Hear, hear...quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:19 schreef emokid het volgende:
Godver wat de blues soms wel niet met mij doet. Kent iemand dat kwellende gevoel wanneer je bluesgitaristen hoort improviseren? Die momenten waarbij ze steeds hoger gaan en met hun prachtige schrorre stem Lord Have Mercy roepen.
Geweldig die van Otis Rush. ZZ Top al helemaalquote:
Ze zijn er wel maar moeilijk te vinden hier.quote:
Best of the blues van Gary Moore.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:45 schreef emokid het volgende:
Weet je hoe die CD heet?
BBKquote:
Mijn favoriet is Irish Tourquote:Op donderdag 4 september 2008 18:55 schreef emokid het volgende:
Rory Gallagher, held. Heb drie live albums van hem en kan nog steeds niet kiezen welke ik de beste vind.
Die opname geeft de sfeer juist nog beter weer vind ik. Ik bekijk deze wekelijks, blijft gewoon mooi.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:46 schreef Repeat het volgende:
Dit is ook zo'n prachtige uitvoering, jammer van de baggeropname.
Ben er net geweest, totaal geen blues, maar o zo lekker.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:04 schreef Bluezz het volgende:
Barry Hay, nu in concert met een bigband in paradiso
Ook lekker bluezzie soms
quote:10 Days Out may well be Kenny Wayne Shepherd's most important and intriguing album, even though the guitarist is hardly the featured artist on any of these tracks, working instead more as a sideman and facilitator for the impressive cast of venerable blues players who get a chance to shine here.
Make no mistake about it, this recording belongs to such senior citizens as Henry Townsend, Etta Baker, Pinetop Perkins, and Henry Gray, and Shepherd's presence (and the presence of Stevie Ray Vaughan's Double Trouble rhythm section of bassist Tommy Shannon and drummer Chris Layton) simply helps to focus the attention on these veteran blues players.
Shepherd embarked on a ten-day journey into the American South in 2004 with a documentary film crew, a portable recording studio, and Double Trouble as a house band in an effort to catch the blues in its natural habitat of living rooms, kitchens, porches, back yards, and local watering holes, and the performances that resulted are priceless.
Here is one-armed harp player Neal Pattman and blind guitarist Cootie Stark turning in a joyous, ramshackle version of "Prison Blues." A little later, Stark delivers further on a delightful song called "U-Haul," complete with a marvelous improvised rap over the tune's run-out coda.
Here, too, is the then-96-year-old Henry Townsend turning in a poignant "Tears Came Rollin' Down." Etta Baker, then 93, shows that age hadn't slowed her as a guitarist at all as she delivers an elegant "Knoxville Rag." Shepherd wisely stays in the background on cut after cut, allowing these amazing musical treasures to unfold naturally and without intrusive elements.
Ik moet altijd weer lachen als ik bongospeler zie, die heeft echt alle drugs op die toen verkrijgbaar waren. Woodstock is een geniaal optreden, maar ik denk dat ik Red House beter vind op Live at Winterland, met name de introsolo daar is zó subtiel.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:19 schreef emokid het volgende:
Godver wat de blues soms wel niet met mij doet. Kent iemand dat kwellende gevoel wanneer je bluesgitaristen hoort improviseren? Die momenten waarbij ze steeds hoger gaan en met hun prachtige schrorre stem Lord Have Mercy roepen.
Een van de mooiste bluessolo's zit toch wel in Red House van Jimi Hendrix. Hij deed ze elke keer weer wat anders. Dit vind ik de mooiste versie:
Bedankt voor de tip, ik ga het vanmiddag eens luisteren.quote:Op maandag 8 september 2008 13:34 schreef schaap001 het volgende:
Naast alle klassiekers, even een post om wat 'nieuwe' blues on de aandacht te brengen:
Kenny Wayne Shepherd is een jonge gitarist, die zijn roots in de hardrock heeft liggen, maar geleidelijk richting de blues verschuift. Dat was ook vroeger live al te merken, maar nu ook op CD.
...
Oude en nieuwe blues ontmoeten elkaar met wederzijds respect. Aanrader! Check it out, zou ik zeggen!
Wat moet je hier nog aan toevoegen?quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:19 schreef emokid het volgende:
Heb 'm vorige week besteld. Super CD/DVD, bedankt voor de tip.quote:Op maandag 8 september 2008 13:34 schreef schaap001 het volgende:
Naast alle klassiekers, even een post om wat 'nieuwe' blues on de aandacht te brengen:
Kenny Wayne Shepherd is een jonge gitarist, die zijn roots in de hardrock heeft liggen, maar geleidelijk richting de blues verschuift. Dat was ook vroeger live al te merken, maar nu ook op CD.
Hij bracht in 1007 het album '10 Days Out: Blues from the Backroads' uit. Daarop gaat hij tijdens een reis van 10 dagen met een Mobile Studio op zoek naar enkele levende- en soms vergeten legendes van de deltablues. Hij neemt 15 nummers met steeds wisslende gast muzikanten op; soms in een kerk, soms gewoon in een moeras. Dit album (+ DVD) is het resultaat.
Graag gedaan: ik vind 'm ook erg goed!quote:Op maandag 22 september 2008 09:51 schreef SlaggY het volgende:
[..]
Heb 'm vorige week besteld. Super CD/DVD, bedankt voor de tip.
Die 13 minuten durende MP3 versie is ook geniaalquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:19 schreef emokid het volgende:
Een van de mooiste bluessolo's zit toch wel in Red House van Jimi Hendrix. Hij deed ze elke keer weer wat anders. Dit vind ik de mooiste versie:
Je vergeet deze link:quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:19 schreef emokid het volgende:
Dan heb ik het nog niet gehad over een van de Kings waar Hendrix voornamelijk zijn inspiratie uit haalde. Luister vooral naar het gedeelte na de helft:
IS dat van het crossroads festival? (en zo ja, welk jaar?)quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:11 schreef matjuhhh007 het volgende:
Blues is gewoon het mooiste wat er is!
Dit vindt ik een heel mooi filmpje, met z'n allen.
Knap wat die Albert Collins wel niet zonder plectrum kan.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:58 schreef The_stranger het volgende:
Nu we toch bezig zijn met meerdere grote namen op 1 podium:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:46 schreef emokid het volgende:
Verslaafd aan een album de laatste dagen, Live Stock van Roy Buchanan.
[ afbeelding ]
Zo intiem!
Heerlijkquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:46 schreef emokid het volgende:
Verslaafd aan een album de laatste dagen, Live Stock van Roy Buchanan.
[ afbeelding ]
Zo intiem!
Oh, dan moet het wel slecht zijnquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:20 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Maar ik ken die hele kerel niet,,,
Je bent niet de enige. Maar het is zeker de moeite waard om 's wat van hem te beluisteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:20 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Maar ik ken die hele kerel niet,,,
quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
IS dat van het crossroads festival? (en zo ja, welk jaar?)
-Edit- al gevonden, was in 2007..
http://en.wikipedia.org/wiki/Crossroads_Guitar_Festival
Zeker naartoe gaan !quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:58 schreef emokid het volgende:
Binnenkort speelt ene Julian Sas hier in Hengelo. Iemand bekend mee? Ik hoor dingen als "The Dutch Rory", misschien is die het waard om even langs het Metropool te gaan.
Klopt! Die is super! Ik heb de DVD en ik snap niet waarom ze in godsnaam deze eruitgelaten hebben!quote:Op maandag 12 januari 2009 20:43 schreef outsidr het volgende:
Heb trouwens ook nog een geweldige uitvoering van LIttle Wing gevonden, gespeeld door SRV
Wauwie die had ik nog niet gezienquote:Op maandag 12 januari 2009 20:06 schreef outsidr het volgende:
[..]
Zeker naartoe gaan !
Als je van de wat stevigere blues houdt moet je er zeker naartoe gaan !![]()
Maargoed, eindelijk een blues topic gevonden
My first and only love
Ik vind het echt heerlijk om te horen hoe Gary Moore flinke solo's uit zijn gitaar weet te schudden
Deze versie van Red House bijv... geniaal !
Luister al graag naar John Mayerquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:16 schreef aaipod het volgende:
Misschien een wat vreemde eend in de bijt, maar ik ben een enorme John Mayer fan en ik denk dat hij de potentie heeft om ooit een geweldige blues zanger te worden. Hij is nog maar 31 en begint zijn pop sound een beetje los te laten nu. Ik denk dat hij ons over een jaar of 10 best versteld kan doen staan.
Dat dus. Er staat te veel in deze draad om nu allemaal te beluiseren.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:17 schreef Noortje. het volgende:
Mag ik tvp'en?![]()
Ik ken niet zoveel bluesnummers, maar ik vind het niet verkeerd klinken (integendeel), dus ik wil mijn muziekkennis eens even uitbreiden.
Heb het idee dat er, vooral bij de jeugd, een soort van "blues is voor depressieve ouderen" opvatting bestaat.. (totdat je ze de vraag stelt of ze weten waar de B in R&B voor staat)quote:Op woensdag 14 januari 2009 06:53 schreef Syb-rund. het volgende:
Volgensmij is blues een van de weinige genre's waarvan ik niemand ken die het veracht
Ben er vroeger mee opgegroeid (ben 22 jaar nu)quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Heb het idee dat er, vooral bij de jeugd, een soort van "blues is voor depressieve ouderen" opvatting bestaat.. (totdat je ze de vraag stelt of ze weten waar de B in R&B voor staat)
He, je hoeft mij niet te overtuigenquote:Op woensdag 14 januari 2009 08:43 schreef outsidr het volgende:
[..]
Ben er vroeger mee opgegroeid (ben 22 jaar nu)
Ik luisterde vroeger meer Blues dan de hedendaags muziek toen der tijd op de radio
Ik vind het blues werk van Mayer ook erg aangenaam om naar te luisteren. Z'n TRY! CD is een erg fijn stuk muziek. (Net als het trio stuk op Where the light is). Heb 'm afgelopen zomer in Londen mogen aanschouwen met Clapton.. Erg goed! Die komt er wel.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:16 schreef aaipod het volgende:
Misschien een wat vreemde eend in de bijt, maar ik ben een enorme John Mayer fan en ik denk dat hij de potentie heeft om ooit een geweldige blues zanger te worden. Hij is nog maar 31 en begint zijn pop sound een beetje los te laten nu. Ik denk dat hij ons over een jaar of 10 best versteld kan doen staan.
Ligt er maar helemaal aan welke randvoorwaarden je aan eerste stelt. Robert Johnson wordt op het moment gerekend tot een van de meest invloedrijke bluesgitarist/muzikant, maar ten tijde van zijn leven en tot vele jaren na zijn dood was hij praktisch onbekend. Zijn status kwam vooral door het uitbrengen van een plaat eind jaren 60, toen er al verschillende andere bluesgitaristen bezig waren...quote:Op zondag 8 maart 2009 16:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Welke gitarist is nou eigenlijk de eerste ' echte' blues gitarist? Muddy Waters?
Say what.quote:Op zondag 8 maart 2009 19:36 schreef Mistaken het volgende:
Oooooeh! BB King komt ook op North Sea Jazz
Het was hier nog niet gemeld zag ik..
Rotterdam Ahoy? Was een wreed concert, wist niet dat ie zo grappig was, heb een paar keer echt goed moeten lachenquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:48 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb Bonamassa ooit als voorprogamma van BB King gezien. Mijn favoriet is het niet
En dat King komt is dan wel weer cool.
Heb je het nou over Joe of BB?quote:Op donderdag 9 april 2009 23:50 schreef Zapato het volgende:
[..]
Rotterdam Ahoy? Was een wreed concert, wist niet dat ie zo grappig was, heb een paar keer echt goed moeten lachen
Heb jij Joe grapjes horen maken? BBquote:Op donderdag 9 april 2009 23:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Heb je het nou over Joe of BB?
En was inderdaad in Ahoy
Ik wilde al zeggenquote:
Lekker scheurenquote:Op vrijdag 10 april 2009 09:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Deze gisteren gespeeld met m'n leraar!
http://www.cbc.ca/radio2/media/20080503jeffh/12.asx
Geweldige versie!
Ja, BB is wel een held natuurlijk. Hoorde gister op de radio nog When Love Comes To Town samen met Bono, dat was dan wel weer een beetje jammerquote:Op vrijdag 10 april 2009 11:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik wilde al zeggen
Ik heb JLH gemist, want die ging dood, ik heb Stevie Ray Vaughn gemist, want die ging dood...deze kerel moest ik toch écht nog een keer gezien hebben
Zowieso met Bonoquote:Op zondag 12 april 2009 14:23 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ja, BB is wel een held natuurlijk. Hoorde gister op de radio nog When Love Comes To Town samen met Bono, dat was dan wel weer een beetje jammer
Geen flauw idee, maar ik moet deze even posten while i'm at itquote:Op vrijdag 10 april 2009 18:14 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik vraag het nog een keer hoor:
Heeft iemand deze versie op youtube ofzo?
Jeff Healey- Play the blues for you
Bonoquote:Op zondag 12 april 2009 14:23 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ja, BB is wel een held natuurlijk. Hoorde gister op de radio nog When Love Comes To Town samen met Bono, dat was dan wel weer een beetje jammer
Ik zeg: natuurlijkquote:Op vrijdag 17 april 2009 01:42 schreef DrDentz het volgende:
Houden jullie ook een beetje van Muddy Waters?
quote:Op vrijdag 17 april 2009 01:42 schreef DrDentz het volgende:
Houden jullie ook een beetje van Muddy Waters?
Julian Sas.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:14 schreef Felagund het volgende:
Kan iemand mij nog een tip geven van een goede hedendaagse bluesartiest (buiten Bonamassa).
Bonamassa komt 2 mei in Nederland he. Misschien leuk om heen te gaan. Groningen, oosterpoort.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:14 schreef Felagund het volgende:
Ben de laatste tijd steeds meer fan van Blues geworden. Kan iemand mij nog een tip geven van een goede hedendaagse bluesartiest (buiten Bonamassa).
Één van mijn favoriete Bonamassa nummers:
Zeer goed gitaarspel.
Which is?quote:Op maandag 27 april 2009 21:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Gaan er nog meer FOK!ers heen zaterdag naar de Rhythm&Blues Night in Groningen?
Ik las ook net zoiets. Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:41 schreef trebremmit het volgende:
Nieuwe plaat van Cuby and the Blizzards is ook uit, geproduceerd door Daniel Lohues en het artwork is van Anton Corbijn, ik ben benieuwd.
quote:Op woensdag 29 april 2009 08:39 schreef Gitaarmat het volgende:
zullen we hier volgend topic gewoon 'Het Blues Topic' van maken?
Eigenlijk een van de weinige bands in het bluesgenre die ik veel draaiquote:Op woensdag 6 mei 2009 15:41 schreef trebremmit het volgende:
Nieuwe plaat van Cuby and the Blizzards is ook uit, geproduceerd door Daniel Lohues en het artwork is van Anton Corbijn, ik ben benieuwd.
Mooi.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:54 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
- zo staat tie al in het Overzicht Bands & Artiesten
Low Country Blues.quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:11 schreef n0r het volgende:
[..]
Eigenlijk een van de weinige bands in het bluesgenre die ik veel draai
[ afbeelding ]
1. Blues Is A Bad Habit
2. Deadlines
3. I'm In Your Corner
4. Low Country Blues
5. Baghdad Blues
6. Peabody Hotel Room #13
7. Devil Made Religion
8. Mama Won't You Buy Me A Dream
9. Stranger
10. My Old Jimny
11. More Than I Could Ask For
En hij komt ook op LP, nice
check out Tantrum. een heul goed engels bandjequote:Op donderdag 7 mei 2009 15:42 schreef kriele het volgende:
Zijn er nog interessante nieuwe bluesrock artiesten\bands die jullie me aan kunnen raden?
Nieuw zou ik ze niet willen noemen (erg onbekend ook nietquote:Op donderdag 7 mei 2009 15:42 schreef kriele het volgende:
Zijn er nog interessante nieuwe bluesrock artiesten\bands die jullie me aan kunnen raden?
Ik vind het eerlijk gezegd een verschrikkingquote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:58 schreef Gitaarmat het volgende:
Nieuwe album van Cuby and the Blizzards is een echt super album!
Vette shitquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:38 schreef fs180 het volgende:
Voor eenieder die hem nog niet heeft gezien; Cadillac Records! Vooral leuk om 'buitenstaanders' te intodurecen met de blues.
Klinkt goed zegquote:
Je was me net voor. Ik vond t al vreemd dat die er niet in stond. Ik heb hem nog gezien in paradiso vorig jaar,de junkquote:
quote:
Wat een post!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:20 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Je was me net voor. Ik vond t al vreemd dat die er niet in stond. Ik heb hem nog gezien in paradiso vorig jaar,de junk. Hij is nog steeds zo briljant.
om de stem:
een van de betere bands op bluesrockgebied, Taste:
en niet helemaal blues, maar a la:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:0jfqxqualdaequote:Here, with a smoking group of collaborators, he plays an incendiary, soulful, and wildly adventurous set that challenges all the accepted rock paradigms. This is the record to turn the heads of those who haven't gotten hip to Trucks' bottleneck magic. This performance is so inspired, so utterly spellbinding, it transcends the genre classifications it employs to get the music across.
Zoiets als dit:quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:35 schreef Knoflook het volgende:
Ik ga mee youtube luisteren !
Ik wil eigenlijk weer eens zo'n echte slaven blue's zien+ horen.
Dat je ze gewoon ziet huilen met de gitaar super!
quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:51 schreef Gitaarmat het volgende:
Robben Ford is goed, hoe hij jazz en blues met elkaar mixed!![]()
quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:58 schreef Gitaarmat het volgende:
Kom op jongens houd dit topic eens draaiende.
Heb jij gewoon licks geleerd en tijdens improviseren gooi je die er tussendoor? Waar haal jij die licks vandaan? Leer je gewoon stukjes uit een tab, en dat vond je wel een mooie lick, of heb je een boek met veel bekende licks?quote:
Veel op Youtube intypen bijv. "Stevie Ray Vaughan lesoon for guitar" etc.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:40 schreef Cudles het volgende:
Meestal hebben gitaristen van die typische licks
Luisteren naar je favorieten spelers lijkt me en dan naspelen <_<quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:26 schreef Cudles het volgende:
[..]
Heb jij gewoon licks geleerd en tijdens improviseren gooi je die er tussendoor? Waar haal jij die licks vandaan? Leer je gewoon stukjes uit een tab, en dat vond je wel een mooie lick, of heb je een boek met veel bekende licks?
Dat dus.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:14 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Luisteren naar je favorieten spelers lijkt me en dan naspelen <_<
Dat is inderdaad een van de allerbeste bluesoptredens ooitquote:Op woensdag 3 september 2008 21:46 schreef Repeat het volgende:
Dit is ook zo'n prachtige uitvoering, jammer van de baggeropname.
Matt Schofield!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:05 schreef SlaggY het volgende:
Concert tip: Vrijdag spelen Peter Green en Matt Shofield in Zoetermeer.
http://www.last.fm/event/1124554+Peter+Green+-+Matt+Schofield
Alledrie ook een zeer eigen sound. Wat een meesters.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:26 schreef outsidr het volgende:
Dit is echt smullen
Gary Moore, Albert Collins en Albert King op 1 podium !![]()
Hij krijgt er ook zo'n heerlijk geluid uit, zo'n geluid krijg ik niet uit m'n strat, ligt misschien aan de amp maar als hij 1x bend dan hoor je echt zo'n smerig blues geluid dat srv ook had.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:02 schreef GoodGawd het volgende:
dit swingt zo niet normaal, zie die bassist en ritmegitarist geweldig
Duane Allman.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:11 schreef Gitaarmat het volgende:
Jammer dat het zo ver weg is. Laatst van een kennis 20 opnames uit 1971 gekregen van te allman brothers.
Stonden van de zomer hier in de buurt nog op een festivaltje (Waterpop). Heb het zelf niet gezien daar, maar kwam nog wel stukje van op TV. Was wel dik inderdaadquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:58 schreef schaap001 het volgende:
Warren Haynes (oa bekend van the Allman Brothers Band) staat met z'n eigen band Gov't Mule over 2 weken op woensdag 18 november in de Melkweg. Niet te versmaden! ± twee jaar geleden heb ik ze in Paradiso gezien: is een aanrader!
en een hele mooie met Sonny Landreth (de slide guitar god): kijken!![]()
Vet die heb ik vorig jaar nog met m'n band gespeeld, maar dan niet zo jazzy.quote:Op zondag 8 november 2009 11:49 schreef Gitaarmat het volgende:
Dit doet het gemiddelde niveau van het topic aardig omhoog schoppen:
![]()
Klinkt lekker...quote:Op woensdag 11 november 2009 17:21 schreef GoodGawd het volgende:
Zie covers van Derek Trucks, John Mayer, Scofield etc.
Weet jij nog meer muzikanten van Funk blues. En wat valt onder de funk? Noem daar eens een paar muzikanten van als je wilt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:
Dat is echt een klassieker.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:26 schreef rambamm het volgende:
Crossroads een nummer van Robert Johnson ik vind het nummer beter zoals Cream het op de LP Wheels of Fire heeft uitgebracht
Geweldige muzikant met boel raakvlakken dat wel.quote:Op zaterdag 28 november 2009 04:39 schreef emokid het volgende:
Jimi Hendrix zou gisteren 67 geweest zijn. 27 november 1942.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 02:11 schreef emokid het volgende:
Hetzelfde nummer 32 jaar geleden samen met The Band. Robbie Robertson
Ja, dat vond ik dus ook. Heel apart, met zo'n hoge stem gezongen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:03 schreef emokid het volgende:
Crow Jane hierboven is echt belachelijk mooi gedaan. Wat een held.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:03 schreef emokid het volgende:
Crow Jane hierboven is echt belachelijk mooi gedaan. Wat een held.
Vond het allemaal wel mooi haha. Het is en blijft een briljante gitarist.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:07 schreef BoerBert het volgende:
[..]
En? Al helemaal gekeken? Wat vind je ervan/het beste nummer?
Op zekerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:33 schreef emokid het volgende:
Mooi dat dit topic nu toch tegen een tweede deel komt. Ik had hem in september 2008 geopend, dat is bijna 15 maanden geleden.Blues on!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:02 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik wil eigenlijk dit jaar ook wel naar North Sea Jazz.
Hmm, ik vond Bonamassa juist niet zo goed live. Misschien omdat hij niet veel klassiekers speelde toen ik hem zag. Alleen veel van Ballad of John Henry. Was wel cool, maar niet bluesy genoeg.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Joe Bonamassa is tof, heb 'm drie keer live gezien. Twee keer in Ospel en ene keer in Tegelen. Als ik thuis muziek luister hoor ik liever oude blues, maar live is Bonamassa echt te gek!
Wat is blues zonder een gitaar.................quote:Op zondag 24 januari 2010 19:23 schreef schaap001 het volgende:
The Black Diamond Heavies; moddervette blues. Zónder gitarist!
Kan best, hoor. Maar is niet voor iedereen weggelegd, dat klopt: geen probleem.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:58 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wat is blues zonder een gitaar.................
Dit is dus de hele clue van Jimi. Niet dat ie een van de voorlopers met effectpedaaltjes was, maar omdat ie zelf op een akoestische gitaar zo een vreselijk goed geluid had. Het is niet hoeveel noten je speelt, het is hoe je d.m.v. een goede vingerzetting een ultra-fijn geluid er uit weet te persen. En Jimi was hier de meester in.quote:
Hij is de originele gitarist van Procol Harum; speelt dus ook op A Whiter Shade Of Pale. Zijn Robin Trower Live uit 1976 is een aanrader! Too Rolling Stoned is de opener van dat album.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:33 schreef wallofdolls het volgende:
En Robin Trower, net ontdekt, een hele grote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |