Diaan, wil je bij mij 'bezig met tweede ronde iui' wijzigen naar '3e IUI met Menopur, Metformine & Pregnyl achter de rug, nu op het wachtbankje'. ?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:45 schreef Diaan73 het volgende:
Kinderwens
PCOS en cervix factor (vijandig baarmoederslijmvlies), bezig met de 2e ronde iui. Hormonen: Clomid en Pregnyl.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:06 schreef wilmadonna het volgende:
oh, nu maar hopen dat jullie mannen aanwezig zijn op de dag waarop hij leveren moet....
Nou ja, klinkt inderdaad fout, maar het is voor dat ene moment misschien wel zo. Zal mijn lief eens vragen of hij dat als zodanig ervaart.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:43 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dit klinkt zo fout. Ik weet dat jullie een kinderwens hebben, maar "wanneer hij leveren moet"...
Alsof hij een dier is wat effe moet spuiten zodat er geinsemineerd kan worden.
het is inderdaad maar hoe je het noemt, maar uiteindelijk komt het daar wel op neerquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:43 schreef Aneurism het volgende:
Alsof hij een dier is wat effe moet spuiten zodat er geinsemineerd kan worden.
Basimah, wat rot voor je! Hoeveel dagen spuit je al? De dosis nog niet verhoogd in de tussentijd?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:18 schreef Basimah het volgende:
Vandaag bezoekje bij de gyn
De mijne willen niet, geen mmm gegroeid helemaal niets, maandag terugkomen
Laat je niet door je leeftijd leiden. Mijn vrouw heeft een kind gekregen toen ze bijna 41 was.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moeten we er maar mee stoppen. Ik word 40 over 4 maanden en misschien moet ik maar gaan accepteren dat het toch heel echt niet voor mij/ons is weggelegd.
Hoe ik het ervaar? Tsja, ik kan natuurlijk niet zo veel doen. Ik kan niet al die medicatie innemen (ik zou wel kunnen injecteren, maar als het niet nodig is ga ik niet met een naald in mijn vrouw wroeten ...quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:58 schreef miss_sly het volgende:
SilkTie, hoe ervaar jij het als man? Er komen hier eigenlijk weinig mannen.
Ik heb gisteren met schaap, mijn moeder en mijn zusje nog een gesprek gehad over doorgaan of stoppen.
Punt is dat stoppen dus definitief is; we kunnen niet over 3 jaar verder gaan. Ik geloof dat ik de enige ben die problemen heeft met die leeftijd, iedereen vindt dat verder geen punt. Ik heb die grens getrokken, terwijl ze dat zelfs in het ziekenhuis niet eens doen.
Mijn moeder was heel duidelijk: nu doorgaan, zodat je alles hebt geprobeerd. Lukt het dan niet, dan weet je iig dat je alle opties hebt gebruikt en het dus echt niet lukt. Stop je nu al, dan zul je misschien altijd het gevoel houden dat het misschien toch gelukt was als.... Zit zeker wel wat in, denk ik.
Mijn zusje was minder duidelijk. Ze kon zich zeer zeker in dat idee van mijn moeder vinden, maar had ook een ander punt: misschien als je nu gewoon heel bewust zelf kiest het hierbij te laten, dat het dan beter te accepteren is. Het is een bewuste keus dan om te stoppen, en niet een opgelegd iets.
Nou, hoe schaap het ervaart en erover denkt weet ik natuurlijk al
En ik...ik weet het niet. Dus ik neem nog maar geen beslissing, want deze poging maar eens af en ga daarna iig lekker op vakantie. Daarna kijken we dan wel verder als deze poging mislukt.
Dat was precies wat mij ook op de been hield Miss_Sly. Als ik uiteindelijk helemaal "uitgeprocedeerd" zou zijn, dan wel met het gevoel dat ik er alles aan gedaan had wat mogelijk was en dan kon ik het ook voor mezelf afsluiten. Wat mij ook hielp was het traject stapje voor stapje nemen en proberen niet te ver vooruit te kijken. Alle kleine successen vieren dus. Ik hoop voor jou dat je nu heel snel zal kunnen vieren dat je een mooi groot follikel hebt. Lijkt me toch wel het minste.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Mijn moeder was heel duidelijk: nu doorgaan, zodat je alles hebt geprobeerd. Lukt het dan niet, dan weet je iig dat je alle opties hebt gebruikt en het dus echt niet lukt. Stop je nu al, dan zul je misschien altijd het gevoel houden dat het misschien toch gelukt was als.... Zit zeker wel wat in, denk ik.
Eentje maar is de bedoelingquote:Op maandag 11 augustus 2008 16:45 schreef Ynske het volgende:
thnx voor de uitgebreide uitleg
k hoop voor je dat ze goed groeien
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 06:42 schreef wilmadonna het volgende:
gisteren gyn aan de telefoon gehad.... moet toch pas met de neusspray op de 21e dag beginnen.
Anders is zij niet aanwezig als ik met de injecties ga beginnen.
Dus alles is toch 1 maand extra opgeschoven...
Eind augustus dus de neusspray en eind september pas de injecties...
Maar goed, hopelijk deze keer meer resultaat.
sterkte basimah en miss sly!
sterkte Sombie, hopelijk trekt de buikpijn snel weg!
En dit is dan weer heel ander nieuwsquote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:50 schreef miss_sly het volgende:
Hai kanjer
Volgens mij begint er iets te groeien, en wel rechts. Heb daar wat steekjes gevoeld, dus heb goede hoop
Ik wil wil ook dikke buiken in de winter, maar ook zeker de jouweKunnen we afspreken en samen lekker onze dikke buik showen
Vakantie, heerlijk! Waarheen?
Ik hoop dat je dan weer lekker in je velletje zit en je koppie ook weer helemaal kan gaan voor de volgende poging! Een kleine NieTTus wordt vast een geweldig kindje
Ow, en accupuntuur heeft bij Diaan ook goed gewerkt
Aw Miss_Slyquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:38 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat niet echt heel erg snel
Baarmoederslijmvlies was wel gegroeid, dus de hormonen zijn aan het werk, maar de follikels waren nog allemaal klein.
Er waren vandaag twee gyneacologen, een oudere en ervaren vrouw en een jongere, nieuwere. Het deed me wel goed dat die oudere er ook bij was. Zij zei zonder aarzeling dat het helemaal niet vreemd was, dat het bij PCO gewoon wel lang kan duren voor er groei te zien is en dit helemaal nog niet extreem was. Een poging wordt ook niet zomaar afgeblazen, want je kunt echt heel lang doorgaan met menopur spuiten. Ze verwachten dat er zondag wat meer te zien is en dat ze de IUI uit kunnen stellen tot schaap terug is.
Dus zondag nieuwe meting.
Ik heb wel al een paar dagen bijna continue hoofdpijn...denk eigenlijk dat dat van de hormonen komt, zou echt niet weten waar het anders vandaan zou komen...of het moet toch de spanning zijn.
Na meer dan 4 jaar bezig te zijn geweest voor een kindje, was ik op een gegeven moment ook niet meer zo voorzichtig met alcohol. De avond voor onze 10e behandeling had ik een feestje en toen heb ik toch een behoorlijk aantal glaasjes gedronken. Het zou toch nooit lukken dacht ik. En ja hoor, juist die poging was raak. Ik heb me nooit zorgen gemaakt om de gezondheid van ons kindje. De eerste paar weken deel je toch nog niet dezelfde bloedsomloop. Niet dat ik daarna nog alcohol gedronken heb toen ik eenmaal zwanger was hoor (behalve een half glaasje champagne met nieuwjaar).quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:51 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik vroeg me af hoe jullie omgaan met alcohol als zwanger worden niet zo makkelijk gaat. Al is de kans heel klein dat we nu zwanger raken, we zijn wel aan het klussen. En gister dus een feestje gehad en me niet heel erg ingehouden.Ik weet dat het slecht is voor een beeb, maar aan de andere kant: het kan nog wel een jaar duren voordat het zover is... Hoe gaan jullie daar mee om? (Nee, het is voor mij geen must om te drinken, maar ik denk er nu pas zo over na.)
quote:Op maandag 18 augustus 2008 09:48 schreef miss_sly het volgende:
gewoon omdat dat voor mij goed voelt.
Poe hee wat lijkt me dat zwaar wilmadonna. Als ik er elke keer een maand tussen had moeten laten, dan waren we misschien 8 jaar bezig geweest ipv 4quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:26 schreef wilmadonna het volgende:
ik sta er trouwens steeds versteld van dat vrouwen in NL na een behandeling meteen mogen starten met een nieuwe behandeling.... niet eens een rustperiode ertussen soms..
misschien is dat hier in zweden ook wel anders, daar mag ik namelijk niet meteen beginnen met een nieuwe behandeling vlak na de menstruatie na een behandeling... ze wil liever dat ik er een rustmaand tussen heb zitten. Is vaak erg vervelend, want ik kan nooit wachten....
Ik snap je helemaal, heb dat zelf ook altijd gezegd. Ik zou ook àlles gedaan hebben, zodat je niet later kunt zeggen 'hadden we nou maar......'. Maar toch, de weg die je gaat in de MMM is gewoon zwaar!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:40 schreef Basimah het volgende:
Jose81: het is net wat al eerder is gezegd door anderen, ik ga door tot ik uitbehandeld ben. Ik wil niet op mijn veertigste een gevoel hebben van had ik maar niet opgegeven.
Dat is voor mij ook nieuw, nog niet eerder gehoord. Zal eens vragen morgen bij onze gyn!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:22 schreef sombie het volgende:
Wij kregen pas nu, na bijna 3 jaar proberen, te horen dat mijn vriend toch echt om de 2 dagen een zaadlozing moet hebben, ook buiten mijn vruchtbare periode. Dan zorg je ervoor dat het sperma goed op peil blijft. Is ons al die tijd ervoor niet gezegd. Vrijen tijdens de vruchtbare periode was goed genoeg.
Het had inderdaad met de zaadkwaliteit te maken.... Mijn man is verminderd vruchtbaar, maar ik weet dus niet of dat in het algemeen dus ook geldt. Wij haalden de miljoen zaadjes niet, terwijl een gezonde man meer dan 140 miljoen zaadjes per lozing kan hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:23 schreef SilkTie het volgende:
Bij ons is het deze ronde weer niet gelukt.
Probleem is nu dat de volgende cyclus dusdanig is dat ik niet op het juiste moment vrij kan krijgen. Dus waarschijnlijk gaan we het deze maand alleen met hormomen doen, zonder IUI. Geeft misschine ok een beetje geestelijke adempauze. Daarna zien we wel, afhankelijk van de dokter of het weer IUI wordt of IVF.
@ Sombie en Ticootje
Wat doet dat, die regelmatige zaadlozing om de 2-3 dagen? Verbetert dat de kwaliteit? Is dat een algemeen iets of heeft dat met bepaalde problematiek te maken?
Ik word 40 over 4 maanden. Maar inderdaad, het leeftijdsverschil is niet heel erg groot. Hier in Nederland zijn de verschillen tussen ziekenhuis ook soms vrij groot, dus kan me ook wel voorstellen dat dat met het buitenland ook erg veel kan schelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:28 schreef wilmadonna het volgende:
mijn gyn zei dat de sperma beter van kwaliteit is, je hebt dan zeg maar wat oudere cellen en die zijn beter om een ei te bevruchten dan jonge cellen.
bij ons dus ook om de 2 dagen sex.
miss sly... ik ben 38 maar toch rustpauzes ertussen....
Wat vervelend dat het niet gelukt is, SilkTie.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:23 schreef SilkTie het volgende:
Bij ons is het deze ronde weer niet gelukt.
Probleem is nu dat de volgende cyclus dusdanig is dat ik niet op het juiste moment vrij kan krijgen. Dus waarschijnlijk gaan we het deze maand alleen met hormomen doen, zonder IUI. Geeft misschine ok een beetje geestelijke adempauze. Daarna zien we wel, afhankelijk van de dokter of het weer IUI wordt of IVF.
@ Sombie en Ticootje
Wat doet dat, die regelmatige zaadlozing om de 2-3 dagen? Verbetert dat de kwaliteit? Is dat een algemeen iets of heeft dat met bepaalde problematiek te maken?
Ik heb op dat moment een externe audit waarbij ik, als verantwoordelijke, bij MOET zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat vervelend dat het niet gelukt is, SilkTie.
Waarom kun je geen vrij krijgen, als ik zo brutaal mag zijn om te vragen? Schaap moet soms ook wel goed plannen, maar so far is het altijd gelukt. En zijn manager is ook op de hoogte en is zeker bereid er veel ruimte voor te geven.
Jeutje! Zo lang moeten wachten op de eerste IUI? Dat gaat hier dan een stuk sneller. Ik geloof dat wij niet langer dan twee maanden hebben moeten wachten. Dat kan natuurlijk aan mijn vrouw haar leeftijd liggen, maar het kan ook zijn dat de Israelische mentaliteit het woord 'geduld' niet zo goed kent ...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Dat was wel vanaf het begin de bedoeling, maar ze wilden wel heel zeker weten dat dat het moest worden...en dat duurde zo lang.
En nu duurt dit ook al zo lang...ik zal wel erg traag zijn, ofzo
Haha, hier nog iemand die jompelen een stom woord vindtquote:Ik hoop het ook voor je Miss_sly, ik duim mee! De 28e spuit, ik vind het bewonderenswaardig hoor. Hopelijk kunnen we voor je jompelen (ik vind dat stiekem een rotwoord, maar vooruit) vanmiddag.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:02 schreef McLaura het volgende:
[..]
Haha, hier nog iemand die jompelen een stom woord vindt
(en die in November voor IVF gaat, en niet nu vlak na de vakantie)
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:29 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..] jompelen (ik vind dat stiekem een rotwoord, maar vooruit) .
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind jompelen ene prima woord, zeker in combinatie met het Jompelmeisje
Ik vind dan dus weer ongi echt een ongelofelijk jeukwoordIk tik nog liever voluit menstruatie dan dat ik er ongi van maak
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:27 schreef snoopy het volgende:jompelen is cool
ongi en klussen, dat is pas![]()
quote:
Oeh, female bonding!quote:
Nee hoor, blijf maarquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:09 schreef SilkTie het volgende:
[..]
[..]
Oeh, female bonding!
Deze vent gaat dan maar weer gauw in lurk-stand.
http://wiki.fok.nl/index.php/Jompelsquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:35 schreef wilmadonna het volgende:
o ja, misschien dom vraagje, maar wat is jompelen eigenlijk???
Basimah, ik kan me voorstellen dat je onzeker bent...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:30 schreef Basimah het volgende:
Ik heb wel een eisprong gehad en heb grote eierstokken en dat gaat vanzelf over
en nadat ik vanmorgen (8 uur al tegenwoordig voor folikelmetingen) ben ik volgens mij net een heel klein beetje ongi geworden of althans ik heb een druppel bloedverlies en denk nu meteen dat alles mislukt is
(sorry ben wat persimistisch vandaag)
/offtopic mijn stiefmoeder ligt in het ziekenhuis met kanker tussen haar beentjes, de gezwellen zijn weggesneden en haar vagina is gereconstureerd, er waren uitzaaingen gevonden richting haar kont en die zijn verwijderd. Maandag komt de uitslag over eventuele meerdere uitzaaiingen. Ze heeft gisteren te horen gekregen dat haar geplande tien dagen ziekenhuis bezoek verlent word naar 4 a 5 weken (vanwege te hoog risico op complicatie)
Ah volgende week woensdag dusquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Fijn dat jullie zoveel ruimte krijgen van de baas, stel je voor dat dat niet zo was. Dat maakt het allemaal wel lastiger.
Hier komen de kriebels voor de 1e keer gyn zo langzamerhand wel hoor. Het is zo woensdag. Ik hoop zo op een niet al te negatieve 'uitslag'. Brr...
Ik lees hier altijd mee, post maar af en toe, maar ik dacht de laatste week toch weer wat vaker te hebben gepostquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:34 schreef wilmadonna het volgende:
hee diaan, leuk weer wat van je te lezen!
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:57 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, 20 weken al bijnaWat gaat het snel! Zooo leuk
![]()
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
http://wiki.fok.nl/index.php/Jompels
Niet dom hoor!
Dat lijkt me een heel goed planquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:56 schreef miss_sly het volgende:
Een gouden medaille voor de follikel die het snelste en mooiste groeit
We gaan ervoor
Ik bedacht me wel dat hoe langer het nu duurt voor de IUI daadwerkelijk plaatsvindt, hoe groter de kans dat ik rond 15 september eventueel zou weten dat ik zwanger ben. Mijn onverwacht positieve test vorig jaar was op 15 september...zullen we dat dan maar weer even als positief voorteken beschouwen?
Als ik dit lees, krijg ik tranen in mn ogen....quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:34 schreef Jose81 het volgende:
Diaan en ik zijn zo ongeveer gelijk naar Z&G overgestapt...Wie volgen???
![]()
![]()
Nou, mijn zusje eerst nog, die begint nu aan de 2e wachtweekquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Ow spannend, ik hoop met je mee! (En jij er vlak achteraan dan natuuurlijk he?)
ikke fins? haha nee hoor.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:35 schreef wilmadonna het volgende:
hee lady wrb.... waarom heb je dat Finse liedje bij je profiel staan? Kom je uit Finland???
Wauwwwwwww!!!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:58 schreef miss_sly het volgende:
Mijn lieve vriendinnetje had een heel licht positief streepje![]()
Ik wist het al, omdat ik 12 jaar geleden ook al in zo'n proces heb gezeten (zonder resultaat). Toen wij dus besloten dat we graag wilden proberen, zijn we meteen naar de ha gegaan en hebben we meteen een verwijzing gekregen. Dat ging dus allemaal wel snelquote:Op maandag 25 augustus 2008 18:38 schreef Vlindur het volgende:
Ik wens jullie allemaal heel veel succes, sterkte en geduld toe..
Ik heb nu de 2xpil in 10 dagen op. Tis nu wachten op de menstruatie. Dan weer afspraak maken bij de gyn.
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie er achter kwamen dat het zwanger worden niet zo makkelijk ging? Al vrij snel? Of hebben jullie eerst jaren geoefend? en hoe praten jullie er over met bekenden? En hoe doen jullie het met vagere bekenden? Als ze er naar vragen?
![]()
Ja, ik heb dus ook de neiging om het iedereen te vertellen. Dat het dus ook kan dat niet iedereen zomaar zwanger word. (Dat gebeurt met regelmaat hier in de vrienden/kennissen groep) Alleen ik en mijn schoonzus zijn de uitzonderlijke gevallen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wist het al, omdat ik 12 jaar geleden ook al in zo'n proces heb gezeten (zonder resultaat). Toen wij dus besloten dat we graag wilden proberen, zijn we meteen naar de ha gegaan en hebben we meteen een verwijzing gekregen. Dat ging dus allemaal wel snel
Wij zijn er heel open over, naar iedereen. Familie en vrienden weten bijna van stap tot stap hoe het met ons gaat. Bekenden en vage bekenden zijn wat minder op de hoogte, maar als er naar gevraagd of over gepraat wordt, vertellen we gewoon hoe en wat.
Ik ga nu de mmm in ja.. Ik heb dus 10 dagen de pil geslikt (2 per dag) en ik krijg straks Clomid.quote:Vlindur, in 2006 kreeg ik te horen dat ik PCOS heb, ik ben daarna meteen begonnen met metformine om een normale cyclus te kunnen krijgen. Onder behandeling van de gyn./fertiliteitsarts zijn we sinds maart dit jaar. Daar werd ontdekt dat ik vijandig baarmoederslijmvlies heb.
Er zijn wel wat mensen die afweten van ons traject, maar niet veel. Onze ouders, broer/schoonzus, en een aantal close vrienden.
Jij gaat nu de mmm in? En hoe ben jij van plan ermee om te gaan?
Ik ben zelf nog in de ontkenningsfase eerlijk gezegd, zit voor mijn gevoel niet in de mmm en blijf tot het tegendeel bewezen is even denken dat ik er met wat pilletjes vanaf ben... Maar ik beantwoord alle vragen voorlopig even vaag en ontkennend, geen idee of ik het zou delen met iedereen als blijkt dat we toch de mmm in moeten. Wij kwamen er dus snel achter, gewoon omdat ik geen menstruatie heb.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:38 schreef Vlindur het volgende:
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie er achter kwamen dat het zwanger worden niet zo makkelijk ging? Al vrij snel? Of hebben jullie eerst jaren geoefend? en hoe praten jullie er over met bekenden? En hoe doen jullie het met vagere bekenden? Als ze er naar vragen?
Ik heb het weggehaald, kon zo gauw ook geen goeie link met info vinden. Als iemand een suggestie heeft dan hoor ik het graag, plakken we die er weer in.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:43 schreef prinseszondererwt het volgende:
Modje: het linkje over cryo's in de OP doet het niet meer...
Hmm, ik heb alleen wat last van extra hoofdpijn, maar vaak neit eens zo erg dat ik een paracetamol nodig heb. 1 dag echt enorme hoofdpijn gehad en eerder van mijn werk weggegaan, verder niets.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:52 schreef Kinderwens het volgende:
Miss_Sly ik heb hoofdpijn, ben duizelig, moe en misselijk. Ik heb het er zeker voor over hoor, maar af en toe word ik er knap sjagrijnig van...
Ik sprak haar gisteren nog even. Ze weet het niet. Soms denkt ze dat het wel gelukt kan zijn, andere keren niet. Kortom, 'gewoon' afwachten tot vrijdag/zaterdagquote:Hoe gaat het met je zusje...??? Wat spannend...!
Ach, eerlijk, oneerlijk. Het is zoals het is. En ik vraag me af of het nou echt eerlijker zou zijn als het bij mij wel goed gaat en bij een ander niet, zelfs al is dat direct na het stoppen met de pil.quote:Weet je, ik denk veel aan jou. Dat je zoveel pech hebt dat er steeds weer niets gegroeid is... En toch blijf je steeds positief. Heel knap van je...! Al zo lang aan het spuiten...jee het is gewoon écht niet eerlijk!
Metformine ken ik niet; wat doet dat?quote:Vlindur, in 2006 kreeg ik te horen dat ik PCOS heb, ik ben daarna meteen begonnen met metformine om een normale cyclus te kunnen krijgen. Onder behandeling van de gyn./fertiliteitsarts zijn we sinds maart dit jaar. Daar werd ontdekt dat ik vijandig baarmoederslijmvlies heb.
Er zijn wel wat mensen die afweten van ons traject, maar niet veel. Onze ouders, broer/schoonzus, en een aantal close vrienden.
Na een jaar proberen waren we niet zwanger, zijn naar de huisarts gegaan. Vervolgens doorgestuurd naar het ziekenhuis en na een aantal onderzoeken een jaar lang Clomid geslikt. Dit deed na verloop van tijd helemaal niks meer, ook de hoogste dosis niet. Vervolgens één cyclus Puregon en één keer Pregnyl gespoten en ik was gelijk zwanger... wij hebben dus geen IUI gedaan, maar "ovulatie inductie" zoals dat zo mooi heet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:38 schreef Vlindur het volgende:
Al het goede komt in 3-enquote:Op woensdag 27 augustus 2008 07:16 schreef miss_sly het volgende:
Ja, bijzondere week dit
Nu verwacht ik dat om in de sfeer te blijven ik dadelijk een ei heb, of dat ze zeggen dat ze de poging gaan stoppen
Ik zou denk ik ook boos reageren.... maar dit is natuurlijk allemaal gewoon K*T!! Hebben ze nog gezegd wat dan die risico's kunnen zijn? Wat ontzettende zonde van deze poging....quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Grr! Ik zou in jou plaats even heeeel boos worden. Maar daar schiet je niks mee op natuurlijk. Risico's? Hmm...
Nou ja, op naar november en heel erg genieten van je vakantie.
die is uitgesteldquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:11 schreef SilkTie het volgende:
@miss-sly
Met al dat gedoe er tussendoor: hoe is de verhuizing gegaan?
Mij heeft de gyn gezegd dat ik de eerste drie keer 2 clomids per keer moet nemen en ik krijg mijn eerste controle na 6 maand. Niet dat ik het fijn vind of het helemaal snap, maar er wordt dus niet altijd controle uitgevoerd bij het slikken van clomid...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:42 schreef wilmadonna het volgende:
een paar daagjes niet gekeken en weer zoveel gebeurd hier...
oh miss sly... wat rot zeg!!!!!!!! Toch moet je dit niet zien als een nutteloze poging, je weet nu wel hoe je reageert hierop en dat is goed te weten voor een volgende keer toch?!
maar het is wel balen hoor.... tjonge tjonge...
op eigen houtje clomid slikken... tja... het is wel beter dat je tussendoor een controle krijgt... risico's zijn dat je teveel eitjes rijpt (meerlingen en meer kans op miskramen dan) of dat je grote cyste's ontwikkeld en dan ben je nog verder van huis... of veels te grote follikels... moet je dat weer laten rusten en dat duurt ook weer een tijd.
Maar goed, het is niet leuk.
quote:
He, wat jammer Basimah!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:54 schreef Basimah het volgende:
Ik heb te grote eierstokken om te beginnen.
Ik sta een weekje in de wacht om mijn rechtereierstok rust te geven.
Mooie gedachte SilkTiequote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:28 schreef SilkTie het volgende:
Dan nu weer serieus.
Aan alle dames: ik heb bewondering voor hoe jullie dit allemaal doorstaan.
Gisteravond stak mijn vrouw die spuit weer in haar buik en ik zag aan haar gezicht dat het nu toch wel pijn begint te doen.
En het enige dat wij kerels kunnen doen is kijken, steunen en lief zijn.
Voordat ik haar ten huwelijk vroeg, bedacht ik mij: kan ik haar verzorgen wanneer ze het nodig heeft, kan ik in een hulpeloze situatie toch naast haar staan en steunen? Kortom: letterlijk door dik en dun met haar gaan? Indien uw antwoord ja is, gaan met die banaan. En nu ik dat inderdaad in praktijk moet brengen, sta ik er nog altijd achter.
Dat was mijn filosofische overpeinzing deze morgen ...
Heel veel sterkte allemaal, en natuurlijk ook heel veel succes!
We hopen hier allemaal het beste voor je vriendin!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:05 schreef miss_sly het volgende:
Mijn vriendinnetje had vanmiddag een controle echo om te kijken of het goed zat enzo. Helaas zag het vruchtje er te klein uitDe gyn had er niet heel veel hoop op dat het een goede zwangerschap is
Er is nog een kleine kans dat het wel goed is, maar dat is echt een kleine kans.
vind het zoo verdrietig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |