quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:19 schreef emokid het volgende:
Godver wat de blues soms wel niet met mij doet. Kent iemand dat kwellende gevoel wanneer je bluesgitaristen hoort improviseren? Die momenten waarbij ze steeds hoger gaan en met hun prachtige schrorre stem Lord Have Mercy roepen.
Een van de mooiste bluessolo's zit toch wel in Red House van Jimi Hendrix. Hij deed ze elke keer weer wat anders. Dit vind ik de mooiste versie:
Dan heb ik het nog niet gehad over een van de Kings waar Hendrix voornamelijk zijn inspiratie uit haalde. Luister vooral naar het gedeelte na de helft:
Bekijk deze YouTube-video
Kent iemand nog meer dit soort, haast tergende, geimproviseerde blues solo's?
quote:Joe Bonamassa – Black Rock
CD | label: Provogue Records “| release date: March 22, 2010
Tracks:
Night Life, featurin BB King (Willie Nelson)
Spanish Boots (Jeff Beck)
Bird On A Wire (Leonard Cohen)
Three Times A Fool (Otis Rush)
Steal Your Heart Away (Bobby Parker)
Baby, You Gotta Change Your Mind (Blind Boy Fuller)
I Know A Place (John Hiatt)
Look Over Yonders Wall (James Clark)
When The Fire Hits The Sea
Quarryman’s Lament
Wandering Earth
Athens To Athens
Blue And Evil
Stoerquote:Op maandag 25 januari 2010 11:56 schreef schaap001 het volgende:
Derek Trucks (het neefje van Allman Brothers-drummer Butch Trucks).
Hier met The Allman Brothers Band
Maar ook zijn eigen materiaal met de Derek Trucks Band is waanzinnig: minder traditionele blues, hier en daar afrikaanse en oosterse invloeden:
He dit klinkt best goed. Is dit hem: http://rateyourmusic.com/(...)tills/super_session/ ?quote:Op maandag 25 januari 2010 10:45 schreef wallofdolls het volgende:
Zeker ook niet vergeten: Mike Bloomfield
van de supersession:
en nog n andere:
Wowh! De artiesten die erachter staan werken er aan mee? Of cover van die artiest?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:04 schreef Felagund het volgende:
Joe komt trouwens met een nieuw album in maart, was dit al gemeld hier? Release is op 22 maart:
[..]
Het zijn covers, wel hele mooie overigens. BB King werkt er wel op mee zo te lezen.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:24 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Wowh! De artiesten die erachter staan werken er aan mee? Of cover van die artiest?
Yess dat is m. En ik zie ook gelijk dat die season of the witch gespeeld is door Stills en niet Bloomfield.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:07 schreef emokid het volgende:
[..]
He dit klinkt best goed. Is dit hem: http://rateyourmusic.com/(...)tills/super_session/ ?
Gelijk even opzoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |