abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61867045
Het verzet tegen het rookverbod in de horeca neemt steeds grotere vormen aan. In zeker elf steden hebben cafébazen boetepotten ingesteld om bekeuringen uit te betalen.

Duizend ondernemers hebben zich aangesloten bij een actiecomité. In de Tweede Kamer wordt ondanks een noodkreet van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland verontwaardigd gereageerd.

Horeca Nederland zegt begrip te hebben voor het verzet, maar keurt wetsovertreding wel af. Directeur Lodewijk van der Grinten roept gemeenten op te overleggen over een oplossing voor de ‘ontstane chaos’. Hij denkt onder andere aan het toestaan van grotere en meer overdekte terrassen. Het felst is het verzet tegen de maatregel, die op 1 juli van kracht werd, in Brabant. De eigenaren van 25 Tilburgse cafés stelden een pot in waaruit ze eventuele boetes kunnen betalen. Hetzelfde gebeurt onder andere in Dordrecht, Groningen, Winschoten, Den Helder en Westland.

,,Ik heb ondernemers gesproken die ruim dertig procent omzetderving hebben,’’ zo verklaart voorzitter Elly Hazewinkel van branchevereniging Horeca Westland het besluit van de ondernemers.

In politiek Den Haag valt de burgerlijke ongehoorzaamheid slecht. Het CDA vindt dat niemand onder de regels moet kunnen uitkomen. PvdA’er Lea Bouwmeester noemt de acties in de cafés ‘belachelijk’. „Dit is oneerlijk tegenover zaken die het rookverbod navolgen.’’

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA), die toeziet op de naleving van het verbod, zegt speciaal bij de opstandige cafés te controleren. Zo kregen in Groningen, Winschoten en Den Helder afgelopen weekend zeven zaken waar wordt doorgerookt een boete van 300 euro. ,,We gaan hiermee door,’’ zegt VWA- woordvoerster Astrid Bergman. Volgens De VWA wordt in bijna een vijfde van de cafés nog gerookt.

(ANP)

Lijkt me een goede zaak
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61867095
Moooi
Laat die zure niet -rokers maar zelf een kroeg beginnen.
pi_61867126
Mjah, het rekensommetje is snel gemaakt:

Of duizenden euro's per week verlies maken of af en toe een boete betalen..
  woensdag 24 september 2008 @ 00:17:34 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61867153
Een logisch gevolg.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 24 september 2008 @ 00:19:10 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61867186
Ik zie zelf wel eens café's waar na half één de asbakken op tafel komen. Dan controleren ze namelijk toch niet meer.
  Donald Duck held woensdag 24 september 2008 @ 00:20:51 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61867220
Goh, da's niks voor Nederlanders. Die laten normaal alles over zich heenkomen en mopperen wat, maar actie ho maar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_61867229
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:19 schreef Floripas het volgende:
Ik zie zelf wel eens café's waar na half één de asbakken op tafel komen. Dan controleren ze namelijk toch niet meer.
Half 1 in de middag of nacht?
pi_61867243
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:21 schreef Superfast het volgende:

[..]

Half 1 in de middag of nacht?
Wat denk je zelf?
  woensdag 24 september 2008 @ 00:23:08 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61867250
Nou worden mensen politiek bewust vinden de politici het weer niet goed, stelletje hypocrieten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 24 september 2008 @ 00:23:43 #10
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61867261
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Weet ik veel het blijven ambtenaren hé
  woensdag 24 september 2008 @ 00:24:19 #11
pi_61867268
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Goh, da's niks voor Nederlanders. Die laten normaal alles over zich heenkomen en mopperen wat, maar actie ho maar.
In hoeverre is het actie om je gedrag niet te veranderen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_61867280
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:23 schreef Superfast het volgende:

[..]

Weet ik veel het blijven ambtenaren hé
Mja daar heb je gelijk in.

Maarre het zal wel 00.30 zijn.
  woensdag 24 september 2008 @ 00:25:21 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61867284
quote:
Klopt, gebeurt in mijn stamkroeg ook. Zodra de deuren dicht zijn voor het publiek gaan de asbakken op tafel. En daarvoor heb je de idiote situatie dat letterlijk iedereen naar buiten gaat om een sigaretje te roken of om als niet-roker verder te praten met de rokers. Eenmaal klaar gaat iedereen weer terug. Je vraagt je op zo'n moment af voor wie we naar buiten gaan aangezien de niet-rokers geen bezwaar hebben tegen roken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Donald Duck held woensdag 24 september 2008 @ 00:29:52 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61867343
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In hoeverre is het actie om je gedrag niet te veranderen?
hehe scherp
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 24 september 2008 @ 00:31:32 #15
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61867369
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Klopt, gebeurt in mijn stamkroeg ook. Zodra de deuren dicht zijn voor het publiek gaan de asbakken op tafel. En daarvoor heb je de idiote situatie dat letterlijk iedereen naar buiten gaat om een sigaretje te roken of om als niet-roker verder te praten met de rokers. Eenmaal klaar gaat iedereen weer terug. Je vraagt je op zo'n moment af voor wie we naar buiten gaan aangezien de niet-rokers geen bezwaar hebben tegen roken.
Persoonlijk vind ik het wel een goed idee voor in discotheken en dan met name waar het publiek gemiddeld jonger is dan 25 dat ze het daar verbieden maar niet in het bruine café waar mensen soms al 20 jaar komen en dan opeens dergelijke achterlijke dingen te doen.
Kroeg waar ik vaak kom rookt ook gewoon iedereen
pi_61867370
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:11 schreef Superfast het volgende:

In politiek Den Haag valt de burgerlijke ongehoorzaamheid slecht. Het CDA vindt dat niemand onder de regels moet kunnen uitkomen. PvdA’er Lea Bouwmeester noemt de acties in de cafés ‘belachelijk’. „Dit is oneerlijk tegenover zaken die het rookverbod navolgen.’’
Huilies... Ik vind de acties van de politiek soms belachelijk. Dat intereseert ze daar ook niet.
pi_61867407
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Huilies... Ik vind de acties van de politiek soms belachelijk. Dat intereseert ze daar ook niet.
Ja hier maken ze zich ineens wel druk om
pi_61867484
En de buurtbewoners van cafe's maar klagen over de vele geluidsoverlast van de rokers...
dag
pi_61867553
in mijn stam cafee staan de asbakken weer op de bar , zoniet dan is het t einde , falliet, dus we gaan gezellig door. die hetse tegen mensen die roken snap ik niet , de niet rokers zie ik ook niet binnen zitten, erger, die er over zeiken, komen nooit in de kroeg.
De Puta Madre
pi_61867564
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:45 schreef Killer_Mom het volgende:
die er over zeiken, komen nooit in de kroeg.
En gaan ook niet komen als de asbakken blijven staan.. En zo is er altijd wel wat..
dag
  woensdag 24 september 2008 @ 00:50:45 #21
pi_61867612
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:46 schreef petre86 het volgende:

[..]

En gaan ook niet komen als de asbakken blijven staan.. En zo is er altijd wel wat..
Ze hoeven er ook niet te komen, ze vinden het er niet leuk. Ook niet als er niet gerookt word.
  woensdag 24 september 2008 @ 00:51:58 #22
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_61867616
Boete van 300 euro, alsof dat moet afschrikken....
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_61867660
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:39 schreef petre86 het volgende:
En de buurtbewoners van cafe's maar klagen over de vele geluidsoverlast van de rokers...
Idd, hier bij een lullig kroegje annex snackbar hangt dus een papier waarop staat dat er na 00:30 geen gebruik meer mag worden gemaakt van het terras door rokers ivm de geluidsoverlast.
  woensdag 24 september 2008 @ 01:15:13 #24
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_61867810
Ik snap niet waarom het in andere landen wel kan en in Nederland niet zou kunnen. Zet een paar tafels voor je kroeg en een paar van die hitte lampen en er is toch geen probleem. Ik zelf als roker vind het ook wel fijn dat de tent niet blauw staat van de rook.
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_61867841
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:46 schreef petre86 het volgende:

[..]

die mensen komen nooit in de kroeg, nooit niet , met of zonder asbak, die klagen alleen maar dat er te veel rook is op het terras, , ze hebben hun zin, ga binnen zitten daar wordt niet gerookt, nja , niemand zit binnen, Rookverbod maakt alleeen maar dat de zeikers klagen en dat heel veel mensen hun broodwinning vaarwel kunnen zeggen, en waarom? de EU? laf zijn om er iets tegen te doen?
In de UK zijn 12.000 mensen hun broodwinning kwijt door het rookverbod. waar ben je dan met bezig. ?
De Puta Madre
  woensdag 24 september 2008 @ 01:21:24 #26
pi_61867852
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:15 schreef Jikpunth het volgende:
Ik snap niet waarom het in andere landen wel kan en in Nederland niet zou kunnen.
Omdat Nederland een klein en overbevolkt land is en we gedwongen zijn ons fysieke beperkingen te laten welgevallen. In reactie daarop pakken we vrijheden op andere terreinen, zoals ongehoorzaamheid tegen een betuttelende overheid, tolerantie voor andersdenkenden, een liberale moraal (sex, euthanasie) en gedoog beleid inzake drugs. We maken godverdomme zelf wel uit of we in de kroeg roken.
pi_61867857
quote:
Is dat zo? Ik neem aan dat die controleurs ook controles doen tijdens de duur van de openingstijden van horecagelegenheden. Vooral als er signalen zijn dat de wet na bepaalde tijden wordt overtreden.
pi_61867858
quote:
Ik snap niet waarom het in andere landen wel kan en in Nederland niet zou kunnen. Zet een paar tafels voor je kroeg en een paar van die hitte lampen en er is toch geen probleem. Ik zelf als roker vind het ook wel fijn dat de tent niet blauw staat van de rook.
zie mijn post, hoeveel kroegen moeten sluiten.
De Puta Madre
pi_61867862
Verbod is natuurlijk ook nog vers. Kijk maar eens een paar jaar verder, dan is het heel normaal dat er niet wordt gerookt in horecagelegenheden. Ook het aantal rokers zal dan waarschijnlijk nog verder zijn afgenomen.
pi_61867867
Ah, het nieuwe rooktopic.
quote:
Horeca luidt noodklok om rookverbod

Het rookverbod leidt tot chaos, vindt Koninklijk Horeca Nederland. Eenvijfde van de cafés heeft de asbakken weer op tafel gezet. Mogelijk gaan 500 tot 1000 cafés failliet als gevolg van het rookverbod.

De brancheorganisatie verwijt minister Klink dat hij te weinig heeft nagedacht over de gevolgen van het rookverbod. De horeca zou zich aan het verbod moeten houden, maar ook de roker moet strafbaar worden gesteld. Verder zou opgetreden moeten worden tegen illegale zuipketen.

De Voedsel en Waren Autoriteit bezoekt vooral cafés. Andere horecaondernemers houden zich wel goed aan het verbod.
bron: NOS
pi_61867880
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:21 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik neem aan dat die controleurs ook controles doen tijdens de duur van de openingstijden van horecagelegenheden. Vooral als er signalen zijn dat de wet na bepaalde tijden wordt overtreden.
met de gedachte in hun achterhoofd dat ze daar een honkbalknuppel tegenaan kunnen krijgen.
ik denk dat die zogenoemde mensen die zaken gaan negeren, en zo wordt het weer een corrupt zooitje van ons kent ons.
De Puta Madre
  woensdag 24 september 2008 @ 01:32:52 #32
pi_61867929
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:23 schreef Vodkadruppel het volgende:
Ah, het nieuwe rooktopic.
[..]Verder zou opgetreden moeten worden tegen illegale zuipketen.

bron: NOS
En daarna straatfeesten en alcoholgebruik thuis met meer dan 4 personen verbieden.
pi_61867931
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:22 schreef rutger05 het volgende:
Verbod is natuurlijk ook nog vers. Kijk maar eens een paar jaar verder, dan is het heel normaal dat er niet wordt gerookt in horecagelegenheden. Ook het aantal rokers zal dan waarschijnlijk nog verder zijn afgenomen.
lees je in,
mijn bericht dat er 12.000 kroegen moeten sluiten, zecht je dat niets?
in Nederland zijn de cijfers nog niet bekend, dat die ook hoog zijn , dat weet ik zeker
De Puta Madre
  woensdag 24 september 2008 @ 01:35:44 #34
81601 Jikpunth
pi_61867951
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:21 schreef Killer_Mom het volgende:
zie mijn post, hoeveel kroegen moeten sluiten.
Totale onzin... je draait wat minder omzet gedurende een paar maanden maar 95% van de horeca gangers blijven echt wel uitgaan hoor... en ja zelfs de oude klaverjas clubjes etc.
pi_61867966
quote:
Ik snap niet waarom het in andere landen wel kan en in Nederland niet zou kunnen.
Is dat eigenlijk wel zo?

In Belgie mag je in bepaalde cafe's wel legaal roken. En ik heb daar al dikwijls meegemaakt dat ook in restaurants gewoon gerookt wordt en je op verzoek een asbak krijgt. Er wordt daar alleen niet zoveel ruchtbaarheid aangegeven.

In Spanje mag je ook in bepaalde cafe's roken.

In Duitsland is in verschillende deelstaten het rookverbod teruggedraaid.

In Italie merk je er niet veel van, de mensen zaten altijd al buiten.

In Frankrijk heb ik ook al meegemaakt dat er ondanks het rookverbod in dorpjes gewoon binnen gerookt werd.

Verder denk ik dat het echte gezellige donkerbruine cafe's typisch iets Nederlands is (de Engelse pub daargelaten maar ben sinds het rookverbod niet meer in Engeland geweest, dus kan daar niet over oordelen). In andere landen heb je toch eerder bars waar je ook andere dingen kunt doen (eten, postzegels kopen, SIGARETTEN KOPEN, ontbijten etc.
  woensdag 24 september 2008 @ 01:38:56 #36
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_61867970
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:19 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

die mensen komen nooit in de kroeg, nooit niet , met of zonder asbak, die klagen alleen maar dat er te veel rook is op het terras, , ze hebben hun zin, ga binnen zitten daar wordt niet gerookt, nja , niemand zit binnen, Rookverbod maakt alleeen maar dat de zeikers klagen en dat heel veel mensen hun broodwinning vaarwel kunnen zeggen, en waarom? de EU? laf zijn om er iets tegen te doen?
In de UK zijn 12.000 mensen hun broodwinning kwijt door het rookverbod. waar ben je dan met bezig. ?
Een rookvrije werkplek creëren zeggen ze dan he. Daar zijn ze mee bezig.
And all the things you do with it
pi_61867973
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:35 schreef Jikpunth het volgende:

[..]

Totale onzin... je draait wat minder omzet gedurende een paar maanden maar 95% van de horeca gangers blijven echt wel uitgaan hoor... en ja zelfs de oude klaverjas clubjes etc.
Dat valt nu nog niet te overzien natuurlijk.
pi_61867999
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:35 schreef Jikpunth het volgende:

[..]

Dat kun jij wel makkelijk zeggen, maar ik spreek bijvoorbeeld wel elke week met vriendinnen af om gezellig te kletsen. We hebben dat diverse malen op een terras kunnen doen na 1 juli, maar we hebben al diverse malen ons avondje verzet naar bij iemand thuis vanwege het rookverbod. We gaan echt niet de hele tijd op en neer lopen naar buiten. Veel kroegen hebben nu eenmaal geen goedgevulde zaterdagavonden, maar moeten het gewoon van zulke klanten als wij hebben.
  woensdag 24 september 2008 @ 01:47:34 #39
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_61868024
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:43 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Dat kun jij wel makkelijk zeggen, maar ik spreek bijvoorbeeld wel elke week met vriendinnen af om gezellig te kletsen. We hebben dat diverse malen op een terras kunnen doen na 1 juli, maar we hebben al diverse malen ons avondje verzet naar bij iemand thuis vanwege het rookverbod. We gaan echt niet de hele tijd op en neer lopen naar buiten. Veel kroegen hebben nu eenmaal geen goedgevulde zaterdagavonden, maar moeten het gewoon van zulke klanten als wij hebben.
Naja, jij misschien.. Maar anderen weer niet. Ik merk helemaal geen verschil in drukte, wil je een welles nietes spelletje doen?
And all the things you do with it
pi_61868097
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En daarna straatfeesten en alcoholgebruik thuis met meer dan 4 personen verbieden.

het eerst geval was vorige week, in Brouwhuis, een leuke wijk in Helmond.
net voor 1 uur politie.
buurt BBQ. ongeveer 50 mensen waren aanwezig, het feest had toestemming van de gemeente , 3 bewoners die niet meededen belden meteen, ze hadden alle 3 wel meegezopen op dat feest, op andermans kosten , met gevolg dat een 8 tal mensen , onderanderen mijn zoon , die er pas woont een waarschuwing kregen dat ze op straat bier dronken. op straat dat was langs de BBQ op het feest terrein. Klein Helmond ,
mijn klacht is dat ze daar wel komen kijken, en de vandaalen waar de kranten vol van staan met rust laten, ze gedogen het.
mooi misselijk makend.
De Puta Madre
pi_61868162
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:39 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Dat valt nu nog niet te overzien natuurlijk.
knuppel. jij komt overduidelijk nooit in de kroeg. . t is een drama.
alle kroegen zijn leeg, de nietrokers komen ook niet, ze klagen dat er buiten , op het terras een walm hangt, tuurlijk, maar de niet rokers zitten ook niet binnen. heel die onzinnige zaak maakt dat mensen in de sociale dienst komt. wie is daar blij mee?
De Puta Madre
pi_61868170
Het is al mis gegaan met de euro en nu dat rookverbod er nog bovenop.
***** Kraak.....
pi_61868179
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:11 schreef kraaksandaal het volgende:
Het is al mis gegaan met de euro en nu dat rookverbod er nog bovenop.
Wat is er dan met de Euro?
  woensdag 24 september 2008 @ 02:14:04 #44
81601 Jikpunth
pi_61868186
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:09 schreef Killer_Mom het volgende:
alle kroegen zijn leeg, de nietrokers komen ook niet, ze klagen dat er buiten , op het terras een walm hangt, tuurlijk, maar de niet rokers zitten ook niet binnen. heel die onzinnige zaak maakt dat mensen in de sociale dienst komt. wie is daar blij mee?
Wat een volstrekte onzin
pi_61868204
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is er dan met de Euro?
Met invoering ervan zijn de prijzen in de horeca anders omgerekend dan de koers van dat moment.
Dat hebben ze tot op dit moment nog aardig weten optrekken met de inflatie.
Een kroeg met lage prijzen en lak aan het rookverbod kan op veel steun rekenen.
***** Kraak.....
pi_61868231
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:19 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Met invoering ervan zijn de prijzen in de horeca anders omgerekend dan de koers van dat moment.
Dat hebben ze tot op dit moment nog aardig weten optrekken met de inflatie.
Prima toch, gewoon niet teveel ruchtbaarheid aan geven
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_61868236
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:19 schreef kraaksandaal het volgende:
Met invoering ervan zijn de prijzen in de horeca anders omgerekend dan de koers van dat moment. Dat hebben ze tot op dit moment nog aardig weten optrekken met de inflatie.
Maar goed, het is de horeca zelf die de prijzen verhogen. Die vrijheid hebben zij, en dat kun je niet wijten aan de Euro.
quote:
Dat denk ik ook.
pi_61868244
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:09 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Heb je wel goed gezien waar ik op reageerde?
pi_61868259
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dat denk ik ook.
Dat zie je dan ook steeds meer gebeuren, jongeren hebben hun eigen inzuipkeet, volwassen die minder geld hebben door kredietcrisis trekken zich steeds meer terug in de luxe villa met kroeg voor bekenden.
***** Kraak.....
  woensdag 24 september 2008 @ 03:07:50 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61868366
Belachelijk, al die "acties". De laatste stuiptrekkingen van een bevolkingsminderheid die toch al als asociaal te boek stond.

De Wet is nu eenmaal de Wet en de Wet zal zegevieren, let op mijn woorden. Nog maar een paar maanden en die zelfverkozen rokerskroegen móeten hun deuren wel sluiten omdat ze geen geld meer hebben om de kachel op te stoken.

Wij, de Gezonde Übermensch, zullen ten langen leste de victorie kraaien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61868370
quote:
Op woensdag 24 september 2008 03:07 schreef Ringo het volgende:
Belachelijk, al die "acties". De laatste stuiptrekkingen van een bevolkingsminderheid die toch al als asociaal te boek stond.

De Wet is nu eenmaal de Wet en de Wet zal zegevieren, let op mijn woorden. Nog maar een paar maanden en die zelfverkozen rokerskroegen móeten hun deuren wel sluiten omdat ze geen geld meer hebben om de kachel op te stoken.

-niet doen-

[ Bericht 9% gewijzigd door remlof op 24-09-2008 16:01:40 ]
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_61868380
quote:
De Wet is nu eenmaal de Wet en de Wet zal zegevieren, let op mijn woorden.
Dan wil ik ook nooit meer horen dat de overheid niet gewelddadig is. Dat de overheid meestal geen geweld hoeft te gebruiken komt enkel omdat ze eerst grondig het mes op de keel zet.
  woensdag 24 september 2008 @ 03:29:26 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61868396
quote:
Op woensdag 24 september 2008 03:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dan wil ik ook nooit meer horen dat de overheid niet gewelddadig is.
Integendeel. De Nederlandse overheid mist vaak de nodige daadkracht. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan het Derde Rijk.
  woensdag 24 september 2008 @ 03:30:49 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61868398
Je kan namelijk veel over Hitler zeggen maar wat Volksgezondheid betreft had hij heel frisse ideeën. En hij was een verstokte niet-roker.
  woensdag 24 september 2008 @ 04:52:59 #55
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_61868450
quote:
Op woensdag 24 september 2008 03:30 schreef Ringo het volgende:
Je kan namelijk veel over Hitler zeggen maar wat Volksgezondheid betreft had hij heel frisse ideeën. En hij was een verstokte niet-roker.
Ja, ik ben ook voor een Overheidsprogramma dat per dag, wat zeg ik, per uur, exact voorschrijft wat er wel en niet genuttigd dient te worden door het Volk, waarbij een bepaalde Verheven Bovenlaag van het volk de anderen dient te controleren tot in de eetkamer aan toe. Bijzonder fris. Op de geur uit die ovens in die paar kampen na dan hè. Maar daar heb je toch niks mee te maken als je maar netjes luistert, natuurlijk.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_61868565
quote:

Ik mag toch hopen dat je maar bent gaan slapen
pi_61868819
Na 2 overtredingen de betreffende kroeg sluiten. Dan is het snel gedaan met dit "verzet".

Verslaafden
Door dat zij wegblijven gaat een kroeg failliet en dan geven ze als nog een ander de schuld, hoe triest.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 24 september 2008 @ 08:55:40 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61869463
quote:
Op woensdag 24 september 2008 07:47 schreef DroogDok het volgende:
Na 2 overtredingen de betreffende kroeg sluiten. Dan is het snel gedaan met dit "verzet".

Verslaafden
Door dat zij wegblijven gaat een kroeg failliet en dan geven ze als nog een ander de schuld, hoe triest.
aan de ene kant zijn ze tegen het rookverbod want ziedaar; de kroegen zijn leeg en gaan failliet.

Ja hallo, dat doe je zelf; jij blijft ook weg
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 24 september 2008 @ 08:59:58 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61869527
Als het toestaan van roken de enige manier is om je kroeg te redden is je kroeg sowieso al kut. Dan faal je simpelweg op de markt en heb je geen recht op bestaan meer. Simpel.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 24 september 2008 @ 09:02:38 #60
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_61869573
jammer is wel dat ze nu pas in actie komen, maar toen er maanden voordat het verbod inging door de Koninklijke Horeca een oproep werd gedaan aan horeca-ondernemers ze vrijwel geen enkele reactie kregen.

eigenlijk komt deze hele actie en het gehuil van de uitbaters veel te laat en hadden zij massaal moeten protesteren ver voordat de wet werd ingevoerd.
pi_61870129
Als boetes niet helpen, moeten er strengere sancties komen om wetsovertreders aan te pakken. De reden waarom het verzet tegen het rookverbod zo kan groeien, is dat de sanctie op overtreding van de regels veel te gering is. Het blijft vrijwel zonder gevolgen, dus is de verleiding bij kortzichtige 'ondernemers' erg groot om de asbakken weer op tafel te zetten. Stop met boetes innen, begin met het intrekken van vergunningen. Bij de eerste overtreding een week, bij de tweede een maand, bij de derde definitief.

Een bedrijf moet een milieuvergunning hebben, een evementenorganisator moet een evenementenvergunning hebben. Wie niet aan de voorwaarden voldoet, krijgt geen vergunning; simpel.
pi_61870395
Laten we wel wezen, de anti-rookbrigade schreeuwt het hardst over het roken in kroegen maar ze komen er zelf bijna niet. Niet alleen blijven de rokers steeds meer weg, ook de schreeuwende niet roker blijft weg omdat het niet meer zo gezellig is.

Voor zielige schreeuwerds, ik rook niet.
Vort, ga varkens pesten!
pi_61870430
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:34 schreef Elfletterig het volgende:
Als boetes niet helpen, moeten er strengere sancties komen om wetsovertreders aan te pakken. De reden waarom het verzet tegen het rookverbod zo kan groeien, is dat de sanctie op overtreding van de regels veel te gering is. Het blijft vrijwel zonder gevolgen, dus is de verleiding bij kortzichtige 'ondernemers' erg groot om de asbakken weer op tafel te zetten. Stop met boetes innen, begin met het intrekken van vergunningen. Bij de eerste overtreding een week, bij de tweede een maand, bij de derde definitief.

Een bedrijf moet een milieuvergunning hebben, een evementenorganisator moet een evenementenvergunning hebben. Wie niet aan de voorwaarden voldoet, krijgt geen vergunning; simpel.
Duidelijk dat je zelf geen kroeg runt of in werkzaam bent.
Vort, ga varkens pesten!
  woensdag 24 september 2008 @ 10:05:58 #64
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61870828
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:47 schreef JihadJoe het volgende:
Laten we wel wezen, de anti-rookbrigade schreeuwt het hardst over het roken in kroegen maar ze komen er zelf bijna niet. Niet alleen blijven de rokers steeds meer weg, ook de schreeuwende niet roker blijft weg omdat het niet meer zo gezellig is.

Voor zielige schreeuwerds, ik rook niet.
Je bent inderdaad een zielige schreeuwerd. De meeste kroegen hebben geen enkel probleem en zitten gewoon vol. Maar ja, een aantal kroegen gaan failliet en hoppa, meteen komt geen enkele niet-roker in de kroeg, terwijl ze ook voor het rookverbod er allang kwamen. De enige schuldigen aan de neergang van kroegen zijn de rokers. En dan proberen ze nog de niet-roker de schuld te geven ervan ook.

In elke beetje degelijke kroeg hier in Amsterdam is het nog net zo druk en gezellig. Het zin alleen de kutkroegjes die het moeilijk hebben. Kan er niet mee zitten, dat is nu eenmaal hoe dat gaat.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_61870888
quote:
Dit zijn dus de mensen die een paar jaar geleden negentigjaren die al 70 jaar rookten vertelden dat ze moesten stoppen omdat de verpleeghuizen geen geld hadden voor een rookruimte, en die opa's niet in hun pyama naar buiten mochten.

Maar voor het restaurant van de tweede kamer was een "speciaal pojte" zodat er een high tech onderdrukinstallatie kon worden aangelegd zodat onze volksvertegenwoordigers zelf niks merkten van hun eigen wet. En dat volk durft woorden als 'oneerlijk' in de mond te nemen... Het is van een stuitend autisme.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61871053
quote:

Verslaafden

Ben je nu werkelijk zo dom?

Een verbod waar niet om gevraagd is door ondernemer en klant voor een gelegenheid waar je komt ter ontspanning en vermaak waar roken voor rokers ook onder valt en dan is het de schuld van de roker omdat hij zich daar niet meer volledig kan vermaken dat het minder gaat met die gelegenheden.

Het is werkelijk stuitend om te lezen hoe die anti-rookfanatici dit idiote verbod die mijlenver afstaat van wat de kerntaken van een overheid behoren te zijn proberen te verdedigen.
pi_61871280
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:49 schreef JihadJoe het volgende:
Duidelijk dat je zelf geen kroeg runt of in werkzaam bent.
Gek genoeg sta ik juist wel eens achter een bar, maar goed... reageer vooral maar op persoonlijk niveau, in plaats van argumenten te gebruiken in een discussie. Ik wijs erop dat 95 procent van alle horeca-ondernemers en 80 procent van alle kroegbazen zich WEL aan de regels houdt. Die mensen ondervinden nadeel door oneerlijke concurrentie, omdat anderen de wet overtreden.

Wat mij wel duidelijk is, is dat jij nooit een bedrijf zult runnen. Anders zou je namelijk wél begrijpen waarom deze ondernemers benadeeld worden.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:31:54 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61871489

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61871553
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

aan de ene kant zijn ze tegen het rookverbod want ziedaar; de kroegen zijn leeg en gaan failliet.

Ja hallo, dat doe je zelf; jij blijft ook weg
Ja duhhh...

Ga jij ergens naar toe om te stappen waar je het niet leuk vindt?
pi_61871629
quote:

Verslaafden
Door het verbod vinden rokers het niet meer gezellig en blijven ze weg ja. Dat rookverbod hebben de rokers niet om gevraagd. Dus om de kroeg rendabel te houden zullen de niet-rokers die het leuk vinden om met andere niet-rokers in te kroeg te zitten daar geld moeten uitgeven.

Als een tent precies je muziekstijl draait (en je er dus wekelijks komt) opeens muziek gaat draaien waar je een hekel aan hebt is het dan je eigen schuld dat die kroeg geen geld meer aan je verdient?
pi_61871723
quote:
Hij snoof toch weleens cocaïne?
***** Kraak.....
pi_61871724
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gek genoeg sta ik juist wel eens achter een bar, maar goed... reageer vooral maar op persoonlijk niveau, in plaats van argumenten te gebruiken in een discussie. Ik wijs erop dat 95 procent van alle horeca-ondernemers en 80 procent van alle kroegbazen zich WEL aan de regels houdt. Die mensen ondervinden nadeel door oneerlijke concurrentie, omdat anderen de wet overtreden.

Wat mij wel duidelijk is, is dat jij nooit een bedrijf zult runnen. Anders zou je namelijk wél begrijpen waarom deze ondernemers benadeeld worden.
Kom je weer aanzetten met dat onzinnige argument, hoe kan er sprake zijn van oneerlijke concurentie als het rookverbod voor 800.000 nieuwe consumenten zou zorgen en waar de overgrote meerderheid van de bevolking voorstander van zou zijn? Dat 20% van de kroegen zich hier niet aan houden zou juist volgens deze jubelberichten over het rookverbod gunstig moeten zijn voor de rest.

Of zou het mischien zo zijn dat die onderzoekjes van geen kant kloppen? Gezien je reactie ben je blijkbaar van mening dat er helemaal niet zo'n draagvlak is voor het rookverbod zoals die nu is ingevoerd anders is je reactie niet te verklaren.

Wel jammer dat je je blijkbaar kwaad maakt om het persoonlijke reageren terwijl je zelf ook geen enkele moeite hebt om op de persoon te spelen maar geef je daarmee eigenlijk aan zelf geen kaas te hebben gegeten van bedrijfsvoering.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:42:45 #73
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61871737
Ik ben afgelopen vrijdag 4 keer naar buiten getrapt omdat ik binnen stond te roken... en dan kom je weer binnen en dan zetten ze de rookmachine aan :s
Gezeien de drukte moet ik zeggen (het was een feestweek) dat het dit jaar significant rustiger was dan vorig jaar. Qua luchtkwaliteit in de feesttent was er geen verschil merkbaar.

Ik begrijp nu prima waarom kroeg eigenaren dit verbod willen negeren.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:44:48 #74
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61871791
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:42 schreef Chewie het volgende:

Of zou het mischien zo zijn dat die onderzoekjes van geen kant kloppen? Gezien je reactie ben je blijkbaar van mening dat er helemaal niet zo'n draagvlak is voor het rookverbod zoals die nu is ingevoerd anders is je reactie niet te verklaren.
Het lijkt mij ook niet dat er zo'n enorm draagvlak was voor dit idee. In de voorgaande jaren heb ik nog nooit een rookvrije kroeg gezien. Als er echt een grote vraag naar was, dan was er echt wel een ondernemer zo'n kroeg begonnen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_61871804
Domme feesttenthouder dan, paar zijflappen openzetten en er mag gewoon gerookt worden.
***** Kraak.....
  woensdag 24 september 2008 @ 10:58:47 #76
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61872124
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:34 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Ja duhhh...

Ga jij ergens naar toe om te stappen waar je het niet leuk vindt?
dat je iets alleen leuk kan vinden als je er mag roken, zegt ook wel iets over je belevingswereld.

Ouwehoeren met vrienden, lekkere wijven versieren, lekkere muziek, flirten met de barmeid, lekker dronken worden met je maten etc etc

Nee dat is allemaal niet leuk meer. Roken moet je kunnen.!

[..]
  woensdag 24 september 2008 @ 11:00:43 #77
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61872167
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nou worden mensen politiek bewust vinden de politici het weer niet goed, stelletje hypocrieten.
Politiek bewust is prima, maar zelf nadenken dat moet het domme volk niet doen. Dan gaat het licht uit.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61872211
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:44 schreef Ps2K het volgende:
Het lijkt mij ook niet dat er zo'n enorm draagvlak was voor dit idee. In de voorgaande jaren heb ik nog nooit een rookvrije kroeg gezien. Als er echt een grote vraag naar was, dan was er echt wel een ondernemer zo'n kroeg begonnen.
Dat is ook wel gebeurd, bij mij in de buurt kwam 2 jaar geleden een rookvrij (eet)cafe. Daar is natuurlijk best publiek voor. Alleen is het voor het eten gewoon leeg, het komt niet op gang omdat die paar rokende kroeghangers er niet zijn. Een helemaal lege kroeg trekt gewoon niet. En het ruige nachtleven gaat daar zich natuurlijk ook niet afspelen. Dus dan heb je maar een paar uurtjes waarin de omzet gedraaid moet worden en bijna volledig door eters.

Ze hebben het gered tot aan het rookverbod en nu zit het er voller dan ooit. Maar dat zal een aflopende zaak zijn nu de asbakken elders weer op tafel komen.
  woensdag 24 september 2008 @ 11:05:05 #79
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61872260
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Voor de regering. Als je Balkenende en Rouvoet ziet dan weet je toch direct dat die meer verstand hebben van uitgaansleven en tolerantie dan jij en je zondige vrienden?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61872324
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Voor de regering. Als je Balkenende en Rouvoet ziet dan weet je toch direct dat die meer verstand hebben van uitgaansleven en tolerantie dan jij en je zondige vrienden?
Waar hoort Bos bij dan?
***** Kraak.....
  woensdag 24 september 2008 @ 11:10:32 #81
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61872396
quote:

Kijk, dit bedoel ik dus. Domme mensen moeten niet proberen zelf na te denken, maar gewoon braaf en slaafs achter Balkenende en Rouvoet aanlopen.
  woensdag 24 september 2008 @ 11:11:59 #82
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61872429
quote:
Wereldoorlogen, altijd goed voor de volksgezondheid
  woensdag 24 september 2008 @ 11:13:10 #83
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61872450
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:07 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Waar hoort Bos bij dan?
Die zit bij de PvdA, die doen netjes wat de Christenen ze opdragen, zolang ze maar het gevoel hebben mee te regeren. Of komen al die verboden van de PvdA?
  woensdag 24 september 2008 @ 11:19:10 #84
pi_61872614
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:07 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Waar hoort Bos bij dan?
Die is ook netjes religieus opgevoed hoor. Ze komen alle 3 van de vrije universiteit.
pi_61872942
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:42 schreef Chewie het volgende:
Kom je weer aanzetten met dat onzinnige argument, hoe kan er sprake zijn van oneerlijke concurentie als het rookverbod voor 800.000 nieuwe consumenten zou zorgen en waar de overgrote meerderheid van de bevolking voorstander van zou zijn? Dat 20% van de kroegen zich hier niet aan houden zou juist volgens deze jubelberichten over het rookverbod gunstig moeten zijn voor de rest.

Wel jammer dat je je blijkbaar kwaad maakt om het persoonlijke reageren terwijl je zelf ook geen enkele moeite hebt om op de persoon te spelen maar geef je daarmee eigenlijk aan zelf geen kaas te hebben gegeten van bedrijfsvoering.
De wenselijkheid van een rookverbod in kroegen staat compleet los van eventuele nieuwe groepen bezoekers. Wetten zijn in Nederland (gelukkig) nog geen kwestie van marktwerking. Juist niet, omdat wetten impliceren dat je ergens sturing aan geeft. Precies waarvoor we een bestuur hebben.

Onder het uitgaanspubliek bevinden zich veel rokers. Die gaan naar kroegen die de wet overtreden, in plaats van naar een willekeurige kroeg die zich WEL aan de wet houdt. Daarmee wordt het overtreden van wetten beloond en lopen de overige kroegen potentiële klanten mis. In hoeverre niet-rokers in de toekomst naar de kroeg zullen komen, vind ik totaal niet relevant, hoewel ik denk dat die bezoekers uiteindelijk wel gaan komen.

Ik pretendeer niet dat ik alles weet van bedrijfsvoering. Wat ik WEL weet, is dat een goede ondernemer vooruit kijkt en anticipeert op veranderingen, in plaats van krampachtig en huillerig aan het verleden vast te houden EN de wet te overtreden. Een goede ondernemer investeert en is creatief. De klagers en wetsovertreders zijn de kwalificatie 'ondernemer' niet eens waard.
  woensdag 24 september 2008 @ 11:33:54 #86
pi_61873019
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De wenselijkheid van een rookverbod in kroegen staat compleet los van eventuele nieuwe groepen bezoekers.
Ook dan is het verbod niet wenselijk.
pi_61873109
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:22 schreef rutger05 het volgende:
Ja en intussen zijn er 5000 keihard werkende middenstanders failliet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_61873145
quote:

Ja en dan gaan we gezellig met mensen als jou in de kroeg staan, immers befehl is befehl nietwaar?
pi_61873148
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die is ook netjes religieus opgevoed hoor. Ze komen alle 3 van de vrije universiteit.
Kutzooi dus 3 handen op 1 buik.
***** Kraak.....
pi_61873187
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en intussen zijn er 5000 keihard werkende middenstanders failliet.
Maakt niet uit, de arbeidsmarkt is immers dynamisch.
***** Kraak.....
pi_61873242
quote:

[..]

De wenselijkheid van een rookverbod in kroegen staat compleet los van eventuele nieuwe groepen bezoekers. Wetten zijn in Nederland (gelukkig) nog geen kwestie van marktwerking. Juist niet, omdat wetten impliceren dat je ergens sturing aan geeft. Precies waarvoor we een bestuur hebben.
Zoals ik al zei is dit dus een prima voorbeeld van een terein die mijlenver afstaat van de kerntaken van een overheid en verder ontwijk je het punt. De wet staat inderdaad los van martktwerking maar dat was het punt niet, het punt was je opmerking over oneerlijke concurentie wat dus gezien de jubelverhalen die de invoering van het verbod begeleiden getuigt van calimero-gedrag.
quote:
Onder het uitgaanspubliek bevinden zich veel rokers. Die gaan naar kroegen die de wet overtreden, in plaats van naar een willekeurige kroeg die zich WEL aan de wet houdt. Daarmee wordt het overtreden van wetten beloond en lopen de overige kroegen potentiële klanten mis. In hoeverre niet-rokers in de toekomst naar de kroeg zullen komen, vind ik totaal niet relevant, hoewel ik denk dat die bezoekers uiteindelijk wel gaan komen.
Behalve het stuitende minderwaardigheidscomplex wat typisch eigen lijkt te zijn voor de anti-roker zie ik nog steeds geen steekhoudend argument waarom het oneerlijke concurentie zou zijn en ben jij wederom weer degene die in onmogelijkheden denkt i.p.v. mogelijkheden.

En waarom zou je volwassen mensen willen beschermen tegen iets waar ze blijkbaar niet tegen beschermd willen worden?
quote:
Ik pretendeer niet dat ik alles weet van bedrijfsvoering. Wat ik WEL weet, is dat een goede ondernemer vooruit kijkt en anticipeert op veranderingen, in plaats van krampachtig en huillerig aan het verleden vast te houden EN de wet te overtreden. Een goede ondernemer investeert en is creatief. De klagers en wetsovertreders zijn de kwalificatie 'ondernemer' niet eens waard.
Je draait het nu wel heel erg om en nogal simplistisch om eerlijk te zijn, jij bent nu net degene die keer op keer bewijst in onmogelijkheden te denken i.p.v. de ondernemers. De ondernemers bieden immers hun klanten wat ze willen en zijn van mening dat de klant verstandig genoeg is om zelf te bepalen of ze willen roken of niet terwijl jij van mening lijkt te zijn dat volwassen mensen niet in staat zijn om voor zichzelf te beslissen en daar de staat voor nodig hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2008 11:48:36 ]
pi_61873250
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze zouden zich ook solidair kunnen verklaren, en ook het verbod overtreden, burgelijke ongehoorzaamheid noemen ze dat, de eerste kroeg die voor het rookverbod is, moet ik nog tegenkomen, de eerste barman/vrouw trouwens ook. Zelfs de niet rokende barmensen die ik spreek vinden het verbod helemaal niks.
  woensdag 24 september 2008 @ 11:43:40 #93
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_61873316
quote:

Je had een mooie carrière kunnen maken in '40/'45
pi_61873319
quote:

De ondernemers die de asbakken terug op tafel zetten volgen niet slaafs de wet maar tonen initiatief en lef. En ze anticiperen op de nieuwe situatie van september.

De nieuwe situatie is namelijk dat de rokende en niet-rokende tegenstanders van het rookverbod de kroegen met een rookverbod actief gaan boycotten. De kroegen met lef moeten namelijk gecompenseerd worden voor de boetes en het is oneerlijk om de laffe kroegen te belonen met omzet. Het bezoeken van een kroeg wordt een statement tegen het rookverbod: Doe mee met de ongehoorzaamheid of je haalt je omzet maar met borrelende Stivoromedewerkers.
pi_61873375
Gister was ik op stap en werd er in sommige kroegen ook gewoon gerookt. Ik vind het wel prima ondanks dat ik zelf niet rook. Als er gerookt wordt hoef je geen bier/zweet/kots/scheten te ruiken!
pi_61873564
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat je iets alleen leuk kan vinden als je er mag roken, zegt ook wel iets over je belevingswereld.

Ouwehoeren met vrienden, lekkere wijven versieren, lekkere muziek, flirten met de barmeid, lekker dronken worden met je maten etc etc

Nee dat is allemaal niet leuk meer. Roken moet je kunnen.!

Inderdaad, roken hoort voor een roker bij een goede avond stappen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
pi_61873676
Roken is een keuze, net zoals alcohol drinken dat is.
Waarom wel het 1e verbieden en niet het 2e?
***** Kraak.....
  woensdag 24 september 2008 @ 11:56:59 #98
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61873721
ik vind het voornamelijk kansloos, aangezien je ook nog steeds kunt roken. In de wat grotere toko's zelfs binnen. Want de rokers willen geen strobreed toegeven, zelfs de rookruimte wordt van de hand gewezen.

Hup roken aan de bar, en anders komen we niet.

En vandaar dat de "we komen er samen wel uit" campagne zwaar is gefaald
[..]
  woensdag 24 september 2008 @ 11:57:58 #99
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61873751
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:55 schreef kraaksandaal het volgende:
omdat als ik een slok drinken neem dat niet tot gevolg heeft dat jij pijnlijke ogen krijgt of last van je keel, ademhaling e.d.
[..]
pi_61874010
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
Het is ook een "ik wil samen met jullie zijn en daarom moet je je aan mij aanpassen"-campagne geworden.

Ik vond het prima zoals het tot 1 juli was en zoals het weer gaat worden: Meeroken is een keuze.
  woensdag 24 september 2008 @ 12:11:14 #101
pi_61874067
quote:
ik vind het voornamelijk kansloos, aangezien je ook nog steeds kunt roken. In de wat grotere toko's zelfs binnen. Want de rokers willen geen strobreed toegeven, zelfs de rookruimte wordt van de hand gewezen.

Een compromis kan er heel goed op uitdraaien dat de anti-rokers niet volledig hun zin krijgen, maar blijkbaar is dat zo onacceptabel dat ze er een wet voor bedenken.

Terwijl de anti-roker al sinds jaar en dag gelegen heden heeft waar niet gerookt word. Maar het is niet genoeg voor ze, ze willen hun religie aan anderen opdringen. Dat is het probleem.
  woensdag 24 september 2008 @ 12:13:11 #102
3185 Adelante
To let it go now
pi_61874114
Burgerlijke Ongehoorzaamheid

Ben benieuwd of de politiek zal zwichten als er meer en meer cafe's zich zullen afzetten tegen deze regelgeving.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 24 september 2008 @ 12:14:01 #103
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61874136
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:55 schreef kraaksandaal het volgende:
Jij hebt de plannen van Balkenende V dus nog niet gezien.
  woensdag 24 september 2008 @ 12:14:21 #104
pi_61874145
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:57 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

omdat als ik een slok drinken neem dat niet tot gevolg heeft dat jij pijnlijke ogen krijgt of last van je keel, ademhaling e.d.
Je kan gewoon ergens anders gaan stappen als je het niet leuk vind.
  woensdag 24 september 2008 @ 12:15:27 #105
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61874177
jij kan ook gewoon stoppen met roken
[..]
  woensdag 24 september 2008 @ 12:15:30 #106
pi_61874178
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:13 schreef Adelante het volgende:
Burgerlijke Ongehoorzaamheid

Ben benieuwd of de politiek zal zwichten als er meer en meer cafe's zich zullen afzetten tegen deze regelgeving.
Welnee, dat kan natuurlijk niet.

We krijgen gewoon een nieuw soort gedoogbeleid.
pi_61874204
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:57 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en vervolgens heb ik last van jouw alcoholkwalm die je in mijn gezicht ademt wat tot gevolg heeft dat ik kokhals als niet roker en drinker.
Vort, ga varkens pesten!
pi_61874230
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij hebt de plannen van Balkenende V dus nog niet gezien.
Dan is de oplossing simpel, alleen nog frisdrank in de kroeg.
***** Kraak.....
  woensdag 24 september 2008 @ 12:18:34 #109
3185 Adelante
To let it go now
pi_61874255
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Of een subsidieregeling: rookvrije cafe's krijgen geld van de overheid
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61874257
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gedogen is NL groot met geworden.
***** Kraak.....
pi_61874274
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
jij kan ook gewoon stoppen met roken
en jij kan ook beginnen met roken
Vort, ga varkens pesten!
pi_61874287
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:18 schreef Adelante het volgende:

[..]

Of een subsidieregeling: rookvrije cafe's krijgen geld van de overheid
Dat past wel in het plaatje, goed idee.
***** Kraak.....
pi_61874439
quote:

Kun je best kansloos vinden.

Maar het lijkt me dat ik alleen ergens vrijwillig ga stappen als ik het daar leuk vind.

Zo zit jij toch ook in elkaar?

En ik vind het niet leuk om naar buiten te moeten voor een peukie of in een hok gezet te worden. En dus ga ik niet meer naar dat soort tenten. Ik zie niet in wat daar kansloos aan is.

Het is pas kansloos als je ergens gaat stappen terwijl je het er niet leuk vindt..............
  woensdag 24 september 2008 @ 13:05:08 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61875320
Gisteren liep ik langs een café waar ik regelmatig kom. Toevallig zag ik dat er binnen gerookt werd, door meerdere mensen tegelijk, structureel dus. Ik dacht, toch eens proberen en heb de VWA getipt. Gewoon gebeld en de naam van het café doorgegeven.

Of het toeval was, weet ik niet maar toen ik vanochtend in datzelfde café een koffie bestelde, was er geen asbak te zien, niemand rookte en de eigenaar zat te kankeren op de boete die hij had gehad.

De Wet als pressiemiddel
pi_61875503
Al een bloemetje van Balkenende gekregen?
  woensdag 24 september 2008 @ 13:12:31 #116
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61875508
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:05 schreef Ringo het volgende:
Gisteren liep ik langs een café waar ik regelmatig kom. Toevallig zag ik dat er binnen gerookt werd, door meerdere mensen tegelijk, structureel dus. Ik dacht, toch eens proberen en heb de VWA getipt. Gewoon gebeld en de naam van het café doorgegeven.

Of het toeval was, weet ik niet maar toen ik vanochtend in datzelfde café een koffie bestelde, was er geen asbak te zien, niemand rookte en de eigenaar zat te kankeren op de boete die hij had gehad.

De Wet als pressiemiddel
  woensdag 24 september 2008 @ 13:15:10 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61875571
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wtf dat ding hing vroeger bij mijn opa en oma aan de muur!
  woensdag 24 september 2008 @ 13:16:39 #118
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61875613
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 25-09-2008 12:06:46 ]
pi_61875757
Al die anti-rokers (let op, dit is niet hetzelfde als niet-rokers) moeten maar eens opbokken. Ik ziet het ook steeds meer dat gewoon heel veel niet-rokers bij de rokers buiten gaan staan om te praten, omdat binnen in een cafe niets meer te doen is.

Met de mensen met wie ik gepraat heb is 80% het oneens met het rookverbod, rokers en niet-rokers.

dan hou je dus een kleine groep anti-rokers over die de boel liggen te saboteren voor de meerderheid. totale anti-democratie.
<hr>
  woensdag 24 september 2008 @ 13:23:20 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61875786
==

Maar goed, ontopic weer. Een goede ontwikkeling, dit antirookbeleid. Al gaat het mij nog niet ver genoeg. Hitler zei al: een Zuiver ras in een Zuiver lichaam, en daar sluit ik mij van harte bij aan. Roken is een typische gewoonte van de decadente mens. Het wordt tijd dat we het kaf van het koren leren scheiden. De paden op, de lanen in -- leve de Vrije Adem!

[ Bericht 32% gewijzigd door paddy op 25-09-2008 12:07:14 ]
pi_61875904
Kon je het hier ook niet ergens melden als mensen teksten plaatsen die niet door de beugel kunnen? Ik denk dat de uitspraken van Ringo hier zeker onder passen en dat hij een ban voor onbepaalde tijd dient te krijgen.

Jongen, je weet echt niet waar je het over hebt met je uitspraken. Heb je wel eens iemand verloren in je omgeving? En dat maal zes miljoen......
pi_61875999
Burgerlijke "ongehoorzaamheid". Dat zou er veel vaker moeten zijn .
pi_61876081
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:05 schreef Ringo het volgende:

De Wet als pressiemiddel
Omg heb je dat echt gedaan? Übertriest .

Je houdt je altijd aan de wet?
pi_61876248
Ringo demonstreert wel mooi wat er nou net verkeerd is aan onze samenleving.

ipv Live and let live is hij meer iemand Live but only by my standards...

en inderdaad, zo dacht hitler ook.
<hr>
  woensdag 24 september 2008 @ 13:44:20 #125
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61876262
mensen die serieus op de opmerkingen van Ringo in gaan

Alhoewel hij wel gelijk heeft; Hitler was een groot tegenstander van middelen die slecht waren voor de mens. Maar goed, dat staat los van zijn andere plannetjes die hij destijds ten uitvoer bracht.

Ach, we rijden nu ook op snelwegen met dank aan Ome Adolf en die schaffen we toch ook niet af omdat de bedenker er een rassentheorie op nahield
[..]
pi_61876304
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:44 schreef MikeyMo het volgende:
mensen die serieus op de opmerkingen van Ringo in gaan

Alhoewel hij wel gelijk heeft; Hitler was een groot tegenstander van middelen die slecht waren voor de mens. Maar goed, dat staat los van zijn andere plannetjes die hij destijds ten uitvoer bracht.

Ach, we rijden nu ook op snelwegen met dank aan Ome Adolf en die schaffen we toch ook niet af omdat de bedenker er een rassentheorie op nahield
Nou, daar zeg je wat... uitlaatgassen zijn ook slecht voor de mensen... beetje hypocriet van ome adolf.

Daarom stel ik voor: Als de anti-rokers zo gesteld zijn op de gezondheid van de gehele mensheid, ga aub dan een verbod op auto's proberen te krijgen
<hr>
pi_61876307
Kan je zien hoe zielig die rokers zijn...
  woensdag 24 september 2008 @ 13:46:35 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61876314
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Omg heb je dat echt gedaan? Übertriest .

Je houdt je altijd aan de wet?
Altijd. Dat is onze Plicht, als burgers. En in die plichtshandhaving ga ik heel ver. Of het nu gaat om zwartwerken, de vuilniszak op het verkeerde moment buiten zetten of om roken op plekken waar dat niet mag: de Wet wordt overtreden en daar hoor je als burger actie tegen te ondernemen.

Dus ja, ik bel gewoon de politie op, of een andere bevoegde instantie. Zeg wat er mijns inziens niet in de haak is en daar wordt van overheidswege altijd heel prettig op gereageerd!
De kliklijnen die er de afgelopen jaren zijn bijgekomen, zijn wat betreft een úitkomst. Er zijn zoveel misstanden in de wereld, als ik niet oppas zit ik dagelijks aan de telefoon!

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom mensen hier altijd zo over zeuren. Ik ben heel eerlijk over wat ik doe maar op de een of andere manier maak ik er nooit vrienden mee. Beetje jammer, dat wel, maar het Landsbelang gaat wat mij betreft boven alles. Helemaal als onze Volksgezondheid in het geding is!
pi_61876350
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:46 schreef MaGNeT het volgende:
Kan je zien hoe zielig die rokers zijn...
Gedurende de tweede wereldoorlog waren de Joden ook best zielig, inmiddels kan de link wel gelegd worden lijkt me.
pi_61876442
quote:
Boete voor roken joint in eigen coffeeshop

(Novum) - Een 27-jarige Amsterdammer is maandag beboet voor het roken van een joint in een coffeeshop. Dat bevestigt een politiewoordvoerder dinsdag. De man genoot van een joint in zijn eigen coffeeshop toen hij door een agent op de bon werd geslingerd.
Boete voor roken joint in eigen coffeeshop

Volgens de woordvoerder ging het niet om een pure joint. Die is wel legaal om te roken in een coffeeshop. De Voedsel en Waren Autoriteit ziet sinds 1 juli toe op de naleving van het rookverbod in de horeca. "Maar als een agent een overtreding constateert, sluit hij zijn ogen daar niet voor. Als de man het niet met de boete eens is, moet hij de zaak voor laten komen", besluit de woordvoerder

BRON
Pure waanzin. Een joint IN een coffeeshop mag niet, maar puur wiet roken IN een coffeeshop mag wel
<hr>
pi_61876455
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:48 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Gedurende de tweede wereldoorlog waren de Joden ook best zielig, inmiddels kan de link wel gelegd worden lijkt me.
WO2 vergelijkers zijn pas echt zielig.
pi_61876463
Zeg dat dan tegen Ringo, mafketel
<hr>
pi_61876483
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Altijd. Dat is onze Plicht.....
Iemand met een fruitvreetverslaving die rookverslaafden de wet gaat voorschrijven
pi_61876698
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:44 schreef MikeyMo het volgende:
rassentheorie op nahield
Hij hield er een rassentheorie op na

Het is tegenwoordig zo triest gesteld met het geschiedenisonderwijs, als mensen al onderwijs genieten, de debilisering van Nederland ten top!

Afijn, krijg al weer zin om een antiroker in elkaar te slaan.....
  woensdag 24 september 2008 @ 14:04:35 #135
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61876719
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alsof de Waffen-SS uit lafaards bestond.

Maar goed, ontopic weer. Een goede ontwikkeling, dit antirookbeleid. Al gaat het mij nog niet ver genoeg. Hitler zei al: een Zuiver ras in een Zuiver lichaam, en daar sluit ik mij van harte bij aan. Roken is een typische gewoonte van de decadente mens. Het wordt tijd dat we het kaf van het koren leren scheiden. De paden op, de lanen in -- leve de Vrije Adem!
Je bent hier niet op stormfront.
  woensdag 24 september 2008 @ 14:05:33 #136
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61876744
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:03 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Hij hield er een rassentheorie op na

Het is tegenwoordig zo triest gesteld met het geschiedenisonderwijs, als mensen al onderwijs genieten, de debilisering van Nederland ten top!

Afijn, krijg al weer zin om een antiroker in elkaar te slaan.....
[..]
  woensdag 24 september 2008 @ 14:10:24 #137
pi_61876828
quote:

[..]

De paden op, de lanen in -- leve de Vrije Adem!
Waar je kapot mag gaan aan de uitlaatgassen .
pi_61876873
quote:

PARDON? Zo een flauwekul heb ik nog nooit gehoord, ik denk dat het eerder andersom is, eerst wordt je het terras opgejaagd, omdat de Niet Rokers zoveel last zouden hebben in de kroegen, vervolgens klaagt men dat je niet fatsoenlijk op het terras kan zitten omdat je er last zou hebben van de rook.
pi_61876943
inderdaad, dat had ik laatst nog. Zo'n dikke oude snol van in de 60 zat naast ons op het terras van een cafe, ik steek me een sigaretje op, begint ze te kuchen en met haar hand te zwaaien.

Ze hebben toch hun zin, die anti-rook-mafketels, dat ze maar binnen moeten gaan zitten als het hun niet bevalt.

teringvolk
<hr>
  woensdag 24 september 2008 @ 14:16:14 #140
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61876945
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wtf dat ding hing vroeger bij mijn opa en oma aan de muur!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 24 september 2008 @ 14:21:01 #141
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61877051
Ik zie al een politieke rel ontstaan over twintig jaar.

Plotseling duiken er dan oude beelden uit oktober 2008 op van Minister Papierversnipperaar en Kamerlid Weltschmerz, die met een illegale sigaret in hun mond actievoeren tegen de overheid. En die op internetfora de jeugd opstoken tot strijd met de regels. Aangezien er in 2028 niemand meer rookt, zullen de Minister en het Kamerlid de context uit 2008 niet meer geloofwaardig kunnen uitleggen en moeten hun functie neerleggen. Daarna volgt een debat over de onverwerkte trauma's van de jaren '00.
  woensdag 24 september 2008 @ 14:25:33 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61877130
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:21 schreef Pool het volgende:

Plotseling duiken er dan oude beelden uit oktober 2008 op van Minister Papierversnipperaar en Kamerlid Weltschmerz, die met een illegale sigaret in hun mond actievoeren tegen de overheid. En die op internetfora de jeugd opstoken tot strijd met de regels. Aangezien er in 2028 niemand meer rookt, zullen de Minister en het Kamerlid de context uit 2008 niet meer geloofwaardig kunnen uitleggen en moeten hun functie neerleggen. Daarna volgt een debat over de onverwerkte trauma's van de jaren '00.
Vergeet minister van justitie Viajero niet!
pi_61877235
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:21 schreef Pool het volgende:

Je krijgt eerder een debat over hoe men de accijnsinkomstenderving kunnen opvangen.

Mijn voorstel is dat de antirokers voor dit verlies op moeten draaien want aan hen is het te danken.dat miljarden uit de staatskas wegblijven.
Vort, ga varkens pesten!
pi_61877356
De "langer leven tax"
  woensdag 24 september 2008 @ 14:36:55 #145
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61877376
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:30 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

Je krijgt eerder een debat over hoe men de accijnsinkomstenderving kunnen opvangen.

Mijn voorstel is dat de antirokers voor dit verlies op moeten draaien want aan hen is het te danken.dat miljarden uit de staatskas wegblijven.
Ja, daar zit wat in. Ik ben er zelf voor om accijns op tabak af te schaffen, het rookverbod terug te draaien en rokers te verplichten om voor de niet-rokers in de kroeg bier te halen, ter compensatie voor het meeroken.
pi_61879258
Ik ben voor deze nieuwe regel en haal met plezier een biertje voor jullie dan.
pi_61880179
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:36 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, daar zit wat in. Ik ben er zelf voor om accijns op tabak af te schaffen, het rookverbod terug te draaien en rokers te verplichten om voor de niet-rokers in de kroeg bier te halen, ter compensatie voor het meeroken.
Komt niks van in. De accijnzen op drank gaan ook flink omhoog.

Nog even heb je niet alleen tabak, drank, brandstoftoerisme maar ook dat de dagelijkse boodschappen in het buitenland worden gedaan.

Toppie regering.
Vort, ga varkens pesten!
  woensdag 24 september 2008 @ 16:37:18 #148
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61880237
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:19 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

en jij kan ook beginnen met roken
doe maar niet, voor je het weet sta ik in de regen aan een peuk te hijsen terwijl ik ook egzellig aan een bar kan hangen
[..]
pi_61880565
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

doe maar niet, voor je het weet sta ik in de regen aan een peuk te hijsen terwijl ik ook egzellig aan een bar kan hangen
eerlijk gezegd vind ik je nogal egoïstisch.
Vort, ga varkens pesten!
pi_61880691
quote:
Altijd. Dat is onze Plicht, als burgers. En in die plichtshandhaving ga ik heel ver. Of het nu gaat om zwartwerken, de vuilniszak op het verkeerde moment buiten zetten of om roken op plekken waar dat niet mag: de Wet wordt overtreden en daar hoor je als burger actie tegen te ondernemen.

Dus ja, ik bel gewoon de politie op, of een andere bevoegde instantie. Zeg wat er mijns inziens niet in de haak is en daar wordt van overheidswege altijd heel prettig op gereageerd!
De kliklijnen die er de afgelopen jaren zijn bijgekomen, zijn wat betreft een úitkomst. Er zijn zoveel misstanden in de wereld, als ik niet oppas zit ik dagelijks aan de telefoon!

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom mensen hier altijd zo over zeuren. Ik ben heel eerlijk over wat ik doe maar op de een of andere manier maak ik er nooit vrienden mee. Beetje jammer, dat wel, maar het Landsbelang gaat wat mij betreft boven alles. Helemaal als onze Volksgezondheid in het geding is!
Zoveel burgerlijke gehoorzaamheid dat ik er kippenvel van krijg .
Een goede poging tot trollen is het overigens wel .
pi_61880877
Schitterend dit, benieuwd hoe lang het duurt voor er echt de pleuris uitbreekt in dit land vanwege alle vrijheidsbeperkende regeltjes die langzaam aan steeds meer en meer ingevoerd worden.

Als ze echt wat willen doen aan een gezonder stel longen moeten ze alles met een verbrandingsmotor verbieden. Wat ik allemaal niet inadem als ik naar mijn werk fiets... Kan ik beter 10 pakjes sigaretten tegelijk opgesteken, das gezonder
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 24 september 2008 @ 18:04:15 #152
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_61882352
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:00 schreef Metro2005 het volgende:
Schitterend dit, benieuwd hoe lang het duurt voor er echt de pleuris uitbreekt in dit land vanwege alle vrijheidsbeperkende regeltjes die langzaam aan steeds meer en meer ingevoerd worden.

Als ze echt wat willen doen aan een gezonder stel longen moeten ze alles met een verbrandingsmotor verbieden. Wat ik allemaal niet inadem als ik naar mijn werk fiets... Kan ik beter 10 pakjes sigaretten tegelijk opgesteken, das gezonder

Helaas, ik moet je teleurstellen...
Maar droom maar lekker verder hoor.
Life is what you make it.
  woensdag 24 september 2008 @ 18:57:11 #153
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61883597
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:49 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

eerlijk gezegd vind ik je nogal egoïstisch.
want?
[..]
pi_61883910
Dit is volgens mij het 462ste rokers topic dat sinds het rookverbod voorbij komt en het blijft maar het zelfde gezeur.

HALLO ROKERS!!!! HET MAG NIET MEER IN DE KROEG!!!!!
Duidelijk zo? Geen verder discussie meer nodig. Ben je het er niet mee eens, span dan een rechtzaak aan, of ga de politiek in, maar tot de wet is veranderd zijn de dingen zoals ze zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61884047
Ey, niet-rokende aarspad die hier stoer komt doen op het internet.

Waarom gebied jij mij nooit mn sigaret uit te doen als ik ergens en public sta te roken, en zit je hier op internet te doen alsof je niet Laf bent ?!?!?!

Zoals eerder werd gezegd, begin een niet-roker kroegketen, voor alle niet-rokende pusswhipped Bitchez zoals jij .
pi_61884081
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:08 schreef DroogDok het volgende:
Duidelijk zo? Geen verder discussie meer nodig. Ben je het er niet mee eens, span dan een rechtzaak aan, of ga de politiek in, maar tot de wet is veranderd zijn de dingen zoals ze zijn.
Als mensen in een kroeg met zijn allen instemmen om het wel te doen zie ik het probleem niet zo.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61884232
quote:
Dit is volgens mij het 462ste rokers topic dat sinds het rookverbod voorbij komt en het blijft maar het zelfde gezeur.

Je loopt achter. Ik mocht de laatste twee weken alweer roken in de kroeg van de eigenaar. En de overheid verbiedt het mij ook niet, dus mag ik daar roken.
pi_61884413
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je loopt achter. Ik mocht de laatste twee weken alweer roken in de kroeg van de eigenaar. En de overheid verbiedt het mij ook niet, dus mag ik daar roken.
De overheid verbiedt je te roken in de horeca.
  woensdag 24 september 2008 @ 19:29:17 #159
pi_61884485
quote:

Coke is ook verboden, daar trekt ook niemand zich wat van aan.

Het is gewoon onrealistische wetgeving en verdient geen enkele aandacht. Gewoon massaal doorroken. Je hoeft niet naar de kroeg als je er last van hebt.
pi_61884585
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:26 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ohja, de overheid die de mensen moet dienen ipv shit verbieden.

Word eens wakker man.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 25-09-2008 18:48:19 ]
pi_61884688
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Coke is ook verboden, daar trekt ook niemand zich wat van aan.
Maar als blijkt dat er harddrugs wordt gedealed wordt de tent wel gesloten.
quote:
Het is gewoon onrealistische wetgeving en verdient geen enkele aandacht. Gewoon massaal doorroken. Je hoeft niet naar de kroeg als je er last van hebt.
Ach ja, je hoeft ook niet naar kantoor als je last heb van je rokende collega en als er behoefte aan is komen er vanzelf rookvrije kantoors....
Oh nee toch niet, daar is het al zo, kwestie van tijd voor het ook voor de horea gewoon is geworden.

Ik ben klaar met het gezeik. Bij deze plechtig beloofd dat het d elaatste keer is dat ik reageer in zo'n verzuurd rokers topic.
  woensdag 24 september 2008 @ 19:36:30 #162
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61884713
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ohja, de overheid die de mensen moet dienen ipv shit verbieden.

Word eens wakker man achterlijk schaap .
de overheid verbied als sinds dag 1.

ik zeg: begin een volksopstand
[..]
pi_61884853
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de overheid verbied als sinds dag 1.

ik zeg: begin een volksopstand
Een opstand is maar het halve werk.

Wat ons systeem nodig heeft is drastische modernisering om de ketenen van de Old World te verbreken, in zo'n beetje elk aspect van het leven in deze maatschappij, van de technologie tot media, etc.
pi_61885721
Ringo .

Ik kwam vandaag voor het eerst sinds eeuwen weer eens in een cafe. Een gesloten cafe, de eigenaar liet ons even binnen om de rookruimte te laten zien. Het was prachtig.
Hijzelf was op zich wel te spreken over de frisse lucht achter de bar, maar was laatst na vieren toch maar bij de zeven klanten in het hok gaan zitten en het werd nog erg laat.

Een andere avond had hij paar andere vroeger vaste klanten die hij eerder op de avond zijn deurtje voorbij had zien lopen - naar de kroeg die het verbod negeert- de deur gewezen toen ze om 4 uur kwamen vragen of hij nog schonk.

Voor Chewie: het was Fokko.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 24 september 2008 @ 20:47:46 #165
pi_61886656
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:35 schreef DroogDok het volgende:

Bij deze plechtig beloofd dat het d elaatste keer is dat ik reageer in zo'n verzuurd anti-rokers topic.
pi_61887114
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We maken godverdomme zelf wel uit of we in de kroeg roken.
De zelfde rechtse lieden die altijd het hardste "regels zijn regels" roepen, lappen zelf de regels aan hun laars als ze dat goed uitkomt.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  woensdag 24 september 2008 @ 21:06:48 #167
pi_61887217
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:02 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

rechtse lieden
Ik voel me niet aangesproken.
  woensdag 24 september 2008 @ 23:01:22 #168
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61891691
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:14 schreef sigme het volgende:
Ringo .

Ik kwam vandaag voor het eerst sinds eeuwen weer eens in een cafe. Een gesloten cafe, de eigenaar liet ons even binnen om de rookruimte te laten zien. Het was prachtig.
Hijzelf was op zich wel te spreken over de frisse lucht achter de bar, maar was laatst na vieren toch maar bij de zeven klanten in het hok gaan zitten en het werd nog erg laat.

Een andere avond had hij paar andere vroeger vaste klanten die hij eerder op de avond zijn deurtje voorbij had zien lopen - naar de kroeg die het verbod negeert- de deur gewezen toen ze om 4 uur kwamen vragen of hij nog schonk.

dit zal de toekomst worden denk ik. Een plek om te roken voor de rokers, en schone lucht voor de niet rokers. Uiteindelijk zal iedereen wel iets van een accomodatie maken.
[..]
pi_61891796
quote:

Amen
  donderdag 25 september 2008 @ 00:36:47 #170
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_61894477
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:38 schreef bloodymary het volgende:
In Spanje mag je ook in bepaalde cafe's roken.
Ik ben net terug van 2 weken Ibiza en daar word overal gerookt, op de terassen, in de clubs, in de restaurants, de lounges, op je appartement, alleen op t vliegveld is t sinds een jaar of 3 echt verboden en moet je naar buiten, en de sigaretten zijn schappelijk geprijsd, prachtig land
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:45 schreef kraaksandaal het volgende:
Domme feesttenthouder dan, paar zijflappen openzetten en er mag gewoon gerookt worden.
Jij hebt geen festivals bezocht deze zomer? roken in feesttenten, zelfs al zijn alle zijden open ist verboten!
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:58 schreef MikeyMo het volgende:
Ouwehoeren met vrienden en ruiken wat ze die avond hebben gegeten, lekkere wijven versieren en ruiken dat ze te weinig deo gebruiken, lekkere muziek tussen een bende naar zweet stinkende mensen, flirten met de barmeid die ff naar buiten rent om te roken, lekker dronken worden met je maten en ruiken dat je ene maatje net heeft lopen nekken op de plee etc etc

Nee dat is allemaal niet leuk meer. Roken Ruiken moet je kunnen.!

Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_61894747
ik snap niet dat men die controleurs binnen laat, en zodra je ze ziet de deur uit rommelen, gewoon bang maken en ze komen niet meer.

Als ik naar mijn werk fiets moet ik vijf kilo fijnstof inademen
  donderdag 25 september 2008 @ 06:49:38 #172
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61895828
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:55 schreef henkway het volgende:
ik snap niet dat men die controleurs binnen laat, en zodra je ze ziet de deur uit rommelen, gewoon bang maken en ze komen niet meer.

Als ik naar mijn werk fiets moet ik vijf kilo fijnstof inademen
die controleurs worden mits nodig ondersteund door politie
[..]
  † In Memoriam † donderdag 25 september 2008 @ 06:55:37 #173
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61895837
quote:
Op donderdag 25 september 2008 06:49 schreef MikeyMo het volgende:
die controleurs worden mits nodig ondersteund door politie
Yay! Lekker met geweld alles afdwingen.

Niet roken anders kogel door je kop, dat is pas gezond!
Carpe Libertatem
  donderdag 25 september 2008 @ 06:55:39 #174
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61895838
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:36 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben net terug van 2 weken Ibiza en daar word overal gerookt, op de terassen, in de clubs, in de restaurants, de lounges, op je appartement, alleen op t vliegveld is t sinds een jaar of 3 echt verboden en moet je naar buiten, en de sigaretten zijn schappelijk geprijsd, prachtig land
[..]

Jij hebt geen festivals bezocht deze zomer? roken in feesttenten, zelfs al zijn alle zijden open ist verboten!
[..]
ik weet niet in wat voor gure hokken jij komt, maar al die keren dat ik uit ben geweest sinds 1 juli rook het fris en heb geen last gehad van zwetende mensen danwel die geur van verschaald bier. Dat geneuzel over verschaald bier is trouwens de grootste bullshit van heb ik jou daar.
quote:
Verschaald bier
Bier dat een poos aan de openlucht heeft bloot gestaan verliest steeds meer geur en kracht. Men spreekt dan op een gegeven moment van verschaald of dood bier.
hoe kan iets wat geur verliest nou meer stinken?

En wat dat zweet betreft. In het verleden ben ik wel eens geweest op dancefeesten en daar kwam de zweetgeur boven het roken uit in die grote sporthallen. Maar de geur van vers zweet stinkt niet voor zover ik dat heb kunnen waarnemen. Pas wanneer we op weg waren terug naar huis in de trein hing er een muffe lucht in die coupe. Dus ik weet wederom niet naar welke gure hokken jij gaat maar de zgn zweetlucht zal pas op zijn vroegst rond een 6 's ochtends waarneembaar zijn.

Doe net als ik; was je voor het uitgaan en parfumeer jezelf
[..]
  donderdag 25 september 2008 @ 06:57:15 #175
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61895844
quote:
Op donderdag 25 september 2008 06:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Yay! Lekker met geweld alles afdwingen.

Niet roken anders kogel door je kop, dat is pas gezond!
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:55 schreef henkway het volgende:
wie begint er dan? Die mensen doen gewoon hun werk.
[..]
  † In Memoriam † donderdag 25 september 2008 @ 06:59:29 #176
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61895852
quote:
Op donderdag 25 september 2008 06:57 schreef MikeyMo het volgende:
wie begint er dan? Die mensen doen gewoon hun werk.
Ohja, "gewoon hun werk".

Gewoon de wet, gewoon hun werk, gewoon uitvoeren! Jij wordt hoe mate dit topic doorgaat steeds enger.
Carpe Libertatem
pi_61895854
quote:

[..]

Gatverdamme, wat ben jij een misselijk ventje zeg
  donderdag 25 september 2008 @ 07:02:43 #178
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61895863
quote:
Op donderdag 25 september 2008 06:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ohja, "gewoon hun werk".

Gewoon de wet, gewoon hun werk, gewoon uitvoeren! Jij wordt hoe mate dit topic doorgaat steeds enger.
tja, dat jij daar zo'n moeite mee hebt. er zullen vast wel meer beroepen zijn waar je een hekel aan hebt. De politie-agent die staat te flitsen bijvoorbeeld, de parkeerwachter bij Ikea die je gebiedt je auto elders te parkeren.

Die mensen doen ook maar gewoon hun werk in opdracht van een superieut. Maar jij bent vast zo'n type die het normaal vindt dat dat soort lui worden gemolesteerd door boze burgers
[..]
pi_61895993
Gohzeg mikkiemuis, je strooit nogal kwistig aannames. Grote dikke duim?
Vort, ga varkens pesten!
pi_61896307
quote:

[..]

Alsof de Waffen-SS uit lafaards bestond.

pi_61896331
Mooi.

Burgerlijke ongehoorzaamheid is okay!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 25 september 2008 @ 09:15:50 #182
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61897030
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:20 schreef Jarno het volgende:
Mooi.

Totdat Greenpeace wat steentjes in een enorme zee gooit, dan niet meer.
pi_61897063
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:15 schreef Pool het volgende:

[..]

Totdat Greenpeace wat steentjes in een enorme zee gooit, dan niet meer.
Iedereen moet strijden voor wat hij of zij belangrijk acht. Ik rook zelf niet, maar vind de bemoeizucht van de overheid die op de stoel van een ondernemer gaat zitten verachtelijk. Greenpeace moet ook vooral doen wat ze denken dat ze moeten doen. Alles beter dan een volk dat slaafs regels opvolgt en vooral niet uit de pas durft te lopen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61897397
quote:
Ringo .

Fokko zit dus in hetzelfde "kamp" als de uitbaters van mijn stamkroeg, die liepen vorige week ook al te klagen dat er enkele stamgasten gesignaleerd waren in kroegen die het verbod negeerden.

Prima hoor dat ze daar moeite mee hebben maar val mij daar als vaste regelmatige bezoeker die ondanks andere mogelijkheden nog steeds blijft komen niet mee lastig, ik kom er voor de gezelligheid en uiteraard zou ik daar ook graag bij roken maar dat is niet het belangrijkste argument om een kroeg te bezoeken (wat uiteraard nog steeds betekend dat dit rookverbod iets is waar de overheid ver weg van zou moeten blijven). Het gezeik over oncollegiale concurenten ( ) en ontrouwe bezoekers was nu wel een reden om de zaak vroegtijdig te verlaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2008 09:39:23 ]
  donderdag 25 september 2008 @ 11:06:07 #185
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61899295
quote:

heel gevaarlijk dit soort slaafs de wetten volgen. Jij bent echt het type burger dat communistische of fascistische dictaturen draaiend houdt.
pi_61899961
Het mooie is dat Klink de boel loopt voor te liegen, zegt gewoon: "het is tijdelijk dat horeca terugloopt", echter vele onafhankelijke onderzoeken in diverse landen tonen aan dat het STRUCTUREEL terug loopt.
pi_61900143
quote:
Op donderdag 25 september 2008 07:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

tja, dat jij daar zo'n moeite mee hebt. er zullen vast wel meer beroepen zijn waar je een hekel aan hebt. De politie-agent die staat te flitsen bijvoorbeeld, de parkeerwachter bij Ikea die je gebiedt je auto elders te parkeren.

Die mensen doen ook maar gewoon hun werk in opdracht van een superieut. Maar jij bent vast zo'n type die het normaal vindt dat dat soort lui worden gemolesteerd door boze burgers
Volgend jaar moeten mensen honden afmaken als deze een (achterlijke) agressietest niet doorstaan. Prima toch? Regels zijn regels en die mensen doen ook maar gewoon hun werk. Maar iets zegt me dat die regel/wet je een stuk minder goed zal uitkomen dan deze.
pi_61968817
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:26 schreef DroogDok het volgende:
Nee hoor, daar is deze overheid te laf en leugenachtig voor. Ze verplichten het de eigenaar het mij te verbieden en misbruiken particuliere ondernemers dus om hun antirookbeleid uit te voeren. Als een ondernemer daar echter niet aan meewerkt en het roken toestaat, dan is er niemand die het mij verbiedt.
pi_61972309
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:51 schreef Casos het volgende:

[..]

Volgend jaar moeten mensen honden afmaken als deze een (achterlijke) agressietest niet doorstaan. Prima toch? Regels zijn regels en die mensen doen ook maar gewoon hun werk. Maar iets zegt me dat die regel/wet je een stuk minder goed zal uitkomen dan deze.
Lijkt me vooral een probleem als je als hondenbezitter niet goed met de buren/ buurt kan opschieten
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61973610
quote:
Ah, en heb je daar een bron voor?

Als de buitenlucht al zo slecht is, waarom dan nog erger maken met sigaretten? Het werkt beide kanten op.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61973723
Ik hoop dat álle cafés uiteindelijk mee gaan doen aan die burgerlijke ongehoorzaamheid. En ik rook niet eens.
pi_61973737
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:44 schreef EdwinHeijmen het volgende:
hoorde vandaag dat de kroeg waar ik altijd heenging zich niet meer aan het rookverbod houdt..
ben niet uitgeweest dit weekend, maar blijkbaar hadden ze geen keuze toen andere kroegen het verbod gingen negeren...
tot deze week hielden ze zich er namelijk netjes aan...
deze past eigenlijk beter hier...
pi_61977906
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop dat álle cafés uiteindelijk mee gaan doen aan die burgerlijke ongehoorzaamheid. En ik rook niet eens.
Ze zullen wel moeten, want de horecabezoekers die tegen het rookverbod zijn gaan de gehoorzame kroegen boycotten die anderen voor de boetes op laten draaien.
pi_61979123
quote:
Ringo .

en die gasten die nooit in een cafe komen schreeuwen moord en brand,
niet-rokers, en asma patienten, waar blijven jullie? wij gaan failliet, die posters hangen in veel kroegen.
gistersvond lekker uitgeweest, vanmiddag ook, de asbakken staan gewoon weer op de bar.

de nietrokers zijn blij dat hun cafee niet uitsterft, ik als roker houd er rekening mee, ik rook minder, geen probleem. en nee, ophouden is nog niet in de planning, mijn eigen keus.
De Puta Madre
pi_61979222
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Moooi
Laat die zure niet -rokers maar zelf een kroeg beginnen.
Als er een markt was voor niet-rkoers cafe's dan waren die dingen er al veel eerder en ook meer van tal.

En daarnaast: rokers buiten staan: WIE WIL ER NU FRISSE LUCHT!!!
pi_61979296
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:20 schreef Jarno het volgende:
Mooi.

Alleen dooie vissen gaan met de stroom mee.
  zondag 28 september 2008 @ 20:31:15 #197
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_61979355
Wat ik niet begrijp is waarom de kroeg een boete krijgt als er gerookt word, de roker begaat de overtreding. Als ik te hard rij, dan krijg ik de boete en niet de wegbeheerder. Het zou natuurlijk kunnen dat de voedsel en waren autoriteit gewoon bang is om de overtreders zelf aan te pakken.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_61979359
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:42 schreef raptorix het volgende:
Het mooie is dat Klink de boel loopt voor te liegen, zegt gewoon: "het is tijdelijk dat horeca terugloopt", echter vele onafhankelijke onderzoeken in diverse landen tonen aan dat het STRUCTUREEL terug loopt.
Dat kunnen ze ook gewoon goed praten.
Als de omzet in hotels en restaurants toeneemt en die van cafe's afneemt
en daardoor de horeca als geheel meer omzet draait, dan is het inderdaad zo
dat de horeca niet terugloopt.

Dat er dan bijvoorbeeld 1000 cafe's sluiten doet er dan ook niet meer toe
want horeca is meer dan alleen cafe's volgens de uitleg.
Natuurlijk weten ze ook dondersgoed dat de klappen het hardst gaan vallen
in de cafe sector. Maar blijkbaar is dat niet erg.

In Utrecht doen steeds meer kroegen mee met het negeren van het verbod.
Wat ik alleen maar kan toejuichen.
  zondag 28 september 2008 @ 20:42:56 #199
pi_61979780
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:31 schreef Kadesh het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom de kroeg een boete krijgt als er gerookt word, de roker begaat de overtreding. Als ik te hard rij, dan krijg ik de boete en niet de wegbeheerder. Het zou natuurlijk kunnen dat de voedsel en waren autoriteit gewoon bang is om de overtreders zelf aan te pakken.
Omdat de overheid te beroerd is om verantwoordelijkheid te nemen voor haar eigen wet en de handhaving op de uitbater heeft afgeschoven.
  zondag 28 september 2008 @ 22:28:19 #200
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61983323
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:31 schreef Kadesh het volgende:
omdat zoals nu ook weer blijkt de uitbater de roker faciliteert door de asbakken terug te zetten. De roker luistert over het algemeen naar wat de kroegbaas zijn beleid is.

vooralsnog zijn er geen waarschuwingen of boetes uitgedeeld omdat er stiekem een roker zat te paffen in een kroeg terwijl dat niet mocht, alle waarschuwingen en boetes zijn uitgedeeld omdat de kroegeigenaar zijn gaste toestemming gaf te roken.
[..]
pi_61983391
'Rookopstand'.

In een geschiedenisles in 2059:

"Tijdens de massale rookopstand van 2008 blablabla..."
  † In Memoriam † zondag 28 september 2008 @ 23:04:52 #202
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61984441
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:01 schreef MikeyMo het volgende:
Een plek om te roken voor de rokers, en schone lucht voor de niet rokers. Uiteindelijk zal iedereen wel iets van een accomodatie maken.
Zo was de situatie voor het onzinnige rookverbod.
Carpe Libertatem
pi_61984625
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:30 schreef Isegrim het volgende:
'Rookopstand'.

In een geschiedenisles in 2059:

"Tijdens de massale rookopstand van 2008 blablabla..."
... Het rookverbod dat tussen 1995 (verzin ik ter plekke) en 2008 op alle werkplekken werd ingevoerd leidde tot minder rokers en verhoogde/verlaagde (kies maar) uiteindelijk de kosten van de gezondheidszorg met 18.732%.

Ik denk niet dat de asbakken in Tilburg het geschiedenisboek in 2059 halen...
  maandag 29 september 2008 @ 06:54:17 #204
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61988348
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zo was de situatie voor het onzinnige rookverbod.
eh nee, er werd gerookt, punt, dat was de norm
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')