abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60769672
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bedank God want ik doe het niet. Ik breng mensen niet naar dit topic toe, dat doet God.
Mwoah, een pakkende topictitel en interessante discussies doen ook wonderen hoor! God is niet de enige die wonderen kan verrichten!
pi_60769765
Bij Albert Heyn overigens net een vrouw die eruit zag alsof ze alcoholist was, ze had allemaal klein geld bij zich. 5 centen, 10 centen en 20 centen en ze wilde dat bij de kassa waar je sigaretten kunt kopen omwisselen tot een vaste euro. Dacht meteen van...." Die gaat zich 2 of 3 goedkope halve liters bier kopen" . Stond op het punt haar 2 euro te geven maar niet gedaan omdat ik haar verslaving niet wilde stimuleren.

Wel vaker dat ik de straatkrant koop maar dat is wat anders. Ben ik nu een heilige Nee, ik vind dat het soms wel okey is om iemand wat geld te schenken. Straatkrant kost dan 1,50 euro en dan geef ik 2 euro. Kan dat geld dan missen en die verkoper is er blijer mee dan ik ben met iets van 2 euro wat me niet echt smaakt als het eten of drinken is.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60769768
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwoah, een pakkende topictitel en interessante discussies doen ook wonderen hoor! God is niet de enige die wonderen kan verrichten!
Ik heb wel meer topics geopend met pakkende titels en dezelfde soort onderwerpen maar het is nog nooit zo'n succes geworden als deze. Behalve de eindeloze creationisme vs evolutietopics dan. Daar zijn wel 20 delen van denk ik.
pi_60769781
quote:
Jou ken ik overigens als user wel wat langer volgens mij, je postte vroeger toch ook vaker in ouwehoer hier of niet?
Zelden. Ik heb wel af en toe wat in ouwehoer gepost, maar dat was verwaarloosbaar.

Ik heb in TRU wel vaker gepost. Zo heb ik nog niet zo lang geleden een behoorlijk pittige discussie met L. Denninger en SingleCoil in het Jomanda-topic! Een aantal jaren geleden was ik overigens veel actiever in TRU.
pi_60769830
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb wel meer topics geopend met pakkende titels en dezelfde soort onderwerpen maar het is nog nooit zo'n succes geworden als deze. Behalve de eindeloze creationisme vs evolutietopics dan. Daar zijn wel 20 delen van denk ik.
Okay maar als wat jij zegt klopt, dan manipuleert God ons dus wél continu, terwijl Hij zich volgens jou niet zomaar openbaar aan ons presenteert, omdat dat manipulatie zou zijn!
pi_60769877
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Okay maar als wat jij zegt klopt, dan manipuleert God ons dus wél continu, terwijl Hij zich volgens jou niet zomaar openbaar aan ons presenteert, omdat dat manipulatie zou zijn!
God openbaart zich via apostelen, profeten, leraren, goede werken, en soms wonderen, maar zelden persoonlijk.

God werkt via mij. Hij openbaart zichzelf via mij aan jullie. Maar jullie geloven niet.
pi_60769935
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

God openbaart zich via apostelen, profeten, leraren, goede werken, en soms wonderen, maar zelden persoonlijk.

God werkt via mij. Hij openbaart zichzelf via mij aan jullie. Maar jullie geloven niet.
Je wilt dus beweren dat je in de naam van God aan het posten bent nu ?

Zo komt het soms ook over inderdaad

Hallo God

pi_60770001
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:58 schreef Topspin het volgende:

[..]

Je wilt dus beweren dat je in de naam van God aan het posten bent nu ?

Zo komt het soms ook over inderdaad

Hallo God

Ja wat anders. Zoals jullie dienstknechten van satan zijn met reiki enzo, maar zonder dat je dat zelf weet want satan is een sneaky bastard, ben ik een dienstknecht van God en werkt Zijn Geest via mij.
pi_60770012
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

God werkt via mij. Hij openbaart zichzelf via mij aan jullie.
De laatste keer dat ik dat gehoord heb, ging het om een sekteleider. Mij werd gevraagd om ook in die sekte te stappen. Ik moest onvoorwaardelijk trouw zijn aan die sekteleider, want als je aan zijn woord twijfelde, twijfelde je aan de wijsheid van God, want God sprak via hem tot de mensen.

Niet persoonlijk bedoeld hoor; ik heb alleen een allergie gekregen tegen dat soort uitspraken.
pi_60770047
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:00 schreef ToT het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik dat gehoord heb, ging het om een sekteleider. Mij werd gevraagd om ook in die sekte te stappen. Ik moest onvoorwaardelijk trouw zijn aan die sekteleider, want als je aan zijn woord twijfelde, twijfelde je aan de wijsheid van God, want God sprak via hem tot de mensen.

Niet persoonlijk bedoeld hoor; ik heb alleen een allergie gekregen tegen dat soort uitspraken.
Daarom ondersteun ik mijn uitspraken met de bijbel om wanneer dat nodig is aan te tonen dat wat ik zeg overeenkomt met wat Jezus leert.
pi_60770059
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja wat anders. Zoals jullie dienstknechten van satan zijn met reiki enzo, maar zonder dat je dat zelf weet want satan is een sneaky bastard, ben ik een dienstknecht van God en werkt Zijn Geest via mij.
Good versus evil huh? Dan ben ik de wizard met 140 wisdom, 160 intelligence en 200 mana points!
Okee, mijn hitpoints zuigen, maar boeiuh! Ik jakker wel een Kamehameha naar de koppen van de good guys!
pi_60770086
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Good versus evil huh? Dan ben ik de wizard met 140 wisdom, 160 intelligence en 200 mana points!
Okee, mijn hitpoints zuigen, maar boeiuh! Ik jakker wel een Kamehameha naar de koppen van de good guys!
Zo kun je het zien ja, ik zei toch al dat het leven in principe net een RPG of adventure game is. Maar dan met echte mensen, echte levens, echte emoties, echte pijn en echte krachten. En je kan niet saven.

In principe leven nu allemaal in Mordor, maar dan met het uiterlijk van the shire.
pi_60770115
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Daarom ondersteun ik mijn uitspraken met de bijbel om wanneer dat nodig is aan te tonen dat wat ik zeg overeenkomt met wat Jezus leert.
Waar staat in de Bijbel dat God zich aan jou openbaart en jij het woord van de Bijbel correct interpreteert?
Je hebt seks voor het huwelijk, je downloadt films (diefstal), je bent tegen alcohol terwijl Jezus zelf gewoon wijn dronk, je bent tegen genezen met energie enzo terwijl in de Bijbel staat dat Jezus gezegd heeft dat er na Hem mensen komen die het zelfde kunnen als Hem enz.
pi_60770176
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Waar staat in de Bijbel dat God zich aan jou openbaart en jij het woord van de Bijbel correct interpreteert?
Je hebt seks voor het huwelijk
Heb ik niet
quote:
, je downloadt films (diefstal),
Twijfelgeval
quote:
je bent tegen alcohol terwijl Jezus zelf gewoon wijn dronk,
Ik ben niet tegen alcohol, drink sporadisch wat. Maar ik vind alcohol zelf niet prettig meer, liever zonder dan met.
quote:
je bent tegen genezen met energie enzo terwijl in de Bijbel staat dat Jezus gezegd heeft dat er na Hem mensen komen die het zelfde kunnen als Hem enz.
Ja in naam van Jezus met de Heilige Geest, niet met hekserijen uit het oosten.
pi_60770296
? Ik dacht dat je zei dat je seks hebt gehad?
pi_60770412
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:09 schreef ToT het volgende:
? Ik dacht dat je zei dat je seks hebt gehad?
Ja zovaak, maar ik heb op een gegeven moment, toen ik 1 nacht samen was geweest met dat meisje waar ik dus dolverliefd op was, kwam ik er achter waarom je echt sex beter uit kan stellen tot het huwelijk, das veel en veel mooier, een verrijking.

Ik snapte in het begin ook niet wat er mis was met sex voor het huwelijk, dat is toch moeilijk enzo, moet je misschien wel tot je 30e wachten! Ik had dus ook nog gewoon vrije sex na mijn bekering maar dat voelde toch elke keer niet goed en leeg en ik had wel door dat dat gewoon niet de bedoeling was. Maar toen ik zo'n gigantische liefde voelde en erachter kwam hoe vrijen echt hoort te zijn, begreep ik dat het juist ultiem is als je wacht tot zo'n feestelijke gebeurtenis met alles erop en eraan. Dan is het werkelijk een hoogtepunt in je leven. Nu herinner ik me mijn ontmaagding niet eens meer.
pi_60770418
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ja in naam van Jezus met de Heilige Geest, niet met hekserijen uit het oosten.
En aangeboren paranormale gaven (zoals magnetiseren) veroordeel je ook, terwijl vel helderzienden en magnetiseurs overtuigd Christen zijn en ook geloven dat hun kracht een geschenk van God is.
pi_60770458
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:13 schreef ToT het volgende:

[..]

En aangeboren paranormale gaven (zoals magnetiseren) veroordeel je ook, terwijl vel helderzienden en magnetiseurs overtuigd Christen zijn en ook geloven dat hun kracht een geschenk van God is.
Ja maar die zijn toch ook christen? Dan zou het wel kunnen al ben ik altijd sceptisch tegenover dit soort dingen. Als niet-christen krijg je geen gaven van God, dat geloof ik niet.
pi_60770471
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja zovaak, maar ik heb op een gegeven moment, toen ik 1 nacht samen was geweest met dat meisje waar ik dus dolverliefd op was, kwam ik er achter waarom je echt sex beter uit kan stellen tot het huwelijk, das veel en veel mooier, een verrijking.

Ik snapte in het begin ook niet wat er mis was met sex voor het huwelijk, dat is toch moeilijk enzo, moet je misschien wel tot je 30e wachten! Maar toen ik zo'n gigantische liefde voelde en erachter kwam hoe vrijen echt hoort te zijn, begreep ik dat het juist ultiem is als je wacht tot zo'n feestelijke gebeurtenis met alles erop en eraan. Dan is het werkelijk een hoogtepunt in je leven. Nu weet ik mijn ontmaagding niet eens meer.
Dus je wacht nu met seks voor het huwelijk omdat het je persoonlijk beter lijkt. Natuurlijk beschouw je die ervaring als een aanwijzing van God dat Hij dat zo wil (toch?), want anders had je nu nog steeds seks gehad voor het huwelijk, ondanks dat er in de Bijbel staat dat het niet mag?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:15:24 #270
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60770477
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het maakt niet uit dat je lange posts plaatst want dat doe ik ook zovaak

Ik ben zeer blij dat je uit dat dal bent gekomen. Ik ben blij dat je je nu beter voelt. Ik ben blij dat het nu zoveel beter met je gaat. Ik kan me ook voorstellen dat je hier mee door wil gaan.

Mijn overtuiging blijft echter dat dit misleiding is.

Satan kan jou aanvallen en je in een diep dal trekken. Hij kan destructieve demonen op je afsturen die aan jou gaan knagen en jou in de situatie doen belanden waar je in terecht was gekomen.
PFFFFFFFFF WAT BEN JIJ NEGATIEF , eerst ff 2 paar aardige zinnen om daarna iemand meteen weer in het donkere dal te steken waar iemand net uit is gekropen , kan het een keer NIET om je ego gaan ? HOEZO misleiding ? het gaat toch fantastisch ? dat lees je toch ?
vind je het echt normaal om tegen iemand die net een verhaal verteld waarbij diegene uit een donker dal komt op in te gaan hakken met dat diegene aangevallen kan worden door SATAN en destructieve demonen op iemand afsturen en knagen en als uitzicht dat diegene weer in dat zwarte dal zit .
Hoe vind je dat ZELF klinken ????

, je wilt gewoon niet horen dat iemand hetzelfde als jou meemaakt zonder jezus , dat zou het einde zijn van je egotrip .
Als iemand zonder jezus uit een diep dal komt of een hel en sterker daaruit is gekomen waarom zou diegene dan zin hebben om DAARNA te gaan kruipen voor iemand die hulp zou bieden als ze zelf al weten dat ze eruit kunnen komen mocht er ooit nog zoiets gebeuren , dat " dreigmiddel " werkt dus niet .
dat werkte misschien in de middeleeuwen maar in 2008 niet meer , mensen denken voor zichzelf na tegenwoordig , thank god !!
quote:
Satan kan echter diezelfde demonen afstand laten nemen en heel wat anders op je pad brengen. Dat kan dan lijken alsof God je geraakt heeft en je geholpen heeft. Maar dit is de misleiding die hij al die tijd al in gedachten had. Die paddotrip is voor jou het keerpunt geweest.

Een satanist zal niet zoveel voor Satan kunnen doen als iemand die al genezend door het leven gaat. Positiviteit bereikt veel meer mensen en op die manier ben je veel nuttiger voor hem.

In deze tijden wordt de hele wereld misleid. Satan wil dat zoveel mogelijk mensen met antichristelijke dingen bezig zijn om ze weg houden van het eeuwige leven dat alleen in Jezus' handen ligt. Zolang jij gelooft dat dit de weg is en Jezus geen noodzaak is, is satan tevreden. Als je dan ook nog eens andere mensen hetzelfde pad opstuurt door een master te worden etcetera, is zijn plan voor jouw leven geslaagd.

Het klinkt niet leuk en aardig maar ik geloof dat de dingen zo werken. Ik had het zelf kut en werd door paddo's uit dat dal getrokken. Ik ging toen ook met mensen praten en ze bij wijze van spreken paddo's voeren om ze te helpen. Ik ging psychologie doen om alles wat ik aan inzichten had opgedaan over tekunnen brengen en er mensen mee te helpen. Ik geloofde dat dit de weg was. Feitenkennis heeft me echter ervan overtuigd dat dat niet zo is. Persoonlijke ervaring met Jezus heeft me bewezen dat het niet zo is.

Jij vindt die Maitreya eng. Die komt uit hetzelfde nest als reiki. Het is allemaal intrinsiek verweven met elkaar omdat het uit dezelfde bron komt. Ook satan kan positiviteit brengen als hij dat wil, maar gered van zonde zul je er niet door worden.

Je vindt dit topic verslavend. Misschien wil God jou iets duidelijk maken. Misschien zit je op een keerpunt in je leven. Misschien strekt God zijn handen ook naar jou uit nu, om je te behoeden voor dingen waar je anders zomaar in zou tuimelen.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60770533
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus je wacht nu met seks voor het huwelijk omdat het je persoonlijk beter lijkt. Natuurlijk beschouw je die ervaring als een aanwijzing van God dat Hij dat zo wil (toch?), want anders had je nu nog steeds seks gehad voor het huwelijk, ondanks dat er in de Bijbel staat dat het niet mag?
Precies. En zo maakt God mij dingen duidelijk door me dingen mee te laten maken. Ik heb toen dus ook niet echt sex gehad met dat meisje. Nu wacht ik inderdaad totdat ik getrouwd ben.

Op die manier leer ik dus en groei ik steeds meer richting die standaard die de bijbel heeft gesteld voor het leven.
pi_60770582
Ik heb ineens weer zin in meditatie, trance of hypnose of wat anders dat erop lijkt, soms kan het nuchtere in de realiteit vervelen. Kan dan gaan gamen maar ook dan ben ik te wakker en is het te realistisch. Kan een stickie roken maar ik rook al 8 jaar een stickies meer. Kan de hele krat jupiler leegdrinken maar ook dat is tegen mijn principes.

Dus ik ga overschakelen op de juiste stemmingsmuziek, jammer dat die ene aanrading van Tot niet te vinden is via binsearch over die mantra. Ben nieuwsgierig hoe die gaat. Bastard had een link gepost, kijken of het daar staat.

Enigma kan me enigszins laten wegvloeien uit de dagelijkse sleur. Ik zou nog een fantasie of fictief boek kunnen pakken maar ook dan zit ik in wakende toestand. Ik wil deeper underground en richting de twilight zone.

Vroeger bij het roken van wiet kwam dat gevoel vaak sterk naar voren alsof alles 100 keer intenser was en spannender en leuker was. Een komedie die gewoon veel meer humor leek te bevatten. Vluchten uit de realiteit kan overkomen als zwaktebod maar af en toe eens weg van aarde klinkt zo erg prettig als ik de hele dag alert, waakzaam, wakker en realistisch ben geweest. De realiteit blijft een uitdaging aan sich maar te lang aanwezig in de realiteit kan wel eens zorgen voor een soort gewenning waardoor het te vanzelfsprekend is allemaal dus vanzelf de behoefte aan nieuwe ervaringen.

Dan zie ik de omgeving wel als kristal-helder op dit moment wat ook een beleving an sich is, maar ik wil in een soort van trance raken dus ik ga het eens erop wagen
pi_60770585
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:15 schreef Summers het volgende:

[..]

PFFFFFFFFF WAT BEN JIJ NEGATIEF , eerst ff 2 paar aardige zinnen om daarna iemand meteen weer in het donkere dal te steken waar iemand net uit is gekropen , kan het een keer NIET om je ego gaan ? HOEZO misleiding ? het gaat toch fantastisch ? dat lees je toch ?
vind je het echt normaal om tegen iemand die net een verhaal verteld waarbij diegene uit een donker dal komt op in te gaan hakken met dat diegene aangevallen kan worden door SATAN en destructieve demonen op iemand afsturen en knagen en als uitzicht dat diegene weer in dat zwarte dal zit .
Hoe vind je dat ZELF klinken ????

, je wilt gewoon niet horen dat iemand hetzelfde als jou meemaakt zonder jezus , dat zou het einde zijn van je egotrip .
Als iemand zonder jezus uit een diep dal komt of een hel en sterker daaruit is gekomen waarom zou diegene dan zin hebben om DAARNA te gaan kruipen voor iemand die hulp zou bieden als ze zelf al weten dat ze eruit kunnen komen mocht er ooit nog zoiets gebeuren , dat " dreigmiddel " werkt dus niet .
dat werkte misschien in de middeleeuwen maar in 2008 niet meer , mensen denken voor zichzelf na tegenwoordig , thank god !!
[..]

Ik weet dat het niet leuk klinkt en niet aardig is en heel gemeen over kan komen. Ik ben mij daar volledig bewust van. Maar zij wil mijn kijk erop weten dus die geef ik haar... zonder censuur.
pi_60770599
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja maar die zijn toch ook christen? Dan zou het wel kunnen al ben ik altijd sceptisch tegenover dit soort dingen. Als niet-christen krijg je geen gaven van God, dat geloof ik niet.
Ah! Een nuancering! Da's fijn om te zien!

Okee, niet-Christenen krijgen geen genezende gaven van God volgens jou, terwijl niet-Christelijke magnetiseurs en wel Christelijke magnetiseurs exact dezelfde krachten hebben.
Maar goed: niet-Christenen krijgen geen genezende energie van God volgens jou, maar ze ervaren wel naastenliefde en dat soort dingen omdat God hen dat wel schenkt. De daden die ze vanuit die naastenliefde uitvoeren zijn weer geen daden van God. volgens jou.
Hmmmm....inderdaad heel erg zwart-wit allemaal, maar dat zei je zelf ook al.
pi_60770666
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah! Een nuancering! Da's fijn om te zien!

Okee, niet-Christenen krijgen geen genezende gaven van God volgens jou, terwijl niet-Christelijke magnetiseurs en wel Christelijke magnetiseurs exact dezelfde krachten hebben.
Maar goed: niet-Christenen krijgen geen genezende energie van God volgens jou, maar ze ervaren wel naastenliefde en dat soort dingen omdat God hen dat wel schenkt. De daden die ze vanuit die naastenliefde uitvoeren zijn weer geen daden van God. volgens jou.
Hmmmm....inderdaad heel erg zwart-wit allemaal, maar dat zei je zelf ook al.
Genezing is niet per se gelijk aan God! Dat is nou toch onderhand wel duidelijk?

Het gaat erom of de persoon werkelijk een relatie met God heeft. Ik kan ook geboren worden in een christelijke familie maar dat maakt mij geen christen. Christenen kunnen ook hypocriet en leugenachtig zijn. Daarom neem ik dit soort dingen niet zomaar aan, daar ben ik te sceptisch voor. Ik wil eerst zoiemand zien, spreken en meemaken en dan kan ik zelf beoordelen of ik die persoon betrouwbaar vind of niet en geloven of hij/zij zuiver is of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')