quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:56 schreef Lausteen het volgende:Ik had een keer een groep gasten in mn zaak die om de 5 minuten 2 porties bittergarnituur bestelden. Dus niet in 1x een grote schaal, maar elke keer 12 hapjes
Voor het vuurpeloton mogen ze

Misschien willen die mensen WARME hapjes en niet halverwege die grote schaal koude bittergarnituur?
Als je bij AH loopt en iemand staat vragend te kijken zo van " product XXX, product XXX... Ze even naar het goede gangpad verwijzen (omdat je al 15 jaar iedere week in die winkel komt en toevallig weet waar XXX ligt), van die mensen die dan zomaar uit het niets vragen "waar staat dan de YYY?"
Als je dan zegt dat je werkelijk geen idee hebt een opmerking naar je hoofd krijgen van " goh supermarkten betalen slecht maar daardoor krijgen ze ook wel erg dom personeel zeg"
Even lekker scherp reageren; "niet zo dom als sommige klanten die een personeelslid niet van een ANDERE KLANT kunnen onderscheiden.. En ik zal u vandaag een NIEUW woord leren! Uw woord van de dag is... 'manieren' ..."
quote:
mensen die het begrip niet kunnen opbrengen dat je niet binnen 5 milliseconden bij ze bent omdat de hele zaak vol zit.
Grrr!!! Ik werk op zaterdag in een (toplevel, = zeer dure) bloemisterij; vorige week zaterdag was ik tegelijk bezig met
- een pinbetaling afhandelen
- een telefoongesprek voeren (mocht van de klant!)
- een boeket inpakken
Staat er zo'n ongeduldig wijf (haar dochtertje was door mijn vrouwelijke collega meegenomen naar boven voor toiletbezoek) te gillen " meneer, gaat u mij dan nog helpen nu??"
"Ja mevrouw, zodra ik mijn telefoongesprek heb beeindigd en deze klant netjes geholpen heb"
" Oh ja want ik denk al het duurt zo lang" (ongeveer 50 seconden nadat ze binnen kwam en direct begon te gillen dat haar dochter naar het toilet moest...) Kutwijf

Vraagt ze ook nog of ik een "bosje bloemen" heb voor 4 tot 5 euro

"sorry mevrouw een boeket begint bij ons bij 15 euro, u bent niet op de markt!"
Of de vent die een boeket met 20 rode rozen wil. Kosten 2 euro per stuk, groen erbij (appelgroen, asparagus etc) 5 euro dus boeket kost (vertel ik de klant netjes) 45 euro. " Nou, voor zo'n bedrag mag je dat er wel voor niets bij doen" (alsof hij zojuist een 8-zits hoekbank van DODO twv 12.900 euro aangewezen heeft ofzo)
Als je hem dan verteld dat dat groen OOK geld kost en dus doorberekend wordt aan de klant kwaad worden. En nog kwaaier wanneer je hem dan vriendelijk meedeelt " misschien moet u even op de markt gaan kijken meneer, dat is meer het niveau om op te onderhandelen.."

En tien minuten later, een enorm vet wijf (echt, ze kon maar net door onze dubbele voordeur

)
Ze wilde een asparagusplant. Prima, kost 15 euro. Maar die van buiten wilde ze niet (want die waren natgeregend

), die uit de grootverpakking wilde ze niet want die zagen er niet uit (waren nog niet losgeschud door ons), die uit de winkel wilde ze niet want die hadden een geel blaadje / waren TE GROEN

/ waren te klein / te groot / raar van vorm / "anders"... Op mijn vraag (na in 5 minuten haar minstens 15 exact dezelfde planten te hebben getoond) wat ze dan wel wilde of verwachtte van de plant... "Nou gewoon, een mooie niet te grote plant met een mooie vorm die perfect past in de pot die ik daarvoor gekocht heb (ik als goed bloemist dien dan helderziend te zijn en uit haar hersens vorm, kleur en maat van betreffende pot te vissen..). Heb haar vriendelijk verzocht een plant naar wens uit te zoeken waarna ze letterlijk briesend van woede (en stampvoetend!) het pand verliet.. Hoorde later van mijn collega dat ze nooit wat koopt maar wel vaak langs komt om wat aandacht te krijgen.. Afgelopen zaterdag heb ik haar - na haar vraag wat diezelfde plant kostte! - vriendelijk verteld "hetzelfde als vorige week mevrouw" waarna ik haar verder genegeerd heb...
In het weekeind werk ik vaak in de attractieverhuur (springkussens, saltotrampolines, suikerspin, clownerie, verzin het maar); wat dacht je van mensen die je - als overal staat aangegeven dat wij draaien tot 1700 uur en het ondertussen 17.15 is en ik nog de laatste paar kinderen aan het wegdraaien ben (altijd wel wat op te ruimen en zo zielig als ze anderhalf uur voor niets in de rij hebben gestaan) vragen waarom je "al" stopt, want hun kind is nog niet aan de beurt geweest (dat ze de hele dag WEL hebben rondgelopen met dat kind aan de hand maar te beroerd waren om een half uur te wachten omdat er een rij stond vergeten ze dan even) en of je dan niet een half uurtje langer door kunt gaan. Als je dan meldt dat dat best kan maar dat de attractie 395 euro per uur kost en een half uur dus op bijna 200 euro komt ze chagrijnig beginnen te mekkeren. Want DIE kinderen mogen toch ook nog? Ja mevrouw, die kinderen hebben netjes in de rij gestaan. Waarop ze dan doodleuk tegen die kinderen zeggen " ga dan maar snel in de rij staan jantje, die paar minuten wil mama nog wel even wachten".. En dan kwaad worden als ik ze heel duidelijk maak dat dat geen nut heeft.
quote:
NOT! Gasten heb je op bezoek, laat je niet betalen. Doe jij dat ook? Horeca heeft gewoon KLANTEN... Dom gelul vind ik dat altijd, proberen het gastvrijer te laten klinken..
Personeel kan er overigens ook iets van:
"smaakt het eten?"
JA DOOS, als het niet smaakte had je er allang weer mee in de keuken gestaan..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-