quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Alle goede acties. Geen hekserijen.
Verder is het helaas zo dat mensen zich van "god" verwijderd hebben maar niet zoals veel van origine uit het midden oosten afkomstige religies denken.. Veel mensen (ook in afrika) zoeken een god in een hemel in de hoop een oplossing te vinden, terwijl ze over een andere god(in) bijna struikelen en haar toch niet zien .quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ook egoisme inderdaad maar hoe help je een land als Africa, je zou wereldwijd 7 procent meer belasting kunnen heffen op alle inkomens maar zou daar het probleem mee opgelost worden? Afhankelijk zijn van donateurs is iets dat toch te kleinschalig is dus dan zou je het via een extra belastingtoeslag moeten doen want de pot van de overheid is ook niet overvol.
Vraag me soms af of in extreme landen uberhaupt iets op te bouwen is en zeker niet alleen in Africa, weet ook niet hoeveel er nodig is en hoe het zit met grondstoffen die aanwezig zijn en de watertoevoer behalve die van putten.
Denk dan vanzelf ook dat het probleem opgelost zou zijn geweest al veel eerder mocht het eenvoudig zijn maar ik weet er niet zoveel vanaf. Achterstand in taal en scholing is er nog en nog meer.
Om een heel lang verhaal kort te maken: lijden doet ons verlangen naar betere tijden. Verdriet doet ons verlangen naar plezier. Ziekte naar gezondheid. Onrecht naar rechtvaardigheid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik zal een glimp laten doorschijnen van mijn leven, Mijn zusje heeft recentelijk kanker gehad terwijl het een prachtmeid is, hard haar best deed op school, niet rookte, niet dronk etc. Vorig jaar kreeg ze kanker en nu heeft ze haar Havo niet gehaald en moet ze andere alternatieven zoeken ivm school. Ik vraag me af in welke zin dit lijden zin heeft.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Om een heel lang verhaal kort te maken: lijden doet ons verlangen naar betere tijden. Verdriet doet ons verlangen naar plezier. Ziekte naar gezondheid. Onrecht naar rechtvaardigheid.
Het slechte, pijnlijke en vervelende in de wereld doet ons verlangen naar iets beters. We kunnen daar gemotiveerd van raken om zelf wat te betekenen voor de wereld, voor onze medemens. We kunnen ervan naar gaan streven om meer liefde te geven en minder aan onszelf te denken.
We kunnen er ook van inzien dat we zelf de zaken verkeerd aanpakken, wanneer we als gevolg van onze eigen acties leiden. Het dient tus ter motivatie voor verandering, in onszelf en op grotere schaal. En uiteindelijk begint een betere wereld bij jezelf.
Uiteindelijk kan dat er toe leiden dat we tot God komen. Dat we in Jezus die persoon zien die de juiste weg voor dit leven heeft uitgestippeld om met zijn allen gelukkig te zijn, namelijk hou van je medemens zoals van jezelf. Als je vervolgens de gehele bijbel pakt, kan dat tot geloof in God leiden.
Pijn en leed kan zinloos zijn wanneer je er niet met God doorheen gaat. Dan lijkt het leven alleen maar oneerlijk, je kan er door verbitterd raken, gefrustreerd, ongelukkig. Als je samen met God lijdt, zal Hij je er doorheen trekken en het gebruiken om een zo mooi mogelijk persoon van je te maken, in harmonie met God.
Ik weet natuurlijk niet waarom God het toestaat dat jouw zusje kanker heeft gekregen en nu in de knoop zit met haar school. Dat lijkt een erg vervelende situatie maar God kan zoiets ombuigen naar iets veel positievers dan ze had bereikt als ze haar school wel had afgemaakt. Hoe slecht het ook lijkt, als je je vertrouwen in God legt, zal Hij elke situatie ombuigen naar iets beters. In de lijdensweg die je ondertussen ondergaat, kan Hij met jou persoonlijk aan het werk gaan.
Ik weerhield mij er ook al van de postings in relatie tot Pizzakoppo's verhaal te trekken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:48 schreef ToT het volgende:
Ik hou me even afzijdig van deze discussie; ik ga me niet in zoiets gevoeligs mengen.
Sorry maar ik vind deze reactie niet waardig om op te antwoorden. Dit gaat even om iets te gevoeligs naar mijn mening.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:49 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik kan mijn zoon op verschillende manieren uitdagen voorlopig onder mijn vleugels en gezag te blijven.
Ik kan hem op straat in een doos zetten en een paar dagen honger laten hebben "kijk dat is vervelend he!" of ik kan het aan tafel gezellig maken, ik kan met hem aan tafel gaan knutselen, ik kan hem in een wollige deken pakken nadat hij gedouched heeft.... en het dus aantrekkelijk maken en het goede van hier laten zien.
Wat is het verschil.... gróót en een heleboel onnodig leed en afpersing.
Het is dan ook mijn bedoeling het als reactie te zien o pvoorgaande zaken die wij besproken hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind deze reactie niet waardig om op te antwoorden. Dit gaat even om iets te gevoeligs naar mijn mening.
Ok, in mijn geval gaat dit verhaal op, althans ik kan me goed identificeren met de manier hoe jij het brengt, maar hoe verklaar je een vader die zijn dochter kwijtraakt? Het klopt in mijn ogen gewoon niet dat je een bepaald lijden nodig hebt om daarna pas in te zien hoe goed je het hebt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Om een heel lang verhaal kort te maken: lijden doet ons verlangen naar betere tijden. Verdriet doet ons verlangen naar plezier. Ziekte naar gezondheid. Onrecht naar rechtvaardigheid.
Het slechte, pijnlijke en vervelende in de wereld doet ons verlangen naar iets beters. We kunnen daar gemotiveerd van raken om zelf wat te betekenen voor de wereld, voor onze medemens. We kunnen ervan naar gaan streven om meer liefde te geven en minder aan onszelf te denken.
We kunnen er ook van inzien dat we zelf de zaken verkeerd aanpakken, wanneer we als gevolg van onze eigen acties leiden. Het dient tus ter motivatie voor verandering, in onszelf en op grotere schaal. En uiteindelijk begint een betere wereld bij jezelf.
Uiteindelijk kan dat er toe leiden dat we tot God komen. Dat we in Jezus die persoon zien die de juiste weg voor dit leven heeft uitgestippeld om met zijn allen gelukkig te zijn, namelijk hou van je medemens zoals van jezelf. Als je vervolgens de gehele bijbel pakt, kan dat tot geloof in God leiden. En we kunnen ook zien dat als we lijden met God, er ons grote beloningen staan te wachten na onze dood. We lijden dus sowieso niet voor niets.
Pijn en leed kan zinloos zijn wanneer je er niet met God doorheen gaat. Dan lijkt het leven alleen maar oneerlijk, je kan er door verbitterd raken, gefrustreerd, ongelukkig. Als je samen met God lijdt, zal Hij je er doorheen trekken en het gebruiken om een zo mooi mogelijk persoon van je te maken, in harmonie met God.
Ik weet natuurlijk niet waarom God het toestaat dat jouw zusje kanker heeft gekregen en nu in de knoop zit met haar school. Dat lijkt een erg vervelende situatie maar God kan zoiets ombuigen naar iets veel positievers dan ze had bereikt als ze haar school wel had afgemaakt. Hoe slecht het ook lijkt, als je je vertrouwen in God legt, zal Hij elke situatie ombuigen naar iets beters. In de lijdensweg die je ondertussen ondergaat, kan Hij met je persoonlijk aan het werk gaan.
Laat ik dit voorop stellen dat je mij wel als voorbeeld kunt gebruiken, het maakt me niet uit hoe men erover denkt en ik heb graag een goede discussie hierover!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:51 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik weerhield mij er ook al van de postings in relatie tot Pizzakoppo's verhaal te trekken.
Persoonlijk vind ik het not done om het op een dergelijke wijze goed te praten of er actief tegenin te gaan... daar is het onderwerp te gevoelig voor. En over het hoofd van zoiets ga ik geen discussie uitvechten.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:56 schreef ToT het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat we eerst moeten lijden en wroeging moeten tonen voordat Onze Vader lief tegen ons gaat doen en überhaupt laat merken dat Hij bestaat.
Het is nu zo'n beetje de gescheiden vader die braafjes z'n alimentatie betaalt, en pas als de koters contact met hem opnemen, heb je een kansje, als je het op de ZDA-manier doet, dat hij je eindelijk als je kind accepteert en je zijn liefde geeft, zolang je je maar wel aan zijn regels houdt en al je zonden aan hem opbiecht en hem steeds om vergiffenis daarvoor vraagt.
Hmmm, ik heb, voordat ik trouwde, toch echt vaak seks gehad met mijn man, en ik kan nu niet zeggen dat het na ons huwelijk rijker werd, want dat was het al. Die vlieger vind ik dus niet bepaald opgaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja zovaak, maar ik heb op een gegeven moment, toen ik 1 nacht samen was geweest met dat meisje waar ik dus dolverliefd op was, kwam ik er achter waarom je echt sex beter uit kan stellen tot het huwelijk, das veel en veel mooier, een verrijking.
Er is helemaal niets mis met seks voor het huwelijk. Mensen die altijd samen wonen en niet huwen zouden dus nooit een verrijkende ervaring, zoals jij het noemt, kunnen hebben? Klinkklare onzin hoor. Jij zelf hebt die eenmalige ervaring toch ook niet gehad terwijl je getrouwd was?quote:Ik snapte in het begin ook niet wat er mis was met sex voor het huwelijk, dat is toch moeilijk enzo, moet je misschien wel tot je 30e wachten! Ik had dus ook nog gewoon vrije sex na mijn bekering maar dat voelde toch elke keer niet goed en leeg en ik had wel door dat dat gewoon niet de bedoeling was. Maar toen ik zo'n gigantische liefde voelde en erachter kwam hoe vrijen echt hoort te zijn, begreep ik dat het juist ultiem is als je wacht tot zo'n feestelijke gebeurtenis met alles erop en eraan. Dan is het werkelijk een hoogtepunt in je leven. Nu herinner ik me mijn ontmaagding niet eens meer.
Verder.....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:15 schreef Summers het volgende:
[..]
PFFFFFFFFF WAT BEN JIJ NEGATIEF , eerst ff 2 paar aardige zinnen om daarna iemand meteen weer in het donkere dal te steken waar iemand net uit is gekropen , kan het een keer NIET om je ego gaan ? HOEZO misleiding ? het gaat toch fantastisch ? dat lees je toch ?
vind je het echt normaal om tegen iemand die net een verhaal verteld waarbij diegene uit een donker dal komt op in te gaan hakken met dat diegene aangevallen kan worden door SATAN en destructieve demonen op iemand afsturen en knagen en als uitzicht dat diegene weer in dat zwarte dal zit .
Hoe vind je dat ZELF klinken ????
, je wilt gewoon niet horen dat iemand hetzelfde als jou meemaakt zonder jezus , dat zou het einde zijn van je egotrip .
Als iemand zonder jezus uit een diep dal komt of een hel en sterker daaruit is gekomen waarom zou diegene dan zin hebben om DAARNA te gaan kruipen voor iemand die hulp zou bieden als ze zelf al weten dat ze eruit kunnen komen mocht er ooit nog zoiets gebeuren , dat " dreigmiddel " werkt dus niet .
dat werkte misschien in de middeleeuwen maar in 2008 niet meer , mensen denken voor zichzelf na tegenwoordig , thank god !!
[..]
Dit vind ik ook nonsens. Mijn man was het al echt waard toen ik nog met hem samenwoonde, en dat boterbriefje maakt het niet waardevoller, op geen enkele wijze. Bovendien, huwelijk is slechts rechtsgeldig voor de wet, niet voor de kerk. Als je alleen voor de kerk trouwt ben je niet getrouwd, maar voldoe je slechts aan een ritueel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ook dat is een reden om te wachten met sex voor het huwelijk, je geeft jezelf alleen maar weg aan degene die het echt waard is.
Dat hoeft niet hoor. Mijn zoon speelt op een gratis server, die zijn er meer dan genoeg. Moet ik eens navragen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee helaas, ik wil niet maandelijks betalen om een spelletje te kunnen spelen waar ik ook nog eens in de winkel voor moet betalen!
God's wraakquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit leven is ook niet als leuk bedoeld. Het is niet bedoeld om zonder kleerscheuren, zonder problemen door het leven te fladderen. Dan missen we het punt.
De bijbel zegt dat al het leed in de wereld is door ongehoorzaamheid. We hebben God collectief de rug toegekeerd. Dat begon met Adam en Eva en helaas is de mensheid sindsdien bestemd om te lijden van de zonde.
Dit leven is echter niet het einde. Deze zonde heeft een functie. Wij kunnen erdoor groeien in verstand, wij kunnen beseffen dat dit niet de manier van leven is omdat het teveel leed en teveel onrecht veroorzaakt. We kunnen erdoor gaan verlangen naar iets beters en dat wordt ons ook beloofd door God, mits wij gemotiveerd zijn om zelf te veranderen en terug in harmonie met God te komen.
We hebben allemaal de kans om in het paradijs terecht te komen, voor eeuwig, en nooit meer pijn en leed mee te hoeven maken. Nu is het echter een noodzakelijk kwaad, het is nou eenmaal niet anders. Je kan hoog of laag springen, je kan klagen, boos zijn, maar daar verandert niets mee. Je leed wordt er niet minder door, juist erger, omdat je boos en gefrustreerd zal raken, emotioneel af kan vlakken, kan vluchten in drank, drugs, fantasieën, computerspelletjes, etc. Maar daar veranderen jij en de wereld niet positief van. Er veranderen pas dingen als wij zelf veranderen. Als wij werkelijk onze medemens lief kunnen hebben als onszelf. Wij kunnen dat niet op eigen krachten bereiken, wij hebben daar God voor nodig omdat God liefde is.
Mooi geschrevenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:59 schreef Rimpelhond het volgende:
Ik heb trouwens in een Christelijke musical meegespeeld.
Het ging over iemand die veel te verduren kreeg.... ondanks het grote geloof in God.
Aan het eind na een lange touristische route van musical scenes kwam de hamvraag.
Waarom!!
Het antwoord was iets als "omdat jij sterke schouders hebt en ik wist dat jij het zou kunnen dragen"
en het gedicht over de voetstappen in het zand vind ik ook erg mooi.
Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.
We liepen samen 't leven door en lieten in het zand, een spoor van stappen, twee aan twee; de Heer liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugd, van diepe smart en hoop.
Maar als ik goed het spoor bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was maar één paar stappen staan.
Ik zei toen: "Heere, waarom dan toch?" Juist toen 'k U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag op 't zwaarste deel van 't pad...
De Heer keek toen vol liefde mij aan en antwoordde op mijn vragen: "Mijn lieve kind, toen 't moeilijk was, toen heb Ik jou gedragen".
Geschreven in 1936 door Mary Stevenson (1922-1999)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |