quote:Op maandag 1 september 2008 22:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
6 nuggets = 250 kcal
cheeseburger = 300kcal
big tasty met bacon = 885 kcal
fish nuggets = 160 kcal
kleine friet = 235
middel friet = 340
grote friet = 470
salade met krokante kip = 300 kcal (ik weet niet of dat die in het zwarte bakje is?)
kleine cola = 110 kcal
middel cola = 170 kcal
grote cola = 210 kcal
gewoon ijsje = 135 kcal
chocolade sundae = 275 kcal
mac flurry m&m = 390 kcal
milkshake banaan groot = 430 kcal
milkshake banaan klein = 215 kcal
Als ik dit zo kijk vind ik de frietjes zonde van de kcal, dan kan ik beter nog 2x visnuggets nemen of zo..
quote:Op maandag 1 september 2008 23:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
De Griekse en de tonijnsalade bevatten beide 75 kcal. Maar ik weet niet of je die altijd neemt.
quote:Op maandag 1 september 2008 23:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
normaal neem ik vaak:
6 nuggets, grote friet, cola light, ketchup = 735 kcal
milkshake nam ik nooit, want dacht dat het heeeel veel kcal zou zijn
volgende keer neem ik:
6 nuggets, kleine milkshake banaan, cola light = 465 kcal
Nee hebben ze al lang, zitten o.a. in het kindermenu (als optie)quote:Op maandag 1 september 2008 23:12 schreef mordradead het volgende:
Zijn die fishnuggets nieuw ofzonog nooit van gehoord.... ze mogen wat mij betreft wel eens normale mayonaise toevoegen aan hun assortiment want die saus die ze nu hebben is niet te baften.
Nee johquote:Op maandag 1 september 2008 23:33 schreef Chicolate het volgende:
Je had ze erop aan willen spreken?
tvp ook. Ga slapen. Ben niet eens moe.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 00:02 schreef Greys het volgende:
Jeetje PF, kan me echt niet voorstellen dat je dan nog honger hebt hoor![]()
Oh en kijk, een deel van de menukaart van een restaurantje op Madeira, waar ze een poging hadden gedaan om het in het Nederlands te vertalen! Hadden ze beter niet kunnen doen, want om Nagerechten nou Magererechten te noemen
[ afbeelding ]
Hm... Nou ja, ik hoef niet alles op te eten. En ik ben ziek, dus gebruik ik meer energiequote:Op dinsdag 2 september 2008 00:50 schreef conleche het volgende:
1 snee brood met pindakaas is ongeveer 160 cal. dus dat x 10 is 1600
Dan de banaan en druiven: zo'n 200 (90 voor de banaan en druiven ligt er heel erg aan hoeveel)
Dan 100 voor de tomatensla
muesli, geen idee hoe groot je bak is, maar zeg 200
al die yoghurtjes en optimel bij elkaar 300
sinaasappelsap 100
Dus je zit op 2500 cal. Das fors.
Nee.quote:Op dinsdag 2 september 2008 06:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nee foei, gewoon invullen
Mag ik vragen wat je als vervanger voor je brood eet?quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:22 schreef Tinkepink het volgende:
@P.F. - toen ik nog brood at, had ik ook áltijd honger. Net als jij at ik rustig 10 boterhammen + fruit +normaal avondeten etc. weg. SInds ik geen brood meer eet heb ik ook geen honger meer. Niet meer dat gevoel van "ik moet iets eten. NU!" Wel eet ik gewoon door de hele dag en zorg ik ervoor dat ik geen lege buik heb. Misschien is dit ook voor jou iets om uit te proberen.
Wijntjes zijn niet erg, ik heb wel moeite met slechte wijntjes en geloof me, kroegwijn is de bocht der bochten.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:34 schreef kwakveense het volgende:
sjie! (SHE) mwah, het gaat deels. het ging heel goed, maar ik voel me sinds dit weekend ineens heel erg alleen en dik en lelijk en ongewenst. allemaal onzin natuurlijk. heb lieve vriendinnetjes die me knuffelen en lieve dngen zeggen, maar ik ben iets te vaak in de kroeg te vinden met een wit wijntje in mn handen de laatste tijd. en t is slechte wijn (want gisteren heb ik er echt maar 2 gedronken)...
t gebonk is al een beetje weg. ik wacht nu op mn was en ga dan maar eens naar kantoor. weer een ritme/to do lijstje opbouwen.
B12 is de zogenaamde weerstands en energie-vitamine.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:37 schreef motorbloempje het volgende:
B12, is dat vitamine-meuk?
geen enkele huisarts in de stad kan me vandaag ontvangen, maar heb wel een gevonden waar ik me in kan schrijven.. maargoed, daar heb ik op 't moment bar weinig aan.
Naar de eerste hulp gaan lijkt me ook geen oplossing, want: die zeggen dat ik naar de huisarts moet voor dit soort klachtenen ik weet van gekkigheid niet meer wat ik moet doen met die hoofdpijn. Hij blijft maar en blijft maar
en niets helpt
word er echt gek van!!
qua eten heb ik geen idee, volgens mij gisteren wel goed, maar proef ook nog 's nietsdus zal niet snel nog wat opscheppen omdat het 'zo lekker is', want geen idee. Heb René ook maar laten koken, want dan proef ik toch niet of 't lekker was
Inderdaad, of omdat je ook niets proeft misschien een voorhoofdsholteontsteking?quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Je koppie klinkt als een flinke migraine aanval/spanningshoofdpijn; misschien een resultaat van de verhuizingstress/nieuw schooljaar en bijkomende uitputting?
dat had ik ook al gevonden ja.. maargoed, geen enkele huisarts wil/kan me vandaag helpen... en voor zoiets heb je antibiotica nodigquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:51 schreef Bextacy het volgende:
[..]
Inderdaad, of omdat je ook niets proeft misschien een voorhoofdsholteontsteking?
Ik ben vorig jaar bij een weekenddienst arts geweest wegens een angina en ik hoefde daarvoor niet te betalen. Waarom jij wel?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:16 schreef motorbloempje het volgende:
spreekuur waar ikdan grof voor moet betalen omdat ze niet mijn huisarts zijn.. en zoveel geld heb ik gewoon niet 'over'
Volgens een schema wat ik op internet heb gevonden, zou ik nu rond de 70 kilo moeten zijn. Maar of dat ook klopt weet ik niet. In dat schema gaan ze namelijk uit van een toenamen van 14 kg in totaal, maar volgens andere bronnen is 7-10 kg voldoende. Ik weet wel dat de verloskundige een beetje bedenkelijk keek bij de vorige controle, toen ik voor de vierde keer op een rij hetzelfde gewicht had op hun weegschaal.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:27 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
GWS, wat zou je dan nu aan moeten gekomen zijn? Op zich zou ik het juist wel handig vinden dat het geen enorme buik is ofzo, kan je nog redelijk wat gewone kleding aan toch?
Ik moet nu ineens aan Agnes denken (Peter van Straaten)quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:34 schreef kwakveense het volgende:
sjie! (SHE) mwah, het gaat deels. het ging heel goed, maar ik voel me sinds dit weekend ineens heel erg alleen en dik en lelijk en ongewenst. allemaal onzin natuurlijk. heb lieve vriendinnetjes die me knuffelen en lieve dngen zeggen, maar ik ben iets te vaak in de kroeg te vinden met een wit wijntje in mn handen de laatste tijd. en t is slechte wijn (want gisteren heb ik er echt maar 2 gedronken)...
Die vriend van d'r was dan ook niet zo'n fris type als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:02 schreef SHE het volgende:
Overigens wel vreemd hoor, een ontstoken tongpiercing.
Die kans is zo goed als nihil, of je moet echt hele smerige dingen in je muil stoppen.
Die van jou? Wat hebtie gedaan (of niet gedaan?quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:14 schreef Vivi het volgende:
Da's Graaf Slis! Die ken je toch wel, zeker? Ik heb ook geen zin vandaag. En mannen zijn eikels. Zo..
In het algemeen en die van mij ook, woensdag zijn motorrijbewijs gehaald en sindsdien kan ik het uitzoeken. Als ik nog een verhaal moet aanhoren over een as of een vering maak ik hem dood.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Die van jou? Wat hebtie gedaan (of niet gedaan?)
Of gewoon in het algemeen?
quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:56 schreef mordradead het volgende:
Graaf slis is toch van Robin Hood disney tekenfilm?
Ja joh, het is toch belachelijk zoveel geld hier in voer wordt gestopt. Soms schaam ik me dood.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:49 schreef conleche het volgende:
SHE: had je die 65 euro van vorige week van de markt dan al op?![]()
(ik heb hier zo'n kaasjuwelier zitten, ik ga daar zo min mogelijk naar binnen, want ik ben altijd op het randje van bankroet als ik weer buitensta)
Twijnstraat;quote:Op dinsdag 2 september 2008 17:49 schreef Ymke het volgende:
She , waar zit het? Dan ga ik morgen even langs
quote:Op dinsdag 2 september 2008 17:08 schreef SHE het volgende:
Eeetlijst heb ik vandaag niet, want die was wat floepie.
Nou nou afschuwelijk, hij is nogal vaagquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:44 schreef Greys het volgende:
[..]
![]()
"Closer" komt vanavond op tv!
Kennen jullie die film? Ik vond hem geweldig, maar raar, en ik ken verder niemand die het ook een goede film vond. Iedereen vond hem afschuwelijkMet Jude Law, (
), Clive Owen (
), Nathalie Portman en Julia Roberts.
De McDrekquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:15 schreef Viking84 het volgende:
1 keer raden waar ik vanavond gegeten heb.
Ik loop daar elke dag maar ga nooit de winkels inquote:
Ik eet nooit brood eigenlijk! Alleen vandaag omdat het makkelijk mee te nemen is!quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:22 schreef Tinkepink het volgende:
@P.F. - toen ik nog brood at, had ik ook áltijd honger. Net als jij at ik rustig 10 boterhammen + fruit +normaal avondeten etc. weg. SInds ik geen brood meer eet heb ik ook geen honger meer. Niet meer dat gevoel van "ik moet iets eten. NU!" Wel eet ik gewoon door de hele dag en zorg ik ervoor dat ik geen lege buik heb. Misschien is dit ook voor jou iets om uit te proberen.
Nee ik neem mijn huidige gewicht steeds als startgewicht. Dan lijk ik altijd al dunquote:Op dinsdag 2 september 2008 07:25 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen. Het regent. Toch blij dat ik nu niet hoef te fietsen, maar het is nog wel 10 minuten naar de trein lopen. Zou de rest van de dag wat vrolijker worden?
@PF: nieuwe start, nieuw begin, ga je dit als je startgewicht nemen? Dan kan je zeggen dat je veeeel meer bent afgevallen over een paar weken
Oh dan doe ik wel even mee met de ramadanquote:Op dinsdag 2 september 2008 17:31 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja joh, het is toch belachelijk zoveel geld hier in voer wordt gestopt. Soms schaam ik me dood.
Maar in dit geval vind ik het niet erg, mijn man heeft helemaal rode wangetjes van verrukking en heeft zelfs de kaas gesnoept ( hij haat kaas )
Dit was elke cent waard. En ik ben een vuige snob, maar hier werd ik stil van!
Sterker nog, ik overweeg een prijsvraag te organiseren in dit topic. Als in; de eerste die deze week aantoonbaar 2 kg kwijt is, metend vanaf nu, krijgt een mandje met lekkers van deze traitteur
Kneusquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:11 schreef motorbloempje het volgende:
he blergh, het ging wat beter, maar nu weer slechterdus ga nu zo lekker naar bed
eetlijstje van vandaag:
O: twee boterhammen hagelslag
L: -
T: halve balisto
D: 3 wraps met zelf gekruid gehakt met groentes en wat zure room en sla
niet om over naar huis te schrijven
maar als ik me morgen ook maar IETS beter voel ga ikspinnen
Heb hem net gezien en hij is briljant.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:44 schreef Greys het volgende:
[..]
![]()
"Closer" komt vanavond op tv!
Kennen jullie die film? Ik vond hem geweldig, maar raar, en ik ken verder niemand die het ook een goede film vond. Iedereen vond hem afschuwelijkMet Jude Law, (
), Clive Owen (
), Nathalie Portman en Julia Roberts.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Heb hem net gezien en hij is briljant.
Nee dat was al ff geleden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:44 schreef Greys het volgende:
[..]Serieus? Had ik vandaag al gezegd dat ik van je hou?
![]()
Ik las overspannetjequote:
Ik woog, 64. Halfuur (en een groot glas water) later nog een keer 65,5quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:38 schreef kwakveense het volgende:
ja, niet valsspelen en vanavond wegen hé?
Goed zeg!quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:53 schreef Webkim het volgende:
Ik was een weekje weg, maar ik heb me keurig gedragen. Weer ruim een kilo kwijt. Ik kreeg weer een maat 40 kledingstuk over mijn derriere.Nog even en ik krijg het nog weer dicht ook.
De stand: 84-en-een-beetje. Op naar de zoveelenzeventig!
quote:Op woensdag 3 september 2008 04:14 schreef motorbloempje het volgende:
@Yashi: puik! ik ga mee!
*klopt af* hoofdpijn is weg!
weet alleen niet waarom ik wakker ben nu
quote:Op woensdag 3 september 2008 09:02 schreef kwakveense het volgende:
helleu...
zo Evy 8 zit er weer op. Tempo nog steeds niet om over naar huis te schrijven, maar ik vond t ook wel n zware les: voor t eerst telkens 2 minuten rennen, 1 minuutje rusten. zo naar kantoor, en deze keer echt...
nog even voor de record SHE: ik woog vanochtend 83.7die wil ik graag als start gebruiken (gisteren was een gokje)
het wordt alleen maar mee terwijl ik keihard mn best doe, snap er niks van. ik val vast geen 2 kilo af deze week, maar ik ga t wel proberen want dan zit ik weer een beetje in de buurt van wat ik een week geleden gewoon nog woog. t is echt te gek voor woorden
*edit* foto van weegschaal weggehaald, want ik zie mn eigen lijf ineens weerspiegeld in t glas. ieuw! per PM opvraagbaar als je me niet gelooft
(ja ik pak dit grapje serieus aan he... ik baal zo van mn gewicht momenteel bah!)
