abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60557797
Na een aantal huizen te hebben bezocht ben ik uitgekomen op een woning in Den Haag, gelegen vlakbij de Vruchtenbuurt.
Net erbuiten helaas, maar bij deze woning zit een tuin, en dat is toch wel erg lekker, zeker gezien de kleine en smalle balkonnetjes van alle andere portiekwoningen die ik heb bezocht. De tuin is 7x7 en heeft een schuurtje. Op dit moment alleen een grote wildernis, maar die gaat compleet op de schop.

De rest van het huis is... nogal verouderd en slecht afgewerkt. De kozijnen zijn bijvoorbeeld zo slecht geverfd, dat de ramen niet meer open kunnen. Een aantal dingen zijn geverfd zonder af te plakken. En dan nog maar te zwijgen over de keuken.
Anyway, op naar de foto's... volg ons project!

De hal. Dat wat op de vloer ligt, is zeil. Gaat er uit. Tegeltjes blijven.

Voorzijkamer, dit wordt de studeerkamer. Leuk dat laminaat. De vorige bewoner heeft nooit plinten gelegd dus dat sloopt er makkelijk uit.

De gang. Overal in de gang zit dit wanstaltige hout opgetimmerd, dit gaat er zo snel mogelijk uit, hout wat eronder zit wordt opnieuw geverfd, de muren worden wit gestuuct.

Berging van 1 meter breed en 2,70 meter lang. Die muur aan de rechterkant wordt doorgebroken, hiernaast zit namelijk een badkamertje, zodat het een grotere badkamer wordt.

En hier dus de badkamer.. tja.

De keuken, een droomnachtmerrie voor elke kok, maar ook deze gaat plaats maken voor een witte hoogglans keuken met (laminaat)houten aanrechtblad, en op de vloer komen mat zwarte plavuizen.

De WC.... laten we er maar niet teveel naar kijken want alles gaat er uit.

De ' master' bedroom, erg smal, krap 2 meter breed, maar alles gaat net passen, bed en garderobekast.

De tuin! Alles gaat eruit, ook betegeling, is namelijk niet echt veel soeps, alleen het schuurtje blijft.

woon en eetkamer met schuifseperatie.

Detailfoto schouw, deze moet worden opgepoets en afgewerkt.

Ik wilde perse en alleen een huis met schuifseperatie

Wat we allemaal gaan doen:
- Keuken vervangen
- Badkamer vervangen, er wordt een dragende muur naar de berging ernaast doorgebroken, zodat er een grotere badkamer onstaat.
- Alle vloeren die er liggen gaan er uit; overal komt mooier laminaat, behalve in de keuken, hier komen (mat) zwarte tegels, en in de badkamer uiteraard.
- De rode kozijnen worden wit geverfd, de buitenkozijnen worden ook zo veel mogelijk gerepareerd en geverfd.
- Muren worden gewit.
- De schouwen worden opgeknapt, ze zijn nogal mishandeld.
- De gang: alle schrootjes eruit, de muren worden gestuucd. Ook op alle deurposten zit hout getimmerd.
- Alle deuren zijn ook niet echt veel soeps, ze zijn tig keer over geverfd, bovendien is een deur half dichtgemaakt, er zit nu een ruitje ipv een deur. Hier komt een nieuwe deur, en een zelfde vervangt de huidige deur naar de zitkamer. De rest van de deuren in het huis worden ook vervangen, als er genoeg budget is.
- De voordeur wordt opgeknapt, die poepkleur van nu ziet er echt niet uit, bovendien is de deur behoorlijk beschadigd.
- De tuin wordt helemaal leeggehaald; alles wat er nu in staat gaat er uit, en er komt ook nieuwe betegeling.
Vanwege alles wat we nog moeten klussen kan dit echter wel tot volgend jaar duren.
- De electra, dit soort cheape afwerking zie je helaas vaak in dit soort huizen; buizen die over de muur lopen en zulke enorme wandcontactdozen.. deze moeten eigenlijk in de muur worden verwerkt. bovendien zijn er nog allerlei mysterieuze buizen en wandplaatjes.

En op termijn wil ik grotendeels alle kozijnen vervangen, en overal moet dubbel glas, er zit nu nl enkel glas.

Over een krappe maand gaan we al verhuizen... ik verwacht helaas niet alles af te hebben, zeker de badkamer niet... Maar we gaan vanaf vandaag jullie op de hoogte houden!

[ Bericht 2% gewijzigd door Vonkenboer op 13-01-2009 17:42:24 ]
pi_60558677
1wow, je hebt de mooiste foto's duidelijk voor het laatst bewaard! Gaaf zeg! Moet een hoop gebeuren, succes!
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:45:49 #3
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60560604
Ik vind het een leuk huis en dito tuin maar erg kleine slaapkamers.
Maar zolang jullie er maar blij mee zijn hoor!
Ben benieuwd hoe de verbouwingsplannen verlopen, veel succes met klussen!
pi_60560962
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:45 schreef bierzuipert het volgende:
Ik vind het een leuk huis en dito tuin maar erg kleine slaapkamers.
Maar zolang jullie er maar blij mee zijn hoor!
Ben benieuwd hoe de verbouwingsplannen verlopen, veel succes met klussen!
De slaapkamers zijn inderdaad erg klein, helaas is dat normaal voor de woningen hier in de buurt, ik ben trouwens bij huizen geweest waar ze nog kleiner waren.
Maarja, als het bed en de schuifdeurkast er maar in past.. oh en nu moeten we wel nog een tweede LCD tv voor de slaapkamer kopen want de huidige beeldbuis past daar natuurlijk niet
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:06:09 #5
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_60561208
Jee wat een werk. Hoeveel heb je voor het huis betaald en waar schat je de verbouwskosten op?
reach out and touch faith
pi_60561485
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef ozzyat105 het volgende:
Jee wat een werk. Hoeveel heb je voor het huis betaald en waar schat je de verbouwskosten op?
Gekocht voor 140.000 euro. Het budget voor verbouwingskosten is ongeveer 15.000 en ja dat is krap. Hoewel we allebei niet bijzonder handig zijn, proberen we toch een aantal dingen zelf te doen om het een beetje te drukken Helaas vallen dan eigenlijk alle grote klussen, zoals de keuken, badkamer en toilet, meteen af
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:18:54 #7
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_60561662
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:14 schreef Syytön het volgende:

[..]

Gekocht voor 140.000 euro. Het budget voor verbouwingskosten is ongeveer 15.000 en ja dat is krap. Hoewel we allebei niet bijzonder handig zijn, proberen we toch een aantal dingen zelf te doen om het een beetje te drukken Helaas vallen dan eigenlijk alle grote klussen, zoals de keuken, badkamer en toilet, meteen af
Heb je al offertes aangevraagd?
pi_60567850
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:18 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Heb je al offertes aangevraagd?
Nee, helaas niet, ga ik direct mee aan de slag, het barst hier gelukkig wel van de kluspolen.
pi_60569643
Gefeliciteerd mede Hagenaars, lijkt mij een leuk huisje en opknapproject !

Jammer dat die slaapkamer een beetje smal is, heb je een plattegrondje ? Kan je anders leuk maken met Floorplanner.

Verhuizen over 1 maand en je verbouwingsbudget lijken mij erg strak. Op bijvoorbeeld werkspot krijg je snel een indicatie van de kosten.

Maar bijvoorbeeld slopen, een IKEA keuken monteren, laminaat leggen, tegelen en schilderen kan je denk best zelf (leren).

En als je binnendeuren gaat vervangen wel paneeldeuren plaatsen ;-)
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_60571010
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:15 schreef CollinDH het volgende:

Jammer dat die slaapkamer een beetje smal is, heb je een plattegrondje ? Kan je anders leuk maken met Floorplanner.

Verhuizen over 1 maand en je verbouwingsbudget lijken mij erg strak. Op bijvoorbeeld werkspot krijg je snel een indicatie van de kosten.

Maar bijvoorbeeld slopen, een IKEA keuken monteren, laminaat leggen, tegelen en schilderen kan je denk best zelf (leren).

En als je binnendeuren gaat vervangen wel paneeldeuren plaatsen ;-)
Floorplanner ga ik vanavond wel even maken.
Eén maand gaat niet lukken nee, helaas moet het wel, anders heb ik nog een maand dubbele lasten, en met dat geld kan ik weer genoeg klussen, zeker gezien het niet zo grote budget. Het grote minpunt is de badkamer, daarvoor moet een lichte bouwvergunning worden aangevraagd en toestemming van de VVE, dus dat zal nog wel een tijdje duren voordat de badkamer klaar is. Dus dat wordt bij vrienden en familie langs om te douchen voor een maand ofzo.
Slopen kunnen we wel, maar een IKEA keuken plaatsen en tegelen niet, nooit gedaan, maar we zijn allebei niet echt handig, dus dat gaat niets worden, en dan is het slordig afgewerkt, dat zou erg zonde zijn, dan betaal ik maar wat extra, het is niet echt anders.
Op werkspot heb ik inderdaad al wat geplaatst, en ik heb daar al nuttige reactie en biedingen op ontvangen.

Er komen zeker paneeldeuren, ik wil zo veel mogelijk alles terugbrengen naar de jaren dertig sfeer, maar dan wel voorzien van de huidige gemakken.
pi_60571412
Er moet trouwens een dragende muur uit voor de badkamer te vergroten, heeft iemand enig idee wat voor iemand je nodig hebt om dit te bekijken, advies te geven, en eventueel uit te voeren? Echt geen flauw idee namelijk. aannemer? ingenieur?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:41:47 #12
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60571478
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:15 schreef CollinDH het volgende:

Bedankt!

We hebben in de vorige (huur)woning zelf laminaat gelegd, maar dat was niet echt een groot succes. Het begon na een tijdje een beetje te schuiven, de muren waren niet recht en de plinten laat ik voor het gemak maar helemaal buiten beschouwing Daarom laten we het liever doen deze keer.
Maar toch niet helemaal.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:46:53 #13
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_60573114
Als ik jullie was zou ik de verbouwing van de badkamer voor het laatst bewaren. Dan kun je iig gewoon douchen.
pi_60573128
Een leuk huis heb je, ik heb zelf als kind nog in de Vruchtenbuurt gewoond, in de Pippelingstraat. De huizen zijn niet groot, maar ze hebben wel sfeer. En heerlijk met zo,n tuin!
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:13:02 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_60575339
Leuk! En 140k is geen geld !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_60575486
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:13 schreef Renesite het volgende:
Leuk! En 140k is geen geld !
Mwoah, ik heb er eigenlijk teveel voor betaald, het is getaxeerd op 125.000. het stond in de verkoop voor 149.00 trouwens dus ik heb nog wel wat van de prijs af kunnen halen.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef wiree het volgende:
Een leuk huis heb je, ik heb zelf als kind nog in de Vruchtenbuurt gewoond, in de Pippelingstraat. De huizen zijn niet groot, maar ze hebben wel sfeer. En heerlijk met zo,n tuin!
Dat is echt een heel erg leuk gedeelte, helaas zit ik in een ander gedeelte, de heesterbuurt. Maarja, ik kon daar voor dit bedrag geen tuin krijgen.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef ozzyat105 het volgende:
Als ik jullie was zou ik de verbouwing van de badkamer voor het laatst bewaren. Dan kun je iig gewoon douchen.
Noodgedwongen (ivm bouwvergunningen) wordt de badkamer ook als laatste verbouwd, maar ik denk dat de douche er wel uit moet als de muur eenmaal gesloopt wordt, helaas.
pi_60576482
Neem een zeer goed bekend staande aannemer om die draagmuur eruit te halen...
Echt, dat kan je maar 1 keer fout doen, dan hebben je boven buren dus een probleem en jij dus twee.
En dat wil je echt niet!
Geen prutser in je huis die te korte stutbalken maakt. Horror!
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef ozzyat105 het volgende:
Zeer goed idee.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:57:25 #18
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60587529
Vanmiddag alvast in de gang een deel van de schrootjes op de muur verwijderd (met wat familiehulp, waarvoor dank ). Omdat je nooit weet wat je van tevoren tegen komt, was ik dan ook benieuwd wat er onder zou zitten. De bruine platen zaten vast aan een frame welke met dikke spijkers in de muur zat. Ook een schitterend *ahum*, stuk stucwerk kwam tevoorschijn. Het lijkt erop dat dit op cement is aangebracht, wat het egaal krijgen wel wat moeilijker maakt (er vielen nu al gaten in).

Verder is het vervelend dat het nieuwe plafond in de gang (dat al door de vorige bewoner is aangebracht) vrij laag zit, waardoor het soms vrij moeilijk los komt. Ook vervelend is dat het op de plaatsen waar bovenramen boven de deuren zit, het plafond lager is dan het frame van het raam. Deze week nog maar eens een stuk van de stucplaat aan het plafond losschroeven om te kijken wat hier de reden voor is.

Morgen even bekijken hoe de keuken in elkaar zit, daarna die proberen voorzichtig los te halen
Maar toch niet helemaal.
pi_60594755
Jullie hebben nog een leuke klus te gaan! Voordeel met een dergelijke verbouwing is wel dat zo ongeveer al het geld dat je erin stopt, er ook gelijk bij de waarde van de woning bij komt.

Als je stucwerk nu al los komt, zul je dat dus waarschijnlijk helemaal moeten verwijderen en opnieuw moeten stuccen helaas. Even goed kloppen op het stucwerk geeft je een idee wat je moet doen: als het hol klinkt zit het los en moet het eraf en anders kun je wellicht volstaan met het repareren van alleen de stukken die los zitten. Bijstuccen en dan bv glasvezel eroverheen zodat het allemaal weer strak is.

Suc6!
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_60598226
Terugvindpost!

Hout uit de gang wegslopen was tof.
Een signature is spang man.
pi_60598733
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:44 schreef k-Rin het volgende:
Terugvindpost!

Hout uit de gang wegslopen was tof.
Ja je hebt goed je paardje geholpen!
pi_60598947
Ontwerp voor een rechte IKEA keuken van 440cm breed met in de meest linkse kast de CV-ketel.

pi_60600510
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:06 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja je hebt goed je paardje geholpen!
Daar zijn paardjes voor!
pi_60619963
Leuk huis, gefeliciteerd. Volgens mij gaan jullie het wel druk krijgen de komende periode
pi_60622607
gefeli met dit mooie huis ! mijn woning is precies hetzelfde gesneden, ik woon ook in Den Haag
vond het wel veel geld voor wat je krijgt en nog moet gaan verbouwen..het plafont is zeker verlaagd en eronder kan nog het oude gestucte plafont zitten met van die mooie afwerkingen, als je dit ook nog wilt herstellen dan kost het echter nog een hoop centen meer

tvp..

ik kijk uit na de volgende fotos !!!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:02:35 #26
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60638401
Het viel ons al eerder op dat van sommige deuren aan een kant panelen zaten. De andere kant dan weer niet. Bij nadere inspectie kwamen we er achter dat ook onze deuren het slachtoffer zijn geworden van de (jaren '70) modernisering Gelukkig hebben we ze snel uit hun lijden verlost door ze te bevreiden van deze opgetimmerde platen. Daarna nog bij een aantal andere deuren gekeken, en deze blijken ook bijna allemaal (afgezien van 1 deur naar de woonkamer, die is niet origineel) betimmerde panelen te hebben Dat komt meteen mooi uit, want we waren van plan om bij de bouwmarkt *originele* paneeldeuren te halen. Scheelt zowel in kosten als in originaliteit.

Wegens het vergeten te maken van een VOOR foto: ter vergelijking, de toiletdeur.

De deuren moeten er nog wel een keer uit om verder opgeknapt te worden (schuren, gaten opvullen, verfen en nieuwe beslag).
Maar toch niet helemaal.
pi_60639348
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 11:36 schreef Charisma het volgende:
gefeli met dit mooie huis ! mijn woning is precies hetzelfde gesneden, ik woon ook in Den Haag
vond het wel veel geld voor wat je krijgt en nog moet gaan verbouwen..het plafont is zeker verlaagd en eronder kan nog het oude gestucte plafont zitten met van die mooie afwerkingen, als je dit ook nog wilt herstellen dan kost het echter nog een hoop centen meer
Ja.. ik heb eigenlijk teveel betaald, maar ik heb al 9000 van de vraagprijs gekregen, dus lager wilden ze niet gaan. De vorige bewoner had het voor ook wel een tamelijk hoge prijs. Komt nog bij dat dit huis na drie dagen al verkocht was, maar deze mensen kregen de financiering niet rond, en zij waren op 142.000 uitgekomen... Ik heb het huis ook weer gekocht 5 dagen nadat het weer in de verkoop zat.
pi_60651029
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:02 schreef Gizmore het volgende:
Bij nadere inspectie kwamen we er achter dat ook onze deuren het slachtoffer zijn geworden van de (jaren '70) modernisering Gelukkig hebben we ze snel uit hun lijden verlost door ze te bevreiden van deze opgetimmerde platen.
Leuke ontdekking !
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:36:28 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60651272
Ziet er uit als een hoop werk! Succes!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60652170
Leuk huis, maar ik denk dat je wel krap zit met je budget gezien je plannen. Ik lees dat je polen gaat inschakelen. Als je het arbeidsloon ook gaat betalen van je hypotheek moet je wel bonnetjes hebben, ik weet niet of dat gaat lukken?
Misschien is het 't verstandigst om zaken die kunnen wachten tot 't laatst te bewaren, het is lullig als je straks een mooie tuin hebt, maar geen slaapkamer.
Veel succes met klussen!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60670918
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:11 schreef dahei het volgende:
Leuk huis, maar ik denk dat je wel krap zit met je budget gezien je plannen. Ik lees dat je polen gaat inschakelen. Als je het arbeidsloon ook gaat betalen van je hypotheek moet je wel bonnetjes hebben, ik weet niet of dat gaat lukken?
Misschien is het 't verstandigst om zaken die kunnen wachten tot 't laatst te bewaren, het is lullig als je straks een mooie tuin hebt, maar geen slaapkamer.
Veel succes met klussen!
Ja, ik heb al aangegeven, alleen met bon ivm hypotheek, maar dat is geen probleem, het is gewoon een klusbedrijf. Ze zijn vandaag langsgeweest voor een offerte.

Ik denk dat het budget te krap zal zijn, maar ik heb wel iets extra's achter de hand, en als het echt niet uitkomt, zoek ik wel een oplossing. Een aantal punten moeten op korte termijn sowieso worden gedaan en dat is: sleuven frezen in de slaapkamer en studeerkamer en gang + elektra vernieuwen, keuken (van onder tot boven, basically), en badkamer + toilet verbouwen want het is geen optie deze te houden.
Tuin gaat alleen tijd kosten en geen geld. tegels komen volgend jaar wel net als de tuinmeubels.

Planning voor morgen:
- zitkamer en eetkamer verfen
- behang afhalen
- Bijna alle plantjes en struiken uit de tuin halen en deze vervangen door mooiere plantjes en struiken, gratis, want afkomstig uit de tuin van mijn ouders en m'n oma
pi_60678225
haha
zo ben ik ook begonnen met mijn tuin...heb twee bomen uitgehaald en een grote varen , nieuw gras laten leggen en heel veel plantjes van vrienden en mijn moeder gekregen
en nu is het bijna een oerwoud !!!
veel plezier met de deuren, ik weet er alles van, heb nog 4 te gaan ! maar bij jullie zien ze beter uit dan bij mij
( topic: kleine klusjes zijn ook klusjes )
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:21:04 #33
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60682040
Op die foto van de tuin zie je meteen al een gluur achterbuur.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:52:04 #34
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60690523
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:21 schreef Dromer het volgende:
Op die foto van de tuin zie je meteen al een gluur achterbuur.
Dat was me op die foto niet eens opgevallen Vandaag trouwens wel gezien dat daar iemand stond te gluren, hij zag mij ook en deed meteen het raam dicht Update van vandaag volgt nog
Maar toch niet helemaal.
pi_60691907
Helaas nog geen 'major updates' omdat ik moet wachten op een offerte en omdat ik en Gizmore het nog niet echt eens zijn over wat er moet gebeuren en door wie.

Wel wat vooruitgang geboekt vandaag.

Het behang in de voorzijkamer (studeerkamer), achterzijkamer (slaapkamer), keuken en de wc hebben we verwijderd. Dat ging op zich vrij makkelijk, natspuiten met water, laten intrekken, en eraf trekken.

De tuin stond enorm vol, waardoor je niet goed kon zien hoe groot de tuin eigenlijk is, 50m2. We hebben er alles, op 1 struik uitgehaald. En dit is het resultaat!

Met als gevolg deze enorme berg tuinafval.

We hebben meteen wat nieuwe plantjes geplaatst. Ze staat een beetje her en der, maar we kunnen momenteel niet overal plantjes zetten, bovendien is het plan dat we van het voorjaar de tuin opnieuw bestraten.

De wortels van een bepaald soort boompje (geen idee hoet dat ding heet ) kregen we er helaas niet uit omdat de wortels werkelijk overal lopen en ENORM dik zijn. Zoveel mogelijk dikke wortels doorgezaagd maar nog kregen we dit kreng niet weg, en in een straal van een meter van de stronk kom je de wortels in de grond tegen. Tips suggesties of ideeen zijn welkom.

Ter referentie, de tuin was zo!

Tevens hebben we de doorgang naar de eetkamer vrij gemaakt, deze was namelijk dichtgetimerd; bovenin glas en onderin hout. Er moet hier nu nog wel een deur worden geplaatst, en de deur naar de zitkamer moet dan eigenlijk ook worden vervangen (deze is sowieso niet origineel), zodat ze matchen.
Zo zag het er trouwens uit, nog dicht.

Morgen woonkamer of eetkamer verfen, heel saai gewoon RAL9010

[ Bericht 2% gewijzigd door Syytön op 09-08-2008 22:04:20 ]
pi_60699350
Leuk om jullie zo te zien klussen. Je bent lekker bezig!
Je hebt trouwens dezelfde fout gemaakt als ikzelf, je hebt de stronken van de struiken en bomen erg laag bij de grond afgesnoeid waardoor het nu een stuk moeilijker is om de stronken eruit te halen. Je hebt geen "wig effect meer". Nu moet ik wel zeggen dat de grond hier in Zoetermeer wat kleiachtiger is dan in Den Haag, maar het zal uiteindelijk wel lukken. Ik heb hier nog een Lier-ratel liggen die wij hebben gebruikt om de stronken mee uit de grond te "krikken". Je moet alsnog graven, maar dat ding heeft 1200kg trekkracht, wat best wel helpt. Als je hem nodig hebt mag je hem gratis komen halen waarbij ik het wel zou waarderen als je hem, nadat je klaar bent, weer aan een andere fokker beschikbaar stelt.

Nu ik goed naar de foto's (de bladeren) kijk zie ik dezelfde planten die bij ons groeiden. Heb je een schaduwtuin? Dit zijn planten die het voornamelijk goed in de schaduw doen?

Dit is trouwens onze tuin:
Ervoor
http://xs230.xs.to/xs230/08320/p4180004567.jpg

Erna
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60699626
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 07:31 schreef dahei het volgende:
Leuk om jullie zo te zien klussen. Je bent lekker bezig!
Je hebt trouwens dezelfde fout gemaakt als ikzelf, je hebt de stronken van de struiken en bomen erg laag bij de grond afgesnoeid waardoor het nu een stuk moeilijker is om de stronken eruit te halen. Je hebt geen "wig effect meer". Nu moet ik wel zeggen dat de grond hier in Zoetermeer wat kleiachtiger is dan in Den Haag, maar het zal uiteindelijk wel lukken. Ik heb hier nog een Lier-ratel liggen die wij hebben gebruikt om de stronken mee uit de grond te "krikken". Je moet alsnog graven, maar dat ding heeft 1200kg trekkracht, wat best wel helpt. Als je hem nodig hebt mag je hem gratis komen halen waarbij ik het wel zou waarderen als je hem, nadat je klaar bent, weer aan een andere fokker beschikbaar stelt.

Nu ik goed naar de foto's (de bladeren) kijk zie ik dezelfde planten die bij ons groeiden. Heb je een schaduwtuin? Dit zijn planten die het voornamelijk goed in de schaduw doen?

Dit is trouwens onze tuin:
[..]
Zo, jullie tuin is aardig opgeknapt, ziet er goed uit hoor!
Wat betreft die stronk: je hebt daar helemaal gelijk in, maar we hadden absoluur niet verwacht dat deze zo enorm zou zijn, en zulke enorme wortels zou hebben. Zoiets zijn we nog nooit in een tuin tegengekomen. Omdat die wortels zo enorm dik zijn en ontzettend lang is het niet te doen, we hebben bijna alle wortels al doorgezaagd maar hij zit nog steeds muurvast. Ik zou bijna zeggen: benzine erover en de fik erin.
Zo'n lier ratel is misschien wel een goed idee. Ik moet even kijken of we 'm kunnen ophalen, want wij hebben geen auto.
Het is trouwens een zon tuin, maar helemaal achteraan bij de schutting, is wel wat meer schaduw.
pi_60701775
dahei, ik wil ook wel een lier-ratel hebben, ik wil drie bomen uit mijn tuin halen in het voorjaar
is de lier-ratel heel erg groot ? ik woon in Den Haag en kan hem komen halen en dan delen met syytön

jullie hebben een pm

[ Bericht 7% gewijzigd door Charisma op 10-08-2008 12:07:11 ]
pi_60703069
@Charisma, ik regel het in eerste instatantie via Syytön, dan regel jij het maar via haar. Lijkt me het meest eerlijk. Mocht Syytön hem toch niet willen, dan laat ik het wel even weten.

@Syytön, ik werk in Den Haag (Centrum). Wat mij betreft neem ik hem maandag of dinsdag mee en pik je hem bij me op. Laat het maar even horen
Lijkt me overigens lastig om te klussen zonder auto, in mijn laatste klusperiode bleef ik heen en weer rijden voor spulletjes.

Denk overigens niet dat het zonder moeite gaat... Zeker de penwortel die diep naar beneden recht onder de stam is, zit vaak (te) goed vast.
pi_60703247
Dahei, ik heb net een pm gehad van Syytön , ik kan hem in pincipe komen halen bij je en dan ben ik welkom bij haar tot 1730uur, maar als je hem mee wilt nemen en afgeven bij haar vind ik het ook prima
pm maar met Eline en dan hoor ik het wel, ik stelde het alleen voor omdat ze geen auto hebben en ik heb er een voor de deur staan, wilde me echt niet voordringen
pi_60703526
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:06 schreef dahei het volgende:
@Charisma, ik regel het in eerste instatantie via Syytön, dan regel jij het maar via haar. Lijkt me het meest eerlijk. Mocht Syytön hem toch niet willen, dan laat ik het wel even weten.

@Syytön, ik werk in Den Haag (Centrum). Wat mij betreft neem ik hem maandag of dinsdag mee en pik je hem bij me op. Laat het maar even horen
Lijkt me overigens lastig om te klussen zonder auto, in mijn laatste klusperiode bleef ik heen en weer rijden voor spulletjes.

Denk overigens niet dat het zonder moeite gaat... Zeker de penwortel die diep naar beneden recht onder de stam is, zit vaak (te) goed vast.
ik stuur je een pm
pi_60728113
enne, de lier al opgehaald, kan de stronk eruit ?
pi_60731809
Nee, heb nog geen reactie teruggehad.
pi_60736468
ach jammer

maar ik heb een pm van hem, ik regel wel wat..
je hebt pm
pi_60741274
Ik heb weer een mailtje aan Syytön gestuurd.
pi_60761842
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:07 schreef dahei het volgende:
Ik heb weer een mailtje aan Syytön gestuurd.
ja dat dacht je maar die kwam bij mij terecht hihi

ik ben trouwens net langsgereden maar er was niemand thuis
pi_60764137
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:01 schreef Charisma het volgende:

[..]

ja dat dacht je maar die kwam bij mij terecht hihi

ik ben trouwens net langsgereden maar er was niemand thuis
nee klopt, we zijn er alleen 's avonds.. alleen morgen is Gizmore er 's middags.
pi_60785540
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:20 schreef Syytön het volgende:

[..]

nee klopt, we zijn er alleen 's avonds.. alleen morgen is Gizmore er 's middags.
aahja, nou is was toevallig in de buurt en dacht ik rij even langs

trouwens,,, ik hoorde steeds een koekoek toen ik door de brievenbus gluurde..hebben jullie een koekoek in de tuin????of een oude klok aan de muur hangen met een koekoek er in ?
pi_60786536
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:22 schreef Charisma het volgende:

[..]

aahja, nou is was toevallig in de buurt en dacht ik rij even langs

trouwens,,, ik hoorde steeds een koekoek toen ik door de brievenbus gluurde..hebben jullie een koekoek in de tuin????of een oude klok aan de muur hangen met een koekoek er in ?
Eh nee dat is de bel.
Volgens mij had je 'm te enthousiast ingedrukt, want hij was blijven hangen, dus toen we gisteravond binnenkwamen hoorde we dat dat ding.
Moet nog even vervangen worden door een normale TRING bel.

het is trouwens nog niet echt gelukt met de lier, omdat we 'm nergens aan vast kunnen zetten, er staan verder geen bomen in de tuin.
pi_60788853
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:11 schreef Syytön het volgende:

[..]

Eh nee dat is de bel.
Volgens mij had je 'm te enthousiast ingedrukt, want hij was blijven hangen, dus toen we gisteravond binnenkwamen hoorde we dat dat ding.
Moet nog even vervangen worden door een normale TRING bel.

het is trouwens nog niet echt gelukt met de lier, omdat we 'm nergens aan vast kunnen zetten, er staan verder geen bomen in de tuin.

ooh je meent het .....
ik was er om ongeveer 4uur., dus die koekoekte nog lekker door , proest .....

als je nu iets aan de schuur bevestigt wil het dan niet lukken met de lier of een deel van de schutting eruit en bij een boom van de buren vastmaken?
zit ik straks ook aan te denken hoe ik dit moet doen bij thuis....
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:00:48 #51
45722 Dromer
pi_60789665
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:36 schreef Charisma het volgende:

[..]

ooh je meent het .....
ik was er om ongeveer 4uur., dus die koekoekte nog lekker door , proest .....
Een koekoeksbel. De buren zullen ook wel blij zijn geweest.
quote:
als je nu iets aan de schuur bevestigt wil het dan niet lukken met de lier of een deel van de schutting eruit en bij een boom van de buren vastmaken?
zit ik straks ook aan te denken hoe ik dit moet doen bij thuis....
Kijk maar uit dat je dan niet de schuur eruit liert ipv de stronk.
pi_60866553
Gister zijn we bij IKEA Delft geweest voor de keuken.

Zo komt de keuken er uit te zien, IKEA keuken. We gaan 'm volgende week halen.
Er komt een op maat gemaakt werkblad op; kleur walnoot laminaat.
Die hoge kast is geen koelkast, deze bouwen we om de CV ketel heen. De koelkast komt in een nisje te staan aan de andere kant (achter, voor de kijkers thuis ;'))

Niet echt hip of spectaculair, gewoon degelijk, het is ook een lange en dichte keuken, ik vind een erg moderne keuken daar misplaatst staan, en zonde van het geld. Als je 'm vanuit de woonkamer kon zien zou het een ander verhaal zijn geweest natuurlijk.

We wilden trouwens eerst hoogglans wit nemen, maar omdat er veel zon in de keuken staat, het geld scheelt, en de kastjes waren toch wel erg WIT. (vooral de bovenkastjes vielen op)

Ik hoop dat volgende week de klussers aan de slag kunnen, want er gebeurt nu erg weinig. We zijn wel begonnen met het verven van de eet- en zitkamer, en het afbranden van verf van de deurposten.
pi_60871443
Leuk hé je eigen keuken maken met de keukenplanner!? Waar heb je eigenlijk voor gekozen? Een recirculatiekap of een afzuigkap? Ik hoop het laatste, want dat scheelt heel veel rook (waterdamp) en luchtjes.
Ga je dan een koof over de gehele lengte van de keuken maken voor de afvoer van de kap of alleen dat stukje naar rechts? Op zich heb je er zo te zien de ruimte wel voor.

Is die boom er trouwens al uit?
pi_60871965
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 06:56 schreef dahei het volgende:
Leuk hé je eigen keuken maken met de keukenplanner!? Waar heb je eigenlijk voor gekozen? Een recirculatiekap of een afzuigkap? Ik hoop het laatste, want dat scheelt heel veel rook (waterdamp) en luchtjes.
Ga je dan een koof over de gehele lengte van de keuken maken voor de afvoer van de kap of alleen dat stukje naar rechts? Op zich heb je er zo te zien de ruimte wel voor.

Is die boom er trouwens al uit?
Een afzuigkap die er al hing in de keuken, die is op zich nog prima en het scheelt geld. Het is de afzuigkap op deze foto.
We moeten alleen even kijken waar de afvoer komt, rechts uit het raam, of op een bestaand luchtkanaal links.

De boom is er trouwens nog niet uit.
We kunnen dus niets vinden om 'm aan vast te maken... Dus we moeten daar nog even een oplossing voor bedenken. Als er nou een boom vlakbij stond dan was het waarschijnlijk nog wel gelukt.
pi_60873018
Als mijn tentamens voorbij zijn kom ik ook helpen met klussen!!!!
W0ei ?
pi_60874022
aah jammer dat de boom er no niet uit is, daar moet dan blijkbaar toch zwaardere gereedschap gehaald worden...
wil je de lier voor me vasthouden Eline?

past de keuken in zijn geheel wel ? hij lijkt me zo lang ?
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:18:49 #57
45722 Dromer
pi_60881954
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 12:10 schreef Charisma het volgende:
aah jammer dat de boom er no niet uit is, daar moet dan blijkbaar toch zwaardere gereedschap gehaald worden...
wil je de lier voor me vasthouden Eline?

past de keuken in zijn geheel wel ? hij lijkt me zo lang ?
Dit is ruim een metertje of 6 zo te zien. Vroeger maakten ze wel vaker van die lange smalle keukens parallel aan bv. de woonkamer.
Wij hebben trouwens wel hoogglans wit van de Ikea en ik vind dat persoonlijk niet te wit. (en bij ons valt overal zon op itt ons toekomstige huis)
pi_60882321
raar zeg, heb je daar zo'n oude keuken staan en dan zitten er wel een hele nieuwe afzuigkap en een 5-pits gaskookplaat in...
pi_60882974
De keuken is 4,40 lang en loopt parallel aan de slaapkamer. Inderdaad lang en smal, dit is typerend voor de buurt.
Wel lekker dat de keuken zo lang is want we hebben super veel werkblad en kastjes, erg prettig.

En tja de vorige bewoner, die er zo'n twee jaar gewoond heeft, heeft er voor gekozen om de woning maar deels op te knappen, weet niet wat de motivatie hiervoor is geweest; gebrek aan geld of gebrek aan zin in klussen. Daarvoor woonde een oud vrouwtje in het huis die er zo'n 50 jaar gewoond heeft. Het enige wat de vorige bewoner heeft gedaan aan de woning (ter verbetering) is de woonkamer stucen en fresen, en in de hele woning de gaskachels vervangen door CV. Verder is er niets aan de woning veranderd.
Ik zou ook nooit voor zo'n luxe rvs gasfornuis en rvs afzuigkap kiezen als de rest van de keuken zo gaar was... Maar ik zou ook uberhaupt niet in een woning in de staat waarin het was kunnen leven... Ik woon nu in een jaren '30 huurwoning en het is heel eenvoudig en licht verouderd allemaal, maar alles is wel goed onderhouden en schoon.

@Dromer
moet zeggen dat de besparing t.o. APPLÅD wit voornamelijk de reden was dat we geen ABSTRAKT wit hebben genomen, maar dat is 't voordeel aan IKEA keukens; als je de kleur zat bent, haal je nieuwe deurtjes en ladefrontjes en je hebt een nieuwe keuken, briljant gewoon.
pi_60883012
We hebben vandaag trouwens in de keuken aan 1 wand bijna alle tegeltjes eraf gebeiteld (ging super makkelijk) en het stuucwerk eraf getikt. Dus iemand nog interesse in mooie gelige tegeltjes?
pi_60886783
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:08 schreef M3rcury het volgende:
Als mijn tentamens voorbij zijn kom ik ook helpen met klussen!!!!
Ik ook!
pi_60894651
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:01 schreef k-Rin het volgende:

[..]

Ik ook!
Jij hebt niet eens tentamens
pi_60896298
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 09:49 schreef Syytön het volgende:

[..]

Jij hebt niet eens tentamens
Nog niet, nog niet. Maar ik kom volgende week al helpen!
pi_61000942
Even een upje.
Amper een &$**(# gebeurd omdat ik nog steeds geen klusbedrijf heb.
Volgende week donderdag moeten we verhuizen, omdat ik de huur heb opgezegd per 1 september en er al een nieuwe huurder is (blijven was toch al geen optie wegens krap budget).

Anyway, nu maar laminaat leggen in de woon- en eetkamer omdat hier eigenlijk bijna niets aan hoeft te gebeuren, zodat we de eerste tijd "fatsoenlijk" kunnen leven op 37m2.

Over dat laminaat even een vraagje... Wat zouden we hier het beste kunnen leggen qua plinten? Plakplinten of muurplinten? Dat laatste lijkt me nl. erg lastig ivm de schouw en andere hoekjes, dit lijkt me alleen handig als je rechte muren hebt zonder uitsteeksels e.d..
Muurplinten oogt wel chiquer vind ik zelf maar het moet wel mogelijk zijn allemaal.

Ik laat het laminaat leggen overigens wel uitbesteden dus we hoeven zelf niet te prutsen. Maar ik wil morgen al het materiaal halen dus ik zou graag willen weten wat voor plinten ik het beste kan halen.
pi_61008228
Ik heb hele slechte ervaringen met plakplinten (wel van IKEA). Vanaf het begin al plakten sommige kleinere plintjes niet (vooral in de hoeken). Nu valt me op dat na 2 jaar op sommige plaatsen de print eraf krult... Volgende keer hier dus maar gewoon muurplinten!
Misschien dat andere merken plakplinten beter zijn... Wees in ieder geval blij dat je niet zelf de plinten hoeft te leggen, want dat was een enorm karwei (zeker in een oud huis met schuine muren )
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:10:04 #66
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_61011377
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:43 schreef esjuh het volgende:
Wees in ieder geval blij dat je niet zelf de plinten hoeft te leggen, want dat was een enorm karwei (zeker in een oud huis met schuine muren )
Daar had de vorige bewoner ook geen zin in blijkbaar, want dat was niet gebeurd
Maar het zelf leggen hebben we bij de vorige huurwoning gedaan, en de plinten waren verschrikkelijk. Het was ook een oud huis met muren die niet bepaald recht liepen. Met name bij de deurposten was het gewoon niet te doen. We hadden waarschijnlijk beter duurdere plinten kunnen nemen, want als we degene die we hadden afknipten ging het meestal schuin Anyway, daarom laten we het nu ook doen. Het is alleen een beetje het punt hoe we dat gaan doen met deuropeningen (we laten de originele drempels liggen), de schouw en bij de schuifseparatie.

Als het goed is komt er overigens vanmiddag iemand van een installatiebedrijf langs om het oude gaskraantje bij de schouw uit de vloer te halen (geen idee of die nog is aangesloten). Vanavond ook nog even foto's maken van wat er in de tussentijd wél gebeurd is
Maar toch niet helemaal.
pi_61019500
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:35 schreef Syytön het volgende:
Even een upje.
Amper een &$**(# gebeurd omdat ik nog steeds geen klusbedrijf heb.
Volgende week donderdag moeten we verhuizen, omdat ik de huur heb opgezegd per 1 september en er al een nieuwe huurder is (blijven was toch al geen optie wegens krap budget).

Anyway, nu maar laminaat leggen in de woon- en eetkamer omdat hier eigenlijk bijna niets aan hoeft te gebeuren, zodat we de eerste tijd "fatsoenlijk" kunnen leven op 37m2.

Over dat laminaat even een vraagje... Wat zouden we hier het beste kunnen leggen qua plinten? Plakplinten of muurplinten? Dat laatste lijkt me nl. erg lastig ivm de schouw en andere hoekjes, dit lijkt me alleen handig als je rechte muren hebt zonder uitsteeksels e.d..
Muurplinten oogt wel chiquer vind ik zelf maar het moet wel mogelijk zijn allemaal.

Ik laat het laminaat leggen overigens wel uitbesteden dus we hoeven zelf niet te prutsen. Maar ik wil morgen al het materiaal halen dus ik zou graag willen weten wat voor plinten ik het beste kan halen.
Plakplinten zijn prima, het heeft jaren goed gelegen bij mij. Maar laat je het leggen? Het is echt kinderlijk eenvoudig hoor!
pi_61031365
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Plakplinten zijn prima, het heeft jaren goed gelegen bij mij. Maar laat je het leggen? Het is echt kinderlijk eenvoudig hoor!
Ja ik laat het leggen, de kamer heeft schuine wanden, en allerlei hoekjes en schuine muren. We hebben het al eens zelf gelegd in het vorige huis maar dat was niet erg goed gelukt. Vooral de plinten = drama.
pi_61031459
In de woon- en eetkamer zijn de orginele muurplinten verwijderd en die heb je niet meer ? Ik zou daar dan hoge muurplinten opschroeven. Geen houtmotief maar kleur van de muur en van massief hout, MDF of iets hols zodat je er kabeltjes achter kan leggen.

Op de bodem van de schouw een los stuk afgerond hout/MDF bovenop het laminaat leggen. Aan de voor en achterkant heb je dan in ieder geval geen plinten nodig.

Bij de suitedeuren is denk het mooist/handigst het laminaat onder de grondrail door te leggen. Daar is dan ook geen plint nodig. Bij terughangen van de suitedeuren moeten die dan misschien iets worden ingekort of wellicht is de bovenrail hoger te zetten.

Als je de drempels laat liggen moeten daar denk plakplinten tegen aan komen. Ik zou echter de drempels er uit halen en het laminaat ook doorleggen, zowiezo onder de deuren van de vaste kasten. En het laminaat pas leggen als de bouwvakkers de deur uit zijn ;-)
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:35 schreef Syytön het volgende:
Wat zouden we hier het beste kunnen leggen qua plinten? Plakplinten of muurplinten? Dat laatste lijkt me nl. erg lastig ivm de schouw en andere hoekjes, dit lijkt me alleen handig als je rechte muren hebt zonder uitsteeksels e.d..
pi_61033375
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:39 schreef CollinDH het volgende:
In de woon- en eetkamer zijn de orginele muurplinten verwijderd en die heb je niet meer ? Ik zou daar dan hoge muurplinten opschroeven. Geen houtmotief maar kleur van de muur en van massief hout, MDF of iets hols zodat je er kabeltjes achter kan leggen.

Op de bodem van de schouw een los stuk afgerond hout/MDF bovenop het laminaat leggen. Aan de voor en achterkant heb je dan in ieder geval geen plinten nodig.

Bij de suitedeuren is denk het mooist/handigst het laminaat onder de grondrail door te leggen. Daar is dan ook geen plint nodig. Bij terughangen van de suitedeuren moeten die dan misschien iets worden ingekort of wellicht is de bovenrail hoger te zetten.

Als je de drempels laat liggen moeten daar denk plakplinten tegen aan komen. Ik zou echter de drempels er uit halen en het laminaat ook doorleggen, zowiezo onder de deuren van de vaste kasten. En het laminaat pas leggen als de bouwvakkers de deur uit zijn ;-)
[..]
De originele muurplinten zijn er niet meer dus daar moeten sowieso muurplinten komen, ook een beetje lastig want er zit spacspuitwerk op de muren.
Wat betreft die schuifseperatie is het wel mooier om daar laminaat onder te leggen maar dat wordt wel een beetje lastig omdat dan de bovenrail hoger moet komen te liggen, en waar de rails tussen de muur en bergkast verdwijnen (als de schuifdeuren helemaal openstaan), moet dit ook exact even hoog worden als de vloer.

De drempels laten we zeker weten liggen, ik vind dit mooier dan laminaat doorleggen naar de gang. In de kasten komt ook geen laminaat, dat vind ik een beetje onzinnig.

Laminaat gaan we begin volgende week laten leggen, zodat de woon- en eetkamer af zijn en we niet weer alles hoeven te verplaatsen, er hoeven daar toch geen bouwvakkers te komen, en dan is dat maar gebeurd.
pi_61036160
ik heb mijn drempels weggewerkt , het oogt veel mooier als je het door kan leggen , vind ik
pi_61037179
Randje kit tussen muurplint en muur en een verfkwast erover heen.

Ik neem aan dat het stuk rail tussen de muurtjes los ligt. Daar moet dan een lat onder of een strookje laminaat + ondervloer.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:59 schreef Syytön het volgende:

[..]

De originele muurplinten zijn er niet meer dus daar moeten sowieso muurplinten komen, ook een beetje lastig want er zit spacspuitwerk op de muren.

Wat betreft die schuifseperatie is het wel mooier om daar laminaat onder te leggen maar dat wordt wel een beetje lastig omdat dan de bovenrail hoger moet komen te liggen, en waar de rails tussen de muur en bergkast verdwijnen (als de schuifdeuren helemaal openstaan), moet dit ook exact even hoog worden als de vloer.
pi_61038817
In Dude & Arty's Parkplatz, Teil nein. Jawohl! Nein! Jawohl! zie je hoe Dude & Arty het hebben opgelost.
Alleen weet ik niet in welk deel dat staat beschreven.
Je kunt anders het vast wel even vragen met pm.

of zij reageert zelf even ...
pi_61041667
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:14 schreef AnneX het volgende:
In Dude & Arty's Parkplatz, Teil nein. Jawohl! Nein! Jawohl! zie je hoe Dude & Arty het hebben opgelost.
Alleen weet ik niet in welk deel dat staat beschreven.
Je kunt anders het vast wel even vragen met pm.

of zij reageert zelf even ...
Bij hun hingen de schuifdeuren aan een rail aan de bovenkant, en er zitten in de gleuven waar de deur verdwijnt een soort van tochtstrips, als ik het goed heb gevolgd.
Bij mij schuiven ze op de rails (echt een paupersysteem trouwens), en worden ze aan de bovenkant tegengehouden door houten plankjes. Het systeem werk in ieder geval voor geen meter, klemt, gaat half open. We gaan ze er maar uit halen en een nieuw systeem bedenken. Waarschijnlijk ook nog wat bezichtigingen bij te koop staande huizen uitvoeren die top zijn afgewerkt. ("goh schatje, de slaapkamer is wel wat krap voor mijn kledingkast he? En de badkamer.. wel mooi maar er zit geen raam in.. niets voor mij"
De deuren zouden er toch wel uit moeten want ze moeten opnieuw in de verf.
pi_61074166
Vandaag een hoop geverfd en gesloopt
pi_61074194
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 22:15 schreef k-Rin het volgende:
Vandaag een hoop geverfd en gesloopt
Omg, ze vertrouwen jou toch hopelijk niet met een kwast! MIJN ARME MUREN(vooral de deur was er ernstig aan toe) !
Je wilt niet weten hoelang de schilder ermee bezig is geweest
pi_61137263
Vandaag is er een klusbedrijf langs geweest met een electricien voor een offerte, deze waren iets minder luchtig dan de polen, het wordt waarschijnlijk 3-4 weken werk.
tegenvaller is dat er een buis over de door te breken muur van de badkamer loopt, waar electra van de bovenburen in loopt. Deze moet door Eneco worden verlegd.
Meevaller is dat de muur zelf niet dragend is..
De vloer is zojuist bezorgd (laminaat, helaas, maar wel mooi laminaat, met v-groef) en deze zal morgen worden gelegd in de hele woonkamer.
De hele keuken is er nu uitgesloopt incl tegels en radiator (met dank aan collin-dh), alleen nog wat stucwerk op de muren moet er af.
Morgen krijg ik de offerte voor de verbouwing, mogelijk zien jullie mij hier een tijdje niet omdat ik ben afgevoerd naar het MCH Westeinde ivm acute hartklachten.
pi_61139640
Doe rustig aan ! Laat maar weten als er verdere hulp nodig is.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:23:19 #79
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61140329
rustig in en uitademen......waarschijnlijk schrik je je een hoedje! succes met de rest, het zit niet echt mee, maar blijf positief!!
pi_61167927
De vloer is vandaag gelegd.
Ben er redelijk tevreden mee, ze hadden het alleen wel wat meer 'wisselend' mogen leggen, alle groeven zitten nu op gelijke hoogte... maar ach het ziet er verder goed uit. Moeten alleen nog vloer plakplinten komen.
De camera is even uitgeleend dus telefoon foto's... Morgen betere foto's en verhuischaos.

Keuken is ook bezorgd!

Ontzettend frustrerend dat daar zo'n grote mooie keuken met vaatwasser en oven klaar staat en dat ik voorlopig nog moet wachten voordat het uberhaupt uitgepakt kan worden.

Die rode kozijnen opschuren is trouwens echt hels werk, het rode poeder stuift alle kanten op en het gaat ook ontzettend langzaam, en ik heb alleen een schuurmachine voor grote oppervlakken. Moet nog zo'n muis-dingetje kopen, daar gaat het hopelijk beter mee.
pi_61168629
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:51 schreef Syytön het volgende:
De vloer is vandaag gelegd.
Ben er redelijk tevreden mee, ze hadden het alleen wel wat meer 'wisselend' mogen leggen, alle groeven zitten nu op gelijke hoogte... maar ach het ziet er verder goed uit. Moeten alleen nog vloer plakplinten komen.
De camera is even uitgeleend dus telefoon foto's... Morgen betere foto's en verhuischaos.
Keuken is ook bezorgd!

Ontzettend frustrerend dat daar zo'n grote mooie keuken met vaatwasser en oven klaar staat en dat ik voorlopig nog moet wachten voordat het uberhaupt uitgepakt kan worden.

Die rode kozijnen opschuren is trouwens echt hels werk, het rode poeder stuift alle kanten op en het gaat ook ontzettend langzaam, en ik heb alleen een schuurmachine voor grote oppervlakken. Moet nog zo'n muis-dingetje kopen, daar gaat het hopelijk beter mee.

Dat wordt dan wel minimaal 2 x gronden, denk ik.
Dat heb jezelf ws ook bedacht.
Het viel mij al tegen bij het schilderen van een terracotta - licht oranje trap.
Helpt een schuurmachine met opvangzak niet tegen het stof ? Ergens lenen misschien?

Toch ziet de vloer er prima uit. In ieder geval hebben ze het consequent gedaan.

Succes met de laatste loodjes.
pi_61170829
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:19 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat wordt dan wel minimaal 2 x gronden, denk ik.
Dat heb jezelf ws ook bedacht.
Het viel mij al tegen bij het schilderen van een terracotta - licht oranje trap.
Helpt een schuurmachine met opvangzak niet tegen het stof ? Ergens lenen misschien?

Toch ziet de vloer er prima uit. In ieder geval hebben ze het consequent gedaan.

Succes met de laatste loodjes.
Nou, we schuren de kozijnen helemaal af, doen we bij alles in het huis, omdat over het houtwerk al een paar lagen verf zitten. Dus op zich hebben we van de kleur geen last.
Hebben net even bij de karwei zo'n schuurdinges met opvangzak gekocht, kortingsbonnen zaten bij het karwei krantje.

Heb trouwens het bedrag voor de offerte van de verbouwing gehoord. Het dubbele van wat we begroot hadden. Probleem is dat ik niet meer heb dan mijn begroting - ja 1000 euro misschien. Maar dat tikt niet aan.
Iemand nog zaadjes voor een geldboompje?
pi_61171432
ik heb geen tijd en/of zin gehad om alles te lezen, maar het huisje ziet er echt superleuk uit, jammer van die kleine slaapkamers.
veel klusplezier gewenst....voor zo ver de klussen te betalen zijn.
k heb helaas geen geldboompje..dus ook geen zaadjes, en als ik hem wel had wassie wss binnen een week dood omdat ik zou vergeten om m water te geven.
pi_61444730
heb ook geen geldboompje, maar als je het nu niet doet , gebeurd het heel lang later ook niet meer, scces ermee
pi_61468432
Hey Charisma, je kunt de lier komen ophalen, roep maar wanneer je kunt. Het werkt helaas niet omdat we niets hebben om 'm aan te bevestigen. Huidige plan: met een bijl op de wortels hakken en hopen dat 't uiteindelijk afsterft/wegrot. Wat dat betreft komt de regen goed van pas.

update algemeen:
We hebben nog geen internet. yay for Telfort. Kost 6 weken blijkbaar om een mutatie uit te voeren en mij 60 euro daarvoor op te laten hoesten.

Er is nog niet zo heel veel gebeurd. Er is vandaag een loodgieter aan de slag om de gasleiding en waterleidingen te verleggen in de keuken, voor de nieuwe keuken.
Ik heb al een offerte en een voorlopige afspraak met een stucadoor voor de keuken, maar ik moet nog een electricien vinden voor de elektrapunten (waarom reageren ze nooit meer als ze contact met je opnemen.. waarom stuurt er niemand een offerte?? waarom?? is het zo dramatisch, de keuken???)
Ik hoop, dat, laten we even niet TE positief zijn, binnen nu en drie weken de keuken geplaatst is en wij weer kunnen koken. (Maakte van de week een grote fout door de Allerhande te lezen. )

De slaapkamer is zaterdag voor het grootste deel behangen (glasvezel). Wat hier verder nog moet gebeuren:
- verder behangen
- verven
- vloer leggen
- elektra opnieuw aansluiten (we hebben de elektra grotendeels gestript voor het behangen en het zag er niet uit)
- kozijnen en deur verder afschuren, dan grondverven, dan lakken
- inrichten

Dit hopen we binnen nu en twee weken af te hebben. Het gaat allemaal heel langzaam omdat we afhankelijk zijn van andere mensen, en ik werk fulltime en Gizmore studeert fulltime.

Een paar foto's volgen vanmiddag, waaronder de enorme puinbak waarin we nu wonen.
pi_61479212
quote:
Hey Charisma, je kunt de lier komen ophalen, roep maar wanneer je kunt. Het werkt helaas niet omdat we niets hebben om 'm aan te bevestigen. Huidige plan: met een bijl op de wortels hakken en hopen dat 't uiteindelijk afsterft/wegrot. Wat dat betreft komt de regen goed van pas.
Jammer dat het niet gelukt is. Er zijn echter nog een paar alternatieven. Bij Boels verhuren ze een speciaal apparaat om de stronk in de bodem weg te hakken.
http://www.boels.nl/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=26729
Je kunt ook altijd nog met een reciprozaag de wortels doorzagen, dit gaat vaak wat makkelijker dan hakken.
pi_61488820
ik heb je nummer, dus ik laat je weten wanneer ik de lier kom halen okay? staat hopelijk niet in de weg want ben nu ook weer aanhet werk
jammer dat het niet gelukt is , maar misschien lukt het wel met uithakken...
pi_61491384
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:40 schreef dahei het volgende:

[..]

Jammer dat het niet gelukt is. Er zijn echter nog een paar alternatieven. Bij Boels verhuren ze een speciaal apparaat om de stronk in de bodem weg te hakken.
http://www.boels.nl/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=26729
Je kunt ook altijd nog met een reciprozaag de wortels doorzagen, dit gaat vaak wat makkelijker dan hakken.
Tof apparaat, wel duur, zeker voor 1 boomstronk. We kijken van het voorjaar wel, de tuin is nu wel het minste van mijn zorgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor het beschikbaar stellen van de lier.
pi_61494894
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 08:49 schreef Syytön het volgende:

[..]

Tof apparaat, wel duur, zeker voor 1 boomstronk. We kijken van het voorjaar wel, de tuin is nu wel het minste van mijn zorgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor het beschikbaar stellen van de lier.
Dat vermoeden had ik wel, al doende moet je (meestal) toch een paar zaken uitstellen. Ik heb zelf ook een paar zaken moeten laten schieten. Zaken kosten altijd veel meer tijd en geld als dat je voorzien had. Wat je wel kunt doen is, met een speedboor gaten in de wortels en strong boren, dit zorgt ervoor dat ze gaan rotten (het water blijft erin staan). In de lente zijn de wortels dan waarschijnlijk gemakkelijk te verwijderen.
pi_61515176
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef dahei het volgende:

[..]

. Wat je wel kunt doen is, met een speedboor gaten in de wortels en strong boren, dit zorgt ervoor dat ze gaan rotten (het water blijft erin staan). In de lente zijn de wortels dan waarschijnlijk gemakkelijk te verwijderen.
ook een goed idee eigenlijk, want ik weet ook niet waar ik de lier aan moet bevestigen en ik heb er in het voorjaar vier wortels die eruit moeten
pi_61696731
Gister is de elektra aangelegd in de keuken!
tegenvaller: er was een groep te weinig. Er was namelijk een leiding doorgetrokken vanuit de slaapkamer naar de keuken, via een gat midden in de muur. Ook een oplossing als je een groep te kort komt natuurlijk....
Omdat het onduidelijk was wat er nog meer op die groep zit aangesloten, hebben we er voor gekozen om alsnog de extra groep aan te leggen. 't zou vervelend zijn als de vaatwasser er elke keer uit zou knallen.

De leidingen voor water en gas zijn al aangelegd vorige week en vandaag wordt het plafond verlaagd en er worden inbouwspots geplaatst, daarna worden alle wanden gestuuct.

Het werkblad voor de keuken is de 26e gereed, dan moet het nog bezorgd worden, dus hopelijk wordt de keuken de eerste week van oktober geplaatst.

Nog steeds geen internet. Er is iets mis met de telefoonlijn.
Foto's misschien vanavond.
pi_61779952
Zooo eindelijk weer een update
Afgelopen week is de elektra in de keuken opnieuw aangelegd en zijn de muren gestucd

Nu moet het nog ongeveer een week drogen en dan kan *eindelijk* de keuken er in. De kan hopelijk de eerste week van oktober worden geplaatst.

Poes mag nu ook naar buiten. Hij heeft nooit een balkon of tuin gehad dus dat is wel heel nieuw allemaal
pi_61793744
Gaat er goed uitzien zeg! Mooi die strakke wandjes!

Ik weet niet hoe lang poesbeest al in het huis is, maar ze zeggen dat je minimaal twee weken moet wachten totdat je het beest buiten laat. Als je dit niet doet wandelt ze vrolijk naar haar oude huis terug. Ze lijkt overigens een beetje op onze Happy Ons nieuwe poesje Happy

[ Bericht 3% gewijzigd door dahei op 21-09-2008 08:31:54 ]
pi_61809644
Poezel in de tuin!
pi_61845660
quote:
Op zondag 21 september 2008 08:25 schreef dahei het volgende:
Gaat er goed uitzien zeg! Mooi die strakke wandjes!

Ik weet niet hoe lang poesbeest al in het huis is, maar ze zeggen dat je minimaal twee weken moet wachten totdat je het beest buiten laat. Als je dit niet doet wandelt ze vrolijk naar haar oude huis terug. Ze lijkt overigens een beetje op onze Happy Ons nieuwe poesje Happy
Hij woont er nu bjna 4 weken, we hebben 'm na 2 weken al naar buiten gestuurd, hij komt de tuin namelijk toch nog niet uit, die sukkel weet niet dat je over de schutting kan klimmen.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:26:29 #97
45722 Dromer
pi_61859187
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:52 schreef Syytön het volgende:

[..]

Hij woont er nu bjna 4 weken, we hebben 'm na 2 weken al naar buiten gestuurd, hij komt de tuin namelijk toch nog niet uit, die sukkel weet niet dat je over de schutting kan klimmen.
Komt ie vanzelf wel achter, maar na deze tijd komt ie wel weer terug naar het juiste huis.
Wel van inentingen voorzien, neem ik aan?
pi_61869364
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:26 schreef Dromer het volgende:

[..]

Komt ie vanzelf wel achter, maar na deze tijd komt ie wel weer terug naar het juiste huis.
Wel van inentingen voorzien, neem ik aan?
Ja hij is geënt, maak me er ook geen zorgen over dat hij niet naar huis komt. Hij moet alleen nu nog even spierballen kweken want iedereen heeft schuttingen staan in de tuin, dus als hij mijn schutting over is, komt hij nog niet ver zonder de volgende schutting alweer te moeten beklimmen.
pi_61870330
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:48 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja hij is geënt, maak me er ook geen zorgen over dat hij niet naar huis komt. Hij moet alleen nu nog even spierballen kweken want iedereen heeft schuttingen staan in de tuin, dus als hij mijn schutting over is, komt hij nog niet ver zonder de volgende schutting alweer te moeten beklimmen.
Het vervelende is alleen dat jij ook die schuttingen over moet als hij zelf niet meer terugkomt (als je buren niet thuis zijn).
Succes verder met klussen!
pi_61903957
ik wachte eigenlijk op nieuwe klusfotos
pi_61905535
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:14 schreef Charisma het volgende:
ik wachte eigenlijk op nieuwe klusfotos
hehe, er zijn geen nieuwe klusfoto's. Het ligt stil en het wachten is nu op de keuken. Dan hebben we weer een fatsoenlijker leefbaar huis en een stuk meer ruimte, dan hebben we ook een nieuwe boost om weer wat te klussen. Buiten het feit om dat we allebei fulltime studie/werk hebben, dus dan kan er alsnog alleen 's avonds en in het weekend worden geklust.
Vanmiddag kommen er wel twee mensen - de elektra in de keuken wordt afgemonteerd (stopcontacten en lichtschakelaars) en de gasleiding wordt weer aangekoppeld zodat we weer warm water hebben en de kachel aan kunnen doen.
M'n aanrechtblad is wel klaar..! Alleen had ik nog niet betaald, dat even snel gedaan, nu wacht ik tot er een afspraak voor bezorging kan worden gemaakt.
pi_61925352
Nou keuken gaat ook nog even duren, moest ik eerst nog voor de montage door IKEA een offerte laten opmaken en ondertekenen. Weet ik veel, dacht dat ik met de aanvraag toen ik de keuken ging kopen/bestellen dit al ondertekend had. Nouja anyway.... we magnetronnen nog lekker verder.
pi_61926063
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:16 schreef Syytön het volgende:
... we magnetronnen nog lekker verder.
Ik ben hier ook al vijf weken aan het magnetronen... Ik heb zo'n zin in lekkere zelfgemaakte spaghetti ondertussen dat ik er zelfs over gedroomd heb....hahaha..
Hoe lang moeten jullie nu nog wachten op de keuken?
pi_61926910
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:47 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Ik ben hier ook al vijf weken aan het magnetronen... Ik heb zo'n zin in lekkere zelfgemaakte spaghetti ondertussen dat ik er zelfs over gedroomd heb....hahaha..
Hoe lang moeten jullie nu nog wachten op de keuken?
Ik heb HEEL veel zin in wraps, en alle diepvriespizza's zijn opeens in de aanbieding en zien er bijzonder smakelijk uit, dit terwijl ik zelden tot nooit diepvriespizza's eet.
De keuken staat er al! In dozen... Ik moet nu de offerte tekenen en dan kan er een afspraak worden gemaakt, dus hopelijk is de keuken binnen nu en twee weken af? Maar dit roep ik al sinds half augustus ofzo.
pi_61930330
Ik ken het...hahaha... onze keuken 'staat' inmiddels al (zelf geplaatst), maar we twijfelen nog over het aanrechtblad. We kunnen een nieuw composiet blad krijgen voor 500 euro (normaal >1300 euro) maar ik vind het evengoed veel geld en ben ook tevreden met een blad van IKEA of bouwmarkt...

Door jouw opmerking over wraps krijg ik nu zin in mexicaans...
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 11:07:28 #106
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_61989349
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn hier nog updates ?
Nog niet helaas, ik heb even geen zin meer om te klussen, als de keuken is geplaatst hoop ik weer hernieuwde energie te hebben, dan gaan we de slaapkamer afmaken.
En de keuken.. ik moet wachten op de offerte, die tekenen en terugsturen, en dan pas kan er een afspraak worden gemaakt.

De electra is trouwens echt een rommeltje, in de loop der jaren hebben ze af en toe gewoon een paar draden doorgetrokken, waar echt geen enkele logica in zit, zo zit de ene helft van de keuken op dezelfde groep als de studeerkamer. In de keuken zit alleen de koelkast hierop, dus het is niet echt een probleem ofzo. Het is dat ik er het geld er niet voor heb, anders zou ik alle electra vervangen.

Hier nog een plattegrondje voor de volledigheid:
pi_61997367
Vervelend hé, op een gegeven moment ben je het klussen gewoon zat... Ik heb dat ook gehad. Het beste kun je dat heel even wachten om daarna weer met hernieuwde moed verder te gaan.
pi_61997586
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:04 schreef Syytön het volgende:
Hier nog een plattegrondje voor de volledigheid:
Waar heb je die plattegrond in gemaakt?
pi_61997793
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:15 schreef dahei het volgende:
Vervelend hé, op een gegeven moment ben je het klussen gewoon zat... Ik heb dat ook gehad. Het beste kun je dat heel even wachten om daarna weer met hernieuwde moed verder te gaan.
Ja als de keuken er in zit dan vordert het weer wat en dan is er een hoop troep weg, en dan is er weer een lichtpuntje.
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:22 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Waar heb je die plattegrond in gemaakt?
Floorplanner!
pi_62039879
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:30 schreef Syytön het volgende:

Floorplanner!
pi_62042516
nog even doorbijten , stukje bij beetje vorderd het wel
vind wel geinig dat alle woningen op elkaar lijken uit die tijd
mijn plattegrond zou precies hetzelfde ijn ...alleen is mijn achterslaap kamer iets breeder en de zitkamer is smaller

doet de koekkoek het nog ?
pi_62044383
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:16 schreef Charisma het volgende:
nog even doorbijten , stukje bij beetje vorderd het wel
vind wel geinig dat alle woningen op elkaar lijken uit die tijd
mijn plattegrond zou precies hetzelfde ijn ...alleen is mijn achterslaap kamer iets breeder en de zitkamer is smaller

doet de koekkoek het nog ?
Ja, alle portiekwoningen lijken qua (oorspronkelijke indeling) allemaal op elkaar, zeker de etage woningen met oppervlakte 70-100 m2. Weinig origineel wat dat betreft, die tijd.
Alleen de afmetingen verschillen [meestal] per wijk, zo is de vruchtenbuurt behoorlijk smal qua woonkamers.

De keuken wordt trouwens 13 en 14 oktober geïnstalleerd!

Wat betreft de koekoek: nee, we hebben de batterijen er een keer uitgevist en daarna weer erin gedaan, sindsdien geeft ie weer een standaard moderne bel geluid, blijkbaar is ie gereset, heb echt geen idee hoe je dat ding moet instellen.
pi_62342941
UPDATE!!

Vanochtend kwam een lange stoet auto's Den Haag binnen rijden. Nadat de stoet om 7.00 was gearriveerd, en ik, gekleed voor de gelegenheid (enkel-lange mantel van zijde, elegante pluizige muiltjes, haar en make-up in naturel-look), de stoet feestelijk had binnengehaald, heeft de burgermeester van Den Haag de eerste schroef in het keukenkastje gedraaid. Na deze feestelijke aangelegenheid, en onder het genot van een glas champagne (het kan ook koffie zijn geweest, daar wil ik van af zijn), kon de montage man aan de slag.

We krijgen een keuken.

Morgen moet de keuken afgemonteerd zijn, inclusief de vaatwasser. Ik had in gedachten om een live-band in te huren voorafgaand aan de start van het eerste programma, en dan luid applaus en getoast als het programma is afgelopen. Too much, misschien? Het is wel mijn eerste vaatwasser, dus wat dat betreft...

Ik hou jullie op de hoogte en foto's vanavond.
pi_62343242
Het ziet er naar uit dat jullie keuken eerder af is dan die van ons!

Veel plezier met koken, en daarna afwassen in de nieuwe vaatwasser!
pi_62343792
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 08:51 schreef Sleeve het volgende:
Het ziet er naar uit dat jullie keuken eerder af is dan die van ons!

Veel plezier met koken, en daarna afwassen in de nieuwe vaatwasser!
Daar leg je dan ook wel een flinke bom duiten voor neer, moet ik zeggen. Maargoed, dat nemen we dan maar voor lief.
Maarja als de keuken eenmaal staat moeten we nog alles verven en de vloer leggen, wandplank monteren, magnetron ophangen, raampje herstellen voor de afzuigkap-afvoer, plinten.. dus we zijn nog wel even zoet.

Morgen komt trouwens een KPN monteur voor het internet dat nog steeds niet werkt. Voor de goede orde, ik gaf op 4 augustus de adreswijziging door.
pi_62345580
jeemig wat duurt dat lang , 4 augustus ???? en dan nog voor betalen ook?
fijn dat de keuken nu eindelijk staat, nu gaat het weer vooruit
pi_62346990
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:46 schreef Charisma het volgende:
jeemig wat duurt dat lang , 4 augustus ???? en dan nog voor betalen ook?
fijn dat de keuken nu eindelijk staat, nu gaat het weer vooruit
Ja dan betaal je gewoon door en vragen ze doodleuk 60 euro verhuiskosten. ÍK zou er juist 60 euro bovenop moeten krijgen als onkostenvergoeding. Maar ik laat het bedrag storneren en ik stuur een boze aangetekende brief enzo. Denk je eindelijk in de grote stad te wonen en van alle gemakken te zijn voorzien die het stadse leven met zich meebrengt, is het alsnog alsof ze een internetverbinding in de rimboe moeten aanleggen.
pi_62361563
Eigenlijk moet ik natuurlijk wachten tot de keuken af is, maar hier volgt alvast een teaser vanwege het lang niet posten van foto's.

De keuken vanmiddag nadat de monteur naar huis was.

Wij hebben een Tokkie tuin

Probleempjes:
- wcd voor spotverlichting bovenkastjes zat te hoog, daardoor moesten de bovenkastjes iets omhoog, waardoor ze niet aansluiten met hoge kast
- door het plaatsen en tillen van aanrechtblad is het zijpaneel van de hoge kast iets beschadigd
- de muren zijn zo scheef als een skibaan. Daardoor sluit de hoge kast en het werkblad niet aan op de muur. Wat nu? Het is een centimeter wat er tussen zit aan de raamkant.
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:18:19 #120
3498 Barb
Graduated Fool
pi_62361766
Heb je niet een close-upje van het blad? dat lijkt wat gemarmerd of geolied te zijn of zie ik dat verkeerd?

Poes voelt zich zo te zien wel thuis in tokkietuin, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:22:03 #121
45722 Dromer
pi_62361894
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:11 schreef Syytön het volgende:
Probleempjes:
- wcd voor spotverlichting bovenkastjes zat te hoog, daardoor moesten de bovenkastjes iets omhoog, waardoor ze niet aansluiten met hoge kast
- door het plaatsen en tillen van aanrechtblad is het zijpaneel van de hoge kast iets beschadigd
- de muren zijn zo scheef als een skibaan. Daardoor sluit de hoge kast en het werkblad niet aan op de muur. Wat nu? Het is een centimeter wat er tussen zit aan de raamkant.
Een centimeter over aan de smalle kant van je keukenblad? Lijkt me een inmeetfoutje.
Brede kitrand maken? (niet mooi, maar als je die goed glad maakt kan het er mee door)
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:25:26 #122
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_62362026
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:18 schreef Barb het volgende:
Heb je niet een close-upje van het blad? dat lijkt wat gemarmerd of geolied te zijn of zie ik dat verkeerd?
Het is een gelamineerd maatwerkblad van Ikea, het is dus eigenlijk gewoon spaanplaat met een laagje erover
quote:
Poes voelt zich zo te zien wel thuis in tokkietuin, .
Het kattenluikje in de keukendeur staat geen moment stil. Meneer loopt de hele tijd heen en weer als ie de kans krijgt. Hij is trouwens nog steeds niet over de schutting geweest, denk niet dat ie erg doorheeft dat dat kan.
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:22 schreef Dromer het volgende:

[..]

Een centimeter over aan de smalle kant van je keukenblad? Lijkt me een inmeetfoutje.
Brede kitrand maken? (niet mooi, maar als je die goed glad maakt kan het er mee door)
Het is wel meer dan een centimer, ik krijg er makkelijk een vinger tussen. Ook bij de kant van de gootsteen trouwens, als je goed kijkt op de foto zie je aan de bovenkant nog zo'n sleuf zitten. Een hele brede kitrand lijkt me niet zo werken, vooral niet omdat de hele muur nog behandeld moet worden (en we die kitrand dus ook zelf moeten doen). Ik heb trouwens nog steeds het idee dat de muur niet erg stevig is. Het is gips, maar ik twijfel of het wel veel steviger wordt door er van die schrobbestendige latexverf tegenaan te gooien (ivm stoten e.d.).

[ Bericht 35% gewijzigd door Gizmore op 13-10-2008 21:31:59 ]
Maar toch niet helemaal.
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:28:29 #123
3498 Barb
Graduated Fool
pi_62362117
Als het blad eruit ziet zoals ik denk dat het eruit ziet, is het een erg mooi blad, .

Poezen hier snappen wel hoe ze de schutting over moeten, maar begrijpen het katteluikje niet. Je kan niet alles hebben, moet je maar denken, .
When I rush it hits me
pi_62363035
Ziet er leuk uit! Zeker bij de Mient in de buurt?
Anyway, je kunt kleine (hoek)latjes kopen en die tegen de kast plakken, waardoor je niet ziet dat de naad toeloopt naar boven toe. Snap dat dat niet het meest elegante is, dat heb je zelf in de hand.. Maar dan die je de speling iig niet meer wat je bij een kitnaad nog wel zult blijven zien. Als je er leuke/goeie van uitzoekt kan t soms wat extra's geven in een pandje uit die tijd (helpt trouwens alleen als de wand idd schuin loopt, en niet gebogen/bol/golvend)
En de wand is van gipsblokken van bijv Silka bijv bedoel je? Latex doet niet veel met de stevigheid ervan op zich, tis gewoon wat steviger dan gewone verf zodat t niet vervaagd of afbladderd bij het schoonboenen en geen vocht in zich opneemt
Just being curious.. ofzo
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:09:08 #125
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_62363447
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:28 schreef Barb het volgende:
Als het blad eruit ziet zoals ik denk dat het eruit ziet, is het een erg mooi blad, .

Poezen hier snappen wel hoe ze de schutting over moeten, maar begrijpen het katteluikje niet. Je kan niet alles hebben, moet je maar denken, .
Het is eigenlijk donkerbruin met houtdessin en houtstructuur (zeg maar). Het viel mij in ieder geval erg mee hoe het er in het echt uit ziet. Is natuurlijk altijd maar afwachten...
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:56 schreef Qrious het volgende:
Ziet er leuk uit! Zeker bij de Mient in de buurt?
Anyway, je kunt kleine (hoek)latjes kopen en die tegen de kast plakken, waardoor je niet ziet dat de naad toeloopt naar boven toe. Snap dat dat niet het meest elegante is, maar dan die je de speling iig niet meer wat je bij een kitnaad nog wel zult blijven zien. Als je er leuke/goeie van uitzoekt kan t soms wat extra's geven in een pandje uit die tijd
Klopt Voor de kast lijkt me dat ook wel een goed idee inderdaad. Is dat gewoon bij de bouwmarkt te krijgen? Rest nog het aanrechtblad... Morgen toch maar even vragen of alles niet toch nog maar wat dichter tegen de muur kan, dan is dat in principe opgelost. Zo niet, dan moet er een andere oplossing komen.
quote:
En de wand is van gipsblokken van bijv Silka bijv bedoel je? Latex doet niet veel met de stevigheid ervan op zich, tis gewoon wat steviger dan gewone verf zodat t niet vervaagd of afbladderd bij het schoonboenen en geen vocht in zich opneemt
Het is een bakstenen draagmuur, maar het stucwerk is van gips. Er zit als het goed is wel fix&finish over, maar het is niet enorm egaal en ik heb het idee dat je er zo een stukje uit tikt als je niet voorzichtig bent
Maar toch niet helemaal.
pi_62364088
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:09 schreef Gizmore het volgende:
Klopt Voor de kast lijkt me dat ook wel een goed idee inderdaad. Is dat gewoon bij de bouwmarkt te krijgen? Rest nog het aanrechtblad... Morgen toch maar even vragen of alles niet toch nog maar wat dichter tegen de muur kan, dan is dat in principe opgelost. Zo niet, dan moet er een andere oplossing komen.
Ja die hebben ze in verschillende vormen, afmetingen en houtsoorten bij de bouwmarkt, gewoon bij het andere standaard houtwerk.. En kunststof zou je ff naar moeten zoeken.
Hou het blad iig 1 mm los van de muur ivm zetting/maattolerantie van het materiaal, zeker belangrijk bij lange bladen.
quote:
Het is een bakstenen draagmuur, maar het stucwerk is van gips. Er zit als het goed is wel fix&finish over, maar het is niet enorm egaal en ik heb het idee dat je er zo een stukje uit tikt als je niet voorzichtig bent
Na een flinke droogtijd kan stucwerk best wat hebben, stevige latex helpt in dat geval wel ietsjes als je t goed dekkend aanbrengt. Je moet er alleen geen deksel tegenaan donderen ofzo dan heb je sneller wat dan wanneer er tegels op zitten, die hardheid verschilt gewoon ontzettend.
Hou er alleen rekening mee dat als je licht gekleurde latex hebt, je elke oneffenheid van je onderlaag beter zult zien
pi_62376302
De keuken is klaar! Tenminste, zo goed als. Wij moeten de muren en vloer nog afwerken, en er moet een lade worden vervangen (productiefout).
Ik heb 'm net ingeruimd en de vaatwasmachine staat gelukkig te snorren.

Geen plastic bordjes en bestek meer.

Even wat snelle foto's met mijn mobiel genomen:

Met zo'n toffe lade.

Betere foto's houden jullie tegoed, Gizmore heeft de camera mee.

[ Bericht 24% gewijzigd door Syytön op 14-10-2008 14:23:35 ]
pi_62379897
zwaar toffe keuken!

[ Bericht 69% gewijzigd door Jose1985 op 14-10-2008 16:25:27 ]
  Moderator dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:17:58 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_62381627
Tof hoor !

Overigens. De slaapkamer is maar 2 meter breed? Een bed is doorgaans toch 2 meter lang? Dat betekend dat de dubbele deuren niet bruikbaar worden? !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:39:27 #130
3498 Barb
Graduated Fool
pi_62388484
kruidenla
When I rush it hits me
pi_62389873
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:17 schreef Renesite het volgende:
Tof hoor !

Overigens. De slaapkamer is maar 2 meter breed? Een bed is doorgaans toch 2 meter lang? Dat betekend dat de dubbele deuren niet bruikbaar worden? !
Ja dat klopt. Een stapelbed vonden we te ongezellig. Dan maar geen openslaande deuren (je kijkt toch tegen de schuur aan en de afvalbak dus zo erg is 't niet.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:39 schreef Barb het volgende:
kruidenla
Ja alleen moeten we nog even een ladeverdeler halen, want alles verschuift nu bij het openen/dichtdoen van de lades.
pi_62390881
Erg mooi! En ook praktisch met die lades

Heb je al gekookt???

Wat ga je eigenlijk doen met de muur, tegels?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 01:11:38 #133
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62393994
Heel erg mooi zeg! Geniet ervan!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62395645
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:50 schreef Sleeve het volgende:
Erg mooi! En ook praktisch met die lades

Heb je al gekookt???

Wat ga je eigenlijk doen met de muur, tegels?
Ja, ben blij dat ik lades heb genomen, toch wel wat beter dan op je hurken in een keukenkastje graaien.

Op de muur komt muurverf (moet nog even opzoeken wat voor verf/behandeling) en er komt achter de gaskookplaat nog zo'n rvs achterwand. Daar ga ik maar naar kijken bij de lokale keukenboer, want IKEA heeft wel iets, maar die is al eeuwen niet op voorraad.
Heb al wel gekookt maar moet voorzichtig doen ivm de onbehandelde muur. Maar het is wel een vooruitgang.
  Moderator woensdag 15 oktober 2008 @ 16:48:36 #135
92034 crew  Vonkenboer
pi_62408881
Nette en strakke keuken is het geworden !

Word er boven het aanrechtblad tegels geplakt ? Of kiezen jullie een andere manier van afwerken ?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:45:39 #136
45722 Dromer
pi_62413421
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Nette en strakke keuken is het geworden !

Word er boven het aanrechtblad tegels geplakt ? Of kiezen jullie een andere manier van afwerken ?
Verf zo te zien.
pi_62425416
Ja, we gaan het inderdaad verven, ik hou niet van tegels in de keuken. Ik vind dat te klinisch.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 08:31:43 #138
45722 Dromer
pi_62425533
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:22 schreef Syytön het volgende:
Ja, we gaan het inderdaad verven, ik hou niet van tegels in de keuken. Ik vind dat te klinisch.
Neem je toch bloemetjestegels?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:59:13 #139
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_62444294
heele coole keuken!! ik vinnum wel mooi hoor!
pi_62588924
Een vriend van me heeft een spiegel op maat laten snijden en dat als achterwand gebruikt. Best leuk hoor, geeft ruimte in je keuken (aangezien jullie keuken toch best wel een pijpela is, is dat misschien een idee).
pi_62639522
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:15 schreef dahei het volgende:
Een vriend van me heeft een spiegel op maat laten snijden en dat als achterwand gebruikt. Best leuk hoor, geeft ruimte in je keuken (aangezien jullie keuken toch best wel een pijpela is, is dat misschien een idee).
Ieee, ik heb dat wel eens gezien, ik vind het echt vreselijk. ben sowieso niet echt fan van spiegels tenzij functioneel (om in te kijken naar jezelf).

Van het weekend ga ik in de slaapkamer maar eens aan de slag, schuren, schuren, schuren.
Het schijnt dat na twee maanden ik toch nu binnen vijf werkdagen internet ga hebben dus dan kan ik wat meer foto's plaatsen.
pi_62717914
de dubbele deuren slaan toch naar buiten open? ik heb mijn bed ook achter staan , 2 m lang en heb nog net 8 cm aan het voeiteinde over, maar daar kan ik niet langslopen hihi, ik krabbel over mijn bed heen en sla dan de deuren open
toffe keuken maar ben je niet bang dat als je spettert met koken en afwas je mooie muur heel snel vies wordt ?
pi_62720022
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:06 schreef Charisma het volgende:
de dubbele deuren slaan toch naar buiten open? ik heb mijn bed ook achter staan , 2 m lang en heb nog net 8 cm aan het voeiteinde over, maar daar kan ik niet langslopen hihi, ik krabbel over mijn bed heen en sla dan de deuren open
toffe keuken maar ben je niet bang dat als je spettert met koken en afwas je mooie muur heel snel vies wordt ?
Ja klopt ze slaan naar buiten open. Moet ook over het bed klauteren (als dat er eenmaal staat), om de deuren te openen.
Maar uit praktisch oogpunt zijn ze heel handig: als ik nu via de keuken met de stofzuiger naar buiten ga, kan ik super makkelijk achter het bed stofzuigen.

Afwas doe ik natuurlijk niet meer nu ik een vaatwasser heb. maar er komt nog wat op de muren. Afwasbare verf op de muren, achter de gaskookplaat komt nog een rvs plaat, en achter de kraan komt nog een glazen plaatje voor de spetters. Ik ben heel erg anti-tegel in de keuken.
Maar voorlopig even voorzichtig koken want daar zijn we nog niet aan toe gekomen. Ik ben druk met de slaapkamer bezig want ik wil na twee maanden wel weer eens in een bed slapen.
Al het houtwerk in de slaapkamer is donkerbruin. Dat heb ik nu geschuurd en in de grondverf gezet en de beschadigingen bijgewerkt met lak plamuur.

Maarrr ik kan maar niet beslissen wat voor kleur ik de plinten moet schilderen. De muren hebben de kleur RAL 9010. Er zijn zoveel kleuren wit: parelwit, ivoorwit, appelwit, roomwit, hemelwit.. En alles lijkt natuurlijk op elkaar, en alles ziet er natuurlijk als het geverft is heel anders uit.
Dus ik heb nu maar, ten einde raad, een klein potje RAL 9010 laten mengen. Eens kijken hoe dat er uit ziet in combinatie met de ral9010 muur.
pi_62741929
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:20 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja klopt ze slaan naar buiten open. Moet ook over het bed klauteren (als dat er eenmaal staat), om de deuren te openen.
Maar uit praktisch oogpunt zijn ze heel handig: als ik nu via de keuken met de stofzuiger naar buiten ga, kan ik super makkelijk achter het bed stofzuigen.

Afwas doe ik natuurlijk niet meer nu ik een vaatwasser heb. maar er komt nog wat op de muren. Afwasbare verf op de muren, achter de gaskookplaat komt nog een rvs plaat, en achter de kraan komt nog een glazen plaatje voor de spetters. Ik ben heel erg anti-tegel in de keuken.
Maar voorlopig even voorzichtig koken want daar zijn we nog niet aan toe gekomen. Ik ben druk met de slaapkamer bezig want ik wil na twee maanden wel weer eens in een bed slapen.
Al het houtwerk in de slaapkamer is donkerbruin. Dat heb ik nu geschuurd en in de grondverf gezet en de beschadigingen bijgewerkt met lak plamuur.

Maarrr ik kan maar niet beslissen wat voor kleur ik de plinten moet schilderen. De muren hebben de kleur RAL 9010. Er zijn zoveel kleuren wit: parelwit, ivoorwit, appelwit, roomwit, hemelwit.. En alles lijkt natuurlijk op elkaar, en alles ziet er natuurlijk als het geverft is heel anders uit.
Dus ik heb nu maar, ten einde raad, een klein potje RAL 9010 laten mengen. Eens kijken hoe dat er uit ziet in combinatie met de ral9010 muur.
precies zo doe ik het ook, ik ga ook met de stofzuiger buitenom

je kunt ook kranten ophangen tegen de muur tegen het spetteren , hou je in ieder geval iets nog tegen totdat je klaar bent
is de lier al opgehaald ? bij mij wordt het toch later met de tuin, ik moet nog sparen

zelf heb ik mijn slaapkamer appelgroen geschilderd, heel leuk,. en dan met whitewash het bed geverfd en de nachtkastjes, verder staat er niets in , de overgordijnen zijn donkerbruin van Ikea, staat heel leuk bij elkaar, zelf vind ik ivorwit het mooiste wit en roomwit, leuk ook in combi met grijze tinten en wat rood
precies in de breede van het bed heb ik een donkere kleur groen gebruikt en met twee dunne latjes tussen licht en donker groen afgezet , je krijgt daardoor de indruk dat de kamer veel dieper is ....
hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
pi_62887237
Na 2 maanden eindelijk internet, kan nu weer foto's fatsoenlijk uploaden!

De lier heb ik nog staan in de schuur, voor een geinteresseerde. Hij staat daar niet in de weg dus ik heb alle tijd. De boom rot al aardig weg nu. We hebben er gaten in geboord en op lopen hakken. Ook is 1 van de vele wortels doorgezaagd. Hij begint nu aardig molm te worden door al die regen. Ik denk wel dat we 'm er van het voorjaar uit kunnen krijgen zonder al te grof geschut.

Ik ben de afgelopen week bezig geweest met de slaapkamer. Die moet echt snel af want we slapen nu al weer twee maanden op een matras op de grond. In de woonkamer.
Veel verven, valt wel tegen, het hout is ook aardig beschadigd dus dat moet worden opgevuld met kneedbaar hout en lakplamuur. En het houtwerk was bruin geverfd dus alles moet twee keer in de grondverf. Al het hout wordt RAL 9010 hoogglans trouwens.

Het ziet er echt al een stuk beter uit, zonder al dat bruine hout.
Verder nog te doen: plafond verven, rest van het hout grondverven, lakken, muren nogmaals verven, vloer leggen, deur verven en beslag monteren, lamp ophangen, rolgordijn ophangen, gordijnen ophangen.

En zo ziet de zitkamer er nu dus uit :

pi_62952411
Met de dikke kont van poezel op bovenstaande foto!
pi_63009017
En we klussen nog steeds verder, in de avonduurtjes en weekenduurtjes.
Het vordert gestaag, zeg maar. Nog bezig in de slaapkamer met verven en wat deuren aan het opknappen.

Tijdens mijn spannende kantoorbaan ontdekte ik tijdens het googlen een woning die in mijn rijtje te koop staat. In de beschrijving stond dat er een originele granito vloer in het tochthalletje aanwezig was. Dus ik dacht, goh, als ik thuis ben hier ook even kijken. Het klonk namelijk al nooit echt alsof er een houten vloer onder zat.
Ranzig zeil weggehaald, en een ondervloerzeil, heel ranzig spul dat is vastgelijmd aan de ondervloer, met soort van vezels. Astmaproblemen gegarandeerd. Nu nog al die troep verwijderen.

Gizmore heeft de plaat van de voordeur gehaald en is begonnen met verf afbranden.

Bezig nog in de slaapkamer met gronden en lakken.
pi_63048707
het lijkt erop dat de slaapkamer een stukje uitbouw heeft, of was die altijd zo lang..?
boren in de wortels zou ik ook moeten proberen, heb je verder nog iets anders gebruikt of zo ?

de granitovloer, ooh god, dan ziet die van mij nog beter uit maar ik heb me ook nog niet aan gewaagt, er ligt nu een kleedje overheen , zit ook veel lijmsporen op, laat maar weten of je het makkelijk af kon krabben
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:19:39 #149
45722 Dromer
pi_63048963
Hmm... lijm met vezels... kan heel goed asbesthoudende lijm zijn.
pi_63049013
Nee de slaapkamer was altijd al zo lang, loopt gewoon gelijk met de rest van het huis. Kamer is 4,25 meter lang en daarmee even lang als de keuken. Komt wel goed uit dat ie zo lang is want mijn bed en kast passen en precies in, als de kamer vierkant was geweest maar wel hetzelfde oppervlak had, had het nooit gepast.

De granito vloer valt eigenlijk wel mee! Wat je ziet is vooral veel vezel, dat niet echt heel erg vastgelijmd lijkt. Ik heb daarvoor milde tapijtlijmresten verwijderaar voor nodig, maar ik vond alleen extra krachtig spul, dus zo even naar de Gamma.

Lijm met asbest??? Ik heb alles er uit staan trekken zonder bescherming, dit spul zat ook in de keuken op de vloer. Die vezels zitten trouwens op het ondervloerzeil. Ik zal er even een foto van maken zo.
Omg, ik lees "Tussen 1963 en 1983 is vinyl vloerbedekking met asbest verkocht". Dat zou dat spul zeker kunnen zijn. Ik heb er genoeg van ingeademd om alvast een goede overlijdensrisico verzekering voor af te sluiten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Syytön op 08-11-2008 10:29:26 ]
pi_63049239
Niet te hard van stapel lopen hoor Het percentage asbest erin is waarschijnlijk niet zo ontzettend hoog misschien een paar procent? En zolang de lucht niet vol hangt met rondvliegende vezels is er niks aan de hand.
pi_63049283
Nou, ik heb het losgetrokken, daar komen wel aardig wat vezels van los. Het is het tochthalletje dus ik kom er verder niet. Maar toch! In de keuken zat het ook, alleen bleven daar geen vezels achter, omdat dat zat vastgespijkerd i.p.v. gelijmd.
Ik heb een bouwkundige keuring laten doen en daar kwam uit dat er geen asbest in het huis zit, maar mogelijk wel bij het toilet van de bovenburen (niet gebasseerd op een onderzoek in dat toilet, maar op ervaringen).
pi_63049589
Maar waren die vezels van de lijm, of vloerbedekking? Want lijm splitst zich meestal minder snel op dan vloerbedekking zelf
pi_63049697
Het was van de vloerbedekking zelf, die vezels. Ik heb er best veel van ingeademd ben ik bang, want ik heb sinds ik het verwijderd heb ook last van mijn keel.
pi_63072049
Maar de lijm was van asbest toch, niet de vloerbedekking? Dan zou er niks mis moeten zijn op zich, misschien gewoon wat irritatie in de luchtwegen verder en dat t tussen de oren zit omdat je weet dat er asbest bij betrokken is. Anders gewoon ff langs de doc gaan voor een uitlegje/onderzoek o.i.d. dan kun je ook weer wat makkelijker gerust ademhalen
  zondag 9 november 2008 @ 13:21:28 #156
45722 Dromer
pi_63072292
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:08 schreef Qrious het volgende:
Maar de lijm was van asbest toch, niet de vloerbedekking? Dan zou er niks mis moeten zijn op zich, misschien gewoon wat irritatie in de luchtwegen verder en dat t tussen de oren zit omdat je weet dat er asbest bij betrokken is. Anders gewoon ff langs de doc gaan voor een uitlegje/onderzoek o.i.d. dan kun je ook weer wat makkelijker gerust ademhalen
Het zal nu sowieso idd de irritatie zijn. Voordat je last van ingeademde asbest krijgt ben je vele jaren verder.
En of de kans daarop groot is als je ooit eens wat hebt ingeademd?
pi_63084749
Nou, als er al iets van asbest zou moeten zijn, dan zouden dat de vezels moeten zijn van de vloerbedekking. Maar ik las dat deze meestal grijs of wit zijn, en deze zijn bruin. Er kwamen wel aardig wat vezels vrij bij het lostrekken van dat zeil, dat zal ik wel ingeademd hebben (niet dat ik nu direct last zou hebben van eventuele asbest, maar wel van die vezels). Anyway ik laat een lab test doen zodat ik zeker weet of het asbest is of niet. Heb trouwens alles wat ik in de keuken heb weggehaald ook gewoon door de gemeente laten ophalen bij het grofvuil.
pi_63089593
Ziet er leuk uit, Syytön. Hopelijk kan je er nog heel wat jaartjes in goede gezondheid van genieten.
pi_63383068
Vanmiddag hebben we laminaat in de slaapkamer gelegd. Morgen verf ik de gekleurde muur nog een keer. Van het weekend moeten we daar nog de elektra bevestigen (opbouw) en de plintjes leggen. En niet te vergeten zaterdagochtend een bed kopen want het vorige was gesneuveld, en zou ook niet eens passen in het smalle kamertje.
En dan eindelijk weer in een bedje! Kamer behoeft nog wat verdere afwerking zoals de deurpost, deur, drempel en er moet een stukje opnieuw worden behangen. Maar dat komt nog wel.

Voor het geval je je afvraagt, waarom dat grote vlak wit is gebleven: daar komt de kast voor te staan en ik vond het zonde om dat te verven. Ik ga niet een muurtje mooi verven zodat het er leuk uit ziet bij de overdracht naar de volgende bewoners.
Overigens hadden we ook al een beetje een "Praxis" (van de: en hier is de kruipruimte/schuur/meterkast reclame) gevoel bij het leggen van het laminaat, het bed en de kast beslaan het grootste gedeelte van de slaapkamer dus je ziet per saldo maar weinig van het mooie laminaat.

Verder ook in de keuken bezig, daar moeten we alle wanden en het plavond nog verfen, dan kunnen we daarna de laminaatvloer daar ook leggen. En dan kan de koelkast van de studeerkamer naar de keuken. Om vervolgens de studeerkamer (nu bekend als: opslagkamer) onder handen te nemen.

Ik weet trouwens niet waarom de foto's er elke keer zo slecht en korrelig uitzien, slecht fotoprogramma.
pi_63425806
NOU NOU

een witte vlak waar de kast staat , ik kom er niet meer bij ,d at klein stukje had ik nu wel afgemaakt hoor, dat staat toch niet ook al zie je het niet
en je hebt hetzelfde kleur laminaat als ik - ook toevallig ? alleen heb ik het niet bij de praxis gekocht z
ziet er goed uit !
pi_63427381
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:05 schreef Charisma het volgende:
NOU NOU

een witte vlak waar de kast staat , ik kom er niet meer bij ,d at klein stukje had ik nu wel afgemaakt hoor, dat staat toch niet ook al zie je het niet
en je hebt hetzelfde kleur laminaat als ik - ook toevallig ? alleen heb ik het niet bij de praxis gekocht z
ziet er goed uit !
Haha, nou het interesseert me echt totaal niet dat achter de kast een wit vlak zit, echt 0,0. Je ziet het toch alleen maar als de meubels er niet staan, en wanneer zal dat nou gebeuren. Hoe kan het nou niet staan als je het toch niet ziet. Iedereen die de foto's niet heeft gezien, zal echt niet weten dat de muur achter de kast gewoon wit is.
Welk laminaat bedoel je..? In de woonkamer? Dat is van Praxis en wat in de slaapkamer ligt is van Gamma.
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:43:51 #162
45722 Dromer
pi_63427735
Dat zijn van die foto's die ook wel eens opduiken in het 'opmerklijke Funda foto's' topic.
Dan wordt er gespeculeerd of men ooit om de kast heen heeft geverfd... maar zo te zien kan het ook met voorbedachte rade.

(ik had zelf ook gewoon dat stukje meegeverfd, maar als je zeker weten nooit je kast gaat verplaatsen maakt het idd niet veel uit)
pi_63428316
Zou de muur nooit zo laten als het zichtbaar zou worden, en al helemaal niet voor verkoop. Maar het is maar verf, twee keer een laagje latex erover en de muur is weer wit. Kleine moeite. Snap eerlijk gezegd niet waarom je het wél zou verven. Het is niet alsof er een bank voor staat ofzo, of een stukje dat je kaal laat voor een nachtkastje...
pi_63429610
Iedereen moet altijd zelf lekker wet hoe hij / zij iets verft, maar geef toe.. het staat wel apart!
Onder het bed ligt wel gewoon laminaat?

Je huis ziet er wel netjes uit, mooie kleurtjes!
pi_63431641
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:25 schreef Skyflipper het volgende:
Iedereen moet altijd zelf lekker wet hoe hij / zij iets verft, maar geef toe.. het staat wel apart!
Onder het bed ligt wel gewoon laminaat?

Je huis ziet er wel netjes uit, mooie kleurtjes!
Ja tuurlijk voor de foto staat het apart. Had natuurlijk die foto niet moeten posten, omdat Fokkers Pietje Preciesen zijn.
Natuurlijk ligt er onder het bed gewoon laminaat, wat dacht je, dat we na het plaatsen van het bed die laminaatdelen weer weg gingen halen?
pi_63432956
Over dat witte vlak zal ik geen worden vuil maken

Maar waarom het laminaat niet overdwars gelegd, ik weet dat het vanwege de lichtval niet hoort, maar het maakt de kamer wel breder. Want op de foto lijkt die wel héél smal
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_63433174
Ik vind dat dat nauwelijks iets uitmaakt, het kamertje is zo smal, er past net aan in de breedte een bed in. Optisch bedrog gaat hier niet lukken.
Daarnaast vind ik vloeren gelegd in de breedte niet mooi, ziet er onnatuurlijk uit. Er lag hiervoor door het hele huis in de breedte laminaat, dat zag er echt niet uit (was sowieso al lelijk laminaat).
pi_63433232
Dit wordt lachen als ik een foto heb gepost als het bed en de kast erin staan. Jullie gaan echt flippen.
pi_63433966
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:18 schreef Syytön het volgende:
. Er lag hiervoor door het hele huis in de breedte laminaat, dat zag er echt niet uit (was sowieso al lelijk laminaat).
ja hoe verzinnen ze het...
maart krijg ik de sleutel; ga dan ook zo'n spannend avontuur beleven
inspirerend zo'n soapserie.
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_63434048
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:22 schreef Syytön het volgende:
heb je boven de kookplaat aan de wand ee nvoorziening getroffen?
=loesje=
pi_63434514
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 19:00 schreef zwemmer431 het volgende:

[..]

heb je boven de kookplaat aan de wand ee nvoorziening getroffen?
Nog niet, gaat wel gebeuren, zo'n RVS achterwand...
pi_63442734
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 09:28 schreef Syytön het volgende:

[..]

Daar leg je dan ook wel een flinke bom duiten voor neer, moet ik zeggen. Maargoed, dat nemen we dan maar voor lief.
Maarja als de keuken eenmaal staat moeten we nog alles verven en de vloer leggen, wandplank monteren, magnetron ophangen, raampje herstellen voor de afzuigkap-afvoer, plinten.. dus we zijn nog wel even zoet.

Morgen komt trouwens een KPN monteur voor het internet dat nog steeds niet werkt. Voor de goede orde, ik gaf op 4 augustus de adreswijziging door.
Zit je bij Hetnet? Die smerige paupers die houden mij ook aan het lijntje Heb al uren aan de lijn gehangen en telkens krijg ik weer een ander verhaaltje
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_63443408
ik blijf er toch bij, helemaal afmaken , en niet wat je later allemaal weer kun doen, zo een kwat pakken en dan weer witten, doe je echt niet als je het weer verkoopt, dat leert het prcess , maar goed m ik ben dan geen pietje precies maar wel iemand die dingen wel afmaakt
ik had een hekel aan de manier van mijn ex die planken tegen het plafont schroefde en de prijs stikker nog op liet plakken of die plintjes zette en daar zat nog de barcode op ...ssst , onbegrijpelijk , maar dat is dan ook weer extreem
wel vind ik het ook mooie kleuren en de slaapkamers zijn echt ienimienie, daar kan je niet zo veel mee, ach je slaapt er alleen maar in
pi_63443645
quote:
Op zondag 23 november 2008 03:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Zit je bij Hetnet? Die smerige paupers die houden mij ook aan het lijntje Heb al uren aan de lijn gehangen en telkens krijg ik weer een ander verhaaltje
Nee zit bij Telfort, maar het is allemaal 1 pot nat hoor. Succes ermee!
quote:
Op zondag 23 november 2008 08:32 schreef Charisma het volgende:
ik blijf er toch bij, helemaal afmaken , en niet wat je later allemaal weer kun doen, zo een kwat pakken en dan weer witten, doe je echt niet als je het weer verkoopt, dat leert het prcess , maar goed m ik ben dan geen pietje precies maar wel iemand die dingen wel afmaakt
Maar serieus, waarom zou ik het verven? Zodat de volgende bewoners zich niet samen zullen bescheuren als ze de slaapkamer inkomen? Dat lolletje gun ik ze dan wel. Ik zou namelijk ook niet de muur gaan witten voor ze. Het gaat erom dat je het niet zult zien in de periode dat wij er wonen.
Nouja, einde discussie over de witte vlek enzo. Zal bij de volgende foto's dit soort dingetjes niet meer op de foto zetten.
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 11:14:54 #175
92034 crew  Vonkenboer
pi_63444475
Iedereen is in zijn eigen huis toch vrij om te doen en laten wat je zelf wilt doen ?

Zolang niemand het ziet, en je voor 100% zeker weet dat je de kast niet verplaatst, dan zou ik het ook overwegen om daar niet te schilderen
pi_63576514
hai syytön,

Ziet er heel leuk uit, ben vooral fan van je laminaat in de slaapkamer. Ik las gekocht bij Gamma.
Weet je misschien de naam en de prijs?

Thanx en succes verder.
Everyone is entitled to My opinion.
pi_63577202
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:09 schreef zwitsalbaby00 het volgende:
hai syytön,

Ziet er heel leuk uit, ben vooral fan van je laminaat in de slaapkamer. Ik las gekocht bij Gamma.
Weet je misschien de naam en de prijs?

Thanx en succes verder.
Decor Style Teak! (zoiets) Het is DEZE week in de aanbieding, het is normaal ong. 16 euro per vierkante meter, wat uitkomt op zo'n 40 euro per pak, maar deze week 32 euro per pak. Staat in de folder op de website, bij het laminaat, linksonder op de rechterpagina.
Wij hebben het dus vorige week gekocht, had ruim 32 euro gescheeld.
Ik ga dit weekend weer deuren en kozijnen schuren en verven! Kan meestal doordeweeks niets doen, omdat ik niet voor geluidshinder wil zorgen 's avonds. Ondanks dat de kinderen van de bovenburen vaak als wilde paarden door huis stormen, maargoed.
Plinten in de slaapkamer nog niet kunnen leggen omdat Gamma geen bijpassende plinten heeft, dus nu moet ik maar bij een ander filiaal gaan kijken of ze ze daar wellicht hebben.

Het bed staat trouwens wel in de slaapkamer, heerlijk om in een bed te slapen en een slaapkamer te hebben na drie maanden.

Binnenkort ook maar het toilet (laten) aanpakken, want dat ziet er echt niet uit. Allemaal afgebikte tegeltjes enzo. Wel een dure onderneming, gaat zo'n 2000 euro kosten voor alles. Maar dan zit er alleen een simpele hangende verkorte toiletpot in, niet eens een fonteintje (wc is zo klein, is niet praktisch).
pi_63577684
Kan ik een dremel gebruiken om de 'panelen' op de deuren kaal te schuren? Of een andere manier?

[ Bericht 24% gewijzigd door Syytön op 27-11-2008 21:44:47 ]
  donderdag 27 november 2008 @ 23:40:36 #179
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63582713
Ik heb een Dremel gebruikt voor al dit soort hoekjes enzo. Goed uitproberen wat de handigste hulpstukjes zijn, dan gaat het prima. Wisselen van hulpstukje is zo gebeurd, dus ideaal.
Ik heb de eset "meubelbewerking" erbij gekocht en dat ging prima
Wel even uitkijken met het toerental.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_63586554
Oh, dan ga ik daar even voor kijken van het weekend!
De rest van de deur was zo kaal met afbranden, krabben en opschuren met de mouse. Dat is dan wel weer het voordeel dat er een paneel op de deur was getimmerd - dit geel is de originele en enige verflaag.
  vrijdag 28 november 2008 @ 09:55:01 #181
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_63587874
TerugVindPlakplint.

Ben erg benieuwd naar jullie eindresultaat! De keuken is alvast erg mooi!
pi_63590916
Ikzelf vind een dremel niet het fijnste hulpstuk hiervoor, je beschadigd het hout veel te snel doordat je de schuurstukjes niet goed plat kunt houden. Het beste werken (denk ik) de klap of polijst schijven.
Volgens mij is dé oplossing voor dit soort werk een Powerfile http://www.blackanddecker(...)ils/catno/XTA900EKA/
pi_63592942
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:54 schreef dahei het volgende:
Ikzelf vind een dremel niet het fijnste hulpstuk hiervoor, je beschadigd het hout veel te snel doordat je de schuurstukjes niet goed plat kunt houden. Het beste werken (denk ik) de klap of polijst schijven.
Volgens mij is dé oplossing voor dit soort werk een Powerfile http://www.blackanddecker(...)ils/catno/XTA900EKA/
Hmm, dat lijkt me wel een duur apparaat, die Powerfile. Heb je enig idee wat het kost?
Ik ga vanavond proberen of het werkt met verfafbijt en dan met handschuurpapier schuren.
pi_63595208
tvp voor de foto van de ingerichte slaapkamer! En troost je, het kan erger.... als ik de deur van onze slaapkamer open stap ik in het bed. De hele kamer ís bed Maarja, op een slaapkamer do eje toch weinig anders dan op bed liggen, dus wat maakt het ook uit
I had a signature once. It was awful.
pi_63609241
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:09 schreef Syytön het volgende:

[..]

Hmm, dat lijkt me wel een duur apparaat, die Powerfile. Heb je enig idee wat het kost?
Ik ga vanavond proberen of het werkt met verfafbijt en dan met handschuurpapier schuren.
Volgens mij iets van 60 euro nieuw. Wat je ook kunt doen is een afbander gebruiken en een verfschapper.
pi_63610348
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:56 schreef dahei het volgende:

[..]

Volgens mij iets van 60 euro nieuw. Wat je ook kunt doen is een afbander gebruiken en een verfschapper.
Met een Powefile raus je zo door de deur heen

Die dingen zijn om te vijlen (hout bewerken dus), niet om verflaagjes af te schuren.
pi_63614634
Hmmm, ik ga naar gewoon proberen afbranden + met handpapier opschuren, want met een schrapertje lukt het ook niet, kom niet in de 'groeven'.
  maandag 1 december 2008 @ 21:24:35 #188
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_63679599

Zo! Na een middagje schrobben ziet de vloer van het tochthalletje er zo uit De vloer moet nog een keer worden schoongemaakt (er zitten hier en daar nog wat restjes lijm) en behandeld worden, zodat ie weer een paar jaar vooruit kan
Maar toch niet helemaal.
pi_63679968
Kijk, altijd leuk zulke vloeren in oudere woningen Geeft toch wel een leuke sfeer
Zou het idd impregneren om slijtage en hechting van troep straks te voorkomen
pi_63688041
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:34 schreef Qrious het volgende:
Kijk, altijd leuk zulke vloeren in oudere woningen Geeft toch wel een leuke sfeer
Jammer alleen van die lelijke wandtegels, die ook echt tegen de muur zijn geplakt met cheap cement. waarschijnlijk heeft degene die het gedaan heeft, in zin andere hand een biertje gehad. Het z it op zich redelijk recht, maar overal zitten hobbels, het is totaal niet vlak.
Maarja, nu nog geen alternatief ervoor, dus voorlopig blijft het even zo. Voordeur moeten we ook nog verder afbranden, en de deur naar het tochthalletje moet ook nog helemaal worden gedaan, zit nu nog een paneel op.
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:51:33 #191
204276 kayintveen
kayintveen.com
pi_63698044
Hi Syyton,

ik ben gister bij de gamma geweest voor die style-teak laminaat.. ziet er super uit volgens mij heb jij fotos van overdag van je slaapkamer. zou top zijn!!
pi_63698901
Wij hebben soortgelijke deuren en hebben alles met een pasta-achtige afbijt verwijderd; werkte perfect en ook tot in de kleine spleetjes schoon.

De laatste kleine restjes in de "groeven" hebben wij geschuurd met schuurpads die je gewoon bij de gamma kunt halen. Deze gewoon op de breedte knippen van de groef en je kunt perfect schuren!

Iets duurder dan gewoon schuurpapier, maar ze gaan langer mee dan schuurpapier en daarbij werkt het heel precies op de juiste breedte en gemakkelijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mivadi op 02-12-2008 16:37:35 ]
pi_63725788
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:51 schreef kayintveen het volgende:
Hi Syyton,

ik ben gister bij de gamma geweest voor die style-teak laminaat.. ziet er super uit volgens mij heb jij fotos van overdag van je slaapkamer. zou top zijn!!
Helaas heb ik die niet, ik ga kijken of ik die voor je kan maken, is wel lastig want Gizmore en ik zijn meestal de hele dag van huis, en de dagen zijn kort nu... Misschiend dat Gizmore donderdag of vrijdag overdag thuis is, dan kan ik wel voor een foto zorgen. De vloer is in het echt iets minder glimmend dan op de foto.

quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:23 schreef Mivadi het volgende:
Wij hebben soortgelijke deuren en hebben alles met een pasta-achtige afbijt verwijderd; werkte perfect en ook tot in de kleine spleetjes schoon.

De laatste kleine restjes in de "groeven" hebben wij geschuurd met schuurpads die je gewoon bij de gamma kunt halen. Deze gewoon op de breedte knippen van de groef en je kunt perfect schuren!

Iets duurder dan gewoon schuurpapier, maar ze gaan langer mee dan schuurpapier en daarbij werkt het heel precies op de juiste breedte en gemakkelijk!
Weet je nog wat voor afbijt dat was, en welk merk? Alabastine misschien?
Wegens teveel klusjes ben ik nog niet aan de deuren toegekomen, maar ik ga vanavond even een stukje proberen.
Er moeten zoveel deuren nog worden gedaan, en alle kozijnen moeten ook nog kaal. Ik ben nu in de keuken bezig, en ik kan op grote stukken, nadat ik de verf een beetje opwarm met de verfafbrander, er zo hele lappen van aftrekken, zitten iets van 4 lagen verf op. De onderste laag is een soort blauwgroen. Lijkt me heel gaaf om foto's te zien van hoe het interieur er van deze woning of soortgelijke woningen in de eerste jaren heeft uitgezien. (bouwjaar is 1926).
pi_63733803
Ik heb hier nog een viertal emmers van 15 liter staan die hier nog op moeten dus ik kan je wel vertellen wat voor afbijt het is: Peel Away 1

Goed spul dat totaal reukloos is en haalt bij ons meer dan een laag of 8 er in 1 keer af!

Helaas is het niet bepaald goedkoop: ca 135 euro per emmer en dat is dan genoeg voor ca 15m2. Let wel: in al die profielen gaat het heel hard dus het verbruik is ook wat hoger. Het is overigens in NL alleen te verkrijgen via Sigma Coatings.

Ondanks de prijs kan ik het je wel aanraden: ik moet er niet aan denken als we alles met de brander etc zouden moeten doen... zijn al ca 120 uur met verf afhalen bezig geweest en moeten naar een voorzichtige schatting nog wel een uurtje of 300-350 uur...

Ik zou geen Alabastine of zo gebruiken overigens. Dat soort afbijt verweekt ook het hout nogal waardoor er snel beschadigingen zijn en dat is toch zonde op dergelijke mooie deuren.

Waarschijnlijk hebben jullie ook verschillende verfsoorten, van loodhoudend tot watergedragen, erop zitten en dan 'pelt' het lekker op zodra je het verhit. Been there done that!
Veel succes ermee ieg!
pi_63743811
Wat een leuk topic!!

Was vanavond na m'n werk begonnen met lezen en kon het niet helemaal aflezen omdat ik weg moest, maar was zo interessant dat ik nu na terugkomst de laatste pagina heb gelezen!

Ik vind het een ontzettend gaaf huisje en het begint al behoorlijk 'vorm' te krijgen zo hier en daar!
(en.. wat een leuke humor heb je Syyton!! )

/stiekeme tvp
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_63943198
Update hallo.
pi_63944172
Ja hallo!
Wij zijn hardwerkende mensen en hebben geen tijd om doordeweeks te klussen. We gaan dit weekend ECHT wat doen, geen sinterklaas excuses etcetera. Ik wil dit weekend de slaapkamer afmaken zodat de kast erin kan en ik wil laminaat in de keuken leggen zodat de koelkast daar eindelijk kan staan.
En dit alles zal uiteraard worden vastgelegd en openbaar worden gemaakt in dit topic.

@Mivadi: klikt goed maar wat een geld! 135 euro voor een emmer! Vind ik toch wel erg prijzig. Daarnaast zit er maar 1 laag verf op de deuren, het is de originele verfkleur. Tevens is het verf op waterbasis, geloof ik. Het breekt in ieder geval in plaatst van dat het zacht en rubberachtig wordt zoals acrylverf. Als ik het afbrand kan ik het redelijk opschuren. Op het overige houtwerk, de kozijnen en deurposten zitten wel vele lagen verf. Maar met een verbrander en verfkrabbertje vliegt dat er af.
Het is alleen echt een rotklusje, verven is best leuk, maar het voorwerk niet.

@m-niki: Bedankt voor de complimenten!
pi_64013788
De kast in de slaapkamer staat eindelijk op zijn plek.

Kreeg het alleen heel lastig op de foto omdat de slaapkamer zo klein is en ik tegenlicht had.

En op verzoek nog foto's van het laminaat:

Nu alleen in de slaapkamer nog gordijnen ophangen en bestellen, rolgordijn of jaloezieen bestellen en ophangen, vloerplinten in de helft van de kamer bevestigen, deurkozijn afbranden en verven, deur verder schuren en verven, en dorpel verder lakken en bevestigen.
pi_64031772
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:28 schreef Syytön het volgende:
Ja hallo!
Wij zijn hardwerkende mensen en hebben geen tijd om doordeweeks te klussen. We gaan dit weekend ECHT wat doen, geen sinterklaas excuses etcetera. Ik wil dit weekend de slaapkamer afmaken zodat de kast erin kan en ik wil laminaat in de keuken leggen zodat de koelkast daar eindelijk kan staan.
En dit alles zal uiteraard worden vastgelegd en openbaar worden gemaakt in dit topic.

@Mivadi: klikt goed maar wat een geld! 135 euro voor een emmer! Vind ik toch wel erg prijzig. Daarnaast zit er maar 1 laag verf op de deuren, het is de originele verfkleur. Tevens is het verf op waterbasis, geloof ik. Het breekt in ieder geval in plaatst van dat het zacht en rubberachtig wordt zoals acrylverf. Als ik het afbrand kan ik het redelijk opschuren. Op het overige houtwerk, de kozijnen en deurposten zitten wel vele lagen verf. Maar met een verbrander en verfkrabbertje vliegt dat er af.
Het is alleen echt een rotklusje, verven is best leuk, maar het voorwerk niet.

@m-niki: Bedankt voor de complimenten!
Ziet er steeds netter uit!

Heeft jullie baas er ook al geen begrip voor dat je eigenlijk geen tijd hebt om te werken, maar moet klussen? Onze bazen zijn ook al zo onbegripvol

Dat goedje is inderdaad duur en als er maar 1 laag is, dan zou ik het ook op afbranden houden. Wij hebben een laag of 9: acrylverf op alkyd op loodhoudende verf etc etc niet leuk meer :-(
Voorwerk is niet leuk, maar het is meer dan de moeite waard als je het dan strak in de verf hebt!
pi_64056795
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:36 schreef Syytön het volgende:
De kast in de slaapkamer staat eindelijk op zijn plek.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Kreeg het alleen heel lastig op de foto omdat de slaapkamer zo klein is en ik tegenlicht had.

Nu alleen in de slaapkamer nog gordijnen ophangen en bestellen, rolgordijn of jaloezieen bestellen en ophangen, vloerplinten in de helft van de kamer bevestigen, deurkozijn afbranden en verven, deur verder schuren en verven, en dorpel verder lakken en bevestigen.
Geinig huisje, wel veel wit, niet helemaal mijn smaak..

Maarreh, wat een claustrofobisch gedoe, die slaapkamer
Zou je niet een hoekkast nemen, zodat je wat meer ruimte hebt in die slaapkamer?
En misschien is het bed draaien ook een idee?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:14:30 #201
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_64058343
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

Geinig huisje, wel veel wit, niet helemaal mijn smaak..

Maarreh, wat een claustrofobisch gedoe, die slaapkamer
Zou je niet een hoekkast nemen, zodat je wat meer ruimte hebt in die slaapkamer?
En misschien is het bed draaien ook een idee?
Het vele wit moet nog 'opgelost' worden door nog van alles op te hangen. Het is nog niet af ten slotte

Het bed draaien is helaas geen optie, de kamer is exact 2 meter breed en aan het einde zit ook nog de verwarming, dus dan zou het bed maximaal 1.80 lang moeten zijn en dat gaat niet werken. De andere 'slaapkamer' is nog smaller en zit aan de voorkant van het huis, dus dat is ook niet echt een optie helaas...
Maar toch niet helemaal.
pi_64061119
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:14 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Het vele wit moet nog 'opgelost' worden door nog van alles op te hangen. Het is nog niet af ten slotte

Het bed draaien is helaas geen optie, de kamer is exact 2 meter breed en aan het einde zit ook nog de verwarming, dus dan zou het bed maximaal 1.80 lang moeten zijn en dat gaat niet werken. De andere 'slaapkamer' is nog smaller en zit aan de voorkant van het huis, dus dat is ook niet echt een optie helaas...
Dus jullie pitten in een bed van 160 x 200 cm?

Hoe lang is de kamer? Anders wordt het idd vrij krap voor een hoekkast
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_64064173
Het bed is 160 x 200 ja.

De kamer is 4,25m lang.
Een hoekkast zou totaal onlogisch zijn in de slaapkamer. Als je terugleest in het topic heb ik ergens een plattegrond geplaatst incl. afmetingen.
De kamer is bewust licht gehouden omdat 'ie zo klein is en omdat ik niet van knalkleurtjes in de slaapkamer hou.
pi_64078553
Wat een bekende kast . We hebben hier exact dezelfde staan, met dezelfde deuren. Superhandig!
pi_64218491
quote:
Op woensdag 17 december 2008 07:29 schreef dahei het volgende:
Wat een bekende kast . We hebben hier exact dezelfde staan, met dezelfde deuren. Superhandig!
Ideaal die kasten, en door de spiegeldeur lijkt de slaapkamer ook breder dan het is.

We hebben gister eindelijk het laminaat in de keuken gelegd. Het is hetzelfde spul wat in de woonkamer ligt.
De kleur wijkt alleen nogal af op de foto, vanwege de flitser...

(zonder flits, dit is meer de werkelijke kleur)

Paneel van de deur gehaald, moet nog helemaal geschuurd en opgevuld worden, en daartna in de verf.

Nog te doen in de keuken
- muurplinten
- plint voor keuken
- plafond afverven
- deuren en kozijnen kaalbranden/schuren
- deuren en kozijnen verven
- afvoer voor afzuigkap bevestigen
- magnetron ophangen + koelkast op z'n plek
- dorpel lakken
- achterwand keuken verven
- plankjes aan wand
- raam + deurbekleding
pi_64446095
En nu ligt er een muurplint in de keuken.
pi_64457512
Maar het huis is nog niet af. Wel een beetje jammer dat ik gister niet in de whirlpool kon.
En de muurplint is ook nog niet helemaal af, maar wel bijna. Oh en de verwarming hangt natuurlijk ook.
pi_64459493
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:26 schreef Syytön het volgende:
Maar het huis is nog niet af. Wel een beetje jammer dat ik gister niet in de whirlpool kon.
En de muurplint is ook nog niet helemaal af, maar wel bijna. Oh en de verwarming hangt natuurlijk ook.
Wel gemeen hoor. 'Als we terug komen van winkelen is het huis af heh?' En vervolgens als we thuis komen zit er nog steeds geen nieuwe badkamer in.
  Moderator zondag 11 januari 2009 @ 12:24:57 #209
92034 crew  Vonkenboer
pi_64910188
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:26 schreef Syytön het volgende:
Is het huis nu dan wel helemaal af ?
pi_64910452
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is het huis nu dan wel helemaal af ?
Eh nee.
We zijn de plint in de keuken nu aan het afwerken, en ik ben begonnen met de kozijnen aan de voorkant te schuren, plamuren, grondverven en daarna lakverven. Het ziet er nu namelijk echt niet uit, het is rood geverft.

Bij deze de "Before" foto, de "after" foto hoop ik binnen vier weken ( ) te plaatsen. Hou me eraan.
Inmiddels is er wel wat veranderd; laminaat is anders, die dichtgemaakte deur rechts hebben we eruit gehaald (alleen daar staan nu platen voor ivm tocht, komt nog een deur). En de gordijnen en vitrage is weg, er hangt nu andere vitrage. Er komen houten jaloezieën te hangen.

Ben trouwens van plan voorzetramen te laten plaatsen hier; heeft iemand daar ervaring mee?
  zondag 11 januari 2009 @ 12:52:30 #211
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_64910896
buurvrouw!
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_64911078
Vertel?
  zondag 11 januari 2009 @ 17:16:19 #213
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_64919697
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:59 schreef Syytön het volgende:
Vertel?
zelfde buurt, bekende balkons enzo
Dalai Lama
pi_64920090
wauw, het is echt erg leuk geworden
pi_64939101
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:16 schreef Nightwulf het volgende:

[..]

zelfde buurt, bekende balkons enzo
Grappig, H*eesterbuurt?
  maandag 12 januari 2009 @ 17:32:15 #216
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_64957030

net nog langs gefietst bij je
Dalai Lama
  Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 17:42:47 #217
92034 crew  Vonkenboer
pi_64998816
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Eerste plaatje in de op verzoek van TS verwijderd

Haar anonimiteit is ze al kwijt
  vrijdag 16 januari 2009 @ 01:33:26 #219
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_65095320
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:36 schreef Syytön het volgende:

[..]

Eh nee.
We zijn de plint in de keuken nu aan het afwerken, en ik ben begonnen met de kozijnen aan de voorkant te schuren, plamuren, grondverven en daarna lakverven. Het ziet er nu namelijk echt niet uit, het is rood geverft.

[ afbeelding ]

Bij deze de "Before" foto, de "after" foto hoop ik binnen vier weken ( ) te plaatsen. Hou me eraan.
Inmiddels is er wel wat veranderd; laminaat is anders, die dichtgemaakte deur rechts hebben we eruit gehaald (alleen daar staan nu platen voor ivm tocht, komt nog een deur). En de gordijnen en vitrage is weg, er hangt nu andere vitrage. Er komen houten jaloezieën te hangen.

Ben trouwens van plan voorzetramen te laten plaatsen hier; heeft iemand daar ervaring mee?
In mijn nieuwe huis heb ik voorzet ramen, weet alleen nog niet hoe ze bevallen.

Hoe heb je eigenlijk al die lijn van de vloer in de gang af gekregen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 02:03:03 #220
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_65095630
Leuk topic, heb 'm helemaal doorgespit. En ik ben van plan om te blijven volgen. Is het geen idee om van de studeerkamer een inloopkast te maken? . Of van die kleine berging.
That's quite enough, thank you.
pi_65097943
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:33 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

In mijn nieuwe huis heb ik voorzet ramen, weet alleen nog niet hoe ze bevallen.

Hoe heb je eigenlijk al die lijn van de vloer in de gang af gekregen?
Ik zag het in je topic ja. Ik ben alleen geen fan van die klemmetjes, maar het schijnt wel veel makkelijker qua onderhoud te zijn. Ik moet nog offertes etc aanvragen en informatie opvragen over plaatsingsmethoden.

De lijm was eigenlijk heel makkelijk te verwijderen. Wel een poetsklusje, maarja. Ik heb gewoon een kommetje lauw water met Dreft gebruikt, stuk oppervlak ermee in laten weken, en dan met een verfkrabber de lijm eraf geschraapt en met een afwasborsteltje verder schoongemaakt. Omdat de ondergrond steen is, was het daardoor makkelijk. Wel echt super ranzig, die tapijtvezels leken wel een enorme haarbal of kotspartij als het nat en schuimig was geworden.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 02:03 schreef Em.ster het volgende:
Leuk topic, heb 'm helemaal doorgespit. En ik ben van plan om te blijven volgen. Is het geen idee om van de studeerkamer een inloopkast te maken? . Of van die kleine berging.
Ja maar, ja maar.. waar moet ik dan het bureau laten? Van die smalle berging een inloopkast maken is niet echt een optie, die is maar 1 meter breed, dan kan je amper je kont keren. De kast staat ook wel prima in de slaapkamer, anders heb ik daar toch maar een loze ruimte.
pi_65101702
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:25 schreef Syytön het volgende:

[..]

Haha, nou het interesseert me echt totaal niet dat achter de kast een wit vlak zit, echt 0,0. Je ziet het toch alleen maar als de meubels er niet staan, en wanneer zal dat nou gebeuren. Hoe kan het nou niet staan als je het toch niet ziet. Iedereen die de foto's niet heeft gezien, zal echt niet weten dat de muur achter de kast gewoon wit is.
Welk laminaat bedoel je..? In de woonkamer? Dat is van Praxis en wat in de slaapkamer ligt is van Gamma.
Als je eens de kast gaat verplaatsen heb je er wel last van.
pi_65101914
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:02 schreef Deliah het volgende:

[..]

Als je eens de kast gaat verplaatsen heb je er wel last van.
Ja, en waarom zou ik de kast verplaatsen? Net alsof ik 'm ergens anders in de slaapkamer zou zetten.
En dan nog, het is maar verf. Big deal. Het is niet alsof ik de helft niet gestuuct hebt. Ongelooflijk, dat mensen nog steeds doorjanken over die verf.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:10:35 #224
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_65101971
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 08:58 schreef Syytön het volgende:

Ja maar, ja maar.. waar moet ik dan het bureau laten? Van die smalle berging een inloopkast maken is niet echt een optie, die is maar 1 meter breed, dan kan je amper je kont keren. De kast staat ook wel prima in de slaapkamer, anders heb ik daar toch maar een loze ruimte.
Dat lijkt mij nou een uitgelezen plek voor een hoekbureautje, achter de deur. Eventueel kun je daar een soort home-entertainmentset maken met TV, computer, muziek en zelfs een kleine minibar o.i.d.? Aan het eind van je bed zou je nog een bankje of kist kunnen zetten om de lege ruimte wat te compenseren. . Maar is maar suggestie. Ik snap wel dat je de badkamer groter wil trouwens, maar ik heb ooit een inloopkast gehad in zo'n kleine ruimte (mooi donkerpaars behang gedaan met witte planken, daaronder nog gordijnroeden geplaatst om kleren op te kunnen hangen), ik vond het superpraktisch want écht alles kon daar verder nog staan (strijkplank, stofzuiger, die shit die je elke week/maand wel een keer gebruikt maar niet in je woonkamer wil hebben).

Edit: moet je wel alsnog die witte plek verven .
pi_65102208
Mwoah, ik heb behoorlijk veel bergruimte in het huis (bijvoorbeeld twee grote bergkasten in de schuifseperatie en een behoorlijk riante meterkast - zie plattegrond), dus daar heb ik niet meer behoefte aan. De bergkast is trouwens echt smal hoor - 90cm! Dan kan je amper fatsoenlijk bukken. Er staat nu ook een wasmachine in, dan zou ik de wasmachineaansluting naar achter moeten plaatsen en dan gaat er nog meer ruimte van die bering af, niet echt handig.
De badkamer is nu echt een klein hokje - niet echt mijn ding. Ik wil graag een bad en een fatsoenlijk wandmeubel voor handoeken en shampoos.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:19:27 #226
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_65102282
Hey, het is jouw huis. En zoals het nu is, is het al ontzettend mooi, ook met die witte vlek achter de kast. .
pi_65103906
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:09 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja, en waarom zou ik de kast verplaatsen? Net alsof ik 'm ergens anders in de slaapkamer zou zetten.
En dan nog, het is maar verf. Big deal. Het is niet alsof ik de helft niet gestuuct hebt. Ongelooflijk, dat mensen nog steeds doorjanken over die verf.
Van mij mag je hoor.
pi_65106024
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:01 schreef Deliah het volgende:

[..]

Van mij mag je hoor.
Ik ben heel erg blij dat het mag van jou!
pi_65318714
Hmm heb hier halverwegen een plattegrond zien staan...heb je er over gedachte om de achterkant door te breken keuken+slaapkamer+woonkamer= ruime woon eetkamer en de voorkans als ruime slaapkamer te gebruiken ??
pi_65319014
Best slim eigenlijk, van die verf. Vraag me af waarom ik dat niet zo heb gedaan bij mijn slaapkamer... ik moest er nota bene een nieuwe emmer voor aanbreken.
pi_65321012
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:05 schreef BuupWerk het volgende:
Hmm heb hier halverwegen een plattegrond zien staan...heb je er over gedachte om de achterkant door te breken keuken+slaapkamer+woonkamer= ruime woon eetkamer en de voorkans als ruime slaapkamer te gebruiken ??
Ja, maar dat is niet echt een optie.
Ik wil de originele indeling behouden, ik vind het juist tof om zo'n woonkamer en-suite te hebben, daar heb ik speciaal dit huis op uitgekozen.
Wij vinden het niet echt erg om zo'n kleine slaapkamer te hebben, het bed past er en de kast past er in.
Daarbij, ook al zou ik het een geweldig idee vinden, ik heb er net een nieuwe keuken laten plaatsen. en ik zou voor de rest ook totaal geen geld hebben.

Over en-suite gesproken. Ik heb die en-suite deuren er half augustus uitgehaald ivm het leggen van de vloer, en ze staan nu nog steeds in een kamertje. Ze moeten eerst helemaal worden opgeknapt, 10 lagen verf eraf halen. Dan moeten ze worden opgehangen aan schuifdeurrails, maar daarvoor moet waarschijnlijk ook nog een stukje van de onderkant/bovenkant van de deur. Ik mis m'n deuren.
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:15 schreef Alcatrash het volgende:
Best slim eigenlijk, van die verf. Vraag me af waarom ik dat niet zo heb gedaan bij mijn slaapkamer... ik moest er nota bene een nieuwe emmer voor aanbreken.
Whehe, nouja ik kwam dus ook precies uit met de verf. Echt precies. Als ik nog genoeg verf over had, had ik alles wel geverft.

Morgen komt er een glaszetter langs voor een offerte voor achterzetramen of dubbele beglazing in de originele kozijnen. En ook meteen voor het vervangen van het uberlelijke glas dat in sommige deuren zit, voor Jan Hagel glas. Zoals deze deur.

Ik zal eens kijken of ik van het weekend wat foto's kan maken van de huidige situatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Syytön op 22-01-2009 16:16:52 ]
pi_65791621
Foto's!!!11
pi_65792153
Oja, foto's.
Die zal ik morgen echt posten. Maar het ligt praktisch stil. Geen zin enzo. Er moet gewoon even een overenthousiaste klusser langkomen, en het zou ook helpen als de winter eens wegging.
Maar over twee weken komt er aan de voorkant HR++ glas ter vervanging van het enkele glas.
pi_65845915
Nu de studeerkamer wat beter loopbaar is (voorheen: opslaghok incl. koelkast) ben ik daar maar aan de slag gegaan. De vorige bewoners hebben gepoogd deze kamer iets te isoleren, I guess. Er zit daar een soort karton op latjes tegen de muur gespijkerd. de spijkers zijn helemaal verzonken en overbehangen dus ik moet dat karton er echt afpulken. 't valt uit elkaar. Lekkere jaren '60 lucht komt er ook uit. Ik ben zo bang dat ik een vergane muis of spinnennest er nog achter tegenkom.

Er hing hier een enorm rolgordijn, die hebben we maar alvast vervangen voor deze jaloezie, 't zag er zo sloeber uit van de buitenkant.

Koelkast staat in de nis, nieuw kattenluik.
Veel verf nog afbranden en afkrabben, wat een vreselijk werk is dat. Die geur gaat verschrikkelijk ook in je haar en kleding zitten.

[ Bericht 16% gewijzigd door Syytön op 08-02-2009 13:53:32 ]
pi_65847987
onvoorstelbaar wat een werk en en energie
ik ga begin maart mijn topic openen en ik hoop dat ik het net zo vol hou als jullie...
ongelooflijk leuk om te volgen.

heb je de vloer in de keuken niet een stukje onder de keuken gelegd?
heb je het 6% btw tarief voor de installatie van de keuken berekend gekregen?
wat doe je met het vochtprobleem in de studeerkamer; of valt dat mee?
=loesje=
pi_65848954
Energie? Vol houden?
We klussen zo'n 60 minuten, totaal per week. Dus dat valt wel mee.

De vloer in de keuken moeten we nog verder leggen inderdaad, maar dat is veel zaagwerk dus da's weer zo'n uitstelklusje.
Er is gewoon 19% BTW berekend aangezien verlaagd tarief alleen van toepassing is op stucwerk en schilderwerk. Voor het stucwerk heb ik inderdaad 6% btw betaald.

Er is gelukkig geen vochtprobleem in de studeerkamer, het stucwerk achter dat karton heeft alleen een hele gore kleur. De witte krassen komen door de schroevendraaier waarmee ik het omhoog wip.
Het is er nu bijna af, alleen achter de verwarming nog, maar dan moet de verwarming er weer af enzo.
pi_65854942
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:01 schreef Syytön het volgende:
Energie? Vol houden?
We klussen zo'n 60 minuten, totaal per week. Dus dat valt wel mee.
valt zeker mee, in ieder geval genieten we mee op afstand.
quote:
De vloer in de keuken moeten we nog verder leggen inderdaad, maar dat is veel zaagwerk dus da's weer zo'n uitstelklusje.
Er is gewoon 19% BTW berekend aangezien verlaagd tarief alleen van toepassing is op stucwerk en schilderwerk. Voor het stucwerk heb ik inderdaad 6% btw betaald.
ik was even abuis: inderdaad 6% geldt allleen voor stucwerk en schilderwerk en behangen; wel vreemd overigens dat dat niet ruimer...
quote:
Er is gelukkig geen vochtprobleem in de studeerkamer, het stucwerk achter dat karton heeft alleen een hele gore kleur. De witte krassen komen door de schroevendraaier waarmee ik het omhoog wip.
Het is er nu bijna af, alleen achter de verwarming nog, maar dan moet de verwarming er weer af enzo.
wordt vervolgd...
=loesje=
pi_65860262
ziet er al mooi uit! Welk laminaat is dat in de woonkamer en keuken?
Is dat het walnotenkeukenblad van ikea? Wij gaan binnenkort ook verbouwen dus ik zijt sgieuwnierig!
pi_65864281
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:26 schreef styliste het volgende:
ziet er al mooi uit! Welk laminaat is dat in de woonkamer en keuken?
Is dat het walnotenkeukenblad van ikea? Wij gaan binnenkort ook verbouwen dus ik zijt sgieuwnierig!
Dat laminaat is van Praxis, kleur walnoot. 22,95 per m2.
We vinden het allebei echt heel lelijk, was echt een miskoop, alleen heb ik nu geen geld om iets anders te leggen (ik wil massief hout).

De kleur van het werkblad is inderdaad Walnoot. Bevalt goed! Zou zeker aanraden de spoelbak in te laten fresen, tenzij je niet kiest voor de DOMSJO spoelbak.
pi_65864665
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:20 schreef Syytön het volgende:

[..]

We vinden het allebei echt heel lelijk, was echt een miskoop, alleen heb ik nu geen geld om iets anders te leggen (ik wil massief hout).

De kleur van het werkblad is inderdaad Walnoot. Bevalt goed! Zou zeker aanraden de spoelbak in te laten fresen, tenzij je niet kiest voor de DOMSJO spoelbak.
wat jammer dat het laminaat jullie niet bevalt!
Wij willen de domsjo spoelbak, die ene die aan de voorkant een beetje uit steekt.
pi_65866433
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:20 schreef Syytön het volgende:

[..]

gaan wij ook doen...en dan in de olie
quote:
wij hebben een kleinere DOMSJO gekocht- maar laten frezen is toch altijd makkelijker, of is het meer dan het gemak?
=loesje=
pi_65871329
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:14 schreef zwemmer431 het volgende:

[..]

gaan wij ook doen...en dan in de olie
[..]

wij hebben een kleinere DOMSJO gekocht- maar laten frezen is toch altijd makkelijker, of is het meer dan het gemak?
die DOMSJO steekt uit, dus die kan je niet laten infrezen.. volgens mij.
pi_66486480
Vandaag is het glas geplaatst.

De voor en na foto's!

Raampje tussen toilet en slaapkamer.

Toiletdeur

Deur van gang naar tochthalletje... Ik ben niet helemaal overtuigd van het resultaat.

Deur naar keuken. Moeten nog twee verticale glaslatten op eigenlijk.

Studeerkamer (voorzijkamer)

Voorkant van het huis. In het middelste bovenlicht zit tijdelijk glas - het bestelde luchtrooster was in de verkeerde maat geleverd.

Detailfoto van de opleglatten

Zoals je ziet moet er nog wel het een en ander gebeuren. Vooral de gang lijkt wel een bouwput.
Ook qua inrichting enzo nog niet helemaal af.
pi_66515253
Lekker dat er nu dubbel glas in de voorpui zit, knapt lekker op.

Ik zie volgens mijn ook al twee geschilderde paneeldeuren in de suitekasten. Dit voorjaar de resterde deuren schuren en verven in de achtertuin ?
pi_66516259
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:28 schreef CollinDH het volgende:
Lekker dat er nu dubbel glas in de voorpui zit, knapt lekker op.

Ik zie volgens mijn ook al twee geschilderde paneeldeuren in de suitekasten. Dit voorjaar de resterde deuren schuren en verven in de achtertuin ?
Nee, die waren al geverfd.. wel heel lelijk, de gaten zijn gewoon dichtgesmeerd met verf. Dus die kan ik ook nog gaan afbranden/afbijten.
pi_66532091
Je hebt de kozijnen buiten mooi geschilderd zie ik. Vakwerk
pi_66532917
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nee hoor, ik heb ze niet geschilderd. Dat was al zo.
pi_66535244
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
? gelukkig zegt TS het al..de vensterbanken zijn nl mee geschilderd kon het me dus al niet voorstellen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_67134376
De inbox "syytön" is niet beschikbaar
pi_67178076
dat ziet er toch hartstikke gezellig uit zeg !! en hoe gaat het met de tuin verder ? komt er eea al naar "boven"?
pi_67314732
De narcissen die ik in oktober heb geplant, komen allemaal op, en de tulpen nu ook. De rest van de plantjes begint ook al aardig te bloeien! Nu nog even alle puinzaken die buiten en in de schuur staan wegbrengen, en een tuinmeubel scoren, dan zal ik binnenkort even een foto maken jammer alleen dat het weer aankomende week echt kut wordt.
Die stomme boomstronk met al zijn wortels hebben we er nog steeds niet uit. In dat hele gebied daar omheen kunnen we dus ook niets planten.
pi_68249322
Klussen staat nog op een erg laag pitje, er gebeurt wel wat, maar niet veel bijzonders, nog steeds bezig met verf afbranden etc.
We zijn wel in de tuin bezig geweest. Er gaat steeds meer groeien en er komen steeds meer plantjes bij.

Die lelijke grindtegels moeten nog weg, alleen trek ik altijd paupers aan op Marktplaats, waarmee ik een afspraak maak en die vervolgens niet op komen dagen.

Vandaag is project WC van start gegaan. Want het oude toilet was lelijk en oud en vies.

Zo zag het toilet er uit op 4 augustus 2008:

En zo zag het toilet er uit van half augustus tot en met afgelopen weekend.

En na de werkzaamheden van vandaag:

Ik was er vandaag zelf niet de hele dag bij, maar ik kwam thuis en zie dat de toiletpot zo staat, niet in het midden van het toilet. Er komt geen fonteintje terug, btw. Maar ik vind dit er dus heel gek uitzien, ik bedoel, ja, het zit wel in het midden ten opzichte van het nisje, maar het ziet er alsnog GEK uit, of stel ik me aan? Ik ga nog even bespreken dat dit anders moet. Want als de tegels er op zitten en ik erger me er aan, is het een beetje te laat.
pi_68250954
Hij zit idd niet in het midden van de ruimte.
Als je eraan stoort zou ik het zeker laten verhelpen voordat alles dadelijk klaar is.
pi_68252405
De pot zit niet in het midden op de foto.
Dat heeft mogelijk te maken met de plaats van de (oude) afvoer ? zeggen hullie dan.
En een kraantje is verplicht volgens bouwvoorschriften, volgens mij.
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 22:32:35 #255
92034 crew  Vonkenboer
pi_68254959
Ik zou zo ie zo de mogelijkheid maken om uberhaupt een fonteintje aan te sluiten , er zijn veel mensen die dat namelijk wel zouden willen, en het voorkomt een gedoe als je ooit het huis zou gaan verkopen.

Als je het storend vind dat het toilet niet in het midden zit zou ik er zeker wat aan laten doen !
pi_68256502
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Iedereen is in zijn eigen huis toch vrij om te doen en laten wat je zelf wilt doen ?

Zolang niemand het ziet, en je voor 100% zeker weet dat je de kast niet verplaatst, dan zou ik het ook overwegen om daar niet te schilderen
Werk jij je meterkasten ook niet goed af omdat je het toch niet ziet als de meterkast dicht zit
pi_68260747
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zou zo ie zo de mogelijkheid maken om uberhaupt een fonteintje aan te sluiten , er zijn veel mensen die dat namelijk wel zouden willen, en het voorkomt een gedoe als je ooit het huis zou gaan verkopen.

Als je het storend vind dat het toilet niet in het midden zit zou ik er zeker wat aan laten doen !
Ik heb daar over nagedacht en dat besproken. Dat was ik eerst wel van plan, wel de leidingen aanleggen. Maar uiteindelijk besloten dat ook niet te doen. Wie gebruikt er nowadays nog een fonteintje in de wc? Daarnaast zit de badkamer naar het toilet en de keuken is ook twee stappen van het toilet vandaan.
En het lijkt me daarnaast bijzonder sterk dat iemand zou zeggen, als ik het huis verkoop, "het is een leuk huis en voldoet helemaal aan onze wensen, alleen.... er zit geen fonteintje in het toilet. Dus laat maar zitten."
Toilet is echt smal hoor, ik vind het op de foto groter lijken dan het is. het is maar 1m breed. Eigenlijk kan je gewoon niet staan en je handen wassen. Geen fonteintje dus! Weg met dat cliche!
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:31 schreef AnneX het volgende:
De pot zit niet in het midden op de foto.
Dat heeft mogelijk te maken met de plaats van de (oude) afvoer ? zeggen hullie dan.
En een kraantje is verplicht volgens bouwvoorschriften, volgens mij.
Aan de leidingen kan het niet liggen volgens mij, de wc stond eerst ook in het midden. Ik zal nog wel vragen waarom het is gedaan.
Een fonteintje op de wc is wel standaard, maar niet verplicht.
pi_68279630
het is heel duidelijk waarom dat is. Eerst zat het toilet ook niet in het midden, maar nu is de achterwand doorgetrokken over de uitstulping in de muur links (waar waarsch. buizen achterzitten??) waardoor het nu beter te zien is dat ie niet in het midden staat. (als je je hand over die uitstulping legt, zie je dat ie wel in het midden zit van dat stukje muur)

Ik weet niet of een toilet alleen een stukje te verplaatsen is... lijkt me niet?

Als het je zo stoort, dan kun je voor het optisch effect een stukje van die achterplaat afzagen, zodat de uitstulping weer goed zichtbaar is.

-edit- hey ik lieg merk ik!! Op de before foto's staat het toilet dus wél in het midden van de ruimte. Degene die hem heeft geplaatst heeft als midden het stukje muur zonder uitstulping aangehouden. Het moet dus wel terug te plaatsen zijn lijkt me!! Zelf zou ik het niet doen.

Ik zou dus dat stukje van de achterplaat afzagen want je moet er ook nog overheen tegelen. De tegels op de uitstulping lopen dan gelijk over de hele lengte als je een stukje afzaagt wel. Dat de tegels op de uitstulping dan vervolgens niet helemaal gelijk lopen met de tegels op de achterplaat maakt niet zoveel uit, omdat die uitstulping dan optisch ook mooi doorloopt. Ik durf te wedden dat als je het zo aanpakt het toilet ook meer in het midden lijkt te zitten dan op de before-foto's (optisch dan weer) want je hebt dan evenveel tegel aan de linker- als de rechterkant van het toilet.

[ Bericht 12% gewijzigd door m-niki op 22-04-2009 19:15:22 ]
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
  woensdag 22 april 2009 @ 20:54:13 #259
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68283106
ik vind dat echt irritant en nee dit is geen geintje mensen zonder fonteintje...voel me zo ie zo vies na het plassen geen handen kunnen wassen...

stel je bent ongesteld net een tampon ingebracht kan je eerst alle deur grepen beet pakken om naar de keuken te gaan...ieuwww

zou toch de bouwmarkt is checken ze hebben hele kleine met kastje er onder...je wc zit toch scheef kan er makkelijk iets naast...HAHA...

p.s. met je tegels goed uitlijnen kan er veel optisch bedrog en voilla het lijkt of tie in het midden zit !!
pi_68284653
Ik zou inderdaad ook een fonteintje met een kraan (terug) plaatsen.

Hoef niet zoveel ruimte in te nemen; de oude nam was toch ook niet onhandig groot?

En laat ze de WC pot idd ook in het midden van de ruimte plaatsen.

Is geen gezicht zo; pr**tswerk als je het mij vraagt, kwestie van 'te snel' willen plaatsen.

Ik denk dat de meeste van de gasten hetzelfde zullen denken als ze naar het toilet gaan.

Verder wat voor plaatmateriaal hebben ze gebruikt? Groene spaanplaat?
  woensdag 22 april 2009 @ 21:52:17 #261
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_68285054
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:41 schreef naaa het volgende:

Verder wat voor plaatmateriaal hebben ze gebruikt? Groene spaanplaat?
Niks mis met groene spaanplaat, is de "watervaste" versie
De vraag is of je wc pot wel in het midden kan staan, hoe breed is het spul wat achter de spaanplaat verstopt zit?
Als het wel past in het midden, zou je ook nog kunnen overwegen om rechts net zo'n hoek als om je standleiding links zit te maken. mooi symmetrische aanblik
Dalai Lama
pi_68293839
Nou, ik zal nog wel vragen aan de loodgieter waarom de wc niet in het midden staat, hij zal er wel een goede reden voor hebben, en niet omdat hij "snel prutswerk" levert. Volgens mij is dat inbouwreservoir 0,5 meter dus er zou wel genoeg ruimte moeten zijn om 'm in het midden te plaatsen.
En dat fonteintje komt er dus zoals gezegd niet, wij vinden het overbodig.
pi_68311021
quote:
Op donderdag 23 april 2009 08:53 schreef Syytön het volgende:
Nou, ik zal nog wel vragen aan de loodgieter waarom de wc niet in het midden staat, hij zal er wel een goede reden voor hebben, en niet omdat hij "snel prutswerk" levert. Volgens mij is dat inbouwreservoir 0,5 meter dus er zou wel genoeg ruimte moeten zijn om 'm in het midden te plaatsen.
En dat fonteintje komt er dus zoals gezegd niet, wij vinden het overbodig.
ja maar ja maar ja maar het is toch heel duidelijk te zien waarom ie het zo heeft gedaan? Die groene plaat maakt het geheel heel a-symmetrisch, maar hij is begonnen met het muurtje erachter en daar heeft ie het middelpunt van genomen. Als je dat muurtje aanhoudt staat de pot zelf in het midden van het muurtje. Maar dus niet in het midden van de wc..
pi_68311393
Ja, zover was ik al gekomen, dat de pot in het midden van het nisje staat. Ik zie wel dat ie niet willekeurig of met een scheel gezicht de wc heeft geplaatst.
Verder vind ik dat niet heel logisch om te doen, maar dat ligt misschien aan mij.
pi_68314547
vind het niet echt heel storend.
zou denk ik dingen als de wc borstel en de toiletrolhouder dan in diezelfde hoek doen, dus voor de kijkers links, daar heb je nu dan iets meer ruimte, is dan toch juist mooi?

laat zelf nu wel een fonteintje terugkomen op het toilet, maar heb er boven bv ook geen zitten en vind dat niet echt heel erg.
bedoel, naar het toilet gaan zonder te knoeien zal de meesten onder ons toch nog wel lukken?!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_68329780
Maandag wordt het vloertje gestort. Het toilet kon niet in het midden worden geplaatst vanwege de standleiding van de bovenburen. Vandaar dat er is gekozen om 'm dan in het midden van het nisje te plaatsen.
Dus ja, zet daar inderdaad de toiletborstelhouder neer en toiletrolhouder komt daar dan te hangen.
pi_68329993
Jammer dat je het pijpjesglas hebt verwijderd. Dat spul is niet meer te koop en zeer authentiek. Het wolkjesglas wat je hebt gekocht is natuurlijk de beste vervanging, maar het originele is er van af.

Als je die tegels echt kwijt wilt kun je het gemakkelijkst een bulkyzak kopen bij de Gamma. Kost iets van 100 euro, maar daar kun je gewoon de tegels in gooien en ze halen het op. Wel gemakkelijk!
pi_68330728
Pijpjesglas? Bedoel je dat canalé glas? Dat is volgens mij echt niet origineel hoor. Het zat bv ook in de tochtdeur en die deur is duidelijk ooit anders geweest (er blijkt onder die opdekplaat geen paneel te zitten zoals bij de keukendeur, glas liep voorheen tot onderaan door). Ik heb het glas overigens nog gewoon gezien bij de glashandel waar ik het glas heb gehaald. Zij labelden het als jaren 60, meen ik. Misschien niet authentiek maar wel een exacte kopie. Maarja, ik vond het echt té lelijk glas. Heb er nog 1 raampje van, bovenraam keuken.

De tegels worden zaterdag opgehaald, dus dat scheelt me 100 euro. Er blijkt verrassend veel vraag te zijn naar die lelijke grindtegels!

[ Bericht 9% gewijzigd door Syytön op 24-04-2009 11:02:49 ]
  vrijdag 24 april 2009 @ 11:52:33 #269
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_68332406
He jullie huis wordt mooi!
Das de Mient volgens mij? Ik heb daar om de hoek gewoond, leuke buurt!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_68332604
Kamperfoeliestraat? En dank je!
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:22:13 #271
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_68333294
Heb zelf een jaar of 5 in de Heesterstraat (groenste van de buurt ) gewoond. Het is daar ondertussen wel behoorlijk veranderd. Gaan ze nog iets met die schooltuintjes doen?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_68334182
Bedoel je die tuintjes t.o. de nieuwbouw aan de begraafplaats? Daar weet ik niets van, dat zou best kunnen.
de Mient tussen de Valkenboskade en de Kamperfoelielaan wordt wel op de schop gegooid, bushalte wordt verplaatst, plein wordt uitgebreid en de riolering wordt vernieuwd, joy. Twee jaar lang rubber laarzen aan om naar buiten te kunnen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')