abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62364088
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:09 schreef Gizmore het volgende:
Klopt Voor de kast lijkt me dat ook wel een goed idee inderdaad. Is dat gewoon bij de bouwmarkt te krijgen? Rest nog het aanrechtblad... Morgen toch maar even vragen of alles niet toch nog maar wat dichter tegen de muur kan, dan is dat in principe opgelost. Zo niet, dan moet er een andere oplossing komen.
Ja die hebben ze in verschillende vormen, afmetingen en houtsoorten bij de bouwmarkt, gewoon bij het andere standaard houtwerk.. En kunststof zou je ff naar moeten zoeken.
Hou het blad iig 1 mm los van de muur ivm zetting/maattolerantie van het materiaal, zeker belangrijk bij lange bladen.
quote:
Het is een bakstenen draagmuur, maar het stucwerk is van gips. Er zit als het goed is wel fix&finish over, maar het is niet enorm egaal en ik heb het idee dat je er zo een stukje uit tikt als je niet voorzichtig bent
Na een flinke droogtijd kan stucwerk best wat hebben, stevige latex helpt in dat geval wel ietsjes als je t goed dekkend aanbrengt. Je moet er alleen geen deksel tegenaan donderen ofzo dan heb je sneller wat dan wanneer er tegels op zitten, die hardheid verschilt gewoon ontzettend.
Hou er alleen rekening mee dat als je licht gekleurde latex hebt, je elke oneffenheid van je onderlaag beter zult zien
Just being curious.. ofzo
pi_62376302
De keuken is klaar! Tenminste, zo goed als. Wij moeten de muren en vloer nog afwerken, en er moet een lade worden vervangen (productiefout).
Ik heb 'm net ingeruimd en de vaatwasmachine staat gelukkig te snorren.

Geen plastic bordjes en bestek meer.

Even wat snelle foto's met mijn mobiel genomen:

Met zo'n toffe lade.

Betere foto's houden jullie tegoed, Gizmore heeft de camera mee.

[ Bericht 24% gewijzigd door Syytön op 14-10-2008 14:23:35 ]
pi_62379897
zwaar toffe keuken!

[ Bericht 69% gewijzigd door Jose1985 op 14-10-2008 16:25:27 ]
  Moderator dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:17:58 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_62381627
Tof hoor !

Overigens. De slaapkamer is maar 2 meter breed? Een bed is doorgaans toch 2 meter lang? Dat betekend dat de dubbele deuren niet bruikbaar worden? !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:39:27 #130
3498 Barb
Graduated Fool
pi_62388484
kruidenla
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_62389873
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:17 schreef Renesite het volgende:
Tof hoor !

Overigens. De slaapkamer is maar 2 meter breed? Een bed is doorgaans toch 2 meter lang? Dat betekend dat de dubbele deuren niet bruikbaar worden? !
Ja dat klopt. Een stapelbed vonden we te ongezellig. Dan maar geen openslaande deuren (je kijkt toch tegen de schuur aan en de afvalbak dus zo erg is 't niet.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:39 schreef Barb het volgende:
kruidenla
Ja alleen moeten we nog even een ladeverdeler halen, want alles verschuift nu bij het openen/dichtdoen van de lades.
pi_62390881
Erg mooi! En ook praktisch met die lades

Heb je al gekookt???

Wat ga je eigenlijk doen met de muur, tegels?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 01:11:38 #133
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62393994
Heel erg mooi zeg! Geniet ervan!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62395645
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:50 schreef Sleeve het volgende:
Erg mooi! En ook praktisch met die lades

Heb je al gekookt???

Wat ga je eigenlijk doen met de muur, tegels?
Ja, ben blij dat ik lades heb genomen, toch wel wat beter dan op je hurken in een keukenkastje graaien.

Op de muur komt muurverf (moet nog even opzoeken wat voor verf/behandeling) en er komt achter de gaskookplaat nog zo'n rvs achterwand. Daar ga ik maar naar kijken bij de lokale keukenboer, want IKEA heeft wel iets, maar die is al eeuwen niet op voorraad.
Heb al wel gekookt maar moet voorzichtig doen ivm de onbehandelde muur. Maar het is wel een vooruitgang.
  Moderator woensdag 15 oktober 2008 @ 16:48:36 #135
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_62408881
Nette en strakke keuken is het geworden !

Word er boven het aanrechtblad tegels geplakt ? Of kiezen jullie een andere manier van afwerken ?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:45:39 #136
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_62413421
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Nette en strakke keuken is het geworden !

Word er boven het aanrechtblad tegels geplakt ? Of kiezen jullie een andere manier van afwerken ?
Verf zo te zien.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_62425416
Ja, we gaan het inderdaad verven, ik hou niet van tegels in de keuken. Ik vind dat te klinisch.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 08:31:43 #138
45722 Dromer
pi_62425533
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:22 schreef Syytön het volgende:
Ja, we gaan het inderdaad verven, ik hou niet van tegels in de keuken. Ik vind dat te klinisch.
Neem je toch bloemetjestegels?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:59:13 #139
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_62444294
heele coole keuken!! ik vinnum wel mooi hoor!
pi_62588924
Een vriend van me heeft een spiegel op maat laten snijden en dat als achterwand gebruikt. Best leuk hoor, geeft ruimte in je keuken (aangezien jullie keuken toch best wel een pijpela is, is dat misschien een idee).
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_62639522
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:15 schreef dahei het volgende:
Een vriend van me heeft een spiegel op maat laten snijden en dat als achterwand gebruikt. Best leuk hoor, geeft ruimte in je keuken (aangezien jullie keuken toch best wel een pijpela is, is dat misschien een idee).
Ieee, ik heb dat wel eens gezien, ik vind het echt vreselijk. ben sowieso niet echt fan van spiegels tenzij functioneel (om in te kijken naar jezelf).

Van het weekend ga ik in de slaapkamer maar eens aan de slag, schuren, schuren, schuren.
Het schijnt dat na twee maanden ik toch nu binnen vijf werkdagen internet ga hebben dus dan kan ik wat meer foto's plaatsen.
pi_62717914
de dubbele deuren slaan toch naar buiten open? ik heb mijn bed ook achter staan , 2 m lang en heb nog net 8 cm aan het voeiteinde over, maar daar kan ik niet langslopen hihi, ik krabbel over mijn bed heen en sla dan de deuren open
toffe keuken maar ben je niet bang dat als je spettert met koken en afwas je mooie muur heel snel vies wordt ?
pi_62720022
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:06 schreef Charisma het volgende:
de dubbele deuren slaan toch naar buiten open? ik heb mijn bed ook achter staan , 2 m lang en heb nog net 8 cm aan het voeiteinde over, maar daar kan ik niet langslopen hihi, ik krabbel over mijn bed heen en sla dan de deuren open
toffe keuken maar ben je niet bang dat als je spettert met koken en afwas je mooie muur heel snel vies wordt ?
Ja klopt ze slaan naar buiten open. Moet ook over het bed klauteren (als dat er eenmaal staat), om de deuren te openen.
Maar uit praktisch oogpunt zijn ze heel handig: als ik nu via de keuken met de stofzuiger naar buiten ga, kan ik super makkelijk achter het bed stofzuigen.

Afwas doe ik natuurlijk niet meer nu ik een vaatwasser heb. maar er komt nog wat op de muren. Afwasbare verf op de muren, achter de gaskookplaat komt nog een rvs plaat, en achter de kraan komt nog een glazen plaatje voor de spetters. Ik ben heel erg anti-tegel in de keuken.
Maar voorlopig even voorzichtig koken want daar zijn we nog niet aan toe gekomen. Ik ben druk met de slaapkamer bezig want ik wil na twee maanden wel weer eens in een bed slapen.
Al het houtwerk in de slaapkamer is donkerbruin. Dat heb ik nu geschuurd en in de grondverf gezet en de beschadigingen bijgewerkt met lak plamuur.

Maarrr ik kan maar niet beslissen wat voor kleur ik de plinten moet schilderen. De muren hebben de kleur RAL 9010. Er zijn zoveel kleuren wit: parelwit, ivoorwit, appelwit, roomwit, hemelwit.. En alles lijkt natuurlijk op elkaar, en alles ziet er natuurlijk als het geverft is heel anders uit.
Dus ik heb nu maar, ten einde raad, een klein potje RAL 9010 laten mengen. Eens kijken hoe dat er uit ziet in combinatie met de ral9010 muur.
pi_62741929
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:20 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja klopt ze slaan naar buiten open. Moet ook over het bed klauteren (als dat er eenmaal staat), om de deuren te openen.
Maar uit praktisch oogpunt zijn ze heel handig: als ik nu via de keuken met de stofzuiger naar buiten ga, kan ik super makkelijk achter het bed stofzuigen.

Afwas doe ik natuurlijk niet meer nu ik een vaatwasser heb. maar er komt nog wat op de muren. Afwasbare verf op de muren, achter de gaskookplaat komt nog een rvs plaat, en achter de kraan komt nog een glazen plaatje voor de spetters. Ik ben heel erg anti-tegel in de keuken.
Maar voorlopig even voorzichtig koken want daar zijn we nog niet aan toe gekomen. Ik ben druk met de slaapkamer bezig want ik wil na twee maanden wel weer eens in een bed slapen.
Al het houtwerk in de slaapkamer is donkerbruin. Dat heb ik nu geschuurd en in de grondverf gezet en de beschadigingen bijgewerkt met lak plamuur.

Maarrr ik kan maar niet beslissen wat voor kleur ik de plinten moet schilderen. De muren hebben de kleur RAL 9010. Er zijn zoveel kleuren wit: parelwit, ivoorwit, appelwit, roomwit, hemelwit.. En alles lijkt natuurlijk op elkaar, en alles ziet er natuurlijk als het geverft is heel anders uit.
Dus ik heb nu maar, ten einde raad, een klein potje RAL 9010 laten mengen. Eens kijken hoe dat er uit ziet in combinatie met de ral9010 muur.
precies zo doe ik het ook, ik ga ook met de stofzuiger buitenom

je kunt ook kranten ophangen tegen de muur tegen het spetteren , hou je in ieder geval iets nog tegen totdat je klaar bent
is de lier al opgehaald ? bij mij wordt het toch later met de tuin, ik moet nog sparen

zelf heb ik mijn slaapkamer appelgroen geschilderd, heel leuk,. en dan met whitewash het bed geverfd en de nachtkastjes, verder staat er niets in , de overgordijnen zijn donkerbruin van Ikea, staat heel leuk bij elkaar, zelf vind ik ivorwit het mooiste wit en roomwit, leuk ook in combi met grijze tinten en wat rood
precies in de breede van het bed heb ik een donkere kleur groen gebruikt en met twee dunne latjes tussen licht en donker groen afgezet , je krijgt daardoor de indruk dat de kamer veel dieper is ....
hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
pi_62887237
Na 2 maanden eindelijk internet, kan nu weer foto's fatsoenlijk uploaden!

De lier heb ik nog staan in de schuur, voor een geinteresseerde. Hij staat daar niet in de weg dus ik heb alle tijd. De boom rot al aardig weg nu. We hebben er gaten in geboord en op lopen hakken. Ook is 1 van de vele wortels doorgezaagd. Hij begint nu aardig molm te worden door al die regen. Ik denk wel dat we 'm er van het voorjaar uit kunnen krijgen zonder al te grof geschut.

Ik ben de afgelopen week bezig geweest met de slaapkamer. Die moet echt snel af want we slapen nu al weer twee maanden op een matras op de grond. In de woonkamer.
Veel verven, valt wel tegen, het hout is ook aardig beschadigd dus dat moet worden opgevuld met kneedbaar hout en lakplamuur. En het houtwerk was bruin geverfd dus alles moet twee keer in de grondverf. Al het hout wordt RAL 9010 hoogglans trouwens.

Het ziet er echt al een stuk beter uit, zonder al dat bruine hout.
Verder nog te doen: plafond verven, rest van het hout grondverven, lakken, muren nogmaals verven, vloer leggen, deur verven en beslag monteren, lamp ophangen, rolgordijn ophangen, gordijnen ophangen.

En zo ziet de zitkamer er nu dus uit :

pi_62952411
Met de dikke kont van poezel op bovenstaande foto!
Een signature is spang man.
pi_63009017
En we klussen nog steeds verder, in de avonduurtjes en weekenduurtjes.
Het vordert gestaag, zeg maar. Nog bezig in de slaapkamer met verven en wat deuren aan het opknappen.

Tijdens mijn spannende kantoorbaan ontdekte ik tijdens het googlen een woning die in mijn rijtje te koop staat. In de beschrijving stond dat er een originele granito vloer in het tochthalletje aanwezig was. Dus ik dacht, goh, als ik thuis ben hier ook even kijken. Het klonk namelijk al nooit echt alsof er een houten vloer onder zat.
Ranzig zeil weggehaald, en een ondervloerzeil, heel ranzig spul dat is vastgelijmd aan de ondervloer, met soort van vezels. Astmaproblemen gegarandeerd. Nu nog al die troep verwijderen.

Gizmore heeft de plaat van de voordeur gehaald en is begonnen met verf afbranden.

Bezig nog in de slaapkamer met gronden en lakken.
pi_63048707
het lijkt erop dat de slaapkamer een stukje uitbouw heeft, of was die altijd zo lang..?
boren in de wortels zou ik ook moeten proberen, heb je verder nog iets anders gebruikt of zo ?

de granitovloer, ooh god, dan ziet die van mij nog beter uit maar ik heb me ook nog niet aan gewaagt, er ligt nu een kleedje overheen , zit ook veel lijmsporen op, laat maar weten of je het makkelijk af kon krabben
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:19:39 #149
45722 Dromer
pi_63048963
Hmm... lijm met vezels... kan heel goed asbesthoudende lijm zijn.
pi_63049013
Nee de slaapkamer was altijd al zo lang, loopt gewoon gelijk met de rest van het huis. Kamer is 4,25 meter lang en daarmee even lang als de keuken. Komt wel goed uit dat ie zo lang is want mijn bed en kast passen en precies in, als de kamer vierkant was geweest maar wel hetzelfde oppervlak had, had het nooit gepast.

De granito vloer valt eigenlijk wel mee! Wat je ziet is vooral veel vezel, dat niet echt heel erg vastgelijmd lijkt. Ik heb daarvoor milde tapijtlijmresten verwijderaar voor nodig, maar ik vond alleen extra krachtig spul, dus zo even naar de Gamma.

Lijm met asbest??? Ik heb alles er uit staan trekken zonder bescherming, dit spul zat ook in de keuken op de vloer. Die vezels zitten trouwens op het ondervloerzeil. Ik zal er even een foto van maken zo.
Omg, ik lees "Tussen 1963 en 1983 is vinyl vloerbedekking met asbest verkocht". Dat zou dat spul zeker kunnen zijn. Ik heb er genoeg van ingeademd om alvast een goede overlijdensrisico verzekering voor af te sluiten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Syytön op 08-11-2008 10:29:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')