Ja, fijn zo'n excuus enzo, maar het is juist in tijden van stress moeilijk om te ontspannen!quote:Op woensdag 3 september 2008 10:23 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik weet wel waarom je geen gram afvalt, vergeet niet dat je al weken bezig bent met gestress, gezeik en liefdesperikelen.
Jouw cortisolspiegel gaat waarschijnlijk door het dak en hoe oneerlijk het ook klinkt, je gaat dan niks afvallen.
Al zou je op water en brood leven.
Ik zou als ik jou was nu de focus op ontspanning en reduceren van stress leggen en even lekker helemaal niet aan je gewicht denken!
Oeh ja, dat wil ik ook. Zal zo even wegen voor het startgewichtquote:Op woensdag 3 september 2008 09:23 schreef Tinkepink het volgende:
Nu nog een mooie strakke rug krijgen.
ik ga eerstquote:Op woensdag 3 september 2008 09:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]Mooi zo
![]()
Ow haha zie nu het tijdstip pasmalle meid
Ga naar de sauna, maak een wandeling, doe tai chi, plan een paar uur in waarin je móet werken en een paar uur in waarin je vrij bent (net als met een normale baan), ga naar de bioscoop of lees een écht goed boek, neem valeriaan, doe ontspanningsoefeningen, laat je masseren door een echte masseur...quote:Op woensdag 3 september 2008 10:35 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ja, fijn zo'n excuus enzo, maar het is juist in tijden van stress moeilijk om te ontspannen!
Onderzoek weer nog niet af
Dat soort dingen zouden mij serieus niet helpen eigenlijkquote:Op woensdag 3 september 2008 10:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ga naar de sauna, maak een wandeling, doe tai chi, plan een paar uur in waarin je móet werken en een paar uur in waarin je vrij bent (net als met een normale baan), ga naar de bioscoop of lees een écht goed boek, neem valeriaan, doe ontspanningsoefeningen, laat je masseren door een echte masseur...
Ik heb gegoogled.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:08 schreef Vivi het volgende:
Dong Quai misschien?
(Wel uitkijken als je echt zwanger wilt gaan worden, dan mag je het niet gebruiken).
Zoveel mensen hebben puur op basis van hun eet en beweegpatroon pijntjes, krampen, onevenredig veel winderigheid en slechte stoelgang. Dan zijn er ook nog de 'vrouwenkwaaltjes'. IBS is een verzamelnaam voor deze dingen.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:17 schreef SHE het volgende:
...
En nog erger vind ik dat mijn huisarts dit gemist heeft. Ok, ik kom er maar zelden, maar ze had zelf die optelsom ook wel kunnen maken.
Ze weet dondersgoed dat een spastische darm een flauwe diagnose is en er doorgaans een heel ander probleem aan ten grondslag ligt.
Daar moet ik dan op mijn 30e achterkomen
Ze had me een hoop ruzies kunnen besparen in elk geval. Net mensen, die artsen
Mijn HA weet hoe ik met voeding omga, dus ze had moeten weten dat het daar niet aan kon liggen.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:31 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Zoveel mensen hebben puur op basis van hun eet en beweegpatroon pijntjes, krampen, onevenredig veel winderigheid en slechte stoelgang. Dan zijn er ook nog de 'vrouwenkwaaltjes'. IBS is een verzamelnaam voor deze dingen.
Vaak zijn ze wel redelijk overkomelijk en grootschalig onderzoek is bij de meesten niet nodig.
Dat jij ruzie maakt door je klachten ligt toch niet aan een arts?
Foto's! Ik zet ook nooit wat online, dus voel je niet verplichtquote:
Wat de meeste mensen met PMS doen is denken 'Ah, dit herken ik' en vervolgens door gaan met de orde van de dag. Het effect van de diagnose stellen is dan vrij klein. Juist omdat het gezien wordt als een vrouwenkwaal waar maar 'mee geleefd moet worden'quote:Op woensdag 3 september 2008 11:49 schreef SHE het volgende:
[..]
Mijn HA weet hoe ik met voeding omga, dus ze had moeten weten dat het daar niet aan kon liggen.
Ze weet ook dat ik die agressieve buien had EN onverklaarbare darmklachten.
Mij afschepen met een diagnose die nergens op slaat, zonder moeite te doen zelf even door te zoeken vind ik jammer.
Als ik het zelf kan, dan kan zij het ook.
Ik vind het vervelend dat dat kwartje niet eerder is gevallen, dat had veel gezeur gescheeld.
En ja, dat is de taak van mijn HA. Ik kom er al nauwelijks, dus als ik er ben kan ze op z'n minst serieus met de klachten omgaan.
De symptomen komen 1 op 1 overeen, dus het was bepaald geen rocket science.
Ik zeg dan ook helemaal niet dat accepteren perse is wat iemand moet doen, maar hoe er mee omgegaan wordt door de meeste vrouwen. Een voorbeeld dat de emancipatie nog niet volledig is; zou er een typisch mannenkwaaltje zijn, moet er wel perse een oplossing voor komen.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:05 schreef SHE het volgende:
Oh, maar voor mij is weten waar het aan ligt cruciaal.
Ik kan alleen iets doen als ik het weet. Een psycholoog kan niets met PMS, aangezien het een fysiologisch ongemak is.
Ik vind het ver gaan om te zeggen dat je er maar mee moet leven; voor mij zijn de klachten echt vervelend en voor mijn lief is het hel. Ik heb er moeite mee dat zomaar te accepteren. Voor mezelf en mijn naasten.
Ik ben dan ook niet een beetje onhandelbaar, ik ben echt furieus.
Dat is inderdaad erg spijtig en het had vast beter gekund.quote:Vwb mijn huisarts heeft de teleurstelling meer te maken met eerdere ervaringen. Ik heb me ooit gemeld met buikpijn waar ik gek van werd en vertelde haar toen ook dat ik vermoedde dat het een ontsteking was.
Ik kon niet eens meer rechtop lopen.
Ze stuurde me naar huis met de mededeling dat het mijn IBS was en stress.
De volgende dag ben ik naar de EH geweest, want ik kon echt niet meer.
Binnen 10 minuten lag ik op de OK, acute blindedarm. Mijn darm is in de handen van de arts geknapt
Had ik buikvliesontsteking opgelopen dan had ik dat mens vermoord met mijn darm!!
Daarom dus, het is het zoveelste wat ze 'mist'. Vind ik jammer, want ik kom altijd goed voorbereid naar een consult.
Wat dacht je van gegrilde zalm met tomatensalsa?quote:Op woensdag 3 september 2008 12:04 schreef Hondsdraf het volgende:
D: geen idee nog. Heb wel -weer- zin in vis. Heb nog zalm in de vriezer liggen. Misschien grillen en een salade (met tomaten!) er bij.
Ja, normaal ga ik altijd met goede moed winkelen maar word ik gewoon ontzettend chaggo omdat alles wat ik leuk vind niet past..Of het kan net wel, net niet.. En nu paste zelfs alles en het stond ook allemaal leukquote:Op woensdag 3 september 2008 12:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
@She, balen dat je het vertrouwen in je huisarts op deze wijze inmiddels aardig bent kwijt geraakt....
Misschien is het een idee om naar een andere huisarts te gaan?
@Yashaa: wat een heerlijk gevoel he? ik weet nog dat ik elke maat kleiner, bijna niet kon geloven....
Leren hoe je met extreme gevoelens kan omgaan. Echt, ookal heb je last van je hormonen en ben je de duivel in eigen persoon (ik weet waar ik het over hebquote:Op woensdag 3 september 2008 12:21 schreef SHE het volgende:
Ik begrijp je psycholoog verhaal niet helemaal. Wat denk jij dat een psycholoog kan doen?
het gaat dus niet om ochtend/ avond>?quote:Op woensdag 3 september 2008 12:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat dacht je van gegrilde zalm met tomatensalsa?
@BJ: het verschil tussen ochtend en avond is bij mij ook altijd 1-2 kg.
Of je verder geen notoire ruziemaker bent weet ik verder niet, maar ruziemaken is -volgens mij- wel iets dat je actief doet en wat je kan veranderen. Pilletjes kunnen vast een deel oplossen, maar alles weet ik niet. Ik zeg ook totaal niet dat je erheen moet, maar wel dat het kan helpenquote:Op woensdag 3 september 2008 12:21 schreef SHE het volgende:
Ik begrijp je psycholoog verhaal niet helemaal. Wat denk jij dat een psycholoog kan doen?
Deze klachten hangen samen met een hormonale cyclus, en volgens recente onderzoeken zou het zelfs het resultaat zijn van een zwak zenuwstelsel.
Dat is fysiologisch, niet psychologisch.
Ik ben geen notoire ruzie maker, ik ben de helft van de maand gewoon niet mezelf.
--> dat is juist het emancipatieverhaal! Vrouwen accepteren het als ze deze ongemakken hebben, want 'het hoort erbij'. Hebben mannen iets, zoals een slappe, moet er wel altijd iets aan gedaan worden!quote:En ik denk niet dat het iets met emancipatie (!! ) te maken heeft. Van wat ik heb begrepen is het een complex probleem en weet men nog niet goed hoe ze de klachten moeten behandelen.
Sommige vrouwen hebben baat bij supplementen en sommigen bij het doorslikken van de pil.
Ik heb alleen wel begrepen dat ze dicht bij een doorbraak en dus ook oplossing zijn.
+
Ik vind het onacceptabel dat je als vrouw anno 2008 nog last moet hebben van stemmingswisselingen, pijntjes en een kuthumeur omdat je ongesteld moet worden.
En als ik het goed begrijp hebben onzettend veel vrouwen hier last van.
Vind je het gek dat wij te boek staan als labiele, emotionele zeurwijven bij de heren. Dat is best oneerlijk vind ik en ik ga niet wachten tot de overgang voor dat over is en je weer andere klachten krijgt.
Oh, sorry, verkeerd gelezenquote:Op woensdag 3 september 2008 12:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
het gaat dus niet om ochtend/ avond>?
het was vroege ochtend (77,9) en late ochtend (79)
quote:Op woensdag 3 september 2008 12:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Leren hoe je met extreme gevoelens kan omgaan. Echt, ookal heb je last van je hormonen en ben je de duivel in eigen persoon (ik weet waar ik het over heb), je hóeft het niet af te reageren op je omgeving. In ieder geval niet in de extreme mate waarin je het nu zegt te doen. Als iemand hier een hormonster is ben ik het wel, maar ik heb geleerd met mijn -soms door hormonene extreme- emoties om te gaan, en sindsdien ben ik een engeltje
Ben nu alleen nog wat zeurderig en huilerig in de dagen voor mijn menstruatie, terwijl ik vroeger echt kon exploderen.
quote:Op woensdag 3 september 2008 12:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
oplossen, maar alles weet ik niet. Ik zeg ook totaal niet dat je erheen moet, maar wel dat het kan helpen
[..]
--> dat is juist het emancipatieverhaal! Vrouwen accepteren het als ze deze ongemakken hebben, want 'het hoort erbij'. Hebben mannen iets, zoals een slappe, moet er wel altijd iets aan gedaan worden!
quote:Op woensdag 3 september 2008 12:43 schreef SHE het volgende:
Omdat ik toch uit pure passie graag de traitteur met jullie wil delen, stel ik voor dat ik maandag lekker een lootje trek.
En omdat ik zo vreselijk heb genoten, loot ik er gewoon 2 en maak ik 2 mooie mandjes.
Ah op die manier.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:40 schreef Tinkepink het volgende:
Toch nog even een reactie: Ik ben ook niet naar een psych geweest SHE. Ze hebben mij borderline in de schoenen willen schuiven toen ik jong was, terwijl ik alleen maar getraumatiseerd was en last had van mijn hormonen. Nu ben ik "normaal" met een lichte aanleg tot depressies. Zonder hulp van een psych. Wel weet ik uit ervaring dat AD heel nuttig kunnen zijn om wat tot rust te komen en voor jezelf wat op een rijtje te zetten. "Anderen" (je lijf, je ouders, je hormonen, je vrienden, de rest van de wereld) de schuld geven van je gedrag is namelijk wel heel makkelijk, maar je kiest er toch echt zelf voor je zo te gedragen (als je geestelijk gezond bent tenminste). AD hebben mij geholpen mezelf te accepteren en wegen te zoeken waardoor ik wél normaal kan functioneren. Sindsdien gaat het echt heel goed met me.
quote:Dairy packs PMS punch
Eating more dairy could dramatically relieve PMS symptoms. That's if new research, featured on a recent episode of 'The Truth About Food' (SABC2, Fridays at 21:00), can be believed.
The results of a study conducted by the BBC indicate that drinking low-fat milk and eating low-fat yoghurt and cheese – all dairy products rich in calcium and vitamin D – helps some women to reduce their symptoms of premenstrual syndrome (PMS) by 80% or more.
Advertisement
Up to 80% of women in their childbearing years suffer from PMS, the symptoms of which can vary from slight irritability to depression, to reactions that are practically psychotic. Physical symptoms range from swollen breasts, headaches/migraines, fatigue, cramps and insomnia to a total breakdown of function – so much so that, in some cases, relationships and careers can be in danger.
Although a variety of nutrients (such as vitamin B6 and the omega fatty acids in evening primrose oil) have been shown to alleviate PMS symptoms, the idea that calcium and vitamin D may also help is relatively new.
Previous research
An early study reported in 1998 by Thys-Jacobs et al (Krause, 2000) found that women who took 1200 mg of calcium a day for three months had significant reductions in PMS symptoms. Thys-Jacobs suggested that PMS could actually be a calcium deficiency or a malfunctioning in calcium metabolism.
In 2005, Bertone-Johnson and co-workers from the University of Massachusetts in the USA studied the calcium and vitamin D intakes of a very large group of women who had previously participated in the so-called 'Nurses Health Study'.
The researchers examined the calcium and vitamin D intakes of women aged 27 to 44 who developed PMS over a 10-year period (1 057 women) and of the controls who didn't develop PMS (1 968 women).
Bertone-Johnson and her team found that women who ate the most calcium (about 1200mg per day) were 30% less likely to develop PMS than women who only ate 530mg of calcium a day. Similar results were obtained for vitamin D intake, i.e. women who ate plenty of vitamin D (400 IU per day) had the lowest incidence of PMS.
The researchers concluded that "a high intake of calcium and vitamin D may reduce the risk of PMS." They also pointed out that calcium and vitamin D potentially reduce the risk of osteoporosis and certain cancers, so that even young women should be encouraged to increase their intakes of calcium- and vitamin D-rich foods.
The BBC study
The BBS researchers also tested women with PMS who ate what they called "The Double-D Diet" (Dairy and vitamin D). This diet contained up to four servings of low-fat dairy products a day and the participants were instructed to follow it for a period of 3 months. The women in the control group were given dummy or placebo pills for 3 months. The participants recorded their PMS symptoms and noted how severe these symptoms were.
At the end of 3 months, the group receiving active treatment in the form of plenty of low-fat dairy foods reported a dramatic reduction in PMS symptoms. Some of the women achieved PMS symptom reduction of up to 100%. On average, the symptoms improved by 30% (a similar finding to the results obtained by Bertone-Johnson and her team at the University of Massachusetts).
The control group in the BBC study did not experience a dramatic reduction in PMS symptoms.
Boosting your calcium intake
It's ironic that the majority of women, especially teenagers and young women, tend to avoid milk and dairy products because they view these foods as fattening.
Where this strange idea came from I don't know. Even full-cream milk only contains 3.3g of fat and 257kJ per 100ml (119mg of calcium/100ml). Low-fat or 2% milk contains 1.9g of fat and 208kJ per 100ml, plus 130mg of calcium. And, best of all, fat-free or skimmed milk contains 0.3mg of fat and 146kJ per 100ml and 123mg of calcium.
The same applies to yoghurt, with the fat-free version containing only a trace of fat and less energy than the full-cream version.
By selecting low-fat or fat-free milk and dairy products you can ensure that you're getting all the calcium you require, without the fat or a high kilojoule content.
All dairy products (milk, yoghurt, cottage cheese and other cheeses) are rich sources of calcium. Select the low-fat or fat-free versions if you're concerned about weight gain.
Vitamin D not a problem for SA women
South Africans are lucky in the sense that we get more than enough sun exposure, which helps our bodies to produce vitamin D.
Just remember that if you go out in the sun, you should always protect yourself with a broad-rimmed hat and sunblock (SPF 30+) that protects against both UVA and UVB rays.
- (Dr I.V. van Heerden, DietDoc, January 2008)
References:
(www.bbc.co.uk/sn/humanbody/truthaboutfood/sexy/pms.shtml.; Krause's Food, Nutrition & Diet Therapy, 10th Ed. 2000. Eds. L K Mahan & S Escott-Stump. WB Saunders Co, Philadelphia; Bertone-Johnson, ER et al (2005). Archives of Internal Medicine, Vol 165(11):1246-52)
quote:Op woensdag 3 september 2008 12:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat dacht je van gegrilde zalm met tomatensalsa?
Ik kan het niet aanraden, want dan eet je niets meerquote:Op woensdag 3 september 2008 14:39 schreef Brighteyes het volgende:
Wellicht mosterd na de maaltijd en was het al langs gekomen, maar ik kwam net dit boek tegen in een TTK topic. Leek me wel interessant gezien de 'geen pakjes en zakjes' stroming van nu.
Voedselhorror
Je kent het dus?quote:Op woensdag 3 september 2008 15:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik kan het niet aanraden, want dan eet je niets meer
Ja en het is idd een horrorboek.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je kent het dus?
Stiekem trekt het me wel. En wellicht helpt het me ook van alle vreterijen af.![]()
quote:Op woensdag 3 september 2008 16:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja en het is idd een horrorboek.
En aangezien jij een verse mama bent, vind ik het geen goed idee dat je zo kennismaakt met de waarheid over voeding.
De kans is erg groot dat je je druk gaat maken op een manier die niet goed is.
De basisprincipes van goede voeding zijn voldoende om jezelf en je kind goed groot te brengen;
- vermijd zoveel mogelijk onnatuurlijke suikers
- vermijd zoveel mogelijk prefab
- eet vaak wilde vis
- eet veel groenten
- eet voldoende fruit
- eet voldoende vezels, noten en zaden.
- probeer biologisch vlees te eten en eet het met mate
Zo simpel is het.
Ik heb serieus gemerkt dat ook ik nog weleens kan doorslaan in mijn eetgewoonten juist omdat ik weet hoe fucked up de meeste voedingsmiddelen zijn.
Het is alleen weer een uiterste die ook niet ok is.
I second thatquote:Op woensdag 3 september 2008 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje wil wel in de lootjesmand hoor![]()
quote:Op woensdag 3 september 2008 17:38 schreef Plukie86 het volgende:
Ik ga weer een poging doen om mee te posten, de poging van een paar weken geleden is mislukt (omdat jullie zo asociaal snel posten!). Ik ben sinds 3 dagen weer op mijn kamer in plaats van bij mijn ouders (student he) en dat betekent weer voor mezelf zorgen. Wel fijn, want nu bepaal ik tenminste weer zelf wat ik eet en wanneer ik eet.
Voor de stats: een jaar geleden afgevallen van 69 tot 63 kilo, nu weeg ik 65 kilo, en dat komt mede doordat ik de afgelopen twee maanden weinig gesport heb (ivm de zomervakantie, alle spieren zijn vet geworden). Daarvoor was ik dus 10 maanden op 63 kilo gebleven, zonder er veel moeite voor te hoeven doen, dat gezondere eetpatroon was niet moeilijk vol te houden, en af en toe wat sporten.
Maar ik wil weer naar de 63, en liefst naar de 60 kilo. En dat gaat me wel lukken, met af en toe wat extra motivatie van dit topic. Ik zal mezelf morgen weer even in het lijstje updaten zodat ik er weer in kom, maar daarvoor moet ik eerst even wegen hoeveel ik nu precies weeg. Het plan de campagne is om het sporten weer op te voeren, dus een beetje meer doen dan 1 keer per week hardlopen. En daarnaast om wat minder te snoepen. Gezond eten doe ik al, dus daarin zal ik niet veel hoeven te veranderen. Alleen een beetje minder patat eten, helaas, mijn all-time favourite voedsel.
Zometeen ga ik lekker pilatessen, nog nooit gedaan, dus ik hoop dat het leuk is. En morgen heb ik intake bij de sportschool waar ik lid van ben geworden. Eens kijken of je echt zo goed kan afvallen van krachttraining...
Ik heb hetzelfde probleem sinds ik gestopt ben met de pil. Dat en een fikse afname van mijn libido, terwijl men altijd zegt dat juist de pil libidoverlagend werkt.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:00 schreef SHE het volgende:
Ja, wat wil je nu eigenlijk zeggen Co?
Het stresshormoon cortisol heeft iedereen; het verschilt hoe mensen er op reageren, maar vaak is het zo dat langdurige spanning of depressieve klachten ervoor zorgen dat het hormoon chronisch hoog blijft. In dat geval kun je op je kop gaan staan, maar gaat er geen grammetje meer af.
Incidentele stress, zoals bv nieuwe baan, verhuizing, nieuwe liefde e.d. kan juist voor gewichtsverlies zorgen, maar dat hefet dan meer te maken met andere (geluks) stofjes die je gewoon je eetlust afnemen.
Speaking of hormones; met dank aan het stoppen met de pil attendeerde mijn lief me er gisteren op dat ik toch echt PMS heb.
Er zijn wat kwartjes gevallen.
Ik heb de diagnose IBS , maar gek genoeg heb ik daar maar *soms* last van. Nu is IBS ook een flutdiagnose, want niemand weet wat het precies is.
Ik ben dus even een dagboekje gaan bijhouden en heel bizar, hangen mijn darmklachten samen met mijn menstruele cyclus
Kortom > als ik iemand wil slaan, agressief wordt en jankerig, dan heb ik ook darmklachten.
Dat verklaart waarom ik zo vaak buikpijn had, want rond de ovulatie en voor de menstruatie is het feest.
Voor mijn lief viel het kwartje toen hij het pakje OB weer zag liggen; de afgelopen week had ik hem voor alles wat lelijk is uitgemaakt, was ik onhandelbaar, onaardig en ronduit manisch.
Hij herinnerde zich een zelfde voorval 3 jr geleden toen ik ook tijdedlijk met de pil was gestopt en ik dus blijkbaar ook zo ernstig van de kaart was.
En hij heeft me verdeurie gelijk ook..alles klopt. En ik heb helemaal geen vage darmaandoening, ik heb PMS
Nu heb ik wel een probleem, want ik ga toch echt de pil niet meer slikken. Op zoek naar een vangnet voor die 2 weken dus, want ik denk niet dat een pilletje teunisbloemolie mij ervan gaat weerhouden compleet uit mijn dak te gaan![]()
Mocht iemand hier een tip hebben, hollar.
Mijn huisarts wil AD voorschrijven voor 2 weken per maand, maar ik heb al gezegd dat ze dat daar kan stoppen waar de zon niet schijnt.
Ikea?quote:Op woensdag 3 september 2008 18:17 schreef Isegrim het volgende:
T: twee appels (ik heb zo'n ding gekocht dat een appel in één beweging ontklokhuist en in partjes verdeelt
De makrelen van tegenwoordig zijn anders niet meer wat ze geweest zijn, zo klein!quote:Op woensdag 3 september 2008 18:09 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn god, net bij wijze van avondeten een hele makreel opgegetenIk weet dat vis gezond voor je is, maar dit natuurlijk een beetje overdreven nadat ik vandaag ook al tonijn, walnoten en ansjovis heb gegeten. En ik heb nog trek: zin in sushi
daar liep ik vanmiddag ook over te fantaserenquote:
Nou, ik ben dus ook een diane klant, daarvoor marvelon.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem sinds ik gestopt ben met de pil. Dat en een fikse afname van mijn libido, terwijl men altijd zegt dat juist de pil libidoverlagend werkt.Ik gebruikte de Diane35.
Volgens mij kun je met vis onmogelijk overdrijven.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:09 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn god, net bij wijze van avondeten een hele makreel opgegetenIk weet dat vis gezond voor je is, maar dit natuurlijk een beetje overdreven nadat ik vandaag ook al tonijn, walnoten en ansjovis heb gegeten. En ik heb nog trek: zin in sushi
Condooms. Spiraaltje voel ik zitten en ik ben bang voor andere hormonen wegens ernstige acné in het verleden en de angst dat dat terugkomt als ik andere hormonen neem dan de Diane. Ik heb al een keer om sterilisatie gevraagd, maar dat wilden ze toen niet. Ik ben nu de dertig gepasseerd dus het wordt nu wel een serieuze optie.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou, ik ben dus ook een diane klant, daarvoor marvelon.
Marvelon had ik nergens last van, diane werkte extreem libido verlagend bij mij.
De klachten onderdrukte het wel iets, maar dat is omdat ik 'm afgelopen jaar heb doorgeslikt.
Ik had wel wat schommelingen, maar lang niet zo hevig als nu.
Helaas is de pil doorslikken niet een feilloze methode de klachten te omzeilen, bij mij werkte de nadelen van de pil doorslikken niet op tegen de mogelijke voordelen tov pms-klachten.
Bovendien weiger ik nog hormonen te slikken, ik wil mijn eigen lijf terug, dan maar met pms
Ik ga dit wel oplossen hoor, dat moet!
wat gebruik je nu dan?
quote:Op woensdag 3 september 2008 18:47 schreef ColdFeet het volgende:
Hallo schattekes, lekker aan het afvallen?
Met al dat fokking gezonde eten van de afgelopen maanden is mijn stomme lijf nu fijn van slag van het eten hier; sowieso is het ritme anders, en ik loop al twee dagen rond met een buik die best voor vier maanden zwanger kan doorgaan
Duidelijke samenvatting van pil en libido, even naar beneden scrollen:quote:Op woensdag 3 september 2008 18:28 schreef SHE het volgende:
Nou, ik ben dus ook een diane klant, daarvoor marvelon.
Marvelon had ik nergens last van, diane werkte extreem libido verlagend bij mij.
De klachten onderdrukte het wel iets, maar dat is omdat ik 'm afgelopen jaar heb doorgeslikt.
Ik had wel wat schommelingen, maar lang niet zo hevig als nu.
Helaas is de pil doorslikken niet een feilloze methode de klachten te omzeilen, bij mij werkte de nadelen van de pil doorslikken niet op tegen de mogelijke voordelen tov pms-klachten.
Bovendien weiger ik nog hormonen te slikken, ik wil mijn eigen lijf terug, dan maar met pms
Ik ga dit wel oplossen hoor, dat moet!
wat gebruik je nu dan?
Heb je ook informatie over waarom mijn libido hóger was toen ik de pil gebruikte?quote:Op donderdag 4 september 2008 01:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Duidelijke samenvatting van pil en libido, even naar beneden scrollen:
http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
Voor meer info google op Sex hormone-binding globulin en deze link is ook nuttig: http://www.epigee.org/guide/pill_sex.html
Recent onderzoek heeft uitgewezen dat libidoverlies door de pil kan nog lang aanhouden nadat je bent gestopt. Een verhoogde insulinespiegel wordt ook in verband gebracht met het SHBG-gehalte.
Na de Diane wordt aangeraden niet direct zwanger te worden vanwege de mogelijke effecten op de ongeborene. Niet helemaal terecht, want de halfwaardetijd van de hormonen is niet heel lang en de delen van het kind waarop die hormonen van invloed kunnen zijn, ontwikkelen zich pas vanaf 6 weken als ik het goed heb.
Als je behoefte hebt aan info over de 'natuurlijke methode' roep je maar. De ideale methode voor mensen die van kinderen houden
Theoretisch gezien zou je libido hoger moeten zijn, zeker omdat je de Diane gebruikte. Vrij testosteron is de belangrijkste factor voor je libido. Het progestageen van de Diane zorgt er juist voor dat er minder vrij testosteron is, waardoor je zou verwachten dat je libido bij stoppen weer toeneemt. Kortom, ik heb geen idee waarom jouw libido tijdens de Diane hoger was.quote:Op donderdag 4 september 2008 06:29 schreef Isegrim het volgende:
Heb je ook informatie over waarom mijn libido hóger was toen ik de pil gebruikte?Of moet ik dat zoeken in dat bericht van laatst dat vrouwen die de pil gebruiken andere mannen aantrekkelijk vinden en moet ik nu op zoek naar een andere man?
Dat mooie huidje nog niet direct, maar van dat libido zou vrij goed kunnen kloppenquote:Op donderdag 4 september 2008 09:26 schreef Merel het volgende:
Sinds ik de Diane slik heb ik een mooi huidje en een veel hoger libido dan daarvoorMaar eigenlijk zou je libido dus nog verder moeten toenemen als je met de Diane stopt? Dan moet ik toch wat extra minnaars gaan zoeken
Tnx, ik post ook zo heerlijk on-topicquote:Op donderdag 4 september 2008 09:29 schreef SHE het volgende:
Ik ben vaak zo blij met de posts van loveli
Bedoel je met natuurlijke methode , periodieke onthouding?
Zoiets waren wij ook van plan en voorlopig even condooms tot ik het idee heb dat ik mijn cyclus begrijp.
Ik had voor de pil echt een supernauwkeurige cyclus, zeer regelmatig, dus ik hoop eigenlijk dat dat terugkomt.
Moblo, heb je koorts?quote:Op donderdag 4 september 2008 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik weet echt niets van de pil, alleen dat ik m al sinds mn 17e slik
maar zodra mijn partner en ik weten dat we écht geen kinderen willen (ik sluit de mogelijkheid nog niet 100% uit op dit moment) ga ik ook sterelisatie overwegen
Verder vandaag voor het eerst kickboksen
Ik voel mijn eisprong altijd, en niet zo zuinig ook. Bij mij doet mijn eisprong echt vreselijk pijn. Ik stel mij altijd voor dat mijn eitjes echt met een luid whooooooooooooohaaaaaaaaaaaaaaaaaaa die follikels uit komen.quote:Op donderdag 4 september 2008 10:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Tnx, ik post ook zo heerlijk on-topic
Periodieke onthouding, maar dan zo'n beetje alle methodes gecombineerd. Als je je lijf begrijpt, leef je een stuk makkelijker. Je kunt met temperaturen, de slijm-methode en eventueel zelfs door te kijken naar de baarmoedermond (ja, kijken) behoorlijk nauwkeurig bepalen wanneer de eisprong is. Handige google-woorden zijn NFP en Billings.
Op deze site staat de cyclus heel duidelijk uitgelegd: http://www.woomb.org/index_nl.html
Als je geen zin hebt in condooms bestaat er ook zoiets als dit http://www.leasshield.com/, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het niet bij iedereen feilloos werkt (lees: hij gaat nu naar de kleuterschool).
Naar mate je ouder wordt verandert je cyclus ook, dus het kan zijn dat 'ie wat minder regelmatig is dan vroeger. De mijne was altijd stipt 29 1/2 dag, maar na m'n 30ste werd hij opeens korter.
O, en roken veroudert je baarmoederslijmvlies!
Zo van: Mammaaa, ik ben zwangerquote:Op donderdag 4 september 2008 11:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik zie mezelf ook wel met kinderen, maar nu nog niet.
Mijn zus heeft ook twee kinderen en haar zagen we vroeger ook écht niet de moeder uithangen. Maar ze is zó veranderd na de geboorte van haar oudste. Echt een leuke, goede moeder.
minder vies met beleg idd., en ik vind t brood op zich ook wel lekker hoor.... maar geroosterd brood meenemen is sowieso niet te eten...quote:Op donderdag 4 september 2008 11:17 schreef conleche het volgende:
Kwak: en als je het bruine brood roostert, vind je het dan nog vies?
Heb dat spul ooit gekocht toen ik 's avonds brood moest halen en alle rest op was. Niet te eten dat spulquote:Op donderdag 4 september 2008 11:22 schreef kwakveense het volgende:
maar ik snap t probleem niet zo met blue band goede start eten ipv bruin brood.
maar dan niet zo ongezond... daar gaat t mij om: ik vind brood toch niet zo lekker, moet wel een paar boterhammen eten op een dag, dan eet ik liever iets wat ik wegkrijg en dat daarnaast niet zo ongezond is als de andere optie. nu krijg ik toch mn vezels en vitaminen binnen, minder suiker, etc.quote:het blijft gewoon witbrood
Bruine rijst, rijstepap, brinta, havermout, muesli, zelfmengmuesli, crackers, roggebrood, zemelen , gortepap, worteltjestaart, aardappelbrood...quote:Op donderdag 4 september 2008 11:33 schreef kwakveense het volgende:
haha, ja die voelde ik al aankomen.
Ik kan je evt. ook de Persona aanraden.quote:Op donderdag 4 september 2008 09:29 schreef SHE het volgende:
Ik ben vaak zo blij met de posts van loveli
Bedoel je met natuurlijke methode , periodieke onthouding?
Zoiets waren wij ook van plan en voorlopig even condooms tot ik het idee heb dat ik mijn cyclus begrijp.
Ik had voor de pil echt een supernauwkeurige cyclus, zeer regelmatig, dus ik hoop eigenlijk dat dat terugkomt.
Tegen jou denk ik. Heb je er al naar laten kijken?quote:Op donderdag 4 september 2008 12:20 schreef SHE het volgende:
Tegen wie heb je het Co?
Dat hoeft niet hoor, ik ben elke dag weer verbaasd dat ik zo'n engel heb gemaaktquote:Op donderdag 4 september 2008 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
oh, René en ik kunnen denk ik best mooie kindertjes maken, met heul mooie blauwe ogenmaar ze zullen idd wel duivels zijn als ze het grootste deel van mij erven, en dat risico is te groot
Haha vooral in dat filmpje wat je tijdje terug postte..quote:Op donderdag 4 september 2008 12:38 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat hoeft niet hoor, ik ben elke dag weer verbaasd dat ik zo'n engel heb gemaakt![]()
Oke, uiterlijke schijn dan he.
[ afbeelding ]
Nog ff over brood, bij o.a. de Jumbo is koolhydraatvrij brood te krijgen, ik heb het alleen nog nooit op, dus ik weet niet of het ergens naar smaakt.
Ik ben zelf gek op het Waldkornbrood van de Hema.
Idd jaquote:Op donderdag 4 september 2008 12:40 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Haha vooral in dat filmpje wat je tijdje terug postte..
Kom eens hier? NEE![]()
en dan toch komen![]()
Dat is een fabel. Enige wat verkeerd piercen van een tong kan veroorzaken is verlies van smaak of het raken van de tongslagader.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Als ik toen had geweten van de complicaties die een tongpiercing teweeg kunnen brengen (waaronder gezichtsverlamming) ,dan had ik het ook niet gedaan.
Zo zit het gewoon als ie opstaat..dat heeft ie ook niet van mij geerfdquote:Op donderdag 4 september 2008 12:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat is een fabel. Enige wat verkeerd piercen van een tong kan veroorzaken is verlies van smaak of het raken van de tongslagader.
Gezichtsverlamming ontstaat alleen bij een wangpiercing, en gelukkig wil een goede piercer deze piercing absoluut niet zetten.
@ Vivi: ik ben zo verliefd op die knul
Die haren, hoe krijg je het voor elkaar!!
Ik las kwakpannenkoekenquote:
Wat je bijvoorbeeld ook kunt doen, is normaal bloem gebruiken en dit aanvullen met Brinta. Is even wennen, maar best lekker. Smaakt ook goed met zoet (appel bijvoorbeeld, of suikerarme jam).quote:Op donderdag 4 september 2008 13:25 schreef kwakveense het volgende:
het is ook goed om tijd te besteden aan eten maken, dus ik ga volgende week maar eens experimenteren met het van te voren maken van volkoren pannenkoekjes (te vullen met gegrilde kipfilet ofzo, sla dr bij)
quote:Op donderdag 4 september 2008 13:57 schreef ColdFeet het volgende:
Ik baalIk word dus gewoon half ziek van 'normaal' eten... Voel me echt verrot, en dat terwijl het eten hier helemaal niet extreem slecht is...
Misschien toch wat meer ongezonds inbouwen in mijn dagelijks patroon... Bweuh
nee dat bedoelde ik ook niet! meer dat ik door jouw opmerking moest denken aan haar. eerst kon ze niet meer tegen brood (ze stopte er mee en haar buikpijn ging over), toen niet meer tegen vis (ze stopte er mee en haar hoofdpijn ging over)quote:Op donderdag 4 september 2008 14:10 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, maar ik heb helemaal geen voedselallergieen... Ik ben alleen anders gewend en dan komen al die lekkere belegde ciabatta's en de pasta en de puddings gewoon heel hard aan. Daarom zit ik me af te vragen of ik niet wat minder strak 'gezond' moet eten, want dit is echt niet grappigIk lig halve nachten wakker van de buikpijn
Ik heb het gezien jaquote:Op donderdag 4 september 2008 14:06 schreef kwakveense het volgende:
niet dat ik dit bij jou denk coldfeet, maar ik moet er aan denken door jouw post:
iemand gisteren superdun - superdik gezien? daar moetsen een heel dik iemand en een heel dun iemand een week ofzo van dieet ruilen, onder begeleiding van coaches, om inzichten te krijgen over hun eigen eetgedrag. jillian mckeith doet er ook aan mee, maar ik vond t niet zo vervelend betweterig... wle een leuk programma.
er was dus een heel dun iemand die zichzelf had aangepraat dat ze ziek werd van allerlei soorten eten en exht anorectische proporties had gekregen. nu moest ze ineens brood eten en pizza, en allerlei dingen waar ze allergisch voor dacht te zijn (buiten lactose intolerantie is er niks daarvan ooit aangetoodn bij haar).
eerst zat ze te huilen en te trillen andat ze zoiets at, maar aan t eind was ze wel blij dat ze niet meer zo bang was voor eten, zoals brood enzo...
na 12 weken een dieet volhouden daarna was zij 3 kilo aangekomen en zag ze er al een stuk gezonder uit en hij was 27 kilo afgevallen...
k vond t een interessant programma, maar jammer dat ze niet ingingen op de kanten van voeldsel die wel voor ongemakken kunnen zorgen óók al ben je niet aantoonbaar intolerant ervoor...
Ik heb Mercilon, als ik het goed lees krijg ik er dus dikke tieten vanquote:Op donderdag 4 september 2008 09:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Theoretisch gezien zou je libido hoger moeten zijn, zeker omdat je de Diane gebruikte. Vrij testosteron is de belangrijkste factor voor je libido. Het progestageen van de Diane zorgt er juist voor dat er minder vrij testosteron is, waardoor je zou verwachten dat je libido bij stoppen weer toeneemt. Kortom, ik heb geen idee waarom jouw libido tijdens de Diane hoger was.
Je schrijft dat je uit angst voor acne niet weer aan de pil wilt. Niet dat ik je aan de pil wil hebben, maar even een tip voor als je het wel overweegt. De meeste pillen hebben een progestageen met een (licht) androgeen effect en dat wil je niet. Pillen die het minste androgeen effect heben of zelfs een licht anti-androgeen effect zijn pilen met desogestrel of drospirenon (Marvelon, Mercilon, Yasmin). Deze pillen geven wel weer een licht verhoogd risico op trombose.
En alleen als jij dat zelf wilt moet je op zoek naar een andere man
Ik zal het nakijken want ik geloof er zelf ook niet zo inquote:Op donderdag 4 september 2008 11:26 schreef kwakveense het volgende:
[..]
maar dan niet zo ongezond... daar gaat t mij om: ik vind brood toch niet zo lekker, moet wel een paar boterhammen eten op een dag, dan eet ik liever iets wat ik wegkrijg en dat daarnaast niet zo ongezond is als de andere optie. nu krijg ik toch mn vezels en vitaminen binnen, minder suiker, etc.
Van oestrogeen krijg je dikkere tieten en dat zit zo ongeveer in alle pillen. Van de meeste pillen kun je ook nog eens puistjes en een snor krijgen, maar van Mercilon niet.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik heb Mercilon, als ik het goed lees krijg ik er dus dikke tieten van?
Mij staat ie denk ik ook nietquote:Op donderdag 4 september 2008 13:05 schreef Chicolate het volgende:
Tongpiercing zou mij absoluut niet staan, als ik het al zou willen. Ik vrees dat ik dan met een beetje make-up erbij voor blonde hoer door zou kunnen gaan. Dus dat doen we maar niet. Vind het eerlijk gezegd ook een van de minder leuke piercings, maar dat is vooral omdat de laatste tijd steeds meer breezahs hem hebben. Bij sommige meiden staat ie wel echt mooi. Maar piercings
en tattoos
. Ooit ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |