abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:38:57 #121
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60682413
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Rij je met de auto 104 iov 100 km/u op een stuk snelweg waar je 100 meter verderop gewoon 120 mag: boete.
Dat is gewoon heel ernstig te noemen en gewoonweg bespottelijk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:45:46 #122
52357 Lambiekje
pi_60682575
Het kan toch zo veel simpeler. Mobieltjes zijn toch altijd netjes te traceren. Waarom kan er dan niet ingevoerd worden dan dat als je in het verkeer begeeft dat de mobiel gewoon NIET werkt. 99% van de telefoongesprekken is toch quatsch.

15 jaar geleden had men het niet nodig en nu ook niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 09-08-2008 13:51:06 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:50:54 #123
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60682688
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef Chancard het volgende:

[..]

Met 2 naast elkaar is toch het maximum?
Hand uitsteken is in Nederland verplicht. Tevens mag je alleen maar in je eentje rijden. 2 naast elkaar wordt echter gedoogt.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:52:15 #124
52357 Lambiekje
pi_60682709
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hand uitsteken is in Nederland verplicht. Tevens mag je alleen maar in je eentje rijden. 2 naast elkaar wordt echter gedoogt.
nee .. dus als een agent op zijn strepen staat kan hij iemand beboeten. no way.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:26:44 #125
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60683430
Ik dacht eigenlijk dat dat al zo was.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_60683600
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:45 schreef Lambiekje het volgende:
Het kan toch zo veel simpeler. Mobieltjes zijn toch altijd netjes te traceren. Waarom kan er dan niet ingevoerd worden dan dat als je in het verkeer begeeft dat de mobiel gewoon NIET werkt. 99% van de telefoongesprekken is toch quatsch.
Op basis waarvan wil je dan dat die mobieltjes niet meer werken? Snelheid van verplaatsing? Dan zou het ook niet werken als je in bus of trein zit, of als passagier in een auto. Daarmee ga je wel te ver.
pi_60683609
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:45 schreef Lambiekje het volgende:

15 jaar geleden had men het niet nodig en nu ook niet.
En wat als een passagier wil bellen?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:41:05 #128
52357 Lambiekje
pi_60686553
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:37 schreef CasB het volgende:

[..]

En wat als een passagier wil bellen?
12 jaar geleden was dat ondenkbaar. Waarom zouden we die stap niet terug kunnen doen.

Het mobiel bellen is niet voor niets als stomste uitvinding ooit? Wie o wie heeft ECHT nodig. !? Serieus wie.

"Schat ik ben over 5 minuten thuis" .. wat zijn dat nu voor gesprekken. of "Waar ben je nu" . wat een onzin.

Het levert alleen maar een potentieel gevaar en stress met zich mee. Het verstoort gigantische de openbare orde. En als de gesprekken nog ergens over gingen.

99,9% van de mensen heeft GEEN mobiel nodig.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:45:15 #129
52357 Lambiekje
pi_60686617
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat dat al zo was.
zo onderdrukt voel je je dus al dat je al regels er bij gaat verzinnen die er nog niet eens zijn
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:50:02 #130
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_60686722
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 02:37 schreef zoalshetis het volgende:
alhoewel ik moet zeggen dat in amsterdam die bellende klootzakken op de fiets (ik fiets ook en heb geen auto) echt voor levensgevaarlijke situaties zorgen waar automobilisten of andere fietsers dan weer de dupe van zijn.
ik fiets erg veel door Amsterdam en ook de auto heb ik wel eens nodig in de stad, en kan niet anders dan het eens zijn met je. Ik pak ook mijn telefoon wel als ik aan het fietsen ben en gebeld word, maar houd het zo kort mogelijk dan. Hou toch graag twee handen aan het stuur (en de remmen en versnelling)
Zeker in het centrum is het gewoon gevaarlijk om op de fiets te bellen met al die drukte.

Meestal rijd ik met een handsfree setje trouwens, kan ik lekker radio luisteren onderweg. Maar dat is natuurlijk ook niet helemaal verkeersveilig
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_60687250
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:11 schreef Light het volgende:

Ik telefoneer niet tijdens het fietsen. En anders kan ik altijd nog een oortje gebruiken, dan heb ik iig wel twee handen aan het stuur. Heb je wel eens geprobeerd om een noodstop te maken op de fiets met 1 hand aan het stuur?
De keren dat ik in m'n leven een 'noodstop' heb moeten maken met de fiets, zijn op één hand te tellen .
En ik weet niet met wat voor bloedgang jij fietst, maar als ik bel op de fiets, dan race ik niet. En bovendien kijk ik gewoon netjes voor me. En dat gaat uitstékend met één hand aan 't fietsstuur.

M'goed, zeikerds hou je altijd. Van jou mag ik natuurlijk ook geen kratje bier achterop de fiets vervoeren vanaf de supermarkt. Heb je wel 's een 'noodstop' gemaakt terwijl je met een hand een kratje bier achterop vasthoudt?

Misschien moet je maar beter niet deelnemen aan 't verkeer, als je niet in staat bent om met één hand aan 't stuur te fietsen .
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 18:21:19 #132
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60687296
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee .. dus als een agent op zijn strepen staat kan hij iemand beboeten. no way.
hmn. Zal het nog 1x kort en bondig samenvatten JA.
pi_60688783
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De keren dat ik in m'n leven een 'noodstop' heb moeten maken met de fiets, zijn op één hand te tellen .
En ik weet niet met wat voor bloedgang jij fietst, maar als ik bel op de fiets, dan race ik niet. En bovendien kijk ik gewoon netjes voor me. En dat gaat uitstékend met één hand aan 't fietsstuur.
en omdat jij het netjes doet omdat je je realiseert dat je anders een gevaar zou kunnen zijn doet iedereen dat ?

dus omdat jij niet achter het stuur gaat als je gedronken hebt kunnen we verboden op alcohol ook maar afschaffen .. eigenlijk
quote:
M'goed, zeikerds hou je altijd. Van jou mag ik natuurlijk ook geen kratje bier achterop de fiets vervoeren vanaf de supermarkt. Heb je wel 's een 'noodstop' gemaakt terwijl je met een hand een kratje bier achterop vasthoudt?
volgens mij moet die vastzitten met een spin, anders mag je niet fietsen, bagage hoort bevestigd te zijn
quote:
Misschien moet je maar beter niet deelnemen aan 't verkeer, als je niet in staat bent om met één hand aan 't stuur te fietsen .
plekken zat waar je met 1 hand kan fietsen, plekken zat waar je zonder handen kan fietsen, maar ook plekken zat waar je maar beter 2 handen aan het stuur kan hebben .. en je hebt nu eenmaal van die mutsen die nou juist op die plekken waar je 2 handen aan het stuur moet hebben zitten te bellen, dus die hebben maar 1 hand aan het stuur en zijn nog eens afgeleid ook door het gesprek ..

dus als je tegen iemand wil gaan zeiken, zeik dan tegen die mutsen, niet tegen die mensen die de gevolgen ondervinden en daarom een algemeen verbod wel zien zitten
pleased to meet you
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:42:01 #134
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60688947
Eensch. Net als bellende automobilisten ( ) zijn bellende fietsers een groot gevaar op de weg. Misschien nog wel méér trouwens, een bellende fietser let echt helemaal nergens meer op, dat is een blinde zombie op twee wielen. Keihard straffen die neurotische paupers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:48:23 #135
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60689095
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zo onderdrukt voel je je dus al dat je al regels er bij gaat verzinnen die er nog niet eens zijn
Ik heb geen idee meer hoe ik erbij kom, maar het zal vast zoiets zijn: ik heb ooit al lang geleden eens gehoord dat dat in de planning lag en ik had eigenlijk meer "verwacht" dat het al zo zou zijn. Maar blijkbaar duren dit soort dingen eeuwig voordat er wat wordt beslist.

Zelf bel ik zelden op de fiets dus zo onderdrukt hoef ik me nou ook weer niet te voelen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:35:06 #136
52357 Lambiekje
pi_60700323
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:48 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik heb geen idee meer hoe ik erbij kom, maar het zal vast zoiets zijn: ik heb ooit al lang geleden eens gehoord dat dat in de planning lag en ik had eigenlijk meer "verwacht" dat het al zo zou zijn. Maar blijkbaar duren dit soort dingen eeuwig voordat er wat wordt beslist.

Zelf bel ik zelden op de fiets dus zo onderdrukt hoef ik me nou ook weer niet te voelen.
Mooi toch
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:37:24 #137
52357 Lambiekje
pi_60700345
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:21 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

hmn. Zal het nog 1x kort en bondig samenvatten JA.
Toen ik fietsexamen moest doen 20 jaar terug .. was het toch zo dat je echt met z'n 2 mocht fietsen.

Overigens de politie kan het niet maken dat als je als moeder zijnde aan de buitenkant fiets van je 8 jarige zoon of iets dergelijks.

dus NEE.

Laat maar zien waar het in de wet staat dat het eigenlijk niet mag.
pi_60700629
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Toen ik fietsexamen moest doen 20 jaar terug .. was het toch zo dat je echt met z'n 2 mocht fietsen.
Dat is nog steeds zo.
pi_63373981
Opmerkelijke steun voor het voorstel van Spee:
quote:
Fietser wil zelf bellen op rijwiel verbieden
Den Haag - Recreatieve fietsers willen een verbod op mobiel bellen op de fiets. Acht van de tien willen het bellen aan banden leggen.

Dat blijkt uit een onderzoek van de fietswebsite Fietsen.123.nl onder haar bezoekers. Een meerderheid van 59,6 procent is zelfs voor een totaalverbod. Een op de vijf wil mobiel bellen op de fiets alleen toestaan als dat handsfree gedaan wordt. Daarmee schaart een grote meerderheid van de fietsers zich achter verkeersofficier van justitie Koos Spee. Spee vindt dat er geen onderscheid moet worden gemaakt tussen automobilisten en fietsers. Automobilisten krijgen een boete van 150 euro voor bellen wanneer ze geen handsfree gebruiken.

Spee zei onlangs dat zijn Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie vaak klachten krijgt van automobilisten die zich 'rot zijn geschrokken' van bellende fietsers. Fietsers zelf worden ook nogal eens opgeschrikt door gevaarlijk weggedrag van bellende medefietsers.

In Duitsland is mobiel bellen op de fiets al verboden. De Belgische wet is ook duidelijk: als bestuurder in een rijdend voertuig is het verboden met de gsm in de hand te bellen. De Fietsersbond stelt niet verbaasd te zijn over de uitslag van dit onderzoek. Ook bij de bond komen veel klachten binnen over bellende fietsers. "Het is onduidelijk of bellen op de fiets tot ongevallen leidt, maar slingerende fietsers die hun oor verstoppen voor hun omgeving, leveren wel hinder, irritatie, schrik en onrust op voor anderen", aldus woordvoerster Arien de Jong.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)mobiel_bellen__.html

Kortom: snel invoeren die wet.
pi_63374570
ik vind co maar een vieze man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')