quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
IS dat van het crossroads festival? (en zo ja, welk jaar?)
-Edit- al gevonden, was in 2007..
http://en.wikipedia.org/wiki/Crossroads_Guitar_Festival
Zeker naartoe gaan !quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:58 schreef emokid het volgende:
Binnenkort speelt ene Julian Sas hier in Hengelo. Iemand bekend mee? Ik hoor dingen als "The Dutch Rory", misschien is die het waard om even langs het Metropool te gaan.
Klopt! Die is super! Ik heb de DVD en ik snap niet waarom ze in godsnaam deze eruitgelaten hebben!quote:Op maandag 12 januari 2009 20:43 schreef outsidr het volgende:
Heb trouwens ook nog een geweldige uitvoering van LIttle Wing gevonden, gespeeld door SRV
Wauwie die had ik nog niet gezienquote:Op maandag 12 januari 2009 20:06 schreef outsidr het volgende:
[..]
Zeker naartoe gaan !
Als je van de wat stevigere blues houdt moet je er zeker naartoe gaan !![]()
Maargoed, eindelijk een blues topic gevonden
My first and only love
Ik vind het echt heerlijk om te horen hoe Gary Moore flinke solo's uit zijn gitaar weet te schudden
Deze versie van Red House bijv... geniaal !
Luister al graag naar John Mayerquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:16 schreef aaipod het volgende:
Misschien een wat vreemde eend in de bijt, maar ik ben een enorme John Mayer fan en ik denk dat hij de potentie heeft om ooit een geweldige blues zanger te worden. Hij is nog maar 31 en begint zijn pop sound een beetje los te laten nu. Ik denk dat hij ons over een jaar of 10 best versteld kan doen staan.
Dat dus. Er staat te veel in deze draad om nu allemaal te beluiseren.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:17 schreef Noortje. het volgende:
Mag ik tvp'en?![]()
Ik ken niet zoveel bluesnummers, maar ik vind het niet verkeerd klinken (integendeel), dus ik wil mijn muziekkennis eens even uitbreiden.
Heb het idee dat er, vooral bij de jeugd, een soort van "blues is voor depressieve ouderen" opvatting bestaat.. (totdat je ze de vraag stelt of ze weten waar de B in R&B voor staat)quote:Op woensdag 14 januari 2009 06:53 schreef Syb-rund. het volgende:
Volgensmij is blues een van de weinige genre's waarvan ik niemand ken die het veracht
Ben er vroeger mee opgegroeid (ben 22 jaar nu)quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Heb het idee dat er, vooral bij de jeugd, een soort van "blues is voor depressieve ouderen" opvatting bestaat.. (totdat je ze de vraag stelt of ze weten waar de B in R&B voor staat)
He, je hoeft mij niet te overtuigenquote:Op woensdag 14 januari 2009 08:43 schreef outsidr het volgende:
[..]
Ben er vroeger mee opgegroeid (ben 22 jaar nu)
Ik luisterde vroeger meer Blues dan de hedendaags muziek toen der tijd op de radio
Ik vind het blues werk van Mayer ook erg aangenaam om naar te luisteren. Z'n TRY! CD is een erg fijn stuk muziek. (Net als het trio stuk op Where the light is). Heb 'm afgelopen zomer in Londen mogen aanschouwen met Clapton.. Erg goed! Die komt er wel.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:16 schreef aaipod het volgende:
Misschien een wat vreemde eend in de bijt, maar ik ben een enorme John Mayer fan en ik denk dat hij de potentie heeft om ooit een geweldige blues zanger te worden. Hij is nog maar 31 en begint zijn pop sound een beetje los te laten nu. Ik denk dat hij ons over een jaar of 10 best versteld kan doen staan.
Ligt er maar helemaal aan welke randvoorwaarden je aan eerste stelt. Robert Johnson wordt op het moment gerekend tot een van de meest invloedrijke bluesgitarist/muzikant, maar ten tijde van zijn leven en tot vele jaren na zijn dood was hij praktisch onbekend. Zijn status kwam vooral door het uitbrengen van een plaat eind jaren 60, toen er al verschillende andere bluesgitaristen bezig waren...quote:Op zondag 8 maart 2009 16:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Welke gitarist is nou eigenlijk de eerste ' echte' blues gitarist? Muddy Waters?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |