abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 5 oktober 2008 @ 23:23:42 #241
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_62162030
Lollige studentjes die moeten lachen 'hahaha dinsdag 2 uur in de middag, een jong kereltje achter de kassa hahaha die heeft geen opleiding hahahha'.

Enfin, ze betalen op den duur netjes met een twintigje iets was zegmaar een tientje kost. Dus hij zegt: doe maar wat terug.
Dus ik "Het juiste bedrag?"
Hij: "Natuurlijk, dat begrijp je wel toch?"
Ik: "Wil je het terug in 500 muntjes van 5 cent?"
Hij: "Euh.. hmmm...Huh?"
Ik: "Ik zou het wel weten hoor."
En ik gaf hem een tientje terug. 'fijne dag nog, denk er nog maar even over na'.

Mag ik ook 1 dag in de week vrij zijn van colleges? Come on...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_62162085
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 13:57 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Bij ons alleen nog de aldi, zelfs de Lidl geeft geen centen meer. En bij AH/Deen/Deka is het idd al jaren niet meer met centen. Vind ik ook veel beter, al dat gejank met die centjes.
Alleen ik snap nog steeds niet warom ze dan bijv. een blikje bullit 47 of 48 cent maken en niet gewoon 50 of 45 cent. Dan doe je als winkel niet meer aan centjes, alleen je stelt de prijzen wel op centen af.
Beetje vaag, lok je ook reacties uit met die centen.
Als je er vijf of tien koopt (of pint) scheelt het wel geld. Overigens heb ik daar nog nooit iemand over horen klagen voor de euro er was. Sinds de euro er is hebben mensen echt altijd wat te zeiken, lijkt het wel.
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 15:56 schreef Nemain het volgende:

[..]

Ik werk al een tijdje niet meer in een supermarkt.. maar ik heb het wel eens geweigerd. Zoals die vrouw die ik noemde die ging klagen dat haar kind niks had gekregen.
Het is voor kleine kinderen, niet voor twaalfjarigen, het was op dat moment stervensdruk, en mensen horen niet te vragen om worst. Dat meisje ging huilen. Zo sad.
Mijn god. Het zit in de brugklas en het gaat huilen om een plakje worst, rara wat is het?

Over 'mensenrechten', bij Dirck III vinden mensen altijd dat ze het tasje gratis moeten krijgen, omdat ze al boodschappen hebben gekocht. Ten eerste, het is een artikel, je hoeft het niet te kopen, je kan ook een tasje van huis meenemen. Ten tweede, wij krijgen die tasjes ook niet gratis. Ten derde, dat Gall & Gall gratis tasjes meegeeft, kan ook makkelijk omdat ze dat dubbel en dwars terugverdienen op de drank, die daar van dubbeltjes tot zelfs euro's per fles duurder is. Maar goed, dat zien mensen weer niet.

Wat ik ook niet begrijp zijn mensen die in een supermarkt of iets dergelijks verwachten dat je de boodschappen voor ze zoekt en ze inpakt en dergelijke. Bestel online of ga naar een speciaalzaak of zo, een supermarkt is zelfbediening. Dat is het hele concept, daarom zijn de prijzen lager. Mensen willen echt voor een dubbeltje op de eerste rang en dat irriteert me soms mateloos.

Nog irritanter: mensen die een artikel willen ruilen wat je niet in het assortiment hebt en blijven volhouden dat het echt daar gekocht is. Uiteindelijk blijkt het dan toch (nadat de partner - vrouw meestal - erbij geroepen is) van een ander filiaal te zijn (C1000 is franchise he?) of een andere winkel, al dan niet in hetzelfde pand, maar excuses kunnen er dan niet af nadat ze je een kwartier lang hebben staan uitfoeteren.

Nog een leuke, mensen die niks van een product weten maar er graag over opscheppen. Bijv. een oudere man die indruk wil maken met z'n dure whisky of iemand die komt vertellen dat Vecchia Romagna echt de lekkerste whisky is (het is alleen geen whisky, maar Italiaanse brandy). Dat je er niks vanaf weet is niet erg, maar ga mij dan niet proberen te imponeren met je onmetelijke hoeveelheid kennis. ( )

Mensen die geen geld willen uitgeven, maar wel het allerbeste willen (nou ja, tot ze het prijskaartje zien). Meestgehoorde: "Ik zoek een goede champagne". En dan uiteindelijk toch maar weggaan met een fles sekt van E2,99. Als cadeautje. Dan denk ik, geef een doos Merci, da's nog goedkoper en daar heeft de ontvanger waarschijnlijk meer plezier van, maar goed, dat mag je niet zeggen natuurlijk.
Sanity is (not) statistical
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:47:31 #243
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62162466
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:58 schreef mschol het volgende:

[..]

je hebt dus zelf NOOIT dat je dingen over het hoofd ziet?
nee. ik lees eerst tien keer en denk er eerst 5 keer over na, voor ik iets vraag.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 6 oktober 2008 @ 00:29:47 #244
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_62163145
Altijd leuk als klanten 4packs frisdrank gaan openmaken, terwijl we de flessen 1 plank hoger los hebben staan.

En dan zeg je er wat van, kijken ze je glazig aan. "Oh, zijn dat dezelfde dan?

Ik zeg nekschot
Ok stelletje hokboeren
pi_62163280
Ooit bij de HEMA gewerkt op een personeelskoopavond (nou ja, het personeel werkt en mensen die ze uitgenodigd hebben mogen kopen). Nou, ik zou me schamen als ik zulke asociale familie en vrienden had, wat een teringbende maakten die ervan. Probeer maar eens handdoeken bij te vullen als iemand letterlijke IEDERE handdoek uit het vak trekt en openvouwt om te kijken en ze dan op een prop weer terugdoet in het vak, terwijl het allemaal dezelfde zijn, slechts in een andere kleur. Vreselijk....

Mensen die standaard denken dat de caissiere achterlijk is en niet kan tellen zijn ook irritant ja. Een paar mensen waren toch erg verbaasd toen ze erachter kwamen dat ik gestudeerd heb. Dat soort mensen is dan opeens toch wel erg stil. Sommige mensen geven je er dan bijv. twintig cent bij als het 15,20 is en zeggen dan ook "dan krijg ik nog vijf euro van je terug". GOH!

Maar ondertussen zat ik wel met klanten die mijn tempo van geld terugtellen niet bij konden houden en mensen die de kassabon niet snapten en die ik het na zes keer uitleggen nog niet aan hun verstand gepeuterd kreeg en dat waren niet bepaald 'de jongeren van tegenwoordig die altijd maar rekenmachines gebruiken'.

Overigens is het ook best kut als mensen gelijk nare opmerkingen gaan maken als je een foutje maakt. Als je van 7 tot 17 werkt ben je aan het eind van de dag zo afgedraaid dat je nog na moet denken om je veters te strikken. Dan moeten ze echt niet gaan zaniken als ik het bedrag een beetje achterstevoren oplees hoor (maar wel automatisch afrond trouwens - mensen snappen nooit hoe ik bij 15,40 kom als er 15,83 staat ). Of als ik bijvoorbeeld niet hard genoeg op subtotaal had gedrukt en de prijs van het laatste artikel stond nog in beeld. Als ik dan moe was, zei ik gewoon dat bedrag. Als mensen dan hard gingen lachen en vroegen of het echt zo goedkoop was, schoot ik zelf ook wel in de lach. Je raakt zo volkomen hersendood van dat werk, echt niet normaal
Sanity is (not) statistical
pi_62163292
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 13:00 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Haha. Ik heb me nog kunnen inhouden, maar soms wordt het me ook wel erg moeilijk gemaakt. Ik vul vaak frisdrank en de flesjes/blikjes drinken hoort daar ook bij. Elke dag komen er wel weer groepjes kleuters binnenlopen die vaak tien minuten voor het schap gaan staan, overleggen wat ze moeten drinken. Natuurlijk hardop praten, hardop hoofdrekenen ('hebben we wel genoeg voor drie blikjes ES-cola? ' ) en altijd weer terugkomen om tóch nog even een flesje AA terug te leggen.
Deze is ook echt heel erkenbaar.

Of die kutmarokaantje's die gaan kankeren op je als er geen Euroshopper Energydrank is.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_62163384
Over kinderen die niet kunnen rekenen... Ik had soms van die ventjes die dan een berg muntjes neergooiden en dan gingen staan wachten tot jij het uittelde. Als dat een keer een klein kind is wat een doosje eieren moet kopen voor z'n moeder die aan het koken is, ok, kan een keer gebeuren. Maar als dat van die ventjes zijn die iedere dag komen en ondertussen al bijna aan brugklas wiskunde toezijn, dan ga ik dat echt niet meer uittellen. Droevig hoor, die kids van tegenwoordig kunnen echt niet goed rekenen. Zelfs vragen als "is twintig cent meer of minder dan tien cent" waren al moeilijk. maar goed, ik liet ze dan gewoon staan tot ze het zelf uitgeteld hadden. Als het fout was, vertelde ik wat er fout was en dan rekende ik ze af, verder niet.

Had er gewoon een keer een vrouw boos opgebeld met een klacht (toevallig dat ik zelf opnam) omdat ik haar zoontje niet had geholpen maar gezegd had dat hij het geld zelf maar moest tellen. Nou, het is ook een schande om een kind van een jaar of zeven zelf een euro uit te laten tellen! Stel je voor dat ie ooit leert rekenen, dat zouden we niet willen!

Dat was overigens een vrouw die altijd belde dat ze de zegeltjes niet gekregen had, terwijl dat wel zo was, en dan haar dochter stuurde om ze alsnog te komen halen. Alleen om die vrouw zijn we gewoon de bonnen gaan aftekenen als mensen zegels namen. Als ik haar bij de kassa zag en er zat een nieuwe caissiere die haar nog niet kende, vroeg ik altijd voor de zekerheid - waar die vrouw bij stond - of ze niet zou vergeten het bonnetje af te tekenen. Wat een dom wijf was dat zeg.
Sanity is (not) statistical
pi_62163614
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:56 schreef Lausteen het volgende:
Ik had een keer een groep gasten in mn zaak die om de 5 minuten 2 porties bittergarnituur bestelden. Dus niet in 1x een grote schaal, maar elke keer 12 hapjes

Voor het vuurpeloton mogen ze
Misschien willen die mensen WARME hapjes en niet halverwege die grote schaal koude bittergarnituur?

Als je bij AH loopt en iemand staat vragend te kijken zo van " product XXX, product XXX... Ze even naar het goede gangpad verwijzen (omdat je al 15 jaar iedere week in die winkel komt en toevallig weet waar XXX ligt), van die mensen die dan zomaar uit het niets vragen "waar staat dan de YYY?"
Als je dan zegt dat je werkelijk geen idee hebt een opmerking naar je hoofd krijgen van " goh supermarkten betalen slecht maar daardoor krijgen ze ook wel erg dom personeel zeg"

Even lekker scherp reageren; "niet zo dom als sommige klanten die een personeelslid niet van een ANDERE KLANT kunnen onderscheiden.. En ik zal u vandaag een NIEUW woord leren! Uw woord van de dag is... 'manieren' ..."
quote:
mensen die het begrip niet kunnen opbrengen dat je niet binnen 5 milliseconden bij ze bent omdat de hele zaak vol zit.
Grrr!!! Ik werk op zaterdag in een (toplevel, = zeer dure) bloemisterij; vorige week zaterdag was ik tegelijk bezig met

- een pinbetaling afhandelen
- een telefoongesprek voeren (mocht van de klant!)
- een boeket inpakken

Staat er zo'n ongeduldig wijf (haar dochtertje was door mijn vrouwelijke collega meegenomen naar boven voor toiletbezoek) te gillen " meneer, gaat u mij dan nog helpen nu??"
"Ja mevrouw, zodra ik mijn telefoongesprek heb beeindigd en deze klant netjes geholpen heb"
" Oh ja want ik denk al het duurt zo lang" (ongeveer 50 seconden nadat ze binnen kwam en direct begon te gillen dat haar dochter naar het toilet moest...) Kutwijf Vraagt ze ook nog of ik een "bosje bloemen" heb voor 4 tot 5 euro "sorry mevrouw een boeket begint bij ons bij 15 euro, u bent niet op de markt!"

Of de vent die een boeket met 20 rode rozen wil. Kosten 2 euro per stuk, groen erbij (appelgroen, asparagus etc) 5 euro dus boeket kost (vertel ik de klant netjes) 45 euro. " Nou, voor zo'n bedrag mag je dat er wel voor niets bij doen" (alsof hij zojuist een 8-zits hoekbank van DODO twv 12.900 euro aangewezen heeft ofzo)
Als je hem dan verteld dat dat groen OOK geld kost en dus doorberekend wordt aan de klant kwaad worden. En nog kwaaier wanneer je hem dan vriendelijk meedeelt " misschien moet u even op de markt gaan kijken meneer, dat is meer het niveau om op te onderhandelen.."

En tien minuten later, een enorm vet wijf (echt, ze kon maar net door onze dubbele voordeur )
Ze wilde een asparagusplant. Prima, kost 15 euro. Maar die van buiten wilde ze niet (want die waren natgeregend ), die uit de grootverpakking wilde ze niet want die zagen er niet uit (waren nog niet losgeschud door ons), die uit de winkel wilde ze niet want die hadden een geel blaadje / waren TE GROEN / waren te klein / te groot / raar van vorm / "anders"... Op mijn vraag (na in 5 minuten haar minstens 15 exact dezelfde planten te hebben getoond) wat ze dan wel wilde of verwachtte van de plant... "Nou gewoon, een mooie niet te grote plant met een mooie vorm die perfect past in de pot die ik daarvoor gekocht heb (ik als goed bloemist dien dan helderziend te zijn en uit haar hersens vorm, kleur en maat van betreffende pot te vissen..). Heb haar vriendelijk verzocht een plant naar wens uit te zoeken waarna ze letterlijk briesend van woede (en stampvoetend!) het pand verliet.. Hoorde later van mijn collega dat ze nooit wat koopt maar wel vaak langs komt om wat aandacht te krijgen.. Afgelopen zaterdag heb ik haar - na haar vraag wat diezelfde plant kostte! - vriendelijk verteld "hetzelfde als vorige week mevrouw" waarna ik haar verder genegeerd heb...

In het weekeind werk ik vaak in de attractieverhuur (springkussens, saltotrampolines, suikerspin, clownerie, verzin het maar); wat dacht je van mensen die je - als overal staat aangegeven dat wij draaien tot 1700 uur en het ondertussen 17.15 is en ik nog de laatste paar kinderen aan het wegdraaien ben (altijd wel wat op te ruimen en zo zielig als ze anderhalf uur voor niets in de rij hebben gestaan) vragen waarom je "al" stopt, want hun kind is nog niet aan de beurt geweest (dat ze de hele dag WEL hebben rondgelopen met dat kind aan de hand maar te beroerd waren om een half uur te wachten omdat er een rij stond vergeten ze dan even) en of je dan niet een half uurtje langer door kunt gaan. Als je dan meldt dat dat best kan maar dat de attractie 395 euro per uur kost en een half uur dus op bijna 200 euro komt ze chagrijnig beginnen te mekkeren. Want DIE kinderen mogen toch ook nog? Ja mevrouw, die kinderen hebben netjes in de rij gestaan. Waarop ze dan doodleuk tegen die kinderen zeggen " ga dan maar snel in de rij staan jantje, die paar minuten wil mama nog wel even wachten".. En dan kwaad worden als ik ze heel duidelijk maak dat dat geen nut heeft.
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 23:17 schreef Rapaille het volgende:
Een hoer heeft klanten In de horeca heb je gasten
NOT! Gasten heb je op bezoek, laat je niet betalen. Doe jij dat ook? Horeca heeft gewoon KLANTEN... Dom gelul vind ik dat altijd, proberen het gastvrijer te laten klinken..

Personeel kan er overigens ook iets van:
"smaakt het eten?"
JA DOOS, als het niet smaakte had je er allang weer mee in de keuken gestaan..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 6 oktober 2008 @ 01:33:45 #249
189777 zagevent
what's in a name
pi_62163637
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:55 schreef Maeghan het volgende:
Zelfs vragen als "is twintig cent meer of minder dan tien cent" waren al moeilijk. maar goed
Dat kan je toch niet menen?
  maandag 6 oktober 2008 @ 02:17:00 #250
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62163790
Ondanks het feit dat ik het ermee eens ben dat er kutklanten op aarde rondlopen, vind toch het niveau van service in nederland beneden peil. Volgens mij mag veel personeel eens een keer naar zichzelf kijken
Horrible Cunt!
pi_62163903
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:17 schreef tong_poh het volgende:
Ondanks het feit dat ik het ermee eens ben dat er kutklanten op aarde rondlopen, vind toch het niveau van service in nederland beneden peil. Volgens mij mag veel personeel eens een keer naar zichzelf kijken
/Het komt voor een groot gedeelte door het management. Die vinden dat er sneller en effectiever gevuld moet worden en dwingen zulke dingen af met bijvoorbeeld vulnormen en liefst alleen maar 15/16-jarigen.
Dat de service dan omlaag duikt vind ik geen vreemd gevolg.
Ik werk nu al een vrij lange tijd in een supermarkt en zie gewoon dat het niet echt goed gaat. Producten met een datum van jaren geleden is niets bijzonders meer voor mij.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 6 oktober 2008 @ 02:57:30 #252
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62163912
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:22 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Whehehe, zo herkenbaar dit! Ook in de Hema heb je van dat soort mensen. Kwam er zo'n mens op me af: "Ballonnen." Dus ik hou me van de domme Ik zeg zo: "Goedemiddag mevrouw, wat kan ik voor u doen?" Whehehe! Ik ga toch niet reageren als je ballonnen zegt, wtf moet ik daar mee! Ik snap heus wel dat ze wou weten waar ze die kon vinden, maar kom op, waar zijn je manieren? Vraag dan gewoon, pardon mevrouw, waar liggen de ballonnen (oid)?

Trouwens. puik topic dit, heerlijk om al die (herkenbare) verhalen te lezen
Ik heb geen idee meer wat de klant bij mij moest hebben.
Maar inderdaad ook met de tekst (voor het gemak ff jouw tekst) 'Ballonnen'
Heb netjes mn hand uitgestoken en gezegd; 'goh, wat een originele naam. Ik ben Wexy. Goedemiddag.'

Mn baas die op hoor afstand stond schoot vreemdgenoeg in de lach.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:45:15 #253
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62165935
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:54 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

/Het komt voor een groot gedeelte door het management. Die vinden dat er sneller en effectiever gevuld moet worden en dwingen zulke dingen af met bijvoorbeeld vulnormen en liefst alleen maar 15/16-jarigen.
Dat de service dan omlaag duikt vind ik geen vreemd gevolg.
Ik werk nu al een vrij lange tijd in een supermarkt en zie gewoon dat het niet echt goed gaat. Producten met een datum van jaren geleden is niets bijzonders meer voor mij.
Ik ben het wel eens, dat ook management de schuld mag dragen, maar het blijft een feit dat personeel ook naar zichzelf mag kijken. Ik heb juist vaker een probleem namelijk met de oudere personeelsleden in winkels. Die behandelen je alsof je blij moet zijn, dat je iets van hun mag kopen.
Horrible Cunt!
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:28:30 #254
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_62166867
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 01:29 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik werk op zaterdag in een (toplevel, = zeer dure) bloemisterij
Ben jij een nicht?
quote:
In het weekeind werk ik vaak in de attractieverhuur (springkussens, saltotrampolines, suikerspin, clownerie, verzin het maar)
Inderdaad, een nicht
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:43:23 #255
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_62167212
Klanten die iets laten vallen en dan niet het fatsoen hebben om even naar een medewerker te gaan om te melden dat het stuk is, maar gewoon snel door lopen. En het liefst als het een pot pasta saus in natuurlijk.
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
pi_62167470
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:43 schreef Cypress_Hill het volgende:
Klanten die iets laten vallen en dan niet het fatsoen hebben om even naar een medewerker te gaan om te melden dat het stuk is, maar gewoon snel door lopen. En het liefst als het een pot pasta saus in natuurlijk.
Doet me een klein beetje denken aan iets wat ik zelf meemaakte... Vakken vullen bij de C1000. Twee potjes pindakaas in de handen. Één laten vallen, de andere loslaten om de eerste proberen op te vangen... *pats* *pats* .... kut...
pi_62169180
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 01:29 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]

Grrr!!! Ik werk op zaterdag in een (toplevel, = zeer dure) bloemisterij;
overrated... als jij bosjes bloemen a 15 euro verkoopt ben je niet zeer duur
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:50:13 #258
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_62170545
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:59 schreef mschol het volgende:

[..]

overrated... als jij bosjes bloemen a 15 euro verkoopt ben je niet zeer duur
Hangt ervan af. Als het gaat om bosjes paardebloemen is het natuurlijk wel weer duur.

Jij hebt overigens niet zo'n hoge dunk van supermarkt/kassamedewerkers he?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_62173044
Pff wat herkenbaar allemaal.
Ik werk zelf al bijna 7 jaar in een boekhandel en heb dan ook genoeg vervelende klanten meegemaakt. Daarentegen gelukkig ook een heleboel aardige klanten die echt dankbaar zijn voor datgene wat je voor ze doet.

Sinds januari ben ik bedrijfsleidster binnen onze vestiging. Ik ben nog jong (23), oog nog jong, dus ik moet dubbel zo hard werken om te bewijzen dat ik het kan. Maar goed verder vind ik het fantastisch werk dus ik zit helemaal op mijn plekje, en daar gaat het toch om

Maar inderdaad, ik ben onlangs nog uitgescholden voor 'dom kind'. Ik keek die vrouw aan, ik zeg: 'Pardon?' Ik was op dat moment bezig met het inpakken van haar cadeautje, ze had al afgerekend. Er lag nog een boek wat ingepakt moest worden, maar dat heb ik samen met het andere cadeautje gewoon in een tas gemikt en aan haar meegegeven terwijl ik haar kortaf nog een prettige dag wenste.

Of van die mensen die denk dat ze mij kunnen vertellen wat ik in mijn magazijn heb staan. Ik kan je hier en nu op dit moment precies vertellen wat ik in mijn magazijn heb staan inclusief de aantallen. Als mensen dan vragen of ik even achter wil kijken, en ik zeg 'nee', dat ze me dan voor lui uitmaken etc. nou dan ben je bij mij dus echt aan het verkeerde adres.

Mensen die denken dat ze spullen terug kunnen brengen waarvan de verpakking weg is en ze geen bonnetje hebben, en denken dat ze het geld ook nog terug gaan krijgen.

Ik krijg regelmatig vertegenwoordigers over de vloer. Toen ik net bedrijfsleidster was van deze zaak, kwamen ze redelijk onbeschoft op me af en zeiden: 'Waar is de bedrijfsleider'? En als ik dan zei dat ik dat was, deden ze ineens poeslief. Nou, echt niet dat ik dan nog spullen van je hoef.. afnokken!

Mensen die denken dat ik echt ieder boek of tijdschrift heb gelezen wat in de winkel staat en het nog raar vinden ook als ik zeg dat dit niet het geval is.

Mensen die het niet eens zijn met ons actiebeleid. Daar meot je mij niet voor hebben, dan dien je maar een klacht in bij het hoofdkantoor.

Mensen die om 17.59 binnen komen om nog even een cadeau uit te zoeken en verwachten dat ik ze dan ook nog een half uur ga adviseren.

Mensen die denken dat ik niks anders te doen heb dan naar hun levensverhaal te luisteren.

Pff zal vast nog wel meer zijn maar dit was hetgeen wat me nu te binnen schoot.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:22:18 #260
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_62174509
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben nog jong (23), oog nog jong
Pics or it didn't happen
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_62175444
er schieten me weer een paar voorvallen binnen:

man, die van 30m verderop loopt te zwaaien, hij wilde dat ik hem kwam helpen, kheb teruggezwaaid en ben verder gegaan met waar ik mee bezig was.

-van die mensen die altijd maar weer vragen of ze hangertjes mee mogen hebben, als je dan nee zegt krijg je vaak als antwoord dat dat bij de -weet ik welke winkel- wel mag.

-of klanten die al pinnen terwijl je nog aan het scannen bent, wij hadden toendertijd nog een pin waarbij je pas kon pinnen als alles gescanned was, klanten moesten dan altijd even melden dat je bij de AH wel al gelijk kon pinnen. Ja boeiend wij zijn de AH niet.

-laatst ook 2 van die asowijven, die gingen wat ruilen en kochten ook weer wat, dus ik verreken de spullen gewoon, maar ze kochten best veel spullen opnieuw en moesten dus alsnog iets van 70 euro ofzo betalen, gingen ze helemaal flippen dat ze nu alsnog hetzelfde bedrag moesten kopen. Dat was niet zo want zonder die ruildingen zouden ze 100 euro ofzo moeten betalen.

-oh ja en mensen die denken dat je een iq van 20 hebt ofzo, willen ze 2 dingen van 9,95 ruilen en je vraagt er 10 cent bij, dan ven tegen vriendin/man whatever zeggen dat ze toch wel kan rekenen.
Meestal beginnen mn collega en ik dan gelijk hele gesprekken over school, met allerlei vaktermen etc.

-oh en wij hebben zo'n vervelende klant, als ze binnenkomt dan verstopt al het personeel zich altijd al haha, alleen de nieuwelingen zijn dan altijd de lul met dr, maar dat is niet erg.
Echt ze stinkt, en ze vraagt 100.000 keer of iets goed staat, en ze past zelfs de riemen in het pashokje.

-oh nog een leuke klanten die heel hard naar hun vriendin ,of weet ik veel wat ,roepen bij de pashokjesdat ze wel dr tas in de gaten mogen houden, en mij dan echt zo doordringend aankijken. Goh ja ik was ook echt van plan om iets eruit te jatten.

-klanten die beledigd zijn dat ze een truitje van 100 jaar terug die nu af is geprijst voor 1 euro niet mogen ruilen.
-klanten die beledigd zijn dat wij geen schoenen zonder doos ruilen die ook al gedragen zijn en er geen bonnetje bij zit.

Verder is het altijd wel heel leuk werk hoor!
Het valt me altijd op dat de mensen die er op het eerste gezicht wat asociaal uitzien bij ons in de winkel juist meestal wel heel vriendelijk zijn en ook altijd wel heel dankbaar.
-de mensen uit de wat duurdere wijken die behandelen je vaker echt als een slaaf.
I tried to tease it, but i just pissed it off
pi_62176811
Soms zijn er ook van die klanten die wat vragen en als je het dan op het moment niet blijkt te hebben maken ze een opmerking als: "Oh, dan ga ik wel naar jullie Concurrent." (met zo'n dikke nadruk op Concurrent)
Moet je vooral doen, alsof ik er wakker van lig.
pi_62177496
Veel herkenbare dingen hier!
Ik werk op zaterdag in een vrijetijdsmarkt (tenten etc) en de winkel is gewoon echt heel erg groot (ruim 50.000 m2) Maar dan zijn er zo ontzettend veel mensen die al ontzettend snel gaan zitten klagen over dat ze zo ver moeten lopen (ja hallo wat verwacht je dan) en echt gaan zitten zuchten en steunen als je ze vertelt dat ze de hele andere kant op moeten voor de kassa (anders kijk je op de borden, dan loop je ook niet verkeerd)

Ook het niet goed kijken en meteen bij binnenkomst al gaan vragen waar alles staat vind ik ook lui. Kom op zeg even rondkijken is echt niet zo erg.

En je inderdaad met 1 woord aanspreken zoals tent. Eehh ja wat wil je met een tent? Beetje beleefd zijn is niet erg. Er komen ook veel Duitse klanten en toen ik laatst aan een vrouw vertelde dat we iets niet meer hadden keek ze me aan alsof ze moest gaan huilen

Voor de rest is het wel echt leuk werk en er zijn ook genoeg hele leuke vriendelijke mensen die je netjes behandelen en ook echt dankbaar zijn als je ze goed geholpen hebt!
pi_62177755
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 02:54 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

/Het komt voor een groot gedeelte door het management. Die vinden dat er sneller en effectiever gevuld moet worden en dwingen zulke dingen af met bijvoorbeeld vulnormen en liefst alleen maar 15/16-jarigen.
Dat de service dan omlaag duikt vind ik geen vreemd gevolg.
Ik werk nu al een vrij lange tijd in een supermarkt en zie gewoon dat het niet echt goed gaat. Producten met een datum van jaren geleden is niets bijzonders meer voor mij.
Idd, is ook zo bij ons. Allemaal producten ver over de houdbaarheids datum. Iedereen probeert het wel goed te doen. Maar als je alles er goed uit wil halen dan ben je bijv. met een stuk 2 uur bezig, terwijl je norm 1 uur is. En dan kan je dus gewoon 1 uur langer onbetaalt doorwerken: oftewel, dat doet niemand.
pi_62177757
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:36 schreef On het volgende:
Soms zijn er ook van die klanten die wat vragen en als je het dan op het moment niet blijkt te hebben maken ze een opmerking als: "Oh, dan ga ik wel naar jullie Concurrent." (met zo'n dikke nadruk op Concurrent)
Moet je vooral doen, alsof ik er wakker van lig.
dat is de mooiste idd, het zal mij werkelijk waar een worst wezen
Ik word toch wel betaald
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62177823
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:43 schreef Cypress_Hill het volgende:
Klanten die iets laten vallen en dan niet het fatsoen hebben om even naar een medewerker te gaan om te melden dat het stuk is, maar gewoon snel door lopen. En het liefst als het een pot pasta saus in natuurlijk.

Zoooo vervelend. Als ik iets moet halen in de winkel, heb ik ook wel eens iets laten vallen, maar hoeveel moeite is het nou om even naar een medewerker te lopen en te zeggen: Sorry ik liet dit vallen.
pi_62177888
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:53 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Doet me een klein beetje denken aan iets wat ik zelf meemaakte... Vakken vullen bij de C1000. Twee potjes pindakaas in de handen. Één laten vallen, de andere loslaten om de eerste proberen op te vangen... *pats* *pats* .... kut...
Haha. Ik was vorige week van die groente in potjes aan te vullen, pakte de bovenste doos van de kar, en jahoor er donderde 3 dozen naar beneden. 14 potjes stuk
pi_62178812
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:28 schreef vogeltjesdans het volgende:


[..]

Inderdaad, een nicht

Wat is er mis met in een pretpark werken. Ik vind dat gewoon cool
pi_62179295
WW'ers
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_62182233
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:06 schreef StarGazer het volgende:
WW'ers
wat zijn WW'ers ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')