Ja, ik heb dus ook de neiging om het iedereen te vertellen. Dat het dus ook kan dat niet iedereen zomaar zwanger word. (Dat gebeurt met regelmaat hier in de vrienden/kennissen groep) Alleen ik en mijn schoonzus zijn de uitzonderlijke gevallen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wist het al, omdat ik 12 jaar geleden ook al in zo'n proces heb gezeten (zonder resultaat). Toen wij dus besloten dat we graag wilden proberen, zijn we meteen naar de ha gegaan en hebben we meteen een verwijzing gekregen. Dat ging dus allemaal wel snel
Wij zijn er heel open over, naar iedereen. Familie en vrienden weten bijna van stap tot stap hoe het met ons gaat. Bekenden en vage bekenden zijn wat minder op de hoogte, maar als er naar gevraagd of over gepraat wordt, vertellen we gewoon hoe en wat.
Ik ga nu de mmm in ja.. Ik heb dus 10 dagen de pil geslikt (2 per dag) en ik krijg straks Clomid.quote:Vlindur, in 2006 kreeg ik te horen dat ik PCOS heb, ik ben daarna meteen begonnen met metformine om een normale cyclus te kunnen krijgen. Onder behandeling van de gyn./fertiliteitsarts zijn we sinds maart dit jaar. Daar werd ontdekt dat ik vijandig baarmoederslijmvlies heb.
Er zijn wel wat mensen die afweten van ons traject, maar niet veel. Onze ouders, broer/schoonzus, en een aantal close vrienden.
Jij gaat nu de mmm in? En hoe ben jij van plan ermee om te gaan?
Ik ben zelf nog in de ontkenningsfase eerlijk gezegd, zit voor mijn gevoel niet in de mmm en blijf tot het tegendeel bewezen is even denken dat ik er met wat pilletjes vanaf ben... Maar ik beantwoord alle vragen voorlopig even vaag en ontkennend, geen idee of ik het zou delen met iedereen als blijkt dat we toch de mmm in moeten. Wij kwamen er dus snel achter, gewoon omdat ik geen menstruatie heb.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:38 schreef Vlindur het volgende:
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie er achter kwamen dat het zwanger worden niet zo makkelijk ging? Al vrij snel? Of hebben jullie eerst jaren geoefend? en hoe praten jullie er over met bekenden? En hoe doen jullie het met vagere bekenden? Als ze er naar vragen?
Ik heb het weggehaald, kon zo gauw ook geen goeie link met info vinden. Als iemand een suggestie heeft dan hoor ik het graag, plakken we die er weer in.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:43 schreef prinseszondererwt het volgende:
Modje: het linkje over cryo's in de OP doet het niet meer...
Hmm, ik heb alleen wat last van extra hoofdpijn, maar vaak neit eens zo erg dat ik een paracetamol nodig heb. 1 dag echt enorme hoofdpijn gehad en eerder van mijn werk weggegaan, verder niets.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:52 schreef Kinderwens het volgende:
Miss_Sly ik heb hoofdpijn, ben duizelig, moe en misselijk. Ik heb het er zeker voor over hoor, maar af en toe word ik er knap sjagrijnig van...
Ik sprak haar gisteren nog even. Ze weet het niet. Soms denkt ze dat het wel gelukt kan zijn, andere keren niet. Kortom, 'gewoon' afwachten tot vrijdag/zaterdagquote:Hoe gaat het met je zusje...??? Wat spannend...!
Ach, eerlijk, oneerlijk. Het is zoals het is. En ik vraag me af of het nou echt eerlijker zou zijn als het bij mij wel goed gaat en bij een ander niet, zelfs al is dat direct na het stoppen met de pil.quote:Weet je, ik denk veel aan jou. Dat je zoveel pech hebt dat er steeds weer niets gegroeid is... En toch blijf je steeds positief. Heel knap van je...! Al zo lang aan het spuiten...jee het is gewoon écht niet eerlijk!
Metformine ken ik niet; wat doet dat?quote:Vlindur, in 2006 kreeg ik te horen dat ik PCOS heb, ik ben daarna meteen begonnen met metformine om een normale cyclus te kunnen krijgen. Onder behandeling van de gyn./fertiliteitsarts zijn we sinds maart dit jaar. Daar werd ontdekt dat ik vijandig baarmoederslijmvlies heb.
Er zijn wel wat mensen die afweten van ons traject, maar niet veel. Onze ouders, broer/schoonzus, en een aantal close vrienden.
Na een jaar proberen waren we niet zwanger, zijn naar de huisarts gegaan. Vervolgens doorgestuurd naar het ziekenhuis en na een aantal onderzoeken een jaar lang Clomid geslikt. Dit deed na verloop van tijd helemaal niks meer, ook de hoogste dosis niet. Vervolgens één cyclus Puregon en één keer Pregnyl gespoten en ik was gelijk zwanger... wij hebben dus geen IUI gedaan, maar "ovulatie inductie" zoals dat zo mooi heet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:38 schreef Vlindur het volgende:
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie er achter kwamen dat het zwanger worden niet zo makkelijk ging? Al vrij snel? Of hebben jullie eerst jaren geoefend? en hoe praten jullie er over met bekenden? En hoe doen jullie het met vagere bekenden? Als ze er naar vragen?
Al het goede komt in 3-enquote:Op woensdag 27 augustus 2008 07:16 schreef miss_sly het volgende:
Ja, bijzondere week dit
Nu verwacht ik dat om in de sfeer te blijven ik dadelijk een ei heb, of dat ze zeggen dat ze de poging gaan stoppen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |