Nou, ik weet zeker dat ik 100% gelijk heb. Wat jij allemaal met jouw GPS doet zegt mij weinig. 3% afwijking kan alle kanten op. Dat jij niet bekeurd wordt als je feitelijk 85 km/u lang een paal rijdt maakt het verhaal van mij niet minder waar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:12 schreef gelly het volgende:
Ik ben bang dat we er niet uit gaan komen.. Zelf controleer ik het namelijk ook altijd via de GPS...
Inderdaad, kotsziek word je er van, wat is dit een kutland aan het worden zeg...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jawohl ordnung must sein mehr regeltjes.
Ganz affen titten geil al die regeltjes die we bedenken.![]()
Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
nou, dit geldt ook voor mij en ik heb nog niet eens een rijbewijs. Ik ben wel op les geweest en heb nu echt door hoe irritant fietsers kunnen zijn door zich niet aan normale regeltjes te houden zoals hand uitsteken, licht op de fiets hebben, met max. 2 man langs elkaar fietsen, uitkijken voor je oversteekt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:30 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Godver, nou ben ik het ook met je eens. Wat is er met je gebeurd?
Sinds ik m'n rijbewijs heb let ik ook veel beter op op de fiets. Als ik bel op de fiets stop ik veel eerder, ook als ik voorrang heb, rij ik rustiger, kijk ik meer etc. Ik lijk wel een verzuurde ouwe lul nu.
Minder regeltjes, als in meer aan het gezond verstand van mensen overlaten?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:
Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
Idd, en datn ook nog beweren dat de boetes echt alleen voor de verkeersveiligheid zijn en niet voor het spekken van de schatkist.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!!![]()
![]()
Spee is een rasleugenaar. Dat die man nog steeds op zijn plek zit...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar vervolgens ophouden met bepaalde controles omdat ze niet genoeg opleveren
baby's die kijken alvorens over te steken .. daarvan zou ik graag een bron willen zienquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die steken niet over zonder te kijken.
Bovendien heb je daar als fietser nauwelijks eigen verantwoording in omdat de automobilist bij een ongeluk meestal verantwoordelijk wordt gehouden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:48 schreef Modus het volgende:
In het AD van vandaag stonden een paar lezersreacties op dit item. 1 vent zei 'ja ik weet dat het onveilig kan zijn maar ik vind dat iedereen daar zijn eigen verantwoordelijkheid in heeft'. Ja want je rijdt als enige op straat he..
Zal wel genoieg opleveren voor de schatkist denk ikquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Spee is een rasleugenaar. Dat die man nog steeds op zijn plek zit...
Zeg eens Martijn, wie bepaalt eigenlijk wat Spee moet uitvoeren ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zal wel genoieg opleveren voor de schatkist denk ik
Jij hebt geen rijbewijs kan ik hier uit halen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:21 schreef OldJeller het volgende:
Als je gewoon op een rustige (rechte) weg rijdt, dan kan het niet zo'n probleem zijn om te bellen.
Verschil tussen fietsen en auto: met de fiets sta je in 1 seconde stil en bereik je een lage snelheid, bij de auto is dit het tegenovergestelde.
Dus eigenlijk zou het alleen selectief moeten zijn, bij drukke verkeerspunten en dergelijke.
Maar als het selectief wordt, wordt het te moeilijk en dat kan natuurlijk niet.
Das toch mooi ? Want dan kan jij er makkelijk langs, als hij naar rechts gaatquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jij hebt geen rijbewijs kan ik hier uit halen?
Rij je rustig over de weg. Zie je in de verte zo'n klapjosti op de fiets die op het moment van inhalen óf schrikt omdat hij je niet hoorde aankomen óf zo in gesprek verzonken is dat hij/zij spontaan naar rechts afbuigt.
Je slaat hier de spijker op zijn kop!!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:30 schreef bloodymary het volgende:
De meeste mensen reageren tegenwoordig alleen vanuit hun eigen beleving op dit soort plannen. Zo van:ik ben wel eens bijna omver gereden door een bellende fietser etc. etc. Dat vind ik zo kortzichtig, je moet beseffen dat het weer een beperking van je levensvrijheid is. What's next, niet meer praten tijdens het fietsen, geen lolly eten tijdens het fietsen, geen kinderen meer achterop de fiets, etc.etc. Als je dit soort plannen steunt komt er een dag dat je zelf de dupe wordt en dan is het huis te klein natuurlijk, als de eigen vrijheid word beperkt. Jammer dat het de meeste mensen niet meer lukt om zaken in een ruime context te zien.
+1 correctie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:18 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Das toch mooi ? Want dan kan jij er makkelijk langs, als hij naar rechts gaat
Het niet handsfree bellen in de auto wordt ook niet toegestaan. Ook op de motor niet (alhoewel mij dit wat ongemakkelijk lijkt). Waarom op de fiets wel?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je slaat hier de spijker op zijn kop!!
Maargoed mensen zijn zo ongelofelijk kortzichtig.
Men juicht nieuwe beperkingen toe totdat ze zelf beperkt worden in iets waar ze dagelijks hinder van zullen ondervinden dan gaan ze huilen op een internet forum en klagen over de regering.
Jammer dat het gros van de mensen dit pas beseft als het te laat is.
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die zelf nadenken moeilijk vinden en graag wil dat Den Haag keuzes voor hun maakt
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het niet handsfree bellen in de auto wordt ook niet toegestaan. Ook op de motor niet (alhoewel mij dit wat ongemakkelijk lijkt). Waarom op de fiets wel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |