abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63049239
Niet te hard van stapel lopen hoor Het percentage asbest erin is waarschijnlijk niet zo ontzettend hoog misschien een paar procent? En zolang de lucht niet vol hangt met rondvliegende vezels is er niks aan de hand.
Just being curious.. ofzo
pi_63049283
Nou, ik heb het losgetrokken, daar komen wel aardig wat vezels van los. Het is het tochthalletje dus ik kom er verder niet. Maar toch! In de keuken zat het ook, alleen bleven daar geen vezels achter, omdat dat zat vastgespijkerd i.p.v. gelijmd.
Ik heb een bouwkundige keuring laten doen en daar kwam uit dat er geen asbest in het huis zit, maar mogelijk wel bij het toilet van de bovenburen (niet gebasseerd op een onderzoek in dat toilet, maar op ervaringen).
pi_63049589
Maar waren die vezels van de lijm, of vloerbedekking? Want lijm splitst zich meestal minder snel op dan vloerbedekking zelf
pi_63049697
Het was van de vloerbedekking zelf, die vezels. Ik heb er best veel van ingeademd ben ik bang, want ik heb sinds ik het verwijderd heb ook last van mijn keel.
pi_63072049
Maar de lijm was van asbest toch, niet de vloerbedekking? Dan zou er niks mis moeten zijn op zich, misschien gewoon wat irritatie in de luchtwegen verder en dat t tussen de oren zit omdat je weet dat er asbest bij betrokken is. Anders gewoon ff langs de doc gaan voor een uitlegje/onderzoek o.i.d. dan kun je ook weer wat makkelijker gerust ademhalen
  zondag 9 november 2008 @ 13:21:28 #156
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_63072292
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:08 schreef Qrious het volgende:
Maar de lijm was van asbest toch, niet de vloerbedekking? Dan zou er niks mis moeten zijn op zich, misschien gewoon wat irritatie in de luchtwegen verder en dat t tussen de oren zit omdat je weet dat er asbest bij betrokken is. Anders gewoon ff langs de doc gaan voor een uitlegje/onderzoek o.i.d. dan kun je ook weer wat makkelijker gerust ademhalen
Het zal nu sowieso idd de irritatie zijn. Voordat je last van ingeademde asbest krijgt ben je vele jaren verder.
En of de kans daarop groot is als je ooit eens wat hebt ingeademd?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_63084749
Nou, als er al iets van asbest zou moeten zijn, dan zouden dat de vezels moeten zijn van de vloerbedekking. Maar ik las dat deze meestal grijs of wit zijn, en deze zijn bruin. Er kwamen wel aardig wat vezels vrij bij het lostrekken van dat zeil, dat zal ik wel ingeademd hebben (niet dat ik nu direct last zou hebben van eventuele asbest, maar wel van die vezels). Anyway ik laat een lab test doen zodat ik zeker weet of het asbest is of niet. Heb trouwens alles wat ik in de keuken heb weggehaald ook gewoon door de gemeente laten ophalen bij het grofvuil.
pi_63089593
Ziet er leuk uit, Syytön. Hopelijk kan je er nog heel wat jaartjes in goede gezondheid van genieten.
pi_63383068
Vanmiddag hebben we laminaat in de slaapkamer gelegd. Morgen verf ik de gekleurde muur nog een keer. Van het weekend moeten we daar nog de elektra bevestigen (opbouw) en de plintjes leggen. En niet te vergeten zaterdagochtend een bed kopen want het vorige was gesneuveld, en zou ook niet eens passen in het smalle kamertje.
En dan eindelijk weer in een bedje! Kamer behoeft nog wat verdere afwerking zoals de deurpost, deur, drempel en er moet een stukje opnieuw worden behangen. Maar dat komt nog wel.

Voor het geval je je afvraagt, waarom dat grote vlak wit is gebleven: daar komt de kast voor te staan en ik vond het zonde om dat te verven. Ik ga niet een muurtje mooi verven zodat het er leuk uit ziet bij de overdracht naar de volgende bewoners.
Overigens hadden we ook al een beetje een "Praxis" (van de: en hier is de kruipruimte/schuur/meterkast reclame) gevoel bij het leggen van het laminaat, het bed en de kast beslaan het grootste gedeelte van de slaapkamer dus je ziet per saldo maar weinig van het mooie laminaat.

Verder ook in de keuken bezig, daar moeten we alle wanden en het plavond nog verfen, dan kunnen we daarna de laminaatvloer daar ook leggen. En dan kan de koelkast van de studeerkamer naar de keuken. Om vervolgens de studeerkamer (nu bekend als: opslagkamer) onder handen te nemen.

Ik weet trouwens niet waarom de foto's er elke keer zo slecht en korrelig uitzien, slecht fotoprogramma.
pi_63425806
NOU NOU

een witte vlak waar de kast staat , ik kom er niet meer bij ,d at klein stukje had ik nu wel afgemaakt hoor, dat staat toch niet ook al zie je het niet
en je hebt hetzelfde kleur laminaat als ik - ook toevallig ? alleen heb ik het niet bij de praxis gekocht z
ziet er goed uit !
pi_63427381
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:05 schreef Charisma het volgende:
NOU NOU

een witte vlak waar de kast staat , ik kom er niet meer bij ,d at klein stukje had ik nu wel afgemaakt hoor, dat staat toch niet ook al zie je het niet
en je hebt hetzelfde kleur laminaat als ik - ook toevallig ? alleen heb ik het niet bij de praxis gekocht z
ziet er goed uit !
Haha, nou het interesseert me echt totaal niet dat achter de kast een wit vlak zit, echt 0,0. Je ziet het toch alleen maar als de meubels er niet staan, en wanneer zal dat nou gebeuren. Hoe kan het nou niet staan als je het toch niet ziet. Iedereen die de foto's niet heeft gezien, zal echt niet weten dat de muur achter de kast gewoon wit is.
Welk laminaat bedoel je..? In de woonkamer? Dat is van Praxis en wat in de slaapkamer ligt is van Gamma.
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:43:51 #162
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_63427735
Dat zijn van die foto's die ook wel eens opduiken in het 'opmerklijke Funda foto's' topic.
Dan wordt er gespeculeerd of men ooit om de kast heen heeft geverfd... maar zo te zien kan het ook met voorbedachte rade.

(ik had zelf ook gewoon dat stukje meegeverfd, maar als je zeker weten nooit je kast gaat verplaatsen maakt het idd niet veel uit)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_63428316
Zou de muur nooit zo laten als het zichtbaar zou worden, en al helemaal niet voor verkoop. Maar het is maar verf, twee keer een laagje latex erover en de muur is weer wit. Kleine moeite. Snap eerlijk gezegd niet waarom je het wél zou verven. Het is niet alsof er een bank voor staat ofzo, of een stukje dat je kaal laat voor een nachtkastje...
pi_63429610
Iedereen moet altijd zelf lekker wet hoe hij / zij iets verft, maar geef toe.. het staat wel apart!
Onder het bed ligt wel gewoon laminaat?

Je huis ziet er wel netjes uit, mooie kleurtjes!
pi_63431641
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:25 schreef Skyflipper het volgende:
Iedereen moet altijd zelf lekker wet hoe hij / zij iets verft, maar geef toe.. het staat wel apart!
Onder het bed ligt wel gewoon laminaat?

Je huis ziet er wel netjes uit, mooie kleurtjes!
Ja tuurlijk voor de foto staat het apart. Had natuurlijk die foto niet moeten posten, omdat Fokkers Pietje Preciesen zijn.
Natuurlijk ligt er onder het bed gewoon laminaat, wat dacht je, dat we na het plaatsen van het bed die laminaatdelen weer weg gingen halen?
pi_63432956
Over dat witte vlak zal ik geen worden vuil maken

Maar waarom het laminaat niet overdwars gelegd, ik weet dat het vanwege de lichtval niet hoort, maar het maakt de kamer wel breder. Want op de foto lijkt die wel héél smal
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_63433174
Ik vind dat dat nauwelijks iets uitmaakt, het kamertje is zo smal, er past net aan in de breedte een bed in. Optisch bedrog gaat hier niet lukken.
Daarnaast vind ik vloeren gelegd in de breedte niet mooi, ziet er onnatuurlijk uit. Er lag hiervoor door het hele huis in de breedte laminaat, dat zag er echt niet uit (was sowieso al lelijk laminaat).
pi_63433232
Dit wordt lachen als ik een foto heb gepost als het bed en de kast erin staan. Jullie gaan echt flippen.
pi_63433966
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:18 schreef Syytön het volgende:
. Er lag hiervoor door het hele huis in de breedte laminaat, dat zag er echt niet uit (was sowieso al lelijk laminaat).
ja hoe verzinnen ze het...
maart krijg ik de sleutel; ga dan ook zo'n spannend avontuur beleven
inspirerend zo'n soapserie.
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_63434048
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:22 schreef Syytön het volgende:
Ja, we gaan het inderdaad verven, ik hou niet van tegels in de keuken. Ik vind dat te klinisch.
heb je boven de kookplaat aan de wand ee nvoorziening getroffen?
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_63434514
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 19:00 schreef zwemmer431 het volgende:

[..]

heb je boven de kookplaat aan de wand ee nvoorziening getroffen?
Nog niet, gaat wel gebeuren, zo'n RVS achterwand...
pi_63442734
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 09:28 schreef Syytön het volgende:

[..]

Daar leg je dan ook wel een flinke bom duiten voor neer, moet ik zeggen. Maargoed, dat nemen we dan maar voor lief.
Maarja als de keuken eenmaal staat moeten we nog alles verven en de vloer leggen, wandplank monteren, magnetron ophangen, raampje herstellen voor de afzuigkap-afvoer, plinten.. dus we zijn nog wel even zoet.

Morgen komt trouwens een KPN monteur voor het internet dat nog steeds niet werkt. Voor de goede orde, ik gaf op 4 augustus de adreswijziging door.
Zit je bij Hetnet? Die smerige paupers die houden mij ook aan het lijntje Heb al uren aan de lijn gehangen en telkens krijg ik weer een ander verhaaltje
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_63443408
ik blijf er toch bij, helemaal afmaken , en niet wat je later allemaal weer kun doen, zo een kwat pakken en dan weer witten, doe je echt niet als je het weer verkoopt, dat leert het prcess , maar goed m ik ben dan geen pietje precies maar wel iemand die dingen wel afmaakt
ik had een hekel aan de manier van mijn ex die planken tegen het plafont schroefde en de prijs stikker nog op liet plakken of die plintjes zette en daar zat nog de barcode op ...ssst , onbegrijpelijk , maar dat is dan ook weer extreem
wel vind ik het ook mooie kleuren en de slaapkamers zijn echt ienimienie, daar kan je niet zo veel mee, ach je slaapt er alleen maar in
pi_63443645
quote:
Op zondag 23 november 2008 03:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Zit je bij Hetnet? Die smerige paupers die houden mij ook aan het lijntje Heb al uren aan de lijn gehangen en telkens krijg ik weer een ander verhaaltje
Nee zit bij Telfort, maar het is allemaal 1 pot nat hoor. Succes ermee!
quote:
Op zondag 23 november 2008 08:32 schreef Charisma het volgende:
ik blijf er toch bij, helemaal afmaken , en niet wat je later allemaal weer kun doen, zo een kwat pakken en dan weer witten, doe je echt niet als je het weer verkoopt, dat leert het prcess , maar goed m ik ben dan geen pietje precies maar wel iemand die dingen wel afmaakt
Maar serieus, waarom zou ik het verven? Zodat de volgende bewoners zich niet samen zullen bescheuren als ze de slaapkamer inkomen? Dat lolletje gun ik ze dan wel. Ik zou namelijk ook niet de muur gaan witten voor ze. Het gaat erom dat je het niet zult zien in de periode dat wij er wonen.
Nouja, einde discussie over de witte vlek enzo. Zal bij de volgende foto's dit soort dingetjes niet meer op de foto zetten.
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 11:14:54 #175
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_63444475
Iedereen is in zijn eigen huis toch vrij om te doen en laten wat je zelf wilt doen ?

Zolang niemand het ziet, en je voor 100% zeker weet dat je de kast niet verplaatst, dan zou ik het ook overwegen om daar niet te schilderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')