abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:59:43 #226
5428 crew  miss_sly
pi_61149463
Ik denk er hard over om morgen als ik mijn nieuwe recept heb gehaald (als dat nog moet) even een ampul terug te brengen. Ze hebben die nu zomaar aan mij gegeven, en dan kunnen ze in geval van nood weer een ander helpen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:10:38 #227
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61149766
Oe, das zeker lief miss_sly!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_61150144
Gelukkig dat ze je konden helpen, miss_sly. En stom of niet, het zou mij ook zo kunnen gebeuren.

Mocht je het nog eens nodig hebben, ik heb gehoord dat het ziekenhuis (of de apotheek) in Hoorn altijd zulke dingen op voorraad heeft. Weet niet zeker of het klopt, maar het is het proberen waard.
pi_61150908
Oeeh, Miss_sly, dat was in ieder geval mooi, zeg!! Het zou toch mooi balen zijn als je te weinig zou moeten spuiten... wanneer moet je nou weer voor controle terug komen, of heb ik daar nou overheen gelezen?

Basimah...
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:38 schreef Vlindur het volgende:
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie er achter kwamen dat het zwanger worden niet zo makkelijk ging? Al vrij snel? Of hebben jullie eerst jaren geoefend? en hoe praten jullie er over met bekenden? En hoe doen jullie het met vagere bekenden? Als ze er naar vragen?
Na een jaar proberen waren we niet zwanger, zijn naar de huisarts gegaan. Vervolgens doorgestuurd naar het ziekenhuis en na een aantal onderzoeken een jaar lang Clomid geslikt. Dit deed na verloop van tijd helemaal niks meer, ook de hoogste dosis niet. Vervolgens één cyclus Puregon en één keer Pregnyl gespoten en ik was gelijk zwanger... wij hebben dus geen IUI gedaan, maar "ovulatie inductie" zoals dat zo mooi heet.

Ook wij (herstel; ìk) ging er helemaal niet vanuit dat het in één keer raak zou zijn... "Want als het een jaar met Clomid niet lukt, waarom zou het dan nu wel ineens lukken?", maar gelukkig zat ik er dus naast

Ook wij zijn er altijd heel open over geweest. Op school (waar ik werk) heb ik het ook gelijk verteld. Eén van de leidinggevenden heeft hetzelfde doorgemaakt (overigens 2x geslaagde IVF; 1 x een tweeling, 1 x een eenling en vervolgens kwam er nog één spontaan). Toen ik hoorde dat ik met injecties moest gaan beginnen, heb ik dat ook in een vergadering verteld; ik zou immers vaak weg moeten voor controle... en door het te vertellen voorkwam ik onder andere dat mensen denken 'is ze nou alweer weg?'. Ik vond het fijn dat anderen het wisten... ze hadden veel belangstelling en vonden het minder vervelend ernaar te vragen doordat ze wisten dat ik er ook zo open over was.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_61157205
Miss_sly, fijn dat het toch nog gelukt is. Wat een opluchting!

Jose, Ik ben sowieso heel open met alles. Maar omdat J (vriend) dat niet is weet ik dus niet wat ik nu moet. Hier boeit het dus niet zo, omdat dit niet direct is. Ik sta wel volledig open met mn profiel, maar ik ben sowieso al behoorlijk googlebaar.

Ik vraag me af, wat is het verschil tussen IVF en ICTI? En miss_sly, kunnen ze bij jullie niet wat ladders overslaan en direct met de laatste keuze beginnen? Zeker omdat bij jullie de leeftijd ook meetelt en jullie al tijden bezig zijn?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_61158171
En mijn zusje heeft ook een tweede streepje
Ze was telkens aan het twijfelen of het nu wel of niet zo zou zijn, en gisteravond voor ze naar bed ging, belde ze nog even en zei dat ze eigenlijk toch dacht van wel en vanochtend zou gaan testen. En hij was positief Zooo fijn! Ik krijg een neefje of een nichtje
pi_61158194
Wat een streepjesregen bij jou Miss_Sly! Echt leuk.
pi_61158203
Ja, bijzondere week dit

Nu verwacht ik dat om in de sfeer te blijven ik dadelijk een ei heb, of dat ze zeggen dat ze de poging gaan stoppen
pi_61158364
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 07:16 schreef miss_sly het volgende:
Ja, bijzondere week dit

Nu verwacht ik dat om in de sfeer te blijven ik dadelijk een ei heb, of dat ze zeggen dat ze de poging gaan stoppen
Al het goede komt in 3-en
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_61159294
Nou, nog steeds niets.
Weer bloedprikken en vanmiddag de uitslag. Als de hormoonspiegels nog hoog zijn, gaan we verder, maar als ze gedaald zijn, kan het zomaar dat ze deze poging afblazen. Ergens heb ik zelf ook wel zoiets van: laten we maar stoppen, het wordt toch niets deze ronde. Van de andere kant denk ik: ik heb al zoveel gespoten, laten we nu maar doorgaan om er nog iets aan te hebben.

Vanmiddag hoor ik meer.
pi_61159982
Ik begin morgen aan de volgende poging
pi_61160278
Succes Basimah! Ik duim voor je
En er gaat een positieve flow rond, lijkt het, dus het komt vast goed
pi_61160690
miss gefelicititeerd met je zusje! Wat fijn!
Succes vanmiddag!

Basmiah, ik duim voor je!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:51:52 #239
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61161215
Miss_sly gefeliciteerd met je zusje maar jeetje wat heb jij eigenwijze eitjes zeg... ik hoop toch wel voor jullie dat jullie deze poging niet hoeven af te blazen. Hebben ze enig idee waarom ze niet groeien eigenlijk? Met Clomid groeiden ze wel goed toch?

Basimah, heel veel succes met de nieuwe poging!!
Make love, not war ☮
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:24:37 #240
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61161825
miss_sly, gefeliciteerd met je zusje!
En nu jouw eitjes ook he! *streng de eitjes van miss_sly toespreekt*: Groeien jullie!
pi_61162075
Ik heb mijn eerste gynbezoek ook achter mijn kiezen. Ik vond het erg meevallen, ook het inwendige onderzoek. Hij was ook erg aardig. Alles was verder in orde, alleen wat 'opstartproblemen' zoals de gyn dat zelf zei.
Bloed geprikt en (natuurlijk) primolut en clomid 50 gr meegekregen... Beetje zoals verwacht dus eigenlijk.
Zit me er nu op te bezinnen of ik met slikken moet wachten op de uitslag van het bloed over een week of dat ik gewoon moet beginnen. Maar even bellen anders. Anyway, het viel mee.
pi_61162136
Basimah, succes!
Miss_Sly, wat een toestanden zeg, jij hebt echt veel pech.
pi_61162409
Fijn dat het meeviel, prinses! Hopelijk heeft de gyn gelijk en zijn het alleen opstartproblemen die verholpen zijn met een clomid kuurtje
pi_61163364
Is de primolut bedoeld om menstruatie op te wekken? En hoe lang moet je ze nemen?
Als ik duphaston neem, moet ik dat 5 dagen slikken en dan duurt het nog een paar dagen voor ik ongesteld word. Tegen dan zou je toch al de resultaten van het bloed hebben?
Ik zou alleszins niet kunnen wachten

Fijn dat het meeviel en ik duim idd dat clomid voldoende zal zijn (en dat je geen last hebt van de nevenverschijnselen )
pi_61163823
De primolut is idd om een bloeding op te wekken, daarna vanaf dag 3 tot 7 de clomid erbij. Ik kan ook niet wachten tot komende week en ga denk ik maar gewoon beginnen.
Ik geloof alleen dat ik het innemen nog niet helemaal snap (moet ik nou 7 dagen primolut 3x daags nemen, dan stoppen en wachten op duivels en clomid beginnen of ook gewoon doorgaan met die primolut??), dus moet ik toch bellen...
pi_61165053
prinses, als het goed is staat op het doosje van de primolut hoeveel dagen en hoeveel pillen per dag je moet slikken. Als het goed is, heb je precies genoeg pillen mee om dit volgens recept op te slikken. het is een kuur, namelijk. Daarna word je ongesteld, dat is cyclusdag 1. Op CD 3 slik je dan de eerste clomid.

Hier is de kogel door de kerk: de poging wordt gestopt. Ik reageer te slecht op de menopur en het is niet zinvol nog langer door te gaan. De volgende poging wordt weer met clomid gedaan.

Omdat we over 3 weken op vakantie gaan voor 3 weken, heb ik gevraagd of ik in de tussentijd niet een keer op eigen houtje clomid mag gebruiken. Dan blijft iig mijn cuclys gaande, en misschien word ik nog wel spontaan zelf zwanger ook. Hierover word ik straks nog teruggebeld.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:19:02 #247
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61165727
miss_sly, wat rot toch dat de poging gestopt wordt...
Even een voor je hoor meissie
pi_61165757
He sh*t, Miss_Sly! Ik gun je echt het allerbeste, het is zo'n hobbelige weg voor je. Lijkt me heel zwaar en ik vind het erg knap hoe je het allemaal trekt. (Is al heeel vaak gezegd, maar het is gewoon zo!) Hopelijk mag de clomid tussendoor, dat scheelt weer tijd.

Ik snap inmiddels ook hoe het werkt met die medicijnen, het is ook zo'n nieuw iets voor me... En er was bij de apotheek iets met de voorraad waardoor ik het helemaal niet meer snapte. Bedankt voor de uitleg.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:42:56 #249
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61166251
Och jee miss_sly toch, wat balen dat de poging wordt gestopt... hele dikke kusknuffel van mij en wordt maar gewoon lekker spontaan zwanger...
Make love, not war ☮
pi_61168291
Clomid tussendoor mag niet. Op andere afdelingen doen ze dat dan misschien wel, maar de hoofdgyn van het IVF-centrum vindt de risico's te groot welke risico's? da tik een ei krijg? of, je moet er toch niet aan denken, 2? En, nog vreselijker, dat ik zwanger wordt? .

Na de vakantie, als ik nog niet ongesteld ben geweest (of niet voor de 2e keer) moet ik bellen, bloed laten prikken om te zien waar ik ben in mijn cyclus en dan krijg ik weer pillen om de boel te laten starten. Volgende IUI-poging: november dan dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')