Ja, ik sta normaal op de groente maar soms moet ik ff achter de kassa om in te vallen en zelfs dan overkomt mij dat nog regelmatig. Aardig als ik ben heb ik er nooit wat van gezegd.quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Doen mensen dat?Onvoorstelbaar. Wat zijn er toch rare mensen.
Ik zag onlangs ook een jonge die ik (helaas) ken dit doen. De dame achter de kassa weigerde deze leeg te halen (haar goed recht) en aangezien ik net achter die jongen ging staan heb ik het goede voorbeeld maar even geven en alles op de band leeg gekiepert. Vond hij minder leuk. Zijn dispuutsmatties die avond ook aangezien het bier nogal geschud was op onverklaarbare wijze en dit gelijk buiten genuttigd werd.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:50 schreef Nouwk het volgende:
Ook schijtirritant, ik ben dan caissiere, als klanten hun mandje met boodschappen en al op de band laten staan. En dat zijn dan vooral gezonde vrouwen/mannen van een jaar of 30 die niets aan hun handen mankeren.Zo van pak mijn boodschappen ook meteen ff uit en in, slaaf
Dat laatste is wel logisch, maar wel mooi dat je baas dan achter je staat. Raak je toch een klant mee kwijt.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:49 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Ik zag onlangs ook een jonge die ik (helaas) ken dit doen. De dame achter de kassa weigerde deze leeg te halen (haar goed recht) en aangezien ik net achter die jongen ging staan heb ik het goede voorbeeld maar even geven en alles op de band leeg gekiepert. Vond hij minder leuk. Zijn dispuutsmatties die avond ook aangezien het bier nogal geschud was op onverklaarbare wijze en dit gelijk buiten genuttigd werd.
Nu ik eraan terug denk heb ik toch wel een grote scheithekel aan die gast maar dat terzijde.
Maar ot:
werkte vroeger bij de poeisz(AGF)
* De babyvoeding stond bij ons in de supermarkt tegenover het bier en de fris. Zodra iemand vroeg waar de babyvoeding stond melde je dat dit tegenover het bier stond(kunnen ze altijd vinden). Wordt je vol ongeloof met die dop-ogen aangekeken.
* mensen die fruit afwegen en het plakkertje op een grotere tros drukken. Moet je dan achteraan met de mededeling dat de wegschaal niet goed werkt en dat het even opnieuw gewogen moet worden. Maar dan wel kwaad aankijken uiteraard.
* mensen die een flinke stap maken zodat je precies met de hoek van de dweilwagen tegen hun voeten aan rijd. Jij krijgt natuurlijk alle schuld en dient ja en amen te zeggen.
* Aangezien ik ook alle overgebleven voorraad afvulde wist ik precies of er achter nog iets stond. Is het schap leeg komt er een klant naar je toe om te vragen of het nog achter staat. Ik altijd de mededeling ja of nee wanneer ik dit zeker wist. In sommige gevallen werd je gewoon niet geloofd en werd de stempel lui op de geplakt.
Na een half jaar maar gewoon elke keer naar achteren gelopen en een paar keer met een krat staan klapperen zodat ze denken dat je iets doet en dan mededelen dat het toch echt op is.
* Oww in de zomer was er een keer een vent die nog lekker sigaar stond te roken op mijn AGF. Vriendelijk verzocht om deze uit te maken aangezien dit in een supermarkt gewoon niet hoort. Stond me uit te lachen en blies wat rook in mijn gezicht.
Aangezien ik astma(mindere vorm) heb, kon ik hier wat minder om lachen en pakte gelijk die sigaar uit zijn mond gooide die keurig op de grond waarna ik hem uittrapte.
Hierop een kort gesprek met de locatie manager en die persoon gehad blijkbaar waasie boos omdat ik zijn sigar van de aldi had gedoofd. Gelukkig kreeg ik bijval van mijn baas en kon deze persoon de winkel verlaten.
Was een toerist dus maakte niet zo heel veel uit.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:57 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Dat laatste is wel logisch, maar wel mooi dat je baas dan achter je staat. Raak je toch een klant mee kwijt.
Gast kan toch niet ruiken of je het laatste schaaltje neergezet hebt ?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:38 schreef Joachim het volgende:
De horeca klachten klinken zeer bekent
Of wat ook altijd erg irritant is als je een tafel aan het uitserveren bent en ze halverwege al gaan vragen of ze ook friet/mayonaise/salade erbij krijgen. Hallo, ik ben nog bezig met alles op tafel te zetten. Misschien komt dat er nog aan?
Whehehe, zo herkenbaar dit! Ook in de Hema heb je van dat soort mensen. Kwam er zo'n mens op me af: "Ballonnen." Dus ik hou me van de dommequote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:30 schreef Kali-Mist1 het volgende:
werk op de luchthaven, wij krijgen vaak chauffeurs aan de balie die niet het fatsoen hebben eerst gedag te zeggen....
pleuren dus hun papieren op de balie en roepen dan iets in de trand van "Frankfurt!" (vrij vertaald: Ik kom vracht lossen vanuit frankfurt)...
ik zeg dan altijd doodleuk "Amsterdam!!", na een tijdje snappen ze dat ze in de zeik worden genomen en dan ben ik degene die het gedaan heeft!!
hahaha... sommige kutchauffeurs moeten eens manieren leren!!!!
Gaan er bij jou niet erg veel mensen uit hun plaat om technische problemen waar jij geen reet aan kan doen?quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:24 schreef Ziewoarut het volgende:
Als verkoper in de BCC voel ik me ook erg thuis in dit topic
dat bedoel ik dus met LUI.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:22 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Whehehe, zo herkenbaar dit! Ook in de Hema heb je van dat soort mensen. Kwam er zo'n mens op me af: "Ballonnen." Dus ik hou me van de dommeIk zeg zo: "Goedemiddag mevrouw, wat kan ik voor u doen?" Whehehe! Ik ga toch niet reageren als je ballonnen zegt, wtf moet ik daar mee! Ik snap heus wel dat ze wou weten waar ze die kon vinden, maar kom op, waar zijn je manieren? Vraag dan gewoon, pardon mevrouw, waar liggen de ballonnen (oid)?
Trouwens. puik topic dit, heerlijk om al die (herkenbare) verhalen te lezen![]()
je hebt dus zelf NOOIT dat je dingen over het hoofd ziet?quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
klanten lezen niet en als ze het al doen, dan is het selectief (ze lezen wat ze willen lezen en niet wat er staat).
Ah ja, mensen denken inderdaad dat cassieres altijd dom zijn, echt te erg. Ik had een keer een klant, bedrag was 6,20. Dus hij gaf 21,20, handig voor mij. Dus ik terug tellen, gaf 15 euro, zo van "dan wordt het 11,20 en 21,20". Zegt die gast tegen een andere klant: "Oh, das er eentje die wel kan tellen"quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:40 schreef Lucivia het volgende:
- Ik ben dan wel cassiere, maar ik ben niet dom enzo.
Als je er vijf of tien koopt (of pint) scheelt het wel geld. Overigens heb ik daar nog nooit iemand over horen klagen voor de euro er was. Sinds de euro er is hebben mensen echt altijd wat te zeiken, lijkt het wel.quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:57 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Bij ons alleen nog de aldi, zelfs de Lidl geeft geen centen meer. En bij AH/Deen/Deka is het idd al jaren niet meer met centen. Vind ik ook veel beter, al dat gejank met die centjes.
Alleen ik snap nog steeds niet warom ze dan bijv. een blikje bullit 47 of 48 cent maken en niet gewoon 50 of 45 cent. Dan doe je als winkel niet meer aan centjes, alleen je stelt de prijzen wel op centen af.
Beetje vaag, lok je ook reacties uit met die centen.
Mijn god.quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:56 schreef Nemain het volgende:
[..]
Ik werk al een tijdje niet meer in een supermarkt.. maar ik heb het wel eens geweigerd. Zoals die vrouw die ik noemde die ging klagen dat haar kind niks had gekregen.
Het is voor kleine kinderen, niet voor twaalfjarigen, het was op dat moment stervensdruk, en mensen horen niet te vragen om worst. Dat meisje ging huilen. Zo sad.
nee. ik lees eerst tien keer en denk er eerst 5 keer over na, voor ik iets vraag.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:58 schreef mschol het volgende:
[..]
je hebt dus zelf NOOIT dat je dingen over het hoofd ziet?
Deze is ook echt heel erkenbaar.quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:00 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Haha. Ik heb me nog kunnen inhouden, maar soms wordt het me ook wel erg moeilijk gemaakt. Ik vul vaak frisdrank en de flesjes/blikjes drinken hoort daar ook bij. Elke dag komen er wel weer groepjes kleuters binnenlopen die vaak tien minuten voor het schap gaan staan, overleggen wat ze moeten drinken. Natuurlijk hardop praten, hardop hoofdrekenen ('hebben we wel genoeg voor drie blikjes ES-cola?' ) en altijd weer terugkomen om tóch nog even een flesje AA terug te leggen.
Misschien willen die mensen WARME hapjes en niet halverwege die grote schaal koude bittergarnituur?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:56 schreef Lausteen het volgende:
Ik had een keer een groep gasten in mn zaak die om de 5 minuten 2 porties bittergarnituur bestelden. Dus niet in 1x een grote schaal, maar elke keer 12 hapjes
Voor het vuurpeloton mogen ze
Grrr!!! Ik werk op zaterdag in een (toplevel, = zeer dure) bloemisterij; vorige week zaterdag was ik tegelijk bezig metquote:mensen die het begrip niet kunnen opbrengen dat je niet binnen 5 milliseconden bij ze bent omdat de hele zaak vol zit.
NOT! Gasten heb je op bezoek, laat je niet betalen. Doe jij dat ook? Horeca heeft gewoon KLANTEN... Dom gelul vind ik dat altijd, proberen het gastvrijer te laten klinken..quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:17 schreef Rapaille het volgende:
Een hoer heeft klantenIn de horeca heb je gasten
Dat kan je toch niet menen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:55 schreef Maeghan het volgende:
Zelfs vragen als "is twintig cent meer of minder dan tien cent" waren al moeilijk. maar goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |