abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61896331
Mooi.

Burgerlijke ongehoorzaamheid is okay!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 25 september 2008 @ 09:15:50 #182
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61897030
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:20 schreef Jarno het volgende:
Mooi.

Totdat Greenpeace wat steentjes in een enorme zee gooit, dan niet meer.
pi_61897063
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:15 schreef Pool het volgende:

[..]

Totdat Greenpeace wat steentjes in een enorme zee gooit, dan niet meer.
Iedereen moet strijden voor wat hij of zij belangrijk acht. Ik rook zelf niet, maar vind de bemoeizucht van de overheid die op de stoel van een ondernemer gaat zitten verachtelijk. Greenpeace moet ook vooral doen wat ze denken dat ze moeten doen. Alles beter dan een volk dat slaafs regels opvolgt en vooral niet uit de pas durft te lopen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61897397
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:14 schreef sigme het volgende:
Ringo .

Een andere avond had hij paar andere vroeger vaste klanten die hij eerder op de avond zijn deurtje voorbij had zien lopen - naar de kroeg die het verbod negeert- de deur gewezen toen ze om 4 uur kwamen vragen of hij nog schonk.

Voor Chewie: het was Fokko.
Fokko zit dus in hetzelfde "kamp" als de uitbaters van mijn stamkroeg, die liepen vorige week ook al te klagen dat er enkele stamgasten gesignaleerd waren in kroegen die het verbod negeerden.

Prima hoor dat ze daar moeite mee hebben maar val mij daar als vaste regelmatige bezoeker die ondanks andere mogelijkheden nog steeds blijft komen niet mee lastig, ik kom er voor de gezelligheid en uiteraard zou ik daar ook graag bij roken maar dat is niet het belangrijkste argument om een kroeg te bezoeken (wat uiteraard nog steeds betekend dat dit rookverbod iets is waar de overheid ver weg van zou moeten blijven). Het gezeik over oncollegiale concurenten ( ) en ontrouwe bezoekers was nu wel een reden om de zaak vroegtijdig te verlaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2008 09:39:23 ]
  donderdag 25 september 2008 @ 11:06:07 #185
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61899295
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:08 schreef DroogDok het volgende:
Dit is volgens mij het 462ste rokers topic dat sinds het rookverbod voorbij komt en het blijft maar het zelfde gezeur.

HALLO ROKERS!!!! HET MAG NIET MEER IN DE KROEG!!!!!
Duidelijk zo? Geen verder discussie meer nodig. Ben je het er niet mee eens, span dan een rechtzaak aan, of ga de politiek in, maar tot de wet is veranderd zijn de dingen zoals ze zijn.
heel gevaarlijk dit soort slaafs de wetten volgen. Jij bent echt het type burger dat communistische of fascistische dictaturen draaiend houdt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61899961
Het mooie is dat Klink de boel loopt voor te liegen, zegt gewoon: "het is tijdelijk dat horeca terugloopt", echter vele onafhankelijke onderzoeken in diverse landen tonen aan dat het STRUCTUREEL terug loopt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_61900143
quote:
Op donderdag 25 september 2008 07:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

tja, dat jij daar zo'n moeite mee hebt. er zullen vast wel meer beroepen zijn waar je een hekel aan hebt. De politie-agent die staat te flitsen bijvoorbeeld, de parkeerwachter bij Ikea die je gebiedt je auto elders te parkeren.

Die mensen doen ook maar gewoon hun werk in opdracht van een superieut. Maar jij bent vast zo'n type die het normaal vindt dat dat soort lui worden gemolesteerd door boze burgers
Volgend jaar moeten mensen honden afmaken als deze een (achterlijke) agressietest niet doorstaan. Prima toch? Regels zijn regels en die mensen doen ook maar gewoon hun werk. Maar iets zegt me dat die regel/wet je een stuk minder goed zal uitkomen dan deze.
pi_61968817
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:26 schreef DroogDok het volgende:
De overheid verbiedt je te roken in de horeca.
Nee hoor, daar is deze overheid te laf en leugenachtig voor. Ze verplichten het de eigenaar het mij te verbieden en misbruiken particuliere ondernemers dus om hun antirookbeleid uit te voeren. Als een ondernemer daar echter niet aan meewerkt en het roken toestaat, dan is er niemand die het mij verbiedt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61972309
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:51 schreef Casos het volgende:

[..]

Volgend jaar moeten mensen honden afmaken als deze een (achterlijke) agressietest niet doorstaan. Prima toch? Regels zijn regels en die mensen doen ook maar gewoon hun werk. Maar iets zegt me dat die regel/wet je een stuk minder goed zal uitkomen dan deze.
Lijkt me vooral een probleem als je als hondenbezitter niet goed met de buren/ buurt kan opschieten
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61973610
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:00 schreef Metro2005 het volgende:
Als ze echt wat willen doen aan een gezonder stel longen moeten ze alles met een verbrandingsmotor verbieden. Wat ik allemaal niet inadem als ik naar mijn werk fiets... Kan ik beter 10 pakjes sigaretten tegelijk opgesteken, das gezonder
Ah, en heb je daar een bron voor?

Als de buitenlucht al zo slecht is, waarom dan nog erger maken met sigaretten? Het werkt beide kanten op.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61973723
Ik hoop dat álle cafés uiteindelijk mee gaan doen aan die burgerlijke ongehoorzaamheid. En ik rook niet eens.
pi_61973737
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:44 schreef EdwinHeijmen het volgende:
hoorde vandaag dat de kroeg waar ik altijd heenging zich niet meer aan het rookverbod houdt..
ben niet uitgeweest dit weekend, maar blijkbaar hadden ze geen keuze toen andere kroegen het verbod gingen negeren...
tot deze week hielden ze zich er namelijk netjes aan...
deze past eigenlijk beter hier...
pi_61977906
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop dat álle cafés uiteindelijk mee gaan doen aan die burgerlijke ongehoorzaamheid. En ik rook niet eens.
Ze zullen wel moeten, want de horecabezoekers die tegen het rookverbod zijn gaan de gehoorzame kroegen boycotten die anderen voor de boetes op laten draaien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61979123
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:14 schreef sigme het volgende:
Ringo .

Ik kwam vandaag voor het eerst sinds eeuwen weer eens in een cafe. Een gesloten cafe, de eigenaar liet ons even binnen om de rookruimte te laten zien. Het was prachtig.
Hijzelf was op zich wel te spreken over de frisse lucht achter de bar, maar was laatst na vieren toch maar bij de zeven klanten in het hok gaan zitten en het werd nog erg laat.

Een andere avond had hij paar andere vroeger vaste klanten die hij eerder op de avond zijn deurtje voorbij had zien lopen - naar de kroeg die het verbod negeert- de deur gewezen toen ze om 4 uur kwamen vragen of hij nog schonk.

Voor Chewie: het was Fokko.
en die gasten die nooit in een cafe komen schreeuwen moord en brand,
niet-rokers, en asma patienten, waar blijven jullie? wij gaan failliet, die posters hangen in veel kroegen.
gistersvond lekker uitgeweest, vanmiddag ook, de asbakken staan gewoon weer op de bar.

de nietrokers zijn blij dat hun cafee niet uitsterft, ik als roker houd er rekening mee, ik rook minder, geen probleem. en nee, ophouden is nog niet in de planning, mijn eigen keus.
De Puta Madre
pi_61979222
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Moooi
Laat die zure niet -rokers maar zelf een kroeg beginnen.
Als er een markt was voor niet-rkoers cafe's dan waren die dingen er al veel eerder en ook meer van tal.

En daarnaast: rokers buiten staan: WIE WIL ER NU FRISSE LUCHT!!!
pi_61979296
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:20 schreef Jarno het volgende:
Mooi.

Alleen dooie vissen gaan met de stroom mee.
  zondag 28 september 2008 @ 20:31:15 #197
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_61979355
Wat ik niet begrijp is waarom de kroeg een boete krijgt als er gerookt word, de roker begaat de overtreding. Als ik te hard rij, dan krijg ik de boete en niet de wegbeheerder. Het zou natuurlijk kunnen dat de voedsel en waren autoriteit gewoon bang is om de overtreders zelf aan te pakken.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_61979359
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:42 schreef raptorix het volgende:
Het mooie is dat Klink de boel loopt voor te liegen, zegt gewoon: "het is tijdelijk dat horeca terugloopt", echter vele onafhankelijke onderzoeken in diverse landen tonen aan dat het STRUCTUREEL terug loopt.
Dat kunnen ze ook gewoon goed praten.
Als de omzet in hotels en restaurants toeneemt en die van cafe's afneemt
en daardoor de horeca als geheel meer omzet draait, dan is het inderdaad zo
dat de horeca niet terugloopt.

Dat er dan bijvoorbeeld 1000 cafe's sluiten doet er dan ook niet meer toe
want horeca is meer dan alleen cafe's volgens de uitleg.
Natuurlijk weten ze ook dondersgoed dat de klappen het hardst gaan vallen
in de cafe sector. Maar blijkbaar is dat niet erg.

In Utrecht doen steeds meer kroegen mee met het negeren van het verbod.
Wat ik alleen maar kan toejuichen.
  zondag 28 september 2008 @ 20:42:56 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61979780
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:31 schreef Kadesh het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom de kroeg een boete krijgt als er gerookt word, de roker begaat de overtreding. Als ik te hard rij, dan krijg ik de boete en niet de wegbeheerder. Het zou natuurlijk kunnen dat de voedsel en waren autoriteit gewoon bang is om de overtreders zelf aan te pakken.
Omdat de overheid te beroerd is om verantwoordelijkheid te nemen voor haar eigen wet en de handhaving op de uitbater heeft afgeschoven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 september 2008 @ 22:28:19 #200
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61983323
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:31 schreef Kadesh het volgende:
omdat zoals nu ook weer blijkt de uitbater de roker faciliteert door de asbakken terug te zetten. De roker luistert over het algemeen naar wat de kroegbaas zijn beleid is.

vooralsnog zijn er geen waarschuwingen of boetes uitgedeeld omdat er stiekem een roker zat te paffen in een kroeg terwijl dat niet mocht, alle waarschuwingen en boetes zijn uitgedeeld omdat de kroegeigenaar zijn gaste toestemming gaf te roken.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61983391
'Rookopstand'.

In een geschiedenisles in 2059:

"Tijdens de massale rookopstand van 2008 blablabla..."
  † In Memoriam † zondag 28 september 2008 @ 23:04:52 #202
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61984441
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:01 schreef MikeyMo het volgende:
Een plek om te roken voor de rokers, en schone lucht voor de niet rokers. Uiteindelijk zal iedereen wel iets van een accomodatie maken.
Zo was de situatie voor het onzinnige rookverbod.
Carpe Libertatem
pi_61984625
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:30 schreef Isegrim het volgende:
'Rookopstand'.

In een geschiedenisles in 2059:

"Tijdens de massale rookopstand van 2008 blablabla..."
... Het rookverbod dat tussen 1995 (verzin ik ter plekke) en 2008 op alle werkplekken werd ingevoerd leidde tot minder rokers en verhoogde/verlaagde (kies maar) uiteindelijk de kosten van de gezondheidszorg met 18.732%.

Ik denk niet dat de asbakken in Tilburg het geschiedenisboek in 2059 halen...
  maandag 29 september 2008 @ 06:54:17 #204
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61988348
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zo was de situatie voor het onzinnige rookverbod.
eh nee, er werd gerookt, punt, dat was de norm
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')