Inderdaad, en als je ze dan bijna een schedelbasisfractuur rijdt omdat zij niet opletten kijken ze je nog aanquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:36 schreef deedeetee het volgende:
Van mijn mag het bellen op een tweewieler meteen verboden worden. Idioot dat men tegenwoordig aan de lopende band aan een foon moet hangen om te kletsen.
Als je zo'n fietser druk kwebbelend over de straat ziet zwabberen weet je toch meteen dat dit géén goed idee is ?
Nope, dan geef je 'm een boete omdat ie over straat zwabbert en verkeersgevaarlijk gedrag vertoont, niét omdat ie aan 't bellen is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:36 schreef deedeetee het volgende:
Van mijn mag het bellen op een tweewieler meteen verboden worden. Idioot dat men tegenwoordig aan de lopende band aan een foon moet hangen om te kletsen.
Als je zo'n fietser druk kwebbelend over de straat ziet zwabberen weet je toch meteen dat dit géén goed idee is ?
Ik ben het met je eens echter heeft onderzoek uitgewezen dat handsfree bellen geen zier helpt, en verder zie mensen veel gekkere capriolen uithalen wanneer ze de gps of de autoradio aan het bedienen zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
mij maakt dat danw eer niets uit ik fiets 9 van de 10x sowieso zonder mijn handen aan het stuur te hebben dus of ik nu een telefoon vast heb of niet maakt dan weinig uit.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of een fiets.
Als ik fiets en ik ben aan het bellen dan heb ik m'n koptelefoon op, twee handen aan het stuur fietst een stuk prettiger. En dan heb ik maar één oortje in zodat ik met het andere m'n omgeving nog kan horen. Vaak hoor ik brommers en scooters veel eerder dan dat ik ze aan kan zien komen en die krengen nemen de bochten vaak zo ruim dat als ik niet inhou ik eronder zou liggen.
1 regel, autos komen hard aan, dus die ontwijk je ten aller tijdenquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:26 schreef zquing het volgende:
En ik als bijzonder geoefende stadsfietser moet gaan lijden onder de mensen die niet goed kunnen stadsfietsen
een goede fietser kent geen regels
Als ik niet zeker weet dat de automobilist me gezien heeft dan stop ik gewoonquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
1 regel, autos komen hard aan, dus die ontwijk je ten aller tijden
Je moet wel iéts overlaten voor de Darwin-award!quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:42 schreef -Beer- het volgende:
Eens. En sowieso ook belachelijk dat in Nederland nog steeds zonder helm gefietst mag worden. Dit soort simpele maatregelen schelen veel verkeersdoden per jaar.
Als je zo´n halve gare omkegelt, is het nog jouw schuld ook.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, en als je ze dan bijna een schedelbasisfractuur rijdt omdat zij niet opletten kijken ze je nog aan
alsof je niet uit kon kijken.
Oprotten met die ellende. Bellen doe je maar als je stilstaat.
Yep, dan mag je je rijbewijs inleveren wegens blindheid.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:16 schreef Halcon het volgende:
Als je zo´n halve gare omkegelt, is het nog jouw schuld ook.
Dat jij nu te dom bent om je aandacht slechts aan één ding te geven, zegt nog niet dat iedereen zo beperkt is. Misschien moet je gewoon een verbod t.a.v. jezelf uitvaardigen om de verkeersveiligheid te dienen.quote:Inderdaad opzouten met die ellende. Mensen moeten maar gewoon de aandacht bij het verkeer houden i.p.v. bij de GSM.
In de praktijk blijkt gewoon dat veel mensen niet kunnen fietsen en bellen tegelijk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Yep, dan mag je je rijbewijs inleveren wegens blindheid.
[..]
Dat jij nu te dom bent om je aandacht slechts aan één ding te geven, zegt nog niet dat iedereen zo beperkt is. Misschien moet je gewoon een verbod t.a.v. jezelf uitvaardigen om de verkeersveiligheid te dienen.
In de praktijk blijkt gewoon dat jij niet weet waarover je praat.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:28 schreef Halcon het volgende:
In de praktijk blijkt gewoon dat veel mensen niet kunnen fietsen en bellen tegelijk.
Misschien moet je je eens wat vaker in het verkeer begeven en dan eens letten op het gedrag van fietsers.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In de praktijk blijkt gewoon dat jij niet weet waarover je praat.
Maargoed, je kunt dan vast wel met cijfers komen waaruit blijkt dat dit veel ongevallen oplevert? Nee, dacht het ook niet.
Je moet eens wat minder vanuit je eigen beperkte vermogens redeneren.
Da's geen bron met ongevalscijfers. Da's een testje op tv met één proefpersoon, een tv-presentatorquote:Op donderdag 8 januari 2009 01:51 schreef Halcon het volgende:
Oh ja, een bron: http://www.tbm.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=f5986fb8-1f38-4332-a861-83c806abaa31&lang=nl
Nee, dat meen ik helemaal niet. Ik meen (en zei) dat er tig zaken zijn die invloed hebben op rijgedrag, maar niet voldoende en niet bij iedereen hetzelfde om ze dan maar allemaa domwegl te verbieden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:59 schreef FortunaHome het volgende:
Dennis... meen je nou echt dat mobiel bellen op de fiets geen enkele invloed heeft op je rijgedrag?
http://www.verkeerenwater(...)ts_tcm195-171429.pdf
quote:Conclusies en aanbevelingen
Het aantal ernstige ongevallen als gevolg van mobiel bellen tijdens het fietsen lijkt laag. Met de aannamen die in dit onderzoek als het meest realistisch worden beschouwd, schatten we het aantal verkeersdoden door mobiel bellen op de fiets op een enkele per jaar. Bij negatieve schattingen, gebaseerd op minder waarschijnlijke aannames, loopt dat op tot ongeveer drie.
In veel landen is het gebruik van handheld mobiele telefoons tijdens het autorijden verboden. Evaluaties laten zien dat het moeilijk is om met een verbod een blijvend effect te bereiken. Zou een verbod op handheld bellen tijdens het fietsen worden overwogen dan moet daarbij bedacht worden dat handhaving onder fietsers moeilijk en duur zal zijn.
Gezien het verwachte aantal ongevallen door mobiel bellen tijdens het fietsen en de effectiviteit en kosten van mogelijke maatregelen adviseren wij het volgende:
• Voer geen verbod door op mobiel bellen tijdens het fietsen.
• Besteed aandacht aan de risico’s van mobiel bellen tijdens het fietsen in de verkeerseducatie voor scholieren.
De tweede aanbeveling past bij het streven uit de Nota Mobiliteit om extra aandacht te besteden aan ‘risicoherkenning’ in de verkeerseducatie voor scholieren. Voordeel is dat daarmee de groep wordt bereikt die vermoedelijk het meest mobiel zal bellen op de fiets.
Daarnaast hoeft geen onderscheid gemaakt te worden tussen handheld en handsfree bellen. Aandacht voor de effecten van mobiel bellen kan worden gecombineerd met andere oorzaken van verminderde taakbekwaamheid zoals het rijden in grote groepen, slaapgebrek, alcohol- en drugsmisbruik.
Ok duidelijk... hier ben ik het overigens volkomen mee eensquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:16 schreef DennisMoore het volgende:
Zie edit.
Met een moeilijk en duur te handhaven verbod voorkom je 1 tot 3 dodelijke slachtoffers per jaar. Het is beter om in z'n algemeenheid te wijzen op de risico's van de vele zaken die de rijvaardigheid negatief kunnen beïnvloeden.
Dat gaat bovendien uit van een beter mensbeeld: die van een volwassene die wordt geacht verantwoordelijkheidsgevoel te hebben en risico's kan inschatten. Simpelweg alles verbieden dat een mogelijk risico kan hebben, alsof we met kleine kinderen te maken hebben, zorgt er júist voor dat mensen zich gaan gedragen als kleine kinderen.
Hoezo duur te handhaven? Het gaat de staat geld opleveren als ze ook daarop kunnen bekeuren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:16 schreef DennisMoore het volgende:
Zie edit.
Met een moeilijk en duur te handhaven verbod voorkom je 1 tot 3 dodelijke slachtoffers per jaar. Het is beter om in z'n algemeenheid te wijzen op de risico's van de vele zaken die de rijvaardigheid negatief kunnen beïnvloeden.
Ja hoor Oom Agent heeft genoeg tijd om iedere bellende josti te gaan bekeurenquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:20 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Hoezo duur te handhaven? Het gaat de staat geld opleveren als ze ook daarop kunnen bekeuren.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
Net goed, het moet maar eens afgelopen zijn.
En eigenlijk verwacht ik ook een boete van 2 euro per spaak in het wiel. Zal ze leren.
Dat lijken me drie jonge, dodelijke slachtoffers per jaar te veel. Ook nog een stel gewonden kun je er mee voorkomen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, dat meen ik helemaal niet. Ik meen (en zei) dat er tig zaken zijn die invloed hebben op rijgedrag, maar niet voldoende en niet bij iedereen hetzelfde om ze dan maar allemaa domwegl te verbieden.
Overigens uit dat rapport:
[..]
Fietshelmen dan ook maar verplichten, dat voorkomt nog veel meer. Of gewoon fietsen verbieden, helemaal geweldig. Weet je wat, gewoon verbieden dat mensen überhaupt nog naar buiten gaan zonder bescherming of het liefst professionele begeleiding. Misschien voorkom je daar ook wel een paar doden en gewonden mee. Oh, gaan we ook huishoudtrapjes verbieden natuurlijk. En alcohol, en koffie, en patat.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:18 schreef Halcon het volgende:
Dat lijken me drie jonge, dodelijke slachtoffers per jaar te veel. Ook nog een stel gewonden kun je er mee voorkomen.
Gaat met de lage fietssnelheid uitstekend samen. Nooit problemen mee gehad of gemerkt, en volgens het genoemde onderzoek van V&W is een verbod dan ook helemaal niet gewenst.quote:Bellen en rijden gaat niet samen.
Een fietshelm heeft, behalve dat het geen porem is, alleen maar voordelen natuurlijk. Het is niet zo´n probleem als dat verplicht wordt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Fietshelmen dan ook maar verplichten, dat voorkomt nog veel meer. Of gewoon fietsen verbieden, helemaal geweldig. Weet je wat, gewoon verbieden dat mensen überhaupt nog naar buiten gaan zonder bescherming of het liefst professionele begeleiding. Misschien voorkom je daar ook wel een paar doden en gewonden mee. Oh, gaan we ook huishoudtrapjes verbieden natuurlijk. En alcohol, en koffie, en patat.
Verbieden, verbieden, verbieden..
[..]
Gaat met de lage fietssnelheid uitstekend samen. Nooit problemen mee gehad of gemerkt, en volgens het genoemde onderzoek van V&W is een verbod dan ook helemaal niet gewenst.
Bellen en autorijden gaat niet samen.
"Regels zijn regels" zei Rita Verdonk, dus je weet waar je moet zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef DennisMoore het volgende:
Richt een nieuwe verbodspartij op.
D'r zijn helaas maar weinig partijen die niét van alles willen verbieden. Ze vervelen zich wat in Den Haag, en met verbieden kun je als politicus het makkelijkst macht uitoefenen. En macht is geil, geeft je bestaansrecht.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:46 schreef FeestNummer het volgende:
"Regels zijn regels" zei Rita Verdonk, dus je weet waar je moet zijn.
Je bent wel helemaal genezen van de politiek of niet?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
D'r zijn helaas maar weinig partijen die niét van alles willen verbieden. Ze vervelen zich wat in Den Haag, en met verbieden kun je als politicus het makkelijkst macht uitoefenen. En macht is geil, geeft je bestaansrecht.
Nou, het is in ieder geval makkelijker te doen dan een inbreker of een straatrover te pakken te krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:38 schreef knep het volgende:
[..]
Ja hoor Oom Agent heeft genoeg tijd om iedere bellende josti te gaan bekeuren.
Ik geef aan dat een fietshelm vrijwel alleen maar voordelen heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef DennisMoore het volgende:
Ah, je bent dus ook al voor het verplichten van de fietshelm, dat verbaast me helemaal niets.
Ja, ik woon in en fiets door Utrecht, it qualifies. Prima ook om fietsers te beboeten die gevaarlijke capriolen uithalen, maar niet per definitie iedereen met een gsm, iedereen met een tas, iedereen met een gebroken arm, iedereen met een walkman, iedereen met een klein kind achterop, etc etc.
In de auto mag niet omdat het daar gevaarlijk is, aantoonbaar, hoge snelheden. Bij een fiets is dat niet het geval, nogmaals, lees de aanbevelingen in het rapport.
M'goed, je houdt mensen blijkbaar graag klein en bent niet zo'n fan van eigen verantwoordelijkheid, volwassen gedrag en risico's inschatten. Richt een nieuwe verbodspartij op.
En je geeft aan dat je het geen probleem vindt als het verplicht wordt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:00 schreef Halcon het volgende:
Ik geef aan dat een fietshelm vrijwel alleen maar voordelen heeft.
Als een agent niet in staat is 'gevaarlijk rijgedrag' te beoordelen, dan mag ie z'n penning weer inleveren.quote:Het is nu eenmaal lastig om gevaarlijke capriolen objectief te definieren. Wanneer is iets gevaarlijk en wanneer niet. Vandaar dat men naar een specifiek verbod zoekt. Kan men later de regel altijd nog wat soepeler toepassen als dat nodig mocht zijn.
Dat verbaast me wederom niets. Dat is de Grote Betuttelpartij geworden, die niet zo'n problemen heeft om burgers hun vrijheden (waaronder privacy) af te pakken met een onzin-reden. Nog effe en een verbod op bellen tijdens 't fietsen zou goed zijn tegen terrorisme en tegen kinderpornoquote:Ik hoef geen nieuwe partij op te richten. Ik ben erg tevreden met de partij waar jij lid van bent geweest.
En bellen is in de regel géén gevaarlijk gedrag (zie rapport), en daarom schaffen we die vrijheid van het individu niet af op basis van een paar incidenten waarbij wellicht 1 dode per jaar valt. Klaar, duidelijk, helder, punt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:16 schreef Halcon het volgende:
Het quotum vind ik een belachelijke zaak en dat zou meteen bij het vuilnis gezet moeten worden. Agenten moeten bekeuren op basis van gevaarlijk gedrag, niet op basis van de stand van zaken van hun quotum.
Niet relevant.quote:Sinds wanneer ben je geen lid meer?
Het gaat om 3 doden per jaar en wellicht een groter aantal gewonden. We passen ook snelheden op bepaalde wegen aan vanwege een ongeluk (bv een fietser die door rood reed).quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En bellen is in de regel géén gevaarlijk gedrag (zie rapport), en daarom schaffen we die vrijheid van het individu niet af op basis van een paar incidenten waarbij wellicht 1 dode per jaar valt. Klaar, duidelijk, helder, punt.
[..]
Niet relevant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |