Half 1 in de middag of nacht?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:19 schreef Floripas het volgende:
Ik zie zelf wel eens café's waar na half één de asbakken op tafel komen. Dan controleren ze namelijk toch niet meer.
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:21 schreef Superfast het volgende:
[..]
Half 1 in de middag of nacht?
Weet ik veel het blijven ambtenaren héquote:
In hoeverre is het actie om je gedrag niet te veranderen?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Goh, da's niks voor Nederlanders. Die laten normaal alles over zich heenkomen en mopperen wat, maar actie ho maar.
Mja daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:23 schreef Superfast het volgende:
[..]
Weet ik veel het blijven ambtenaren hé
Klopt, gebeurt in mijn stamkroeg ook. Zodra de deuren dicht zijn voor het publiek gaan de asbakken op tafel. En daarvoor heb je de idiote situatie dat letterlijk iedereen naar buiten gaat om een sigaretje te roken of om als niet-roker verder te praten met de rokers. Eenmaal klaar gaat iedereen weer terug. Je vraagt je op zo'n moment af voor wie we naar buiten gaan aangezien de niet-rokers geen bezwaar hebben tegen roken.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:19 schreef Floripas het volgende:
Ik zie zelf wel eens café's waar na half één de asbakken op tafel komen. Dan controleren ze namelijk toch niet meer.
hehe scherpquote:Op woensdag 24 september 2008 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In hoeverre is het actie om je gedrag niet te veranderen?
Persoonlijk vind ik het wel een goed idee voor in discotheken en dan met name waar het publiek gemiddeld jonger is dan 25 dat ze het daar verbieden maar niet in het bruine café waar mensen soms al 20 jaar komen en dan opeens dergelijke achterlijke dingen te doen.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Klopt, gebeurt in mijn stamkroeg ook. Zodra de deuren dicht zijn voor het publiek gaan de asbakken op tafel. En daarvoor heb je de idiote situatie dat letterlijk iedereen naar buiten gaat om een sigaretje te roken of om als niet-roker verder te praten met de rokers. Eenmaal klaar gaat iedereen weer terug. Je vraagt je op zo'n moment af voor wie we naar buiten gaan aangezien de niet-rokers geen bezwaar hebben tegen roken.
Huilies... Ik vind de acties van de politiek soms belachelijk. Dat intereseert ze daar ook niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:11 schreef Superfast het volgende:
In politiek Den Haag valt de burgerlijke ongehoorzaamheid slecht. Het CDA vindt dat niemand onder de regels moet kunnen uitkomen. PvdA’er Lea Bouwmeester noemt de acties in de cafés ‘belachelijk’. „Dit is oneerlijk tegenover zaken die het rookverbod navolgen.’’
Ja hier maken ze zich ineens wel druk omquote:Op woensdag 24 september 2008 00:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Huilies... Ik vind de acties van de politiek soms belachelijk. Dat intereseert ze daar ook niet.
En gaan ook niet komen als de asbakken blijven staan.. En zo is er altijd wel wat..quote:Op woensdag 24 september 2008 00:45 schreef Killer_Mom het volgende:
die er over zeiken, komen nooit in de kroeg.
Ze hoeven er ook niet te komen, ze vinden het er niet leuk. Ook niet als er niet gerookt word.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:46 schreef petre86 het volgende:
[..]
En gaan ook niet komen als de asbakken blijven staan.. En zo is er altijd wel wat..
Idd, hier bij een lullig kroegje annex snackbar hangt dus een papier waarop staat dat er na 00:30 geen gebruik meer mag worden gemaakt van het terras door rokers ivm de geluidsoverlast.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:39 schreef petre86 het volgende:
En de buurtbewoners van cafe's maar klagen over de vele geluidsoverlast van de rokers...
quote:Op woensdag 24 september 2008 00:46 schreef petre86 het volgende:
[..]
En gaan ook niet komen als de asbakken blijven staan.. En zo is er altijd wel wat..
Omdat Nederland een klein en overbevolkt land is en we gedwongen zijn ons fysieke beperkingen te laten welgevallen. In reactie daarop pakken we vrijheden op andere terreinen, zoals ongehoorzaamheid tegen een betuttelende overheid, tolerantie voor andersdenkenden, een liberale moraal (sex, euthanasie) en gedoog beleid inzake drugs. We maken godverdomme zelf wel uit of we in de kroeg roken.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:15 schreef Jikpunth het volgende:
Ik snap niet waarom het in andere landen wel kan en in Nederland niet zou kunnen.
Is dat zo? Ik neem aan dat die controleurs ook controles doen tijdens de duur van de openingstijden van horecagelegenheden. Vooral als er signalen zijn dat de wet na bepaalde tijden wordt overtreden.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:19 schreef Floripas het volgende:
zie mijn post, hoeveel kroegen moeten sluiten.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:15 schreef Jikpunth het volgende:
Ik snap niet waarom het in andere landen wel kan en in Nederland niet zou kunnen. Zet een paar tafels voor je kroeg en een paar van die hitte lampen en er is toch geen probleem. Ik zelf als roker vind het ook wel fijn dat de tent niet blauw staat van de rook.
bron: NOSquote:Horeca luidt noodklok om rookverbod
Het rookverbod leidt tot chaos, vindt Koninklijk Horeca Nederland. Eenvijfde van de cafés heeft de asbakken weer op tafel gezet. Mogelijk gaan 500 tot 1000 cafés failliet als gevolg van het rookverbod.
De brancheorganisatie verwijt minister Klink dat hij te weinig heeft nagedacht over de gevolgen van het rookverbod. De horeca zou zich aan het verbod moeten houden, maar ook de roker moet strafbaar worden gesteld. Verder zou opgetreden moeten worden tegen illegale zuipketen.
De Voedsel en Waren Autoriteit bezoekt vooral cafés. Andere horecaondernemers houden zich wel goed aan het verbod.
met de gedachte in hun achterhoofd dat ze daar een honkbalknuppel tegenaan kunnen krijgen.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik neem aan dat die controleurs ook controles doen tijdens de duur van de openingstijden van horecagelegenheden. Vooral als er signalen zijn dat de wet na bepaalde tijden wordt overtreden.
En daarna straatfeesten en alcoholgebruik thuis met meer dan 4 personen verbieden.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:23 schreef Vodkadruppel het volgende:
Ah, het nieuwe rooktopic.
[..]Verder zou opgetreden moeten worden tegen illegale zuipketen.
bron: NOS
lees je in,quote:Op woensdag 24 september 2008 01:22 schreef rutger05 het volgende:
Verbod is natuurlijk ook nog vers. Kijk maar eens een paar jaar verder, dan is het heel normaal dat er niet wordt gerookt in horecagelegenheden. Ook het aantal rokers zal dan waarschijnlijk nog verder zijn afgenomen.
Totale onzin... je draait wat minder omzet gedurende een paar maanden maar 95% van de horeca gangers blijven echt wel uitgaan hoor... en ja zelfs de oude klaverjas clubjes etc.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:21 schreef Killer_Mom het volgende:
zie mijn post, hoeveel kroegen moeten sluiten.
Is dat eigenlijk wel zo?quote:Op woensdag 24 september 2008 01:15 schreef Jikpunth het volgende:
Ik snap niet waarom het in andere landen wel kan en in Nederland niet zou kunnen.
Een rookvrije werkplek creëren zeggen ze dan he. Daar zijn ze mee bezig.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:19 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
die mensen komen nooit in de kroeg, nooit niet , met of zonder asbak, die klagen alleen maar dat er te veel rook is op het terras, , ze hebben hun zin, ga binnen zitten daar wordt niet gerookt, nja , niemand zit binnen, Rookverbod maakt alleeen maar dat de zeikers klagen en dat heel veel mensen hun broodwinning vaarwel kunnen zeggen, en waarom? de EU? laf zijn om er iets tegen te doen?
In de UK zijn 12.000 mensen hun broodwinning kwijt door het rookverbod. waar ben je dan met bezig. ?
Dat valt nu nog niet te overzien natuurlijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:35 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Totale onzin... je draait wat minder omzet gedurende een paar maanden maar 95% van de horeca gangers blijven echt wel uitgaan hoor... en ja zelfs de oude klaverjas clubjes etc.
Dat kun jij wel makkelijk zeggen, maar ik spreek bijvoorbeeld wel elke week met vriendinnen af om gezellig te kletsen. We hebben dat diverse malen op een terras kunnen doen na 1 juli, maar we hebben al diverse malen ons avondje verzet naar bij iemand thuis vanwege het rookverbod. We gaan echt niet de hele tijd op en neer lopen naar buiten. Veel kroegen hebben nu eenmaal geen goedgevulde zaterdagavonden, maar moeten het gewoon van zulke klanten als wij hebben.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:35 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Totale onzin... je draait wat minder omzet gedurende een paar maanden maar 95% van de horeca gangers blijven echt wel uitgaan hoor... en ja zelfs de oude klaverjas clubjes etc.
Naja, jij misschien.. Maar anderen weer niet. Ik merk helemaal geen verschil in drukte, wil je een welles nietes spelletje doen?quote:Op woensdag 24 september 2008 01:43 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat kun jij wel makkelijk zeggen, maar ik spreek bijvoorbeeld wel elke week met vriendinnen af om gezellig te kletsen. We hebben dat diverse malen op een terras kunnen doen na 1 juli, maar we hebben al diverse malen ons avondje verzet naar bij iemand thuis vanwege het rookverbod. We gaan echt niet de hele tijd op en neer lopen naar buiten. Veel kroegen hebben nu eenmaal geen goedgevulde zaterdagavonden, maar moeten het gewoon van zulke klanten als wij hebben.
quote:Op woensdag 24 september 2008 01:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En daarna straatfeesten en alcoholgebruik thuis met meer dan 4 personen verbieden.
knuppel. jij komt overduidelijk nooit in de kroeg. . t is een drama.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:39 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat valt nu nog niet te overzien natuurlijk.
Wat is er dan met de Euro?quote:Op woensdag 24 september 2008 02:11 schreef kraaksandaal het volgende:
Het is al mis gegaan met de euro en nu dat rookverbod er nog bovenop.
Wat een volstrekte onzinquote:Op woensdag 24 september 2008 02:09 schreef Killer_Mom het volgende:
knuppel. jij komt overduidelijk nooit in de kroeg. . t is een drama.
alle kroegen zijn leeg, de nietrokers komen ook niet, ze klagen dat er buiten , op het terras een walm hangt, tuurlijk, maar de niet rokers zitten ook niet binnen. heel die onzinnige zaak maakt dat mensen in de sociale dienst komt. wie is daar blij mee?
Met invoering ervan zijn de prijzen in de horeca anders omgerekend dan de koers van dat moment.quote:
Prima toch, gewoon niet teveel ruchtbaarheid aan gevenquote:Op woensdag 24 september 2008 02:19 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Met invoering ervan zijn de prijzen in de horeca anders omgerekend dan de koers van dat moment.
Dat hebben ze tot op dit moment nog aardig weten optrekken met de inflatie.
Een kroeg met lage prijzen en lak aan het rookverbod kan op veel steun rekenen.
Maar goed, het is de horeca zelf die de prijzen verhogen. Die vrijheid hebben zij, en dat kun je niet wijten aan de Euro.quote:Op woensdag 24 september 2008 02:19 schreef kraaksandaal het volgende:
Met invoering ervan zijn de prijzen in de horeca anders omgerekend dan de koers van dat moment. Dat hebben ze tot op dit moment nog aardig weten optrekken met de inflatie.
Dat denk ik ook.quote:Een kroeg met lage prijzen en lak aan het rookverbod kan op veel steun rekenen.
Heb je wel goed gezien waar ik op reageerde?quote:Op woensdag 24 september 2008 02:09 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
knuppel. jij komt overduidelijk nooit in de kroeg. . t is een drama.
alle kroegen zijn leeg, de nietrokers komen ook niet, ze klagen dat er buiten , op het terras een walm hangt, tuurlijk, maar de niet rokers zitten ook niet binnen. heel die onzinnige zaak maakt dat mensen in de sociale dienst komt. wie is daar blij mee?
Dat zie je dan ook steeds meer gebeuren, jongeren hebben hun eigen inzuipkeet, volwassen die minder geld hebben door kredietcrisis trekken zich steeds meer terug in de luxe villa met kroeg voor bekenden.quote:
-niet doen-quote:Op woensdag 24 september 2008 03:07 schreef Ringo het volgende:
Belachelijk, al die "acties". De laatste stuiptrekkingen van een bevolkingsminderheid die toch al als asociaal te boek stond.
De Wet is nu eenmaal de Wet en de Wet zal zegevieren, let op mijn woorden. Nog maar een paar maanden en die zelfverkozen rokerskroegen móeten hun deuren wel sluiten omdat ze geen geld meer hebben om de kachel op te stoken.
Wij, de Gezonde Übermensch, zullen ten langen leste de victorie kraaien.
Dan wil ik ook nooit meer horen dat de overheid niet gewelddadig is. Dat de overheid meestal geen geweld hoeft te gebruiken komt enkel omdat ze eerst grondig het mes op de keel zet.quote:Op woensdag 24 september 2008 03:07 schreef Ringo het volgende:
De Wet is nu eenmaal de Wet en de Wet zal zegevieren, let op mijn woorden.
Integendeel. De Nederlandse overheid mist vaak de nodige daadkracht. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan het Derde Rijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 03:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dan wil ik ook nooit meer horen dat de overheid niet gewelddadig is.
Ja, ik ben ook voor een Overheidsprogramma dat per dag, wat zeg ik, per uur, exact voorschrijft wat er wel en niet genuttigd dient te worden door het Volk, waarbij een bepaalde Verheven Bovenlaag van het volk de anderen dient te controleren tot in de eetkamer aan toe. Bijzonder fris. Op de geur uit die ovens in die paar kampen na dan hè. Maar daar heb je toch niks mee te maken als je maar netjes luistert, natuurlijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 03:30 schreef Ringo het volgende:
Je kan namelijk veel over Hitler zeggen maar wat Volksgezondheid betreft had hij heel frisse ideeën. En hij was een verstokte niet-roker.
Ik mag toch hopen dat je maar bent gaan slapenquote:Op woensdag 24 september 2008 03:07 schreef Ringo het volgende:
Belachelijk, al die "acties". De laatste stuiptrekkingen van een bevolkingsminderheid die toch al als asociaal te boek stond.
De Wet is nu eenmaal de Wet en de Wet zal zegevieren, let op mijn woorden. Nog maar een paar maanden en die zelfverkozen rokerskroegen móeten hun deuren wel sluiten omdat ze geen geld meer hebben om de kachel op te stoken.
aan de ene kant zijn ze tegen het rookverbod want ziedaar; de kroegen zijn leeg en gaan failliet.quote:Op woensdag 24 september 2008 07:47 schreef DroogDok het volgende:
Na 2 overtredingen de betreffende kroeg sluiten. Dan is het snel gedaan met dit "verzet".
Verslaafden![]()
Door dat zij wegblijven gaat een kroeg failliet en dan geven ze als nog een ander de schuld, hoe triest.
Duidelijk dat je zelf geen kroeg runt of in werkzaam bent.quote:Op woensdag 24 september 2008 09:34 schreef Elfletterig het volgende:
Als boetes niet helpen, moeten er strengere sancties komen om wetsovertreders aan te pakken. De reden waarom het verzet tegen het rookverbod zo kan groeien, is dat de sanctie op overtreding van de regels veel te gering is. Het blijft vrijwel zonder gevolgen, dus is de verleiding bij kortzichtige 'ondernemers' erg groot om de asbakken weer op tafel te zetten. Stop met boetes innen, begin met het intrekken van vergunningen. Bij de eerste overtreding een week, bij de tweede een maand, bij de derde definitief.
Een bedrijf moet een milieuvergunning hebben, een evementenorganisator moet een evenementenvergunning hebben. Wie niet aan de voorwaarden voldoet, krijgt geen vergunning; simpel.
Je bent inderdaad een zielige schreeuwerd.quote:Op woensdag 24 september 2008 09:47 schreef JihadJoe het volgende:
Laten we wel wezen, de anti-rookbrigade schreeuwt het hardst over het roken in kroegen maar ze komen er zelf bijna niet. Niet alleen blijven de rokers steeds meer weg, ook de schreeuwende niet roker blijft weg omdat het niet meer zo gezellig is.
Voor zielige schreeuwerds, ik rook niet.
Dit zijn dus de mensen die een paar jaar geleden negentigjaren die al 70 jaar rookten vertelden dat ze moesten stoppen omdat de verpleeghuizen geen geld hadden voor een rookruimte, en die opa's niet in hun pyama naar buiten mochten.quote:In politiek Den Haag valt de burgerlijke ongehoorzaamheid slecht. Het CDA vindt dat niemand onder de regels moet kunnen uitkomen. PvdA’er Lea Bouwmeester noemt de acties in de cafés ‘belachelijk’. „Dit is oneerlijk tegenover zaken die het rookverbod navolgen.’’
quote:Op woensdag 24 september 2008 07:47 schreef DroogDok het volgende:
Na 2 overtredingen de betreffende kroeg sluiten. Dan is het snel gedaan met dit "verzet".
Verslaafden![]()
Door dat zij wegblijven gaat een kroeg failliet en dan geven ze als nog een ander de schuld, hoe triest.
Gek genoeg sta ik juist wel eens achter een bar, maar goed... reageer vooral maar op persoonlijk niveau, in plaats van argumenten te gebruiken in een discussie. Ik wijs erop dat 95 procent van alle horeca-ondernemers en 80 procent van alle kroegbazen zich WEL aan de regels houdt. Die mensen ondervinden nadeel door oneerlijke concurrentie, omdat anderen de wet overtreden.quote:Op woensdag 24 september 2008 09:49 schreef JihadJoe het volgende:
Duidelijk dat je zelf geen kroeg runt of in werkzaam bent.
Ja duhhh...quote:Op woensdag 24 september 2008 08:55 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
aan de ene kant zijn ze tegen het rookverbod want ziedaar; de kroegen zijn leeg en gaan failliet.
Ja hallo, dat doe je zelf; jij blijft ook weg
Door het verbod vinden rokers het niet meer gezellig en blijven ze weg ja. Dat rookverbod hebben de rokers niet om gevraagd. Dus om de kroeg rendabel te houden zullen de niet-rokers die het leuk vinden om met andere niet-rokers in te kroeg te zitten daar geld moeten uitgeven.quote:Op woensdag 24 september 2008 07:47 schreef DroogDok het volgende:
Verslaafden![]()
Hij snoof toch weleens cocaïne?quote:Op woensdag 24 september 2008 03:30 schreef Ringo het volgende:
Je kan namelijk veel over Hitler zeggen maar wat Volksgezondheid betreft had hij heel frisse ideeën. En hij was een verstokte niet-roker.
Kom je weer aanzetten met dat onzinnige argument, hoe kan er sprake zijn van oneerlijke concurentie als het rookverbod voor 800.000 nieuwe consumenten zou zorgen en waar de overgrote meerderheid van de bevolking voorstander van zou zijn? Dat 20% van de kroegen zich hier niet aan houden zou juist volgens deze jubelberichten over het rookverbod gunstig moeten zijn voor de rest.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gek genoeg sta ik juist wel eens achter een bar, maar goed... reageer vooral maar op persoonlijk niveau, in plaats van argumenten te gebruiken in een discussie. Ik wijs erop dat 95 procent van alle horeca-ondernemers en 80 procent van alle kroegbazen zich WEL aan de regels houdt. Die mensen ondervinden nadeel door oneerlijke concurrentie, omdat anderen de wet overtreden.
Wat mij wel duidelijk is, is dat jij nooit een bedrijf zult runnen. Anders zou je namelijk wél begrijpen waarom deze ondernemers benadeeld worden.
Het lijkt mij ook niet dat er zo'n enorm draagvlak was voor dit idee. In de voorgaande jaren heb ik nog nooit een rookvrije kroeg gezien. Als er echt een grote vraag naar was, dan was er echt wel een ondernemer zo'n kroeg begonnen.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:42 schreef Chewie het volgende:
Of zou het mischien zo zijn dat die onderzoekjes van geen kant kloppen? Gezien je reactie ben je blijkbaar van mening dat er helemaal niet zo'n draagvlak is voor het rookverbod zoals die nu is ingevoerd anders is je reactie niet te verklaren.
dat je iets alleen leuk kan vinden als je er mag roken, zegt ook wel iets over je belevingswereld.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:34 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Ja duhhh...
Ga jij ergens naar toe om te stappen waar je het niet leuk vindt?
Politiek bewust is prima, maar zelf nadenken dat moet het domme volk niet doen. Dan gaat het licht uit.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nou worden mensen politiek bewust vinden de politici het weer niet goed, stelletje hypocrieten.
Dat is ook wel gebeurd, bij mij in de buurt kwam 2 jaar geleden een rookvrij (eet)cafe. Daar is natuurlijk best publiek voor. Alleen is het voor het eten gewoon leeg, het komt niet op gang omdat die paar rokende kroeghangers er niet zijn. Een helemaal lege kroeg trekt gewoon niet. En het ruige nachtleven gaat daar zich natuurlijk ook niet afspelen. Dus dan heb je maar een paar uurtjes waarin de omzet gedraaid moet worden en bijna volledig door eters.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:44 schreef Ps2K het volgende:
Het lijkt mij ook niet dat er zo'n enorm draagvlak was voor dit idee. In de voorgaande jaren heb ik nog nooit een rookvrije kroeg gezien. Als er echt een grote vraag naar was, dan was er echt wel een ondernemer zo'n kroeg begonnen.
Voor de regering. Als je Balkenende en Rouvoet ziet dan weet je toch direct dat die meer verstand hebben van uitgaansleven en tolerantie dan jij en je zondige vrienden?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Klopt, gebeurt in mijn stamkroeg ook. Zodra de deuren dicht zijn voor het publiek gaan de asbakken op tafel. En daarvoor heb je de idiote situatie dat letterlijk iedereen naar buiten gaat om een sigaretje te roken of om als niet-roker verder te praten met de rokers. Eenmaal klaar gaat iedereen weer terug. Je vraagt je op zo'n moment af voor wie we naar buiten gaan aangezien de niet-rokers geen bezwaar hebben tegen roken.
Waar hoort Bos bij dan?quote:Op woensdag 24 september 2008 11:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Voor de regering. Als je Balkenende en Rouvoet ziet dan weet je toch direct dat die meer verstand hebben van uitgaansleven en tolerantie dan jij en je zondige vrienden?
Kijk, dit bedoel ik dus. Domme mensen moeten niet proberen zelf na te denken, maar gewoon braaf en slaafs achter Balkenende en Rouvoet aanlopen.quote:Op woensdag 24 september 2008 03:07 schreef Ringo het volgende:
Wereldoorlogen, altijd goed voor de volksgezondheidquote:Op woensdag 24 september 2008 03:30 schreef Ringo het volgende:
Die zit bij de PvdA, die doen netjes wat de Christenen ze opdragen, zolang ze maar het gevoel hebben mee te regeren. Of komen al die verboden van de PvdA?quote:
Die is ook netjes religieus opgevoed hoor. Ze komen alle 3 van de vrije universiteit.quote:
De wenselijkheid van een rookverbod in kroegen staat compleet los van eventuele nieuwe groepen bezoekers. Wetten zijn in Nederland (gelukkig) nog geen kwestie van marktwerking. Juist niet, omdat wetten impliceren dat je ergens sturing aan geeft. Precies waarvoor we een bestuur hebben.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:42 schreef Chewie het volgende:
Kom je weer aanzetten met dat onzinnige argument, hoe kan er sprake zijn van oneerlijke concurentie als het rookverbod voor 800.000 nieuwe consumenten zou zorgen en waar de overgrote meerderheid van de bevolking voorstander van zou zijn? Dat 20% van de kroegen zich hier niet aan houden zou juist volgens deze jubelberichten over het rookverbod gunstig moeten zijn voor de rest.
Of zou het mischien zo zijn dat die onderzoekjes van geen kant kloppen? Gezien je reactie ben je blijkbaar van mening dat er helemaal niet zo'n draagvlak is voor het rookverbod zoals die nu is ingevoerd anders is je reactie niet te verklaren.
Wel jammer dat je je blijkbaar kwaad maakt om het persoonlijke reageren terwijl je zelf ook geen enkele moeite hebt om op de persoon te spelen maar geef je daarmee eigenlijk aan zelf geen kaas te hebben gegeten van bedrijfsvoering.
Ook dan is het verbod niet wenselijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De wenselijkheid van een rookverbod in kroegen staat compleet los van eventuele nieuwe groepen bezoekers.
Ja en intussen zijn er 5000 keihard werkende middenstanders failliet.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:22 schreef rutger05 het volgende:
Verbod is natuurlijk ook nog vers. Kijk maar eens een paar jaar verder, dan is het heel normaal dat er niet wordt gerookt in horecagelegenheden. Ook het aantal rokers zal dan waarschijnlijk nog verder zijn afgenomen.
Ja en dan gaan we gezellig met mensen als jou in de kroeg staan, immers befehl is befehl nietwaar?quote:Op woensdag 24 september 2008 03:07 schreef Ringo het volgende:
Kutzooi dus 3 handen op 1 buik.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die is ook netjes religieus opgevoed hoor. Ze komen alle 3 van de vrije universiteit.
Maakt niet uit, de arbeidsmarkt is immers dynamisch.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en intussen zijn er 5000 keihard werkende middenstanders failliet.
Zoals ik al zei is dit dus een prima voorbeeld van een terein die mijlenver afstaat van de kerntaken van een overheid en verder ontwijk je het punt. De wet staat inderdaad los van martktwerking maar dat was het punt niet, het punt was je opmerking over oneerlijke concurentie wat dus gezien de jubelverhalen die de invoering van het verbod begeleiden getuigt van calimero-gedrag.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De wenselijkheid van een rookverbod in kroegen staat compleet los van eventuele nieuwe groepen bezoekers. Wetten zijn in Nederland (gelukkig) nog geen kwestie van marktwerking. Juist niet, omdat wetten impliceren dat je ergens sturing aan geeft. Precies waarvoor we een bestuur hebben.
Behalve het stuitende minderwaardigheidscomplex wat typisch eigen lijkt te zijn voor de anti-roker zie ik nog steeds geen steekhoudend argument waarom het oneerlijke concurentie zou zijn en ben jij wederom weer degene die in onmogelijkheden denkt i.p.v. mogelijkheden.quote:Onder het uitgaanspubliek bevinden zich veel rokers. Die gaan naar kroegen die de wet overtreden, in plaats van naar een willekeurige kroeg die zich WEL aan de wet houdt. Daarmee wordt het overtreden van wetten beloond en lopen de overige kroegen potentiële klanten mis. In hoeverre niet-rokers in de toekomst naar de kroeg zullen komen, vind ik totaal niet relevant, hoewel ik denk dat die bezoekers uiteindelijk wel gaan komen.
quote:Ik pretendeer niet dat ik alles weet van bedrijfsvoering. Wat ik WEL weet, is dat een goede ondernemer vooruit kijkt en anticipeert op veranderingen, in plaats van krampachtig en huillerig aan het verleden vast te houden EN de wet te overtreden. Een goede ondernemer investeert en is creatief. De klagers en wetsovertreders zijn de kwalificatie 'ondernemer' niet eens waard.
Ze zouden zich ook solidair kunnen verklaren, en ook het verbod overtreden, burgelijke ongehoorzaamheid noemen ze dat, de eerste kroeg die voor het rookverbod is, moet ik nog tegenkomen, de eerste barman/vrouw trouwens ook. Zelfs de niet rokende barmensen die ik spreek vinden het verbod helemaal niks.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gek genoeg sta ik juist wel eens achter een bar, maar goed... reageer vooral maar op persoonlijk niveau, in plaats van argumenten te gebruiken in een discussie. Ik wijs erop dat 95 procent van alle horeca-ondernemers en 80 procent van alle kroegbazen zich WEL aan de regels houdt. Die mensen ondervinden nadeel door oneerlijke concurrentie, omdat anderen de wet overtreden.
Wat mij wel duidelijk is, is dat jij nooit een bedrijf zult runnen. Anders zou je namelijk wél begrijpen waarom deze ondernemers benadeeld worden.
Je had een mooie carrière kunnen maken in '40/'45quote:Op woensdag 24 september 2008 03:07 schreef Ringo het volgende:
De ondernemers die de asbakken terug op tafel zetten volgen niet slaafs de wet maar tonen initiatief en lef. En ze anticiperen op de nieuwe situatie van september.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik pretendeer niet dat ik alles weet van bedrijfsvoering. Wat ik WEL weet, is dat een goede ondernemer vooruit kijkt en anticipeert op veranderingen, in plaats van krampachtig en huillerig aan het verleden vast te houden EN de wet te overtreden. Een goede ondernemer investeert en is creatief. De klagers en wetsovertreders zijn de kwalificatie 'ondernemer' niet eens waard.
Inderdaad, roken hoort voor een roker bij een goede avond stappen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:58 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat je iets alleen leuk kan vinden als je er mag roken, zegt ook wel iets over je belevingswereld.
Ouwehoeren met vrienden, lekkere wijven versieren, lekkere muziek, flirten met de barmeid, lekker dronken worden met je maten etc etc
Nee dat is allemaal niet leuk meer. Roken moet je kunnen.!
omdat als ik een slok drinken neem dat niet tot gevolg heeft dat jij pijnlijke ogen krijgt of last van je keel, ademhaling e.d.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:55 schreef kraaksandaal het volgende:
Roken is een keuze, net zoals alcohol drinken dat is.
Waarom wel het 1e verbieden en niet het 2e?
Het is ook een "ik wil samen met jullie zijn en daarom moet je je aan mij aanpassen"-campagne geworden.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
En vandaar dat de "we komen er samen wel uit" campagne zwaar is gefaald
Een compromis kan er heel goed op uitdraaien dat de anti-rokers niet volledig hun zin krijgen, maar blijkbaar is dat zo onacceptabel dat ze er een wet voor bedenken.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind het voornamelijk kansloos, aangezien je ook nog steeds kunt roken. In de wat grotere toko's zelfs binnen. Want de rokers willen geen strobreed toegeven, zelfs de rookruimte wordt van de hand gewezen.
Hup roken aan de bar, en anders komen we niet.
Jij hebt de plannen van Balkenende V dus nog niet gezien.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:55 schreef kraaksandaal het volgende:
Roken is een keuze, net zoals alcohol drinken dat is.
Waarom wel het 1e verbieden en niet het 2e?
Je kan gewoon ergens anders gaan stappen als je het niet leuk vind.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat als ik een slok drinken neem dat niet tot gevolg heeft dat jij pijnlijke ogen krijgt of last van je keel, ademhaling e.d.
Welnee, dat kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:13 schreef Adelante het volgende:
Burgerlijke Ongehoorzaamheid
Ben benieuwd of de politiek zal zwichten als er meer en meer cafe's zich zullen afzetten tegen deze regelgeving.
en vervolgens heb ik last van jouw alcoholkwalm die je in mijn gezicht ademt wat tot gevolg heeft dat ik kokhals als niet roker en drinker.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat als ik een slok drinken neem dat niet tot gevolg heeft dat jij pijnlijke ogen krijgt of last van je keel, ademhaling e.d.
Dan is de oplossing simpel, alleen nog frisdrank in de kroeg.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jij hebt de plannen van Balkenende V dus nog niet gezien.
Of een subsidieregeling: rookvrije cafe's krijgen geld van de overheidquote:Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, dat kan natuurlijk niet.
We krijgen gewoon een nieuw soort gedoogbeleid.
Gedogen is NL groot met geworden.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, dat kan natuurlijk niet.
We krijgen gewoon een nieuw soort gedoogbeleid.
en jij kan ook beginnen met rokenquote:Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
jij kan ook gewoon stoppen met roken
Dat past wel in het plaatje, goed idee.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
Of een subsidieregeling: rookvrije cafe's krijgen geld van de overheid
Kun je best kansloos vinden.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind het voornamelijk kansloos, aangezien je ook nog steeds kunt roken. In de wat grotere toko's zelfs binnen. Want de rokers willen geen strobreed toegeven, zelfs de rookruimte wordt van de hand gewezen.
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:05 schreef Ringo het volgende:
Gisteren liep ik langs een café waar ik regelmatig kom. Toevallig zag ik dat er binnen gerookt werd, door meerdere mensen tegelijk, structureel dus. Ik dacht, toch eens proberen en heb de VWA getipt. Gewoon gebeld en de naam van het café doorgegeven.
Of het toeval was, weet ik niet maar toen ik vanochtend in datzelfde café een koffie bestelde, was er geen asbak te zien, niemand rookte en de eigenaar zat te kankeren op de boete die hij had gehad.![]()
De Wet als pressiemiddel
Wtf dat ding hing vroeger bij mijn opa en oma aan de muur!quote:
Omg heb je dat echt gedaan? Übertriestquote:Op woensdag 24 september 2008 13:05 schreef Ringo het volgende:
Gisteren liep ik langs een café waar ik regelmatig kom. Toevallig zag ik dat er binnen gerookt werd, door meerdere mensen tegelijk, structureel dus. Ik dacht, toch eens proberen en heb de VWA getipt. Gewoon gebeld en de naam van het café doorgegeven.
Of het toeval was, weet ik niet maar toen ik vanochtend in datzelfde café een koffie bestelde, was er geen asbak te zien, niemand rookte en de eigenaar zat te kankeren op de boete die hij had gehad.![]()
De Wet als pressiemiddel
Nou, daar zeg je wat... uitlaatgassen zijn ook slecht voor de mensen... beetje hypocriet van ome adolf.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:44 schreef MikeyMo het volgende:
mensen die serieus op de opmerkingen van Ringo in gaan
Alhoewel hij wel gelijk heeft; Hitler was een groot tegenstander van middelen die slecht waren voor de mens. Maar goed, dat staat los van zijn andere plannetjes die hij destijds ten uitvoer bracht.
Ach, we rijden nu ook op snelwegen met dank aan Ome Adolf en die schaffen we toch ook niet af omdat de bedenker er een rassentheorie op nahield
Altijd. Dat is onze Plicht, als burgers. En in die plichtshandhaving ga ik heel ver. Of het nu gaat om zwartwerken, de vuilniszak op het verkeerde moment buiten zetten of om roken op plekken waar dat niet mag: de Wet wordt overtreden en daar hoor je als burger actie tegen te ondernemen.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Omg heb je dat echt gedaan? Übertriest.
Je houdt je altijd aan de wet?
Gedurende de tweede wereldoorlog waren de Joden ook best zielig, inmiddels kan de link wel gelegd worden lijkt me.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:46 schreef MaGNeT het volgende:
Kan je zien hoe zielig die rokers zijn...
Pure waanzin. Een joint IN een coffeeshop mag niet, maar puur wiet roken IN een coffeeshop mag welquote:Boete voor roken joint in eigen coffeeshop
(Novum) - Een 27-jarige Amsterdammer is maandag beboet voor het roken van een joint in een coffeeshop. Dat bevestigt een politiewoordvoerder dinsdag. De man genoot van een joint in zijn eigen coffeeshop toen hij door een agent op de bon werd geslingerd.
Boete voor roken joint in eigen coffeeshop
Volgens de woordvoerder ging het niet om een pure joint. Die is wel legaal om te roken in een coffeeshop. De Voedsel en Waren Autoriteit ziet sinds 1 juli toe op de naleving van het rookverbod in de horeca. "Maar als een agent een overtreding constateert, sluit hij zijn ogen daar niet voor. Als de man het niet met de boete eens is, moet hij de zaak voor laten komen", besluit de woordvoerder
BRON
WO2 vergelijkers zijn pas echt zielig.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:48 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Gedurende de tweede wereldoorlog waren de Joden ook best zielig, inmiddels kan de link wel gelegd worden lijkt me.
Hij hield er een rassentheorie op naquote:
Je bent hier niet op stormfront.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alsof de Waffen-SS uit lafaards bestond.
Maar goed, ontopic weer. Een goede ontwikkeling, dit antirookbeleid. Al gaat het mij nog niet ver genoeg. Hitler zei al: een Zuiver ras in een Zuiver lichaam, en daar sluit ik mij van harte bij aan. Roken is een typische gewoonte van de decadente mens. Het wordt tijd dat we het kaf van het koren leren scheiden. De paden op, de lanen in -- leve de Vrije Adem!
quote:Op woensdag 24 september 2008 14:03 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Hij hield er een rassentheorie op na![]()
Het is tegenwoordig zo triest gesteld met het geschiedenisonderwijs, als mensen al onderwijs genieten, de debilisering van Nederland ten top!
Afijn, krijg al weer zin om een antiroker in elkaar te slaan.....
Waar je kapot mag gaan aan de uitlaatgassenquote:Op woensdag 24 september 2008 13:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
De paden op, de lanen in -- leve de Vrije Adem!
PARDON? Zo een flauwekul heb ik nog nooit gehoord, ik denk dat het eerder andersom is, eerst wordt je het terras opgejaagd, omdat de Niet Rokers zoveel last zouden hebben in de kroegen, vervolgens klaagt men dat je niet fatsoenlijk op het terras kan zitten omdat je er last zou hebben van de rook.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wtf dat ding hing vroeger bij mijn opa en oma aan de muur!
Vergeet minister van justitie Viajero niet!quote:Op woensdag 24 september 2008 14:21 schreef Pool het volgende:
Ik zie al een politieke rel ontstaan over twintig jaar.![]()
Plotseling duiken er dan oude beelden uit oktober 2008 op van Minister Papierversnipperaar en Kamerlid Weltschmerz, die met een illegale sigaret in hun mond actievoeren tegen de overheid. En die op internetfora de jeugd opstoken tot strijd met de regels. Aangezien er in 2028 niemand meer rookt, zullen de Minister en het Kamerlid de context uit 2008 niet meer geloofwaardig kunnen uitleggen en moeten hun functie neerleggen. Daarna volgt een debat over de onverwerkte trauma's van de jaren '00.
Je krijgt eerder een debat over hoe men de accijnsinkomstenderving kunnen opvangen.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:21 schreef Pool het volgende:
Ik zie al een politieke rel ontstaan over twintig jaar.![]()
Plotseling duiken er dan oude beelden uit oktober 2008 op van Minister Papierversnipperaar en Kamerlid Weltschmerz, die met een illegale sigaret in hun mond actievoeren tegen de overheid. En die op internetfora de jeugd opstoken tot strijd met de regels. Aangezien er in 2028 niemand meer rookt, zullen de Minister en het Kamerlid de context uit 2008 niet meer geloofwaardig kunnen uitleggen en moeten hun functie neerleggen. Daarna volgt een debat over de onverwerkte trauma's van de jaren '00.
Ja, daar zit wat in. Ik ben er zelf voor om accijns op tabak af te schaffen, het rookverbod terug te draaien en rokers te verplichten om voor de niet-rokers in de kroeg bier te halen, ter compensatie voor het meeroken.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:30 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Je krijgt eerder een debat over hoe men de accijnsinkomstenderving kunnen opvangen.
Mijn voorstel is dat de antirokers voor dit verlies op moeten draaien want aan hen is het te danken.dat miljarden uit de staatskas wegblijven.
Komt niks van in. De accijnzen op drank gaan ook flink omhoog.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:36 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, daar zit wat in. Ik ben er zelf voor om accijns op tabak af te schaffen, het rookverbod terug te draaien en rokers te verplichten om voor de niet-rokers in de kroeg bier te halen, ter compensatie voor het meeroken.
doe maar niet, voor je het weet sta ik in de regen aan een peuk te hijsen terwijl ik ook egzellig aan een bar kan hangenquote:Op woensdag 24 september 2008 12:19 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
en jij kan ook beginnen met roken
eerlijk gezegd vind ik je nogal egoïstisch.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
doe maar niet, voor je het weet sta ik in de regen aan een peuk te hijsen terwijl ik ook egzellig aan een bar kan hangen
Zoveel burgerlijke gehoorzaamheid dat ik er kippenvel van krijgquote:Op woensdag 24 september 2008 13:46 schreef Ringo het volgende:
Altijd. Dat is onze Plicht, als burgers. En in die plichtshandhaving ga ik heel ver. Of het nu gaat om zwartwerken, de vuilniszak op het verkeerde moment buiten zetten of om roken op plekken waar dat niet mag: de Wet wordt overtreden en daar hoor je als burger actie tegen te ondernemen.
Dus ja, ik bel gewoon de politie op, of een andere bevoegde instantie. Zeg wat er mijns inziens niet in de haak is en daar wordt van overheidswege altijd heel prettig op gereageerd!
De kliklijnen die er de afgelopen jaren zijn bijgekomen, zijn wat betreft een úitkomst. Er zijn zoveel misstanden in de wereld, als ik niet oppas zit ik dagelijks aan de telefoon!
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom mensen hier altijd zo over zeuren. Ik ben heel eerlijk over wat ik doe maar op de een of andere manier maak ik er nooit vrienden mee.Beetje jammer, dat wel, maar het Landsbelang gaat wat mij betreft boven alles. Helemaal als onze Volksgezondheid in het geding is!
Helaas, ik moet je teleurstellen...quote:Op woensdag 24 september 2008 17:00 schreef Metro2005 het volgende:
Schitterend dit, benieuwd hoe lang het duurt voor er echt de pleuris uitbreekt in dit land vanwege alle vrijheidsbeperkende regeltjes die langzaam aan steeds meer en meer ingevoerd worden.
Als ze echt wat willen doen aan een gezonder stel longen moeten ze alles met een verbrandingsmotor verbieden. Wat ik allemaal niet inadem als ik naar mijn werk fiets... Kan ik beter 10 pakjes sigaretten tegelijk opgesteken, das gezonder
want?quote:Op woensdag 24 september 2008 16:49 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
eerlijk gezegd vind ik je nogal egoïstisch.
Als mensen in een kroeg met zijn allen instemmen om het wel te doen zie ik het probleem niet zo.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:08 schreef DroogDok het volgende:
HALLO ROKERS!!!! HET MAG NIET MEER IN DE KROEG!!!!!
Duidelijk zo? Geen verder discussie meer nodig. Ben je het er niet mee eens, span dan een rechtzaak aan, of ga de politiek in, maar tot de wet is veranderd zijn de dingen zoals ze zijn.
Je loopt achter. Ik mocht de laatste twee weken alweer roken in de kroeg van de eigenaar. En de overheid verbiedt het mij ook niet, dus mag ik daar roken.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:08 schreef DroogDok het volgende:
Dit is volgens mij het 462ste rokers topic dat sinds het rookverbod voorbij komt en het blijft maar het zelfde gezeur.
Duidelijk zo? Geen verder discussie meer nodig. Ben je het er niet mee eens, span dan een rechtzaak aan, of ga de politiek in, maar tot de wet is veranderd zijn de dingen zoals ze zijn.
De overheid verbiedt je te roken in de horeca.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je loopt achter. Ik mocht de laatste twee weken alweer roken in de kroeg van de eigenaar. En de overheid verbiedt het mij ook niet, dus mag ik daar roken.
Coke is ook verboden, daar trekt ook niemand zich wat van aan.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:08 schreef DroogDok het volgende:
Dit is volgens mij het 462ste rokers topic dat sinds het rookverbod voorbij komt en het blijft maar het zelfde gezeur.
Ohja, de overheid die de mensen moet dienen ipv shit verbieden.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De overheid verbiedt je te roken in de horeca.
Maar als blijkt dat er harddrugs wordt gedealed wordt de tent wel gesloten.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Coke is ook verboden, daar trekt ook niemand zich wat van aan.
Ach ja, je hoeft ook niet naar kantoor als je last heb van je rokende collega en als er behoefte aan is komen er vanzelf rookvrije kantoors....quote:Het is gewoon onrealistische wetgeving en verdient geen enkele aandacht. Gewoon massaal doorroken. Je hoeft niet naar de kroeg als je er last van hebt.
de overheid verbied als sinds dag 1.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ohja, de overheid die de mensen moet dienen ipv shit verbieden.
Word eens wakker man achterlijk schaap .
Een opstand is maar het halve werk.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
de overheid verbied als sinds dag 1.
ik zeg: begin een volksopstand
quote:Op woensdag 24 september 2008 19:35 schreef DroogDok het volgende:
Bij deze plechtig beloofd dat het d elaatste keer is dat ik reageer in zo'n verzuurd anti-rokers topic.
De zelfde rechtse lieden die altijd het hardste "regels zijn regels" roepen, lappen zelf de regels aan hun laars als ze dat goed uitkomt.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We maken godverdomme zelf wel uit of we in de kroeg roken.
Ik voel me niet aangesproken.quote:
dit zal de toekomst worden denk ik. Een plek om te roken voor de rokers, en schone lucht voor de niet rokers. Uiteindelijk zal iedereen wel iets van een accomodatie maken.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:14 schreef sigme het volgende:
Ringo.
Ik kwam vandaag voor het eerst sinds eeuwen weer eens in een cafe. Een gesloten cafe, de eigenaar liet ons even binnen om de rookruimte te laten zien. Het was prachtig.
Hijzelf was op zich wel te spreken over de frisse lucht achter de bar, maar was laatst na vieren toch maar bij de zeven klanten in het hok gaan zitten en het werd nog erg laat.
Een andere avond had hij paar andere vroeger vaste klanten die hij eerder op de avond zijn deurtje voorbij had zien lopen - naar de kroeg die het verbod negeert- de deur gewezen toen ze om 4 uur kwamen vragen of hij nog schonk.
Voor Chewie: het was Fokko.
quote:Op woensdag 24 september 2008 17:00 schreef Metro2005 het volgende:
Schitterend dit, benieuwd hoe lang het duurt voor er echt de pleuris uitbreekt in dit land vanwege alle vrijheidsbeperkende regeltjes die langzaam aan steeds meer en meer ingevoerd worden.
Als ze echt wat willen doen aan een gezonder stel longen moeten ze alles met een verbrandingsmotor verbieden. Wat ik allemaal niet inadem als ik naar mijn werk fiets... Kan ik beter 10 pakjes sigaretten tegelijk opgesteken, das gezonder
Ik ben net terug van 2 weken Ibiza en daar word overal gerookt, op de terassen, in de clubs, in de restaurants, de lounges, op je appartement, alleen op t vliegveld is t sinds een jaar of 3 echt verboden en moet je naar buiten, en de sigaretten zijn schappelijk geprijsd, prachtig landquote:Op woensdag 24 september 2008 01:38 schreef bloodymary het volgende:
In Spanje mag je ook in bepaalde cafe's roken.
Jij hebt geen festivals bezocht deze zomer? roken in feesttenten, zelfs al zijn alle zijden open ist verboten!quote:Op woensdag 24 september 2008 10:45 schreef kraaksandaal het volgende:
Domme feesttenthouder dan, paar zijflappen openzetten en er mag gewoon gerookt worden.
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:58 schreef MikeyMo het volgende:
Ouwehoeren met vrienden en ruiken wat ze die avond hebben gegeten, lekkere wijven versieren en ruiken dat ze te weinig deo gebruiken, lekkere muziek tussen een bende naar zweet stinkende mensen, flirten met de barmeid die ff naar buiten rent om te roken, lekker dronken worden met je maten en ruiken dat je ene maatje net heeft lopen nekken op de plee etc etc
Nee dat is allemaal niet leuk meer. Roken Ruiken moet je kunnen.!
die controleurs worden mits nodig ondersteund door politiequote:Op donderdag 25 september 2008 00:55 schreef henkway het volgende:
ik snap niet dat men die controleurs binnen laat, en zodra je ze ziet de deur uit rommelen, gewoon bang maken en ze komen niet meer.
Als ik naar mijn werk fiets moet ik vijf kilo fijnstof inademen
Yay! Lekker met geweld alles afdwingen.quote:Op donderdag 25 september 2008 06:49 schreef MikeyMo het volgende:
die controleurs worden mits nodig ondersteund door politie
ik weet niet in wat voor gure hokken jij komt, maar al die keren dat ik uit ben geweest sinds 1 juli rook het fris en heb geen last gehad van zwetende mensen danwel die geur van verschaald bier. Dat geneuzel over verschaald bier is trouwens de grootste bullshit van heb ik jou daar.quote:Op donderdag 25 september 2008 00:36 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik ben net terug van 2 weken Ibiza en daar word overal gerookt, op de terassen, in de clubs, in de restaurants, de lounges, op je appartement, alleen op t vliegveld is t sinds een jaar of 3 echt verboden en moet je naar buiten, en de sigaretten zijn schappelijk geprijsd, prachtig land![]()
[..]
Jij hebt geen festivals bezocht deze zomer? roken in feesttenten, zelfs al zijn alle zijden open ist verboten!
[..]
hoe kan iets wat geur verliest nou meer stinken?quote:Verschaald bier
Bier dat een poos aan de openlucht heeft bloot gestaan verliest steeds meer geur en kracht. Men spreekt dan op een gegeven moment van verschaald of dood bier.
quote:Op donderdag 25 september 2008 06:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Yay! Lekker met geweld alles afdwingen.![]()
Niet roken anders kogel door je kop, dat is pas gezond!
wie begint er dan? Die mensen doen gewoon hun werk.quote:Op donderdag 25 september 2008 00:55 schreef henkway het volgende:
ik snap niet dat men die controleurs binnen laat, en zodra je ze ziet de deur uit rommelen, gewoon bang maken en ze komen niet meer.
Ohja, "gewoon hun werk".quote:Op donderdag 25 september 2008 06:57 schreef MikeyMo het volgende:
wie begint er dan? Die mensen doen gewoon hun werk.
Gatverdamme, wat ben jij een misselijk ventje zegquote:Op woensdag 24 september 2008 13:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Altijd. Dat is onze Plicht, als burgers. En in die plichtshandhaving ga ik heel ver. Of het nu gaat om zwartwerken, de vuilniszak op het verkeerde moment buiten zetten of om roken op plekken waar dat niet mag: de Wet wordt overtreden en daar hoor je als burger actie tegen te ondernemen.
Dus ja, ik bel gewoon de politie op, of een andere bevoegde instantie. Zeg wat er mijns inziens niet in de haak is en daar wordt van overheidswege altijd heel prettig op gereageerd!
De kliklijnen die er de afgelopen jaren zijn bijgekomen, zijn wat betreft een úitkomst. Er zijn zoveel misstanden in de wereld, als ik niet oppas zit ik dagelijks aan de telefoon!
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom mensen hier altijd zo over zeuren. Ik ben heel eerlijk over wat ik doe maar op de een of andere manier maak ik er nooit vrienden mee.Beetje jammer, dat wel, maar het Landsbelang gaat wat mij betreft boven alles. Helemaal als onze Volksgezondheid in het geding is!
tja, dat jij daar zo'n moeite mee hebt. er zullen vast wel meer beroepen zijn waar je een hekel aan hebt. De politie-agent die staat te flitsen bijvoorbeeld, de parkeerwachter bij Ikea die je gebiedt je auto elders te parkeren.quote:Op donderdag 25 september 2008 06:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ohja, "gewoon hun werk".
Gewoon de wet, gewoon hun werk, gewoon uitvoeren! Jij wordt hoe mate dit topic doorgaat steeds enger.
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alsof de Waffen-SS uit lafaards bestond.
Maar goed, ontopic weer. Een goede ontwikkeling, dit antirookbeleid. Al gaat het mij nog niet ver genoeg. Hitler zei al: een Zuiver ras in een Zuiver lichaam, en daar sluit ik mij van harte bij aan. Roken is een typische gewoonte van de decadente mens. Het wordt tijd dat we het kaf van het koren leren scheiden. De paden op, de lanen in -- leve de Vrije Adem!
Totdat Greenpeace wat steentjes in een enorme zee gooit, dan niet meer.quote:Op donderdag 25 september 2008 08:20 schreef Jarno het volgende:
Mooi.
Burgerlijke ongehoorzaamheid is okay!
Iedereen moet strijden voor wat hij of zij belangrijk acht. Ik rook zelf niet, maar vind de bemoeizucht van de overheid die op de stoel van een ondernemer gaat zitten verachtelijk. Greenpeace moet ook vooral doen wat ze denken dat ze moeten doen. Alles beter dan een volk dat slaafs regels opvolgt en vooral niet uit de pas durft te lopen.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Totdat Greenpeace wat steentjes in een enorme zee gooit, dan niet meer.
Fokko zit dus in hetzelfde "kamp" als de uitbaters van mijn stamkroeg, die liepen vorige week ook al te klagen dat er enkele stamgasten gesignaleerd waren in kroegen die het verbod negeerden.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:14 schreef sigme het volgende:
Ringo.
Een andere avond had hij paar andere vroeger vaste klanten die hij eerder op de avond zijn deurtje voorbij had zien lopen - naar de kroeg die het verbod negeert- de deur gewezen toen ze om 4 uur kwamen vragen of hij nog schonk.
heel gevaarlijk dit soort slaafs de wetten volgen. Jij bent echt het type burger dat communistische of fascistische dictaturen draaiend houdt.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:08 schreef DroogDok het volgende:
Volgend jaar moeten mensen honden afmaken als deze een (achterlijke) agressietest niet doorstaan. Prima toch? Regels zijn regels en die mensen doen ook maar gewoon hun werk. Maar iets zegt me dat die regel/wet je een stuk minder goed zal uitkomen dan deze.quote:Op donderdag 25 september 2008 07:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
tja, dat jij daar zo'n moeite mee hebt. er zullen vast wel meer beroepen zijn waar je een hekel aan hebt. De politie-agent die staat te flitsen bijvoorbeeld, de parkeerwachter bij Ikea die je gebiedt je auto elders te parkeren.
Die mensen doen ook maar gewoon hun werk in opdracht van een superieut. Maar jij bent vast zo'n type die het normaal vindt dat dat soort lui worden gemolesteerd door boze burgers
Nee hoor, daar is deze overheid te laf en leugenachtig voor. Ze verplichten het de eigenaar het mij te verbieden en misbruiken particuliere ondernemers dus om hun antirookbeleid uit te voeren. Als een ondernemer daar echter niet aan meewerkt en het roken toestaat, dan is er niemand die het mij verbiedt.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:26 schreef DroogDok het volgende:
De overheid verbiedt je te roken in de horeca.
Lijkt me vooral een probleem als je als hondenbezitter niet goed met de buren/ buurt kan opschietenquote:Op donderdag 25 september 2008 11:51 schreef Casos het volgende:
[..]
Volgend jaar moeten mensen honden afmaken als deze een (achterlijke) agressietest niet doorstaan. Prima toch? Regels zijn regels en die mensen doen ook maar gewoon hun werk. Maar iets zegt me dat die regel/wet je een stuk minder goed zal uitkomen dan deze.
Ah, en heb je daar een bron voor?quote:Op woensdag 24 september 2008 17:00 schreef Metro2005 het volgende:
deze past eigenlijk beter hier...quote:Op zondag 28 september 2008 16:44 schreef EdwinHeijmen het volgende:
hoorde vandaag dat de kroeg waar ik altijd heenging zich niet meer aan het rookverbod houdt..
ben niet uitgeweest dit weekend, maar blijkbaar hadden ze geen keuze toen andere kroegen het verbod gingen negeren...
tot deze week hielden ze zich er namelijk netjes aan...
Ze zullen wel moeten, want de horecabezoekers die tegen het rookverbod zijn gaan de gehoorzame kroegen boycotten die anderen voor de boetes op laten draaien.quote:Op zondag 28 september 2008 16:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop dat álle cafés uiteindelijk mee gaan doen aan die burgerlijke ongehoorzaamheid. En ik rook niet eens.
en die gasten die nooit in een cafe komen schreeuwen moord en brand,quote:Op woensdag 24 september 2008 20:14 schreef sigme het volgende:
Ringo.
Ik kwam vandaag voor het eerst sinds eeuwen weer eens in een cafe. Een gesloten cafe, de eigenaar liet ons even binnen om de rookruimte te laten zien. Het was prachtig.
Hijzelf was op zich wel te spreken over de frisse lucht achter de bar, maar was laatst na vieren toch maar bij de zeven klanten in het hok gaan zitten en het werd nog erg laat.
Als er een markt was voor niet-rkoers cafe's dan waren die dingen er al veel eerder en ook meer van tal.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Moooi
Laat die zure niet -rokers maar zelf een kroeg beginnen.
Alleen dooie vissen gaan met de stroom mee.quote:Op donderdag 25 september 2008 08:20 schreef Jarno het volgende:
Mooi.
Burgerlijke ongehoorzaamheid is okay!
Dat kunnen ze ook gewoon goed praten.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:42 schreef raptorix het volgende:
Het mooie is dat Klink de boel loopt voor te liegen, zegt gewoon: "het is tijdelijk dat horeca terugloopt", echter vele onafhankelijke onderzoeken in diverse landen tonen aan dat het STRUCTUREEL terug loopt.
Omdat de overheid te beroerd is om verantwoordelijkheid te nemen voor haar eigen wet en de handhaving op de uitbater heeft afgeschoven.quote:Op zondag 28 september 2008 20:31 schreef Kadesh het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom de kroeg een boete krijgt als er gerookt word, de roker begaat de overtreding. Als ik te hard rij, dan krijg ik de boete en niet de wegbeheerder. Het zou natuurlijk kunnen dat de voedsel en waren autoriteit gewoon bang is om de overtreders zelf aan te pakken.
omdat zoals nu ook weer blijkt de uitbater de roker faciliteert door de asbakken terug te zetten. De roker luistert over het algemeen naar wat de kroegbaas zijn beleid is.quote:Op zondag 28 september 2008 20:31 schreef Kadesh het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom de kroeg een boete krijgt als er gerookt word, de roker begaat de overtreding. Als ik te hard rij, dan krijg ik de boete en niet de wegbeheerder. Het zou natuurlijk kunnen dat de voedsel en waren autoriteit gewoon bang is om de overtreders zelf aan te pakken.
Zo was de situatie voor het onzinnige rookverbod.quote:Op woensdag 24 september 2008 23:01 schreef MikeyMo het volgende:
Een plek om te roken voor de rokers, en schone lucht voor de niet rokers. Uiteindelijk zal iedereen wel iets van een accomodatie maken.
... Het rookverbod dat tussen 1995 (verzin ik ter plekke) en 2008 op alle werkplekken werd ingevoerd leidde tot minder rokers en verhoogde/verlaagde (kies maar) uiteindelijk de kosten van de gezondheidszorg met 18.732%.quote:Op zondag 28 september 2008 22:30 schreef Isegrim het volgende:
'Rookopstand'.
In een geschiedenisles in 2059:
"Tijdens de massale rookopstand van 2008 blablabla..."
eh nee, er werd gerookt, punt, dat was de normquote:Op zondag 28 september 2008 23:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zo was de situatie voor het onzinnige rookverbod.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |