abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60771871
En verder.
quote:
Do not fear; put your trust in him! The life-giving power of his light is an incentive for building a new world order based on just ethical and economic relationships,
(Notice the reference to the light, Lucifer means bringer of light) --Pope Benedict XVI

"No one will enter the New World Order unless he or she will make a pledge to worship Lucifer. No one will enter the New Age unless he will take a Luciferian Initiation." --David Spangler, Director of PLANETARY INITIATIVE, (a United Nations World government group. He is of the Findhorn, Scotland New Age Crowd, like Robert Mueller of the United Nations)

[ Bericht 98% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-08-2008 20:13:06 ]
pi_60771879
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei heb ik vroeger ook heel vaak echt spijt gehad voor mijn daden tegenover anderen.
In de loop der tijd ben ik heel veel met zelfverbetering bezig geweest. Ik verplaats me nu gewoon heel veel in anderen zonder mezelf te veel op de laatste plaats te zetten. Merk ik toch nog dingen aan mezelf die nog niet helemaal lekker lopen, dan ga ik er stevig over nadenken, kijken hoe ik de dingen anders zou kunnen aanpakken. Ik ga geen aspecten van mezelf haten: ik laat ze liefdevol los en vervang ze voor positievere aspecten. Dat is iets wat de ZDA-God ook zou moeten doen: liefdevol dingen transformeren in plaats van mensen laten kruipen en vol wroeging laten zijn en delen van hun eigen karakter laten haten.

Positieve transformatie is psychologisch gezien volgens mij ook veel gezonder dan jezelf zo afstraffen.
Jezelf zo afstraffen is echt iets wat 2000 jaar geleden misschien nut had en logisch was, maar het is te destructief. Vandaag de dag hebben we gewoon meer inzicht in psychologie dan toentertijd.
Een liefdevolle God zou dat ook wel moeten inzien.
Maar God maakt het je zwaar om je de ernst van zonde in te laten zien. Als het allemaal makkelijk was zou je je nooit volledig kunnen of willen geven voor God. Dan ging het allemaal te makkelijk.

Bij mij was het zo zwaar omdat ik de enige persoon waarvan ik ooit echt heb gehouden pijn had gedaan. Ik had voor haar de meest intenste gevoelens van liefde OOIT gevoeld. Zij was degene met wie ik mijn leven wilde delen. Ik had gevonden wat ik zocht. En toen kwetste ik haar, overigens zonder dat ik dat zelf echt doorhad. Toen ik het duidelijk werd was ik eerst te trots, dacht ik van joh wat lul je nou. Later zag ik wat voor een gruwelijke klootzak ik eigenlijk was geweest, zo ontzettend dom om de dingen te doen en zeggen die ik had gedaan en gezegd. Ik kreeg zo'n gigantische spijt, voelde me zo'n worm. Dat was dus niet door God die mij afstrafte, dat was het gevolg van mijn eigen stommiteiten. En daar zat ik dan met helemaal niks. Geen liefde van mijn leven, geen uitzicht op verbetering, alleen maar tranen, een gebroken hart, gigantische spijt, gigantische schuldgevoelens, gigantische schaamte. En ik was er zeld de oorzaak van. God had mij geen pijn gedaan, God had haar niet pijn gedaan. Ik was het helemaal zelf, niets en niemand anders kon als schuldige aangewezen worden.

Dat doet pijn. En dan wil je wel veranderen. Daarom vernederde ik me compleet voor God omdat ik erachter kwam dat ik ook echt helemaal niks nuttigs kon doen, echt liefde geven aan degene(n) van wie ik hield, als ik dezelfde persoon bleef. In een jaar tijd heeft God mij compleet getransformeerd door me een lijdensweg af te laten leggen, mij te troosten, dingen te leren, overal door heen te trekken, te laten zien dat Hij echt bestaat, te laten zien dat HIj te vertrouwen is, te laten zien dat Hij de kracht en macht heeft om alles naar Zijn hand te zetten en alles wat ik altijd al irritant aan mijzelf vond te veranderen naar iets positiefs. Daar was geen zelfinzicht voor nodig, slechts een vraag en smeekbede om hulp. Dat is de relatie die je moet hebben met God, in plaats van dat je Hem gebruik voor mensen te genezen enzo. Je moet een ouder-kind relatie hebben, een koning-dienstknecht relatie, een leraar-leerling relatie, een vriendenrelatie, en een God-schepsel relatie. Dat is niet constant door het stof kruipen maar God de autoriteit en positie in je leven geven die Hem rechtmatig toekomt als degene die jou persoonlijk in elkaar geboetseerd heeft en het uberhaupt mogelijk heeft gemaakt dat je zoiets kan als zien, lopen, praten, denken, horen, voelen. Dat geschenk van leven dien je te waarborgen en God als levengever op de eerste en belangrijkste plaats zetten is daat een vereiste voor.
pi_60771991
Is dit een topic waarin slechte gebeurtenissen worden verklaard aan de hand van het christendom?
pi_60772043
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is dit een topic waarin slechte gebeurtenissen worden verklaard aan de hand van het christendom?
Ook een topic waar verboden handelingen worden afgekeurd door het Christendom. Zo zijn er tientallen zaken waar vele mensen zich mee bezig houden die in de ogen van het Christendom duivels en slecht zijn en zelfs volgens Ali kan leiden tot complete destructie van de mensheid.

Maar omdat Lucifer onderdeel uitmaakt van de bijbel en dus het Christendom zou je volgens mij ook het Christendom de schuld kunnen geven want God heeft immers Lucifer tot leven gewekt.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60772133
Ik ben razend benieuwd naar de reden waarom de een zoveel leed meemaakt en een ander er respectievelijk makkelijk vanaf komt. Wat is hiervan de reden of oorzaak?
pi_60772163
Ali, spijt hebben voor dingen die je verkeerd hebt gedaan is heel goed, maar om je lot dan in de handen te leggen van een interpretatie van een figuur uit een boek gaat mij te ver: je moet ZELF aan de slag met jezelf! Bouw je eigen karakter zoals je het wil hebben, maar verneder jezelf niet onnodig.
Praat met degene die je gekwetst hebt, toon spijt aan HAAR. God staat daar in mijn ogen gewoon los van.
pi_60772235
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:12 schreef ToT het volgende:
Ali, spijt hebben voor dingen die je verkeerd hebt gedaan is heel goed, maar om je lot dan in de handen te leggen van een interpretatie van een figuur uit een boek gaat mij te ver: je moet ZELF aan de slag met jezelf! Bouw je eigen karakter zoals je het wil hebben, maar verneder jezelf niet onnodig.
Praat met degene die je gekwetst hebt, toon spijt aan HAAR. God staat daar in mijn ogen gewoon los van.
Je wil het niet snappen of wel?
pi_60772246
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik ben razend benieuwd naar de reden waarom de een zoveel leed meemaakt en een ander er respectievelijk makkelijk vanaf komt. Wat is hiervan de reden of oorzaak?
God straft je af zodat je van Hem kunt gaan houden.

Je moet je fouten inzien, berouw aan Hem tonen en je voor Hem openstellen en dan zal het beter gaan, heb ik begrepen.:)
pi_60772282
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wie weet is de een meer voor geluk geboren dan de ander. Hoe het dan zit dat in arme landen mensen massaal iedere 5 seconde sterven van honger en dorst kan ik niet plaatsen. Kan ook met geluk te maken hebben en in het logische geval je voorouders die ergens gevestigd zijn.

In geval van lichamelijke en geestelijke gezondheid in het westen ook de genen van ouders op ouders op kinderen en in geval van welvaart zelf ontwikkelde kansen door middel van opleiding en eigen initiatief plus misschien nog aangeboren zakelijke kwaliteiten wederom doorgegeven van ouders op kind.

Zomaar een gedachte dus

Dan heb je ook nog de mensen met gezonde genen die ziek worden maar daar weet ik niets vanaf, een menselijk lichaam kan vreemde wendingen aannemen. De rijke miljonairs die failliet gaan en uit de vuilnisbak moeten eten heb je nog en ga zo door.

Maar ik denk dat veel via de genen gebeurt en de plek waar je geboren wordt.
pi_60772285
Ach het is het oude "verhaaltje" van de gristenen alles wat niet door hun bedacht is, is van de duivel...
over de duivel gesproken , hebben jullie het gristelijke beeld van de duivel wel eens goed bekeken ?

- horens
- bokkenpoten
- een drietand

Ik kan zo 3 goden uit andere religies noemen die ze erin geintegreerd hebben... maak van de goden van je concurenten een duivel en je hebt een smoes om mensen uit te moorden.

(Cerrunos, Pan en Neptunus voor wie het nog niet zag)

Lucifer is de latijnse naam van een etruscische / keltische god zijn naam betekend letterlijk "drager van het licht" ook bekend als Lugh De god van de warme zon , het vuur en de vruchtbare aarde die zichzelf offert om de mensen van voedsel te voorzien. ( is dat een duivel ? )

Om even te illustreren hoe deze religie werkelijk in elkaar zit ( in tegenstelling tot wat ze beweren):

Het was nog niet zo heel lang geleden op de radio dat een vrouw die priester wil worden of iemand die een vrouw tot priester wijdt geexcommuniceerd dient te worden .. met andere woorden je wordt eruit getrapt want dat kan echt niet !

En wat zeggen ze tegen priesters die met hun gore tengels aan kleine kinderen gezeten hebben ?
juist.. niet meer doen hoor....

Ik zou me niet door zo'n club laten voorschrijven wat moreel juist is, ZELF nadenken is veel verstandiger !

[Edit]
@Tot : zoals ik al zei de christelijke duivel is een samenraapsel van goden uit andere religies
[/edit]
It's not the position you stand, It's the direction in wich you look !
pi_60772332
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je wil het niet snappen of wel?
Ik snap jouw point of view wel, maar ik ben het er gewoon absoluut niet mee eens!
pi_60772353
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:15 schreef ToT het volgende:

[..]

God straft je af zodat je van Hem kunt gaan houden.

Je moet je fouten inzien, berouw aan Hem tonen en je voor Hem openstellen en dan zal het beter gaan, heb ik begrepen.:)
Ik zal een glimp laten doorschijnen van mijn leven, Mijn zusje heeft recentelijk kanker gehad terwijl het een prachtmeid is, hard haar best deed op school, niet rookte, niet dronk etc. Vorig jaar kreeg ze kanker en nu heeft ze haar Havo niet gehaald en moet ze andere alternatieven zoeken ivm school. Ik vraag me af in welke zin dit lijden zin heeft.
pi_60772389
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:16 schreef Topspin het volgende:

[..]

Wie weet is de een meer voor geluk geboren dan de ander. Hoe het dan zit dat in arme landen mensen massaal iedere 5 seconde sterven van honger en dorst kan ik niet plaatsen. Kan ook met geluk te maken hebben en in het logische geval je voorouders die ergens gevestigd zijn.

In geval van lichamelijke en geestelijke gezondheid in het westen ook de genen van ouders op ouders op kinderen en in geval van welvaart zelf ontwikkelde kansen door middel van opleiding en eigen initiatief plus misschien nog aangeboren zakelijke kwaliteiten wederom doorgegeven van ouders op kind.

Zomaar een gedachte dus

Dan heb je ook nog de mensen met gezonde genen die ziek worden maar daar weet ik niets vanaf, een menselijk lichaam kan vreemde wendingen aannemen. De rijke miljonairs die failliet gaan en uit de vuilnisbak moeten eten heb je nog en ga zo door.

Ik denk dat een groot deel van de oorzaak zit in het feit dat veel mensen een ander niks gunnen als ze er zelf iets voor moeten laten. Als iedereen elkaars recht op een plek in de wereld zou erkennen dan zou het er al heel anders uitzien
It's not the position you stand, It's the direction in wich you look !
pi_60772395
quote:

[..]

Zomaar een gedachte dus

Het komt allemaal vrij boeddhistisch over zoals je het schetst, soort van karma opgebouwd in vorige levens is afhankelijk van de plaats van geboorte en mate van geluk etc.
pi_60772438
quote:

[..]

Zomaar een gedachte dus

Zouden kinderen in Afrika zo massaal sterven omdat hun ouders zo goddeloos zijn als Rimpelhond, of ligt het gewoon aan het feit dat ze in armoede leven en er gewoon geen eten is?

Niet alles is volgens mij te verklaren met "de wil van God".
pi_60772503
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:18 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik zal een glimp laten doorschijnen van mijn leven, Mijn zusje heeft recentelijk kanker gehad terwijl het een prachtmeid is, hard haar best deed op school, niet rookte, niet dronk etc. Vorig jaar kreeg ze kanker en nu heeft ze haar Havo niet gehaald en moet ze andere alternatieven zoeken ivm school. Ik vraag me af in welke zin dit lijden zin heeft.
Dat is vreselijk zeg! Is ze inmiddels wel van de kanker genezen?
Hier ga ik uiteraard niet meer verder op in wat de God van Ali betreft: mijn eigen point-of-view is gewoon heel anders, maar ik denk wel dat ik weet wat Ali's ideeën hierover zijn.
pi_60772520
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:19 schreef De_Fotograaf het volgende:

[..]

Ik denk dat een groot deel van de oorzaak zit in het feit dat veel mensen een ander niks gunnen als ze er zelf iets voor moeten laten. Als iedereen elkaars recht op een plek in de wereld zou erkennen dan zou het er al heel anders uitzien
Ook egoisme inderdaad maar hoe help je een land als Africa, je zou wereldwijd 7 procent meer belasting kunnen heffen op alle inkomens maar zou daar het probleem mee opgelost worden? Afhankelijk zijn van donateurs is iets dat toch te kleinschalig is dus dan zou je het via een extra belastingtoeslag moeten doen want de pot van de overheid is ook niet overvol.

Vraag me soms af of in extreme landen uberhaupt iets op te bouwen is en zeker niet alleen in Africa, weet ook niet hoeveel er nodig is en hoe het zit met grondstoffen die aanwezig zijn en de watertoevoer behalve die van putten.

Denk dan vanzelf ook dat het probleem opgelost zou zijn geweest al veel eerder mocht het eenvoudig zijn maar ik weet er niet zoveel vanaf. Achterstand in taal en scholing is er nog en nog meer.
pi_60772569
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat is vreselijk zeg! Is ze inmiddels wel van de kanker genezen?
Hier ga ik uiteraard niet meer verder op in wat de God van Ali betreft: mijn eigen point-of-view is gewoon heel anders, maar ik denk wel dat ik weet wat Ali's ideeën hierover zijn.
Ja ze is genezen verklaard, moleculair schoon zoals ze dat noemen. Ik ben benieuwd naar Ali.
pi_60772579
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Zouden kinderen in Afrika zo massaal sterven omdat hun ouders zo goddeloos zijn als Rimpelhond, of ligt het gewoon aan het feit dat ze in armoede leven en er gewoon geen eten is?

Ik bedoel meer dat je ouders daar geboren zijn net zoals mijn ouders hier geboren zijn en mijn voorouders ook, doordat mijn voorouders in Nederland geboren zijn ben ik vanzelf leefbaar in Nederland waar het allemaal nog enigszins leefbaar is. Niets met karma wat ik bedoel, meer geografisch gezien dat je afhankelijk bent van waar je ouders geboren zijn dus ook waar jij geboren wordt.

Dan is het geen karma pech maar gewoon andere pech dat je net daar terecht komt waar er amper schoon water te krijgen is.
pi_60772599
Toch is het wel heel selectief en lijk je alles desnoods creatief in je eigen straatje te laten passen ALi.

De gaven van de Geest:
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah! Een nuancering! Da's fijn om te zien!

Okee, niet-Christenen krijgen geen genezende gaven van God volgens jou, terwijl niet-Christelijke magnetiseurs en wel Christelijke magnetiseurs exact dezelfde krachten hebben.
Maar goed: niet-Christenen krijgen geen genezende energie van God volgens jou, maar ze ervaren wel naastenliefde en dat soort dingen omdat God hen dat wel schenkt. De daden die ze vanuit die naastenliefde uitvoeren zijn weer geen daden van God. volgens jou.
Hmmmm....inderdaad heel erg zwart-wit allemaal, maar dat zei je zelf ook al.

Dit dus..
Al het goede dat ik doe komt door God heb jij gezegd Ali.
God heeft op mijn hart geschreven, God werkt nog door mij.. het is aan God te danken dat ik goed doe... heb je gezegd.

Hij werkt dus wel door heidenen.. en toch ook niet?
Waarom als het jouw gedachtengoed zou kunnen bevestigen wel, en waarom als het zo uitkomt ineens niet?

Geloof jij daadwerkelijk dat een kind in zonde geboren wordt? dat een kind los is van God?
VInd jij het oke dat kindertjes begraven worden/werden búiten de heg van de kerk (tot grooooot verdriet van de ouders en gewoon respectloos naar het kind toe) "omdat ze is gestorven voordat ze gedoopt werd"?
Ik geloof dat een kind meer dan welke volwassene dan ook in contact staat met God.
Méér. Mijn geloof in God is dan ook heel sterk en ik hoop met heel mijn hart dat ik ervoor kan zorgen dat ook mijn kinderen nooit helemaal van God los zullen raken ondanks de materialistische egoïstische maatschappij.

God = leven

....echter niet jouw God.

Uiteindelijk denk ik dat jouw God dezelfde is als mijn God, alleen jij dicht hem allemaal kenmerken en karaktertrekken toe die hem behoorlijk vervelend neerzetten. En dat is jammer.
Ik zeg niet dat het beledigend is voor God (ik geloof ook niet dat hij het je kwalijk zou nemen.. als je God al als persoon neer zou zetten dan denk ik dat hij een geamuseerde glimlach op zijn gezicht heeft), want ik denk dat het gewoon is dat je niet beter weet en zelf oprecht denkt dat je goed zit.
EN dat is prima.. als het jouw tot goed mens maakt dan vind ik het minder belangrijk of je dat doet met zware donkere gedachten in je hoofd. Je intentie is goed en die telt wat mij betreft.
Ik vind het alleen zo jammer voor jezelf.
pi_60772624
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:20 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het komt allemaal vrij boeddhistisch over zoals je het schetst, soort van karma opgebouwd in vorige levens is afhankelijk van de plaats van geboorte en mate van geluk etc.
Op de reactie van Tot al eerder vermeld dat het niet om karma gaat over goede ouders in het verleden maar puur en alleen om de plek waar je geboren wordt zonder te kijken naar het goede leven van je ouders. De een heeft voorouders in Nederland, de ander in Rusland, weer een in Amerika en dan iemand in Africa. Is dat zo dan ben je vanzelf een beetje gebonden aan het land waar je geboren wordt zonder dat het hoeft te betekenen dat je een slecht leven hebt gehad in je vorige leven.

Pech dus ook zonder verdere bijbedoelingen.
pi_60772734
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:25 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ja ze is genezen verklaard, moleculair schoon zoals ze dat noemen. Ik ben benieuwd naar Ali.
Gelukkig dat ze weer gezond is. Pech in het leven is iets dat iedereen kan overkomen, kan vreemd klinken maar ook statistisch gezien is er een zekere kans dat je wat overkomt in het leven zeker in geval van lichamelijke ziektes is er een bepaalde kans daarop dat je net die ene bent die ermee te maken krijgt.

1 op de 100 is het dan niet meteen maar zo zal er altijd 1 op de zoveel zijn waar het noodlot toe kan slaan.

Ziektes die erin zitten dus ook en dan wordt er vanzelf wel eens iemand ziek die het niet verdiend zonder enige aanleiding zomaar uit het niets.

Hopelijk komt deze post een beetje normaal over. 1 op de 100 heeft last van dit, 1 op de 100 heeft last van dat, weer 1 van de zoveel krijgt daarmee te maken. Soms dacht ik vroeger wel eens of er uberhaupt nog mensen overblijven die nooit in het leven een of andere aandoening krijgen. In geval van ouderdom is iedereen het haasje want dan kun je de klok erop gelijk zetten dat het naar voren gaat komen. Dat 1 op 100 verhaal is dus ook wetenschappelijk aan te tonen als er gekeken wordt naar een grote populatie waar mensen een bepaalde ziekte in krijgen, ze kunnen het precies voorspellen alleen weten ze dan niet wie het gaat krijgen.

Alsof het een soort lot in een foute loterij is dus ook.
pi_60772797
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:31 schreef Topspin het volgende:

[..]

Gelukkig dat ze weer gezond is. Pech in het leven is iets dat iedereen kan overkomen, kan vreemd klinken maar ook statistisch gezien is er een zekere kans dat je wat overkomt in het leven zeker in geval van lichamelijke ziektes is er een bepaalde kans daarop dat je net die ene bent die ermee te maken krijgt.

1 op de 100 is het dan niet meteen maar zo zal er altijd 1 op de zoveel zijn waar het noodlot toe kan slaan.

Ziektes die erin zitten dus ook en dan wordt er vanzelf wel eens iemand ziek die het niet verdiend zonder enige aanleiding zomaar uit het niets.

Hopelijk komt deze post een beetje normaal over. 1 op de 100 heeft last van dit, 1 op de 100 heeft last van dat, weer 1 van de zoveel krijgt daarmee te maken. Soms dacht ik vroeger wel eens of er uberhaupt nog mensen overblijven die nooit in het leven een of andere aandoening krijgen. In geval van ouderdom is iedereen het haasje want dan kun je de klok erop gelijk zetten dat het naar voren gaat komen.
Ja dit komt normaal over hoor, procentueel gezien klopt het ook gewoon maar toch schoot de vraag door mijn heen met het lezen van dit topic hoe een gelovige dit rechtvaardigt.
pi_60772828
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou ze hebben daar geweldige stelsels van geesten en wezentjes waar ze mee werken.
Er is natuurlijk van alles, maar ik ben o.a. mee geweest naar een winti-prey... súper!
Daarna hebben ze me nog wat meer wegwijs gemaakt. Ik vind het erg interessant en herken zelfs veel dingen.

Het is echter wel alles wat Ali afwijst.
(terwijl ze tegelijkertijd vaak Christelijk zijn)

IN principe is het dus een continent wat bijna compleet onder demonische invloed staat.
pi_60772829
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:26 schreef Rimpelhond het volgende:
Toch is het wel heel selectief en lijk je alles desnoods creatief in je eigen straatje te laten passen ALi.

De gaven van de Geest:
[..]

Dit dus..
Al het goede dat ik doe komt door God heb jij gezegd Ali.
God heeft op mijn hart geschreven, God werkt nog door mij.. het is aan God te danken dat ik goed doe... heb je gezegd.

Hij werkt dus wel door heidenen.. en toch ook niet?
Waarom als het jouw gedachtengoed zou kunnen bevestigen wel, en waarom als het zo uitkomt ineens niet?
Alle goede acties. Geen hekserijen.
quote:
Geloof jij daadwerkelijk dat een kind in zonde geboren wordt? dat een kind los is van God?
Niet volledig los. Als het volledig los was, was het al dood voordat het uberhaupt was gaan groeien. Maar nog in het vlees, en niet in de geest nee. Het is moeilijk uit te leggen.
quote:
VInd jij het oke dat kindertjes begraven worden/werden búiten de heg van de kerk (tot grooooot verdriet van de ouders en gewoon respectloos naar het kind toe) "omdat ze is gestorven voordat ze gedoopt werd"?
? Nee.
quote:
Ik geloof dat een kind meer dan welke volwassene dan ook in contact staat met God.
Vandaar dat je zoveel pestkoppen hebt. Kinderen zijn in staat tot wrede dingen. Lijkt me dus een onzingenerealisatie.
quote:
Méér. Mijn geloof in God is dan ook heel sterk en ik hoop met heel mijn hart dat ik ervoor kan zorgen dat ook mijn kinderen nooit helemaal van God los zullen raken ondanks de materialistische egoïstische maatschappij.
Nobel.
quote:
God = leven

....echter niet jouw God.
Dat weten ik ondertussen wel. Ik heb een langetermijngeheugen.
quote:
Uiteindelijk denk ik dat jouw God dezelfde is als mijn God, alleen jij dicht hem allemaal kenmerken en karaktertrekken toe die hem behoorlijk vervelend neerzetten. En dat is jammer.
Ik zeg niet dat het beledigend is voor God (ik geloof ook niet dat hij het je kwalijk zou nemen.. als je God al als persoon neer zou zetten dan denk ik dat hij een geamuseerde glimlach op zijn gezicht heeft), want ik denk dat het gewoon is dat je niet beter weet en zelf oprecht denkt dat je goed zit.
EN dat is prima.. als het jouw tot goed mens maakt dan vind ik het minder belangrijk of je dat doet met zware donkere gedachten in je hoofd. Je intentie is goed en die telt wat mij betreft.
Ik vind het alleen zo jammer voor jezelf.
Wat erg voor mezelf he. Ik ben in ieder geval eerlijk. Dan kan ik van jou nog steeds niet zeggen. Ik geloof dus ook niet dat jouw god mijn God is, dan had je niet zulke rare berichten geplaatst gisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')