probeer eens gelijkheid , niet alleen jij hebt je leven lief maar wij ook , wij bepalen of wij voor ons zelf vinden of ons leven ons lief is en niet jij , je vult de hele tijd dingen in voor anderen die niet kloppen , jij gaat ervan uit dat wat andere zeggen niet waar kan zijn .quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, ik zie dat het geen zin heeft. Ik kan niemand overtuigen, omdat men hier niet overtuigd wil worden. Men wil best discussiëren enzo, maar staat niet open voor de mogelijkheid dat wat ik zeg weleens waar zou kunnen zijn, dat het zinvol voor hen zou kunnen zijn, dat het iets toe kan voegen aan hun leven, of dat het simpelweg noodzaak is om te luisteren en actie te ondernemen als ze hun leven liefhebben. Dan houdt het al op. Mijn missie is niet gefaald, ik heb juist weer wat bijgeleerd. Dat is waardevol genoeg.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, voor mij is jullie weg been there, done that, bewezen niet waar, niet de juiste weg, niet zoals het leven bedoeld is.
Maar dat vroeg ik niet hoor. Je zegt in feite nu hetzelfde als je in je eerste post zegt. En dat wist ik al. Mijn vraag was of jij dan stelt dat een koppel dat hun hele leven 'alleen maar' samenwoont, nooit een dergelijke verrijking zullen ondergaan als die jij voor ogen hebt die op je huwelijksnacht zal plaatsvinden. EN daarbij gaf ik als voorbeeld mijn man en mezelf, we hebben eerst drie jaar samengewoond, en de seks was hemels, en die is na ons huwelijk echt niet nog meer verrijkt. Die was al rijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik daar op moet antwoorden.
Ik geloof dat de huwelijksdag een enorm feestelijke dag is waarop je verenigd wordt met je geliefde.
Ik geloof dat dat de perfecte dag/nacht is om één te worden, zowel spiritueel als lichamelijk.
Ik zie dat als een heilige unie tussen 2 mensen voor God.
De hele ceremonie, het feest, de mooie jurk, samen op reis, alles wordt gelift tot feestelijk niveau. Mij lijkt het prachtig om op zo'n moment te wachten tot je volledig 1 wordt met je geliefde.
Jij gelooft daar niet zo in. Ik wel. Ik denk dat jij je eigen ervairngen nodig hebt om daar in te kunnen geloven, zoals ik ook mijn eigen ervaringen nodig had om het te snappen, het te geloven en er naar te kunnen leven.
Ben al wegquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:50 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Lieffie... die moet je ook niet combineren met alcohol!
Lieve Topspin, wij gaan al best ver terug......er z
it zoveel interessants in jouw koppie, maar dat gaat er niet meer goed uit komen als je nog langer zonder slaap blijft. Van een paar biertjes val jij ook niet in slaap...dat hebben we gemerkt
Heel veel biertjes zijn écht niet gezond....
Van een slaappil val je wél in slaap... ,
maar die is weer niet goed combineerbaar met alcohol.ik maak mij wat zorgen
ga lekker slapen, als je niet echt in slaap valt.. rúst dan in ieder geval!
Iedere gedachte die in je opkomt aan een ballon hangen en weg laten zweven.
Probeer zo te voorkomen dat je gaat malen.
Vertel je gedachten dat je vanaf morgen 9.00 uur weer tijd voor ze hebt.
Ontspan!
en schop me nu maar onder mijn gat want ik bemoei mij met zaken die mij niets aangaan..... en af en toe... nou ja.. ik ben hier ook wel eens om 3.00 uur s nachts te vinden..
Jij mag je leven inderdaad helemaal zelf invullen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:07 schreef Summers het volgende:
[..]
probeer eens gelijkheid , niet alleen jij hebt je leven lief maar wij ook , wij bepalen of wij voor ons zelf vinden of ons leven ons lief is en niet jij , je vult de hele tijd dingen in voor anderen die niet kloppen , jij gaat ervan uit dat wat andere zeggen niet waar kan zijn .
Jij kan NOOIT voor mij bepalen dat iets zinvol voor mij MOET zijn , dat is MIJN recht .
Het zou een verrijking kunnen zijn, dat is alles. Uitstellen en wachten tot tot dat ene bijzondere moment.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar dat vroeg ik niet hoor. Je zegt in feite nu hetzelfde als je in je eerste post zegt. En dat wist ik al. Mijn vraag was of jij dan stelt dat een koppel dat hun hele leven 'alleen maar' samenwoont, nooit een dergelijke verrijking zullen ondergaan als die jij voor ogen hebt die op je huwelijksnacht zal plaatsvinden. EN daarbij gaf ik als voorbeeld mijn man en mezelf, we hebben eerst drie jaar samengewoond, en de seks was hemels, en die is na ons huwelijk echt niet nog meer verrijkt. Die was al rijk.
Kun je je daar iets bij voorstellen? Of beschouw jij onze seks voor het huwelijk als mechanisch ofzo? Ik heb toch altijd gevoeld dat mijn man, die echt mijn soulmate is, en ik elkaar wel degelijk voor ons huwelijk hebben gevonden in spirituele en lichamelijke zin namelijk.
Wij zouden trouwens niet eens getrouwd zijnals het niet was voor zijn moeder, die terminaal was. En die wilde erg graag haar kind 'onder de pannen'. Nu geloven wij daar niet zo in, maar wie zijn wij om haar dat plezier niet te doen zodat ze rustig kon sterven?
Overigens ben ik niet in een jurk getrouwd, je zult mij nooit in een jurk zien. Ik had mijn eigen pak ontworpen en dat was een rood met goud pak, geinspireerd op de pakken uit de tijd van Mozart. Veel kant, en een mooie jas tot aan mijn knieholtes.
Dank je voor de nuancering.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het zou een verrijking kunnen zijn, dat is alles. Uitstellen en wachten tot tot dat ene bijzondere moment.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, voor mij is jullie weg been there, done that, bewezen niet waar, niet de juiste weg, niet zoals het leven bedoeld is.
prima tochquote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:22 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
dan staan we weer in een patstelling, want zoals je weet maar niet wil accepteren...
voor mij is JOUW weg been there done that... en bewezen niet de juiste weg.
Waaromheen? Om het gegeven dat het volgens jou een verrijking is, of dat dat ZOU KUNNEN??quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar dat is het toch ook, even goedbeschouwd. Ik bedoel, kan je daar nou eigenlijk omheen.
Ik geloof wel dat het verschil maakt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Waaromheen? Om het gegeven dat het volgens jou een verrijking is, of dat dat ZOU KUNNEN??
Want met het eerste ben ik het niet eens.
Stel je nou eens voor.... Mensen die samenwonen.... Ze hebben seks, en die is geweldig. Ze trouwen niet, en de seks blijft geweldig ,en waarom niet? Het heeft niets te maken met getrouwd zijn, zoals ik al zei, je bent alleen wettig getrouwd als je voor de burgerlijke stand huwt. In de kerk is het slechts een ritueel, waarbij gelovigen hun liefde voor elkaar voor god bezegelen, en voor de mooie foto's
Als je alleen voor de kerk trouwt ben je niet getrouwd, zo simpel is het.
Nee, ik zie niet in waarom iemand die getrouwd is ineens een rijker seksleven zou krijgen dan wanneer hij nog alleen maar samenwoonde.Ik heb geen verschil gemerkt.
Maar het gaat Ali volgens mij meer om de geestelijke samenkomst van mensen gedurende de seks. Nu, ook daar heb ik geen verschil in gemerkt. Je kunt alleen goed spiritueel met elkaar overeenkomen in bed als je dat ook in je dagelijkse leven kunt. Als je in bed net zo vertrouwt met elkaar kunt zijn als in het dagelijkse leven, dus lachen, huilen, praten, voelen, kijken, weten, dan is er voor mij niets mis mee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:28 schreef Rimpelhond het volgende:
Een goed seksleven zit tussen je oren.
Je bepaalt zelf (samen) of je een goed seksleven hebt of niet.
even denken wat de punten ook al weer waren..
- verleiding
- sensatie
- overgave (aan die sensatie)
- reflectie
? was het volgens mij....
creativiteit !quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:28 schreef Rimpelhond het volgende:
Een goed seksleven zit tussen je oren.
Je bepaalt zelf (samen) of je een goed seksleven hebt of niet.
even denken wat de punten ook al weer waren..
- verleiding
- sensatie
- overgave (aan die sensatie)
- reflectie
? was het volgens mij....
Sja, dan moet ik je geloof ik maar weer bedanken dat je nu ook mijn seksleven minder rijk vindt dan hetgeen jij ooit zult bereiken als je trouwt met de vrouw van je dromenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat het verschil maakt.
Tja, sorry, dat geloof ik nu eenmaal. Maar ik heb dat recht toch ook, of niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sja, dan moet ik je geloof ik maar weer bedanken dat je nu ook mijn seksleven minder rijk vindt dan hetgeen jij ooit zult bereiken als je trouwt met de vrouw van je dromen![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn er nu 2 getrouwde moeders mij aan het proberen te overtuigen dat het niets uitmaakt of ik wacht met sex tot mijn huwelijksnacht.
Ze hebben allebei niet gewacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |