quote:Do not fear; put your trust in him! The life-giving power of his light is an incentive for building a new world order based on just ethical and economic relationships,
(Notice the reference to the light, Lucifer means bringer of light) --Pope Benedict XVI
"No one will enter the New World Order unless he or she will make a pledge to worship Lucifer. No one will enter the New Age unless he will take a Luciferian Initiation." --David Spangler, Director of PLANETARY INITIATIVE, (a United Nations World government group. He is of the Findhorn, Scotland New Age Crowd, like Robert Mueller of the United Nations)
Maar God maakt het je zwaar om je de ernst van zonde in te laten zien. Als het allemaal makkelijk was zou je je nooit volledig kunnen of willen geven voor God. Dan ging het allemaal te makkelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei heb ik vroeger ook heel vaak echt spijt gehad voor mijn daden tegenover anderen.
In de loop der tijd ben ik heel veel met zelfverbetering bezig geweest. Ik verplaats me nu gewoon heel veel in anderen zonder mezelf te veel op de laatste plaats te zetten. Merk ik toch nog dingen aan mezelf die nog niet helemaal lekker lopen, dan ga ik er stevig over nadenken, kijken hoe ik de dingen anders zou kunnen aanpakken. Ik ga geen aspecten van mezelf haten: ik laat ze liefdevol los en vervang ze voor positievere aspecten. Dat is iets wat de ZDA-God ook zou moeten doen: liefdevol dingen transformeren in plaats van mensen laten kruipen en vol wroeging laten zijn en delen van hun eigen karakter laten haten.
Positieve transformatie is psychologisch gezien volgens mij ook veel gezonder dan jezelf zo afstraffen.
Jezelf zo afstraffen is echt iets wat 2000 jaar geleden misschien nut had en logisch was, maar het is te destructief. Vandaag de dag hebben we gewoon meer inzicht in psychologie dan toentertijd.
Een liefdevolle God zou dat ook wel moeten inzien.
Ook een topic waar verboden handelingen worden afgekeurd door het Christendom. Zo zijn er tientallen zaken waar vele mensen zich mee bezig houden die in de ogen van het Christendom duivels en slecht zijn en zelfs volgens Ali kan leiden tot complete destructie van de mensheid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is dit een topic waarin slechte gebeurtenissen worden verklaard aan de hand van het christendom?
Je wil het niet snappen of wel?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:12 schreef ToT het volgende:
Ali, spijt hebben voor dingen die je verkeerd hebt gedaan is heel goed, maar om je lot dan in de handen te leggen van een interpretatie van een figuur uit een boek gaat mij te ver: je moet ZELF aan de slag met jezelf! Bouw je eigen karakter zoals je het wil hebben, maar verneder jezelf niet onnodig.
Praat met degene die je gekwetst hebt, toon spijt aan HAAR. God staat daar in mijn ogen gewoon los van.
God straft je af zodat je van Hem kunt gaan houden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik ben razend benieuwd naar de reden waarom de een zoveel leed meemaakt en een ander er respectievelijk makkelijk vanaf komt. Wat is hiervan de reden of oorzaak?
Wie weet is de een meer voor geluk geboren dan de ander. Hoe het dan zit dat in arme landen mensen massaal iedere 5 seconde sterven van honger en dorst kan ik niet plaatsen. Kan ook met geluk te maken hebben en in het logische geval je voorouders die ergens gevestigd zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik ben razend benieuwd naar de reden waarom de een zoveel leed meemaakt en een ander er respectievelijk makkelijk vanaf komt. Wat is hiervan de reden of oorzaak?
Ik snap jouw point of view wel, maar ik ben het er gewoon absoluut niet mee eens!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je wil het niet snappen of wel?
Ik zal een glimp laten doorschijnen van mijn leven, Mijn zusje heeft recentelijk kanker gehad terwijl het een prachtmeid is, hard haar best deed op school, niet rookte, niet dronk etc. Vorig jaar kreeg ze kanker en nu heeft ze haar Havo niet gehaald en moet ze andere alternatieven zoeken ivm school. Ik vraag me af in welke zin dit lijden zin heeft.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:15 schreef ToT het volgende:
[..]
God straft je af zodat je van Hem kunt gaan houden.
Je moet je fouten inzien, berouw aan Hem tonen en je voor Hem openstellen en dan zal het beter gaan, heb ik begrepen.:)
Ik denk dat een groot deel van de oorzaak zit in het feit dat veel mensen een ander niks gunnen als ze er zelf iets voor moeten laten. Als iedereen elkaars recht op een plek in de wereld zou erkennen dan zou het er al heel anders uitzienquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:16 schreef Topspin het volgende:
[..]
Wie weet is de een meer voor geluk geboren dan de ander. Hoe het dan zit dat in arme landen mensen massaal iedere 5 seconde sterven van honger en dorst kan ik niet plaatsen. Kan ook met geluk te maken hebben en in het logische geval je voorouders die ergens gevestigd zijn.
In geval van lichamelijke en geestelijke gezondheid in het westen ook de genen van ouders op ouders op kinderen en in geval van welvaart zelf ontwikkelde kansen door middel van opleiding en eigen initiatief plus misschien nog aangeboren zakelijke kwaliteiten wederom doorgegeven van ouders op kind.
Zomaar een gedachte dus
Dan heb je ook nog de mensen met gezonde genen die ziek worden maar daar weet ik niets vanaf, een menselijk lichaam kan vreemde wendingen aannemen. De rijke miljonairs die failliet gaan en uit de vuilnisbak moeten eten heb je nog en ga zo door.
Maar ik denk dat veel via de genen gebeurt en de plek waar je geboren wordt.
Het komt allemaal vrij boeddhistisch over zoals je het schetst, soort van karma opgebouwd in vorige levens is afhankelijk van de plaats van geboorte en mate van geluk etc.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:16 schreef Topspin het volgende:
[..]
Wie weet is de een meer voor geluk geboren dan de ander. Hoe het dan zit dat in arme landen mensen massaal iedere 5 seconde sterven van honger en dorst kan ik niet plaatsen. Kan ook met geluk te maken hebben en in het logische geval je voorouders die ergens gevestigd zijn.
In geval van lichamelijke en geestelijke gezondheid in het westen ook de genen van ouders op ouders op kinderen en in geval van welvaart zelf ontwikkelde kansen door middel van opleiding en eigen initiatief plus misschien nog aangeboren zakelijke kwaliteiten wederom doorgegeven van ouders op kind.
Zomaar een gedachte dus
Dan heb je ook nog de mensen met gezonde genen die ziek worden maar daar weet ik niets vanaf, een menselijk lichaam kan vreemde wendingen aannemen. De rijke miljonairs die failliet gaan en uit de vuilnisbak moeten eten heb je nog en ga zo door.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:16 schreef Topspin het volgende:
[..]
Zomaar een gedachte dus
Dat is vreselijk zeg! Is ze inmiddels wel van de kanker genezen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik zal een glimp laten doorschijnen van mijn leven, Mijn zusje heeft recentelijk kanker gehad terwijl het een prachtmeid is, hard haar best deed op school, niet rookte, niet dronk etc. Vorig jaar kreeg ze kanker en nu heeft ze haar Havo niet gehaald en moet ze andere alternatieven zoeken ivm school. Ik vraag me af in welke zin dit lijden zin heeft.
Ook egoisme inderdaad maar hoe help je een land als Africa, je zou wereldwijd 7 procent meer belasting kunnen heffen op alle inkomens maar zou daar het probleem mee opgelost worden? Afhankelijk zijn van donateurs is iets dat toch te kleinschalig is dus dan zou je het via een extra belastingtoeslag moeten doen want de pot van de overheid is ook niet overvol.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:19 schreef De_Fotograaf het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot deel van de oorzaak zit in het feit dat veel mensen een ander niks gunnen als ze er zelf iets voor moeten laten. Als iedereen elkaars recht op een plek in de wereld zou erkennen dan zou het er al heel anders uitzien
Ja ze is genezen verklaard, moleculair schoon zoals ze dat noemen. Ik ben benieuwd naar Ali.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is vreselijk zeg! Is ze inmiddels wel van de kanker genezen?
Hier ga ik uiteraard niet meer verder op in wat de God van Ali betreft: mijn eigen point-of-view is gewoon heel anders, maar ik denk wel dat ik weet wat Ali's ideeën hierover zijn.
Ik bedoel meer dat je ouders daar geboren zijn net zoals mijn ouders hier geboren zijn en mijn voorouders ook, doordat mijn voorouders in Nederland geboren zijn ben ik vanzelf leefbaar in Nederland waar het allemaal nog enigszins leefbaar is. Niets met karma wat ik bedoel, meer geografisch gezien dat je afhankelijk bent van waar je ouders geboren zijn dus ook waar jij geboren wordt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Zouden kinderen in Afrika zo massaal sterven omdat hun ouders zo goddeloos zijn als Rimpelhond, of ligt het gewoon aan het feit dat ze in armoede leven en er gewoon geen eten is?
Niet alles is volgens mij te verklaren met "de wil van God".
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah! Een nuancering!Da's fijn om te zien!
Okee, niet-Christenen krijgen geen genezende gaven van God volgens jou, terwijl niet-Christelijke magnetiseurs en wel Christelijke magnetiseurs exact dezelfde krachten hebben.
Maar goed: niet-Christenen krijgen geen genezende energie van God volgens jou, maar ze ervaren wel naastenliefde en dat soort dingen omdat God hen dat wel schenkt. De daden die ze vanuit die naastenliefde uitvoeren zijn weer geen daden van God. volgens jou.
Hmmmm....inderdaad heel erg zwart-wit allemaal, maar dat zei je zelf ook al.
Op de reactie van Tot al eerder vermeld dat het niet om karma gaat over goede ouders in het verleden maar puur en alleen om de plek waar je geboren wordt zonder te kijken naar het goede leven van je ouders. De een heeft voorouders in Nederland, de ander in Rusland, weer een in Amerika en dan iemand in Africa. Is dat zo dan ben je vanzelf een beetje gebonden aan het land waar je geboren wordt zonder dat het hoeft te betekenen dat je een slecht leven hebt gehad in je vorige leven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het komt allemaal vrij boeddhistisch over zoals je het schetst, soort van karma opgebouwd in vorige levens is afhankelijk van de plaats van geboorte en mate van geluk etc.
Gelukkig dat ze weer gezond is. Pech in het leven is iets dat iedereen kan overkomen, kan vreemd klinken maar ook statistisch gezien is er een zekere kans dat je wat overkomt in het leven zeker in geval van lichamelijke ziektes is er een bepaalde kans daarop dat je net die ene bent die ermee te maken krijgt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja ze is genezen verklaard, moleculair schoon zoals ze dat noemen. Ik ben benieuwd naar Ali.
Ja dit komt normaal over hoor, procentueel gezien klopt het ook gewoon maar toch schoot de vraag door mijn heen met het lezen van dit topic hoe een gelovige dit rechtvaardigt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:31 schreef Topspin het volgende:
[..]
Gelukkig dat ze weer gezond is. Pech in het leven is iets dat iedereen kan overkomen, kan vreemd klinken maar ook statistisch gezien is er een zekere kans dat je wat overkomt in het leven zeker in geval van lichamelijke ziektes is er een bepaalde kans daarop dat je net die ene bent die ermee te maken krijgt.
1 op de 100 is het dan niet meteen maar zo zal er altijd 1 op de zoveel zijn waar het noodlot toe kan slaan.
Ziektes die erin zitten dus ook en dan wordt er vanzelf wel eens iemand ziek die het niet verdiend zonder enige aanleiding zomaar uit het niets.
Hopelijk komt deze post een beetje normaal over. 1 op de 100 heeft last van dit, 1 op de 100 heeft last van dat, weer 1 van de zoveel krijgt daarmee te maken. Soms dacht ik vroeger wel eens of er uberhaupt nog mensen overblijven die nooit in het leven een of andere aandoening krijgen. In geval van ouderdom is iedereen het haasje want dan kun je de klok erop gelijk zetten dat het naar voren gaat komen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Zouden kinderen in Afrika zo massaal sterven omdat hun ouders zo goddeloos zijn als Rimpelhond, of ligt het gewoon aan het feit dat ze in armoede leven en er gewoon geen eten is?
Niet alles is volgens mij te verklaren met "de wil van God".
Alle goede acties. Geen hekserijen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:26 schreef Rimpelhond het volgende:
Toch is het wel heel selectief en lijk je alles desnoods creatief in je eigen straatje te laten passen ALi.
De gaven van de Geest:
[..]
Dit dus..
Al het goede dat ik doe komt door God heb jij gezegd Ali.
God heeft op mijn hart geschreven, God werkt nog door mij.. het is aan God te danken dat ik goed doe... heb je gezegd.
Hij werkt dus wel door heidenen.. en toch ook niet?
Waarom als het jouw gedachtengoed zou kunnen bevestigen wel, en waarom als het zo uitkomt ineens niet?
Niet volledig los. Als het volledig los was, was het al dood voordat het uberhaupt was gaan groeien. Maar nog in het vlees, en niet in de geest nee. Het is moeilijk uit te leggen.quote:Geloof jij daadwerkelijk dat een kind in zonde geboren wordt? dat een kind los is van God?
? Nee.quote:VInd jij het oke dat kindertjes begraven worden/werden búiten de heg van de kerk (tot grooooot verdriet van de ouders en gewoon respectloos naar het kind toe) "omdat ze is gestorven voordat ze gedoopt werd"?
Vandaar dat je zoveel pestkoppen hebt. Kinderen zijn in staat tot wrede dingen. Lijkt me dus een onzingenerealisatie.quote:Ik geloof dat een kind meer dan welke volwassene dan ook in contact staat met God.
Nobel.quote:Méér. Mijn geloof in God is dan ook heel sterk en ik hoop met heel mijn hart dat ik ervoor kan zorgen dat ook mijn kinderen nooit helemaal van God los zullen raken ondanks de materialistische egoïstische maatschappij.
Dat weten ik ondertussen wel. Ik heb een langetermijngeheugen.quote:God = leven
....echter niet jouw God.
Wat erg voor mezelf he. Ik ben in ieder geval eerlijk. Dan kan ik van jou nog steeds niet zeggen. Ik geloof dus ook niet dat jouw god mijn God is, dan had je niet zulke rare berichten geplaatst gisteren.quote:Uiteindelijk denk ik dat jouw God dezelfde is als mijn God, alleen jij dicht hem allemaal kenmerken en karaktertrekken toe die hem behoorlijk vervelend neerzetten. En dat is jammer.
Ik zeg niet dat het beledigend is voor God (ik geloof ook niet dat hij het je kwalijk zou nemen.. als je God al als persoon neer zou zetten dan denk ik dat hij een geamuseerde glimlach op zijn gezicht heeft), want ik denk dat het gewoon is dat je niet beter weet en zelf oprecht denkt dat je goed zit.
EN dat is prima.. als het jouw tot goed mens maakt dan vind ik het minder belangrijk of je dat doet met zware donkere gedachten in je hoofd. Je intentie is goed en die telt wat mij betreft.
Ik vind het alleen zo jammer voor jezelf.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Alle goede acties. Geen hekserijen.
Verder is het helaas zo dat mensen zich van "god" verwijderd hebben maar niet zoals veel van origine uit het midden oosten afkomstige religies denken.. Veel mensen (ook in afrika) zoeken een god in een hemel in de hoop een oplossing te vinden, terwijl ze over een andere god(in) bijna struikelen en haar toch niet zien .quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ook egoisme inderdaad maar hoe help je een land als Africa, je zou wereldwijd 7 procent meer belasting kunnen heffen op alle inkomens maar zou daar het probleem mee opgelost worden? Afhankelijk zijn van donateurs is iets dat toch te kleinschalig is dus dan zou je het via een extra belastingtoeslag moeten doen want de pot van de overheid is ook niet overvol.
Vraag me soms af of in extreme landen uberhaupt iets op te bouwen is en zeker niet alleen in Africa, weet ook niet hoeveel er nodig is en hoe het zit met grondstoffen die aanwezig zijn en de watertoevoer behalve die van putten.
Denk dan vanzelf ook dat het probleem opgelost zou zijn geweest al veel eerder mocht het eenvoudig zijn maar ik weet er niet zoveel vanaf. Achterstand in taal en scholing is er nog en nog meer.
Om een heel lang verhaal kort te maken: lijden doet ons verlangen naar betere tijden. Verdriet doet ons verlangen naar plezier. Ziekte naar gezondheid. Onrecht naar rechtvaardigheid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik zal een glimp laten doorschijnen van mijn leven, Mijn zusje heeft recentelijk kanker gehad terwijl het een prachtmeid is, hard haar best deed op school, niet rookte, niet dronk etc. Vorig jaar kreeg ze kanker en nu heeft ze haar Havo niet gehaald en moet ze andere alternatieven zoeken ivm school. Ik vraag me af in welke zin dit lijden zin heeft.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Om een heel lang verhaal kort te maken: lijden doet ons verlangen naar betere tijden. Verdriet doet ons verlangen naar plezier. Ziekte naar gezondheid. Onrecht naar rechtvaardigheid.
Het slechte, pijnlijke en vervelende in de wereld doet ons verlangen naar iets beters. We kunnen daar gemotiveerd van raken om zelf wat te betekenen voor de wereld, voor onze medemens. We kunnen ervan naar gaan streven om meer liefde te geven en minder aan onszelf te denken.
We kunnen er ook van inzien dat we zelf de zaken verkeerd aanpakken, wanneer we als gevolg van onze eigen acties leiden. Het dient tus ter motivatie voor verandering, in onszelf en op grotere schaal. En uiteindelijk begint een betere wereld bij jezelf.
Uiteindelijk kan dat er toe leiden dat we tot God komen. Dat we in Jezus die persoon zien die de juiste weg voor dit leven heeft uitgestippeld om met zijn allen gelukkig te zijn, namelijk hou van je medemens zoals van jezelf. Als je vervolgens de gehele bijbel pakt, kan dat tot geloof in God leiden.
Pijn en leed kan zinloos zijn wanneer je er niet met God doorheen gaat. Dan lijkt het leven alleen maar oneerlijk, je kan er door verbitterd raken, gefrustreerd, ongelukkig. Als je samen met God lijdt, zal Hij je er doorheen trekken en het gebruiken om een zo mooi mogelijk persoon van je te maken, in harmonie met God.
Ik weet natuurlijk niet waarom God het toestaat dat jouw zusje kanker heeft gekregen en nu in de knoop zit met haar school. Dat lijkt een erg vervelende situatie maar God kan zoiets ombuigen naar iets veel positievers dan ze had bereikt als ze haar school wel had afgemaakt. Hoe slecht het ook lijkt, als je je vertrouwen in God legt, zal Hij elke situatie ombuigen naar iets beters. In de lijdensweg die je ondertussen ondergaat, kan Hij met jou persoonlijk aan het werk gaan.
Ik weerhield mij er ook al van de postings in relatie tot Pizzakoppo's verhaal te trekken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:48 schreef ToT het volgende:
Ik hou me even afzijdig van deze discussie; ik ga me niet in zoiets gevoeligs mengen.
Sorry maar ik vind deze reactie niet waardig om op te antwoorden. Dit gaat even om iets te gevoeligs naar mijn mening.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:49 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik kan mijn zoon op verschillende manieren uitdagen voorlopig onder mijn vleugels en gezag te blijven.
Ik kan hem op straat in een doos zetten en een paar dagen honger laten hebben "kijk dat is vervelend he!" of ik kan het aan tafel gezellig maken, ik kan met hem aan tafel gaan knutselen, ik kan hem in een wollige deken pakken nadat hij gedouched heeft.... en het dus aantrekkelijk maken en het goede van hier laten zien.
Wat is het verschil.... gróót en een heleboel onnodig leed en afpersing.
Het is dan ook mijn bedoeling het als reactie te zien o pvoorgaande zaken die wij besproken hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind deze reactie niet waardig om op te antwoorden. Dit gaat even om iets te gevoeligs naar mijn mening.
Ok, in mijn geval gaat dit verhaal op, althans ik kan me goed identificeren met de manier hoe jij het brengt, maar hoe verklaar je een vader die zijn dochter kwijtraakt? Het klopt in mijn ogen gewoon niet dat je een bepaald lijden nodig hebt om daarna pas in te zien hoe goed je het hebt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Om een heel lang verhaal kort te maken: lijden doet ons verlangen naar betere tijden. Verdriet doet ons verlangen naar plezier. Ziekte naar gezondheid. Onrecht naar rechtvaardigheid.
Het slechte, pijnlijke en vervelende in de wereld doet ons verlangen naar iets beters. We kunnen daar gemotiveerd van raken om zelf wat te betekenen voor de wereld, voor onze medemens. We kunnen ervan naar gaan streven om meer liefde te geven en minder aan onszelf te denken.
We kunnen er ook van inzien dat we zelf de zaken verkeerd aanpakken, wanneer we als gevolg van onze eigen acties leiden. Het dient tus ter motivatie voor verandering, in onszelf en op grotere schaal. En uiteindelijk begint een betere wereld bij jezelf.
Uiteindelijk kan dat er toe leiden dat we tot God komen. Dat we in Jezus die persoon zien die de juiste weg voor dit leven heeft uitgestippeld om met zijn allen gelukkig te zijn, namelijk hou van je medemens zoals van jezelf. Als je vervolgens de gehele bijbel pakt, kan dat tot geloof in God leiden. En we kunnen ook zien dat als we lijden met God, er ons grote beloningen staan te wachten na onze dood. We lijden dus sowieso niet voor niets.
Pijn en leed kan zinloos zijn wanneer je er niet met God doorheen gaat. Dan lijkt het leven alleen maar oneerlijk, je kan er door verbitterd raken, gefrustreerd, ongelukkig. Als je samen met God lijdt, zal Hij je er doorheen trekken en het gebruiken om een zo mooi mogelijk persoon van je te maken, in harmonie met God.
Ik weet natuurlijk niet waarom God het toestaat dat jouw zusje kanker heeft gekregen en nu in de knoop zit met haar school. Dat lijkt een erg vervelende situatie maar God kan zoiets ombuigen naar iets veel positievers dan ze had bereikt als ze haar school wel had afgemaakt. Hoe slecht het ook lijkt, als je je vertrouwen in God legt, zal Hij elke situatie ombuigen naar iets beters. In de lijdensweg die je ondertussen ondergaat, kan Hij met je persoonlijk aan het werk gaan.
Laat ik dit voorop stellen dat je mij wel als voorbeeld kunt gebruiken, het maakt me niet uit hoe men erover denkt en ik heb graag een goede discussie hierover!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:51 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik weerhield mij er ook al van de postings in relatie tot Pizzakoppo's verhaal te trekken.
Persoonlijk vind ik het not done om het op een dergelijke wijze goed te praten of er actief tegenin te gaan... daar is het onderwerp te gevoelig voor. En over het hoofd van zoiets ga ik geen discussie uitvechten.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:56 schreef ToT het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat we eerst moeten lijden en wroeging moeten tonen voordat Onze Vader lief tegen ons gaat doen en überhaupt laat merken dat Hij bestaat.
Het is nu zo'n beetje de gescheiden vader die braafjes z'n alimentatie betaalt, en pas als de koters contact met hem opnemen, heb je een kansje, als je het op de ZDA-manier doet, dat hij je eindelijk als je kind accepteert en je zijn liefde geeft, zolang je je maar wel aan zijn regels houdt en al je zonden aan hem opbiecht en hem steeds om vergiffenis daarvoor vraagt.
Hmmm, ik heb, voordat ik trouwde, toch echt vaak seks gehad met mijn man, en ik kan nu niet zeggen dat het na ons huwelijk rijker werd, want dat was het al. Die vlieger vind ik dus niet bepaald opgaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja zovaak, maar ik heb op een gegeven moment, toen ik 1 nacht samen was geweest met dat meisje waar ik dus dolverliefd op was, kwam ik er achter waarom je echt sex beter uit kan stellen tot het huwelijk, das veel en veel mooier, een verrijking.
Er is helemaal niets mis met seks voor het huwelijk. Mensen die altijd samen wonen en niet huwen zouden dus nooit een verrijkende ervaring, zoals jij het noemt, kunnen hebben? Klinkklare onzin hoor. Jij zelf hebt die eenmalige ervaring toch ook niet gehad terwijl je getrouwd was?quote:Ik snapte in het begin ook niet wat er mis was met sex voor het huwelijk, dat is toch moeilijk enzo, moet je misschien wel tot je 30e wachten! Ik had dus ook nog gewoon vrije sex na mijn bekering maar dat voelde toch elke keer niet goed en leeg en ik had wel door dat dat gewoon niet de bedoeling was. Maar toen ik zo'n gigantische liefde voelde en erachter kwam hoe vrijen echt hoort te zijn, begreep ik dat het juist ultiem is als je wacht tot zo'n feestelijke gebeurtenis met alles erop en eraan. Dan is het werkelijk een hoogtepunt in je leven. Nu herinner ik me mijn ontmaagding niet eens meer.
Verder.....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:15 schreef Summers het volgende:
[..]
PFFFFFFFFF WAT BEN JIJ NEGATIEF , eerst ff 2 paar aardige zinnen om daarna iemand meteen weer in het donkere dal te steken waar iemand net uit is gekropen , kan het een keer NIET om je ego gaan ? HOEZO misleiding ? het gaat toch fantastisch ? dat lees je toch ?
vind je het echt normaal om tegen iemand die net een verhaal verteld waarbij diegene uit een donker dal komt op in te gaan hakken met dat diegene aangevallen kan worden door SATAN en destructieve demonen op iemand afsturen en knagen en als uitzicht dat diegene weer in dat zwarte dal zit .
Hoe vind je dat ZELF klinken ????
, je wilt gewoon niet horen dat iemand hetzelfde als jou meemaakt zonder jezus , dat zou het einde zijn van je egotrip .
Als iemand zonder jezus uit een diep dal komt of een hel en sterker daaruit is gekomen waarom zou diegene dan zin hebben om DAARNA te gaan kruipen voor iemand die hulp zou bieden als ze zelf al weten dat ze eruit kunnen komen mocht er ooit nog zoiets gebeuren , dat " dreigmiddel " werkt dus niet .
dat werkte misschien in de middeleeuwen maar in 2008 niet meer , mensen denken voor zichzelf na tegenwoordig , thank god !!
[..]
Dit vind ik ook nonsens. Mijn man was het al echt waard toen ik nog met hem samenwoonde, en dat boterbriefje maakt het niet waardevoller, op geen enkele wijze. Bovendien, huwelijk is slechts rechtsgeldig voor de wet, niet voor de kerk. Als je alleen voor de kerk trouwt ben je niet getrouwd, maar voldoe je slechts aan een ritueel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ook dat is een reden om te wachten met sex voor het huwelijk, je geeft jezelf alleen maar weg aan degene die het echt waard is.
Dat hoeft niet hoor. Mijn zoon speelt op een gratis server, die zijn er meer dan genoeg. Moet ik eens navragen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee helaas, ik wil niet maandelijks betalen om een spelletje te kunnen spelen waar ik ook nog eens in de winkel voor moet betalen!
God's wraakquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit leven is ook niet als leuk bedoeld. Het is niet bedoeld om zonder kleerscheuren, zonder problemen door het leven te fladderen. Dan missen we het punt.
De bijbel zegt dat al het leed in de wereld is door ongehoorzaamheid. We hebben God collectief de rug toegekeerd. Dat begon met Adam en Eva en helaas is de mensheid sindsdien bestemd om te lijden van de zonde.
Dit leven is echter niet het einde. Deze zonde heeft een functie. Wij kunnen erdoor groeien in verstand, wij kunnen beseffen dat dit niet de manier van leven is omdat het teveel leed en teveel onrecht veroorzaakt. We kunnen erdoor gaan verlangen naar iets beters en dat wordt ons ook beloofd door God, mits wij gemotiveerd zijn om zelf te veranderen en terug in harmonie met God te komen.
We hebben allemaal de kans om in het paradijs terecht te komen, voor eeuwig, en nooit meer pijn en leed mee te hoeven maken. Nu is het echter een noodzakelijk kwaad, het is nou eenmaal niet anders. Je kan hoog of laag springen, je kan klagen, boos zijn, maar daar verandert niets mee. Je leed wordt er niet minder door, juist erger, omdat je boos en gefrustreerd zal raken, emotioneel af kan vlakken, kan vluchten in drank, drugs, fantasieën, computerspelletjes, etc. Maar daar veranderen jij en de wereld niet positief van. Er veranderen pas dingen als wij zelf veranderen. Als wij werkelijk onze medemens lief kunnen hebben als onszelf. Wij kunnen dat niet op eigen krachten bereiken, wij hebben daar God voor nodig omdat God liefde is.
Mooi geschrevenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:59 schreef Rimpelhond het volgende:
Ik heb trouwens in een Christelijke musical meegespeeld.
Het ging over iemand die veel te verduren kreeg.... ondanks het grote geloof in God.
Aan het eind na een lange touristische route van musical scenes kwam de hamvraag.
Waarom!!
Het antwoord was iets als "omdat jij sterke schouders hebt en ik wist dat jij het zou kunnen dragen"
en het gedicht over de voetstappen in het zand vind ik ook erg mooi.
Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.
We liepen samen 't leven door en lieten in het zand, een spoor van stappen, twee aan twee; de Heer liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugd, van diepe smart en hoop.
Maar als ik goed het spoor bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was maar één paar stappen staan.
Ik zei toen: "Heere, waarom dan toch?" Juist toen 'k U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag op 't zwaarste deel van 't pad...
De Heer keek toen vol liefde mij aan en antwoordde op mijn vragen: "Mijn lieve kind, toen 't moeilijk was, toen heb Ik jou gedragen".
Geschreven in 1936 door Mary Stevenson (1922-1999)
Daar schijnt DIT een antwoord op te zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
en daarom hebben we de bijbel niet nodig omdat het bij JEZELF begintquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat je na het pakken van de bijbel tot geloof in god kan leiden ben jij het bewijs van maar anderen bewijzen weer dat dat niet hoeft .quote:Uiteindelijk kan dat er toe leiden dat we tot God komen. Dat we in Jezus die persoon zien die de juiste weg voor dit leven heeft uitgestippeld om met zijn allen gelukkig te zijn, namelijk hou van je medemens zoals van jezelf. Als je vervolgens de gehele bijbel pakt, kan dat tot geloof in God leiden. En we kunnen ook zien dat als we lijden met God, er ons grote beloningen staan te wachten na onze dood. We lijden dus sowieso niet voor niets.
quote:Pijn en leed kan zinloos zijn wanneer je er niet met God doorheen gaat. Dan lijkt het leven alleen maar oneerlijk, je kan er door verbitterd raken, gefrustreerd, ongelukkig. Als je samen met God lijdt, zal Hij je er doorheen trekken en het gebruiken om een zo mooi mogelijk persoon van je te maken, iemand die in harmonie met God leeft en veel kan betekenen voor zijn medemens, en zelf het leven zo zuiver mogelijk en daarom zo mooi mogelijk beleeft, ondanks eventuele beperkingen. Die zullen over zijn wanneer wij Gods koninkrijk inkomen. We krijgen dan een nieuw lichaam en gebreken van dit leven zullen verleden tijd zijn.
quote:Ik weet natuurlijk niet waarom God het toestaat dat jouw zusje kanker heeft gekregen en nu in de knoop zit met haar school. Dat lijkt een erg vervelende situatie maar God kan zoiets ombuigen naar iets veel positievers dan ze had bereikt als ze haar school wel had afgemaakt. Hoe slecht het ook lijkt, als je je vertrouwen in God legt, zal Hij elke situatie ombuigen naar iets beters. In de lijdensweg die je ondertussen ondergaat, kan Hij met je persoonlijk aan het werk gaan.
You've got PMquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:06 schreef ToT het volgende:
ElizabethR, ja zou tof zijn als je het wil navragen!
nou.. een heerlijke donkere herfstnacht met onweer, regen een glas rode wijn en kaarsjes op de slaapkamerquote:
Dat ook maar ook de duisternis na een dag vol zon om even bij te komen en om in slaap te valllen.quote:
Evilquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:30 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat ik een slapeloze nacht tegemoet ga; ik heb mijn wekker vanochtend per ongeluk vrij hard af laten gaan en mijn buurvrouw is iemand die maar al te graag midden in de nacht wraak neemt op kleine geluidsoverlastjes.
Ik heb haar al met kabels over het laminaat horen slepen, dus volgens mij staat er nu een dikke stereotoren op haar slaapkamer.
oef dat meen je!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:30 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat ik een slapeloze nacht tegemoet ga; ik heb mijn wekker vanochtend per ongeluk vrij hard af laten gaan en mijn buurvrouw is iemand die maar al te graag midden in de nacht wraak neemt op kleine geluidsoverlastjes.
Ik heb haar al met kabels over het laminaat horen slepen, dus volgens mij staat er nu een dikke stereotoren op haar slaapkamer.
Geen dank, bedank liever God dat ik je dit kon zeggen. Zonder God had ik het zelf ook nooit kunnen begrijpen, ik bid dat God mij ook het volgende goed uit kan laten leggen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ok, in mijn geval gaat dit verhaal op, althans ik kan me goed identificeren met de manier hoe jij het brengt, maar hoe verklaar je een vader die zijn dochter kwijtraakt? Het klopt in mijn ogen gewoon niet dat je een bepaald lijden nodig hebt om daarna pas in te zien hoe goed je het hebt.
Verder bedank ik jou voor jouw mening aangezien ik het een zeer goed onderbouwde mening vind en ik hier echt over na kan denken!
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:31 schreef Topspin het volgende:
[..]
Evil![]()
Gewoon een porno-film uit je harde schijf keihard opzetten en dan iets inspreken dat je haar komt ontvoeren zodat ze door 3 negers genomen gaat worden met gigantische bananen.
Het leven is weer ff zinloos nu, foute muziek heb ik opstaan ook
Zul je zien dat je haar in het hiernamaals weer als buurvrouw krijgtquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee ik hou niet van treiterijen enzo. Ik hou ontzettend veel rekening met haar, maar elk klein geluidje is haar gewoon te veel.
Ach als het goed is verhuis ik binnenkort toch.
Ik vergeef het haar allemaal maar.Da's toch een goede instelling voor een Christen?
God rekent het in het Hiernamaals vast wel met haar af!
![]()
Okay als ze het vannacht te gek gaat maken, kom ik uiteraard wel voor mezelf op.
Nee. Op het moment dat wij de waarheid de rug toekeren verharden wij omdat God zich op dat moment terugtrekt van ons. Als wij iets doen tegen ons geweten zal God zich terugtrekken van ons en zullen we in de toekomst vaker kwaad doen. We voelen er dan minder bij, vlakken af, verharden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:43 schreef ToT het volgende:
@ Ali: dus jij zegt dat er leed en ellende in de wereld is doordat God minder van Zijn Genade aan ons geeft om zo te laten zien wat voor rotwereld het is als Hij de kraan dichtdraait?
Ik weet het ook zo gauw even niet. Mijn hoofd is leeg.quote:Toch zijn er veel volkeren die in vrede en harmonie en met veel naastenliefde met elkaar leven. Ook dat komt 100% puur en alleen door God volgens jou.
Ik kan dit niet met elkaar rijmen: onschuldige Christelijke kinderen laten sterven, maar hele volksstammen die een COMPLEET ander geloof hebben zegenen met zo veel liefde en harmonie?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:46 schreef ToT het volgende:
Om het nog maar in de occulte hoek te houden: ik had het net in een chat met mensen over The Black Eyed Peas, want iemand vroeg of we wel eens van Blackeyed People hadden gehoord. (Mensen zonder oogwit en irissen, maar puur zwarte ogen.
Het eerste wat in me opkwam was The Black Eyed Peas! OoOoOoOoh.....spooky!
ali , jij schildert god af als een tiran ik bijv heb alleen maar positieve associaties bij god , en geen enkele negatieve die jij wel hebt , niet afschuiven .quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee. Op het moment dat wij de waarheid de rug toekeren verharden wij omdat God zich op dat moment terugtrekt van ons. Als wij iets doen tegen ons geweten zal God zich terugtrekken van ons en in de toekomst vaker kwaad doen. We voelen er dan minder bij, vlakken af, verharden.
[..]
Ik weet het ook zo gauw even niet. Mijn hoofd is leeg.
Nee, haal paddo's.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:55 schreef Topspin het volgende:
Let's get retarded in here, het begint er soms net op te lijken![]()
Morgen een fles Jack Daniels kopen en 1/3 leegmaken, kijken hoe het topic dan op mijn netvlies valt
Paddo's raak ik gestoord vanquote:
Sluit ik me wel bij aan; dit is niet gezond joh.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Topspin waarom drink je toch zoveel joh
6 flesjes van 25 cl vanavond gedronken valt reuze mee, zou ik een terras gepakt hebben dan waren het er meer geweest.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Sluit ik me wel bij aan; dit is niet gezond joh.
Zo fout gegaan dus toen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:20 schreef ToT het volgende:
Die tunnel met licht herken ik, alleen toen stonden er 3 mooie horizontale streepjes op de monitor van de hartbewaking!![]()
Drugs is ook occult net zoals alcohol volgens Aliquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:21 schreef ToT het volgende:
Wordt wel een beetje een slowchat topic he!
In dat geval kent niemand puur jezusquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:24 schreef Topspin het volgende:
[..]
Drugs is ook occult net zoals alcohol volgens Ali![]()
Wil je echt puur Jezus leren kennen dan moet je nuchter blijven en alle verleidingen kunnen weerstaan.
Tja Jezus was blijkbaar een gevalletje: "Do as I say, don't do as I do", want Hij dronk ook wijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:24 schreef Topspin het volgende:
[..]
Drugs is ook occult net zoals alcohol volgens Ali![]()
Wil je echt puur Jezus leren kennen dan moet je nuchter blijven en alle verleidingen kunnen weerstaan.
Dat ene glas lekkere whisky is onnodig als je Jezus in je leven hebt
Dacht van de mushroomsquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:25 schreef ToT het volgende:
Tja ach foutje in het ziekenhuis; overdosis morfine en pijnstillers bij een operatie.
Ik ging door de tunnel van licht, maar heb geen hemelpoort gezien.
Een zeer atheïstische oom van mij heeft een keer een hartstikstand gehad en heeft de hemelpoort wel gezien, zeer gedetailleerd zelfs!
(Hij was oranje!)
Leer eens luisteren , god is al in ons leven , heb op zijn minst het respect dat niet te negeren en de hele tijd te roepen dat we zonder zitten .quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Door die lange post van me ben ik wel weer even terug op aarde gezet eigenlijk.
Ik trek me misschien even terug uit dit topic. Ik weet niet zo goed meer hoe ik op jullie moet reageren. Ik denk dat het ook niet zoveel zin heeft, jullie hebben geen behoefte aan God in je leven. Jullie hebben alles wat je hartje begeert en vinden het wel prima zo. Daar kan ik dan verder ook niets aan toevoegen en ik kan jullie ook niet overtuigen dat jullie iets fundamenteels missen in je leven.
Misschien als het comfort van een veilig leventje wat meer onder druk komt te staan, jullie open zullen staan voor verandering. Op dit moment is het echter vrij zinloos vrees ik. Pas goed op julliezelf.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik trek me misschien even terug uit dit topic. Ik weet niet zo goed meer hoe ik op jullie moet reageren. Ik denk dat het ook niet zoveel zin heeft, jullie hebben geen behoefte aan God in je leven. Jullie hebben alles wat je hartje begeert en vinden het wel prima zo. Daar kan ik dan verder ook niets aan toevoegen en ik kan jullie ook niet overtuigen dat jullie iets fundamenteels missen in je leven en dat ik het antwoord heb op wat dat fundamentele gemis dan is.
Misschien als het comfort van een veilig leventje wat meer onder druk komt te staan, jullie open zullen staan voor verandering. Op dit moment is het echter vrij zinloos vrees ik. Pas goed op julliezelf.
Om eerlijk te zijn ging er alleen maar boosheid door me heen!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:27 schreef Topspin het volgende:
Maar je dacht dus echt dat je richting de poort ging of kwam het door je hersens?
Ja, God is al in jullie leven. Dat weet ik.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:31 schreef Summers het volgende:
[..]
Leer eens luisteren , god is al in ons leven , heb op zijn minst het respect dat niet te negeren en de hele tijd te roepen dat we zonder zitten .
Waar zou je belandt zijn als het was doorgegaan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn ging er alleen maar boosheid door me heen!![]()
"Hey, de tunnel met licht? Er is toch niks gebeurd? Wat DOE ik hier eigenlijk???
Mar fuck zeg, wat is dit MOOI!!! En wat voelt dit fijn aan!!!!
Godverdomme zeg, zul je zien dat als ik weer wakker word, dat ik me hier helemaal niets meer van kan herinneren, of dat ik het allemaal maar afdoe als een droom!!!"![]()
wat vreselijk naïef en bevooroordeeld. Het gaat niet zoals jij dat hoopt/wilt "dus" je hebt je gedachte klaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ben je nou met een omweg ellende aan het wensen ? WE moeten onder druk worden gezet ? ons veilig leventje MOET worden verstoord ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik trek me misschien even terug uit dit topic. Ik weet niet zo goed meer hoe ik op jullie moet reageren. Ik denk dat het ook niet zoveel zin heeft, jullie hebben geen behoefte aan God in je leven. Jullie hebben alles wat je hartje begeert en vinden het wel prima zo. Daar kan ik dan verder ook niets aan toevoegen en ik kan jullie ook niet overtuigen dat jullie iets fundamenteels missen in je leven en dat ik het antwoord heb op wat dat fundamentele gemis dan is.
Ik wens je alles behalve ellende toe summers.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Ben je nou met een omweg ellende aan het wensen ? WE moeten onder druk worden gezet ? ons veilig leventje MOET worden verstoord ?
Waar haal jij de fantasie vandaan dat we niet open staan voor verandering ?
We staan niet open voor negatieve verandering , dat is wat anders dan dat we helemaal niet open staan .
Ik zie nu helemaal voor me hoe ze dat deden in de middeleeuwen , onder druk zetten en lelijke dingen wensen als iemand anders het recht neemt om te geloven wat die wilt geloven .
Lieffie... die moet je ook niet combineren met alcohol!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:39 schreef Topspin het volgende:
[..]
Waar zou je belandt zijn als het was doorgegaan?
Zomaar een vraag.
Heb nog 1/2 glas bier en dan ga ik eens een poging wagen tot slapen. Zal 1 1/2 wachten en val ik niet in slaap dan gaat de laptop weer aan. Heb slaappillen liggen maar als ik die ga innemen dan voel ik me de dag erna in een mushroom trip leven
ik ben niet verbitterd, maar ik word er wel droevig van als ik jullie bezig zie. Niet uit boosheid, niet uit frustratie, maar gewoon uit bedroefdheid. Je hoeft er niets achter te zoeken, het is gewoon zo. Het heeft gewoon niet zoveel zin, ik weet niet wat ik nog moet zeggen, heb niks meer toe te voegen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:42 schreef Topspin het volgende:
Maar Ali je gaat het topic toch niet verlaten of wel?
Je kunt ook meeschrijven zomaar zonder anderen te willen overhalen
Nog leuker zou ik het vinden wanneer jij je eens zou open stellen voor het zogenaamde occulte net zoals wij ons hebben open gesteld voor Jezus en het Christelijke.
Er komt ook een of andere verbitterheid uit je post dat we niet massaal bekeerd zijn richting Jezus.
Waarom niet gelijkwaardig zonder de ander over te halen?
Maar dat zal wel het einde betekenen van deze reeks, wie weet ook genoeg geweest na 8 delen ook.
Je missie is gefaald ofzoquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
ik ben niet verbitterd, maar ik word er wel droevig van als ik jullie bezig zie. Niet uit boosheid, niet uit frustratie, maar gewoon uit bedroefdheid. Je hoeft er niets achter te zoeken, het is gewoon zo. Het heeft gewoon niet zoveel zin, ik weet niet wat ik nog moet zeggen, heb niks meer toe te voegen.
Alleekes, ik wil anders nog wel even een antwoordje op mijn post over seks voor het huwelijk als het kan asjeblieft??quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, God is al in jullie leven. Dat weet ik.
Nee, ik zie dat het geen zin heeft. Ik kan niemand overtuigen, omdat men hier niet overtuigd wil worden. Men wil best discussiëren enzo, maar staat niet open voor de mogelijkheid dat wat ik zeg weleens waar zou kunnen zijn, dat het zinvol voor hen zou kunnen zijn, dat het iets toe kan voegen aan hun leven, of dat het simpelweg noodzaak is om te luisteren en actie te ondernemen als ze hun leven liefhebben. Dan houdt het al op. Mijn missie is niet gefaald, ik heb juist weer wat bijgeleerd. Dat is waardevol genoeg.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:53 schreef Topspin het volgende:
[..]
Je missie is gefaald ofzo
Je begon fanatiek met deze reeks en kwam erachter dat het geen zin heeft om mensen te sturen en proberen mee te sleuren? Nogmaals dat mensen een sterke eigen wil hebben ook die niet snel om te draaien valt.
Het Licht, denk ik, maar ik heb geen idee hoe ik me dat toentertijd zou voorstellen.:)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:39 schreef Topspin het volgende:
[..]
Waar zou je belandt zijn als het was doorgegaan?
Omdat de eindtijd komt ....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
ik ben niet verbitterd, maar ik word er wel droevig van als ik jullie bezig zie. Niet uit boosheid, niet uit frustratie, maar gewoon uit bedroefdheid. Je hoeft er niets achter te zoeken, het is gewoon zo. Het heeft gewoon niet zoveel zin, ik weet niet wat ik nog moet zeggen, heb niks meer toe te voegen.
Wat zij zegt!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:50 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Lieffie... die moet je ook niet combineren met alcohol!
Lieve Topspin, wij gaan al best ver terug......er z
it zoveel interessants in jouw koppie, maar dat gaat er niet meer goed uit komen als je nog langer zonder slaap blijft. Van een paar biertjes val jij ook niet in slaap...dat hebben we gemerkt
Heel veel biertjes zijn écht niet gezond....
Van een slaappil val je wél in slaap... ,
maar die is weer niet goed combineerbaar met alcohol.ik maak mij wat zorgen
ga lekker slapen, als je niet echt in slaap valt.. rúst dan in ieder geval!
Iedere gedachte die in je opkomt aan een ballon hangen en weg laten zweven.
Probeer zo te voorkomen dat je gaat malen.
Vertel je gedachten dat je vanaf morgen 9.00 uur weer tijd voor ze hebt.
Ontspan!
en schop me nu maar onder mijn gat want ik bemoei mij met zaken die mij niets aangaan..... en af en toe... nou ja.. ik ben hier ook wel eens om 3.00 uur s nachts te vinden..
Misschien dat je wel wat mensen die niet actief meeposten wel hebt weten te overtuigen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, ik zie dat het geen zin heeft. Ik kan niemand overtuigen, omdat men hier niet overtuigd wil worden. Men wil best discussiëren enzo, maar staat niet open voor de mogelijkheid dat wat ik zeg weleens waar zou kunnen zijn, dat het zinvol voor hen zou kunnen zijn, dat het iets toe kan voegen aan hun leven, of dat het simpelweg noodzaak is om te luisteren en actie te ondernemen als ze hun leven liefhebben. Dan houdt het al op. Mijn missie is niet gefaald, ik heb juist weer wat bijgeleerd. Dat is waardevol genoeg.
Maar lieve schat, waar hebben wij nu zo om gebekvecht? Om het feit dat het andersom ook niet ging. Jij staat ook totaal niet open voor wat onze gedachten zijn. Of dat die wel eens waar zouden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, ik zie dat het geen zin heeft. Ik kan niemand overtuigen, omdat men hier niet overtuigd wil worden. Men wil best discussiëren enzo, maar staat niet open voor de mogelijkheid dat wat ik zeg weleens waar zou kunnen zijn, dat het zinvol voor hen zou kunnen zijn, dat het iets toe kan voegen aan hun leven, of dat het simpelweg noodzaak is om te luisteren en actie te ondernemen als ze hun leven liefhebben. Dan houdt het al op. Mijn missie is niet gefaald, ik heb juist weer wat bijgeleerd. Dat is waardevol genoeg.
Ik weet niet wat ik daar op moet antwoorden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Alleekes, ik wil anders nog wel even een antwoordje op mijn post over seks voor het huwelijk als het kan asjeblieft??
Gelukkig dan maarquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dankjewel. Je krijgt nog een reactie op die PM. Doe rustig met de drank, is niet goed voor je lichaam en geest. Slaap lekker.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:03 schreef Topspin het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar
Hopelijk zie ik je hier vaker verschijnen ergens op FOK!, zal je niet gaan stalken maar ben benieuwd naar de rest van je " hardnekkige" opvattingen.
Mensen hebben dan denk ik een druk leven ook maar ik stop nu. Mensen hebben het druk met eigen sociaal leven, werkleven, leven met partner en kinderen plus eigen spirituele invullen en daar is niet altijd plek voor iets anders zeker niet in geval van Jezus die vaak vanzelf een bepaalde negatieve lading krijgt net zoals bij mij het geval is als ik de naam Jezus alleen al hoor.
Ik ga slapen hopelijk, zo niet dan weer online of richting word.
Wens je een prettige avond en een gelukzalig moment met je God.
Damn wat klinkt dat knuffelachtig
Nee, voor mij is jullie weg been there, done that, bewezen niet waar, niet de juiste weg, niet zoals het leven bedoeld is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar lieve schat, waar hebben wij nu zo om gebekvecht? Om het feit dat het andersom ook niet ging. Jij staat ook totaal niet open voor wat onze gedachten zijn. Of dat die wel eens waar zouden kunnen zijn.
probeer eens gelijkheid , niet alleen jij hebt je leven lief maar wij ook , wij bepalen of wij voor ons zelf vinden of ons leven ons lief is en niet jij , je vult de hele tijd dingen in voor anderen die niet kloppen , jij gaat ervan uit dat wat andere zeggen niet waar kan zijn .quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, voor mij is jullie weg been there, done that, bewezen niet waar, niet de juiste weg, niet zoals het leven bedoeld is.
Maar dat vroeg ik niet hoor. Je zegt in feite nu hetzelfde als je in je eerste post zegt. En dat wist ik al. Mijn vraag was of jij dan stelt dat een koppel dat hun hele leven 'alleen maar' samenwoont, nooit een dergelijke verrijking zullen ondergaan als die jij voor ogen hebt die op je huwelijksnacht zal plaatsvinden. EN daarbij gaf ik als voorbeeld mijn man en mezelf, we hebben eerst drie jaar samengewoond, en de seks was hemels, en die is na ons huwelijk echt niet nog meer verrijkt. Die was al rijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik daar op moet antwoorden.
Ik geloof dat de huwelijksdag een enorm feestelijke dag is waarop je verenigd wordt met je geliefde.
Ik geloof dat dat de perfecte dag/nacht is om één te worden, zowel spiritueel als lichamelijk.
Ik zie dat als een heilige unie tussen 2 mensen voor God.
De hele ceremonie, het feest, de mooie jurk, samen op reis, alles wordt gelift tot feestelijk niveau. Mij lijkt het prachtig om op zo'n moment te wachten tot je volledig 1 wordt met je geliefde.
Jij gelooft daar niet zo in. Ik wel. Ik denk dat jij je eigen ervairngen nodig hebt om daar in te kunnen geloven, zoals ik ook mijn eigen ervaringen nodig had om het te snappen, het te geloven en er naar te kunnen leven.
Ben al wegquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:50 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Lieffie... die moet je ook niet combineren met alcohol!
Lieve Topspin, wij gaan al best ver terug......er z
it zoveel interessants in jouw koppie, maar dat gaat er niet meer goed uit komen als je nog langer zonder slaap blijft. Van een paar biertjes val jij ook niet in slaap...dat hebben we gemerkt
Heel veel biertjes zijn écht niet gezond....
Van een slaappil val je wél in slaap... ,
maar die is weer niet goed combineerbaar met alcohol.ik maak mij wat zorgen
ga lekker slapen, als je niet echt in slaap valt.. rúst dan in ieder geval!
Iedere gedachte die in je opkomt aan een ballon hangen en weg laten zweven.
Probeer zo te voorkomen dat je gaat malen.
Vertel je gedachten dat je vanaf morgen 9.00 uur weer tijd voor ze hebt.
Ontspan!
en schop me nu maar onder mijn gat want ik bemoei mij met zaken die mij niets aangaan..... en af en toe... nou ja.. ik ben hier ook wel eens om 3.00 uur s nachts te vinden..
Jij mag je leven inderdaad helemaal zelf invullen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:07 schreef Summers het volgende:
[..]
probeer eens gelijkheid , niet alleen jij hebt je leven lief maar wij ook , wij bepalen of wij voor ons zelf vinden of ons leven ons lief is en niet jij , je vult de hele tijd dingen in voor anderen die niet kloppen , jij gaat ervan uit dat wat andere zeggen niet waar kan zijn .
Jij kan NOOIT voor mij bepalen dat iets zinvol voor mij MOET zijn , dat is MIJN recht .
Het zou een verrijking kunnen zijn, dat is alles. Uitstellen en wachten tot tot dat ene bijzondere moment.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar dat vroeg ik niet hoor. Je zegt in feite nu hetzelfde als je in je eerste post zegt. En dat wist ik al. Mijn vraag was of jij dan stelt dat een koppel dat hun hele leven 'alleen maar' samenwoont, nooit een dergelijke verrijking zullen ondergaan als die jij voor ogen hebt die op je huwelijksnacht zal plaatsvinden. EN daarbij gaf ik als voorbeeld mijn man en mezelf, we hebben eerst drie jaar samengewoond, en de seks was hemels, en die is na ons huwelijk echt niet nog meer verrijkt. Die was al rijk.
Kun je je daar iets bij voorstellen? Of beschouw jij onze seks voor het huwelijk als mechanisch ofzo? Ik heb toch altijd gevoeld dat mijn man, die echt mijn soulmate is, en ik elkaar wel degelijk voor ons huwelijk hebben gevonden in spirituele en lichamelijke zin namelijk.
Wij zouden trouwens niet eens getrouwd zijnals het niet was voor zijn moeder, die terminaal was. En die wilde erg graag haar kind 'onder de pannen'. Nu geloven wij daar niet zo in, maar wie zijn wij om haar dat plezier niet te doen zodat ze rustig kon sterven?
Overigens ben ik niet in een jurk getrouwd, je zult mij nooit in een jurk zien. Ik had mijn eigen pak ontworpen en dat was een rood met goud pak, geinspireerd op de pakken uit de tijd van Mozart. Veel kant, en een mooie jas tot aan mijn knieholtes.
Dank je voor de nuancering.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het zou een verrijking kunnen zijn, dat is alles. Uitstellen en wachten tot tot dat ene bijzondere moment.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, voor mij is jullie weg been there, done that, bewezen niet waar, niet de juiste weg, niet zoals het leven bedoeld is.
prima tochquote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:22 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
dan staan we weer in een patstelling, want zoals je weet maar niet wil accepteren...
voor mij is JOUW weg been there done that... en bewezen niet de juiste weg.
Waaromheen? Om het gegeven dat het volgens jou een verrijking is, of dat dat ZOU KUNNEN??quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar dat is het toch ook, even goedbeschouwd. Ik bedoel, kan je daar nou eigenlijk omheen.
Ik geloof wel dat het verschil maakt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Waaromheen? Om het gegeven dat het volgens jou een verrijking is, of dat dat ZOU KUNNEN??
Want met het eerste ben ik het niet eens.
Stel je nou eens voor.... Mensen die samenwonen.... Ze hebben seks, en die is geweldig. Ze trouwen niet, en de seks blijft geweldig ,en waarom niet? Het heeft niets te maken met getrouwd zijn, zoals ik al zei, je bent alleen wettig getrouwd als je voor de burgerlijke stand huwt. In de kerk is het slechts een ritueel, waarbij gelovigen hun liefde voor elkaar voor god bezegelen, en voor de mooie foto's
Als je alleen voor de kerk trouwt ben je niet getrouwd, zo simpel is het.
Nee, ik zie niet in waarom iemand die getrouwd is ineens een rijker seksleven zou krijgen dan wanneer hij nog alleen maar samenwoonde.Ik heb geen verschil gemerkt.
Maar het gaat Ali volgens mij meer om de geestelijke samenkomst van mensen gedurende de seks. Nu, ook daar heb ik geen verschil in gemerkt. Je kunt alleen goed spiritueel met elkaar overeenkomen in bed als je dat ook in je dagelijkse leven kunt. Als je in bed net zo vertrouwt met elkaar kunt zijn als in het dagelijkse leven, dus lachen, huilen, praten, voelen, kijken, weten, dan is er voor mij niets mis mee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:28 schreef Rimpelhond het volgende:
Een goed seksleven zit tussen je oren.
Je bepaalt zelf (samen) of je een goed seksleven hebt of niet.
even denken wat de punten ook al weer waren..
- verleiding
- sensatie
- overgave (aan die sensatie)
- reflectie
? was het volgens mij....
creativiteit !quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:28 schreef Rimpelhond het volgende:
Een goed seksleven zit tussen je oren.
Je bepaalt zelf (samen) of je een goed seksleven hebt of niet.
even denken wat de punten ook al weer waren..
- verleiding
- sensatie
- overgave (aan die sensatie)
- reflectie
? was het volgens mij....
Sja, dan moet ik je geloof ik maar weer bedanken dat je nu ook mijn seksleven minder rijk vindt dan hetgeen jij ooit zult bereiken als je trouwt met de vrouw van je dromenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat het verschil maakt.
Tja, sorry, dat geloof ik nu eenmaal. Maar ik heb dat recht toch ook, of niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sja, dan moet ik je geloof ik maar weer bedanken dat je nu ook mijn seksleven minder rijk vindt dan hetgeen jij ooit zult bereiken als je trouwt met de vrouw van je dromen![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn er nu 2 getrouwde moeders mij aan het proberen te overtuigen dat het niets uitmaakt of ik wacht met sex tot mijn huwelijksnacht.
Ze hebben allebei niet gewacht.
En dat is voor jou bewijs?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ze hebben allebei niet gewacht.
Wat een zielig geval van een man is het dan. Ik kan me wel voorstellen dat zijn vrouw maar 1 keer per week wil.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En dat is voor jou bewijs?
Ik heb veel gesprekken gehad met een vriend van mij die wel heeft gewacht. Hij is streng gereformeerd. Heeft twee jaar verkering gehad met zijn nu vrouw. In die twee jaar heeft ie constant over seks gepraat, en hoe mooi het wel niet zou worden als ie eindeljk eenmaal getrouwd was. Hij stond als het ware op knappen, twee jaar lang. Hij had enorme behoefte, maar vond dat ie zich tegenover god in moest houden.
Toen is ie getrouwd, en ze passen totaal niet bij elkaar in bed. Hij kijkt nu meer porno dan ooit om aan zijn trekken te komen. Zijn vrouw, een heel lieve meid overigens, matcht totaal niet met hem in bed. Ze is zeer behoudend, wil niets uitproberen, alleen missionarishouding en liefst maar 1x in de week. Ze doet nog net het licht niet uit. Mijn vriend krijgt telkens het gevoel dat ze het alleen maar doet voor hem omdat ze er zelf eigenlijk geen trek in heeft, want hij wil steeds dingen die ze niet kan verenigen met haar inzicht in seksualiteit.
Hij stort zijn hart vaak bij mij uit. Is enorm gefrustreerd. Hun huwelijk is totaal niet wat hij ervan verwachtte.
Als ze hadden geoefend voor het huwelijk was ie niet eens met haar getrouwd, en hij vraagt zich af waarom god hem dit aandoet.
Dat recht heb je inderdaad. Maar ik vind het zo jammer. Ik heb namelijk wel respect voor jouw manier van leven. Terwijl jij constant mijn manier van leven door de mangel haalt, alleen maar omdat je toevallig de bijbel op een bepaalde manier interpreteert.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tja, sorry, dat geloof ik nu eenmaal. Maar ik heb dat recht toch ook, of niet.
Pardon? Ik geloof niet dat je ook maar iets van mijn post begrepen hebt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat een zielig geval van een man is het dan. Ik kan me wel voorstellen dat zijn vrouw maar 1 keer per week wil.
Ik zou jouw leven niet willen leiden nee. Daar komt het wel op neer.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat recht heb je inderdaad. Maar ik vind het zo jammer. Ik heb namelijk wel respect voor jouw manier van leven. Terwijl jij constant mijn manier van leven door de mangel haalt, alleen maar omdat je toevallig de bijbel op een bepaalde manier interpreteert.
Als ik ga optellen komt ik tot het volgende gezien vanuit jouw standpunten:
1. Geluk: Ali 1, ER 0
2. Liefde: Ali 1, ER 0
3. Schoonheid: Ali 1, ER 0
4. Zaligheid; Ali 1, ER 0
5. Leven na de dood : Ali 1 ER 0
6. Seksbeleving: Ali 1, ER 0
Kortom, het is 6-0 voor jou, en mijn leven is niets waard.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat een zielig geval van een man is het dan. Ik kan me wel voorstellen dat zijn vrouw maar 1 keer per week wil.
Je weet werkelijk niet wat je mistquote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zou jouw leven niet willen leiden nee. Daar komt het wel op neer.
Maar waarom dan? Dit zijn alleen grove uitspraken die je nu doet, hoe kom je daarbij? Wat precies doet hij fout dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Omdat het een zielig geval van een man is. Een jankbal. Een jongetje. Een konijn. Dat is geen man.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Omdat het een zielig geval van een man is. Een jankbal. Een jongetje. Een konijn. Dat is geen man.
Ik hoef het niet te weten.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je weet werkelijk niet wat je mist
Dan moet ie volwassen worden en een man waardig om haar te beminnen, dan zal ze zich echt wel openstellen. Ik kan me wel voorstellen dat ze het zaad van zoiemand niet wil ontvangen en uiteindelijk zijn kinderen wil baren.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:52 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
waarom?
Zou jij het leuk vinden als na het trouwen blijkt dat je partner totaal niet bij je past wat seks betreft.. of dat er helemaal geen seksleven is en je constant afgewezen wordt?
Ik vind seks/intimiteit nogal een belangrijk deel van een relatie.
Ontevredenheid heeft heel breed invloed.
Nee, hij houdt wel degelijk van haar. Nog steeds. Alleen in bed matcht het niet, totaal niet. Ze komen totaal niet tot overeenstemming op dat gebied. Zij vindt seks slechts een noodzaak, hij vindt seks een samenkomen van twee mensen die van elkaar houden, en daar van willen genieten. Ik vraag me werkelijk af waarom je daar zo raar over praat.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat ik al heb toegevoegd. Ik betwijfel of hij wel echt van háár houdt, en niet alleen van haar poes en lichaam. Gatverdamme. Ik word er misselijk van als ik er aan denk dat een vrouw met zoiemand getrouwd is. En zich dan christen noemen ook. Ga toch weg.
juist!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:52 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik vind seks/intimiteit nogal een belangrijk deel van een relatie.
Ontevredenheid heeft heel breed invloed.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan moet ie volwassen worden en een man waardig om haar te beminnen, dan zal ze zich echt wel openstellen. Ik kan me wel voorstellen dat ze het zaad van zoiemand niet wil ontvangen en uiteindelijk zijn kinderen wil baren.
Niet dat sex alleen voor voortplanting is natuurlijk, maar komop. Zulke dingen werken onbewust ook mee.
Ehhhhhhhh, ik vat je echt niet hoor!! Jij hebt het er steeds over dat je met de vrouw van wie je onwerkelijk veel houdt een seksuele relatie wilt om ook op die manier volledig tot elkaar te komen. Hij wil precies hetzelfde, haar beminnen, met al zijn kunnen. Alleen wil zijn vrouw dat niet. Die ziet seks als een noodzaak, een soort van offer aan haar man, omdat het hoort. En dan ga jij hem zitten veroordelen? Waar blijf je dan met je verrijking??quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan moet ie volwassen worden en een man waardig om haar te beminnen, dan zal ze zich echt wel openstellen. Ik kan me wel voorstellen dat ze het zaad van zoiemand niet wil ontvangen en uiteindelijk zijn kinderen wil baren.
Niet dat sex alleen voor voortplanting is natuurlijk, maar komop. Zulke dingen werken onbewust ook mee.
Ik geloof dat als je als man tot volwaardig man uitgroeit dit soort dingen niet gebeuren. Dan voel je je vrouw aan, voel je aan hoe je haar kan plezieren, neem je als ze echt niet wil genoegen met wat minder, maar ga je je zeker niet verlagen tot een beetje porno kijken en gaan zitten snokken, komop zeg. De bijbel zegt dat als jij alleen al met lust in je ogen naar een andere vrouw kijkt, je in je hart al vreemd bent gegaan. Deze man is dus een overspeler. God is niet met hem. Die man is een hypocriet en de waarheid is niet in hem. Laat hem tot God keren en volwassen worden, misschien dat ie dan een kans maakt bij zijn vrouwtje. Wat een kansloze situatie.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:57 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
ow dus het bestaat niet dat iemand gewoon anders tegen seks aan kijkt en het gewoon niet wil?
Ik vind dat zijn vrouw nu ook onrecht aandoet.. je zegt dus eigenlijk dat het bull is dat ze er niet van houdt en passeert haar gevoelens met betrekking tot dit hoofdstuk.
Er zíjn gewoon verschillen... en daarom is het zo belangrijk om te weten of het matcht.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ehhhhhhhh, ik vat je echt niet hoor!! Jij hebt het er steeds over dat je met de vrouw van wie je onwerkelijk veel houdt een seksuele relatie wilt om ook op die manier volledig tot elkaar te komen. Hij wil precies hetzelfde, haar beminnen, met al zijn kunnen. Alleen wil zijn vrouw dat niet. Die ziet seks als een noodzaak, een soort van offer aan haar man, omdat het hoort. En dan ga jij hem zitten veroordelen? Waar blijf je dan met je verrijking??
Sorry, je verliest nu een heel stuk respect van mequote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vraag me af waarom iemand die zich christen noemt zich verlaagt tot porno kijken wanneer hij niet in staat is zijn vrouw warm te maken voor wat erotiek. Blijkbaar doet hij iets verkeerd. Dan moet ie maar beter zijn best doen. De man heeft macht en controle. Als dat niet het geval is, doet hij zelf iets verkeerd.
Jouw stel doet mij niet denken aan stel wat samengebracht is met de liefde van God maar aan heel wat anders. Niet relevant voor wat ik bedoel dus.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ehhhhhhhh, ik vat je echt niet hoor!! Jij hebt het er steeds over dat je met de vrouw van wie je onwerkelijk veel houdt een seksuele relatie wilt om ook op die manier volledig tot elkaar te komen. Hij wil precies hetzelfde, haar beminnen, met al zijn kunnen. Alleen wil zijn vrouw dat niet. Die ziet seks als een noodzaak, een soort van offer aan haar man, omdat het hoort. En dan ga jij hem zitten veroordelen? Waar blijf je dan met je verrijking??
ja mooi verhaal !!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sorry, je verliest nu een heel stuk respect van me
Stam van de holebeer ooit gelezen? Deel 1??? Daar gaven de platkoppen (neanderthalers) een teken aan hun vrouwen, dan moesten ze hun kont aanbieden en mocht de man zich 'verlichten'. Zonder tegenspraak van de vrouw.
De man heeft macht en controle..... Wat ongelooflijk oerdom!! Sorry!!!!
Dus nu is het ineens tuttig als je als man ervoor kiest jezelf niet af te trekken op andere vrouwen maar jezelf volledig voor je geliefde reserveert en zij zich voor jou omdat je van elkaar houdt en elkaar op alle mogelijke manieren trouw wil blijven.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:02 schreef Rimpelhond het volgende:
och je.... jij bent dus de mannelijke versie van de tuttentopics die je af en toe in R&P voorbij ziet komen. "help mijn man kijkt porno....."
Jemig... mijn vent heeft ook porno op zijn pc hoor![]()
sterker nog... wij kijken af en toe samen wel eens een filmpje
Ik ben ook niet samengebracht met mijn man door de liefde van god. Dat hebben wij helemaal zelf allenig gedaan. En wij zijn nog steeds verliefd!! Ik krijg nog kriebels in mijn buik als ik hem zie, als ie staat te kletsen op een feestje, als hij thuiskomt na een dag op de Uni, als ie ligt te slapen met van die pufjes die bijna snurkjes worden, als ie uit de douche komt met nat haar, als ie staat te koken, als ie de kinderen helpt met hun huiswerk of andere zaken, als ie in mijn nek bijtquote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jouw stel doet mij niet denken aan stel wat samengebracht is met de liefde van God maar aan heel wat anders. Niet relevant voor wat ik bedoel dus.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ben ook niet samengebracht met mijn man door de liefde van god. Dat hebben wij helemaal zelf allenig gedaan. En wij zijn nog steeds verliefd!! Ik krijg nog kriebels in mijn buik als ik hem zie, als ie staat te kletsen op een feestje, als hij thuiskomt na een dag op de Uni, als ie ligt te slapen met van die pufjes die bijna snurkjes worden, als ie uit de douche komt met nat haar, als ie staat te koken, als ie de kinderen helpt met hun huiswerk of andere zaken, als ie stoer staat te darten met wat andere kerels in de pub, als ie me uitlegt hoe een tectonic plate werkt (hij studeert Earth & Ocean Science), als ie met de hond speelt, als ie de was ophangt, als ie me zoent, als we vrijen, als we kletsen, als we lachen, als we huilen, als we samen niets doen op zondag ...
Wij zijn echt samengebracht door de duivel hoor....
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De bijbel zegt dat als jij alleen al met lust in je ogen naar een andere vrouw kijkt, je in je hart al vreemd bent gegaan. Deze man is dus een overspeler. God is niet met hem. Die man is een hypocriet en de waarheid is niet in hem. Wat een kansloze situatie.
Maar is mijn liefde voor mijn man, en wederzijds, dan echt van de duivel in jouw ogen?? Waardeloos dus??quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jullie moeten het allemaal helemaal volledig compleet zelf weten hoe je je leven ingericht.
Ik zou bijna zeggen het interesseert me niet maar het interesseert me wel. Dat is het irritante aan zorg en liefde enzo.
Maar goed, er is een tijd om los te laten. Die tijd is nu aangebroken. Slaap lekker.
quote:
Dankjewel. Ik ga waarschijnlijk naar Parijs in Oktober. Ik zal jou daar zeker NIET ontmoeten.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, jouw liefde is van de duivel. Jij bent van de duivel. Welterusten!![]()
Dat bepaal ik hier en nu.quote:
En juist DAAROM kan jij dat NOOIT zeggenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat bepaalt God wel.
Dat doet ie constant al, alleen ziet hij zichzelf niet zo en stelt zich boven iedereen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:19 schreef Summers het volgende:
voor een keertje praat hij tegen zijn gelijke
Ah, lekker, SM.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Komaan. Vernietig mij. Verneder me. Denigreer me. Ridiculiseer mij.
Dat doe je allemaal zelf al .quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hahaha leuk!!!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Ik wens eigenlijk iedereen een vent als mijn man!! En dan ben ik dus al een ouwe doos van 46 en hij is 47. Nog steeds kriebels hoor. De kinderen zeggen af en toe dat we niet in het openbaar zo verliefd mogen doen
Ghehe, kids![]()
En trots dat ik op hem ben!!
ik zou gaan slapen als ik jou was. Je weet inmiddels heel goed dat ik dat niet doe namelijk. Maar jij verkiest zelf om constant mijn leven en alles wat ik daarover vertel te degraderen naar een soort van vuiligheid. En met die laatste actie heb ik niet meer de behoefte om je te leren kennen IRL.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat doe je dus niet , je kan niet 50 zinnen mensen naar beneden halen en af en toe het woord liefde neerkalken en op het einde zeggen dat je het beste wenst want slechtere wensen dan jij gegeven hebt , heb ik nog nooit gehad .quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ben te moe hiervoor
ik ga nu echt slapen. Lieve mensen ik wens jullie het beste.
Hoop ik ook niet. Mijn dochter van 21 gaat nog graag met mij naar popconcerten, is het dan ok??quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:22 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Hahaha leuk!!!
en oude doos...je mag dan iets ouder zijn dan dat ik ben (29
), maar nog lang niet oud hoop ik toch!
Dankjewelquote:Jullie klinken als een fijn gezin (met volgens mij de nodige droge humor)
/me
Nog even hierover.... Ik wijs mijn man erop als er een mooie vrouw door de stad loopt en hij zijn ogen weer eens in zijn zak heeft of in een etalage van een boekwinkel ofzo. Mijn man houdt van mij! Maar dat wil niet zeggen dat ie niet rond mag kijken! Hij wijst mij trouwens op kale gespierde mannen met een donkere huidquote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De bijbel zegt dat als jij alleen al met lust in je ogen naar een andere vrouw kijkt, je in je hart al vreemd bent gegaan.
Respect: -10quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De man heeft macht en controle. Als dat niet het geval is, doet hij zelf iets verkeerd.
Het was me al duidelijk dat jij je net als Jezus bij wijze van spreken wil laten kruisigen om zo een goed Christen te zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oh alsjeblieft zeg, heb je nu nog niet door waar de daadwerkelijke drive vandaan komt?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:09 schreef ToT het volgende:
En nog even voor de duidelijkheid: Ik BLIJF het waarderen dat je je zo bezorgd maakt om ons welzijn, daar heb ik absoluut wél respect voor!
Ja, maar vanuit een hele andere hoek en drive.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:44 schreef ToT het volgende:
Ach Ali heeft ook wel uitspraken gedaan als: "Ik hou van je" enzo, dus het knuffelige kwam ook wel van hem af.
Juist, waardoor ik dus twijfel uit wat echt gemeent uit zijn hart komt en wat uit zijn geloof.quote:Zijn intenties zijn goed, maar hij is wel compleet verblind en in mijn ogen ook compleet gehersenspoeld. Misschien door 56 uur aan Youtube-monologen, misschien door preken die hij in real life hoort, maar echt objectief is hij in ieder geval niet meer.
Ja, want dat komt uiteindelijk uit zijn geloof.quote:Maar zijn intenties blijven goed: zo veel mogelijk mensen willen bekeren, omdat hij niet wil dat mensen vernietigd worden.
Precies, dus als Ali echt oprecht uit zijn hart om ons geeft leeft hij naar de woorden die hij heel tegenstrijdig hier en daar soms ook zei: je moet zelf kiezen wat je doet wat je denkt dat goed is.quote:Alleen denk ik oprecht niet dat we gered HOEVEN te worden: zoals zoveel mensen hier al zeggen is de Bijbel volgens mij een verzamelwerk van verhalen, veel kampvuurverhalen zelfs zoals de Aboriginals die vertellen. Er zit vaak een goede filosofie achter, maar vaak ook echt symboliek en daarom moet je dat boek ook echt niet te letterlijk nemen!
Inderdaad, Bastard.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:45 schreef Bastard het volgende:
Maar zo heb je ook mensen die heilig geloven in Ufo's, of praten met dieren, geloven in communiceren met geesten.. en net als die mensen krijgen die een shitload aan commentaar over hun heen van anders denkende.
En toch blijven ze bij hun standpunt, en blijven ze die verdedigen omdat ze er heilig van overtuigd zijn.. ook die mensen word waanzin of hoogmoed verweten.
Ik ben het helemaal met je eens , alleen heb je het nog aardig verwoord .quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:35 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Oh alsjeblieft zeg, heb je nu nog niet door waar de daadwerkelijke drive vandaan komt?
Hij is niet daadwerkelijk bezorgd om ons.
Dit moet na acht topics nu toch wel door hebben?
Het beste laat hij dit merken met op het moment dat hij het licht zag en begon te posten dat hij het op gaat geven.
En dat hij bedroefd is dat wij niet zijn manier van leven en waarheid kunnen of willen inzien.
Toen ik vanaf daar begon te lezen (en ja ik heb tot heden alle 8 topics mee gelezen) wist ik gewoon dat er een nog veel onredelijkere Ali naar boven zat te komen.
Moe van het discussieren, moe van het energie stoppen in dit topic daar hij totaal niks heeft berijkt in feite.
Natuurlijk, hij noemt het alsnog een ervaring en blijft aan de andere kant zeggen dat we mogen leven zoals we willen leven.
Maar is dit ook zo?
Kijk alleen al naar zijn ware aard die naar boven kwam waardoor Elizabeth nu echt zoiets heeft van "Jou ontmoeten in real life? Not anymore!"
Ik zag het woordje knuffel topic voorbij komen en ja de sfeer was/is goed te noemen.
Maar dat komt niet alleen door Ali (of in zijn bewoording en geloof: God), maar door JULLIE.
Jullie schrijven was nog het leukst om te lezen en verders was ik enkel benieuwd naar de reacties van Ali erop.
Maar het is JULLIE schrijven deze acht topics wat mij daadwerkelijk heeft doen interesseren.
(Eigenlijk is het een cirkeltje, want het is Ali die natuurlijk de catalyst is geweest om vele reacties en discussie punten onderling los te wekken.)
"Verwerpen" doe ik Ali niet, maar respecteren kan ik hem ook niet (meer).
Mij (en jullie) respecteren doet hij immers ook niet, al zegt hij van wel.
Zijn intensies komen niet uit eigen hart, maar uit zijn geloof.
Zo droevig als hij om ons is, zo droevig ben ik om hem.
En zeker nu ik zijn geschiedennis en ervaringen steeds beter in kaart heb weten te brengen z'n posts al lezende.
Mee eens! Dat had de discussie wt eerlijker gemaakt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:37 schreef Bastard het volgende:
Je goed recht Ali
Het is ook jammer dat er geen medestanders voor je zijn.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Neem het initiatief zou ik zeggen, kuddegedrag is menselijk
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ga niet meer reageren in dit topic, als mensen nog vragen hebben (want het is toch meer een vraag - het - ali topic geworden) of opmerkingen natuurlijk, stuur ze dan even via PM, dan kan ik rustig de tijd nemen per persoon per post. Eff-joe-cie-kee op jou wilde ik nog wel reageren maar je inbox is gesloten.
No.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zag dat Darkwolf dacht dat ik Elizabethr niet meer wilde ontmoeten, maar dat zei ze zelf, niet ik. Get your facts straight.
Ik dacht zelf aan de user Koning David, maar die zie ik voornamelijk in WLF posten.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:39 schreef ToT het volgende:
Maar ik dacht dat er toch meer ZDA'ers hier op Fok waren en dat Ali in ieder geval al eentje daarvan hier op Fok gesproken heeft in een ander topic?
Goeie!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:57 schreef Darkwolf het volgende:
Ik dacht zelf aan de user Koning David, maar die zie ik voornamelijk in WLF posten.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zelfs gelovigen kunnen luchtig doen, grapjes maken en overdrijven.
Als je nu voor me stond zou ik me niet langer kunnen beheersen en je echt even flink bij je oren pakken en naar je kamer sturen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Neem het initiatief zou ik zeggen, kuddegedrag is menselijk
Goh, wat kost het moeite hé?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat moet ik dan wel weer even toegeven.
Jezus is gewoon de god energie in jezelf , reiki energie gaat in mijn ogen dus ook niet buiten jezus om .quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:59 schreef ToT het volgende:
Inderdaad: we gaan gewoon vrolijk door met dit topic; misschien kunnen we Ali nog verleiden om tóch weer te gaan reageren zoals je al zegt!
Ik snap niet dat energie OF goed OF slecht moet zijn. Kan het neit neutraal zijn? Ja alles wat niet van Jezus is, is automatisch slecht, maar ik denk niet dat je het zo zwart-wit kunt stellen: het eten van brood geeft je ook energie, puur op een scheikundige manier. Uiteraard is het een ander soort energie dan de geneeskrachtige energie van Reiki of magnetiseren, maar het toont al wel aan dat niet alle energie buiten Jezus automatisch slecht is.
Waar ligt de grens? Geneeskrachtige stenen zouden ook een energie hebben. Is dat goddelijk? Satanisch? Of gewoon een neutrale energie, een energie die gewoon IS, zonder dat je er een labeltje aan kunt hangen?
Je woordkeus laat het lijken alsof het een "nederlaag" is voor je.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je hebt gelijk. Dat moet ik dan wel weer even toegeven.
Echt waar?quote:Waarom wil ik jullie graag ontmoeten? Omdat mij dat LEUK lijkt. Omdat ik jullie graag mag. Omdat ik benieuwd ben hoe de mensen met wie ik communiceer in het echt zijn. Doe eens niet zo paranoide aub. Ik ben wel benieuwd naar die paardenverhalen van je.
Nogmaals: gelukkig maar.quote:En dat van die warme deken was meer een grapje ja. Zelfs gelovigen kunnen luchtig doen, grapjes maken en overdrijven.
Resect heeft hij op zijn manier wel: hij respecteert ons als medemens en wil gewoon dat wij gered worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als je nu voor me stond zou ik me niet langer kunnen beheersen en je echt even flink bij je oren pakken en naar je kamer sturen.
Voor mij ben je DE grote verliezer in deze reeks. Alle goede eigenschappen die ik waardeer in een mens zijn aan jou voorbij gegaan geloof ik.
Ik mis:
- respect
- bescheidenheid
- vertrouwen
- humor
- geduld
Ik zie:
- Arrogantie
- Hoogmoed
- Narcisme
Daar ben ik het WEL weer mee eens...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:33 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb eigenlijk nog maar een ding te zeggen, en dat is dat uit deze reeks blijkt dat wat er in de wereld gaande is puur en alleen komt door de gelovige extremisten. Iedereen in dit topic heeft respect voor elkaar, voor elkaars mening, voor elkaars zienswijze. Vult elkaar aan, of valt elkaar af, maar wel respectvol.
En daartussendoor dendert de Ali trein
Zwaar extremistisch en met de botte bijl alles neersabelend wat hij beschouwt als anders dan zijn eigen 'narrow path'.
Volledig voorbijgaand aan gevoelens van andere mensen, zichzelf schoonpratend uit naam van god, en niet gespeend van enig martelaarschap en Calimero gedrag.
En daardoor is de wereld nu zo'n verrotte plek. Door al die extremisten.
Ik denk niet dat Jezus goddelijke energie in jezelf is. Ik denk dat Jezus wel een zeer groots man was met een speciale band met Het Hogere, maar het bleef een man. Volgens sommige onderzoekers was hij de zoon van een keizer van een machtig rijk die met de keizerin van een ander machtig rijk getrouwd was.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:12 schreef Summers het volgende:
[..]
Jezus is gewoon de god energie in jezelf , reiki energie gaat in mijn ogen dus ook niet buiten jezus om .
aangezien het uit jezelf komt kan het niet buiten jezus omgaan of slecht zijn .
Ja, ik ben teleurgesteld in mijzelf. Het was dom van me om dat te zeggen want het klopte dus niet. Daardoor beschuldigde ik jou in wezen onterecht van iets en dat vind ik niet tof van mezelf.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:21 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Je woordkeus laat het lijken alsof het een "nederlaag" is voor je.
Echt waar!quote:Echt waar?
Als je mijn mening niet wil horen zal ik die niet geven. Wil je die wel horen, zal ik die ook geven.quote:Zonder dat ik naar mijn hoofd krijg aan het einde van de rit dat ik stiekum niet beter alsnog eventjes zou kunnen overwegen dat het een sikkeltje tikkeltje beetje een snufje satanisch is of iets in die trant?
(En het zijn niet alleen verhalen, ik ben qua wezen gedeeltelijk paard.)
Het is je vergeven, maak je niet druk. Vergeef mij voor mijn af en toe te vluchtige reactie, gebrek aan focus en aandacht waardoor ik dingen zeg die niet goed overkomen, pijnlijk kunnen zijn of die niet kloppen zoals in dit geval. Dat is dus ook de reden dat ik liever met PM verder ga ipv met zijn allen tegelijk in een topic.quote:Nogmaals: gelukkig maar.
Elizabeth had dit wellicht(?) ook door want die zag ik er verder ook niet op in gaan toen ze op die post antwoorde.
Maar vandaar dat ik al zei: vergeef me als ik dit niet altijd duidelijk kan ontdekken wanneer het bij jou serieus is of niet.
Dit maakt een meeting namelijk een stuk aantrekkelijker nu ik weet dat het een grapje was!
ja een soort energetische bewustzijnsfrequentie die alle mensen kunnen bereiken ongeacht het geloof , dat bedoel ik met god in jezelf en jezus in iedereen .quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jezus goddelijke energie in jezelf is. Ik denk dat Jezus wel een zeer groots man was met een speciale band met Het Hogere, maar het bleef een man. Volgens sommige onderzoekers was hij de zoon van een keizer van een machtig rijk die met de keizerin van een ander machtig rijk getrouwd was.
Aangezien volgens veel spirituele mensen het geloof in iets er voor zorgt dat datgene waar je in gelooft ook gestalte krijgt, kan het heel goed zijn dat die Jezus je inderdaad kan helpen op de manier waarop veel Christenen geloven. Met Tera Mai wordt ook verteld dat de Christelijke energie zeer zuiver en van een zeer hoog niveau zit, en zeer dicht bij God staat.
Dit houdt echter wel in dat Jezus EEN manier is om met het Goddelijke in contact te komen en niet DE manier is! Veel mensen roepen tijdens rituelen bijvoorbeeld de Egyptische goden aan voor hulp; in het verre verleden hebben zeer veel mensen in die goden geloofd, en aangezien de Oerbron Alles is....tijd, ruimte, het fysieke, het spirituele.....speelt het verleden zich ook op "dit moment" af en is die energie gewoon voor iedereen te gebruiken.
Ik weet niet in hoeverre mijn eigen geloof hierin meegaat, maar het is wel verdomd interessante materie!
Exactly!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:11 schreef Summers het volgende:
[..]
ja een soort energetische bewustzijnsfrequentie die alle mensen kunnen bereiken ongeacht het geloof , dat bedoel ik met god in jezelf en jezus in iedereen .
Mee eens; een echte God veroordeelt je niet om wie je bent, maar HOUDT van je, ongeacht je tekortkomingen!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:13 schreef Summers het volgende:
Dat is pas eerlijk en rechtvaardig en liefdevol .
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Exactly!
Vroeger werd ik echt woest om dit idee: ik vond dat bijvoorbeeld wiccans geen eigen geloof hadden en parasiteerden op andere geloofsstromingen. De ene keer Isis aanroepen voor een gunst, de andere keer Boeddha, dan weer Jezus, terwijl je gevoelsmatig niet met die entiteiten bezig bent. Je laat andere mensen het werk doen wat betreft het vereren, en jij plukt er zelf de vruchten van!
Tegenwoordig kijk ik er IETSJES genuanceerder tegenaan!![]()
Zij zien al die godheden als manifestaties van de Moeder/Vader God, als ik het goed heb begrepen.quote:
Dan zou het wel leuk zijn om een lijstje te hebben welke godheid welke aspecten heeft en dat je daar mee kan experimenteren , lachen , niet naar boven gaan naar god maar god naar beneden halenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Zij zien al die godheden als manifestaties van de Moeder/Vader God, als ik het goed heb begrepen.
Iedere godheid heeft bepaalde aspecten, en je roept de godheid aan die het aspect wat jij nodig hebt het meeste vertegenwoordigt. (En natuurlik waar je de meeste feeling mee hebt!)
Tja ik moet toegeven dat ik ook zo een beetje meelift op andere geloven: sinds mijn Melchizedek- en engeleninwijdingen sta ik gewoon wat vaker stil bij Jezus, Boeddha, de aartsengelen en andere heiligen. Het moet me niet te "outlandish" worden (ik wilde ff een andere term gebruiken maar kan er even niet op komen), want dan heb je er ten eerste weinig feeling mee, en ten tweede weet je vaak ook te weinig van zo'n entiteit af. Om met entiteiten te werken waar je niet genoeg van af weet, vind ik niet verstandig.
Mwoah naar beneden halen....je roept de Godheid aan, en die zal dan hopelijk tot je komen, net als Ali's ZDA-God en -Jezus tot hem kwamen toen hij zijn hele leven aan hen overgaf.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Dan zou het wel leuk zijn om een lijstje te hebben welke godheid welke aspecten heeft en dat je daar mee kan experimenteren , lachen , niet naar boven gaan naar god maar god naar beneden halen![]()
ik vind het ook niet verstandig maar het klinkt wel avontuurlijk !!
pff je hebt er meer dan ik dacht , een golf godenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwoah naar beneden halen....je roept de Godheid aan, en die zal dan hopelijk tot je komen, net als Ali's ZDA-God en -Jezus tot hem kwamen toen hij zijn hele leven aan hen overgaf.![]()
Dit komt op het zelfde neer, maar dan zonder al die offers!
Ikzelf roep geen oude goden aan uit het oude Egypte Rome, Griekenland Scandinavië of zo, omdat deze niet in mijn beeld van Het Hogere passen.
Mooi is dat he?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:17 schreef Summers het volgende:
[..]
pff je hebt er meer dan ik dacht , een golf goden
Ik lag een keer in bed en toen bedacht ik me dat ik het jammer vond dat ik nog nooit iets had gehoord ( op paranormaal gebied ) en ik had het tegen "het hogere " en meteen daarna hoorde ik prachtige muziek IN mijn hoofd aan 1 kant , toen het stopte kon ik het nog 5 min daarna neurieen en daarna ben ik het vergeten , ( jammerr ) ik weet ook echt niet wat voor instrumenten ik hoorde maar zo zie je maar dat je soms op je wenken word bediend en bevestiging krijgt en dat je gewoon kan en mag roepen .
Hoe luciferachtig ....quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef Topspin het volgende:
Over muziek horen in het hoofd, ik lag een keer in bed en hoorde een complete opera in het Russisch
Kan het nog steeds niet verklaren maar er was een vrouw met super zuivere stem die hoge tonen raakte en die zeker 10 minuten aan het zingen was. Muziek was zo zuiver dat het af en toe teveel werd voor me, alsof ik helemaal onder de electriciteit stond als het ware dus ook, mijn haren stonden ook rechtop van die electriciteit maar het werd te heftig dus toen maar snel een slok water genomen om af te schakelen. Snap nog steeds niet hoe het komt omdat ik nooit opera luister en zeker de Russische taal niet beheers, hoe kan het dan zijn dat ik Russisch te horen krijg zomaar.
Dacht toen in eerste instantie dat radiogolven opgevangen werden door mij of iets dergelijks, ook gedacht het gezang van een Engel maar het kan net zo goed een storing in de zender zijn bij mezelf![]()
In die tijd stond ik zo open als maar zijn kan, alsof mijn geest helemaal wagenwijd open stond. Kreeg in die tijd van alles binnen dat ik niet direct kon plaatsen. Niet alleen de realiteit sloeg als een bom in maar ook dingen die niet direct met de realiteit te maken hadden. Ook visioenen van brandende fakkels in het donker langs een hoge trap naar boven richting een tempel liggend in bed met ogen open in de duisternis en zo gebeurde er nog meer in die tijd. Een blauw wezen met 4 armen en 4 benen dat naast mijn bed stond naar mij te kijken en ga zo doorquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:33 schreef Summers het volgende:
[..]
Hoe luciferachtig ....
Maar idd denk je eerst aan de normale dingen bij zoiets onverwachts ( ook al denken sommige mensen van niet en dat je nieste en meteen iets bovennatuurlijks herkent )
Dat kost tijd en herhaling en dus ervaring om dingen meteen te herkennen .
Dat is ook een reden waarom ik liever nog niet met Reiki bezig ga zijn omdat ik gehoord heb dat daar ook van alles open gezet kan worden en dan weet ik niet hoe ik erop ga reageren. Over open staan voor alles, dan lijkt het bij mij ook te zijn dat energie in het lichaam en het hoofd naar buiten stroomt zodat de batterij als het ware de hele tijd aan het leeglopen is en vervolgens het lichaam dat steeds weer nieuwe energie moet aanmaken en dan ben ik dus vermoeid en wazig de hele dag.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:54 schreef ToT het volgende:
Oh inderdaad hoor; ik ken ook iemand die enorm open stond voor paranormale invloeden, maar toen het hem allemaal te veel werd, heeft hij alles keihard verworpen en heeft-ie zich compleet afgesloten. Nu maakt hij niets meer mee op paranormaal gebied.
nu beschrijf je mij maar gelukkig sta ik er sinds 3 jr weer wat open voor , daarvoor had ik echt 5 jr NIKS meegemaakt , dat is ook een hel .quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:54 schreef ToT het volgende:
Oh inderdaad hoor; ik ken ook iemand die enorm open stond voor paranormale invloeden, maar toen het hem allemaal te veel werd, heeft hij alles keihard verworpen en heeft-ie zich compleet afgesloten. Nu maakt hij niets meer mee op paranormaal gebied.
Slechte duivelin meldt zich met een toepasselijk meziekskequote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:06 schreef ToT het volgende:
LOL Da's inderdaad een goeie manier, maar het is ook zo lastig om een boom in je slaapkamer neer te zetten he?
Afschermen:
- Je kunt jezelf visualiseren in een witte of violette of gouden cocon.(Echt het ERVAREN is beter!)
- Je kunt je zonnevlechtchakra dichtdraaien, maar dat is zeer zeker niet aan te raden.
- Je kunt een paar keer per dag zeggen: "Ik sluit mezelf af voor alle invloeden van buitenaf, behalve voor mijn Hogere Zelf."
Aarden:
- Flink stampen
- Visualiseren, maar beter nog ERVAREN dat er een straal vanuit je stuitje of wortels vanuit je voeten diep de aarde in gaan, helemaal naar de kern. Stuur de overtollige energie daar doorheen naar beneden.
- Naar muziek luisteren met veel lage tonen: zware trommels, didgeridoomuziek enz.
Zal het de volgende keer eens proberen zodra het weer eens een nacht van wakker liggen is zodat de dag erna weer erg onrustig gaat wezen. Bedankt voor de tipsquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:06 schreef ToT het volgende:
LOL Da's inderdaad een goeie manier, maar het is ook zo lastig om een boom in je slaapkamer neer te zetten he?
Afschermen:
- Je kunt jezelf visualiseren in een witte of violette of gouden cocon.(Echt het ERVAREN is beter!)
- Je kunt je zonnevlechtchakra dichtdraaien, maar dat is zeer zeker niet aan te raden.
- Je kunt een paar keer per dag zeggen: "Ik sluit mezelf af voor alle invloeden van buitenaf, behalve voor mijn Hogere Zelf."
Aarden:
- Flink stampen
- Visualiseren, maar beter nog ERVAREN dat er een straal vanuit je stuitje of wortels vanuit je voeten diep de aarde in gaan, helemaal naar de kern. Stuur de overtollige energie daar doorheen naar beneden.
- Naar muziek luisteren met veel lage tonen: zware trommels, didgeridoomuziek enz.
Goed nummer duivelinnetjequote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Slechte duivelin meldt zich met een toepasselijk meziekske
Ben nu aan het luisteren zonder te kijken naar de clipquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:32 schreef ToT het volgende:
Ik zat meer an zoiets te denken wat betreft muziek met aardende trommels enzo!
(Let niet op de clip; de beelden zijn gejat van een film.)
Wilde ik al in het vorige bericht zetten net ook dat het mijn interesse wekt. Marketing sowieso op de propedeuse wat me beviel maar dat was puur commercieel. Personeelsmanagement dan ook en arbeiders begeleiden die problemen ervaren op de werkvloer.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je kan ook economische/arbeids & organisatie psychologie doen. Kom je in de marketing terecht, sollicitatie en assessment etc.
En ondertussen maar klagen " Why do followers of the New Age hate us " ,quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee ik kan de links niet leggen zoals jij dat doet. Ik ben niet bang bijvoorbeeld, dus dan loopt je redenering al gauw spaak.
Haat je mij dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:56 schreef Summers het volgende:
[..]
En ondertussen maar klagen " Why do followers of the New Age hate us " ,
Joh ... ik zou het echt niet weten .
Volgens mij heb jij eerder een grote afkeer richting mensen die aan reiki, meditatie, hypnose en nog meer doen. Kan zijn dat het bij jou puur principieel is omdat je wat gelezen hebt erover en dus beinvloedt bent daardoor.quote:
Nee, want ik weet wel dat het klinkklare nonsens is dat de paus de antichrist is. Ik vraag me af hoe jij het verklaart dat de bijbel over 1 antichrist spreekt en er al 256 geweest zijn. Volgens jou dan toch.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ga op onderzoek uit zou ik zeggen!
Ik heb van niemand een afkeer. Wel van bepaalde ideeën en praktijken, maar zeker niet van de mensen zelf. Ik kan een mens en wat hij denkt en doet los van elkaar zien.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:15 schreef Topspin het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij eerder een grote afkeer richting mensen die aan reiki, meditatie, hypnose en nog meer doen. Kan zijn dat het bij jou puur principieel is omdat je wat gelezen hebt erover en dus beinvloedt bent daardoor.
Je komt over alsof je op internet een heksenjacht geopend hebt dus ook. Dat er maar 1 manier is ook.
Maar dit is de zoveelste herhaling die naar voren is gekomen.
In mijn ogen zou de wereld ook kleurloos zijn zonder de zaken buiten het Christendom om. Geen boeddah, geen meditatie, geen hypnose, geen tarot, geen fantasie zou ik bijna zeggen ook.
Alleen maar Jezus aanwezig en de rest is verboden. Jij die vervolgens zegt dat Jezus alleen voldoende is maar er zijn mensen die hun wereld willen uitbreiden, daarom lezen mensen ook boeken, kijken ze films, bewonderen ze kunst en gaan ze naar festivals en feesten om indrukken op te doen.
Als je het al weet ga ik geen moeite doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, want ik weet wel dat het klinkklare nonsens is dat de paus de antichrist is. Ik vraag me af hoe jij het verklaart dat de bijbel over 1 antichrist spreekt en er al 256 geweest zijn. Volgens jou dan toch.
Nee , dat is blijkbaar meer een christelijk ding , haten .quote:
Je snapt de vraag niet ofzo??quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je het al weet ga ik geen moeite doen.
Vraag me dan na al die delen nog steeds af waar die afkeer vandaan komt. Je hebt zelf natuurlijk meegemaakt door paddo's hoe het kan uitpakken maar 1 eigen ervaring kan er toch niet toeleiden dat je zowat alles behalve het Christendom wilt verbieden?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb van niemand een afkeer. Wel van bepaalde ideeën en praktijken, maar zeker niet van de mensen zelf. Ik kan een mens en wat hij denkt en doet los van elkaar zien.
Wat voor emoties wek ik dan wel bij je op?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:31 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee , dat is blijkbaar meer een christelijk ding , haten .
Heeft de bijbel het over 1 antichrist?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je snapt de vraag niet ofzo??
Ik wil graag weten waarom de bijbel het over 1 antichrist heeft en er al 256 zijn geweest.
Dit vond ik wel een mooie. Geeft aan waarom de new age zo populair is geworden...quote:Why is the Western world rejecting its Biblical roots? Because churches, supposedly Bible-based, have rejected God's word. Look at the demise of religion, the Jim Bakkers, Jimmy Swaggerts, Armstrongs, etc. No wonder thinking people are looking elsewhere for answers to life's questions.
Ik wil niets verbieden. Mensen moeten doen waar ze zelf zin in hebben, zolang ik er maar absoluut totaal geen last van heb. Ik val ook niemand lastig met mijn overtuigingen. Behalve als je een topic openen lastig vallen vindt natuurlijk, maar dat is onredelijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:33 schreef Topspin het volgende:
[..]
Vraag me dan na al die delen nog steeds af waar die afkeer vandaan komt. Je hebt zelf natuurlijk meegemaakt door paddo's hoe het kan uitpakken maar 1 eigen ervaring kan er toch niet toeleiden dat je zowat alles behalve het Christendom wilt verbieden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |