admiraal_anaal | vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:31 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Gallorini | vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:34 |
fipo OT: net goed! | |
zoalshetis | vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:37 |
ik denk dat duyvendak de aangewezen persoon is om dit wetsvoorstel er doorheen te rammen. alhoewel ik moet zeggen dat in amsterdam die bellende klootzakken op de fiets (ik fiets ook en heb geen auto) echt voor levensgevaarlijke situaties zorgen waar automobilisten of andere fietsers dan weer de dupe van zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:38 |
En gelijk ook de mobiel bellende voetganger aanpakken. | |
MouzurX | vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:39 |
maar handsfree bellen in de auto mag wel omdat ze het niet kunnen aanpakken ![]() | |
heiden6 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:43 |
![]() | |
Devrim_ | vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:47 |
quote:en de mobiel bellende babys in de kinderwagens! ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:55 |
quote:Die steken niet over zonder te kijken. ![]() | |
Papierversnipperaar | vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:57 |
Kentekens voor rollators! ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 03:01 |
Ook het zinloos fietsbel gebruiken, moet streng aangepakt worden. | |
StateOfMind | vrijdag 8 augustus 2008 @ 06:59 |
quote:Precies! Ze gebruiken die fietsbel maar gewoon handsfree! | |
Pappie_Culo | vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:17 |
Net goed, het moet maar eens afgelopen zijn. En eigenlijk verwacht ik ook een boete van 2 euro per spaak in het wiel. Zal ze leren. | |
OldJeller | vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:21 |
Als je gewoon op een rustige (rechte) weg rijdt, dan kan het niet zo'n probleem zijn om te bellen. Verschil tussen fietsen en auto: met de fiets sta je in 1 seconde stil en bereik je een lage snelheid, bij de auto is dit het tegenovergestelde. Dus eigenlijk zou het alleen selectief moeten zijn, bij drukke verkeerspunten en dergelijke. Maar als het selectief wordt, wordt het te moeilijk en dat kan natuurlijk niet. ![]() | |
Basp1 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:40 |
En dan mogen mensen nog steeds wel op de brommer blijven bellen? | |
Croga | vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:43 |
quote:zolang de telefoon ingebouwd is in de helm kan dat handsfree dus lijkt me wel :p | |
DennisMoore | vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:43 |
Misschien moeten ze gewoon gevaarlijk verkeersgedrag verbieden? | |
knep | vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:44 |
Koos Spee ![]() | |
DennisMoore | vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:46 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koos_Spee Totáál verkokerd. Tunnelvisie. | |
Blik | vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:59 |
bureaucratie ![]() | |
Athmozz | vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:05 |
quote:of gewoon verkeer verbieden, dan zijn er zeker geen verkeersongevallen meer! OT: belachelijk dat vb handsfree bellen wel mag, en andersom niet. Je bent even afgeleid als je gewoon belt dan als je handsfree belt, enkel dat je niets vast hebt zou kunnen enige invloed hebben. Maar dan nog; alsof je altijd met 2 handen aan je stuur rijdt (ik heb sowieso maar 1 hand aan het stuur, andere ligt op de armleuning. Of ik daar dan mee bel of ik laat die op de armleuning liggen, in beide gevallen duurt dat evenlang om naar dat stuur te gaan & bij te sturen indien nodig). Geldklopperij. Ga het geld eens halen bij al die mensen die een uitkering trekken zonder dat ze er recht op hebben ipv belachelijke regeltjes bij te maken om nog meer te kunnen verdienen. | |
JanJanJan | vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:25 |
quote:Niets aan toe te voegen | |
Takemenow | vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:27 |
En de vertrutting van Nederland gaat vrolijk door. What's next? Binnenkort mag je ook niet meer buiten bellen... ? | |
Athmozz | vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:28 |
quote:of enkel in een in je huis ingebouwde metalen kamer, zodat je andere niet ziek maakt met de straling van je gsm. (gaat leuk bellen worden dan ![]() | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:57 |
Zou het niet helpen om eerst eens te zorgen dat fietsers weer de hand gaan uitsteken voor het afslaan, niet meer op de stoep, niet met 5 rijen dik, met werkende verlichting, enz. enz.? | |
Athmozz | vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:06 |
quote:Hand uitsteken is niet verplicht, en in België (weet niet hoe het in NL zit) mag je binnen de bebouwde kom met verschillende naasteen rijden, OOK als je daarmee het autoverkeer stoort (maar hier moet de regel dan maar aangepast worden, want dat is idd ferm irritant) | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:20 |
quote:' Koos Spee is geen belg, dus ik neem aan dat hij over Nederland spreekt. En in NL is hand uitsteken wel verplicht en mag je maximaal met twee personen naast elkaar fietsen. | |
Croga | vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:10 |
quote:En zelfs dat alleen als je daarmee het overige verkeer niet hindert.... | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:28 |
EIN - DE - LIJK !!! Serieus, ik hang de vlag uit vandaag, na het horen van dit nieuwsbericht. Ik stoor me al jaren mateloos aan fietsers die door het verkeer banjeren en nergens oog voor hebben. Ze zijn alleen met zichzelf bezig, geven geen richting aan, steken zonder uit te kijken de weg over en letten nergens op. Om de haverklap zijn ze mobiel aan het bellen en zijn ze drukker met het gesprek, dan met aandacht schenken aan het verkeer.. Ik ben er 1000 procent voorstander van dat ze dit gaan aanpakken; liever nog vandaag dan morgen. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 11:30:28 ] | |
MouzurX | vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:37 |
quote:of je rijdt 's ochtends gewoon niet langs de wegen waarvan je weet dat er tien miljoen kinders langs moeten. | |
abondance | vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:48 |
ook als mensen geen fiets onder hun gat hebben lopen ze als zombies over straat Ik plak wel eens affiches en merk dat niemand op je let. Behalve mensen van buitenlandse nationaliteit die spreken je wel aan wat doe je wat is dat? die kijken en zien om zich heen. De europeaan loopt als een robot over straat afgestopt en angstig te storen met zijn blik. en is niet in staat zijn omgeving nog te observeren Vandaar ook die MP3 in hun oren om zich nog meer af te sluiten van de aarde de lucht en de vogels of wat ook. Verontrustend | |
Lucifer_Doosje | vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:56 |
Gewoon het fietsen verbieden ![]() | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:00 |
quote:Nou, dat doe ik helemaal niet, ik woon in het buitengebied en kan via verlaten wegen de snelweg bereiken. Alleen: meen jij nu serieus dat als fietsers massaal de regels op de weg aan hun laars lappen de automobilisten daar dan niet meer moeten rijden? | |
veldmuis | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:02 |
Waarom is de laatste en de tweede zin gelijk aan elkaar in de bericht? | |
Fliepke | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:05 |
De betutteling zeg. Gaan we dan binnenkort ook draagbare audiospelers op de fiets verbieden? Misschien moeten we het ook doen bij wandelaars, want gut ja, die lopen ook wel eens over straat. PAS UIT!!!!! | |
MouzurX | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:07 |
quote:Er werd hierboven gezegd dat je gewoon met meerdere naast elkaar mag, en je hand uitsteken hoeft ook niet dus zoveel "regellaarslapping" ( ![]() Maar: Ja, als je op bepaalde wegen telkens last hebt van fietsers moet je die gewoon mijden. Je weet dat die kinders er zijn op DIE weg op DAT tijdstip. Hun fietsgedrag aanpassen zal toch niet zo 1 2 3 lukken. | |
veldmuis | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:18 |
quote:Als draagbare audiospelers verboden worden monteer ik een TV zonder speaker op m'n fiets en ga ik onderweg tv kijken. | |
zoalshetis | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:20 |
sowieso mensen die in het openbaar muziek luisteren. doe lekker die koptelefoon op paupers. | |
its_me_ | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:22 |
Wanneer krijgt die man eindelijk zijn ontslag. Het is toch gewoon eigen verantwoordelijkheid voor de fietser om te bepalen of hij wilt bellen of niet. Hij zal zelf het grootste slachtoffer zijn in het geval dat hij wordt aangereden. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:24 |
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben. | |
zoalshetis | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:25 |
quote:dat is opmerkelijk. we zijn het zowaar een keer eens. | |
veldmuis | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:25 |
quote:Ben jij Koos Twee ofzo? ![]() | |
zoalshetis | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:26 |
quote:ondanks dat, hij heeft volkomen gelijk. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:26 |
quote:Nou nee, fietsers zijn zogenaamde zwakkere verkeersdeelnemers waardoor de verantwoordelijkheid meestal bij het gemotoriseerde verkeer komt te liggen. Dat ze vooral zwakker zijn door het niet voeren van licht, het zonder kijken oversteken van kruispunten, het negeren van rood licht of door te bellen de aandacht niet bij het verkeer te hebben doet natuurlijk niet ter zake. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:28 |
quote:Hoezo ? Ik zit de hele dag in de auto voor m'n werk en het is eerder aan mezelf dan aan fietsers te danken dat ik niet dagelijks 1 op m'n motorkap heb liggen. Ik heb ook het idee dat fietsers die zo mallotig rijden zelf zelden tot nooit in een auto rijden. Toen ik nog geen rijbewijs had reed ik namelijk ook zo. | |
veldmuis | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:30 |
quote:Godver, nou ben ik het ook met je eens. Wat is er met je gebeurd? Sinds ik m'n rijbewijs heb let ik ook veel beter op op de fiets. Als ik bel op de fiets stop ik veel eerder, ook als ik voorrang heb, rij ik rustiger, kijk ik meer etc. Ik lijk wel een verzuurde ouwe lul nu. ![]() | |
CasB | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:30 |
Ik vind het wel een goed voorstel. Niks zo hinderlijk als mensen die al bellend aan het fietsen zijn, waardoor ze geen idee hebben hoe zacht ze fietsen, geen hand kunnen uitsteken, en sowieso nergens naar kijken of niks zien. | |
abondance | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:31 |
ontneem de burgers elke verantwoording en ze zal er ook geen enkele meer willen nemen niet klagen dat ze u dood op straat laten liggen zo als nu al het geval is decadent | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:31 |
Sorry veldmuis ![]() | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:39 |
quote:Zullen we in deze discussie net doen alsof de Belgische wetgeving niet van toepassing is in NL? quote:Dat lukt best. Gewoon beboeten. Iedere dag weer. Nu lukt het niet omdat ze EN geen boete krijgen EN bij een ongeval de automobilist nog moet betalen ook. | |
Basp1 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:41 |
Zoals de verzuurde ouwe lullen ook al geconstateerd hebben halen veel fietser die caprioolen ook uit wanner ze niet aan het bellen zijn . Ik denk dat we de regel maar moeten veranderen, elke fietser mag alleen maar door automobilisten stapvoets gepasseerd worden. | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:41 |
quote:Niet mee oneens, maar als je de vele overtreding die nu plaatsvinden al niet handhaaft, dan heeft het geen zin om meer regels te maken. Eerst handhaven wat er is. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:04 |
quote:Beboeten voor gevaarlijk rijgedrag lijkt mij een prima kapstok. Het hoeft voor mij ook niet zo te zijn dat elke overtreding een bekeuring oplevert, wel alle gevallen die duidelijk gevaar voor het overige verkeer opleveren. | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:16 |
quote:Van mij ook niet, maar laten we eerlijk zijn: je moet het wel heel bont maken om een bekeuring te scoren als fietser. Ik kan mij nog wel herinneren dat ik na een avondje stappen links van de weg, over de stoep, zonder licht (stuk), met een fiets die een dubieuze afkomst had (ik ontken alles), stomdronken langs agenten fietste, ze bijna omver fietste en e.e.a. met een "sorry" af kon worden gedaan... Ook al heb ik de indruk dat DAT niet meer kan, ik heb niet de indruk dat je als fietser echt in de gaten wordt gehouden. Rij je met de auto 104 iov 100 km/u op een stuk snelweg waar je 100 meter verderop gewoon 120 mag: boete. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:21 |
quote:Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ... | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:27 |
quote:O, daar hebben we weer iemand die in de propaganda van Spee trapt. Je kan weldegelijk een bon krijgen voor 4 km/u te hard. | |
JanJanJan | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:53 |
quote:Wel als je er 100 mocht ![]() | |
Basp1 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:53 |
quote:Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen. Een auto is gewoon geleid projectiel waar men burgers in laat rijden | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:55 |
quote:Een fietser geen geen auto nodig om zichzelf dood te rijden. Maar dat is ook niet relevant. Ze moeten zich aan de regels houden. | |
JanJanJan | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:55 |
quote:Projectiel ![]() Ook een Spee-adept? | |
Basp1 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:10 |
quote:Jawohl ordnung must sein mehr regeltjes. Ganz affen titten geil al die regeltjes die we bedenken. ![]() Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:14 |
quote:Ja, na correctie. Maar dan heb je op je teller 110/115 gereden. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:16 |
quote:Als het alleen ergeren was dan was een verbod zinloos ja, het is gewoon levengevaarlijk. Zit je zelf vaak in de auto ? | |
Basp1 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:17 |
quote:Basis natuurkunde. kinetische energie= 1/2mv^2. | |
Basp1 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:21 |
quote:nee ik ben blij dat ik er ook al 5 jaar geen meer heb. Ik werd op het laatst echt gek, van de overige automobilisten die allemaal denken dat ze kunnen rijden en daardoor allemaal als eerste bij het stoplicht denken te zijn maar voor meer onrust op de weg zorgen dan men maar in hun domme hoofd kan halen. Als het aan mij zou liggen zouden autos ook niet eens meer binnen de ring van steden mogen komen, maar dan wel goede opbenbaar vervoer mogelijkheden vanaf de transfer parkings. ![]() Mijn werk zit op 7 KM en ik kan bijna helemaal langs een kanaal naar mijn werk fietsen, behalve de laatste kilometer over een industrieterrein. Niet dat ik ooit bel op de fiets, maar weer een regeltje erbij dat nergens over gaat. | |
JanJanJan | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:49 |
quote:Gaaaap ![]() al reed ik op mijn teller 217!!! | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:55 |
quote:Zoals gezegd: Jij gelooft kennelijk in de onzin van Spee. Het gaat niet om wat gemeten is, wat er op de snelheidsmeter staat (tellers doen gereden kilometers en snelheidsmeters de snelheid en die laatsten zijn soms gewoon op de kilometer per uur nauwkeurig), maar om hoe hard je gereden hebt. Als je 104 rijdt kan 108 gemeten worden (die meetCORRECTIE is er niet als kado, maar ter correctie van onnauwkeurigheid in de meting) en dan kan er misschien wel 110 op de snelheidsmeter staan... maar je rijdt 4 km/u te hard en je wordt daarmee geflitst. Punt. | |
Light | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:14 |
quote:Snel remmen op de fiets valt ook tegen als je maar 1 hand aan het stuur hebt. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:28 |
quote:Gewoon dagelijkse praktijk hoor. Ik rij gewoon met 85 km/u langs een flitspaal als je daar 80 mag, nooit een bekeuring gehad, met welke auto ook. quote:Sorry ? Ik moet de eerste auto nog krijgen waar er geen afwijking naar boven op de teller zit ![]() Kun je lang en kort lullen, je kraamt onzin uit. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 15:29:12 ] | |
Casos | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:39 |
quote:Nee, die correctie is er om meetafwijkingen op te vangen en nergens anders voor. Nieuwe of oude banden geeft al een afwijking. Die palen worden niet wekelijks geijkt, daarom is die correctie. Altijd dat geouwehoer over "dat is na correctie"...... onzin is dat. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:42 |
De eerste die mij komt vertellen en aantonen dat hij 104 op z'n teller reed op een 100 km weg en daarvoor een bekeuring kreeg krijgt een krat bier van mij. | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:48 |
quote:Als jij daar met auto's langs rijdt die als ze op de teller 85 km/u rijden in werkelijkheid gewoon 80 km/u rijden... tsja... Maar wat doet dat af aan wat ik schreef? quote:Er zijn genoeg autotests waar ook de afwijking van de snelheidsmeter in wordt vermeld. En echt: er zijn auto's die exact zijn. Daarnaast kan ik je officieel van Herr Spee een stuk laten zien waarin ook hij toegeeft dat zijn opmerking dat er ALTIJD een afwijking in de teller zit niet klopt. quote:De meeste flitspalen zijn niet digitaal. Ook de digitale zijn niet 100% nauwkeurig. De ADAC heeft ooit de flitspalen getest en kwam tot afwijkingen van 20(!)%, zij het dat dat een uitzondering was. De meetcorrectie is een DIRECT gevolg van de ZEKER BESTAANDE AFWIJKING die apparatuur die THANS WORDT GEBRUIKT heeft. En wat ik op de snelheidsmeter zie heeft daar niets mee te maken. quote:Nee, dat doe jij, want als mijn snelheidsmeter te weinig aangeeft mag ik ook niet harder. Was dat maar zo. Dus dat instrument heeft geen enkele waarde. Feit blijft dat jij bij 87 km/u gemeten (en wat er dan ook op de meter stond is niet relevant) een boete kan krijgen als jij 80 km/u mag (die boetes heb ik hier van meerdere werknemers liggen, ik heb er deze week nog bijna 40 betaald, sommigen ook iets hoger...). Aangezien daar een correctie van 3 km/u vanaf gaat omdat de HR heeft geoordeeld dat bij 87 km/u gemeten slechts het bewijs is geleverd dat er 84 km/u is gereden... kun je dus zonder meer een boete krijgen voor 4 km/u te hard. Dat is een feit. Punt. | |
Jarno | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:49 |
quote:Kun je gelijk een sigaretje opsteken. Want dat zal dan nog de enige plek zijn waar dàt mag. | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:51 |
quote:Maak er een lekker flesje Champagne van en ik kom je vertellen over die keer dat ik 86 km/u (boordcomputer en echt, die geeft net iets te weinig aan ook, gecontroleerd met performancebox) op de teller reed en na correctie voor 91 km/u de lul was. Driepoot, dus niet goed uitgelijnd waarschijnlijk, maar dat doet er niets aan af. Mag je meteen met performancebox meerijden om de verhouding digitale snelheidsmeter vd GPS te controleren. | |
Casos | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:52 |
quote:Oh, dat is zo geregeld hoor, gooi ik wat kleinere wielen onder mijn auto en dan kan ik zelfs bekeurd worden voor 104 terwijl ik 95 op de teller reed. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:12 |
quote:Ik ben bang dat we er niet uit gaan komen.. Zelf controleer ik het namelijk ook altijd via de GPS... | |
XiChico | vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:14 |
Boeiend, heb toch oordopjes met microfoon, dus hoef mijn telepwn niet vast te houden. | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:40 |
quote:Nou, ik weet zeker dat ik 100% gelijk heb. Wat jij allemaal met jouw GPS doet zegt mij weinig. 3% afwijking kan alle kanten op. Dat jij niet bekeurd wordt als je feitelijk 85 km/u lang een paal rijdt maakt het verhaal van mij niet minder waar. | |
Light | vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:51 |
Volgens mij ging dit topic over bellen en fietsen, niet over snelheidsovertredingen met auto's. | |
bloodymary | vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:43 |
quote:Inderdaad, kotsziek word je er van, wat is dit een kutland aan het worden zeg... ![]() | |
sieske | vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:45 |
quote:nou, dit geldt ook voor mij en ik heb nog niet eens een rijbewijs. Ik ben wel op les geweest en heb nu echt door hoe irritant fietsers kunnen zijn door zich niet aan normale regeltjes te houden zoals hand uitsteken, licht op de fiets hebben, met max. 2 man langs elkaar fietsen, uitkijken voor je oversteekt. | |
Light | vrijdag 8 augustus 2008 @ 18:38 |
quote:Minder regeltjes, als in meer aan het gezond verstand van mensen overlaten? Dan moet dat wel werken. En je maakt mij niet wijs dat iemand die al fietsend een sms aan het versturen is, positief bijdraagt aan de verkeersveiligheid. Lekker naar beneden kijkend, vast niet meer dan 2-3 meter voor de fiets. En net genoeg langs het schermpje kijken om te zien waar de fietsstrook loopt, in de hoop zo een bocht op tijd op te merken. | |
Revolution-NL | vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:04 |
Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! ![]() ![]() ![]() | |
Martijn_77 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:18 |
quote:Idd, en datn ook nog beweren dat de boetes echt alleen voor de verkeersveiligheid zijn en niet voor het spekken van de schatkist. Maar vervolgens ophouden met bepaalde controles omdat ze niet genoeg opleveren ![]() | |
DS4 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:23 |
quote:Spee is een rasleugenaar. Dat die man nog steeds op zijn plek zit... ![]() | |
moussie | vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:34 |
Ik heb zelf geen auto, doe alles op de fiets en ik ben het wel eens met zo'n maatregel, het is mij al vaker dan 1 keer overkomen dat zo'n bellende muts, zonder op de rest van het verkeer te letten, ineens van die rare toeren gaat uithalen waardoor ik een noodstop moet maken .. ik ben blij dat ik geen kinderen meer achterop moet vervoeren, met die rare toeren die ik op mijn beurt dan weer uit moet halen om niet zelf op straat te belanden !! Dus ja, ik kan me goed voorstellen dat je dat als automobilist helemaal hebt, je probeert zo'n aanrijding toch te voorkomen, maar wat als jouw ontwijkende reactie op die bellende fietser een dodelijk ongeluk tot gevolg heeft ? Jij rukt aan je stuur en diegene naast je kan je niet ontwijken, auto over de kop, 3 doden .. zoiets .. | |
moussie | vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:39 |
quote:baby's die kijken alvorens over te steken .. daarvan zou ik graag een bron willen zien ![]() | |
Modus | vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:48 |
In het AD van vandaag stonden een paar lezersreacties op dit item. 1 vent zei 'ja ik weet dat het onveilig kan zijn maar ik vind dat iedereen daar zijn eigen verantwoordelijkheid in heeft'. Ja want je rijdt als enige op straat he. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:50 |
quote:Bovendien heb je daar als fietser nauwelijks eigen verantwoording in omdat de automobilist bij een ongeluk meestal verantwoordelijk wordt gehouden. | |
Martijn_77 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:51 |
quote:Zal wel genoieg opleveren voor de schatkist denk ik ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:00 |
quote:Zeg eens Martijn, wie bepaalt eigenlijk wat Spee moet uitvoeren ? | |
bloodymary | vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:30 |
De meeste mensen reageren tegenwoordig alleen vanuit hun eigen beleving op dit soort plannen. Zo van:ik ben wel eens bijna omver gereden door een bellende fietser etc. etc. Dat vind ik zo kortzichtig, je moet beseffen dat het weer een beperking van je levensvrijheid is. What's next, niet meer praten tijdens het fietsen, geen lolly eten tijdens het fietsen, geen kinderen meer achterop de fiets, etc.etc. Als je dit soort plannen steunt komt er een dag dat je zelf de dupe wordt en dan is het huis te klein natuurlijk, als de eigen vrijheid word beperkt. Jammer dat het de meeste mensen niet meer lukt om zaken in een ruime context te zien. | |
TheThirdMark | vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:38 |
quote:Jij hebt geen rijbewijs kan ik hier uit halen? Rij je rustig over de weg. Zie je in de verte zo'n klapjosti op de fiets die op het moment van inhalen óf schrikt omdat hij je niet hoorde aankomen óf zo in gesprek verzonken is dat hij/zij spontaan naar rechts afbuigt. | |
MouzurX | zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:18 |
quote:Das toch mooi ? Want dan kan jij er makkelijk langs, als hij naar rechts gaat ![]() | |
Light | zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:26 |
Als fietser ben je al een door de wet beschermde verkeersdeelnemer. Te beschermd, denk ik. Als je met een blinddoek om gaat fietsen en dan tegen een auto aanrijdt, ben je waarschijnlijk niet meer beschermd. Maar veel scheelt het niet. Als fietser zijn een paar dingen belangrijk. Bij mobiel bellen heb je het dan over overzicht (zien waar je heengaat en zien wat er nog meer om je heen gebeurt, kunnen anticiperen) en snel kunnen remmen. Om even met het remmen te beginnen. Uiteraard moet de fiets over goede remmen beschikken. Maar daarmee los je niet alles op. Als je in 1 hand een mobieltje hebt en dus maar 1 hand aan het stuur hebt dan kun je veel minder goed remmen. Probeer het maar eens. Met normale fietssnelheid bij een vast punt een noodstop maken met twee handen aan het stuur. Dan bepalen in welke hand je waarschijnlijk een mobiele telefoon zou vasthouden en vanaf hetzelfde punt met dezelfde snelheid weer een noodstop maken, maar nu dus zonder die hand aan het stuur. Post je hier even de uitkomst? En als je naar het schermpje van de telefoon staart (nummer opzoeken, sms lezen/typen, etc) dan heb je ook geen overzicht meer. Het om je heen kijken gaat een stuk lastiger dan. En als je niet weet wat er gebeurt, kun je er ook niet op anticiperen. Dus je reageert een stuk trager (of helemaal niet). Maar misschien is het idd wel beter om het niet te verbieden. Dan kun je gewoon blijven bellen op plekken die wel veilig zijn. Dus niet midden in de stad. En op plekken waar het niet veilig kan (midden in de stad bijvoorbeeld) kan de politie altijd nog optreden met artikel 5 (je mag je niet zo gedragen dat je gevaar of hinder veroorzaakt). Oh, ik heb geen auto. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:28 |
Ik dacht dat het al niet meer mocht | |
Revolution-NL | zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:49 |
quote:Je slaat hier de spijker op zijn kop!! Maargoed mensen zijn zo ongelofelijk kortzichtig. Men juicht nieuwe beperkingen toe totdat ze zelf beperkt worden in iets waar ze dagelijks hinder van zullen ondervinden dan gaan ze huilen op een internet forum en klagen over de regering. Jammer dat het gros van de mensen dit pas beseft als het te laat is. Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die zelf nadenken moeilijk vinden en graag wil dat Den Haag keuzes voor hun maakt ![]() | |
TheThirdMark | zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:50 |
quote:+1 correctie. Links dus | |
TheThirdMark | zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:51 |
quote:Het niet handsfree bellen in de auto wordt ook niet toegestaan. Ook op de motor niet (alhoewel mij dit wat ongemakkelijk lijkt). Waarom op de fiets wel? | |
DrDentz | zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:53 |
"What's the officer doing? Checking if the wheels are still turning?" ~ Snoop Dogg | |
Revolution-NL | zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:56 |
quote: Heb ik hier specifiek over het niet bellen op de fiets??? Volgens mij niet. Lees mijn post nog een keer, als je het dan nog niet begrijpt moet je een cursus begrijpend lezen volgen. | |
Light | zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:02 |
quote:Je post wel in een topic over bellen op de fiets. Lees de titel nog maar eens. | |
TheThirdMark | zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:07 |
quote:Wat light zegt. Als jij niet weet waar het topic gaat kan je rustig opbokken. Ga maar lekker met je mede boomknuffelaars in het bos zitten. | |
Revolution-NL | zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:07 |
quote:Ik reageerde op een quote. Als je inhoudelijk niks op mijn post heb in te brengen, ga dan ergens anders spelen! | |
Freeflyer | zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:11 |
het wordt steeds erger met de betutteling. | |
TheThirdMark | zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:11 |
quote:Als jij alleen maar reageert op een quote zonder te weten waar die quote eigenlijk over gaat (jeweet, topic relevantie) zou je gewoon buiten moeten gaan spelen. | |
Revolution-NL | zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:13 |
quote:*proest ![]() Een boomknuffelaar die het liefst in heel Nederland 2x 4 banen ziet enz enz. Je hebt je (ongefundeerde) mening al snel klaar liggen zie ik. Als je mijn eerste post terug leest dan kan je zien wat ik van kortzichtige mensen vind die verder denken dan hun neus lang is. | |
Revolution-NL | zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:14 |
quote: Volgens mij kan jij gewoon niet begrijpend lezen ![]() Reageer nu eens inhoudelijk op mijn post zonder geflame. | |
TheThirdMark | zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:16 |
quote: ![]() Leer zelf even je post te lezen ![]() | |
Revolution-NL | zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:18 |
quote:Als je nu gewoon even laat zien dat je wel het vermogen hebt om NORMAAL te reageren. Ik ben bang dit teveel gevraagt is. Mensen zoals jij zijn zonde van mijn tijd ![]() /end | |
TheThirdMark | zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:19 |
quote: ![]() Als je nu gewoon even laat zien dat je wél het vermogen hebt om NORMAAL te reageren. Ik ben bang dat dit teveel gevraagt is. Mensen zoals jij ![]() /pols | |
Light | zaterdag 9 augustus 2008 @ 02:19 |
quote:De post waar je op reageerde had meer met het onderwerp dan jouw reactie. De meeste (alle?) verkeersdeelnemers willen snel en veilig van A naar B. Daarvoor heb je spelregels nodig. Als iedereen rechts rijdt, kunnen we elkaar passeren. Dat soort regels. En daar wil je er minder van? Mag de overheid zich niet meer met onze veiligheid bemoeien, en moet de regel dat rijden onder invloed niet mag maar geschrapt worden? Da's namelijk ook een beperking van je vrijheid. Je mag je niet eerst helemaal lam zuipen en dan nog een auto gaan besturen. Ik zie bellen/sms-en tijdens het besturen van een voertuig (auto of fiets) als iets dat daarmee vergeleken kan worden. En dus moet je 't niet doen. Ik vind het dan ook een goed plan om het wettelijk te verbieden. En dat ik het met dit plan eens ben, zegt niets over wat ik denk van andere wetten en plannen van de overheid. | |
Dagonet | zaterdag 9 augustus 2008 @ 02:41 |
quote:Of een fiets. Als ik fiets en ik ben aan het bellen dan heb ik m'n koptelefoon op, twee handen aan het stuur fietst een stuk prettiger. En dan heb ik maar één oortje in zodat ik met het andere m'n omgeving nog kan horen. Vaak hoor ik brommers en scooters veel eerder dan dat ik ze aan kan zien komen en die krengen nemen de bochten vaak zo ruim dat als ik niet inhou ik eronder zou liggen. | |
moussie | zaterdag 9 augustus 2008 @ 03:55 |
quote:Wtf .. ik had gekneusde ribben dankzij die achterlijke muts met telefoon en het hebben van gekneusde ribben is een behoorlijke beperking van mijn bewegingsvrijheid .. en dan is het nog goed afgelopen omdat ik wel alert reageerde, iemand anders is net iets trager, die valt verkeerd en dan ? Als je zo nodig moet bellen, best, maar dan idd handsfree en met maar één oordoppie, je deelname aan het verkeer hoort je eerste prioriteit te zijn, niet je telefoontje .. je bent geen eiland of zo maar een verkeersdeelnemer en jouw achterlijke gedrag brengt andere verkeersdeelnemers in gevaar | |
DennisMoore | zaterdag 9 augustus 2008 @ 08:42 |
Stel dat er jaarlijks één persoon aan zou overlijden, dan rechtvaardigt dat geen verbod. En bij twee personen ook nog niet. En bovendien heeft Obersturmbahnführer Spee het alleen over 'klachten' die zouden worden geuit. | |
DennisMoore | zaterdag 9 augustus 2008 @ 08:48 |
quote:Ten eerste is je vergelijking van auto en fiets al vreemd ![]() En ten tweede is jouw mening dat telefoneren en dronken aan het verkeer deelnemen vergelijkbaar zijn niet relevant, en m.i. onjuist. 'k Weet natuurlijk niet hoe jij telefoneert... | |
DennisMoore | zaterdag 9 augustus 2008 @ 08:50 |
quote: ![]() | |
Light | zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:11 |
quote:Ik telefoneer niet tijdens het fietsen. En anders kan ik altijd nog een oortje gebruiken, dan heb ik iig wel twee handen aan het stuur. Heb je wel eens geprobeerd om een noodstop te maken op de fiets met 1 hand aan het stuur? | |
Chancard | zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:37 |
quote:Met 2 naast elkaar is toch het maximum? | |
Lambiekje | zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:26 |
quote:pas op zijn 33ste de havo halen. ik krijg z'n ontiegelijk drang om deze stub te wijzigen. quote: in "In 1968 en 1971 behaalde hij er de zwemdiploma's A en B." [ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 09-08-2008 13:36:23 ] | |
Lambiekje | zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:31 |
quote:Wat jy daar schetst wordt aangeleerd in het onderwijs. Toeristen/buitenlanders zijn met een hele ander bewustzijn aanwezig. Je hebt er voor betaald om daar te zijn. Dezelfde mensen die hier als zombies lopen zien wel elke mier in Turkije. Het grappige is, als je dan weer thuis komt zie je opeens dingen in je straat die anders zijn. Maar het blijkt dat die wijzigingen al voordat je wegging er al waren. Mensen functioneren zo autopiloot in hun woonwerk-verkeer. Niets valt meer op. | |
Lambiekje | zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:38 |
quote:Dat is gewoon heel ernstig te noemen en gewoonweg bespottelijk. | |
Lambiekje | zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:45 |
Het kan toch zo veel simpeler. Mobieltjes zijn toch altijd netjes te traceren. Waarom kan er dan niet ingevoerd worden dan dat als je in het verkeer begeeft dat de mobiel gewoon NIET werkt. 99% van de telefoongesprekken is toch quatsch. 15 jaar geleden had men het niet nodig en nu ook niet. [ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 09-08-2008 13:51:06 ] | |
TheThirdMark | zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:50 |
quote:Hand uitsteken is in Nederland verplicht. Tevens mag je alleen maar in je eentje rijden. 2 naast elkaar wordt echter gedoogt. | |
Lambiekje | zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:52 |
quote:nee .. dus als een agent op zijn strepen staat kan hij iemand beboeten. no way. | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:26 |
Ik dacht eigenlijk dat dat al zo was. ![]() | |
Light | zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:36 |
quote:Op basis waarvan wil je dan dat die mobieltjes niet meer werken? Snelheid van verplaatsing? Dan zou het ook niet werken als je in bus of trein zit, of als passagier in een auto. Daarmee ga je wel te ver. | |
CasB | zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:37 |
quote:En wat als een passagier wil bellen? | |
Lambiekje | zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:41 |
quote:12 jaar geleden was dat ondenkbaar. Waarom zouden we die stap niet terug kunnen doen. Het mobiel bellen is niet voor niets als stomste uitvinding ooit? Wie o wie heeft ECHT nodig. !? Serieus wie. "Schat ik ben over 5 minuten thuis" .. wat zijn dat nu voor gesprekken. of "Waar ben je nu" . wat een onzin. Het levert alleen maar een potentieel gevaar en stress met zich mee. Het verstoort gigantische de openbare orde. En als de gesprekken nog ergens over gingen. 99,9% van de mensen heeft GEEN mobiel nodig. | |
Lambiekje | zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:45 |
quote:zo onderdrukt voel je je dus al dat je al regels er bij gaat verzinnen die er nog niet eens zijn | |
Againzender | zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:50 |
quote:ik fiets erg veel door Amsterdam en ook de auto heb ik wel eens nodig in de stad, en kan niet anders dan het eens zijn met je. Ik pak ook mijn telefoon wel als ik aan het fietsen ben en gebeld word, maar houd het zo kort mogelijk dan. Hou toch graag twee handen aan het stuur (en de remmen en versnelling) Zeker in het centrum is het gewoon gevaarlijk om op de fiets te bellen met al die drukte. Meestal rijd ik met een handsfree setje trouwens, kan ik lekker radio luisteren onderweg. Maar dat is natuurlijk ook niet helemaal verkeersveilig ![]() | |
DennisMoore | zaterdag 9 augustus 2008 @ 18:18 |
quote:De keren dat ik in m'n leven een 'noodstop' heb moeten maken met de fiets, zijn op één hand te tellen ![]() En ik weet niet met wat voor bloedgang jij fietst, maar als ik bel op de fiets, dan race ik niet. En bovendien kijk ik gewoon netjes voor me. En dat gaat uitstékend met één hand aan 't fietsstuur. M'goed, zeikerds hou je altijd. Van jou mag ik natuurlijk ook geen kratje bier achterop de fiets vervoeren vanaf de supermarkt. Heb je wel 's een 'noodstop' gemaakt terwijl je met een hand een kratje bier achterop vasthoudt? Misschien moet je maar beter niet deelnemen aan 't verkeer, als je niet in staat bent om met één hand aan 't stuur te fietsen ![]() | |
TheThirdMark | zaterdag 9 augustus 2008 @ 18:21 |
quote:hmn. Zal het nog 1x kort en bondig samenvatten JA. | |
moussie | zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:34 |
quote:en omdat jij het netjes doet omdat je je realiseert dat je anders een gevaar zou kunnen zijn doet iedereen dat ? dus omdat jij niet achter het stuur gaat als je gedronken hebt kunnen we verboden op alcohol ook maar afschaffen .. eigenlijk quote:volgens mij moet die vastzitten met een spin, anders mag je niet fietsen, bagage hoort bevestigd te zijn quote:plekken zat waar je met 1 hand kan fietsen, plekken zat waar je zonder handen kan fietsen, maar ook plekken zat waar je maar beter 2 handen aan het stuur kan hebben .. en je hebt nu eenmaal van die mutsen die nou juist op die plekken waar je 2 handen aan het stuur moet hebben zitten te bellen, dus die hebben maar 1 hand aan het stuur en zijn nog eens afgeleid ook door het gesprek .. dus als je tegen iemand wil gaan zeiken, zeik dan tegen die mutsen, niet tegen die mensen die de gevolgen ondervinden en daarom een algemeen verbod wel zien zitten | |
Ringo | zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:42 |
Eensch. Net als bellende automobilisten ( ![]() ![]() | |
SuperrrTuxxx | zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:48 |
quote:Ik heb geen idee meer hoe ik erbij kom, maar het zal vast zoiets zijn: ik heb ooit al lang geleden eens gehoord dat dat in de planning lag en ik had eigenlijk meer "verwacht" dat het al zo zou zijn. Maar blijkbaar duren dit soort dingen eeuwig voordat er wat wordt beslist. Zelf bel ik zelden op de fiets dus zo onderdrukt hoef ik me nou ook weer niet te voelen. ![]() | |
Lambiekje | zondag 10 augustus 2008 @ 10:35 |
quote:Mooi toch | |
Lambiekje | zondag 10 augustus 2008 @ 10:37 |
quote:Toen ik fietsexamen moest doen 20 jaar terug .. was het toch zo dat je echt met z'n 2 mocht fietsen. Overigens de politie kan het niet maken dat als je als moeder zijnde aan de buitenkant fiets van je 8 jarige zoon of iets dergelijks. dus NEE. Laat maar zien waar het in de wet staat dat het eigenlijk niet mag. | |
Light | zondag 10 augustus 2008 @ 10:59 |
quote:Dat is nog steeds zo. | |
#ANONIEM | donderdag 20 november 2008 @ 14:26 |
Opmerkelijke steun voor het voorstel van Spee:quote:Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)mobiel_bellen__.html Kortom: snel invoeren die wet. | |
Originele_Naam | donderdag 20 november 2008 @ 14:46 |
ik vind co maar een vieze man | |
#ANONIEM | woensdag 7 januari 2009 @ 04:52 |
quote:Die steken ook maar over zonder te kijken. ![]() | |
Salvad0R | woensdag 7 januari 2009 @ 05:08 |
maar roken op de fiets, dat mag nog wel. dat ze lekker sterven met hun erboten. | |
fs180 | woensdag 7 januari 2009 @ 05:32 |
quote:dan krijg ik korting op de motor ![]() | |
santax | woensdag 7 januari 2009 @ 05:34 |
En hoeveel doden vallen er precies per jaar door bellen op de fiets? Juist ja... geen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 januari 2009 @ 05:36 |
quote:Dat zit niet in de statistieken. ![]() | |
Salvad0R | woensdag 7 januari 2009 @ 05:51 |
quote:Waar is dat verbod uberhaupt op gebaseerd dan. | |
#ANONIEM | woensdag 7 januari 2009 @ 05:55 |
quote:Geef me 1 goede reden waarom in een auto het verbod er wel is en geen verbod op roken achter het stuur bijvoorbeeld. Een fietser is net zo goed verkeersdeelnemer dus waarom geen verbod daar? | |
santax | woensdag 7 januari 2009 @ 06:03 |
quote:Nee geef me 1 goede reden voor het verbod op bellen in de auto als het volstrekt legaal is een blik bier achter het stuur te zuipen, al luisterend naar Happy Hardcore IV terwijl je met je maat die naast je zit het hebt over die geile chick van gisteren ![]() Wil je nog meer verboden? Er vallen geen slachtoffers, anders stonden ze wel in de statistiek. Er is dus geen noodzaak voor. Zelf stap ik trouwens altijd af als ik al een gsm bij me heb op de fiets, maar als ik op een verlaten, afgeschermd fietspad rij dan zie ik niet in waarom ik niet even snel de telefoon kan opnemen. Er kan daar namelijk niets, maar dan ook niets gebeuren wat tot een aanrijding zou kunnen leiden. Dit gaat gewoon net zoals de ID-plicht weer als melkkoe gebruikt worden. En het erge is, blijkbaar werken er nog veel mensen mee aan de huidige-verbodcultuur ook! | |
santax | woensdag 7 januari 2009 @ 06:03 |
edit: 1 keer is wel genoeg ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 januari 2009 @ 06:23 |
quote:In principe is er geen wet die dat verbiedt, bier zuipen, pijpende chicks kan alleen via het artikel : Gevaarlijk rijgedrag. | |
deedeetee | woensdag 7 januari 2009 @ 09:36 |
Van mijn mag het bellen op een tweewieler meteen verboden worden. Idioot dat men tegenwoordig aan de lopende band aan een foon moet hangen om te kletsen. Als je zo'n fietser druk kwebbelend over de straat ziet zwabberen weet je toch meteen dat dit géén goed idee is ? | |
Specularium | woensdag 7 januari 2009 @ 09:39 |
quote:Inderdaad, en als je ze dan bijna een schedelbasisfractuur rijdt omdat zij niet opletten kijken ze je nog aan alsof je niet uit kon kijken. Oprotten met die ellende. Bellen doe je maar als je stilstaat. | |
DennisMoore | woensdag 7 januari 2009 @ 10:35 |
quote:Nope, dan geef je 'm een boete omdat ie over straat zwabbert en verkeersgevaarlijk gedrag vertoont, niét omdat ie aan 't bellen is. Je moet het wel zuiver zien he? | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 7 januari 2009 @ 12:08 |
quote:Ik ben het met je eens echter heeft onderzoek uitgewezen dat handsfree bellen geen zier helpt, en verder zie mensen veel gekkere capriolen uithalen wanneer ze de gps of de autoradio aan het bedienen zijn. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 7 januari 2009 @ 12:13 |
quote:mij maakt dat danw eer niets uit ik fiets 9 van de 10x sowieso zonder mijn handen aan het stuur te hebben dus of ik nu een telefoon vast heb of niet maakt dan weinig uit. Er zou een verschil moeten zijn zijn tussen een fietspad en een gewone straat | |
DennisMoore | woensdag 7 januari 2009 @ 12:20 |
Ook verbieden om met je armen op 't stuur te leunen, een bierkratje achterop te hebben, met één hand een tas vast te houden, muziek te luisteren, bejaard te zijn, met een klein kind voorop.. etc etc Verbieden! Verbieden! Verbieden ![]() Mensen zijn namelijk kleine kleuters zonder eigen verantwoordelijkheid of inschattingsvermogen, die je tegen zichzelf moet beschermen potdikkie! Pak ze al hun vrijheden af, dan kunnen ze ook niéts meer fout doen! | |
zquing | woensdag 7 januari 2009 @ 12:26 |
En ik als bijzonder geoefende stadsfietser moet gaan lijden onder de mensen die niet goed kunnen stadsfietsen ![]() een goede fietser kent geen regels ![]() | |
Man-E-Faces | woensdag 7 januari 2009 @ 21:58 |
edit. ach whatever. | |
fs180 | woensdag 7 januari 2009 @ 22:51 |
quote:1 regel, autos komen hard aan, dus die ontwijk je ten aller tijden ![]() | |
zquing | woensdag 7 januari 2009 @ 22:54 |
quote:Als ik niet zeker weet dat de automobilist me gezien heeft dan stop ik gewoon | |
bikkeltje2 | woensdag 7 januari 2009 @ 22:57 |
Komt er dan ook een video-surveillance-fiets met de politie erop? Zgn. onopvallend je achterna zitten, klem fietsen en dan een preek met videobeelden? ![]() | |
-Beer- | donderdag 8 januari 2009 @ 00:42 |
Eens. En sowieso ook belachelijk dat in Nederland nog steeds zonder helm gefietst mag worden. Dit soort simpele maatregelen schelen veel verkeersdoden per jaar. | |
DennisMoore | donderdag 8 januari 2009 @ 01:14 |
quote:Je moet wel iéts overlaten voor de Darwin-award! | |
Halcon | donderdag 8 januari 2009 @ 01:16 |
quote:Als je zo´n halve gare omkegelt, is het nog jouw schuld ook. Inderdaad opzouten met die ellende. Mensen moeten maar gewoon de aandacht bij het verkeer houden i.p.v. bij de GSM. | |
DennisMoore | donderdag 8 januari 2009 @ 01:27 |
quote:Yep, dan mag je je rijbewijs inleveren wegens blindheid. quote:Dat jij nu te dom bent om je aandacht slechts aan één ding te geven, zegt nog niet dat iedereen zo beperkt is. Misschien moet je gewoon een verbod t.a.v. jezelf uitvaardigen om de verkeersveiligheid te dienen. | |
Halcon | donderdag 8 januari 2009 @ 01:28 |
quote:In de praktijk blijkt gewoon dat veel mensen niet kunnen fietsen en bellen tegelijk. | |
DennisMoore | donderdag 8 januari 2009 @ 01:30 |
quote:In de praktijk blijkt gewoon dat jij niet weet waarover je praat. Maargoed, je kunt dan vast wel met cijfers komen waaruit blijkt dat dit veel ongevallen oplevert? Nee, dacht het ook niet ![]() Je moet eens wat minder vanuit je eigen beperkte vermogens redeneren. | |
bikkeltje2 | donderdag 8 januari 2009 @ 01:44 |
Het calvinisme in NL brengt toch altijd weer een bepaald soort conservatisme naar boven: fietsen zonder helm is er bijvoorbeeld zo één. Gelukkig zitten er tegenwoordig wel weer licht op de fiets (bij de meesten dan) maar dat heeft ook weer enkele jaren geduurd voordat het zover is. Gezien de rare capriolen die bellende fietsers maken is het eigenlijk niet meer dan gezond verstand om dat in te dammen. Opmerkingen rondom betutteling en dergelijke zijn misplaatst, de bellende fietser schijnt de bijbehorende verantwoordelijkheid rondom verkeersveiligheid (voor zichzelf en voor een ander) niet te kunnen nemen en dat is het enige wat waard is om tegen aan te schoppen. Triest dat de overheid zich geroepen voelt om in te grijpen. Wanneer neemt men zichzelf weer serieus zoals gedrag in het verkeer? Kwajongens gedrag bij jonge mensen kan ik begrijpen, maar jonge vaders en moeders met twee kinderen op de fiets die werkelijk alle verkeersregels aan hun / haar laars lappen is te zot voor woorden. Als ze daarbij ook nog eens bellen dan is toch echt wel het hek van de dam. Oh, ja, wel zeuren 'dat komt door dat .. of die' als er iets gebeurt. Gewoon eigen verantwoordelijkheid nemen. Dus alle fietsers: Helm op, bellen als je stilstaat, en je kinderen niet onnodig voor andere auto's gooien! ![]() | |
Halcon | donderdag 8 januari 2009 @ 01:51 |
quote:Misschien moet je je eens wat vaker in het verkeer begeven en dan eens letten op het gedrag van fietsers. Oh ja, een bron: http://www.tbm.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=f5986fb8-1f38-4332-a861-83c806abaa31&lang=nl Nu jij weer, Moore. ![]() | |
GieJay | donderdag 8 januari 2009 @ 01:52 |
Misleidende tt.. | |
DennisMoore | donderdag 8 januari 2009 @ 09:56 |
quote:Da's geen bron met ongevalscijfers. Da's een testje op tv met één proefpersoon, een tv-presentator ![]() | |
FortunaHome | donderdag 8 januari 2009 @ 10:59 |
Dennis... meen je nou echt dat mobiel bellen op de fiets geen enkele invloed heeft op je rijgedrag? http://www.verkeerenwater(...)ts_tcm195-171429.pdf | |
DennisMoore | donderdag 8 januari 2009 @ 11:07 |
quote:Nee, dat meen ik helemaal niet. Ik meen (en zei) dat er tig zaken zijn die invloed hebben op rijgedrag, maar niet voldoende en niet bij iedereen hetzelfde om ze dan maar allemaa domwegl te verbieden. Overigens uit dat rapport: quote: [ Bericht 28% gewijzigd door DennisMoore op 08-01-2009 11:13:50 ] | |
nummer_zoveel | donderdag 8 januari 2009 @ 11:10 |
Mooi zo. Heb zelf al eens bijna zo'n domme doos aangereden die al bellend de straat opvloog, totaal afgeleid doordat ze helemaal opging in het leuke gesprek dat ze was aan het voeren. Als fietser ben je een deelnemer aan het verkeer die erg kwetsbaar is, en drie maal raden wie de schuldige is als een automobilist een bellende fietser aanrijdt. | |
Beelzebufo | donderdag 8 januari 2009 @ 11:14 |
Ik laat vast een snor en een baard staan. Als ik genaaid wordt, dan wil ik ook zoenen! En dat zullen de betreffende agenten/s weten! | |
DennisMoore | donderdag 8 januari 2009 @ 11:16 |
Zie edit. Met een moeilijk en duur te handhaven verbod voorkom je 1 tot 3 dodelijke slachtoffers per jaar. Het is beter om in z'n algemeenheid te wijzen op de risico's van de vele zaken die de rijvaardigheid negatief kunnen beïnvloeden. Dat gaat bovendien uit van een beter mensbeeld: die van een volwassene die wordt geacht verantwoordelijkheidsgevoel te hebben en risico's kan inschatten. Simpelweg alles verbieden dat een mogelijk risico kan hebben, alsof we met kleine kinderen te maken hebben, zorgt er júist voor dat mensen zich gaan gedragen als kleine kinderen. | |
FortunaHome | donderdag 8 januari 2009 @ 11:34 |
quote:Ok duidelijk... hier ben ik het overigens volkomen mee eens ![]() Mensen die het niet kunnen moeten het laten. | |
Lucifer_Doosje | donderdag 8 januari 2009 @ 17:05 |
Word tijd dat dat idd verboden wordt. De meeste fietsers weten zonder telefoon in hun handen al niet hoe ze normaal moeten fietsen, laat staan dat ze dat kunnen als ze aan het bellen zijn. [ Bericht 69% gewijzigd door Lucifer_Doosje op 08-01-2009 17:10:49 ] | |
Boschkabouter | donderdag 8 januari 2009 @ 17:20 |
quote:Hoezo duur te handhaven? Het gaat de staat geld opleveren als ze ook daarop kunnen bekeuren. | |
Nielsch | donderdag 8 januari 2009 @ 18:56 |
De huilies noemen dit meteen betutteling, maar goed, die mensen leven dan ook liever in een extreem linkse anarchistische heilstaat. Bellen op de fiets is gevaarlijk en reuze irritant want het zorgt ervoor dat die mongolen niet uitkijken. Prima wet als ie er komt! | |
Man-E-Faces | donderdag 8 januari 2009 @ 19:10 |
En zo komt er meer geld in de staatskas mideels een slim "gegrond" regeltje. Ik vind het niet geheel terrecht. Automobilisten zijn ook vaak erg asociaal. Geen heilige boontjes dus. Durf het maar es toe te geven. Hypocrieten !! | |
Man-E-Faces | donderdag 8 januari 2009 @ 19:13 |
Maarja, de staat verdient meer aan automobilisten dan aan fietsers dus, de autos gaan voor. | |
DennisMoore | donderdag 8 januari 2009 @ 21:31 |
Heb nog nooit last gehad van bellende fietsers en heb zelf bellend op de fiets ook nog nooit een bijna-aanrijding oid gehad. Misschien ben ik gewoon niét motorisch gestoord zodat ik prima met één hand aan 't stuur kan fietsen, en kijk ik gewoon goed om me heen als ik fiets? 'k Zou niet weten waarom de grote groep fietsers die deze zelfde vaardigheden beheersen het slachtoffer zouden moeten worden van de enkele klapjosti die sowieso niet kan fietsen, bellend of niet. M'goed, verbieden verbieden verbieden... het is de tijdsgeest ![]() En het is altijd leuk en stoer om anderen iets te verbieden, totdat je zélf ineens een onnodig verbod aan je broek krijgt, omdat een aantal zeikerds zich storen aan gedrag dat jij mogelijk ooit eens zou kunnen gaan vertonen. | |
knep | donderdag 8 januari 2009 @ 21:38 |
quote:Ja hoor Oom Agent heeft genoeg tijd om iedere bellende josti te gaan bekeuren ![]() | |
Tommeke | donderdag 8 januari 2009 @ 21:45 |
quote: ![]() Dan valt de schade wel mee.. ![]() OT: Als ik in een druk gebied fiets dan stop ik altijd wel als ik gebeld word, anders niet. | |
Halcon | donderdag 8 januari 2009 @ 22:18 |
quote:Dat lijken me drie jonge, dodelijke slachtoffers per jaar te veel. Ook nog een stel gewonden kun je er mee voorkomen. Bellen en rijden gaat niet samen. Lijkt me ook niet moeilijk te handhaven. | |
DennisMoore | donderdag 8 januari 2009 @ 23:29 |
quote:Fietshelmen dan ook maar verplichten, dat voorkomt nog veel meer. Of gewoon fietsen verbieden, helemaal geweldig. Weet je wat, gewoon verbieden dat mensen überhaupt nog naar buiten gaan zonder bescherming of het liefst professionele begeleiding. Misschien voorkom je daar ook wel een paar doden en gewonden mee. Oh, gaan we ook huishoudtrapjes verbieden natuurlijk. En alcohol, en koffie, en patat. Verbieden, verbieden, verbieden. ![]() quote:Gaat met de lage fietssnelheid uitstekend samen. Nooit problemen mee gehad of gemerkt, en volgens het genoemde onderzoek van V&W is een verbod dan ook helemaal niet gewenst. Bellen en autorijden gaat niet samen. | |
Halcon | donderdag 8 januari 2009 @ 23:32 |
quote:Een fietshelm heeft, behalve dat het geen porem is, alleen maar voordelen natuurlijk. Het is niet zo´n probleem als dat verplicht wordt. In de stad (weet niet of jij daar ook komt) kan het ook met lage snelheid tot gevaarlijke situaties komen. Vaak genoeg dat er weer een fietser een rare capriool uithaalt en opvallend vaak omdat ze met andere zaken bezig zijn dan met alleen fietsen. Met een GSM in de hand bellen in de auto mag dan ook niet. | |
FeestNummer | donderdag 8 januari 2009 @ 23:43 |
"Bellende fietser op de bon": geldt dat verbod ook voor het gebruik van je fietsbel? | |
DennisMoore | donderdag 8 januari 2009 @ 23:44 |
Ah, je bent dus ook al voor het verplichten van de fietshelm, dat verbaast me helemaal niets ![]() Ja, ik woon in en fiets door Utrecht, it qualifies. Prima ook om fietsers te beboeten die gevaarlijke capriolen uithalen, maar niet per definitie iedereen met een gsm, iedereen met een tas, iedereen met een gebroken arm, iedereen met een walkman, iedereen met een klein kind achterop, etc etc. In de auto mag niet omdat het daar gevaarlijk is, aantoonbaar, hoge snelheden. Bij een fiets is dat niet het geval, nogmaals, lees de aanbevelingen in het rapport. M'goed, je houdt mensen blijkbaar graag klein en bent niet zo'n fan van eigen verantwoordelijkheid, volwassen gedrag en risico's inschatten. Richt een nieuwe verbodspartij op ![]() | |
FeestNummer | donderdag 8 januari 2009 @ 23:46 |
quote:"Regels zijn regels" zei Rita Verdonk, dus je weet waar je moet zijn. | |
DennisMoore | donderdag 8 januari 2009 @ 23:55 |
quote:D'r zijn helaas maar weinig partijen die niét van alles willen verbieden. Ze vervelen zich wat in Den Haag, en met verbieden kun je als politicus het makkelijkst macht uitoefenen. En macht is geil, geeft je bestaansrecht. | |
Halcon | donderdag 8 januari 2009 @ 23:58 |
quote:Je bent wel helemaal genezen van de politiek of niet? | |
HenryHill | donderdag 8 januari 2009 @ 23:58 |
quote:Nou, het is in ieder geval makkelijker te doen dan een inbreker of een straatrover te pakken te krijgen. En dat lijkt in mijn ogen steeds meer het criterium te worden: pak de kleine ergernissen aan. En dat is op zich prima, maar niet wanneer het ten koste gaat van het oplossen van de echte criminaliteit. Hoe willen ze dit verantwoorden aan de burger die 3 keer terug moet komen op het politiebureau om aangifte te doen van een gestolen autoradio ("ja, die krijgen we nooit meer te pakken, weet u zeker dat u aangifte wil doen? Kom dan maandag maar terug..."), en daar dus blijkbaar geen mankracht (of in ieder geval prioriteit) voor heeft, maar 'm wel een bon aansmeert wanneer diezelfde persoon aan het bellen is op de fiets. Dan liggen de prioriteiten volgens mij een beetje verkeerd. Als je als politie echt voor meer (gevoel van) veiligheid bent, dan. | |
Halcon | vrijdag 9 januari 2009 @ 00:00 |
quote:Ik geef aan dat een fietshelm vrijwel alleen maar voordelen heeft. Het is nu eenmaal lastig om gevaarlijke capriolen objectief te definieren. Wanneer is iets gevaarlijk en wanneer niet. Vandaar dat men naar een specifiek verbod zoekt. Kan men later de regel altijd nog wat soepeler toepassen als dat nodig mocht zijn. Ik hoef geen nieuwe partij op te richten. Ik ben erg tevreden met de partij waar jij lid van bent geweest. ![]() | |
DennisMoore | vrijdag 9 januari 2009 @ 00:12 |
quote:En je geeft aan dat je het geen probleem vindt als het verplicht wordt. quote:Als een agent niet in staat is 'gevaarlijk rijgedrag' te beoordelen, dan mag ie z'n penning weer inleveren. Wat je gaat krijgen is dat agenten die nog niet aan hun quotum zitten straks kaarsrecht fietsende fietsers op afgescheiden fietspaden zonder kruisingen gaan beboeten omdat ze een gsm aan hun oor houden ![]() quote:Dat verbaast me wederom niets. Dat is de Grote Betuttelpartij geworden, die niet zo'n problemen heeft om burgers hun vrijheden (waaronder privacy) af te pakken met een onzin-reden. Nog effe en een verbod op bellen tijdens 't fietsen zou goed zijn tegen terrorisme en tegen kinderporno ![]() 't CDA moet nodig weer een flink pak slaag krijgen in de oppositie om hun regenteske houding af te leren en de prioriteiten goed te krijgen. | |
Halcon | vrijdag 9 januari 2009 @ 00:16 |
Nee, ik zou dat geen probleem vinden, aangezien het vooral voordelen heeft. Het enige nadeel is dat mensen het geen porem vinden en dat het een snelkookpan is in de zomer, anders zouden ze het wel opzetten. Het is niet objectief te beoordelen. Wat de ene agent gevaarlijk gedrag vindt, is voor de ander geen gevaarlijk gedrag. Of heb jij misschien de exacte definitie van gevaarlijk gedrag in het verkeer? Met snelheid is het ook zo. Er zijn best momenten en omstandigheden dat je op een weg 80 kilometer per uur kunt rijden, terwijl je op andere momenten en met andere omstandigheden misschien beter je beperkt tot een snelheid van 50 kilometer per uur. Dat is ondoenlijk om dat allemaal ter plekke te beoordelen, vandaar dat er standaardnormen zijn afgesproken. Het quotum vind ik een belachelijke zaak en dat zou meteen bij het vuilnis gezet moeten worden. Agenten moeten bekeuren op basis van gevaarlijk gedrag, niet op basis van de stand van zaken van hun quotum. Sinds wanneer ben je geen lid meer? | |
DennisMoore | vrijdag 9 januari 2009 @ 00:22 |
quote:En bellen is in de regel géén gevaarlijk gedrag (zie rapport), en daarom schaffen we die vrijheid van het individu niet af op basis van een paar incidenten waarbij wellicht 1 dode per jaar valt. Klaar, duidelijk, helder, punt. quote:Niet relevant. | |
Halcon | vrijdag 9 januari 2009 @ 00:46 |
quote:Het gaat om 3 doden per jaar en wellicht een groter aantal gewonden. We passen ook snelheden op bepaalde wegen aan vanwege een ongeluk (bv een fietser die door rood reed). Het zit je dwars he? | |
KhaZ | vrijdag 9 januari 2009 @ 00:48 |
Wat een betutteling, willen ze álles verbieden ofzo..? Zoals Pechtold vanavond zei: je moet realistisch blijven. | |
Halcon | vrijdag 9 januari 2009 @ 01:03 |
quote:Waar staat precies dat alles wordt verboden? | |
-Beer- | vrijdag 9 januari 2009 @ 01:26 |
quote:Ja leuk, elke 50 meter is er weer een andere maximum snelheid ![]() | |
Halcon | vrijdag 9 januari 2009 @ 01:28 |
quote:Dat is overdreven, maar het komt zeker voor dat maximumsnelheden worden aangepast. Daar hebben linkse rakkers dan vaak geen moeite mee. | |
-Beer- | vrijdag 9 januari 2009 @ 01:32 |
quote:Pff dat gezeik altijd over links/rechts, laten we het gewoon over mensen hebben. Mijn ervaringen in het verkeer hebben niks te maken met mijn politieke voorkeur. Maar goed, dat is weer een heel andere discussie. | |
PDOA | vrijdag 9 januari 2009 @ 02:35 |
Ik vind dit een goed plan. Bellen in de auto is tenslotte ook verboden. En graag ook iedere fietser zonder licht een dikke prent geven. | |
Peter | vrijdag 9 januari 2009 @ 02:43 |
Spee wil wel meer, maar gelukkig bepaalt de tweede kamer of een wet wordt aangenomen (samen met de eerste kamer). N00b | |
Druuna | vrijdag 9 januari 2009 @ 02:45 |
quote:Alle agenten moeten met dit weer in de bosjes liggen op de loer op alles dat zg fout is | |
Aanvoerder | vrijdag 9 januari 2009 @ 08:49 |
Hoera voor de NL'se justitie! Eindelijk worden de echte criminelen hard aangepakt! ![]() | |
KhaZ | vrijdag 9 januari 2009 @ 10:04 |
quote:Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik geef alleen iets aan, dat jij m'n woorden verdraait om de toffe jongen uit te hangen is alleen maar irritant. | |
Halcon | vrijdag 9 januari 2009 @ 23:39 |
quote:Lees je eigen post eens door, daarin vraag je je af of ze alles willen verbieden. Last van je geheugen? | |
Light | zaterdag 10 januari 2009 @ 01:33 |
quote:Maar het is ook niet zo dat de remweg van een fietser korter wordt als hij 1 hand aan het stuur heeft, integendeel. Een klein kind achterop maakt de remweg ook langer, maar zorgt niet voor een verminderde bestuurbaarheid. quote:Bij de fiets is er waarschijnlijk nog nooit onderzoek naar verricht. En in de auto is handheld bellen op de snelweg mi. minder gevaarlijk dan in de stad, omdat je op de snelweg weinig met bochten enzo te maken hebt. quote:Je bedoelt dingen situaties waarbij een voetganger op het (met sneeuw bedekte) trottoir bijna ondersteboven gereden wordt door een fietser (die ook van de sneeuwvrije en gestrooide fietsstrook gebruik kan maken) waarbij de fietser gewoon de eerstvolgende zijweg inslaat? Een fietser heeft weinig op het trottoir te zoeken en hoort anders wel rekening te houden met voetgangers. |