abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60766888
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:35 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als ik ga, en dat is nog alleen een waarschijnlijjheid zoals ik je al vertelde, dan zal het ergens in Oktober zijn.
Ga jij in Parijs ook internetten en dus fokken? Zo ja, dan kan ik je zo wel bereiken van tevoren, en anders verschijn ik wel bij die kerk en laat een bericht achter.
Ik heb initieel geen internet, zomaar af en toe waarschijnlijk bij centre pompidou of een taxiphone. We kunnen wel nummers uitwisselen of emails dan komt dat wel goed.
pi_60766938
Klinkt te mooi om waar te zijn

Maar wie weet, wie weet wie weet

Gaat dus over dat paradijs van Ali
Genieten is toegestaan!!!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:52:09 #203
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60766947
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:43 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik heb de duisternis van me af kunnen schudden. Hier wat dingen die het voor me gedaan heeft:
-Ik ben niet meer paranoide (ik hoor geen dingen meer die niet gezegd worden)
-Ik heb geen medicatie meer nodig om me goed te voelen en stabiel te zijn
-Ik heb lol in het leven, er is letterlijk weer kleur in gekomen
-Ik gebruik geen drugs/drank meer omdat ik me zonder ook goed voel
-Ik heb een direct contact met wat ik voel als God, ware liefde
-Ik heb een sociaal netwerk opgebouwd
-Ik ben vrolijk, gelukkig zelfs
-Ik kan anderen helpen en genezen
-Ik kan evenwichtige beslissingen nemen die mij en mijn omgeving ten goede komen
-Ik heb alles waar ik behoefte aan heb
-Ik zie de schoonheid weer in alle dingen

Ow wat heerlijk voor je!!!
Ik ga me er serieus in verdiepen, in reiki.

Ik heb de toestand waar jij je nu in bevindt al heel wat jaartjes gelukkig, en zelfs zonder enige vorm van depressie of paranoia of medicatie. Maar ik kan geen anderen genezen. Helpen wel denk ik, met luisteren enzo.
Toch ga ik me er eens echt in verdiepen nu.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60766992
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Okee het speelse kind in me laat weer van zich horen, maar ehhh....waar baseer je dit allemaal op?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:53:49 #205
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60766998
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:52 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ow wat heerlijk voor je!!!
Ik ga me er serieus in verdiepen, in reiki.

Ik heb de toestand waar jij je nu in bevindt al heel wat jaartjes gelukkig, en zelfs zonder enige vorm van depressie of paranoia of medicatie. Maar ik kan geen anderen genezen. Helpen wel denk ik, met luisteren enzo.
Toch ga ik me er eens echt in verdiepen nu.
Het is echt fantastisch ja Ben benieuwd wat Ali voor verklaring heeft na het lezen van mijn HELE post
pi_60767032
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:51 schreef Topspin het volgende:
Klinkt te mooi om waar te zijn

Maar wie weet, wie weet wie weet

Gaat dus over dat paradijs van Ali

Ja het zal ook te mooi om waar te zijn zijn. Ik beschrijf het nu maar de bijbel zegt dus dat het mooier is dan wij ons voor kunnen stellen. Te mooi om waar te zijn is niet mooi genoeg voor God.

En dat is dus exact wat ik ervaar sinds mijn bekering. Het is te mooi om waar te zijn. Het is perfect. Het is onbeschrijflijk wat ik meemaak. En toch maak ik het echt mee. Dat is God. God is ongelooflijk, en toch moet je er in geloven. En je zal er in geloven wanneer Hij tot je is gekomen.
pi_60767058
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:53 schreef Windigo het volgende:

[..]

Het is echt fantastisch ja Ben benieuwd wat Ali voor verklaring heeft na het lezen van mijn HELE post
Ook ik heb je hele post gelezen. Echt geweldig zeg!

Mja ik heb gelukkig nooit aan automutilatie gedaan, maar had wel zeer destructieve gedachten en neigingen in die tijd!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:00:57 #208
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60767187
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee het speelse kind in me laat weer van zich horen, maar ehhh....waar baseer je dit allemaal op?
Die beschrijving van de hemel staat ongeveer wel zo in de bijbel. Met die enorme stad en 12 poorten en edelstenen.

Maar Ali voegt er wel eigen gedachten aan toe. Ik heb nergens uit op kunnen maken dat de hemel materialistisch zou zijn, je je eigen huis naar eigen believen kunt bouwen etceterea, en dat je in de hemel weer samenkomt met je man en daar nog kinderen kunt krijgen, laat staan dat je er kunt seksen.

Nee, ik geloof niet in die hemel. De vele samenstellers vand e bijbel hebben hun best gedaan om er een sprookje van 100 en 1 nacht van te maken maar meer dan ook niet.
pi_60767220
Ali gelooft dan ook in een fysiek voortbestaan van je lichaam, dus dan zou de hemel best materialistisch kunnen zijn, maar Jezus die een huis voor je bouwt enzo? De Zoon van God die fysieke arbeid levert voor Zijn onderdanen in het paradijs?
pi_60767399
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:43 schreef Windigo het volgende:

[..]

Oke, nog een post. Dit topic is echt verslavend

Ik ga hier even een lang verhaal neerzetten, dus wees voorbereid Ali

Jij beweert dat je nog nooit een verhaal zoals het jouwe gehoort hebt, qua intensiteit van verandering en spiritueel inzicht. In ieder geval niet bij een niet-christen. Laat me je dan alsjeblieft even mijn verhaal doen

Ik was 14 toen ik Gothic werd, met wat ik toen beschouwde als een goede aanleiding. Ik was heel eenzaam ; werd gepest op school, had geen vrienden, mijn ouders hadden erg veel ruzie met elkaar en ik was enig kind. Ik had alleen mezelf om op terug te vallen en ik was, achteraf gezien, echt depressief. Niet aandachtsdepressief, nee, echt depressief. Dit is me later ook bevestigd door diverse artsen. Ik hield altijd al van middeleeuwse kleding en thema's, en ik was ook al vanaf een jaar of 11 geinteresseerd in het spirituele.

Ik vond de donkere kant van het leven dan ook een plek waar ik thuis hoorde, het duistere occulte zoals satanisme, luciferanisme, donker paganisme, kortom de duistere kant van de gothic cult beviel me erg goed.
Ik wilde niet dood, maar ik wilde ook het leven niet dat ik toen leidde. Ik zocht dus kracht in mezelf omdat ik de enige was die het leven voor mij draagelijk kon maken, ik geloofde altijd wel in ''iets hogers'' maar het had geen vorm en de boeken die ik las wezen allemaal op het zelf bereiken van verlichting en het vinden van de Godin in jezelf/ de oerkracht/magie/de ware wil etc.

Ik werd er niet vrolijker op, integendeel. Ik werd paranoide omdat ik zo vaak uitgescholden werd, zo erg dat ik op een gegeven moment zelfs ''hoorde'' dat mensen me uitscholden terwijl dat niet zo was. Ik ben later hulp gaan zoeken, maar het duurde wel vier jaar voor ik dat deed. Mijn ouders waren teveel met zichzelf bezig om door te hebben wat er met me aan de hand was. Het enige wat ik indertijd van hun te horen kreeg was dat het ''jammer was dat ik zo'n zwarte vlek in de woonkamer was geworden'. Hadden ze maar even wat langer bij mijn situatie stil gestaan toen.

Ik hield me bezig met duistere magie, riep krachten op die ik op mijn 15/16e zeker niet kon hanteren. Ik ging automutileren, werd alleen niet suicidaal omdat ik geloofde dat er nog ooit licht op mijn leven zou komen. Ik geloofde dat er ergens iets goeds was, wat ik uiteindelijk in mijn leven zou ervaren. Dat was het enige wat me ervan weerhield er een einde aan te maken.

Goed, ik skip een stukje nu. Op mijn 18e liep alles uit de hand. Ik was op mezelf gaan wonen en had dus de vrije hand voor mijn zelfdestructieve neigingen. Ik kwam 20 kilo aan van mijn eetbuien en begon veel te blowen en ook wel regelmatig te drinken. Ik had alleen nog digitale ''vrienden''.Tot ik toen ik net 19 was ontslagen werd van mijn werk. Ik lag twee weken thuis depressief en stoned op de bank, en besloot in een paddotrip dat het anders moest.Ik zocht hulp.

Ik ben meer dan een jaar in behandeling geweest (word 14 augustus 21) en in het eerste jaar van mijn behandeling ben ik Reiki 1 gaan doen. Het heeft mijn leven zo fantastisch veel beter gemaakt. Ik heb er nog nauwelijks woorden voor.

Ik heb de duisternis van me af kunnen schudden. Hier wat dingen die het voor me gedaan heeft:
-Ik ben niet meer paranoide (ik hoor geen dingen meer die niet gezegd worden)
-Ik heb geen medicatie meer nodig om me goed te voelen en stabiel te zijn
-Ik heb lol in het leven, er is letterlijk weer kleur in gekomen
-Ik gebruik geen drugs/drank meer omdat ik me zonder ook goed voel
-Ik heb een direct contact met wat ik voel als God, ware liefde
-Ik heb een sociaal netwerk opgebouwd
-Ik ben vrolijk, gelukkig zelfs
-Ik kan anderen helpen en genezen
-Ik kan evenwichtige beslissingen nemen die mij en mijn omgeving ten goede komen
-Ik heb alles waar ik behoefte aan heb
-Ik zie de schoonheid weer in alle dingen

Dat is ook de reden waarom ik master wil worden, om anderen te kunnen geven wat ik aan gift heb mogen ontvangen. Naar mijn idee kan je geen beter cadeau krijgen.
Het maakt niet uit dat je lange posts plaatst want dat doe ik ook zovaak

Ik ben zeer blij dat je uit dat dal bent gekomen. Ik ben blij dat je je nu beter voelt. Ik ben blij dat het nu zoveel beter met je gaat. Ik kan me ook voorstellen dat je hier mee door wil gaan.

Mijn overtuiging blijft echter dat dit misleiding is.

Satan kan jou aanvallen en je in een diep dal trekken. Hij kan destructieve demonen op je afsturen die aan jou gaan knagen en jou in de situatie doen belanden waar je in terecht was gekomen.

Satan kan echter diezelfde demonen afstand laten nemen en heel wat anders op je pad brengen. Dat kan dan lijken alsof God je geraakt heeft en je geholpen heeft. Maar dit is de misleiding die hij al die tijd al in gedachten had. Die paddotrip is voor jou het keerpunt geweest.

Een satanist zal niet zoveel voor Satan kunnen doen als iemand die al genezend door het leven gaat. Positiviteit bereikt veel meer mensen en op die manier ben je veel nuttiger voor hem.

In deze tijden wordt de hele wereld misleid. Satan wil dat zoveel mogelijk mensen met antichristelijke dingen bezig zijn om ze weg houden van het eeuwige leven dat alleen in Jezus' handen ligt. Zolang jij gelooft dat dit de weg is en Jezus geen noodzaak is, is satan tevreden. Als je dan ook nog eens andere mensen hetzelfde pad opstuurt door een master te worden etcetera, is zijn plan voor jouw leven geslaagd.

Het klinkt niet leuk en aardig maar ik geloof dat de dingen zo werken. Ik had het zelf kut en werd door paddo's uit dat dal getrokken. Ik ging toen ook met mensen praten en ze bij wijze van spreken paddo's voeren om ze te helpen. Ik ging psychologie doen om alles wat ik aan inzichten had opgedaan over tekunnen brengen en er mensen mee te helpen. Ik geloofde dat dit de weg was. Feitenkennis heeft me echter ervan overtuigd dat dat niet zo is. Persoonlijke ervaring met Jezus heeft me bewezen dat het niet zo is.

Jij vindt die Maitreya eng. Die komt uit hetzelfde nest als reiki. Het is allemaal intrinsiek verweven met elkaar omdat het uit dezelfde bron komt. Ook satan kan positiviteit brengen als hij dat wil, maar gered van zonde zul je er niet door worden.

Je vindt dit topic verslavend. Misschien wil God jou iets duidelijk maken. Misschien zit je op een keerpunt in je leven. Misschien strekt God zijn handen ook naar jou uit nu, om je te behoeden voor dingen waar je anders zomaar in zou tuimelen.
pi_60767556
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:00 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Die beschrijving van de hemel staat ongeveer wel zo in de bijbel. Met die enorme stad en 12 poorten en edelstenen.

Maar Ali voegt er wel eigen gedachten aan toe. Ik heb nergens uit op kunnen maken dat de hemel materialistisch zou zijn, je je eigen huis naar eigen believen kunt bouwen etceterea, en dat je in de hemel weer samenkomt met je man en daar nog kinderen kunt krijgen, laat staan dat je er kunt seksen.

Nee, ik geloof niet in die hemel. De vele samenstellers vand e bijbel hebben hun best gedaan om er een sprookje van 100 en 1 nacht van te maken maar meer dan ook niet.
16 Zodat, wie zich zegenen zal op aarde, die zal zich zegenen in den God der waarheid; en wie zal zweren op aarde, die zal zweren bij den God der waarheid, omdat de vorige benauwdheden zullen vergeten zijn, en omdat zij voor Mijn ogen verborgen zijn.
17 Want ziet, Ik schep nieuwe hemelen en een nieuwe aarde; en de vorige dingen zullen niet meer gedacht worden, en zullen in het hart niet opkomen.
18 Maar weest gijlieden vrolijk, en verheugt u tot in der eeuwigheid in hetgeen Ik schep; want ziet, Ik schep Jeruzalem een verheuging, en haar volk een vrolijkheid.
19 En Ik zal Mij verheugen over Jeruzalem, en vrolijk zijn over Mijn volk; en in haar zal niet meer gehoord worden de stem der wening, noch de stem des geschreeuws.
20 Van daar zal niet meer wezen een zuigeling van weinig dagen, noch een oud man, die zijn dagen niet zal vervullen; want een jongeling zal sterven, honderd jaren oud zijnde, maar een zondaar, honderd jaren oud zijnde, zal vervloekt worden.
21 En zij zullen huizen bouwen en bewonen, en zij zullen wijngaarden planten, en derzelver vrucht eten.
22 Zij zullen niet bouwen, dat het een ander bewone; zij zullen niet planten, dat het een ander ete, want de dagen Mijns volks zullen zijn als de dagen eens booms, en Mijn uitverkorenen zullen het werk hunner handen verslijten.
23 Zij zullen niet tevergeefs arbeiden, noch baren ter verstoring; want zij zijn het zaad der gezegenden des HEEREN, en hun nakomelingen met hen.
24 En het zal geschieden, eer zij roepen, zo zal Ik antwoorden; terwijl zij nog spreken, zo zal Ik horen.
25 De wolf en het lam zullen te zamen weiden, en de leeuw zal stro eten als een rund, en stof zal de spijze der slang zijn; zij zullen geen kwaad doen noch verderven op Mijn gansen heiligen berg, zegt de HEERE.

1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.
2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.
3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.
4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.
5 En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw.
6 En Hij sprak tot mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. Ik zal den dorstige geven uit de fontein van het water des levens voor niet.
7 Die overwint, zal alles beërven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.
8 Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.
9 En tot mij kwam een van de zeven engelen, die de zeven fiolen hadden, welke vol geweest waren van de zeven laatste plagen, en sprak met mij, zeggende: Kom herwaarts, ik zal u tonen de Bruid, de Vrouw des Lams.
10 En hij voerde mij weg in den geest op een groten en hogen berg, en hij toonde mij de grote stad, het heilige Jeruzalem, nederdalende uit den hemel van God.
11 En zij had de heerlijkheid Gods, en haar licht was den allerkostelijksten steen gelijk, namelijk als den steen Jaspis, blinkende gelijk kristal.
12 En zij had een groten en hogen muur, en had twaalf poorten, en in de poorten twaalf engelen, en namen daarop geschreven, welken zijn de namen der twaalf geslachten der kinderen Israëls.
13 Van het oosten waren drie poorten, van het noorden drie poorten, van het zuiden drie poorten, van het westen drie poorten.
14 En de muur der stad had twaalf fondamenten, en in dezelve de namen der twaalf apostelen des Lams.
15 En hij die met mij sprak, had een gouden rietstok, opdat hij de stad zou meten, en haar poorten, en haar muur.
16 En de stad lag vierkant, en haar lengte was zo groot als haar breedte. En hij mat de stad met den rietstok op twaalf duizend stadiën; de lengte, en de breedte, en de hoogte derzelve waren even gelijk.
17 En hij mat haar muur op honderd vier en veertig ellen, naar de maat eens mensen, welke des engels was.
18 En het gebouw van haar muur Jaspis; en de stad was zuiver goud, zijnde zuiver glas gelijk.
19 En de fondamenten van den muur der stad waren met allerlei kostelijk gesteente versierd. Het eerste fondament was Jaspis, het tweede Saffier, het derde Chalcedon, het vierde Smaragd.
20 Het vijfde Sardonix, het zesde Sardius, het zevende Chrysoliet, het achtste Beryl, het negende Topaas, het tiende Chrysopraas, het elfde Hyacinth, het twaalfde Amethyst.
21 En de twaalf poorten waren twaalf paarlen, een iedere poort was elk uit een paarl; en de straat der stad was zuiver goud; gelijk doorluchtig glas.
22 En ik zag geen tempel in dezelve; want de Heere, de almachtige God, is haar tempel, en het Lam.
23 En de stad behoeft de zon en de maan niet, dat zij in dezelve zouden schijnen; want de heerlijkheid Gods heeft haar verlicht, en het Lam is haar Kaars.
24 En de volken, die zalig worden, zullen in haar licht wandelen; en de koningen der aarde brengen hun heerlijkheid en eer in dezelve.
25 En haar poorten zullen niet gesloten worden des daags; want aldaar zal geen nacht zijn.
26 En zij zullen de heerlijkheid en de eer der volken daarin brengen.
27 En in haar zal niet inkomen iets, dat ontreinigt, en gruwelijkheid doet, en leugen spreekt; maar die geschreven zijn in het boek des levens des Lams.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:16:56 #212
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60767590
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het maakt niet uit dat je lange posts plaatst want dat doe ik ook zovaak

Ik ben zeer blij dat je uit dat dal bent gekomen. Ik ben blij dat je je nu beter voelt. Ik ben blij dat het nu zoveel beter met je gaat. Ik kan me ook voorstellen dat je hier mee door wil gaan.

Mijn overtuiging blijft echter dat dit misleiding is.

Satan kan jou aanvallen en je in een diep dal trekken. Hij kan destructieve demonen op je afsturen die aan jou gaan knagen en jou in de situatie doen belanden waar je in terecht was gekomen.

Satan kan echter diezelfde demonen afstand laten nemen en heel wat anders op je pad brengen. Dat kan dan lijken alsof God je geraakt heeft en je geholpen heeft. Maar dit is de misleiding die hij al die tijd al in gedachten had. Die paddotrip is voor jou het keerpunt geweest.

Een satanist zal niet zoveel voor Satan kunnen doen als iemand die al genezend door het leven gaat. Positiviteit bereikt veel meer mensen en op die manier ben je veel nuttiger voor hem.

In deze tijden wordt de hele wereld misleid. Satan wil dat zoveel mogelijk mensen met antichristelijke dingen bezig zijn om ze weg houden van het eeuwige leven dat alleen in Jezus' handen ligt. Zolang jij gelooft dat dit de weg is en Jezus geen noodzaak is, is satan tevreden. Als je dan ook nog eens andere mensen hetzelfde pad opstuurt door een master te worden etcetera, is zijn plan voor jouw leven geslaagd.

Het klinkt niet leuk en aardig maar ik geloof dat de dingen zo werken. Ik had het zelf kut en werd door paddo's uit dat dal getrokken. Ik ging toen ook met mensen praten en ze bij wijze van spreken paddo's voeren om ze te helpen. Ik ging psychologie doen om alles wat ik aan inzichten had opgedaan over tekunnen brengen en er mensen mee te helpen. Ik geloofde dat dit de weg was. Feitenkennis heeft me echter ervan overtuigd dat dat niet zo is. Persoonlijke ervaring met Jezus heeft me bewezen dat het niet zo is.

Jij vindt die Maitreya eng. Die komt uit hetzelfde nest als reiki. Het is allemaal intrinsiek verweven met elkaar omdat het uit dezelfde bron komt. Ook satan kan positiviteit brengen als hij dat wil, maar gered van zonde zul je er niet door worden.

Je vindt dit topic verslavend. Misschien wil God jou iets duidelijk maken. Misschien zit je op een keerpunt in je leven. Misschien strekt God zijn handen ook naar jou uit nu, om je te behoeden voor dingen waar je anders zomaar in zou tuimelen.
Bedankt voor je uitgebreide reply Ali
Ik heb nu echt geen tijd meer helaas, moet naar het vliegveld. Maar ik zal er zeker over denken en ik kom er nog met je op terug, ik heb je op msn toegevoegd

Veel plezier gewenst nog iedereen
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:18:14 #213
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60767625
OK, staat er dus wel in, maar ik geloof er niet in
pi_60767626
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Op de bijbel!

We zijn in wezen ook kinderen en God is onze vader. Dat wil niet zeggen dat we ons als kinderen gaan gedragen, maar avonturen kunnen beleven zoals die vooral in de fantasie van kinderen voorkomen. Wie wil dat nou niet?
pi_60767750
1 En hij toonde mij een zuivere rivier van het water des levens, klaar als kristal, voortkomende uit den troon Gods, en des Lams.
2 In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen.
3 En geen vervloeking zal er meer tegen iemand zijn; en de troon Gods en des Lams zal daarin zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen;
4 En zullen Zijn aangezicht zien, en Zijn Naam zal op hun voorhoofden zijn.
5 En aldaar zal geen nacht zijn, en zij zullen geen kaars noch licht der zon van node hebben; want de Heere God verlicht hen; en zij zullen als koningen heersen in alle eeuwigheid.
6 En hij zeide tot mij: Deze woorden zijn getrouw en waarachtig; en de Heere, de God der heilige profeten, heeft Zijn engel gezonden, om Zijn dienstknechten te tonen, hetgeen haast moet geschieden.
7 Zie, Ik kom haastiglijk zalig is hij, die de woorden der profetie dezes boeks bewaart.
8 En ik, Johannes, ben degene, die deze dingen gezien en gehoord heb. En toen ik ze gehoord en gezien had, viel ik neder om aan te bidden voor de voeten des engels, die mij deze dingen toonde.
9 En hij zeide tot mij: Zie, dat gij het niet doet; want ik ben uw mededienstknecht, en uwer broederen, der profeten, en dergenen, die de woorden dezes boeks bewaren; aanbid God.
10 En hij zeide tot mij: Verzegel de woorden der profetie dezes boeks niet; want de tijd is nabij.
11 Die onrecht doet, dat hij nog onrecht doe; en die vuil is, dat hij nog vuil worde; en die rechtvaardig is, dat hij nog gerechtvaardigd worde; en die heilig is, dat hij nog geheiligd worde.
12 En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een iegelijk te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn.
13 Ik ben de Alfa, en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste.
14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.
15 Maar buiten zullen zijn de honden, en de tovenaars, en de hoereerders, en de doodslagers, en de afgodendienaars, en een iegelijk, die de leugen liefheeft, en doet.
16 Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster.
17 En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.
18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.
19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.
20 Die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom haastiglijk. Amen. Ja, kom, Heere Jezus!
21 De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met u allen. Amen.
pi_60767901
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:16 schreef Windigo het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reply Ali
Ik heb nu echt geen tijd meer helaas, moet naar het vliegveld. Maar ik zal er zeker over denken en ik kom er nog met je op terug, ik heb je op msn toegevoegd

Veel plezier gewenst nog iedereen
Geen dank. Hele fijne vakantie gewenst, geniet ervan!
pi_60768056
Ik vraag me alleen af of het groepje mannen dat de Bijbel samenstelde wel besefte wat voor impact het door de millennia heen zou hebben.
Misschien dat ze achteraf gezien bepaalde dingen dan toch wat anders geformuleerd zouden hebben.
pi_60768108
Ik dacht dat de hemel op een wolk was of iets dergelijks en dat zware gebouwen helemaal niet gebouwd kunnen worden door de zachte ondergrond

Heb alweer gezondigd, jupiler biertje dus

Maar ik zie het als genieten van het mooie weer en beloning dat ik positief alles zie. Soms een beloning in de vorm van een lekker koud biertje kan geen kwaad Zeker niet met mate, ik sla ze niet meer met de halve liters achterover, ik geniet bewust en van elke slok

Ali heb je overigens se7en gezien over de hoofdzondes
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:40:10 #219
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60768130
Ach ToT, het is maar net hoe je het ziet en interpreteert. Als je het ziet als het enige ware woord van god moet je alles letterlijk nemen, en dan kom je erachter dat het niet het woord van god kan zijn, en dat begint al in de eerste zin van het oude testament. Aangezien wat er staat gewoon en simpelweg niet kan. Als je het ziet als een mooi boek vol sages en legendes dan is het best te pruimen en doet niet onder voor Moeder de Gans. In sprookjes kan alles, net als in Suske en Wiske

En zo zie ik het.
pi_60768150
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:36 schreef Topspin het volgende:
Is het voldoende, is het voldoende.

Zomaar uit experiment even voor de gein gevraagd aan de almachtige of hij mij wilt vergeven en ik kreeg te horen dat ik vergeven ben voor alles wat fout is gegaan vanaf het begin van mijn leven. Ik ga nu even gemakshalve ervan uit dat God het zei ( ondanks dat ik denk dat ik zelf het antwoord gaf) maar stel God zei tegen mij het is je vergeven door een simpele vraag tot vergeving. Het was een troostende kalme stem die mij zei dat ik schoon was van zondes dus. Wie weet nogmaals omdat ik het zelf zo graag wil horen door deze topic maar goed, laten we er maar vanuit gaan dat God mijn strafblad heeft uitgewist. Voel me er niet echt 120 procent op vooruit gegaan maar het kan wel een opluchting zijn wanneer ik sterk zou geloven erin maar dan nog heb je mensen van vlees en bloed die je op een bepaalde manier aankijken zonder reden op straat omdat ze jou gezicht niet vinden aanstaan. Dan heb je wel God aan je zijde maar alsnog leef je in een drukke maatschappij waar mensen vaak vol oordelen en vooroordelen zitten.

Volgende stap kan zijn om de engelen op te roepen om bescherming te vragen richting alles waar ik tegenaanloop in de maatschappij. Gewoon een heel leger aan hulpjes maar dat zou wel erg makkelijk worden of niet

Ben ik nu verlost van al mijn zondes zodat ik nooit meer hoef te vragen

Lol. Als het God was, en die troostende en kalme stem herken ik want die heb ik ook gehoord, ben je vergeven van je zonden ja. Maar verlost vast nog niet je zal ongetwijfeld nog zondigen in de toekomst. Daar moet dus aan gewerkt worden.

Vraag aan God, in de naam van Jezus Christus, of Hij je leven wil opschonen en je het leven wil geven waar jij gelukkig van wordt. Vraag Hem de zonde uit je leven te halen, zodat je geen zonden meer begaat. Vraag of Hij je klaar wil maken voor ZIjn koninkrijk. Je zonden zijn je in ieder geval vergeven, je bent acceptabel voor God en kan nu met Hem communiceren.

Ik vind dit wel heel vet. Je bent nu een baby christen volgens mij
pi_60768213
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik vind dit wel heel vet. Je bent nu een baby christen volgens mij
Niet overdrijven he Het was een experiment te noemen, niet dat ik het vette eraf wil halen maar ik probeer zo nu en dan vaker te communiceren met een hogere macht om vervolgens te analyseren waar eventuele antwoorden vandaan komen. Soms lijken die antwoorden buiten mezelf naar voren te komen en dan weer denk ik dat ik zelf aanvul van wat ik wil horen ook.

Het blijft filosofie of is het theologie? In ieder geval moeilijk om echt vast te stellen waar het vandaan komt omdat het niet tastbaar is en niet zichtbaar ook.

Voel me dan wel puur en zuiver nu het opgeklaard is in het weer en mijn hele hoofd lijkt puur en zuiver te zijn maar of dat aan het bidden lag? Denk eerder aan deze dag en dat het gisteren ook al beter was. Vannacht dan nog bezig geweest met onderbewuste opschonen zodat het bewuste ook schoner is maar dat gaat dan weer richting occult maar dat is dan ook ontopic hier.
pi_60768230
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:43 schreef Topspin het volgende:

[..]

Niet overdrijven he Het was een experiment te noemen, niet dat ik het vette eraf wil halen maar ik probeer zo nu en dan vaker te communiceren met een hogere macht om vervolgens te analyseren waar eventuele antwoorden vandaan komen. Soms lijken die antwoorden buiten mezelf naar voren te komen en dan weer denk ik dat ik zelf aanvul van wat ik wil horen ook.

Het blijft filosofie of is het theologie? In ieder geval moeilijk om echt vast te stellen waar het vandaan komt omdat het niet tastbaar is en niet zichtbaar ook.
Oke, dan zal het wel tussen je oren hebben gezeten. Das wel jammer.
pi_60768256
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:38 schreef Topspin het volgende:
Ik dacht dat de hemel op een wolk was of iets dergelijks en dat zware gebouwen helemaal niet gebouwd kunnen worden door de zachte ondergrond

Heb alweer gezondigd, jupiler biertje dus

Maar ik zie het als genieten van het mooie weer en beloning dat ik positief alles zie. Soms een beloning in de vorm van een lekker koud biertje kan geen kwaad Zeker niet met mate, ik sla ze niet meer met de halve liters achterover, ik geniet bewust en van elke slok

Ali heb je overigens se7en gezien over de hoofdzondes
Ik bezatte me 8 maanden na mijn bekering nog steeds dus maak je niet druk.

Ja die heb ik gezien maar dat zijn de katholieke zondes die niet in de bijbel voorkomen. Niet veel van aantrekken dus.

Laat God je leven opschonen, je hoeft niet geforceerd vanalles te gaan veranderen. Het enige wat je hoeft te doen is te kiezen voor God, vragenvoor vergeving in Jezus' naam, en of Hij je leven wil reinigen. Dat kan je namelijk niet alleen.
pi_60768307
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke, dan zal het wel tussen je oren hebben gezeten. Das wel jammer.
Je geeft wel erg snel op als het gaat om anderen die erover schrijven

Net kreeg ik te horen dat ik best een goed mens ben en goed leefbaar ben in het heden richting de toekomst en dat ik mezelf niet kwalijk moet nemen van wat mis is gegaan op verschillende vlakken. Wie weet is het mijn gids ook of wat anders. Kan veel meer zijn. Het zijn in ieder geval bemoedigende woorden en zelfs al zeg ik het tegen mezelf dan is het nog in orde omdat het dan een soort van therapie is waarbij ik zelf voor arts speel zonder dat ik echt compleet bewust ermee bezig ben.

Even slokje bier
pi_60768384
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik bezatte me 8 maanden na mijn bekering nog steeds dus maak je niet druk.

Ja die heb ik gezien maar dat zijn de katholieke zondes die niet in de bijbel voorkomen. Niet veel van aantrekken dus.

Laat God je leven opschonen, je hoeft niet geforceerd vanalles te gaan veranderen. Het enige wat je hoeft te doen is te kiezen voor God, vragenvoor vergeving in Jezus' naam, en of Hij je leven wil reinigen. Dat kan je namelijk niet alleen.
Ik ga me niet bezatten, hoogstens 6 glazen en dat vind ik al veel de laatste tijd maar stukken minder dan voorheen.

Reinigen inderdaad, mijn hele lichaam opschonen en voorzien van frisse energie. Soms gebeurt dat al door een verkwikkende douche waarbij alles wordt afgespoeld van het lichaam. Zo zullen er meer manieren zijn. Jij natuurlijk weer Jezus maar goed, ik voel me nu in een staat dat ik niet echt veel meer verlang in stemming, tevreden zijn op een bepaald punt kan ook ervoor zorgen dat het langer aanwezig blijft. Het hoeft ook niet perfect en ideaal nogmaals, het moet leefbaar zijn in rust en dan af en toe een oase van rust op tijdstippen dat ik het nodig heb. Plekken opzoeken in de natuur waar de natuur zorgt voor een of andere overlevering aan de natuur, zodra ik een bos instap dat uitgestrekt is lijkt het te zijn alsof de natuur ervoor zorgt dat het ineens helemaal zuiver is.

Ik herhaal mezelf alweer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')