quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:51 schreef Syytön het volgende:
De vloer is vandaag gelegd.![]()
Ben er redelijk tevreden mee, ze hadden het alleen wel wat meer 'wisselend' mogen leggen, alle groeven zitten nu op gelijke hoogte... maar ach het ziet er verder goed uit. Moeten alleen nog vloer plakplinten komen.
De camera is even uitgeleend dus telefoon foto's... Morgen betere foto's en verhuischaos.
Keuken is ook bezorgd!
Ontzettend frustrerend dat daar zo'n grote mooie keuken met vaatwasser en oven klaar staat en dat ik voorlopig nog moet wachten voordat het uberhaupt uitgepakt kan worden.![]()
Die rode kozijnen opschuren is trouwens echt hels werk, het rode poeder stuift alle kanten op en het gaat ook ontzettend langzaam, en ik heb alleen een schuurmachine voor grote oppervlakken. Moet nog zo'n muis-dingetje kopen, daar gaat het hopelijk beter mee.
Nou, we schuren de kozijnen helemaal af, doen we bij alles in het huis, omdat over het houtwerk al een paar lagen verf zitten. Dus op zich hebben we van de kleur geen last.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel minimaal 2 x gronden, denk ik.
Dat heb jezelf ws ook bedacht.
Het viel mij al tegen bij het schilderen van een terracotta - licht oranje trap.
Helpt een schuurmachine met opvangzak niet tegen het stof ? Ergens lenen misschien?
Toch ziet de vloer er prima uit. In ieder geval hebben ze het consequent gedaan.
Succes met de laatste loodjes.
Jammer dat het niet gelukt is. Er zijn echter nog een paar alternatieven. Bij Boels verhuren ze een speciaal apparaat om de stronk in de bodem weg te hakken.quote:Hey Charisma, je kunt de lier komen ophalen, roep maar wanneer je kunt. Het werkt helaas niet omdat we niets hebben om 'm aan te bevestigen. Huidige plan: met een bijl op de wortels hakken en hopen dat 't uiteindelijk afsterft/wegrot. Wat dat betreft komt de regen goed van pas.
Tof apparaat, wel duur, zeker voor 1 boomstronk. We kijken van het voorjaar wel, de tuin is nu wel het minste van mijn zorgen.quote:Op maandag 8 september 2008 18:40 schreef dahei het volgende:
[..]
Jammer dat het niet gelukt is. Er zijn echter nog een paar alternatieven. Bij Boels verhuren ze een speciaal apparaat om de stronk in de bodem weg te hakken.
http://www.boels.nl/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=26729
Je kunt ook altijd nog met een reciprozaag de wortels doorzagen, dit gaat vaak wat makkelijker dan hakken.
Dat vermoeden had ik wel, al doende moet je (meestal) toch een paar zaken uitstellen. Ik heb zelf ook een paar zaken moeten laten schieten. Zaken kosten altijd veel meer tijd en geld als dat je voorzien had. Wat je wel kunt doen is, met een speedboor gaten in de wortels en strong boren, dit zorgt ervoor dat ze gaan rotten (het water blijft erin staan). In de lente zijn de wortels dan waarschijnlijk gemakkelijk te verwijderen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:49 schreef Syytön het volgende:
[..]
Tof apparaat, wel duur, zeker voor 1 boomstronk. We kijken van het voorjaar wel, de tuin is nu wel het minste van mijn zorgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor het beschikbaar stellen van de lier.
ook een goed idee eigenlijk, want ik weet ook niet waar ik de lier aan moet bevestigen en ik heb er in het voorjaar vier wortels die eruit moetenquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef dahei het volgende:
[..]
. Wat je wel kunt doen is, met een speedboor gaten in de wortels en strong boren, dit zorgt ervoor dat ze gaan rotten (het water blijft erin staan). In de lente zijn de wortels dan waarschijnlijk gemakkelijk te verwijderen.
Hij woont er nu bjna 4 weken, we hebben 'm na 2 weken al naar buiten gestuurd, hij komt de tuin namelijk toch nog niet uit, die sukkel weet niet dat je over de schutting kan klimmen.quote:Op zondag 21 september 2008 08:25 schreef dahei het volgende:
Gaat er goed uitzien zeg! Mooi die strakke wandjes!
Ik weet niet hoe lang poesbeest al in het huis is, maar ze zeggen dat je minimaal twee weken moet wachten totdat je het beest buiten laat. Als je dit niet doet wandelt ze vrolijk naar haar oude huis terug. Ze lijkt overigens een beetje op onze Happy Ons nieuwe poesje Happy
Komt ie vanzelf wel achter, maar na deze tijd komt ie wel weer terug naar het juiste huis.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:52 schreef Syytön het volgende:
[..]
Hij woont er nu bjna 4 weken, we hebben 'm na 2 weken al naar buiten gestuurd, hij komt de tuin namelijk toch nog niet uit, die sukkel weet niet dat je over de schutting kan klimmen.
Ja hij is geënt, maak me er ook geen zorgen over dat hij niet naar huis komt. Hij moet alleen nu nog even spierballen kweken want iedereen heeft schuttingen staan in de tuin, dus als hij mijn schutting over is, komt hij nog niet ver zonder de volgende schutting alweer te moeten beklimmen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:26 schreef Dromer het volgende:
[..]
Komt ie vanzelf wel achter, maar na deze tijd komt ie wel weer terug naar het juiste huis.
Wel van inentingen voorzien, neem ik aan?
Het vervelende is alleen dat jij ook die schuttingen over moet als hij zelf niet meer terugkomt (als je buren niet thuis zijn).quote:Op woensdag 24 september 2008 08:48 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ja hij is geënt, maak me er ook geen zorgen over dat hij niet naar huis komt. Hij moet alleen nu nog even spierballen kweken want iedereen heeft schuttingen staan in de tuin, dus als hij mijn schutting over is, komt hij nog niet ver zonder de volgende schutting alweer te moeten beklimmen.
hehe, er zijn geen nieuwe klusfoto's.quote:Op donderdag 25 september 2008 14:14 schreef Charisma het volgende:
ik wachte eigenlijk op nieuwe klusfotos
Ik ben hier ook al vijf weken aan het magnetronen... Ik heb zo'n zin in lekkere zelfgemaakte spaghetti ondertussen dat ik er zelfs over gedroomd heb....hahaha..quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:16 schreef Syytön het volgende:
... we magnetronnen nog lekker verder.
Ik heb HEEL veel zin in wraps, en alle diepvriespizza's zijn opeens in de aanbieding en zien er bijzonder smakelijk uit, dit terwijl ik zelden tot nooit diepvriespizza's eet.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:47 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Ik ben hier ook al vijf weken aan het magnetronen... Ik heb zo'n zin in lekkere zelfgemaakte spaghetti ondertussen dat ik er zelfs over gedroomd heb....hahaha..
Hoe lang moeten jullie nu nog wachten op de keuken?
Nog niet helaas, ik heb even geen zin meer om te klussen, als de keuken is geplaatst hoop ik weer hernieuwde energie te hebben, dan gaan we de slaapkamer afmaken.quote:
Waar heb je die plattegrond in gemaakt?quote:Op maandag 29 september 2008 09:04 schreef Syytön het volgende:
Hier nog een plattegrondje voor de volledigheid:
Ja als de keuken er in zit dan vordert het weer wat en dan is er een hoop troep weg, en dan is er weer een lichtpuntje.quote:Op maandag 29 september 2008 15:15 schreef dahei het volgende:
Vervelend hé, op een gegeven moment ben je het klussen gewoon zat... Ik heb dat ook gehad. Het beste kun je dat heel even wachten om daarna weer met hernieuwde moed verder te gaan.
Floorplanner!quote:Op maandag 29 september 2008 15:22 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Waar heb je die plattegrond in gemaakt?
Ja, alle portiekwoningen lijken qua (oorspronkelijke indeling) allemaal op elkaar, zeker de etage woningen met oppervlakte 70-100 m2. Weinig origineel wat dat betreft, die tijd.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:16 schreef Charisma het volgende:
nog even doorbijten , stukje bij beetje vorderd het wel
vind wel geinig dat alle woningen op elkaar lijken uit die tijd
mijn plattegrond zou precies hetzelfde ijn ...alleen is mijn achterslaap kamer iets breeder en de zitkamer is smaller
doet de koekkoek het nog ?
Daar leg je dan ook wel een flinke bom duiten voor neer, moet ik zeggen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 08:51 schreef Sleeve het volgende:
Het ziet er naar uit dat jullie keuken eerder af is dan die van ons!
Veel plezier met koken, en daarna afwassen in de nieuwe vaatwasser!
Ja dan betaal je gewoon door en vragen ze doodleuk 60 euro verhuiskosten.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:46 schreef Charisma het volgende:
jeemig wat duurt dat lang , 4 augustus ???? en dan nog voor betalen ook?
fijn dat de keuken nu eindelijk staat, nu gaat het weer vooruit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |