Ben jij Koos Twee ofzo?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
ondanks dat, hij heeft volkomen gelijk.quote:
Nou nee, fietsers zijn zogenaamde zwakkere verkeersdeelnemers waardoor de verantwoordelijkheid meestal bij het gemotoriseerde verkeer komt te liggen. Dat ze vooral zwakker zijn door het niet voeren van licht, het zonder kijken oversteken van kruispunten, het negeren van rood licht of door te bellen de aandacht niet bij het verkeer te hebben doet natuurlijk niet ter zake.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:22 schreef its_me_ het volgende:
Wanneer krijgt die man eindelijk zijn ontslag.
Het is toch gewoon eigen verantwoordelijkheid voor de fietser om te bepalen of hij wilt bellen of niet. Hij zal zelf het grootste slachtoffer zijn in het geval dat hij wordt aangereden.
Hoezo ? Ik zit de hele dag in de auto voor m'n werk en het is eerder aan mezelf dan aan fietsers te danken dat ik niet dagelijks 1 op m'n motorkap heb liggen. Ik heb ook het idee dat fietsers die zo mallotig rijden zelf zelden tot nooit in een auto rijden. Toen ik nog geen rijbewijs had reed ik namelijk ook zo.quote:
Godver, nou ben ik het ook met je eens. Wat is er met je gebeurd?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoezo ? Ik zit de hele dag in de auto voor m'n werk en het is eerder aan mezelf dan aan fietsers te danken dat ik niet dagelijks 1 op m'n motorkap heb liggen. Ik heb ook het idee dat fietsers die zo mallotig rijden zelf zelden tot nooit in een auto rijden. Toen ik nog geen rijbewijs had reed ik namelijk ook zo.
Zullen we in deze discussie net doen alsof de Belgische wetgeving niet van toepassing is in NL?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:07 schreef MouzurX het volgende:
Er werd hierboven gezegd dat je gewoon met meerdere naast elkaar mag, en je hand uitsteken hoeft ook niet dus zoveel "regellaarslapping" () gebeurd er dan niet.
Dat lukt best. Gewoon beboeten. Iedere dag weer. Nu lukt het niet omdat ze EN geen boete krijgen EN bij een ongeval de automobilist nog moet betalen ook.quote:Maar: Ja, als je op bepaalde wegen telkens last hebt van fietsers moet je die gewoon mijden.
Je weet dat die kinders er zijn op DIE weg op DAT tijdstip. Hun fietsgedrag aanpassen zal toch niet zo 1 2 3 lukken.
Niet mee oneens, maar als je de vele overtreding die nu plaatsvinden al niet handhaaft, dan heeft het geen zin om meer regels te maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
Beboeten voor gevaarlijk rijgedrag lijkt mij een prima kapstok. Het hoeft voor mij ook niet zo te zijn dat elke overtreding een bekeuring oplevert, wel alle gevallen die duidelijk gevaar voor het overige verkeer opleveren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet mee oneens, maar als je de vele overtreding die nu plaatsvinden al niet handhaaft, dan heeft het geen zin om meer regels te maken.
Eerst handhaven wat er is.
Van mij ook niet, maar laten we eerlijk zijn: je moet het wel heel bont maken om een bekeuring te scoren als fietser. Ik kan mij nog wel herinneren dat ik na een avondje stappen links van de weg, over de stoep, zonder licht (stuk), met een fiets die een dubieuze afkomst had (ik ontken alles), stomdronken langs agenten fietste, ze bijna omver fietste en e.e.a. met een "sorry" af kon worden gedaan...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:04 schreef gelly het volgende:
Het hoeft voor mij ook niet zo te zijn dat elke overtreding een bekeuring oplevert, wel alle gevallen die duidelijk gevaar voor het overige verkeer opleveren.
Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Rij je met de auto 104 iov 100 km/u op een stuk snelweg waar je 100 meter verderop gewoon 120 mag: boete.
O, daar hebben we weer iemand die in de propaganda van Spee trapt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:21 schreef gelly het volgende:
Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...
Wel als je er 100 mochtquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...
Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:
Ook al heb ik de indruk dat DAT niet meer kan, ik heb niet de indruk dat je als fietser echt in de gaten wordt gehouden.
Een fietser geen geen auto nodig om zichzelf dood te rijden. Maar dat is ook niet relevant. Ze moeten zich aan de regels houden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.
Projectielquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.
Een auto is gewoon geleid projectiel waar men burgers in laat rijden
Jawohl ordnung must sein mehr regeltjes.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:55 schreef DS4 het volgende:
Een fietser geen geen auto nodig om zichzelf dood te rijden. Maar dat is ook niet relevant. Ze moeten zich aan de regels houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |