Ja die hebben ze in verschillende vormen, afmetingen en houtsoorten bij de bouwmarkt, gewoon bij het andere standaard houtwerk.. En kunststof zou je ff naar moeten zoeken.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:09 schreef Gizmore het volgende:
KloptVoor de kast lijkt me dat ook wel een goed idee inderdaad. Is dat gewoon bij de bouwmarkt te krijgen?
Rest nog het aanrechtblad... Morgen toch maar even vragen of alles niet toch nog maar wat dichter tegen de muur kan, dan is dat in principe opgelost. Zo niet, dan moet er een andere oplossing komen.
Na een flinke droogtijd kan stucwerk best wat hebben, stevige latex helpt in dat geval wel ietsjes als je t goed dekkend aanbrengt. Je moet er alleen geen deksel tegenaan donderen ofzo dan heb je sneller wat dan wanneer er tegels op zitten, die hardheid verschilt gewoon ontzettend.quote:Het is een bakstenen draagmuur, maar het stucwerk is van gips. Er zit als het goed is wel fix&finish over, maar het is niet enorm egaal en ik heb het idee dat je er zo een stukje uit tikt als je niet voorzichtig bent
Ja dat klopt. Een stapelbed vonden we te ongezellig. Dan maar geen openslaande deuren (je kijkt toch tegen de schuur aan en de afvalbak dus zo erg is 't niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:17 schreef Renesite het volgende:
Tof hoor!
Overigens. De slaapkamer is maar 2 meter breed? Een bed is doorgaans toch 2 meter lang? Dat betekend dat de dubbele deuren niet bruikbaar worden?!
Ja alleen moeten we nog even een ladeverdeler halen, want alles verschuift nu bij het openen/dichtdoen van de lades.quote:
Ja, ben blij dat ik lades heb genomen, toch wel wat beter dan op je hurken in een keukenkastje graaien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:50 schreef Sleeve het volgende:
Erg mooi! En ook praktisch met die lades![]()
Heb je al gekookt???
Wat ga je eigenlijk doen met de muur, tegels?
Verf zo te zien.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Nette en strakke keuken is het geworden !
Word er boven het aanrechtblad tegels geplakt ? Of kiezen jullie een andere manier van afwerken ?
Neem je toch bloemetjestegels?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:22 schreef Syytön het volgende:
Ja, we gaan het inderdaad verven, ik hou niet van tegels in de keuken. Ik vind dat te klinisch.
Ieee, ik heb dat wel eens gezien, ik vind het echt vreselijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:15 schreef dahei het volgende:
Een vriend van me heeft een spiegel op maat laten snijden en dat als achterwand gebruikt. Best leuk hoor, geeft ruimte in je keuken (aangezien jullie keuken toch best wel een pijpela is, is dat misschien een idee).
Ja klopt ze slaan naar buiten open. Moet ook over het bed klauteren (als dat er eenmaal staat), om de deuren te openen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:06 schreef Charisma het volgende:
de dubbele deuren slaan toch naar buiten open? ik heb mijn bed ook achter staan , 2 m lang en heb nog net 8 cm aan het voeiteinde over, maar daar kan ik niet langslopen hihi, ik krabbel over mijn bed heen en sla dan de deuren open![]()
toffe keuken maar ben je niet bang dat als je spettert met koken en afwas je mooie muur heel snel vies wordt ?
precies zo doe ik het ook, ik ga ook met de stofzuiger buitenomquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:20 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ja klopt ze slaan naar buiten open. Moet ook over het bed klauteren (als dat er eenmaal staat), om de deuren te openen.
Maar uit praktisch oogpunt zijn ze heel handig: als ik nu via de keuken met de stofzuiger naar buiten ga, kan ik super makkelijk achter het bed stofzuigen.
Afwas doe ik natuurlijk niet meer nu ik een vaatwasser heb.maar er komt nog wat op de muren. Afwasbare verf op de muren, achter de gaskookplaat komt nog een rvs plaat, en achter de kraan komt nog een glazen plaatje voor de spetters. Ik ben heel erg anti-tegel in de keuken.
Maar voorlopig even voorzichtig koken want daar zijn we nog niet aan toe gekomen. Ik ben druk met de slaapkamer bezig want ik wil na twee maanden wel weer eens in een bed slapen.
Al het houtwerk in de slaapkamer is donkerbruin. Dat heb ik nu geschuurd en in de grondverf gezet en de beschadigingen bijgewerkt met lak plamuur.
Maarrr ik kan maar niet beslissen wat voor kleur ik de plinten moet schilderen. De muren hebben de kleur RAL 9010. Er zijn zoveel kleuren wit: parelwit, ivoorwit, appelwit, roomwit, hemelwit.. En alles lijkt natuurlijk op elkaar, en alles ziet er natuurlijk als het geverft is heel anders uit.![]()
Dus ik heb nu maar, ten einde raad, een klein potje RAL 9010 laten mengen. Eens kijken hoe dat er uit ziet in combinatie met de ral9010 muur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |