abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60947142
Op zich is het prima dat dit soort informatie in de krant komt maar ze moeten bij dit soort berichten vermelden dat het dan gaat om stellen waarbij geen lichamelijke oorzaak is gevonden voor de onvruchtbaarheid.

Wij kregen pas nu, na bijna 3 jaar proberen, te horen dat mijn vriend toch echt om de 2 dagen een zaadlozing moet hebben, ook buiten mijn vruchtbare periode. Dan zorg je ervoor dat het sperma goed op peil blijft. Is ons al die tijd ervoor niet gezegd. Vrijen tijdens de vruchtbare periode was goed genoeg.
pi_60947161
Kinderwens, wat ontzettend balen!
pi_60947265
oh kinderwens, wat balen zeg... sterkte!

wat een raar artikel over dat meer sex hebben....
klopt idd niks van... is meer voor mensen die wel een eisprong hebben en een goede eisprong.
ik heb zelf wel iedere maand een eisprong, maar die is nooit goed genoeg om bevrucht te raken.. daar zit ook nog 's verschil in.
de schrijver/schrijfster van dat artikel moet zich nog maar 's meer gaan verdiepen in alle diverse soorten van problemen bij het 'onvruchtbaar' zijn!!!!!

ik sta er trouwens steeds versteld van dat vrouwen in NL na een behandeling meteen mogen starten met een nieuwe behandeling.... niet eens een rustperiode ertussen soms..
misschien is dat hier in zweden ook wel anders, daar mag ik namelijk niet meteen beginnen met een nieuwe behandeling vlak na de menstruatie na een behandeling... ze wil liever dat ik er een rustmaand tussen heb zitten. Is vaak erg vervelend, want ik kan nooit wachten....
pi_60949499
Kinderwens... ...sterkte...

Wat een dom artikel... 't is inderdaad wel èrg kort door de bocht!! Wij hadden ook elke dag wel kunnen seksen, maar zonder hormonen was er echt niks gebeurd hoor!!

Even voor iedereen hier... gewoon omdat dat af en toe wel eens gezegd mag worden; ik vind het super knap dat jullie de moed er in (proberen te) houden... 't valt echt niet mee, die weg die jullie ingeslagen zijn... Maar óóit mòet het gewoon goedkomen! Ik duim voor jullie...!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_60953079
Jose81: het is net wat al eerder is gezegd door anderen, ik ga door tot ik uitbehandeld ben. Ik wil niet op mijn veertigste een gevoel hebben van had ik maar niet opgegeven.
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:11:55 #106
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60954164
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:26 schreef wilmadonna het volgende:
ik sta er trouwens steeds versteld van dat vrouwen in NL na een behandeling meteen mogen starten met een nieuwe behandeling.... niet eens een rustperiode ertussen soms..
misschien is dat hier in zweden ook wel anders, daar mag ik namelijk niet meteen beginnen met een nieuwe behandeling vlak na de menstruatie na een behandeling... ze wil liever dat ik er een rustmaand tussen heb zitten. Is vaak erg vervelend, want ik kan nooit wachten....
Poe hee wat lijkt me dat zwaar wilmadonna. Als ik er elke keer een maand tussen had moeten laten, dan waren we misschien 8 jaar bezig geweest ipv 4 O.k. lichtelijk overdreven, maar ik had het echt absoluut niet tof gevonden om er elke keer een rustmaand tussen te moeten laten. Aan de andere kant, als het niet anders kan, ja dan moet je natuurlijk wel.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_60959254
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:40 schreef Basimah het volgende:
Jose81: het is net wat al eerder is gezegd door anderen, ik ga door tot ik uitbehandeld ben. Ik wil niet op mijn veertigste een gevoel hebben van had ik maar niet opgegeven.
Ik snap je helemaal, heb dat zelf ook altijd gezegd. Ik zou ook àlles gedaan hebben, zodat je niet later kunt zeggen 'hadden we nou maar......'. Maar toch, de weg die je gaat in de MMM is gewoon zwaar!

En een hart onder de riem voor iedereen die deze ellende doormaakt is gewoon op z'n plaats!
pi_60972745
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:22 schreef sombie het volgende:

Wij kregen pas nu, na bijna 3 jaar proberen, te horen dat mijn vriend toch echt om de 2 dagen een zaadlozing moet hebben, ook buiten mijn vruchtbare periode. Dan zorg je ervoor dat het sperma goed op peil blijft. Is ons al die tijd ervoor niet gezegd. Vrijen tijdens de vruchtbare periode was goed genoeg.
Dat is voor mij ook nieuw, nog niet eerder gehoord. Zal eens vragen morgen bij onze gyn!

Hier voel ik me echt heel erg goed! Ik ben sinds maandag op een soort van suikervrij dieet en al zo snel voel ik me zo goed Fitter, energieker, helderder. En omdat diabetes/insuline problemen en PCO aan elkaar gelinkt zijn, heeft het dus misschien ook wel een positieve invloed op follikelgroei. Al 3 dagen 2 ampullen, nu hopen dat er morgen ook nog eens wat moois te zien is op de echo
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60974810
Bij mijn gyn zijn het drie cyclussen met Clomid en dan drie maand niets... een beetje zoals in Zweden, maar dan toch weer helemaal anders.
pi_60974959
Bij mij gaan ze gewoon door behalve als er last is van geirriteerde eierstokken en andere kwalen. Verder is het nemen van rust iets wat ikzelf of mijn lichaam moet gaan aangeven
pi_60975005
Ik weet niet wat bij het VU de standaard is, maar ik denk dat in mijn geval gezien mijn leeftijd teveel rustperioden ook niet echt gewenst zijn
pi_60975766
Even binnenbreken....
Bij ons was het 3 dagen (voor de kwaliteit van het zaad).

Hier ook geen rustmaanden, behalve na een volledige behandeling. Maar ik moet ook wel zeggen dat de meeste terugplaatsingen zonder hormonen waren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:23:34 #113
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_60977965
Bij ons is het deze ronde weer niet gelukt.

Probleem is nu dat de volgende cyclus dusdanig is dat ik niet op het juiste moment vrij kan krijgen. Dus waarschijnlijk gaan we het deze maand alleen met hormomen doen, zonder IUI. Geeft misschine ok een beetje geestelijke adempauze. Daarna zien we wel, afhankelijk van de dokter of het weer IUI wordt of IVF.

@ Sombie en Ticootje
Wat doet dat, die regelmatige zaadlozing om de 2-3 dagen? Verbetert dat de kwaliteit? Is dat een algemeen iets of heeft dat met bepaalde problematiek te maken?
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_60978191
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:23 schreef SilkTie het volgende:

Probleem is nu dat de volgende cyclus dusdanig is dat ik niet op het juiste moment vrij kan krijgen. Dus waarschijnlijk gaan we het deze maand alleen met hormomen doen, zonder IUI. Geeft misschine ok een beetje geestelijke adempauze. Daarna zien we wel, afhankelijk van de dokter of het weer IUI wordt of IVF.

@ Sombie en Ticootje
Wat doet dat, die regelmatige zaadlozing om de 2-3 dagen? Verbetert dat de kwaliteit? Is dat een algemeen iets of heeft dat met bepaalde problematiek te maken?
Het had inderdaad met de zaadkwaliteit te maken.... Mijn man is verminderd vruchtbaar, maar ik weet dus niet of dat in het algemeen dus ook geldt. Wij haalden de miljoen zaadjes niet, terwijl een gezonde man meer dan 140 miljoen zaadjes per lozing kan hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60981095
mijn gyn zei dat de sperma beter van kwaliteit is, je hebt dan zeg maar wat oudere cellen en die zijn beter om een ei te bevruchten dan jonge cellen.
bij ons dus ook om de 2 dagen sex.

miss sly... ik ben 38 maar toch rustpauzes ertussen....
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:50:07 #116
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_60981744
Thanx! Zal navragen of dat in ons geval iets zou kunnen uitmaken.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_60983524
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:28 schreef wilmadonna het volgende:
mijn gyn zei dat de sperma beter van kwaliteit is, je hebt dan zeg maar wat oudere cellen en die zijn beter om een ei te bevruchten dan jonge cellen.
bij ons dus ook om de 2 dagen sex.

miss sly... ik ben 38 maar toch rustpauzes ertussen....
Ik word 40 over 4 maanden. Maar inderdaad, het leeftijdsverschil is niet heel erg groot. Hier in Nederland zijn de verschillen tussen ziekenhuis ook soms vrij groot, dus kan me ook wel voorstellen dat dat met het buitenland ook erg veel kan schelen.

Ik heb wat pijn linksonder en slijm bij het afvegen zou er dan eindelijk echt iets aan het gebeuren zijn
pi_60985022
Balen Silktie, hopelijk volgende ronde meer geluk.

Klinkt goed miss_sly! Lang leve het slijm.
pi_60985431
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:23 schreef SilkTie het volgende:

@ Sombie en Ticootje
Wat vervelend dat het niet gelukt is, SilkTie.
Waarom kun je geen vrij krijgen, als ik zo brutaal mag zijn om te vragen? Schaap moet soms ook wel goed plannen, maar so far is het altijd gelukt. En zijn manager is ook op de hoogte en is zeker bereid er veel ruimte voor te geven.
pi_60986749
De zaadkwaliteit van mijn man is goed genoeg. Er is bij ons geen oorzaak gevonden voor onze onvruchtbaarheid.

Toch wordt deze frequentie ons aangeraden om de zaadkwaliteit goed te houden. Ik kreeg dit te horen van de IVF-verpleegkundige toen ik een afspraak maakte voor een voorbereidende afspraak voor IUI. Ik krijg dan een echo en het sperma van mijn man wordt onderzocht (niet om te zien of het goed genoeg is maar om te zien hoe ze het kunnen bewerken voor de IUI). Ook hebben we dan een gesprek met de IVF-verpleegkundige.

Met betrekking tot de spermatest zei ze dat het belangrijk was dat hij geen koortst krijgt en dat hij regelmatig een zaadlozing heeft, om de 2 dagen. Dan kreeg je de beste kwaliteit, zei ze.
pi_60986762
En miss_sly, fijn dat je weer zo positief gestemd bent. Een sombere miss_sly past helemaal niet. Ik hoop dat die follikels hun best hebben gedaan!
pi_60989537
Miss_Sly, spannend! Ik hoop zo dat die nieuwe hoeveelheid dan nu wèl zijn werk doet!! Ik zou het het zo leuk vinden als je ook snel in Z&G komt posten, omdat je daar dan ook 'thuis hoort' (dat geldt overigens voor iedereen hier...!)!!

Over het vrijen;
Bij ons heeft de gyn er eigenlijk nooit heel veel over gezegd... Wij deden het dan ook met name vanaf een dag of 12... maar omdat Clomid zo niet werkte bij mij, was het altijd moeilijk in te schatten wanneer we nou echt moesten.

Ik vond dat echt zóóó vermoeiend, dat gesex als je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt ...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 06:59:56 #123
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61000350
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat vervelend dat het niet gelukt is, SilkTie.
Waarom kun je geen vrij krijgen, als ik zo brutaal mag zijn om te vragen? Schaap moet soms ook wel goed plannen, maar so far is het altijd gelukt. En zijn manager is ook op de hoogte en is zeker bereid er veel ruimte voor te geven.
Ik heb op dat moment een externe audit waarbij ik, als verantwoordelijke, bij MOET zijn.
Ik krijg hier gelukkig ook veel ruimte, dat is wel plezierig.
pi_61000887
Fijn dat jullie zoveel ruimte krijgen van de baas, stel je voor dat dat niet zo was. Dat maakt het allemaal wel lastiger.
Hier komen de kriebels voor de 1e keer gyn zo langzamerhand wel hoor. Het is zo woensdag. Ik hoop zo op een niet al te negatieve 'uitslag'. Brr...
pi_61001524
prinseszondererwt, waarvan krijg je de uitslag? Ik vrees dat me even is ontschoten hoe en wat, sorry

CD 31, vanavond 28e spuit erin. Hier vanochtend nog steeds niets Wel weer dunner baarmoederslijm. Weer bloedprikken dus en vanmiddag de uitslag. Dit was de eerste keer dat ik het echt even neit meer zag zitten en even een paar traantjes moest wegwerken. Het voelt zo frustrerend. Ook nog even aan de prikmevrouw gevraagd of ik iets fout gedaan kan hebben met prikken, maar dat was niet mogelijk, zei ze. Gelukkig ligt het daar dus niet aan. Hopen op een goede uitslag vanmiddag.
pi_61001698
Ik hoop het ook voor je Miss_sly, ik duim mee! De 28e spuit, ik vind het bewonderenswaardig hoor. Hopelijk kunnen we voor je jompelen (ik vind dat stiekem een rotwoord, maar vooruit) vanmiddag.

Mijn 1e keer gyn is woensdag, dus ik hoop dat ik dan duidelijkheid krijg over een vervolgstap. Toch spannend, zo'n eerste onderzoek. Wat zou ik hebben, is het niet erger dan 'gewoon' niet op gang komen na de pil? Het duurt immers wel lang... Een inwendig onderzoek zit er ook dik in, de 1e keer ook spannend... Al met al: brr...
pi_61001814
Spannend, zo'n eerste bezoek aan de gyn, prinseszondererwt. Hou je wel een beetje rekening met de mogelijkheid dat je nog geen duidelijkheid krijgt over het waarom of een eerste vervolgstap? Zo'n eerste bezoek is ook voor de gyn belangrijk om alle info te verzamelen, voor er een uitspraak wordt gedaan. Het kan dus zomaar zijn dat je wel een inwendige echo krijgt en bloed moet laten prikken, maar er pas bij de volgende afspraak wat meer duidelijkheid komt.
pi_61001894
Daar houd ik rekening mee, maar zelfs zonder duidelijkheid krijgen is het eng.
pi_61001898
En dat laatste vind ik nog het meest frustrerende. Het liefst zou ik direct alles weten zodat je dan direct kunt beginnen. Maar nee, dan moeten ze toch nog ergens een onderzoek doen waardoor je pas volgende week of als je echt pech hebt pas binnen een paar weken terug kunt gaan.
En ik heb mijn lesje nog steeds niet geleerd
pi_61002398
Ik ging in december 2006 naar het VU en in februari 2008 had ik mijn eerste IUI.
In de tussentijd allerlei onderzoeken en een paar cycli met clomid gehad, maar verder dus vooral afwachten...
pi_61002520
Maar wist je dan al direct dat het IUI ging worden?
pi_61002578
Dat was wel vanaf het begin de bedoeling, maar ze wilden wel heel zeker weten dat dat het moest worden...en dat duurde zo lang.

En nu duurt dit ook al zo lang...ik zal wel erg traag zijn, ofzo
pi_61002666
Pfoe, ik doe even alsof ik dat niet gehoord heb! Meer dan een jaar wachten... Pittig hoor. Ik krijg steeds meer bewondering voor je, Miss_Sly!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:40:06 #134
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61003178
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Dat was wel vanaf het begin de bedoeling, maar ze wilden wel heel zeker weten dat dat het moest worden...en dat duurde zo lang.

En nu duurt dit ook al zo lang...ik zal wel erg traag zijn, ofzo
Jeutje! Zo lang moeten wachten op de eerste IUI? Dat gaat hier dan een stuk sneller. Ik geloof dat wij niet langer dan twee maanden hebben moeten wachten. Dat kan natuurlijk aan mijn vrouw haar leeftijd liggen, maar het kan ook zijn dat de Israelische mentaliteit het woord 'geduld' niet zo goed kent ...
pi_61003301
Nou, mijn leeftijd telt ook al behoorlijk mee, lijkt me

Maar goed, achteraf enzo, we moeten het toch maar doen met wat we hebben...helaas is dat ook neit al te veel
pi_61005171
quote:
Ik hoop het ook voor je Miss_sly, ik duim mee! De 28e spuit, ik vind het bewonderenswaardig hoor. Hopelijk kunnen we voor je jompelen (ik vind dat stiekem een rotwoord, maar vooruit) vanmiddag.
Haha, hier nog iemand die jompelen een stom woord vindt

(en die in November voor IVF gaat, en niet nu vlak na de vakantie)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_61005742
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:02 schreef McLaura het volgende:
[..]
Haha, hier nog iemand die jompelen een stom woord vindt
(en die in November voor IVF gaat, en niet nu vlak na de vakantie)
Ik dacht dat ik alleen was!
November, zo ver weg en ook alweer zo dichtbij. Voor je het weet is het alweer september... Gaat heel snel allemaal denk ik zo.
pi_61007259
Ik vind jompelen ene prima woord, zeker in combinatie met het Jompelmeisje

Ik vind dan dus weer ongi echt een ongelofelijk jeukwoord Ik tik nog liever voluit menstruatie dan dat ik er ongi van maak
pi_61007659
jompelen is cool

ongi en klussen, dat is pas
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61007878
Ja nee, het Jompelmeisje: dat is een ander verhaal. Die is cool. Het woord jompelen vind ik gewoon
Ongi vind ik ook erg Snoop, maargoed. Het hoeft ook allemaal niet natuurlijk. Hoewel ik bij klussen denk: ja maar... wat dan? Neuken is ook zo van hupsakee. Anyway, ontopic maar weer.
pi_61010435
Ongi en klussen vind ik ook heel erg....

En 'meis', 'hubbie' en 'beeb'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_61010489
Telefoontje gehad van het ziekenhuis: zeker geen ovulatie gehad stiekem (pak van mijn hart!) en een licht stijgende oestrogeen-spiegel. Zondag terug voor nieuwe echo.
pi_61010582
Pfffff, het is wel weer spannend miss-sly. Ik stuur je nog wat geduld toe
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61010664
Nou, een portie geduld kan ik onderhand wel gebruiken, het mijne is echt bijna op, dank je wel

Ik zoek ook nog een stukje buik om in te prikken dat nog niet gevoelig is...iemand een stukkie over
pi_61010769
@ Miss : Ik wel, prik maar raak
pi_61011061
Ach, McLaura, wat lief
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:06:25 #147
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61011282
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:29 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..] jompelen (ik vind dat stiekem een rotwoord, maar vooruit) .
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind jompelen ene prima woord, zeker in combinatie met het Jompelmeisje

Ik vind dan dus weer ongi echt een ongelofelijk jeukwoord Ik tik nog liever voluit menstruatie dan dat ik er ongi van maak
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:27 schreef snoopy het volgende:
jompelen is cool

ongi en klussen, dat is pas

Kijk, zo leer ik toch nog wat hedendaags toegepast Nederlands .

On-topic.
Vandaag met een van de zusters van de praktijk gesproken over elke 2-3 dagen zaadlozing (de arts is met vakantie, zijn vervanger is er niet vandaag, maar daarmee hebben we zondag een afspraak).
Volgens haar klopt het verhaal ten dele, voor sommige mannen helpt het wel, bij anderen werkt het juist averechts. Zij is geen dokter en kan/mag er in ons geval dus geen uitspraak over doen, we moeten tot zondag op een antwoord wachten.

Hierboven zei sombie al: vooral zorgen geen koorts te krijgen.
Hij's fijn: in mei heb ik een flinke longontsteking gehad, en aangezien wat er nu uitkomt 90 dagen geleden aangemaakt is, is dat waarschijnlijk de reden dat het de laatste keer niet gelukt is, slechte kwaliteit.
Een paar weken terug hebben we een zeer vervelend buikvirus binnen de familie gehad (met dank aan de oudste dochter die dat van de kleuterschool had meegenomen ...), en dat betekent dat we de cyclus oktober-november ook wel op ons buik kunnen schrijven.
Proberen dus om deze of de volgende cyclus wel succes te hebben, zodat we oktober-november op een groeiende buik kunnen schrijven .
pi_61011307
Miss_Sly... wéér geen goed nieuws van jouw kant dus... Sjeezus, het zit je ook ècht niet mee, he?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:09:09 #149
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61011352
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:47 schreef McLaura het volgende:
@ Miss : Ik wel, prik maar raak
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:57 schreef miss_sly het volgende:
Ach, McLaura, wat lief
Oeh, female bonding!
Deze vent gaat dan maar weer gauw in lurk-stand .
pi_61011404
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:09 schreef SilkTie het volgende:

[..]

[..]

Oeh, female bonding!
Deze vent gaat dan maar weer gauw in lurk-stand .
Nee hoor, blijf maar Ik vind het wel prettig dat er ook een man hier in het topic meepost. Schaap zie je hier niet, maar hij schijnt wel zo nu en dan mee te lezen
Jose, nee, het zit niet mee. Vanochtend dan ook maar even een paar traantjes om gelaten, de eersten pas, dus dat valt nog mee, toch? Vol goede moed naar de gyn zondag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')