Respect: -10quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De man heeft macht en controle. Als dat niet het geval is, doet hij zelf iets verkeerd.
Het was me al duidelijk dat jij je net als Jezus bij wijze van spreken wil laten kruisigen om zo een goed Christen te zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 01:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Komaan. Vernietig mij. Verneder me. Denigreer me. Ridiculiseer mij.
Oh alsjeblieft zeg, heb je nu nog niet door waar de daadwerkelijke drive vandaan komt?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:09 schreef ToT het volgende:
En nog even voor de duidelijkheid: Ik BLIJF het waarderen dat je je zo bezorgd maakt om ons welzijn, daar heb ik absoluut wél respect voor!
Ja, maar vanuit een hele andere hoek en drive.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:44 schreef ToT het volgende:
Ach Ali heeft ook wel uitspraken gedaan als: "Ik hou van je" enzo, dus het knuffelige kwam ook wel van hem af.
Juist, waardoor ik dus twijfel uit wat echt gemeent uit zijn hart komt en wat uit zijn geloof.quote:Zijn intenties zijn goed, maar hij is wel compleet verblind en in mijn ogen ook compleet gehersenspoeld. Misschien door 56 uur aan Youtube-monologen, misschien door preken die hij in real life hoort, maar echt objectief is hij in ieder geval niet meer.
Ja, want dat komt uiteindelijk uit zijn geloof.quote:Maar zijn intenties blijven goed: zo veel mogelijk mensen willen bekeren, omdat hij niet wil dat mensen vernietigd worden.
Precies, dus als Ali echt oprecht uit zijn hart om ons geeft leeft hij naar de woorden die hij heel tegenstrijdig hier en daar soms ook zei: je moet zelf kiezen wat je doet wat je denkt dat goed is.quote:Alleen denk ik oprecht niet dat we gered HOEVEN te worden: zoals zoveel mensen hier al zeggen is de Bijbel volgens mij een verzamelwerk van verhalen, veel kampvuurverhalen zelfs zoals de Aboriginals die vertellen. Er zit vaak een goede filosofie achter, maar vaak ook echt symboliek en daarom moet je dat boek ook echt niet te letterlijk nemen!
Inderdaad, Bastard.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:45 schreef Bastard het volgende:
Maar zo heb je ook mensen die heilig geloven in Ufo's, of praten met dieren, geloven in communiceren met geesten.. en net als die mensen krijgen die een shitload aan commentaar over hun heen van anders denkende.
En toch blijven ze bij hun standpunt, en blijven ze die verdedigen omdat ze er heilig van overtuigd zijn.. ook die mensen word waanzin of hoogmoed verweten.
Ik ben het helemaal met je eens , alleen heb je het nog aardig verwoord .quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:35 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Oh alsjeblieft zeg, heb je nu nog niet door waar de daadwerkelijke drive vandaan komt?
Hij is niet daadwerkelijk bezorgd om ons.
Dit moet na acht topics nu toch wel door hebben?
Het beste laat hij dit merken met op het moment dat hij het licht zag en begon te posten dat hij het op gaat geven.
En dat hij bedroefd is dat wij niet zijn manier van leven en waarheid kunnen of willen inzien.
Toen ik vanaf daar begon te lezen (en ja ik heb tot heden alle 8 topics mee gelezen) wist ik gewoon dat er een nog veel onredelijkere Ali naar boven zat te komen.
Moe van het discussieren, moe van het energie stoppen in dit topic daar hij totaal niks heeft berijkt in feite.
Natuurlijk, hij noemt het alsnog een ervaring en blijft aan de andere kant zeggen dat we mogen leven zoals we willen leven.
Maar is dit ook zo?
Kijk alleen al naar zijn ware aard die naar boven kwam waardoor Elizabeth nu echt zoiets heeft van "Jou ontmoeten in real life? Not anymore!"
Ik zag het woordje knuffel topic voorbij komen en ja de sfeer was/is goed te noemen.
Maar dat komt niet alleen door Ali (of in zijn bewoording en geloof: God), maar door JULLIE.
Jullie schrijven was nog het leukst om te lezen en verders was ik enkel benieuwd naar de reacties van Ali erop.
Maar het is JULLIE schrijven deze acht topics wat mij daadwerkelijk heeft doen interesseren.
(Eigenlijk is het een cirkeltje, want het is Ali die natuurlijk de catalyst is geweest om vele reacties en discussie punten onderling los te wekken.)
"Verwerpen" doe ik Ali niet, maar respecteren kan ik hem ook niet (meer).
Mij (en jullie) respecteren doet hij immers ook niet, al zegt hij van wel.
Zijn intensies komen niet uit eigen hart, maar uit zijn geloof.
Zo droevig als hij om ons is, zo droevig ben ik om hem.
En zeker nu ik zijn geschiedennis en ervaringen steeds beter in kaart heb weten te brengen z'n posts al lezende.
Mee eens! Dat had de discussie wt eerlijker gemaakt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:37 schreef Bastard het volgende:
Je goed recht Ali
Het is ook jammer dat er geen medestanders voor je zijn.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Neem het initiatief zou ik zeggen, kuddegedrag is menselijk
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ga niet meer reageren in dit topic, als mensen nog vragen hebben (want het is toch meer een vraag - het - ali topic geworden) of opmerkingen natuurlijk, stuur ze dan even via PM, dan kan ik rustig de tijd nemen per persoon per post. Eff-joe-cie-kee op jou wilde ik nog wel reageren maar je inbox is gesloten.
No.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zag dat Darkwolf dacht dat ik Elizabethr niet meer wilde ontmoeten, maar dat zei ze zelf, niet ik. Get your facts straight.
Ik dacht zelf aan de user Koning David, maar die zie ik voornamelijk in WLF posten.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:39 schreef ToT het volgende:
Maar ik dacht dat er toch meer ZDA'ers hier op Fok waren en dat Ali in ieder geval al eentje daarvan hier op Fok gesproken heeft in een ander topic?
Goeie!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:57 schreef Darkwolf het volgende:
Ik dacht zelf aan de user Koning David, maar die zie ik voornamelijk in WLF posten.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zelfs gelovigen kunnen luchtig doen, grapjes maken en overdrijven.
Als je nu voor me stond zou ik me niet langer kunnen beheersen en je echt even flink bij je oren pakken en naar je kamer sturen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Neem het initiatief zou ik zeggen, kuddegedrag is menselijk
Goh, wat kost het moeite hé?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat moet ik dan wel weer even toegeven.
Jezus is gewoon de god energie in jezelf , reiki energie gaat in mijn ogen dus ook niet buiten jezus om .quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:59 schreef ToT het volgende:
Inderdaad: we gaan gewoon vrolijk door met dit topic; misschien kunnen we Ali nog verleiden om tóch weer te gaan reageren zoals je al zegt!
Ik snap niet dat energie OF goed OF slecht moet zijn. Kan het neit neutraal zijn? Ja alles wat niet van Jezus is, is automatisch slecht, maar ik denk niet dat je het zo zwart-wit kunt stellen: het eten van brood geeft je ook energie, puur op een scheikundige manier. Uiteraard is het een ander soort energie dan de geneeskrachtige energie van Reiki of magnetiseren, maar het toont al wel aan dat niet alle energie buiten Jezus automatisch slecht is.
Waar ligt de grens? Geneeskrachtige stenen zouden ook een energie hebben. Is dat goddelijk? Satanisch? Of gewoon een neutrale energie, een energie die gewoon IS, zonder dat je er een labeltje aan kunt hangen?
Je woordkeus laat het lijken alsof het een "nederlaag" is voor je.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je hebt gelijk. Dat moet ik dan wel weer even toegeven.
Echt waar?quote:Waarom wil ik jullie graag ontmoeten? Omdat mij dat LEUK lijkt. Omdat ik jullie graag mag. Omdat ik benieuwd ben hoe de mensen met wie ik communiceer in het echt zijn. Doe eens niet zo paranoide aub. Ik ben wel benieuwd naar die paardenverhalen van je.
Nogmaals: gelukkig maar.quote:En dat van die warme deken was meer een grapje ja. Zelfs gelovigen kunnen luchtig doen, grapjes maken en overdrijven.
Resect heeft hij op zijn manier wel: hij respecteert ons als medemens en wil gewoon dat wij gered worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als je nu voor me stond zou ik me niet langer kunnen beheersen en je echt even flink bij je oren pakken en naar je kamer sturen.
Voor mij ben je DE grote verliezer in deze reeks. Alle goede eigenschappen die ik waardeer in een mens zijn aan jou voorbij gegaan geloof ik.
Ik mis:
- respect
- bescheidenheid
- vertrouwen
- humor
- geduld
Ik zie:
- Arrogantie
- Hoogmoed
- Narcisme
Daar ben ik het WEL weer mee eens...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:33 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb eigenlijk nog maar een ding te zeggen, en dat is dat uit deze reeks blijkt dat wat er in de wereld gaande is puur en alleen komt door de gelovige extremisten. Iedereen in dit topic heeft respect voor elkaar, voor elkaars mening, voor elkaars zienswijze. Vult elkaar aan, of valt elkaar af, maar wel respectvol.
En daartussendoor dendert de Ali trein
Zwaar extremistisch en met de botte bijl alles neersabelend wat hij beschouwt als anders dan zijn eigen 'narrow path'.
Volledig voorbijgaand aan gevoelens van andere mensen, zichzelf schoonpratend uit naam van god, en niet gespeend van enig martelaarschap en Calimero gedrag.
En daardoor is de wereld nu zo'n verrotte plek. Door al die extremisten.
Ik denk niet dat Jezus goddelijke energie in jezelf is. Ik denk dat Jezus wel een zeer groots man was met een speciale band met Het Hogere, maar het bleef een man. Volgens sommige onderzoekers was hij de zoon van een keizer van een machtig rijk die met de keizerin van een ander machtig rijk getrouwd was.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:12 schreef Summers het volgende:
[..]
Jezus is gewoon de god energie in jezelf , reiki energie gaat in mijn ogen dus ook niet buiten jezus om .
aangezien het uit jezelf komt kan het niet buiten jezus omgaan of slecht zijn .
Ja, ik ben teleurgesteld in mijzelf. Het was dom van me om dat te zeggen want het klopte dus niet. Daardoor beschuldigde ik jou in wezen onterecht van iets en dat vind ik niet tof van mezelf.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:21 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Je woordkeus laat het lijken alsof het een "nederlaag" is voor je.
Echt waar!quote:Echt waar?
Als je mijn mening niet wil horen zal ik die niet geven. Wil je die wel horen, zal ik die ook geven.quote:Zonder dat ik naar mijn hoofd krijg aan het einde van de rit dat ik stiekum niet beter alsnog eventjes zou kunnen overwegen dat het een sikkeltje tikkeltje beetje een snufje satanisch is of iets in die trant?
(En het zijn niet alleen verhalen, ik ben qua wezen gedeeltelijk paard.)
Het is je vergeven, maak je niet druk. Vergeef mij voor mijn af en toe te vluchtige reactie, gebrek aan focus en aandacht waardoor ik dingen zeg die niet goed overkomen, pijnlijk kunnen zijn of die niet kloppen zoals in dit geval. Dat is dus ook de reden dat ik liever met PM verder ga ipv met zijn allen tegelijk in een topic.quote:Nogmaals: gelukkig maar.
Elizabeth had dit wellicht(?) ook door want die zag ik er verder ook niet op in gaan toen ze op die post antwoorde.
Maar vandaar dat ik al zei: vergeef me als ik dit niet altijd duidelijk kan ontdekken wanneer het bij jou serieus is of niet.
Dit maakt een meeting namelijk een stuk aantrekkelijker nu ik weet dat het een grapje was!
ja een soort energetische bewustzijnsfrequentie die alle mensen kunnen bereiken ongeacht het geloof , dat bedoel ik met god in jezelf en jezus in iedereen .quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jezus goddelijke energie in jezelf is. Ik denk dat Jezus wel een zeer groots man was met een speciale band met Het Hogere, maar het bleef een man. Volgens sommige onderzoekers was hij de zoon van een keizer van een machtig rijk die met de keizerin van een ander machtig rijk getrouwd was.
Aangezien volgens veel spirituele mensen het geloof in iets er voor zorgt dat datgene waar je in gelooft ook gestalte krijgt, kan het heel goed zijn dat die Jezus je inderdaad kan helpen op de manier waarop veel Christenen geloven. Met Tera Mai wordt ook verteld dat de Christelijke energie zeer zuiver en van een zeer hoog niveau zit, en zeer dicht bij God staat.
Dit houdt echter wel in dat Jezus EEN manier is om met het Goddelijke in contact te komen en niet DE manier is! Veel mensen roepen tijdens rituelen bijvoorbeeld de Egyptische goden aan voor hulp; in het verre verleden hebben zeer veel mensen in die goden geloofd, en aangezien de Oerbron Alles is....tijd, ruimte, het fysieke, het spirituele.....speelt het verleden zich ook op "dit moment" af en is die energie gewoon voor iedereen te gebruiken.
Ik weet niet in hoeverre mijn eigen geloof hierin meegaat, maar het is wel verdomd interessante materie!
Exactly!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:11 schreef Summers het volgende:
[..]
ja een soort energetische bewustzijnsfrequentie die alle mensen kunnen bereiken ongeacht het geloof , dat bedoel ik met god in jezelf en jezus in iedereen .
Mee eens; een echte God veroordeelt je niet om wie je bent, maar HOUDT van je, ongeacht je tekortkomingen!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:13 schreef Summers het volgende:
Dat is pas eerlijk en rechtvaardig en liefdevol .
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Exactly!
Vroeger werd ik echt woest om dit idee: ik vond dat bijvoorbeeld wiccans geen eigen geloof hadden en parasiteerden op andere geloofsstromingen. De ene keer Isis aanroepen voor een gunst, de andere keer Boeddha, dan weer Jezus, terwijl je gevoelsmatig niet met die entiteiten bezig bent. Je laat andere mensen het werk doen wat betreft het vereren, en jij plukt er zelf de vruchten van!
Tegenwoordig kijk ik er IETSJES genuanceerder tegenaan!![]()
Zij zien al die godheden als manifestaties van de Moeder/Vader God, als ik het goed heb begrepen.quote:
Dan zou het wel leuk zijn om een lijstje te hebben welke godheid welke aspecten heeft en dat je daar mee kan experimenteren , lachen , niet naar boven gaan naar god maar god naar beneden halenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Zij zien al die godheden als manifestaties van de Moeder/Vader God, als ik het goed heb begrepen.
Iedere godheid heeft bepaalde aspecten, en je roept de godheid aan die het aspect wat jij nodig hebt het meeste vertegenwoordigt. (En natuurlik waar je de meeste feeling mee hebt!)
Tja ik moet toegeven dat ik ook zo een beetje meelift op andere geloven: sinds mijn Melchizedek- en engeleninwijdingen sta ik gewoon wat vaker stil bij Jezus, Boeddha, de aartsengelen en andere heiligen. Het moet me niet te "outlandish" worden (ik wilde ff een andere term gebruiken maar kan er even niet op komen), want dan heb je er ten eerste weinig feeling mee, en ten tweede weet je vaak ook te weinig van zo'n entiteit af. Om met entiteiten te werken waar je niet genoeg van af weet, vind ik niet verstandig.
Mwoah naar beneden halen....je roept de Godheid aan, en die zal dan hopelijk tot je komen, net als Ali's ZDA-God en -Jezus tot hem kwamen toen hij zijn hele leven aan hen overgaf.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Dan zou het wel leuk zijn om een lijstje te hebben welke godheid welke aspecten heeft en dat je daar mee kan experimenteren , lachen , niet naar boven gaan naar god maar god naar beneden halen![]()
ik vind het ook niet verstandig maar het klinkt wel avontuurlijk !!
pff je hebt er meer dan ik dacht , een golf godenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwoah naar beneden halen....je roept de Godheid aan, en die zal dan hopelijk tot je komen, net als Ali's ZDA-God en -Jezus tot hem kwamen toen hij zijn hele leven aan hen overgaf.![]()
Dit komt op het zelfde neer, maar dan zonder al die offers!
Ikzelf roep geen oude goden aan uit het oude Egypte Rome, Griekenland Scandinavië of zo, omdat deze niet in mijn beeld van Het Hogere passen.
Mooi is dat he?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:17 schreef Summers het volgende:
[..]
pff je hebt er meer dan ik dacht , een golf goden
Ik lag een keer in bed en toen bedacht ik me dat ik het jammer vond dat ik nog nooit iets had gehoord ( op paranormaal gebied ) en ik had het tegen "het hogere " en meteen daarna hoorde ik prachtige muziek IN mijn hoofd aan 1 kant , toen het stopte kon ik het nog 5 min daarna neurieen en daarna ben ik het vergeten , ( jammerr ) ik weet ook echt niet wat voor instrumenten ik hoorde maar zo zie je maar dat je soms op je wenken word bediend en bevestiging krijgt en dat je gewoon kan en mag roepen .
Hoe luciferachtig ....quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef Topspin het volgende:
Over muziek horen in het hoofd, ik lag een keer in bed en hoorde een complete opera in het Russisch
Kan het nog steeds niet verklaren maar er was een vrouw met super zuivere stem die hoge tonen raakte en die zeker 10 minuten aan het zingen was. Muziek was zo zuiver dat het af en toe teveel werd voor me, alsof ik helemaal onder de electriciteit stond als het ware dus ook, mijn haren stonden ook rechtop van die electriciteit maar het werd te heftig dus toen maar snel een slok water genomen om af te schakelen. Snap nog steeds niet hoe het komt omdat ik nooit opera luister en zeker de Russische taal niet beheers, hoe kan het dan zijn dat ik Russisch te horen krijg zomaar.
Dacht toen in eerste instantie dat radiogolven opgevangen werden door mij of iets dergelijks, ook gedacht het gezang van een Engel maar het kan net zo goed een storing in de zender zijn bij mezelf![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |