abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:36:51 #151
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64759595
Van mijn mag het bellen op een tweewieler meteen verboden worden. Idioot dat men tegenwoordig aan de lopende band aan een foon moet hangen om te kletsen.
Als je zo'n fietser druk kwebbelend over de straat ziet zwabberen weet je toch meteen dat dit géén goed idee is ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64759661
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:36 schreef deedeetee het volgende:
Van mijn mag het bellen op een tweewieler meteen verboden worden. Idioot dat men tegenwoordig aan de lopende band aan een foon moet hangen om te kletsen.
Als je zo'n fietser druk kwebbelend over de straat ziet zwabberen weet je toch meteen dat dit géén goed idee is ?
Inderdaad, en als je ze dan bijna een schedelbasisfractuur rijdt omdat zij niet opletten kijken ze je nog aan
alsof je niet uit kon kijken.

Oprotten met die ellende. Bellen doe je maar als je stilstaat.
pi_64761246
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:36 schreef deedeetee het volgende:

Nope, dan geef je 'm een boete omdat ie over straat zwabbert en verkeersgevaarlijk gedrag vertoont, niét omdat ie aan 't bellen is.

Je moet het wel zuiver zien he?
pi_64764418
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
Ik ben het met je eens echter heeft onderzoek uitgewezen dat handsfree bellen geen zier helpt, en verder zie mensen veel gekkere capriolen uithalen wanneer ze de gps of de autoradio aan het bedienen zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64764544
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 02:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Of een fiets.

Als ik fiets en ik ben aan het bellen dan heb ik m'n koptelefoon op, twee handen aan het stuur fietst een stuk prettiger. En dan heb ik maar één oortje in zodat ik met het andere m'n omgeving nog kan horen. Vaak hoor ik brommers en scooters veel eerder dan dat ik ze aan kan zien komen en die krengen nemen de bochten vaak zo ruim dat als ik niet inhou ik eronder zou liggen.
mij maakt dat danw eer niets uit ik fiets 9 van de 10x sowieso zonder mijn handen aan het stuur te hebben dus of ik nu een telefoon vast heb of niet maakt dan weinig uit.

Er zou een verschil moeten zijn zijn tussen een fietspad en een gewone straat
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64764787
Ook verbieden om met je armen op 't stuur te leunen, een bierkratje achterop te hebben, met één hand een tas vast te houden, muziek te luisteren, bejaard te zijn, met een klein kind voorop.. etc etc

Verbieden! Verbieden! Verbieden !

Mensen zijn namelijk kleine kleuters zonder eigen verantwoordelijkheid of inschattingsvermogen, die je tegen zichzelf moet beschermen potdikkie! Pak ze al hun vrijheden af, dan kunnen ze ook niéts meer fout doen!
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:26:12 #157
122997 zquing
Drama Junk
pi_64765010
En ik als bijzonder geoefende stadsfietser moet gaan lijden onder de mensen die niet goed kunnen stadsfietsen

een goede fietser kent geen regels
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_64789218
edit. ach whatever.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:51:19 #159
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_64792220
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:26 schreef zquing het volgende:
En ik als bijzonder geoefende stadsfietser moet gaan lijden onder de mensen die niet goed kunnen stadsfietsen

een goede fietser kent geen regels
1 regel, autos komen hard aan, dus die ontwijk je ten aller tijden
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:54:42 #160
122997 zquing
Drama Junk
pi_64792415
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:51 schreef fs180 het volgende:

[..]

1 regel, autos komen hard aan, dus die ontwijk je ten aller tijden
Als ik niet zeker weet dat de automobilist me gezien heeft dan stop ik gewoon
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:57:11 #161
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64792541
Komt er dan ook een video-surveillance-fiets met de politie erop? Zgn. onopvallend je achterna zitten, klem fietsen en dan een preek met videobeelden?
pi_64796596
Eens. En sowieso ook belachelijk dat in Nederland nog steeds zonder helm gefietst mag worden. Dit soort simpele maatregelen schelen veel verkeersdoden per jaar.
pi_64797252
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:42 schreef -Beer- het volgende:

Eens. En sowieso ook belachelijk dat in Nederland nog steeds zonder helm gefietst mag worden. Dit soort simpele maatregelen schelen veel verkeersdoden per jaar.
Je moet wel iéts overlaten voor de Darwin-award!
pi_64797288
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Inderdaad, en als je ze dan bijna een schedelbasisfractuur rijdt omdat zij niet opletten kijken ze je nog aan
alsof je niet uit kon kijken.

Oprotten met die ellende. Bellen doe je maar als je stilstaat.
Als je zo´n halve gare omkegelt, is het nog jouw schuld ook.

Inderdaad opzouten met die ellende. Mensen moeten maar gewoon de aandacht bij het verkeer houden i.p.v. bij de GSM.
pi_64797454
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:16 schreef Halcon het volgende:

Als je zo´n halve gare omkegelt, is het nog jouw schuld ook.
Yep, dan mag je je rijbewijs inleveren wegens blindheid.
quote:
Inderdaad opzouten met die ellende. Mensen moeten maar gewoon de aandacht bij het verkeer houden i.p.v. bij de GSM.
Dat jij nu te dom bent om je aandacht slechts aan één ding te geven, zegt nog niet dat iedereen zo beperkt is. Misschien moet je gewoon een verbod t.a.v. jezelf uitvaardigen om de verkeersveiligheid te dienen.
pi_64797472
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Yep, dan mag je je rijbewijs inleveren wegens blindheid.
[..]

Dat jij nu te dom bent om je aandacht slechts aan één ding te geven, zegt nog niet dat iedereen zo beperkt is. Misschien moet je gewoon een verbod t.a.v. jezelf uitvaardigen om de verkeersveiligheid te dienen.
In de praktijk blijkt gewoon dat veel mensen niet kunnen fietsen en bellen tegelijk.
pi_64797486
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:28 schreef Halcon het volgende:

In de praktijk blijkt gewoon dat veel mensen niet kunnen fietsen en bellen tegelijk.
In de praktijk blijkt gewoon dat jij niet weet waarover je praat.

Maargoed, je kunt dan vast wel met cijfers komen waaruit blijkt dat dit veel ongevallen oplevert? Nee, dacht het ook niet .

Je moet eens wat minder vanuit je eigen beperkte vermogens redeneren.
  donderdag 8 januari 2009 @ 01:44:33 #168
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64797657
Het calvinisme in NL brengt toch altijd weer een bepaald soort conservatisme naar boven: fietsen zonder helm is er bijvoorbeeld zo één. Gelukkig zitten er tegenwoordig wel weer licht op de fiets (bij de meesten dan) maar dat heeft ook weer enkele jaren geduurd voordat het zover is.

Gezien de rare capriolen die bellende fietsers maken is het eigenlijk niet meer dan gezond verstand om dat in te dammen. Opmerkingen rondom betutteling en dergelijke zijn misplaatst, de bellende fietser schijnt de bijbehorende verantwoordelijkheid rondom verkeersveiligheid (voor zichzelf en voor een ander) niet te kunnen nemen en dat is het enige wat waard is om tegen aan te schoppen. Triest dat de overheid zich geroepen voelt om in te grijpen. Wanneer neemt men zichzelf weer serieus zoals gedrag in het verkeer?

Kwajongens gedrag bij jonge mensen kan ik begrijpen, maar jonge vaders en moeders met twee kinderen op de fiets die werkelijk alle verkeersregels aan hun / haar laars lappen is te zot voor woorden. Als ze daarbij ook nog eens bellen dan is toch echt wel het hek van de dam. Oh, ja, wel zeuren 'dat komt door dat .. of die' als er iets gebeurt. Gewoon eigen verantwoordelijkheid nemen. Dus alle fietsers: Helm op, bellen als je stilstaat, en je kinderen niet onnodig voor andere auto's gooien!
pi_64797725
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

In de praktijk blijkt gewoon dat jij niet weet waarover je praat.

Maargoed, je kunt dan vast wel met cijfers komen waaruit blijkt dat dit veel ongevallen oplevert? Nee, dacht het ook niet .

Je moet eens wat minder vanuit je eigen beperkte vermogens redeneren.
Misschien moet je je eens wat vaker in het verkeer begeven en dan eens letten op het gedrag van fietsers.

Oh ja, een bron: http://www.tbm.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=f5986fb8-1f38-4332-a861-83c806abaa31&lang=nl

Nu jij weer, Moore.
pi_64797741
Misleidende tt..
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_64801140
quote:
Da's geen bron met ongevalscijfers. Da's een testje op tv met één proefpersoon, een tv-presentator .
pi_64803141
Dennis... meen je nou echt dat mobiel bellen op de fiets geen enkele invloed heeft op je rijgedrag?

http://www.verkeerenwater(...)ts_tcm195-171429.pdf
pi_64803429
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:59 schreef FortunaHome het volgende:

Dennis... meen je nou echt dat mobiel bellen op de fiets geen enkele invloed heeft op je rijgedrag?

http://www.verkeerenwater(...)ts_tcm195-171429.pdf
Nee, dat meen ik helemaal niet. Ik meen (en zei) dat er tig zaken zijn die invloed hebben op rijgedrag, maar niet voldoende en niet bij iedereen hetzelfde om ze dan maar allemaa domwegl te verbieden.

Overigens uit dat rapport:
quote:
Conclusies en aanbevelingen

Het aantal ernstige ongevallen als gevolg van mobiel bellen tijdens het fietsen lijkt laag. Met de aannamen die in dit onderzoek als het meest realistisch worden beschouwd, schatten we het aantal verkeersdoden door mobiel bellen op de fiets op een enkele per jaar. Bij negatieve schattingen, gebaseerd op minder waarschijnlijke aannames, loopt dat op tot ongeveer drie.
In veel landen is het gebruik van handheld mobiele telefoons tijdens het autorijden verboden. Evaluaties laten zien dat het moeilijk is om met een verbod een blijvend effect te bereiken. Zou een verbod op handheld bellen tijdens het fietsen worden overwogen dan moet daarbij bedacht worden dat handhaving onder fietsers moeilijk en duur zal zijn.

Gezien het verwachte aantal ongevallen door mobiel bellen tijdens het fietsen en de effectiviteit en kosten van mogelijke maatregelen adviseren wij het volgende:
Voer geen verbod door op mobiel bellen tijdens het fietsen.
Besteed aandacht aan de risico’s van mobiel bellen tijdens het fietsen in de verkeerseducatie voor scholieren.
De tweede aanbeveling past bij het streven uit de Nota Mobiliteit om extra aandacht te besteden aan ‘risicoherkenning’ in de verkeerseducatie voor scholieren. Voordeel is dat daarmee de groep wordt bereikt die vermoedelijk het meest mobiel zal bellen op de fiets.
Daarnaast hoeft geen onderscheid gemaakt te worden tussen handheld en handsfree bellen. Aandacht voor de effecten van mobiel bellen kan worden gecombineerd met andere oorzaken van verminderde taakbekwaamheid zoals het rijden in grote groepen, slaapgebrek, alcohol- en drugsmisbruik.

[ Bericht 28% gewijzigd door DennisMoore op 08-01-2009 11:13:50 ]
pi_64803529
Mooi zo. Heb zelf al eens bijna zo'n domme doos aangereden die al bellend de straat opvloog, totaal afgeleid doordat ze helemaal opging in het leuke gesprek dat ze was aan het voeren.
Als fietser ben je een deelnemer aan het verkeer die erg kwetsbaar is, en drie maal raden wie de schuldige is als een automobilist een bellende fietser aanrijdt.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:14:04 #175
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_64803661
Ik laat vast een snor en een baard staan. Als ik genaaid wordt, dan wil ik ook zoenen! En dat zullen de betreffende agenten/s weten!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')