abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61168629
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:51 schreef Syytön het volgende:
De vloer is vandaag gelegd.
Ben er redelijk tevreden mee, ze hadden het alleen wel wat meer 'wisselend' mogen leggen, alle groeven zitten nu op gelijke hoogte... maar ach het ziet er verder goed uit. Moeten alleen nog vloer plakplinten komen.
De camera is even uitgeleend dus telefoon foto's... Morgen betere foto's en verhuischaos.
Keuken is ook bezorgd!

Ontzettend frustrerend dat daar zo'n grote mooie keuken met vaatwasser en oven klaar staat en dat ik voorlopig nog moet wachten voordat het uberhaupt uitgepakt kan worden.

Die rode kozijnen opschuren is trouwens echt hels werk, het rode poeder stuift alle kanten op en het gaat ook ontzettend langzaam, en ik heb alleen een schuurmachine voor grote oppervlakken. Moet nog zo'n muis-dingetje kopen, daar gaat het hopelijk beter mee.

Dat wordt dan wel minimaal 2 x gronden, denk ik.
Dat heb jezelf ws ook bedacht.
Het viel mij al tegen bij het schilderen van een terracotta - licht oranje trap.
Helpt een schuurmachine met opvangzak niet tegen het stof ? Ergens lenen misschien?

Toch ziet de vloer er prima uit. In ieder geval hebben ze het consequent gedaan.

Succes met de laatste loodjes.
pi_61170829
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:19 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat wordt dan wel minimaal 2 x gronden, denk ik.
Dat heb jezelf ws ook bedacht.
Het viel mij al tegen bij het schilderen van een terracotta - licht oranje trap.
Helpt een schuurmachine met opvangzak niet tegen het stof ? Ergens lenen misschien?

Toch ziet de vloer er prima uit. In ieder geval hebben ze het consequent gedaan.

Succes met de laatste loodjes.
Nou, we schuren de kozijnen helemaal af, doen we bij alles in het huis, omdat over het houtwerk al een paar lagen verf zitten. Dus op zich hebben we van de kleur geen last.
Hebben net even bij de karwei zo'n schuurdinges met opvangzak gekocht, kortingsbonnen zaten bij het karwei krantje.

Heb trouwens het bedrag voor de offerte van de verbouwing gehoord. Het dubbele van wat we begroot hadden. Probleem is dat ik niet meer heb dan mijn begroting - ja 1000 euro misschien. Maar dat tikt niet aan.
Iemand nog zaadjes voor een geldboompje?
pi_61171432
ik heb geen tijd en/of zin gehad om alles te lezen, maar het huisje ziet er echt superleuk uit, jammer van die kleine slaapkamers.
veel klusplezier gewenst....voor zo ver de klussen te betalen zijn.
k heb helaas geen geldboompje..dus ook geen zaadjes, en als ik hem wel had wassie wss binnen een week dood omdat ik zou vergeten om m water te geven.
pi_61444730
heb ook geen geldboompje, maar als je het nu niet doet , gebeurd het heel lang later ook niet meer, scces ermee
pi_61468432
Hey Charisma, je kunt de lier komen ophalen, roep maar wanneer je kunt. Het werkt helaas niet omdat we niets hebben om 'm aan te bevestigen. Huidige plan: met een bijl op de wortels hakken en hopen dat 't uiteindelijk afsterft/wegrot. Wat dat betreft komt de regen goed van pas.

update algemeen:
We hebben nog geen internet. yay for Telfort. Kost 6 weken blijkbaar om een mutatie uit te voeren en mij 60 euro daarvoor op te laten hoesten.

Er is nog niet zo heel veel gebeurd. Er is vandaag een loodgieter aan de slag om de gasleiding en waterleidingen te verleggen in de keuken, voor de nieuwe keuken.
Ik heb al een offerte en een voorlopige afspraak met een stucadoor voor de keuken, maar ik moet nog een electricien vinden voor de elektrapunten (waarom reageren ze nooit meer als ze contact met je opnemen.. waarom stuurt er niemand een offerte?? waarom?? is het zo dramatisch, de keuken???)
Ik hoop, dat, laten we even niet TE positief zijn, binnen nu en drie weken de keuken geplaatst is en wij weer kunnen koken. (Maakte van de week een grote fout door de Allerhande te lezen. )

De slaapkamer is zaterdag voor het grootste deel behangen (glasvezel). Wat hier verder nog moet gebeuren:
- verder behangen
- verven
- vloer leggen
- elektra opnieuw aansluiten (we hebben de elektra grotendeels gestript voor het behangen en het zag er niet uit)
- kozijnen en deur verder afschuren, dan grondverven, dan lakken
- inrichten

Dit hopen we binnen nu en twee weken af te hebben. Het gaat allemaal heel langzaam omdat we afhankelijk zijn van andere mensen, en ik werk fulltime en Gizmore studeert fulltime.

Een paar foto's volgen vanmiddag, waaronder de enorme puinbak waarin we nu wonen.
pi_61479212
quote:
Hey Charisma, je kunt de lier komen ophalen, roep maar wanneer je kunt. Het werkt helaas niet omdat we niets hebben om 'm aan te bevestigen. Huidige plan: met een bijl op de wortels hakken en hopen dat 't uiteindelijk afsterft/wegrot. Wat dat betreft komt de regen goed van pas.
Jammer dat het niet gelukt is. Er zijn echter nog een paar alternatieven. Bij Boels verhuren ze een speciaal apparaat om de stronk in de bodem weg te hakken.
http://www.boels.nl/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=26729
Je kunt ook altijd nog met een reciprozaag de wortels doorzagen, dit gaat vaak wat makkelijker dan hakken.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_61488820
ik heb je nummer, dus ik laat je weten wanneer ik de lier kom halen okay? staat hopelijk niet in de weg want ben nu ook weer aanhet werk
jammer dat het niet gelukt is , maar misschien lukt het wel met uithakken...
pi_61491384
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:40 schreef dahei het volgende:

[..]

Jammer dat het niet gelukt is. Er zijn echter nog een paar alternatieven. Bij Boels verhuren ze een speciaal apparaat om de stronk in de bodem weg te hakken.
http://www.boels.nl/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=26729
Je kunt ook altijd nog met een reciprozaag de wortels doorzagen, dit gaat vaak wat makkelijker dan hakken.
Tof apparaat, wel duur, zeker voor 1 boomstronk. We kijken van het voorjaar wel, de tuin is nu wel het minste van mijn zorgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor het beschikbaar stellen van de lier.
pi_61494894
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 08:49 schreef Syytön het volgende:

[..]

Tof apparaat, wel duur, zeker voor 1 boomstronk. We kijken van het voorjaar wel, de tuin is nu wel het minste van mijn zorgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor het beschikbaar stellen van de lier.
Dat vermoeden had ik wel, al doende moet je (meestal) toch een paar zaken uitstellen. Ik heb zelf ook een paar zaken moeten laten schieten. Zaken kosten altijd veel meer tijd en geld als dat je voorzien had. Wat je wel kunt doen is, met een speedboor gaten in de wortels en strong boren, dit zorgt ervoor dat ze gaan rotten (het water blijft erin staan). In de lente zijn de wortels dan waarschijnlijk gemakkelijk te verwijderen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_61515176
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef dahei het volgende:

[..]

. Wat je wel kunt doen is, met een speedboor gaten in de wortels en strong boren, dit zorgt ervoor dat ze gaan rotten (het water blijft erin staan). In de lente zijn de wortels dan waarschijnlijk gemakkelijk te verwijderen.
ook een goed idee eigenlijk, want ik weet ook niet waar ik de lier aan moet bevestigen en ik heb er in het voorjaar vier wortels die eruit moeten
pi_61696731
Gister is de elektra aangelegd in de keuken!
tegenvaller: er was een groep te weinig. Er was namelijk een leiding doorgetrokken vanuit de slaapkamer naar de keuken, via een gat midden in de muur. Ook een oplossing als je een groep te kort komt natuurlijk....
Omdat het onduidelijk was wat er nog meer op die groep zit aangesloten, hebben we er voor gekozen om alsnog de extra groep aan te leggen. 't zou vervelend zijn als de vaatwasser er elke keer uit zou knallen.

De leidingen voor water en gas zijn al aangelegd vorige week en vandaag wordt het plafond verlaagd en er worden inbouwspots geplaatst, daarna worden alle wanden gestuuct.

Het werkblad voor de keuken is de 26e gereed, dan moet het nog bezorgd worden, dus hopelijk wordt de keuken de eerste week van oktober geplaatst.

Nog steeds geen internet. Er is iets mis met de telefoonlijn.
Foto's misschien vanavond.
pi_61779952
Zooo eindelijk weer een update
Afgelopen week is de elektra in de keuken opnieuw aangelegd en zijn de muren gestucd

Nu moet het nog ongeveer een week drogen en dan kan *eindelijk* de keuken er in. De kan hopelijk de eerste week van oktober worden geplaatst.

Poes mag nu ook naar buiten. Hij heeft nooit een balkon of tuin gehad dus dat is wel heel nieuw allemaal
pi_61793744
Gaat er goed uitzien zeg! Mooi die strakke wandjes!

Ik weet niet hoe lang poesbeest al in het huis is, maar ze zeggen dat je minimaal twee weken moet wachten totdat je het beest buiten laat. Als je dit niet doet wandelt ze vrolijk naar haar oude huis terug. Ze lijkt overigens een beetje op onze Happy Ons nieuwe poesje Happy

[ Bericht 3% gewijzigd door dahei op 21-09-2008 08:31:54 ]
pi_61809644
Poezel in de tuin!
Een signature is spang man.
pi_61845660
quote:
Op zondag 21 september 2008 08:25 schreef dahei het volgende:
Gaat er goed uitzien zeg! Mooi die strakke wandjes!

Ik weet niet hoe lang poesbeest al in het huis is, maar ze zeggen dat je minimaal twee weken moet wachten totdat je het beest buiten laat. Als je dit niet doet wandelt ze vrolijk naar haar oude huis terug. Ze lijkt overigens een beetje op onze Happy Ons nieuwe poesje Happy
Hij woont er nu bjna 4 weken, we hebben 'm na 2 weken al naar buiten gestuurd, hij komt de tuin namelijk toch nog niet uit, die sukkel weet niet dat je over de schutting kan klimmen.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:26:29 #97
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61859187
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:52 schreef Syytön het volgende:

[..]

Hij woont er nu bjna 4 weken, we hebben 'm na 2 weken al naar buiten gestuurd, hij komt de tuin namelijk toch nog niet uit, die sukkel weet niet dat je over de schutting kan klimmen.
Komt ie vanzelf wel achter, maar na deze tijd komt ie wel weer terug naar het juiste huis.
Wel van inentingen voorzien, neem ik aan?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61869364
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:26 schreef Dromer het volgende:

[..]

Komt ie vanzelf wel achter, maar na deze tijd komt ie wel weer terug naar het juiste huis.
Wel van inentingen voorzien, neem ik aan?
Ja hij is geënt, maak me er ook geen zorgen over dat hij niet naar huis komt. Hij moet alleen nu nog even spierballen kweken want iedereen heeft schuttingen staan in de tuin, dus als hij mijn schutting over is, komt hij nog niet ver zonder de volgende schutting alweer te moeten beklimmen.
pi_61870330
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:48 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja hij is geënt, maak me er ook geen zorgen over dat hij niet naar huis komt. Hij moet alleen nu nog even spierballen kweken want iedereen heeft schuttingen staan in de tuin, dus als hij mijn schutting over is, komt hij nog niet ver zonder de volgende schutting alweer te moeten beklimmen.
Het vervelende is alleen dat jij ook die schuttingen over moet als hij zelf niet meer terugkomt (als je buren niet thuis zijn).
Succes verder met klussen!
pi_61903957
ik wachte eigenlijk op nieuwe klusfotos
pi_61905535
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:14 schreef Charisma het volgende:
ik wachte eigenlijk op nieuwe klusfotos
hehe, er zijn geen nieuwe klusfoto's. Het ligt stil en het wachten is nu op de keuken. Dan hebben we weer een fatsoenlijker leefbaar huis en een stuk meer ruimte, dan hebben we ook een nieuwe boost om weer wat te klussen. Buiten het feit om dat we allebei fulltime studie/werk hebben, dus dan kan er alsnog alleen 's avonds en in het weekend worden geklust.
Vanmiddag kommen er wel twee mensen - de elektra in de keuken wordt afgemonteerd (stopcontacten en lichtschakelaars) en de gasleiding wordt weer aangekoppeld zodat we weer warm water hebben en de kachel aan kunnen doen.
M'n aanrechtblad is wel klaar..! Alleen had ik nog niet betaald, dat even snel gedaan, nu wacht ik tot er een afspraak voor bezorging kan worden gemaakt.
pi_61925352
Nou keuken gaat ook nog even duren, moest ik eerst nog voor de montage door IKEA een offerte laten opmaken en ondertekenen. Weet ik veel, dacht dat ik met de aanvraag toen ik de keuken ging kopen/bestellen dit al ondertekend had. Nouja anyway.... we magnetronnen nog lekker verder.
pi_61926063
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:16 schreef Syytön het volgende:
... we magnetronnen nog lekker verder.
Ik ben hier ook al vijf weken aan het magnetronen... Ik heb zo'n zin in lekkere zelfgemaakte spaghetti ondertussen dat ik er zelfs over gedroomd heb....hahaha..
Hoe lang moeten jullie nu nog wachten op de keuken?
pi_61926910
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:47 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Ik ben hier ook al vijf weken aan het magnetronen... Ik heb zo'n zin in lekkere zelfgemaakte spaghetti ondertussen dat ik er zelfs over gedroomd heb....hahaha..
Hoe lang moeten jullie nu nog wachten op de keuken?
Ik heb HEEL veel zin in wraps, en alle diepvriespizza's zijn opeens in de aanbieding en zien er bijzonder smakelijk uit, dit terwijl ik zelden tot nooit diepvriespizza's eet.
De keuken staat er al! In dozen... Ik moet nu de offerte tekenen en dan kan er een afspraak worden gemaakt, dus hopelijk is de keuken binnen nu en twee weken af? Maar dit roep ik al sinds half augustus ofzo.
pi_61930330
Ik ken het...hahaha... onze keuken 'staat' inmiddels al (zelf geplaatst), maar we twijfelen nog over het aanrechtblad. We kunnen een nieuw composiet blad krijgen voor 500 euro (normaal >1300 euro) maar ik vind het evengoed veel geld en ben ook tevreden met een blad van IKEA of bouwmarkt...

Door jouw opmerking over wraps krijg ik nu zin in mexicaans...
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 11:07:28 #106
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_61989349
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn hier nog updates ?
Nog niet helaas, ik heb even geen zin meer om te klussen, als de keuken is geplaatst hoop ik weer hernieuwde energie te hebben, dan gaan we de slaapkamer afmaken.
En de keuken.. ik moet wachten op de offerte, die tekenen en terugsturen, en dan pas kan er een afspraak worden gemaakt.

De electra is trouwens echt een rommeltje, in de loop der jaren hebben ze af en toe gewoon een paar draden doorgetrokken, waar echt geen enkele logica in zit, zo zit de ene helft van de keuken op dezelfde groep als de studeerkamer. In de keuken zit alleen de koelkast hierop, dus het is niet echt een probleem ofzo. Het is dat ik er het geld er niet voor heb, anders zou ik alle electra vervangen.

Hier nog een plattegrondje voor de volledigheid:
pi_61997367
Vervelend hé, op een gegeven moment ben je het klussen gewoon zat... Ik heb dat ook gehad. Het beste kun je dat heel even wachten om daarna weer met hernieuwde moed verder te gaan.
pi_61997586
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:04 schreef Syytön het volgende:
Hier nog een plattegrondje voor de volledigheid:
Waar heb je die plattegrond in gemaakt?
pi_61997793
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:15 schreef dahei het volgende:
Vervelend hé, op een gegeven moment ben je het klussen gewoon zat... Ik heb dat ook gehad. Het beste kun je dat heel even wachten om daarna weer met hernieuwde moed verder te gaan.
Ja als de keuken er in zit dan vordert het weer wat en dan is er een hoop troep weg, en dan is er weer een lichtpuntje.
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:22 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Waar heb je die plattegrond in gemaakt?
Floorplanner!
pi_62039879
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:30 schreef Syytön het volgende:

Floorplanner!
pi_62042516
nog even doorbijten , stukje bij beetje vorderd het wel
vind wel geinig dat alle woningen op elkaar lijken uit die tijd
mijn plattegrond zou precies hetzelfde ijn ...alleen is mijn achterslaap kamer iets breeder en de zitkamer is smaller

doet de koekkoek het nog ?
pi_62044383
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:16 schreef Charisma het volgende:
nog even doorbijten , stukje bij beetje vorderd het wel
vind wel geinig dat alle woningen op elkaar lijken uit die tijd
mijn plattegrond zou precies hetzelfde ijn ...alleen is mijn achterslaap kamer iets breeder en de zitkamer is smaller

doet de koekkoek het nog ?
Ja, alle portiekwoningen lijken qua (oorspronkelijke indeling) allemaal op elkaar, zeker de etage woningen met oppervlakte 70-100 m2. Weinig origineel wat dat betreft, die tijd.
Alleen de afmetingen verschillen [meestal] per wijk, zo is de vruchtenbuurt behoorlijk smal qua woonkamers.

De keuken wordt trouwens 13 en 14 oktober geïnstalleerd!

Wat betreft de koekoek: nee, we hebben de batterijen er een keer uitgevist en daarna weer erin gedaan, sindsdien geeft ie weer een standaard moderne bel geluid, blijkbaar is ie gereset, heb echt geen idee hoe je dat ding moet instellen.
pi_62342941
UPDATE!!

Vanochtend kwam een lange stoet auto's Den Haag binnen rijden. Nadat de stoet om 7.00 was gearriveerd, en ik, gekleed voor de gelegenheid (enkel-lange mantel van zijde, elegante pluizige muiltjes, haar en make-up in naturel-look), de stoet feestelijk had binnengehaald, heeft de burgermeester van Den Haag de eerste schroef in het keukenkastje gedraaid. Na deze feestelijke aangelegenheid, en onder het genot van een glas champagne (het kan ook koffie zijn geweest, daar wil ik van af zijn), kon de montage man aan de slag.

We krijgen een keuken.

Morgen moet de keuken afgemonteerd zijn, inclusief de vaatwasser. Ik had in gedachten om een live-band in te huren voorafgaand aan de start van het eerste programma, en dan luid applaus en getoast als het programma is afgelopen. Too much, misschien? Het is wel mijn eerste vaatwasser, dus wat dat betreft...

Ik hou jullie op de hoogte en foto's vanavond.
pi_62343242
Het ziet er naar uit dat jullie keuken eerder af is dan die van ons!

Veel plezier met koken, en daarna afwassen in de nieuwe vaatwasser!
pi_62343792
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 08:51 schreef Sleeve het volgende:
Het ziet er naar uit dat jullie keuken eerder af is dan die van ons!

Veel plezier met koken, en daarna afwassen in de nieuwe vaatwasser!
Daar leg je dan ook wel een flinke bom duiten voor neer, moet ik zeggen. Maargoed, dat nemen we dan maar voor lief.
Maarja als de keuken eenmaal staat moeten we nog alles verven en de vloer leggen, wandplank monteren, magnetron ophangen, raampje herstellen voor de afzuigkap-afvoer, plinten.. dus we zijn nog wel even zoet.

Morgen komt trouwens een KPN monteur voor het internet dat nog steeds niet werkt. Voor de goede orde, ik gaf op 4 augustus de adreswijziging door.
pi_62345580
jeemig wat duurt dat lang , 4 augustus ???? en dan nog voor betalen ook?
fijn dat de keuken nu eindelijk staat, nu gaat het weer vooruit
pi_62346990
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:46 schreef Charisma het volgende:
jeemig wat duurt dat lang , 4 augustus ???? en dan nog voor betalen ook?
fijn dat de keuken nu eindelijk staat, nu gaat het weer vooruit
Ja dan betaal je gewoon door en vragen ze doodleuk 60 euro verhuiskosten. ÍK zou er juist 60 euro bovenop moeten krijgen als onkostenvergoeding. Maar ik laat het bedrag storneren en ik stuur een boze aangetekende brief enzo. Denk je eindelijk in de grote stad te wonen en van alle gemakken te zijn voorzien die het stadse leven met zich meebrengt, is het alsnog alsof ze een internetverbinding in de rimboe moeten aanleggen.
pi_62361563
Eigenlijk moet ik natuurlijk wachten tot de keuken af is, maar hier volgt alvast een teaser vanwege het lang niet posten van foto's.

De keuken vanmiddag nadat de monteur naar huis was.

Wij hebben een Tokkie tuin

Probleempjes:
- wcd voor spotverlichting bovenkastjes zat te hoog, daardoor moesten de bovenkastjes iets omhoog, waardoor ze niet aansluiten met hoge kast
- door het plaatsen en tillen van aanrechtblad is het zijpaneel van de hoge kast iets beschadigd
- de muren zijn zo scheef als een skibaan. Daardoor sluit de hoge kast en het werkblad niet aan op de muur. Wat nu? Het is een centimeter wat er tussen zit aan de raamkant.
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:18:19 #120
3498 Barb
Graduated Fool
pi_62361766
Heb je niet een close-upje van het blad? dat lijkt wat gemarmerd of geolied te zijn of zie ik dat verkeerd?

Poes voelt zich zo te zien wel thuis in tokkietuin, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')