abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64854628
Als je 'm ergens tegenkomt is het ook leuk om zijn documentaire (van PBS) The Best Unknown Guitarist in the World te kijken.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  maandag 12 januari 2009 @ 09:40:24 #77
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_64940011
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:50 schreef The_stranger het volgende:

[..]

IS dat van het crossroads festival? (en zo ja, welk jaar?)

-Edit- al gevonden, was in 2007..
http://en.wikipedia.org/wiki/Crossroads_Guitar_Festival

Volgens mij was het in 2004..

tevens TVP!
pi_64962733
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:58 schreef emokid het volgende:
Binnenkort speelt ene Julian Sas hier in Hengelo. Iemand bekend mee? Ik hoor dingen als "The Dutch Rory", misschien is die het waard om even langs het Metropool te gaan.
Zeker naartoe gaan !
Als je van de wat stevigere blues houdt moet je er zeker naartoe gaan !

Maargoed, eindelijk een blues topic gevonden
My first and only love
Ik vind het echt heerlijk om te horen hoe Gary Moore flinke solo's uit zijn gitaar weet te schudden
Deze versie van Red House bijv... geniaal !

"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_64964626
Heb trouwens ook nog een geweldige uitvoering van LIttle Wing gevonden, gespeeld door SRV

"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  maandag 12 januari 2009 @ 22:12:59 #80
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_64969178
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:43 schreef outsidr het volgende:
Heb trouwens ook nog een geweldige uitvoering van LIttle Wing gevonden, gespeeld door SRV

Klopt! Die is super! Ik heb de DVD en ik snap niet waarom ze in godsnaam deze eruitgelaten hebben!

edit: o jawel, ik had altijd een vermoeden waarom, rond 4:05 in het youtube filmpje maakt ie een slippertje
  Moderator maandag 12 januari 2009 @ 22:21:53 #81
45833 crew  Fogel
pi_64969695
Het is zeer regelmatig voorgekomen dat ik niet voorbij bluescafe Muddy Waters kon lopen omdat de muziek me daar als het ware 'naar binnen zoog'... blues is geweldig en dat het me vele honderden euros extra heeft gekost aan taxi-ritjes omdat de laatste metro natuurlijk al weg was, nou, dat was het waard!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_64998456
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:06 schreef outsidr het volgende:

[..]

Zeker naartoe gaan !
Als je van de wat stevigere blues houdt moet je er zeker naartoe gaan !

Maargoed, eindelijk een blues topic gevonden
My first and only love
Ik vind het echt heerlijk om te horen hoe Gary Moore flinke solo's uit zijn gitaar weet te schudden
Deze versie van Red House bijv... geniaal !

Wauwie die had ik nog niet gezien
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:16:33 #83
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_64998964
Misschien een wat vreemde eend in de bijt, maar ik ben een enorme John Mayer fan en ik denk dat hij de potentie heeft om ooit een geweldige blues zanger te worden. Hij is nog maar 31 en begint zijn pop sound een beetje los te laten nu. Ik denk dat hij ons over een jaar of 10 best versteld kan doen staan.

pi_65009399
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:16 schreef aaipod het volgende:
Misschien een wat vreemde eend in de bijt, maar ik ben een enorme John Mayer fan en ik denk dat hij de potentie heeft om ooit een geweldige blues zanger te worden. Hij is nog maar 31 en begint zijn pop sound een beetje los te laten nu. Ik denk dat hij ons over een jaar of 10 best versteld kan doen staan.

Luister al graag naar John Mayer

Heb trouwens vorig jaar of zelfs dat jaar erover in de boerderij in Zoetermeer Matt Schofield zien optreden in het voorprogramma van Jan Akkerman.
Geweldig optreden hebben ze daar neergezet !
Hoop graag meer van deze kerel te mogen zien.

Het waren nog aardige gasten ook.
Heb zeker een uur met de drummer lopen ouwehoeren
Zeker de moeite waard om wat filmpjes van te bekijken !
  woensdag 14 januari 2009 @ 01:49:12 #85
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_65016464
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:17 schreef Noortje. het volgende:
Mag ik tvp'en?
Ik ken niet zoveel bluesnummers, maar ik vind het niet verkeerd klinken (integendeel), dus ik wil mijn muziekkennis eens even uitbreiden.
Dat dus. Er staat te veel in deze draad om nu allemaal te beluiseren.
  woensdag 14 januari 2009 @ 06:53:13 #86
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_65017489
Volgensmij is blues een van de weinige genre's waarvan ik niemand ken die het veracht
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_65018200
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 06:53 schreef Syb-rund. het volgende:
Volgensmij is blues een van de weinige genre's waarvan ik niemand ken die het veracht
Heb het idee dat er, vooral bij de jeugd, een soort van "blues is voor depressieve ouderen" opvatting bestaat.. (totdat je ze de vraag stelt of ze weten waar de B in R&B voor staat)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_65018273
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Heb het idee dat er, vooral bij de jeugd, een soort van "blues is voor depressieve ouderen" opvatting bestaat.. (totdat je ze de vraag stelt of ze weten waar de B in R&B voor staat)
Ben er vroeger mee opgegroeid (ben 22 jaar nu)
Ik luisterde vroeger meer Blues dan de hedendaags muziek toen der tijd op de radio
pi_65018418
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:43 schreef outsidr het volgende:

[..]

Ben er vroeger mee opgegroeid (ben 22 jaar nu)
Ik luisterde vroeger meer Blues dan de hedendaags muziek toen der tijd op de radio
He, je hoeft mij niet te overtuigen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_65018780
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:16 schreef aaipod het volgende:

Ik vind het blues werk van Mayer ook erg aangenaam om naar te luisteren. Z'n TRY! CD is een erg fijn stuk muziek. (Net als het trio stuk op Where the light is). Heb 'm afgelopen zomer in Londen mogen aanschouwen met Clapton.. Erg goed! Die komt er wel.
pi_65042394
Ik heb Irish tour van Rory Gallagher ook aangeschaft op aanraden van bovengenoemde reacties. Heerlijk genieten , ik ga me eigen duidelijk meer oriënteren op de blues
pi_66532240
Dit is ook een aanrader:
http://www.musicmeter.nl/album/150439
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_66828922
Welke gitarist is nou eigenlijk de eerste ' echte' blues gitarist? Muddy Waters?
  zondag 8 maart 2009 @ 16:56:42 #94
44151 SlaggY
Awesome.
pi_66830251
Robert Johnson, dacht ik. Maar heb het nooit echt uitgezocht.
pi_66830637
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Welke gitarist is nou eigenlijk de eerste ' echte' blues gitarist? Muddy Waters?
Ligt er maar helemaal aan welke randvoorwaarden je aan eerste stelt. Robert Johnson wordt op het moment gerekend tot een van de meest invloedrijke bluesgitarist/muzikant, maar ten tijde van zijn leven en tot vele jaren na zijn dood was hij praktisch onbekend. Zijn status kwam vooral door het uitbrengen van een plaat eind jaren 60, toen er al verschillende andere bluesgitaristen bezig waren...
C. Sagan
pi_66830848
Albert King is voor zover ik weet ook aardig invloedrijk geweest in de elektrische blues.
  zondag 8 maart 2009 @ 19:36:32 #97
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_66835252
Oooooeh! BB King komt ook op North Sea Jazz
Het was hier nog niet gemeld zag ik..
pi_66838460
ik ga binnenkort waarschijnlijk naar Joe Bonamassa (Rhythm and Blues Night)
pi_67149263
Gaan er nog meer mensen heen?
pi_67164938
Als het niet in groningen was wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')