abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60674607
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:56 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Heb ik hier specifiek over het niet bellen op de fiets??? Volgens mij niet.
Lees mijn post nog een keer, als je het dan nog niet begrijpt moet je een cursus begrijpend lezen volgen.
Je post wel in een topic over bellen op de fiets. Lees de titel nog maar eens.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:07:04 #102
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60674702
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:56 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Heb ik hier specifiek over het niet bellen op de fiets??? Volgens mij niet.
Lees mijn post nog een keer, als je het dan nog niet begrijpt moet je een cursus begrijpend lezen volgen.
Wat light zegt.
Als jij niet weet waar het topic gaat kan je rustig opbokken.
Ga maar lekker met je mede boomknuffelaars in het bos zitten.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:07:57 #103
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_60674718
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:02 schreef Light het volgende:

[..]

Je post wel in een topic over bellen op de fiets. Lees de titel nog maar eens.
Ik reageerde op een quote.
Als je inhoudelijk niks op mijn post heb in te brengen, ga dan ergens anders spelen!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:11:36 #104
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60674788
het wordt steeds erger met de betutteling.
Neerkomen wel!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:11:41 #105
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60674791
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als je inhoudelijk niks op mijn post heb in te brengen, ga dan ergens anders spelen!
Als jij alleen maar reageert op een quote zonder te weten waar die quote eigenlijk over gaat (jeweet, topic relevantie) zou je gewoon buiten moeten gaan spelen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:13:00 #106
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_60674818
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:07 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wat light zegt.
Als jij niet weet waar het topic gaat kan je rustig opbokken.
Ga maar lekker met je mede boomknuffelaars in het bos zitten.
*proest
Een boomknuffelaar die het liefst in heel Nederland 2x 4 banen ziet enz enz.
Je hebt je (ongefundeerde) mening al snel klaar liggen zie ik.

Als je mijn eerste post terug leest dan kan je zien wat ik van kortzichtige mensen vind die verder denken dan hun neus lang is.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:14:46 #107
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_60674854
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:11 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Als jij alleen maar reageert op een quote zonder te weten waar die quote eigenlijk over gaat (jeweet, topic relevantie) zou je gewoon buiten moeten gaan spelen.

Volgens mij kan jij gewoon niet begrijpend lezen .
Reageer nu eens inhoudelijk op mijn post zonder geflame.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:16:11 #108
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60674876
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens mij kan jij gewoon niet begrijpend lezen .
Reageer nu eens inhoudelijk op mijn post zonder geflame.

Leer zelf even je post te lezen
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:18:28 #109
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_60674924
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:16 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Leer zelf even je post te lezen
Als je nu gewoon even laat zien dat je wel het vermogen hebt om NORMAAL te reageren.
Ik ben bang dit teveel gevraagt is.

Mensen zoals jij zijn zonde van mijn tijd

/end
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:19:51 #110
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60674950
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:18 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als je nu gewoon even laat zien dat je wel het vermogen hebt om NORMAAL te reageren.
Ik ben bang dit teveel gevraagt is.

Mensen zoals jij zijn zonde van mijn tijd

/end

Als je nu gewoon even laat zien dat je wél het vermogen hebt om NORMAAL te reageren.
Ik ben bang dat dit teveel gevraagt is.

Mensen zoals jij zouden preventief geruimd moeten wordenzijn zonde van mijn tijd

/pols
pi_60675773
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De post waar je op reageerde had meer met het onderwerp dan jouw reactie.

De meeste (alle?) verkeersdeelnemers willen snel en veilig van A naar B. Daarvoor heb je spelregels nodig. Als iedereen rechts rijdt, kunnen we elkaar passeren. Dat soort regels. En daar wil je er minder van? Mag de overheid zich niet meer met onze veiligheid bemoeien, en moet de regel dat rijden onder invloed niet mag maar geschrapt worden? Da's namelijk ook een beperking van je vrijheid. Je mag je niet eerst helemaal lam zuipen en dan nog een auto gaan besturen.

Ik zie bellen/sms-en tijdens het besturen van een voertuig (auto of fiets) als iets dat daarmee vergeleken kan worden. En dus moet je 't niet doen. Ik vind het dan ook een goed plan om het wettelijk te verbieden.

En dat ik het met dit plan eens ben, zegt niets over wat ik denk van andere wetten en plannen van de overheid.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 02:41:07 #112
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60675982
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 02:19 schreef Light het volgende:
Je mag je niet eerst helemaal lam zuipen en dan nog een auto gaan besturen.
Of een fiets.

Als ik fiets en ik ben aan het bellen dan heb ik m'n koptelefoon op, twee handen aan het stuur fietst een stuk prettiger. En dan heb ik maar één oortje in zodat ik met het andere m'n omgeving nog kan horen. Vaak hoor ik brommers en scooters veel eerder dan dat ik ze aan kan zien komen en die krengen nemen de bochten vaak zo ruim dat als ik niet inhou ik eronder zou liggen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_60676656
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:30 schreef bloodymary het volgende:
De meeste mensen reageren tegenwoordig alleen vanuit hun eigen beleving op dit soort plannen. Zo van:ik ben wel eens bijna omver gereden door een bellende fietser etc. etc. Dat vind ik zo kortzichtig, je moet beseffen dat het weer een beperking van je levensvrijheid is. What's next, niet meer praten tijdens het fietsen, geen lolly eten tijdens het fietsen, geen kinderen meer achterop de fiets, etc.etc. Als je dit soort plannen steunt komt er een dag dat je zelf de dupe wordt en dan is het huis te klein natuurlijk, als de eigen vrijheid word beperkt. Jammer dat het de meeste mensen niet meer lukt om zaken in een ruime context te zien.
Wtf .. ik had gekneusde ribben dankzij die achterlijke muts met telefoon en het hebben van gekneusde ribben is een behoorlijke beperking van mijn bewegingsvrijheid .. en dan is het nog goed afgelopen omdat ik wel alert reageerde, iemand anders is net iets trager, die valt verkeerd en dan ?

Als je zo nodig moet bellen, best, maar dan idd handsfree en met maar één oordoppie, je deelname aan het verkeer hoort je eerste prioriteit te zijn, niet je telefoontje .. je bent geen eiland of zo maar een verkeersdeelnemer en jouw achterlijke gedrag brengt andere verkeersdeelnemers in gevaar
pleased to meet you
pi_60677868
Stel dat er jaarlijks één persoon aan zou overlijden, dan rechtvaardigt dat geen verbod. En bij twee personen ook nog niet.

En bovendien heeft Obersturmbahnführer Spee het alleen over 'klachten' die zouden worden geuit.
pi_60677916
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 02:19 schreef Light het volgende:

Ik zie bellen/sms-en tijdens het besturen van een voertuig (auto of fiets) als iets dat daarmee vergeleken kan worden. En dus moet je 't niet doen. Ik vind het dan ook een goed plan om het wettelijk te verbieden.
Ten eerste is je vergelijking van auto en fiets al vreemd .

En ten tweede is jouw mening dat telefoneren en dronken aan het verkeer deelnemen vergelijkbaar zijn niet relevant, en m.i. onjuist. 'k Weet natuurlijk niet hoe jij telefoneert...
pi_60677942
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:30 schreef bloodymary het volgende:

De meeste mensen reageren tegenwoordig alleen vanuit hun eigen beleving op dit soort plannen. Zo van:ik ben wel eens bijna omver gereden door een bellende fietser etc. etc. Dat vind ik zo kortzichtig, je moet beseffen dat het weer een beperking van je levensvrijheid is. What's next, niet meer praten tijdens het fietsen, geen lolly eten tijdens het fietsen, geen kinderen meer achterop de fiets, etc.etc. Als je dit soort plannen steunt komt er een dag dat je zelf de dupe wordt en dan is het huis te klein natuurlijk, als de eigen vrijheid word beperkt. Jammer dat het de meeste mensen niet meer lukt om zaken in een ruime context te zien.
.
pi_60678623
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 08:48 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ten eerste is je vergelijking van auto en fiets al vreemd .

En ten tweede is jouw mening dat telefoneren en dronken aan het verkeer deelnemen vergelijkbaar zijn niet relevant, en m.i. onjuist. 'k Weet natuurlijk niet hoe jij telefoneert...
Ik telefoneer niet tijdens het fietsen. En anders kan ik altijd nog een oortje gebruiken, dan heb ik iig wel twee handen aan het stuur. Heb je wel eens geprobeerd om een noodstop te maken op de fiets met 1 hand aan het stuur?
pi_60681050
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:06 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Hand uitsteken is niet verplicht, en in België (weet niet hoe het in NL zit) mag je binnen de bebouwde kom met verschillende naasteen rijden, OOK als je daarmee het autoverkeer stoort (maar hier moet de regel dan maar aangepast worden, want dat is idd ferm irritant)
Met 2 naast elkaar is toch het maximum?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:26:58 #119
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60682181
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:46 schreef DennisMoore het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koos_Spee

Totáál verkokerd. Tunnelvisie.
pas op zijn 33ste de havo halen.

ik krijg z'n ontiegelijk drang om deze stub te wijzigen.
quote:
In 1968 en 1971 behaalde hij er de diploma's A en B.

in "In 1968 en 1971 behaalde hij er de zwemdiploma's A en B."

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 09-08-2008 13:36:23 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:31:54 #120
52357 Lambiekje
pi_60682280
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:48 schreef abondance het volgende:
ook als mensen geen fiets onder hun gat hebben lopen ze als zombies over straat
Ik plak wel eens affiches en merk dat niemand op je let.
Behalve mensen van buitenlandse nationaliteit die spreken je wel aan
wat doe je wat is dat? die kijken en zien om zich heen.
De europeaan loopt als een robot over straat afgestopt en angstig te storen met zijn blik.
en is niet in staat zijn omgeving nog te observeren
Vandaar ook die MP3 in hun oren om zich nog meer af te sluiten van de aarde de lucht en de vogels of wat ook.

Verontrustend
Wat jy daar schetst wordt aangeleerd in het onderwijs.

Toeristen/buitenlanders zijn met een hele ander bewustzijn aanwezig. Je hebt er voor betaald om daar te zijn. Dezelfde mensen die hier als zombies lopen zien wel elke mier in Turkije.

Het grappige is, als je dan weer thuis komt zie je opeens dingen in je straat die anders zijn. Maar het blijkt dat die wijzigingen al voordat je wegging er al waren. Mensen functioneren zo autopiloot in hun woonwerk-verkeer. Niets valt meer op.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:38:57 #121
52357 Lambiekje
pi_60682413
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Rij je met de auto 104 iov 100 km/u op een stuk snelweg waar je 100 meter verderop gewoon 120 mag: boete.
Dat is gewoon heel ernstig te noemen en gewoonweg bespottelijk.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:45:46 #122
52357 Lambiekje
pi_60682575
Het kan toch zo veel simpeler. Mobieltjes zijn toch altijd netjes te traceren. Waarom kan er dan niet ingevoerd worden dan dat als je in het verkeer begeeft dat de mobiel gewoon NIET werkt. 99% van de telefoongesprekken is toch quatsch.

15 jaar geleden had men het niet nodig en nu ook niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 09-08-2008 13:51:06 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:50:54 #123
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60682688
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef Chancard het volgende:

[..]

Met 2 naast elkaar is toch het maximum?
Hand uitsteken is in Nederland verplicht. Tevens mag je alleen maar in je eentje rijden. 2 naast elkaar wordt echter gedoogt.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:52:15 #124
52357 Lambiekje
pi_60682709
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hand uitsteken is in Nederland verplicht. Tevens mag je alleen maar in je eentje rijden. 2 naast elkaar wordt echter gedoogt.
nee .. dus als een agent op zijn strepen staat kan hij iemand beboeten. no way.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:26:44 #125
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60683430
Ik dacht eigenlijk dat dat al zo was.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')