Een compromis kan er heel goed op uitdraaien dat de anti-rokers niet volledig hun zin krijgen, maar blijkbaar is dat zo onacceptabel dat ze er een wet voor bedenken.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind het voornamelijk kansloos, aangezien je ook nog steeds kunt roken. In de wat grotere toko's zelfs binnen. Want de rokers willen geen strobreed toegeven, zelfs de rookruimte wordt van de hand gewezen.
Hup roken aan de bar, en anders komen we niet.
En vandaar dat de "we komen er samen wel uit" campagne zwaar is gefaald
Jij hebt de plannen van Balkenende V dus nog niet gezien.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:55 schreef kraaksandaal het volgende:
Roken is een keuze, net zoals alcohol drinken dat is.
Waarom wel het 1e verbieden en niet het 2e?
Je kan gewoon ergens anders gaan stappen als je het niet leuk vind.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat als ik een slok drinken neem dat niet tot gevolg heeft dat jij pijnlijke ogen krijgt of last van je keel, ademhaling e.d.
Welnee, dat kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:13 schreef Adelante het volgende:
Burgerlijke Ongehoorzaamheid
Ben benieuwd of de politiek zal zwichten als er meer en meer cafe's zich zullen afzetten tegen deze regelgeving.
en vervolgens heb ik last van jouw alcoholkwalm die je in mijn gezicht ademt wat tot gevolg heeft dat ik kokhals als niet roker en drinker.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat als ik een slok drinken neem dat niet tot gevolg heeft dat jij pijnlijke ogen krijgt of last van je keel, ademhaling e.d.
Dan is de oplossing simpel, alleen nog frisdrank in de kroeg.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jij hebt de plannen van Balkenende V dus nog niet gezien.
Of een subsidieregeling: rookvrije cafe's krijgen geld van de overheidquote:Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, dat kan natuurlijk niet.
We krijgen gewoon een nieuw soort gedoogbeleid.
Gedogen is NL groot met geworden.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, dat kan natuurlijk niet.
We krijgen gewoon een nieuw soort gedoogbeleid.
en jij kan ook beginnen met rokenquote:Op woensdag 24 september 2008 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
jij kan ook gewoon stoppen met roken
Dat past wel in het plaatje, goed idee.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
Of een subsidieregeling: rookvrije cafe's krijgen geld van de overheid
Kun je best kansloos vinden.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind het voornamelijk kansloos, aangezien je ook nog steeds kunt roken. In de wat grotere toko's zelfs binnen. Want de rokers willen geen strobreed toegeven, zelfs de rookruimte wordt van de hand gewezen.
Hup roken aan de bar, en anders komen we niet.
En vandaar dat de "we komen er samen wel uit" campagne zwaar is gefaald
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:05 schreef Ringo het volgende:
Gisteren liep ik langs een café waar ik regelmatig kom. Toevallig zag ik dat er binnen gerookt werd, door meerdere mensen tegelijk, structureel dus. Ik dacht, toch eens proberen en heb de VWA getipt. Gewoon gebeld en de naam van het café doorgegeven.
Of het toeval was, weet ik niet maar toen ik vanochtend in datzelfde café een koffie bestelde, was er geen asbak te zien, niemand rookte en de eigenaar zat te kankeren op de boete die hij had gehad.![]()
De Wet als pressiemiddel
Wtf dat ding hing vroeger bij mijn opa en oma aan de muur!quote:
Omg heb je dat echt gedaan? Übertriestquote:Op woensdag 24 september 2008 13:05 schreef Ringo het volgende:
Gisteren liep ik langs een café waar ik regelmatig kom. Toevallig zag ik dat er binnen gerookt werd, door meerdere mensen tegelijk, structureel dus. Ik dacht, toch eens proberen en heb de VWA getipt. Gewoon gebeld en de naam van het café doorgegeven.
Of het toeval was, weet ik niet maar toen ik vanochtend in datzelfde café een koffie bestelde, was er geen asbak te zien, niemand rookte en de eigenaar zat te kankeren op de boete die hij had gehad.![]()
De Wet als pressiemiddel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |