abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62303640
Jojo beterschap met Isis en hopelijk is die spruw gauw weer weg

Troel wat is Ruben al een kereltje daar!! Wat een wijs koppie

Freecell: bij Maarten was dat ook als er licht binnen kwam dat hij dan wakker werd.
Ik snapte er toen niets van maar ineens bedacht ik mij dat hij steeds wakker werd als de zon op kwam
Ik heb sindsdien alles lekker donker en er komt haast geen zonlicht meer in z'n kamertje. Enige wat ik wel heb is een nachtlampje.
Alleen overdag is het wat lchter zodat hij duidelijk weet dat hij oevrdag een tukkie aan het doen is.

Maarten krijgt boventandjes
Ze zijn er nu een beetje door en kan ze duidelijk voelen.
Hij heeft er gelukkig niet heel veel last van.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:01:59 #202
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62303660
Oh Madelieve,

'tis toch ook nog maar een klein friemeltje? Stella heeft ook zeker een maand weinig gedronken en dat terwijl ze kwa lengte helemaal op het bovenlijntje ligt (zorgelijk volgens het kdv), maar ze zag er goed uit en leek er helemaal niet onder te lijden. De afspraak met het cb werd inderdaad gewicht in de gaten houden en proberen de 600 ml te halen en gewoon twee drie keer dezelfde fles aanbieden (maar Stella was toen al 4,5 maanden (het was na de borstvoeding hier)), en Jasja is volgens mij niet eens zo oud nog, toch? Tip hier was dus, als ze geen zin meer heeft stoppen met aanbieden, dan gewoon half uur later weer, 600 ml proberen te halen (met 4,5 maand), en gewicht in de gaten houden.

En nog meer geruststellend nieuws, ineens na een maand ofzo is ze heel rap meer gaan drinken en nu ligt ze helemaal op schema met wat ze binnenkrijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guuzewuus op 11-10-2008 09:09:14 ]
pi_62303771
selene drinkt wel goed (hier hebben we het probleem andersom: ze probeert 165 cc binnen 10 minuten op te drinken, en dus trekken we het flesje er halverwege uit, wat een krijspartij oplevert), maar mijn broertje was ook zo'n ramp. daar werden we ook wanhopig van hoor. *als* hij al een keertje goed dronk spuugde hij er alles weer uit en idd, wat Guusewuus al zegt: opeens was het over en dronk hij wat meer en bleef het erin. de eerste twee maanden heeft hij eigenlijk alleen maar gehuild en gespuugd.

maar het is om wanhopig van te worden, dat herinner ik me nog. we probeerden ook hypoallergene melk, enkel water en van dat korrelspul tegen darmkrampjes. we experimenteerden met kouder, warmer, kleine beetjes, juist grotere beetjes. kleine beetjes leken trouwens wel het beste te gaan. hij bliefde namelijk ook geen koude melk, dus dan gingen kleine beetjes die precies goed warm waren het beste.

en wat een leuke foto van ruben
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:46:21 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62303970
Madelieve, kijk idd eens of iemand even kan kijken of het geen spruw is. Jouw verhaal komt mij heel bekend voor en ik werd er ook wanhopig van.
Het eerste (en beste) advies was om toch vooral NIET bij te houden hoeveel hij dronk en wanneer, want daar maakte ik me iig helemaal gek van, en als ik jouw verhaal zo lees, jij ook.
Zolang Jasja alert is en goed blijft groeien (ga desnoods 1 keer in de week wegen bij het inloopuurtje van het CB) is er niet veel aan de hand nog.

Bij Sasha bleek het (een beetje) spruw en toen dat (vanzelf) over was ging het ook gewoon weer goed.

Sterkte ermee iig, ik werd er ook superonzeker van.

Webkim, wat heb je dat mooi gezegd over Jojo!
pi_62304329
hihi,

seleentje lacht
seleentje huilt
seleentje lacht
seleentje huilt

en dat een uur lang seleentje moest een dutje doen......
pi_62304461
Jen heeft ook een periode slecht gedronken. Maar van de een op andere dag drinkt ze wel haar flesje diksap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62305174
Thomas heeft ruzie gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 11-10-2008 11:47:13 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_62305385
Goed man, Thomas (sinds wanneer heet jouw kind Thoma ) en Sasha!

Toen ze zo slecht ging drinken heb ik gekeken of ik witte uitslag zag maar dat is niet zo, check nu nog regelmatig maar zie niks. Maar als het spruw is zou ze toch ook pijn moeten hebben? Dat is niet zo want de meeste tijd ligt ze me gewoon stralend toe (uit ) te lachen met die speen werkloos in haar mond, ongeveer zo:

Maarrr... zojuist de eerste fles met Friso geprobeerd en hoewel ik eigenlijk eerst geen verschil merkte is die fles toch gewoon opgegaan . Met nog een beetje extra daarna is dat een fles van 185 ml en de laatste dagen was ik al heel blij met 100 ml. Ik durf niet te vroeg te juichen hoor, misschien had ze inmiddels zo'n honger dat ze dit echt even nodig had. Gisteravond had ze 80 gedronken, hele nacht doorgeslapen (doet ze normaal nooit) en vanmorgen maar weer 80 .
Op zich klopt het, zolang ze alert is hoef ik me niet zo druk te maken maar gisteren merkte ik echt dat ze minder had geplast dus dat baarde me wel zorgen. En ik ga in ieder geval deze week even wegen op het CB om goed in de gaten te houden of ze wel aankomt.

Afijn, dank voor de steun en tips en we modderen gewoon door , hopelijk smaakt die Friso haar inderdaad beter (ik vind het allebei behoorlijk meuren dus kan me echt voorstellen dat het ook niet te drinken is )
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:37:21 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62305437
Het zou wel wat zijn zeg, als het alleen aan het smaakje ligt!
Iig heeft ze nu een lekker vol buikje!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:39:48 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62305499
Kim! Dat stripje!
pi_62305671
Kim, leuke strip !

Ruben op de pot en ook nog wat doen, knap zeg !

Madelieve, ik hoop dat het het smaakje is en dat je kleine meid nu lekker gaat drinken weer !
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:15:18 #212
43556 miss_dynastie
pi_62307202
Wat fijn om te lezen, weer een stap voorwaarts, Jojo. Ik hoop dat het drinken snel beter zal gaan!
pi_62307294
Wat goed Jojo. En fijn dat juist jij zag dat ze spruw heeft, moet echt een goed gevoel zijn.

freecell, was jij op zoek naar die zonnetjes aan elkaar of was dat iemand anders?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:19:34 #214
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62310375
Marlien is afgelopen donderdag weer naar het cb geweest en heeft haar derde setje prikjes gekregen. Ze sliep er weer goed op, maar dat kwam dit keer niet zo goed uit, vanwege een dreigende borstontsteking bij mij. Gelukkig gaat alles nu weer goed.
De wvp legde haar even op de buik om te kijken wat ze zou doen. Marlien gaat (zoals altijd) haar hoofd en schouders ver oprichten en probeert ondertussen met de beentjes wat grip te krijgen... ze probeert gewoon al te kruipen . De wvp zei al dat Marlien haar zeker van haar beste kant wilde laten zien .

Zag trouwens op het bureau ook nog een moeder met peuter die bij de arts was geweest. Terwijl de moeder naar de wc gaat, gaat het meisje (dat in de buggy gezet was) even met mama's tasje spelen, waardoor de inhoud op de grond terecht kwam. Komt die moeder terug, geeft ze dat meisje een flinke tik tegen het hoofd .
Ik zat er met open mond naar te kijken. Als je je kind voor zoiets onbenulligs in het openbaar slaat, wat gebeurt er dan nog meer?!
De assistente zag mij kijken en vertelde me dat dit bekend was en dat er al wat mee gedaan werd (gelukkig maar!)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62314258
, ik zou ook met open mond zitten kijken Grijs. Fijn dat ze er al wat mee aan het doen waren...

Die Marlien, knap zeg!
pi_62314260
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:19 schreef YPPY het volgende:
Wat goed Jojo. En fijn dat juist jij zag dat ze spruw heeft, moet echt een goed gevoel zijn.

freecell, was jij op zoek naar die zonnetjes aan elkaar of was dat iemand anders?
Ja! Zijn ze nog ergens te koop?
pi_62317816
Jasja heeft vandaag 755 ml gedronken !
Hopelijk was dit geen eenmalige treffer en gaat het vanaf nu gewoon goed . Ik ben blij !

Marlien, snelle tante!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:27:45 #218
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62319080
Ik heb al een tijdje niet meer "echt" meegelezen omdat ik niet zoveel te vertellen had maar vandaag is er weer wat te melden.

Er tikten vanochtend twee (!!!) ondertanden tegen het lepeltje van de fruithap . . .

En dat terwijl ik dacht dat mijn kind altijd tandloos zou blijven omdat alle kinderen al vanalles hebben en kunnen en zij nog niet één keer heeft willen omrollen . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62319319
Haha Lilah ook aan de tanden
Dat omrollen komt wel joh, ze vindt het waarschijnlijk nog gewoon prima op haar rug
Saartje
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:47:18 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62319381
Lilah! You go girl! 2 tanden!
Enneh... doe maar snel nog wat nieuwe dingen leren dan, is voor je mama wel zo leuk. Anders kan ze het straks niet eens meer bijhouden als je alles tegelijk gaat doen.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:54:58 #221
14746 k_i_m
pi_62319494
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Haha Lilah ook aan de tanden
Dat omrollen komt wel joh, ze vindt het waarschijnlijk nog gewoon prima op haar rug
Ze kan wel grommen op commando. Ik zei vanmiddag nog tegen haar "grom eens naar oma" en tadaaaa .
Ze is hele dagen bezig met grommen. Dat wordt nog leuk op het CB straks. Dan is ze een jaar en gromt ze nog steeds naar iedereen, en dan moet ze in een pleeggezin omdat ze denken dat ze verwilderd is .
In my life
Why do I smile
pi_62319563
dan had je haar Nell moeten noemen
Grommen op commando
Saartje
pi_62322647
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ze kan wel grommen op commando. Ik zei vanmiddag nog tegen haar "grom eens naar oma" en tadaaaa .
Ze is hele dagen bezig met grommen. Dat wordt nog leuk op het CB straks. Dan is ze een jaar en gromt ze nog steeds naar iedereen, en dan moet ze in een pleeggezin omdat ze denken dat ze verwilderd is .
ik verslikte me gewoon in mijn appel net!
pi_62322914
Jen kan kusjes geven. (Het geluid dan) Heel lief.

Jen is opeens een voorbeeld kindje thuis qua slapen. Gister sliep ze 's morgens EN 's middags 2 uur achter elkaar. (Dat krijg je ervan als je op het kdv helemaal niet slaapt.)
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:07:44 #225
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62322946

Regeldagen, tandjes, verkouden en 'vreemde' omgeving..

Ik kan me niet herinneren dat ik Nienke zo heb horen krijsen
Zeker niet elk uur tussen 23.00 en 7.00

Paracetamol hielp niet.. het enige om iets slaap te pakken was NIenke in slaap laten vallen aan de borst en dan heel voorzichtig terugleggen. En ze heeft van 7.00 tot 9.00 nog op m'n borst geslapen en kon ik (in een onmogelijke houding) nog even soezen..

Doe nog maar een bakkie koffie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62323415
heheh, ik heb het nieuwe speeltje aan de wieg gehangen, zo dat ze er net bij kan maar het niet eraf kan pakken. dus nu kijtk ze *eindelijk* de goede kant op
ze vindt hem zo leuk dat ze nu niet meer in de box wil spelen. dank u, maar spelen in haar bedje is veel leuker!

haar hoofdje kreeg toch een wat platte kant.......
pi_62323458
E.T. ik voel met je mee! 00.30, 1.15, 2.50, 4.20 en om 7 uur weer
Saartje
pi_62323974
Alsjeblieft ET.
Een grommende Lilah, dat vraagt natuurlijk om een filmpje.
En een kussende Jen, wat lief.

Mooi dat de truc met het speeltje lijkt te werken Simmu. En die voorkeurshouding kan je ook tegengaan als je haar op de arm hebt he: het hoofdje de andere kant op dan je normaal doet, zodat ze met haar niet-favoriete kant naar je toe moet draaien om je te kunnen zien.

Thomas' eerste boventand is b i j n a door. En we komen langzaam aan weer terug in een wat prettiger ritme. Het is wekenlang lastig geweest met slapen, maar de afgelopen week doet hij iig weer een lange dut (van 11 tot 14 uur ofzo) en speelt hij tussen 1500 uur en 1630 lekker in zijn bedje, waarbij hij soms ook nog eventjes wegsukkelt. Hij is gelijk weer veel beter gehumeurd.

Vandaag gooi ik wel mooi zijn knuffelmuis in de was, want die stinkt naar zure melk. Gelukkig heb ik er drie, dus ik hoop dat hij het pikt om met een andere te slapen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62324151
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:36 schreef Webkim het volgende:

Vandaag gooi ik wel mooi zijn knuffelmuis in de was, want die stinkt naar zure melk. Gelukkig heb ik er drie, dus ik hoop dat hij het pikt om met een andere te slapen.
Kun je niet snel genoeg mee beginnen. Sara heeft 3 nijnen, 1 is te nieuw, die is volgens haar 'nie vies' en dus niet geschikt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:05:14 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62325413
Ik gooi hier idd de schaapjes regelmatig in de was om ze maar even verwassen te houden.

Heb een klein pikkediefje hier.
De laatste hapjes van je eigen boterham weigeren, maar wel zsm op mama af komen stuiven als die met een boterhammetje op de bank gaat zitten!
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:40:56 #231
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62326131
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:31 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja! Zijn ze nog ergens te koop?
Morgen stuur ik 'm op.
Verder geen idee, in winkels zie ik ze nooit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62326160
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:40 schreef YPPY het volgende:

[..]

Morgen stuur ik 'm op.
quote:

[..]

Morgen stuur ik 'm op.
quote:

[..]

Morgen stuur ik 'm op.
quote:

[..]

Morgen stuur ik 'm op.
Echt?
Wat ontzettend tof! Dank je wel!
pi_62326215
Quickquote bleef hangen
pi_62327498
zo ik weet weer waarom ik ook al weer niet graag naar mn schoonouders ga. gister werd mijn schoonmoeder pissig omdat ze jen geen slagroom mocht geven.pfff.
pi_62330447
Slagroom?
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:38:03 #236
3011 E.T.
pi_62332963
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:49 schreef Fuente het volgende:

[..]

Kun je niet snel genoeg mee beginnen. Sara heeft 3 nijnen, 1 is te nieuw, die is volgens haar 'nie vies' en dus niet geschikt
Klinkt bekend
3 giraffen, maar eentje doet de truc maar

Volgetankt, dentinox, gewassen en gelaafd.. Nieuwe poging. Vooralsnog had ze er niet zo veel zin in, maar ze heeft het opgegeven. Ben benieuwd hoe de rest van de avond en nacht gaat. Als het maar niet te lang duurt, de nachtvoedingen (en andere nachtelijke onderbrekingen door ander grut) was ik al ernstig zat. Al besloten dat we binnenkort een weekendje plannen voor de 5-minuten regel

Wel fijn om te lezen trouwens dat ik vannacht niet de enige was

en ook prettig dat het rumoer dat ik bij de buren hoorde rond tweeen, niet kwam doordat ze Nienke hoorden bleren.. hun oudste had z'n kamer ondergekotst (in tapijt ). Ik was bang dat zij ook niet konden slapen door het gehuil van Nienke
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62333017
jen is bekaf. Ze wilde niet drinken, ze wilde perse in haar bed liggen en slapen.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:02:44 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62336975
E.T., hoe is het tot nu toe gegaan?
  maandag 13 oktober 2008 @ 01:37:44 #239
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62341618
Zo, tijd om een kleine kletstante te gaan voeden...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62343298
en een nieuw record voor selene *zucht*

8.00: goedemorgen meissie, *speelt*
8.05: schone luier
8.10: flesje (165 cc) nuken, spulletjes klaarzetten
8.15: flesje naar mondje
8.17: flesje uit mondje want al halverwege: selene doet *burp* WHEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
8.20: dove simmu stopt het flesje maar terug aangezien krijsende selene paars aanloopt
8.22: flesje op *burp*

extra lang maar even op schoot gehad zodat alles kan zakken, lijkt goed te gaan. vanmiddag met de kinderarts bespreken hoe we dit aan gaan pakken, want ze doet het bijna elke keer en zo snel haar flesje op kan niet goed zijn......
pi_62343313
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:36 schreef Webkim het volgende:

Thomas' eerste boventand is b i j n a door. En we komen langzaam aan weer terug in een wat prettiger ritme. Het is wekenlang lastig geweest met slapen, maar de afgelopen week doet hij iig weer een lange dut (van 11 tot 14 uur ofzo) en speelt hij tussen 1500 uur en 1630 lekker in zijn bedje, waarbij hij soms ook nog eventjes wegsukkelt. Hij is gelijk weer veel beter gehumeurd.
maar wanneer is een tand nu echt door.. ik zit nu al een weekje naar Gabi haar onderste tandjes (er komen er 2 door) te kijken en ik zie nu al een week een zooitje kleine witte stipjes.. (en al een week is het dus prut met slapen, vannacht voor de 4de nacht achter elkaar maar 3-4 uurtjes geslapen)

is een tand door(en stopt dus al het gemier, gezeur, slecht slapen, rare ritme) als hij pas echt een paar millimeter er boven uitsteekt?
pi_62343579
Ik denk dat Jen gewoon tandloos blijft...
pi_62343612
ik zou alvast maar gaan sparen voor een kunstgebitje

Bep heeft voor het eerst sinds lange tijd weer eens een nacht gemaakt met slechts 1 onderbreking om 23.30
Ze meldde zich pas om 6.30 vanmorgen weer
Saartje
pi_62343686
pff, ik moest er weer 4x uit vannacht. Maar dat is redelijk standaard.

Ik heb vandaag wel even op het kdv gemeld dat het toch echt niet de bedoeling is dat Jen niet slaapt daar. Ik heb haar nieuwe bedje gezien, en eigenlijk vond ik het zwaar onzin dat ze haar dus verplaatst hadden. Ze ligt dus weer in een bovenbedje alleen op een andere plek.
  maandag 13 oktober 2008 @ 09:26:04 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62343738
tinny, een tandje is echt door als je het randje kan voelen.al is het ook geen prettig gevoel als de tand uitgroeit, maar dat is het ergste geweest.
met een wit schijnsel door het tandvlees ben je er nog niet.

dit was eli's eerste tandje. net door. (of dus net niet, hangt ervan af hoe je kijkt, want het steekt nog niet uit boven het tandvlees, maar je kan wel al voelen. (SCHERP!!)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62343824
Gister zij priscil dat ze wat roods zag in Jen dr mond. Maar het was vals alarm... Jen is nu 8 maanden en nog helemaal niets. (Is ze laat met tandjes??)
pi_62344267
Tandjes is vanaf 7 maand toch? Dus niet heel laat volgens mij?
Mijn neefje was anderhalf
Ik hoop nu al dat Leander laat is ivm borstvoeding
pi_62344333
freecel, gelukkig valt tandjes en borstvoeding prima te combineren hoor!!
Alleen toen Pepijn moest niezen tijdens het aanhappen had ik echt het idee acuut een tepelpiercing te hebben
pi_62344355
Jen bijt me nu ook al.. Ik koppel gewoon af als ze me bijt.
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:24:15 #250
3011 E.T.
pi_62345012
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
E.T., hoe is het tot nu toe gegaan?
hier sliep ik al, geloof ik

23.00 en 4.00 uur. Goed te doen dus! (en gewoon standaard). Ook geen problemen met terugleggen na de voeding, dus wat het nou geweest is waarom ze de nacht er voor niet wilde..

Freecell, bij Nienke zijn die scherpe randjes ook net door, maar met borstvoeden heeft ze d'r tong er over heen liggen om te drinken, dus als ze zou bijten zou ze d'r eigen tong bijten. Als er al gebeten wordt is dat bij het 'sabbelen' als ze niet meer effectief drinken maar een beetje liggen te tutten. (Moet trouwens zeggen dat dat niet meer voorgekomen is sinds de tandjes doorgekomen zijn)
pi_62345120
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 09:15 schreef Maneki.Neko het volgende:
Bep heeft voor het eerst sinds lange tijd weer eens een nacht gemaakt met slechts 1 onderbreking om 23.30
Ze meldde zich pas om 6.30 vanmorgen weer

Hoe doen jullie dat toch... Ik lees hier vaak dat mama's van baby's die al een paar maanden oud zijn nog zoveel moeten opstaan 's nachts en dan 's ochtends er ook uit om te gaan werken? 1 december moet ik weer aan de slag en ik weet niet of ik dat trek zonder een paar uurtjes slaap na elkaar
pi_62345253
Alles went. Gaarder dan gaar kun je niet zijn toch?

En ach ik spijbel wel een een uurtje. Even lekker blijven liggen, dan ben ik weer lekker fris en fruitig.
pi_62345332
Ben jij dan verder fulltime aan het werk? Brrrr! Hoedje af hoor!

De kleine hier is verslaafd aan zijn mobiel, maar dat ding stopt na (een vrij lange tijd) vanzelf. Gaat ie blèren tot ik het ding weer aanzet. Ik probeerde 'm eerst op te pakken en rond te wandelen om te troosten, maar dat wou hij helemaal niet! Gewoon terug in z'n park met de mobiel aan alsjeblief .
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:41:18 #254
14746 k_i_m
pi_62345434
Liza, na de eerste werkdag heb je het idee alsof je vakantie hebt gehad . Waarschijnlijk omdat je dan even een dag niet constant hebt hoeven opletten. Daarna wordt het weer snel minder hoor, maar die eerste dag zou ik me geen zorgen over maken .
In my life
Why do I smile
pi_62345462
Ik werk 4 dagen. Maar vrijdags kan ik ook niet uitslapen. Dan gaan we zwemmen en ben ik verder bezig om het hele huis weer aan kant te krijgen. Ik kan totaal niet tegen rommel, dus de hele vrijdag ben ik met Jen bezig als ze wakker is en ben ik aan het soppen als ze slaapt.
pi_62345563
En dat op zo weinig slaap. Ik bewonder je Ticootje!
pi_62345687
Ik bewonder mezelf ook wel eens. Maar ik kan je wel zeggen dat er een limiet op zit. Zo is 3 uur slaap echt te weinig en functioneer ik echt niet meer.
Maar nachten van 5 of 6 uur daar doe ik het prima op.

Wie had dat gedacht, want ik kon nooit goed tegen weinig slaap.
pi_62346464
Nachten waarbij ik er 2 of 3 keer uit moest sloopten mij al (ok had ook een reden met die vermoeidheid maar toch )

Binnenkort naar Emmen dierentuin met Maarten
Laten wij hem een echte olifant zien inplaats van een nachtlampje met een olifant erop
  maandag 13 oktober 2008 @ 11:30:19 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_62346518
Ik kan nog steeds niet tegen weinig slaap Ik word echt ziek als ik te lang te weinig slaap heb gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62346548
Als ik 5 uur kan slapen ben ik prima uitgerust. Wel pak ik dan op zondag een paar uurtjes extra mee. Nachten van 3 of 4 uur zijn mij ook teveel, dan doe ik overdag nog 2 keer een kort slaapje met bep mee.
Ik heb geen baan buitenshuis verder, dus kan m`n eigen uren gelukkig indelen
Saartje
pi_62346627
Ik lag gister al om kwart voor 9 op bed. 'S avonds ben ik echt kapot.
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:05:44 #262
14746 k_i_m
pi_62347281
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:30 schreef Troel het volgende:
Ik kan nog steeds niet tegen weinig slaap Ik word echt ziek als ik te lang te weinig slaap heb gehad
Hee, zou dat zijn waarom ik steeds overal ziek van word? Ik ben echt al 100 keer ziek geweest, terwijl ik normaal nog niet eens verkouden ben .
In my life
Why do I smile
pi_62347398
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:05 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hee, zou dat zijn waarom ik steeds overal ziek van word? Ik ben echt al 100 keer ziek geweest, terwijl ik normaal nog niet eens verkouden ben .
Ja, slaapgebrek heeft gevolgen voor je weerstand.
Volgens dat stukje kan je dan magnesium nemen, maar ik beroep me niet op 1 stukje en heb geen zin om verder te Googelen. Misschien weet p_iglet meer?
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:13:24 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62347452
En dan vind ik het al pittig als Sasha 1 keer wakker wordt 's nachts. En dan ook nog maar eens zo heel af en toe!
pi_62347553
p_iglet weet niets over voedingssupplementen bij slaaptekort...
hooguit gezond verstand wat zegt dat je moet zorgen voor voldoende vitamines enzo.

BE, volgens mij is het ook zwaarder als het af en toe is. Als iets standaard iedere nacht gebeurd raakt je lijf er ook aan gewend en banjerd het wel door.
Nu ben ik gesloopt als Pepijn 2x wakker wordt 's nachts, terwijl toen hij nog standaard 1 of 2x kwam voor een voedings 's nachts ging dat prima.
Op wielewaal vakantie merk ik dat ook, daar functioneer ik prima op 3 uur slaap per nacht. Thuis kan ik dat echt niet.
pi_62347554
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
En dan vind ik het al pittig als Sasha 1 keer wakker wordt 's nachts. En dan ook nog maar eens zo heel af en toe!
Van dat soort ogen uitstekerij krijg je dus verdiende lekkages he.

Thomas komt nog altijd twee keer per nacht, maar ik word er amper nog wakker van.
Auto-pilot-milk-machine.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62347592
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:30 schreef Troel het volgende:
hier nog eentje. gelukkig lijkt selene daarin op mij
pi_62347738
Jah, ik word na 2 uur week wakker en merk dan dat Jen nog naast me ligt...

Ik ben ook zo'n auto-pilot-melkfabriek.
pi_62347776
Ticootje, ik dacht dat de tandjes hier nooit zouden komen en was al stiekum aan het sparen voor een kunstgebitje . Maar ineens kwamen er 4 achter elkaar. Ik denk dat ze ook bij Jen wel zullen komen, geduld is ook in deze weer een schone zaak... .
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:27:35 #270
14746 k_i_m
pi_62347781
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben het ook niet gewend. Toevallig is Lilah de afgelopen weken elke nacht twee keer wakker geweest. Nu achteraf denk ik door de tanden. Verder ook niks aan de hand, speen erin en doorknorren, maar ik moest wel elke keer mijn nest uit en naar boven lopen. En ik ben de hele afgelopen week ziek geweest, met migraine en al .

Dat is echt heel vreemd, als je kind al zolang 's avonds gewoon naar bed gaat en pas 's ochtends weer wakker wordt.
In my life
Why do I smile
pi_62347845
Ik gaf er tot voor kort de borstvoeding de schuld van dat ze niet doorsliep. Maar ze eet 's avonds een flink bord prak en drinkt voordat ze naar bed gaat nog een keer en rond 11 uur nog een keer. En dan nog wordt ze 3x wakker. Al moet ik zeggen dat ze dan niet heel erg veel drinkt, maar gewoon een paar slokjes is al voldoende. Het is volgens mij meer mama proeven dan honger.
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:54:06 #272
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62353309
Stella sliep van 19.15uur tot 5.00 à 6.00uur, en dan maakte ik haar om 23.00uur nog wakker. Maar eigenlijk dronk ze die fles 's nachts gewoon slapend en ze werd er ook niet meer zelf voor wakker, dus van de week dacht ik "what the fuck, ik probeer het gewoon een nachtje zonder", en madam slaapt nu al 5 nachten door, van 19.15uur tot 5.00uur. Ik kan dus als ik wil zo 8 uur slapen achter elkaar.

Maaaar, ik heb dat dan ook wel verdiend, vind ik zelf, want ik heb tijdens de zwangerschap zo'n ernstig slaapprobleem gehad (twee uur slaap per nacht) dat ik met 7,5 maand terecht kwam in een slaap- en waakcentrum. Dat hoop ik echt nooooiiit meer mee te maken, zeg, poeh poeh . (Maar ik heb wel gewoon doorgewerkt tot 8 maanden zwangerschap en ben er gelukkig heel goed geholpen met een telefonisch begeleide slaapcursus ).

En nu, om iets na vieren, zie ik ineens een programma op televisie over de cursus die ik gedaan heb 'Beter slapen doe je zelf'. Bizar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Guuzewuus op 13-10-2008 16:12:55 ]
pi_62354083
op zich wakker worden midden in de nacht is niet erg als je dan weet dat je even 15 min moet voeden en dat ze dan weer doortukt of nog simpeler een speen erin en dan weer doortukken

het wordt anders als er midden in de nacht 2 uu rgehobbeld/gewiegd/gespeeld moet worden
pi_62354091
Ik wil ook een kindje dat doorslaapt. Na 8 maanden vind ik best dat ik dat mag willen. Al is het maar 1 nachtje... Maar aan de andere kant, waarschijnlijk als ik 1 nachtje slaap krijg ben ik nog brakker. Ik ben gewoon gewent aan weinig slaap.
Op zaterdag blijf ik wel tot 9 uur in bed tutten. Ik ben dan wel wakker vanaf 6 uur, maar ik weiger dan om op te staan. Om 9 uur neem ik de kleine mee naar de woonkamer en gaan we ontbijten, papa kan dan nog even blijven liggen.
We hebben nu de afspraak dat we de zondag om en om gaan doen. Jen blijft gewoon thuis met papa of mama, die kan dan even lekker tutten. De ander gaat naar de kerk. Anders mist Jen dr ochtend slaap en omdat ze op het kdv al zo weinig slaapt probeer ik zo dat ze in elk gval in het weekend wel goed slaapt.
pi_62354165
nog een ander vraagje...
Gabi krabt zichzelf achter in de nek... het is daar ook helemaal rood.. uitslag van iets denken we...misschien allergisch voor wat bijvoedsel (we hebben tot nu toe, appel, banaan, peer, meloen en worteltjes en spezieboontjes(vandaag)) geprobeerd maar ze heeft er nu al een een dag of 5-6 last van.

we smeren het in met bepanthen (heul veul meerdere keren per dag) maar echt weg gaat het niet... het verplaatst zich ook een beetje van links naar rechts via het midden van de achterkant van haar nek...
pi_62354256
Of zijn jullie gewisseld van wasmiddel?

of sop in het badje?

Of zit er een vervelend labeltje?
pi_62359793
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:21 schreef tinny het volgende:
op zich wakker worden midden in de nacht is niet erg als je dan weet dat je even 15 min moet voeden en dat ze dan weer doortukt of nog simpeler een speen erin en dan weer doortukken

het wordt anders als er midden in de nacht 2 uu rgehobbeld/gewiegd/gespeeld moet worden
Idd, qua timing mogen wij hier niet klagen:
Tussen 22u en 23u na bad nog even borst en dan bed in
tussen 3 en 4: wakker om te eten
tussen 6 en 8: wakker om te eten

Maarrrrrrr: we mogen vaak 1-2 uur wiegen/speen terug stoppen/hobbelen/rechtop houden/...

Hoe ziet het "schema" er bij jullie uit?

Tico, ik vind dat doorslapen na 8 maanden absoluut niet teveel gevraagd! Kan je niet eens kolven zodat je man in het weekend eens kan overnemen?
pi_62362188
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:24 schreef tinny het volgende:
nog een ander vraagje...
Gabi krabt zichzelf achter in de nek... het is daar ook helemaal rood.. uitslag van iets denken we...misschien allergisch voor wat bijvoedsel (we hebben tot nu toe, appel, banaan, peer, meloen en worteltjes en spezieboontjes(vandaag)) geprobeerd maar ze heeft er nu al een een dag of 5-6 last van.

we smeren het in met bepanthen (heul veul meerdere keren per dag) maar echt weg gaat het niet... het verplaatst zich ook een beetje van links naar rechts via het midden van de achterkant van haar nek...
Ik zou ff langs de HA gaan voor een zalfje oid, werkt vast beter dan alleen bepanthen
pi_62368442
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:27 schreef Ticootje het volgende:
Of zijn jullie gewisseld van wasmiddel?

of sop in het badje?

Of zit er een vervelend labeltje?
wasmiddel--> check niet gewisseld al maanden het zelfde

sop --> check , wel gewisseld(denk een week of 2 geleden) nu: Badmelk voor het drogehuidje van zwitsal maar zou het dan niet overal moeten zitten (of althans op meer gevoelige plekjes dan alleen de nek?)

labeltje --> check die knippen we er uit als ze groot/ruw zijn
pi_62368460
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:08 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Hoe ziet het "schema" er bij jullie uit?
18:00 uur groente hapje
18:30 badje/wandelingetje
19:00: 5 minuten uithuilen
19:05: in slaap vallen op papa zijn borst op de bank
20:00: mopperig wakker worden voor het laatste flesje
20:30/21:00 grote slaap (na wat boertjes en heen were gehobbel)

normaal wordt ze dan pas weer om 06:30 wakker alleen sinds 10 dgn niet meer
Meer hierover lees je hier
pi_62368623
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ik zou ff langs de HA gaan voor een zalfje oid, werkt vast beter dan alleen bepanthen
na wat wikken en wegen (eigen HA is deze week op vakantie, inloop spreekuur van het CB is pas volgende week maandag weer) toch maar de vervangende HA gebeld 9:50 mogen we langs komen... ben benieuwd (zou het erg lullig vinden als HA zegt gaat vanzelf weer over...)
pi_62369142
Liza, kolven gaan m niet worden, dan zit ik weer met borstontstekingen en pusbulten.

Vannacht was Jen weer 5x eruit. Ik noem haar ook gewoon spookje. Maar ze geeft 1 gil (zodanig dat je rechtop in bed zit), je geeft Pip en speen en mevrouw tukt weer door. Zo niet, aankoppelen en doorslapen.
pi_62369826
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 08:23 schreef tinny het volgende:

[..]

na wat wikken en wegen (eigen HA is deze week op vakantie, inloop spreekuur van het CB is pas volgende week maandag weer) toch maar de vervangende HA gebeld 9:50 mogen we langs komen... ben benieuwd (zou het erg lullig vinden als HA zegt gaat vanzelf weer over...)
De HA zegt dat zo'n 50x per dag en kijkt je er echt niet op aan hoor
Je kan toch beter voor de zekerheid gaan? MIsschien is het idd iets héél simpels, maar is één crème genoeg om het over te laten gaan!

Leander krijgt ergens tegen 23:00 de laatste borst in bed, slaapt dan tot een uur of 3 en dan tot een uur of 7 En vanmorgen sliep hij na de 7 uur borst nog weer tot 8:15 (hij had nog wel langer geslapen als de woningbouw niet met boorhamers in de weer was gegaan bij de bovenburen )
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:21:49 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_62370561
Mijn vervangende huisarts die hopelijk de praktijk overneemt zei heel simpel: ik heb liever dat je 10 keer te vaak voor niets komt, dan 1 keer niet komt en het was wel nodig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62370799
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:21 schreef Troel het volgende:
Mijn vervangende huisarts die hopelijk de praktijk overneemt zei heel simpel: ik heb liever dat je 10 keer te vaak voor niets komt, dan 1 keer niet komt en het was wel nodig
idd. nog daargelaten: je betaalt je blauw aan premie dus je hebt er ook gewoon recht op
kijk wel uit dat je niet direct met te sterke zalf begint als het exceem is! geen hormoonzalf gaan gebruiken al hoor! meestal is dat helemaal niet nodig. het helpt wel, maar dan komt de exceem steeds terug, en het is erg slecht voor de huid (en groei, alhoewel dat nog steeds niet eenduidig onderzocht/bepaald is)

omdat ik zelf al mijn leven lang exceem heb, ben ik op dat gebied nogal alert t.a.v. selene, het *is* erfelijk tenslotte. je kan vragen om een vocht/vet emulsie, dat helpt ook heel goed en is volkomen ongevaarlijk. (en het is de meest geweldige handcreme ooit )
pi_62370858
Nathan heeft kennelijk ook last van eczeem op zijn onderbeentjes en dat heb ik een aantal weken ingesmeerd met kamilosan en dat werkt ook prima tegen eczeem. Het is nu weer verdwenen, hopelijk voor langere tijd.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:40:56 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_62371011
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:32 schreef simmu het volgende:

[..]

idd. nog daargelaten: je betaalt je blauw aan premie dus je hebt er ook gewoon recht op
kijk wel uit dat je niet direct met te sterke zalf begint als het exceem is! geen hormoonzalf gaan gebruiken al hoor! meestal is dat helemaal niet nodig. het helpt wel, maar dan komt de exceem steeds terug, en het is erg slecht voor de huid (en groei, alhoewel dat nog steeds niet eenduidig onderzocht/bepaald is)

omdat ik zelf al mijn leven lang exceem heb, ben ik op dat gebied nogal alert t.a.v. selene, het *is* erfelijk tenslotte. je kan vragen om een vocht/vet emulsie, dat helpt ook heel goed en is volkomen ongevaarlijk. (en het is de meest geweldige handcreme ooit )
Dat blauw betalen aan premie valt wel mee hoor En ik houd er al helemaal niet van om voor elk wissewasje naar de huisarts te gaan ook al weet ik dat er niets is "omdat ik premie betaal en er dus recht op heb".
Over het algemeen zal een huisarts nooit meteen een hormoonzalf voorschrijven aan een baby
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62371065
Troel, dat is niet waar hoor. Hormoonzalf wordt wel degelijk voorgeschreven bij hardnekkig eczeem.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:43:34 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62371071
Sasha had exceem/droge huid op zijn bolletje en daar heb ik toen lanette vaseline creme voor gehaald en dat werkte als een trein. Niks geen hormoonzooi nodig gehad gelukkig.
Ik gebruik het nu ook op zijn gezichtje. Hij krijgt nogal snel rode droge plekken door het kwijlen en met die zalf is het zo weg.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:24:53 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_62372199
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:43 schreef Ticootje het volgende:
Troel, dat is niet waar hoor. Hormoonzalf wordt wel degelijk voorgeschreven bij hardnekkig eczeem.
Ja, maar enkel als de andere dingen niet werken Niet als eerste zalf
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62372352
Ik kreeg voor Dana Cetomacrogol voorgeschreven toen ze wat uitslag op dr gezichtje had en ik geen idee had waar het vanaf kwam. Werkt perfect, na een dag of 3 was het weg. Daarna kreeg ze het weer terug toen ik er vaseline opsmeerde tegen een droog huidje..2 x smeren met het eerste goedje en het was weer weg
pi_62372425
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar enkel als de andere dingen niet werken Niet als eerste zalf
ligt eraan hoe nieuwerwets de huisarts is
vroeger schreven ze het direct voor, ik kreeg het zelf al met 6 weken voorgeschreven.

hormoonzalf is iig echt de laatste optie! als het ff kan moet je er niet aan beginnen, want je komt er moeilijk vanaf terwijl het de oorzaak van de exceem totaal niet aanpakt en het vreselijk is voor de huid. niet alleen cosmetisch (ik heb nog steeds rare witte vlekken op sommige plaatsen) maar ook dat de huid dunner wordt en dus gewoon nog sneller stuk gaat. plus dus de nog niet volledig onderzochte effecten op de groei en schildklier bij baby's en kinderen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:40:49 #293
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62372680
hier heeft dennis echt hardnekkige eczeem, heb idd eerst alle andere middeltjes moet proberen, wat allemaal het zelfs verergerde, vooral die cardiflor van vsm. Nu ondertussen aan de hormoon zalf, ook dankzei een vervangende HA. Volgens onze dermatoloog is die hormoon zalf helemaal niet zo slecht als word beweerd, van een tijdje smeren gaat de huid echt niet van stuk.

[ Bericht 2% gewijzigd door hestria op 14-10-2008 11:48:26 ]
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:55:58 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_62373127
Je huid kan echt ook kapot gaan van een tijdje smeren Je kan bij mij precies zien waar ik de zalf gesmeerd heb gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62373233
Jen heeft "last" van berg. Eczeem op haar hoofdje. Ik hou het een beetje vet, en af en toe haal ik de schilfertjes eraf. Verder ben ik niet van plan om echt met zalf aan de slag te gaan.
pi_62373264
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:49 schreef freecell het volgende:

[..]
Leander krijgt ergens tegen 23:00 de laatste borst in bed, slaapt dan tot een uur of 3 en dan tot een uur of 7 En vanmorgen sliep hij na de 7 uur borst nog weer tot 8:15 (hij had nog wel langer geslapen als de woningbouw niet met boorhamers in de weer was gegaan bij de bovenburen )
Bijna net exact hetzelfde schema hier! (buiten de boorhamers dan )
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:11:26 #297
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62373568
kan ook aan het huidtype liggen, want ik heb namelijk helemaal geen sporen van hormoon zalf. Plus daarbij als iemand die gespecialiseerd is in huidziekten dat ook bevestigd. En bovendien als ik niet smeer krabt hij tot bloedens toe zijn wang open, ondanks de sokken die hij bijna altijd om zijn handen draagt. lijkt me ook niet echt bevorodelijk voro een goed huid.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_62373654
inmiddels terug van de vervangende HA... en inderdaad liever geen hormoom zalf dus nu even dat CETOMACROGOL gekregen, dat even een week - 10 dgn proberen en als het dan niet weg is alsnog hormoon
overigens wel een uur in een wachtkamer gezeten van 2 x 2 meter met 6 man, 37 grdn
pi_62377195
Terug van consultatiebureau. Helemaal goedgekeurd!
4175 Gram en 55 CM Al een idioot gegroeid en nu dus zowaar binnen de lijntjes
pi_62377888
Zijn de boren toch ergens goed voor. Door de trillingen is Leander flink gegroeid!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')