Waarom denk je dat ik "#1" neerzet in de TTquote:
Van der Wiel.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:50 schreef denthemen het volgende:
De overtreding van Willem II op ... (?) van Ajax was er toch duidelijk binnen beste Pieter
Rogier Meijer, die net zoals Den Ouden geel kreeg, en dus niet geschorst kan wordenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:38 schreef RayMania het volgende:
Nou, de rode kaart van Evander Sno (Willem II - Ajax) was dus duidelijk géén rode kaart.
En De Graafschap kwam ook wel een paar keer goed weg met Den Ouden en een aanslag van een andere speler (wie?).
En wat Meeuwis deed wat ook heel smerigquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:07 schreef versteegrob het volgende:
Wat ook erg was Tiote tegen een Rode speler. Vette karate trap, hij trapte de speler vol in zijn maag/ballen en ja hoor de scheids doet niks.
Niks hypocriets aan. Gewoon een zeldzame domme actie van Worm en heeft niks met eventuele andere kaarten te maken.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:30 schreef iofn het volgende:
Hypocriet figuur die Liesveld met zijn gele kaarten voor twee donkerrode overtredingen maar wel Worm zijn tweede gele kaart geven - hoe erg dat ook moet volgens de regels - omdat hij zijn shirtje uittrekt.
Ok, dan is hij gewoon een slechte scheidsrechter.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Niks hypocriets aan. Gewoon een zeldzame domme actie van Worm en heeft niks met eventuele andere kaarten te maken.
Als het iets was dan was het een elleboog, maar daar zou ik de beelden nog wel eens van willen zienquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:37 schreef M0NTANA het volgende:
En had Demouge nog rood moeten hebben na een tackle op Lindgren? Kreeg zoiets gesmst.
Dan had Sno ook al eerder rood kunnen hebben voor een eerste elleboog, je moet natuurlijk wel wat spelers overhoudenquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:37 schreef M0NTANA het volgende:
En had Demouge nog rood moeten hebben na een tackle op Lindgren? Kreeg zoiets gesmst.
Welke eerste elleboog?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan had Sno ook al eerder rood kunnen hebben voor een eerste elleboog, je moet natuurlijk wel wat spelers overhouden
Wie zegt dat ik afreageer?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:16 schreef SCH het volgende:
Beetje zwak om het op deze manier af te reageren Ray![]()
Het ging mij ook vooral om de harde overtredingen bij NEC - De Graafschap en de niet gegeven rode kaarten daarbij. Dat zijn dus gewoon scheidsrechterdwalingen.quote:Ik heb vooral harde overtredingen gezien vanavond, zijn toch vooral dwalingen van spelers lijkt me.
SCH ziet altijd elleboogstoten ook met Huntelaar, wel toevallig dat hij nooit beelden heeft om het te bewijzenquote:
Waar zie je staan dat mensen zeggen dat het de schuld van de scheids is dat Ajax heeft verloren?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:41 schreef fanneke het volgende:
Is dit nou 'Het grote scheidsrechterdwalingentopic' of ''Het ajax heeft verloren en het lag weer eens aan de scheidsrechter topic???
Volgens mij is de TT toch echt "Het grote scheidsrechterdwalingentopic (Eredivisie) #1" en zie ik andere wedstrijden langskomen. Ik kan het mis hebben natuurlijk. Het is al laat hè.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:41 schreef fanneke het volgende:
Is dit nou 'Het grote scheidsrechterdwalingentopic' of ''Het ajax heeft verloren en het lag weer eens aan de scheidsrechter topic???
Het zou juist doorzichtig zijn om het topic gelijk na Willem II - Ajax te openen. Ik opende het na NEC - De Graafschap. Maar goed, dan niet.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:44 schreef SCH het volgende:
fanneke heeft wel gelijk Ray, het is wel een beetje doorzichtig om dit topic nu te openen. Had het dan vanmiddag al gedaan.
Was er vanmiddag dan een aanleiding om dit topic te openen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:44 schreef SCH het volgende:
fanneke heeft wel gelijk Ray, het is wel een beetje doorzichtig om dit topic nu te openen. Had het dan vanmiddag al gedaan.
Was dat moeilijk, om even te wachten?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:45 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het zou juist doorzichtig zijn om het topic gelijk na Willem II - Ajax te openen. Ik opende het na NEC - De Graafschap. Maar goed, dan niet.
Ik heb het op DVD, was geen rood maar wel een soort van elleboogje - die Sno is gewoon echt een beetje onhandigquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Niet gezien en ik heb toch echt Eredivisie Live op mijn tv.
Je punt? Wat probeer je me nou aan te praten?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Was dat moeilijk, om even te wachten?
Je kan gewoon niet zo goed tegen je verlies, heb ik ook, geeft niks
gifs or it didnt happen!quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het op DVD, was geen rood maar wel een soort van elleboogje - die Sno is gewoon echt een beetje onhandig
Nu is het een soort van elleboogje? Hij raakt zijn neus geen eens.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het op DVD, was geen rood maar wel een soort van elleboogje - die Sno is gewoon echt een beetje onhandig
Niks. Het is gewoon een beetje doorzichtig.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:48 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je punt? Wat probeer je me nou aan te praten?
zijn eigen tekort komingen reflecteren op anderen in de hoop begrepen te worden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:48 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je punt? Wat probeer je me nou aan te praten?
Ga us slapen jijquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
zijn eigen tekort komingen reflecteren op anderen in de hoop begrepen te worden.
quote:
Het gaat over die eerste, niet over die waar hij rood voor krijgt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:48 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nu is het een soort van elleboogje? Hij raakt zijn neus geen eens.
Dan vind je het maar. Ik mag natuurlijk niet zeggen dat een rode kaart van een Ajacied onterecht isquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Niks. Het is gewoon een beetje doorzichtig.
Wat hap je enorm, ik heb wel een punt he. Je zou beter kunnen zeggen hoe slap Ajax speelde ipv een topic over die rode kaart openen. Ik vind het ook niet echt een sterk voorbeeld van een dwaling. Die andere zaken ook niet. Ik hou niet zo van dat gebash op de scheids. Kom dan echt met hele sterke voorbeelden als je er een topic over opent.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:50 schreef RayMania het volgende:
Ik heb nog in geen enkel topic iets gezegd over de wedstrijd.
Het is gewoon een centraal topic over dwalingen van de arbitrage.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat hap je enorm, ik heb wel een punt he. Je zou beter kunnen zeggen hoe slap Ajax speelde ipv een topic over die rode kaart openen. Ik vind het ook niet echt een sterk voorbeeld van een dwaling. Die andere zaken ook niet. Ik hou niet zo van dat gebash op de scheids. Kom dan echt met hele sterke voorbeelden als je er een topic over opent.
Neuh, wordt toch niet gelezen in het Ajax-topic. Daar wordt liever gekankerd. En ik heb geen eens de wedstrijd gezien, dan kan ik moeilijk oordelen over hoe Ajax gespeeld heeft.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat hap je enorm, ik heb wel een punt he. Je zou beter kunnen zeggen hoe slap Ajax speelde ipv een topic over die rode kaart openen.
Jouw mening.quote:Ik vind het ook niet echt een sterk voorbeeld van een dwaling. Die andere zaken ook niet. Ik hou niet zo van dat gebash op de scheids.
Dus ik moet eerst hele sterke voorbeelden hebben? Nee, eigenlijk niet echt zin in.quote:Kom dan echt met hele sterke voorbeelden als je er een topic over opent.
Mag je zeggen, was ook onterecht.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:50 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dan vind je het maar. Ik mag natuurlijk niet zeggen dat een rode kaart van een Ajacied onterecht is.
Tsja, is niet anders als je dit seizoen nog geen enkele live wedstrijd of samenvatting (Vitesse - FC Groningen) hebt gezien en dus enkel ná de eerste gekeken beelden een topic kan openen. Lijkt mij niet meer dan logisch.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:56 schreef fanneke het volgende:
Dit topic werd op een, laten we zeggen, ongelukkig tijdstip geopend.
Quote eens de Ajacieden die dat zeggen dan, want in het Ajax topic heeft niemand dat gezegdquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:56 schreef fanneke het volgende:
[..]
Mag je zeggen, was ook onterecht.
(Over de niet gegeven penalty: de overtreding was er buiten, maar de valpartij binnen de 16.)
Maar dat het bepalend voor de uitslag is en dus de schuld bij Vink lag zoals vele ajacieden in diverse topics doen geloven is onzin.
Gelukkig hoorde ik Van Basten en Huntelaar daar niet over na de wedstrijd. Die vonden het spel van ajax onder de maat. En dat was dus de reden van het verlies.
Dit topic werd op een, laten we zeggen, ongelukkig tijdstip geopend.
Nogmaals, waar zie je mensen in dit topic zeggen dat het de schuld van Vink was dat Ajax heeft verloren?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:56 schreef fanneke het volgende:
[..]
Mag je zeggen, was ook onterecht.
(Over de niet gegeven penalty: de overtreding was er buiten, maar de valpartij binnen de 16.)
Maar dat het bepalend voor de uitslag is en dus de schuld bij Vink lag zoals vele ajacieden in diverse topics doen geloven is onzin.
Net zoals veel Ajaxaanhangers hier op het forum maar dat is niet relevant voor dit topic.quote:Gelukkig hoorde ik Van Basten en Huntelaar daar niet over na de wedstrijd. Die vonden het spel van ajax onder de maat. En dat was dus de reden van het verlies.
ruim 3 uur na de wedstrijd? Vind ik niet echt een ongelukkig tijdstip.quote:Dit topic werd op een, laten we zeggen, ongelukkig tijdstip geopend.
Kijk eens in 'Live eredivisieverslagen topics' die tijdens de wedstrijd liepen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:00 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Quote eens de Ajacieden die dat zeggen dan, want in het Ajax topic heeft niemand dat gezegd![]()
Je weet vast wel wat emotie isquote:Op zondag 31 augustus 2008 01:04 schreef fanneke het volgende:
[..]
Kijk eens in 'Live eredivisieverslagen topics' die tijdens de wedstrijd liepen.
De 'kut- en kanker Vink' opmerkingen vliegen je daar om de oren.
Niet onlogisch dat je als fan je onvrede uit naar de scheidsrechter als een speler van jouw favoriete team waarschijnlijk onterecht een rode kaart krijgt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:04 schreef fanneke het volgende:
[..]
Ook dat nog ja.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:06 schreef RayMania het volgende:
[..]
Niet onlogisch dat je als fan je onvrede uit naar de scheidsrechter als een speler van jouw favoriete team waarschijnlijk onterecht een rode kaart krijgt.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je weet vast wel wat emotie is, en het viel best wel mee deze keer moet ik zeggen
Wil niet zeggen dat het de juiste manier is.
Even off-topic:quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:06 schreef RayMania het volgende:
[..]
Niet onlogisch dat je als fan je onvrede uit naar de scheidsrechter als een speler van jouw favoriete team waarschijnlijk onterecht een rode kaart krijgt.
Nee, natuurlijk niet. Anders zouden we het ook niet aanpassen, hè? Maar ik snap wel dat er bepaalde users zijn die op die manier posten bij tegenslag.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:10 schreef fanneke het volgende:
Dus als ajax in jullie ogen onrecht wordt aangedaan mogen dit soort opmerkingen (ziektes) wel? Dan zijn het ineens emoties...
Anders negeer je gewoon mijn laatste zin evenquote:Op zondag 31 augustus 2008 01:10 schreef fanneke het volgende:
[..]
[..]
Even off-topic:
Dus als ajax in jullie ogen onrecht wordt aangedaan mogen dit soort opmerkingen (ziektes) wel? Dan zijn het ineens emoties...
Mooie modjes zijn jullie.
Sarcasme hoop ik?quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:20 schreef Silver_Shark het volgende:
die kaart van Sno was dus echt DonkerRood
* Silver_Shark vraagt om gifje
quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:18 schreef sjimz het volgende:
Anders negeer je gewoon mijn laatste zin even!
Deze bedoel je?quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je weet vast wel wat emotie is, en het viel best wel mee deze keer moet ik zeggen
Wil niet zeggen dat het de juiste manier is.
En ik weet zeker dat jij ook wel eens zo heb gereageerd hier op Fok!![]()
![]()
Zolang het niet om Heerenveen spelers gaat, ben je idd niet zo van het gebash op de scheidsquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat hap je enorm, ik heb wel een punt he. Je zou beter kunnen zeggen hoe slap Ajax speelde ipv een topic over die rode kaart openen. Ik vind het ook niet echt een sterk voorbeeld van een dwaling. Die andere zaken ook niet. Ik hou niet zo van dat gebash op de scheids. Kom dan echt met hele sterke voorbeelden als je er een topic over opent.
Dik terecht ook. Vink was gewoon drama. Niet zozeer tegen Ajax of voor Willem II, maar de gehele wedstrijd. De eerste twintig minuten bijvoorbeeld heeft hij zo ongeveer iedere minuut gefloten voor een overtreding terwijl er voordeel gegeven had kunnen worden of er weinig tot niets aan de hand was. Bovendien was het totaal niet consequent. Daaruit kwam ook die grove tackle op Vertonghen voort, omdat Vink daar liet doorspelen terwijl hij even daarvoor niet voor een overtreding floot.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:04 schreef fanneke het volgende:
[..]
och gossie jou clubje is nog niet genoemd in dit topic?quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:41 schreef fanneke het volgende:
quote:Die penalty, daar heb ik mijn hart vastgehouden en was ik blij dat hij niet op de stip ging. Ik denk dat die uit op de stip gaat.
Die actie op Vertonghen was ook bizar inderdaad.quote:Op zondag 31 augustus 2008 09:14 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dik terecht ook. Vink was gewoon drama. Niet zozeer tegen Ajax of voor Willem II, maar de gehele wedstrijd. De eerste twintig minuten bijvoorbeeld heeft hij zo ongeveer iedere minuut gefloten voor een overtreding terwijl er voordeel gegeven had kunnen worden of er weinig tot niets aan de hand was. Bovendien was het totaal niet consequent. Daaruit kwam ook die grove tackle op Vertonghen voort, omdat Vink daar liet doorspelen terwijl hij even daarvoor niet voor een overtreding floot.
Wat hij verder de tweede helft allemaal aan het doen was, tsja....
Geef mij één quote uit VBL waar ik zeur (of klaag, scheld en niet tegen me verlies kan)?quote:Op zondag 31 augustus 2008 10:18 schreef SCH het volgende:
en dacht ook letterlijk aan Ray. En dan is dit topic gewoon een optelsommetje.
Ontzettend kinderachtig van je om gelijk de frustratiekaart te trekken. Dit is toch een topic dat er sowieso moest komen? RayMania draagt een situatie uit een wedstrijd aan, waar je gewoon inhoudelijk op in kunt gaan. Maar nee, gelijk sneue reacties over frustratie. Wat een bullshit, het maakt toch geen hol uit of het nou frustratie is of niet, dit topic gaat toch over de vraag of iets een scheidsrechterlijke dwaling is?quote:Op zondag 31 augustus 2008 10:18 schreef SCH het volgende:
Ach, ik zat gisteravond te luisteren naar LdL en uiteraard een beetje te gniffelen om de achterstand en bij die rode kaart dacht ik meteen: hehe, dan hebben ze tenminste iets om over te zeuren en dacht ook letterlijk aan Ray. En dan is dit topic gewoon een optelsommetje. Beetje voorspelbaar, beetje doorzichtig maar verder ook geen ramp hoor, alleen als je het zo gaat ontkennen krijgt het iets valserigs![]()
Was een fout van Wetzel zelf, beetje onzinnig.quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:46 schreef sjimz het volgende:
Ook hoor ik van Wetzel dat het 2e (?) doelpunt van Sparta nooit goedgekeurd mocht worden.
Meer sneu gezeik van Wetzel, maar ook weer ontzettend slecht gefloten. Als er een wissel is zorg je als scheids dat er één speler uitgaat en dat er één inkomt. Drama weer.quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Was een fout van Wetzel zelf, beetje onzinnig.
Mwa, de scheidsrechter of vierde official had het gewoon moeten checken. Wat mij betreft wel een dwaling. Net zoals de niet gegeven penalty na hands bij Sparta - ADO.quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Was een fout van Wetzel zelf, beetje onzinnig.
We zijn het dus eens!quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:13 schreef RayMania het volgende:
[..]
Mwa, de scheidsrechter of vierde official had het gewoon moeten checken. Wat mij betreft wel een dwaling. Net zoals de niet gegeven penalty na hands bij Sparta - ADO.
Yupquote:
Als dat al geen hands meer isquote:Op zondag 31 augustus 2008 21:13 schreef RayMania het volgende:
[..]
Mwa, de scheidsrechter of vierde official had het gewoon moeten checken. Wat mij betreft wel een dwaling. Net zoals de niet gegeven penalty na hands bij Sparta - ADO.
Dat was zeker een penalty ja.quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:47 schreef Zjakkie het volgende:
Feyenoord had ook best een penalty mogen krijgen na die overtreding op Janota.
Als dat een natuurlijke reflex was heb ik medelijden met die jongenquote:
Sparte helemaal. Je zag gewoon dat de elleboog werd opgetrokken en de scheids doet lekker niks.quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:47 schreef Zjakkie het volgende:
Feyenoord had ook best een penalty mogen krijgen na die overtreding op Janota. En Sparta had ook een penalty moeten hebben bij die handsbal.
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67261quote:Rode kaart Sno geseponeerd
Amsterdam, 01 sep 2008
De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft de rode kaart van Evander Sno geseponeerd. De middenvelder kreeg de rode kaart in de tweede helft van de uitwedstrijd tegen Willem II.
Na de bestudering van de televisiebeelden en het terugkijken van de televisiebeelden, acht de aanklager betaald voetbal niet bewezen dat Sno een elleboogstoot zou hebben gegeven. Sno is dus gewoon inzetbaar voor de komende thuiswedstrijd, op 14 september, tegen Roda JC.
Ik zag wel dat hij net actief was in VBLquote:Op maandag 1 september 2008 16:57 schreef RayMania het volgende:
Waar is SCH nu?
Maar dat werd prima uitgelegdquote:Op zondag 14 september 2008 00:06 schreef RayMania het volgende:
Het doelpunt van Koevermans mocht natuurlijk nooit afgekeurd worden.
Nee rood; hij duwde, was gewoon niet zo slim als je al geel hebt.quote:En Holman; was dat nou echt geel?
Dat wel, maar wel weer een dwaling. Gaat lekker na twee speelronden.quote:Op zondag 14 september 2008 00:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dat werd prima uitgelegd
[..]
Nee rood; hij duwde, was gewoon niet zo slim als je al geel hebt.
Nee, geen dwaling, het is logisch uitgelegd hoe het kwam. Jij noemt nu echt bijna alles een dwaling. Iedere fout is niet meteen een dwaling gekkiequote:Op zondag 14 september 2008 01:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat wel, maar wel weer een dwaling. Gaat lekker na twee speelronden.
Elke vergissing is een dwaling, ook al wordt het daarna uitgelegd.quote:Op zondag 14 september 2008 01:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, geen dwaling, het is logisch uitgelegd hoe het kwam. Jij noemt nu echt bijna alles een dwaling. Iedere fout is niet meteen een dwaling gekkie
quote:Op zondag 14 september 2008 01:08 schreef RayMania het volgende:
[..]
Elke vergissing is een dwaling, ook al wordt het daarna uitgelegd.
quote:Wel opvallend dat je dit topic trouwens nog kon vinden.
Een dwaling wordt in het taalgebruik doorgaans gebruikt voor grotere vergissingen dan zomaar een vergissing, zie bijvoorbeeld bij politie-onderzoeken.quote:Op zondag 14 september 2008 01:12 schreef VoreG het volgende:
Dwaling is een synoniem voor vergissing.
Ik ken je al jaren. Je bent een lieve ouwe mopperdoos die klaagt als de zon schijnt en klaagt als het regentquote:Op zondag 14 september 2008 01:16 schreef RayMania het volgende:
Zure karaktertje. Je kent me - gelukkig - niet eens.
Je vindt die vergissingen die jij dwalingen noemt dus helemaal niet ergerlijk?quote:Ik erger me echt aan een goal die niet aan PSV is gegeven ja.
quote:Op zondag 14 september 2008 01:18 schreef sjimz het volgende:
Ik vind SCH steeds grappiger worden.
Er waren toch helemaal geen wedstrijden toen?quote:Nu is hij ineens wel weer in dit topic te zien maar rond 1 september was hij nergens te bekennen
Toen werd de rode kaart van Sno geseponeerdquote:Op zondag 14 september 2008 01:19 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
[..]
Er waren toch helemaal geen wedstrijden toen?
Je kent me niet en zal dat ook nooit doen. Nu weer ontopicquote:Op zondag 14 september 2008 01:18 schreef SCH het volgende:
Ik ken je al jaren. Je bent een lieve ouwe mopperdoos die klaagt als de zon schijnt en klaagt als het regent
Moeten de dwalingen in dit - nota bene door mij geopende - topic ergerlijk zijn dan? Nee.quote:Je vindt die vergissingen die jij dwalingen noemt dus helemaal niet ergerlijk?
Jij bent niet degene die hier post?quote:Op zondag 14 september 2008 01:21 schreef RayMania het volgende:
Je kent me niet en zal dat ook nooit doen.
Je vindt het wel prima dus?quote:Moeten de dwalingen in dit - nota bene door mij geopende - topic ergerlijk zijn dan? Nee.
Wat denk je zelf? Dat kun je dus niet uit mijn vorige post halen?quote:
Tja, so what. Dat was wel te verwachten maar dat hoeft mijn mening toch niet te veranderen. Zoals RayMania constateert, zijn er nogal wat dwalingen. Dus waarom niet in Zeist!!!quote:Op zondag 14 september 2008 01:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Toen werd de rode kaart van Sno geseponeerd
Lees dit topic maar eens terug maar je zal vast wel weer een nieuwe smoes verzinnen.
Blijven zuigen Ray, doe je goed. Maar je bent niet zuur hoorquote:Op zondag 14 september 2008 01:24 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Dat kun je dus niet uit mijn vorige post halen?
Maar toen was je ineens niet meer in dit topic te vinden.quote:Op zondag 14 september 2008 01:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, so what. Dat was wel te verwachten maar dat hoeft mijn mening toch niet te veranderen. Zoals RayMania constateert, zijn er nogal wat dwalingen. Dus waarom niet in Zeist!!!
Nee dat vind ik niet raar want een schorsing heeft ook nog betrekking op de wedstrijden na de desbetreffende wedstrijd.quote:Is het trouwens niet raar dat een rode kaart geseponeerd kan worden maar zo'n doelpunt als dat van PSV neit later nog meegeteld kan worden.
Mag je vinden, dit topic is alleen interessant als er weer wedstrijden zijn, had er tussendoor niet meer in gekeken.quote:Op zondag 14 september 2008 01:27 schreef sjimz het volgende:
Maar toen was je ineens niet meer in dit topic te vinden.
Ik vind dat laten we zeggen hoogst opmerkelijk
Een doelpunt toch ook? Kan een kampioenschap om draaien.quote:Nee dat vind ik niet raar want een schorsing heeft ook nog betrekking op de wedstrijden na de desbetreffende wedstrijd.
Maar het heeft geen directe invloed op de eerstvolgende wedstrijd.quote:Op zondag 14 september 2008 01:29 schreef SCH het volgende:
Een doelpunt toch ook? Kan een kampioenschap om draaien.
Ja, dat zei je al, waarop ik zeg: maar misschien wel op de uiteindelijke eindstand van de competitie. Is misschien wel van groter belang dan zo'n rode kaart.quote:Op zondag 14 september 2008 01:30 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar het heeft geen directe invloed op de eerstvolgende wedstrijd.
Schrijf er een brief over naar Zeist misschien zijn ze het met je eens!quote:Op zondag 14 september 2008 01:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat zei je al, waarop ik zeg: maar misschien wel op de uiteindelijke eindstand van de competitie. Is misschien wel van groter belang dan zo'n rode kaart.
Dus?
Is heel moeilijk om achteraf zo'n goal nog goed te gaan keuren.quote:
quote:Op zondag 14 september 2008 01:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Schrijf er een brief over naar Zeist misschien zijn ze het met je eens!
Opzich wel maar ik denk niet dat het realiseerbaar is.quote:Op zondag 14 september 2008 01:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik bespreek het liever op FOK! Er zit wel iets in toch?
Jij wilt mij niet begrijpen he. Zuurzakjequote:Op zondag 14 september 2008 01:36 schreef RayMania het volgende:
Als het niet goedkeuren van een terecht doelpunt directe invloed heeft op misschien wel de uiteindelijke eindstand van de competitie, dan is zo'n scheidsrechterfout in de wedstrijd dus juist wel een dwaling. Maar eerder zeg je van niet, 'omdat het uitgelegd is'.
Ik snap je gewoon niet. Dat is wat anders.quote:Op zondag 14 september 2008 01:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij wilt mij niet begrijpen he. Zuurzakje
Je kan ook gewoon inhoudelijk met argumenten op hem reageren want Ray heeft wel degelijk een punt.quote:Op zondag 14 september 2008 01:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij wilt mij niet begrijpen he. Zuurzakje
Ze zeggen later dat het doelpunt goedgekeurd had moeten worden. Dan zou het dus eigenlijk wel mee moeten tellen. Ik stel dat zo'n doelpunt wel eens van groter belang kan zijn voor de fairness van de competitie dan het al dan niet seponeren van een rode kaart.quote:Op zondag 14 september 2008 01:40 schreef RayMania het volgende:
Ik snap je gewoon niet. Dat is wat anders.
Dus dan is het wel degelijk een scheidsrechterlijke dwaling in die wedstrijd.quote:Op zondag 14 september 2008 01:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze zeggen later dat het doelpunt goedgekeurd had moeten worden. Dan zou het dus eigenlijk wel mee moeten tellen. Ik stel dat zo'n doelpunt wel eens van groter belang kan zijn voor de fairness van de competitie dan het al dan niet seponeren van een rode kaart.
Maar het is later meteen uitgelegd hoe het kwam dus daarom noemde ik het geen dwaling. Hij had er een heldere verklaring voor, het is meteen rechtgezet. Als ze daarna nog vol gehouden dat het buitenspel was, was het echt een blunder. Zo bedoelde ik het en anders begrijp je het maar nietquote:Op zondag 14 september 2008 01:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus dan is het wel degelijk een scheidsrechterlijke dwaling in die wedstrijd.
Het gaat er toch om hoe het in de wedstrijd beoordeeld wordt?quote:Op zondag 14 september 2008 01:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar het is later meteen uitgelegd hoe het kwam dus daarom noemde ik het geen dwaling. Hij had er een heldere verklaring voor, het is meteen rechtgezet. Als ze daarna nog vol gehouden dat het buitenspel was, was het echt een blunder. Zo bedoelde ik het en anders begrijp je het maar niet
Als een scheids direct na de wedstrijd zegt dat ie er naast zat, vind ik dat nogal een verschil met een scheidsrechter die blijft volhouden.quote:Op zondag 14 september 2008 01:48 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het gaat er toch om hoe het in de wedstrijd beoordeeld wordt?
reageer ook eens op de rest van mijn postquote:Op zondag 14 september 2008 01:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Als een scheids direct na de wedstrijd zegt dat ie er naast zat, vind ik dat nogal een verschil met een scheidsrechter die blijft volhouden.
Nee, want dat is een kromme vergelijking - kun je neit met scheidsrechters vergelijken.quote:Op zondag 14 september 2008 01:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
reageer ook eens op de rest van mijn post
Waarom kan je dat dan niet met scheidsrechters vergelijken?quote:Op zondag 14 september 2008 01:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, want dat is een kromme vergelijking - kun je neit met scheidsrechters vergelijken.
Voor Nijhuis wel kut natuurlijk, omdat hij er door de vierde man op wordt gewezen.quote:Op zondag 14 september 2008 00:06 schreef RayMania het volgende:
Het doelpunt van Koevermans mocht natuurlijk nooit afgekeurd worden. En Holman; was dat nou echt geel?
Omdat je een heleboel indrukken tegelijk binnen krijgt die je binnen een seconde moet verwerken om er gelijk naar te handelen. Je moet de hele helft je focus vasthouden en krijgt voortdurend van alles op je af van spelers en publiek. Ik vraag me af of een mens wel in staat is om á la minute een volledig objectieve beslissing te nemen. Onze genen zijn volgens mij geprogrammeerd om intuïtief i.p.v. rationeel te reageren op binnenkomende prikkels.quote:Op zondag 21 september 2008 19:32 schreef kevin6188 het volgende:
Even naar aanleiding van Feyenoord-Ajax en de wel en niet gegeven strafschoppen omdat dit nu eenmaal een goed voorbeeld is: waarom is het voor scheidsrechters zo moeilijk om consequent te fluiten?
Als Bahia en Suarez zij aan zij hadden gelopen, had ik je meteen gelijk gegeven. Maar Bahia trekt Suarez van achteren neer. Dat vind ik het rare eraan. Terwijl Urby alleen een arm uitsteekt, en daarmee krijg je echt niet iemand zo neer dat je hem een 'gooi verkoopt' of wat Braamhaar er ook van maakte. Deed Urby dat maar eens...quote:Op zondag 21 september 2008 19:42 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Omdat je een heleboel indrukken tegelijk binnen krijgt die je binnen een seconde moet verwerken om er gelijk naar te handelen. Je moet de hele helft je focus vasthouden en krijgt voortdurend van alles op je af van spelers en publiek. Ik vraag me af of een mens wel in staat is om á la minute een volledig objectieve beslissing te nemen. Onze genen zijn volgens mij geprogrammeerd om intuïtief i.p.v. rationeel te reageren op binnenkomende prikkels.
Ik kan me goed voorstellen dat als ik Braamhaar was geweest dezelfde beslissingen had gemaakt in de gevallen van Suarez en Mols, terwijl uit de herhaling blijkt dat het precies andersom moet zijn. Zo'n duel tussen Bahia en Suarez moet er van afstand inderdaad als onderling duw en trekwerk uit hebben gezien.
Persoonlijk geloof ik niet dat Braamhaar wilde dat Feyenoord door zijn toedoen zou winnen.quote:Op zondag 21 september 2008 19:47 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Als Bahia en Suarez zij aan zij hadden gelopen, had ik je meteen gelijk gegeven. Maar Bahia trekt Suarez van achteren neer. Dat vind ik het rare eraan. Terwijl Urby alleen een arm uitsteekt, en daarmee krijg je echt niet iemand zo neer dat je hem een 'gooi verkoopt' of wat Braamhaar er ook van maakte. Deed Urby dat maar eens...
Logisch.quote:Op zondag 21 september 2008 19:44 schreef Blawh het volgende:
Bas Nijhuis trapt in een fopduik van Lurling, dat was overduidelijk.
Oh, dat denk ik ook niet, hoor. Gelul van Braamhaar die een Feyenoord-hart heeft en wat al niet meer, vind ik zelf ook vrij kansloos.quote:Op zondag 21 september 2008 19:56 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Persoonlijk geloof ik niet dat Braamhaar wilde dat Feyenoord door zijn toedoen zou winnen.
In mijn ogen zou het leiden van verantwoordelijkheid niet moeten mogen leiden tot het nemen van andere beslissingen. Natuurlijk, als er 50.000 man in een stadion zit, heeft niemand dezelfde opvatting over momenten als deze, maar toch. En die verantwoordelijkheid heeft Braamhaar omdat de KNVB van mening is dat hij talentvol genoeg is om zo'n beladen wedstrijd te fluiten.quote:Waarnemingen zijn nooit volledig vrij van onderbewuste interpretatie. Dat betekent dat wanneer jij en ik naar dezelfde handeling kijken, we toch niet hetzelfde zullen zien. Braamhaar bevindt zich op zo'n moment in een totaal andere toestand dan toeschouwers op de tribune of voor de tv. Zij staan onder geen enkele druk en dragen geen enkele verantwoordelijkheid.
Ja, ik weet niet goed wat ik hier op moet zeggen, eigenlijk. Ben het er wel mee eens en het klinkt ook logisch, maar de theorie en de praktijk van vandaag liggen zover uiteen.quote:Zoals ik al zei moest hij meteen een beslissing maken. Daardoor krijgt zo'n beslissing eerder een intuïtief dan een rationeel karakter. Voor rationele overwegingen is nou eenmaal meer tijd nodig. Er kan van alles hebben meegespeeld dat bepaalde of hij uiteindelijk wel of niet op zijn fluit blies: de manier hoe het publiek reageerde, gedachtes aan eerdere momenten. Dat moet natuurlijk niet, maar het is onmogelijk om je daar volledig voor af te sluiten.
Naar eer en geweten gehandeld. Suarez trok ook ten opzichte van Bahia en Urby gaf Mols een gooi. Dat soort onzin.quote:Op zondag 21 september 2008 19:59 schreef sjimz het volgende:
Ben het helemaal met je eens Cruoniga.
Heeft Braamhaar de beelden al terug bekeken en commentaar gegeven?
Ik mis je punt: waar maakte Suarez een schwalbe? Mooiste is trouwens nog dat Mols niet naar beneden werd getrokken, maar een beetje opzij werd geduwd.quote:Op zondag 21 september 2008 20:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Vanuit mijn positie in het stadion leek het ook overduidelijk dat Mols naar beneden getrokken werd dus ik snap de beslissing van Braamhaar. Bovendien was hij ook aan de andere kant inconsequent. Sno heeft niets anders gedaan dan overtredingen maken, Biseswar kreeg geel voor een schwalbe en Suarez niet.
Dat met Bahia. Hij gaat liggen in een duel, de scheids vindt het geen pingel, dus is het automatisch een schwalbe.quote:Op zondag 21 september 2008 20:07 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik mis je punt: waar maakte Suarez een schwalbe? Mooiste is trouwens nog dat Mols niet naar beneden werd getrokken, maar een beetje opzij werd geduwd.
Nee de scheids beoordeelde dat ze beiden aan het trekken waren dus geen schwalbe maar een overtreding van beide.quote:Op zondag 21 september 2008 20:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat met Bahia. Hij gaat liggen in een duel, de scheids vindt het geen pingel, dus is het automatisch een schwalbe.
Sorry hoor, maar dan snap je er weinig van. Zie ook post van Sjimz. En daar komt bij dat dat standpunt van Braamhaar nogal discutabel is.quote:Op zondag 21 september 2008 20:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat met Bahia. Hij gaat liggen in een duel, de scheids vindt het geen pingel, dus is het automatisch een schwalbe.
Klopt, ik lees nu net pas dat bericht waarin hij dat zegtquote:Op zondag 21 september 2008 20:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee de scheids beoordeelde dat ze beiden aan het trekken waren dus geen schwalbe maar een overtreding van beide.
Ik neem aan dat je de aansluitingstreffer bedoelt.quote:Op zondag 21 september 2008 20:10 schreef De_Hypotheker het volgende:
Bij Heerenveen-NEC floot Blom dik twee minuten te vroeg af (90.52 terwijl drie minuten toegevoegd zouden worden). Kwalijk, want NEC had net gelijk gemaakt en zou dus nog een aantal minuten op de gelijkmaker kunnen jagen.
Klopt, aangepast.quote:Op zondag 21 september 2008 20:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de aansluitingstreffer bedoelt.
quote:In mijn ogen zou het leiden van verantwoordelijkheid niet moeten mogen leiden tot het nemen van andere beslissingen. Natuurlijk, als er 50.000 man in een stadion zit, heeft niemand dezelfde opvatting over momenten als deze, maar toch.
Die verantwoordelijkheid heeft hij omdat de KNVB van mening is dat de talenvolste is die ze konden vinden. Beter hebben ze niet gevonden, maar het kan zijn dat de perfecte scheidsrechter ook niet bestaat. In Nederland vinden we praktisch iedereen slecht en bij internationale wedstrijden zijn de kritieken meestal ook niet mals. Niet zelden vinden we dat de scheidsrechter de Champions League finale verneukt heeft. Aangezien hij die wedstrijd mag fluiten zou hij dus de beste zijn van Europa. Beter kan blijkbaar niet. Misschien moeten we ons daar dan eens bij neer gaan leggen. Je ook niet boos op iemand worden omdat hij niet over het IJsselmeer kan springen.quote:En die verantwoordelijkheid heeft Braamhaar omdat de KNVB van mening is dat hij talentvol genoeg is om zo'n beladen wedstrijd te fluiten.
Dat vind ik dan wel weer zwak. Na de wedstrijd heb je uitgebreid de tijd om de verschillende momenten terug te kijken en dan moet je toch zien dat je fout zat. Maar het kan zijn dat de KNVB het de scheidsrechters afraadt om op tv hun fouten toe te geven. Ik kan me voorstellen dat zoiets hem nog meer nagedragen wordt. Zeker als een scheidsrechter een keer voor de tv moet toegeven een club benadeeld te hebben waar hij daarvoor ook al eens een fout gemaakt had. "Dus dat is nu al de tweede keer hier?" Zie je daar dan maar eens onderuit te lullen zonder die betreffende club tegen je in het harnas te jagen.quote:Op zondag 21 september 2008 20:01 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Naar eer en geweten gehandeld. Suarez trok ook ten opzichte van Bahia en Urby gaf Mols een gooi. Dat soort onzin.
Dus hij was wel weer consequent in zijn inconsequentie?quote:Op zondag 21 september 2008 20:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Bovendien was hij ook aan de andere kant inconsequent.
Meeste scheidsrechters vind ik helemaal zo slecht niet; Rosini, Frojdfelt (als ik het goed spel) zelfs prima. Maar de Nederlandse scheidsrechters blinken nu al een paar jaar uit in het nemen van verkeerde beslissingen. En het wordt er niet echt beter op. Plus dat juist de betere scheidsrechters zoals Jol en Luinge overhoop liggen met de KNVB. Dat maakt een en ander er niet geloofwaardiger op.quote:Op zondag 21 september 2008 20:15 schreef Cruoninga het volgende:
In Nederland vinden we praktisch iedereen slecht en bij internationale wedstrijden zijn de kritieken meestal ook niet mals. Niet zelden vinden we dat de scheidsrechter de Champions League finale verneukt heeft. Aangezien hij die wedstrijd mag fluiten zou hij dus de beste zijn van Europa. Beter kan blijkbaar niet. Misschien moeten we ons daar dan eens bij neer gaan leggen.
Is een lastige inderdaad, maar je zult zien dat er van de week weer in De Telegraaf exclusief en gelekt staat dat er interne kritiek was op Braamhaar omdat hij in een interne evaluatie te horen heeft gekregen dat hij fout zat. Dat schiet ook niet op.quote:Dat vind ik dan wel weer zwak. Na de wedstrijd heb je uitgebreid de tijd om de verschillende momenten terug te kijken en dan moet je toch zien dat je fout zat. Maar het kan zijn dat de KNVB het de scheidsrechters afraadt om op tv hun fouten toe te geven. Ik kan me voorstellen dat zoiets hem nog meer nagedragen wordt. Zeker als een scheidsrechter een keer voor de tv moet toegeven een club benadeeld te hebben waar hij daarvoor ook al eens een fout gemaakt had. "Dus dat is nu al de tweede keer hier?" Zie je daar dan maar eens onderuit te lullen zonder die betreffende club tegen je in het harnas te jagen.
Maar persoonlijk ben ik wel voor het toegeven van je fouten.
Ja, dat dan weer wel jaquote:Op zondag 21 september 2008 20:16 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dus hij was wel weer consequent in zijn inconsequentie?
Geen idee, ik heb niets van het voetbal gezien vandaagquote:Op zondag 21 september 2008 20:15 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Klopt, aangepast.
Ben je het met me eens dat dit een blunder eerste klas is?
Nee, maar onterecht een penalty wel of niet geven is nog een kwestie van (foute) inschatting.quote:Op zondag 21 september 2008 20:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb niets van het voetbal gezien vandaag
Misschien had Blom nu wel zijn toto goedquote:Op zondag 21 september 2008 20:26 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Nee, maar onterecht een penalty wel of niet geven is nog een kwestie van (foute) inschatting.
Een wedstrijd twee minuten te vroeg affluiten is een kwestie van... Van wat eigenlijk? Vreemde actie van Blom.
Hoe reageerde NEC erop?quote:Op zondag 21 september 2008 20:26 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Nee, maar onterecht een penalty wel of niet geven is nog een kwestie van (foute) inschatting.
Een wedstrijd twee minuten te vroeg affluiten is een kwestie van... Van wat eigenlijk? Vreemde actie van Blom.
Die hadden de toto dus ook goedquote:Op zondag 21 september 2008 20:30 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Niet, vreemd genoeg. Ik heb tenminste geen protesten gezien.
staat je horloge wel goed?quote:Op zondag 21 september 2008 20:30 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Niet, vreemd genoeg. Ik heb tenminste geen protesten gezien.
Als je heel snel Braamhaar, Braamhaar, Braamhaar, Braamhaar, Braamhaar zegt, dan lijkt het alsof je 'drama' zegt. Kan geen toeval zijnquote:Op zondag 21 september 2008 20:14 schreef pfaf het volgende:
Braamhaar was vandaag duidelijk ja. 3 Kapitale blunders, ongekend.
Idd en dat voor een scheids die al een tijdje in het vak zit , zelfde voor Luinge die had ook rood mogen geven i.p.v van Geel bij die overtreding op het middenveld ( weet even niet meer wie het was ) , zelfde gister Slijngaard.quote:Op zondag 21 september 2008 20:14 schreef pfaf het volgende:
Braamhaar was vandaag duidelijk ja. 3 Kapitale blunders, ongekend.
Feyenoord had ook eerder een penalty kunnen krijgen , maar dan had Suarez er ook 1 moeten hebben en Timmer had dan rood moeten krijgen , maar dat is allemaal weer als als helaas heb je daar na de tijd weinig aan.quote:Op zondag 21 september 2008 20:34 schreef M0NTANA het volgende:
Gewoon twee seizoenen op rij 2-2 door een schwalbe van Michael Mols.
Wanneer had Feyenoord dan eerder een penalty moeten krijgen? Toch niet bij dat zwaartekrachtmoment met Biseswar he?quote:Op zondag 21 september 2008 21:04 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Feyenoord had ook eerder een penalty kunnen krijgen , maar dan had Suarez er ook 1 moeten hebben en Timmer had dan rood moeten krijgen , maar dat is allemaal weer als als helaas heb je daar na de tijd weinig aan.
Makaay met Oleguer, denk ik dat 'ie op doelt.quote:Op zondag 21 september 2008 21:09 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Wanneer had Feyenoord dan eerder een penalty moeten krijgen? Toch niet bij dat zwaartekrachtmoment met Biseswar he?
Bij Makaay had hij er 1 kunnen geven, alleen is Makaay gelukkig niet zo triest om te gaan liggen.quote:Op zondag 21 september 2008 21:09 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Wanneer had Feyenoord dan eerder een penalty moeten krijgen? Toch niet bij dat zwaartekrachtmoment met Biseswar he?
iddquote:Op zondag 21 september 2008 21:10 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Makaay met Oleguer, denk ik dat 'ie op doelt.
ja Den Ouden doet dat nu 2 weken en en heeft er nu al 2x een penalty mee verdiend benieuwd of de andere spitsen hebben opgelet en of ze er dan ook 1 krijgen.quote:Op zondag 21 september 2008 21:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
Bij Makaay had hij er 1 kunnen geven, alleen is Makaay gelukkig niet zo triest om te gaan liggen.
quote:Op zondag 21 september 2008 21:10 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Makaay met Oleguer, denk ik dat 'ie op doelt.
Maar natuurlijk, dat moment was ik even vergeten.quote:Op zondag 21 september 2008 21:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
Bij Makaay had hij er 1 kunnen geven, alleen is Makaay gelukkig niet zo triest om te gaan liggen.
Al met al was dat meer een penalty-moment dan Mols/Urby.quote:Op zondag 21 september 2008 21:11 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
[..]
Maar natuurlijk, dat moment was ik even vergeten.
Die had best op de stip gekund inderdaad.
quote:Buitenlandse hulp is noodzakelijk!
Voor de echte voetballiefhebbers was er de afgelopen week elke dag wel iets te beleven. Daarom ga ik eerst even terug naar maandag jl. toen Jupiler League-koploper Excelsior met 3-0 van Go Ahead Eagles won. De 2-0 werd gescoord door Jeffrey Altheer. Tenminste dat dachten de meeste aanwezigen. Het was voor bijna iedereen vrij duidelijk dat Altheer zijn vrije schop in één keer achter doelman Remko Pasveer kegelde. Dus daarom deed het eigenlijk een beetje vreemd aan, dat de Deventer doelman in zijn ééntje in zijn doelgebied stond te protesteren.
Hij keek vragend naar assistent Van der Hilst, maar die had geen benul van wat er gebeurd zou kunnen zijn en ook zijn ploeggenoten en technische staf reageerden totaal niet. Iedereen dacht op dat moment dat de goalie -- een wel vaker voorkomend -- blundertje had begaan.
Na afloop kreeg alles ineens een andere wending. Excelsiors spits Johan Voskamp mocht voor de RTL 7-camera de Rotterdamse koppositie verklaren en gaf aansluitend eerlijk toe de bal bij de 2-0 (in de 53-ste minuut), vlak voor Pasveers' neus, met de hand te hebben beroerd. Met een brede glimlach van oor tot oor en zoals een goede spits betaamd, claimde hij ook nog met terugwerkende kracht dit doelpunt. Zou met terugwerkende kracht een gele kaart voor Voskamp niet beter op zijn plaats zijn geweest?
Commentaar
En dan meteen ook maar 'ééntje' voor presentator Humberto Tan tonen. Die vond Voskamps' handsbal niet zo storend. "Bovendien werd het in de slotminuut ook nog eens 3-0, dus zoveel invloed heeft die handsbal toch niet gehad." Wat een onzin. Volgens mij maakt het toch heel wat uit of een ploeg -- met nog 37 minuten te spelen -- een 1-0 of een 2-0 achterstand moet zien in te halen. Een tv-commentaar dat mij meer aansprak, was de opmerking van Frank Snoeks tijdens PSV-Atletico Madrid. Snoeks stelde vlak voor het rustsignaal keihard vast, dat iedere speler van Atletico Madrid een regelrechte versterking voor de Eindhovenaren zou betekenen. Daar zei Snoeks niets teveel mee.
Ik hoop echt dat deze uitslag voor het Nederlandse topvoetbal een incident was, maar ik betwijfel het. Het lijkt alsof jaarlijks de afstand tussen onze nationale top en de Europese top steeds groter wordt. Waarbij ik mij dan ook nog afvraag of Atletico Madrid tot de echte Europese top gerekend mag worden. Vorig jaar eindigde de Madrileense volksclub als vierde in de Primera División en zaten zij toch echt bij de Champions League-loting in de vierde en laatste koker. En ook werden ze dit weekend thuis 'afgedroogd' door FC Barcelona. Maar als zo'n ploeg na een uurtje voetballen haar sterspelers al rust kan geven en freewheelend op een 0-3 zege af kan steven, dan geeft dat toch wel een signaal af dat het voor 'onze clubs' steeds moeilijker wordt om aansluiting met de Europese (sub)top te houden.
Het leek er zelfs ook nog op dat de overigens zeer sterk leidende Italiaan Roberto Rosetti een beetje medelijden met PSV had en 'spijt' had van zijn geweldig toegepaste voordeelregel, waaruit de 0-1 werd gescoord. Want anders had hij PSV-verdediger Jerémie Bréchet vlak voor rust nog wel een tweede gele kaart hebben gegeven.
Kampioenenbal
Naast de fantastische lob waarmee Ajacied Luiz Suarez tegen de Servische nummer 10 FK Borac scoorde, zijn me van de verschillende UEFA-duels van donderdag nog twee dingen bijgebleven. Ten eerste: dat de uitslagen -- met uitzondering van die van Ajax -- voor geen van onze Nederlandse deelnemers een garantie biedt voor het bereiken van de financieel interessantere groepsfase (hoewel NEC misschien nog wel kan profiteren van een hopelijk wijs besluit van UEFA's-strafcommissie om dat stelletje doorgedraaide Roemenen van... Boekarest voor een paar jaar van de velden te weren).
En ten tweede: de vaak angstig lege tribunes waarvoor de duels werden afgewerkt. Het lijkt erop dat de UEFA Cup wordt opgevreten door de concurrentie van de Champions League. Iemand moet toch wel een echte die-hard clubfanaat zijn, om na twee dagen topvoetbal ook nog eens op donderdag een hele avond voor de buis te gaan zitten.
En dat gevoel wordt na de Champions League-groepsfase alleen nog maar versterkt, als de kleintjes eruit zijn gefilterd. De debuterende en 'kleinere' ploegen uit Cyprus, Roemenië, Belarus en de Oekraïne mogen nu even aan het 'kampioenenbal' ruiken en behalen daarin zelfs een incidenteel succesje.
De Zwitserse propoganda-machine zal zeggen dat het voor deze 'kleine clubs' fantastisch is om zich een keer met de grootmachten te mogen meten, maar ik zie het toch meer -- zeker na de gestuurde loting in de voorronden -- als een kans voor de grote Champions League-sponsors om in deze kleine landen hun producten meer exposure te geven omdat juist in die landen in de consumentenmarkt nog genoeg rek zit.
Gesprekstof
Zaterdagnacht zal in de spelersbus van FC Groningen, op de terugweg vanuit Almelo, ongetwijfeld de leiding van scheidsrechter Dick van Egmond het belangrijkste gespreksonderwerp zijn geweest. De niet gegeven strafschop in blessuretijd -- toen Berry Powel overduidelijk werd neergelegd -- was eigenlijk niet eens een discussiepunt, die overtreding was zo klaar als een klontje. Het leek er echter sterk op, dat de scheidsrechter de 1-1 wel een terechte uitslag vond.
De rode kaart die al in de tweede minuut aan Oluwafemi Ajilore werd getoond, zorgde voor nóg meer emoties. Ajilore belemmerde op onhandige wijze Heraclied Ricky van den Bergh een vrije doortocht richting doelman Luciano da Silva. Het was een knullige overtreding, die het lontje van Ron Jans dusdanig aanstak zodat deze zich tot aan het laatste fluitsignaal als een gillende keukenmeid langs de zijlijn gedroeg.
Maar niet alleen de arbitrage in Almelo leverde dit weekend discussie op, ook tijdens de wel heel erg korte samenvattingen van de zondagse Studio Sport -- had de publieke omroep op zondagavond nou niet een half uurtje langer voor het voetbal uit kunnen trekken (?) -- werd er tijdens elke wedstrijd wel een situatie getoond, die de wenkbrauwen hebben doen fronsen. Niet alleen bij mij en de miljoenen kijkers, maar ook bij de scheidsrechters zelf.
Evalueren
Wat bijvoorbeeld te denken van de 'schwalbe' van Anthony Lurling die Bas Nijhuis deed besluiten een strafschop te geven. En de duw die Michael Dingsdag aan Saidi Ntibazonkiza in de slotminuten bij SC Heerenveen-NEC uitdeelde? Dingsdag hielp daarmee een duidelijke Nijmeegse scoringskans om zeep en had alle geluk van de wereld dat Kevin Blom de verkeerde kleur -- nu geel -- uit zijn borstzak toverde. Nijhuis en Blom moeten wel een slechte zondagavond hebben gehad.
En ook Roelof Luinge zal bij het terugzien van de tv-beelden wel even met zijn ogen hebben geknipperd, toen hij de aanslag van de Graafschap-speler Leon Hese op Hagenees Karim Soltani op het scherm voorbij zag komen. En wat zou Reinold Wiedemeijer hebben gedacht, toen hij zag dat hij de overtreding van FC Twente-verdediger Douglas Franco op Volendammer Dominique van Dijk (die alleen op weg was naar de 1-0) gemist had?
Het bekijken van de wedstrijdbeelden van 'de eigen wedstrijd' is een onderdeel van het scheidsrechtersvak. Even nog wat evaluatiemomenten zien.
Zondagavond had Eric Braamhaar daar echter geen tijd voor. Braamhaar was door de KNVB uitverkoren om de eerste -- niet hoogstaande, maar wel spannende -- klassieker van dit seizoen in goede banen te leiden. Als hij de beste leidsman is (er wordt nu toch kwalitatief aangesteld?) die momenteel voor een klassieker kan worden opgetrommeld, dan is zondag helaas weer eens pijnlijk duidelijk geworden hoe zeer ons arbitragekorps kwaliteit ontbeert. Hoe verder de wedstrijd vorderde, des te vogelvrijer de spelers werden. En hoe inconsequenter Braamhaar leidde.
Op tijd naar bed
Het zou voor hem écht goed zijn geweest de beelden van Studio Sport nog een keer te bekijken, maar dáár had hij zondagavond geen tijd voor, zo bleek ineens toen ik hem op de radio hoorde. Via de Wereldomroep hoorde ik hem -- op Babylonisch cryptische wijze -- het verschil tussen de strafschopgevallen van Luis Suarez en Michael Mols uitleggen. Tevergeefs, want ik denk dat niemand iets van zijn – waarschijnlijk goed bedoelde -- motivaties begreep.
Maar mijn mond viel écht van verbazing open toen interviewer Bert Maalderink hem ook aanraadde dezelfde avond toch de beelden nog eens te bekijken. De scheidsrechter, die volgende week staat aangesteld bij Oekraïne-Kroatië, hoorde ik doodserieus antwoorden dat hij daar rondom zeven uur geen tijd voor heeft. De modelvader moet op dit tijdstip namelijk zijn dochters naar bed brengen. Dan vraag ik me toch écht af hoe professioneel hij met z'n vak bezig is?
Laatste redmiddel
En zo werd er helaas weer een klassieker negatief door de arbitrage beïnvloed. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, want zoveel topduels hebben we in ons land nu ook niet meer. Na de eerder mislukte samenwerking met de Belgische scheidsrechters, lijkt er nog maar één oplossing mogelijk: vlieg voor dit soort wedstrijden een Europese- of Zuid Amerikaanse topscheidsrechter in. Als men in Zeist de Eredivisie serieus neemt, lijkt dit de enige manier om van de nodigde arbitrale kwaliteit voor nationale topwedstrijden verzekerd te zijn.
Nee, bij ons ging het ook lekker iddquote:Op maandag 22 september 2008 11:24 schreef kevin6188 het volgende:
Heerlijk stukje weer van Mario. En hoewel ik verder weinig heb gezien, ging het dus lang niet alleen bij Feyenoord-Ajax mis.
Het ging helemaal niet mis bij Feyenoord-Ajax. Zoveel mensen, zoveel meningen en alle beslissingen waren goed uit te leggen maar hadden ook andersom uitgelegd kunnen worden. Kwestie van de beste stuurlui. Het is nou eenmaal zo dat de regels meerdere interpretaties en mogelijkheden toelaten en dat hebben voetbalsupporters maar te accepteren.quote:Op maandag 22 september 2008 11:24 schreef kevin6188 het volgende:
Heerlijk stukje weer van Mario. En hoewel ik verder weinig heb gezien, ging het dus lang niet alleen bij Feyenoord-Ajax mis.
Hadden we maar zoveel kansen.quote:Op maandag 22 september 2008 17:39 schreef SCH het volgende:
Evert ten Napel had er wel een mooie analyse van vanochtend op de radio: laat de supporters zich liever druk maken om al die kansen die om zeep werden geholpen en die onze grootmoe nog gemaakt had.
Zelfs Jaap Uilenberg geeft toe dat Suarez 100% zeker een penalty had moeten krijgen.quote:Op maandag 22 september 2008 17:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Het ging helemaal niet mis bij Feyenoord-Ajax. Zoveel mensen, zoveel meningen en alle beslissingen waren goed uit te leggen maar hadden ook andersom uitgelegd kunnen worden. Kwestie van de beste stuurlui. Het is nou eenmaal zo dat de regels meerdere interpretaties en mogelijkheden toelaten en dat hebben voetbalsupporters maar te accepteren.
Als Suarez het doet is het meteen een schwalbequote:Op zondag 21 september 2008 21:11 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
idd
[..]
ja Den Ouden doet dat nu 2 weken en en heeft er nu al 2x een penalty mee verdiend benieuwd of de andere spitsen hebben opgelet en of ze er dan ook 1 krijgen.
90 minuten met een man meer en sindsdien slechts 3 vrije trappen voor Heracles, volgens mij waren het er 25 of 26 voor FC Groningen.quote:Op maandag 22 september 2008 12:43 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee, bij ons ging het ook lekker idd
Zwaar terechte rode kaart, en de rest van de wedstrijd had Ron Jans zelf beter kunnen fluiten en vlaggen, want alles waar hij voor appeleerde werd toegekend
En Henk Timmer.quote:Op maandag 22 september 2008 22:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zelfs Jaap Uilenberg geeft toe dat Suarez 100% zeker een penalty had moeten krijgen.
quote:Op maandag 22 september 2008 23:16 schreef Blawh het volgende:
[..]
90 minuten met een man meer en sindsdien slechts 3 vrije trappen voor Heracles, volgens mij waren het er 25 of 26 voor FC Groningen.Hoezo de beste man wou wat goed maken?
Maar dat was niet de reden van ons puntverlies, laat dat voorop staan.
[ afbeelding ]
In tegenstelling tot?quote:Op zondag 21 september 2008 21:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ja, hij deed een stap opzij om Timmer te ontwijken. Als Timmer hem niet gevloerd had, had hij een vrij schot op doel gehad aangezien Lucius een paar meter schuinvoor (of achter vanuit Feyenoordperspectief) Timmer en Leonardo liep.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:16 schreef Blawh het volgende:
Ik kan het moment niet precies meer herinneren, maar is het niet zo dat Leonardo naar de buitenkant ging in plaats van recht op het doel af? Dat zou wel mee kunnen spelen natuurlijk, zeker omdat Leonardo met zijn rechterbeen weinig kan.
Dit was dus absoluut geen schwalbe, dat Uilenberg toch tot die conclusie komt zelfs na bestudering van de tv-beelden vind ik opmerkelijk. Je kunt - als je goed oplet - zien dat Biseswar wordt aangetikt op z'n bovenbeen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:29 schreef Luni het volgende:
Jaap Uilenberg over de beslissingen Braamhaar
1e minuut: Feyenoorder Diego Biseswar krijgt geel wegens een vermeende schwalbe in het strafschopgebied van ajax. Uilenberg: "Een moedige beslissing van Eric om in een volle Kuip zo'n toon te zetten. Als een speler de scheidsrechter al zo vroeg in de wedstrijd in de maling probeert te nemen, is een gele kaart volkomen terecht. Het was een bewuste actie om een penalty te versieren, zonder dat er contact was met Gregory van der Wiel. Als je dit toestaat, zet je ook een toon. Maar wel de verkeerde."
Als dit geen duidelijk geval van vasthouden was dan weet ik het ook niet meer. Ik kon het duidelijk zien vanaf de tweede ring notabene, en je zag duidelijk dat Makaay zich meerdere malen wilde losrukken, deze situatie was wat dat betreft vergelijkbaar met een situatie in de Uefacup finale van 2002 toen Tomasson (meen ik) werd vastgehouden door Kohler, en deze met rood het veld moest verlaten.quote:17e minuut: Feyenoorder Roy Makaay schreeuwt om een penalty, nadat hij wordt vastgepakt door amsterdamse Oleguer. Uilenberg: "Dat vonden wij - de leden van de technische staf - een veel te licht vergrijp voor een strafschop. De regel is zowel nationaal als internationaal dat de dúidelijke gevallen van vasthouden worden aangepakt. Om deze situatie te vergelijken met die van Geert den Ouden tijdens De Graafschap-ADO is niet fair, omdat elke situatie op zich staat. Wat ook in het voordeel van Eric pleit, is dat er in dit geval bij het geven van een penalty ook aan een andere sanctie moest worden gedacht: rood. Dat was buiten proporties."
Uilenberg marchandeert wel met de regels, want de regels over een doorgebroken speler vermelden niets over eventuele spelers die de aanvaller nog mogelijk kunnen beletten om tot die scoringskans te komen.quote:
43e minuut: Feyenoord-keeper Henk Timmer ontsnapt aan rood als hij ajax-aanvaller Leonardo vloert. Uilenberg: "Als je de spelregels nakijkt, is er een aantal criteria voor een doorgebroken speler. Hij moet rechtstreeks op de goal afgaan, een duidelijke scoringskans hebben, met de nadruk op duidelijke, en niemand mag in staat zijn de situatie te voorkomen. Timmer maakte een overtreding, waar elders op het veld normaliter gewoon voor wordt gefloten en geen kaart aan te pas komt. Eric gaf wél geel, omdat een veelbelovende aanval werd onderbroken. Daar staat volgens de regels geel op en gezien de citeria niet meer dan dat."
Ik probeer vanuit de scheidsrechter te redeneren. Het was een rode kaart, maar ik was voor de wedstrijd blij dat het bij geel bleef.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja, hij deed een stap opzij om Timmer te ontwijken. Als Timmer hem niet gevloerd had, had hij een vrij schot op doel gehad aangezien Lucius een paar meter schuinvoor (of achter vanuit Feyenoordperspectief) Timmer en Leonardo liep.
Ik heb ook geen hoge pet op van Leonardo, maar een bal zonder druk van 16 meter in de goal passen was hem nog wel gelukt. En anders had hij nog wel 10 meter door kunnen lopen om alsnog de bal binnen passen...
En om nou bij doorgebroken spelers rekening te gaan houden met links- en rechtsbenigheid..![]()
Ik denk dat de scheidsrechter niet redeneerde, maar in z'n broek piste van angst.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik probeer vanuit de scheidsrechter te redeneren. Het was een rode kaart, maar ik was voor de wedstrijd blij dat het bij geel bleef.
Maar Feyenoord had dus met 10 man moeten spelen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:24 schreef dill het volgende:
Sowieso is het een beetje flauw om alleen de situatie met Suarez eruit te halen (er waren veel meer voorbeelden van rare en inconsequente beslissingen, ook in het nadeel van ons).
Sarpong gaat op de hand staan van de Cler, hoor je niets over. Dat Suarez een 2e gele kaart had moeten hebben, hoor je niets over. Dat Tomasson geen vrije trap krijgt en even daarvoor Huntelaar wel (waaruit vervolgens de 1-2 valt), hoor je niets over.
Vind het een beetje een eenzijdig verhaal. Natuurlijk was het een panalty, maar over de hele wedstrijd gezien had Feyenoord meer recht op een overwinning gehad dan Ajax.
Ajax ook, wellicht zelfs met 9 als je Sarpong ook meerekent.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar Feyenoord had dus met 10 man moeten spelen.
Volgens mij wilde Leonardo de bal er links langstikken en er zelf rechts omheen om dan de bal weer op te pikken. Dat verraste Timmer zo dat hij Leonardo meenam. Daarmee is het natuurlijk nog steeds een overtreding.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:16 schreef Blawh het volgende:
Ik kan het moment niet precies meer herinneren, maar is het niet zo dat Leonardo naar de buitenkant ging in plaats van recht op het doel af? Dat zou wel mee kunnen spelen natuurlijk, zeker omdat Leonardo met zijn rechterbeen weinig kan.
Dit viel mij nou ook op, maar daar hoor je ook verder helemaal niemand over.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:28 schreef dill het volgende:
[..]
Als je de beelden goed bekijkt zie je dat Laonardo de bal net voor Timmer richting het doel tikt terwijl hij zelf rechtdoor loopt.
Volgens Braamhaar was hij niet doorgebroken en dan gaat het dus om de intentie van de overtreding of het geel dan wel rood wordt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:40 schreef pfaf het volgende:
Alsof intentie ook maar iets uitmaakt als je een doorgebroken speler neerhaalt...
Alsof dat er iets toe doet.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:16 schreef El_Bassie het volgende:
Die eerste gele kaart van Suarez ging helemaal nergens over. Als je zag waar hij geen geel voor gaf, dan was dit helemaal niks. Dat was puur een kaart onder druk van het publiek. Oké, hij was heel even irritant, Als je daar consequent in bent kan je de wedstrijd staken omdat er te weinig spelers overblijven.
Dan slaat het helemaal nergens op en kan je al helemaal niet zeggen dat Suarez zijn tweede had moeten krijgen. Hij had dus zijn tweede gele kaart moeten krijgen voor een schwalbe die geen schwalbe was? Volgens mij ben je nu alles wat krom is recht aan het lullen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:48 schreef dill het volgende:
[..]
Alsof dat er iets toe doet.
Hij had 'gewoon' z'n tweede moeten hebben. Gewoon staat hier tussen aanhalingstekens omdat het natuurlijk onzin was geweest maar hij floot voor een schwalbe dus had ie z'n tweede geel moeten krijgen.
Die kaart van Biseswar ging ook nergens over
Nee hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:21 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Dan slaat het helemaal nergens op en kan je al helemaal niet zeggen dat Suarez zijn tweede had moeten krijgen. Hij had dus zijn tweede gele kaart moeten krijgen voor een schwalbe die geen schwalbe was? Volgens mij ben je nu alles wat krom is recht aan het lullen.
Jij was er niet bij. Soms keek van Egmond serieus eerst naar de reactie langs de kant voordat hij op zijn fluitje blies.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:46 schreef SCH het volgende:
Die intimidatie kun je niet aantonen Blawh, die hectiek aan de zijlijn is er altijd.
Echt te triest voor woorden. Stelletje Calimero's daar bij de leiding in Amsterdam.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:36 schreef SCH het volgende:
Ajax denkt eraan om een gesprek aan te
vragen met de KNVB over de arbitrage in
de duels met Willem II en Feyenoord.
Tegen de Tilburgers werd Evander Sno
van het veld gestuurd.
Hij floot niet. Ze waren allebei en het trekken en daarom liet ie het spel doorgaan.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:29 schreef dill het volgende:
[..]
Nee hoor.
Hij floot voor een schwalbe. Biseswar kreeg geel dus had Suarez ook geel moeten krijgen. Dat ie het verkeerd zag doet daar niets aan af.
Behalve de niet gegeven strafschop op Suarezquote:Op dinsdag 23 september 2008 18:53 schreef ruud_fr het volgende:
wat zit ajax nou te janken
ok, het was een schwalbe van Mols, maar voor de rest zijn ze echt niet benadeeld
dat hij nooit meer pingel krijgt heeft ie natuurlijk aan zichzelf te dankenquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Behalve de niet gegeven strafschop op Suarez
Maar dat moet geen reden zijn om hem niet te krijgen. Een scheidsrechter moet onbevooroordeeld zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:00 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
dat hij nooit meer pingel krijgt heeft ie natuurlijk aan zichzelf te danken
Natuurlijk moet een scheidsrechter onbevoordeeld zijn. Ik denk dan ook niet dat het er zoveel mee te maken heeft maar met het feit dat de scheids blijkbaar vond dat ze beiden aan elkaar hingen. Daar valt wel iets voor te zeggen. En ook tegen uiteraard.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar dat moet geen reden zijn om hem niet te krijgen. Een scheidsrechter moet onbevooroordeeld zijn.
Dus Ajax mag zich daarover wel degelijk benadeeld voelen.
Jammer dat het achteraf niet zo blijkt te zijn en dat hij het niet toegeeft.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Natuurlijk moet een scheidsrechter onbevoordeeld zijn. Ik denk dan ook niet dat het er zoveel mee te maken heeft maar met het feit dat de scheids blijkbaar vond dat ze beiden aan elkaar hingen. Daar valt wel iets voor te zeggen. En ook tegen uiteraard.
Mwa vind ik niet maar een scheidsrechter heeft ook veel meer beslissingen te maken en moet ook snel beslissen.quote:Maar nogmaals: de grootste dwalingen in die wedstrijd kwamen niet van de scheids maar van de spelers.
HOezo niet blijkt? Dat is helemaal geen feit, dat is blijkbaar jouw interpretatie.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jammer dat het achteraf niet zo blijkt te zijn en dat hij het niet toegeeft.
Maar goed het is gebeurd en gedane zaken nemen geen keer.
Vind ik helemaal niet. De arbitrage is best in orde, het gezeik is alleen enorm toegenomen door al die interviews en praatprogramma's en die hele maatschappelijke trend van 'je moet zeggen wat je denkt'. Vroeger werd het allemaal wat gemakkelijker geaccepteerd.quote:Mwa vind ik niet maar een scheidsrechter heeft ook veel meer beslissingen te maken en moet ook snel beslissen.
Dan komen er wel eens verkeerde beslissingen alleen lijkt het steeds meer een trend te worden.
En die van de hoofdscheidsrechtersbaasquote:Op dinsdag 23 september 2008 20:29 schreef SCH het volgende:
[..]
HOezo niet blijkt? Dat is helemaal geen feit, dat is blijkbaar jouw interpretatie.
[..]
Nee het is gewoon zo dat er steeds meer camera standpunten zijn en daarom fouten eerder opvallen.quote:Vind ik helemaal niet. De arbitrage is best in orde, het gezeik is alleen enorm toegenomen door al die interviews en praatprogramma's en die hele maatschappelijke trend van 'je moet zeggen wat je denkt'. Vroeger werd het allemaal wat gemakkelijker geaccepteerd.
Ja, grappig dat daar dan ineens zo veel waarde aan wordt gehecht als het mensen goed uikomt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:30 schreef sjimz het volgende:
[..]
En die van de hoofdscheidsrechtersbaas
Ook dat speelt mee maar mijn reden is belangrijjker.quote:Nee het is gewoon zo dat er steeds meer camera standpunten zijn en daarom fouten eerder opvallen.
Tuurlijk, maar zo zijn we allemaal.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, grappig dat daar dan ineens zo veel waarde aan wordt gehecht als het mensen goed uikomt.
[..]
Nogmaals, dat vind jij.quote:Ook dat speelt mee maar mijn reden is belangrijjker.
Als hij het goed doet speelt hij een bijrol, doet de scheids het slecht dan speelt hij automatisch een hoofdrol.quote:Verder blijft het onterecht dat je de rol van de spelers bagatellisseert. Het is natuurlijk lariekoek om te doen alsof de scheidsrechter een hoofdrol speelt
Neem FCT-uit van vorig jaar nog even mee. Van de KNJB is al een paar jaar geen sprake meer, integendeel.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:36 schreef SCH het volgende:
Ajax denkt eraan om een gesprek aan te
vragen met de KNVB over de arbitrage in
de duels met Willem II en Feyenoord.
Tegen de Tilburgers werd Evander Sno
van het veld gestuurd.
Ben het met je eens hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Heel erg voor Ajax dat Suarez geen penalty kreeg en dat Timmer mocht blijven staan met een gele kaart ipv rood, maar Ajax moet niet doen alsof ze de enige club zijn die benadeeld wordt.
Alleen de wedstrijd Feyenoord - Ajax is al voor meerdere interpretaties vatbaar, er zijn net zo goed veel Feyenoorders die zich tekort gedaan voelen door Braamhaar, dus blijkbaar is wordt er nogal met oogkleppen op alleen gekeken naar de beslissingen die in het eigen straatje past en door een gekleurde bril beredeneerd.
Uiteindelijk zijn er net zoveel situaties in het belang van Feyenoord die vraagtekens oproepen als bij Ajax. Ajax heeft net zo goed op het randje gespeeld en ook geluk gehad dat sommige rot-overtredingkjes niet gezien werden door Braamhaar.
Dit jankverhaal van Ajax komt dus nogal over als krokodillentranen en is tamelijk hypocriet.
dus moeten ze niet zeurenquote:Op dinsdag 23 september 2008 20:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Neem FCT-uit van vorig jaar nog even mee. Van de KNJB is al een paar jaar geen sprake meer, integendeel.
Nee, de spelers waren dramatisch. Het blijft gejank om het steeds over de scheids te hebben. Allemaal afleiding van het spel.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor.
De scheidsrechter was gewoon dramatisch.
De spelers waren dramatisch maar de scheids ook en dat mag ook best gezegd worden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, de spelers waren dramatisch. Het blijft gejank om het steeds over de scheids te hebben. Allemaal afleiding van het spel.
Ja hoor, als je dat vindt mag je dat best zeggen maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de nadruk meer op de scheids dan op de spelers ligt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
De spelers waren dramatisch maar de scheids ook en dat mag ook best gezegd worden.
Omdat zij het spel beïnvloeden zonder dat ze er deel vanuit maken. Dát is het kwalijke hier aan. Als een team slecht is verliezen ze vanzelf wel, een slechte scheidsrechter kan een team laten verliezen, zonder dat hij zelf verliest. Degradeer zo'n scheids maar eens naar een lagere klasse na zo'n wedstrijd.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, als je dat vindt mag je dat best zeggen maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de nadruk meer op de scheids dan op de spelers ligt.
Ajax was slecht, maar stond wel voor, en de 2-2 kwam toch echt door de scheidsquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, als je dat vindt mag je dat best zeggen maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de nadruk meer op de scheids dan op de spelers ligt.
Wat SCH volgens mij probeert te zeggen is dat jullie dat niet aan jullie zelf te danken hadden. Jullie hebben in die wedstrijd bijna geen overwicht gehad en heel weinig kansen gecreëerd. In voorgaande edities was dat wel anders.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:28 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ajax was slecht, maar stond wel voor, en de 2-2 kwam toch echt door de scheids
Maar het is alweer 3 dagen terug, en met janken schieten we niks op
Ik ben op zich niet tegen elektronische hulpmiddelen, maar het voetbal is al 150 jaar de mooiste sport ter wereld terwijl scheidsrechters fouten maken. Toch heeft dat de populariteit niet verminderd en het heeft er ook nooit toe geleid dat je geen prijzen kon winnen door goed te voetballen.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Omdat zij het spel beïnvloeden zonder dat ze er deel vanuit maken. Dát is het kwalijke hier aan. Als een team slecht is verliezen ze vanzelf wel, een slechte scheidsrechter kan een team laten verliezen, zonder dat hij zelf verliest. Degradeer zo'n scheids maar eens naar een lagere klasse na zo'n wedstrijd.
Of ga over videohulp. Al heb ik die hoop al lang opgegeven...
Inderdaad, ook zeer trieste gele kaart was datquote:Op woensdag 24 september 2008 15:27 schreef borisz het volgende:
Gister tijdens de beker.
De hoofdrollen zijn voor Bjorn Kuipers en de andere is Stanley Aborah van FC Den Bosch.
Kuipers vond het nodig om direct geel te trekken aan Aborah omdat hij zijn armbandjes nog om had. Ja dat mag niet maar om nu direct geel te trekken.
Het zielige is dat hij al op vier prenten in de bierdivisie. Dat komt omdat hij 100x een trap krijgt en dan gebeurt er niks, maar als hij en duwtje geeft lopen de scheidsrechters direct te zwaaien.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Inderdaad, ook zeer trieste gele kaart was dat
En als een scheids zich dan weer niet aan de regels houdt, is het ook niet goed. Een speler kan zich toch gewoon aan de regels houden? Sommige regels zijn lullig maar de scheids heeft ze niet bedacht.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:27 schreef borisz het volgende:
Gister tijdens de beker.
De hoofdrollen zijn voor Bjorn Kuipers en de andere is Stanley Aborah van FC Den Bosch.
Kuipers vond het nodig om direct geel te trekken aan Aborah omdat hij zijn armbandjes nog om had. Ja dat mag niet maar om nu direct geel te trekken.
Je kan er toch ook gewoon eerst een opmerking over maken tegen die speler ipv direct te zwaaien met een kaart?quote:Op woensdag 24 september 2008 15:44 schreef SCH het volgende:
[..]
En als een scheids zich dan weer niet aan de regels houdt, is het ook niet goed. Een speler kan zich toch gewoon aan de regels houden? Sommige regels zijn lullig maar de scheids heeft ze niet bedacht.
Het was hier zeer goed geweest als hij zich niet aan de regels had gehouden.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:44 schreef SCH het volgende:
[..]
En als een scheids zich dan weer niet aan de regels houdt, is het ook niet goed. Een speler kan zich toch gewoon aan de regels houden? Sommige regels zijn lullig maar de scheids heeft ze niet bedacht.
Heeft niks met aan voelen te maken. Het is net als met die regel dat je geen shirt uit mag trekken na een doelpunt. Kan ook giga lullig zijn maar het is wel duidelijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het was hier zeer goed geweest als hij zich niet aan de regels had gehouden.
Een beetje scheids had dat aangevoeld.
Ben je zelf soms een scheids SCH?
Hij weet toch dat hij geen armbanden om mag? Welke trainer stuurt hem dan zo het veld in? We hebben een paar geleden die toestanden gehad dat spelers naar de zijlijn moesten om hun juwelen en sieraden op orde te brengen, en toen is besloten dat er niks meer mocht. Klaar, duidelijk voor iedereen.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:45 schreef borisz het volgende:
Je kan er toch ook gewoon eerst een opmerking over maken tegen die speler ipv direct te zwaaien met een kaart?
Ik zou er om gaan huilen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 08:36 schreef Luni het volgende:
Neuzen zullen voorlopig ook weer uitgeklaagd zijn na die smerige overtreding van suarez die niet gezien werd door de scheidsrechter.
Een scheidsrechterlijke dwaling wil ik dat niet noemen. En na enkele herhalingen was pas echt zichtbaar wat er gebeurde...quote:Op vrijdag 26 september 2008 08:36 schreef Luni het volgende:
Neuzen zullen voorlopig ook weer uitgeklaagd zijn na die smerige overtreding van suarez die niet gezien werd door de scheidsrechter.
Ook had ik het idee dat er in de eerste helft ook al een balletje op de stip kon, vervolgens werd er nog hands gemaakt in de zestien door Utrecht vlak na de 1-0 en kreeg Suarez nog een tik in z'n gezicht. Voorzover ik kon zien in het stadion dan.quote:Op vrijdag 26 september 2008 08:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een scheidsrechterlijke dwaling wil ik dat niet noemen. En na enkele herhalingen was pas echt zichtbaar wat er gebeurde...
Als de actie van Suarez nu achteraf door de KNVB zal worden onderzocht mogen ze dat ook doen met de overduidelijke elleboog van Cornelisse.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:09 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ook had ik het idee dat er in de eerste helft ook al een balletje op de stip kon, vervolgens werd er nog hands gemaakt in de zestien door Utrecht vlak na de 1-0 en kreeg Suarez nog een tik in z'n gezicht. Voorzover ik kon zien in het stadion dan.
Ik het het zelf niet gezien maar Lovre had rood moeten krijgen tegen Feyenoord?quote:Op zondag 28 september 2008 17:02 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Nog blunders in de afgelopen speelronde?
Ja, dat was een smerige, had zeker diep rood moeten krijgen. Het erge is dat ie wel geel kreeg, dus de scheidsrechter heeft het wél gezien.quote:Op zondag 28 september 2008 17:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik het het zelf niet gezien maar Lovre had rood moeten krijgen tegen Feyenoord?
Klopt, overduidelijk. Lachwekkend was ook nog eens de commentator, die zich erover verbaasde dat de rechtsback van ADO niet sprong.quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:47 schreef sjimz het volgende:
De 1-0 van FC Groningen tegen ADO had nooit goed gekeurd mogen worden.
Duidelijke overtreding van doelpuntenmaker Andersson die met 2 handen op zijn tegenstander leunde om bij de bal te komen met zijn hoofd.
Ajax had ook niet mogen klagen als Vertonghen zijn 2e gele kaart had gekregen. Met een beetje pech had van der Wiel zijn 2e kaart ook al gekregen in de 1e helft.quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:28 schreef sjimz het volgende:
Ik zal wel shit over me heen krijgen maar laat ik 1 ding voorop stellen.
Wat ik gezien heb is dat Ajax terecht heeft verloren alleen:
Onterecht afgekeurd doelpunt van Cvitanich.
vd Wiel kreeg zijn 2e gele kaart voor het veroorzaken van de penalty maar waarom kreeg Grindheim niet zijn 2e gele kaart bij het veroorzaken van zijn strafschop?
Verder vond ik de eerste strafschop dubieus gegeven maar tegenwoordig gaat het er om waar de overtreding stopt.
Echt belachelijk in mijn ogen want als iemand 5 meter door duikt heb je zo een pingel versierd.
De eerste helft heb ik niet gezien dus daarom zei ik ook "wat ik heb gezien"quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:34 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ajax had ook niet mogen klagen als Vertonghen zijn 2e gele kaart had gekregen. Met een beetje pech had van der Wiel zijn 2e kaart ook al gekregen in de 1e helft.
Die regel 'waar de overtreding eindigt' vind ik ook nergens op slaan trouwens.
Wel slim, hiermee kunnen scheidsrechters zich indekken omdat het vaak moeilijk te zien is natuurlijk. Maar de regel is gewoon absurd. Het werkt gewoon schwalbes in de hand.quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:28 schreef sjimz het volgende:
Verder vond ik de eerste strafschop dubieus gegeven maar tegenwoordig gaat het er om waar de overtreding stopt.
Echt belachelijk in mijn ogen want als iemand 5 meter door duikt heb je zo een pingel versierd.
...dan heb je waarschijnlijk ook gezien dat Biseswar zelf ook het shirtje van de NEC-er vast had.quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:27 schreef ruud_fr het volgende:
vond ik ook, op tv ook duidelijk gezien dat Biseswar aan het shirtje werd getrokken
maar daarom hebben we niet verloren...
Volgens mij was de eerste strafschop inderdaad dubieus, net zoals die van Ajax trouwens, want daar was de bal al over de achterlijn op het moment van de overtreding.quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:28 schreef sjimz het volgende:
Ik zal wel shit over me heen krijgen maar laat ik 1 ding voorop stellen.
Wat ik gezien heb is dat Ajax terecht heeft verloren alleen:
Onterecht afgekeurd doelpunt van Cvitanich.
vd Wiel kreeg zijn 2e gele kaart voor het veroorzaken van de penalty maar waarom kreeg Grindheim niet zijn 2e gele kaart bij het veroorzaken van zijn strafschop?
1e overtreding was van de NEC spelerquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:27 schreef fanneke het volgende:
[..]
...dan heb je waarschijnlijk ook gezien dat Biseswar zelf ook het shirtje van de NEC-er vast had.
Gewoon doorvoetballen dus.
Dat viel ook wel mee hoor. Biseswar had het stof van het NEC shirtje beet idd maar de NEC speler hing zo ongeveer met zijn hele gewicht aan de arm van Biseswar, en dat niet voor even, maar de hele actie in het strafschopgebied lang.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:27 schreef fanneke het volgende:
[..]
...dan heb je waarschijnlijk ook gezien dat Biseswar zelf ook het shirtje van de NEC-er vast had.
Gewoon doorvoetballen dus.
Dat van Van der Wiel in de eerste helft heb ik niet gezien wel van velen gehoord inderdaad.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij was de eerste strafschop inderdaad dubieus, net zoals die van Ajax trouwens, want daar was de bal al over de achterlijn op het moment van de overtreding.
Van der Wiel had al in de eerste helft rood moeten hebben, volgens velen.Waarom Grindheim. Je krijgt niet voor iedere pingel perse een gele kaart immers.
De regels zijn wel zo, vriend van me die mee was fluit op hoog niveau en die wist mij dit te vertellen..quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom Grindheim. Je krijgt niet voor iedere pingel perse een gele kaart immers.
Bij Willem II uit was de regel anders opeens anders...quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:28 schreef sjimz het volgende:
maar tegenwoordig gaat het er om waar de overtreding stopt
Zou kunnen maar lijkt me sterk want als dat zo stellig is dan zullen ze dat toch gewoon wel toepassen. Volgens mij hangt het toch echt van de soort overtreding af.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:52 schreef denthemen het volgende:
[..]
De regels zijn wel zo, vriend van me die mee was fluit op hoog niveau en die wist mij dit te vertellen..
Gister had ie een penalty kunnen eigenlijk wel moeten geven aan Van Wolfswinkel ( doet verder niets af aan het late gelijkspel) en zo hadden de scheidsrechters meer penalty´s kunnen geven van het weekend o.a Bisewar zoals het hier al genoemd is.quote:Op zondag 28 september 2008 17:04 schreef Stofje het volgende:
Liesveld floot behoorlijk slecht bij NAC - Heerenveen. Floot overal voor en was gewoon irritant aanwezig. Niet echt een aanwijsbare dwaling dus, het was gewoon één grote dwaling.
De scheidsrechters hanteren het dan ook allemaal anders, maar dat hij dan VD Wiel nog rood geeft? Dan ben je geen vent voor mij...quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Zou kunnen maar lijkt me sterk want als dat zo stellig is dan zullen ze dat toch gewoon wel toepassen. Volgens mij hangt het toch echt van de soort overtreding af.
Heerlijk overdreven inderdaad. Misschien was het zijn 'wraak'.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:57 schreef denthemen het volgende:
[..]
De scheidsrechters hanteren het dan ook allemaal anders, maar dat hij dan VD Wiel nog rood geeft? Dan ben je geen vent voor mij...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |