De slaapkamers zijn inderdaad erg klein, helaas is dat normaal voor de woningen hier in de buurt, ik ben trouwens bij huizen geweest waar ze nog kleiner waren.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:45 schreef bierzuipert het volgende:
Ik vind het een leuk huis en dito tuin maar erg kleine slaapkamers.
Maar zolang jullie er maar blij mee zijn hoor!
Ben benieuwd hoe de verbouwingsplannen verlopen, veel succes met klussen!
Gekocht voor 140.000 euro. Het budget voor verbouwingskosten is ongeveer 15.000 en ja dat is krap. Hoewel we allebei niet bijzonder handig zijn, proberen we toch een aantal dingen zelf te doen om het een beetje te drukkenquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef ozzyat105 het volgende:
Jee wat een werk. Hoeveel heb je voor het huis betaald en waar schat je de verbouwskosten op?
Heb je al offertes aangevraagd?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:14 schreef Syytön het volgende:
[..]
Gekocht voor 140.000 euro. Het budget voor verbouwingskosten is ongeveer 15.000 en ja dat is krap. Hoewel we allebei niet bijzonder handig zijn, proberen we toch een aantal dingen zelf te doen om het een beetje te drukkenHelaas vallen dan eigenlijk alle grote klussen, zoals de keuken, badkamer en toilet, meteen af
Floorplanner ga ik vanavond wel even maken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:15 schreef CollinDH het volgende:
Gefeliciteerd mede Hagenaars, lijkt mij een leuk huisje en opknapproject !
Jammer dat die slaapkamer een beetje smal is, heb je een plattegrondje ? Kan je anders leuk maken met Floorplanner.
Verhuizen over 1 maand en je verbouwingsbudget lijken mij erg strak. Op bijvoorbeeld werkspot krijg je snel een indicatie van de kosten.
Maar bijvoorbeeld slopen, een IKEA keuken monteren, laminaat leggen, tegelen en schilderen kan je denk best zelf (leren).
En als je binnendeuren gaat vervangen wel paneeldeuren plaatsen ;-)
Bedankt!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:15 schreef CollinDH het volgende:
Gefeliciteerd mede Hagenaars, lijkt mij een leuk huisje en opknapproject !
Maar bijvoorbeeld slopen, een IKEA keuken monteren, laminaat leggen, tegelen en schilderen kan je denk best zelf (leren).
Mwoah, ik heb er eigenlijk teveel voor betaald, het is getaxeerd op 125.000. het stond in de verkoop voor 149.00 trouwens dus ik heb nog wel wat van de prijs af kunnen halen.quote:
Dat is echt een heel erg leuk gedeelte, helaas zit ik in een ander gedeelte, de heesterbuurt. Maarja, ik kon daar voor dit bedrag geen tuin krijgen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef wiree het volgende:
Een leuk huis heb je, ik heb zelf als kind nog in de Vruchtenbuurt gewoond, in de Pippelingstraat. De huizen zijn niet groot, maar ze hebben wel sfeer. En heerlijk met zo,n tuin!
Noodgedwongen (ivm bouwvergunningen) wordt de badkamer ook als laatste verbouwd, maar ik denk dat de douche er wel uit moet als de muur eenmaal gesloopt wordt, helaas.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef ozzyat105 het volgende:
Als ik jullie was zou ik de verbouwing van de badkamer voor het laatst bewaren. Dan kun je iig gewoon douchen.
Zeer goed idee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef ozzyat105 het volgende:
Als ik jullie was zou ik de verbouwing van de badkamer voor het laatst bewaren. Dan kun je iig gewoon douchen.
Ja je hebt goed je paardje geholpen!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:44 schreef k-Rin het volgende:
Terugvindpost!
Hout uit de gang wegslopen was tof.
Daar zijn paardjes voor!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:06 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ja je hebt goed je paardje geholpen!
Ja.. ik heb eigenlijk teveel betaald, maar ik heb al 9000 van de vraagprijs gekregen, dus lager wilden ze niet gaan. De vorige bewoner had het voor ook wel een tamelijk hoge prijs. Komt nog bij dat dit huis na drie dagen al verkocht was, maar deze mensen kregen de financiering niet rond, en zij waren op 142.000 uitgekomen... Ik heb het huis ook weer gekocht 5 dagen nadat het weer in de verkoop zat.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:36 schreef Charisma het volgende:
gefeli met dit mooie huis ! mijn woning is precies hetzelfde gesneden, ik woon ook in Den Haag
vond het wel veel geld voor wat je krijgt en nog moet gaan verbouwen..het plafont is zeker verlaagd en eronder kan nog het oude gestucte plafont zitten met van die mooie afwerkingen, als je dit ook nog wilt herstellen dan kost het echter nog een hoop centen meer
Leuke ontdekking !quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:02 schreef Gizmore het volgende:
Bij nadere inspectie kwamen we er achter dat ook onze deuren het slachtoffer zijn geworden van de (jaren '70) moderniseringGelukkig hebben we ze snel uit hun lijden verlost door ze te bevreiden van deze opgetimmerde platen.
Ja, ik heb al aangegeven, alleen met bon ivm hypotheek, maar dat is geen probleem, het is gewoon een klusbedrijf. Ze zijn vandaag langsgeweest voor een offerte.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:11 schreef dahei het volgende:
Leuk huis, maar ik denk dat je wel krap zit met je budget gezien je plannen. Ik lees dat je polen gaat inschakelen. Als je het arbeidsloon ook gaat betalen van je hypotheek moet je wel bonnetjes hebben, ik weet niet of dat gaat lukken?
Misschien is het 't verstandigst om zaken die kunnen wachten tot 't laatst te bewaren, het is lullig als je straks een mooie tuin hebt, maar geen slaapkamer.
Veel succes met klussen!
Dat was me op die foto niet eens opgevallenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:21 schreef Dromer het volgende:
Op die foto van de tuin zie je meteen al een gluur achterbuur.
Zo, jullie tuin is aardig opgeknapt, ziet er goed uit hoor!quote:Op zondag 10 augustus 2008 07:31 schreef dahei het volgende:
Leuk om jullie zo te zien klussen. Je bent lekker bezig!
Je hebt trouwens dezelfde fout gemaakt als ikzelf, je hebt de stronken van de struiken en bomen erg laag bij de grond afgesnoeid waardoor het nu een stuk moeilijker is om de stronken eruit te halen. Je hebt geen "wig effect meer". Nu moet ik wel zeggen dat de grond hier in Zoetermeer wat kleiachtiger is dan in Den Haag, maar het zal uiteindelijk wel lukken. Ik heb hier nog een Lier-ratel liggen die wij hebben gebruikt om de stronken mee uit de grond te "krikken". Je moet alsnog graven, maar dat ding heeft 1200kg trekkracht, wat best wel helpt. Als je hem nodig hebt mag je hem gratis komen halen waarbij ik het wel zou waarderen als je hem, nadat je klaar bent, weer aan een andere fokker beschikbaar stelt.
Nu ik goed naar de foto's (de bladeren) kijk zie ik dezelfde planten die bij ons groeiden. Heb je een schaduwtuin? Dit zijn planten die het voornamelijk goed in de schaduw doen?
Dit is trouwens onze tuin:
[..]
ik stuur je een pmquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:06 schreef dahei het volgende:
@Charisma, ik regel het in eerste instatantie via Syytön, dan regel jij het maar via haar. Lijkt me het meest eerlijk. Mocht Syytön hem toch niet willen, dan laat ik het wel even weten.
@Syytön, ik werk in Den Haag (Centrum). Wat mij betreft neem ik hem maandag of dinsdag mee en pik je hem bij me op. Laat het maar even horen
Lijkt me overigens lastig om te klussen zonder auto, in mijn laatste klusperiode bleef ik heen en weer rijden voor spulletjes.
Denk overigens niet dat het zonder moeite gaat... Zeker de penwortel die diep naar beneden recht onder de stam is, zit vaak (te) goed vast.
ja dat dacht je maar die kwam bij mij terecht hihiquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:07 schreef dahei het volgende:
Ik heb weer een mailtje aan Syytön gestuurd.
nee klopt, we zijn er alleen 's avonds..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:01 schreef Charisma het volgende:
[..]
ja dat dacht je maar die kwam bij mij terecht hihi![]()
ik ben trouwens net langsgereden maar er was niemand thuis
aahja, nou is was toevallig in de buurt en dacht ik rij even langsquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:20 schreef Syytön het volgende:
[..]
nee klopt, we zijn er alleen 's avonds..alleen morgen is Gizmore er 's middags.
Eh nee dat is de bel.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:22 schreef Charisma het volgende:
[..]
aahja, nou is was toevallig in de buurt en dacht ik rij even langs
trouwens,,, ik hoorde steeds een koekoek toen ik door de brievenbus gluurde..hebben jullie een koekoek in de tuin????of een oude klok aan de muur hangen met een koekoek er in ?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:11 schreef Syytön het volgende:
[..]
Eh nee dat is de bel.
Volgens mij had je 'm te enthousiast ingedrukt, want hij was blijven hangen, dus toen we gisteravond binnenkwamen hoorde we dat dat ding.![]()
Moet nog even vervangen worden door een normale TRING bel.
het is trouwens nog niet echt gelukt met de lier, omdat we 'm nergens aan vast kunnen zetten, er staan verder geen bomen in de tuin.
Een koekoeksbel.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:36 schreef Charisma het volgende:
[..]
ooh je meent het .....![]()
![]()
![]()
![]()
ik was er om ongeveer 4uur., dus die koekoekte nog lekker door , proest .....![]()
Kijk maar uit dat je dan niet de schuur eruit liert ipv de stronk.quote:als je nu iets aan de schuur bevestigt wil het dan niet lukken met de lier of een deel van de schutting eruit en bij een boom van de buren vastmaken?
zit ik straks ook aan te denken hoe ik dit moet doen bij thuis....
Een afzuigkap die er al hing in de keuken, die is op zich nog prima en het scheelt geld. Het is de afzuigkap op deze foto.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 06:56 schreef dahei het volgende:
Leuk hé je eigen keuken maken met de keukenplanner!? Waar heb je eigenlijk voor gekozen? Een recirculatiekap of een afzuigkap? Ik hoop het laatste, want dat scheelt heel veel rook (waterdamp) en luchtjes.
Ga je dan een koof over de gehele lengte van de keuken maken voor de afvoer van de kap of alleen dat stukje naar rechts? Op zich heb je er zo te zien de ruimte wel voor.
Is die boom er trouwens al uit?
Dit is ruim een metertje of 6 zo te zien. Vroeger maakten ze wel vaker van die lange smalle keukens parallel aan bv. de woonkamer.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 12:10 schreef Charisma het volgende:
aah jammer dat de boom er no niet uit is, daar moet dan blijkbaar toch zwaardere gereedschap gehaald worden...
wil je de lier voor me vasthouden Eline?
past de keuken in zijn geheel wel ? hij lijkt me zo lang ?
Ik ook!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:08 schreef M3rcury het volgende:
Als mijn tentamens voorbij zijn kom ik ook helpen met klussen!!!!
Daar had de vorige bewoner ook geen zin in blijkbaar, want dat was niet gebeurdquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:43 schreef esjuh het volgende:
Wees in ieder geval blij dat je niet zelf de plinten hoeft te leggen, want dat was een enorm karwei (zeker in een oud huis met schuine muren)
Plakplinten zijn prima, het heeft jaren goed gelegen bij mij. Maar laat je het leggen? Het is echt kinderlijk eenvoudig hoor!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:35 schreef Syytön het volgende:
Even een upje.
Amper een &$**(# gebeurd omdat ik nog steeds geen klusbedrijf heb.
Volgende week donderdag moeten we verhuizen, omdat ik de huur heb opgezegd per 1 september en er al een nieuwe huurder is (blijven was toch al geen optie wegens krap budget).
Anyway, nu maar laminaat leggen in de woon- en eetkamer omdat hier eigenlijk bijna niets aan hoeft te gebeuren, zodat we de eerste tijd "fatsoenlijk" kunnen leven op 37m2.
Over dat laminaat even een vraagje... Wat zouden we hier het beste kunnen leggen qua plinten? Plakplinten of muurplinten? Dat laatste lijkt me nl. erg lastig ivm de schouw en andere hoekjes, dit lijkt me alleen handig als je rechte muren hebt zonder uitsteeksels e.d..
Muurplinten oogt wel chiquer vind ik zelf maar het moet wel mogelijk zijn allemaal.
Ik laat het laminaat leggen overigens wel uitbesteden dus we hoeven zelf niet te prutsen. Maar ik wil morgen al het materiaal halen dus ik zou graag willen weten wat voor plinten ik het beste kan halen.
Ja ik laat het leggen, de kamer heeft schuine wanden, en allerlei hoekjes en schuine muren. We hebben het al eens zelf gelegd in het vorige huis maar dat was niet erg goed gelukt. Vooral de plinten = drama.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Plakplinten zijn prima, het heeft jaren goed gelegen bij mij. Maar laat je het leggen? Het is echt kinderlijk eenvoudig hoor!
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:35 schreef Syytön het volgende:
Wat zouden we hier het beste kunnen leggen qua plinten? Plakplinten of muurplinten? Dat laatste lijkt me nl. erg lastig ivm de schouw en andere hoekjes, dit lijkt me alleen handig als je rechte muren hebt zonder uitsteeksels e.d..
Muurplinten oogt wel chiquer vind ik zelf maar het moet wel mogelijk zijn allemaal.
De originele muurplinten zijn er niet meer dus daar moeten sowieso muurplinten komen, ook een beetje lastig want er zit spacspuitwerk op de muren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:39 schreef CollinDH het volgende:
In de woon- en eetkamer zijn de orginele muurplinten verwijderd en die heb je niet meer ? Ik zou daar dan hoge muurplinten opschroeven. Geen houtmotief maar kleur van de muur en van massief hout, MDF of iets hols zodat je er kabeltjes achter kan leggen.
Op de bodem van de schouw een los stuk afgerond hout/MDF bovenop het laminaat leggen. Aan de voor en achterkant heb je dan in ieder geval geen plinten nodig.
Bij de suitedeuren is denk het mooist/handigst het laminaat onder de grondrail door te leggen. Daar is dan ook geen plint nodig. Bij terughangen van de suitedeuren moeten die dan misschien iets worden ingekort of wellicht is de bovenrail hoger te zetten.
Als je de drempels laat liggen moeten daar denk plakplinten tegen aan komen. Ik zou echter de drempels er uit halen en het laminaat ook doorleggen, zowiezo onder de deuren van de vaste kasten. En het laminaat pas leggen als de bouwvakkers de deur uit zijn ;-)
[..]
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:59 schreef Syytön het volgende:
[..]
De originele muurplinten zijn er niet meer dus daar moeten sowieso muurplinten komen, ook een beetje lastig want er zit spacspuitwerk op de muren.
Wat betreft die schuifseperatie is het wel mooier om daar laminaat onder te leggen maar dat wordt wel een beetje lastig omdat dan de bovenrail hoger moet komen te liggen, en waar de rails tussen de muur en bergkast verdwijnen (als de schuifdeuren helemaal openstaan), moet dit ook exact even hoog worden als de vloer.
Bij hun hingen de schuifdeuren aan een rail aan de bovenkant, en er zitten in de gleuven waar de deur verdwijnt een soort van tochtstrips, als ik het goed heb gevolgd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:14 schreef AnneX het volgende:
In Dude & Arty's Parkplatz, Teil nein. Jawohl! Nein! Jawohl! zie je hoe Dude & Arty het hebben opgelost.
Alleen weet ik niet in welk deel dat staat beschreven.
Je kunt anders het vast wel even vragen met pm.
of zij reageert zelf even ...
Omg, ze vertrouwen jou toch hopelijk niet met een kwast! MIJN ARME MUREN(vooral de deur was er ernstig aan toe)quote:
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:51 schreef Syytön het volgende:
De vloer is vandaag gelegd.![]()
Ben er redelijk tevreden mee, ze hadden het alleen wel wat meer 'wisselend' mogen leggen, alle groeven zitten nu op gelijke hoogte... maar ach het ziet er verder goed uit. Moeten alleen nog vloer plakplinten komen.
De camera is even uitgeleend dus telefoon foto's... Morgen betere foto's en verhuischaos.
Keuken is ook bezorgd!
Ontzettend frustrerend dat daar zo'n grote mooie keuken met vaatwasser en oven klaar staat en dat ik voorlopig nog moet wachten voordat het uberhaupt uitgepakt kan worden.![]()
Die rode kozijnen opschuren is trouwens echt hels werk, het rode poeder stuift alle kanten op en het gaat ook ontzettend langzaam, en ik heb alleen een schuurmachine voor grote oppervlakken. Moet nog zo'n muis-dingetje kopen, daar gaat het hopelijk beter mee.
Nou, we schuren de kozijnen helemaal af, doen we bij alles in het huis, omdat over het houtwerk al een paar lagen verf zitten. Dus op zich hebben we van de kleur geen last.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel minimaal 2 x gronden, denk ik.
Dat heb jezelf ws ook bedacht.
Het viel mij al tegen bij het schilderen van een terracotta - licht oranje trap.
Helpt een schuurmachine met opvangzak niet tegen het stof ? Ergens lenen misschien?
Toch ziet de vloer er prima uit. In ieder geval hebben ze het consequent gedaan.
Succes met de laatste loodjes.
Jammer dat het niet gelukt is. Er zijn echter nog een paar alternatieven. Bij Boels verhuren ze een speciaal apparaat om de stronk in de bodem weg te hakken.quote:Hey Charisma, je kunt de lier komen ophalen, roep maar wanneer je kunt. Het werkt helaas niet omdat we niets hebben om 'm aan te bevestigen. Huidige plan: met een bijl op de wortels hakken en hopen dat 't uiteindelijk afsterft/wegrot. Wat dat betreft komt de regen goed van pas.
Tof apparaat, wel duur, zeker voor 1 boomstronk. We kijken van het voorjaar wel, de tuin is nu wel het minste van mijn zorgen.quote:Op maandag 8 september 2008 18:40 schreef dahei het volgende:
[..]
Jammer dat het niet gelukt is. Er zijn echter nog een paar alternatieven. Bij Boels verhuren ze een speciaal apparaat om de stronk in de bodem weg te hakken.
http://www.boels.nl/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=26729
Je kunt ook altijd nog met een reciprozaag de wortels doorzagen, dit gaat vaak wat makkelijker dan hakken.
Dat vermoeden had ik wel, al doende moet je (meestal) toch een paar zaken uitstellen. Ik heb zelf ook een paar zaken moeten laten schieten. Zaken kosten altijd veel meer tijd en geld als dat je voorzien had. Wat je wel kunt doen is, met een speedboor gaten in de wortels en strong boren, dit zorgt ervoor dat ze gaan rotten (het water blijft erin staan). In de lente zijn de wortels dan waarschijnlijk gemakkelijk te verwijderen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:49 schreef Syytön het volgende:
[..]
Tof apparaat, wel duur, zeker voor 1 boomstronk. We kijken van het voorjaar wel, de tuin is nu wel het minste van mijn zorgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor het beschikbaar stellen van de lier.
ook een goed idee eigenlijk, want ik weet ook niet waar ik de lier aan moet bevestigen en ik heb er in het voorjaar vier wortels die eruit moetenquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef dahei het volgende:
[..]
. Wat je wel kunt doen is, met een speedboor gaten in de wortels en strong boren, dit zorgt ervoor dat ze gaan rotten (het water blijft erin staan). In de lente zijn de wortels dan waarschijnlijk gemakkelijk te verwijderen.
Hij woont er nu bjna 4 weken, we hebben 'm na 2 weken al naar buiten gestuurd, hij komt de tuin namelijk toch nog niet uit, die sukkel weet niet dat je over de schutting kan klimmen.quote:Op zondag 21 september 2008 08:25 schreef dahei het volgende:
Gaat er goed uitzien zeg! Mooi die strakke wandjes!
Ik weet niet hoe lang poesbeest al in het huis is, maar ze zeggen dat je minimaal twee weken moet wachten totdat je het beest buiten laat. Als je dit niet doet wandelt ze vrolijk naar haar oude huis terug. Ze lijkt overigens een beetje op onze Happy Ons nieuwe poesje Happy
Komt ie vanzelf wel achter, maar na deze tijd komt ie wel weer terug naar het juiste huis.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:52 schreef Syytön het volgende:
[..]
Hij woont er nu bjna 4 weken, we hebben 'm na 2 weken al naar buiten gestuurd, hij komt de tuin namelijk toch nog niet uit, die sukkel weet niet dat je over de schutting kan klimmen.
Ja hij is geënt, maak me er ook geen zorgen over dat hij niet naar huis komt. Hij moet alleen nu nog even spierballen kweken want iedereen heeft schuttingen staan in de tuin, dus als hij mijn schutting over is, komt hij nog niet ver zonder de volgende schutting alweer te moeten beklimmen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:26 schreef Dromer het volgende:
[..]
Komt ie vanzelf wel achter, maar na deze tijd komt ie wel weer terug naar het juiste huis.
Wel van inentingen voorzien, neem ik aan?
Het vervelende is alleen dat jij ook die schuttingen over moet als hij zelf niet meer terugkomt (als je buren niet thuis zijn).quote:Op woensdag 24 september 2008 08:48 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ja hij is geënt, maak me er ook geen zorgen over dat hij niet naar huis komt. Hij moet alleen nu nog even spierballen kweken want iedereen heeft schuttingen staan in de tuin, dus als hij mijn schutting over is, komt hij nog niet ver zonder de volgende schutting alweer te moeten beklimmen.
hehe, er zijn geen nieuwe klusfoto's.quote:Op donderdag 25 september 2008 14:14 schreef Charisma het volgende:
ik wachte eigenlijk op nieuwe klusfotos
Ik ben hier ook al vijf weken aan het magnetronen... Ik heb zo'n zin in lekkere zelfgemaakte spaghetti ondertussen dat ik er zelfs over gedroomd heb....hahaha..quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:16 schreef Syytön het volgende:
... we magnetronnen nog lekker verder.
Ik heb HEEL veel zin in wraps, en alle diepvriespizza's zijn opeens in de aanbieding en zien er bijzonder smakelijk uit, dit terwijl ik zelden tot nooit diepvriespizza's eet.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:47 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Ik ben hier ook al vijf weken aan het magnetronen... Ik heb zo'n zin in lekkere zelfgemaakte spaghetti ondertussen dat ik er zelfs over gedroomd heb....hahaha..
Hoe lang moeten jullie nu nog wachten op de keuken?
Nog niet helaas, ik heb even geen zin meer om te klussen, als de keuken is geplaatst hoop ik weer hernieuwde energie te hebben, dan gaan we de slaapkamer afmaken.quote:
Waar heb je die plattegrond in gemaakt?quote:Op maandag 29 september 2008 09:04 schreef Syytön het volgende:
Hier nog een plattegrondje voor de volledigheid:
Ja als de keuken er in zit dan vordert het weer wat en dan is er een hoop troep weg, en dan is er weer een lichtpuntje.quote:Op maandag 29 september 2008 15:15 schreef dahei het volgende:
Vervelend hé, op een gegeven moment ben je het klussen gewoon zat... Ik heb dat ook gehad. Het beste kun je dat heel even wachten om daarna weer met hernieuwde moed verder te gaan.
Floorplanner!quote:Op maandag 29 september 2008 15:22 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Waar heb je die plattegrond in gemaakt?
Ja, alle portiekwoningen lijken qua (oorspronkelijke indeling) allemaal op elkaar, zeker de etage woningen met oppervlakte 70-100 m2. Weinig origineel wat dat betreft, die tijd.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:16 schreef Charisma het volgende:
nog even doorbijten , stukje bij beetje vorderd het wel
vind wel geinig dat alle woningen op elkaar lijken uit die tijd
mijn plattegrond zou precies hetzelfde ijn ...alleen is mijn achterslaap kamer iets breeder en de zitkamer is smaller
doet de koekkoek het nog ?
Daar leg je dan ook wel een flinke bom duiten voor neer, moet ik zeggen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 08:51 schreef Sleeve het volgende:
Het ziet er naar uit dat jullie keuken eerder af is dan die van ons!
Veel plezier met koken, en daarna afwassen in de nieuwe vaatwasser!
Ja dan betaal je gewoon door en vragen ze doodleuk 60 euro verhuiskosten.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:46 schreef Charisma het volgende:
jeemig wat duurt dat lang , 4 augustus ???? en dan nog voor betalen ook?
fijn dat de keuken nu eindelijk staat, nu gaat het weer vooruit
Een centimeter over aan de smalle kant van je keukenblad? Lijkt me een inmeetfoutje.quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:11 schreef Syytön het volgende:
Probleempjes:
- wcd voor spotverlichting bovenkastjes zat te hoog, daardoor moesten de bovenkastjes iets omhoog, waardoor ze niet aansluiten met hoge kast
- door het plaatsen en tillen van aanrechtblad is het zijpaneel van de hoge kast iets beschadigd
- de muren zijn zo scheef als een skibaan. Daardoor sluit de hoge kast en het werkblad niet aan op de muur. Wat nu? Het is een centimeter wat er tussen zit aan de raamkant.
Het is een gelamineerd maatwerkblad van Ikea, het is dus eigenlijk gewoon spaanplaat met een laagje eroverquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:18 schreef Barb het volgende:
Heb je niet een close-upje van het blad? dat lijkt wat gemarmerd of geolied te zijn of zie ik dat verkeerd?
Het kattenluikje in de keukendeur staat geen moment stil. Meneer loopt de hele tijd heen en weer als ie de kans krijgt. Hij is trouwens nog steeds niet over de schutting geweest, denk niet dat ie erg doorheeft dat dat kan.quote:Poes voelt zich zo te zien wel thuis in tokkietuin,.
Het is wel meer dan een centimer, ik krijg er makkelijk een vinger tussen. Ook bij de kant van de gootsteen trouwens, als je goed kijkt op de foto zie je aan de bovenkant nog zo'n sleuf zitten. Een hele brede kitrand lijkt me niet zo werken, vooral niet omdat de hele muur nog behandeld moet worden (en we die kitrand dus ook zelf moeten doen). Ik heb trouwens nog steeds het idee dat de muur niet erg stevig is. Het is gips, maar ik twijfel of het wel veel steviger wordt door er van die schrobbestendige latexverf tegenaan te gooien (ivm stoten e.d.).quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:22 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een centimeter over aan de smalle kant van je keukenblad? Lijkt me een inmeetfoutje.
Brede kitrand maken? (niet mooi, maar als je die goed glad maakt kan het er mee door)
Het is eigenlijk donkerbruin met houtdessin en houtstructuur (zeg maar). Het viel mij in ieder geval erg mee hoe het er in het echt uit ziet. Is natuurlijk altijd maar afwachten...quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:28 schreef Barb het volgende:
Als het blad eruit ziet zoals ik denk dat het eruit ziet, is het een erg mooi blad,.
Poezen hier snappen wel hoe ze de schutting over moeten, maar begrijpen het katteluikje niet. Je kan niet alles hebben, moet je maar denken,.
Kloptquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:56 schreef Qrious het volgende:
Ziet er leuk uit!Zeker bij de Mient in de buurt?
Anyway, je kunt kleine (hoek)latjes kopen en die tegen de kast plakken, waardoor je niet ziet dat de naad toeloopt naar boven toe. Snap dat dat niet het meest elegante is, maar dan die je de speling iig niet meer wat je bij een kitnaad nog wel zult blijven zien. Als je er leuke/goeie van uitzoekt kan t soms wat extra's geven in een pandje uit die tijd![]()
Het is een bakstenen draagmuur, maar het stucwerk is van gips. Er zit als het goed is wel fix&finish over, maar het is niet enorm egaal en ik heb het idee dat je er zo een stukje uit tikt als je niet voorzichtig bentquote:En de wand is van gipsblokken van bijv Silka bijv bedoel je? Latex doet niet veel met de stevigheid ervan op zich, tis gewoon wat steviger dan gewone verf zodat t niet vervaagd of afbladderd bij het schoonboenen en geen vocht in zich opneemt
Ja die hebben ze in verschillende vormen, afmetingen en houtsoorten bij de bouwmarkt, gewoon bij het andere standaard houtwerk.. En kunststof zou je ff naar moeten zoeken.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:09 schreef Gizmore het volgende:
KloptVoor de kast lijkt me dat ook wel een goed idee inderdaad. Is dat gewoon bij de bouwmarkt te krijgen?
Rest nog het aanrechtblad... Morgen toch maar even vragen of alles niet toch nog maar wat dichter tegen de muur kan, dan is dat in principe opgelost. Zo niet, dan moet er een andere oplossing komen.
Na een flinke droogtijd kan stucwerk best wat hebben, stevige latex helpt in dat geval wel ietsjes als je t goed dekkend aanbrengt. Je moet er alleen geen deksel tegenaan donderen ofzo dan heb je sneller wat dan wanneer er tegels op zitten, die hardheid verschilt gewoon ontzettend.quote:Het is een bakstenen draagmuur, maar het stucwerk is van gips. Er zit als het goed is wel fix&finish over, maar het is niet enorm egaal en ik heb het idee dat je er zo een stukje uit tikt als je niet voorzichtig bent
Ja dat klopt. Een stapelbed vonden we te ongezellig. Dan maar geen openslaande deuren (je kijkt toch tegen de schuur aan en de afvalbak dus zo erg is 't niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:17 schreef Renesite het volgende:
Tof hoor!
Overigens. De slaapkamer is maar 2 meter breed? Een bed is doorgaans toch 2 meter lang? Dat betekend dat de dubbele deuren niet bruikbaar worden?!
Ja alleen moeten we nog even een ladeverdeler halen, want alles verschuift nu bij het openen/dichtdoen van de lades.quote:
Ja, ben blij dat ik lades heb genomen, toch wel wat beter dan op je hurken in een keukenkastje graaien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:50 schreef Sleeve het volgende:
Erg mooi! En ook praktisch met die lades![]()
Heb je al gekookt???
Wat ga je eigenlijk doen met de muur, tegels?
Verf zo te zien.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Nette en strakke keuken is het geworden !
Word er boven het aanrechtblad tegels geplakt ? Of kiezen jullie een andere manier van afwerken ?
Neem je toch bloemetjestegels?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:22 schreef Syytön het volgende:
Ja, we gaan het inderdaad verven, ik hou niet van tegels in de keuken. Ik vind dat te klinisch.
Ieee, ik heb dat wel eens gezien, ik vind het echt vreselijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:15 schreef dahei het volgende:
Een vriend van me heeft een spiegel op maat laten snijden en dat als achterwand gebruikt. Best leuk hoor, geeft ruimte in je keuken (aangezien jullie keuken toch best wel een pijpela is, is dat misschien een idee).
Ja klopt ze slaan naar buiten open. Moet ook over het bed klauteren (als dat er eenmaal staat), om de deuren te openen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:06 schreef Charisma het volgende:
de dubbele deuren slaan toch naar buiten open? ik heb mijn bed ook achter staan , 2 m lang en heb nog net 8 cm aan het voeiteinde over, maar daar kan ik niet langslopen hihi, ik krabbel over mijn bed heen en sla dan de deuren open![]()
toffe keuken maar ben je niet bang dat als je spettert met koken en afwas je mooie muur heel snel vies wordt ?
precies zo doe ik het ook, ik ga ook met de stofzuiger buitenomquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:20 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ja klopt ze slaan naar buiten open. Moet ook over het bed klauteren (als dat er eenmaal staat), om de deuren te openen.
Maar uit praktisch oogpunt zijn ze heel handig: als ik nu via de keuken met de stofzuiger naar buiten ga, kan ik super makkelijk achter het bed stofzuigen.
Afwas doe ik natuurlijk niet meer nu ik een vaatwasser heb.maar er komt nog wat op de muren. Afwasbare verf op de muren, achter de gaskookplaat komt nog een rvs plaat, en achter de kraan komt nog een glazen plaatje voor de spetters. Ik ben heel erg anti-tegel in de keuken.
Maar voorlopig even voorzichtig koken want daar zijn we nog niet aan toe gekomen. Ik ben druk met de slaapkamer bezig want ik wil na twee maanden wel weer eens in een bed slapen.
Al het houtwerk in de slaapkamer is donkerbruin. Dat heb ik nu geschuurd en in de grondverf gezet en de beschadigingen bijgewerkt met lak plamuur.
Maarrr ik kan maar niet beslissen wat voor kleur ik de plinten moet schilderen. De muren hebben de kleur RAL 9010. Er zijn zoveel kleuren wit: parelwit, ivoorwit, appelwit, roomwit, hemelwit.. En alles lijkt natuurlijk op elkaar, en alles ziet er natuurlijk als het geverft is heel anders uit.![]()
Dus ik heb nu maar, ten einde raad, een klein potje RAL 9010 laten mengen. Eens kijken hoe dat er uit ziet in combinatie met de ral9010 muur.
Het zal nu sowieso idd de irritatie zijn. Voordat je last van ingeademde asbest krijgt ben je vele jaren verder.quote:Op zondag 9 november 2008 13:08 schreef Qrious het volgende:
Maar de lijm was van asbest toch, niet de vloerbedekking?Dan zou er niks mis moeten zijn op zich, misschien gewoon wat irritatie in de luchtwegen verder en dat t tussen de oren zit omdat je weet dat er asbest bij betrokken is. Anders gewoon ff langs de doc gaan voor een uitlegje/onderzoek o.i.d. dan kun je ook weer wat makkelijker gerust ademhalen
Haha, nou het interesseert me echt totaal niet dat achter de kast een wit vlak zit, echt 0,0.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:05 schreef Charisma het volgende:
NOU NOU
![]()
een witte vlak waar de kast staat , ik kom er niet meer bij ,d at klein stukje had ik nu wel afgemaakt hoor, dat staat toch niet ook al zie je het niet![]()
en je hebt hetzelfde kleur laminaat als ik - ook toevallig ? alleen heb ik het niet bij de praxis gekochtz
ziet er goed uit !
Ja tuurlijk voor de foto staat het apart. Had natuurlijk die foto niet moeten posten, omdat Fokkers Pietje Preciesen zijn.quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:25 schreef Skyflipper het volgende:
Iedereen moet altijd zelf lekker wet hoe hij / zij iets verft, maar geef toe.. het staat wel apart!
Onder het bed ligt wel gewoon laminaat?
Je huis ziet er wel netjes uit, mooie kleurtjes!
ja hoe verzinnen ze het...quote:Op zaterdag 22 november 2008 18:18 schreef Syytön het volgende:
. Er lag hiervoor door het hele huis in de breedte laminaat, dat zag er echt niet uit (was sowieso al lelijk laminaat).
heb je boven de kookplaat aan de wand ee nvoorziening getroffen?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:22 schreef Syytön het volgende:
Ja, we gaan het inderdaad verven, ik hou niet van tegels in de keuken. Ik vind dat te klinisch.
Nog niet, gaat wel gebeuren, zo'n RVS achterwand...quote:Op zaterdag 22 november 2008 19:00 schreef zwemmer431 het volgende:
[..]
heb je boven de kookplaat aan de wand ee nvoorziening getroffen?
Zit je bij Hetnet? Die smerige paupers die houden mij ook aan het lijntjequote:Op maandag 13 oktober 2008 09:28 schreef Syytön het volgende:
[..]
Daar leg je dan ook wel een flinke bom duiten voor neer, moet ik zeggen.Maargoed, dat nemen we dan maar voor lief.
Maarja als de keuken eenmaal staat moeten we nog alles verven en de vloer leggen, wandplank monteren, magnetron ophangen, raampje herstellen voor de afzuigkap-afvoer, plinten.. dus we zijn nog wel even zoet.
Morgen komt trouwens een KPN monteur voor het internet dat nog steeds niet werkt. Voor de goede orde, ik gaf op 4 augustus de adreswijziging door.
Nee zit bij Telfort, maar het is allemaal 1 pot nat hoor. Succes ermee!quote:Op zondag 23 november 2008 03:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zit je bij Hetnet? Die smerige paupers die houden mij ook aan het lijntjeHeb al uren aan de lijn gehangen en telkens krijg ik weer een ander verhaaltje
Maar serieus, waarom zou ik het verven? Zodat de volgende bewoners zich niet samen zullen bescheuren als ze de slaapkamer inkomen?quote:Op zondag 23 november 2008 08:32 schreef Charisma het volgende:
ik blijf er toch bij, helemaal afmaken , en niet wat je later allemaal weer kun doen, zo een kwat pakken en dan weer witten, doe je echt niet als je het weer verkoopt, dat leert het prcess , maar goed m ik ben dan geen pietje precies maar wel iemand die dingen wel afmaakt
Decor Style Teak! (zoiets) Het is DEZE week in de aanbieding, het is normaal ong. 16 euro per vierkante meter, wat uitkomt op zo'n 40 euro per pak, maar deze week 32 euro per pak. Staat in de folder op de website, bij het laminaat, linksonder op de rechterpagina.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:09 schreef zwitsalbaby00 het volgende:
hai syytön,
Ziet er heel leuk uit, ben vooral fan van je laminaat in de slaapkamer. Ik las gekocht bij Gamma.
Weet je misschien de naam en de prijs?
Thanx en succes verder.
Hmm, dat lijkt me wel een duur apparaat, die Powerfile. Heb je enig idee wat het kost?quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:54 schreef dahei het volgende:
Ikzelf vind een dremel niet het fijnste hulpstuk hiervoor, je beschadigd het hout veel te snel doordat je de schuurstukjes niet goed plat kunt houden. Het beste werken (denk ik) de klap of polijst schijven.
Volgens mij is dé oplossing voor dit soort werk een Powerfile http://www.blackanddecker(...)ils/catno/XTA900EKA/
Volgens mij iets van 60 euro nieuw. Wat je ook kunt doen is een afbander gebruiken en een verfschapper.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:09 schreef Syytön het volgende:
[..]
Hmm, dat lijkt me wel een duur apparaat, die Powerfile. Heb je enig idee wat het kost?
Ik ga vanavond proberen of het werkt met verfafbijt en dan met handschuurpapier schuren.
Met een Powefile raus je zo door de deur heenquote:Op vrijdag 28 november 2008 22:56 schreef dahei het volgende:
[..]
Volgens mij iets van 60 euro nieuw. Wat je ook kunt doen is een afbander gebruiken en een verfschapper.
Jammer alleen van die lelijke wandtegels, die ook echt tegen de muur zijn geplakt met cheap cement. waarschijnlijk heeft degene die het gedaan heeft, in zin andere hand een biertje gehad. Het z it op zich redelijk recht, maar overal zitten hobbels, het is totaal niet vlak.quote:Op maandag 1 december 2008 21:34 schreef Qrious het volgende:
Kijk, altijd leuk zulke vloeren in oudere woningenGeeft toch wel een leuke sfeer
![]()
Helaas heb ik die niet, ik ga kijken of ik die voor je kan maken, is wel lastig want Gizmore en ik zijn meestal de hele dag van huis, en de dagen zijn kort nu... Misschiend dat Gizmore donderdag of vrijdag overdag thuis is, dan kan ik wel voor een foto zorgen. De vloer is in het echt iets minder glimmend dan op de foto.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:51 schreef kayintveen het volgende:
Hi Syyton,
ik ben gister bij de gamma geweest voor die style-teak laminaat.. ziet er super uit volgens mij heb jij fotos van overdag van je slaapkamer. zou top zijn!!
Weet je nog wat voor afbijt dat was, en welk merk? Alabastine misschien?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:23 schreef Mivadi het volgende:
Wij hebben soortgelijke deuren en hebben alles met een pasta-achtige afbijt verwijderd; werkte perfect en ook tot in de kleine spleetjes schoon.
De laatste kleine restjes in de "groeven" hebben wij geschuurd met schuurpads die je gewoon bij de gamma kunt halen. Deze gewoon op de breedte knippen van de groef en je kunt perfect schuren!
Iets duurder dan gewoon schuurpapier, maar ze gaan langer mee dan schuurpapier en daarbij werkt het heel precies op de juiste breedte en gemakkelijk!
Ziet er steeds netter uit!quote:Op donderdag 11 december 2008 21:28 schreef Syytön het volgende:
Ja hallo!![]()
Wij zijn hardwerkende mensen en hebben geen tijd om doordeweeks te klussen.We gaan dit weekend ECHT wat doen, geen sinterklaas excuses etcetera. Ik wil dit weekend de slaapkamer afmaken zodat de kast erin kan en ik wil laminaat in de keuken leggen zodat de koelkast daar eindelijk kan staan.
En dit alles zal uiteraard worden vastgelegd en openbaar worden gemaakt in dit topic.
@Mivadi: klikt goed maar wat een geld! 135 euro voor een emmer! Vind ik toch wel erg prijzig. Daarnaast zit er maar 1 laag verf op de deuren, het is de originele verfkleur. Tevens is het verf op waterbasis, geloof ik. Het breekt in ieder geval in plaatst van dat het zacht en rubberachtig wordt zoals acrylverf. Als ik het afbrand kan ik het redelijk opschuren. Op het overige houtwerk, de kozijnen en deurposten zitten wel vele lagen verf. Maar met een verbrander en verfkrabbertje vliegt dat er af.![]()
Het is alleen echt een rotklusje, verven is best leuk, maar het voorwerk niet.
@m-niki: Bedankt voor de complimenten!
Geinig huisje, wel veel wit, niet helemaal mijn smaak..quote:Op zondag 14 december 2008 20:36 schreef Syytön het volgende:
De kast in de slaapkamer staat eindelijk op zijn plek.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Kreeg het alleen heel lastig op de foto omdat de slaapkamer zo klein is en ik tegenlicht had.
Nu alleen in de slaapkamer nog gordijnen ophangen en bestellen, rolgordijn of jaloezieen bestellen en ophangen, vloerplinten in de helft van de kamer bevestigen, deurkozijn afbranden en verven, deur verder schuren en verven, en dorpel verder lakken en bevestigen.
Het vele wit moet nog 'opgelost' worden door nog van alles op te hangen. Het is nog niet af ten slottequote:Op dinsdag 16 december 2008 14:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Geinig huisje, wel veel wit, niet helemaal mijn smaak..
Maarreh, wat een claustrofobisch gedoe, die slaapkamer
Zou je niet een hoekkast nemen, zodat je wat meer ruimte hebt in die slaapkamer?
En misschien is het bed draaien ook een idee?
Dus jullie pitten in een bed van 160 x 200 cm?quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:14 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Het vele wit moet nog 'opgelost' worden door nog van alles op te hangen. Het is nog niet af ten slotte
Het bed draaien is helaas geen optie, de kamer is exact 2 meter breed en aan het einde zit ook nog de verwarming, dus dan zou het bed maximaal 1.80 lang moeten zijn en dat gaat niet werken. De andere 'slaapkamer' is nog smaller en zit aan de voorkant van het huis, dus dat is ook niet echt een optie helaas...
Ideaal die kasten, en door de spiegeldeur lijkt de slaapkamer ook breder dan het is.quote:Op woensdag 17 december 2008 07:29 schreef dahei het volgende:
Wat een bekende kast. We hebben hier exact dezelfde staan, met dezelfde deuren. Superhandig!
Wel gemeen hoor. 'Als we terug komen van winkelen is het huis af heh?' En vervolgens als we thuis komen zit er nog steeds geen nieuwe badkamer in.quote:Op maandag 29 december 2008 10:26 schreef Syytön het volgende:
Maar het huis is nog niet af. Wel een beetje jammer dat ik gister niet in de whirlpool kon.
En de muurplint is ook nog niet helemaal af, maar wel bijna. Oh en de verwarming hangt natuurlijk ook.
Is het huis nu dan wel helemaal af ?quote:Op maandag 29 december 2008 10:26 schreef Syytön het volgende:
Maar het huis is nog niet af. Wel een beetje jammer dat ik gister niet in de whirlpool kon.
En de muurplint is ook nog niet helemaal af, maar wel bijna. Oh en de verwarming hangt natuurlijk ook.
Eh nee.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is het huis nu dan wel helemaal af ?
zelfde buurt, bekende balkons enzoquote:
Grappig, H*eesterbuurt?quote:Op zondag 11 januari 2009 17:16 schreef Nightwulf het volgende:
[..]
zelfde buurt, bekende balkons enzo
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Eerste plaatje in de op verzoek van TS verwijderd
In mijn nieuwe huis heb ik voorzet ramen, weet alleen nog niet hoe ze bevallen.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:36 schreef Syytön het volgende:
[..]
Eh nee.![]()
We zijn de plint in de keuken nu aan het afwerken, en ik ben begonnen met de kozijnen aan de voorkant te schuren, plamuren, grondverven en daarna lakverven. Het ziet er nu namelijk echt niet uit, het is rood geverft.![]()
[ afbeelding ]
Bij deze de "Before" foto, de "after" foto hoop ik binnen vier weken () te plaatsen. Hou me eraan.
Inmiddels is er wel wat veranderd; laminaat is anders, die dichtgemaakte deur rechts hebben we eruit gehaald (alleen daar staan nu platen voor ivm tocht, komt nog een deur). En de gordijnen en vitrage is weg, er hangt nu andere vitrage. Er komen houten jaloezieën te hangen.
Ben trouwens van plan voorzetramen te laten plaatsen hier; heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zag het in je topic ja. Ik ben alleen geen fan van die klemmetjes, maar het schijnt wel veel makkelijker qua onderhoud te zijn. Ik moet nog offertes etc aanvragen en informatie opvragen over plaatsingsmethoden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:33 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
In mijn nieuwe huis heb ik voorzet ramen, weet alleen nog niet hoe ze bevallen.
Hoe heb je eigenlijk al die lijn van de vloer in de gang af gekregen?
Ja maar, ja maar.. waar moet ik dan het bureau laten?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:03 schreef Em.ster het volgende:
Leuk topic, heb 'm helemaal doorgespit. En ik ben van plan om te blijven volgen. Is het geen idee om van de studeerkamer een inloopkast te maken?. Of van die kleine berging.
Als je eens de kast gaat verplaatsen heb je er wel last van.quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:25 schreef Syytön het volgende:
[..]
Haha, nou het interesseert me echt totaal niet dat achter de kast een wit vlak zit, echt 0,0.Je ziet het toch alleen maar als de meubels er niet staan, en wanneer zal dat nou gebeuren. Hoe kan het nou niet staan als je het toch niet ziet.
Iedereen die de foto's niet heeft gezien, zal echt niet weten dat de muur achter de kast gewoon wit is.
Welk laminaat bedoel je..? In de woonkamer? Dat is van Praxis en wat in de slaapkamer ligt is van Gamma.
Ja, en waarom zou ik de kast verplaatsen? Net alsof ik 'm ergens anders in de slaapkamer zou zetten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:02 schreef Deliah het volgende:
[..]
Als je eens de kast gaat verplaatsen heb je er wel last van.
Dat lijkt mij nou een uitgelezen plek voor een hoekbureautje, achter de deur. Eventueel kun je daar een soort home-entertainmentset maken met TV, computer, muziek en zelfs een kleine minibar o.i.d.? Aan het eind van je bed zou je nog een bankje of kist kunnen zetten om de lege ruimte wat te compenseren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:58 schreef Syytön het volgende:
Ja maar, ja maar.. waar moet ik dan het bureau laten?Van die smalle berging een inloopkast maken is niet echt een optie, die is maar 1 meter breed, dan kan je amper je kont keren. De kast staat ook wel prima in de slaapkamer, anders heb ik daar toch maar een loze ruimte.
Van mij mag je hoor.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:09 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ja, en waarom zou ik de kast verplaatsen? Net alsof ik 'm ergens anders in de slaapkamer zou zetten.![]()
En dan nog, het is maar verf. Big deal. Het is niet alsof ik de helft niet gestuuct hebt. Ongelooflijk, dat mensen nog steeds doorjanken over die verf.
Ja, maar dat is niet echt een optie.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:05 schreef BuupWerk het volgende:
Hmm heb hier halverwegen een plattegrond zien staan...heb je er over gedachte om de achterkant door te breken keuken+slaapkamer+woonkamer= ruime woon eetkamer en de voorkans als ruime slaapkamer te gebruiken ??
Whehe, nouja ik kwam dus ook precies uit met de verf. Echt precies. Als ik nog genoeg verf over had, had ik alles wel geverft.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:15 schreef Alcatrash het volgende:
Best slim eigenlijk, van die verf. Vraag me af waarom ik dat niet zo heb gedaan bij mijn slaapkamer... ik moest er nota bene een nieuwe emmer voor aanbreken.
valt zeker mee, in ieder geval genieten we mee op afstand.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:01 schreef Syytön het volgende:
Energie? Vol houden?![]()
We klussen zo'n 60 minuten, totaal per week.Dus dat valt wel mee.
![]()
ik was even abuis: inderdaad 6% geldt allleen voor stucwerk en schilderwerk en behangen; wel vreemd overigens dat dat niet ruimer...quote:De vloer in de keuken moeten we nog verder leggen inderdaad, maar dat is veel zaagwerk dus da's weer zo'n uitstelklusje.
Er is gewoon 19% BTW berekend aangezien verlaagd tarief alleen van toepassing is op stucwerk en schilderwerk. Voor het stucwerk heb ik inderdaad 6% btw betaald.
wordt vervolgd...quote:Er is gelukkig geen vochtprobleem in de studeerkamer, het stucwerk achter dat karton heeft alleen een hele gore kleur. De witte krassen komen door de schroevendraaier waarmee ik het omhoog wip.
Het is er nu bijna af, alleen achter de verwarming nog, maar dan moet de verwarming er weer af enzo.
Dat laminaat is van Praxis, kleur walnoot. 22,95 per m2.quote:Op zondag 8 februari 2009 20:26 schreef styliste het volgende:
ziet er al mooi uit! Welk laminaat is dat in de woonkamer en keuken?
Is dat het walnotenkeukenblad van ikea? Wij gaan binnenkort ook verbouwen dus ik zijt sgieuwnierig!
wat jammer dat het laminaat jullie niet bevalt!quote:Op zondag 8 februari 2009 22:20 schreef Syytön het volgende:
[..]
Dat laminaat is van Praxis, kleur walnoot. 22,95 per m2.
We vinden het allebei echt heel lelijk, was echt een miskoop, alleen heb ik nu geen geld om iets anders te leggen (ik wil massief hout).
De kleur van het werkblad is inderdaad Walnoot. Bevalt goed! Zou zeker aanraden de spoelbak in te laten fresen, tenzij je niet kiest voor de DOMSJO spoelbak.
gaan wij ook doen...en dan in de oliequote:Op zondag 8 februari 2009 22:20 schreef Syytön het volgende:
[..]
Dat laminaat is van Praxis, kleur walnoot. 22,95 per m2.
We vinden het allebei echt heel lelijk, was echt een miskoop, alleen heb ik nu geen geld om iets anders te leggen (ik wil massief hout).
wij hebben een kleinere DOMSJO gekocht- maar laten frezen is toch altijd makkelijker, of is het meer dan het gemak?quote:De kleur van het werkblad is inderdaad Walnoot. Bevalt goed! Zou zeker aanraden de spoelbak in te laten fresen, tenzij je niet kiest voor de DOMSJO spoelbak.
die DOMSJO steekt uit, dus die kan je niet laten infrezen.. volgens mij.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:14 schreef zwemmer431 het volgende:
[..]
gaan wij ook doen...en dan in de olie
[..]
wij hebben een kleinere DOMSJO gekocht- maar laten frezen is toch altijd makkelijker, of is het meer dan het gemak?
Nee, die waren al geverfd.. wel heel lelijk, de gaten zijn gewoon dichtgesmeerd met verf. Dus die kan ik ook nog gaan afbranden/afbijten.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:28 schreef CollinDH het volgende:
Lekker dat er nu dubbel glas in de voorpui zit, knapt lekker op.
Ik zie volgens mijn ook al twee geschilderde paneeldeuren in de suitekasten. Dit voorjaar de resterde deuren schuren en verven in de achtertuin ?
Nee hoor, ik heb ze niet geschilderd. Dat was al zo.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Je hebt de kozijnen buiten mooi geschilderd zie ik. Vakwerk
? gelukkig zegt TS het al..de vensterbanken zijn nl mee geschilderd kon het me dus al niet voorstellenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Je hebt de kozijnen buiten mooi geschilderd zie ik. Vakwerk
Werk jij je meterkasten ook niet goed af omdat je het toch niet ziet als de meterkast dicht zitquote:Op zondag 23 november 2008 11:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Iedereen is in zijn eigen huis toch vrij om te doen en laten wat je zelf wilt doen ?
Zolang niemand het ziet, en je voor 100% zeker weet dat je de kast niet verplaatst, dan zou ik het ook overwegen om daar niet te schilderen
Ik heb daar over nagedacht en dat besproken. Dat was ik eerst wel van plan, wel de leidingen aanleggen. Maar uiteindelijk besloten dat ook niet te doen. Wie gebruikt er nowadays nog een fonteintje in de wc? Daarnaast zit de badkamer naar het toilet en de keuken is ook twee stappen van het toilet vandaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zou zo ie zo de mogelijkheid maken om uberhaupt een fonteintje aan te sluiten, er zijn veel mensen die dat namelijk wel zouden willen, en het voorkomt een gedoe als je ooit het huis zou gaan verkopen.
Als je het storend vind dat het toilet niet in het midden zit zou ik er zeker wat aan laten doen !
Aan de leidingen kan het niet liggen volgens mij, de wc stond eerst ook in het midden. Ik zal nog wel vragen waarom het is gedaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:31 schreef AnneX het volgende:
De pot zit niet in het midden op de foto.
Dat heeft mogelijk te maken met de plaats van de (oude) afvoer ? zeggen hullie dan.
En een kraantje is verplicht volgens bouwvoorschriften, volgens mij.
Niks mis met groene spaanplaat, is de "watervaste" versiequote:Op woensdag 22 april 2009 21:41 schreef naaa het volgende:
Verder wat voor plaatmateriaal hebben ze gebruikt? Groene spaanplaat?
ja maar ja maar ja maar het is toch heel duidelijk te zien waarom ie het zo heeft gedaan? Die groene plaat maakt het geheel heel a-symmetrisch, maar hij is begonnen met het muurtje erachter en daar heeft ie het middelpunt van genomen. Als je dat muurtje aanhoudt staat de pot zelf in het midden van het muurtje. Maar dus niet in het midden van de wc..quote:Op donderdag 23 april 2009 08:53 schreef Syytön het volgende:
Nou, ik zal nog wel vragen aan de loodgieter waarom de wc niet in het midden staat, hij zal er wel een goede reden voor hebben, en niet omdat hij "snel prutswerk" levert. Volgens mij is dat inbouwreservoir 0,5 meter dus er zou wel genoeg ruimte moeten zijn om 'm in het midden te plaatsen.
En dat fonteintje komt er dus zoals gezegd niet, wij vinden het overbodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |