Geen gezeur mee gekregen?quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:56 schreef Nemain het volgende:
[..]
Ik werk al een tijdje niet meer in een supermarkt.. maar ik heb het wel eens geweigerd. Zoals die vrouw die ik noemde die ging klagen dat haar kind niks had gekregen.
Het is voor kleine kinderen, niet voor twaalfjarigen, het was op dat moment stervensdruk, en mensen horen niet te vragen om worst. Dat meisje ging huilen. Zo sad.
Terecht. Waarom zouden we ons moeten laten uitzuigen door de commercie?quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:43 schreef Fosfolipide het volgende:
Mervouw vroeg of dit bedrag naar boven of naar beneden wordt afgerond. Ik zei dat het naar boven werd afgerond en het dus ¤15,- werd. Toen zei ze dood leuk: Oh, dan wil ik graag pinnen.
Dat klinkt idd echt kut, zo van, ja jij bent werknemer dus je doet alles wat ik zeg, en volgens mij heb je al iets fout gedaan.quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:21 schreef On het volgende:
Als een klant bij mij opent met: 'Luister eens' wil ik dat persoon het liefst door de winkel slaan.
Vul normquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:23 schreef Silentalarm het volgende:
Ik werk zelf dus bij de AH.
Laatst kwam er een oudere mevrouw langs en die vroeg, kan je me even helpen ik kan de wasmiddel niet vinden. Ik zeg natuurlijk gewoon, geen probleem loopt u maar even mee. Dus ik wijs haar het wasmiddel aan. Zegt die mevrouw, zozo, dat weetje goed te vinden, zou je gelijk even mijn hele boodschappen lijstje willen halen en hier in het karretje stoppen:| Dus ik naar me baas, ja moet ik dat nou doen. Me baas, nou ja doe het maar even. Dus ik heb alle boodschappen gehaald. Bleek dat de zoethout thee op was. Toe werd die zeer geliefde vrouw ook nog eens ongelovelijk boos op MIJ dat de zoethout thee op was. Oftewel, dankzij haar zat ik DIK over mijn vulnorm omdat ik een kwartier spullen voor haar aan het zoeken was, en dan is er een ding uitverkocht, waar ik niks aan kan doen, en krijgen ik ook nog de wind van voren.
KUT KLANT!
Nou dat hoef je dus echt niet te accepteren. Klant of niet, ook die horen zich te gedragen. Je mag zoeen best wijzen op onredelijkheid.quote:
Jep, maar op dat moment werkte ik er net 2 weken, 3e werkdag ofzo. En dan denk je ook, ik heb niet gelijk zin in gezeur met een klant. Laat ook zo'n slechte indruk achter.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou dat hoef je dus echt niet te accepteren. Klant of niet, ook die horen zich te gedragen. Je mag zoeen best wijzen op onredelijkheid.
Bij ons dus wel. En dat is idd kut. Aangezien die norm al moeilijk te halen is. En dan komen er af en toe van die irritante klanten en dan haal je het al niet. Van AH is het opzich wel slim. Ik weet dat ze het bij de DEEN bij ons niet doen, en daar wordt ook een stuk langzamer gewerkt dan bij ons oftewel meer mensen voor het zelfde werk oftewel meer loonkosten.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vul norm![]()
Daar doen ze bij ons niet aan
Haha, ja zie ik ook vaak proberen. En ik snap het niet want het is alleen maar in die mensen hun nadeel. Door dat soort dingen duurt het alleen maar langer.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:50 schreef Nouwk het volgende:
Ook schijtirritant, ik ben dan caissiere, als klanten hun mandje met boodschappen en al op de band laten staan. En dat zijn dan vooral gezonde vrouwen/mannen van een jaar of 30 die niets aan hun handen mankeren.Zo van pak mijn boodschappen ook meteen ff uit en in, slaaf
Heb er zelf ooit een gehad die zei "oh die betaal ik wel contant" Pakte die zijn kleingeldquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:14 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik werk in een telefoonwinkel en wanneer je een contract voor een klant in orde maakt moeten ze altijd eerst 0,01 eurocent pinnen om te kijken of de bankrekening (nog) actief is. Bovendien geldt het als een soort van legitimatiecontrole.
En dan heb je d'r van die josti's bijzitten die meteen beginnen te flippen en moeilijk gaan doen: "hoezo, waarom, wie, wat,waar" of "Daar verdienen jullie zeker lekker aan" (jazeker pauper, al die eurocenten bij elkaar opgeteld zijn toch minstens een rondje bier op het terras waard).
En dan zitten er altijd van die herriemakers bij wanneer puntje bij paaltje komt dat de rekening gewoon leeg is en dat ze geeneens een eurocent KUNNEN pinnen. Dan druipen ze stilletjes af met het excuus dat ze net eventjes rood staan of dat het loon de volgende dag komt.
Doen mensen dat?quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:50 schreef Nouwk het volgende:
Ook schijtirritant, ik ben dan caissiere, als klanten hun mandje met boodschappen en al op de band laten staan. En dat zijn dan vooral gezonde vrouwen/mannen van een jaar of 30 die niets aan hun handen mankeren.Zo van pak mijn boodschappen ook meteen ff uit en in, slaaf
ik steek het mooi in eigen zak, sinds het rechtstreeks naar die ierse investeringsmaatschappij gaat.quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
!
De klant die daarna komt die 5 cent te kort heeft zeg ik dan heel aardig: "Laat zo maar zitten hoor!"
Anders gaat de baas er mee vandoor!
ik werk dan niet in een supermarkt maar het zal mij een worst wezen morgen weer een dag ik ga me niet kapot werken voor dat hongerloontje dan huur je maar polen inquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:03 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Bij ons dus wel. En dat is idd kut. Aangezien die norm al moeilijk te halen is. En dan komen er af en toe van die irritante klanten en dan haal je het al niet. Van AH is het opzich wel slim. Ik weet dat ze het bij de DEEN bij ons niet doen, en daar wordt ook een stuk langzamer gewerkt dan bij ons oftewel meer mensen voor het zelfde werk oftewel meer loonkosten.
[..]
Haha, ja zie ik ook vaak proberen. En ik snap het niet want het is alleen maar in die mensen hun nadeel. Door dat soort dingen duurt het alleen maar langer.
ik laat ze dan mooi alles op de band leggen ze zoeken het maar uitquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Doen mensen dat?Onvoorstelbaar. Wat zijn er toch rare mensen.
daarvoor kan ik wel een betere plek bedenken dan het koelvak bij de AHquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:51 schreef Gewoonik het volgende:
Ik was halverwege en wil toch maar eens een plus punt noemen aangezien ik ook enkele jaren in de supermarkt heb gewerkt op de koelafdeling.
Wanneer het zomer is en de dames in heerlijke korte shirtjes en rokjes lopen. Dan zie je toch even wat priemen verschijnen en aangezien ik uit een vakantie dorp kom was dit nogal vaak het geval.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:48 schreef smesjz het volgende:
Lang geleden op de AGF afdeling van een supermarkt gewerkt en kon me nog goed klanten herinneren die bijvoorbeeld een halve bloemkool o.i.d. wilde hebben, "want ik ben toch maar alleen".
Prutsers snappen dan niet dat je die andere helft nooit meer kan verkopen.
Ja, ik sta normaal op de groente maar soms moet ik ff achter de kassa om in te vallen en zelfs dan overkomt mij dat nog regelmatig. Aardig als ik ben heb ik er nooit wat van gezegd.quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Doen mensen dat?Onvoorstelbaar. Wat zijn er toch rare mensen.
Ik zag onlangs ook een jonge die ik (helaas) ken dit doen. De dame achter de kassa weigerde deze leeg te halen (haar goed recht) en aangezien ik net achter die jongen ging staan heb ik het goede voorbeeld maar even geven en alles op de band leeg gekiepert. Vond hij minder leuk. Zijn dispuutsmatties die avond ook aangezien het bier nogal geschud was op onverklaarbare wijze en dit gelijk buiten genuttigd werd.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:50 schreef Nouwk het volgende:
Dat laatste is wel logisch, maar wel mooi dat je baas dan achter je staat. Raak je toch een klant mee kwijt.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:49 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Ik zag onlangs ook een jonge die ik (helaas) ken dit doen. De dame achter de kassa weigerde deze leeg te halen (haar goed recht) en aangezien ik net achter die jongen ging staan heb ik het goede voorbeeld maar even geven en alles op de band leeg gekiepert. Vond hij minder leuk. Zijn dispuutsmatties die avond ook aangezien het bier nogal geschud was op onverklaarbare wijze en dit gelijk buiten genuttigd werd.
Nu ik eraan terug denk heb ik toch wel een grote scheithekel aan die gast maar dat terzijde.
Maar ot:
werkte vroeger bij de poeisz(AGF)
* De babyvoeding stond bij ons in de supermarkt tegenover het bier en de fris. Zodra iemand vroeg waar de babyvoeding stond melde je dat dit tegenover het bier stond(kunnen ze altijd vinden). Wordt je vol ongeloof met die dop-ogen aangekeken.
* mensen die fruit afwegen en het plakkertje op een grotere tros drukken. Moet je dan achteraan met de mededeling dat de wegschaal niet goed werkt en dat het even opnieuw gewogen moet worden. Maar dan wel kwaad aankijken uiteraard.
* mensen die een flinke stap maken zodat je precies met de hoek van de dweilwagen tegen hun voeten aan rijd. Jij krijgt natuurlijk alle schuld en dient ja en amen te zeggen.
* Aangezien ik ook alle overgebleven voorraad afvulde wist ik precies of er achter nog iets stond. Is het schap leeg komt er een klant naar je toe om te vragen of het nog achter staat. Ik altijd de mededeling ja of nee wanneer ik dit zeker wist. In sommige gevallen werd je gewoon niet geloofd en werd de stempel lui op de geplakt.
Na een half jaar maar gewoon elke keer naar achteren gelopen en een paar keer met een krat staan klapperen zodat ze denken dat je iets doet en dan mededelen dat het toch echt op is.
* Oww in de zomer was er een keer een vent die nog lekker sigaar stond te roken op mijn AGF. Vriendelijk verzocht om deze uit te maken aangezien dit in een supermarkt gewoon niet hoort. Stond me uit te lachen en blies wat rook in mijn gezicht.
Aangezien ik astma(mindere vorm) heb, kon ik hier wat minder om lachen en pakte gelijk die sigaar uit zijn mond gooide die keurig op de grond waarna ik hem uittrapte.
Hierop een kort gesprek met de locatie manager en die persoon gehad blijkbaar waasie boos omdat ik zijn sigar van de aldi had gedoofd. Gelukkig kreeg ik bijval van mijn baas en kon deze persoon de winkel verlaten.
Was een toerist dus maakte niet zo heel veel uit.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:57 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Dat laatste is wel logisch, maar wel mooi dat je baas dan achter je staat. Raak je toch een klant mee kwijt.
Gast kan toch niet ruiken of je het laatste schaaltje neergezet hebt ?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:38 schreef Joachim het volgende:
De horeca klachten klinken zeer bekent
Of wat ook altijd erg irritant is als je een tafel aan het uitserveren bent en ze halverwege al gaan vragen of ze ook friet/mayonaise/salade erbij krijgen. Hallo, ik ben nog bezig met alles op tafel te zetten. Misschien komt dat er nog aan?
Whehehe, zo herkenbaar dit! Ook in de Hema heb je van dat soort mensen. Kwam er zo'n mens op me af: "Ballonnen." Dus ik hou me van de dommequote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:30 schreef Kali-Mist1 het volgende:
werk op de luchthaven, wij krijgen vaak chauffeurs aan de balie die niet het fatsoen hebben eerst gedag te zeggen....
pleuren dus hun papieren op de balie en roepen dan iets in de trand van "Frankfurt!" (vrij vertaald: Ik kom vracht lossen vanuit frankfurt)...
ik zeg dan altijd doodleuk "Amsterdam!!", na een tijdje snappen ze dat ze in de zeik worden genomen en dan ben ik degene die het gedaan heeft!!
hahaha... sommige kutchauffeurs moeten eens manieren leren!!!!
Gaan er bij jou niet erg veel mensen uit hun plaat om technische problemen waar jij geen reet aan kan doen?quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:24 schreef Ziewoarut het volgende:
Als verkoper in de BCC voel ik me ook erg thuis in dit topic
dat bedoel ik dus met LUI.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:22 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Whehehe, zo herkenbaar dit! Ook in de Hema heb je van dat soort mensen. Kwam er zo'n mens op me af: "Ballonnen." Dus ik hou me van de dommeIk zeg zo: "Goedemiddag mevrouw, wat kan ik voor u doen?" Whehehe! Ik ga toch niet reageren als je ballonnen zegt, wtf moet ik daar mee! Ik snap heus wel dat ze wou weten waar ze die kon vinden, maar kom op, waar zijn je manieren? Vraag dan gewoon, pardon mevrouw, waar liggen de ballonnen (oid)?
Trouwens. puik topic dit, heerlijk om al die (herkenbare) verhalen te lezen![]()
je hebt dus zelf NOOIT dat je dingen over het hoofd ziet?quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
klanten lezen niet en als ze het al doen, dan is het selectief (ze lezen wat ze willen lezen en niet wat er staat).
Ah ja, mensen denken inderdaad dat cassieres altijd dom zijn, echt te erg. Ik had een keer een klant, bedrag was 6,20. Dus hij gaf 21,20, handig voor mij. Dus ik terug tellen, gaf 15 euro, zo van "dan wordt het 11,20 en 21,20". Zegt die gast tegen een andere klant: "Oh, das er eentje die wel kan tellen"quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:40 schreef Lucivia het volgende:
- Ik ben dan wel cassiere, maar ik ben niet dom enzo.
Als je er vijf of tien koopt (of pint) scheelt het wel geld. Overigens heb ik daar nog nooit iemand over horen klagen voor de euro er was. Sinds de euro er is hebben mensen echt altijd wat te zeiken, lijkt het wel.quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:57 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Bij ons alleen nog de aldi, zelfs de Lidl geeft geen centen meer. En bij AH/Deen/Deka is het idd al jaren niet meer met centen. Vind ik ook veel beter, al dat gejank met die centjes.
Alleen ik snap nog steeds niet warom ze dan bijv. een blikje bullit 47 of 48 cent maken en niet gewoon 50 of 45 cent. Dan doe je als winkel niet meer aan centjes, alleen je stelt de prijzen wel op centen af.
Beetje vaag, lok je ook reacties uit met die centen.
Mijn god.quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:56 schreef Nemain het volgende:
[..]
Ik werk al een tijdje niet meer in een supermarkt.. maar ik heb het wel eens geweigerd. Zoals die vrouw die ik noemde die ging klagen dat haar kind niks had gekregen.
Het is voor kleine kinderen, niet voor twaalfjarigen, het was op dat moment stervensdruk, en mensen horen niet te vragen om worst. Dat meisje ging huilen. Zo sad.
nee. ik lees eerst tien keer en denk er eerst 5 keer over na, voor ik iets vraag.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:58 schreef mschol het volgende:
[..]
je hebt dus zelf NOOIT dat je dingen over het hoofd ziet?
Deze is ook echt heel erkenbaar.quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:00 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Haha. Ik heb me nog kunnen inhouden, maar soms wordt het me ook wel erg moeilijk gemaakt. Ik vul vaak frisdrank en de flesjes/blikjes drinken hoort daar ook bij. Elke dag komen er wel weer groepjes kleuters binnenlopen die vaak tien minuten voor het schap gaan staan, overleggen wat ze moeten drinken. Natuurlijk hardop praten, hardop hoofdrekenen ('hebben we wel genoeg voor drie blikjes ES-cola?' ) en altijd weer terugkomen om tóch nog even een flesje AA terug te leggen.
Misschien willen die mensen WARME hapjes en niet halverwege die grote schaal koude bittergarnituur?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:56 schreef Lausteen het volgende:
Ik had een keer een groep gasten in mn zaak die om de 5 minuten 2 porties bittergarnituur bestelden. Dus niet in 1x een grote schaal, maar elke keer 12 hapjes
Voor het vuurpeloton mogen ze
Grrr!!! Ik werk op zaterdag in een (toplevel, = zeer dure) bloemisterij; vorige week zaterdag was ik tegelijk bezig metquote:mensen die het begrip niet kunnen opbrengen dat je niet binnen 5 milliseconden bij ze bent omdat de hele zaak vol zit.
NOT! Gasten heb je op bezoek, laat je niet betalen. Doe jij dat ook? Horeca heeft gewoon KLANTEN... Dom gelul vind ik dat altijd, proberen het gastvrijer te laten klinken..quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:17 schreef Rapaille het volgende:
Een hoer heeft klantenIn de horeca heb je gasten
Dat kan je toch niet menen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:55 schreef Maeghan het volgende:
Zelfs vragen als "is twintig cent meer of minder dan tien cent" waren al moeilijk. maar goed
/Het komt voor een groot gedeelte door het management. Die vinden dat er sneller en effectiever gevuld moet worden en dwingen zulke dingen af met bijvoorbeeld vulnormen en liefst alleen maar 15/16-jarigen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:17 schreef tong_poh het volgende:
Ondanks het feit dat ik het ermee eens ben dat er kutklanten op aarde rondlopen, vind toch het niveau van service in nederland beneden peil. Volgens mij mag veel personeel eens een keer naar zichzelf kijken
Ik heb geen idee meer wat de klant bij mij moest hebben.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:22 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Whehehe, zo herkenbaar dit! Ook in de Hema heb je van dat soort mensen. Kwam er zo'n mens op me af: "Ballonnen." Dus ik hou me van de dommeIk zeg zo: "Goedemiddag mevrouw, wat kan ik voor u doen?" Whehehe! Ik ga toch niet reageren als je ballonnen zegt, wtf moet ik daar mee! Ik snap heus wel dat ze wou weten waar ze die kon vinden, maar kom op, waar zijn je manieren? Vraag dan gewoon, pardon mevrouw, waar liggen de ballonnen (oid)?
Trouwens. puik topic dit, heerlijk om al die (herkenbare) verhalen te lezen![]()
Ik ben het wel eens, dat ook management de schuld mag dragen, maar het blijft een feit dat personeel ook naar zichzelf mag kijken. Ik heb juist vaker een probleem namelijk met de oudere personeelsleden in winkels. Die behandelen je alsof je blij moet zijn, dat je iets van hun mag kopen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:54 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
/Het komt voor een groot gedeelte door het management. Die vinden dat er sneller en effectiever gevuld moet worden en dwingen zulke dingen af met bijvoorbeeld vulnormen en liefst alleen maar 15/16-jarigen.
Dat de service dan omlaag duikt vind ik geen vreemd gevolg.
Ik werk nu al een vrij lange tijd in een supermarkt en zie gewoon dat het niet echt goed gaat. Producten met een datum van jaren geleden is niets bijzonders meer voor mij.
Ben jij een nicht?quote:Op maandag 6 oktober 2008 01:29 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik werk op zaterdag in een (toplevel, = zeer dure) bloemisterij
Inderdaad, een nichtquote:In het weekeind werk ik vaak in de attractieverhuur (springkussens, saltotrampolines, suikerspin, clownerie, verzin het maar)
Doet me een klein beetje denken aan iets wat ik zelf meemaakte... Vakken vullen bij de C1000. Twee potjes pindakaas in de handen. Één laten vallen, de andere loslaten om de eerste proberen op te vangen... *pats* *pats* .... kut...quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:43 schreef Cypress_Hill het volgende:
Klanten die iets laten vallen en dan niet het fatsoen hebben om even naar een medewerker te gaan om te melden dat het stuk is, maar gewoon snel door lopen. En het liefst als het een pot pasta saus in natuurlijk.
quote:Op maandag 6 oktober 2008 01:29 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Grrr!!! Ik werk op zaterdag in een (toplevel, = zeer dure) bloemisterij;
Hangt ervan af. Als het gaat om bosjes paardebloemen is het natuurlijk wel weer duur.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:59 schreef mschol het volgende:
[..]overrated... als jij bosjes bloemen a 15 euro verkoopt ben je niet zeer duur
Pics or it didn't happenquote:
Idd, is ook zo bij ons. Allemaal producten ver over de houdbaarheids datum. Iedereen probeert het wel goed te doen. Maar als je alles er goed uit wil halen dan ben je bijv. met een stuk 2 uur bezig, terwijl je norm 1 uur is. En dan kan je dus gewoon 1 uur langer onbetaalt doorwerken: oftewel, dat doet niemand.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:54 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
/Het komt voor een groot gedeelte door het management. Die vinden dat er sneller en effectiever gevuld moet worden en dwingen zulke dingen af met bijvoorbeeld vulnormen en liefst alleen maar 15/16-jarigen.
Ik werk nu al een vrij lange tijd in een supermarkt en zie gewoon dat het niet echt goed gaat. Producten met een datum van jaren geleden is niets bijzonders meer voor mij.
dat is de mooiste idd, het zal mij werkelijk waar een worst wezenquote:Op maandag 6 oktober 2008 16:36 schreef On het volgende:
Soms zijn er ook van die klanten die wat vragen en als je het dan op het moment niet blijkt te hebben maken ze een opmerking als: "Oh, dan ga ik wel naar jullie Concurrent." (met zo'n dikke nadruk op Concurrent)
Moet je vooral doen, alsof ik er wakker van lig.
quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:43 schreef Cypress_Hill het volgende:
Klanten die iets laten vallen en dan niet het fatsoen hebben om even naar een medewerker te gaan om te melden dat het stuk is, maar gewoon snel door lopen. En het liefst als het een pot pasta saus in natuurlijk.
Haha. Ik was vorige week van die groente in potjes aan te vullen, pakte de bovenste doos van de kar, en jahoor er donderde 3 dozen naar beneden. 14 potjes stukquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Doet me een klein beetje denken aan iets wat ik zelf meemaakte... Vakken vullen bij de C1000. Twee potjes pindakaas in de handen. Één laten vallen, de andere loslaten om de eerste proberen op te vangen... *pats* *pats* .... kut...
haha vandaag nog 2x gehad.quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:36 schreef On het volgende:
Soms zijn er ook van die klanten die wat vragen en als je het dan op het moment niet blijkt te hebben maken ze een opmerking als: "Oh, dan ga ik wel naar jullie Concurrent." (met zo'n dikke nadruk op Concurrent)
Moet je vooral doen, alsof ik er wakker van lig.
Als ik eerlijk mag zijn verlenen wij bij ons AH-filiaal goede service, eeuwig vriendelijk personeel en eigenlijk zijn we nooit vervelend (anders doet de baas dat wel tegen ons). Ik ben zelf 17 jaar en heb iig een vaste avond de leiding over de kassa, soms ook wel 2 of 3 keer per week en ik kan nou niet zeggen dat de service dan omlaag duikelt. Wij hebben maar een hele enkele keer producten over de datum, dat komt gewoon door een goed (nieuw) voorraad systeem die dat aangeeft en codeboek e.d. Is maar waar je supermarkt aandacht aan wil besteden, sommigen vinden goedgevulde, gespiegelde vakken blijkbaar belangrijker.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:54 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Als ik later ondernemer ben ontsla ik jullie soort.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is de mooiste idd, het zal mij werkelijk waar een worst wezen![]()
Ik word toch wel betaald
Whehe, klinkt als mijn bedrijfsleider. Bij mijn sollicitatiegesprek:quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:30 schreef shroomer het volgende:
[..]
Als ik later ondernemer ben ontsla ik jullie soort.
Iemand die een uitkering krijgt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:24 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Tjah ik weet het echt niet, of ik kan er in iedergeval niet op komen.
klopt ik ben geen pauperquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:30 schreef shroomer het volgende:
[..]
Als ik later ondernemer ben ontsla ik jullie soort.
Maar zal je vast werkelijk een worst wezen.
Jij werkt toch niet voor mij.
het zijn wereld wonders, dat je dat niet weet zegquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:24 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Tjah ik weet het echt niet, of ik kan er in iedergeval niet op komen.
dat dus ik ben er om voor mezelf geld te verdienen loyaliteit aan je baas is zo jaren 70, je krijgt er toch niets voor terug.quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:32 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Whehe, klinkt als mijn bedrijfsleider. Bij mijn sollicitatiegesprek:
- 'Waarom wil je bij de AH werken?'
- 'Nou, ik wil geld verdienen.'
- 'NEE! Je wilt geld voor de AH verdienen!'
- 'Dat ook, ja.'
Ik zeg ook niet dat je loyaal hoeft te zijn. Je mag best geld verdienen maar zo egoïstisch denken is jammer.quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat dus ik ben er om voor mezelf geld te verdienen loyaliteit aan je baas is zo jaren 70, je krijgt er toch niets voor terug.
Als het goed is voor het bedrijf is het goed voor mij.quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat dus ik ben er om voor mezelf geld te verdienen loyaliteit aan je baas is zo jaren 70, je krijgt er toch niets voor terug.
oh vergis je niet ik behandel elke klant vriendelijk en help ze (ik krijg toch per uur betaald geen leipe vakquota)quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:47 schreef shroomer het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je loyaal hoeft te zijn. Je mag best geld verdienen maar zo egoïstisch denken is jammer.
Maargoed blijkbaar heeft je baas of de klant het ernaar gemaakt. En sommige klanten kun je ook missen als kiespijn natuurlijk.
Mensen met een werkloosheidsuitkeringquote:
quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:32 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Iemand die een uitkering krijgt.
Soms zijn dat idd wel irritante lui maar er is 1 vaste klant van 50 jaar ofzo in onze supermarkt die bijna elke dag wel in z'n 45 km wagentje aan komt rijden om een paar blikjes bier en wat andere dingen te halen, hij is super aardig.Tegen iedere medewerker praat ie wel en hij is altijd blij.
Idd, bij Albert Heijn merk ik er geen reet van als ik elke klant schoenen zou kussen bij wijze van spreken. Ik krijg geen cent meer of minder, of mag niet eens de leukere klusjes doen ofzo.quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:50 schreef Myuym het volgende:
[..]
Als het goed is voor het bedrijf is het goed voor mij.
Maar dat geldt eigenlijk bij kleinere bedrijven
quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:13 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
OOOOOO dat wist ik eigenlijk wel. Maar ik zat in FOK! termen te denken zoals TS enzo.
Aangezien ik nog niet zo bar lang op FOK zit weet ik al die afkortingen niet. Vandaar dus, intrepeteerde het gewoon heel anders.
sorry
Niets, ik rel gewoon graagquote:Op maandag 6 oktober 2008 17:46 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Wat is er mis met in een pretpark werken. Ik vind dat gewoon cool
Mensen die net een W tekort komen om te kunnen internetten.quote:
Ok, dat snapte ik ondertussenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mensen die net een W tekort komen om te kunnen internetten.
Dan is het goed. Rellen is gezondquote:
Toen ik vroeger bij de jumbo deed vakkenvullen, heb ik ooit eens 6 kratten bavaria van de kar af laten vallenquote:Op maandag 6 oktober 2008 17:12 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Haha. Ik was vorige week van die groente in potjes aan te vullen, pakte de bovenste doos van de kar, en jahoor er donderde 3 dozen naar beneden. 14 potjes stuk![]()
![]()
Omgekeerd werkt dat bij sommige kassieres ook niet hoorquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:39 schreef Nouwk het volgende:
Of mensen vragen om 1.20 bij te leggen zodat je bijvoorbeeld bij een bedrag van 13.80 terug 15.00 terug kan geven, snapt het vervolgens niet, ga je het 20 keer uitleggen, gaat de HELE rij zeggen dat het niet klopt, ga je het hun uitleggen, snappen zij het, klant nog steeds nietHoe kun je ooit zoiets niet snappen.
Maar dan wel in kleingeld.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Omgekeerd werkt dat bij sommige kassieres ook niet hoorDat je bijvoorbeeld 7.20 euro moet betalen, en dan 12.20 geeft. Zitten ze je wazig aan te kijken totdat ze het intikken en dan zien dat ze precies 5 euro terug kunnen geven.
Het is idd waar, wij hebben ook van die cassieres. Dan denk je echt. WTF hoe kan je serieus zooo dom zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Omgekeerd werkt dat bij sommige kassieres ook niet hoorDat je bijvoorbeeld 7.20 euro moet betalen, en dan 12.20 geeft. Zitten ze je wazig aan te kijken totdat ze het intikken en dan zien dat ze precies 5 euro terug kunnen geven.
Nee. Ook niet leuk. Niet leuk. Niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:32 schreef Silentalarm het volgende:
Nachtmerrie van elke medewerken.
wel leuk!
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:44 schreef Daantke het volgende:
[..]
Nee. Ook niet leuk. Niet leuk. Niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |