quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
quote:Op woensdag 17 september 2008 17:13 schreef Drugshond het volgende:
23 deeltjes al...... dat deze reeks wel eens hard zou kunnen lopen had ik wel ergens verwacht. Maar dat we nu in een TGV op ramkoers zitten had ik niet verwacht. Meest complete reeks imo....ongeveer gestart vanaf ground zero. De gehele kredietcrisis zit erin. Deze was spot-on.
Nou ja, 23 delen vanaf 21 januari 2008quote:Op woensdag 17 september 2008 17:13 schreef Drugshond het volgende:
23 deeltjes al...... dat deze reeks wel eens hard zou kunnen lopen had ik wel ergens verwacht. Maar dat we nu in een TGV op ramkoers zitten had ik niet verwacht. Meest complete reeks imo....ongeveer gestart vanaf ground zero. De gehele kredietcrisis zit erin. Deze was spot-on.
Idd bijna 40 delen.... een hoop geshuffel, vanaf 21-jan zaten we pas goed in de startblokken.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:15 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nou ja, 23 delen vanaf 21 januari 2008
Dat hoop je maar, gisteren 4 uur na CNBC gekeken.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:10 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb er hier geen last van hoor en ik zit nog wel 10000 km verderop
Als China dat doet, dan hebben we echt strond aan de knikker...dan is de dollar helemaal niets meer waard...quote:Op woensdag 17 september 2008 17:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat hoop je maar, gisteren 4 uur na CNBC gekeken.
De klappers gaan ook vallen in Australie, Vietnam, Nieuw-Zeeland, China bla bla.... ZO-azie krijgt een dreun van jewelste.
US down.
Rusland down.
Europa down.
Azie down.
Leuker kunnen we het niet maken. Vraag me af wanneer China en co de dollars gaat cashen.
quote:Op woensdag 17 september 2008 17:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Leuker kunnen we het niet maken. Vraag me af wanneer China en co de dollars gaat cashen.
Wat gaat de dollar koers dan doen?quote:Op woensdag 17 september 2008 17:22 schreef Drugshond het volgende:
Lolquote:Op woensdag 17 september 2008 17:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat hoop je maar, gisteren 4 uur na CNBC gekeken.
De klappers gaan ook vallen in Australie, Vietnam, Nieuw-Zeeland, China bla bla.... ZO-azie krijgt een dreun van jewelste.
US down.
Rusland down.
Europa down.
Azie down.
quote:Op woensdag 17 september 2008 17:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Lol
Dat was een antwoord op Italodancer over de traagheid van FOK!
Eens kijken hoelang het duurt voordat het volgende persbericht in de lucht is.quote:Fortis
Koningsstraat 20
1000 Brussel
België
Archimedeslaan 6
3584 BA Utrecht
Nederland
www.fortis.com
Persbericht
Brussel, Utrecht, 16 september 2008
Verklaring Fortis over marktspeculatie
Fortis meldt dat de speculatie over de aandelenkoers wordt aangewakkerd door e-mails
met geruchten over een op handen zijnde claimemissie. Fortis ontkent deze geruchten met
klem.
Fortis bevestigt dat er geen nieuwe ontwikkelingen zijn.
Fortis is een internationale financiële dienstverlener in bankieren en verzekeren. Wij bieden particuliere,
zakelijke en institutionele klanten een breed aanbod van financiële producten en diensten via eigen kanalen,
in samenwerking met het intermediair of via andere partners. Met een marktkapitalisatie van EUR 22.5
miljard (31/08/2008), behoort Fortis tot de twintig grootste financiële instellingen van Europa. Wij zijn
aanwezig in meer dan vijftig landen met ruim 65.000 gedreven, professionele medewerkers. Hierdoor zijn wij
een vooraanstaande financiële dienstverlener in Europa, een eersteklas vermogensbeheerder en een van de
drie grootste private bankers. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com
Perscontacten:
Brussel:
+32 (0)2 565 35 84 Utrecht: +31 (0)30 226 32 19
Investor Relations:
Brussel: +32 (0)2 565 53 78 Utrecht: +31 (0)30 226 65 66
Zoals Kees de Kort zei:quote:Op woensdag 17 september 2008 17:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Eens kijken hoelang het duurt voordat het volgende persbericht in de lucht is.
quote:Treasury selling debt to help Fed
WASHINGTON (Reuters) - The U.S. Treasury Department quickly put a new special financing facility to work on Wednesday, raising money for the Federal Reserve to use in a costly bid to rescue crumbling U.S. financial institutions.
Treasury said it is selling $40 billion of cash management bills -- essentially a fresh batch of debt -- on Wednesday at the U.S. central bank's request as part of what a Treasury official called an attempt to "help them better manage their balance sheet."
........
Ze smelten de kazen. ...quote:Op woensdag 17 september 2008 17:32 schreef agter het volgende:
Ze zijn de staatskas al aan het plukken daar overzee...
http://www.reuters.com/article/ousiv/idUSN1733865120080917
[..]
Ik zit eerder te denken aan een Franse of een Oktober revolutie. Want dit gaat niet zonder kleerscheuren gebeuren.quote:McCain told ABC's "Good Morning America" on Wednesday that he didn't want to bail out American International Group Inc., the nation's largest corporate insurer. Yet he said millions of people whose finances were tied up in the company were in danger of having their lives destroyed.
of het begin van de hele grotequote:Op woensdag 17 september 2008 17:40 schreef HiZ het volgende:
Morgan Stanley gaat nu ook nadenken over fuseren. Ik denk dat we wel kunnen gaan spreken over het einde van de grote zakenbanken.
Wie is hier nu de doomdenker ?quote:Op woensdag 17 september 2008 17:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ben benieuwd wanneer Amerika failliet wordt verklaard.
Allemaal opzet natuurlijk.. Uiteindelijk is er 1 bank over...quote:Op woensdag 17 september 2008 17:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
of het begin van de hele grote
Dit is een stevige en snelle sluipcrash. Het afwaarderen gaat in rap-tempo.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:43 schreef ItaloDancer het volgende:
AEX dus voor de derde dag op rij een krappe 4 procent lager gesloten.
Vrijdag slot: 400
Vandaag (3 dagen later): 357
quote:Op woensdag 17 september 2008 17:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wie is hier nu de doomdenker ?
52-Week Range (Low - High): 10,742.70 - 14,198.10quote:Low (day): 10,703.46
Down the drain, omdat de vraag naar dollars dan wegvalt, de dollars om te investeren in de VS. Onze Kees zei overigens in feite al dat dit nu aan de gang is: geen hond wil nog in de VS investeren. Toch zie je dat nog niet in de koers van de dollar terug.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat gaat de dollar koers dan doen?
Gebeurt niet zolang olie in dollars wordt verhandeld..quote:Op woensdag 17 september 2008 17:48 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Down the drain, omdat de vraag naar dollars dan wegvalt, de dollars om te investeren in de VS. Onze Kees zei overigens in feite al dat dit nu aan de gang is: geen hond wil nog in de VS investeren. Toch zie je dat nog niet in de koers van de dollar terug.
Toch lijkt het 1+1.. oftewel een logisch gevolg.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:48 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Down the drain, omdat de vraag naar dollars dan wegvalt, de dollars om te investeren in de VS. Onze Kees zei overigens in feite al dat dit nu aan de gang is: geen hond wil nog in de VS investeren. Toch zie je dat nog niet in de koers van de dollar terug.
Als die echt gaat bewegen.... reken maar dat die snel van de heuvel af rolt. Als centrale banken moeten kiezen tussen hun eigen bankapparaat of de valutahandel dan is het snel gedaan.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:48 schreef en_door_slecht het volgende:
Toch zie je dat nog niet in de koers van de dollar terug.
Er is niemand meer die nu nog in de dollar of dollar activa gaat investeren als dat niet absoluut noodzakelijk is.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gebeurt niet zolang olie in dollars wordt verhandeld..
Voor hoelang nog....Ik denk niet dat ze in het MO/Rusland gek zijn.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gebeurt niet zolang olie in dollars wordt verhandeld..
Tja op een gegeven moment ga je toch denken.. wat kan ik eigenlijk met dat pleepapier waar ik mee betaald wordt.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Voor hoelang nog....Ik denk niet dat ze in het MO/Rusland gek zijn.
Geen idee, maar zomaar alle dollars dumpen doen ze ook niet.. China loopt zelf onwijs harde klappen op als ze dat doen.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Voor hoelang nog....Ik denk niet dat ze in het MO/Rusland gek zijn.
quote:Prev. Close: 3.75
Open: 2.29
High: 3.10
Low: 1.99
Now: 2.08 -1.67 / -44.53%
leuk, weer een nieuwe bubbel...quote:Op woensdag 17 september 2008 17:59 schreef ItaloDancer het volgende:
Goud stijgt 7% in waarde vandaag.
'Faites vos jeux' of 'Russisch roulette' ze zijn beide van toepassing.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:57 schreef shilizous_88 het volgende:
Er is niemand meer die nu nog in de dollar of dollar activa gaat investeren als dat niet absoluut noodzakelijk is.
Wanneer (niet als) de dollar daalt is dat echt het einde, want zoals de FED nu bezig is redden ze het geen week meer.
Ik denk dat de afgelopen dagen afdoende hebben geleerd dat onafhankelijke zakenbanken te kwetsbaar zijn.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
of het begin van de hele grote
Niet, die gaan over op kannibalisme. Ze verkopen al hun belangen om de rekeningen te voldoen in zover het mogelijk is. 85 miljard is eigenlijk ingekochte tijd om het schokeffect zo klein mogelijk te maken.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoe lang blijft AIG nog overeind?
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3AMSquote:Op woensdag 17 september 2008 18:04 schreef DJKoster het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3AC
Gaat lekker..
Even PINnen vanavondquote:
Dat valt nog mee... maar die zijn al ver kaalgeplukt.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:11 schreef jpjedi het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3AWM
En daar gaat WaMu ook
-10%? Dat is gewoon de dagelijkse ruisquote:Op woensdag 17 september 2008 18:11 schreef jpjedi het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3AWM
En daar gaat WaMu ook
Terwijl er al een bedrag ter grootte van de Nederlandse begroting in een afvoerputje is gestoptquote:Op woensdag 17 september 2008 18:12 schreef Xtreem het volgende:
En de Nederlandse politiek neuzelt over 0,25% meer of minder
Niemand gaat erop achteruit..quote:Op woensdag 17 september 2008 18:12 schreef Xtreem het volgende:
En de Nederlandse politiek neuzelt over 0,25% meer of minder
-10,01% om precies te zijnquote:Op woensdag 17 september 2008 17:59 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja op een gegeven moment ga je toch denken.. wat kan ik eigenlijk met dat pleepapier waar ik mee betaald wordt.
Fortis sluit af met -9.59%..weer een dag overleefd.![]()
Als ik het lijntje zo doortrek zijn we daar ook zo.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:14 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
-10%? Dat is gewoon de dagelijkse ruisBij WaMu wordt het pas interessant vanaf 50%.
Behalve dan dat legertje in New York en mogelijk Amsterdam Zuid, dat van 100k + naar de WW gaatquote:
quote:Op woensdag 17 september 2008 18:16 schreef Aether het volgende:
Goed tijdstip
G.M. and Ford Officials Seeking U.S. Loans to Meet Fuel Goal.
Het gaat maar over 25 miljjard waar spreken we nog over.quote:DETROIT — Executives from General Motors and the Ford Motor Company pressed their case on Tuesday for $25 billion in federal loans in a series of high-level meetings with lawmakers in Washington.
Wat een wauwelverhaal zeg!quote:Op woensdag 17 september 2008 16:43 schreef agter het volgende:
[..]
Fortis
Korte termijn Commentaar Fortis ( 6,93 ) Trend: Dalend
Korte termijn steun: 4,97 Korte termijn weerstand: 10,05
Korte termijn actieadvies: Mijden (geen posities) sinds 13-mei-2008
Advieskoers: 16,76 (toelichting: dit is de koers op het moment van de laatste advieswijziging op 13-mei-2008
Absolute prestatie Fortis: -58,65 %
Sectoradvies: Mijden (geen posities)
Fortis: oplevingen doen weinig af aan het zwakke technische beeld.
Fortis vormt zowel op de korte als op de lange termijn lagere toppen en bodems. Aan de onderkant is er ruimte voor een koersdaling richting 4,97 (de bodem van 1994). Weerstand 10,05 wordt gevormd door de top van begin september. Oplevingen vinden plaats binnen de dalende trend.
Wij handhaven een positie aan de zijlijn.
De relatieve sterktelijn, die het koersverloop van Fortis vergelijkt met dat van de rest van de markt, vlakt wat af. Dit geeft aan dat Fortis, vergeleken met andere fondsen, weer iets zwakkere prestaties laat zien.
De neerwaartse draai in de money flow signaleert dat de uitstroom van kapitaal op gang komt
Mooi! Heb m'n zilver overigens wel precies op tijd de deur uitgedaan (begin juli).quote:Op woensdag 17 september 2008 17:59 schreef ItaloDancer het volgende:
Goud stijgt 7% in waarde vandaag.
Stond daar net niet iets over 1929?quote:Op woensdag 17 september 2008 18:19 schreef henkway het volgende:
Ik zei nog verkoop die dingen nou
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 september 2008 18:15 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Terwijl er al een bedrag ter grootte van de Nederlandse begroting in een afvoerputje is gestopt
Ach ja het is nu toch dringen met je handje open.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:16 schreef Aether het volgende:
Goed tijdstip
G.M. and Ford Officials Seeking U.S. Loans to Meet Fuel Goal.
SANDISK CORPORATION 20,95 5,91 +39,30 % 15,04quote:Op woensdag 17 september 2008 18:33 schreef Drugshond het volgende:
http://www.belegger.nl/koersen-snp500.index
http://www.belegger.nl/koersen-nasdaq.index
http://www.belegger.nl/koersen-dow.index
Zoek de groene plusjes. Geen strikvraag want ze zijn er wel
Lijkt me niet, wordt gewoon weer oil & gasquote:Op woensdag 17 september 2008 18:10 schreef TubewayDigital het volgende:
Hoe zit het met veelbelovende starters op de arbeidsmarkt, zouden die nog bij een zakenbank willen werken.
Lijkt mij juist het ideale moment. Als ze je op dit moment willen aannemen...quote:Op woensdag 17 september 2008 18:36 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Lijkt me niet, wordt gewoon weer oil & gas
quote:SEC legt naked short selling aan banden
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--De Amerikaanse toezichthouder Securities and Exchange Commission (SEC) gaat 'naked short selling', het ongedekt 'short sellen', aan banden leggen.
Binnen de nieuwe regels moeten short sellers de waardepapieren die ze hebben geleend voor hun short sale op de dag van de verrekening, drie dagen na de transactie, afleveren. Doen ze dat niet, dan staat ze een boete te wachten, aldus de SEC.
De strengere regelgeving geldt voor alle genoteerde aandelen aan de New York Stock Exchange en gaat in op donderdag om 12.00 uur lokale tijd.
De SEC verbood deze zomer al tijdelijk 'naked short sellen' voor 17 banken.
De SEC onderwerpt nu ook market makers voor de optiemarkt aan de aanscherping. Daarnaast treedt er een extra maatregel in werking voor 'short sellers' die onwaarheden verkopen over hun leververmogen van aandelen.
Bij 'naked short selling' leent een speculant in aandelen geen stukken, maar verkoopt hij deze wel in de verwachting de stukken later tegen een lagere prijs terug te kunnen kopen. Hij maakt gebruik van het interval tussen verkoop en levertijd van drie dagen in de hoop van een koersval te kunnen profiteren.
De SEC wil met de maatregel aangeven misbruik van 'short selling' niet te tolereren. De maatregel beperkt de intensiteit van het 'short sellen', omdat men nu leverplicht heeft en dat is niet waar speculanten op zitten te wachten.
Staat bovenaan bij TT101 hoorquote:Op woensdag 17 september 2008 18:19 schreef Arcee het volgende:
AEX: 14.22 / (-3.83%)
Al weer fors onderuit, maar vandaag niks erover in het nieuws. Blijkbaar is 't maar 2 dagen interessant.:')
Daling is hetzelfde als maandag toen alle nieuwsuitzendingen begonnen met de beurzen.
Volgende maand misschien maar deze week toch niet, dat zou niet echt geloofwaardig zijn nadat ze gisteren unaniem hadden besloten de rente niet te wijzigenquote:Op woensdag 17 september 2008 18:26 schreef Caesu het volgende:
zouden ze nu toch nog met een interest rate cut komen?
niet dat het veel zal helpen.
Samsung wil Sandisk overnemenquote:Op woensdag 17 september 2008 18:34 schreef DJKoster het volgende:
[..]
SANDISK CORPORATION 20,95 5,91 +39,30 % 15,04
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |