abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60651410
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
Niet mee oneens, maar als je de vele overtreding die nu plaatsvinden al niet handhaaft, dan heeft het geen zin om meer regels te maken.

Eerst handhaven wat er is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60651999
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet mee oneens, maar als je de vele overtreding die nu plaatsvinden al niet handhaaft, dan heeft het geen zin om meer regels te maken.

Eerst handhaven wat er is.
Beboeten voor gevaarlijk rijgedrag lijkt mij een prima kapstok. Het hoeft voor mij ook niet zo te zijn dat elke overtreding een bekeuring oplevert, wel alle gevallen die duidelijk gevaar voor het overige verkeer opleveren.
pi_60652292
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:04 schreef gelly het volgende:

Het hoeft voor mij ook niet zo te zijn dat elke overtreding een bekeuring oplevert, wel alle gevallen die duidelijk gevaar voor het overige verkeer opleveren.
Van mij ook niet, maar laten we eerlijk zijn: je moet het wel heel bont maken om een bekeuring te scoren als fietser. Ik kan mij nog wel herinneren dat ik na een avondje stappen links van de weg, over de stoep, zonder licht (stuk), met een fiets die een dubieuze afkomst had (ik ontken alles), stomdronken langs agenten fietste, ze bijna omver fietste en e.e.a. met een "sorry" af kon worden gedaan...

Ook al heb ik de indruk dat DAT niet meer kan, ik heb niet de indruk dat je als fietser echt in de gaten wordt gehouden.

Rij je met de auto 104 iov 100 km/u op een stuk snelweg waar je 100 meter verderop gewoon 120 mag: boete.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60652419
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]


Rij je met de auto 104 iov 100 km/u op een stuk snelweg waar je 100 meter verderop gewoon 120 mag: boete.
Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...
pi_60652607
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:21 schreef gelly het volgende:

Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...
O, daar hebben we weer iemand die in de propaganda van Spee trapt.

Je kan weldegelijk een bon krijgen voor 4 km/u te hard.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60653328
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...
Wel als je er 100 mocht
*verwijderd door Admin*
pi_60653335
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:

Ook al heb ik de indruk dat DAT niet meer kan, ik heb niet de indruk dat je als fietser echt in de gaten wordt gehouden.
Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.

Een auto is gewoon geleid projectiel waar men burgers in laat rijden
pi_60653401
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:

Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.

Een fietser geen geen auto nodig om zichzelf dood te rijden. Maar dat is ook niet relevant. Ze moeten zich aan de regels houden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60653419
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.

Een auto is gewoon geleid projectiel waar men burgers in laat rijden
Projectiel

Ook een Spee-adept?
*verwijderd door Admin*
pi_60653960
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:55 schreef DS4 het volgende:


Een fietser geen geen auto nodig om zichzelf dood te rijden. Maar dat is ook niet relevant. Ze moeten zich aan de regels houden.
Jawohl ordnung must sein mehr regeltjes.
Ganz affen titten geil al die regeltjes die we bedenken.

Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
pi_60654118
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, daar hebben we weer iemand die in de propaganda van Spee trapt.

Je kan weldegelijk een bon krijgen voor 4 km/u te hard.
Ja, na correctie. Maar dan heb je op je teller 110/115 gereden.
pi_60654178
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
Als het alleen ergeren was dan was een verbod zinloos ja, het is gewoon levengevaarlijk. Zit je zelf vaak in de auto ?
pi_60654215
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:55 schreef JanJanJan het volgende:


Projectiel
Basis natuurkunde.

kinetische energie= 1/2mv^2.
pi_60654378
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:16 schreef gelly het volgende:


Als het alleen ergeren was dan was een verbod zinloos ja, het is gewoon levengevaarlijk. Zit je zelf vaak in de auto ?
nee ik ben blij dat ik er ook al 5 jaar geen meer heb. Ik werd op het laatst echt gek, van de overige automobilisten die allemaal denken dat ze kunnen rijden en daardoor allemaal als eerste bij het stoplicht denken te zijn maar voor meer onrust op de weg zorgen dan men maar in hun domme hoofd kan halen.

Als het aan mij zou liggen zouden autos ook niet eens meer binnen de ring van steden mogen komen, maar dan wel goede opbenbaar vervoer mogelijkheden vanaf de transfer parkings.

Mijn werk zit op 7 KM en ik kan bijna helemaal langs een kanaal naar mijn werk fietsen, behalve de laatste kilometer over een industrieterrein.

Niet dat ik ooit bel op de fiets, maar weer een regeltje erbij dat nergens over gaat.
pi_60655366
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, na correctie. Maar dan heb je op je teller 110/115 gereden.
Gaaaap

al reed ik op mijn teller 217!!!
*verwijderd door Admin*
pi_60655615
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:14 schreef gelly het volgende:

Ja, na correctie. Maar dan heb je op je teller 110/115 gereden.
Zoals gezegd: Jij gelooft kennelijk in de onzin van Spee.

Het gaat niet om wat gemeten is, wat er op de snelheidsmeter staat (tellers doen gereden kilometers en snelheidsmeters de snelheid en die laatsten zijn soms gewoon op de kilometer per uur nauwkeurig), maar om hoe hard je gereden hebt.

Als je 104 rijdt kan 108 gemeten worden (die meetCORRECTIE is er niet als kado, maar ter correctie van onnauwkeurigheid in de meting) en dan kan er misschien wel 110 op de snelheidsmeter staan... maar je rijdt 4 km/u te hard en je wordt daarmee geflitst.

Punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60656396
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:21 schreef OldJeller het volgende:
Als je gewoon op een rustige (rechte) weg rijdt, dan kan het niet zo'n probleem zijn om te bellen.
Verschil tussen fietsen en auto: met de fiets sta je in 1 seconde stil en bereik je een lage snelheid, bij de auto is dit het tegenovergestelde.
Snel remmen op de fiets valt ook tegen als je maar 1 hand aan het stuur hebt.
pi_60656957
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals gezegd: Jij gelooft kennelijk in de onzin van Spee.
Gewoon dagelijkse praktijk hoor. Ik rij gewoon met 85 km/u langs een flitspaal als je daar 80 mag, nooit een bekeuring gehad, met welke auto ook.
quote:
Het gaat niet om wat gemeten is, wat er op de snelheidsmeter staat (tellers doen gereden kilometers en snelheidsmeters de snelheid en die laatsten zijn soms gewoon op de kilometer per uur nauwkeurig), maar om hoe hard je gereden hebt.


Sorry ? Ik moet de eerste auto nog krijgen waar er geen afwijking naar boven op de teller zit Ergo; als je een bekeuring krijgt voor 4 kilometer te hard rij je gewoon simpelweg 110 op je teller. Daar bovenop komt nog de meetcorrectie terwijl die met de meetapparatuur van tegenwoordig al niet meer nodig is, zeker niet met de digitale versies van de flitspaal.

Kun je lang en kort lullen, je kraamt onzin uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 15:29:12 ]
pi_60657519
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Gewoon dagelijkse praktijk hoor. Ik rij gewoon met 85 km/u langs een flitspaal als je daar 80 mag, nooit een bekeuring gehad, met welke auto ook.
[..]

Sorry ? Ik moet de eerste auto nog krijgen waar er geen afwijking naar boven op de teller zit Ergo; als je een bekeuring krijgt voor 4 kilometer te hard rij je gewoon simpelweg 110 op je teller. Daar bovenop komt nog de meetcorrectie terwijl die met de meetapparatuur van tegenwoordig al niet meer nodig is, zeker niet met de digitale versies van de flitspaal.

Kun je lang en kort lullen, je kraamt onzin uit.
Nee, die correctie is er om meetafwijkingen op te vangen en nergens anders voor. Nieuwe of oude banden geeft al een afwijking. Die palen worden niet wekelijks geijkt, daarom is die correctie.

Altijd dat geouwehoer over "dat is na correctie"...... onzin is dat.
pi_60657664
De eerste die mij komt vertellen en aantonen dat hij 104 op z'n teller reed op een 100 km weg en daarvoor een bekeuring kreeg krijgt een krat bier van mij.
pi_60657935
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:28 schreef gelly het volgende:

Gewoon dagelijkse praktijk hoor. Ik rij gewoon met 85 km/u langs een flitspaal als je daar 80 mag, nooit een bekeuring gehad, met welke auto ook.
Als jij daar met auto's langs rijdt die als ze op de teller 85 km/u rijden in werkelijkheid gewoon 80 km/u rijden... tsja...

Maar wat doet dat af aan wat ik schreef?
quote:
Sorry ? Ik moet de eerste auto nog krijgen waar er geen afwijking naar boven op de teller zit
Er zijn genoeg autotests waar ook de afwijking van de snelheidsmeter in wordt vermeld. En echt: er zijn auto's die exact zijn. Daarnaast kan ik je officieel van Herr Spee een stuk laten zien waarin ook hij toegeeft dat zijn opmerking dat er ALTIJD een afwijking in de teller zit niet klopt.
quote:
Ergo; als je een bekeuring krijgt voor 4 kilometer te hard rij je gewoon simpelweg 110 op je teller. Daar bovenop komt nog de meetcorrectie terwijl die met de meetapparatuur van tegenwoordig al niet meer nodig is, zeker niet met de digitale versies van de flitspaal.
De meeste flitspalen zijn niet digitaal. Ook de digitale zijn niet 100% nauwkeurig. De ADAC heeft ooit de flitspalen getest en kwam tot afwijkingen van 20(!)%, zij het dat dat een uitzondering was.

De meetcorrectie is een DIRECT gevolg van de ZEKER BESTAANDE AFWIJKING die apparatuur die THANS WORDT GEBRUIKT heeft.

En wat ik op de snelheidsmeter zie heeft daar niets mee te maken.
quote:
Kun je lang en kort lullen, je kraamt onzin uit.
Nee, dat doe jij, want als mijn snelheidsmeter te weinig aangeeft mag ik ook niet harder. Was dat maar zo. Dus dat instrument heeft geen enkele waarde.

Feit blijft dat jij bij 87 km/u gemeten (en wat er dan ook op de meter stond is niet relevant) een boete kan krijgen als jij 80 km/u mag (die boetes heb ik hier van meerdere werknemers liggen, ik heb er deze week nog bijna 40 betaald, sommigen ook iets hoger...). Aangezien daar een correctie van 3 km/u vanaf gaat omdat de HR heeft geoordeeld dat bij 87 km/u gemeten slechts het bewijs is geleverd dat er 84 km/u is gereden... kun je dus zonder meer een boete krijgen voor 4 km/u te hard.

Dat is een feit. Punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60657994
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:28 schreef Athmozz het volgende:

[..]

of enkel in een in je huis ingebouwde metalen kamer, zodat je andere niet ziek maakt met de straling van je gsm. (gaat leuk bellen worden dan )
Kun je gelijk een sigaretje opsteken. Want dat zal dan nog de enige plek zijn waar dàt mag.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60658101
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:42 schreef gelly het volgende:
De eerste die mij komt vertellen en aantonen dat hij 104 op z'n teller reed op een 100 km weg en daarvoor een bekeuring kreeg krijgt een krat bier van mij.
Maak er een lekker flesje Champagne van en ik kom je vertellen over die keer dat ik 86 km/u (boordcomputer en echt, die geeft net iets te weinig aan ook, gecontroleerd met performancebox) op de teller reed en na correctie voor 91 km/u de lul was. Driepoot, dus niet goed uitgelijnd waarschijnlijk, maar dat doet er niets aan af.

Mag je meteen met performancebox meerijden om de verhouding digitale snelheidsmeter vd GPS te controleren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60658116
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:42 schreef gelly het volgende:
De eerste die mij komt vertellen en aantonen dat hij 104 op z'n teller reed op een 100 km weg en daarvoor een bekeuring kreeg krijgt een krat bier van mij.
Oh, dat is zo geregeld hoor, gooi ik wat kleinere wielen onder mijn auto en dan kan ik zelfs bekeurd worden voor 104 terwijl ik 95 op de teller reed.
pi_60658903
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:51 schreef DS4 het volgende:

[..]


Mag je meteen met performancebox meerijden om de verhouding digitale snelheidsmeter vd GPS te controleren.
Ik ben bang dat we er niet uit gaan komen.. Zelf controleer ik het namelijk ook altijd via de GPS...
pi_60658971
Boeiend, heb toch oordopjes met microfoon, dus hoef mijn telepwn niet vast te houden.
pi_60660127
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:12 schreef gelly het volgende:

Ik ben bang dat we er niet uit gaan komen.. Zelf controleer ik het namelijk ook altijd via de GPS...
Nou, ik weet zeker dat ik 100% gelijk heb. Wat jij allemaal met jouw GPS doet zegt mij weinig. 3% afwijking kan alle kanten op. Dat jij niet bekeurd wordt als je feitelijk 85 km/u lang een paal rijdt maakt het verhaal van mij niet minder waar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60660577
Volgens mij ging dit topic over bellen en fietsen, niet over snelheidsovertredingen met auto's.
pi_60662065
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jawohl ordnung must sein mehr regeltjes.
Ganz affen titten geil al die regeltjes die we bedenken.

Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
Inderdaad, kotsziek word je er van, wat is dit een kutland aan het worden zeg...
pi_60662101
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:30 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Godver, nou ben ik het ook met je eens. Wat is er met je gebeurd?

Sinds ik m'n rijbewijs heb let ik ook veel beter op op de fiets. Als ik bel op de fiets stop ik veel eerder, ook als ik voorrang heb, rij ik rustiger, kijk ik meer etc. Ik lijk wel een verzuurde ouwe lul nu.
nou, dit geldt ook voor mij en ik heb nog niet eens een rijbewijs. Ik ben wel op les geweest en heb nu echt door hoe irritant fietsers kunnen zijn door zich niet aan normale regeltjes te houden zoals hand uitsteken, licht op de fiets hebben, met max. 2 man langs elkaar fietsen, uitkijken voor je oversteekt.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_60663429
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:

Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
Minder regeltjes, als in meer aan het gezond verstand van mensen overlaten?
Dan moet dat wel werken. En je maakt mij niet wijs dat iemand die al fietsend een sms aan het versturen is, positief bijdraagt aan de verkeersveiligheid. Lekker naar beneden kijkend, vast niet meer dan 2-3 meter voor de fiets. En net genoeg langs het schermpje kijken om te zien waar de fietsstrook loopt, in de hoop zo een bocht op tijd op te merken.
pi_60663985
Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!!


  vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:18:38 #83
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60664291
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!!



Idd, en datn ook nog beweren dat de boetes echt alleen voor de verkeersveiligheid zijn en niet voor het spekken van de schatkist.

Maar vervolgens ophouden met bepaalde controles omdat ze niet genoeg opleveren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60664414
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:18 schreef Martijn_77 het volgende:

Maar vervolgens ophouden met bepaalde controles omdat ze niet genoeg opleveren
Spee is een rasleugenaar. Dat die man nog steeds op zijn plek zit...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60664712
Ik heb zelf geen auto, doe alles op de fiets en ik ben het wel eens met zo'n maatregel, het is mij al vaker dan 1 keer overkomen dat zo'n bellende muts, zonder op de rest van het verkeer te letten, ineens van die rare toeren gaat uithalen waardoor ik een noodstop moet maken .. ik ben blij dat ik geen kinderen meer achterop moet vervoeren, met die rare toeren die ik op mijn beurt dan weer uit moet halen om niet zelf op straat te belanden !!

Dus ja, ik kan me goed voorstellen dat je dat als automobilist helemaal hebt, je probeert zo'n aanrijding toch te voorkomen, maar wat als jouw ontwijkende reactie op die bellende fietser een dodelijk ongeluk tot gevolg heeft ? Jij rukt aan je stuur en diegene naast je kan je niet ontwijken, auto over de kop, 3 doden .. zoiets ..
pleased to meet you
pi_60664816
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 02:55 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die steken niet over zonder te kijken.
baby's die kijken alvorens over te steken .. daarvan zou ik graag een bron willen zien
pleased to meet you
pi_60665091
In het AD van vandaag stonden een paar lezersreacties op dit item. 1 vent zei 'ja ik weet dat het onveilig kan zijn maar ik vind dat iedereen daar zijn eigen verantwoordelijkheid in heeft'. Ja want je rijdt als enige op straat he. .
pi_60665150
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:48 schreef Modus het volgende:
In het AD van vandaag stonden een paar lezersreacties op dit item. 1 vent zei 'ja ik weet dat het onveilig kan zijn maar ik vind dat iedereen daar zijn eigen verantwoordelijkheid in heeft'. Ja want je rijdt als enige op straat he. .
Bovendien heb je daar als fietser nauwelijks eigen verantwoording in omdat de automobilist bij een ongeluk meestal verantwoordelijk wordt gehouden.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:51:30 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60665180
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Spee is een rasleugenaar. Dat die man nog steeds op zijn plek zit...
Zal wel genoieg opleveren voor de schatkist denk ik
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60665413
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zal wel genoieg opleveren voor de schatkist denk ik
Zeg eens Martijn, wie bepaalt eigenlijk wat Spee moet uitvoeren ?
pi_60672303
De meeste mensen reageren tegenwoordig alleen vanuit hun eigen beleving op dit soort plannen. Zo van:ik ben wel eens bijna omver gereden door een bellende fietser etc. etc. Dat vind ik zo kortzichtig, je moet beseffen dat het weer een beperking van je levensvrijheid is. What's next, niet meer praten tijdens het fietsen, geen lolly eten tijdens het fietsen, geen kinderen meer achterop de fiets, etc.etc. Als je dit soort plannen steunt komt er een dag dat je zelf de dupe wordt en dan is het huis te klein natuurlijk, als de eigen vrijheid word beperkt. Jammer dat het de meeste mensen niet meer lukt om zaken in een ruime context te zien.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:38:43 #92
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60672573
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:21 schreef OldJeller het volgende:
Als je gewoon op een rustige (rechte) weg rijdt, dan kan het niet zo'n probleem zijn om te bellen.
Verschil tussen fietsen en auto: met de fiets sta je in 1 seconde stil en bereik je een lage snelheid, bij de auto is dit het tegenovergestelde.

Dus eigenlijk zou het alleen selectief moeten zijn, bij drukke verkeerspunten en dergelijke.
Maar als het selectief wordt, wordt het te moeilijk en dat kan natuurlijk niet.
Jij hebt geen rijbewijs kan ik hier uit halen?

Rij je rustig over de weg. Zie je in de verte zo'n klapjosti op de fiets die op het moment van inhalen óf schrikt omdat hij je niet hoorde aankomen óf zo in gesprek verzonken is dat hij/zij spontaan naar rechts afbuigt.
pi_60673758
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:38 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Jij hebt geen rijbewijs kan ik hier uit halen?

Rij je rustig over de weg. Zie je in de verte zo'n klapjosti op de fiets die op het moment van inhalen óf schrikt omdat hij je niet hoorde aankomen óf zo in gesprek verzonken is dat hij/zij spontaan naar rechts afbuigt.
Das toch mooi ? Want dan kan jij er makkelijk langs, als hij naar rechts gaat
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_60673934
Als fietser ben je al een door de wet beschermde verkeersdeelnemer. Te beschermd, denk ik. Als je met een blinddoek om gaat fietsen en dan tegen een auto aanrijdt, ben je waarschijnlijk niet meer beschermd. Maar veel scheelt het niet.

Als fietser zijn een paar dingen belangrijk. Bij mobiel bellen heb je het dan over overzicht (zien waar je heengaat en zien wat er nog meer om je heen gebeurt, kunnen anticiperen) en snel kunnen remmen.

Om even met het remmen te beginnen. Uiteraard moet de fiets over goede remmen beschikken. Maar daarmee los je niet alles op. Als je in 1 hand een mobieltje hebt en dus maar 1 hand aan het stuur hebt dan kun je veel minder goed remmen. Probeer het maar eens. Met normale fietssnelheid bij een vast punt een noodstop maken met twee handen aan het stuur. Dan bepalen in welke hand je waarschijnlijk een mobiele telefoon zou vasthouden en vanaf hetzelfde punt met dezelfde snelheid weer een noodstop maken, maar nu dus zonder die hand aan het stuur. Post je hier even de uitkomst?

En als je naar het schermpje van de telefoon staart (nummer opzoeken, sms lezen/typen, etc) dan heb je ook geen overzicht meer. Het om je heen kijken gaat een stuk lastiger dan. En als je niet weet wat er gebeurt, kun je er ook niet op anticiperen. Dus je reageert een stuk trager (of helemaal niet).

Maar misschien is het idd wel beter om het niet te verbieden. Dan kun je gewoon blijven bellen op plekken die wel veilig zijn. Dus niet midden in de stad. En op plekken waar het niet veilig kan (midden in de stad bijvoorbeeld) kan de politie altijd nog optreden met artikel 5 (je mag je niet zo gedragen dat je gevaar of hinder veroorzaakt).

Oh, ik heb geen auto.
pi_60673958
Ik dacht dat het al niet meer mocht
pi_60674365
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:30 schreef bloodymary het volgende:
De meeste mensen reageren tegenwoordig alleen vanuit hun eigen beleving op dit soort plannen. Zo van:ik ben wel eens bijna omver gereden door een bellende fietser etc. etc. Dat vind ik zo kortzichtig, je moet beseffen dat het weer een beperking van je levensvrijheid is. What's next, niet meer praten tijdens het fietsen, geen lolly eten tijdens het fietsen, geen kinderen meer achterop de fiets, etc.etc. Als je dit soort plannen steunt komt er een dag dat je zelf de dupe wordt en dan is het huis te klein natuurlijk, als de eigen vrijheid word beperkt. Jammer dat het de meeste mensen niet meer lukt om zaken in een ruime context te zien.
Je slaat hier de spijker op zijn kop!!
Maargoed mensen zijn zo ongelofelijk kortzichtig.

Men juicht nieuwe beperkingen toe totdat ze zelf beperkt worden in iets waar ze dagelijks hinder van zullen ondervinden dan gaan ze huilen op een internet forum en klagen over de regering.

Jammer dat het gros van de mensen dit pas beseft als het te laat is.

Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die zelf nadenken moeilijk vinden en graag wil dat Den Haag keuzes voor hun maakt
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:50:00 #97
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60674377
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:18 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Das toch mooi ? Want dan kan jij er makkelijk langs, als hij naar rechts gaat
+1 correctie.

Links dus
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:51:54 #98
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60674418
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:49 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je slaat hier de spijker op zijn kop!!
Maargoed mensen zijn zo ongelofelijk kortzichtig.

Men juicht nieuwe beperkingen toe totdat ze zelf beperkt worden in iets waar ze dagelijks hinder van zullen ondervinden dan gaan ze huilen op een internet forum en klagen over de regering.

Jammer dat het gros van de mensen dit pas beseft als het te laat is.

Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die zelf nadenken moeilijk vinden en graag wil dat Den Haag keuzes voor hun maakt
Het niet handsfree bellen in de auto wordt ook niet toegestaan. Ook op de motor niet (alhoewel mij dit wat ongemakkelijk lijkt). Waarom op de fiets wel?
pi_60674438
"What's the officer doing? Checking if the wheels are still turning?" ~ Snoop Dogg
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:56:57 #100
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_60674510
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:51 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Het niet handsfree bellen in de auto wordt ook niet toegestaan. Ook op de motor niet (alhoewel mij dit wat ongemakkelijk lijkt). Waarom op de fiets wel?

Heb ik hier specifiek over het niet bellen op de fiets??? Volgens mij niet.
Lees mijn post nog een keer, als je het dan nog niet begrijpt moet je een cursus begrijpend lezen volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')