Dan maar laat voor werk.
Ik heb nog getwijfeld over thuis houden, maar ja... afgezien van hoesten leek er niet veel meer aan de hand vanmorgen. Geen gele zooi meer in/uit zijn oogjes enzo.
Dus toch maar weggebracht.
pi_62253840
Tinny, hier belden ze netjes vantevoren of ze langs mochten komen. Zij hoort bij een van die dozen... (de zwangerkadoos geloof ik)... . Heb haar haar hele verhaal laten doen, Mirte ondertussen flesje gegeven en daarna heb ik het mens weer onverrichter zaken de deur uit gezet . Niks gekocht, lijkt me een frustrerende baan .

Ik heb hier een klein snotje... nou gaan we vaak zwemmen op vrijdag. Maar wat zouden jullie doen, wel of niet zwemmen? Ze lijkt verder goed te pas, wel wat snotterig en hoesten, maar niet ziekig...
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:55:01 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62254938
Ik ben de afgelopen 2 weken vanwege aanhouden snot niet gaan zwemmen Nijna, maar op zich moet het best kunnen volgens mij. Goed afdrogen en zorgen dat ze niet al te veel afkoelt.
pi_62255024
Zo'n felicitas muts heeft mij ook gebeld voor een afspraak. Heb netjes gezegd dat ik nog niet echt mobiel was, en dus niet echt de tijd had om haar binnen te laten (was ook wel een beetje zo). Toch wilde ze de doos even langsbrengen. Netjes de doos gekregen op het afgesproken tijdstip, handtekening gezet voor haar administratie, en ze is weer vertrokken
pi_62255468
Hihi, Saar aan de rol! En een pret dat ze heeft.
Datumtweelingbroer Thomas wordt ook al groot!
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:22:13 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62255561
Webkim, die trui, een normale trui! Waar heb je die vandaan?
pi_62255653
H&M. Het is het kraamcadeautje dat ik 6 jaar geleden aan mijn in feb. geboren neefje gaf. En nu weer terug kreeg.
Ik gaf hem een TRUI, maat 68! What did I know?!
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:37:50 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62255845
Heerlijk he!

Hmmm, H&M, daar ben ik al een tijdje niet geweest. Mss daar ook maar eens kijken. Ik vind truien echt lastig.
pi_62256581
Wij zijn gisteren weer bij het CB geweest, Lotte is goed aangekomen en weegt nu 6355 gram en is 62 cm
Verder was alles goed, ook de verwijzing meegekregen voor de heupecho/foto i.v.m. de stuitligging tot 36 weken.

Bij ons kwam de Felicitas dame ook opeens aan de deur zonder een afspraak te maken, werd er nu een beetje door overvallen..

Verder vandaag de voetenzak in de maxi-cosi gestopt, Lotte heeft hem gelijk uitgeprobeerd door er heerlijk in te slapen op de terugweg van de chiropractor.
Eigenlijk hoefde we pas over 3 weken terug te komen (2 weken geleden geweest). Maar sinds de vakantie overstrekt ze zich weer heel erg, dus vandaag maar weer even geweest.
Waren inderdaad weer wat wervels die niet helemaal goed zaten en daardoor kwam dat overstrekken.
Volgende week maar weer heen, want het was in korte tijd wel weer erg foute boel.
Maar het helpt wel erg goed moet ik zeggen!
pi_62258065
BE, ik kijk het morgen maar even aan. Twijfel een beetje nu, als dat morgen nog zo is blijven we misschien maar lekker thuis.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:42:59 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_62258770
Truien zijnw erkelijk niet te krijgen. Ik heb er nu voor Ruben eentje bij de Hema vandaan, met een klein ritsje bovenin, maar voor de rest kun je alleen echte truien vinden van mexx met het bijbehorende prijskaartje van 35 euro
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62258882
Vraagje heerst de griep/verkoudheid bij die kleintjes? die kleine van mij is ook zo aan het kuchen en niezen en zo hangerig..

ik zou trouwens niet zo gauw gaan zwemmen met een snotneus vaak door het chloor wordt het ook alleen maar erger.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:51:49 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_62258993
Ruben is al tijden aan het verkouderen. Voordeel van de opvang denk ik dan maar, maar als hij niet heel erg aan het hoesten is en enkel snotterig is, dan ga ik rustig zwemmen hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:57:47 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62259138
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:47 schreef tigermickey het volgende:
Vraagje heerst de griep/verkoudheid bij die kleintjes? die kleine van mij is ook zo aan het kuchen en niezen en zo hangerig..

ik zou trouwens niet zo gauw gaan zwemmen met een snotneus vaak door het chloor wordt het ook alleen maar erger.
Wij hebben zo'n zoutwaterbad, dat zou juist eig. alleen maar goed zijn.
pi_62259234
www.simplycolors.nl heeft truien.
Ze vallen wel vrij klein, vooral kort... Maar cappuchontruien zijn wel erg leuk!!
Bij de h&m heb ik overigens ook simpele effen truien gezien, dacht ook met cappuchon.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:09:20 #140
3011 E.T.
pi_62259384
Mijn kinderen hebben nooit truien aan? Hooguit een katoenen trui, maar ook die zelden. Overal waar we komen is het een graad of 20; ik heb nog nooit meegemaakt dat een longsleeve niet volstaat

scheelt misschien dat ik zelf ook geen truien-mens ben, vind het niet lekker zitten. Maar heb ze ook nooit nodig eigenlijk
pi_62259530
Ik heb meestal 1 of 2 (max) dikke truien voor de kinderen in de kast als het winterseizoen is aangebroken. Verders alleen longsleeves met een vest voldoen prima als het echt te koud is binnen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:17:10 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_62259578
Ik heb nu 1 trui en dat vind ik voldoende

Zonder capuchon, dat lijkt me helemaal niet prettig. Vestjes vind ik helemaal verschrikkelijk

P-iglet, ik heb gekeken voor je voor broekjes en heb nu een knippie baby liggen met wat modelletjes die Pepijn wel zullen passen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:25:16 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62259796
Ik vind dat ook wel lastig trouwens hoor ET, dat truien gebeuren.
Ik heb het zelf altijd alleen maar warm-warm-warm maar voor mijn gevoel moet zo'n kleintje toch lekker warm aangekleed zijn.

Hoewel hij dus laatst op het kdv in zijn romper met lange mouwen liep en het truitje in zijn mandje zat want het was daar veel te warm.

Ik heb nu 2 sweaters met capuchon (een ervan is die groene van jou ET ) en dat lijkt me idd ook wel voldoende.

Het is meer het idee dat hij de hele tijd op de grond ligt en koude handjes heeft.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:26:29 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_62259828
Nog een tijdje en hij loopt gewoon en dan ligt ie echt niet meer op de grond hoor BE
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62259837
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wij hebben zo'n zoutwaterbad, dat zou juist eig. alleen maar goed zijn.
Hey! waar is dat? hier bij ons in de buurt kan ik niet zo een zoutwaterbad vinden en met chloor zwemmen ben ik toch een beetje bang met die kleintjes.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:29:13 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62259903
In Gouda. De Trefkuil.
pi_62260744
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:29 schreef Brighteyes het volgende:
In Gouda. De Trefkuil.
Oh Das nog best dichtbij thnxs! ga ik daar ff kijken!
pi_62261003
Jen heeft 1 fleecetrui, verder heeft ze gewoon van die dunnetjes. Dat doet het prima.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:25:27 #149
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62261360
voor dennis heb ik spencertjes(als je het zo schrijft) gewoon gebreide truien zonder mouw. blousje eronder en staat nog eens heerlijk ook.
pi_62261590
spencers vind ik echt heel leuk!

Ook gewoon bij (volwassen) mannen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:27:02 #151
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62267269
Wat knap Guus, dat ze tijgert! Wát een vroege vogel heb je toch!!! En heel herkenbaar, dat van de ene op de andere dag plotsklaps iets doen alsof ze nooit anders gedaan hebben. Kleine ratjes zijn het. Ze kúnnen het wel, ze doen het alleen pas als ze er zelf zin in hebben.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:49:51 #152
223453 Guuzewuus
pi_62267868
Of nou ja, tijgeren, het is meer een combinatie van achteruit buikschuiven en dan snel 180 graden draaien waardoor het lijkt alsof ze vooruit is getijgerd .

En hier het bewijs van het eten van een duimpje lepeltje

Ik kon jullie deze unieke vorm van eten toch niet onthouden, of wel ?

[ Bericht 7% gewijzigd door Guuzewuus op 09-10-2008 20:00:14 ]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:52:09 #153
223453 Guuzewuus
pi_62267930
Nou, het lukt niet
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:52:39 #154
105888 renzell
pi_62267942
Huh, waar? Ik zie niks! Misschien is mijn pc traag....?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:53:09 #155
105888 renzell
pi_62267952
Ha ha, gekruist. Mail mij maar!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:15:20 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62268608
Over vroeg gesproken, Sasha's vriendinnetje op de creche loopt al gewoon los! Althans, een paar stapjes, ik heb het vanmiddag zelf gezien. Meisje is nog net geen 10 maanden.

Stella met d'r duim in d'r mond!
Hoe oud is ze nu precies? Ze staat volgens mij niet in het lijstje in de OP.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:18:34 #157
223453 Guuzewuus
pi_62268726
Ze is van 6 april, dus ruim 6 maanden nu. Mijn moppie.

Wij hadden vandaag ook bezoek met een baby van 10 maanden die hier de hele kamer rondstapte. Zag er niet uit, een lopende baby . Ik vrees dat Stella ook zo'n snelle is, niks is meer veilig hier in huis.
pi_62268986
Briljant, dat duimpje van Stella!
pi_62269475
Wat een gaaf filmpje van Stella!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_62270391
ik heb selene eindelijk eens een keertje lachend op de foto mag die hier? of mag dat alleen in het fototopic?
ze heeft het wiiiiieeeh (handjes omhoog) nog niet helemaal door, maar wiiieeeehh en jaaaaahhhh levert al wel soortemet van op commando een brede lach op ze doet (nog) niet mee met haar handjes. die rammeldingen met klitteband bleken ze gewoon bij de prenatal te hebben ik kon toch wel een middag winkelen (sangdrax heeft het *heel* druk en heeft dan dus vaak de auto mee, we wonen 4 hoog zonder lift en ik heb overdag zelden een oppas beschikbaar dus ik ga er niet zo snel opuit) de klittebanddingetjes zijn wel een succes. da's heel mooi, want ze heeft een erg hardnekkige voorkeurshouding!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:17:50 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62270577
Kan gewoon hier hoor!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:19:19 #162
105888 renzell
pi_62270622
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:18 schreef Guuzewuus het volgende:
Ze is van 6 april, dus ruim 6 maanden nu. Mijn moppie.

Wij hadden vandaag ook bezoek met een baby van 10 maanden die hier de hele kamer rondstapte. Zag er niet uit, een lopende baby . Ik vrees dat Stella ook zo'n snelle is, niks is meer veilig hier in huis.
Hi hi, ik moet daar altijd zo om lachen, dat 'ruim' zes maanden terwijl het kind 3 dagen geleden 6 maanden was . Juul is over 2 dagen 3,5, maar is dat in de volksmond al een maand of 3. Grappig, hoe dat steeds verschuift.
pi_62270916
lachende selene dan

ik ben trouwens een snifje wantrouwend: mevrouw kwijlt en kauwt nogal..........
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:38:25 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62271176
Lief Simmu!
pi_62272160
Ooow simmu wat een lieve lach
En over dat kwijlen en kauwen... sja.. Koen "kauwt" ook op zijn speen. Blijkbaar zijn de vieze zurige spuitluiers opgehouden en is het weer redelijk " normaal"

En guuzewuus wat een tof filmpje hahahaha, echt super!
pi_62272359
pffffff..... er kwam echt een *ijselijke* gil ineens uit de babyfoon. wij er direct naartoe rennen. niks aan de hand. ging een beetje (half slaperig) naar ons liggen kijken: "fijn dat jullie er zijn hoor pa en ma, leuk. mr wrom?"

en nu is ze dus wakker. want het licht ging aan. *zucht* nja, het was toch flesje tijd.
pi_62274036
Haha Stella met dat duimpje Mijn middelste was ook, na elke hap verdween die hand richting zijn mond
En Thomas kan al zitten Ik heb vanmiddag even geprobeerd met Saar maar ze viel als een lappenpop opzij

Saar heeft vannacht trouwens echt afschuwelijk de beest uitgehangen! Ze heeft geslapen, slechts van 2 tot 5 uur daarna heeft ze nog even een beetje gemurmeld tot 7 uur. Om 9 uur lag ze er dus alweer in, en ze sliep tot 11.30. En ik ook!
Vanavond moest ik vroeg ergens zijn dus ze is zonder melk in bed verdwenen, maar wel met een lepper prakkie en toetje op
Toch eens zien of ik haar op minder voedingen kan krijgen want met de hoeveelheid die ze nu in een dag te verwerken krijgt kan ze in principe een week voort

Wat een mooi echt meisjesgezich heeft Selene trouwens
Saartje
pi_62274328
mag ik zelf 100 x een goth/alto/grunge stijl hanteren: selene krijgt roze jurkjes aan hoor
en ze vind kleertjes passen leuk; 3 pakjes op een dag = extra feest op het aankleedkussen! kijken naar de beestjes! (plakbeestjes op het plankje boven het aankleedkussen)

hoe ik het toch heb kunnen knutselen is me een raadsel, aangezien ik dus meer voor de grunge-look ga. ik koop zelfs zelden nieuwe kleren voor mezelf, en loop het liefst gewoon elke dag in een oude broek (die dus steeds meer gaten vertoont)
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:27:12 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62274997
Guus, briljant filmpje!

Simmu, is een draagdoek of een drager niet iets voor jullie? Kan je gewoon lopend de trap af
Mooi kind, trouwens Selene
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62279338
we oefenen met de draagdoek, maar selene wil niet in de kommahouding, en ook niet in de foetushouding. dan kan ze niet genoeg rond haar heen kijken maar over een maand mag de bb houding, dat zal een stuk beter gaan vermoed ik zo

en nog beter: er is sprake van het idee dat we van 1 tot 10 november (10 november krijgen we de sleutels van het nieuwe huis in diever) ff in een huisje op sangdrax zijn nieuwe werk mogen *midden* in het bos. hertjes kijken!!! (ja, die lopen daar echt rond)
pi_62279605
Lieve foto!!!

Gisteren heeft Maarten z'n eerste buil op z'n koppie gekregen DOOR MIJ!!
Ik liet hem in de loopauto prutsen en ik keek ergens anders naar en het was *BOEM* en hij lag ineens op zijn zij
Hij huilt eigenlijk nooit als hij valt maar nu wel echt dikke tranen!!
Voelde mij een domme koe maar vooral na z'n tukkie toen ik een bult op zijn koppie zag voelde ik mij helemaal schuldig
Het valt gelukkig nu wel mee behalve een bultje en een beetje blauw.
pi_62280608

Hieperdepiep "AAAAAA", ik ben 1 , heb van papa en mama een mooi prentenboek gekregen wat ik al uitgebreid heb zitten lezen vanmorgen .
Ik mag nu naar het dreumestopic, maar mama komt hier vast ook nog wel regelmatig even kijken
pi_62281107
Wat een lieve foto Nijna!!!

Van harte gefeliciteerd en sukses en veel plezier in het dreumes topic!

Simmu; leuk dat ze het aankleden zo leuk vind!

Hier is dat wat minder; armpjes in mouwtjes krijgen is niet haar meest favoriete ding.
Zoals papa zegt; net mama; wilt de controle houden, dus afblijven van die armpjes!
Overdag vind ze het wel goed; alleen als ze moe is is het meestal drama.

En Amber heeft net weer zitten schateren; mama die Pieter Post probeert mee te zingen; ja dat zal best lachwekkend zijn
Zo lief (Dus we zijn onderhand de hele dag bezig weer schatertjes eruit te krijgen Zo lief Jammer dat je steeds weer iets nieuws moet verzinnen daarvoor ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62281347
Wat een leuk koppie heeft Selene

En Nijna jou mooie meisje al 1 jaar, gefeliciteerd

Hier ook een schaterlachend meisje, klinkt idd superlief
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:25:41 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62282515
Dag Mirte!

Ardenlyn, hoe stom het ook klinkt, maar ook daar wen je aan. Ik vond de eerste echt verschrikkelijk maar nu krijg hij een kus en even troosten en dan gaan we allebei weer verder met waar we mee bezig waren.
Maar leuk is het niet natuurlijk.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:52:40 #176
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_62283247
Had weer heel wat bij te lezen hier *bloos*
Lieve foto's voorbij zien komen
Wat Felicitas betreft...
zit nog steeds met de heftige nasleep daarvan dame haar verhaal laten doen, netjes ge-legimiteerd niets besteld
2 weken geleden ontvang ik in enen een brief van interim justitia of ik zo vriendelijk wil zijn ¤ 240 te betalen voor afgenomen goederen van felicitas/wij jonge ouders
Ik zou besteld hebben een boekenserie, en een flessenserie en een abbo op Wij jonge Ouders
Nu heb ik helemaal niets besteld en heeft wij jonge ouders dit ook telefonisch bevestigd dat ik dit niet zelf gedaan heb (ander leveringsadres) Maar willen ze dit dus niet schriftelijk bevestigen. Komt allemaal vast wel weer goed hoor, maar heb er behoorlijk t balen van, en is ook zeer zeker de laatste keer geweest dat ik zo'n iemand binnen heb gelaten. Ook degene die mij opgegeven heeft heb ik vriendelijk bedankt. Afgezien van bovenstaande, heb ik ook meer dan genoeg van al die zogenaamde leuke aanbiedingen die men je telefonisch doet, Disney boekenclub, tijdschriften, energiebedrijven, uitvaartverzekeraars en spaarplannen (voor al deze pakketten had ik hier nooit last van en het is alleen op mn mobiel welke opgegeven zijn door schoonouders voor het felicitas pakket ) Let dus goed op en denk 2x na voor je een dergelijk "leuk" pakket aanvraagd.

Het eten van Rachel is afgezien van het drinken verbeterd, zolang ze het maar zelf mag doen. dat houd in dat ik elke dag n hapje voor haar kook, haar in de kinderstoel zet en lekker zelf laat "rommelen" met hilarische foto's tot resultaat vanaf de kinderstoel linea recta het bedje in en pyama aan, flesje aanbieden en hupsakee t bed in.
Lopen gaat hier ook al geweldig, vannochtend zelfs de 1e stapjes los van bank naar tafel, gaat allemaal veeeeeeeeeeeel te snel
Over 1,5 maand wordt ze al weer 1 jaar, waar blijft de tijd toch

Jojo wat fijn dat het zo lekker gaat met isis, ik hoop dat het in deze lijn doorgaat en dat ze de kerst lekker bij jullie thuis mag vieren (hopenlijk wel eerder thuis natuurlijk maar k hou liever n slag om de arm omdat ik niet precies weet hoe alles gaat )

Maar toch ook weer n vraag aan jullie, ben nu aan het bedenken hoe ik de 1e verjaardag van Rachel moet gaan vieren, maar verder dan slingers en balonnen en een taartje speciaal voor haar kom ik niet veel verder tips ideen ?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_62284502
nijna gefeliciteerd met je meisje
mama van 3 kids!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:44:42 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_62287797
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:02 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]

Hieperdepiep "AAAAAA", ik ben 1 , heb van papa en mama een mooi prentenboek gekregen wat ik al uitgebreid heb zitten lezen vanmorgen .
Ik mag nu naar het dreumestopic, maar mama komt hier vast ook nog wel regelmatig even kijken
Tot ziens Mirte! Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:04:19 #179
4177 Jojogirl
pi_62290076
Mirte, gefeliciteerd en veel plezier in het dreumesen topic

Het kostte me even om te vinden wat ik hier voor het laatst gepost had, maar ik weet weer wat jullie al weten en wat niet
Isis is dus uiteindelijk niet overgeplaatst naar het andere ziekenhuis, maar naar de babyzaal van het LUMC. In het andere ziekenhuis was nog steeds geen plek en ze was echt al te goed voor de High Care (en dat plekje wilden ze ook graag vrij hebben), dus gisterenochtend kregen we ineens te horen dat ze naar de babyzaal zou gaan. Erg spannend en heel raar. Na de IC en de HC is het daar zo'n oase van rust. Ze ligt op een kamer met 1 ander ukkie en er zijn amper bliepjes en piepjes meer. Geen 9 bedjes op een zaal en overal ouders, verpleegsters en gordijnen om tussendoor te manouvreren, maar rust. Gisterenavond sliep ze ook pardoes door het verschonen heen, terwijl ze op de HC al wakker werd als je maar naar d'r keek. Ik denk dat ze hier een stuk meer rust gaat krijgen dus.
Het drinken gaat nog steeds erg slecht en gisteren hadden ze het al over d'r mee naar huis nemen met sondevoeding. Niet leuk om te horen en ik had al schrikbeelden van een meisje dat nooit zelf meer zou drinken. Vandaag zie ik het weer wat zonniger in, want deze bijdehante mama heeft ontdekt dat Isis gewoon spruw heeft. De kinderarts zei al "Dan heb je zo'n ziekenhuis vol met artsen, fysio's en verpleging en dan moet moeders de diagnose nog stellen" Ook zei ze dat dat wel eens de grootste oorzaak van het slechte drinken kan zijn. En ik hoop zo dat ze gelijk heeft. Ik denk ook van wel, vorige week dronk ze immers wel gewoon aardig. Nu dus allebei aan de smeersels en dan hoop ik dat het snel beter gaat met drinken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:08:35 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62290210
Jojo, dat klinkt echt goed, lekker in de rust liggen, en genieten.
Komt wel goed met drinken die grote meid van je
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62290254
wat fijn dat Isis nu op de baby afdeling ligt Rust is natuurlijk ook erg belangrijk voor zo'n kleintje
Wel "fijn" dat ze spruw blijkt te hebben en dat waarschijnlijk de oorzaak van het slechte drinken is, hope dat ze er snel vanaf!
pi_62290767
Jojo, wat fijn dat isis op de babyafdeling ligt. EN goed dat je die spruw hebt ontdekt. Als de rust en de anti-spruw-medicijnen nou lekker aanslaan, kan je meisje hopelijk snel zonder sonde!
pi_62290826
wat fijn Jojo!

lekker tot rust komen is goed voor jullie allemaal *knufs*
pi_62291388
Isis naar de babyafdeling . Hopelijk zijn jullie snel spruw-vrij en kan ze dan eer lekker drinken!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:13:49 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_62292036
Ruben was bij de opvangfotograaf geweest

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:13:49 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_62292037
Ja hoi, ik ben nog net niet zo trots dat hij twee keer moet meneer Fok!

[ Bericht 88% gewijzigd door Troel op 10-10-2008 17:23:15 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62292255
Wat is het toch een leuk ventje Troel!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:26:00 #188
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62292354
K vind m zo groot op die foto
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:36:50 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_62292621
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:26 schreef Ynske het volgende:
K vind m zo groot op die foto
Had je hem gisteren op het potje moeten zien zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62296788
Wat een jochie al Troel
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:54:49 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_62298197
En zat hij gisteren met zijn rompertje op het potje (al een aantal dagen rond dezelfde tijd poepen, maar ik moest zelf ook naar het toilet en toen was hij al duidelijk bezig, dus maar even op het potje gezet), heeft hij vandaag echt op het potje gezeten!

En meneer heeft gepoept en geplast op het potje en gaf aan wanneer hij klaar was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62298474
Ruben, goed zo vent!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:29:52 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62298976
Ruben! Grote knul!

Jojo, jemig zeg, spruw... dat zou idd wel eens heel goed een deel van de problemen met het drinken kunnen zijn. Hopelijk gaat het nu dan snel weer beter!
Wat klinkt die babyafdeling ook een stuk fijner zeg! Alle rust nu om lekker aan te sterken en te gaan groeien.
pi_62299147
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:04 schreef Jojogirl het volgende:

Het drinken gaat nog steeds erg slecht en gisteren hadden ze het al over d'r mee naar huis nemen met sondevoeding. Niet leuk om te horen en ik had al schrikbeelden van een meisje dat nooit zelf meer zou drinken. Vandaag zie ik het weer wat zonniger in, want deze bijdehante mama heeft ontdekt dat Isis gewoon spruw heeft. De kinderarts zei al "Dan heb je zo'n ziekenhuis vol met artsen, fysio's en verpleging en dan moet moeders de diagnose nog stellen" Ook zei ze dat dat wel eens de grootste oorzaak van het slechte drinken kan zijn. En ik hoop zo dat ze gelijk heeft. Ik denk ook van wel, vorige week dronk ze immers wel gewoon aardig. Nu dus allebei aan de smeersels en dan hoop ik dat het snel beter gaat met drinken.
Wat vervelend van de spruw.
Maar ik vond het wel mooi te lezen dat jij het opmerkte. Dat jij gelijk had over je eigen meisje. Kort geleden was ze door alle toeters en bellen nog vaak zo onbereikbaar voor je, op het buidelen na, en nu is ze op zaal en begin je haar zo goed te kennen dat je ziet wat er aan scheelt. Ik denk dat je een lieve mama bent.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:35:21 #195
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62300314
Nijna, van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Mirte! Wat een schattige foto .

Jojogirl, fijn dat het al zo goed gaat met Isis, hopelijk zijn jullie snel van de spruw af.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62301372
Jojo, wat Webkim zegt ! En wat heerlijk, wat rust voor haar. Tis ook echt waar, in een ziekenhuis rust je zelden uit, veel te veel gedoe en mensen de hele tijd .

Ik heb vandaag serieus 2 keer zitten janken omdat ik er zo wanhopig van wordt dat Jasja zo slecht drinkt . Het advies van het CB om 4 flessen van 180 (inclusief poeder 200) te proberen, zodat ze dan echt honger zou hebben heeft geen reet geholpen. Dat heb ik een dag gedaan en ze heeft nog nooit zo weinig gedronken. Vandaag met elk flesje serieus een uur bezig geweest en ze heeft 490 ml gedronken (dat is zelfs inclusief de melkpoeder dus nog minder puur in vocht).
Ik schrijf altijd de voedingen met tijden en aantallen in een schriftje. Vandaag dat even in Excel gezet (beetje thuis kantoortje spelen zeg maar ) en ze heeft in week 5 gemiddeld het meeste gedronken, daarna gaat het gemiddelde elke week omlaag, en dat is dus nu al 4 weken aan de gang.
Ik ga morgenochtend Friso halen in de hoop dat ze dat misschien lekkerder vindt (ze krijgt nu Nutrilon) en als dat niet helpt een andere speen proberen. Ik wil haar ook volgende week gaan wegen en als ze niet is aangekomen of afgevallen echt hulp inroepen want ik weet het ook even niet meer
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:01:16 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_62303349
Madelieve, heb je bij Jasja ook gekeken of ze misschien spruw heeft? En anders inderdaad een andere smaak proberen. Drinkt ze wel water zonder melkpoeder of dat ook niet?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar wanhopig van wordt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:38:10 #198
4177 Jojogirl
pi_62303395
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:37 schreef Webkim het volgende:

[..]

Wat vervelend van de spruw.
Maar ik vond het wel mooi te lezen dat jij het opmerkte. Dat jij gelijk had over je eigen meisje. Kort geleden was ze door alle toeters en bellen nog vaak zo onbereikbaar voor je, op het buidelen na, en nu is ze op zaal en begin je haar zo goed te kennen dat je ziet wat er aan scheelt. Ik denk dat je een lieve mama bent.
Daar ben ik ook wel blij mee. Ondanks dat ik praktisch soms niets van d'r lijk te weten, voel ik Isis gewoon wel haarfijn aan

Troel, wat is je kleine mannetje al groot Hij ziet er zo stoer uit op die foto

Madelieve, wat vervelend dat Jasja zo slecht drinkt. Hopelijk bevalt de Nutrilon haar beter.
pi_62303558
Spruw is balen Jojo

Madelieve, andere smaak idd goed idee! Ik heb ook wel eens zitten janken bij Leander hoor, maar dan midden in de nacht, omdat hij voor de 4e keer die nacht om voeding kwam en ik zo moe was. En wel vaker. Elke mama zit volgens mij wel eens te janken!

HIer alles goed, Leander drinkt al 2 dagen om de 4 uur en 's avonds om de 3,5 uur Das 6 voedingen! Echt zo goed! Wordt het allemaal veel relaxter van. Ook omdat hij als een gek doordrinkt en dus in 25-35 minuten klaar is
Nu moeten we hem alleen nog leren dat je niet persée uit bed hoeft als het licht is buiten
Zodra er ook maar iets van licht binnenkomt in de slaapkamer, wil meneer uit bed. IN de box is prima, in de draagdoek ook, evenals op schoot, zolang het maar niet in de slaapkamer is En dat terwijl we 's nachts een lampje aan hebben! (vind ik wel zo veilig, omdat hij bij ons in bed slaapt)
Blij dat het winter wordt!
pi_62303584
Jojo, fijn dat het goedgaat! En ik ben heel benieuwd hoe Isis gaat drinken als ze behandeld is voor spruw
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62303640
Jojo beterschap met Isis en hopelijk is die spruw gauw weer weg

Troel wat is Ruben al een kereltje daar!! Wat een wijs koppie

Freecell: bij Maarten was dat ook als er licht binnen kwam dat hij dan wakker werd.
Ik snapte er toen niets van maar ineens bedacht ik mij dat hij steeds wakker werd als de zon op kwam
Ik heb sindsdien alles lekker donker en er komt haast geen zonlicht meer in z'n kamertje. Enige wat ik wel heb is een nachtlampje.
Alleen overdag is het wat lchter zodat hij duidelijk weet dat hij oevrdag een tukkie aan het doen is.

Maarten krijgt boventandjes
Ze zijn er nu een beetje door en kan ze duidelijk voelen.
Hij heeft er gelukkig niet heel veel last van.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:01:59 #202
223453 Guuzewuus
pi_62303660
Oh Madelieve,

'tis toch ook nog maar een klein friemeltje? Stella heeft ook zeker een maand weinig gedronken en dat terwijl ze kwa lengte helemaal op het bovenlijntje ligt (zorgelijk volgens het kdv), maar ze zag er goed uit en leek er helemaal niet onder te lijden. De afspraak met het cb werd inderdaad gewicht in de gaten houden en proberen de 600 ml te halen en gewoon twee drie keer dezelfde fles aanbieden (maar Stella was toen al 4,5 maanden (het was na de borstvoeding hier)), en Jasja is volgens mij niet eens zo oud nog, toch? Tip hier was dus, als ze geen zin meer heeft stoppen met aanbieden, dan gewoon half uur later weer, 600 ml proberen te halen (met 4,5 maand), en gewicht in de gaten houden.

En nog meer geruststellend nieuws, ineens na een maand ofzo is ze heel rap meer gaan drinken en nu ligt ze helemaal op schema met wat ze binnenkrijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guuzewuus op 11-10-2008 09:09:14 ]
pi_62303771
selene drinkt wel goed (hier hebben we het probleem andersom: ze probeert 165 cc binnen 10 minuten op te drinken, en dus trekken we het flesje er halverwege uit, wat een krijspartij oplevert), maar mijn broertje was ook zo'n ramp. daar werden we ook wanhopig van hoor. *als* hij al een keertje goed dronk spuugde hij er alles weer uit en idd, wat Guusewuus al zegt: opeens was het over en dronk hij wat meer en bleef het erin. de eerste twee maanden heeft hij eigenlijk alleen maar gehuild en gespuugd.

maar het is om wanhopig van te worden, dat herinner ik me nog. we probeerden ook hypoallergene melk, enkel water en van dat korrelspul tegen darmkrampjes. we experimenteerden met kouder, warmer, kleine beetjes, juist grotere beetjes. kleine beetjes leken trouwens wel het beste te gaan. hij bliefde namelijk ook geen koude melk, dus dan gingen kleine beetjes die precies goed warm waren het beste.

en wat een leuke foto van ruben
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:46:21 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62303970
Madelieve, kijk idd eens of iemand even kan kijken of het geen spruw is. Jouw verhaal komt mij heel bekend voor en ik werd er ook wanhopig van.
Het eerste (en beste) advies was om toch vooral NIET bij te houden hoeveel hij dronk en wanneer, want daar maakte ik me iig helemaal gek van, en als ik jouw verhaal zo lees, jij ook.
Zolang Jasja alert is en goed blijft groeien (ga desnoods 1 keer in de week wegen bij het inloopuurtje van het CB) is er niet veel aan de hand nog.

Bij Sasha bleek het (een beetje) spruw en toen dat (vanzelf) over was ging het ook gewoon weer goed.

Sterkte ermee iig, ik werd er ook superonzeker van.

Webkim, wat heb je dat mooi gezegd over Jojo!
pi_62304329
hihi,

seleentje lacht
seleentje huilt
seleentje lacht
seleentje huilt

en dat een uur lang seleentje moest een dutje doen......
pi_62304461
Jen heeft ook een periode slecht gedronken. Maar van de een op andere dag drinkt ze wel haar flesje diksap.
pi_62305174
Thomas heeft ruzie gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 11-10-2008 11:47:13 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_62305385
Goed man, Thomas (sinds wanneer heet jouw kind Thoma ) en Sasha!

Toen ze zo slecht ging drinken heb ik gekeken of ik witte uitslag zag maar dat is niet zo, check nu nog regelmatig maar zie niks. Maar als het spruw is zou ze toch ook pijn moeten hebben? Dat is niet zo want de meeste tijd ligt ze me gewoon stralend toe (uit ) te lachen met die speen werkloos in haar mond, ongeveer zo:

Maarrr... zojuist de eerste fles met Friso geprobeerd en hoewel ik eigenlijk eerst geen verschil merkte is die fles toch gewoon opgegaan . Met nog een beetje extra daarna is dat een fles van 185 ml en de laatste dagen was ik al heel blij met 100 ml. Ik durf niet te vroeg te juichen hoor, misschien had ze inmiddels zo'n honger dat ze dit echt even nodig had. Gisteravond had ze 80 gedronken, hele nacht doorgeslapen (doet ze normaal nooit) en vanmorgen maar weer 80 .
Op zich klopt het, zolang ze alert is hoef ik me niet zo druk te maken maar gisteren merkte ik echt dat ze minder had geplast dus dat baarde me wel zorgen. En ik ga in ieder geval deze week even wegen op het CB om goed in de gaten te houden of ze wel aankomt.

Afijn, dank voor de steun en tips en we modderen gewoon door , hopelijk smaakt die Friso haar inderdaad beter (ik vind het allebei behoorlijk meuren dus kan me echt voorstellen dat het ook niet te drinken is )
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:37:21 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62305437
Het zou wel wat zijn zeg, als het alleen aan het smaakje ligt!
Iig heeft ze nu een lekker vol buikje!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:39:48 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62305499
Kim! Dat stripje!
pi_62305671
Kim, leuke strip !

Ruben op de pot en ook nog wat doen, knap zeg !

Madelieve, ik hoop dat het het smaakje is en dat je kleine meid nu lekker gaat drinken weer !
  † In Memoriam † zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:15:18 #212
43556 miss_dynastie
pi_62307202
Wat fijn om te lezen, weer een stap voorwaarts, Jojo. Ik hoop dat het drinken snel beter zal gaan!
pi_62307294
Wat goed Jojo. En fijn dat juist jij zag dat ze spruw heeft, moet echt een goed gevoel zijn.

freecell, was jij op zoek naar die zonnetjes aan elkaar of was dat iemand anders?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:19:34 #214
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62310375
Marlien is afgelopen donderdag weer naar het cb geweest en heeft haar derde setje prikjes gekregen. Ze sliep er weer goed op, maar dat kwam dit keer niet zo goed uit, vanwege een dreigende borstontsteking bij mij. Gelukkig gaat alles nu weer goed.
De wvp legde haar even op de buik om te kijken wat ze zou doen. Marlien gaat (zoals altijd) haar hoofd en schouders ver oprichten en probeert ondertussen met de beentjes wat grip te krijgen... ze probeert gewoon al te kruipen . De wvp zei al dat Marlien haar zeker van haar beste kant wilde laten zien .

Zag trouwens op het bureau ook nog een moeder met peuter die bij de arts was geweest. Terwijl de moeder naar de wc gaat, gaat het meisje (dat in de buggy gezet was) even met mama's tasje spelen, waardoor de inhoud op de grond terecht kwam. Komt die moeder terug, geeft ze dat meisje een flinke tik tegen het hoofd .
Ik zat er met open mond naar te kijken. Als je je kind voor zoiets onbenulligs in het openbaar slaat, wat gebeurt er dan nog meer?!
De assistente zag mij kijken en vertelde me dat dit bekend was en dat er al wat mee gedaan werd (gelukkig maar!)
pi_62314258
, ik zou ook met open mond zitten kijken Grijs. Fijn dat ze er al wat mee aan het doen waren...

Die Marlien, knap zeg!
pi_62314260
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:19 schreef YPPY het volgende:
Wat goed Jojo. En fijn dat juist jij zag dat ze spruw heeft, moet echt een goed gevoel zijn.

freecell, was jij op zoek naar die zonnetjes aan elkaar of was dat iemand anders?
Ja! Zijn ze nog ergens te koop?
pi_62317816
Jasja heeft vandaag 755 ml gedronken !
Hopelijk was dit geen eenmalige treffer en gaat het vanaf nu gewoon goed . Ik ben blij !

Marlien, snelle tante!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:27:45 #218
14746 k_i_m
pi_62319080
Ik heb al een tijdje niet meer "echt" meegelezen omdat ik niet zoveel te vertellen had maar vandaag is er weer wat te melden.

Er tikten vanochtend twee (!!!) ondertanden tegen het lepeltje van de fruithap . . .

En dat terwijl ik dacht dat mijn kind altijd tandloos zou blijven omdat alle kinderen al vanalles hebben en kunnen en zij nog niet één keer heeft willen omrollen . .
In my life
Why do I smile
pi_62319319
Haha Lilah ook aan de tanden
Dat omrollen komt wel joh, ze vindt het waarschijnlijk nog gewoon prima op haar rug
Saartje
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:47:18 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62319381
Lilah! You go girl! 2 tanden!
Enneh... doe maar snel nog wat nieuwe dingen leren dan, is voor je mama wel zo leuk. Anders kan ze het straks niet eens meer bijhouden als je alles tegelijk gaat doen.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:54:58 #221
14746 k_i_m
pi_62319494
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Haha Lilah ook aan de tanden
Dat omrollen komt wel joh, ze vindt het waarschijnlijk nog gewoon prima op haar rug
Ze kan wel grommen op commando. Ik zei vanmiddag nog tegen haar "grom eens naar oma" en tadaaaa .
Ze is hele dagen bezig met grommen. Dat wordt nog leuk op het CB straks. Dan is ze een jaar en gromt ze nog steeds naar iedereen, en dan moet ze in een pleeggezin omdat ze denken dat ze verwilderd is .
In my life
Why do I smile
pi_62319563
dan had je haar Nell moeten noemen
Grommen op commando
Saartje
pi_62322647
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ze kan wel grommen op commando. Ik zei vanmiddag nog tegen haar "grom eens naar oma" en tadaaaa .
Ze is hele dagen bezig met grommen. Dat wordt nog leuk op het CB straks. Dan is ze een jaar en gromt ze nog steeds naar iedereen, en dan moet ze in een pleeggezin omdat ze denken dat ze verwilderd is .
ik verslikte me gewoon in mijn appel net!
pi_62322914
Jen kan kusjes geven. (Het geluid dan) Heel lief.

Jen is opeens een voorbeeld kindje thuis qua slapen. Gister sliep ze 's morgens EN 's middags 2 uur achter elkaar. (Dat krijg je ervan als je op het kdv helemaal niet slaapt.)
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:07:44 #225
3011 E.T.
pi_62322946

Regeldagen, tandjes, verkouden en 'vreemde' omgeving..

Ik kan me niet herinneren dat ik Nienke zo heb horen krijsen
Zeker niet elk uur tussen 23.00 en 7.00

Paracetamol hielp niet.. het enige om iets slaap te pakken was NIenke in slaap laten vallen aan de borst en dan heel voorzichtig terugleggen. En ze heeft van 7.00 tot 9.00 nog op m'n borst geslapen en kon ik (in een onmogelijke houding) nog even soezen..

Doe nog maar een bakkie koffie
pi_62323415
heheh, ik heb het nieuwe speeltje aan de wieg gehangen, zo dat ze er net bij kan maar het niet eraf kan pakken. dus nu kijtk ze *eindelijk* de goede kant op
ze vindt hem zo leuk dat ze nu niet meer in de box wil spelen. dank u, maar spelen in haar bedje is veel leuker!

haar hoofdje kreeg toch een wat platte kant.......
pi_62323458
E.T. ik voel met je mee! 00.30, 1.15, 2.50, 4.20 en om 7 uur weer
Saartje
pi_62323974
Alsjeblieft ET.
Een grommende Lilah, dat vraagt natuurlijk om een filmpje.
En een kussende Jen, wat lief.

Mooi dat de truc met het speeltje lijkt te werken Simmu. En die voorkeurshouding kan je ook tegengaan als je haar op de arm hebt he: het hoofdje de andere kant op dan je normaal doet, zodat ze met haar niet-favoriete kant naar je toe moet draaien om je te kunnen zien.

Thomas' eerste boventand is b i j n a door. En we komen langzaam aan weer terug in een wat prettiger ritme. Het is wekenlang lastig geweest met slapen, maar de afgelopen week doet hij iig weer een lange dut (van 11 tot 14 uur ofzo) en speelt hij tussen 1500 uur en 1630 lekker in zijn bedje, waarbij hij soms ook nog eventjes wegsukkelt. Hij is gelijk weer veel beter gehumeurd.

Vandaag gooi ik wel mooi zijn knuffelmuis in de was, want die stinkt naar zure melk. Gelukkig heb ik er drie, dus ik hoop dat hij het pikt om met een andere te slapen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62324151
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:36 schreef Webkim het volgende:

Vandaag gooi ik wel mooi zijn knuffelmuis in de was, want die stinkt naar zure melk. Gelukkig heb ik er drie, dus ik hoop dat hij het pikt om met een andere te slapen.
Kun je niet snel genoeg mee beginnen. Sara heeft 3 nijnen, 1 is te nieuw, die is volgens haar 'nie vies' en dus niet geschikt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:05:14 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62325413
Ik gooi hier idd de schaapjes regelmatig in de was om ze maar even verwassen te houden.

Heb een klein pikkediefje hier.
De laatste hapjes van je eigen boterham weigeren, maar wel zsm op mama af komen stuiven als die met een boterhammetje op de bank gaat zitten!
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:40:56 #231
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62326131
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:31 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja! Zijn ze nog ergens te koop?
Morgen stuur ik 'm op.
Verder geen idee, in winkels zie ik ze nooit.
*OUD heilige*
pi_62326160
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:40 schreef YPPY het volgende:

[..]

Morgen stuur ik 'm op.
quote:

[..]

Morgen stuur ik 'm op.
quote:

[..]

Morgen stuur ik 'm op.
quote:

[..]

Morgen stuur ik 'm op.
Echt?
Wat ontzettend tof! Dank je wel!
pi_62326215
Quickquote bleef hangen
pi_62327498
zo ik weet weer waarom ik ook al weer niet graag naar mn schoonouders ga. gister werd mijn schoonmoeder pissig omdat ze jen geen slagroom mocht geven.pfff.
pi_62330447
Slagroom?
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:38:03 #236
3011 E.T.
pi_62332963
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:49 schreef Fuente het volgende:

[..]

Kun je niet snel genoeg mee beginnen. Sara heeft 3 nijnen, 1 is te nieuw, die is volgens haar 'nie vies' en dus niet geschikt
Klinkt bekend
3 giraffen, maar eentje doet de truc maar

Volgetankt, dentinox, gewassen en gelaafd.. Nieuwe poging. Vooralsnog had ze er niet zo veel zin in, maar ze heeft het opgegeven. Ben benieuwd hoe de rest van de avond en nacht gaat. Als het maar niet te lang duurt, de nachtvoedingen (en andere nachtelijke onderbrekingen door ander grut) was ik al ernstig zat. Al besloten dat we binnenkort een weekendje plannen voor de 5-minuten regel

Wel fijn om te lezen trouwens dat ik vannacht niet de enige was

en ook prettig dat het rumoer dat ik bij de buren hoorde rond tweeen, niet kwam doordat ze Nienke hoorden bleren.. hun oudste had z'n kamer ondergekotst (in tapijt ). Ik was bang dat zij ook niet konden slapen door het gehuil van Nienke
pi_62333017
jen is bekaf. Ze wilde niet drinken, ze wilde perse in haar bed liggen en slapen.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:02:44 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62336975
E.T., hoe is het tot nu toe gegaan?
  maandag 13 oktober 2008 @ 01:37:44 #239
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62341618
Zo, tijd om een kleine kletstante te gaan voeden...
pi_62343298
en een nieuw record voor selene *zucht*

8.00: goedemorgen meissie, *speelt*
8.05: schone luier
8.10: flesje (165 cc) nuken, spulletjes klaarzetten
8.15: flesje naar mondje
8.17: flesje uit mondje want al halverwege: selene doet *burp* WHEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
8.20: dove simmu stopt het flesje maar terug aangezien krijsende selene paars aanloopt
8.22: flesje op *burp*

extra lang maar even op schoot gehad zodat alles kan zakken, lijkt goed te gaan. vanmiddag met de kinderarts bespreken hoe we dit aan gaan pakken, want ze doet het bijna elke keer en zo snel haar flesje op kan niet goed zijn......
pi_62343313
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:36 schreef Webkim het volgende:

Thomas' eerste boventand is b i j n a door. En we komen langzaam aan weer terug in een wat prettiger ritme. Het is wekenlang lastig geweest met slapen, maar de afgelopen week doet hij iig weer een lange dut (van 11 tot 14 uur ofzo) en speelt hij tussen 1500 uur en 1630 lekker in zijn bedje, waarbij hij soms ook nog eventjes wegsukkelt. Hij is gelijk weer veel beter gehumeurd.
maar wanneer is een tand nu echt door.. ik zit nu al een weekje naar Gabi haar onderste tandjes (er komen er 2 door) te kijken en ik zie nu al een week een zooitje kleine witte stipjes.. (en al een week is het dus prut met slapen, vannacht voor de 4de nacht achter elkaar maar 3-4 uurtjes geslapen)

is een tand door(en stopt dus al het gemier, gezeur, slecht slapen, rare ritme) als hij pas echt een paar millimeter er boven uitsteekt?
pi_62343579
Ik denk dat Jen gewoon tandloos blijft...
pi_62343612
ik zou alvast maar gaan sparen voor een kunstgebitje

Bep heeft voor het eerst sinds lange tijd weer eens een nacht gemaakt met slechts 1 onderbreking om 23.30
Ze meldde zich pas om 6.30 vanmorgen weer
Saartje
pi_62343686
pff, ik moest er weer 4x uit vannacht. Maar dat is redelijk standaard.

Ik heb vandaag wel even op het kdv gemeld dat het toch echt niet de bedoeling is dat Jen niet slaapt daar. Ik heb haar nieuwe bedje gezien, en eigenlijk vond ik het zwaar onzin dat ze haar dus verplaatst hadden. Ze ligt dus weer in een bovenbedje alleen op een andere plek.
  maandag 13 oktober 2008 @ 09:26:04 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62343738
tinny, een tandje is echt door als je het randje kan voelen.al is het ook geen prettig gevoel als de tand uitgroeit, maar dat is het ergste geweest.
met een wit schijnsel door het tandvlees ben je er nog niet.

dit was eli's eerste tandje. net door. (of dus net niet, hangt ervan af hoe je kijkt, want het steekt nog niet uit boven het tandvlees, maar je kan wel al voelen. (SCHERP!!)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62343824
Gister zij priscil dat ze wat roods zag in Jen dr mond. Maar het was vals alarm... Jen is nu 8 maanden en nog helemaal niets. (Is ze laat met tandjes??)
pi_62344267
Tandjes is vanaf 7 maand toch? Dus niet heel laat volgens mij?
Mijn neefje was anderhalf
Ik hoop nu al dat Leander laat is ivm borstvoeding
pi_62344333
freecel, gelukkig valt tandjes en borstvoeding prima te combineren hoor!!
Alleen toen Pepijn moest niezen tijdens het aanhappen had ik echt het idee acuut een tepelpiercing te hebben
pi_62344355
Jen bijt me nu ook al.. Ik koppel gewoon af als ze me bijt.
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:24:15 #250
3011 E.T.
pi_62345012
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
E.T., hoe is het tot nu toe gegaan?
hier sliep ik al, geloof ik

23.00 en 4.00 uur. Goed te doen dus! (en gewoon standaard). Ook geen problemen met terugleggen na de voeding, dus wat het nou geweest is waarom ze de nacht er voor niet wilde..

Freecell, bij Nienke zijn die scherpe randjes ook net door, maar met borstvoeden heeft ze d'r tong er over heen liggen om te drinken, dus als ze zou bijten zou ze d'r eigen tong bijten. Als er al gebeten wordt is dat bij het 'sabbelen' als ze niet meer effectief drinken maar een beetje liggen te tutten. (Moet trouwens zeggen dat dat niet meer voorgekomen is sinds de tandjes doorgekomen zijn)
pi_62345120
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 09:15 schreef Maneki.Neko het volgende:
Bep heeft voor het eerst sinds lange tijd weer eens een nacht gemaakt met slechts 1 onderbreking om 23.30
Ze meldde zich pas om 6.30 vanmorgen weer

Hoe doen jullie dat toch... Ik lees hier vaak dat mama's van baby's die al een paar maanden oud zijn nog zoveel moeten opstaan 's nachts en dan 's ochtends er ook uit om te gaan werken? 1 december moet ik weer aan de slag en ik weet niet of ik dat trek zonder een paar uurtjes slaap na elkaar
pi_62345253
Alles went. Gaarder dan gaar kun je niet zijn toch?

En ach ik spijbel wel een een uurtje. Even lekker blijven liggen, dan ben ik weer lekker fris en fruitig.
pi_62345332
Ben jij dan verder fulltime aan het werk? Brrrr! Hoedje af hoor!

De kleine hier is verslaafd aan zijn mobiel, maar dat ding stopt na (een vrij lange tijd) vanzelf. Gaat ie blèren tot ik het ding weer aanzet. Ik probeerde 'm eerst op te pakken en rond te wandelen om te troosten, maar dat wou hij helemaal niet! Gewoon terug in z'n park met de mobiel aan alsjeblief .
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:41:18 #254
14746 k_i_m
pi_62345434
Liza, na de eerste werkdag heb je het idee alsof je vakantie hebt gehad . Waarschijnlijk omdat je dan even een dag niet constant hebt hoeven opletten. Daarna wordt het weer snel minder hoor, maar die eerste dag zou ik me geen zorgen over maken .
In my life
Why do I smile
pi_62345462
Ik werk 4 dagen. Maar vrijdags kan ik ook niet uitslapen. Dan gaan we zwemmen en ben ik verder bezig om het hele huis weer aan kant te krijgen. Ik kan totaal niet tegen rommel, dus de hele vrijdag ben ik met Jen bezig als ze wakker is en ben ik aan het soppen als ze slaapt.
pi_62345563
En dat op zo weinig slaap. Ik bewonder je Ticootje!
pi_62345687
Ik bewonder mezelf ook wel eens. Maar ik kan je wel zeggen dat er een limiet op zit. Zo is 3 uur slaap echt te weinig en functioneer ik echt niet meer.
Maar nachten van 5 of 6 uur daar doe ik het prima op.

Wie had dat gedacht, want ik kon nooit goed tegen weinig slaap.
pi_62346464
Nachten waarbij ik er 2 of 3 keer uit moest sloopten mij al (ok had ook een reden met die vermoeidheid maar toch )

Binnenkort naar Emmen dierentuin met Maarten
Laten wij hem een echte olifant zien inplaats van een nachtlampje met een olifant erop
  maandag 13 oktober 2008 @ 11:30:19 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_62346518
Ik kan nog steeds niet tegen weinig slaap Ik word echt ziek als ik te lang te weinig slaap heb gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62346548
Als ik 5 uur kan slapen ben ik prima uitgerust. Wel pak ik dan op zondag een paar uurtjes extra mee. Nachten van 3 of 4 uur zijn mij ook teveel, dan doe ik overdag nog 2 keer een kort slaapje met bep mee.
Ik heb geen baan buitenshuis verder, dus kan m`n eigen uren gelukkig indelen
Saartje
pi_62346627
Ik lag gister al om kwart voor 9 op bed. 'S avonds ben ik echt kapot.
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:05:44 #262
14746 k_i_m
pi_62347281
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:30 schreef Troel het volgende:
Ik kan nog steeds niet tegen weinig slaap Ik word echt ziek als ik te lang te weinig slaap heb gehad
Hee, zou dat zijn waarom ik steeds overal ziek van word? Ik ben echt al 100 keer ziek geweest, terwijl ik normaal nog niet eens verkouden ben .
In my life
Why do I smile
pi_62347398
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:05 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hee, zou dat zijn waarom ik steeds overal ziek van word? Ik ben echt al 100 keer ziek geweest, terwijl ik normaal nog niet eens verkouden ben .
Ja, slaapgebrek heeft gevolgen voor je weerstand.
Volgens dat stukje kan je dan magnesium nemen, maar ik beroep me niet op 1 stukje en heb geen zin om verder te Googelen. Misschien weet p_iglet meer?
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:13:24 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62347452
En dan vind ik het al pittig als Sasha 1 keer wakker wordt 's nachts. En dan ook nog maar eens zo heel af en toe!
pi_62347553
p_iglet weet niets over voedingssupplementen bij slaaptekort...
hooguit gezond verstand wat zegt dat je moet zorgen voor voldoende vitamines enzo.

BE, volgens mij is het ook zwaarder als het af en toe is. Als iets standaard iedere nacht gebeurd raakt je lijf er ook aan gewend en banjerd het wel door.
Nu ben ik gesloopt als Pepijn 2x wakker wordt 's nachts, terwijl toen hij nog standaard 1 of 2x kwam voor een voedings 's nachts ging dat prima.
Op wielewaal vakantie merk ik dat ook, daar functioneer ik prima op 3 uur slaap per nacht. Thuis kan ik dat echt niet.
pi_62347554
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
En dan vind ik het al pittig als Sasha 1 keer wakker wordt 's nachts. En dan ook nog maar eens zo heel af en toe!
Van dat soort ogen uitstekerij krijg je dus verdiende lekkages he.

Thomas komt nog altijd twee keer per nacht, maar ik word er amper nog wakker van.
Auto-pilot-milk-machine.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62347592
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:30 schreef Troel het volgende:
hier nog eentje. gelukkig lijkt selene daarin op mij
pi_62347738
Jah, ik word na 2 uur week wakker en merk dan dat Jen nog naast me ligt...

Ik ben ook zo'n auto-pilot-melkfabriek.
pi_62347776
Ticootje, ik dacht dat de tandjes hier nooit zouden komen en was al stiekum aan het sparen voor een kunstgebitje . Maar ineens kwamen er 4 achter elkaar. Ik denk dat ze ook bij Jen wel zullen komen, geduld is ook in deze weer een schone zaak... .
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:27:35 #270
14746 k_i_m
pi_62347781
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben het ook niet gewend. Toevallig is Lilah de afgelopen weken elke nacht twee keer wakker geweest. Nu achteraf denk ik door de tanden. Verder ook niks aan de hand, speen erin en doorknorren, maar ik moest wel elke keer mijn nest uit en naar boven lopen. En ik ben de hele afgelopen week ziek geweest, met migraine en al .

Dat is echt heel vreemd, als je kind al zolang 's avonds gewoon naar bed gaat en pas 's ochtends weer wakker wordt.
In my life
Why do I smile
pi_62347845
Ik gaf er tot voor kort de borstvoeding de schuld van dat ze niet doorsliep. Maar ze eet 's avonds een flink bord prak en drinkt voordat ze naar bed gaat nog een keer en rond 11 uur nog een keer. En dan nog wordt ze 3x wakker. Al moet ik zeggen dat ze dan niet heel erg veel drinkt, maar gewoon een paar slokjes is al voldoende. Het is volgens mij meer mama proeven dan honger.
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:54:06 #272
223453 Guuzewuus
pi_62353309
Stella sliep van 19.15uur tot 5.00 à 6.00uur, en dan maakte ik haar om 23.00uur nog wakker. Maar eigenlijk dronk ze die fles 's nachts gewoon slapend en ze werd er ook niet meer zelf voor wakker, dus van de week dacht ik "what the fuck, ik probeer het gewoon een nachtje zonder", en madam slaapt nu al 5 nachten door, van 19.15uur tot 5.00uur. Ik kan dus als ik wil zo 8 uur slapen achter elkaar.

Maaaar, ik heb dat dan ook wel verdiend, vind ik zelf, want ik heb tijdens de zwangerschap zo'n ernstig slaapprobleem gehad (twee uur slaap per nacht) dat ik met 7,5 maand terecht kwam in een slaap- en waakcentrum. Dat hoop ik echt nooooiiit meer mee te maken, zeg, poeh poeh . (Maar ik heb wel gewoon doorgewerkt tot 8 maanden zwangerschap en ben er gelukkig heel goed geholpen met een telefonisch begeleide slaapcursus ).

En nu, om iets na vieren, zie ik ineens een programma op televisie over de cursus die ik gedaan heb 'Beter slapen doe je zelf'. Bizar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Guuzewuus op 13-10-2008 16:12:55 ]
pi_62354083
op zich wakker worden midden in de nacht is niet erg als je dan weet dat je even 15 min moet voeden en dat ze dan weer doortukt of nog simpeler een speen erin en dan weer doortukken

het wordt anders als er midden in de nacht 2 uu rgehobbeld/gewiegd/gespeeld moet worden
pi_62354091
Ik wil ook een kindje dat doorslaapt. Na 8 maanden vind ik best dat ik dat mag willen. Al is het maar 1 nachtje... Maar aan de andere kant, waarschijnlijk als ik 1 nachtje slaap krijg ben ik nog brakker. Ik ben gewoon gewent aan weinig slaap.
Op zaterdag blijf ik wel tot 9 uur in bed tutten. Ik ben dan wel wakker vanaf 6 uur, maar ik weiger dan om op te staan. Om 9 uur neem ik de kleine mee naar de woonkamer en gaan we ontbijten, papa kan dan nog even blijven liggen.
We hebben nu de afspraak dat we de zondag om en om gaan doen. Jen blijft gewoon thuis met papa of mama, die kan dan even lekker tutten. De ander gaat naar de kerk. Anders mist Jen dr ochtend slaap en omdat ze op het kdv al zo weinig slaapt probeer ik zo dat ze in elk gval in het weekend wel goed slaapt.
pi_62354165
nog een ander vraagje...
Gabi krabt zichzelf achter in de nek... het is daar ook helemaal rood.. uitslag van iets denken we...misschien allergisch voor wat bijvoedsel (we hebben tot nu toe, appel, banaan, peer, meloen en worteltjes en spezieboontjes(vandaag)) geprobeerd maar ze heeft er nu al een een dag of 5-6 last van.

we smeren het in met bepanthen (heul veul meerdere keren per dag) maar echt weg gaat het niet... het verplaatst zich ook een beetje van links naar rechts via het midden van de achterkant van haar nek...
pi_62354256
Of zijn jullie gewisseld van wasmiddel?

of sop in het badje?

Of zit er een vervelend labeltje?
pi_62359793
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:21 schreef tinny het volgende:
op zich wakker worden midden in de nacht is niet erg als je dan weet dat je even 15 min moet voeden en dat ze dan weer doortukt of nog simpeler een speen erin en dan weer doortukken

het wordt anders als er midden in de nacht 2 uu rgehobbeld/gewiegd/gespeeld moet worden
Idd, qua timing mogen wij hier niet klagen:
Tussen 22u en 23u na bad nog even borst en dan bed in
tussen 3 en 4: wakker om te eten
tussen 6 en 8: wakker om te eten

Maarrrrrrr: we mogen vaak 1-2 uur wiegen/speen terug stoppen/hobbelen/rechtop houden/...

Hoe ziet het "schema" er bij jullie uit?

Tico, ik vind dat doorslapen na 8 maanden absoluut niet teveel gevraagd! Kan je niet eens kolven zodat je man in het weekend eens kan overnemen?
pi_62362188
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:24 schreef tinny het volgende:
nog een ander vraagje...
Gabi krabt zichzelf achter in de nek... het is daar ook helemaal rood.. uitslag van iets denken we...misschien allergisch voor wat bijvoedsel (we hebben tot nu toe, appel, banaan, peer, meloen en worteltjes en spezieboontjes(vandaag)) geprobeerd maar ze heeft er nu al een een dag of 5-6 last van.

we smeren het in met bepanthen (heul veul meerdere keren per dag) maar echt weg gaat het niet... het verplaatst zich ook een beetje van links naar rechts via het midden van de achterkant van haar nek...
Ik zou ff langs de HA gaan voor een zalfje oid, werkt vast beter dan alleen bepanthen
pi_62368442
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:27 schreef Ticootje het volgende:
Of zijn jullie gewisseld van wasmiddel?

of sop in het badje?

Of zit er een vervelend labeltje?
wasmiddel--> check niet gewisseld al maanden het zelfde

sop --> check , wel gewisseld(denk een week of 2 geleden) nu: Badmelk voor het drogehuidje van zwitsal maar zou het dan niet overal moeten zitten (of althans op meer gevoelige plekjes dan alleen de nek?)

labeltje --> check die knippen we er uit als ze groot/ruw zijn
pi_62368460
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:08 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Hoe ziet het "schema" er bij jullie uit?
18:00 uur groente hapje
18:30 badje/wandelingetje
19:00: 5 minuten uithuilen
19:05: in slaap vallen op papa zijn borst op de bank
20:00: mopperig wakker worden voor het laatste flesje
20:30/21:00 grote slaap (na wat boertjes en heen were gehobbel)

normaal wordt ze dan pas weer om 06:30 wakker alleen sinds 10 dgn niet meer
Meer hierover lees je hier
pi_62368623
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ik zou ff langs de HA gaan voor een zalfje oid, werkt vast beter dan alleen bepanthen
na wat wikken en wegen (eigen HA is deze week op vakantie, inloop spreekuur van het CB is pas volgende week maandag weer) toch maar de vervangende HA gebeld 9:50 mogen we langs komen... ben benieuwd (zou het erg lullig vinden als HA zegt gaat vanzelf weer over...)
pi_62369142
Liza, kolven gaan m niet worden, dan zit ik weer met borstontstekingen en pusbulten.

Vannacht was Jen weer 5x eruit. Ik noem haar ook gewoon spookje. Maar ze geeft 1 gil (zodanig dat je rechtop in bed zit), je geeft Pip en speen en mevrouw tukt weer door. Zo niet, aankoppelen en doorslapen.
pi_62369826
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 08:23 schreef tinny het volgende:

[..]

na wat wikken en wegen (eigen HA is deze week op vakantie, inloop spreekuur van het CB is pas volgende week maandag weer) toch maar de vervangende HA gebeld 9:50 mogen we langs komen... ben benieuwd (zou het erg lullig vinden als HA zegt gaat vanzelf weer over...)
De HA zegt dat zo'n 50x per dag en kijkt je er echt niet op aan hoor
Je kan toch beter voor de zekerheid gaan? MIsschien is het idd iets héél simpels, maar is één crème genoeg om het over te laten gaan!

Leander krijgt ergens tegen 23:00 de laatste borst in bed, slaapt dan tot een uur of 3 en dan tot een uur of 7 En vanmorgen sliep hij na de 7 uur borst nog weer tot 8:15 (hij had nog wel langer geslapen als de woningbouw niet met boorhamers in de weer was gegaan bij de bovenburen )
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:21:49 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_62370561
Mijn vervangende huisarts die hopelijk de praktijk overneemt zei heel simpel: ik heb liever dat je 10 keer te vaak voor niets komt, dan 1 keer niet komt en het was wel nodig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62370799
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:21 schreef Troel het volgende:
Mijn vervangende huisarts die hopelijk de praktijk overneemt zei heel simpel: ik heb liever dat je 10 keer te vaak voor niets komt, dan 1 keer niet komt en het was wel nodig
idd. nog daargelaten: je betaalt je blauw aan premie dus je hebt er ook gewoon recht op
kijk wel uit dat je niet direct met te sterke zalf begint als het exceem is! geen hormoonzalf gaan gebruiken al hoor! meestal is dat helemaal niet nodig. het helpt wel, maar dan komt de exceem steeds terug, en het is erg slecht voor de huid (en groei, alhoewel dat nog steeds niet eenduidig onderzocht/bepaald is)

omdat ik zelf al mijn leven lang exceem heb, ben ik op dat gebied nogal alert t.a.v. selene, het *is* erfelijk tenslotte. je kan vragen om een vocht/vet emulsie, dat helpt ook heel goed en is volkomen ongevaarlijk. (en het is de meest geweldige handcreme ooit )
pi_62370858
Nathan heeft kennelijk ook last van eczeem op zijn onderbeentjes en dat heb ik een aantal weken ingesmeerd met kamilosan en dat werkt ook prima tegen eczeem. Het is nu weer verdwenen, hopelijk voor langere tijd.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:40:56 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_62371011
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:32 schreef simmu het volgende:

[..]

idd. nog daargelaten: je betaalt je blauw aan premie dus je hebt er ook gewoon recht op
kijk wel uit dat je niet direct met te sterke zalf begint als het exceem is! geen hormoonzalf gaan gebruiken al hoor! meestal is dat helemaal niet nodig. het helpt wel, maar dan komt de exceem steeds terug, en het is erg slecht voor de huid (en groei, alhoewel dat nog steeds niet eenduidig onderzocht/bepaald is)

omdat ik zelf al mijn leven lang exceem heb, ben ik op dat gebied nogal alert t.a.v. selene, het *is* erfelijk tenslotte. je kan vragen om een vocht/vet emulsie, dat helpt ook heel goed en is volkomen ongevaarlijk. (en het is de meest geweldige handcreme ooit )
Dat blauw betalen aan premie valt wel mee hoor En ik houd er al helemaal niet van om voor elk wissewasje naar de huisarts te gaan ook al weet ik dat er niets is "omdat ik premie betaal en er dus recht op heb".
Over het algemeen zal een huisarts nooit meteen een hormoonzalf voorschrijven aan een baby
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62371065
Troel, dat is niet waar hoor. Hormoonzalf wordt wel degelijk voorgeschreven bij hardnekkig eczeem.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:43:34 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62371071
Sasha had exceem/droge huid op zijn bolletje en daar heb ik toen lanette vaseline creme voor gehaald en dat werkte als een trein. Niks geen hormoonzooi nodig gehad gelukkig.
Ik gebruik het nu ook op zijn gezichtje. Hij krijgt nogal snel rode droge plekken door het kwijlen en met die zalf is het zo weg.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:24:53 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_62372199
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:43 schreef Ticootje het volgende:
Troel, dat is niet waar hoor. Hormoonzalf wordt wel degelijk voorgeschreven bij hardnekkig eczeem.
Ja, maar enkel als de andere dingen niet werken Niet als eerste zalf
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62372352
Ik kreeg voor Dana Cetomacrogol voorgeschreven toen ze wat uitslag op dr gezichtje had en ik geen idee had waar het vanaf kwam. Werkt perfect, na een dag of 3 was het weg. Daarna kreeg ze het weer terug toen ik er vaseline opsmeerde tegen een droog huidje..2 x smeren met het eerste goedje en het was weer weg
pi_62372425
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar enkel als de andere dingen niet werken Niet als eerste zalf
ligt eraan hoe nieuwerwets de huisarts is
vroeger schreven ze het direct voor, ik kreeg het zelf al met 6 weken voorgeschreven.

hormoonzalf is iig echt de laatste optie! als het ff kan moet je er niet aan beginnen, want je komt er moeilijk vanaf terwijl het de oorzaak van de exceem totaal niet aanpakt en het vreselijk is voor de huid. niet alleen cosmetisch (ik heb nog steeds rare witte vlekken op sommige plaatsen) maar ook dat de huid dunner wordt en dus gewoon nog sneller stuk gaat. plus dus de nog niet volledig onderzochte effecten op de groei en schildklier bij baby's en kinderen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:40:49 #293
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62372680
hier heeft dennis echt hardnekkige eczeem, heb idd eerst alle andere middeltjes moet proberen, wat allemaal het zelfs verergerde, vooral die cardiflor van vsm. Nu ondertussen aan de hormoon zalf, ook dankzei een vervangende HA. Volgens onze dermatoloog is die hormoon zalf helemaal niet zo slecht als word beweerd, van een tijdje smeren gaat de huid echt niet van stuk.

[ Bericht 2% gewijzigd door hestria op 14-10-2008 11:48:26 ]
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:55:58 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_62373127
Je huid kan echt ook kapot gaan van een tijdje smeren Je kan bij mij precies zien waar ik de zalf gesmeerd heb gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62373233
Jen heeft "last" van berg. Eczeem op haar hoofdje. Ik hou het een beetje vet, en af en toe haal ik de schilfertjes eraf. Verder ben ik niet van plan om echt met zalf aan de slag te gaan.
pi_62373264
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:49 schreef freecell het volgende:

[..]
Leander krijgt ergens tegen 23:00 de laatste borst in bed, slaapt dan tot een uur of 3 en dan tot een uur of 7 En vanmorgen sliep hij na de 7 uur borst nog weer tot 8:15 (hij had nog wel langer geslapen als de woningbouw niet met boorhamers in de weer was gegaan bij de bovenburen )
Bijna net exact hetzelfde schema hier! (buiten de boorhamers dan )
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:11:26 #297
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62373568
kan ook aan het huidtype liggen, want ik heb namelijk helemaal geen sporen van hormoon zalf. Plus daarbij als iemand die gespecialiseerd is in huidziekten dat ook bevestigd. En bovendien als ik niet smeer krabt hij tot bloedens toe zijn wang open, ondanks de sokken die hij bijna altijd om zijn handen draagt. lijkt me ook niet echt bevorodelijk voro een goed huid.
pi_62373654
inmiddels terug van de vervangende HA... en inderdaad liever geen hormoom zalf dus nu even dat CETOMACROGOL gekregen, dat even een week - 10 dgn proberen en als het dan niet weg is alsnog hormoon
overigens wel een uur in een wachtkamer gezeten van 2 x 2 meter met 6 man, 37 grdn
pi_62377195
Terug van consultatiebureau. Helemaal goedgekeurd!
4175 Gram en 55 CM Al een idioot gegroeid en nu dus zowaar binnen de lijntjes
pi_62377888
Zijn de boren toch ergens goed voor. Door de trillingen is Leander flink gegroeid!
pi_62379724
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Zijn de boren toch ergens goed voor. Door de trillingen is Leander flink gegroeid!
Mja, mijn melk was wel tot slagroom geklopt inderdaad

Leander is ondanks prikken trouwens best in goeden doen Als ik hem uit de doek heb, piept hij als ik aan zijn beentjes zit, maar hij drinkt heel normaal en gewoon om de 4 uur en hij huilt niet erg veel
Ik ben een beetje bang voor vaccinaties, heb er zelf 2 dagen door in coma gelegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')